Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 723.551 views sinds 30-01-2008

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Orcie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:57:
[...]

Is er geen andere manier om die software te signen. Als dat al kan via een simpel scriptje op een website. Dan moet er toch wel een dolle scripter zijn die dat kan namaken...
Snap eigenlijk niet waarom je mij qoute, want ik zeg dat dat er ook niet is.
Kan eigenlijk niet wachten tot dat ding hier op de mat land. Welke raden jullie aan de 8 gb of de sd versie?
Dit is persoonlijk.. zijn al aantal zeer grote discussies over gweest... zoek ze op en oordeel zelf.

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:16
Mau_Maus schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:14:
[...]

Snap eigenlijk niet waarom je mij qoute, want ik zeg dat dat er ook niet is.

[...]

Dit is persoonlijk.. zijn al aantal zeer grote discussies over gweest... zoek ze op en oordeel zelf.
Je hebt gelijk! Met dank aan OvrLord ergens eerder in dit topic Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/8196/n95comparejr1.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Orcie op 14-02-2008 20:53 ]

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Orcie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:18:
[...]

Met alle respect heb vrijwel het hele topic doorlopen.

[...]
offtopic:
En hier wil ik me wel even bij aansluiten. Wilde vanmiddag al zoiets schrijven, maar Orcie verwoord het top. Vooral het aspect gebruikerservaringen vs. specificaties is top. Ik dacht vanmiddag nog dat GoT steeds meer op een 'droge' knowledgebase begint te lijken in plaats van een samenkomst (gathering) van mensen. Ik ben absoluut voor eerst zelf uitzoeken overigens, zal ik er wellicht ten overvloede nog maar even bij vermelden.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Mau_Maus
  • Niet online
Orcie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:18:
[...]

Met alle respect heb vrijwel het hele topic doorlopen.
Niet echt als je pagina's volle discussies hebt misgelopen over je vraag.
Daarnaast vat ik de boel samen en vraag ik een advies. Bijvoorbeeld in het geval van 6230 en 6230i van nokia was de 6230i tergend traag, maar had een mooiere display en nog wat andere voordelen. Deze voordelen konden niet op tegen de snelheid van de 6230. Dit soort ervaringen zijn niet uit specificaties te halen. Kortom ik vraag naar gebruikerservaringen.
Zijn duidelijk te vinden in de aantal discussie en gebruikerservaringen die gemeld zijn met de 2 toestellen
Daarbij valt me bij dit topic meerdere malen op dat mensen die antwoorden weten liever een post verspillen aan het zeiken op mensen die of verkeerd begrepen worden of even net niet gelezen hebben wat ondergetekende wel heeft gelezen. Je bent er om elkaar te helpen. Uiteraard ben ik het met je eens dat we niet als een stel luie honden moeten zitten wachten op mensen die wel de moeite nemen alles te lezen, maar in dit geval geef ik wel degelijk te kennen mezelf te hebben ingelezen in dit topic.
Blijkbaar zijn er ook mensen die het topic vervuilen met een post die niet 1x maar meerdere keren is langsgekomen.. Ik geef je het aan dat het er is... ipv weer een discussie beginnen. of mijn gebruikers ervaring opnieuw te noemen en het topic nog meer te vervuilen.

Ik hoop dat je dat begrijpt.

@SanderTje!
Ik begrijp je mening... Maar het gaat hier om iets wat pagina's lang besproken is, meerdere keren. Als een keer iets tussen neus en lippen is gevraagt, tuurlijk kan een antwoord herhaalt worden. Maar de persoon in kwestie zegt ipv search zelfs het hele topic zo goed als gelezen heeft, dat ik het raar vind dat hij het dan kan missen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 14-02-2008 20:35 ]

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:24
Beste mensen,

Door de aanhoudende problemen bij Symbian Signed, heb ik een (groot) aantal certificaat aanvragen uitstaan. Ziet er naar uit dat het nog even duurt :

Developer Certificate creation is temporarily disabled, this is due to a hardware failure specifically in the Developer Certificate creation process. Plans to enable it for periods today have been cancelled due to very high load on the web site. We apologise for the inconvenience caused.

We are working on a solution for this and will have an update on this issue on Friday 15th February at 10:00am UK time.

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
even een snelle vraag:
als ik nu mijn gmail wil instellen als e-mail account op mijn nokia, kost het mij dan geld als ik e-mails verstuur en verzend?
Ik heb hi en eindeloos online

• Mau_Maus
  • Niet online
Edwinuss schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:52:
even een snelle vraag:
als ik nu mijn gmail wil instellen als e-mail account op mijn nokia, kost het mij dan geld als ik e-mails verstuur en verzend?
Ik heb hi en eindeloos online
Als je de goede toegangspunt gebruikt niet... en niet over de fup gaat... maar 99% kans dat je goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165864

People, ik gebruik Sygic op mijn N95, ik heb 'm gisteren getest in mijn auto, maar ik heb een gelaagde voorruit, dus na een half uur nog geen fix.

Ik heb geprobeerd om dan maar een externe Bluetooth SIRF III muis aan te sluiten, die kijkt dwars door mijn voorrruit heen, maar het lukte me niet om dat ding in Sygic werkend te krijgen.

Ik heb echt gezocht maar ik kon helaas niets vinden: wie kan mij vertellen hoe ik met mijn N95 en Sygic kan werken met een bluetooth gps muis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Beste mede-N95-ers,

Aangezien het maken van playlists op de telefoon op z'n zachts gezegd nogal omslachtig is, heb ik iets gevonden/bedacht. Dit progje gebruik ik namelijk op mijn PC altijd voor het batch-aanmaken van playlists

Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/8913/makeplaylistszx0.th.gif

http://rapidshare.com/files/91973952/makePlaylists.rar.html

Het enige dat je hoeft aan te geven is start en destination folders, het progje maakt dan obv de mappen/bestanden in de startfolder alle playlists aan en zet ze in de destination folder. Ook maakt het progje een all.m3u playlist aan, voor als je dat zou willen gebruiken.

Voor de N95 zul je het geheugenkaartje aan de pc moeten koppelen en ervoor zorgen dat deze het E:\ station wordt, anders worden op de telefoon later de playlists niet goed herkend (locatie geheugenkaart op telefoon = E:\). Ik neem als voorbeeld dat alle muziek zich op geheugenkaartje bevind onder E:\Music. Start Makeplaylists.exe en kies voor zowel start als destination folders E:\Music. Klik "create"....voila....alle playlists staan nu op geheugenkaart en zijn direkt te gebruiken in de MP3 -speler van de N95.

EDIT : Ivo...misschien iets voor de SP ?

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 15-02-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

Anoniem: 165864 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:10:
People, ik gebruik Sygic op mijn N95, ik heb 'm gisteren getest in mijn auto, maar ik heb een gelaagde voorruit, dus na een half uur nog geen fix.

Ik heb geprobeerd om dan maar een externe Bluetooth SIRF III muis aan te sluiten, die kijkt dwars door mijn voorrruit heen, maar het lukte me niet om dat ding in Sygic werkend te krijgen.

Ik heb echt gezocht maar ik kon helaas niets vinden: wie kan mij vertellen hoe ik met mijn N95 en Sygic kan werken met een bluetooth gps muis ?
Wat je ook kan doen ( ik doe dat n.l ) is eerst Nokia Maps starten en wanneer deze een fix heeft meteen weer afsluiten en dan Sygix openen. Je zult zien dat er dan binnen een paar seconden een Fix is met Sygic en de interne GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:03
Dat komt doordat Nokia Maps gebruik maakt van Assisted GPS. Ik kan in Sygic ook gewoon Assisted GPS als device kiezen. Wel een beetje krom, A-GPS als device, maar het werkt wel: fix binnen 10 sec. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:08
peerke63nl schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:26:
[...]

Nokia claimt in een antwoord dat de CR2032 batterij wordt opgeladen via het snoertje. ik meende toch echt dat dit geen accuutje was... of heb ik het nu verkeerd?

"Bedankt voor het contacteren van Nokia Care. Deze batterij dient als stroomopslag om de signalen van de toetsen naar het toestel te sturen, de batterij wordt voordurend geladen via de snoer."
Aan het nederlans van de desbetreffende medewerker te zien heb ik het idee dat hij/zij maar wat uit zijn nek loopt te lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Phoolie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:43:
[...]
Aan het nederlans van de desbetreffende medewerker te zien heb ik het idee dat hij/zij maar wat uit zijn nek loopt te lullen.
Het zijn allemaal Belgen daar bij Nokia Care Line.

Niet dat die minder goed zijn in Nederlands, meestal zijn ze beter. Maar ze schrijven soms iets anders dan wat Nederlanders kennen. (Alhoewel "de snoer" ook in België niet goed is)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 00:30

je moet de bluetooth muis aanzetten op je n95
menu ->instell -> algemeen -> positiebepaling -> methoden -> bluetooth aan en geintegreerde uit (net getest met sygic, ook daar in het menu bluetooth muis aanzetten)
Ben je mischien aan het rijden terwijl je een fix aan het zoeken bent ?
En volgens mij heeft iedereen een gelaagde voorruit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door GlorixJim op 15-02-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02

Je schrijft dat je een gelaagde voorruit hebt. Wat heeft dat ermee te maken?

Of je mooet een warmtewerende voorruit bedoelen. Deze bevat een metaal laagje waardoor het GPS ontvangst sterk verminderd.
Alle navigatie systemen hebben deze melding staan in hun handleiding dat je een GPS ontvanger NIET kan gebruiken onder een ww voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Dit is een leuke applicatie, ouderwets spoorzoeken 8) klik hier
BARCELONA, Feb. 11, 2008 — Trimble (NASDAQ: TRMB) today announced the availability of a free, ad-supported version of its Geocache Navigator™ application for select Series 60 Nokia devices with integrated Global Positioning System (GPS) capabilities.

The announcement was made today at the Mobile World Congress 2008.

Geocaching is a high-tech treasure hunt that is rapidly gaining widespread adoption worldwide. Geocache Navigator is the only application that brings geocaching capabilities to the mobile phone and provides real-time access to Groundspeak's geocaching.com, the largest geocache database in the world. Using their GPS-enabled phone, geocachers can seek the caches using a uniquely constructed, radar-like interface that guides them toward their destination. Additionally, phone screens provide compass-based navigation, maps, speed, heading, location, distance, cache descriptions, logs, hints and other useful information. To view a video demonstration of the Geocache Navigator application, visit: www.geocachenavigator.com/video.

"Over the last 7 years, geocaching has grown from 75 geocaches to over 500,000 geocaches worldwide," said Jeremy Irish, founder and CEO of Groundspeak. "Still, geocaching has always required a dedicated GPS unit to play. The availability of Geocache Navigator for mobile phones opens up this engaging outdoor activity to more casual participants and can motivate more people to get outdoors."

"By making the Geocache Navigator application free on Nokia GPS-enabled handsets, a large base of Nokia users can instantly try geocaching," said Rich Rudow, managing director of Trimble Outdoors. "And Trimble's mobile advertising platform allows sponsors to seamlessly promote their products to geocachers in a location-relevant and non-intrusive way."

Trimble"s Geocache Navigator advertising platform dynamically inserts location-based ads into cache search results. Users can interact with the ads in a variety of ways, including navigating to the nearest retail location and using mobile coupons. This type of seamless, in-application advertising creates a powerful new advertising channel that can be very effective in terms of reach, targeting, measurement, recall and conversion rates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patrickt35 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:55:
[...]

Je schrijft dat je een gelaagde voorruit hebt. Wat heeft dat ermee te maken?

Of je mooet een warmtewerende voorruit bedoelen. Deze bevat een metaal laagje waardoor het GPS ontvangst sterk verminderd.
Alle navigatie systemen hebben deze melding staan in hun handleiding dat je een GPS ontvanger NIET kan gebruiken onder een ww voorruit.
Jaja, ik bedoel ook warmtewerend,... Het is trouwens gelukt om te connecten met een externe SIRF III muis, zeer goede ontvangst vanuit het handschoenenvakje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Anoniem: 165864 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:08:
[...]

Jaja, ik bedoel ook warmtewerend,... Het is trouwens gelukt om te connecten met een externe SIRF III muis, zeer goede ontvangst vanuit het handschoenenvakje !
Ik heb al veel navigatiesystemen in auto's geplaatst, en een ECHTE warmtewerende voorruit geeft ALTIJD problemen wanneer de module onder de voorruit geplaatst word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Ginz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:00:
[...]

Het zijn allemaal Belgen daar bij Nokia Care Line.

Niet dat die minder goed zijn in Nederlands, meestal zijn ze beter. Maar ze schrijven soms iets anders dan wat Nederlanders kennen. (Alhoewel "de snoer" ook in België niet goed is)
Ach ja... blijft een feit dat de ene aangeeft dat er GEEN batterij in zit en dat de 2de aangeeft dat deze is voor de toetssignalen. Maar ook dat ie geladen wordt vanuit het toestel.... en zeker dat laatste klopt niet bij een CR2032. Het is geen oplaadbare accucel... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Laatst online: 11:11

sanook

_/-\o_

Ik neem aan dat je wel de slide naar boven geschoven hebt ? de gps ontvanger zit nl onder het numerieke toetsenbord en met dichte slide heb je dus een extra hindernis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239337

peerke63nl schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:11:
[...]

Ach ja... blijft een feit dat de ene aangeeft dat er GEEN batterij in zit en dat de 2de aangeeft dat deze is voor de toetssignalen. Maar ook dat ie geladen wordt vanuit het toestel.... en zeker dat laatste klopt niet bij een CR2032. Het is geen oplaadbare accucel... toch?
nope, deze cel zit ook in je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Vandaag even bij de BC geweest en de N95 8gb vergeleken met de N82. N82 val qua uiterlijk in het niets met de n95 8gb. Enige tegen op n95 8gb is de slide en de prijs.

2 vragen daarover dus.

Hoe zijn de ervaringen met de firmwareupgrades op de n95-1. Kan je nu wel meerdere progs tegelijk draaien zonder dat ie gaat afsluiten? Is de n95-1 door de firmwareupgrade dichter bij de n95 8gb gekomen?

De slide van n95 8gb schijnt verbeterd te zijn. Hoe zijn de ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:42

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Orcie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:13:
...

Mijn 8GB slide wiebelt aan de rechterkant. Heb het al wat minder gemaakt met de 'plakband' methode die je kunt zien op deze pagina:
http://www.simplysymbian....-wobbly-slider-nokia-n95/

Binnenkort met een torx schroevendraaier de boel maar eens openmaken en wat permanenter fixen ('plakband-onder-rail-methode')

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-04 21:20
Vandaag even bij de BC geweest en de N95 8gb vergeleken met de N82. N82 val qua uiterlijk in het niets met de n95 8gb. Enige tegen op n95 8gb is de slide en de prijs.

2 vragen daarover dus.

Hoe zijn de ervaringen met de firmwareupgrades op de n95-1. Kan je nu wel meerdere progs tegelijk draaien zonder dat ie gaat afsluiten? Is de n95-1 door de firmwareupgrade dichter bij de n95 8gb gekomen?

De telefoons zijn na de laatste update van de N95-1 vrijwel (softwarematig) identiek, zeker qua prestaties. Enige voordeel wat de N95-2 nu nog heeft is flash geintegreerd in de browser maar ook dit zal over niet al te lange tijd te verwachten zijn voor de N95-1.

Wat betreft de slides, ook deze zijn hetzelfde. De eene telefoon heeft meer speling dan de andere, zowel bij de n95-1 als de N95-2. Heb je speling in de slide moet je gewoon naar een NSP gaan, die vervangen hem kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33

franssie

Save the albatross

Leroy schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:17:
Dat komt doordat Nokia Maps gebruik maakt van Assisted GPS. Ik kan in Sygic ook gewoon Assisted GPS als device kiezen. Wel een beetje krom, A-GPS als device, maar het werkt wel: fix binnen 10 sec. :)
Hee dat wist ik niet, bedankt! Gelijk op A-GPS gezet.
Op zich is het niet zo heel krom want A-GPS gebruikt netwerkverkeer om aanvullende almanak info van de sats op te halen. In het buitenland kan je dan weer kiezen voor GPS zodat je geen extra kosten hebt (al heb ik geen idee hoeveel traffic A-GPS veroorzaakt, zal wel meevallen lijkt me).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:24
Zit nu op stage, belt mijn zusje mij net op :o. Mijn N95 8GB is ook binnen 8)

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Kanarie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:30:
[...]

Mijn 8GB slide wiebelt aan de rechterkant. Heb het al wat minder gemaakt met de 'plakband' methode die je kunt zien op deze pagina:
http://www.simplysymbian....-wobbly-slider-nokia-n95/

Binnenkort met een torx schroevendraaier de boel maar eens openmaken en wat permanenter fixen ('plakband-onder-rail-methode')
Het is al (te) vaak gezegd, maar blijf het lachwekkend vinden om een telefoon met een waarde van een basic laptop met plakband te moeten fiksen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 08:21
dlm schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:04:
Zit nu op stage, belt mijn zusje mij net op :o. Mijn N95 8GB is ook binnen 8)
Jij post zeker hier niet zo lang? Ik heb een gameboy!! Nuttige melding? Dacht het niet...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Nas T schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:12:
[...]

Jij post zeker hier niet zo lang? Ik heb een gameboy!! Nuttige melding? Dacht het niet...
Nee die melding is nuttig?

Maar ik snap wel wat je bedoeld, volgende posts van mij zullen wel wat meer inhoud hebben O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:08
Anoniem: 136100 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:05:
[...]

Het is al (te) vaak gezegd, maar blijf het lachwekkend vinden om een telefoon met een waarde van een basic laptop met plakband te moeten fiksen :')
Ja, zeker als je weet dat het gewoon onder garantie valt en je dus gewoon je slider kan laten vervangen bij een NSP.

Trouwens, van een laptop met die prijs mag je ook niet al te veel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online

2 vragen daarover dus.

Belangrijke aanvulling: het RAM-geheugen is verdubbeld. Er is een review op YouTube van de N95 8GB (comparison review geloof ik), waarbij de N95 8GB op de proef wordt gesteld door allerlei programma's te openen. De N95-2 handelt dit probleemloos af, de N95-1 klaagde toen al redelijk snel over dat er teveel programma's open waren.

Dit zou dus softwarematig kunnen zijn opgelost, dat weet ik niet, maar het was in ieder geval ooit wel zo. Feit blijft dat de N95-2 128 MB heeft tegen 64 van de N95-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Maar was dit wel getest met de nieuwste firmware?

Het is idd zo dat de N95-1 met de oude firmware eerder begon te klagen dat het geheugen vol zat dan de n95-8gb, maar volgens mij valt het nu wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Nas T schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:12:
[...]

offtopic:
Ach, excitement.. Hebben we allemaal wel es last van.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 30-04 08:21
Ik heb Nokia gevraagd welke info bij de productcode 0558190 hoort. Er werd gebeld en verteld dat dit de productcode voor alleen de nederlandse markt is en deze productcode is simlockvrij.
Weet iemand of netwerkcertificaten geconverteerd moeten worden naar een Symbian-formaat?
Ik wil op een draadloos netwerk inloggen, welke hiervan gebruik maakt(via laptop). Alleen wil ik met mijn N95 op dit netwerk kunnen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
SanderTje! schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:27:
[...]

Belangrijke aanvulling: het RAM-geheugen is verdubbeld. Er is een review op YouTube van de N95 8GB (comparison review geloof ik), waarbij de N95 8GB op de proef wordt gesteld door allerlei programma's te openen. De N95-2 handelt dit probleemloos af, de N95-1 klaagde toen al redelijk snel over dat er teveel programma's open waren.

Dit zou dus softwarematig kunnen zijn opgelost, dat weet ik niet, maar het was in ieder geval ooit wel zo. Feit blijft dat de N95-2 128 MB heeft tegen 64 van de N95-1.
Belangrijke toevoeging. De n95-2 was standaard uitgerust met Demand Paging. Dit houdt in dat alleen essentiele delen van de programmas naar de RAM worden geladen. Las in een vage changelog dat het in de laatste firmware van de n95-1 ook was toegevoegd. Heeft iemand ervaring met het openen van veel programma's op een n95-1 met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Orcie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:30:
[...]

Belangrijke toevoeging. De n95-2 was standaard uitgerust met Demand Paging. Dit houdt in dat alleen essentiele delen van de programmas naar de RAM worden geladen. Las in een vage changelog dat het in de laatste firmware van de n95-1 ook was toegevoegd. Heeft iemand ervaring met het openen van veel programma's op een n95-1 met de laatste firmware.
kon 39 dingentje openen laatst ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Sj44k13 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:34:
[...]

Hoeveel ram heb je over na een schone boot?

En welke firmware?

[ Voor 5% gewijzigd door Orcie op 15-02-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 136100 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:05:
[...]

Eensch.

Vind het ding ook veel te plastic voor wat het gekost heeft, maar ja, betere alternatieven zijn er niet voor mijn wensen :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Sjengcity schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:34:
[...]
De telefoons zijn na de laatste update van de N95-1 vrijwel (softwarematig) identiek, zeker qua prestaties. Enige voordeel wat de N95-2 nu nog heeft is flash geintegreerd in de browser maar ook dit zal over niet al te lange tijd te verwachten zijn voor de N95-1.

Wat betreft de slides, ook deze zijn hetzelfde. De eene telefoon heeft meer speling dan de andere, zowel bij de n95-1 als de N95-2. Heb je speling in de slide moet je gewoon naar een NSP gaan, die vervangen hem kosteloos.
De slides zijn absoluut niet gelijk. Afgelopen week toen ik bij een NSP was, heeft hij mij duidelijk het verschil laten zien.
Kijk maar eens aan de achterkant van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Orcie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:30:
Is ook op de N95-1 gekomen sinds de laatste firmware, zie de startpost (changelog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 12:14
Sj44k13 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:34:
[...]

Over wat voor dingetjes hebben we het dan?
Dat stond erzeker niet bij denk, als ik wil kan ik op de N95-1 ook wel 39 dingetjes open zetten, licht ermaar net aan WAT je open zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Sjengcity schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:53:
[...]

Is ook op de N95-1 gekomen sinds de laatste firmware, zie de startpost (changelog)
Dat zei ik toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Hoe kun je dan de favorieten (web intermet) van de N80 naar de N95 kopieeren? Ik kan wel favorieten synchroniseren maar dat zijn niet de favorieten van de internet mogelijkheid maar van "diensten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Ik kan me niet herinneren dat deze al een gemeld is:

Youtube App voor de N95-1

Werkt nog best redelijk met T-Mobile PIT (had ik niet verwacht)

[ Voor 20% gewijzigd door digital-IMEI op 15-02-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55758

Sjengcity schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:20:

Grappenmaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sjengcity schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:20:

Werkt nog best redelijk met T-Mobile PIT (had ik niet verwacht)
;)
schumi2004 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjeez wat een zooitje daar bij Symbian Signed...nu al een hele week uit de lucht. Anyway...weer een update :

MESSAGE FOR DEVELOPERS - UPDATE 15th Feb
Developer Certificates and Open Signed Offline have been disable until Monday 18th February. Although we have resolved the issue of creating the DevCerts there are further issues caused by the huge demand for Developer Certificates when the service was enabled again.
We apologise for the inconvenience and will be working to ensure that this service is available again on Monday. Express Signing and Certified Signing is available as normal.

Voor de mensen die bij mij nog een certificaat aanvraag uit hebben staan...nog ff geduld aub :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165864 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:08:
[...]

Ik merk wel een stevig verschil met de ontvangst in Sygix en TomTom met dezelfde muis,....dat is toch in principe niet mogelijk met dezelfde muis ? TomTom beviel mij altijd prima, ik krijg echter steeds een certificaatfout bij het installeren, ook al zet ik de datum van mijn N95 een jaar terug,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Iemand wilt zijn N95 ruilen voor mijn Ipod Touch 16 gig. Nu is het aanbod erg verleidelijk maar er is 1 ding wat mij nog tegenhoud. Namelijk de mp3 functie van de N95. Is die van zodanige kwaliteit dat het mijn Touch kan vervangen? Wil namelijk ook mijn N95 als mp3 speler gaan gebruiken namelijk.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Las Vegas schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:01:
Iemand wilt zijn N95 ruilen voor mijn Ipod Touch 16 gig. Nu is het aanbod erg verleidelijk maar er is 1 ding wat mij nog tegenhoud. Namelijk de mp3 functie van de N95. Is die van zodanige kwaliteit dat het mijn Touch kan vervangen? Wil namelijk ook mijn N95 als mp3 speler gaan gebruiken namelijk.
Die is, voor mij dan :P, goed genoeg. Ik kan random MP3's afspelen en veel meer wil ik er niet mee. Wat voor opties zoek je in een MP3-speler? Voor Symbian zijn ook andere MP3spelers beschikbaar.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Tuurlijk gelijk ruilen. Touch sucks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Laatst online: 06-04 17:33
BillMcNeal schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:07:
Tuurlijk gelijk ruilen. Touch Apple sucks
fixed

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

pven schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:02:
[...]

Die is, voor mij dan :P, goed genoeg. Ik kan random MP3's afspelen en veel meer wil ik er niet mee. Wat voor opties zoek je in een MP3-speler? Voor Symbian zijn ook andere MP3spelers beschikbaar.
Nou, deze mogelijkheid laat ik liever niet schieten. Niet iedereen wil zijn N95 ruilen voor een Touch :P

En ik wil gewoon flink wat ruimte hebben voor mijn Mp3's. Hoeveel geheugen kan er tegenwoordig in een N95? Als dat meer als 8 gig is, is het prima!

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Laatst online: 27-11-2024
Las Vegas schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:32:
[...]

Nou, deze mogelijkheid laat ik liever niet schieten. Niet iedereen wil zijn N95 ruilen voor een Touch :P

En ik wil gewoon flink wat ruimte hebben voor mijn Mp3's. Hoeveel geheugen kan er tegenwoordig in een N95? Als dat meer als 8 gig is, is het prima!
tot noch toe maar 8 gig, omdat groter gewoon nog niet op de markt is naar mijn weten

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Las Vegas schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:01:
Als het je vooral om de muziek te doen is zou ik niet voor een N95 gaan:
  • Trage USB datatransfer (<1MB/s), met N95-1 kun je nog los kaartje gebruiken
  • Veel ruis over de koptelefoonuitgang (vooral te merken met gevoelige oordopjes, zoals IEM's)
  • Ruis is niet uniform, maar wordt erger bij inkomende gesprekken en belasting
  • Bediening stuk minder prettig vergeleken met Apple iPod, of iPod Touch
  • Hoofdtelefoonaansluiting aan de zijkant van de telefoon

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 15-02-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Kanarie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:15:
[...]

• Veel ruis over de koptelefoonuitgang (vooral te merken met gevoelige oordopjes, zoals IEM's)
Dat zeg ik nou óók weer niet. Bedankt voor de lijst, maar een van de belangrijkste dingen die ik écht mis op mijn ipod is een luidspreker. Nu bezit ik wel degelijk een gsm mét luidspreker (LG KG800) maar deze is van zodanig lage kwaliteit dat het eigenlijk niet het luisteren waard is!
Eigenlijk is de enige keer dat ik echt mp3 luister op vakantie (in de trein) of op school in de aula. Voor die momenten moet de N95 zijn werk wel kunnen doen. De hoofdreden dat ik wil ruilen is de camera, symbian en de GPS!

Om misverstanden te voorkomen: Ik ben niet zo'n irritante kut scholier die met z'n luidspreker aan in de bus zit muziek te luisteren :x

[ Voor 5% gewijzigd door London op 15-02-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Las Vegas schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:29:
[...]

Dat zeg ik nou óók weer niet. Bedankt voor de lijst, maar een van de belangrijkste dingen die ik écht mis op mijn ipod is een luidspreker. Nu bezit ik wel degelijk een gsm mét luidspreker (LG KG800) maar deze is van zodanig lage kwaliteit dat het eigenlijk niet het luisteren waard is!
Eigenlijk is de enige keer dat ik echt mp3 luister op vakantie (in de trein) of op school in de aula. Voor die momenten moet de N95 zijn werk wel kunnen doen. De hoofdreden dat ik wil ruilen is de camera, symbian en de GPS!
Ik moet zeggen dat daarin tegen de luidspreker op hoge volume erg goed is van de N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Las Vegas schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:29:
[...]
Om misverstanden te voorkomen: Ik ben niet zo'n irritante kut scholier die met z'n luidspreker aan in de bus zit muziek te luisteren :x
Dat was idd mijn eerste gedachte ja. Wat moet je anders in vredesnaam met een luidspreker? Anyway: travelspeakers zat te koop, heb je ook stukken betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245732

Vorige week heb ik via de Nokia site een firmware upgrade gedaan op mijn Nokia N95 8 Gb (02.01) naar versie V15.0.0.15. 11-121-07 RM-320. KPN abonnement. Op kleine zaken na werkt alles goed, spellen opnieuw moeten installeren.

1 probleem nu: de geleverde Spiderman 3 werkt niet meer "geen activeringsleutel" komt in het display te staan!
Ben op zoeken geweest op "Spiderman" en Update in dit topic maar kan nog geen oplossing vinden. Kan iemand mij helpen op spiderman-3 weer aan de praat te krijgen!! :X

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 245732 op 15-02-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 245732 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:24:
Vorige week heb ik via de Nokia site een firmware upgrade gedaan op mijn Nokia N95 8 Gb (02.01) naar versie V15.0.0.15. 11-121-07 RM-320. KPN abonnement. Op kleine zaken na werkt alles goed, spellen opnieuw moeten installeren.

1 probleem nu: de geleverde Spiderman 3 werkt niet meer "geen activeringsleutel" komt in het display te staan!
Ben op zoeken geweest op "Spiderman" en Update in dit topic maar kan nog geen oplossing vinden. Kan iemand mij helpen op spiderman-3 weer aan de praat te krijgen!! :X
Hoe zoek jij?
Nokia N95 (8GB) - Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Nu online

RA7

Sinds een paar de dagen de N95 *Gb, heerlijk mobieltje.

Hier ff een lijst van leuke freeware voor de N95

http://congleton.vox.com/.../nokia-n95-free-apps.html

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245732

Bedoel je de oplossing : "terug gaan naar winkel" verder wordt geen specifieke oplossing aangereikt bij dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb nog wel een belangrijke vraag. Toen ik mijn Touch heb gekocht heb ik tevens een Acces Point gekocht om door het hele huis te kunnen internetten. Kan dat op een N95 ook?

M.a.w heeft een N95 ook WiFi of een mogelijkheid om op een draadloos netwerk te kunnen internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Las Vegas schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:06:
Heb nog wel een belangrijke vraag. Toen ik mijn Touch heb gekocht heb ik tevens een Acces Point gekocht om door het hele huis te kunnen internetten. Kan dat op een N95 ook?

M.a.w heeft een N95 ook WiFi of een mogelheid om op een draadloos netwerk te kunnen internetten?
Je zou natuurlijk even de specificaties van de N95 op de site van Nokia kunnen raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
Kanarie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:15:
[...]

Ruis ook te horen met Sennheiser Cx300 in-ear's? Wil hem, als ik hem koop, vervangen voor m'n Nano 1G....

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
N95 8GB, is die 8GB echt allemaal beschikbaar, of staan er al dingen op voor geïnstalleerd wat die 8gb inneemt/?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Anoniem: 245732 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:49:
[...]

Bedoel je de oplossing : "terug gaan naar winkel" verder wordt geen specifieke oplossing aangereikt bij dit topic!
Dit is idd de enigste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247735

Jaspur schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:26:
[...]

Ruis ook te horen met Sennheiser Cx300 in-ear's? Wil hem, als ik hem koop, vervangen voor m'n Nano 1G....
Valt mee
alleen het geluid kan niet al te hard, dus tijdens t lopen kan je het schuren van de draad tegen je kleding horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Anoniem: 247735 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:00:
[...]

Valt mee
alleen het geluid kan niet al te hard, dus tijdens t lopen kan je het schuren van de draad tegen je kleding horen..
Ik vind de ruis alles behalve meevallen, en eigenlijk belachelijk voor een apparaat van dit kaliber. Of het aan mijn toestel ligt of aan de N95 in het algemeen moet/wil ik nog steeds testen. Ik heb destijds ook wat metingen gedaan. You be the judge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fuzzillogic schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:12:
[...]

Ik vind de ruis alles behalve meevallen, en eigenlijk belachelijk voor een apparaat van dit kaliber. Of het aan mijn toestel ligt of aan de N95 in het algemeen moet/wil ik nog steeds testen. Ik heb destijds ook wat metingen gedaan. You be the judge.
Mijn bevindingen zijn hetzelfde, dus ik gok in het algemeen.

Meer ruis dan een iPod Nano (1G, 2G), minder ruis dan m'n Dell D830 laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Als je een profiel stil aan maakt,
met elk geluid uit, tril singaal kan aan ( dus evenutueel profiel trillen)
Dan heb je eigenlijk geen ruis !!

[ Voor 4% gewijzigd door robbinonline op 16-02-2008 00:53 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
robbinonline schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:31:
Als je een profiel stil aan maakt,
met elk geluid uit, tril singaal kan aan ( dus evenutueel profiel trillen)
Dan heb je eigenlijk geen ruis !!
Nee duh omdat er dan geen geluid actief hoeft te worden. Zoals met toetsen geluiden. Maar zodra je een media speler opent en je luisterd op laagste stand. Dan is die ruis er gewoon. Gelukkig luister ik hard en heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 23:00

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik begon eigenlijk pas de ruis na een maand te horen, omdat ik er toevallig over las op GoT. Eigenlijk stoor ik me er (gelukkig) niet aan wanneer ik muziek luister, maar ik vind het absurd dat een mobiel van 650 EUR ruis heeft bij telefoongesprekken/muziek, etc...

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Als je er nog centen aan uit wil geven kun je ook dmv een Bluetooth stereo headset luisteren, dan heb je geen ruis

Is al eens voorbij gekomen in dit topic, zoek maar op "ruis"...

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-10-2024

Tha

gaat hard

ik vind de ruis niet te merken, misschien iets te vaak naar parties geweest om het nog te horen :o

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

efgeha schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:45:
Als je er nog centen aan uit wil geven kun je ook dmv een Bluetooth stereo headset luisteren, dan heb je geen ruis

Dan heb je gratis extra compressie.

Dan liever:
Goede, gevoelige oordopjes/koptelefoon
Volume op max
Dit ding ertussen om je oren niet op te blazen

Werkt zo ook prima op m'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoStra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2016
Wie draait er hier Vista 64bit in combinatie met Itunes 7.6 en heeft er eenN95 aan gekoppeld? Sinds ik Itunes heb geinstalleerd, geeft mijn pc een blue screen als ik de N95 er aan koppel. Wie heeft hier nog meer last van?

Onafhankelijk werkt het prima. De N95 werkt naar behoren gekoppeld aan de pc zonder de Itunes install. En Itunes doet het prima zonder de n95 eraanvast.

Is iemand toevallig een oplossing hier voor tegengekomen? Ik ben op google een paar mensen met hetzelfde probleem tegengekomen, maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden.

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
efgeha schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:45:

Kijk er is ruis... Maar dat is voor mij alleen hoorbaar van neutraal actief tot 10-20% van de volume. Daarna is het bij mij niet meer hoorbaar. Bluetooth helpt optisch een beetje... Als je geluid van je nokia hard zet en je geluid van je bluetooth headset zacht, dan hoor je geen ruis... Als je het andersom doet (en bluetooth niet dan niet voluit het geluid, want kan dan ook aan de type headset liggen, denk gemiddeld genoeg is om het te horen) Dan kwam bij bij de ruis weer terug hoorbaar.

Maar dat is de ervaring bij mij... Kan verschillen per toestel misschien
Kanarie schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:51:
[...]

Dan heb je gratis extra compressie.
Nou dat is ook haast niet hoorbaar hoor... Dan kan je net zo goed volledige wavs op je tel doen ipv mp3's
Dan liever:
Goede, gevoelige oordopjes/koptelefoon
Volume op max
Dit ding ertussen om je oren niet op te blazen

Werkt zo ook prima op m'n laptop.
Daarom denk dat dat nog best wel eens kan helpen

[ Voor 30% gewijzigd door Mau_Maus op 16-02-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
NoStra schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:39:
Wie draait er hier Vista 64bit in combinatie met Itunes 7.6 en heeft er eenN95 aan gekoppeld? Sinds ik Itunes heb geinstalleerd, geeft mijn pc een blue screen als ik de N95 er aan koppel. Wie heeft hier nog meer last van?

Onafhankelijk werkt het prima. De N95 werkt naar behoren gekoppeld aan de pc zonder de Itunes install. En Itunes doet het prima zonder de n95 eraanvast.

Is iemand toevallig een oplossing hier voor tegengekomen? Ik ben op google een paar mensen met hetzelfde probleem tegengekomen, maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden.
Dit lijkt me een gevalletje wachten op updates, als je de supportafdelingen van iTunes en Nokia inlicht over dit probleem zou het sneller kunnen gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Megalodon_67 op 16-02-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Mau_Maus schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:42:
[...]

Kijk er is ruis... Maar dat is voor mij alleen hoorbaar van neutraal actief tot 10-20% van de volume. Daarna is het bij mij niet meer hoorbaar. Bluetooth helpt optisch een beetje... Als je geluid van je nokia hard zet en je geluid van je bluetooth headset zacht, dan hoor je geen ruis... Als je het andersom doet (en bluetooth niet dan niet voluit het geluid, want kan dan ook aan de type headset liggen, denk gemiddeld genoeg is om het te horen) Dan kwam bij bij de ruis weer terug hoorbaar.

Maar dat is de ervaring bij mij... Kan verschillen per toestel misschien
Als ik via bluetooth luister, dan kan ik met de volumeknoppen op de n95 het volume niet meer beinvloeden, enige efffect is als ik mute dan doet de bluetooth-headseet ook niets meer, maar van 10 tot 100 procent volume op de telefoon heeft geen effect op het volume van de headset.
Ik kan in die situatie dus alleen volume op de bluetooth-headset zelf regelen / beinvloeden.
(sonyericsson hbh-ds980)

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

efgeha schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:07:
[...]

Als ik via bluetooth luister, dan kan ik met de volumeknoppen op de n95 het volume niet meer beinvloeden, enige efffect is als ik mute dan doet de bluetooth-headseet ook niets meer, maar van 10 tot 100 procent volume op de telefoon heeft geen effect op het volume van de headset.
Ik kan in die situatie dus alleen volume op de bluetooth-headset zelf regelen / beinvloeden.
(sonyericsson hbh-ds980)
Op mijn Sony DR-BT30Q heeft het wel invloed, met beide volumeknoppen kan ik het volume aanpassen. Verschilt dus per headset, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
iemand die de nokia bh-503 heeft? bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Sj44k13 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:47:
iemand die de bh-503 heeft? bevalt die?
Sorry, draag geen bh's en al helemaal geen maatje 503!

Maar zonder flauwekul, zoek eens op google, wat heeft dit met de N95 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

vrijdag die gratis 8) geocache applicatie gebruikt, echt een leuk ding en een reden om eens achter de pc vandaan te komen ;) www.geocachenavigator.com/video
Als je gaat zoeken zijn je navigatie opties onder andere dmv. kompas, gps positie met snelheid en afstand tot doel en radar. Je kan ook map view inschakelen dan krijg je een redelijk gedetailleerde kaart van de omgeving.
Het zou ook mogelijk moeten zijn om google maps te gebruiken, is me echter nog niet gelukt...
offtopic: net m'n 8GB kaart erin gezet, en met al die applicaties, voor gps, internet, games met n-gage etc. echt een waanzinig toestel nu, kunnen niet veel toestellen aan tippen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210470

Anoniem: 210470 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:00:
Ik heb dus van de week mijn N95 8GB binnengekregen en het bevalt prima. Alleen ik probeer nu om tekstberichten van m'n oude telefoon (SE W800i) te importeren op m'n n95. Ik heb een prog gevonden die de berichten uit m'n w800 kan opslaan in .txt/.csv/.html/.xml maar ik krijg deze niet geïmporteerd in m'n n95.

Ik heb geprobeerd om ze te importeren in outlook en daarna te syncen met de n95, importeren in outlook lukt wel maar velden staan door elkaar heen etc. Ik weet niet of het mogelijk is om ze direct op de n95 te zetten (in de map waar berichten worden opgeslagen of iets dergelijks).
Iemand een idee hoe ik de berichten op de n95 krijg ??
Kickerdekick O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
GoT search "sms export"
schumi2004 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Of deze ook kan importeren weet ik niet maar ik vermoed van niet. probeer het eens zou ik zeggen.
Verder is er niks op de markt die het wel kan als ik zo snel zoek.
Nokia Forum
if u want to transfer sms from N70 to N95..... there is only one way. first connect N70 to a PC via PC Suite via bluetooth or data cable which ever u want. then on PC Suite screen click on backup icon and backup ur N70. then conect ur N95 via data cable and then click on restore option in backup. and during restore select ur phone as N95 and click ok. then ur sms, contacts, galleries etc will be transferred to N95. there is no other way u can transfer ur sms...... others things can even be transfered via data transfer.
Oxygen Phone Manager zou volgens iemand op nokia forum kunnen werken maar is betaald en dus zag hij ervan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bij mij zijn die SMSjes automatisch overgezet door 'iets' dat bij de eerste keer aanzetten voor de dag kwam en standaard op mijn N95-2 staat. Ik vermoed dat het 'Overdracht' heet, maar weet het niet helemaal zeker. Dat programma pusht via bluetooth iets naar verzendende telefoon (in mijn geval een Nokia 6681) waarna bijna alles gesynchroniseerd werd.

Ok dan, ik lees nu net pas dat het verzendende toestel geen Nokia is, dan heb je er niet veel aan. :X

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 17-02-2008 12:36 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siender
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
Als ik mijn toestel (N95 8gb) in ingeklapte toestand opstart, start hij niet door, als ik hem met het toetsenbord uit opstart en niks met de slider doe werkt het wel. Beetje raar verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die van mij start gewoon op, ik heb hem alleen even uitgeklapt om de pincode in te toetsen om daarna ingeklapt op ok te klikken. Wat me net wel opviel is dat hij de toetsen niet locked als hij ingeklapt opstart.

Welke firmware gebruik je? Ik heb de nieuwste (V15.0.015).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252659

Heeft iemand een idee of ik mijn N95 8GB gezien de ondersteunde werkfrequenties (WCDMA2100 (HSDPA), EGSM900, GSM850/1800/1900 MHz (EGPRS)) ook in Zuid-Korea kan gebruiken? Ik doel dan voornamelijk op de WCDMA-band. Ik weet dat ze in Zuid-Korea en Japan geen GSM ondersteunen maar sinds UTMS/HSDPA gaat alles wat meer door elkaar heen lopen geloof ik... iemand die hier meer van weet of zelfs ervaring mee heeft?

Daarnaast vraag ik mij af of het iemand gelukt is om het QWERTY-toetsenbord van een 2e mobiele device via de functie 'draadloos toetsenbord' dienst te laten doen als toetsenbord voor zijn/haar N95. Ik heb nl. nog een Nokia 9300i liggen en zou het handig vinden die zo nu en dan als toetsenbord te gebruiken, dat spaart me weer de aanschaf van een apart bluetooth-toetsenbord uit. Zover ik het zelf uitgezocht heb zou ik dan een bluetooth HID-profiel op het andere toestel moeten installeren, maar ik kom er niet uit hoe. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 20:15
Zijn er mensen die onderweg (bijv. in de auto) via internet muziek van het thuisnetwerk afspelen? Ik zoek een oplossing die ten eerste makkelijk in gebruik is, veel controle geeft (alleen random muziek afspelen is niet genoeg, ik wil ook handig aan kunnen geven wat ik af wil spelen via de N95) maar daarnaast ook nog eens 'goedkoop': ik heb uiteraard wel een pc waarmee dat kan (zie http://www.n95users.com/f...3s-over-home-network.html voor een manier) maar die verbruikt wat veel energie om alleen daarvoor aan te laten staan dus ik zoek eigenlijk een alternatief voor weinig. Daarbij moet de muziek ook nog eens getranscode worden naar <128 kbps omdat anders mijn PIT het niet bijhoudt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb sinds vandaag ook de N95. Bevalt allemaal prima, al voelt de slider wat ''losjes'' aan? Kan dat kloppen?

Anyhow, de Nokia Software Updater wil niet werken op mijn pc. Als ik het opstart zie je ''Starting'' staan, maar na een tijdje krijg ik de melding: Netwerk Connection Lost. Check your network connection, or firewall etc. Ik heb gewoon verbinding, en gebruik geen firewall. Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Las Vegas schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:14:
Ik heb sinds vandaag ook de N95. Bevalt allemaal prima, al voelt de slider wat ''losjes'' aan? Kan dat kloppen?

Anyhow, de Nokia Software Updater wil niet werken op mijn pc. Als ik het opstart zie je ''Starting'' staan, maar na een tijdje krijg ik de melding: Netwerk Connection Lost. Check your network connection, or firewall etc. Ik heb gewoon verbinding, en gebruik geen firewall. Wat is het probleem?
Lees op zijn minst de Startpost door

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 17-02-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:40
Bokkiej schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:01:
Zijn er mensen die onderweg (bijv. in de auto) via internet muziek van het thuisnetwerk afspelen? Ik zoek een oplossing die ten eerste makkelijk in gebruik is, veel controle geeft (alleen random muziek afspelen is niet genoeg, ik wil ook handig aan kunnen geven wat ik af wil spelen via de N95) maar daarnaast ook nog eens 'goedkoop': ik heb uiteraard wel een pc waarmee dat kan (zie http://www.n95users.com/f...3s-over-home-network.html voor een manier) maar die verbruikt wat veel energie om alleen daarvoor aan te laten staan dus ik zoek eigenlijk een alternatief voor weinig. Daarbij moet de muziek ook nog eens getranscode worden naar <128 kbps omdat anders mijn PIT het niet bijhoudt :).
Winamp remote? Ik heb het zelf geprobeerd, maar bij mij gaat ie nog niet spelen. Kan wel al mijn nummers zien, hij laadt ook, ik zie dan ook hoe lang het nummer is bv in RealPlayer.. maar dan blijft hij hangen. Maar dat ligt aan mijn Vodafone stream instellingen denk ik. Anderen hebben het wel werkend. winamp.orb.com oid.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 14:10
Bokkiej schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:01:
www.orb.com ? werkt prima hier, zowel voor mp3s, filmpjes, live tv, documenten en afbeeldingen. zowel random muziek als gewoon een artiest opzoeken. ik zou zeggen probeer het eens.
ps. hij transcode ook je audio naar elke gewenste bitrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Bestaat er al een prog voor de n95 die belgedrag bijhoudt en kan exporteren naar bv excel. Wil met mijn nieuwe abbo mijn belgedrag on the fly in de gaten kunnen houden. Beetje de telefoonkosten binnen de perken houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 20:15
Bedankt voor de suggesties maar ik ben eigenlijk meer op zoek naar een andere oplossing waarvoor mijn pc niet constant aan hoeft te staan, bijv. door een netwerkschijf (NAS) die benaderbaar is via ftp of een goedkope, energiezuinige server (kan bijv. voor weinig aan een xbox komen maar heb niet zoveel ervaring met linux en ik vraag me af of dat wel veel zuiniger is dan mijn pc met onderclockte C2D en onderclockte x1950pro). Nu heb ik op beiden wel gezocht maar het is vaak nog wat moeilijk inschatten wanneer het goed samenwerkt met de N95 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:21
Bokkiej schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:01:
Bedankt voor de suggesties maar ik ben eigenlijk meer op zoek naar een andere oplossing waarvoor mijn pc niet constant aan hoeft te staan, bijv. door een netwerkschijf (NAS) die benaderbaar is via ftp of een goedkope, energiezuinige server (kan bijv. voor weinig aan een xbox komen maar heb niet zoveel ervaring met linux en ik vraag me af of dat wel veel zuiniger is dan mijn pc met onderclockte C2D en onderclockte x1950pro). Nu heb ik op beiden wel gezocht maar het is vaak nog wat moeilijk inschatten wanneer het goed samenwerkt met de N95 :).
Je kan je NAS toch een ip geven en zo benaderen via internet. Wel ff je poorten open gooien in je router.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138858

Weet er iemand of er wandelroutes bestaan voor sygic??
heb van horen zeggen day die zouden bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 138858 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:32:
Weet er iemand of er wandelroutes bestaan voor sygic??
heb van horen zeggen day die zouden bestaan.
http://www.sygic.com/exte...ymbian/07_08_symbian.html

In hun tekst zeggen ze het... misschien had je dat 'gehoord'
Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.