bestaat er een 4gb versie dan? Als je gelezen hebt is met de laatste firmware de duur stukken langer geworden.. en ik had er met de oude ook nooit last van... want zette hem standaard 's nachts op de lader...SCIxX schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:48:
Hoelang gaat dit ding nou werkelijk met de batterij mee?
De 8gb versie beloofd langer mee te gaan dan de 4gb versie, maar hoelang is dit?
Ik vind het toch wel erg belangrijk dat ik een telefoon niet constant aan de lader hoef te hebben.
Verwijderd
De 4GB-versie? Die bestaat niet. Je hebt de N95 met cardslot en de N95 met 8GB geheugen zonder cardslot. Als je deze 2 ook bedoelt kan ik kort zijn: Even lang. (wel beiden met laatste firmware uitgerust uiteraard).SCIxX schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:48:
Hoelang gaat dit ding nou werkelijk met de batterij mee?
De 8gb versie beloofd langer mee te gaan dan de 4gb versie, maar hoelang is dit?
Ik vind het toch wel erg belangrijk dat ik een telefoon niet constant aan de lader hoef te hebben.
En oja, voordat ik het vergeet: Dit soort accu's dienen juist elke avond (lees: zo vaak mogelijk) opgeladen te worden. Alleen dan zullen deze accu's beter gaan presteren.
edit: ik doe zo'n 2 dagen met 1 volle acculading. Dit houdt kwa totaalgebruik in: 1 uur Internetten, zo'n 20 SMS-jes, ca. 20 gesprekken van ongeveer 5 minuten per stuk, een half uur klooien met de GPS en nog wat bluetoothoverdrachtjes en wat tools gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 21:01 ]
Ja de 2 en de 8gb bedoelde ik. Dat ze in alle reviews aangeven dat de 8gb langer meegaat heeft dus alleen met firmware te maken.
Toch maar doorzoeken naar een andere telefoon, elke dag / om de dag de telefoon aan de lader vind ik helemaal niks, ook al is het een hele mooie telefoon.
Toch maar doorzoeken naar een andere telefoon, elke dag / om de dag de telefoon aan de lader vind ik helemaal niks, ook al is het een hele mooie telefoon.
Dat is echt zwaar overdreven hoor;)SCIxX schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:02:
Ja de 2 en de 8gb bedoelde ik. Dat ze in alle reviews aangeven dat de 8gb langer meegaat heeft dus alleen met firmware te maken.
Ligt er voornamlejik aan hoe intensief je de telefoon gebruikt!
Wanneer je enkel belt/smst gaat de tel gewoon erg lang mee.
PS5
Met alle respect hoor maar ik denk dat je dan bij iedere telefoon met dergelijke specs tegen hetzelfde probleem aan loopt... Het is natuurlijk ook van jezelf afhankelijk hoe lang je tel mee gaat op 1 acculading, er zijn hier ook mensen die hun telefoon maar eens op de 3 a 4 dagen opladen. Ze gebruiken hem dan wel minder intensief.SCIxX schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:02:
Het zou kunnen dat de 8GB iets langer mee gaat op 1 acculading omdat deze een krachtigere accu heeft, vergeet overigens niet dat hij ook een groter scherm heeft wat natuurlijk ook stroom nodig heeft.
Ok even een handige tip voor alle gebruikers die niet zo bekend zijn met de telefoon dan wel Symbian S60 toestellen:jwjol schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:57:
Als ik 'E-mailmeldingen' activeer (kies verder voor 'Uitsl. eigen netwerk'), gebeurt er verder helemaal niks. Ik krijg geen e-mail binnen (krijg dus ook geen meldingen) van mijn Gmail account (imap).
Met de optie 'E-mail ophalen' gebeurt dit wel.
In het menu > Opties > Help
Kan soms net wel eens handig zijn, en voor jwjol speciaal:
"Selecteer Menu > Berichten > Opties > Instellingen > E-mail > Mailboxen en ga naar de mailbox. Selecteer Opties > Openen > Automatisch ophalen.
Als u automatisch de berichtkoppen naar het apparaat wilt ophalen wanneer u nieuwe email in uw externe mailbox ontvangt, gaat u naar E-mailmeldingen en selecteert u Ontv. en aut. bijw. of Uitsl. eigen netwrk.
E-mailmeldingen en E-mail ophalen kunnen niet tegelijkertijd actief zijn.
Als u automatisch op ingestelde tijdstippen de berichtkoppen van nieuwe e-mailberichten van uw externe mailbox ophaalt, selecteert u E-mail ophalen > Ingeschakeld of Uitsl. eigen netwrk.
Als u wilt opgeven hoe vaak e-mail moet worden opgeheaald, selecteert u Ophaaldagen en Ophaaluren.
Als u het tijdsinterval voor automatisch ophalen wilt instellen, selecteerd u Ophaalinterval.
Als u e-mailberichten ophaalt, worden de gesprekskosten automatisch hoger als gevolg van het gegevensverkeer.
Verwijderd
Als je alles uitzet (bluetooth, WiFi, UMTS etc.) en inderdaad alleen belt en af en toe een SMS-je stuurt gaat de accu ongeveer 9 dagen mee (zelf getest onlangs, was toch ziek). Dit wel nadat ik de foon (N95-1) keer op keer gedurende 8 maanden "getrained" heb door 'm continu door te laden en nooit helemaal leeg te laten lopen. Nu hangt ie gewoon elke nacht aan de lader en met een reserve-accu in m'n broekzak kan ik met een gerust hart de hele dag doen wat ik wil met de foon (behalve werken zo af en toe uiteraardkernie schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:14:
[...]
Dat is echt zwaar overdreven hoor;)

Verwijderd
Is het inmiddels al gelukt om het aan de gang te krijgen? Zo aan het verhaal te lezen wordt er een domeinstructuur gebruikt en ik ben benieuwd of jij ook PC Suite kan gebruiken via BT. Ik gebruik hier ook een domein, maar kan niet via BT verbinden met PC Suite. "Kan de telefoon niet verifieren".schumi2004 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:00:
[...]
Mmmm te snel gereageerd dus en weer wat geleerd, ik dacht dat het niet ging maar dafmay heeft de gouden tip van de dag voor me
-edit-
Iemand een andere install als die NSeries webinstall file van Nokia?
Ik heb dus install rights gekregen op werk maar de 1.6 install kan niet met proxy's omgaan
Van het weekend op huizenjacht geweest. Via Garmin een stuk of 10 adressen ingevoerd en een route laten maken. Werkte allemaal perfect totdat er iets met de GPS mis ging. Ik kreeg een melding dat er geen GPS ontvangst was, terwijl ik midden in het open veld stond. Ook de ingebouwde GPS-gegevenstool gaf geen satelieten. Uitzetten en opnieuw aanzetten lostte het wel op, maar blijkbaar zit er dus ergens een bug. Zag nl. dat veel Sygic-gebruikers hier ook last van hadden.
Da's mooi, maar die had ik dus gelezen.
Het zal wel aan mij liggen, maar wat is het verschil tussen:
Als u automatisch de berichtkoppen naar het apparaat wilt ophalen wanneer u nieuwe email in uw externe mailbox ontvangt, gaat u naar E-mailmeldingen en selecteert u Ontv. en aut. bijw. of Uitsl. eigen netwrk.
en
Als u automatisch op ingestelde tijdstippen de berichtkoppen van nieuwe e-mailberichten van uw externe mailbox ophaalt, selecteert u E-mail ophalen > Ingeschakeld of Uitsl. eigen netwrk.
Het is geen halszaak, maar ik probeer het gewoon te snappen.
Bij mij gebeurt er niks als ik E-mailmeldingen activeer.
en
Sjengcity schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:30:
[...]
Ok even een handige tip voor alle gebruikers die niet zo bekend zijn met de telefoon dan wel Symbian S60 toestellen:
In het menu > Opties > Help
Kan soms net wel eens handig zijn, en voor jwjol speciaal:
[...]
Als ik mbv een certificaat wil inloggen op een draadloos netwerk, moet ik dit dan voor de N95 eerst converteren naar een symbian formaat misschien??
vrede in rust
Niet echt, deze versie is voor een geheel andere serie phonesVerwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:49:
[...]
Heb al eens eerder aangegeven dat samir een bizarre manier van versienummering hanteert
This application work on N95, N95 8Gb and N82.
A special version (v1.50) for N80, N73, E65, N81... without auto-rotation is at work
na-aperschumi2004 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:27:
[...]
Niet echt, deze versie is voor een geheel andere serie phones
[...]
Verwijderd
Thanx.Sjengcity schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:35:
[...]
Check de sp eens, daar staat in dat als je ze hidden maakt je ze niet meer ziet.... Met de search functie had je dit overigens ook makkelijk kunnen vinden.
BTW heb de search functie gebruikt en stupid

Hey super. Bedankt! is helemaal goed gekomenLethal schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:45:
[...]
Even met je usb connecten dmv massaopslag .. dan vervolgens in de mappen van sygic de bestanden opzoeken en bij de eigenschappen hiervan even "hidden" zetten.
Dat moet werken.
Ik heb een klein probleempje met Symtorrent. Heb versie 1.30 geïnstalleerd, maar wat ik ook doe, ik kan geen torrent file downloaden of openen. Weet iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 4% gewijzigd door bthefirst op 12-02-2008 23:46 ]
heeft dit niet toevallig met push-mail te maken wat niet elke provider ondersteund of extra kost? @Mau. Sorry niet gezien. Beter 2 keer als helemaal niet zullen we maar zeggenjwjol schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:21:
Da's mooi, maar die had ik dus gelezen.
en
[...]
Verwijderd
Erg lang? Nou bij mij doet hij het als ik helemaal niets met het ding doe ongeveer 1,5 dag en met een beetje bellen er bij een dag. Ik kwam van een K800i af waar ik meer dan een week effectieve standbye tijd had.kernie schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:14:
[...]
Dat is echt zwaar overdreven hoor;)
De batterij is echt waardeloos. Dat vind ik een groot minpunt aan de telefoon. Voor de rest een top ding!
Dan heb je gewoon een slechte accu of veel op de achtergrond draaien want ook als ik er niks mee doe houdt hij het zeker enkele dagen vol.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:12:
[...]
Erg lang? Nou bij mij doet hij het als ik helemaal niets met het ding doe ongeveer 1,5 dag en met een beetje bellen er bij een dag. Ik kwam van een K800i af waar ik meer dan een week effectieve standbye tijd had.
De batterij is echt waardeloos. Dat vind ik een groot minpunt aan de telefoon. Voor de rest een top ding!
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
Omdat mijn headset AD-43 het toch niet meer deed... deze maar ff gedemonteerd en er blijkt inderdaad een batterij type CR2032 in vastgeplakt te zitten.
Zit onder een printplaatje welke je weer kan benaderen door het schroefje onder het klipje los te draaien
(mmmm... nu lukt t uploaden van een plaatje niet....
)
Zit onder een printplaatje welke je weer kan benaderen door het schroefje onder het klipje los te draaien
(mmmm... nu lukt t uploaden van een plaatje niet....
Deze telefoon is niet bedoeld om niks mee te doen, daar koop je hem niet voor.Mr Double B schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 01:24:
[...]
Dan heb je gewoon een slechte accu of veel op de achtergrond draaien want ook als ik er niks mee doe houdt hij het zeker enkele dagen vol.
Verwijderd
Kun je met dit toestel inloggen op draadloze netwerken/wifi ?
en moet je daar dan voor betalen?
Een beetje eigen initiatief tonen kan geen kwaad ...Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:33:
Ja, je kan er mee op WiFi komen en dat kost je over het algemeen geen geld (tenzij je via een hotspot gaat, maar dat is een verhaal apart).
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Of je moet betalen voor gebruik van een netwerk hangt natuurlijk niet af van het type toestel waarmee je op het netwerk zit.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:33:

Maar er zit wifi op ja.
Verwijderd
Ik heb nu de N95 8GB, maar als ik een video van Youtube afspeel blijft hij na 3 sec. alweer stilstaan. Ik heb een Hi eindeloos online abonnement. Zal het aan de verbindings snelheid hiervan liggen of moet ik iets instellen?
Installeren van de 6.85.14.1 was geen probleem alleen de Nseries versie wil nog steeds niet lukken, maar ga er niet zo'n punt meer van maken intern aangezien de nu draaiende versie ook functioneert. BT heb ik geen problemen mee aangzien ik full install rights heb hier dus kan drivers of wat dan ook gewoon installeren en vervolgens werkt het.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:48:
[...]
Is het inmiddels al gelukt om het aan de gang te krijgen? Zo aan het verhaal te lezen wordt er een domeinstructuur gebruikt en ik ben benieuwd of jij ook PC Suite kan gebruiken via BT. Ik gebruik hier ook een domein, maar kan niet via BT verbinden met PC Suite. "Kan de telefoon niet verifieren".
Verwijderd
welke divx/video speler kan ik het beste gebruiken om films af te spelen?
Lees aub de startpost eens door. Daar staat heel veel informatie in over dit toestel.
Zoals reeds gemeld verwachten we hier op GoT dat je enig eigen initatief vertoont. Dit kan door bv eerst te zoeken via de search van dit forum of via Google naar datgene wat je graag wilt weten. Vervolgens kan je in je bericht aanageven wat je reeds hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.
Lees aub de startpost eens door. Daar staat heel veel informatie in over dit toestel.
Zoals reeds gemeld verwachten we hier op GoT dat je enig eigen initatief vertoont. Dit kan door bv eerst te zoeken via de search van dit forum of via Google naar datgene wat je graag wilt weten. Vervolgens kan je in je bericht aanageven wat je reeds hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.
[ Voor 75% gewijzigd door pven op 13-02-2008 13:12 ]
Sorry maar ik vind dit net zo'n vraag als: "welke oprit is het langst? Uh, zelf opmeten."Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:50:
Een beetje eigen initiatief zou geen kwaad kunnen (zeker gezien je eerdere posts, je bent er al eens op gewezen ook nog), er is al meerdere malen over gesproken en vermeld dus sla er een GoT search op na zou ik zeggen. (knopje zit ergens boven in de balk, 4e van rechts zeg maar)
[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 13-02-2008 13:10 ]
wow die 180 graden draaien van rotateme 2.1 is wel vet.. als ie nou 360 graden kan (ook op zijn kop) is het helemaal mooii
Ik vind DIVX wel lekker werken, is ook gratis. Je kan er AVI bestanden kijkbaar mee afspelen zonder omzetten. Bestanden langer dan ongeveer 50 minuten moet je wel even in 2en of 3en hakken, dan speelt ie ze wel goed af, als je dat niet doet bij mij iig niet.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:50:
edit: sorry voor eigenlijke dubbelpost.
[ Voor 4% gewijzigd door Cobiwan op 13-02-2008 13:29 ]
PyNetMony - the Python NetMonitor for S60
Een gouwe-ouwe is terug...
Althans ik kan me NetMonitor nog wel herinneren
.
Althans ik kan me NetMonitor nog wel herinneren
Verwijderd
Wanneer je het beeld 360 graden draaid staat die precies het zelfde als voorheen, je bedoelt 180 graden draaien .Sj44k13 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:27:
rotateme 2.1 is wel vet.. als ie nou 360 graden kan (ook op zijn kop) is het helemaal mooii
Verwijderd
Mag ik vragen wat het nut is van de mogelijkheid om je scherm 180gr de kantelen? Je hebt je telefoon toch nooit op de kop?
Verwijderd
Wat is dit precies, en hoe te installeren want de readme die erbij zit vind ik vrij onduidelijk m.b.t. bestandsnamen en bestanden ergens vandaan halen ...bthefirst schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:28:
PyNetMony - the Python NetMonitor for S60
Althans ik kan me NetMonitor nog wel herinneren.
Verwijderd
Ligt aan de verbinding.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:17:
Ik heb nu de N95 8GB, maar als ik een video van Youtube afspeel blijft hij na 3 sec. alweer stilstaan. Ik heb een Hi eindeloos online abonnement. Zal het aan de verbindings snelheid hiervan liggen of moet ik iets instellen?
Er moet eerst ge-buffered worden.
Grapjas. Dat kan mijn N95 al out-of-the-box.Sj44k13 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:27:
als ie nou 360 graden kan (ook op zijn kop) is het helemaal mooii
Verwijderd
Dus je kan het beste wachten tot hij het hele filmpje heeft geladen?Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:44:
[...]
Ligt aan de verbinding.
Er moet eerst ge-buffered worden.
Voor het gebruik tijdens spellen waarbij je liever met je linkerhand de besturing wil doen ipv met je rechter. Als voorbeeld.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:17:
Mag ik vragen wat het nut is van de mogelijkheid om je scherm 180gr de kantelen? Je hebt je telefoon toch nooit op de kop?
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
hij bedoelt op zijn kop met 180lohost schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:41:
[...]
Voor het gebruik tijdens spellen waarbij je liever met je linkerhand de besturing wil doen ipv met je rechter. Als voorbeeld.
Zojuist bij een NSP geweest om het speakertje te laten vervangen voor garantie.
Gezien het speakertje maar een paar euro kost, heb ik de proef op de som genomen om vooraf te vermelden dat mijn productcode is gewijzigd.
Hierop gaf hij als antwoord dat dit niets afdeed aan de garantie. Maar omdat hij hierop 100% uitsluitsel over wilde hebben, is hij gaan bellen over dit geval.
Conclusie: Het veranderen van je productcode is niet illegaal en geeft geen problemen mbt garantie.
NSP gebruikt je IMEI om te bepalen of je garantie hebt.
Gezien het speakertje maar een paar euro kost, heb ik de proef op de som genomen om vooraf te vermelden dat mijn productcode is gewijzigd.
Hierop gaf hij als antwoord dat dit niets afdeed aan de garantie. Maar omdat hij hierop 100% uitsluitsel over wilde hebben, is hij gaan bellen over dit geval.
Conclusie: Het veranderen van je productcode is niet illegaal en geeft geen problemen mbt garantie.
Interessant, precies wat ik wilde weten.patrickt35 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:29:
Welke carrier heb je? Vodafone of T-mobile?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
NetMonitor was in het verleden een 'hidden-app' die je in je oude Nokia telefoon kon activeren om vervolgens informatie over netwerk/masten te verkrijgen.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:26:
[...]
Wat is dit precies, en hoe te installeren want de readme die erbij zit vind ik vrij onduidelijk m.b.t. bestandsnamen en bestanden ergens vandaan halen ...
De bovenstaande link verwijst naar een applicatie die hetzelfde kan, maar tevens ook wlan en bluetooth informatie. (BV. bluetoothscan, locatie a.d.h.v. masten enzo).
Dit is in het kort, maar bij de link staat genoeg informatie, en de benodigde bestanden zitten in het downloadbestand.
T-MobileSanderTje! schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:40:
[...]
Interessant, precies wat ik wilde weten.
Welke carrier heb je? Vodafone of T-mobile?
Verwijderd
inderdaad, je laadt beter eerst gans het filmpje en dan gaat die zonder horten of stoten.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:21:
[...]
Dus je kan het beste wachten tot hij het hele filmpje heeft geladen?
haha ik twijfelde ook al evenVerwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:51:
[...]
Wanneer je het beeld 360 graden draaid staat die precies het zelfde als voorheen, je bedoelt 180 graden draaien .

Productcode veranderen is niet illegaal, want het is niet door de wet verboden.patrickt35 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:29:
Toch heeft Nokia in de garantievoorwaarde staan dat het veranderen van de productcode de garantie officieel laat vervallen. Dat sommige NSP's daar niet moeilijk over doen is wat anders...
Ik zal binnenkort wel eens proberen om de voorwaarde op te zoeken. Ik zou ze ergens moeten kunnen vinden.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
ik heb een paar dagen geleden een nokia n95 standaard (deep sand) gekocht. ik heb daar nu Sygic.Mobile.v7.0.89.S60v3.SymbianOS91 op geinstalleerd. nu stuit ik echter op problemen die ik nergens kan terug vinden. hopelijk kunnen jullie mij helpen.
sygic start gewoon normaal op en ik krijg dan de kaart van nl te zien. als ik dan wil navigeren dmv een eindpunt op te geven lijkt het alsof hij mijn route accepteert, echter zie ik op mijn scherm geen rode lijnen die ik moet volgend en hoor ik geen gesproken aanwijzingen. het is net alsof hij mijn navigatie route helemaal niet bepaald en uitvoert.
wat heb ik fout gedaan? ligt het aan mijn instellingen?
alvast bedankt want het is een mooi programmatje en handig dat het werkt met de interne gps.
sygic start gewoon normaal op en ik krijg dan de kaart van nl te zien. als ik dan wil navigeren dmv een eindpunt op te geven lijkt het alsof hij mijn route accepteert, echter zie ik op mijn scherm geen rode lijnen die ik moet volgend en hoor ik geen gesproken aanwijzingen. het is net alsof hij mijn navigatie route helemaal niet bepaald en uitvoert.
wat heb ik fout gedaan? ligt het aan mijn instellingen?
alvast bedankt want het is een mooi programmatje en handig dat het werkt met de interne gps.
Vraagje over de N95 modem.
Heb zojuist via de N95 modem m.b.v Nokia PC suite een internet verbinding gemaakt. even getest, werkt prima.
Nu vraag ik me af hoe dat precies in zijn werking gaat.
Ik kreeg een simpele drop down list waarbij ik T-Mobile Netherlands kon uitkiezen, heb geen inlog gegevens ingevoerd en de authorisatie ging vanzelf, soepel en snel.
Maar de million dollar question is: maakt hij nou gebruik van mijn T-mobile Internet Total GPRS of maakt hij via mijn telefoon een GSM verbinding middels de N95 modem waarvoor ik gewoon weg moet dokken, + eventuele (T-mobile Internet kosten).
Heb zojuist via de N95 modem m.b.v Nokia PC suite een internet verbinding gemaakt. even getest, werkt prima.
Ik kreeg een simpele drop down list waarbij ik T-Mobile Netherlands kon uitkiezen, heb geen inlog gegevens ingevoerd en de authorisatie ging vanzelf, soepel en snel.
Maar de million dollar question is: maakt hij nou gebruik van mijn T-mobile Internet Total GPRS of maakt hij via mijn telefoon een GSM verbinding middels de N95 modem waarvoor ik gewoon weg moet dokken, + eventuele (T-mobile Internet kosten).
Je hebt altijd beweerd dat het veranderen van de productcode een grijs gebied is, en dat dat daarom verboden is in dit forum.Ginz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:24:
[...]
Productcode veranderen is niet illegaal, want het is niet door de wet verboden.
Toch heeft Nokia in de garantievoorwaarde staan dat het veranderen van de productcode de garantie officieel laat vervallen. Dat sommige NSP's daar niet moeilijk over doen is wat anders...
Ik zal binnenkort wel eens proberen om de voorwaarde op te zoeken. Ik zou ze ergens moeten kunnen vinden.
Echter met bovenstaand antwoord ontkracht je heel je standpunt.
De medewerker van de NSP is gaan bellen met Nokia, en deze gaven gewoon groen licht voor de reparatie.
Met het veranderen van je productcode vervalt NIET je garantie.
Verwijderd
Na 2 maanden wachten totdat T-mobile ook de firmwareversie van 15 naar 20 zou upgraden, heb ik ook maar eens de productcode van m'n n95-1 gewijzigd. Fluitje van een cent en de moeite meer dan waard. De telefoon is (in vergelijking met de oude firmware) razendsnel geworden, en dan met name de gallery.
Nu heb ik een vraagje van een meer esthetische aard. Ik heb in mijn actieve toepassingen balk (die 6 icoontjes bovenaan) een snelkoppeling naar mijn gmail teruggezet. Nu was dat altijd een mooi icoontje dat net zo groot was als de rest, maar nu heb ik maar een heel klein rood-wit envelopje in beeld.
Weet iemand hoe ik de grootte van dit icoontje kan veranderen?
Nu heb ik een vraagje van een meer esthetische aard. Ik heb in mijn actieve toepassingen balk (die 6 icoontjes bovenaan) een snelkoppeling naar mijn gmail teruggezet. Nu was dat altijd een mooi icoontje dat net zo groot was als de rest, maar nu heb ik maar een heel klein rood-wit envelopje in beeld.
Weet iemand hoe ik de grootte van dit icoontje kan veranderen?
op mijn HTC had ik eerder altijd de game: brain training. weet iemand de gratis S60 Variant? Heb al op educational games lopen zoeken zonder successie
Verwijderd
Heel cute dat je zo afgaat op wat ze je verteld hebben bij dat NSP, maar laten we er gewoon eens de officiele garantievoorwaarden bijpakken, zoals te vinden op http://europe.nokia.com/link?cid=EDITORIAL_166637, ik quote:patrickt35 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:46:
[...]
Je hebt altijd beweerd dat het veranderen van de productcode een grijs gebied is, en dat dat daarom verboden is in dit forum.
Echter met bovenstaand antwoord ontkracht je heel je standpunt.
De medewerker van de NSP is gaan bellen met Nokia, en deze gaven gewoon groen licht voor de reparatie.
Met het veranderen van je productcode vervalt NIET je garantie.
Ik heb de relevante stukjes alvast bold gemaakt, trek zelf je conclusies.If the Product has been opened, modified or repaired by anyone other than an authorized Care point, if it is repaired using unauthorized spare parts or if the Product's serial number, the mobile accessory date code or the IMEI number has been removed, erased, defaced, altered or are illegible in any way and this shall be determined in the sole discretion of Nokia.
Verwijderd
Hey mensen, nou heb ik het beeldbellen uitgevonden. Zit dit gewoon in je abonnement of moet je daar extra voor betalen? weer een geldvraagje ja. alvast bedankt
N95 8gb, goede kwaliteit van muziek?
[ Voor 84% gewijzigd door repsaj op 13-02-2008 22:08 ]
x
Verwijderd
Beeldbellen gebruikt UMTS als datakanaal, je betaalt dus dubbel, voor het bellen en voor het versturen en ontvangen van data.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:10:
Hey mensen, nou heb ik het beeldbellen uitgevonden. Zit dit gewoon in je abonnement of moet je daar extra voor betalen? weer een geldvraagje ja. alvast bedankt
Bovendien hebben sommige providers nog extra kosten voor beeldbellen, bijv. Vodafone; 50 cent starttarief.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 21:16 ]
Doe dan lekker NederlandsVerwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:09:
[...]
Heel cute dat je zo afgaat op wat ze je verteld hebben bij dat NSP, maar laten we er gewoon eens de officiele garantievoorwaarden bijpakken, zoals te vinden op http://europe.nokia.com/link?cid=EDITORIAL_166637, ik quote:
[...]
Ik heb de relevante stukjes alvast bold gemaakt, trek zelf je conclusies.
http://www.nokia.nl/A4393279 Ik vind het zelf nog niet 100% duidelijk... maar snap dat met deze tekst het een grijs gebied is. Het komt er op neer dat enige eigen modificatie zowel hardware als software je garantie vervalt... maar daar heb je natuurlijk alleen last van wanneer er wat stuk is en ze het nagaan. maar goed. Ik geloof dat er nu wel genoeg overgezegt is in dit forum.
Denk dat je van v12 naar 20 bedoeldVerwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:53:
Na 2 maanden wachten totdat T-mobile ook de firmwareversie van 15 naar 20 zou upgraden, heb ik ook
[ Voor 39% gewijzigd door Mau_Maus op 13-02-2008 21:26 ]
Verwijderd
Een gratis variant weet ik niet zo 1-2-3 te vinden. Wel ben ik eens op een ander n95forum (ik meen dat dat forum hier niet besproken mag worden) een linkje tegengekomen naar een .jar-bestand van Brain Challenge 2, een soortgelijk spelletje.Deo_Volente schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:09:
op mijn HTC had ik eerder altijd de game: brain training. weet iemand de gratis S60 Variant? Heb al op educational games lopen zoeken zonder successie
Ik denk dat je met een beetje googlen een heel eind zult komen...
Heel cute van je dat je de moeite hebt genomen, maar de Nederlandse garantiebepalingen vertellen mij:Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:09:
[...]
Heel cute dat je zo afgaat op wat ze je verteld hebben bij dat NSP, maar laten we er gewoon eens de officiele garantievoorwaarden bijpakken, zoals te vinden op http://europe.nokia.com/link?cid=EDITORIAL_166637, ik quote:
[...]
Deze Beperkte Garantie is niet afdwingbaar als het Product geopend, gewijzigd of gerepareerd is door een niet-erkend onderhoudsbedrijf of is gerepareerd met gebruikmaking van niet-erkende onderdelen of als het serienummer, de datumcode van mobiele accessoires of het IMEI-nummer zijn verwijderd, vernietigd, beschadigd, gewijzigd of anderszins onleesbaar zijn, zoals uitsluitend door Nokia te bepalen.
Dit heeft totaal niets met de productcode te maken.
Wanneer je de bepalingen lees, zou ik dan ook maar stoppen met het installeren van software niet ontwikkeld door Nokia.
Deze Beperkte Garantie geldt niet voor gebreken of vermeende gebreken die het gevolg zijn van het gebruik van het Product in combinatie met of aangesloten op niet door Nokia geproduceerde of geleverde producten, accessoires, software en/of service of gebruikt werd op andere wijze dan waarvoor het is bedoeld. Gebreken kunnen worden veroorzaakt door virussen als gevolg van toegang door u of onbevoegde toegang door derden tot diensten, andere accounts, computersystemen of netwerken. Een dergelijke onbevoegde toegang kan het gevolg zijn van hacken, 'password mining' of allerlei andere methoden.
Dus in heel de garantiebepaling is NIETS te lezen wat betreft de productcode.
De productcode en Simlock is een zaak van de provider.
Overigens, ik baseer mijn verhaal wel op een NSP medewerker, alleen mede omdat hij de garantievoorwaarden mbt de productcode telefonisch heeft geverifieerd.
ik heb zelf een N80i nu, en daar vind ik de batterij snel leeg van gaan als ik aan 't internetten ben enzo.. Ook vind ik hem wat sloom. Is de N95 stukken beter dan de N80i?
En hoelang kan die batterij ongeveer mee, wanneer je muziek luistert, op internet zit en smst?
En hoelang kan die batterij ongeveer mee, wanneer je muziek luistert, op internet zit en smst?
x
Bij onzekerheid m.b.t. het verbindingstype kun je letten op het data-icoontje linksboven op je scherm.goodfella schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:38:
Vraagje over de N95 modem.
Als er een GPRS verbinding is krijg je het bekende symbooltje dat bestaat uit twee op elkaar liggende pijltjes. Ook je logboek geeft uitsluitsel over welke verbinding is gebruikt bij o.a. dataverkeer.
Er wordt OP PAPIER dus een garantieverval aangekondigd door Nokia na een veranderde productcode. In de PRAKTIJK (blijkt hier op het forum) krijgt NIEMAND problemen met een veranderde productcode...Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:09:
[...]
[...]
Mijn conclusie: Nokia heeft zich aan de telco's verplicht om middels deze bepalingen te voorkomen dat mensen hun branded toestel debranden, maar Nokia neemt in de praktijk de gebruikers in bescherming door aan deze flauwekul niet mee te werken en iedereen dus in de gelegenheid is de laatste firmware te draaien. Ik denk dus dat we het bespreken van productcodeverandering op dit forum als een legale aangelegenheid moeten zien en niet langer roomser dan de paus moeten willen zijn.
Wel grappig.
Ik heb Nokia een mailtje gestuurd met de mededeling dat mijn AD-43 headset het niet meer doet en dat er door derden gesproken wordt over een batterij. Zit die er nu wel of niet in.
Dit was de reactie:
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care. De AD-43 maakt geen gebruik van een batterij maar ontleed zijn stroom aan het toestel.Wij raden u aan van met het toestel en de hoofdtelefoon langs te gaan bij één van onze servicepunten om het na te laten kijken.De adressen van de Nokia Care Points kan u terug vinden op onze websites via de volgende link: Nederland: http://www.nokia.nl/nl/support/serviceP.html
Bij het slopen blijkt er toch echt wel een CR2032 batterij in te zitten. iemand enig idee waar die dan voor zou dienen?
Ik heb Nokia een mailtje gestuurd met de mededeling dat mijn AD-43 headset het niet meer doet en dat er door derden gesproken wordt over een batterij. Zit die er nu wel of niet in.
Dit was de reactie:
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care. De AD-43 maakt geen gebruik van een batterij maar ontleed zijn stroom aan het toestel.Wij raden u aan van met het toestel en de hoofdtelefoon langs te gaan bij één van onze servicepunten om het na te laten kijken.De adressen van de Nokia Care Points kan u terug vinden op onze websites via de volgende link: Nederland: http://www.nokia.nl/nl/support/serviceP.html
Bij het slopen blijkt er toch echt wel een CR2032 batterij in te zitten. iemand enig idee waar die dan voor zou dienen?
Ik gebruik m veel als mp3 speler en hoor geen verschil met mijn iPod (die ik nu dan ook verkocht heb)Jaspur schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:12:
N95 8gb, goede kwaliteit van muziek?
PS5
Verwijderd
Voor het doorgeven van de signalen en/of versterken van het geluid.peerke63nl schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:17:
Wel grappig.
Dit was de reactie:
Mijn headset is ook 'kapot', moet nog een nieuwe batterijtje in doen.
Zal ongetwijfeld kloppen, maar wel apart dat ze bij Nokia dus aangeven dat er geen batterij in zou zittenVerwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:25:
[...]
Voor het doorgeven van de signalen en/of versterken van het geluid.
Mijn headset is ook 'kapot', moet nog een nieuwe batterijtje in doen.

Blijkt meer wéér eens hoe goed de medewerkers van zo'n bedrijf op de hoogte zijn van specificatiespeerke63nl schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:31:
[...]
Zal ongetwijfeld kloppen, maar wel apart dat ze bij Nokia dus aangeven dat er geen batterij in zou zitten
Ik erger me vaak aan dit soort praktijken, zeker als het gaat om de iets geavanceerdere toestellen zoals de N95.
Moet wel zeggen dat die batterij nou niet echt vervang-vriendelijk is geplaatst hoor...
Dus of het disfunctioneren van de AD-43 nou altijd door een lege batterij komt?
Dus of het disfunctioneren van de AD-43 nou altijd door een lege batterij komt?
Klopt, dat is de praktijkMegalodon_67 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:50:
[...]
Er wordt OP PAPIER dus een garantieverval aangekondigd door Nokia na een veranderde productcode. In de PRAKTIJK (blijkt hier op het forum) krijgt NIEMAND problemen met een veranderde productcode...
Mijn conclusie: Nokia heeft zich aan de telco's verplicht om middels deze bepalingen te voorkomen dat mensen hun branded toestel debranden, maar Nokia neemt in de praktijk de gebruikers in bescherming door aan deze flauwekul niet mee te werken en iedereen dus in de gelegenheid is de laatste firmware te draaien.
Ik denk dus dat we het bespreken van productcodeverandering op dit forum als een legale aangelegenheid moeten zien en niet langer roomser dan de paus moeten willen zijn.
offtopic:
Het probleem is dat je de productcode moet wijzigen met een programma die meer kan dan alleen maar de code wijzigen. Die andere mogelijkheden zijn dingen die wij hier zeker niet kunnen toestaan en sommige zelf wettelijk verboden.
Dat is de reden dat het moeilijk is om een lijn te trekken. soms moet die lijn iets naar achteren en soms iets meer naar voren.
Vroeger modden we alles weg wat te maken had met NSS. tegenwoorden 'gedogen' de de uitleg, maar we willen nog steeds geen links naar NSS zien (direct of indirect).
Het probleem is dat je de productcode moet wijzigen met een programma die meer kan dan alleen maar de code wijzigen. Die andere mogelijkheden zijn dingen die wij hier zeker niet kunnen toestaan en sommige zelf wettelijk verboden.
Dat is de reden dat het moeilijk is om een lijn te trekken. soms moet die lijn iets naar achteren en soms iets meer naar voren.
Vroeger modden we alles weg wat te maken had met NSS. tegenwoorden 'gedogen' de de uitleg, maar we willen nog steeds geen links naar NSS zien (direct of indirect).
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
crosspost
[ Voor 96% gewijzigd door Wagij op 14-02-2008 02:43 ]
Beter dan nix... Wagij...
Precies, iedereen weet nu onderhand ook wel hoe de GoT search function en Google werkt toch?Ginz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:47:
[...]
Klopt, dat is de praktijk
[...]
offtopic:
Als je alleen al een simpele search doet op GoT dan kan een klein kind er zelfs wel uit halen hoe en waarmee je toestel te upgraden d.m.v. productcode change.
Ik zie niet de noodzaak het hier te bespreken bovendien zou dit toch maar een éénmalig zijn en dat is in de vorm van een tutorial. Als men nou eens lekker deed zoeken op GoT of Google (i.p.v. klakeloos hier een vraag neer plempen zoals sommige een houtje van hebben , no offence) dan hebben ze binnen paar minuten door wat en hoe de bedoeling is en enige wat je ervoor nodig hebt als zoekterm is NNS is dat nou zo moeilijk?
offtopic:
Diegene die zich hierdoor aangesproken voelen zullen erwel een reden voor hebben, het merendeel niet en diegene die weten dat van zich zelf ook wel
Diegene die zich hierdoor aangesproken voelen zullen erwel een reden voor hebben, het merendeel niet en diegene die weten dat van zich zelf ook wel
Verder nog nieuwigheidjes behavle dat Route 66 v8 uit is gekomen?
(ziet er niet verkeerd uit, toevallig vanmorgen nog eens gebruikt en snap eigenlijk al die ophef erover niet, het doet zijn werk en ziet er niet eens zo slecht uit, als het nu net zoals Sygic was qua aanpassen was R66 de mijne)

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 14-02-2008 08:33 ]
Als je redeneert dat mensen hun vraag ook beantwoord kunnen zien door te Googlen kunnen we dit forum net zo goed opheffen.schumi2004 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:29:
[...]
Precies, iedereen weet nu onderhand ook wel hoe de GoT search function en Google werkt toch?
Als je alleen al een simpele search doet op GoT dan kan een klein kind er zelfs wel uit halen hoe en waarmee je toestel te upgraden d.m.v. productcode change.
Ik zie niet de noodzaak het hier te bespreken bovendien zou dit toch maar een éénmalig zijn en dat is in de vorm van een tutorial. Als men nou eens lekker deed zoeken op GoT of Google (i.p.v. klakeloos hier een vraag neer plempen zoals sommige een houtje van hebben , no offence) dan hebben ze binnen paar minuten door wat en hoe de bedoeling is en enige wat je ervoor nodig hebt als zoekterm is NNS is dat nou zo moeilijk?
offtopic:
De redenering dat NSS ook andere dingen kan dan productcodes veranderen zou i.m.h.o geen reden mogen zijn om het daarom hier te verbieden, als je wil praten over brood snijden met een mes ga je dat ook niet verbieden omdat je met een mes ook iemand zou kunnen neersteken.
Is er een manier om erachter te komen waarom mijn mobiel zich niet kan registreren op de SIP service? Ik krijg alleen maar de melding "SIP Registration Failed", maar ik weet nou niet of het aan de instellingen ligt, mijn router of de SIP server zelf.
Rex
Dat probleem heb ik ook sinds de laatste firmware FW20, maak eerst verbinding met internet m.b.v. je browser van je telefoon en laat deze open staan, connecten lukt dan waarschijnlijk wel. Ik ga er vanuit dat je instellingen correct zijn.ReFleXWolf schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:27:
Is er een manier om erachter te komen waarom mijn mobiel zich niet kan registreren op de SIP service? Ik krijg alleen maar de melding "SIP Registration Failed", maar ik weet nou niet of het aan de instellingen ligt, mijn router of de SIP server zelf.
Verwijderd
Ik heb dus van de week mijn N95 8GB binnengekregen en het bevalt prima. Alleen ik probeer nu om tekstberichten van m'n oude telefoon (SE W800i) te importeren op m'n n95. Ik heb een prog gevonden die de berichten uit m'n w800 kan opslaan in .txt/.csv/.html/.xml maar ik krijg deze niet geïmporteerd in m'n n95.
Ik heb geprobeerd om ze te importeren in outlook en daarna te syncen met de n95, importeren in outlook lukt wel maar velden staan door elkaar heen etc. Ik weet niet of het mogelijk is om ze direct op de n95 te zetten (in de map waar berichten worden opgeslagen of iets dergelijks).
Iemand een idee hoe ik de berichten op de n95 krijg ??
Ik heb geprobeerd om ze te importeren in outlook en daarna te syncen met de n95, importeren in outlook lukt wel maar velden staan door elkaar heen etc. Ik weet niet of het mogelijk is om ze direct op de n95 te zetten (in de map waar berichten worden opgeslagen of iets dergelijks).
Iemand een idee hoe ik de berichten op de n95 krijg ??
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 11:02 ]
Uh nee maar had jezelf wel begrepen denk?Megalodon_67 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:14:
[...]
Als je redeneert dat mensen hun vraag ook beantwoord kunnen zien door te Googlen kunnen we dit forum net zo goed opheffen.
De redenering dat NSS ook andere dingen kan dan productcodes veranderen zou i.m.h.o geen reden mogen zijn om het daarom hier te verbieden, als je wil praten over brood snijden met een mes ga je dat ook niet verbieden omdat je met een mes ook iemand zou kunnen neersteken.
Waarom NSS bespreken, zo moeilijk is het niet en alles is al voorgekauwd.
Branded toestel FW upgraden, NSS productcode change (SP), Nokia Software Updater uitvoeren.
Wat meer is ervoor nodig?
SymbianSigned.com update:
New Open Signed Developer Certificate request
Developer Certificate creation is temporarily disabled, this is due to a hardware failure specifically in the Developer Certificate creation process. Plans to enable it for periods today have been cancelled due to very high load on the web site. We apologise for the inconvenience caused.
We are working on a solution for this and will have an update on this issue on Friday 15th February at 10:00am UK time.
Route 66 Versie 8 daar is map Benelux of Nederland nog niet van uit toch?schumi2004 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:29:
[...]
Precies, iedereen weet nu onderhand ook wel hoe de GoT search function en Google werkt toch?
offtopic:
Verder nog nieuwigheidjes behavle dat Route 66 v8 uit is gekomen?
(ziet er niet verkeerd uit, toevallig vanmorgen nog eens gebruikt en snap eigenlijk al die ophef erover niet, het doet zijn werk en ziet er niet eens zo slecht uit, als het nu net zoals Sygic was qua aanpassen was R66 de mijne)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Kan je die gewoon al gebruiken op de N95?
Nokia claimt in een antwoord dat de CR2032 batterij wordt opgeladen via het snoertje. ik meende toch echt dat dit geen accuutje was... of heb ik het nu verkeerd?SanderTje! schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:08:
[...]
Blijkt meer wéér eens hoe goed de medewerkers van zo'n bedrijf op de hoogte zijn van specificatiesNiets voor niets had ik in mijn bericht laatst aan Nokia opzettelijk vermeld of men er zich voor wilde inspannen, om een simpelweg 'Nee' te voorkomen.
Ik erger me vaak aan dit soort praktijken, zeker als het gaat om de iets geavanceerdere toestellen zoals de N95.
"Bedankt voor het contacteren van Nokia Care. Deze batterij dient als stroomopslag om de signalen van de toetsen naar het toestel te sturen, de batterij wordt voordurend geladen via de snoer."
Als je het zo zegt, dan lijkt het al heel wat beter. In het vorige antwoord wat je postte van Nokia Care leek het min of meer dat er gewoon helemaal geen batterijtje inzit.peerke63nl schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:26:
[...]
Nokia claimt in een antwoord dat de CR2032 batterij wordt opgeladen via het snoertje. ik meende toch echt dat dit geen accuutje was... of heb ik het nu verkeerd?
"Bedankt voor het contacteren van Nokia Care. Deze batterij dient als stroomopslag om de signalen van de toetsen naar het toestel te sturen, de batterij wordt voordurend geladen via de snoer."
De mobieltjes maker Nokia en Google hebben bekend gemaakt dat de zoekmachine van Google in de nieuwe Nokia Search application wordt geïntegreerd.
Al eerder werkte Nokia met het bedrijf Google. Op de Nokia N95 8GB was de videowebsite Youtube al aanwezig.
Nokia gaat Google eerst op de Nokia N96, Nokia N78, Nokia 6210 Navigator en Nokia 6220 zetten.
Nokia Search moet met Google een snelle en gemakkelijke toegang tot het internet bieden op de Nokia telefoons.
Met één klik zou je van het zoekscherm naar de stand-by modus kunnen gaan en kun je de gevonden informatie meteen kunnen gebruiken voor andere doeleinden. Als Nokia Search eenmaal op de kleine selectie telefoons is neergezet, gaan er meer toestellen volgen. Door het op alle telefoons standaard te intergreren, wordt Nokia Search in meer dan 100 landen beschikbaar.
Al eerder werkte Nokia met het bedrijf Google. Op de Nokia N95 8GB was de videowebsite Youtube al aanwezig.
Nokia gaat Google eerst op de Nokia N96, Nokia N78, Nokia 6210 Navigator en Nokia 6220 zetten.
Nokia Search moet met Google een snelle en gemakkelijke toegang tot het internet bieden op de Nokia telefoons.
Met één klik zou je van het zoekscherm naar de stand-by modus kunnen gaan en kun je de gevonden informatie meteen kunnen gebruiken voor andere doeleinden. Als Nokia Search eenmaal op de kleine selectie telefoons is neergezet, gaan er meer toestellen volgen. Door het op alle telefoons standaard te intergreren, wordt Nokia Search in meer dan 100 landen beschikbaar.
Toch even een poll 
Toch maar niet.
We gaan er vanuit dat de gemiddelde bezoeker hier prima in staat is om zelf te beoordelen wat voor abonnement hij/zij bij het toestel neemt. Daarnaast lijkt dit sterk op 'welk toestel moet ik kiezen' en dat soort vragen zien we hier liever niet.
Toch maar niet.
We gaan er vanuit dat de gemiddelde bezoeker hier prima in staat is om zelf te beoordelen wat voor abonnement hij/zij bij het toestel neemt. Daarnaast lijkt dit sterk op 'welk toestel moet ik kiezen' en dat soort vragen zien we hier liever niet.
[ Voor 149% gewijzigd door pven op 14-02-2008 13:11 ]
Je hebt eerst een trial... en maps kan je hier dwonloaden:mobile625 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:24:
[...]
Route 66 Versie 8 daar is map Benelux of Nederland nog niet van uit toch?
Kan je die gewoon al gebruiken op de N95?
https://secure.66.com/store/ (al is ie bij mij nu offline)
Alleen na de trail zal je deze moeten ontlocken.
"You can choose a 15 days trial for the maps."
[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 14-02-2008 13:39 ]
Ik zie nergens de mogelijkheid om de map als trail te gebruiken.Mau_Maus schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:01:
[...]
Je hebt eerst een trial... en maps kan je hier dwonloaden:
https://secure.66.com/store/
Alleen na de trail zal je deze moeten ontlocken.
"You can choose a 15 days trial for the maps."
Verder ziet het er goed uit.
EDIT: Het is al gelukt. Je moet aangeven dat je hem wilt kopen. Daarna heb je de keuze om hem gratis te proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door patrickt35 op 14-02-2008 13:50 ]
Verwijderd
Zou iemand misschien de nieuwste Rotateme voor mij willen signen en mailen? Lukt me zelf steeds niet ...
dickvanduijn@hotmail.com
dickvanduijn@hotmail.com
Zowiezo is er niemand die voor je gaat signen. Hooguit een certificaat maken.(kijk ff in de startpost)Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:27:
Zou iemand misschien de nieuwste Rotateme voor mij willen signen en mailen? Lukt me zelf steeds niet ...
dickvanduijn@hotmail.com
Maar veel hoop geef ik je niet omdat symbian signed plat ligt. Ook dit had je een paar berichten hierboven kunnen lezen.
Verwijderd
Bij mijn N95 8GB staat de screensaver steeds in landscape mode als de schermbeveiliging aan gaat (die balk met de datum en tijd etc..) Kan je dit ook instellen het gewoon in potrait mode verschijnt (rechtop dus..)?
ik zou dit ook graag willen weten, alle gedownloade flash screensavers werken hierdoor namelijk niet... helaasVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:04:
Bij mijn N95 8GB staat de screensaver steeds in landscape mode als de schermbeveiliging aan gaat (die balk met de datum en tijd etc..) Kan je dit ook instellen het gewoon in potrait mode verschijnt (rechtop dus..)?
Ok, vanmiddag m'n stoute schoenen aangetrokken en de N95 8GB gehaald bij het Vodafone City Point. Kon het niet meer laten
Een 1-jarig €35,- abonnement genomen, met in het achterhoofd dat ik na een jaar wel weer kijk wat er op de markt is. Ik ga overstappen van een N70 naar een N95 en ondanks dat ik een paar uur geleden heel erg tevreden was over die N70, merk ik nu al heel sterk de technische verbeteringen, vooral van het Symbian OS uiteraard.
1e indruk is goed, op 1 puntje na. Als ik (heel) licht druk uitoefen op het vlak wat ik in de afbeelding hieronder met Rood heb aangegeven, dan voel ik dat de rechterzijde van de slider ietsjes los zit. Het is echt minimaal, maar vergeleken met links waar hij rock-solid vastzit, is het toch wel merkbaar. Als ik vanaf de zijkant kijk, zie ik hem wel iets bewegen, maar ook dat is minimaal.
Zie ik spoken.. of moet ik hem ruilen? En dan ben ik vooral benieuwd naar ervaringen van anderen, wil ik er even bijzeggen.
1e indruk is goed, op 1 puntje na. Als ik (heel) licht druk uitoefen op het vlak wat ik in de afbeelding hieronder met Rood heb aangegeven, dan voel ik dat de rechterzijde van de slider ietsjes los zit. Het is echt minimaal, maar vergeleken met links waar hij rock-solid vastzit, is het toch wel merkbaar. Als ik vanaf de zijkant kijk, zie ik hem wel iets bewegen, maar ook dat is minimaal.
Zie ik spoken.. of moet ik hem ruilen? En dan ben ik vooral benieuwd naar ervaringen van anderen, wil ik er even bijzeggen.

[ Voor 26% gewijzigd door SanderTje! op 14-02-2008 16:36 ]
je lijkt te doelen op de speling in de slider..... lees de startpost nu eens voor deze zaken.SanderTje! schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:33:
Ok, vanmiddag m'n stoute schoenen aangetrokken en de N95 8GB gehaald bij het Vodafone City Point. Kon het niet meer latenEen 1-jarig €35,- abonnement genomen, met in het achterhoofd dat ik na een jaar wel weer kijk wat er op de markt is. Ik ga overstappen van een N70 naar een N95 en ondanks dat ik een paar uur geleden heel erg tevreden was over die N70, merk ik nu al heel sterk de technische verbeteringen, vooral van het Symbian OS uiteraard.
[afbeelding]
het zijn 2 losse delen dus lichte speling zal je gewoon hebben,.
heb ik ook, en vele met mij, als het erg is wacht dan gewoon geen seconde en ruil je nieuwe telefoon om
Tha
Daar doel ik inderdaad op, en wat de startpost vermeld en het topic hier, heb ik ook meegekregen. Schijnt dat je dat tegenwoordig in elke post moet vermelden dat je dat wel gedaan hebt..Tha schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:45:
[...]
je lijkt te doelen op de speling in de slider..... lees de startpost nu eens voor deze zaken.
heb ik ook, en vele met mij, als het erg is wacht dan gewoon geen seconde en ruil je nieuwe telefoon om
Maar goed, ik zie het nog even een dag aan en anders wil ik er toch even naar laten kijken.
Verwijderd
Toevallig dat een vriend van mij ook een nieuwe N95 8gb heeft gekocht en echt totaal geen last heeft van speling in de slider. Ook geen fractie, gewoon 0,0. Dus blijkbaar kunnen ze het wel bij Nokia alleen doordat het zo'n massa product is, laat men gewoon steken vallen.Tha schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:45:
[...]
je lijkt te doelen op de speling in de slider..... lees de startpost nu eens voor deze zaken.
Die speling komt naarmate hij meer gebruikt wordt. Ik heb nu ook al 2 nokia N95's versleten en ook bij de 2e kwam na enkele weken speling op de slider.
Of hij komt helemaal niet. Heb hem sinds 20 april.. en gebruik hem echt intensief en heb nog steeds geen spellingLethal schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:47:
Die speling komt naarmate hij meer gebruikt wordt. Ik heb nu ook al 2 nokia N95's versleten en ook bij de 2e kwam na enkele weken speling op de slider.
Verwijderd
Ik heb vorige week ook een N98 8GB gehaal eerlijk gezegd geen speling. Helemaal tip top...
SanderTje! schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:33:
Ok, vanmiddag m'n stoute schoenen aangetrokken en de N95 8GB gehaald bij het Vodafone City Point. Kon het niet meer latenEen 1-jarig €35,- abonnement genomen, met in het achterhoofd dat ik na een jaar wel weer kijk wat er op de markt is. Ik ga overstappen van een N70 naar een N95 en ondanks dat ik een paar uur geleden heel erg tevreden was over die N70, merk ik nu al heel sterk de technische verbeteringen, vooral van het Symbian OS uiteraard.
[afbeelding]
In aug ongeveer aangeschaft (N95-1) na maand slider vervangen, nu sinds 2 weken weer lichte speling. Ik heb er nu niet zoveel moeite mee als in begin en bovendien heb je 2 jaar garantie dus mocht het erger worden gaat ik hem gewoon weer laten vervangen.Lethal schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:47:
Allereerst hulde aan dit topic. Op dit moment heb ik een haperende good'old 6230i. Een n95 gaat er komen. Zit alleen te twijfelen of de ongeveer €150 duurdere 8gb versie het geld waar is. Als ik even samenvat heeft de n95-1 een klepje voor de camera. De n95 8gb heeft een betere batterij en een betere slider.
Daarnaast vraag ik me af hoe het zit met de functionaliteit van rotateme. Ergens in het topic las ik dat dit niet goed werkt op een n95-1. Is dit fabel of zijn de twee telefoons identiek op de slider, kapje voor de lens en batterij na?
Thnx voor alle info die jullie samen hebben verzameld!
Daarnaast vraag ik me af hoe het zit met de functionaliteit van rotateme. Ergens in het topic las ik dat dit niet goed werkt op een n95-1. Is dit fabel of zijn de twee telefoons identiek op de slider, kapje voor de lens en batterij na?
Vergeet het grotere scherm niet.Orcie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:36:
Allereerst hulde aan dit topic. Op dit moment heb ik een haperende good'old 6230i. Een n95 gaat er komen. Zit alleen te twijfelen of de ongeveer €150 duurdere 8gb versie het geld waar is. Als ik even samenvat heeft de n95-1 een klepje voor de camera. De n95 8gb heeft een betere batterij en een betere slider.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Scherp! Misschien is het een idee om dit op te nemen in de startpost.
Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe snel de datatransfer werkt via usb? Dit weegt natuurlijk mee in de keuze vanwege eventuele SD kaart optie via een cardreader...
[ Voor 13% gewijzigd door Orcie op 14-02-2008 19:01 ]
Slomer dan met de eerdere N95 las ik ergens. Geloof 950mb/s..Orcie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:57:
[...]
Scherp! Misschien is het een idee om dit op te nemen in de startpost.
Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe snel de datatransfer werkt via usb? Dit weegt natuurlijk mee in de keuze vanwege eventuele SD kaart optie via een cardreader...
En die 8gb heeft geeen sd kaart gleuf..
[ Voor 4% gewijzigd door repsaj op 14-02-2008 19:30 ]
x
Ik heb gister ook de N95-8gb versie besteld, en komt als het goed is morgen of maandag binnen.
Alleen is mijn vraag nu, nu symbian signed plat ligt, kan ik nog wel die programmas zoals rotateme gaan gebruiken? Want ik kan nu geen certificate meer maken.
Alleen is mijn vraag nu, nu symbian signed plat ligt, kan ik nog wel die programmas zoals rotateme gaan gebruiken? Want ik kan nu geen certificate meer maken.
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Nietdlm schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:46:
Ik heb gister ook de N95-8gb versie besteld, en komt als het goed is morgen of maandag binnen.
Ff in topic zoeken... allemaal te vinden hieroJaspur schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:32:
Hoelang houdt die accu het ongeveer vol, als je af en toe op internet zit en muziek luistert, daarnaast wat smst, en niet belt?
En zijn d'r ook accu's tekoop, met meer mAh/langere duur?
[ Voor 32% gewijzigd door Mau_Maus op 14-02-2008 19:51 ]
Is er geen andere manier om die software te signen. Als dat al kan via een simpel scriptje op een website. Dan moet er toch wel een dolle scripter zijn die dat kan namaken...Mau_Maus schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:50:
[...]
Niet
[...]
Ff in topic zoeken... allemaal te vinden hiero
Kan eigenlijk niet wachten tot dat ding hier op de mat land. Welke raden jullie aan de 8 gb of de sd versie?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.