Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.783 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Die advertentie op marktplaats is een week oud en die reactie van MichaelK is 2 maand oud.
Misschien is dit nieuwe uitvoering?

Denk dat de montage niet zo'n probleem is met deze handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Realtec schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:13:
[...]

Die advertentie op marktplaats is een week oud en die reactie van MichaelK is 2 maand oud.
Misschien is dit nieuwe uitvoering?

Denk dat de montage niet zo'n probleem is met deze handleiding.
Dat ie 1 week oud is maakt natuurlijk geen reet uit... Het kan inderdaad een ander 'merk' zijn. Maar goed dan had je je vraag ook niet hoeven stellen.. op een foto kan je nooit zien of het 't zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 16:26

VIPER2001

[GOT]The Source

Ik heb al veel gelezen in de topic , maar even een vraag.
Mijn usb overdracht gaat wel hyeel langzaam ,ong ~800kB
heeft iemand anders dat ook ??

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Mau_Maus schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:18:
[...]

Dat ie 1 week oud is maakt natuurlijk geen reet uit... Het kan inderdaad een ander 'merk' zijn. Maar goed dan had je je vraag ook niet hoeven stellen.. op een foto kan je nooit zien of het 't zelfde is.
Nee daar heb je wel gelijk in.
Maar om nu weer een origineel frontje te gaan kopen.. Dat is ook weer zo saai.

De frontjes op Pimpmyfon lijken mij ook wel wat maar dan heb je nog die zilver kleurige onder en bovenkant. En om een custom paint job te nemen word denk ik wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om bij Sygic de opstart melding weg te krijgen?
Toen ik in de Dutch.lang file de hele regel over deze melding verwijderde kwam er toch nog iets te staan dat bevestigd moest worden.

Waarschijnlijk moet er nog een regel toegevoegd worden, maar welke weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Realtec schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:26:
[...]

Nee daar heb je wel gelijk in.
Maar om nu weer een origineel frontje te gaan kopen.. Dat is ook weer zo saai.

De frontjes op Pimpmyfon lijken mij ook wel wat maar dan heb je nog die zilver kleurige onder en bovenkant. En om een custom paint job te nemen word denk ik wel wat duurder.
Je hebt nu 4 officiele kleuren...:
Deep Plum
Sand
Warm Graphite
Brown

En zo heel duur is het niet... Kijk maar wat je in Nederland kwijt bent voor al die onderdelen...

Voor 'Black Metallic' Doet ie alle delen en naar nederland sturen onder de 50 euro... Das een koopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Mau_Maus schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:36:
[...]

Je hebt nu 4 officiele kleuren...:
Deep Plum
Sand
Warm Graphite
Brown

En zo heel duur is het niet... Kijk maar wat je in Nederland kwijt bent voor al die onderdelen...

Voor 'Black Metallic' Doet ie alle delen en naar nederland sturen onder de 50 euro... Das een koopje
Afbeeldingslocatie: http://pimpmyfon.com/images/DSCF3502.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/7/e0/S7e3GU1msJAtd08Fja1z5Q==.jpg

Ik vind die Black Metallic helemaal niet mooi, Vooral die knopjes helemaal zwart.
Bij die onderste lijkt het mooier afgewerkt.

Maar ik heb die vent van marktplaats gevraagd of het goed past en of het snel slijt. En of hij daar eventueel garantie op geeft.

Edit:

Kreeg email terug...

Beste Bert,

De Covers zijn niet origineel, en zitten niet 100% goed natuurlijk. Qua slijtage heb ik van mijn vorige klanten nog niks gehoord. (ongeveer 25 stuks). Ik heb ze zelf eerst getest, en na twee weken heb was deze nog steeds goed, (de telefoon op de foto) en heb ik deze verkocht voor aanschaf van de 8gb.
Hiervoor had ik 2 andere samples, die binnen een paar dagen versleten waren, (lak eraf), Maar dat komt omdat de frontjes van Metaal waren. Nu zijn ze van het zelfde materiaal als van de originele. Alleen bij de slider heb je iets meer speling. Dat de knopjes eraf gaan is bij mij niet het geval.
Ik kan helaas geen garantie geven omdat ik een particulier ben.

40 euro voor een complete set is goed te doen, als u kijkt naar de losse originele onderdelen van Nokia.

Ik hoor graag van u als u nog geinteresseerd bent.

[ Voor 35% gewijzigd door Realtec op 27-01-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Realtec schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:44:
[...]

Ik vind die Black Metallic helemaal niet mooi, Vooral die knopjes helemaal zwart.
Bij die onderste lijkt het mooier afgewerkt.

Maar ik heb die vent van marktplaats gevraagd of het goed past en of het snel slijt. En of hij daar eventueel garantie op geeft.
Ik hoor hem nergens garantie geven :P

En je hoeft het ook niet mooi te vinden, zolang ik het maar mooi vind.. En als jij gewoon puur zwart wilt, dan vraag je dat aan die gast.. weet je zeker orginele 'gebruikte' frontjes te hebben, maar goed het blijft een persoonlijke smaak. En ik zei net zelf ookal dat ik nog niet weet of ik die knopjes gebruikt.. maar scheelde maar heel weinig in geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje...het klinkt totaal nutteloos en grappig maar ik heb er mijn bedenkingen over...

als er op mijn telefoon internet zit kan ik door middel van usb door geven aan een pc en omgekeerd (dus op pc heb je internet en dmv usb doet internet het op je telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
Mau_Maus schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:58:
[...]

En je hoeft het ook niet mooi te vinden, zolang ik het maar mooi vind.. En als jij gewoon puur zwart wilt, dan vraag je dat aan die gast.. weet je zeker orginele 'gebruikte' frontjes te hebben, maar goed het blijft een persoonlijke smaak. En ik zei net zelf ookal dat ik nog niet weet of ik die knopjes gebruikt.. maar scheelde maar heel weinig in geld.
Damm cool stuff. Kan het ook zelf doen maar gaat daar geen tijd insteken dus heb hem mail gestuurd voor custom heat reactive paint paint job :P
Hier filmpje met een muis als voorbeeld (althans lijkt op muis).
http://www.youtube.com/watch?v=yB3gYjaDjKY&NR=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
BTW ik had het over eigen splash screen maken in Sygnic, maar lukt me op 1 of andere manier niet... Misschien toch uitgezet in deze soft...

Hier staat het uitgelegt, wie lukt het wel?
http://www.sygic.com/partners/splash.html

Bij 'onze' settings file staat dat 'splash=_Your_Splash' zinnetje niet...

Hier zie je waar die hoord:
http://www.sygic.com/partners/settings.html

Veranderd naar waar ik het had neer gezet, maar helaas.. ff zwart en dan start ie niet op... Dus wie het lukt een eigen splash te maken... ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Mau_Maus schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:04:
[...]

ziet er goed uit zeg! heeft iemand die al gekocht?
Is als het goed is de zelfde als deze:

MichaelK1985 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"
Pascall_1 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Ik ga denk ik toch maar voor de heat reaction paint van pimpmyfon omdat hij ook de originele covers gebruikt. Heb geen zin in mankementen als ik die zwarte neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Realtec schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:06:
Ik ga denk ik toch maar voor de heat reaction paint van pimpmyfon omdat hij ook de originele covers gebruikt. Heb geen zin in mankementen als ik die zwarte neem.
Je kan hem ook gewoon om zwart vragen... Met lak ofzo. Alleen toetsen vind ik niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:07:
Misschien niet het juiste topic ervoor, maar ik heb vorige week dinsdag via de vodafone helpdesk mn abbonement laten verlengen, en heb gekozen voor de n95 8gb. Ze zeiden daar dat hij binnen 4 tot 5 werkdagen opgestuurd zou worden mits ze op voorraad zijn. Die zal dus in de loop van deze week wel binnenkomen als er geen problemen met de voorraad is.

Heeft iemand anders vertraging gehad bij het leveren van zijn toestel vanwege gebrekkige voorraden?
Ik heb idd wel last van vertraging gehad, heb vorige week maandag mijn N95 8gb bij Vodafone besteld en krijg 'm pas a.s. donderdag binnen (afspraak met koerier staat nu gelukkig wel vast :) ). Volgens mij zijn er leveringsproblemen met de gratis bluetooth headsetjes die je bij een nieuw abo krijgt, maar dat hoeft dus niet voor jou te gelden aangezien jij je abo verlengt.

Ik heb trouwens nog wel een paar vraagjes over de N95 (8gb). Kun je de mediaknoppen ook gebruiken in (n-gage) games? Lijkt me namelijk wel zo praktisch :p Hoe zit het trouwens met het "signen" van applications? Dit wordt mijn eerste nokia & eerste smartphone, en ik hoor hier veel mensen over maar het is me niet duidelijk wat het nu precies is :) Ohja, is het trouwens mogelijk om met een app bijv. DivX films direct af te spelen op de N95, dus zonder de film eerst te converten naar MP4? Zou erg veel tijd besparen in mijn geval ;)

Bvd voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
FlipSilent 1.04 is er en hoe verassend zijn de nieuwe functies :P
Wordt een beetje kat en muis spel en denk niet dat Samir nog lang aan ShutUp! werken zal.

V1.04
1, hide FlipSilent from the task list!
2, slider back to hangup the call!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan S
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:43
Heb programma Sygic geinstalleerd ipv Route 66 en een vraagje erover.
Programma geinstalleerd, Kaarten Nederland, Belgie, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk eropgezet. Nu probeer ik de route naar het vakantieadres in Frankrijk te laten berekenen echter na 15 min is hij nog bezig en lijkt het alsof hij hangt bij "742 km left".
Het moet toch kunnen? Kan iemand anders dit ook eens proberen (route van Nederland naar ergens in Provence)?
Programma interface is trouwens stukken beter dan Route66. Het uitrekenen van routes gaat wel een stuk trager.

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 11:26

CoolHead621

Enjoy every moment

Heeft iemand ook als hij een lange route pland met Sygic dat hij er erg lang over doet en uiteindelijk terug valt naar het beginscherm van de N95?
Ik plan namelijk een route van Groningen naar Lazise italie.
Over de laatste 274KM doet hij bijna 30Min. en valt hierna uit.
Als ik een route plan van Groningen naar Munschen dan gaat het wel goed.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Daan S schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:51:
Programma geinstalleerd, Kaarten Nederland, Belgie, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk eropgezet. Nu probeer ik de route naar het vakantieadres in Frankrijk te laten berekenen echter na 15 min is hij nog bezig en lijkt het alsof hij hangt bij "742 km left".
Het moet toch kunnen? Kan iemand anders dit ook eens proberen (route van Nederland naar ergens in Provence)?
Programma interface is trouwens stukken beter dan Route66. Het uitrekenen van routes gaat wel een stuk trager.

Daan
Er was al iemand met dat probleem.. schijnbaar te maken met verschillende map versies:
Niborit in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8" en verdere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Daan S schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:51:

Daan
Gjeez dit is echt toeval!
Ik post net hetzelfde :)
Ben dus niet de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan S
Mau_Maus schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:57:
[...]

Er was al iemand met dat probleem.. schijnbaar te maken met verschillende map versies:
Niborit in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8" en verdere reacties.
Klopt!!!!!!!
Ik had de map NLD er al op staan en heb de andere erbij gezet. NLD map gewist en opnieuw erop gezet, maar nu uit dezelfde set als de andere kaarten en het WERKT.

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 28-01-2008 13:50 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Daan S schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:15:
[...]

Klopt!!!!!!!
Ik had de map NLD er al op staan en heb de andere erbij gezet. NLD map gewist en opnieuw erop gezet, maar nu uit dezelfde set als de andere kaarten en het WERKT.
Zal dit bij mij dan ook het probleem zijn?
Want het gekke is dat ik namelijk overal heen kan plannen behalve Italie.
Terwijl deze wel uit dezelfde landen map komt.

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 28-01-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ik ben benieuwd of Sygic stukken sneller zou lopen wanneer je het kon installeren op je telefoongeheugen. Dat heb ik namelijk de eerste keer per ongeluk gedaan en het opstarten ging razendsnel in vergelijking met het moment dat het vanaf het kaartje moest. Maar ja, op je telefoongeheugen heb je niet genoeg ruimte om alle kaarten op te mikken. Is het daarom mogelijk om het programma op je telefoongeheugen te zetten en de Maps op je microSD?

Sinds ik gisterenavond de flitspalen erop heb gezet, valt bij het navigeren om de 30sec mijn GPS signaal weg voor een paar seconden. Hij herstelt zich wel meteen terug naar alle 4 balkjes vol, maar daarna valt hij weer terug. Hmm, vreemd!

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
sl1200 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:01:
Ik ben benieuwd of Sygic stukken sneller zou lopen wanneer je het kon installeren op je telefoongeheugen. Dat heb ik namelijk de eerste keer per ongeluk gedaan en het opstarten ging razendsnel in vergelijking met het moment dat het vanaf het kaartje moest. Maar ja, op je telefoongeheugen heb je niet genoeg ruimte om alle kaarten op te mikken. Is het daarom mogelijk om het programma op je telefoongeheugen te zetten en de Maps op je microSD?

Sinds ik gisterenavond de flitspalen erop heb gezet, valt bij het navigeren om de 30sec mijn GPS signaal weg voor een paar seconden. Hij herstelt zich wel meteen terug naar alle 4 balkjes vol, maar daarna valt hij weer terug. Hmm, vreemd!
Dat laatste lees ik vaker, maar heb ik echt nog nooit last van gehad... En dat eerste zou moeten kunnen, als je dat ergens kan aangeven. Maar ben bang dat je dan echt het programma moet ontleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00
Ik heb Sygic op mijn telefoon geheugen gezet, heb hem wel gestript (language files en vertaling eruit gehaald), en alleen engels en nederlands erop laten staan. Heb alleen de nederlandse map erop en kom dan op 54 MB totaal. Moet zeggen dat het allemaal wel sneller werkt dan op je geheugenkaart.

IK heb de N95 8GB

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:41:
Ik heb Sygic op mijn telefoon geheugen gezet, heb hem wel gestript (language files en vertaling eruit gehaald), en alleen engels en nederlands erop laten staan. Heb alleen de nederlandse map erop en kom dan op 54 MB totaal. Moet zeggen dat het allemaal wel sneller werkt dan op je geheugenkaart.

IK heb de N95 8GB
Ok.. dus jij hebt hem op je tel geheugen en niet op je 8gb schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Beste mensen, ik heb een probleempje met route66. Deze moest ik na de v20 firmware opnieuw installeren, maar tot mijn spijt krijg ik de stemmen niet meer aan de gang. Vorige firmware (v12) is het me gelukt, maar weet niet meer precies hoe. In de map c:\system\apps\route66 staat gewoon de map speech rijkelijk gevuld met oggs, maar alsnog... geen geluid. Ik weet dat het aan moet staan, want heb door op 9 te drukken dit gecontroleerd. Iemand die enig idee heeft wat ik moet doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
hier ook sygic maar is geinstalleerd en het ziet er inderdaad erg netjes en gebruiksvriendelijk uit. Nu was er al eerder langsgekomen dat mensen de afbeeldingen in hun gallerij tegen kwamen, hier heb ik dus ook last van (n95-2). de oplossing was de bestanden verborgen + archief te maken. dit heb ik dus gedaan, maar nu zie ik nogsteeds bestanden in mijn gallerij terug. echter is het i bestand ("settings" van 2KB) die er 22 keer instaat. en het is geeneens een afbeelding, hij geeft ook zon "broken link" icoontje weer in mijn gallerij (foto van dat bootje maar dan in 2 stukken), iemand tips over hoe ik dit weg kan krijgen?

enige oplossing die ik zelf kan verzinnen is een flinke harde reset + een format van mijn 8gb, maar daar heb ik nu even geen zin in en wie weet heb ik dan hetzelfde probleem (zodra ik sygic installeer) weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sj44k13 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:15:
Beste mensen, ik heb een probleempje met route66. Deze moest ik na de v20 firmware opnieuw installeren, maar tot mijn spijt krijg ik de stemmen niet meer aan de gang. Vorige firmware (v12) is het me gelukt, maar weet niet meer precies hoe. In de map c:\system\apps\route66 staat gewoon de map speech rijkelijk gevuld met oggs, maar alsnog... geen geluid. Ik weet dat het aan moet staan, want heb door op 9 te drukken dit gecontroleerd. Iemand die enig idee heeft wat ik moet doen? :)
Op zelfde plek op je e zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan S
CoolHead621 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:44:
[...]

Zal dit bij mij dan ook het probleem zijn?
Want het gekke is dat ik namelijk overal heen kan plannen behalve Italie.
Terwijl deze wel uit dezelfde landen map komt.
Ik denk het wel. Heb net met mijn set kaarten een route naar italie Lazise uitgezet vanuit Haarlem. Geen probleem.
Ik denk dat je ff een nieuwe set kaarten moet downloaden en op de tel zetten.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-01-2008 13:50 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:11:
BTW ik had het over eigen splash screen maken in Sygnic, maar lukt me op 1 of andere manier niet... Misschien toch uitgezet in deze soft...
...
Je moet volgens mij ook in het bestand application.skin rommelen om het goed te krijgen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, zit nog steeds met mijn handen in mijn haar.. :/

Wil dolgraag mijn contacten terug..

Gisteren besloot ik om mijn N95 te upgraden naar de laatste firmware versie V20.0.015. Reden: ik vond de telefoon wat traag in zijn menu's, en hij crashte regelmatig (reboot). Verder hoorde ik veel positieve geluiden over de nieuwe software.

Natuurlijk eerst een backup gemaakt via Nokia PC Suite. Ik heb alleen een backup van het telefoongeheugen gemaakt, omdat ik die van de geheugenkaart al had. De backup heb ik gemaakt via de datakabel, op de pc (een .nbu bestand), en niet op de geheugenkaart.

So far so good. De backup werd gemaakt zonder foutmeldingen. Het bestand is zo'n 18MB. Daarna de firmware update gedaan via Nokia Software Updater. Dit ging ook vlekkeloos. Na de firmware upgrade startte de telefoon probleemloos op. Wel zag alles er anders uit, en was mijn thema gereset. Geen probleem, even de backup terugzetten en klaar. Dacht ik.

Het terugzetten van de backup lukt niet. Het proces start wel op, maar het blijft hangen op 85%. Achteraf heb ik (o.a. hier) gelezen dat een backup die is gemaakt met een vorige firmware versie niet altijd zonder problemen terug gezet kan worden (Nokia bedankt...). Okee, het is ook wel mijn eigen schuld, ik had beter moeten lezen/voorbereiden voordat ik het had gedaan |:(

Goed, allemaal "had ik maar dit", "had ik maar dat", maar ik zou zo graag mijn contacts, berichten en agenda-items terug krijgen.

Nu heb ik ontdekt dat de backup die ik 3 maanden geleden had gemaakt op de MMC kaart wel probleemloos kan worden teruggezet. Dit terwijl hij ook gemaakt is met dezelfde oude firmwareversie als mijn nieuwe backup van gisteren! :? Jammer is echter dat de oude backup alleen mijn contacts bevat, en geen agenda/berichten. Ik had deze backup gemaakt op de 1e dag dat ik de telefoon had.

Volgende pogingen:
1) backup van MMC terug gezet (die oude dus)
2) backup van pc geprobeerd hier overheen terug te zetten. Mislukt. Blijft weer hangen op 85% |:(
3) het hele proces van firmware update installeren en backup terugzetten zo'n 5x herhaald. Zonder resultaat

Conclusies:
1) het backup bestand van de MMC kaart (Backup.arc) kan probleemloos worden teruggezet, maar is te oud om voor mij bruikbaar te zijn.
2) het backup bestand dat op mijn pc staat (Nokia N95_21-12-2007.nbu), kan niet worden teruggezet. Hij blijft eerst lange tijd steken op 51%, dan loopt ie door naar 67%, blijft daar ook even steken en blijft vervolgens hangen op 85%. Vannacht de hele nacht laten draaien met processor op volle toeren, in de hoop dat ie hem ooit zou oppakken. Helaas en jammer... Vanmorgen nog steeds op 85%.

Overige constateringen:
- Route66 (geinstalleerd op de MMC) draait, wonderlijk genoeg, zonder problemen na de firmware upgrade, en hoeft niet (zoals veel te lezen is) opnieuw geinstalleerd/geactiveerd te worden.
- Fring (skype/msn progje) is geheel verdwenen.
- Het bestand Nokia N95_21-12-2007.nbu (de backup op de pc) toont in Notepad alle informatie van mijn contacts/berichten/agenda-items.

Vragen:
- Is er een mogelijkheid om een .nbu bestand te converteren naar een .arc bestand? (die zou ik dan op de MMC plaatsen, om vanuit de telefoon de restore te doen) Ik heb al gegoogled, en kwam op het programma ABC Amber NBU Converter. Heb het geinstalleerd, maar bij het openen van het bestand worden slechts 2 berichten getoond, meer niet... :/
(Overigens kan ABC Amber NBU Converter niet converteren naar .arc, wel naar een hoop andere formaten waaronder .csv. Maar zoals gezegd wordt niet de hele inhoud van het bestand getoond, dus ik denk dat dit niet werkt...)
- Is er een mogelijkheid om handmatig het .nbu bestand te 'strippen', en datgene wat je nodig hebt (in mijn geval dus agenda-items en berichten) op te slaan in een terugzetbaar formaat?

Wie o wie heeft een oplossing, ik zou zo graag mijn agenda terug hebben....

bookmark offline Geplaatst op donderdag 24 januari 2008 12:05

Acties: [view]
Door: burnfreaktk

* myReactBekijk myReact van burnfreaktk
* galleryBekijk de gallery van burnfreaktk

Reg. datum: 27 februari 2005
Ik zit met exact hetzefde probleem..

Erg frustrerend inderdaad, ik wil ook mijn contacten, berichten en kaldender items terug.
De voorkeur zijn toch de contacten.

Ik ben bezig geweest met Noki, een programma dat de .nbu kan extracten naar orginele files die nokia gestanderiseerd heeft. Deze bestanden kunnen vervolgens naar de telefoon worden gekopieerd via pc suite. Werkt prachtig, erg mooi programma, :O

Máár; het programma is gelimiteerd tot 50 contact items, ik heb er 400+ (die hij overigens netjes aangeeft maar niet uitpakt).

Jij al een (goede) oplossing ondertussen ?

Doe maar via het forum, daar is het immers een forum voor.

Iemand tips / oplossingen /suggesties ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Daan S schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:33:
[...]

Ik denk het wel. Heb net met mijn set kaarten een route naar italie Lazise uitgezet vanuit Haarlem. Geen probleem.
Ik denk dat je ff een nieuwe set kaarten moet downloaden en op de tel zetten.
Bedankt voor je antwoord,

Ga het vanavond maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Gezien het aantal berichten over Sygic stellen we voor om er een seperaat topic voor te maken, zodoende kunnen we ons in dit topic meer richten op de N95.

Is er iemand die er een topic voor wilt maken? Zo ja, dan aub eerst bij mij melden om te voorkomen dat meerdere users met hetzelfde aan de slag gaan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
cuberob schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:16:
hier ook sygic maar is geinstalleerd en het ziet er inderdaad erg netjes en gebruiksvriendelijk uit. Nu was er al eerder langsgekomen dat mensen de afbeeldingen in hun gallerij tegen kwamen, hier heb ik dus ook last van (n95-2). de oplossing was de bestanden verborgen + archief te maken. dit heb ik dus gedaan, maar nu zie ik nogsteeds bestanden in mijn gallerij terug. echter is het i bestand ("settings" van 2KB) die er 22 keer instaat. en het is geeneens een afbeelding, hij geeft ook zon "broken link" icoontje weer in mijn gallerij (foto van dat bootje maar dan in 2 stukken), iemand tips over hoe ik dit weg kan krijgen?

enige oplossing die ik zelf kan verzinnen is een flinke harde reset + een format van mijn 8gb, maar daar heb ik nu even geen zin in en wie weet heb ik dan hetzelfde probleem (zodra ik sygic installeer) weer....
Ik denk dat in die mappen van die plaatjes nog de voorbeeld/preview plaatjes staan in een verborgenmap... heet iets van _Ptaib ofzo. Misschien helpt het om die te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
pven schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:54:
[modbreak]Gezien het aantal berichten over Sygic stellen we voor om er een seperaat topic voor te maken, zodoende kunnen we ons in dit topic meer richten op de N95.

Is er iemand die er een topic voor wilt maken? Zo ja, dan aub eerst bij mij melden om te voorkomen dat meerdere users met hetzelfde aan de slag gaan.[/modbreak]
Ik vind het eerlijk gezegt wel handig hier... Tenminste als er niet over andere modellen wordt gepraat met Sygic... Anders moet ik weer een forum extra lezen.. Ik lees liever alles over de N95 en zijn software op 1 plek... Maar goed dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mau_Maus schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:57:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegt wel handig hier... Tenminste als er niet over andere modellen wordt gepraat met Sygic... Anders moet ik weer een forum extra lezen.. Ik lees liever alles over de N95 en zijn software op 1 plek... Maar goed dat ben ik :)
Het draait onder Symbian, maar het is niet specifiek voor de N95. Zoals gemeld wordt dit topic inmiddels aardig gevuld met berichten over Sygic, we willen het graag stroomlijnen vandaar het voorstel voor een nieuw topic dat alleen maar over Sygic gaat. Volgens de site van Sygic draait het op 'tig' toestellen, het is dus topic-waardig. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
[...]

Ik sluit mij hier geheel bij aan. Het is zo veel makkelijker om alles wat betreft de N95, dus ook specifieke software, in 1 topic te houden. Dat maakt opzoeken en bijhouden een stuk makkelijker en prettiger.

Ik denk zolang de gebruikers van dit topic er geen probleem mee hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:58:
[...]

Hij zegt juist dat hij geen garantie geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 14:03

Ginz

Trek Superfly 5 powered

dafmay schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:06:
[...]

Ik sluit mij hier geheel bij aan. Het is zo veel makkelijker om alles wat betreft de N95, dus ook specifieke software, in 1 topic te houden. Dat maakt opzoeken en bijhouden een stuk makkelijker en prettiger.

Ik denk zolang de gebruikers van dit topic er geen probleem mee hebben...
En wij willen het juist scheiden... Zodat er scheiding komt tussen de functionaliteiten van de het toestel. En, aangezien de N95 (en andere) bijna een computer is, willen we die netzo scheiden als dat we nu al met computers hier op GoT doen. Software Algemeen en PMG zijn een geheel apart subfora.

Er moeten meerdere topics over 1 toestel mogelijk kunnen zijn. Bijvoorbeeld: Nokia N95 navigatie, Nokia N95 problemen, Nokia N95...... en Nokia N95 .........

Misschien dat een apart topic over Sygic teveel is, maar dan N95 navigatie in het algemeen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Ginz schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:21:
[...]

En wij willen het juist scheiden... Zodat er scheiding komt tussen de functionaliteiten van de het toestel. En, aangezien de N95 (en andere) bijna een computer is, willen we die netzo scheiden als dat we nu al met computers hier op GoT doen. Software Algemeen en PMG zijn een geheel apart subfora.

Er moeten meerdere topics over 1 toestel mogelijk kunnen zijn. Bijvoorbeeld: Nokia N95 navigatie, Nokia N95 problemen, Nokia N95...... en Nokia N95 .........

Misschien dat een apart topic over Sygic teveel is, maar dan N95 navigatie in het algemeen.
Hmm dat klinkt ook wel weer handig, een apart N95 topic mbt navigatie. Dat wordt het dus bijv :

N95 algemeen
N95 navigatie
N95 software
N95 VOIP
N95 ....

Ik zie de voordelen er zeker van in. Aan de andere kant heeft 1 topic waarin van alles N95 kan worden besproken ook z'n nut. Dat bewijst dit deel 8 toch wel...

Ik kan met beide situaties leven, dus ik merk het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik heb sinds een week probleem met mijn GPS. Ik gebruik zowel Nav4All, Nokia Maps en Google Maps, maar geen van 3 kan een GPS verbinding krijgen...

Nav4All en Nokia Maps blijven maar zoeken naar een GPS verbinding zonder verder ook maar iets te vinden. Google Maps wilt nog wel eens één of twee signalen vinden, maar dat is nog te weinig voor een stabiele positionering te krijgen.

Als ik bij de GPS instellingen kijk, dan zijn Assisted GPS, Geintegreerde GPS en Op basis van netwerk aangevinkt.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Navigeert zo lastig zonder GPS signaal... :(

Ik heb trouwens KPN abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

[...]

Ben het met je eens,
Alles komt hier lekker in voorbij,
Heeft zeker zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Noedels schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:40:
Ik heb sinds een week probleem met mijn GPS. Ik gebruik zowel Nav4All, Nokia Maps en Google Maps, maar geen van 3 kan een GPS verbinding krijgen...

Nav4All en Nokia Maps blijven maar zoeken naar een GPS verbinding zonder verder ook maar iets te vinden. Google Maps wilt nog wel eens één of twee signalen vinden, maar dat is nog te weinig voor een stabiele positionering te krijgen.

Als ik bij de GPS instellingen kijk, dan zijn Assisted GPS, Geintegreerde GPS en Op basis van netwerk aangevinkt.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Navigeert zo lastig zonder GPS signaal... :(

Ik heb trouwens KPN abbo.
Heb je al eens geprobeerd om bijv Assisted GPS en Op basis van netwerk uit te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben andere Nav4all gebruikers er ook last van dat het progje soms hele rare fratsen uithaalt? Bij mij is hij in woonwijken soms helemaal de kluts kwijt. Tevens moet ik soms nog 6000km tot mijn eindbestemming (20km verderop) hij hersteld het dan op den duur wel weer, maar dan ben ik inmiddels alweer een paar beslismomenten verder. Het progje is gratis dus ben er verder wel happy mee en wil er niet teveel op zeiken, maar tis wel lastig soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:56:
Hebben andere Nav4all gebruikers er ook last van dat het progje soms hele rare fratsen uithaalt? Bij mij is hij in woonwijken soms helemaal de kluts kwijt. Tevens moet ik soms nog 6000km tot mijn eindbestemming (20km verderop) hij hersteld het dan op den duur wel weer, maar dan ben ik inmiddels alweer een paar beslismomenten verder. Het progje is gratis dus ben er verder wel happy mee en wil er niet teveel op zeiken, maar tis wel lastig soms.
Heb het programma een tijdje geleden ook gebruikt, maar idd op kritieke momenten krijg je hele vreemde aanwijzingen en het herberekenen duurde veel te lang. Ik wacht wel tot het produkt nog wat sterke verbeteringen heeft aangebracht. Voice was bij mij ook een probleem. Wellicht dat een ander programma ook in de weg zat..

Gebruikt/test iemand hier ook het programma Trackertag eigenlijk? Dit is voor het signaleren van vaste en mobiele snelheidscontroles. Werkt o.a. op basis van informatie van Flitsservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ginz schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:21:
[...]

Naja jullie zijn de baas ;) Er valt ook zeker wat voor te zeggen! Ik vind het alleen persoonlijk onhandig.. ik heb liever dat alles van de n95 op 1 hoop ligt.. Dus dat alles slechts per toestel wordt gescheiden...

Nu even een slecht voorbeeld: Als TomTom ineens interne gps gaat ondersteunen, dan komt dat dus bij de navigatie tak, tenminste daar hoord het... Tuurlijk zal in dit geval het ook wel hier gemeld worden door iemand. Maar met andere kleinere 'progjes'/updates die handig zijn om te weten! enz... Moet ik dus al die andere topics ook daarvoor in de gaten houden... Ik vind dat persoonlijk rot... En bedoel, er is al een speciale symbian 3rd topic voor software, maar je ziet dat het daar ook niet echt werkt.. want dat loopt heel langzaam en iedereen noemt het bij zijn eigen phone topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
dafmay schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:54:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om bijv Assisted GPS en Op basis van netwerk uit te zetten ?
Assisted GPS moet je toch juist aan hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:09
Ik ben de gelukkige eigenaar van een unbranded N95 met productcode 0546669. Hiervoor is nog steeds alleen de oude firmware versie (v12.0.013) beschikbaar. Nu heb ik in dit topic en op het internet gezocht, maar kan niet echt vinden waarom de nieuwste FW versie (v20.0.015) niet beschikbaar is.
Het enige wat ik tegenkwam was een verwijzing naar de startpost en iets over een EURO2 productcode...

Heeft iemand een idee of de nieuwste versie nog voor mijn telefoon beschikbaar komt. En waarom het uberhaupt nog niet beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 09:24
Ik ga akkoord met een apart topic over het probleem van sygic. Ik heb hetzelfde robleem dat mijn contacten (backup) niet helemala teruggezet kan worden op geen enkele manier. Is er dan geen programma die meer dan 50 contacten wil verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nokia Beta Labs komt weer eens met iets nieuws: Location Tagger
http://www.nokia.com/betalabs/locationtagger

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/NOKIA_COM_1/Microsites/BetaLabs/applications/Location_Tagger/location_tagger.jpg
Overview
With Nokia Location Tagger, you can automatically tag your location data to your pictures. As you take a picture, your GPS coordinates are saved to the EXIF header of the JPEG file. You can use this data later, for example, to locate your pictures on a map.

In the near future, we hope to make location tagging a seamlessly integrated part of your Nokia experience. Until then, Nokia Location Tagger is a small standalone application that gives you a sneak preview. We are not planning to productize this application as such, but we’d love to hear your thoughts already now, so that we have time to take it into account in the mainstream development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
robinhaagmans schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:44:
Ik ga akkoord met een apart topic over het probleem van sygic. Ik heb hetzelfde robleem dat mijn contacten (backup) niet helemala teruggezet kan worden op geen enkele manier. Is er dan geen programma die meer dan 50 contacten wil verplaatsen?
Leer ervast mee te leven dat je ze allemaal kwijt ben en troost je met de gedachten de volgende keer ze eerst naar je SD te kopieeren ipv een backup te maken met die brakke nokia suite bovendien is een backup op je SD sneller terug en makkelijker en je bent zeker dat je ze nog hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 09:24
Hoe bedoel je precies na je sd kopieeren via de telefoon zelf backupen in menu van contacten ergens?
schumi2004 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:50:
[...]

Leer ervast mee te leven dat je ze allemaal kwijt ben en troost je met de gedachten de volgende keer ze eerst naar je SD te kopieeren ipv een backup te maken met die brakke nokia suite bovendien is een backup op je SD sneller terug en makkelijker en je bent zeker dat je ze nog hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
schumi2004 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:48:

[afbeelding]

[...]
ziet er goed uit, ben hem meteen aan het testen. je moet ook "verplicht" versie 3.0 van share online installeren. weet niet of het al voorbij was gekomen, maar die komt (valt mij net op) ook op je standby scherm te staan, netjes onder je Wlan scanner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Beta Labs wel nieuw, maar verder niet bijzonder.
Ik gebruik al een tijd Flicker met daarbij Shozu. Als je dan een foto maakt krijg je een pop-up of je deze naar Flicker wilt versturen. In Flicker kun je instellen of deze de GPS gebruikt om de huidige locatie waar je het hebt gemaakt mee te sturen. Op deze manier gaat het dus automatisch en heb je er niet weer een apart programma voor nodig. Shozu natuurlijk wel, maar daar kun je veel meer mee, nl ook video's uploaden naar het web en andere casts mee managen.
Het nadeel van de Nokai Beta labs locationtagger is dat deze hgeheugen gebruikt omdat die actief moet zijn op de achergrond.

Wat ik verder wel een goeie vind is de sportstracker van betalabs.
schumi2004 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:48:

[afbeelding]

[...]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:52:

-- snip --

Misschien heb ik het over het hoofd gelezen. oude firmware erop zetten, (als dat mogelijk is), je backup terug zetten. syncen met outlook of backuppen met nokia en dan via outlook. en alles opnieuw doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:17:
Voor Beta Labs wel nieuw, maar verder niet bijzonder.
Ik gebruik al een tijd Flicker met daarbij Shozu. Als je dan een foto maakt krijg je een pop-up of je deze naar Flicker wilt versturen. In Flicker kun je instellen of deze de GPS gebruikt om de huidige locatie waar je het hebt gemaakt mee te sturen. Op deze manier gaat het dus automatisch en heb je er niet weer een apart programma voor nodig. Shozu natuurlijk wel, maar daar kun je veel meer mee, nl ook video's uploaden naar het web en andere casts mee managen.
Het nadeel van de Nokai Beta labs locationtagger is dat deze hgeheugen gebruikt omdat die actief moet zijn op de achergrond.

Wat ik verder wel een goeie vind is de sportstracker van betalabs.

[...]
Betalabs heeft wel meer goede dingen... Maar dit progje maakt deel uit van een nieuwe service van nokia.. het is nu nog stand-alone en later wordt het geintregeerd...

zie:
http://www.symbian-freak...._location_tagger_beta.htm
cuberob schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:14:
[...]

ziet er goed uit, ben hem meteen aan het testen. je moet ook "verplicht" versie 3.0 van share online installeren. weet niet of het al voorbij was gekomen, maar die komt (valt mij net op) ook op je standby scherm te staan, netjes onder je Wlan scanner :)
Ik vind dat juist irritant.. Ik heb zelf die tagger nog niet geinstalleerd, maar had wel die nieuwe share online 3 al.. je kan het dus niet weghalen.. en tis alleen van flicker... vox laat ie niet zien bijv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
goodfella schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:25:
[...]

Misschien heb ik het over het hoofd gelezen. oude firmware erop zetten, (als dat mogelijk is), je backup terug zetten. syncen met outlook of backuppen met nokia en dan via outlook. en alles opnieuw doen?
Is dus zover ik weet niet mogelijk...

Misschien door productcode te veranderen waar nog v12 staat? Misschien kan je hem dan herinstalleren? Geen idee of dat kan/werkt

Ik heb wel een theorie die misschien kan... Maar dan moet iemand nog dat oude bestand van de updater hebben... Die vervangen tijden het updaten.. en dan moet je ook nog is die productcode hebben :P net zoiets als het installeren van modded firmware...(Wat ik nooit zal doen) maarja geen idee of het werkt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-AH
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 00:58
Nokia N95-1 gekocht bij abbonoment van Orange,
Verzekerd via Orange Premium (staat bekent als goede verzekering en snel).

Nou echter de vraag, iemand al ervaring met "op reparatie sturen" van een defecte (stukgemaakte)Nokia N95-1, en er een Nokia N95-2 voor terug krijgt?

worden de Nokia N95-1 uberhaupt nog gemaakt?
Of zal ik hier nog enige tijd mee wachten?

Ik weet blabla, het mag niet.
Maar het werkt wel, voorheen met mobiele telefoons van Nokia ook gelukt.

Weet iemand hier meer vanaf?

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 28-01-2008 17:20 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Sorry ik kan niet al die delen gaan uitpluizen over de N95, mijn vraag is als volgt:

Is er voor het scherm niet een soort van plexi glaasje zodat het gelijk komt te liggen met de rand en het scherm beschermd is? Dus echt van een paar mm dikte, zodat het scherm goed beschermd is.

Ik bedoel niet van die doorzichtige folie van nog geen mm dikte... Dat is echt helemaal niks.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:52:

[lang verhaal]

Probeer eens een andere versie van de PC Suite.
NSeries versie, Amerikaanse versie.

Ik had ook het probleem dat de Content Copier bleef steken bij een bepaald percentage bij de gewone PC Suite (wel bij het -nemen- van een backup), en met de NSeries suite lukte dit wel.
Good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

xsive schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:42:
Sorry ik kan niet al die delen gaan uitpluizen over de N95, mijn vraag is als volgt:

Is er voor het scherm niet een soort van plexi glaasje zodat het gelijk komt te liggen met de rand en het scherm beschermd is? Dus echt van een paar mm dikte, zodat het scherm goed beschermd is.

Ik bedoel niet van die doorzichtige folie van nog geen mm dikte... Dat is echt helemaal niks.
Ik heb een Brando Screenprotector en da's dan wel een dun plastic, maar persoonlijk vind ik deze erg goede bescherming bieden tegen krassen (en je ziet hem niet zitten).
In vergelijking met de meeste andere screenprotectors die ik heb gezien (waar je zelf moet knippen, of die gewoon duidelijk zichtbaar erop zitten en erg lelijk zien), is deze erg goed.
10 dollar inclusief verzending vanuit Hongkong (volgens mij staat in de SP wel een linkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje

Moeten de bitmap bestandjes van de flitspalen voor sygic nou 22x22 zijn of 20x20

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:43:
[...]

Je moet volgens mij ook in het bestand application.skin rommelen om het goed te krijgen... 8)7
Volgens de site niet... Hij herkent het ook wel.. (want hij loopt vast :P) Maar volgens mij doe ik iets fout met de bitmap.. ik zal is andere splash proberen van de ingebouwden als ik thuis ben... Maar me bitmap is 8bit volgens de standaard.. (al zou 32 bit ook moeten kunnen, maar langzamer en groter bestand... En werkte ook niet met testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:14:
Vraagje

Moeten de bitmap bestandjes van de flitspalen voor sygic nou 22x22 zijn of 20x20
Ik heb 20x20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:02:
[...]

Ik heb een Brando Screenprotector en da's dan wel een dun plastic, maar persoonlijk vind ik deze erg goede bescherming bieden tegen krassen (en je ziet hem niet zitten).
In vergelijking met de meeste andere screenprotectors die ik heb gezien (waar je zelf moet knippen, of die gewoon duidelijk zichtbaar erop zitten en erg lelijk zien), is deze erg goed.
10 dollar inclusief verzending vanuit Hongkong (volgens mij staat in de SP wel een linkje).
Mee eens, kost ongeveer 10 dollar maar is bijna niet kapot te krijgen. Heb de N95 nu ruim 9 maanden en er is nog geen krasje te zien in de protector. Dan ga ik er natuurlijk wel een beetje van uit dat je je N95 enigszins normaal gebruikt. Dus niet met kleingeld of sleutelbos samen in je broekzak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Barfman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:41:

IK heb de N95 8GB
Ik had mijn Sygic ook al gestript (language), maar staat nog wel op geheugenkaart. Ik ga 'm ook maar eens op telefoongeheugen plaatsen, kijken wat dat scheelt in snelheid. Nog een vraag, wat bedoel je precies met "vertaling" en waar vind ik het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
dafmay schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:47:
[...]

Ik had mijn Sygic ook al gestript (language), maar staat nog wel op geheugenkaart. Ik ga 'm ook maar eens op telefoongeheugen plaatsen, kijken wat dat scheelt in snelheid. Nog een vraag, wat bedoel je precies met "vertaling" en waar vind ik het ?
Met vertaling bedoel ik de bestanden die zorgen dat je nederlands kan lezen in Sygic :)

\Sygic\SKIN\Dutch.lang
\Sygic\SKIN\Map\Dutch.map.lang

De niet nederlandse kan je weglaten op engels na, engels word namelijk als hoofdtaal gebruikt, en zonder die files heb je ook geen nederlands.

[ Voor 12% gewijzigd door Barfman op 28-01-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die ook een screenprotector willen

Ik heb een site gevonden (NL) , waar je ze ook kan bestellen,

http://www.screenprotector.nl/

Moet het zelf alleen nog doen :)

Dus die gene die ze al hebben, is dit dezelfde die jullie hebben? ( op die site hierboven)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Barfman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:56:
[...]

Met vertaling bedoel ik de bestanden die zorgen dat je nederlands kan lezen in Sygic :)

\Sygic\SKIN\Dutch.lang
\Sygic\SKIN\Map\Dutch.map.lang

De niet nederlandse kan je weglaten op engels na, engels word namelijk als hoofdtaal gebruikt, en zonder die files heb je ook geen nederlands.
Thanks. Ik zie dat ik ook deze files al had verwijderd :) Mijn versie van Sygic is dus volledig gestript. Krijg 'm alleen met geen mogelijkheid werkend na te hebben geinstalleerd op telefoongeheugen. Ik houd 'm maar op geheugenkaart, werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:35:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om bij Sygic de opstart melding weg te krijgen?
Toen ik in de Dutch.lang file de hele regel over deze melding verwijderde kwam er toch nog iets te staan dat bevestigd moest worden.

Waarschijnlijk moet er nog een regel toegevoegd worden, maar welke weet ik niet.
Even mezelf quoten. Iemand al een oplosing gevonden voor deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er soms iemand een mooi flitspaal icoontje uploaden aub???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:22:
[...]

Even mezelf quoten. Iemand al een oplosing gevonden voor deze vraag?
Op èèn of andere manier is de engelse language file bepalend voor die melding. Probeer die regel dus eens uit de engelse file te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
robinhaagmans schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:57:
Hoe bedoel je precies na je sd kopieeren via de telefoon zelf backupen in menu van contacten ergens?
[...]
Als je al je contacten ingesteld heb , ga je naar contacten, alles selecteren met de optie markeren in menu en kopieren NAAR SD. Klaar.
Als je nu je phone format, ga je naar contacten en kies je kopieren VAN SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:25:
[...]

kan er soms iemand een mooi flitspaal icoontje uploaden aub???
Ik heb nog wel leuke maar moet ze nog tweaken voor echt gebruik.
Als je je verveelt kun je zelf aan de slag.

Afbeeldingslocatie: http://img36.picoodle.com/img/img36/4/1/28/f_speedcambuim_7522938.jpgAfbeeldingslocatie: http://img34.picoodle.com/img/img34/4/1/28/f_speedcamfixm_0b8b96d.jpgAfbeeldingslocatie: http://img34.picoodle.com/img/img34/4/1/28/f_speedcamligm_ef843fe.jpgAfbeeldingslocatie: http://img37.picoodle.com/img/img37/4/1/28/f_speedcammobm_29efd4b.jpgAfbeeldingslocatie: http://img29.picoodle.com/img/img29/4/1/28/f_speedcamsecm_1efeecf.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door schumi2004 op 28-01-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt en jij ook Shumi, die vind ik echt perfekt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 16:26

VIPER2001

[GOT]The Source

VIPER2001 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:25:
Ik heb al veel gelezen in de topic , maar even een vraag.
Mijn usb overdracht gaat wel heel langzaam ,ong ~800kB
heeft iemand anders dat ook ??
iemand ????, ligt het aan mij hiero of is het overal zo,usb2 is toch veel sneller.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:02:

Dus die gene die ze al hebben, is dit dezelfde die jullie hebben? ( op die site hierboven)
Is inderdaad dezelfde, maar als je Paypal hebt is hij net iets goedkoper via Hongkong (http://shop.brando.com.hk...1938&dept_id=&cat_id=0018)
Scheelt ook maar iets meer dan een euro, maar ik heb er tot nu toe 2 besteld en ze zijn altijd aangekomen.
Maar toch goed te zien dat je ze ook hier kunt bestellen, want die Brando Ultraclear is gewoon top (mocht ik er ooit nog één willen, dan stuur ik een link naar dit topic. Met zoveel gratis reclame moet ik toch zeker wat korting krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:43
Klopt. Heb die ook besteld. ALs je hem alleen voor cover achterzijde en front gaat gebruiken. Doen zou ik zeggen. Maar laat waarschuwing zijn ga absoluut niet kloten met de rest. Achterzijde slider. Bijv. De boven en onder cover plaatjes. De knoppen. Alles zit met printplaatjes vastgeplakt op die onderdelen en ik heb die van mij om zeep geholpen na alles vervangen te hebben. Dacht netjes te printplaat verwijdert te hebben en op de zwarte gemonteerd. maar deed niks meer. Ben hem daarna 4 weken kwijt geweest. En sinds gisteren weer een nieuwe. Helemaal nieuw. Werd gewoon vervangen. (wel heb ik alle orginele onderdelen terug geplaatst en natuurlijk niet gezegd dat ik dat zelf had gedaan :P) Moet zeggen ik had met die vorige enorme slider problemen en deze nieuwe. Uitgerust in de doos. Dus ook extra lader cd rom en alle handleidingen erbij. Niks geen problemen en zelf voorzien van v20 firmware. Was wel de deep plum versie dus heb nu ook weer de cover verwisseld. Aleen de achterkant dit keer.

P.S de toetsen van die covers zijn helemaal waardeloos. Int zwart. Doen heel slecht en kraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag flitspalen geupload in sygic. , 20x20 doet hij niet, dan zie ik geen plaat bij POI, 22x22 wel, als ik dit dus allemaal heb gedaan bmps in icon folder de rest in NL folder., en alles naar zo wav geluid ( bestaande van sygic ) heb gegeven. , nu ging ik vandaag ff door utrecht rijden, over snelweg en door utrecht zelf heen. Begin Traject controle en einde doet hij zo goed als perfect ( hij geeft einde aan,maar ook gelijk begin ) omdat natuurlijk de anderen kant van de snelweg de traject weer begint.dat maakt niks uit, gaat meer om de flitspalen, ik ben er 3 tegen gekomen, geen van de 3e gaf hij weer op de telefoon geen geluid geen pictrogram.

Iemand idee wat ik verkeerd doet,of hetzelfde heeft?,

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024

Dark Wanderer

Or not :P

Als ik tomtom aan heb staan, en dan het beeldscherm van portrait naar landscape wil wisselen en andersom, dan loopt tomtom vast. Is hier al een oplossing voor ?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:02:
[...]

Op èèn of andere manier is de engelse language file bepalend voor die melding. Probeer die regel dus eens uit de engelse file te halen.
lama

[ Voor 18% gewijzigd door Mau_Maus op 28-01-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Dark Wanderer schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:27:
Als ik tomtom aan heb staan, en dan het beeldscherm van portrait naar landscape wil wisselen en andersom, dan loopt tomtom vast. Is hier al een oplossing voor ?
dit zelfde probleem heb ik ook met tomtom en de n82
iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Mau_Maus schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:40:
[...]

Kan iemand dit bevestigen :P Lijkt me gek, want anders kan je dus de engelse lang niet verwijderen als die bepalend is...
Ik zou zeggen haal hem uit je Sygic map, ik kreeg bij het opstarten allemaal rare tekens en kon echt niet meer lezen wat er stond. Misschien heb ik teveel engelse files weggehaald, maar ben er van overtuigd dat de engelse files wel iets te maken hebben met de vertaling van de andere files, De meeste programma's hebben na een eigen gekozen taal vaak engels vast erbij die je ook niet weg kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Missing certificate krijg ik onder Vista..... :( (*cer) file Do you wish to import it now
waar kan ik dat *cer file vinden is de vraag.
Staat ook bij werkt onder Xp of is getest onder XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hetnet schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:10:
[...]

Missing certificate krijg ik onder Vista..... :( (*cer) file Do you wish to import it now
waar kan ik dat *cer file vinden is de vraag.
Staat ook bij werkt onder Xp of is getest onder XP
Heb je wel eens gesigned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:10:
[...]

Ik zou zeggen haal hem uit je Sygic map, ik kreeg bij het opstarten allemaal rare tekens en kon echt niet meer lezen wat er stond. Misschien heb ik teveel engelse files weggehaald, maar ben er van overtuigd dat de engelse files wel iets te maken hebben met de vertaling van de andere files, De meeste programma's hebben na een eigen gekozen taal vaak engels vast erbij die je ook niet weg kan halen.
Maar wanneer ik die safety massege weghaal.. in engels en in dutch.. dan blijft het in beeld komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vraagje: in Sygic als ik in de kaartview zit (select from map), dan kan ik het zoomniveau veranderen door een cijfer te kiezen (0: meest uitgezoomd, 9: meest ingezoomd) .
Is 9 echter het dichtste zoomniveau? Ik heb de nood aan nog een niveau'tje dichter, en de zoombalk staat ook niet helemaal onderaan... Maar hoe kom ik dan aan het dichtste zoomniveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mau_Maus schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:23:
[...]

Maar wanneer ik die safety massege weghaal.. in engels en in dutch.. dan blijft het in beeld komen...
Hmm je moet inderdaad alles in application.skin weghalen of aanpassen, maar zodra ik dat doet loopt ie vast... jammer. Wie via die file dingen voor elkaar krijg ik hoor het graag.. ik heb nu wel genoeg getest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:23:
[...]

Volgens mij laad hij het plaatje ergens vandaan, waar ben ik nog niet achter? maar alleen de tekst weghalen in menu.ini werkt niet, de tekst message.safety staat ook in application.skin.

Bij mij stond er overigens een foutje in het reisschema menu, in de 1e button stond itinerary.manage.options i.p.v. Toevoegen, heb ik hersteld door een regel toe te voegen
Zie hieronder (vet):

<!-- itinerary.manage.options-->
<lang id="frame.itinerary.manage.options" text="Opties bij reisschema"/>
<lang id="menu.itinerary.manage.options.add" text="Toevoegen"/>
<lang id="menu.itinerary.manage.options.optimize" text="Reisschema optimaliseren"/>
<lang id="menu.itinerary.manage.options.save" text="Reisschema opslaan"/>
<lang id="menu.itinerary.manage.options.rename" text="Reisschema hernoemen"/>
<lang id="menu.itinerary.manage.options.delete" text="Reisschema verwijderen"/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:02:

Ik heb ook een screenprotector van deze site :) besteld en 2dagen later in huis.
Nadeel is dat je vooruit moet betalen en geen ideal hebben...

Maar zoals gezegd 2 dagen had ik hem in huis.
(Zorg wel zelf voor zo'n stofvrij / stofaantrekkings doekje om je scherm schoon te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:35:
[...]

Hmm je moet inderdaad alles in application.skin weghalen of aanpassen, maar zodra ik dat doet loopt ie vast... jammer. Wie via die file dingen voor elkaar krijg ik hoor het graag.. ik heb nu wel genoeg getest :P
Je moet de bestanden met een xml editor bewerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
heel kort nee ! maar wil het wel leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

hetnet schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:45:
[...]

heel kort nee ! maar wil het wel leren :)
Lees de startpost en daar staat een linkje met een mooie uitleg erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:41:
[...]

Volgens mij laad hij het plaatje ergens vandaan, waar ben ik nog niet achter? maar alleen de tekst weghalen in menu.ini werkt niet, de tekst message.safety staat ook in application.skin.
Ik had het hele safety ding weggehaald. Kon nergens anders verwijzingen vinden...

BTW in menu.ini... staat die tekst toch niet??
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:42:
[...]

Je moet de bestanden met een xml editor bewerken...
Dat snap ik.. Gelukkig kan ik de code ook zelf lezen... Maar lukt niet... jou wel dan???

[ Voor 37% gewijzigd door Mau_Maus op 28-01-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:47
zo, ik ben na een hele week weer eens bijgelezen!

Erg leuke ontwikkelingen, zeker mbt de nieuwe navi's.

Overigens 1 kleine kant tekening wat ik wil maken; Ik hoop echt heilig dat alles lekker in 1 topic blijft doorlopen!!! Ik krijg het nu al niet voor elkaar om 1 topic bij te houden, laat staan dat je er ook nog 3 of 4 moet gaan bijhouden. Veel te onoverzichtelijk als je het mij vraagt....

En op den duur zullen dergelijke topics toch door elkaar gaan lopen, stel:
Nokia N95 TomTom Topic:
vraag: Mijn TomTom doet het niet op mijn telefoon....
antwoord: Dan moet je in het Nokia N95 Problemen Topic zijn.

Nokia N95 Problemen Topic:
vraag: Mijn TomTom doet het niet op mijn telefoon.....
antwoord: Dan moet je in het Nokia N95 Tips en Trucs Topic zijn want voor jou probleem heb ik volgens mij in deel 3 of 4 een oplossing zien langs komen....

Tjah zo kun je natuurlijk bezig blijven en zeker voor de nieuwe GoT-ters is er dan geen touw meer aan vast te knopen.

Nogmaals wat real-life voorbeelden dan:
Het N95 - Tips & Trics Topic
Het Route66 Nokia N95 Topic

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het door veel GoT-ters gewaardeerd zou worden als alles zo gesplitst wordt....
* digital-IMEI kijkt nog maar eens naar zijn Tweakotine status 8)

[ Voor 7% gewijzigd door digital-IMEI op 28-01-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:13:
zo, ik ben na een hele week weer eens bijgelezen!

Erg leuke ontwikkelingen, zeker mbt de nieuwe navi's.

.........
En waar is jouw reviewtje dan?:P Van maastricht naar amsterdam? ;)
Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.