Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.785 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:00:
[...]

Kijk daar heb ik wat aan.. Daar had ik nog niet over nagedacht.. haha!
Maar bedankt!.. Scheelt mij een hoop frustraties! ;) En ik neem aan dat er binnenkort toch wel een manier is om het te verhelpen (nieuwe fw ofzo) aangezien meerdere gebruikers met dit probleem zitten. Maar het moet nu dan maar (tijdelijk?) op deze manier.

Bedankt, :)
Als het bij jou software matig is.. Want bij mij is het hardwarematig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Niborit schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:45:
[...]

Hij blijft zeg maar de route berekenen, dan staat er ....routes geanaliseerd. Nog ...km te gaan.
Het aantal routes wordt steeds meer, maar het aantal km. te gaan blijft hetzelfde, dit is ongeveer de afstand v.a. de Nederlandse grens tot het einddoel.
Druk ik dan op annuleren dan loopt ie vast.
Hij kan waarschijnlijk de overstap naar de andere kaart niet maken met berekenen, maar hij ziet de kaarten wel in het menu.
En als je nu ipv 1 all.mlm-bestand, voor iedere kaart een apart mlm-bestandje aanmaakt ? Zou dat misschien een oplossing kunnen zijn, vraag ik mij af. Het zou best kunnen zijn dat de software op die manier de overstap naar andere kaart beter kan maken...

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 24-01-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
dafmay schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:09:
[...]

En als je nu ipv 1 all.mlm-bestand, voor iedere kaart een apart mlm-bestandje aanmaakt ? Zou dat misschien een oplossing kunnen zijn, vraag ik mij af. Het zou best kunnen zijn dat de software op die manier de overstap naar andere kaart beter kan maken...
Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen, het moet wel met zoiets te maken hebben, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Niborit schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:16:
[...]

Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen, het moet wel met zoiets te maken hebben, lijkt me.
Ik ben benieuwd. Laat je het nog even weten (ook uit eigenbelang, dan weet ik ook hoe met meerdere kaarten tegelijk te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:01:
[...]

Als het bij jou software matig is.. Want bij mij is het hardwarematig
En hoe kom ik daar achter dan?? Het lijkt mij software matig want zolang die aanstaat blijft de tijd en datum ook staan.. Alleen mijn alarm/wekker doet het af en toe niet :? De ene keer wel, de andere keer weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeijt schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:27:
Enige tijd geleden waren er een aantal post over een applicatie die, wanneer je telefoon verloren of gestolen zou zijn, via een sms onbruikbaar gemaakt zou kunnen worden. Weet iemand nog de naam van die applicatie en heeft iemand hier ervaring mee.
Deze: CellGuard_S60_3rd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ervaring met van die vervangende batterijen?
Ik heb er een besteld met 1800mah!

Als dat echt waar is, is dat bijna een verdubbeling :)

Linkje: http://cgi.ebay.nl/New-BL...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:27:

Werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:24:
[...]

En hoe kom ik daar achter dan?? Het lijkt mij software matig want zolang die aanstaat blijft de tijd en datum ook staan.. Alleen mijn alarm/wekker doet het af en toe niet :? De ene keer wel, de andere keer weer niet..
Nou omdat het niet hoort.. en het ineens gebeurd... en ik het al sinds fw 11 heb... En al 2 reparaties had via nokia en dat het niet werkte.. en contact gehad met NSC die zegt dat het een ding op printplaat moet zijn... vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online

Ik heb in het verleden aardig wat van dit soort super-capacity batterijen geprobeerd. Allemaal vielen ze erg tegen. Sterker nog dit soort batterijen zijn vaak niet betrouwbaar en kunnen zelfs schade toebrengen aan je telefoon. Ik zou de gok niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:12:
[...]

Bestaat al langere tijd en werkt maar mijn mening beter: Comvu Pocketcaster.
Ohja ook een mooi tooltje !

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:14
Nog een klein vraag, waarom vind ik onder downloaden op mn N95,
Geen Internetradio meer ??

Ook nog een andere vraag, heb via SIP ingesteld mn voipbuster,
Als ik bij mn vriendin werkt het wel via het modem daar, Speedtouch,

En hier thuis via een Zyxcel niet, terwijl er niks geblokt staat in allebei
de modems.. Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor !?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:33:
[...]

Ik heb in het verleden aardig wat van dit soort super-capacity batterijen geprobeerd. Allemaal vielen ze erg tegen. Sterker nog dit soort batterijen zijn vaak niet betrouwbaar en kunnen zelfs schade toebrengen aan je telefoon. Ik zou de gok niet nemen.
Ik ga het toch proberen en zal hier weer posten om het resultaat te laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:31:
[...]

Nou omdat het niet hoort.. en het ineens gebeurd... en ik het al sinds fw 11 heb... En al 2 reparaties had via nokia en dat het niet werkte.. en contact gehad met NSC die zegt dat het een ding op printplaat moet zijn... vandaar :P
ja zit wat in.. dan zal het inderdaad wel de hardware zijn.. maarja, als het bij jou al geen nut heeft gehad om hem op te sturen dan ga ik dat denk ook niet doen.. ik weet hoe lang het dan duurt voor ik hem terug heb, vorige keer was het 6 weken ofzo.. :(
maarja aan de andere kant, als het aan de printplaat ligt dan hoor je toch gewoon een nieuwe te krijgen? ik ben verzekerd maar dit valt dan toch zelfs ook onder garantie? dus lijkt mij dat je zowiezo een ander krijgt..?! of zie ik dat verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
dafmay schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:17:
[...]

Ik ben benieuwd. Laat je het nog even weten (ook uit eigenbelang, dan weet ik ook hoe met meerdere kaarten tegelijk te werken).
Ben er uit. Had een versie met map van NL met recente kaart. Belgie en Luxemburg uit een Benelux map gehaald en bij NL gezet. Die sluiten dus gewoon niet goed aan, NL kaart van de Benelux map erin en draaien als de brandweer.
Je moet trouwens wel de all maps.mlm gebruiken, dit werkt prima.
Opletten dus welke kaarten je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 17:58
dafmay schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:09:
[...]

Ik ben dit uitgebreid aan het testen. Ik hoop morgen met de oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
patrickt35 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:28:
[...]

Ik ben dit uitgebreid aan het testen. Ik hoop morgen met de oplossing te komen.
Zie mijn post hierboven. De NL kaart van jouw FTD post sluit niet aan op de andere kaarten.
Met de NL kaart uit de Benelux map gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:53:
[...]

ja zit wat in.. dan zal het inderdaad wel de hardware zijn.. maarja, als het bij jou al geen nut heeft gehad om hem op te sturen dan ga ik dat denk ook niet doen.. ik weet hoe lang het dan duurt voor ik hem terug heb, vorige keer was het 6 weken ofzo.. :(
maarja aan de andere kant, als het aan de printplaat ligt dan hoor je toch gewoon een nieuwe te krijgen? ik ben verzekerd maar dit valt dan toch zelfs ook onder garantie? dus lijkt mij dat je zowiezo een ander krijgt..?! of zie ik dat verkeerd
Nou het is belachelijk geregeld. Belcompany kan pas wat betekenen als je tel 3x voor hetzelfde ter reparatie is gebracht. Dan gaan ze met reparateur praten en dan nog iets. Is heel traject en dan is er nog geen zekerheid. Heel gedoe en ben daar ook boos over. Ik heb wat mail contact op het moment. Ik zal morgen wel wat delen posten. Ook van een nsc hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Niborit schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:41:
[...]

Zie mijn post hierboven. De NL kaart van jouw FTD post sluit niet aan op de andere kaarten.
Met de NL kaart uit de Benelux map gaat het wel goed.
Het is ook niet echt een benelux map. Maar 3 losse landen direct geladen. Was ook niet slim om dat dan te gaan husselen. Want je moet op passen met de juiste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Niborit schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:12:
[...]

Ben er uit. Had een versie met map van NL met recente kaart. Belgie en Luxemburg uit een Benelux map gehaald en bij NL gezet. Die sluiten dus gewoon niet goed aan, NL kaart van de Benelux map erin en draaien als de brandweer.
Je moet trouwens wel de all maps.mlm gebruiken, dit werkt prima.
Opletten dus welke kaarten je gebruikt.
Klinkt logisch. Altijd weer interessant om te weten dit soort dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Krijg Sygic hier helaas ook niet werkend :(
Heb alles naar de SD kaar gecopyd wat ik moest kopieren. Netjes MAPS mapje op SD-kaart, met daarin de aangemaakte MLM file en de kaart bestanden, maar krijg elke keer de melding dat de kaart niet voor deze software versie bedoeld is melding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Razer schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:36:
Krijg Sygic hier helaas ook niet werkend :(
Heb alles naar de SD kaar gecopyd wat ik moest kopieren. Netjes MAPS mapje op SD-kaart, met daarin de aangemaakte MLM file en de kaart bestanden, maar krijg elke keer de melding dat de kaart niet voor deze software versie bedoeld is melding :(
Ik heb Sygic v7.089 icm 07.2007 kaarten en dat werkt. Kijk eens na welke combinatie jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeijt
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-10-2023
Als ik op de website kijk niet. Dit is een tracking systeem maar niet een tool op de telefoon onbruikbaar te maken. Bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 02:58:
Voor Sygic navigatie, kijk eens op deze forum. Met de zoekfunctie kom je een heel eind.
htp://forum.gsm.com/vb/seach.php?s=d7946f63992b2d351af599f9216c. Echt super! Alles wat je wil weten staat erop, gebruik wel de search functie!!
Volgens mij mag je deze link niet hier plaatsen, dit is een verwijzing naar een warez site. 8)7

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49

Aangezien je hem toch besteld hebt ben ik wel eens benieuwd hoe ie zich gedraagt. Denk zelf ook dat het een tegenvaller zal zijn, even 1800 erop printen is niet zo moeilijk, maar blijf benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen kan ik geen gebruik meer maken van Truphone, zowel thuis als op werk niet. Een collega heeft hetzelfde. Je belt een nummer met Truphone en binnen 4 seconden verbreekt de verbinding, dus nog voordat de telefoon overgaat bij degene die gebeld wordt.
Truphone zou, ook volgens de site, tot eind februari gratis zijn.
Hebben jullie dit probleem ook of heeft iemand meer informatie?

Over Sygic: geinig extraatje die gele streep onder je kaart die aangeeft hoeveel je van je traject hebt afgelegd. Geeft de burger moed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
hoe maak je eigenlijk mooie scherpe foto's met de N95-2 want voor een 5MP camera. maakt die afschuwelijke foto's.
is er niet iets waarmee je hem scherp krijgt.
Filmen daarentegen doet ie wel weer mooi.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
fingerhead schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:07:
hoe maak je eigenlijk mooie scherpe foto's met de N95-2 want voor een 5MP camera. maakt die afschuwelijke foto's.
Ik zou zeggen kopen een echt foto toestel ;)
Het is en blijft een GSM die toevallig ook nog eens foto's maken kan maar zoals ik vaak tegen kom verwachten mensen dat ze meteen een spiegelreflexcamera in handen hebben.

Een oud onderwerp nog eens aanhalen, ik denk dat ik eruit ben waarom de helft van de gebruikers hier geen streaming video via hun N95 kijken kunnen via WiFi. Nadeel is om het (denk ik) werkend te krijgen je toegag tot de instellingen van router moet hebben (aangezien ik er thuis last van heb is het voor mij geen probleem, buiten de deur weer wel).
Om het werkend te krijgen heb ik alleen wat poort nummers nog van:
Real Player
emTube (niet echt eigenlijk want deze doet het volgens mij op andere manier)
de nieuwe YouTube app (FAQ op site geeft zelfde info/settings als voor RealPlayer)

Wat volgens mij de oplossing is is de gebruikte poorten forwarden naar je N95 en hiermee is probleem opgelost, in mijn geval dan aangezien ik een special app. tabblad heb in mijn router waar ik streams in kan aangeven.

Dus als iemand mijn kan helpen hoe die poort nummers te achterhalen kan ik definitief uitsluitsel geven of het de oplossing is ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zorg dat je poort 554 open hebt staan, die is nodig voor RTSP (Real Time Streaming Protocol)

[quote]schumi2004 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:39:
Lang niet tersprake gekomen maar iemand enig idee welke poort(en) real player gebruikt op je n95?
Dat bij sommige deze geen youtube over wifi speelt ligt er aan dat de router RTSP streaming moet kunnen ondersteunen. (althans dat wordt me duidelijk en verklaart een hoop)
Nu heb ik in mijn router special options gevonde zoiets dergelijks in te stellenmaar moet poort nummer weten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Het niet goed grensoverschrijvend een route kunnen plannen, zit hem idd in de kaart van Nederland. Bedankt voor de tip @Niborit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:19:
zorg dat je poort 554 open hebt staan, die is nodig voor RTSP (Real Time Streaming Protocol)

[quote]schumi2004 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:39:
Lang niet tersprake gekomen maar iemand enig idee welke poort(en) real player gebruikt op je n95?
Dat bij sommige deze geen youtube over wifi speelt ligt er aan dat de router RTSP streaming moet kunnen ondersteunen. (althans dat wordt me duidelijk en verklaart een hoop)
Nu heb ik in mijn router special options gevonde zoiets dergelijks in te stellenmaar moet poort nummer weten :(
Ik gaat vanavond meteen proberen, en dan zal het wel werken heb ik vermoeden.
Toch wel grappig, binnen paar minuten de oplossing, in alle eerdere discussies is dit volgens mij niet genoemd.
Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
Mijn geluid zachter knop aan de zijkant is afgebroken (het dingetje dat intern zit, niet de knop die aan de buitenkant zit en over het dingetje valt.
Hij werkte al een paar dagen niet meer. Ik heb het toestel net geopend en zag dat dat knopje afgebroken was (hij viel er meteen uit).
Zou ik met het toestel, onder garantie, naar een nsp kunnen gaan ? Ik heb mijn productcode ook veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glorixjim schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:32:
Mijn geluid zachter knop aan de zijkant is afgebroken (het dingetje dat intern zit, niet de knop die aan de buitenkant zit en over het dingetje valt.
Hij werkte al een paar dagen niet meer. Ik heb het toestel net geopend en zag dat dat knopje afgebroken was (hij viel er meteen uit).
Zou ik met het toestel, onder garantie, naar een nsp kunnen gaan ? Ik heb mijn productcode ook veranderd.
Ik zou het gewoon bij een NSP proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
De productcode veranderen doet niets af aan de garantiebepalingen.
Gebruikte je gewoon de originele cover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
orginele, warm grafite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Dan zal garantie geen probleem zijn.
Valt me overigens wel op hoe zwak de N95 is. Laatst haalde ik mun N95 uit mijn binnenzak, en ik hield het batterij klepje los in mijn handen.
Klepje is niet veelvuldig geopend, en toestel ook nooit gevallen of iets dergelijks.
Op veel punten vertoond de N95 een zwakke constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een redelijk goedkope autohouder voor mijn 8gb versie
aangezien deze alleen te krijgen is voor +- 100 euro en andere versies allemaal niet passen
kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:58:
aangezien deze alleen te krijgen is voor +- 100 euro en andere versies allemaal niet passen
kan iemand mij helpen?
Even google gebruiken en je komt genoeg tegen.
http://www.smartphoneshop...45865/nokia-n95-8-gb.html

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NSP

13 november 2007 heb ik mijn n95 naar een nsp toegebracht. De audio kabel en de headset werkte niet goed. Al verschillende keer gebeld naar nsp, maar elke keer vertellen ze me het nog steeds niet klaar is. Ik moest ook mijn n95 toen inleveren, maar die heb ik gelukkig na 2 weken terug kunnen krijgen. Twee weken geleden heb ik ook maar is naar nokia zelf gebeld. Ik moest al mijn gegevens geven en ze zouden me dan terug bellen, maar tot op heden nog steeds niks gehoord.

Weet misschien iemand die me wat sneller kan helpen zodat ik mijn spullen terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Laatst online: 20:06
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:05:
NSP

13 november 2007 heb ik mijn n95 naar een nsp toegebracht. De audio kabel en de headset werkte niet goed. Al verschillende keer gebeld naar nsp, maar elke keer vertellen ze me het nog steeds niet klaar is. Ik moest ook mijn n95 toen inleveren, maar die heb ik gelukkig na 2 weken terug kunnen krijgen. Twee weken geleden heb ik ook maar is naar nokia zelf gebeld. Ik moest al mijn gegevens geven en ze zouden me dan terug bellen, maar tot op heden nog steeds niks gehoord.

Weet misschien iemand die me wat sneller kan helpen zodat ik mijn spullen terug krijg.
Mijn headset had het begeven, hij reageerde helemaal niet meer op de knoppen. Ik heb hem naar een NSP gebracht, nu heb ik een nieuwe :) En op accesoires zit bij Nokia maar 6 maanden garantie, ik was net op tijd met brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een (universele zwanenhals) bij Halfords gehaald voor ongeveer 15 euro, heb deze al twee jaar en werkt perfect.
kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja,

Ik heb een opstelling bij mijn vriendin en daar werkte het gewoon (SMC router/modem) en thuis een Tele2 en daar werkte het niet, ff googlen en gevonden :)
schumi2004 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:14:
[...]

Ik gaat vanavond meteen proberen, en dan zal het wel werken heb ik vermoeden.
Toch wel grappig, binnen paar minuten de oplossing, in alle eerdere discussies is dit volgens mij niet genoemd.
Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:56:
[...]
Valt me overigens wel op hoe zwak de N95 is. Laatst haalde ik mun N95 uit mijn binnenzak, en ik hield het batterij klepje los in mijn handen.
Klepje is niet veelvuldig geopend, en toestel ook nooit gevallen of iets dergelijks.
Op veel punten vertoond de N95 een zwakke constructie.
[sarcasme]Ach ja, wat verwachten we ook voor €700,- he...[/sarcasme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
Ik zal volgende week als mijn n95 8gb binnen is de oude naar een nsp brengen, aankooop bewijs meenemen ?
Vodafone verlengen, ik spreek af aan de telefoon n95 8gb voor 114 euro. Ik krijg een bevestigingsbrief hij kost 214 euro, ik bel op om te annuleren en nu kost hij nog maar 70 euro. lekker duidelijk, maar wel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:28:
[...]

[sarcasme]Ach ja, wat verwachten we ook voor €700,- he...[/sarcasme]
Volgens mijn idee is je reactie sarcastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik zelf ben ook al ff huiverig over hoelang dat knopje blijft zitten. Elke keer als ik er mee werken moet heb ik gevoel dat ie binnen enkele seconden afbreken kan, zeker na alle verhalen hier erover, tis nie de eerste keer dat deze bij iemand afbreekt. Gewoon naar NSP gaan valt gewoon binnen de garantie van 2 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Even inhaken op het verhaal dat TMC word gemist bij Sygic.
Jullie weten dat TMC maar voor zo'n 2300 KM snelweg in Nederland is? En dan voornamelijk in het westen rond Amsterdam e.d?

Zie trouwens ook enkele afbeeldingen van sygic in mijn galerij staan. Lijken een soort opstartschermen te zijn.
Iemand enig idee waar ik deze verborgen kan maken? Heb volgens mij alle afbeeldingsmappen in de sygic map al op verborgen gezet. Maar die afbeeldingen blijf ik terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:08:
Jullie weten dat TMC maar voor zo'n 2300 KM snelweg in Nederland is? En dan voornamelijk in het westen rond Amsterdam e.d?

Zie trouwens ook enkele afbeeldingen van sygic in mijn galerij staan. Lijken een soort opstartschermen te zijn.
Iemand enig idee waar ik deze verborgen kan maken? Heb volgens mij alle afbeeldingsmappen in de sygic map al op verborgen gezet. Maar die afbeeldingen blijf ik terug vinden.
Als je op de afbeelding drukt, dan eigenschapen, dan moet archief en verborgen aangevinkt staan. doe je alleen verborgen dan blijf je ze idd zien op je foon. ;) succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Hoe kom je erbij dat het voornamelijk rond Amsterdam is? TMC is beschikbaar voor het complete snelwegennet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
kan iemand mij helpen?
ebay is je vriend. Voor de N95 nog een houder + zwanehals + autolader gekocht voor minder dan 10 euro incl. verzenden vanuit Hong Kong 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
pjlgt schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:43:
[...]

ebay is je vriend. Voor de N95 nog een houder + zwanehals + autolader gekocht voor minder dan 10 euro incl. verzenden vanuit Hong Kong 8)
Garantie to einde van de straat (sorry kon het niet laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fingerhead schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:07:
Zucht... Het aantal megapixels zegt NIETS over de kwaliteit van de foto's (dat geeft enkel aan hoe groot de foto is). Sterker nog, hoe meer megapixels je op een kleine chip propt, hoe meer dat ten koste zal gaan van de kwaliteit. De N95 maakt inderdaad niet geweldige foto's, maar een telefooncamera is denk ik meer geschikt voor snapshots. Zoals veel fotocamerafabrikanten heeft ook Nokia goed ingehaakt op de megapixeloorlog. "Hoe meer megapixels, hoe beter de camera" denken consumenten. Het tegendeel is helaas waar, dus verwacht vooral niet te veel van de camera van de N95. En maak pas de foto als je de sluiterknop half ingedrukt hebt en het zoekervlak groen is. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik kan signsis.exe niet meer opstarten en zo dus ook niet meer signen. Heb gewoon een werkende certificaat tooltje SignMe! werkt ook niet meer datum is expired. En met signsis krijg ik het volgende foutmelding : Kan de toepassing niet juist initialiseren (oxc0000135). klik op Ok om de toepassing te beeindigen.

Ik kan zo sygic dus niet signen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
robbinonline schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:09:
[...]

Kwam ik hier tegen:

http://www.nu.nl/news/140...a_mobiel_op_internet.html

Als je dan naar: http://livecastr.com/ gaat,
kan je je gegevens invullen en dan krijg je linkje naar het progje,

Heb het mailtje gehad en dat ze binnen een dag het linkje naar je sturen ivm met de final versie
Ik ben een van de mensen achter livecastr maar ik kan je vertellen dat, zoals ookal in dit topic vermeld staat, je geen programma hoeft te downloaden. Je maakt gewoon een videocall, ook goed mogelijk met een N95, en je stream wordt direct via je (embeddable) player uitgezonden op het web. Op dit moment houden we een besloten beta test. Mensen die zich in hebben geschreven op de site en voldoen aan de eisen kunnen volgende week een invite verwachten.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soundtrack schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:02:
Ik kan signsis.exe niet meer opstarten en zo dus ook niet meer signen. Heb gewoon een werkende certificaat tooltje SignMe! werkt ook niet meer datum is expired. En met signsis krijg ik het volgende foutmelding : Kan de toepassing niet juist initialiseren (oxc0000135). klik op Ok om de toepassing te beeindigen.

Ik kan zo sygic dus niet signen!
Hoeft ook niet als je 'm koopt he!

We kunnen je dus met deze vraagstelling ( ;) ) niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:57:
[...]

Zucht... Het aantal megapixels zegt NIETS over de kwaliteit van de foto's (dat geeft enkel aan hoe groot de foto is). Sterker nog, hoe meer megapixels je op een kleine chip propt, hoe meer dat ten koste zal gaan van de kwaliteit. De N95 maakt inderdaad niet geweldige foto's, maar een telefooncamera is denk ik meer geschikt voor snapshots. Zoals veel fotocamerafabrikanten heeft ook Nokia goed ingehaakt op de megapixeloorlog. "Hoe meer megapixels, hoe beter de camera" denken consumenten. Het tegendeel is helaas waar, dus verwacht vooral niet te veel van de camera van de N95. En maak pas de foto als je de sluiterknop half ingedrukt hebt en het zoekervlak groen is. Succes
Klopt gedeeltelijk. Megapixel zegt wel iets over de scherpte. Maar een 5 megapixel camera kan door de chip op die van een 3 mpx lijken.. maar als het ondersteund wordt volledig, dan maakt megapixel wel uit.. Misschien niet voor noprmale foto afdruk formaat.. Maar voor poster of bewerking is meer megapixel echt wel veel mooiere kwaliteit... Bedoel je wilt een A3 natuurlijk met 300dpi... Nou met super deluxe 2mpx camera lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:57:
[...]

offtopic: pixels zijn volgens mij de beeldelementen waaruit een foto is opgebouwd, hoe meer pixels hoe gedetailleerder de foto is opgebouwd. Kwaliteit van de foto wordt mede bepaald door de hoeveelheid pixels, o.a. lenzenstelsel en degene die de foto neemt. Nog nooit een dig. spiegelreflex camera tegengekomen met weinig megapixels
Overigens zijn de foto's van de N95 t.o.v. mijn digitale camera heel redelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Laatst online: 29-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:10:
[...]

Hoeft ook niet als je 'm koopt he!

We kunnen je dus met deze vraagstelling ( ;) ) niet verder helpen.
Stel je voor als ik naast Sygic ook een ander programma (Freeware) wilt signen.

Ik praat over algemeen. Dat het geld kost weet ik ook wel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:15:
[...]
offtopic: pixels zijn volgens mij de beeldelementen waaruit een foto is opgebouwd, hoe meer pixels hoe gedetailleerder de foto is opgebouwd. Kwaliteit van de foto wordt mede bepaald door de hoeveelheid pixels, o.a. lenzenstelsel en degene die de foto neemt. Nog nooit een dig. spiegelreflex camera tegengekomen met weinig megapixels
Overigens zijn de foto's van de N95 t.o.v. mijn digitale camera heel redelijk...
Sorry, maar dan heb je een hele slechte digitale camera (en er worden inderdaad hele slechte digitale camera's verkocht, zeker in het goedkopere segment. In de lage prijsklasses van digitale camera's geld helaas ook: zoveel mogelijk pixels op een CCD stouwen, lenskwaliteit doet er niet toe).

Voor de rest over de megapixelmythe: van te weinig megapixels heb je alleen last als je vergrotingen wilt maken. Voor consumentengebruik is eigenlijk 3 megapixel prima genoeg, 5 zeker. Wat heb je aan meer pixels als je scherm of afdruk ze toch niet kunnen weergeven?
De reden dat spiegelreflex camera's veel verder gaan is dat professionele fotografen foto's graag groot willen opblazen. Verder is zelfs daar patsen met zoveel mogelijk pixels gewoon marketing.

VEEL belangrijker dan megapixels is echter de kwaliteit van de CCD, de kwaliteit van de lens en de kwaliteit van de software van de camera. De N95 doet het daar nog niet eens echt slecht met zijn Carl Zeis lens, maar zo'n klein rotlensje zal altijd een stuk minder lichtinval hebben dan een professionele lens en dat zie je op de foto.

Kortom: vind de de foto's van de N95 goed genoeg: prima, maar een goede camera is aan jou dan ook niet besteed. Wil je goede foto's: koop een goede digitale camera.

Zie ook dit artikel: http://www.nytimes.com/2007/02/08/technology/08pogue.html

[ Voor 4% gewijzigd door xahmol op 25-01-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 30-06 20:21
Ik heb ontdekt dat als je tijdens het foto nemen eerst de foto knop zachtjes indrukt die de camera scherpzet en als die dat gedaan heeft je dan de knop doordrukt en dan maakt die een foto. Op deze manier zijn de foto's scherper dan als je camera richt en gewoon volledig knop indrukt,maar dit is maar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Laatst online: 20:06
zenica schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:25:
Ik heb ontdekt dat als je tijdens het foto nemen eerst de foto knop zachtjes indrukt die de camera scherpzet en als die dat gedaan heeft je dan de knop doordrukt en dan maakt die een foto. Op deze manier zijn de foto's scherper dan als je camera richt en gewoon volledig knop indrukt,maar dit is maar mijn mening.
Is al een paar keer gezegd ;) En het is geen mening, maar een feit, de camera focust dan op het onderwerp, waardoor de foto scherper is, daar is auto-focus ook voor dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:15:
[...]

Natuurlijk kun je voor een A1-poster beter een Hasselblad met een megapixel of 32 gebruiken, maar op een telefoon zit nu eenmaal een kleine chip. Als je die volpropt met teveel megapixels gaat dat uiteraard ten koste van de kwaliteit. Op een gemiddelde spiegelreflex zit een megapixel of 6, en dat is keurig vergeleken met de compactcamera's die tegenwoordig 12 megapixels schieten.

Ik kan met de N95 in goed daglicht best aardige foto's maken. Veel mooier vergeleken met de foto's die m'n 6680 maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, we weten niet alles zullen we maar zeggen:

Hier mijn foto's die ik met mijn N95 heb geschoten op vakantie:

http://www.flickr.com/pho...m/sets/72157603790621524/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:26:
[...]

Als je op de afbeelding drukt, dan eigenschapen, dan moet archief en verborgen aangevinkt staan. doe je alleen verborgen dan blijf je ze idd zien op je foon. ;) succes
Thanks. Zal het gelijk even proberen!
/\/\|) schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:42:
[...]

Hoe kom je erbij dat het voornamelijk rond Amsterdam is? TMC is beschikbaar voor het complete snelwegennet.
Kan zo snel via google even niets vinden. Maar productcursus van TomTom.
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/11w4i0k.jpg

Een stukje van: jouwnav.nl
HD versus TMC
Tot nu toe wordt de fileinformatie bepaald door de doorvoergegevens die met lussen in de snelwegen berekend worden. Veel navigatiesystemen ontvangen die gegevens via TMC (Traffic Message Channel). TomTom gebruikt de anonieme locatiegegevens van mobiele Vodafone-bellers om de doorstroming in het verkeer in te schatten. Dankzij de bewegingen van mobiele telefoons kun je statistisch verantwoorde uitspraken doen over de doorstroomsnelheid in de stad - niet alleen op de snelwegen. TomTom zou over 23.000 km weg de verkeersdoorstroming goed in kunnen schatten. Traditionele TMC-systemen dekken 2.300 kilometer in Nederland maar werken wel in het buitenland, in tegenstelling tot HD Traffic.
Laat ik wel voorop stellen dat ik deze informatie van TomTom weg heb, en net even snel gegoogled. Als ik er naast zit, sorry. Ben ook niet te beroerd om mijn ongelijk toe te geven hoor :) :+

[ Voor 41% gewijzigd door Robbie T op 25-01-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
De N95 maakt in goede lichtomstandigheden goede foto's. Alleen moet je de kwaliteit natuurlijk niet gaan vergelijken met een digitale spiegelreflex, of een compactcamera uit het duurdere segment.

Het aantal pixels is niet veelzeggend, het gaat immers om de kwaliteit van de pixel. Je kan beter 3 milj. goede pixels hebben, dan 6 milj. slechte.
Verder ben ik het niet helemaal eens met @Xahmoi.
Dat een professional graag veel pixels heeft, heeft te maken met het feit dat hij op die manier nog in staat is om een crop van de foto te maken. Niets met patsigheid te maken.

Verder is het van belang bij de N95 voordat je foto's gaat maken, eerst de juiste instellingen te doen. Jammer is wel dat de N95 deze instellingen weer "vergeet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

/\/\|) schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:42:
Robbie T heeft toch grotendeels gelijk. Ik dacht vroeger ook altijd dat TMC het gehele Nederlandse snelwegennet dekte maar bij de presentatie van HD Traffic bij TomTom kwam ik er achter dat dat dus niet het geval was. Ze hadden voor de vergelijking een kaartje met hierop de TMC dekking en daarnaast de HD-T dekking. Ik weet het niet meer precies maar volgens mij was het ook een getal van slechts 2300 km.

Het blijkt dus dat niet alle lussen bi-directioneel gekoppeld zijn, ze werken autonoom voor begrenzingen aan de hand van de gereden snelheid en ze kunnen (in 1 richting) geforceerd bedient worden (bijvoorbeeld afkruizingen of snelheidsbeperkingen i.v.m. werkzaamheden). En daarnaast zijn er ook best nog wel veel weggedeeltes die uberhaupt geen lussen hebben. In de komende jaren wordt het aantal lussen nog wel uitgebreid maar of deze dan ook gekoppeld worden aan een electronisch systeem is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, en daar kom je nu pas achter? Dat moet met ELKE camera en dat is een feit dat staat als een huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:33:
[...]

Niks mis mee zou ik zeggen voor een mobiel, blauwe lucht heeft ie wel wat moeite mee als je sommige bekijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
Het grootste probleem met de camerakwaliteit bij Nokia in het algemeen is dat de jpg-compressie veel te hoog is.
Leuk 5 megapixel, maar uiteindelijk is de foto maar rond de 700kb ofzo, bij een fatsoenlijke digitale camera is dat al gauw een paar mb.

Dit zou je op zijn minst zelf moeten kunnen instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door StrayDog op 25-01-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
StrayDog schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:52:
Het grootste probleem met de camerakwaliteit bij Nokia in het algemeen is dat de jpg-compressie veel te hoog is.
Leuk 5 megapixel, maar uiteindelijk is de foto maar rond de 700kb ofzo, bij een fatsoenlijke digitale camera is dat al gauw een paar mb.

Dit zou je op zijn minst zelf moeten kunnen instellen.
Helemaal mee eens, heb me ook al eens verbaasd over de bestandsgrote.
Is al vele malen eerder genoemd. Gebruikers kijken tegenwoordig alleen maar naar het aantal mpixels, ik ben zelf geen foto genie maar dat mpixels niks zegt heb ik de loop der tijd wel begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Zucht :? Ik dacht dat dit 'tweakers' .net was... lijkt zo langzaam aan meer op een vergelijk.nl forum

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een N95 8GB:
Ik wilde voipbuster erop zetten. Alles is goed gegaan(ook de instellingen), maar ik kan bij:
"Stndrdtoeganspunt: WLAN of Internet verbinding van je provider (bijv. T-Mobile Internet)" geen T-mobile Internet kiezen, ik kan alleen via WLAN verbinding maken met de accespoints.(Dus T-mobile zit er niet bij)
Ik heb hiervoor eigenlijk een T-mobile internet(onbeperkt data verkeer) 20 euro per maand aangeschaft, om via voipe te kunnen bellen.

Heeft iemand een sugessie voor me??

Alvast Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
robertwebbe schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:42:
[...]

[...]

Robbie T heeft toch grotendeels gelijk. Ik dacht vroeger ook altijd dat TMC het gehele Nederlandse snelwegennet dekte maar bij de presentatie van HD Traffic bij TomTom kwam ik er achter dat dat dus niet het geval was. Ze hadden voor de vergelijking een kaartje met hierop de TMC dekking en daarnaast de HD-T dekking. Ik weet het niet meer precies maar volgens mij was het ook een getal van slechts 2300 km.
Google eens naar de lengte van het Nederlandse snelwegennet. ;) Voor snelwegen is TMC dus zo goed als landelijk dekkend.
Overigens vind ik HD-T een mooie innovatie van TomTom, ondanks dat ik verwacht dat het de komende jaren deels ingehaald/aangevuld gaat worden door andere technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:35:
Ik heb een N95 8GB:
Ik wilde voipbuster erop zetten. Alles is goed gegaan(ook de instellingen), maar ik kan bij:
"Stndrdtoeganspunt: WLAN of Internet verbinding van je provider (bijv. T-Mobile Internet)" geen T-mobile Internet kiezen, ik kan alleen via WLAN verbinding maken met de accespoints.(Dus T-mobile zit er niet bij)
Ik heb hiervoor eigenlijk een T-mobile internet(onbeperkt data verkeer) 20 euro per maand aangeschaft, om via voipe te kunnen bellen.

Alvast Thnx.
Kan je wel gewoon internetten via T-mobile internet? Want misshcien heb je de instellingen er nog niet opstaan? En hoe heb je voipbuster erop gezet? Via standaard ding van nokia of een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:09
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:33:
[...]

Het verbaast me toch.. zulke foto's met een N95. Erg mooi Holleboomer!

Via flickr.com kan je ook een selectie maken van foto's die door een N95 genomen zijn:
http://www.flickr.com/cameras/nokia/n95/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jerk184 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:46:
[...]

Het verbaast me toch.. zulke foto's met een N95. Erg mooi Holleboomer!

Via flickr.com kan je ook een selectie maken van foto's die door een N95 genomen zijn:
http://www.flickr.com/cameras/nokia/n95/
Waarom? Sommige eigenaren van de N95 weten er gewoon (nog) niet goed om te gaan met de camera... En geven dan een extreme negatieve uiting erover. Het is nog steeds geen losse digicam nee, maar je kan best verbluffende fotos mee maken voor een mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:35:
Ik heb een N95 8GB:

Alvast Thnx.
Je kunt hem heel simpel zelf even maken:
Menu > Intrumenten > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten
Opties > Nieuw toegangspunt
Naam verbinding: T-Mobile Internet
Drager gegevens: Packet-gegevens
Naam toegangspunt: internet
Gebruikersnaam: {leeg laten, er verschijnt dan Geen}
Vraag om wachtwoord: Nee
Wachtwoord: {leeg laten, er verschijnen wel vier sterretjes}
Verificatie: Normaal
Homepage: {leeg laten, er verschijnt dan Geen}
Terug
En vervolgens kun je deze dan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:54
wordt VoIP verkeer dan niet geblockt door t-mobile?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:34:
Nope :) Voipen, zelfs SMS via Voip gaat perfect. Betaal al maanden geen cent voor SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Webjunkie schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:34:
nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan gewoon internetten met T-mobile.
Maar als ik naar menu > ins > connect > internet tel ga zoekt die alles op behalve T-mobile.
Die ziet die gewoon niet..
Ik hoef geen nieuwe aan te maken, want T-mobile internet bestaat al.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleemje met Sygic op de Nokia N95 8GB. De GPS laat wel zien waar ik ben op de kaart maar als ik een route wilt plannen geeft hij niet aan. Dus hij berekend de route niet, Ik snap er niets van? Heeft iemand dit ook gehad en waar kan de fout zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Er is een alternatief voor emTube, een heuse YouTube Mobile applicatie. Ik heb hem op mijn N95 geinstalleerd en hij werkt aardig. Toch laat ik emTube nog even staan...

[ Voor 47% gewijzigd door robertwebbe op 25-01-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:01:
Ik heb een probleemje met Sygic op de Nokia N95 8GB. De GPS laat wel zien waar ik ben op de kaart maar als ik een route wilt plannen geeft hij niet aan. Dus hij berekend de route niet, Ik snap er niets van? Heeft iemand dit ook gehad en waar kan de fout zitten...
Waarschijnlijk zit de fout in het signen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
robertwebbe schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:08:
Er is een alternatief voor emTube, een heuse YouTube Mobile applicatie. Ik heb hem op mijn N95 geinstalleerd en hij werkt aardig. Toch laat ik emTube nog even staan...
Nice try :*)
schumi2004 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Ik denk dat sl1200 nog wel eens gelijk kan hebben met zijn probleem.
Wie heeft er tijdens gebruik van Sygic een bleutooth headset aan en uit gezet of zoiezo gebruikt?
Ik wel dus. Aangezien ik het vrij storend vind alles door headset te horen zet ik deze alleen aan wanneer ik bel of gebeld wordt daarna zet ik hem uit.
Wat gebeurt er nu tijdens dit aan zetten en moment van uit zetten.
Alles spraak heeft pauzes ertussen zitten bv: vervolg deze weg voor <lange pauze> 11 <lange pauze> km.
Dit is zonder headset niet zo!!! Ok geen probleem zet ik hem uit (headset) en direct een reboot van mijn N95!
Dit gebeurt alleen met gebruik van Sygic en headset is officiele Nokia set.
Die Parrot is toch een carkit via blauwetand? Mijn idee is dat Sugic problemen heeft met het omgaan van blauwtand, iets is er buggie in.
sl1200 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 25-01-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
schumi2004 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:43:
[...]

Nice try :*)
schumi2004 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Ik denk dat sl1200 nog wel eens gelijk kan hebben met zijn probleem.
Wie heeft er tijdens gebruik van Sygic een bleutooth headset aan en uit gezet of zoiezo gebruikt?
Ik wel dus. Aangezien ik het vrij storend vind alles door headset te horen zet ik deze alleen aan wanneer ik bel of gebeld wordt daarna zet ik hem uit.
Wat gebeurt er nu tijdens dit aan zetten en moment van uit zetten.
Alles spraak heeft pauzes ertussen zitten bv: vervolg deze weg voor <lange pauze> 11 <lange pauze> km.
Dit is zonder headset niet zo!!! Ok geen probleem zet ik hem uit (headset) en direct een reboot van mijn N95!
Dit gebeurt alleen met gebruik van Sygic en headset is officiele Nokia set.
Die Parrot is toch een carkit via blauwetand? Mijn idee is dat Sugic problemen heeft met het omgaan van blauwtand, iets is er buggie in.
sl1200 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"
Speak of the devil... Ik heb net vanmiddag voor het eerst Sygic navigatie icm Jabra bluetooth SP5050 handsfree set in de auto getest en ik kreeg exact hetzelfde resultaat :( Lange pauzes tussen navigatie-meldingen door. Sterker nog, op een gegeven moment had ik wel genoeg gehoord en cancelde ik de route, met als gevolg dat de Jabra nog even een 20-tal seconden doorging met gesproken navigatie-commando's :) Heel erg weird, alsof er een vertraging in zit...

Ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor gaat vinden. Is erg onhandig, net nu ik had besloten om een bluetooth handsfree set aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:41:
[...]

Waarschijnlijk zit de fout in het signen.
Ik zal eens opnieuw proberen de sis file te signen, maar of het daar aan ligt ???
De sis file werkt of hij werkt niet zou je toch denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:58:
[...]

Ik zal eens opnieuw proberen de sis file te signen, maar of het daar aan ligt ???
De sis file werkt of hij werkt niet zou je toch denken...
Yep, als de sis file door telefoon wordt herkend en kan worden geinstalleerd, dan zit het in principe wel goed met het signen van de sis file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
dafmay schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:54:
[...]

Speak of the devil... Ik heb net vanmiddag voor het eerst Sygic navigatie icm Jabra bluetooth SP5050 handsfree set in de auto getest en ik kreeg exact hetzelfde resultaat :( Lange pauzes tussen navigatie-meldingen door. Sterker nog, op een gegeven moment had ik wel genoeg gehoord en cancelde ik de route, met als gevolg dat de Jabra nog even een 20-tal seconden doorging met gesproken navigatie-commando's :) Heel erg weird, alsof er een vertraging in zit...

Ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor gaat vinden. Is erg onhandig, net nu ik had besloten om een bluetooth handsfree set aan te schaffen.
Neem aan dat ze dit in nieuwe versie wel oplossen

offtopic:
Damm, mijn .nl is ook niet meer wat het geweest is. zal wel de vrijdagmiddag borrel wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:03

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Never mind

[ Voor 94% gewijzigd door robotjoek op 25-01-2008 20:03 ]

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
jaaaaaajaaa.... :/

Denk niet dat veel die probleem hebben.. en je beschijft een niet legale wijze van het krijgen van de software...

[ Voor 49% gewijzigd door pven op 26-01-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb natuurlijk Sygic draaien naast 6 andere navi-systemen waaronder Garmin, Route66 en TomTom.

Vergeet niet dat dit nog geen officiële release is dus er komen zeker nog verbeteringen.
Ondanks dat de interne GPS (nog) niet wordt ondersteund is TomTom nog steeds mijn favoriet.
De platformen die Sygic gaat ondersteunen zijn natuurlijk wel interessant vind ik.
Zo komt er ook een versie voor Linux, daar ben ik wel benieuwd naar.

Trouwens,
Mijn broer is bezig met een auto/motor of zelfs kinder! alarm welke bij diefstal van auto/motor of weggelopen kind direct een sms stuurt naar je GSM met een link die, als je er op klikt een webpagina opent met plattegrond waarop je direct kan zien wat de positie van je auto/motor of kind is.

Ook kan je d.m.v. het terugsturen van een speciale sms bijv. de brandstoftoevoer van je auto afsluiten en/of je alarmlichten activeren.

Zou voor zoiets een markt bestaan volgens jullie tweakers hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft niemand een oplossing voor mijn t-mobile internet in gebruik met voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na wat lezen over voipbuster wil ik dit ook eens uitproberen

Ik heb het programma dus gedownload op me telefoon, toen kwam ik er achter dat ik ook ergens moet registeren,dat heb ik dus gedaan, ik heb de pc versie gedownload, en via die versie me geregistreerd.

nu heb ik bij setup me gegevens ingevuild ( gebruikersnaam,wachtwoord en telefoon nr )

Dus ik wou een sms sturen, om te testen. nu geeft ie invalid number aan. zelfde geld voor Call etc..

doe ik nu wat verkeerd?, ik heb geen credits, maar je kon ook 1 minuut gratis proberen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:56:
na wat lezen over voipbuster wil ik dit ook eens uitproberen

Ik heb het programma dus gedownload op me telefoon, toen kwam ik er achter dat ik ook ergens moet registeren,dat heb ik dus gedaan, ik heb de pc versie gedownload, en via die versie me geregistreerd.

nu heb ik bij setup me gegevens ingevuild ( gebruikersnaam,wachtwoord en telefoon nr )

Dus ik wou een sms sturen, om te testen. nu geeft ie invalid number aan. zelfde geld voor Call etc..

doe ik nu wat verkeerd?, ik heb geen credits, maar je kon ook 1 minuut gratis proberen toch?
Als telefoonnummer heb je ook de internationale toevoeging geprobeerd? Je dient dus je nummer alsvolgt in te vullen: +316...........

Misschien een te simpele tip, maar probeer ff mee te denken met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:54:
heeft niemand een oplossing voor mijn t-mobile internet in gebruik met voipbuster?
kan je in de sip-instellingen geen toegangspunt kiezen?
dus: menu/instrumenten/instellingen/verbinding/sip-instellingen/VOIPbuster(of hoe je het ook genoemd hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:12:
[...]

[...]

Na vind ik niet. Je hebt er een prima werkende gps in zitten. Is onzin dat je dan een externe gaat gebruiken. Ik snap best als je fan bent van tomtom, maar de alernatieven die er zijn doen hun werk ook goed. Zeker die Sygic als je Tomtom fan bent. Hij mist in mijn ogen alleen tmc, en bij tomtom moet je daar voor dokken. Dus gebruik ik toch niet bij tomtom...

Nu kan je je telefoon in houder doen, app starten en gelijk adres in voeren...
Jij: Telefoon in houder, bluetooth aanzetten. Hopen dat je bluetooth gps opgeladen is, of aansluiten via autoaansteker.

En eventueel stroom op je telefoon zetten. Wat met bluetooth gebruik eerder nodig is...

Maar goed das mijn mening he.
Heb mijn bleutooth antenne onder mijn dashbord weggebouwd en die word continu geladen , heb een brodit houder op mijn dashbord dus toestel word gelijk geladen :)
Zet tom tom aan en weet gelijk waar ik ben (mijn gps antenne staat aan en heeft 24 uur per dag verbinding met satalieten )dus niks wachten op fix
Dus als je het goed inbouwd heb je op die manier er heel veel plezier van tom tom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:42:
[...]

jaaaaaajaaa.... :/

Denk niet dat veel die probleem hebben.. en je beschijft een niet legale wijze van het krijgen van de software...
Je bent ervan op de hoogte dat downloaden uit nieuwsgroepen gewoon legaal is in dit land? Het hier bespreken mag niet, maar dat is een ander verhaal ;)
Je hebt het over 'een niet legale wijze vh verkrijgen vd software'. Dit is onjuist, het verspreiden ervan (uploaden) is illegaal.

Maar goed ik dwaal af, sorry

Inderdaad: deze discussie hoort hier niet thuis, graag weer ontopic.

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 26-01-2008 12:54 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.