Is dit de upi na omzetting vanaf ov2, of iets dat ik nog niet heb ? Moet helaas op Rapidshare nog 98minuten wachten. Ben namelijk bezig met dl-en van de meeste Sygic maps.
http://www.megaupload.com/nl/?d=1QB27BP8dafmay schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 02:07:
[...]
Is dit de upi na omzetting vanaf ov2, of iets dat ik nog niet heb ? Moet helaas op Rapidshare nog 98minuten wachten. Ben namelijk bezig met dl-en van de meeste Sygic maps.
Helemaal geweldig, bedankt ! Ps mooi die icoontjes. Alleen de waarschuwing moet ik nu dus voor alle bl's apart gaan instellen, neem ik aan ? Of kan dat op een eenvoudigere manier ? Nevermind...al gedaan.
Ps Die waarschuwings geluiden lijken nergens op. Zou dat nog aan te passen zijn, door bijv eigen wav's te plaatsen oid ?
[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 24-01-2008 02:27 ]
Idd één voor één selecteren.dafmay schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 02:20:
[...]
Helemaal geweldig, bedankt ! Ps mooi die icoontjes. Alleen de waarschuwing moet ik nu dus voor alle bl's apart gaan instellen, neem ik aan ? Of kan dat op een eenvoudigere manier ?
Ach, 10 minuten werk.
Ah net te laat, inderdaad al even gedaan....kleine moeite.patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 02:26:
[...]
Idd één voor één selecteren.
Ach, 10 minuten werk.
Nia nss ging dit perfect.
Echter wilde ik voor hem ook route 66 erop zetten (welke het op mijn unbranded toestel perfect doet) maar als ik hem opstart zie ik heel snel een activeringsvenstertje en dan keert hij weer terug naar normale scherm. route66 wil niet opstarten. Ik weet zeker dat ik de map etc goed gemaakt heb.
Iemand bekend met dit fenomeen? ligt het misschien eraan dat het een t-mobile toestel is?
dank voor jullie antwoorden.
n73 van mij heeft hetzelfde probleem gehad.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:29:
Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb een probleem met mijn N95 (Deep Plum)..
Ik heb namelijk een duo-card van Hi (misschien weet iemand niet wat dit is dus leg ik het maar even uit); dit zijn dus 2 exact dezelfde simkaarten in 2 verschillende telefoons. Je bent bereikbaar op de telefoon die je op dat moment aan hebt staan. Ik heb dit ivm mijn werk, zit in de metaal en vind t zonde mijn n95 daar te verpesten, dus heb een nokia 2610 voor op het werk. Maar dit houdt dus in dat ik elke dag mijn N95 aan en uitzet. s'Ochtends N95 uit, nokia 2610 aan en mee naar het werk, s'middags na het werk 2610 weer uit en me N95 weer aan.
Nu mijn probleem: Wanneer ik dus s'middags mijn N95 weer aanzet, vraagt hij iedere dag weer om de datum en tijd!Dus elke keer dat ik hem uitzet vergeet hij de datum en tijd! Ik ken geen enkele telefoon die dit vergeet zonder de accu te demonteren!
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit een fout in de firmware kunnen zijn? Of heb ik soms iets verkeerd ingesteld ofzo?
Mijn firmware is trouwens up to date!![]()
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en weet of ik hier iets aan kan veranderen want ik word het nu wel zat, elke dag opnieuw de datum en tijd invoeren!
ff langs servicepoint gaan en daar probleem laten zien.
deze gaan hem dan opsturen ongeacht wel of geen verzekering.
op nokia's zit 2 jaar garantie op interne fouten.
met een week heb je hem weer terug.
er zit nl een batterijtje in die na het uitzetten deze gegevens vasthoud.
dat doen ze zodat de tijdklok altijd een gevlakte spanning krijgt.
succes
Het lijkt er ook op dat we de enige mensen zijn die het willen gebruiken hierVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:49:
helaas, ik heb hetzelfde probleem, kan er niet achter komen hoe je het wel kunt zien, het zou moeten werken
[...]
Verwijderd
De bmp files moet je omzetten naar 256 kleuren volgens mij (Sygic kan niet omgaan met een betere kwaliteit ofzo). Dit kan in een gewoon tekenprogrammaatje.Mau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 01:51:
[...]
Ik doe dit via poiedit. Die gebruikt ook die bestanden van die site. Maar de iconen herkent ie niet. Naja hij ziet ze wel, maar leeg plekje waar de icoon hoord. Als ik de bmp's verwijder dan is er helemaal niks. Dus de locatie klopt, maar aan welke eisen moet de bmp's voldoen? Beetje irri als alarm afgaat met onzichtbare dingen.
Ik kan ook nergen handmatig een icoon toewijzen ergens in het process als ik jou goed begrijp
Verwijderd
Wav files hiervoor kun je volgens mij ook gewoon vinden op flitspaal.nl, net zoals de bmp files.
In eerste instantie was ik redelijk enthousiast over Sygic maar na ff gebruikt te hebben vind ik het maar buggy als maar zijn kan.
* Hele hoop toetsen die op verkeerde plaats zitten, annuleren bv zit links maar blijkt rechts te zijn en dat soort narigheden.
* GPS log werkt voor geen meter. 1 Tip begin er niet aan want zodra je uiteindelijke een log gestart heb ben je zuur. Wil je hem bekijken wordt ie na veel pijn en moeite actief en dan krijg je hem niet meer weg ook (heb zowat alle toesten gehad) is ie eindelijke weg dan wil hij haast niet meer naar oorspronkelijke navigatie planning. De log die aangemaakt is verwijderen is ook lache, gaat dus niet. (hier niet kunnen vinden iig)
* Snelheidsaanduidingen zijn niet helemaal accuraat. Is mee te leven maar zelf aanpassingen eraan maken zou leuk zijn.
* Automatisch naar dag/nach switchen wil maar niet werken hier
* Te lange/grote tekst, sommige items niet leesbaar
* Mis nog een aantal must-have features (TMC
Plus punten zijn dan wel weer:
* Snel met opstarten
* Snelle berekening en herberekening
* Snel en gebruiksvriendelijk/overzichtelijk menu
* Voldoende info maar toch nog overzichtelijk scherm tijdens navi
* Switchen tussen kaarten bij overschrijden grens
* Volume regeling bij hoge snelheid
enz enz
Kan nog wel ff doorgaan zo hehe
Nou weekje weg voor reparatie als die opgestuurd is, is volgens mij niemand hier gelukt met de n95firefighter2 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:38:
[...]
n73 van mij heeft hetzelfde probleem gehad.
ff langs servicepoint gaan en daar probleem laten zien.
deze gaan hem dan opsturen ongeacht wel of geen verzekering.
op nokia's zit 2 jaar garantie op interne fouten.
met een week heb je hem weer terug.
er zit nl een batterijtje in die na het uitzetten deze gegevens vasthoud.
dat doen ze zodat de tijdklok altijd een gevlakte spanning krijgt.
succes
En de n73 is geen n95. Volgens een nsc zit er tegenwoordig helemaal geen batterij meer erin voor dat.
Maar goed al 2x weg geweest. Duurde 2 maanden. En nog steeds het probleem!
Verwijderd
Dit is erg irritant en voor mij de reden het programma niet te gebruiken.
Verder overigens goed programma, goede snelle fix. Overzichtelijke interface. Alleen jammer van missend TMC.
Scherm is duidelijk.
Zou het programma zeker gebruiken als het probleem met de gesproken aanwijzing er niet zou zijn.
Een ander klein minpunt is het feit dat er geen sneltoetsen zijn. Alles moet via menu. Geluid uit kan dus niet snel even via toetsenbord. Dit is bij tomtom wel weer mogelijk.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 09:30 ]
Nou buggy als maar kan is wel overdreven. Dat van die toetsen is alleen in landscape. Is niet netjes maarja is aan te wennen haha. En ik gebruik hem gelukkig recht op. Gps log nog nooit gebruikt, dus weet niet. Dat zijn de enige bugs die je noemt. Want dat met dag en nacht gaat hier perfect. En de rest zijn missende functies. Maar ik zie gelukkig ook een grote lijst met complimentenschumi2004 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:38:
Goeiemorgen.
In eerste instantie was ik redelijk enthousiast over Sygic maar na ff gebruikt te hebben vind ik het maar buggy als maar zijn kan.
* Hele hoop toetsen die op verkeerde plaats zitten, annuleren bv zit links maar blijkt rechts te zijn en dat soort narigheden.
* GPS log werkt voor geen meter. 1 Tip begin er niet aan want zodra je uiteindelijke een log gestart heb ben je zuur. Wil je hem bekijken wordt ie na veel pijn en moeite actief en dan krijg je hem niet meer weg ook (heb zowat alle toesten gehad) is ie eindelijke weg dan wil hij haast niet meer naar oorspronkelijke navigatie planning. De log die aangemaakt is verwijderen is ook lache, gaat dus niet. (hier niet kunnen vinden iig)
* Snelheidsaanduidingen zijn niet helemaal accuraat. Is mee te leven maar zelf aanpassingen eraan maken zou leuk zijn.
* Automatisch naar dag/nach switchen wil maar niet werken hier
* Te lange/grote tekst, sommige items niet leesbaar
* Mis nog een aantal must-have features (TMC) maar die zullen in toekomst wel komen.
Klikje.
Uiteraard gaat de gemiddelde tweaker hier naturrlijk nóóit last van krijgen
Ding kan je behoorlijk op kosten jagen met MMS'jes volgens de beschrijving.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Is mss idd overdreven maar het programma heeft zeker nog wel meer kuren als alleen die 2, en die toetsen zijn niet alleen in landscapeMau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:28:
[...]
Nou buggy als maar kan is wel overdreven. Dat van die toetsen is alleen in landscape. Is niet netjes maarja is aan te wennen haha. En ik gebruik hem gelukkig recht op. Gps log nog nooit gebruikt, dus weet niet. Dat zijn de enige bugs die je noemt. Want dat met dag en nacht gaat hier perfect. En de rest zijn missende functies. Maar ik zie gelukkig ook een grote lijst met complimenten
Het probleem van de verwisselde toetsen had ik ook, dat is op te lossen door in het settings menu te switchen van links naar rechtshandig (of andersom, weet ik niet meer precies). Ben nog niet helemaal overtuigd van Sygic, heb hem naast Garmin draaien op het moment en test hem de komende tijd wel even.schumi2004 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:07:
[...]
Is mss idd overdreven maar het programma heeft zeker nog wel meer kuren als alleen die 2, en die toetsen zijn niet alleen in landscape
Zal zo ook eens even met de poi's flitspalen bezig gaan.
Edit: kwam nog een bug tegen, als je cijfers wilt toetsen kun je niet zoals normaal een cijfer vasthouden. Voor een 2 moet je dus 4x op de 2abc toets drukken. Dit is in Garmin beter geregeld.
[ Voor 13% gewijzigd door Eastside op 24-01-2008 11:14 ]
Goodgoan!
Kopt er zijn altijd verbeter punten..schumi2004 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:07:
[...]
Is mss idd overdreven maar het programma heeft zeker nog wel meer kuren als alleen die 2, en die toetsen zijn niet alleen in landscape
Het enige wat ik nog mis is TMC. Bedoel hij zo lekker snel en duidelijk tijdens het navigeren... Poi's lukken die ik heb... Daarom is Garmin al niet meer intressant voor me...
Tja zelfde probleem als met je pc he !! zo gauw er SEX of JPG staat opend iedereen hetwimmel_1 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:42:
FYI :
Klikje.
Uiteraard gaat de gemiddelde tweaker hier naturrlijk nóóit last van krijgen, maar een gewaarschuwd mens..... enzo.
Ding kan je behoorlijk op kosten jagen met MMS'jes volgens de beschrijving.
En outlook verstuurd ze wel
MMS-jes kun je ook uit zetten, en weer aan zetten zodra je er een wilt verzenden

Bedankt dafmay voor hulp en goed om je weer te zien hier patrick35
Vraagje:
Hier is te lezen dat:
maar ik heb meer het idee dat het in geval van N95 rond de 5fps ligt. Toch nog steeds even schokkerig als alle andere navis.Performance
... Map refresh rate up to 20 fps ...
Dan weet ik zeker dat je dit ook tijdens een gesprek hebt. Is geen probleem van Sygic, maar van je radio.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:26:
Als bij Sygic de gesproken aanwijzing komt dan schakelt mijn carkit (parrot CK3100) 2x mijn radio uit. Lijkt alsof de aanwijzing in 2 bestanden staat ingesproken. Dus: (radio uit) na 400 meter (radio aan- radio uit) linksaf.
Dit is erg irritant en voor mij de reden het programma niet te gebruiken.
Verder overigens goed programma, goede snelle fix. Overzichtelijke interface. Alleen jammer van missend TMC.
Scherm is duidelijk.
Zou het programma zeker gebruiken als het probleem met de gesproken aanwijzing er niet zou zijn.
Een ander klein minpunt is het feit dat er geen sneltoetsen zijn. Alles moet via menu. Geluid uit kan dus niet snel even via toetsenbord. Dit is bij tomtom wel weer mogelijk.
Nou dat zou ik niet zo snel zeggen, hoor! Ik merk ook bij bepaalde aanwijzingen dat het uit 2 delen bestaat; een soort zeer korte pauze en dan weer verder.patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:28:
[...]
Dan weet ik zeker dat je dit ook tijdens een gesprek hebt. Is geen probleem van Sygic, maar van je radio.
Bijv. " na 100m links afslaan..." PAUZE "...en vervolgens weer links afslaan"
Ook met kortere aanwijzingen waarbij het aantal meters moet worden uitgesproken, lijkt de stem heel eventjes te haperen.
Een soort effect wat je vroeger sterk had wanneer je in de wacht stond:
"er zijn nog..." LANGE PAUZE "...5..." WEER LANGE PAUZE "...wachtenden voor U"
[ Voor 11% gewijzigd door sl1200 op 24-01-2008 11:36 ]
Verwijderd
Ik heb het probleem in ieder geval niet bij een gesprek. Ik heb het probleem ook niet bij tomtom.patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:28:
[...]
Dan weet ik zeker dat je dit ook tijdens een gesprek hebt. Is geen probleem van Sygic, maar van je radio.
De carkit zal 2x een signaal krijgen om de radio te muten. Waarschijnlijk bestaat de gesproken tekst uit 2 bestanden die elkaar opvolgen. Na elk bestand zal de carkit de mute weer even opheffen.
Dit zal ook ongetwijfeld per carkit verschillen. Lijkt me in ieder geval geen probleem van de radio.
Ik zie in de VOICES map (Dutch) dat er 2 info files staan. info2 is volgens mij niet helemaal goed, is alleen maar chinees ofzo ? Het lijkt mij dus duidelijk dat er iets met de Dutch voice files aan de hand is, want de andere voice info(2) files zijn wel in orde. Gisteren ook even getest, en bij mij ging het ook niet helemaal goed met de stem aanwijzingen.sl1200 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:33:
[...]
Nou dat zou ik niet zo snel zeggen, hoor! Ik merk ook bij bepaalde aanwijzingen dat het uit 2 delen bestaat; een soort zeer korte pauze en dan weer verder.
Ook met kortere aanwijzingen waarbij het aantal meters moet worden uitgesproken, lijkt de stem heel eventjes te haperen.
[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 24-01-2008 11:44 ]
Nogmaals de stem is van een ander product van Sygic... Test is met engelse... En de meeste software navi's bestaan de geluiden uit meerdere delen achter elkaar...sl1200 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:33:
[...]
Nou dat zou ik niet zo snel zeggen, hoor! Ik merk ook bij bepaalde aanwijzingen dat het uit 2 delen bestaat; een soort zeer korte pauze en dan weer verder.
Eneuh over die framerate... bij mij loopt ie wel sneller als 5fps hoor...sl1200 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:23:
Ook hier tot zover een tevreden Sygic gebruiker![]()
Bedankt dafmay voor hulp en goed om je weer te zien hier patrick35![]()
Vraagje:
Hier is te lezen dat:
[...]
maar ik heb meer het idee dat het in geval van N95 rond de 5fps ligt. Toch nog steeds even schokkerig als alle andere navis.
Ik heb precies dezelfde combinatie. Dus een N95 met een Parrot 3100. En ik heb er geen last van.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:43:
[...]
Ik heb het probleem in ieder geval niet bij een gesprek. Ik heb het probleem ook niet bij tomtom.
De carkit zal 2x een signaal krijgen om de radio te muten. Waarschijnlijk bestaat de gesproken tekst uit 2 bestanden die elkaar opvolgen. Na elk bestand zal de carkit de mute weer even opheffen.
Dit zal ook ongetwijfeld per carkit verschillen. Lijkt me in ieder geval geen probleem van de radio.
In je radio kan je instellingen doen omtrend de gevoeligheid voor het mute signaal. Wat voor radio heb je?
Heb je Sygic op telefoongeheugen geinstalleerd? Want ik heb het op 2GB microSD geinstalleerd. Misschien is mijn kaartje ook niet snel genoegMau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:44:
[...]
Eneuh over die framerate... bij mij loopt ie wel sneller als 5fps hoor...
20fps is vrij vloeiend hoor, bij mij schokt die met iets van 5fps. Laat ik het anders vragen, loopt Sygic bij jou even vloeiend als R66?
[ Voor 7% gewijzigd door sl1200 op 24-01-2008 11:52 ]
Niet toevallig de flitspalen toegevoegd met verkeerde icoontjes?sl1200 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:52:
[...]
Heb je Sygic op telefoongeheugen geinstalleerd? Want ik heb het op 2GB microSD geinstalleerd. Misschien is mijn kaartje ook niet snel genoeg![]()
20fps is vrij vloeiend hoor, bij mij schokt die met iets van 5fps. Laat ik het anders vragen, loopt Sygic bij jou even vloeiend als R66?
TomTom loopt bv ook niet goed meer wanneer je te grote icoontjes gebruikt.
Route 66 loopt niet vloeiend.
Verwijderd
Iemand, please?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:18:
Ik vroeg mij iets af...
Als ik mijn N95 8GB via gegevensoverdracht aan mijn pc verbind, zie ik op mijn 8GB geheugen allerlei mappen als 'Activenotes', 'cities', 'data' en 'sys' enzo. Zijn die mappen essentieel of kan ik ze ook gewoon weggooien?
Ik heb bijna alle pagina's gelezen tot nu toe, maar deze vraag ben ik nog niet tegengekomen. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen!
Aub niet kicken binnen 24 uur.
[ Voor 4% gewijzigd door pven op 24-01-2008 12:04 ]
Verwijderd
Poi's:
Image formats in Sygic software
Sygic software uses 2 types of images - low-quality 8-bit BMP files with limited transparency, or
32-bit BMP images, with full color and full transparency.
8-bit BMP files
Similar format as GIF - also uses palette, consisting of 256 colors.
Recomended for usage without transparency, or only for simple 1-bit transparency
32-bit BMP files
Similar format as PNG - full color, with full 8-bit transparency channel.
NOTE: 32bit per pixel consists of: 8bit - RED | 8bit - GREEN | 8bit - BLUE | 8bit - ALPHA
How to convert PNG files to 32-bit BMP in Adobe Photoshop
Open Photoshop Actions window (Window -> Actions Alt+F9)
Load Sygic.atn file (Actions Context Menu -> Load Actions...)
NOTE: By default, actions are in the folder c:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Presets\Photoshop Actions\
Open the PNG (or other standard transparent format) file and run the action PNG 2 BMP (32bit),
or run Batch job (File -> Automate -> Batch)
Bron: http://www.sygic.com/partners/image-formats.html
Hier staat dus ook een link om te converteren.
Voor de pois, zie:
Import custom Points of interest
Overview
Poi Convertor is used for conversion between text files and Sygic's user points of interest files(upi). Upis are then added to Sygic's maps and viewed and edited in Sygic's DRIVE navigation software.
What you need
The Poi Convertor is an ordinary Windows aplication, is distributed in both 32bit and 64bit versions. To create an upi file, you need a correctly formated text file and a correct icon.
File description
The file consists of separate line for every record. The line consists from three values: x coordinate, y coordinate and name. All values are separated by comma(','). The coordinates are in degrees and can be in different formats:
5353.553.500000053'30"0053'3053:30:0Blank lines and commentaries (lines that begin with ';' character) are ignored. Text files can be ascii and also unicode. To recognize unicode file, please put '; unicode' commentary as the first line in the file. A correct unicode text file can look like this:
; unicode; these are radars in romania33.05156,51.82539,Radar 433.08745,51.88797,Radar 334.96978,51.38587,Radar 1734.11418,52.48693,Radar 835.13457,51.44,Radar 935.12737,53.82584,Radar 1935.89047,52.95702,Radar 1836.67875,51.95875,Radar 1237.77769,52.859,Radar 1The name of the text file is used as poi category name and one text file can have POIs only from one country(otherwise it will not work properly).
The icon must be a bitmap file with 8bit or 32bit color depth. You can find more information about image formats here.
Converting files
After you run the poi convertor, you have three possibilities: convert text file to upi, upi to unicode or upi to ascii text file.
If you choose to create upi, then you need to select the input text file, icon and output upi file, that will be created. The conversion from text file to upi can be used also from command line, the three parameters are text file, icon and upi. For exampe:
POI_Convertor.exe c:\radars.txt c:\radar_icon.bmp c:\radars.upiAfter the upi is created, please copy the upi file into the map folder and icon into the Icons directory of DRIVE software. To enable the new category, turn it on in the 'Manage POI' menu of Sygic software.
If you are creating a text file, you need to select the input upi file and output text file. The convertor shows you the name of the icon from icons directory of DRIVE software.
Download POI Convertor
Bron: http://www.sygic.com/partners/pois.html
Hier staat dus ook de link naar de poi convertor (officieel, niet via Rapidshare)
Verwijderd
Er is toch een ander manier om je aan te melden bij Symbian Signed
Om dit te kunnen heb je een ander email adres nodig, deze kan je gratis aanmaken bij moerstaal
LET OP! De nieuwe email adres moet je door koppelen naar de bestaande email adres, bij het aanmelden kom je dat tegen. Binnen 24 uur krijg jij de Activation code.
Suc6
Groetjes Ger.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 12:27 ]
Waarom zou je ze willen verwijderen? Ze nemen amper ruimte in.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:18:
Ik vroeg mij iets af...
Als ik mijn N95 8GB via gegevensoverdracht aan mijn pc verbind, zie ik op mijn 8GB geheugen allerlei mappen als 'Activenotes', 'cities', 'data' en 'sys' enzo. Zijn die mappen essentieel of kan ik ze ook gewoon weggooien?
Ik heb bijna alle pagina's gelezen tot nu toe, maar deze vraag ben ik nog niet tegengekomen. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen!
Je meent het? Dat we daar niet opgekomen zijn.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:15:
Hallo Heren.
Er is toch een ander manier om je aan te melden bij Symbian Signed![]()
Om dit te kunnen heb je een ander email adres nodig, deze kan je gratis aanmaken bij moerstaal
LET OP! De nieuwe email adres moet je door koppelen naar de bestaande email adres, bij het aanmelden kom je dat tegen. Binnen 24 uur krijg jij de Activation code.
Suc6
Groetjes Ger.
Maar ik zal je uit je droom helpen, ook de meeste adressen van moerstaal.nl werken niet meer.
Dank... Misschien handig om er even bij te vermelden... Ze moesten bij mij 20x20 pixels zijn... ze waren standaard 22Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:59:
Nog even wat info over omzetten bmp files tbv Sygic en hoe je poi's kunt toevoegen
....
Welke images heb je gebruikt?Mau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:51:
[...]
Dank... Misschien handig om er even bij te vermelden... Ze moesten bij mij 20x20 pixels zijn... ze waren standaard 22en dat trok die niet... Ik geloof dat 28 ook kon maar 20 werkt ieder geval...
Ik heb ze namelijk van flitspaal.nl maar die zijn (persoonlijke mening) niet zo mooi
http://www.megaupload.com/nl/?d=1QB27BP8schumi2004 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:54:
[...]
Welke images heb je gebruikt?
Ik heb ze namelijk van flitspaal.nl maar die zijn (persoonlijke mening) niet zo mooi
Verwijderd
Volgens mij kan je gewoon een info2 file van een andere taal pakken, en refresh rate kan je in het .ini bestand aanpassen...Barfman schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:43:
[...]
Ik zie in de VOICES map (Dutch) dat er 2 info files staan. info2 is volgens mij niet helemaal goed, is alleen maar chinees ofzo ? Het lijkt mij dus duidelijk dat er iets met de Dutch voice files aan de hand is, want de andere voice info(2) files zijn wel in orde. Gisteren ook even getest, en bij mij ging het ook niet helemaal goed met de stem aanwijzingen.
Ik zit alleen nog steeds met dat opstartscherm, dacht eerst dat er niks stond, is dus niet zo. Maar het lijkt welk of het sterk uitgezoomd is?
Verwijderd
Ik zal jou ook even uit de droom helpen, ik heb ze net nog aan gemaakt en het werkt.patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:29:
[...]
Je meent het? Dat we daar niet opgekomen zijn.
Maar ik zal je uit je droom helpen, ook de meeste adressen van moerstaal.nl werken niet meer.
Er zijn mensen die niet zo slim zijn als jij, van daar deze hulp aan andere.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 13:20 ]
Verwijderd
Orgineel opel. En die instelling kan ik helaas niet doen. De carkit geeft gewoon een signaal. Zodra er spanning komt te staan op de mute draad is de radio stil. Ik zou ook niet weten wat daaraan te regelen is. Misschien een vertraging.patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:46:
[...]
Ik heb precies dezelfde combinatie. Dus een N95 met een Parrot 3100. En ik heb er geen last van.
In je radio kan je instellingen doen omtrend de gevoeligheid voor het mute signaal. Wat voor radio heb je?
Welk type radio is het?Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:27:
[...]
Orgineel opel. En die instelling kan ik helaas niet doen. De carkit geeft gewoon een signaal. Zodra er spanning massa komt te staan op de mute draad is de radio stil. Ik zou ook niet weten wat daaraan te regelen is. Misschien een vertraging.
CD30?
Bij de CDR500 kan je in de instellingen op phone HI, LOW, en OFF zetten meen ik.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:35:
VDO CDR500 nog een oudje dus. Deze zomer andere auto en dus andere radio.
Verwijderd
Ik ga vanavond ff in t boekje kijken. Kan t me echter niet voorstellen.patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:37:
[...]
Bij de CDR500 kan je in de instellingen op phone HI, LOW, en OFF zetten meen ik.
Kan je niet is kijken in de bestanden waar je tmc sporen vond kijken of je de menu optie niet kan inschakelen?
Kan ook met Itinerary in de menu.ini:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;; main menu ;; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; [menu.main] menu.main.itinerary=1 <== This enables the itinerary option [menu.settings.hardware] ;group menu.settings.hardware.sync=1 <== This synchronizes the time of the phone with the satellites [menu.context] menu.context.showImportantPlaces=1 menu.context.avoidNext=1 menu.context.memorize=1 |
Ik wel. Al 20 jaar monteur bij een officiele Opel Dealer. En heb dus al genoeg van die Parrotjes ingebouwd.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:39:
[...]
Ik ga vanavond ff in t boekje kijken. Kan t me echter niet voorstellen.
Ik doe het via poiedit... kan je ze makkelijk elke keer updaten. Ik heb 2 flitspaal sevices tegelijk. Die file van Patrick heb ik ook, maar ik heb een verzamelfile.. dan zit alles in 1 en dan niet al die losse. En die heeft een flitspaal icoon... maar is ook lelijk... Je kan beter zelf knutselen.schumi2004 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:54:
[...]
Welke images heb je gebruikt?
Verwijderd
Dan heb ik hier een kenner. Weet je ook hoe die in te stellen is? Ik ga in ieder geval op zoek naar het boekje maar weet niet zeker of ik die ga vinden. Misschien weet jij t uit het hoofd. Welke instelling doet dan wat? Wat is het verschil tussen HIGH en LOW? Je kunt nl. beide kanten op redeneren.patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:41:
[...]
Ik wel. Al 20 jaar monteur bij een officiele Opel Dealer. En heb dus al genoeg van die Parrotjes ingebouwd.
Verwijderd
De snelheid verschilt per MicroSD, dus dat zou kunnnen... Wel merk bezit je? Een kingston of toshiba komt over het algemeen het snelste uit de bus bij MicroSD tests...sl1200 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:52:
[...]
Heb je Sygic op telefoongeheugen geinstalleerd? Want ik heb het op 2GB microSD geinstalleerd. Misschien is mijn kaartje ook niet snel genoeg
De meest freaky oplossing ooit, maar het werkt wel:stippel schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 06:42:
Ik heb voor een collega een t-mobile branded n95 naar de nieuwste firmware geupgraded.
Nia nss ging dit perfect.
Echter wilde ik voor hem ook route 66 erop zetten (welke het op mijn unbranded toestel perfect doet) maar als ik hem opstart zie ik heel snel een activeringsvenstertje en dan keert hij weer terug naar normale scherm. route66 wil niet opstarten. Ik weet zeker dat ik de map etc goed gemaakt heb.
Iemand bekend met dit fenomeen? ligt het misschien eraan dat het een t-mobile toestel is?
dank voor jullie antwoorden.
Verplaats alle berichten in je INBOX tijdelijk naar een andere map, daarna kun je activeren. Vervolgens kun je de berichten weer terugzetten.
Ik durf zo even niet uit mijn hoofd te zeggen met welke knop je in het menu komt. In ieder geval moet je een knop langer ingedrukt houden.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:47:
[...]
Dan heb ik hier een kenner. Weet je ook hoe die in te stellen is? Ik ga in ieder geval op zoek naar het boekje maar weet niet zeker of ik die ga vinden. Misschien weet jij t uit het hoofd. Welke instelling doet dan wat? Wat is het verschil tussen HIGH en LOW? Je kunt nl. beide kanten op redeneren.
Heb je je Parrot zelf aangesloten, of een dealer? Gezien je het had over voeding op de mute.
Zo uit mijn hoofd was dat in Dutch.langMau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:40:
@ Shumi
Kan je niet is kijken in de bestanden waar je tmc sporen vond kijken of je de menu optie niet kan inschakelen?
Kan ook met Itinerary in de menu.ini:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;; main menu ;; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; [menu.main] menu.main.itinerary=1 <== This enables the itinerary option [menu.settings.hardware] ;group menu.settings.hardware.sync=1 <== This synchronizes the time of the phone with the satellites [menu.context] menu.context.showImportantPlaces=1 menu.context.avoidNext=1 menu.context.memorize=1
Ik verwacht alleen niet dat deze via de .lang files te activeren is. Zal vanavond eens met ini files gaan spelen
Die van patrick zijn zelfde als flitspaal.nl. Ik zal zelf eens proberen iets in elkaar te zetten.Mau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:45:
[...]
Ik doe het via poiedit... kan je ze makkelijk elke keer updaten. Ik heb 2 flitspaal sevices tegelijk. Die file van Patrick heb ik ook, maar ik heb een verzamelfile.. dan zit alles in 1 en dan niet al die losse. En die heeft een flitspaal icoon... maar is ook lelijk... Je kan beter zelf knutselen.
ShutUp! Geinstalled trouwens en vermoed dat deze een batterij vretertje is. Hoop dat beta2 zelfde functie heeft als FlipSilent heeft dat accelerator pas geactiveerd wordt wanneer er inkomende call is
Verwijderd
maar nu willen Sportstracker en Activity Monitor niet meer geïnstalleerd, krijg ik halverwege het installeren de foutmelding: "kan niet installeren" (zowel op intern geheugen als op extern kaartje).
iemand een oplossing?
(n95, laatste firmware)
Verwijderd
Heb een probleempje met sygic drive i.c.m een nokia n95 8gb, punt is het volgende;
Nadat ik via 'navigeer naar' een eindbestemming heb ingevoerd, dan zet hij me direct weer op de kaart bij m'n huidige gps positie.Hij berekent niets.
Zijn er andere nokia n95 8gb gebruikers die dit probleem wel of niet hebben, of juist een oplossing hiervoor hebben.
Welk MLM bestand gebruik je, en hoe heb je de mappen in de map MAPS staan?Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:16:
Hallo allemaal,
Heb een probleempje met sygic drive i.c.m een nokia n95 8gb, punt is het volgende;
Nadat ik via 'navigeer naar' een eindbestemming heb ingevoerd, dan zet hij me direct weer op de kaart bij m'n huidige gps positie.Hij berekent niets.
Zijn er andere nokia n95 8gb gebruikers die dit probleem wel of niet hebben, of juist een oplossing hiervoor hebben.
Verwijderd
Dat screenshotje was bedoelt voor het TMC bestand.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:27:
Patrick ik heb exact dezelfde bestanden in mijn map NLD zitten als op jouw afbeelding dus MAPS>>NLD, heb ook verschillenden MLM bestanden gebruikt op dit moment gebruik ik nederland.mlm met alleen [NLD].
Hieronder een screenshot zoals de opbouw van je map MAPS eruit moet zien.

Verwijderd
Opbouw van bestanden is oke, ik las net op een andere forum dat het misschien aan de map versie kan liggen. Kijken of ik een andere map kan vinden.patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:50:
[...]
Dat screenshotje was bedoelt voor het TMC bestand.
Hieronder een screenshot zoals de opbouw van je map MAPS eruit moet zien.
Verwijderd
Ik heb m zelf aangesloten. Is wel goed aangesloten. Ik dacht dat de mute werkt op een kleine spanning. Schijnbaar niet dus. Ik weet het technische verhaal hierachter ook niet.patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:58:
[...]
Ik durf zo even niet uit mijn hoofd te zeggen met welke knop je in het menu komt. In ieder geval moet je een knop langer ingedrukt houden.
Heb je je Parrot zelf aangesloten, of een dealer? Gezien je het had over voeding op de mute.
Kun je me wel vertellen wat High en wat Low doet? Welke is de beste instelling?
Ik ga straks in ieder geval op zoek naar het boekje en anders rijdt ik morgen even naar mijn opel-dealer.
Ik gebruik SanDisk 2GB. Cadeau gekregen voor mijn verjaardag. Verdere specs kan ik niet.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:47:
[...]
De snelheid verschilt per MicroSD, dus dat zou kunnnen... Wel merk bezit je? Een kingston of toshiba komt over het algemeen het snelste uit de bus bij MicroSD tests...
Waar in de system.ini kun je refreshrate aanpassen?
In de map Sygic het bestand settings openen met kladblok.sl1200 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:58:
[...]
Ik gebruik SanDisk 2GB. Cadeau gekregen voor mijn verjaardag. Verdere specs kan ik niet.
Waar in de system.ini kun je refreshrate aanpassen?
Echter dit heeft geen effect hoor.
[ Voor 5% gewijzigd door patrickt35 op 24-01-2008 17:49 ]
Een Hauppauge kaart die Orb.com NIET ondersteund? Dat is nieuw! Hauppauge is de grote sponsor achter Orb.com, dacht dus dat ten minste alle Hauppauge kaarten werden ondersteund.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:44:
[...]
Bedankt, maar dat werkt niet met mijn simple tv kaart van Hauppauge
Heb zelf een Hauppauge WinTV PVR-500 MCE, dat werkt prima.
Logmein.com is trouwens nauwelijks een optie. De nieuwste (Pro, niet gratis) versie streamt wel geluid, maar video streamen doet hij toch echt niet. Overigens wel een briljante tool Logmein.com, gebruik ik zelf ook.
Ik voorheen ook maar is geblocked op werkxahmol schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:27:
[...]
Een Hauppauge kaart die Orb.com NIET ondersteund? Dat is nieuw! Hauppauge is de grote sponsor achter Orb.com, dacht dus dat ten minste alle Hauppauge kaarten werden ondersteund.
Heb zelf een Hauppauge WinTV PVR-500 MCE, dat werkt prima.
Logmein.com is trouwens nauwelijks een optie. De nieuwste (Pro, niet gratis) versie streamt wel geluid, maar video streamen doet hij toch echt niet. Overigens wel een briljante tool Logmein.com, gebruik ik zelf ook.
*/me gaat weer terug naar zijn ini bestandjes*
-update-
Nou das leuk, YouTube komt met eigen client
http://uk.youtube.com/yt_mobile_app
DOWNLOAD
-update2-
Ben niet snel onder de indruk maar het ziet er nog eens goed uit en werkt best aardig ook hoewel ik idee heb dat emTube sneller is met spelen.
[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 24-01-2008 18:26 ]
Livecastr
Hiermee kan je een live stream opzetten vanaf je Nokia,
Die dus via internet te bekijken is
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Dat bij sommige deze geen youtube over wifi speelt ligt er aan dat de router RTSP streaming moet kunnen ondersteunen. (althans dat wordt me duidelijk en verklaart een hoop)
Nu heb ik in mijn router special options gevonde zoiets dergelijks in te stellenmaar moet poort nummer weten
Hoe werkt het?robbinonline schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:14:
Een leuk tooltje voor op o.a. de N95
Livecastr
Download link?
Heb ff snel gezocht maar kom op een site uit waar ik moet reggen
[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 24-01-2008 18:43 ]
Kwam ik hier tegen:schumi2004 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:39:
Lang niet tersprake gekomen maar iemand enig idee welke poort(en) real player gebruikt op je n95?
Dat bij sommige deze geen youtube over wifi speelt ligt er aan dat de router RTSP streaming moet kunnen ondersteunen. (althans dat wordt me duidelijk en verklaart een hoop)
Nu heb ik in mijn router special options gevonde zoiets dergelijks in te stellenmaar moet poort nummer weten
[...]
Hoe werkt het?
Download link?
Heb ff snel gezocht maar kom op een site uit waar ik moet reggen
http://www.nu.nl/news/140...a_mobiel_op_internet.html
Als je dan naar: http://livecastr.com/ gaat,
kan je je gegevens invullen en dan krijg je linkje naar het progje,
Heb het mailtje gehad en dat ze binnen een dag het linkje naar je sturen ivm met de final versie
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Livecastr heeft geen programma nodig.robbinonline schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:09:
[...]
Kwam ik hier tegen:
http://www.nu.nl/news/140...a_mobiel_op_internet.html
Als je dan naar: http://livecastr.com/ gaat,
kan je je gegevens invullen en dan krijg je linkje naar het progje,
Heb het mailtje gehad en dat ze binnen een dag het linkje naar je sturen ivm met de final versie
Je moet gewoon een videocall maken naar een lokaal nummer van Livecastr.
Ik heb trouwens onlangs ontdekt dat het tarief van een videocall hetzelfde is als van een gewoon telefoontje! Super! (Proximus, België).
Ik ga morgen een wireless router halen voor de Livebox.
Verwijderd
Bestaat al langere tijd en werkt maar mijn mening beter: Comvu Pocketcaster.robbinonline schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:14:
Een leuk tooltje voor op o.a. de N95
Livecastr
Verwijderd
Dit ken ik niet maar het ziet er wel aardig uit. Ik zal het binnenkort eens uitproberen, bedankt!Megalodon_67 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:03:
[...]
Of je gaat een remote desktop client gebruiken, ik heb een keer ge-experimenteerd met www.logmein.com dat werkte en is gratis. Je kunt dus je pc vanaf de hele wereld overnemen met elke willekeurige browser zonder plug-in. Uiteraard krijgt de host, je pc dus wel een plug-in in de browser. Ik moet er eerlijk bijzeggen dat het niet optimaal ging, mogelijk is het inmiddels wel verbeterd voor mobiele toepassingen, maar wat mijn webcam weergaf op de pc kon ik goed volgen op mijn N95.
Verwijderd
Ik had wat toepassingen geinstalleerd (Bejeweled spelletje bijvoorbeeld). Nu wil ik dat spel eraf halen, maar de Nokia geeft keihard aan dat het niet verwijderd kan worden.
Na 1,5 dag klooien (alle andere software kan er ook niet afgehaald worden, bijvoorbeeld Navigatie software), denk ik een hard reset te doen, dus terug naar fabrieksinstellingen.
Dat gaat prima, moet alles opnieuw ingeven, maar..... Die icoontjes van de spelletjes staan nog bij toepassingen ingedeeld. Je kan ze niet openen, maar ook niet verwijderen

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik wordt gek van al mijn rapidshare downloads, dus ff uit protest de officiele link vanaf googleschumi2004 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:58:
[...]
Ik voorheen ook maar is geblocked op werk![]()
![]()
*/me gaat weer terug naar zijn ini bestandjes*
-update-
Nou das leuk, YouTube komt met eigen client
http://uk.youtube.com/yt_mobile_app
DOWNLOAD
-update2-
Ben niet snel onder de indruk maar het ziet er nog eens goed uit en werkt best aardig ook hoewel ik idee heb dat emTube sneller is met spelen.
http://www.google.com/m/d...n/minitube-101-n60_en.jar
PS: Al iets meer te weten gekomen over tmc?
PPS: Nokia Beta Labs had ook allemaal updates..
http://www.nokia.com/betalabs/applications
Coverstations
Nseries PC Suite
Nokia PC Phone
Device Status
Enz... Gizmo, en Mobile server was al genoemd...
Verder deze misshcien leuk
Advertising powered Download! client
Banner ads enable more free downloads.
[ Voor 19% gewijzigd door Mau_Maus op 24-01-2008 20:31 ]
Verwijderd
kijk hier eens onderaan de bladzijdeVerwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:25:
Ik kan het zo 123, niet terug vinden op GoT, en Nokia zelf geeft ook geen antwoord
Ik had wat toepassingen geinstalleerd (Bejeweled spelletje bijvoorbeeld). Nu wil ik dat spel eraf halen, maar de Nokia geeft keihard aan dat het niet verwijderd kan worden.
Na 1,5 dag klooien (alle andere software kan er ook niet afgehaald worden, bijvoorbeeld Navigatie software), denk ik een hard reset te doen, dus terug naar fabrieksinstellingen.
Dat gaat prima, moet alles opnieuw ingeven, maar..... Die icoontjes van de spelletjes staan nog bij toepassingen ingedeeld. Je kan ze niet openen, maar ook niet verwijderen
http://www.n95users.com/f...tting-reinstalling-d.html
Verwijderd
Ik heb t boekje. Geen instelling voor mijn radio. Helaas kan ik sygic dus niet gebruiken.patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:58:
[...]
Ik durf zo even niet uit mijn hoofd te zeggen met welke knop je in het menu komt. In ieder geval moet je een knop langer ingedrukt houden.
Ik wacht waarschijnlijk tot route66 8 uit iss.
Of je gebruik geen aanwijzingen of doet geluid via de N95... Bruikbaar zat... Ik gebruik NOOIT stemmenVerwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:40:
[...]
Ik heb t boekje. Geen instelling voor mijn radio. Helaas kan ik sygic dus niet gebruiken.
Nee helaas, niet echt aan toe gekomen, schoonzus had dringend hulp nodig. Gaat zo beginnenMau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:25:
[...]
PS: Al iets meer te weten gekomen over tmc?[/b]
Blijkbaar staat er nog het een en ander op je geheugenkaart, aangezien je telefoongeheugen weer schoon is. Formatteren dus?Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:25:
Ik kan het zo 123, niet terug vinden op GoT, en Nokia zelf geeft ook geen antwoord
Verwijderd
Goede avond als het met bellen goed gaat dan is er niks verkeerds aangesloten verschil tussen high en low is low is voor massa gestuurd en high voor + gestuurd.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:02:
[...]
Ik heb m zelf aangesloten. Is wel goed aangesloten. Ik dacht dat de mute werkt op een kleine spanning. Schijnbaar niet dus. Ik weet het technische verhaal hierachter ook niet.
Kun je me wel vertellen wat High en wat Low doet? Welke is de beste instelling?
Ik ga straks in ieder geval op zoek naar het boekje en anders rijdt ik morgen even naar mijn opel-dealer.
Bouw al een jaar of 12 in en heb nog nooit een carkit ingebouwd en daarna de instelling op high gezet (werkt ook niet want als je em zo instelt heb je helemaal geen geluid) altijd op low.
Bij opel kun je daar niks op instellen als het orgineel is (sommige oude modellen hadden wat er op leek en dat waren philps radio`s ) alleen als je de carkit instekkert op de orginele radio dan kun je het volume aanpassen (dit alleen bij de oudere modelen de nieuwste auto`s is het geluid al gelijk goed )
Hoop dat je er wat aan hebt groeten harold
Verwijderd
pfff snap gewoon niet waarom jullie niet tomtom gebruiken ? die 50 euro voor een extrne antene maakt ook nix meer uit ben je van dat gezeur af ik wil nix anders meerVerwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:40:
[...]
Ik heb t boekje. Geen instelling voor mijn radio. Helaas kan ik sygic dus niet gebruiken.
*lol* @ hieronder
[ Voor 17% gewijzigd door pven op 24-01-2008 21:57 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Echt hepven schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:38:
Misschien omdat TomTom niet met de interne GPS werkt?
Snap niet dat die gozer dan een N95 koopt

Tuurlijk de andere functies zijn ook leuk... maar toch... Net zo iets als een autoradio hebben en er dan nog een draagbare stereo erbij doen in je auto whaha.
[ Voor 26% gewijzigd door Mau_Maus op 24-01-2008 21:46 ]
Je Nokia stuurt het geluid voor "external" app's uit via A2DPMau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:42:
[...]
Of je gebruik geen aanwijzingen of doet geluid via de N95... Bruikbaar zat... Ik gebruik NOOIT stemmen
En als je radio/carkit dit al snapt (Pioneer doet dit bijvoorbeeld pas vanaf de BT toestellen uit 2007/Later... voor Blaupunkt/VDO durf ik het niet te zeggen) dan is A2DP níet in staat om andere audiosignalen te onderbreken zoals dit door de GSM gebeurd.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit is voor de Parrot geen enkel probleem. Alleen de gevoeligheid waarmee de radio op het massa signaal reageert(mute) is te gevoelig. Dus eventjes geen signaal van de Parrot, schakelt de radio gelijk terug. Hier hoort een vertraging tussen te zitten.wimmel_1 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:46:
[...]
Je Nokia stuurt het geluid voor "external" app's uit via A2DPde radio/carkit moet dit dus wél snappen.....
En als je radio/carkit dit al snapt (Pioneer doet dit bijvoorbeeld pas vanaf de BT toestellen uit 2007/Later... voor Blaupunkt/VDO durf ik het niet te zeggen) dan is A2DP níet in staat om andere audiosignalen te onderbreken zoals dit door de GSM gebeurd.
Anders zou je tijdens een gesprek continue een schakelende radio hebben.
Verwijderd
wat een slap gelulMau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:42:
[...]
Echt he
Snap niet dat die gozer dan een N95 koopt
Tuurlijk de andere functies zijn ook leuk... maar toch... Net zo iets als een autoradio hebben en er dan nog een draagbare stereo erbij doen in je auto whaha.

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:59:
[...]
wat een slap geluldat is toch heel wat anders
Na vind ik niet. Je hebt er een prima werkende gps in zitten. Is onzin dat je dan een externe gaat gebruiken. Ik snap best als je fan bent van tomtom, maar de alernatieven die er zijn doen hun werk ook goed. Zeker die Sygic als je Tomtom fan bent. Hij mist in mijn ogen alleen tmc, en bij tomtom moet je daar voor dokken. Dus gebruik ik toch niet bij tomtom...Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:03:
en ik denk dat tomtom toch niet met een patch komt anders was het der al lang gekomen en daar ga ik niet op wachten. en de externe antene ligt toch in de auto en zo groot is die niet dus snap het probleem niet
Nu kan je je telefoon in houder doen, app starten en gelijk adres in voeren...
Jij: Telefoon in houder, bluetooth aanzetten. Hopen dat je bluetooth gps opgeladen is, of aansluiten via autoaansteker.
En eventueel stroom op je telefoon zetten. Wat met bluetooth gebruik eerder nodig is...
Maar goed das mijn mening he.
Hij zal zijn elektrische tandenborstel ook altijd wel handmatig gebruiken.Mau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:12:
[...]
[...]
Na vind ik niet. Je hebt er een prima werkende gps in zitten. Is onzin dat je dan een externe gaat gebruiken. Ik snap best als je fan bent van tomtom, maar de alernatieven die er zijn doen hun werk ook goed. Zeker die Sygic als je Tomtom fan bent. Hij mist in mijn ogen alleen tmc, en bij tomtom moet je daar voor dokken. Dus gebruik ik toch niet bij tomtom...
Nu kan je je telefoon in houder doen, app starten en gelijk adres in voeren...
Jij: Telefoon in houder, bluetooth aanzetten. Hopen dat je bluetooth gps opgeladen is, of aansluiten via autoaansteker.
En eventueel stroom op je telefoon zetten. Wat met bluetooth gebruik eerder nodig is...
Maar goed das mijn mening he.
Verwijderd
Ja dus jij hebt al die handelingen voor lief genomen en je eigen gemaakt.... Maar dat maakt je allereerste commentaar hierover dus niet relevant en slaat alleen op jouw, dat je die extra werk gewent bent.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:23:
daarom en ik heb daar geen probleem mee ieder voor zich he zeg ik dan maar allebij zijn ze altijd vol dus ja het is een gewoonte geworden mij maakt het nix uit . bluetooth is een knopje omzeten dus ja net zo veel werk als jij het doet duss maar ja ieder ze eigen ding vind tomtom de beste navigatie alles geeft die ook aan dus no problem for me
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:36:
[...]
pfff snap gewoon niet waarom jullie niet tomtom gebruiken ? die 50 euro voor een extrne antene maakt ook nix meer uit ben je van dat gezeur af ik wil nix anders meer
Haha me probleem was die eerste opmerking. Was alleen op je eigen leven gebasseerd en totoaal niet objectief... Vandaar... Maar goed einde discussie zal niks meer erover zeggenVerwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:36:
ieder zijn ding he draai me hand daar niet voor om dus wat is je probleem dan ?
Heb de kaart van Nederland, Belgie, Luxemburg en Duitsland in Maps staan met het bestandje all maps.
Als ik een adres in NL invoer gaat alles goed, echter wanneer ik navigeer naar... een adres in het buitenland invoer, gaat ie een route berekenen, en blijft ie hangen ergens bij de grens.
Alleen de telefoon helemaal uit zetten is dan een optie.
Hij ziet de kaarten dus wel, kan ook een buitenlands adres invoeren.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heb hem op mijn geheugenkaart van de n95 8gb gezet met laatste firmware.
Hangen in de vorm dat de software echt blijft hangen? Of stopt de route daar?Niborit schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:38:
Heb een probleem met Sygic.
Heb de kaart van Nederland, Belgie, Luxemburg en Duitsland in Maps staan met het bestandje all maps.
Als ik een adres in NL invoer gaat alles goed, echter wanneer ik navigeer naar... een adres in het buitenland invoer, gaat ie een route berekenen, en blijft ie hangen ergens bij de grens.
Alleen de telefoon helemaal uit zetten is dan een optie.
Hij ziet de kaarten dus wel, kan ook een buitenlands adres invoeren.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heb hem op mijn geheugenkaart van de n95 8gb gezet met laatste firmware.
Hij blijft zeg maar de route berekenen, dan staat er ....routes geanaliseerd. Nog ...km te gaan.Mau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:40:
[...]
Hangen in de vorm dat de software echt blijft hangen? Of stopt de route daar?
Het aantal routes wordt steeds meer, maar het aantal km. te gaan blijft hetzelfde, dit is ongeveer de afstand v.a. de Nederlandse grens tot het einddoel.
Druk ik dan op annuleren dan loopt ie vast.
Hij kan waarschijnlijk de overstap naar de andere kaart niet maken met berekenen, maar hij ziet de kaarten wel in het menu.
[ Voor 11% gewijzigd door Niborit op 24-01-2008 22:48 ]
Verwijderd
Geluid gaat automatisch via carkit. Dit kan ik niet uitschakelen. Ik gebruik geluid alleen als ik dicht bij de eindbestemming ben of in een heel druk gedeelte waarbij ik liever de ogen op de weg hou.Mau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:42:
[...]
Of je gebruik geen aanwijzingen of doet geluid via de N95... Bruikbaar zat... Ik gebruik NOOIT stemmen
Ja ok begrijp ik... maar ik vind geluid.. juist op einde irri.. omdat je niet bepaald wanneer het moment is.. als ik snel rechts->rechts->links moet binnen honderd meter dan kijk ik liever af en toe snel op de kaart.. maar goed...Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:47:
[...]
Geluid gaat automatisch via carkit. Dit kan ik niet uitschakelen. Ik gebruik geluid alleen als ik dicht bij de eindbestemming ben of in een heel druk gedeelte waarbij ik liever de ogen op de weg hou.
Verwijderd
Kijk daar heb ik wat aan.. Daar had ik nog niet over nagedacht.. haha!Blindfold schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 01:19:
[...]
Je hebt er bij het uit en aanzetten niets aan, maar als je de telefoon in Offline modus zet, dan is de sim ook offline en dan hoef je niet de telefoon uit te zetten.
Lost je probleem niet op, maar misschien maakt dit het iets minder irritant.
Maar bedankt!.. Scheelt mij een hoop frustraties!
Bedankt,
Dit topic is gesloten.
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.