Blokkeer nokia pc suite in je firewall...?Barfman schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:30:
Weet iemand hoe je de software updates kan uitschakelen. Elke keer wanneer ik mijn PC herstart, komt nokia pc suite met update meldingen dat er nieuwe updates zijn voor videocenter en multimedia center. Ik heb deze programma's al eens geupdate, en het gooide heel mijn windows mappen configuratie door elkaar. Ik gebruik Windows Vista Premium.
Verwijderd
idd gewoon eerst handmatig zoeken dan KPN selecteren en dan op handmatig laten staanVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:15:
Ik volg deze topic al een tijdje. Ben ook al een tijd op zoek naar antwoord op de volgende vraag.
Ik woon dicht bij Duitsland. Helaas wordt af en toe wel eens het duitse netwerk opgepakt zonder dat ik dit altijd in de gaten heb. Helaas als ik dan ga internetten op de N95 dan zijn de kosten 12 Euro per 1MB. Is er een mogelijkheid om aan te geven dat er in het buitenland geen verbinding mag worden gemaakt? Kan bijv. KPN dit blokkeren of kan ik dit zelf?
mocht je dan een keer buiten bereik van kpn komen dan vraagt de telefoon "netwerk selecteren"
dus hij zal niet automatisch overgaan naar een ander netwerk
Ja idd je heb gelijk, dacht dat er iets met die fontsize was maar das dus niet zo.Mau_Maus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:40:
[...]
Ik ben bang dat het 't laatste is, want de Nederlandse stem is ook multi.. die je via andere producten kan bemachtigen/toevoegen... Denk dat het nog niet geimplementeerd is in hun mobiele uiting.
En niet de fontsize was te groot... maar de nederlandse vertaling is langersoms niet eens in landscape te lezen, maar wat er bedoelt word is wel duidelijk...
Weet wel wat het probleem werkelijk is. De tekst is idd te lang en is heel makkelijk op te lossen door de tekst naar wens aan te passen door de telange of onduidelijke tekst zelf aan te passen in het bestand Dutch.lang. Denk hierbij aan bijvoorbeeld koppelstreepjes ( - ) en spaties
Dit is idd de oplossing, gewoon je default internet acces point op vast zetten b.v. in mijn geval Internet voor bv. rabo telebankieren telebankieren geef je in de bookmark aan welk acces point hij gebruiken moet in mijn geval mobilestartsite. Hiermee is het probleem opgelost en zou je geen grensoverschrijding meer moeten hebben.Mau_Maus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:36:
[...]
Volgens mij gebeurd het niet als je je provider handmatig kiest uit lijst ipv automatisch... Weet dat niet 100% zeker. Anders als je het op netwerk basis wilt, dan moet je dat even aan de klantenservice voorleggen
Dat is voor het telefonie gedeelte heb ik het idee. Dit heeft denk ik geen invloed op de data verbindingen, toch?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:55:
[...]
idd gewoon eerst handmatig zoeken dan KPN selecteren en dan op handmatig laten staan
mocht je dan een keer buiten bereik van kpn komen dan vraagt de telefoon "netwerk selecteren"
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 23-01-2008 13:58 ]
Volgens mij gebeurd dat niet. Er zijn namelijk opties uit meerdere woorden.. wat te lang is en wat ie niet op de volgende regel doet... Maar boeie.. Tis duidelijk te zien wat ze bedoelen... zet ff in landscape of anders op engels... wanneer je alles hebt ingesteld zet je de taal terug...schumi2004 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:57:
[...]
... De tekst is idd te lang en is heel makkelijk op te lossen door de tekst naar wens aan te passen door de telange of onduidelijke tekst zelf aan te passen in het bestand Dutch.lang. Denk hierbij aan bijvoorbeeld koppelstreepjes ( - ) en spatiesWoorden worden onderelkaar geplaatst als er spaties tussen zitten dus dat probleem is opgelost....
Voor diegene die graag engelse taal hebben met de public release van Flipsilent v1.03:
Hij heeft een aangepaste versie ge-upload:
http://www.flipsilent.com....03-Unsigned.sis&download
Ik heb het niet geprobeerd in nederlands, want hij raadde me aan om telefoon taal op engels te doen en vervolgens te installeren... Maar misschien werkt het wel in nederlands. Ik heb nu engelse versie. Kreeg nog steeds geen optie om taal te kiezen.. Ik heb hem gevraagt om het in vervolg gewoon ook in de opties te integreren.
Hij heeft een aangepaste versie ge-upload:
http://www.flipsilent.com....03-Unsigned.sis&download
Ik heb het niet geprobeerd in nederlands, want hij raadde me aan om telefoon taal op engels te doen en vervolgens te installeren... Maar misschien werkt het wel in nederlands. Ik heb nu engelse versie. Kreeg nog steeds geen optie om taal te kiezen.. Ik heb hem gevraagt om het in vervolg gewoon ook in de opties te integreren.
Niemand?urf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:58:
Weet iemand of het met Garmin Mobile XT op de N95 mogelijk is om voorgeprogrammeerde routes te downloaden en te rijden? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.
Als ik via mapsource ervoor kies om de route te verzenden naar apparaat, verzend hij schijnbaar wel iets maar in Garmin op de tel wordt geen route zichtbaar.
Verwijderd
helaas, ik heb hetzelfde probleem, kan er niet achter komen hoe je het wel kunt zien, het zou moeten werken 
Exclusief - Route 66 Mobile 8 binnenkort in de winkels!
http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=2&t=1769
FF na al het navigatie geweld van de afgelopen dagen
[ Voor 53% gewijzigd door Mau_Maus op 23-01-2008 15:41 ]
Klinkt goed. Nu alleen maar hopen dat ze met een aanbieding komen voor bestaande 7 gebruikers. Om nu weer 200 euro voor de Europa versie neer te leggen vind ik eigenlijk wat veel als mijn Mobile 7 krap een jaar oud is.Mau_Maus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:25:
Verwijderd
Hopelijk werkt hij echt beter dan de vorige, die was echt draaaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaa.Mau_Maus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:25:
Garmin was goed, maar Sygic Mobile Navigation is tot nu toe de beste!
Ik geloof wel dat ze dat meestal doen.. alleen van 7 naar 8 weet ik eigenlijk niet... En anders gewoon klagen bij ze... Maar 60 euro voor benelux is best netjes...xahmol schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:47:
[...]
Klinkt goed. Nu alleen maar hopen dat ze met een aanbieding komen voor bestaande 7 gebruikers. Om nu weer 200 euro voor de Europa versie neer te leggen vind ik eigenlijk wat veel als mijn Mobile 7 krap een jaar oud is.
Ik heb ze allemaal geprobeerd. En ik vraag me af welke versie je hebt gebruikt van Route66 en of het officiele was. Want heb er tijdje prettig mee gewerkt... Geen probleem met stem of iets anders... Grootste min punt vond ik het zoeken van een plek.. thats all.. Was omslachtig, maar vond altijd alle locaties uiteindelijk..Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:53:
[...]
Hopelijk werkt hij echt beter dan de vorige, die was echt draaaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaa.
Garmin was goed, maar Sygic Mobile Navigation is tot nu toe de beste!
Verwijderd
Het gebruikers gemak vond ik niet fijn en hij was uiteraard gesportMau_Maus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:57:
[...]
Ik geloof wel dat ze dat meestal doen.. alleen van 7 naar 8 weet ik eigenlijk niet... En anders gewoon klagen bij ze... Maar 60 euro voor benelux is best netjes...
[...]
Ik heb ze allemaal geprobeerd. En ik vraag me af welke versie je hebt gebruikt van Route66 en of het officiele was. Want heb er tijdje prettig mee gewerkt... Geen probleem met stem of iets anders... Grootste min punt vond ik het zoeken van een plek.. thats all.. Was omslachtig, maar vond altijd alle locaties uiteindelijk..
Hij werkt gewoon net als de niet gesporte maar garmin is gewoon vele malen beter:)
En Sygic Mobile Navigation is de tomtom kloon en dat is gewoon zeer gebruiksvriendelijk
Oh ik heb ook nooit gezegt dat die andere slechter zijn.. Qua functies en services vind ik garmin beter... Maar voor navigatie snelheid en duidelijkheid en precisie dan Sygic, dus zal ik vaker gebruiken.. Dan maar geen file info en poi's. En de illegale werkt niet altijd even beter waren vaak problemen mee.. en ik heb nooit last gehad van de stem.. welke versie dan ook... Het heeft als eerste ondersteunde gps navigatie prima zijn werk gedaan... tuurlijk zijn er nu betereVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:11:
[...]
Het gebruikers gemak vond ik niet fijn en hij was uiteraard gesport(mobile 7)
Hij werkt gewoon net als de niet gesporte maar garmin is gewoon vele malen beter:)
En Sygic Mobile Navigation is de tomtom kloon en dat is gewoon zeer gebruiksvriendelijk
Verwijderd
Moeilijk vraag denk ik, maar weet iemand of het mogelijk is om via mijn pc op mijn mobiel tv te kijken? Het tv signaal komt van mijn tv kaart in mijn pc.
Neenjwjol schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:41:
Gebruik je de demo die je via hun site kan aanvragen?
[...]
ImageExpo?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:33:
Moeilijk vraag denk ik, maar weet iemand of het mogelijk is om via mijn pc op mijn mobiel tv te kijken? Het tv signaal komt van mijn tv kaart in mijn pc.
Oops begreep verkeerd...
[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 23-01-2008 16:46 ]
Helemaal geen moeilijke vraag Orb.comVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:33:
Verwijderd
Het gaat eigenlijk alleen om de date (internet) verbinding. Niet om de telefoonverbinding. Ik vraag me af of deze geblokkeerd kan worden.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:55:
[...]
idd gewoon eerst handmatig zoeken dan KPN selecteren en dan op handmatig laten staan
Verwijderd
Is het bij sygic gps nou de bedoeling dat je integrated gps kiest, of assisted gps?
Want je kan in de instellingen van de nokia zelf al aangeven of je assisted gps wilt gebruiken!
Want je kan in de instellingen van de nokia zelf al aangeven of je assisted gps wilt gebruiken!
Je kan ook automatisch laten vinden...Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:03:
Is het bij sygic gps nou de bedoeling dat je integrated gps kiest, of assisted gps?
Maar tis intergrated en 9600 baudrate uit mijn hoofd
Ik heb gewoon geïntegreerde...Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:03:
Verwijderd
Hebben jullie de optie "reisschema" ook niet? (itenary)
Volgens de handleiding op internet is die optie er wel, maar ik kan hem nergens vinden!
Volgens de handleiding op internet is die optie er wel, maar ik kan hem nergens vinden!
Bron?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:20:
Hebben jullie de optie "reisschema" ook niet? (itenary)
Edit:
Ja een online handleiding... maar een citaat of linkje?
[ Voor 11% gewijzigd door Mau_Maus op 23-01-2008 17:31 ]
Verwijderd
Als je die kiest maak je geen gebruik van AGPS. Je moet assisted GPS kiezen, dan maakt hij ook daadwerkelijk gebruik er van.Mau_Maus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:07:
[...]
Je kan ook automatisch laten vinden...
Maar tis intergrated en 9600 baudrate uit mijn hoofd
In de systeeminstellingen van Nokia zeg je enkel dat de AGPS-module aangesproken mag worden.
Precies... Maar volgens mij spreekt geen 1 software de interne gps direct aan... Alles loopt via de GPS string van nokia en daar koppel je aan wat je gebruikt.. Kan je anders is testen met logboek verbruik? En volgens mij als je assistend kiest, dan vind ie toch geen signaal?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:33:
[...]
Als je die kiest maak je geen gebruik van AGPS. Je moet assisted GPS kiezen, dan maakt hij ook daadwerkelijk gebruik er van.
In de systeeminstellingen van Nokia zeg je enkel dat de AGPS-module aangesproken mag worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 23-01-2008 17:46 ]
Dan zou ik een slingboxje kopenVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:44:
[...]
Bedankt, maar dat werkt niet met mijn simple tv kaart van Hauppauge
Verwijderd
http://www.sygic.com/manuals/manual_en.html#u4Mau_Maus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:28:
[...]
Bron?
Edit:
Ja een online handleiding... maar een citaat of linkje?
Dit leek me juist de makkelijkste optie van heel dit programma...
Niemand heeft dit zeker?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 18:17 ]
Ik gebruik de Assisted GPS als module in Sygic, en dat werkt perfect!Mau_Maus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:40:
[...]
Precies... Maar volgens mij spreekt geen 1 software de interne gps direct aan... Alles loopt via de GPS string van nokia en daar koppel je aan wat je gebruikt.. Kan je anders is testen met logboek verbruik? En volgens mij als je assistend kiest, dan vind ie toch geen signaal?
dat NiiMee werkt al best lekker! nog een klein beetje onnauwkeurig, maar scheelt heel wat geld ivgl. met een logitech muis die het zelfde kan
Nope, net zoals niemand de time sync heeft en de tmc functie welke er ook in zittenVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:54:
[...]
http://www.sygic.com/manuals/manual_en.html#u4
Dit leek me juist de makkelijkste optie van heel dit programma...
Niemand heeft dit zeker?
Ik heb opeens een probleem met mijn N95 8gb.
Wanneer ik hem aanzet blijft hij heel lang hangen bij het witte scherm met Nokia erop. Na een tijd springt hij uit start opnieuw op. Vervolgens kan ik nu wel mijn code intoetsen en werkt de tel verder gewoon goed.
Iemand een idee? kon het bij search niet vinden. thnx
* ik heb gewoon de nieuwste firmware
Wanneer ik hem aanzet blijft hij heel lang hangen bij het witte scherm met Nokia erop. Na een tijd springt hij uit start opnieuw op. Vervolgens kan ik nu wel mijn code intoetsen en werkt de tel verder gewoon goed.
[ Voor 6% gewijzigd door kernie op 23-01-2008 18:38 ]
PS5
Ik zou hem opnieuw flashen nadat ik eerst alle geinstalleerde zooi eraf gehaald heb en probleem nog niet gevonden iskernie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:36:
Ik heb opeens een probleem met mijn N95 8gb.
ooh jee, tja als er geen andere optie is;) zoveel tijd kost het ook niet om alles er weer op te gooien:) bedankt iig
PS5
Het beeldscherm van m'n gloednieuwe Nokia N95 8GB is kapot 
Ik nam de bocht bij een bureau iets te kort en knalde op de punt ervan precies waar m'n telefoon zat ik m'n broekzak
Barst bovenin in het beeldscherm. De toplaag is nog wel egaal....
Ik baal verschrikkelijk, toestel is net een week oud. Morgen maar naar de Primafoon
-------
Heeft iemand hier wel eens een kapot beeldscherm gehad? Hoeveel heeft de reparatie je toen gekost?
Ik nam de bocht bij een bureau iets te kort en knalde op de punt ervan precies waar m'n telefoon zat ik m'n broekzak
Ik baal verschrikkelijk, toestel is net een week oud. Morgen maar naar de Primafoon
-------
Heeft iemand hier wel eens een kapot beeldscherm gehad? Hoeveel heeft de reparatie je toen gekost?
Verwijderd
probeer eens bij telecomtelecom.nlMorpheus2003 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:17:
Ik nam de bocht bij een bureau iets te kort en knalde op de punt ervan precies waar m'n telefoon zat ik m'n broekzakBarst bovenin in het beeldscherm. De toplaag is nog wel egaal....
-------
Verwijderd
als je erg handig bent kan je het zelf doen kost rond de 80 euro een scherm ;-)Morpheus2003 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:17:
Ik nam de bocht bij een bureau iets te kort en knalde op de punt ervan precies waar m'n telefoon zat ik m'n broekzakBarst bovenin in het beeldscherm. De toplaag is nog wel egaal....
-------
http://www.ricom-repairs.nl/Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:41:
[...]
als je erg handig bent kan je het zelf doen kost rond de 80 euro een scherm ;-)
hier laat ik zelf mijn reparatie's , goede service en is een NSP gelijk
weet niet of het in jouw buurt is
Of je gaat een remote desktop client gebruiken, ik heb een keer ge-experimenteerd met www.logmein.com dat werkte en is gratis. Je kunt dus je pc vanaf de hele wereld overnemen met elke willekeurige browser zonder plug-in. Uiteraard krijgt de host, je pc dus wel een plug-in in de browser. Ik moet er eerlijk bijzeggen dat het niet optimaal ging, mogelijk is het inmiddels wel verbeterd voor mobiele toepassingen, maar wat mijn webcam weergaf op de pc kon ik goed volgen op mijn N95.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:44:
[...]
Bedankt, maar dat werkt niet met mijn simple tv kaart van Hauppauge
minder van je scherm man.. ik had 2 vragen eigenlijk over de N95 8GB
1. Je ziet op internet veel dingen over die accelerometer die is uitgebracht, nu heeft volgens mij nokia daar zo'n roze bal voor die dan heen en weer beweegt in je scherm
op zich wel lache, maar mij viel op dat als ik me mobi op een 100% vlakke ondergrond leg, het balletje niet helemaal in het midden gaat staan, terwijl bij een maat z'n N95 8GB dat wel het geval is, is zoiets nog te ijken of?
2. heb toestel geúpdate middels productcode te wijzigen, van vodafone # 0558190 naar euro 2 (geen geduld dus). hoorde dat als je de vodafone code er dan weer in trg zet, je je toestel naar de donder helpt.. klopt dit?
Alvast bedankt en succes voor mede N95 8GB bezitters
1. Je ziet op internet veel dingen over die accelerometer die is uitgebracht, nu heeft volgens mij nokia daar zo'n roze bal voor die dan heen en weer beweegt in je scherm
2. heb toestel geúpdate middels productcode te wijzigen, van vodafone # 0558190 naar euro 2 (geen geduld dus). hoorde dat als je de vodafone code er dan weer in trg zet, je je toestel naar de donder helpt.. klopt dit?
Don't dream your life, Live your dreams!
Nog wat zaken over sygic:
1: schermverlichting wordt door Sygic beinvloed, stel je daar de intensiteit in, dan heeft dit invloed op je gehele OS. Pas als je sygic volledig afsluit kan je telefoon weer op de normale intensiteit werken, met hulp van de licht-sensor. Er zou dus iets van een optie 'volg telefoon setting' op moeten.
2. teksten passen soms niet op het scherm, aanpassen van de file Dutch.lang met kortere bewoordingen kan helpen, zo heb ik bij 'Toetsenbordinstellingen' een spatie ingevoegd, zodat Toetsenbord en instellingen onder elkaar verschijnen. Ook heb ik geprobeerd het lettertype te verkleinen, echter dit is me nog niet gelukt. Heb het geprobeerd in de file application.skin en daar de size aangepast, maar geen verschil zichtbaar.
1: schermverlichting wordt door Sygic beinvloed, stel je daar de intensiteit in, dan heeft dit invloed op je gehele OS. Pas als je sygic volledig afsluit kan je telefoon weer op de normale intensiteit werken, met hulp van de licht-sensor. Er zou dus iets van een optie 'volg telefoon setting' op moeten.
2. teksten passen soms niet op het scherm, aanpassen van de file Dutch.lang met kortere bewoordingen kan helpen, zo heb ik bij 'Toetsenbordinstellingen' een spatie ingevoegd, zodat Toetsenbord en instellingen onder elkaar verschijnen. Ook heb ik geprobeerd het lettertype te verkleinen, echter dit is me nog niet gelukt. Heb het geprobeerd in de file application.skin en daar de size aangepast, maar geen verschil zichtbaar.
Goodgoan!
Gaan we nu 2 kampen krijgen hier ?Boss_666 NL schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:17:
blaaat

Verwijderd
Hallo,
Ongetwijfeld al ergens op de 298 pagina's (!) aan de orde geweest maar misschien kan iemand mij even snel een antwoord geven. Hoe krijg ik de provider logo van de cover van m'n N95 8gb af???
Ongetwijfeld al ergens op de 298 pagina's (!) aan de orde geweest maar misschien kan iemand mij even snel een antwoord geven. Hoe krijg ik de provider logo van de cover van m'n N95 8gb af???
Met een suikerklontje...voorzichtig wrijven. Nee geen onzin, het werkt echt...ik heb het zelf ook ooit gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:01:
Hallo,
Ok N95 Bezitters
Don't dream your life, Live your dreams!
Thnx, werkt inderdaadUpquark schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:51:
[...]
Blokkeer nokia pc suite in je firewall...?
Heb je ervaring ermee, en welk internetsnelheid gebruik je!!??
http://search.ebay.nl/sea...95+8gb+display&category0=Morpheus2003 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:17:
-------
goed zelf te doen, en via ebay gewoon een powerseller uitzoeken
scheelt echt veel geld
Tha
dat was bij je alluminium case op je S100 / MDA compact 1 denk ik.dafmay schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:06:
[...]
Met een suikerklontje...voorzichtig wrijven. Nee geen onzin, het werkt echt...ik heb het zelf ook ooit gedaan.
dit is plastic en zal dan gaan krassen denk ik gezien de lak laag..... een front cover kost 19 euro
Tha
Oeps ja inderdaadTha schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:56:
[...]
dat was bij je alluminium case op je S100 / MDA compact 1 denk ik.
dit is plastic en zal dan gaan krassen denk ik gezien de lak laag..... een front cover kost 19 euro
Verwijderd
Ik vroeg mij iets af...
Als ik mijn N95 8GB via gegevensoverdracht aan mijn pc verbind, zie ik op mijn 8GB geheugen allerlei mappen als 'Activenotes', 'cities', 'data' en 'sys' enzo. Zijn die mappen essentieel of kan ik ze ook gewoon weggooien?
Ik heb bijna alle pagina's gelezen tot nu toe, maar deze vraag ben ik nog niet tegengekomen. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen!
Als ik mijn N95 8GB via gegevensoverdracht aan mijn pc verbind, zie ik op mijn 8GB geheugen allerlei mappen als 'Activenotes', 'cities', 'data' en 'sys' enzo. Zijn die mappen essentieel of kan ik ze ook gewoon weggooien?
Ik heb bijna alle pagina's gelezen tot nu toe, maar deze vraag ben ik nog niet tegengekomen. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen!
Weet niet meer, van collega geloof ik. Ik belde dus met dat andere nummer in, werkte prima, na firmware update niet meer. Net nog even *99# geprobeerd als inbelnummer, maar helaas, geen umts op de laptopMau_Maus schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:29:
[...]
Ik ging het laatst voor het eerst proberen.. werkte ook niet.. maar heb het nooit uitgebreid geprobeerd... Maar is het niet gewoon alleen code *99#... Hoe kwam je precies bij die andere code?
Verwijderd
avond
heb sygic 1 keer aan de praat gehad en daarna niet meer totdat ik alles verwijderd en er weer opgezet had. Nu werkt het prog wel weer maar nu laadt ie niet meer mijn kaarten in ook niet als ik 5 minuten een gps fix heb dan.
ik heb 2 mappen in me geheugenkaart die van Sygic en de Maps van sygic
en in deze map staan alle kaarten vanaf frankrijk tot aan rusland en ook van het plekkie waar ik zit
weet iemand hier een oplossing voor??
heb sygic 1 keer aan de praat gehad en daarna niet meer totdat ik alles verwijderd en er weer opgezet had. Nu werkt het prog wel weer maar nu laadt ie niet meer mijn kaarten in ook niet als ik 5 minuten een gps fix heb dan.
en in deze map staan alle kaarten vanaf frankrijk tot aan rusland en ook van het plekkie waar ik zit
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 22:29 ]
Ben je niet vergeten de .MLM bestandjes voor de kaarten aan te maken ?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:23:
avond
dus ze staan er wel op
Verwijderd
Met notepad:
vb
[NLD]
en dit dan opslaan als .mlm bestand en dan ook in de folder MAPS zette,
NIET in de kaartmap zelf
vb
[NLD]
en dit dan opslaan als .mlm bestand en dan ook in de folder MAPS zette,
NIET in de kaartmap zelf
Verwijderd
Dat is het, mlm mag in kleine letters hoordafmay schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:01:
Dus...bijv NLD.MLM met daarin als tekst [NLD]
heb sygic ook al even mogen testen is inderdaad een mooie programma
tot nu toe zeker de mooiste. en doet het goed op de weg en een snelle fix
maar ff afwachten wat mobile 8 doet en wanneer tom tom komt.
maar voor nu is sygic toch wel het gps software voor je n95
dafmay nog bedankt
tot nu toe zeker de mooiste. en doet het goed op de weg en een snelle fix
maar ff afwachten wat mobile 8 doet en wanneer tom tom komt.
maar voor nu is sygic toch wel het gps software voor je n95
dafmay nog bedankt
Uiteraard, deed ik alleen maar voor de duidelijkheid voor ZubenubieVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:05:
[...]
Dat is het, mlm mag in kleine letters hoor
Verwijderd
Hoe komen jullie aan Sygic ??
Via de site kom je niet verder.
Alvast bedankt
Via de site kom je niet verder.
Alvast bedankt
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:23:
avond
Verwijderd
bedankt voor de reacties
ik heb gekeken en idd de zweedse [swe] ontbrak die ertussen gezet
maar nu doet ie het nog steeds niet , eerst ff laptop resseten want ik kom ook niet meer op me sd kaart
ik heb gekeken en idd de zweedse [swe] ontbrak die ertussen gezet
maar nu doet ie het nog steeds niet , eerst ff laptop resseten want ik kom ook niet meer op me sd kaart
Verwijderd
Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb een probleem met mijn N95 (Deep Plum)..
Ik heb namelijk een duo-card van Hi (misschien weet iemand niet wat dit is dus leg ik het maar even uit); dit zijn dus 2 exact dezelfde simkaarten in 2 verschillende telefoons. Je bent bereikbaar op de telefoon die je op dat moment aan hebt staan. Ik heb dit ivm mijn werk, zit in de metaal en vind t zonde mijn n95 daar te verpesten, dus heb een nokia 2610 voor op het werk. Maar dit houdt dus in dat ik elke dag mijn N95 aan en uitzet. s'Ochtends N95 uit, nokia 2610 aan en mee naar het werk, s'middags na het werk 2610 weer uit en me N95 weer aan.
Nu mijn probleem: Wanneer ik dus s'middags mijn N95 weer aanzet, vraagt hij iedere dag weer om de datum en tijd!
Dus elke keer dat ik hem uitzet vergeet hij de datum en tijd! Ik ken geen enkele telefoon die dit vergeet zonder de accu te demonteren!
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit een fout in de firmware kunnen zijn? Of heb ik soms iets verkeerd ingesteld ofzo?
Mijn firmware is trouwens up to date!
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en weet of ik hier iets aan kan veranderen want ik word het nu wel zat, elke dag opnieuw de datum en tijd invoeren!
Ik heb namelijk een duo-card van Hi (misschien weet iemand niet wat dit is dus leg ik het maar even uit); dit zijn dus 2 exact dezelfde simkaarten in 2 verschillende telefoons. Je bent bereikbaar op de telefoon die je op dat moment aan hebt staan. Ik heb dit ivm mijn werk, zit in de metaal en vind t zonde mijn n95 daar te verpesten, dus heb een nokia 2610 voor op het werk. Maar dit houdt dus in dat ik elke dag mijn N95 aan en uitzet. s'Ochtends N95 uit, nokia 2610 aan en mee naar het werk, s'middags na het werk 2610 weer uit en me N95 weer aan.
Nu mijn probleem: Wanneer ik dus s'middags mijn N95 weer aanzet, vraagt hij iedere dag weer om de datum en tijd!
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit een fout in de firmware kunnen zijn? Of heb ik soms iets verkeerd ingesteld ofzo?
Mijn firmware is trouwens up to date!
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en weet of ik hier iets aan kan veranderen want ik word het nu wel zat, elke dag opnieuw de datum en tijd invoeren!
Verwijderd
Het is wellicht handiger om voor elke map een bestand te maken, dan kan je in het programma zelf je map kiezen...dafmay schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:01:
Dus...bijv NLD.MLM met daarin als tekst [NLD]
Navigatie vandaag even getest, wel een beetje vreemd; spraak geeft alleen de E wegen aan en toen ik van de A4 naar de A13 moest hield mevrouw haar mond dicht, gelukkig wist ik waar het was. Grafisch overigens top, max. snelheid en alarm bij overschrijding wordt netjes aangegeven.
Hmm was mij niet opgevallen. Zou dat misschien een bug in de Nederlandse taal-versie kunnen zijn ? Binnenkort maar een uittesten met zowel de Nederlandse als de Engelse mevrouw...Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:35:
[...]
Het is wellicht handiger om voor elke map een bestand te maken, dan kan je in het programma zelf je map kiezen...
Navigatie vandaag even getest, wel een beetje vreemd; spraak geeft alleen de E wegen aan en toen ik van de A4 naar de A13 moest hield mevrouw haar mond dicht, gelukkig wist ik waar het was. Grafisch overigens top, max. snelheid en alarm bij overschrijding wordt netjes aangegeven.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 23-01-2008 23:44 ]
PIT+tanzer schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:34:
[...]
Heb je ervaring ermee, en welk internetsnelheid gebruik je!!??
UK versie Classic
Verwijderd
Wellicht als je je pincode uitzet als je die heb aanstaan.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:29:
Hallo,
Nu mijn probleem: Wanneer ik dus s'middags mijn N95 weer aanzet, vraagt hij iedere dag weer om de datum en tijd!Dus elke keer dat ik hem uitzet vergeet hij de datum en tijd! Ik ken geen enkele telefoon die dit vergeet zonder de accu te demonteren!
Mijn firmware is trouwens up to date!![]()
Je kan ook bijvoorbeeld maken:Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:35:
[...]
Het is wellicht handiger om voor elke map een bestand te maken, dan kan je in het programma zelf je map kiezen...
Benelux.mlm
En dan volgende erin zetten:
[NLD]
[LUX]
Enz...
Er zijn ook mlm bestanden te vinden waar al 30 landen instaan.. dus dan gaat het altijd goed... zijn ze allemaal geladen...
Ja ik.. en is niet te repareren.. Belcompany kan pas wat doen als je 4x terug stuurd.. heb al 2x gedaan.. en was 2 maanden kwijt.. geen zin om weer 2 maanden te moeten wachten... Echt kut..Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:29:
Hallo,
Nu mijn probleem: Wanneer ik dus s'middags mijn N95 weer aanzet, vraagt hij iedere dag weer om de datum en tijd!Dus elke keer dat ik hem uitzet vergeet hij de datum en tijd! Ik ken geen enkele telefoon die dit vergeet zonder de accu te demonteren!
Heb het sinds fw 11.. Het is alleen bij het uit doen, en dan weer aan... Herstart geen last...
De Nederlandse taal was ook niet officieel ervoordafmay schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:44:
[...]
Hmm was mij niet opgevallen. Zou dat misschien een bug in de Nederlandse taal-versie kunnen zijn ? Binnenkort maar een uittesten met zowel de Nederlandse als de Engelse mevrouw...
Geen ervaring mee, maar ipv je toestel uit te zetten, zet hem eens op het 'offline' profiel. (kan ook via spraaksturing)Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:29:
Verwijderd
ik heb ook zo'n file met een stuk of 40 landen maar hij doet het mooi nietMau_Maus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:46:
[...]
Je kan ook bijvoorbeeld maken:
Benelux.mlm
En dan volgende erin zetten:
[NLD]
[LUX]
Enz...
Er zijn ook mlm bestanden te vinden waar al 30 landen instaan.. dus dan gaat het altijd goed... zijn ze allemaal geladen...
maar we zullen eens verder experimenteren,
@mapex:
heb dat probleem ook met de tijd en datum maar ben er nog mee bezig, ik kwam er vandaag pas achter na een hoop dingen installen en verwijderen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 23:59 ]
Je kan op de volgende manier flitspalen toevoegen in Sygic:
Je kan gewoon op flitspaal.nl de flitspalen(mobiele versie) van TomTom downloaden.
Nu moet je de Ov2 bestanden om gaan zetten naar .upi bestanden.
Dit doe je op de volgende manier:
pak de rar file uit en start het programma ov2upi translator
klik linksonder op de knop .ovi->.upi
ga naar de map waar je tomtom flitspalen staan (*.ov2) selecteer een bestand
en open deze. de omzetting is dan gelijk gedaan.
herhaal dit met de andere *.ov2 bestanden.
de upi bestanden komen in dezelfde map als waar je tomtom flitspalen in staan.
vervolgens moet je de upi bestanden in de landenmap zetten
als je dus de nl map gebruikt komen de bestanden dus in geheugenkaart:maps\nld te staan.
De plaatjes (bmp file's) moeten in de map geheugenkaart:\Sygic\Icons
(geheugenkaart is dus de root van de kaart)
vervolgens kan je in het poi menu van sygic de flitspalen instellen.
menu, np beheer, waarschuw in de buurt van, selecteer 1 van de flitspaal icoontjes
en stel de waarschuwing in, herhaal dit met de andere bestanden.
suc6
Hier het juiste programma:
http://rapidshare.com/fil...Ov2Upi_Translator_2.1.exe
Je kan gewoon op flitspaal.nl de flitspalen(mobiele versie) van TomTom downloaden.
Nu moet je de Ov2 bestanden om gaan zetten naar .upi bestanden.
Dit doe je op de volgende manier:
pak de rar file uit en start het programma ov2upi translator
klik linksonder op de knop .ovi->.upi
ga naar de map waar je tomtom flitspalen staan (*.ov2) selecteer een bestand
en open deze. de omzetting is dan gelijk gedaan.
herhaal dit met de andere *.ov2 bestanden.
de upi bestanden komen in dezelfde map als waar je tomtom flitspalen in staan.
vervolgens moet je de upi bestanden in de landenmap zetten
als je dus de nl map gebruikt komen de bestanden dus in geheugenkaart:maps\nld te staan.
menu, np beheer, waarschuw in de buurt van, selecteer 1 van de flitspaal icoontjes
suc6
Hier het juiste programma:
http://rapidshare.com/fil...Ov2Upi_Translator_2.1.exe
1ste": Wel op goede plek gezet? Benelux werkt hier namelijk zo perfect...Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:55:
[...]
ik heb ook zo'n file met een stuk of 40 landen maar hij doet het mooi niet
maar we zullen eens verder experimenteren,
@mapex:
heb dat probleem ook met de tijd en datum maar ben er nog mee bezig, ik kwam er vandaag pas achter na een hoop dingen installen en verwijderen
2de: Wat ik heb is hardware matig.. een NSC zegt dat het via een condensator gaat ofzo.. vroeger via een klein backup batterijtje... Maar zit op de printplaat wat ze niet kunnen repareren en ik baal hard.. ik had het al eerder gemeld in dit topic... maar toen was ik enige
DuhMau_Maus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:49:
[...]
De Nederlandse taal was ook niet officieel ervoor
Verwijderd
Hm dus ik ben gelukkig niet de enige met dit probleemMau_Maus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:49:
[...]
Ja ik.. en is niet te repareren.. Belcompany kan pas wat doen als je 4x terug stuurd.. heb al 2x gedaan.. en was 2 maanden kwijt.. geen zin om weer 2 maanden te moeten wachten... Echt kut..
Heb het sinds fw 11.. Het is alleen bij het uit doen, en dan weer aan... Herstart geen last...
Maar het zit hem dus waarschijnlijk in de firmware? Iemand die hier een middeltje tegen heeft?
Nou bij mij ging het langzaam.. eerst als me batterij er een minuut uit was, dat ie het vergat.. toen 30 sec.. en zo steeds erger.. en nu:Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:03:
[...]
Hm dus ik ben gelukkig niet de enige met dit probleemMaar ik heb ook een paar keer gehad dat ik het niet opnieuw in hoefde te voeren
Het lijkt wel of die ze dag moet hebben.. Die van mij is al een keer 1,5mnd weg geweest naar een NSP omdat me achtergrondlicht in de slider niet meer aanging en nu heb ik dit!
![]()
Maar het zit hem dus waarschijnlijk in de firmware? Iemand die hier een middeltje tegen heeft?
uit, met batterij erin gewoon in...dan weer aan.. en hup tijd en datum vergeten...
Ik bedoel ermee, dat het oorspronkelijk voor een ander product was van Sygic
Verwijderd
ik heb het op de goede plaats staan, ik ben nu aan het denken dat als ik hem opstart en ik kijk welke kaart ik wil laden en ik wil bevestigen met de middelste knop(zoals dat normaal gaat) dat ik dan gewoon weer in menu geworpen word, heel errug vreemd
AhMau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:07:
[...]
Ik bedoel ermee, dat het oorspronkelijk voor een ander product was van Sygic
Thanks ! Ik ga er mee aan de slag. Btw met mobiele versie bedoel je de "smartphone versie" van de flitspaal website, of die andere ?patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:01:
Je kan op de volgende manier flitspalen toevoegen in Sygic:
Op de site www.flitspaal.nl de TomTom flispalen downloaden. en idd, de smartphone versie.dafmay schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:14:
[...]
Thanks ! Ik ga er mee aan de slag. Btw met mobiele versie bedoel je de "smartphone versie" van de flitspaal website, of die andere ?
Verwijderd
Hmm dat weet ik niet meer.. Ik heb er nu al dik 2 maanden last van geloof ik en het is echt zwaar irritant!Mau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:07:
[...]
Nou bij mij ging het langzaam.. eerst als me batterij er een minuut uit was, dat ie het vergat.. toen 30 sec.. en zo steeds erger.. en nu:
uit, met batterij erin gewoon in...dan weer aan.. en hup tijd en datum vergeten...
Verder nog iemand die hier ervaring mee heb?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 00:20 ]
Got it, thanks !patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:18:
[...]
Op de site www.flitspaal.nl de TomTom flispalen downloaden. en idd, de smartphone versie.
Verwijderd
ik zie nu wel mijn kaarten staan 2 stuks een map met all maps en NW europa in Sygic en ik kan ook deze kiezen maar ik kan ze niet openen met geen enkele toets met de middelste ga ik terug naar het menu, Linker selectie toets staat niet beschreven, Rechter selectie toets staat Terug bij en dan kom ik Sygic verder is er ook geen toets beschikbaar van het numpad
iemand die hier wat van afweet?
Ik doe ook vrolijk aan dit mee, maar je hebt lijkt het wel een erge rare/brake versie 'gevonden' erg veel meer steun kan er denk ik niet veel meer gegeven worden.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:31:
ik zie nu wel mijn kaarten staan 2 stuks een map met all maps en NW europa in Sygic en ik kan ook deze kiezen maar ik kan ze niet openen met geen enkele toets met de middelste ga ik terug naar het menu, Linker selectie toets staat niet beschreven, Rechter selectie toets staat Terug bij en dan kom ik Sygic verder is er ook geen toets beschikbaar van het numpad![]()
In Sygic hoef je geen kaart te selecteren.
Wanneer je een route plant naar een bepaald adres in bv spanje, zal hij automatisch de benodigde kaarten gebruiken.
Oftwel, hij ziet alle geïnstalleerde kaarten als 1 geheel tijdens het navigeren.
Briljant gewoon.
Wanneer je een route plant naar een bepaald adres in bv spanje, zal hij automatisch de benodigde kaarten gebruiken.
Oftwel, hij ziet alle geïnstalleerde kaarten als 1 geheel tijdens het navigeren.
Briljant gewoon.
Verwijderd
het is jouw versie die ik heb, maar zie mijn verhaal boven. als je geen kaarten selecteerd dan kan je ook niks plannenpatrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:55:
In Sygic hoef je geen kaart te selecteren.
Briljant gewoon.
In plaats van voor elke kaart een aparte MLM bestand te maken, maak je een ALL MAPS.MLM bestand aan. Dan dit bestand gewoon selcteren in instellingen>kaart overschakelen.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 01:00:
[...]
het is jouw versie die ik heb, maar zie mijn verhaal boven. als je geen kaarten selecteerd dan kan je ook niks plannen
Verwijderd
ik zie nu wel mijn kaarten staan 2 stuks een map met all maps en NW europa in Sygic en ik kan ook deze kiezen maar ik kan ze niet openen met geen enkele toets met de middelste ga ik terug naar het menu, Linker selectie toets staat niet beschreven, Rechter selectie toets staat Terug bij en dan kom ik Sygic verder is er ook geen toets beschikbaar van het numpadpatrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 01:11:
[...]
In plaats van voor elke kaart een aparte MLM bestand te maken, maak je een ALL MAPS.MLM bestand aan. Dan dit bestand gewoon selcteren in instellingen>kaart overschakelen.
Je hebt er bij het uit en aanzetten niets aan, maar als je de telefoon in Offline modus zet, dan is de sim ook offline en dan hoef je niet de telefoon uit te zetten.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:29:
Hallo,
Lost je probleem niet op, maar misschien maakt dit het iets minder irritant.
Wanneer je op het bestand all maps gaat staan, en dan klikt op de middelste selectietoets, krijg je automatisch de melding "multikaart all maps geladen".Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 01:13:
[...]
ik zie nu wel mijn kaarten staan 2 stuks een map met all maps en NW europa in Sygic en ik kan ook deze kiezen maar ik kan ze niet openen met geen enkele toets met de middelste ga ik terug naar het menu, Linker selectie toets staat niet beschreven, Rechter selectie toets staat Terug bij en dan kom ik Sygic verder is er ook geen toets beschikbaar van het numpad
Verwijderd
vraagje over Sygic, als het programma is opgestart is mijn hoofdscherm leeg, in ander nav progs wordt dan een menu, de kaart of je laatste positie weergegeven, of heb ik een instelling over het hoofd gezien??
Verwijderd
nee bij mij niet ik word zo terug gezet naar het apps menu als ik die indruk, ik zal es helemaal van voren af an beginnen eens kijken of dat helptpatrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 01:25:
[...]
Wanneer je op het bestand all maps gaat staan, en dan klikt op de middelste selectietoets, krijg je automatisch de melding "multikaart all maps geladen".
Ik doe dit via poiedit. Die gebruikt ook die bestanden van die site. Maar de iconen herkent ie niet. Naja hij ziet ze wel, maar leeg plekje waar de icoon hoord. Als ik de bmp's verwijder dan is er helemaal niks. Dus de locatie klopt, maar aan welke eisen moet de bmp's voldoen? Beetje irri als alarm afgaat met onzichtbare dingen.patrickt35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:01:
Ik kan ook nergen handmatig een icoon toewijzen ergens in het process als ik jou goed begrijp
Over welke plaatjes (bmp's) hebben we het hier ? Ik heb namelijk bij het omzetten van de TT file (naar extensie voor Sygic) geen bmp's gezien. Het werkt allemaal wel prima, poi wordt herkend en ik kan de waarschuwingen instellen. Morgen maar eens (voorzichtig) een road-test doen.Mau_Maus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 01:51:
[...]
Ik doe dit via poiedit. Die gebruikt ook die bestanden van die site. Maar de iconen herkent ie niet. Naja hij ziet ze wel, maar leeg plekje waar de icoon hoord. Als ik de bmp's verwijder dan is er helemaal niks. Dus de locatie klopt, maar aan welke eisen moet de bmp's voldoen? Beetje irri als alarm afgaat met onzichtbare dingen.
Ik kan ook nergen handmatig een icoon toewijzen ergens in het process als ik jou goed begrijp
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.