en hier staan alle tien manuals in het Nederlandsschumi2004 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:41:
[...]
En hier in het Nederlands voor je
http://www.nokia.nl/appma...p-mode=&wsrp-windowState=
Direct links:
Nokia N95 8GB User Guide in Dutch
Nokia N95 8GB Get Started Guide in Dutch
Bij mij ook zonder problemen, check je java instelling isMau_Maus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:37:
[...]
Daarom moet je ook naar de desktop versie gaan en niet mobiel zoals ik zei. Misschien heb je javascript uitstaan? Bij mij werkte het altijd.
Tha
Ik ook niet, daarom bieden we een alternatief... En die alternatief is sowieso handig als de bijlage groter zijn dan 1mb... want de live-inbox gaat maar tot 1mbVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:44:
[...]
Ik snap niet waarom het niet zou werken via die Windows Live inbox bij 'Berichten'.
Check... java....Mau_Maus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:18:
[...]
Ik ook niet, daarom bieden we een alternatief... En die alternatief is sowieso handig als de bijlage groter zijn dan 1mb... want de live-inbox gaat maar tot 1mb
JAVA/ECMA Ingeschakeld...toch wel
Apart... Hoord te werken....peerke63nl schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:45:
[...]
Check... java....
JAVA/ECMA Ingeschakeld...toch wel
Verwijderd
Daar heb je idd een punt..Mau_Maus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:18:
[...]
Ik ook niet, daarom bieden we een alternatief... En die alternatief is sowieso handig als de bijlage groter zijn dan 1mb... want de live-inbox gaat maar tot 1mb
He pssst check mijn eerste linkVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:11:
[...]
en hier staan alle tien manuals in het Nederlands
Verwijderd
Beste mensen,
Ik zit in dubio. Een tytn II, een n95-8GB of een N95. Ik denk toch een keuze tussen die laatste twee. Maar... waarom eur 200 extra betalen voor 8GB? een geheugenkaartje kost veel en veel minder. Waarom zou ik de 8GB nemen?
Tenslotte... ik wil eenvoudig en automatisch mijn e-mail kunnen lezen, met zo'n internet-inclusief blok van vodafone. Kan dat met de N95? Let wel, ik vraag dat omdat ik nu (nog) een n91 heb en dar niet over te spreken ben. Wat een ramp is dat.... Enfin, ik hoor graag welke nokia...
Ik zit in dubio. Een tytn II, een n95-8GB of een N95. Ik denk toch een keuze tussen die laatste twee. Maar... waarom eur 200 extra betalen voor 8GB? een geheugenkaartje kost veel en veel minder. Waarom zou ik de 8GB nemen?
Tenslotte... ik wil eenvoudig en automatisch mijn e-mail kunnen lezen, met zo'n internet-inclusief blok van vodafone. Kan dat met de N95? Let wel, ik vraag dat omdat ik nu (nog) een n91 heb en dar niet over te spreken ben. Wat een ramp is dat.... Enfin, ik hoor graag welke nokia...
Lees eens de pagina's van de afgelopen dagen door, daar kom je aardig wat tegen over deze toestellen en de veschillen + diverse meningen. Ik zou zelf voor de N95 gaan. Zoals jij al aangeeft is het geheugen uitbreidbaar, en dat van de 8GB versie niet. Verder is er na de laatste grote FW-upgrade voor de N95 een dermate toename van bruikbaar intern werkgeheugen dat dit voldoende is om een groot aantal apps tegelijk te kunnen gebruiken. Het grotere scherm van de 8GB versie heeft dezelfde resolutie dus zal onscherper zijn dan de originele N95. Ik denk ook dat je aardig leuke aanbiedingen kunt vinden voor de N95, nu de nieuwere 8GB versie uit is. Verder is de kleur een kwestie van smaak. Ik weet verder niets over de Tytn II.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:18:
Beste mensen,
[ Voor 26% gewijzigd door dafmay op 15-01-2008 15:44 ]
Wat is er mis met de discussie van 1 pagina terug?Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:18:
Beste mensen,
over ongeveer hetzelfde, het is hier trouwens geen tytnII forum
(ik vind de TytnII leuk voor erbij, maar als gewoon toestel is de N95 imo beter)
Tha
Mode: Portrait
SPMark 3D Score: 6828
3D Game: 75.13 fps
3D Fillrate: 26.73 Mtexels/s
3D Polycount: 535.79 Ktriangles/s
Best snel
SPMark 3D Score: 6828
3D Game: 75.13 fps
3D Fillrate: 26.73 Mtexels/s
3D Polycount: 535.79 Ktriangles/s
Best snel
het krijgen van een fix is inderdaad afhankelijk van veelk zaken. een gps sateliet stuurt constat signalen uit die slechts bestaan uit de tijd. door van verschillende satelieten de tijd en de plaats van de sateliet te vergelijken kun je een plaats bepalen.
de plaats van de satelieten moeten eerst berekend worden of ontvangen worden. de signalen HIERvoor worden slechts eens per minuut door een sateliet uitgezonden.
daarom is een fix verkrijgen sneller als je stilstaat of wanneer je veel satelieten ontvangt.
ook geblokeerde of slechte ontvangst door bijvoorbeeld warmtewerende coatings op de voorruit blokeren de signalen. mis je een normaal gps signaal, dan is dat niet zo erg, mis je de helft van een signal dat nodig is voor de fix, dan krijg je dus nooit een fix.
als je rijd, en je dus elke minuut 2 km verder bent, dan wordt het dus ook lastig om de verschillende "fix" signalen, die bijvoorbeeld 20 seconden uit elkaar zijn ontvangen ( en dus je lokatie 600 meter verder kan zijn) samen om te rekenen tot 1 punt dat nauwkeurig genoeg is voor een fix.
dat je een mobiel gps systeem dus niet kunt vergelijken mete en in een voertuig ingebouwd systeem is dus niet geheel juist. echter hebben vaste systemen soms bijvoorbeeld sensoren die je snelheid en en afstand dus bijhouden, waardoor er extra informatie beschikbaar is, waarmee dus sneller een plek kan worden berekend. die ook overeenkomt met een weg en rijrichting waar je op zit. ook hebben nieuwere systemen soms de mogelijkheid om van satelieten de lokatie te ontvangen via internet, wat leidt tot een snellere fix.
maar ik begrijp dat het aansluiten van een losse antenne via een kabel net kan, maar via bluetooth wel?
en de tytn II is volgens mij de mda vario III van t mobile? die ind ik niet mooi, dan kan ik dus betyer voor de touch dual gaan en een gps muis nemen. of wachten op de touch cruise, maar die is pas goed leverbaar vanaf eind februari volgens de geruchten. de n95 is dus geen heilige graal begrijp ik en mist tochscreen en windows mobile. in mijn ogen wel prettige zaken.
waarschijnlijk wordt het als het een pda wordt dan een htc model al of niet met bluetooth gps muis, en anders een nokia 6300
in ieder geval erg bedankt voor de uitleg, hier heb ik zeker wat aan!
de plaats van de satelieten moeten eerst berekend worden of ontvangen worden. de signalen HIERvoor worden slechts eens per minuut door een sateliet uitgezonden.
daarom is een fix verkrijgen sneller als je stilstaat of wanneer je veel satelieten ontvangt.
ook geblokeerde of slechte ontvangst door bijvoorbeeld warmtewerende coatings op de voorruit blokeren de signalen. mis je een normaal gps signaal, dan is dat niet zo erg, mis je de helft van een signal dat nodig is voor de fix, dan krijg je dus nooit een fix.
als je rijd, en je dus elke minuut 2 km verder bent, dan wordt het dus ook lastig om de verschillende "fix" signalen, die bijvoorbeeld 20 seconden uit elkaar zijn ontvangen ( en dus je lokatie 600 meter verder kan zijn) samen om te rekenen tot 1 punt dat nauwkeurig genoeg is voor een fix.
dat je een mobiel gps systeem dus niet kunt vergelijken mete en in een voertuig ingebouwd systeem is dus niet geheel juist. echter hebben vaste systemen soms bijvoorbeeld sensoren die je snelheid en en afstand dus bijhouden, waardoor er extra informatie beschikbaar is, waarmee dus sneller een plek kan worden berekend. die ook overeenkomt met een weg en rijrichting waar je op zit. ook hebben nieuwere systemen soms de mogelijkheid om van satelieten de lokatie te ontvangen via internet, wat leidt tot een snellere fix.
maar ik begrijp dat het aansluiten van een losse antenne via een kabel net kan, maar via bluetooth wel?
en de tytn II is volgens mij de mda vario III van t mobile? die ind ik niet mooi, dan kan ik dus betyer voor de touch dual gaan en een gps muis nemen. of wachten op de touch cruise, maar die is pas goed leverbaar vanaf eind februari volgens de geruchten. de n95 is dus geen heilige graal begrijp ik en mist tochscreen en windows mobile. in mijn ogen wel prettige zaken.
waarschijnlijk wordt het als het een pda wordt dan een htc model al of niet met bluetooth gps muis, en anders een nokia 6300
in ieder geval erg bedankt voor de uitleg, hier heb ik zeker wat aan!
ook niet te vergeten dat je zowieso niet elke dag dezelfde fix kan krijgen. De GDOP zal steeds verschillend zijn: de geometrische stand van de sattelieten. Hoe meer sattelieten, en hoe meer je een stervorm benadert, des te nauwkeuriger en sneller de fix.
Verder zijn zelfs de voertuigen rondom je, en je eigen voertuig, al een bron van signaal-verstrooiing en verstoring. Ook smalle steegjes e.d. zorgen voor slechte ontvangst.
Verder zijn zelfs de voertuigen rondom je, en je eigen voertuig, al een bron van signaal-verstrooiing en verstoring. Ook smalle steegjes e.d. zorgen voor slechte ontvangst.
gdop is ook wat ik bedoel met dat je de positie van de satelieten moet weten, en die informatie wordt slechts 1 keer per minuut of zo door de gps satelieten uitgezonden. dus een fix in 1 minuut is wel een gemiddelde waarde denk ik. als je er drie tegelijk ontvangt ontvang je minderof heb je slechte ontvangst heb je dus langere fix tijd. heb je veel satelietenin je bereik dn duurt het dus korter dan een minuut als je net mazzel hebt.
Verwijderd
Blijkbaar lezen de vrienden van VF mee, want sinds vandaag werkt het weerVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:07:
Zijn de "vrienden" van Vodafone weer bezig, of doe ik iets verkeer? Zaterdag ff een prepaid kaartje van VF gehaald om een maandje 3(,5)G te gebruiken. Zondag kaartje erin en Mail for Exchange ingesteld. Werkte allemaal prima. Ook nog ff Roadsync geinstalleerd en ook dat werkte prima. Beiden ingesteld op continu/push met m'n Exchange server.
Vandaag zie ik dat ik geen verbinding kan maken met m'n server. Log van de firewall bekeken en IP van m'n phone opgezocht... Niet terug te vinden. Browsen lukt prima (3,5G), dus verbinding werkt. Heb de verbinding ingesteld op VF-Live en ook de GPRS-versie geprobeerd, zonder resultaat.
Lijkt er dus op dat VF spontaan AcitiveSync is gaan blokken, iig voor prepay.
Ben ik de enige?
Hier heb ik nog niks over gevonden:
Iemand?Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:38:
Ik heb problemen met het verbinden van de N95 8GB (FW 15) met de PC via Bluetooth. Ik was al tot de conclusie gekomen dat dit niet werkt met de normale PC Suite (alle gangbare updates en ook de N-series versie). Ik krijg de melding "Kan telefoon niet verifiëren". Ik heb de PC in een domein hangen en daar schuilt het probleem. Als ik lokaal inlog werkt het wel. Hardware en drivers zijn dus OK. Ik kan via BT zonder PC Suite wel bestanden verzenden en ontvangen. Ook A2DP werkt prima. Ik heb een 3-tal dongles getest: Sitecom, Bluesoleil en Belkin.
Nu kwam ik PC Suite Enterprise Edition tegen en ging er vanuit dat het probleem met BT wel opgelost zou zijn. Oude PC Suite verwijderd inclusief alle software waar Nokia bijstond, maar helaas... Ik krijg nog steeds geen verbinding via BT met PC Suite. Ook hier weer getest met alle 3 de dongels.
Ik heb getest op 2 verschillende systemen: 1x dual boot XP/Vista Ultimate 64 en 1x dual boot XP/Vista Ultimate 32bit. Alle OS-en zijn volledig up-2-date, inclusief alle 3rd party drivers. De firewall staat niet per OS ingeschakeld. Er wordt gebruik gemaakt van MS ISA Server, welke al het interne verkeer toestaat.
Iemand een suggestie?
Wat jij zegt en denkt dat de N95 niet heeft, zit in de nieuwste firmware standaard.engelbertus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:28:
gdop is ook wat ik bedoel met dat je de positie van de satelieten moet weten, en die informatie wordt slechts 1 keer per minuut of zo door de gps satelieten uitgezonden. dus een fix in 1 minuut is wel een gemiddelde waarde denk ik. als je er drie tegelijk ontvangt ontvang je minderof heb je slechte ontvangst heb je dus langere fix tijd. heb je veel satelietenin je bereik dn duurt het dus korter dan een minuut als je net mazzel hebt.
Dat is A-GPS die zorgt ervoor dat jij veel sneller een fix krijgt.
Ik heb ervaring met tomtom ONE720 / Mda compact III / N95
en de N95 is echt niet minder snel met het vinden van satalieten dan andere, mijn ervaring is juist dat hij veel sneller is, door de A-GPS, voor de nieuwste firmware heb ik geen ervaring met het vinden van een fix, want mijn N95 heb ik meteen geupdate.
Het is gewoon afhankelijk van teveel factoren om te zeggen deze is sneller dan de ander.
Als je gewoon stilstaat, buiten, dan vind hij veel sneller een fix dan dat jij rijdend probeert een signaal te krijgen ongeacht of jij een tomtom one / tytnII of n95 hebt
Tha
Kan het zijn dat de N95 een maximum van 59:59 minuten video-recording toelaat. Ik had namelijk eerst 700Mb vrij op de geheugenkaart met 35min recording tijd over. Daarna geheugenkaart leeg gemaakt met nu totaal 1,7GB vrij, maar slechts 59:59min recording tijd. Dat lijkt niet te kloppen.
Ja, staat gewoon in de handleiding.dafmay schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:49:
Kan het zijn dat de N95 een maximum van 59:59 minuten video-recording toelaat. Ik had namelijk eerst 700Mb vrij op de geheugenkaart met 35min recording tijd over. Daarna geheugenkaart leeg gemaakt met nu totaal 1,7GB vrij, maar slechts 59:59min recording tijd. Dat lijkt niet te kloppen.
Verwijderd
Hallo,
Ik ben op zoek naar een woordenboek die ik op mijn N95 kan installeren. Weet iemand een gratis versie. Want ik heb wel een woordenboek gevonden (Slovoed) maar die kost me 35 euro!
Bedankt!
Ik ben op zoek naar een woordenboek die ik op mijn N95 kan installeren. Weet iemand een gratis versie. Want ik heb wel een woordenboek gevonden (Slovoed) maar die kost me 35 euro!
Bedankt!
gewoon 2 filmpjes makendafmay schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:49:
Verwijderd
Wow wat een gaaf ding, HTC Kaiser zit met video render problemen... Niks aan dus!
Internet op zo'n ding is wel irritant lijkt me, heel klein scherm...

Heb je geen full screen versie (lijkt me niet door lage reso)?
Scherm roteren en uitzoomen naar 75% of 50%. Teksten worden aangepast aan de breedte van het scherm, en zijn dus gewoon leesbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:29:
[afbeelding]
Eigenlijk valt het surfen de N95 me alles mee. De browser is een stuk beter dan ik verwacht had, iig een heel stuk beter dan IE op de PC
Ehm. www.vandale.nl? woordenlijst.org? Er zit een browser op, dat weet je toch?Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:13:
Hallo,
Bedankt!
[ Voor 24% gewijzigd door Fuzzillogic op 15-01-2008 22:36 ]
Verwijderd
Ik heb een klein probleem met het maken van een verbinding voor het ophalen van emails. Ik moet meestal twee keer een verbinding aangeven in plaats van gewoon één keer. Nogal irritant als ik via wlan wil, want dan moet ik twee keer een lang wachtwoord intypen. Enig idee hoe dat komt? Hebben meer mensen hoer last van? Sowieso stom dat ie dat wachtwoord niet automatisch onthoudt per wlan verbinding.
Of heb ik één of andere instelling over het hoofd gezien?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 22:47 ]
ik vind het ook 100% beter browsen dan mijn ppc, de vier punten toets doet goed zijn werk als muisScherm roteren en uitzoomen naar 75% of 50%. Teksten worden aangepast aan de breedte van het scherm, en zijn dus gewoon leesbaar.
Eigenlijk valt het surfen de N95 me alles mee. De browser is een stuk beter dan ik verwacht had, iig een heel stuk beter dan IE op de PC
en als je het scherm draait dan ziet het er echt top uit, met inderdaad wat uitzoemen word het nog beter. top
Tha
Verwijderd
Wow dat snap ik ff nietFuzzillogic schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:33:
[...]
Scherm roteren en uitzoomen naar 75% of 50%. Teksten worden aangepast aan de breedte van het scherm, en zijn dus gewoon leesbaar.
[...]
Ehm. www.vandale.nl? woordenlijst.org? Er zit een browser op, dat weet je toch?
Thnx
Ja, het surfen vind ik ook meevallen, gaat eigenlijk goed!Fuzzillogic schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:33:
[...]
Scherm roteren en uitzoomen naar 75% of 50%. Teksten worden aangepast aan de breedte van het scherm, en zijn dus gewoon leesbaar.
[...]
Ehm. www.vandale.nl? woordenlijst.org? Er zit een browser op, dat weet je toch?
In het buitenland (waar ik een woordenboek gebruik) wil je geen gebruik maken van internet-vertalers
uhh sorry hoor maar als je ons niet zo aardig vind mag je dat ook gewoon zeggenVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:47:
Hebben meer mensen hoer last van?
Ontopic, bij Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbindingen > Toegangspunten > Gewenst Toegangspunt > Opties > Bewerken > WLAN-beveil.instell. kun je je wachtwoorden ingeven en opslaan.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:47:
Ik heb een klein probleem met het maken van een verbinding voor het ophalen van emails. Ik moet meestal twee keer een verbinding aangeven in plaats van gewoon één keer. Nogal irritant als ik via wlan wil, want dan moet ik twee keer een lang wachtwoord intypen. Enig idee hoe dat komt? Hebben meer mensen hoer last van? Sowieso stom dat ie dat wachtwoord niet automatisch onthoudt per wlan verbinding.Of heb ik één of andere instelling over het hoofd gezien?
Je kunt als dat makkelijker is ook een bookmark maken in je browser en daar via opties > bookmark bewerken (oid) een default toegangspunt en eventuele inlognaam met wachtwoord opgeven. Uitgebreide uitleg kun je in de startpost terug vinden daarover.
[ Voor 13% gewijzigd door digital-IMEI op 15-01-2008 23:19 ]
Verwijderd
Hi, 't is de eerste keer dat ik post op dit forum, maar volg tweakers al een tijdje.
Ik heb dus een N95 8 Gb (FW 10xxxx). Zalige telefoon, alleen heb ik wel wat last van vastlopers.
Na het kopieren van muziek naar mijn N95 via PC Suite of Massaopslag (en het veilig verwijderen van hardware), dan blijft mijn N95 steken als ik naar Gallerij>Tracks ga. Ik kan nog wel terug naar standby-scherm, maar als ik het dan terug probeer, krijg ik hetzelfde. Als ik mijn N95 uitzet/aanzet, dan lukt het wel. Best wel vervelend vind ik. Iemand die hetzelfde voor heeft/had en een oplossing weet?
Met video's heb ik ong. hetzelfde. Als ik een video via massaopslag kopieer naar 'my videos', dan zie ik dit wel in videocentre>mijn video's, maar ik kan dit niet afspelen. Ofwel blijft dit hangen bij het openen van realplayer, ofwel gebeurt er niets voor 20 seconden en keer ik automatisch terug naar standby-scherm. Een reboot van mijn telefoon brengt wederom oplossing.
Voordat ik de usb kabel uittrek, doe ik altijd eerst "hardware veilig verwijderen" in windows xp, dus hier kan het niet aan liggen.
Alvast bedankt voor de reacties
Ik heb dus een N95 8 Gb (FW 10xxxx). Zalige telefoon, alleen heb ik wel wat last van vastlopers.
Na het kopieren van muziek naar mijn N95 via PC Suite of Massaopslag (en het veilig verwijderen van hardware), dan blijft mijn N95 steken als ik naar Gallerij>Tracks ga. Ik kan nog wel terug naar standby-scherm, maar als ik het dan terug probeer, krijg ik hetzelfde. Als ik mijn N95 uitzet/aanzet, dan lukt het wel. Best wel vervelend vind ik. Iemand die hetzelfde voor heeft/had en een oplossing weet?
Met video's heb ik ong. hetzelfde. Als ik een video via massaopslag kopieer naar 'my videos', dan zie ik dit wel in videocentre>mijn video's, maar ik kan dit niet afspelen. Ofwel blijft dit hangen bij het openen van realplayer, ofwel gebeurt er niets voor 20 seconden en keer ik automatisch terug naar standby-scherm. Een reboot van mijn telefoon brengt wederom oplossing.
Voordat ik de usb kabel uittrek, doe ik altijd eerst "hardware veilig verwijderen" in windows xp, dus hier kan het niet aan liggen.
Verwijderd
Ah thanks, code permanent instellen werkt goed idd, thanks voor de uitleg! Had het gemist in de openingspost kennelijk. Het blijft alleen nog steeds zo dat ik vaak een tweede synchronisatiepoging moet doen voor het werkt. De eerste keer dat ik kies 'email synchroniseren' duurt het eeuwig, en als ik dan annuleer en opnieuw ga doet ie het wel goed. Het gekke is dat er ook nooit een derde poging nodig is, en het niet uitmaakt of ik vodafone live of wlan gebruik als toegangspunt. Ik gebruik gewoon de interface van windows live in het menu berichten die is gecreëerd toen ik msn installeerde trouwens.Sjengcity schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:17:
[...]
uhh sorry hoor maar als je ons niet zo aardig vind mag je dat ook gewoon zeggen![]()
[...]
Ontopic, bij Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbindingen > Toegangspunten > Gewenst Toegangspunt > Opties > Bewerken > WLAN-beveil.instell. kun je je wachtwoorden ingeven en opslaan.
Je kunt als dat makkelijker is ook een bookmark maken in je browser en daar via opties > bookmark bewerken (oid) een default toegangspunt en eventuele inlognaam met wachtwoord opgeven. Uitgebreide uitleg kun je in de startpost terug vinden daarover.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 00:12 ]
Verwijderd
Welkom @GoT,Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:47:
Hi, 't is de eerste keer dat ik post op dit forum, maar volg tweakers al een tijdje.
In de startpost staat al aangegeven dat je het beste altijd de laatste firmware kan gebruiken. Voor jouw type is dat 15.xxx.. Ik heb zelf nooit met 10.xx gewerkt, maar heb ook geen last gehad van jouw probleem. Probeer dus de update.
Verwijderd
Hooi,Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:47:
Ik had wat betreft de video's last van hetzelfde. In Video Center speelden ze soms niet af en verwijderen was onmogelijk. Ik heb geupgrade naar de laatste versie (v15) en heb nergens meer last van. Let er wel op dat je je video's via Gegevensoverdracht overzet naar je telefoon en niet via PC Suite en dan Bestandbeheer.
Veel succes!
Groeten
Goeiemoggel,
Voor de N95 tweakers hier een leuke easter egg op je toestel
Weet niet of het op de 8Gb versie ook zijn/werkt, hoop dat iemand het wil proberen, hier op de N95-1 ze er iig wel
http://www.symbian-freak....vers_on_the_nokia_n95.htm
Weet niet of het op de 8Gb versie ook zijn/werkt, hoop dat iemand het wil proberen, hier op de N95-1 ze er iig wel
Verwijderd
De N95 8GB heeft ze niet, maar is niet echt jammer :-)
schumi2004 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:51:
Goeiemoggel,
Erg leuk haha!schumi2004 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:51:
Goeiemoggel,
Gelijk alle nokia ringtones enzo gekopieerd
Zo ff bekijken, nu een beetje druk op het werk
Verder heb ik eigenlijk niets interessants kunnen vinden in de overige mappen.
Gadgets FTW!
Ik zit even met iets wat ik niet opgelost krijg, wanneer ik verjaardagen van personen in mijn Outlook heb staan, dan komt daar zelf een reminder bij, in mijn outlook komt deze reminder aan het begin van mijn werkdag (zoals ingesteld in outlook), echter komen deze bij mijn N95 altijd om 23.45 uur, de dag er voor. Iemand enig idee of hier iets aan te doen is?
Weet iemand over Route 66 A-GPS ondersteunt? Ik kan het namelijk nergens vinden. vind het beetje omslachtig om eerst Nokica Maps te openen, vervolgens +/- 300KB datatransfer en wachten op sateliet en daarna Route 66 te openen.
Als je het op je Nokia bij GPS gegevens hebt ingesteld gaat dat automatisch. Dus als het bij Nokia Maps werkt, werkt het ook automatisch bij Route66. Je kan dat ook achteraf zien bij je logboek van data.goodfella schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:23:
Weet iemand over Route 66 A-GPS ondersteunt? Ik kan het namelijk nergens vinden. vind het beetje omslachtig om eerst Nokica Maps te openen, vervolgens +/- 300KB datatransfer en wachten op sateliet en daarna Route 66 te openen.
Misschien heb je hier wat aan over de werking:
Mau_Maus in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"
Ik heb ook problemen gehad met mijn kalender. Ik had dit geïmporteerd vanuit mijn oude gsm (Nokia 6021). Toen zag ik plots dat mijn verjaardag op 16 jan stond, terwijl ik er zelf nochtans vrij sterk van overtuigd was dat ik op 15 jan geboren was. Even sloeg de twijfel toe, maar mijn identiteitskaart bevestigde mijn vermoeden: de N95 was fout!Phoolie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:11:
Ik zit even met iets wat ik niet opgelost krijg, wanneer ik verjaardagen van personen in mijn Outlook heb staan, dan komt daar zelf een reminder bij, in mijn outlook komt deze reminder aan het begin van mijn werkdag (zoals ingesteld in outlook), echter komen deze bij mijn N95 altijd om 23.45 uur, de dag er voor. Iemand enig idee of hier iets aan te doen is?
Om de 1 of andere reden waren al de verjaardagen in januari en februari met een dag verschoven...
Vreemd genoeg kreeg ik het alarm voor de verjaardag wél op de juiste dag ...
Iets met het schrikkeljaar of zo? In ieder geval serieus ambetant...
Verwijderd
Hey Mensen,
ik volg dit topic al sinds ik die Nokia N95 8GB wil hebben, uiteindelijk dus toch maar nieuw abbo afgesloten met de Nokia N95 8GB, gisteren binnen gehad, helemaal tof!
Net wil ik m'n Firmware upgraden, dus software geinstalleerd, kabel erin.. Kan Windows de Drivers voor de kabel blijkbaar niet goed installeren! Nou toch maar proberen verbinding te maken.. Hij maakt wel verbinding! Dus ik Software Updater aangezet.. Die downloadde gelijk een nieuwe driver voor de USB Kabel, deze werkt ook niet! Ik kan nu wel (heeeeeel langzaam) dingen van mn telefoon afhalen, maar wanneer ik de Software Updater mn telefoon laat zoeken valt de verbinding weg!
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Het is een vodafone branded n95-2 met firmare 11.0.026..
Thanks alvast!
ik volg dit topic al sinds ik die Nokia N95 8GB wil hebben, uiteindelijk dus toch maar nieuw abbo afgesloten met de Nokia N95 8GB, gisteren binnen gehad, helemaal tof!
Net wil ik m'n Firmware upgraden, dus software geinstalleerd, kabel erin.. Kan Windows de Drivers voor de kabel blijkbaar niet goed installeren! Nou toch maar proberen verbinding te maken.. Hij maakt wel verbinding! Dus ik Software Updater aangezet.. Die downloadde gelijk een nieuwe driver voor de USB Kabel, deze werkt ook niet! Ik kan nu wel (heeeeeel langzaam) dingen van mn telefoon afhalen, maar wanneer ik de Software Updater mn telefoon laat zoeken valt de verbinding weg!
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Het is een vodafone branded n95-2 met firmare 11.0.026..
Thanks alvast!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 14:36 ]
Verwijderd
Vandaag is mijn abo bij kpn gestopt en heb nu t mobile . Voorheen had ik bij het surfen een 3,5G symbool nu alleen 3G en het surfen gaat rete traag . Ligt dit aan mijn sim kaart ( bij kpn had ik een zogenaamde u sim kaart ) of aan de instellingen ? Mijn huidige abo is een Relax 150 met internet totaal en bij kpn had ik mobiel 25 met surf en mail .:? .
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 14:48 ]
Wij krijgen van onze werkgever binnenkort een Nokia N95 8GB Vodafone branded .
Ik heb dit topic de laatste weken regelmatig gevolgd, maar ben er nog niet achter wat de evt softwarematige verschillen zijn tussen een Vodafone branded toestel en een unbranded exemplaar. Zijn er softwarematige verschillen en zo ja welke ? En zijn er nog eventuele extra verschillen/beperkingen als je een Vodeafone branded toestel gebruikt met een niet-Vodafone kaartje ? (toestellen worden sim-unlocked geleverd).
Een collega heeft een SE V800 Vodafone branded en die kan bv geen eigen mp3's als ringtone instellen, die moet ie perse downloaden via Vodafone. Ik mag toch hopen dat ze dit soort beperkingen niet meer hebben op de N95 8GB.
Ik heb dit topic de laatste weken regelmatig gevolgd, maar ben er nog niet achter wat de evt softwarematige verschillen zijn tussen een Vodafone branded toestel en een unbranded exemplaar. Zijn er softwarematige verschillen en zo ja welke ? En zijn er nog eventuele extra verschillen/beperkingen als je een Vodeafone branded toestel gebruikt met een niet-Vodafone kaartje ? (toestellen worden sim-unlocked geleverd).
Een collega heeft een SE V800 Vodafone branded en die kan bv geen eigen mp3's als ringtone instellen, die moet ie perse downloaden via Vodafone. Ik mag toch hopen dat ze dit soort beperkingen niet meer hebben op de N95 8GB.
[ Voor 11% gewijzigd door sanook op 16-01-2008 14:46 ]
Mau_Maus gaf het ook al aan, maar kan bevestigen dat Route 66 absoluut A-GPS ondersteunt. Bij mij op mijn huisadres ging een fix krijgen van 10 minuten buiten voor de deur staan naar 30 seconden binnenshuis voor het raam na FW upgrade direct in Route 66, dus dat moet absoluut A-GPS geweest zijn.goodfella schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:23:
Weet iemand over Route 66 A-GPS ondersteunt?
(zelden meegemaakt dat FW updates echt zo must have waren als de laatste twee voor de N95. Ongelofelijk dat software bij gelijkblijvende hardware zoveel uit kan maken. Je begint je af te vragen wat voor crapjob de eerste N95 firmware dan wel niet geweest moet zijn. Ben erg blij dat ik de gok met unbranden heb genomen).
Meen me zelfs te herinneren dat de eerste keer Route 66 mij toestemming vroeg om dataconnectie te openen voor A-GPS.
[ Voor 27% gewijzigd door xahmol op 16-01-2008 14:43 ]
Helaas heb ik geen antwoord gekregen op mijn vraag een paar pagina's terug. Ik zal hem proberen anders te stellen. Ik heb een aantal problemen met de bluetooth connecties.
Het connecten met TomTom gaat niet goed. Ik maak gebruik van verkeersinfo die via GPRS gedownload moet worden. Echter, Nokia herkent via bluetooth de TomTom als audioapparaat en daar zit ik nu niet op te wachten. Ik heb een bluetooth carkit en daar moet het audioapparaat naar verwijzen.
Telkens als ik mijn TomTom wil gebruiken om verkeersinfo te downloaden moet ik de N95 verwijderen uit de TomTom en opnieuw toevoegen, pas dan kan de data weer opgehaald worden.
Kortom: 1 voor 1 werkt enigszins, maar tezamen is niet te doen. Met mijn vorige tel. (SEK750i) werkt dit wel.
Het connecten met TomTom gaat niet goed. Ik maak gebruik van verkeersinfo die via GPRS gedownload moet worden. Echter, Nokia herkent via bluetooth de TomTom als audioapparaat en daar zit ik nu niet op te wachten. Ik heb een bluetooth carkit en daar moet het audioapparaat naar verwijzen.
Telkens als ik mijn TomTom wil gebruiken om verkeersinfo te downloaden moet ik de N95 verwijderen uit de TomTom en opnieuw toevoegen, pas dan kan de data weer opgehaald worden.
Kortom: 1 voor 1 werkt enigszins, maar tezamen is niet te doen. Met mijn vorige tel. (SEK750i) werkt dit wel.
Verwijderd
ik heb ze allemaal geprobeerd op mijn n95 8 gig maar geen een doet het, als ikColdcat schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:04:
[...]
In welke volgorde en hoe dien ik dit te installeren?
WindowsLive_S60_3_0_v_1_0_6141_Signed.SIS installeer krijg ik bij opstarten van msn steeds de melding dat mijn telefoon in offline modes staat, of dat ik geen verbinding heb, wat dus niet klopt.
en bij
WindowsLive_S60_3_1_v_1_1_8161_signed.SIS
krijg ik steeds een melding over een security certificaat, de problemen ontstonden na laatste firmware update (v 15.0.0.015) en ik bij terug zetten van back up msn niet meer zag staan in applicaties
ik heb dit forum al weer aardig door gespit maar het lijkt wel of ik de enige ben
Geen ervaring met de 8GB versie. Maar bij de N95-1 was op zich functionaliteit niet beperkt, alleen krijg je een foeilelijke Vodafone thema (wel te veranderen BTW), een irritante opstart animatie van Vodafone (niet uit te zetten dacht ik), een Vodafone live knop voor de rechter optietoets (aan te passen) en natuurlijk een Vodafone logo op de phone.sanook schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:38:
Wij krijgen van onze werkgever binnenkort een Nokia N95 8GB Vodafone branded .
Kan iemand aangeven wat de de evt softwarematige verschillen zijn tussen een Vodafone branded toestel of een unbranded exemplaar ?
Kon ik allemaal mee leven, maar wat voor mij de no-go was, was dat Vodafone zo verschrikkelijk traag is met FW updates voor de branded versions, dat duurt echt maanden. En de laatste twee FWs waren dermate essentieel dat ik toch maar eens ben gaan unbranden.
Of het alleen nu echt handig is om je zakelijke telefoon te gaan unbranden? Denk niet dat je werkgever daar erg blij van gaat worden
En een werkgever die N95s als bedrijfstelefoon gebruikt? Nice! Mijn werkgever heeft als policy de meest sobere Nokia die er zo ongeveer is (de 6021), vooral geen camera en zeker ook geen geheugen voor installatie van thema's etc. Maar goed, hij belt. Dan maar privé een N95, loop je alleen wel met twee telefoons te zeulen de hele dag (maar wel weer handig om privé en zakelijk strict te scheiden).
Of anders een Blackberry, maar wil graag mijn sociaal leven nog enigzins beschermen, geen zin een Crackberry te worden zolang ik het nog kan tegenhouden.
[ Voor 5% gewijzigd door xahmol op 16-01-2008 14:53 ]
Heb je ook eerst de DEP.SISX geinstalleerd?Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:49:
[...]
ik heb ze allemaal geprobeerd op mijn n95 8 gig maar geen een doet het, als ik
WindowsLive_S60_3_0_v_1_0_6141_Signed.SIS installeer krijg ik bij opstarten van msn steeds de melding dat mijn telefoon in offline modes staat, of dat ik geen verbinding heb, wat dus niet klopt.
en bij
WindowsLive_S60_3_1_v_1_1_8161_signed.SIS
krijg ik steeds een melding over een security certificaat, de problemen ontstonden na laatste firmware update (v 15.0.0.015) en ik bij terug zetten van back up msn niet meer zag staan in applicaties
ik heb dit forum al weer aardig door gespit maar het lijkt wel of ik de enige ben
En misschien helpt het bij toepassingsbeheer -> opties
de software controlles op nee te zetten...
Dat hoort niet. AGPS gaat buiten route66 om, hij vraagt er niet naar. Als je niks isntelt heb je geen agps.. stel je wel in, dan moet je een verbindingssoort opgeven, en als je dat gedaan ehbt vraagt ie niet om connectiexahmol schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:39:
[...]
Meen me zelfs te herinneren dat de eerste keer Route 66 mij toestemming vroeg om dataconnectie te openen voor A-GPS.
[ Voor 26% gewijzigd door Mau_Maus op 16-01-2008 15:00 ]
Is er een proggie waarme je verbindingen kunt loggen met je N95. Maar ik vrees dat route 66 het idd niet ondersteunt. jammer.Mau_Maus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:53:
Dat hoort niet. AGPS gaat buiten route66 om, hij vraagt er niet naar. Als je niks isntelt heb je geen agps.. stel je wel in, dan moet je een verbindingssoort opgeven, en als je dat gedaan ehbt vraagt ie niet om connectie
Wat niet ondersteunt? De nokia gps software ondersteunt AGPS... Elk programma wat daar aan koppelt is, kan dan gebruik maken van die functies...goodfella schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:02:
[...]
Is er een proggie waarme je verbindingen kunt loggen met je N95. Maar ik vrees dat route 66 het idd niet ondersteunt. jammer.
Zie me eerdere post:
Mau_Maus in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"
En de N95 heeft gewoon een eigen datalog, ik kan nu even niet checken, maar iemand wilt je vast even helpen met hoe je het menu doorbladerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 16-01-2008 15:05 ]
Verwijderd
[quote]Mau_Maus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:53:
[...]
Heb je ook eerst de DEP.SISX geinstalleerd?
DEP.SISX is geinstalleerd..bij toepassingsbeheer (moest even telefoon weer op nederlands zetten)
zie ik alleen software installaties, alleen ondertekenen en of alles
en er staat online certif. controle en die staat op uit..
beide opties veranderen helpen niet
[...]
Heb je ook eerst de DEP.SISX geinstalleerd?
DEP.SISX is geinstalleerd..bij toepassingsbeheer (moest even telefoon weer op nederlands zetten)
zie ik alleen software installaties, alleen ondertekenen en of alles
en er staat online certif. controle en die staat op uit..
beide opties veranderen helpen niet

Wellicht dat het kwam doordat ik Route 66 als eerste applicatie gebruikte direct na een FW upgrade. Misschien was het dan niet Route 66 maar het Nokia N95 OS die deze melding/vraag gaf, maar alleen toevallig oppopte bij het runnen van Route 66.Mau_Maus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:53:
Dat hoort niet. AGPS gaat buiten route66 om, hij vraagt er niet naar. Als je niks isntelt heb je geen agps.. stel je wel in, dan moet je een verbindingssoort opgeven, en als je dat gedaan ehbt vraagt ie niet om connectie
Idd, wat niet? Ben wat verbaasd, ik zeg in mijn post dat Route 66 A-GPS prima ondersteund, jij reageerd op deze post met 'inderdaad, hij ondersteund het niet'?goodfella schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:02:
Is er een proggie waarme je verbindingen kunt loggen met je N95. Maar ik vrees dat route 66 het idd niet ondersteunt. jammer.
Voor alle duidelijkheid, A-GPS werkt bij mij uitstekend onder Route 66 zonder eerst bv Nokia Maps te hoeven opstarten.
Verwijderd
Ik heb deze topic doorzocht naar een antivirus programma voor de n95 8gb.
Nu vind ik eigelijk helemaal niks
Dus ik neem aan dat het niet echt nodig is om zo programma op de telefoon te zetten?
Dus ik neem aan dat het niet echt nodig is om zo programma op de telefoon te zetten?
Die zijn er toch echt wel en ook gewoon in dit topic te vinden.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:48:
Of het nodig is? Zelf vind ik van niet, maar dat is verschillend per persoon.
Wat kan je niet vinden?Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:14:
[...]
Bedankt, voor de snelle updates, ik kan hem nog steeds niet vinden...
Het is nu echt niet nodig. Je hebt er genoeg... Er was ooit een bluetooth virus... maar je moet met s60v3 nu eerst altijd accepteren... Zover ik weet is er nog niks aan virussen... misshcien in de toekomst, maar nu dus nog niks...Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:48:
Kaspersky, F-secure, Trendmicro, ExoVirusStop hebben er wel 1 bijv voor s60v3
Verwijderd
Mensen,
Is er een programmaatje waarmee ik via de laptop mijn N95 8GB kan beheren?
Ik bedoel dus dat ik het beeld van de N95 op mn laptop heb en zo bijvoorbeeld door de menu's kan scrollen.
Ik had zoiets op mn vorige telefoontje maar dat was een Vario2 met windows mobile.
Zijn er eventueel N95 emulators voor windows? zodat ik wat spellen en appz kan testen zonder de telefoon in mn hand te hebben.
Alvast bedankt.
Mvgr.
Erik
Is er een programmaatje waarmee ik via de laptop mijn N95 8GB kan beheren?
Ik bedoel dus dat ik het beeld van de N95 op mn laptop heb en zo bijvoorbeeld door de menu's kan scrollen.
Ik had zoiets op mn vorige telefoontje maar dat was een Vario2 met windows mobile.
Zijn er eventueel N95 emulators voor windows? zodat ik wat spellen en appz kan testen zonder de telefoon in mn hand te hebben.
Alvast bedankt.
Mvgr.
Erik
Verwijderd
*** BUG of geen BUG in N95 8gb 0.15 Firmware ***
kan iemand het volgende bevestigen:
bij het maken van filmpjes:
Using mass storage -> movie stops every time (every 2 seconds) while recording;
Using telephone memory -> no problems at all
hebben jullie hier ook last van?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 17:17 ]
Gebruik zelf F-Secure Mobile Security, maar dat ding heeft echt nog nooit een virus gevonden. Overigens zit in deze versie ook een firewall, ze verkopen ook Mobile Anti Virus die geen firewall heeft (Overigens: als je die firewall te restrictief zet (lees hoger dan normal) vinden de meeste applicaties dat niet zo fijn).Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:48:
Ik heb deze topic doorzocht naar een antivirus programma voor de n95 8gb
Is het nodig? Denk nog niet echt. Maar goed, het kost ook weer niet heel veel en ben toch better safe than sorry. Wellicht dat het nuttig is als je veel zelfgebakken zelf nog te signen apps uit probeerd. Tenminste, als ik virusschrijver zou zijn en S60v3 interessant genoeg zou vinden om effort in te steken, zou ik mijn virus verspreiden als de nieuwste versie van RotateMe, Lightsaber oid (puur bedoelt als voorbeeld, wil geenszins suggereren dat er nu daadwerkelijk virussen zo verspreid worden).
Nou het gebruikt voor mij teveel power van me mobiel elke antivirus. ik doe het wel als het echt nodig is...xahmol schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:23:
[...]
Gebruik zelf F-Secure Mobile Security, maar dat ding heeft echt nog nooit een virus gevonden. Overigens zit in deze versie ook een firewall, ze verkopen ook Mobile Anti Virus die geen firewall heeft (Overigens: als je die firewall te restrictief zet (lees hoger dan normal) vinden de meeste applicaties dat niet zo fijn).
Is het nodig? Denk nog niet echt. Maar goed, het kost ook weer niet heel veel en ben toch better safe than sorry. Wellicht dat het nuttig is als je veel zelfgebakken zelf nog te signen apps uit probeerd. Tenminste, als ik virusschrijver zou zijn en S60v3 interessant genoeg zou vinden om effort in te steken, zou ik mijn virus verspreiden als de nieuwste versie van RotateMe, Lightsaber oid (puur bedoelt als voorbeeld, wil geenszins suggereren dat er nu daadwerkelijk virussen zo verspreid worden).
Gewoon, via bluetooth ofzo de PRC naar de C of E-drive van je N95 kopieren. Tadaa!Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:20:
Hallo,
Hoe kan ik een prc-bestand op mijn Nokia N95 zetten???
Bedankt
Maar dat is vast niet wat je bedoelde. PRC zijn namelijk executables voor PalmOS. En zoals je ongetwijfeld weet is je N95 geen PalmOS-device. Dus kun je geen PRC-executables draaien.
Verwijderd
Nee, anders zou het wel vaker naar voren zijn gekomen. Ligt aan de snelheid van zn sd kaart.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:16:
*** BUG of geen BUG in N95 8gb 0.15 Firmware ***
Verwijderd
Het ligt helemaal niet aan de snelheid van z'n SD-kaart, want als je IETS zorgvuldiger had gelezen had je geweten dat hij een N95 8GB heeft.
Probeer eens je geheugen helemaal leeg te maken en probeer het nog een keer. Anders kan een format volgens mij ook geen kwaad. Firmware 0.15, daar word ik niet wijzer van. Welke firmwareversie heb je?
Probeer eens je geheugen helemaal leeg te maken en probeer het nog een keer. Anders kan een format volgens mij ook geen kwaad. Firmware 0.15, daar word ik niet wijzer van. Welke firmwareversie heb je?
Heb nog nooit iets van vertagend effect, kortere batterijduur of iets dergelijks gemerkt. F-Secure werkt bij mij volstrekt geruisloos. Updaten doet hij als je toch al een connectie open hebt staan. Alleen als je langer dan 7 dagen niet internet begint hij te piepen dat wellicht toch updaten handig is.Mau_Maus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:26:
[...]
Nou het gebruikt voor mij teveel power van me mobiel elke antivirus. ik doe het wel als het echt nodig is...
Alleen is het wel handig als je een abo hebt die niet te kinderachtig is met dataverkeer, de laatste update van F-Secure was 297 KB. Niet in het buitenland updaten dus ;-) Meestal zijn de updates echter stukken kleiner.
BTW: Als kennelijk F-Secure updates 297 KB zijn is er kennelijk ook iets te beveiligen, anders valt er weinig te updaten.
Daar zat ik ook mee, twee telefoons. Toch maar zo'n dual-sim gekocht. Had er geen hoge verwachtingen van, maar het is heel werkbaar. De telefoon hoeft niet uit en weer aan om tussen twee sim-kaarten te schakelen. Je krijgt gewoon een extra optie in je menu.xahmol schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:49:
[...]
En een werkgever die N95s als bedrijfstelefoon gebruikt? Nice! Mijn werkgever heeft als policy de meest sobere Nokia die er zo ongeveer is (de 6021), vooral geen camera en zeker ook geen geheugen voor installatie van thema's etc. Maar goed, hij belt. Dan maar privé een N95, loop je alleen wel met twee telefoons te zeulen de hele dag (maar wel weer handig om privé en zakelijk strict te scheiden).
De non-cut versie past net tussen de body van je N95 en de batterij.
- of je stopt de stekker er in -
Verwijderd
Er is niks te beveiligen, er is gewoon geld aan te verdienen.xahmol schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:27:
[...]
Heb nog nooit iets van vertagend effect, kortere batterijduur of iets dergelijks gemerkt. F-Secure werkt bij mij volstrekt geruisloos. Updaten doet hij als je toch al een connectie open hebt staan. Alleen als je langer dan 7 dagen niet internet begint hij te piepen dat wellicht toch updaten handig is.
Alleen is het wel handig als je een abo hebt die niet te kinderachtig is met dataverkeer, de laatste update van F-Secure was 297 KB. Niet in het buitenland updaten dus ;-) Meestal zijn de updates echter stukken kleiner.
BTW: Als kennelijk F-Secure updates 297 KB zijn is er kennelijk ook iets te beveiligen, anders valt er weinig te updaten.
Zie http://secunia.com/search/?search=symbian&w=2
Er zijn uberhaubt geen serieuze Symbian virussen in omloop en de paar die er rondspoken werken niet meer op 3rd edition tenzij je zo stom bent om handmatig een dubieus programma te installeren.
Wellicht nuttig om te weten voor de mensen die het niet weten, hij is standaard te downloaden op je N95 onder "downloaden" welliswaar een trial, maar dan kan je iig ff kijken hoe of watxahmol schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:27:
[...]
Heb nog nooit iets van vertagend effect, kortere batterijduur of iets dergelijks gemerkt. F-Secure werkt bij mij volstrekt geruisloos. Updaten doet hij als je toch al een connectie open hebt staan. Alleen als je langer dan 7 dagen niet internet begint hij te piepen dat wellicht toch updaten handig is.
Tha
Niemand een kort reviewtje voor me... Ik had hem graag zelf getest maar me reparatie gaat de 4de week inMau_Maus schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:42:
Gebruikt iemand eigenlijk hier nog wel is dat gratis iSkoot voor skype? Ik weet dat in 1 van de eerdere delen sommige last hadden dat ie zomaar een nummer ging bellen ofzo... Maar goed ik weet dat er alternatieven zijn, maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaring op dit moment.
Verwijderd
Oeps, daar had ik even niet aangedacht.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:06:
Het ligt helemaal niet aan de snelheid van z'n SD-kaart, want als je IETS zorgvuldiger had gelezen had je geweten dat hij een N95 8GB heeft.
offtopic:
Iemand die 2 uur lid is mag overigens wel wat minder flamend reageren.
Overigens is het interne geheugen van de N95 8GB niet meer dan een dissected microSD-kaartje. Lijkt me dus een kapot geheugencontroller indien resetten etc. niet helpt.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 20:48 ]
Verwijderd
Denk dat het opgelost is, ga het zo uitproberen:
http://discussions.europe...artphones&thread.id=74031
http://discussions.europe...artphones&thread.id=74031
Holleboomer schreef op woensdag 16 januari 2008 @ PS: de firmware versie is overigens 15.0.015 (de laatste) 20:47:
[...]
Oeps, daar had ik even niet aangedacht.offtopic:
Overigens is het interne geheugen van de N95 8GB niet meer dan een dissected microSD-kaartje. Lijkt me dus een kapot geheugencontroller indien resetten etc. niet helpt.
Ik heb een usb adapter voor mijn ipod, dit is een adapter en stekker in één. Bedoelt dus om via een usb kabeltje je ipod te laden.
Nu vraag ik mij af of ik die ook veilig kan gebruiken om mijn sixaxis op te laden. ik heb een 40 gb dus maar 2 usb poorten, aan 1 poort hangt mijn 30 gb ipod en de ander grbruik ik voor mijn draadloze toetsenbord en muis.
het zou mooi zijn als ik de sixaxis dus via het stop contact kan opladen.
Nu vraag ik mij af of ik die ook veilig kan gebruiken om mijn sixaxis op te laden. ik heb een 40 gb dus maar 2 usb poorten, aan 1 poort hangt mijn 30 gb ipod en de ander grbruik ik voor mijn draadloze toetsenbord en muis.

Verkeerde topic??RobertRedCap schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:34:
Ik heb een usb adapter voor mijn ipod, dit is een adapter en stekker in één. Bedoelt dus om via een usb kabeltje je ipod te laden.
[afbeelding]
Moet je niet bij ps3 ofzo zijn?
Ja, ongetwijfeld, maar ik heb het vermoedde dat je in het verkeerde topic terecht bent gekomenRobertRedCap schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:34:
[afbeelding]
ik zou je graag nomineren voor deze vraag, weet nog niet in welke categorie, maar ik snapte eerst werkelijk geen moer van wat je bedoeldeRobertRedCap schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:34:
[afbeelding]
Tha
Is het mogelijk (en toegestaan) om met je notebook het internet op te gaan en daar je N95 voor te gebruiken? Ik heb een InternetBlox van Vodafone. Dit zou onbeperkt internetten mogelijk moeten maken. Hoe ga ik dan te werk?
Verwijderd
welke provider biedt de snelste verbinding voor euro 9,95 ? Want die van t-mobile wat ik heb is rete traag.
HAHHAHAHAHAHAH LACHEN!! ik volg al bijna een jaar het N95 topic en latste tijd ook het ps3 topic beetje in de war sjezus wat een eikel... sorry jongens...
Het is afgesloten, maar kan met een omweg... en onthou Vodafoon is niet onbeperkt of onbezorgd op papiersonsan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:22:
Is het mogelijk (en toegestaan) om met je notebook het internet op te gaan en daar je N95 voor te gebruiken? Ik heb een InternetBlox van Vodafone. Dit zou onbeperkt internetten mogelijk moeten maken. Hoe ga ik dan te werk?
Als je alleen kijkt naar snelheid dan Vodafoon... HSDPA snelheidVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:25:
welke provider biedt de snelste verbinding voor euro 9,95 ? Want die van t-mobile wat ik heb is rete traag.
Afgesloten? Hoe kom je daar bij, weet zeker dat het werk, post dit namelijk met me laptop met de internet verbinding van me N95, maar toegestaan is het geloof ik niet. Tot op heden nog geen gezeur mee gehad, maar het is wel eigen risico natuurlijk.Mau_Maus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:35:
[...]
Het is afgesloten, maar kan met een omweg... en onthou Vodafoon is niet onbeperkt of onbezorgd op papier
[...]
Het is nog heel simpel: je betaalt voor snelheid, of voor flexibiliteit. Bij T-Mobile mag je doen wat je wilt zo ongeveer, terwijl bij Vodofone met het rappe HSDPA binnen 12 minuten door de FUP heen bent. Hoewel, je mag het zorgeloos internet' niet gebruiken op je PC, dus je zult die FUP dan alleen op je mobiel erdoor mogen jagen.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:25:
En dat gezeik over 'traag'.. Ik vind het goed te doen, surfen op laptop met PIT, mits je je browser goed weet te configureren om overbodige drek niet te downloaden.
Nee precies, het mag niet. Wat heb je dan nog aan HSDPA? Voor VoIP op je mobiel zou dat nog erg fijn zijn, maar ook dat mag niet! "Zorgeloos", m'n reet.Phoolie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:49:
[...]
Afgesloten? Hoe kom je daar bij, weet zeker dat het werk, post dit namelijk met me mijn laptop met de internet verbinding van me mijn N95, maar toegestaan is het geloof ik niet. Tot op heden nog geen gezeur mee gehad, maar het is wel eigen risico natuurlijk.
[ Voor 27% gewijzigd door Fuzzillogic op 16-01-2008 22:53 ]
Hoe sluit jij e.e.a. aan dan? Ik snap via de usb-kabel, maar dan?Phoolie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:49:
[...]
Afgesloten? Hoe kom je daar bij, weet zeker dat het werk, post dit namelijk met me laptop met de internet verbinding van me N95, maar toegestaan is het geloof ik niet. Tot op heden nog geen gezeur mee gehad, maar het is wel eigen risico natuurlijk.
Ja hij checkt je user agent... Al eerder over gehad in het topic... Via een plugin in firefox kan je dit veranderen, maar anders kan het niet via vodafonePhoolie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:49:
[...]
Afgesloten? Hoe kom je daar bij, weet zeker dat het werk, post dit namelijk met me laptop met de internet verbinding van me N95, maar toegestaan is het geloof ik niet. Tot op heden nog geen gezeur mee gehad, maar het is wel eigen risico natuurlijk.
USB? Doe niet zo primitiefsonsan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:55:
[...]
Hoe sluit jij e.e.a. aan dan? Ik snap via de usb-kabel, maar dan?
Voor de goede orde: Vodafone heeft de FUP niet meer op 50 megabyte staan. De FUP is nu max 10 keer het gemiddelde gebruik. Geen idee wat het gemiddelde gebruik is, maar dat zal neem ik aan toch geen 5 MB zijn.Fuzzillogic schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:51:
[...]
Het is nog heel simpel: je betaalt voor snelheid, of voor flexibiliteit. Bij T-Mobile mag je doen wat je wilt zo ongeveer, terwijl bij Vodofone met het rappe HSDPA binnen 12 minuten door de FUP heen bent. Hoewel, je mag het zorgeloos internet' niet gebruiken op je PC, dus je zult die FUP dan alleen op je mobiel erdoor mogen jagen.
Ik heb iig nog nooit van de FUP last gehad.
En de snelheid is erg goed te noemen.
En doen wat je wilt in de snelheid van T-Mobile is ook nogal relatief ;-)
En dat is dus precies wat ik bedoelde met al die vage demo's die hier vaak van de nieuwste accelerometer appz rondzwerven. 99,9999% zal prima zijn, maar tegen die 0,0001% die vervolgens lekker met mijn telefoon betaal SMSsen gaat sturen wil ik me toch liever beveiligen. Maar wellicht ben ik paranoide, krijg je ervan als je gewent bent alles wat je aan internet hangt te beveiligen met firewall en antivirus.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:24:
[...]
Er zijn uberhaubt geen serieuze Symbian virussen in omloop en de paar die er rondspoken werken niet meer op 3rd edition tenzij je zo stom bent om handmatig een dubieus programma te installeren.
Ik meende zelfs gelezen te hebben dat je niet regelmatig over de 10x gemiddeld gebruik moet gaan. Waarschijnlijk wil dit dus zeggen dat je daar best een keertje overheen mag gaan, maar hoeveel het dan is weet ik ook niet.xahmol schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:45:
[...]
Voor de goede orde: Vodafone heeft de FUP niet meer op 50 megabyte staan. De FUP is nu max 10 keer het gemiddelde gebruik. Geen idee wat het gemiddelde gebruik is, maar dat zal neem ik aan toch geen 5 MB zijn.
Ik heb iig nog nooit van de FUP last gehad.
En de snelheid is erg goed te noemen.
En doen wat je wilt in de snelheid van T-Mobile is ook nogal relatief ;-)
Jongens, kijk dit is nou een schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie in de praktijk.Fuzzillogic schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:51:
[...]
Het is nog heel simpel: je betaalt voor snelheid, of voor flexibiliteit. Bij T-Mobile mag je doen wat je wilt zo ongeveer, terwijl bij Vodofone met het rappe HSDPA binnen 12 minuten door de FUP heen bent. Hoewel, je mag het zorgeloos internet' niet gebruiken op je PC, dus je zult die FUP dan alleen op je mobiel erdoor mogen jagen.
En dat gezeik over 'traag'.. Ik vind het goed te doen, surfen op laptop met PIT, mits je je browser goed weet te configureren om overbodige drek niet te downloaden.
[...]
Nee precies, het mag niet. Wat heb je dan nog aan HSDPA? Voor VoIP op je mobiel zou dat nog erg fijn zijn, maar ook dat mag niet! "Zorgeloos", m'n reet.
Natuurlijk is T-Mobile retetraag.
Ik heb een vraagje aan alle nokia N95 8GB bezitters: Hebben jullie ook oplichte pixels bij het maken van een foto in het donker zonder flits aan? De reden waarom ik dit vraag is: mijn nokia N82 heeft dit nml wel. (zie foto http://www.picserver.nl/view_image.php/J6MOGO269EE0 ) Mocht deze N95 8GB daar geen last van hebben. Dan ruil ik mijn N82 tegen deze gsm bij de BC.
PS: de oplichtende pixels zijn niet direct te zien op mijn mobiel. Maar via de pc.
PS: de oplichtende pixels zijn niet direct te zien op mijn mobiel. Maar via de pc.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Verwijderd
Sluit je tel.aan op je notebook mbv je USB kabel. Kies modus "PC suite". Start nokia PC suite. Klik op het icoon "verbinding maken met internet" (in de laatste versie is het icoon rechtsbovenin).sonsan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:55:
[...]
Hoe sluit jij e.e.a. aan dan? Ik snap via de usb-kabel, maar dan?
One Touch Acces start nu. Selecteer bij instellingen Vodafoon Netherlands, et voila. Makkelijker kan het niet.
Uiteraard is het ook mogelijk ditzelfde te doen middels Infrarood of Bluetooth.
RotateMe V2.0 Beta 6 is uit.
1 ding wat ik niet snap, hij zegt dat die eigenlijk geen nieuwe functionaliteiten wist en niks heeft toegevoegd, maar hij is wel bezig met V2.1 Beta 1..Wat komt daar in dan?
1 ding wat ik niet snap, hij zegt dat die eigenlijk geen nieuwe functionaliteiten wist en niks heeft toegevoegd, maar hij is wel bezig met V2.1 Beta 1..Wat komt daar in dan?
Ruis bij hoge gevoeligheid... Niet zo vreemd hoor...pinokkia schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:23:
Ik heb een vraagje aan alle nokia N95 8GB bezitters: Hebben jullie ook oplichte pixels bij het maken van een foto in het donker zonder flits aan? De reden waarom ik dit vraag is: mijn nokia N82 heeft dit nml wel. (zie foto http://www.picserver.nl/view_image.php/J6MOGO269EE0 ) Mocht deze N95 8GB daar geen last van hebben. Dan ruil ik mijn N82 tegen deze gsm bij de BC.
Verwijderd
Heb jij je telefoon op umts of dual mode staan?Vern schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:47:
[...]
Daar zat ik ook mee, twee telefoons. Toch maar zo'n dual-sim gekocht. Had er geen hoge verwachtingen van, maar het is heel werkbaar. De telefoon hoeft niet uit en weer aan om tussen twee sim-kaarten te schakelen. Je krijgt gewoon een extra optie in je menu.
De non-cut versie past net tussen de body van je N95 en de batterij.
Of iemand anders hier?
Bij mij werkte dat niet, ik weet niet of dat aan de sim van mijn werk ligt of aan die dual-sim. Ik had trouwens ook de non-cut versie. Klepje achterkant stond wel onder spanning, maar nooit problemen gehad daarmee.
Ben benieuwd naar je antwoord, dank
Verwijderd
Hoop niet dat ik een domme vraag stel, maar is het mogelijk om met de N95 te filmen zonder dat het rode lampje brandt? En is het mogelijk om (wellicht met 3rd party software) je camera om een bepaalde tijd laten beginnen en eindigen met filmen?
Reden dat ik dit vraag is omdat ik dichtbij een uitgaanscentrum woon en precies op de route woon waarlangs iedereen fietst. Met grote regelmaat worden er dingen gesloop bij me voor t huis, meestal rond vaste tijdstippen. Daarom zou ik graag de N95 eens een uurtje willen laten filmen.
Reden dat ik dit vraag is omdat ik dichtbij een uitgaanscentrum woon en precies op de route woon waarlangs iedereen fietst. Met grote regelmaat worden er dingen gesloop bij me voor t huis, meestal rond vaste tijdstippen. Daarom zou ik graag de N95 eens een uurtje willen laten filmen.
Is een webcam plaatsen niet makkelijker?Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:13:
Hoop niet dat ik een domme vraag stel, maar is het mogelijk om met de N95 te filmen zonder dat het rode lampje brandt? En is het mogelijk om (wellicht met 3rd party software) je camera om een bepaalde tijd laten beginnen en eindigen met filmen?
Precies, dan heb je ook nog eens software die zich focust op een punt, en begint met opnemen als er beweging is. toppieschumi2004 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:11:
[...]
Is een webcam plaatsen niet makkelijker?
Als het op vaste tijden is, zou ik gewoon zelf met een knuppel en een biertje achter de deur gaan zitten trouwens.
[ Voor 17% gewijzigd door Tha op 17-01-2008 09:14 ]
Tha
Verwijderd
schumi2004 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:11:
[...]
Is een webcam plaatsen niet makkelijker?

Kwaliteit van de opname lijkt me niet de eerste vereiste voor jouw doel. Volcontinu kunnen opnemen en idd aan en uitschakelen van de opname lijkt me in jouw geval veel nuttiger. Kun je hem de hele nacht laten lopen. En aangezien kwaliteit niet de hoogste prio heeft voldoet mocht je nog geen webcam hebben zowat de allergoedkoopste, dan alleen nog even wat goede software scoren als die er niet bijzit (is vast ook wel als freeware ergens te krijgen).Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:29:
[...]
Dat is natuurlijk ook een idee idd
Dacht direct aan de N95 omdat daarvan de opname kwaliteit erg goed is, maar tegenwoordig heb je ook heel behoorlijke webcams idd. De N95 valt ook nog eens erg op door het behoorlijk felle rode lampje in het donker...
OK, we raken off topic in een N95 thread zo, dus toch nog maar even de N95 noemen: lijkt me dus niet de meest logische toepassing van de N95.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.