Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.793 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kameraad en ik wilden wel eens weten wat de grafische verschillen zijn tussen de n95 en de n95 8gb. Dus we lieten 3d mark tegelijkertijd draaien op onze phones. Het beeld op mijn 8 gig versie zag er veel helderder uit en ook wat scherper. Alleen de overall-score verbaasde me nogal. De gewone n95 had een score van ongeveer 6700 en die van mij (8gb) maar 6400. Verdere specificaties weet ik zo niet meer uit mijn hoofd. Maar de gewone n95 scoorde op elk vlak (frame-rate e.d.) toch net een stukje beter.
Zou dit komen doordat het scherm wat groter is en daarom alles wat langzamer verwerkt word? Ik vond het vreemd omdat het er op mijn 8 gig versie een stuk gelikter uit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:19:
[...]

Operating System - Windows 98 SE *proest* ja ik denk het ook.

En ook nog een 8mp camera. Laat me toch niet lachen, de 5mp in de N95 stelt al niet veel voor. De lenzen zijn simpelweg niet goed genoeg om al de megapixels te rechtvaardigen. Al stoppen ze er 10mp in, je wil de foto's gewoon niet op groot formaat zien.

Lijkt me verder gewoon een hoax dit. Maar goed, wie ben ik.
Inderdaad, de specs zijn exact hetzelfde als de N96 wat een tijdje over het internet heeft gedwaald, wat ik persoonlijk nog geloofwaardiger vond...

Lijkt me eerder dat dit een NokLa (nokla) kloon is o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:58:
Mijn kameraad en ik wilden wel eens weten wat de grafische verschillen zijn tussen de n95 en de n95 8gb. Dus we lieten 3d mark tegelijkertijd draaien op onze phones. Het beeld op mijn 8 gig versie zag er veel helderder uit en ook wat scherper. Alleen de overall-score verbaasde me nogal. De gewone n95 had een score van ongeveer 6700 en die van mij (8gb) maar 6400. Verdere specificaties weet ik zo niet meer uit mijn hoofd. Maar de gewone n95 scoorde op elk vlak (frame-rate e.d.) toch net een stukje beter.
Zou dit komen doordat het scherm wat groter is en daarom alles wat langzamer verwerkt word? Ik vond het vreemd omdat het er op mijn 8 gig versie een stuk gelikter uit zag.
Intresting. Ik denk niet dat het verschil snel in de schermen zullen zitten wat ze hebben beide exact evenveel pixels, enige verschil is dat deze bij de 8GB iets verder uit elkaar staan om een iets groter scherm te creëren.

Waar ik eerder de verschillen in zou gaan zoeken zijn de firmware versies en of je deze tests gedaan hebt na een fresh-reboot.

offtopic:
sorry, dubbelpost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn firmware is v15 en die van mijn maat v20. Mijn 8 gig versie is nog zo goed als nieuw, waarop vrijwel nog geen software staat. En die van mijn maat staat best vol met software. Maar dat zou juist in mijn voordeel moeten werken, zou ik zeggen.
Een fresh-reboot???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:40:
Mijn firmware is v15 en die van mijn maat v20. Mijn 8 gig versie is nog zo goed als nieuw, waarop vrijwel nog geen software staat. En die van mijn maat staat best vol met software. Maar dat zou juist in mijn voordeel moeten werken, zou ik zeggen.
Een fresh-reboot???
Wat betreft de software zou inderdaad in het voordeel van de 8GB moeten zijn ja.
Een fresh reboot is gewoon een herstart van je telefoon waarna je geen functies van je telefoon gebruikt maar meteen die test laat lopen. Dan is het minste geheugen in gebruik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Sjengcity schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:44:
[...]
Wat betreft de software zou inderdaad in het voordeel van de 8GB moeten zijn ja.
Een fresh reboot is gewoon een herstart van je telefoon waarna je geen functies van je telefoon gebruikt maar meteen die test laat lopen. Dan is het minste geheugen in gebruik namelijk.
Heeft 1 van jullie hem misschien op het telefoongeheugen gezet en de ander niet?

voor wie ook een 3dmark test wil doenl

http://www.futuremark.com/download/spmarksymbianos9/

mijn score op de N95-1

SPmark 3d score: 6517

3d test:

3d Game: 69.28 FPS
3d Fillrate: 25.86 Mtexels/s
3d PolyCount: 517.37 Ktriangles/s

test 2: 6619
test 3: 6490

ik denk dat ze gewoon gelijk liggen ongeveer, heb ook geen idee waarom ze zo schommelen

[ Voor 19% gewijzigd door Tha op 13-01-2008 16:25 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Grappig verschil tussen landscape en portrait-mode: (N95-1, FW20)

Landscape:
6660 SP marks
70,52fps
26,07Mtex/s
535,98Ktri/s

Portrait:

6812 SP marks
74,50fps
26,32Mtex/s
542,54Ktri/s

Landscape is dus een paar procent trager. Wellicht omdat het scherm gedraaid in de framebuffer gezet moet worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzillogic op 13-01-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
n95 8gb SPmark scores:
6393
67,31 fps
25,06 Mtexels/s
516,00 Ktriangles/s

scoort dus inderdaad iets lager dan de gewone n95, het maakt voor de rest niks uit of je veel programmas op de achtergrond hebt draaien (2x getest). had dit trouwens ergens anders ook al gelezen (daar werden ongeveer alle symbian phones vergeleken) de n93(i) kwam daar het beste uit de test van allemaal

edit: oja, uiteraard met Fw 15

[ Voor 4% gewijzigd door cuberob op 13-01-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:13

Coldcat

HODL

N95 (Portrait)

SPMark 3D Score: 6780
74,80 fps
26,33Mtexels/s
534,52Ktriangles/s

N95 (Landscape)

SPMark 3D Score: 6568
71,59 fps
25,93Mtexels/s
515,10Ktriangles/s

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Coldcat schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:28:
N95 (Portrait)

SPMark 3D Score: 6780
74,80 fps
26,33Mtexels/s
534,52Ktriangles/s

N95 (Landscape)

SPMark 3D Score: 6568
71,59 fps
25,93Mtexels/s
515,10Ktriangles/s
N95-1 of N95-2? :o

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Kan het nergens vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Coldcat schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:35:
[...]

Kan het nergens vinden helaas.
De N95-1 is de eerste zonder 8GB
de N95-2 is de zwarte met 8GB :D

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Tha schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:48:
[...]

De N95-1 is de eerste zonder 8GB
de N95-2 is de zwarte met 8GB :D
Ow dat :+

Heb de N95-1, Noem het dan gewoon N95-8GB en N95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
leuk die benchmark results. Als iedereen dat hier zou doen dan kunnen we leuk overzichtje maken. Hierbij de mijne. Alles op phone geheugen geinstalleerd kats vol met zooi. Voor mijn doen een behoorlijk vervuilde telefoon.
N95 (Portrait)

SPMark 3D Score: 6683
70,80 fps
26,26 Mtexels/s
536,28 Ktriangles/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met het verbinden van de N95 8GB (FW 15) met de PC via Bluetooth. Ik was al tot de conclusie gekomen dat dit niet werkt met de normale PC Suite (alle gangbare updates en ook de N-series versie). Ik krijg de melding "Kan telefoon niet verifiëren". Ik heb de PC in een domein hangen en daar schuilt het probleem. Als ik lokaal inlog werkt het wel. Hardware en drivers zijn dus OK. Ik kan via BT zonder PC Suite wel bestanden verzenden en ontvangen. Ook A2DP werkt prima. Ik heb een 3-tal dongles getest: Sitecom, Bluesoleil en Belkin.

Nu kwam ik PC Suite Enterprise Edition tegen en ging er vanuit dat het probleem met BT wel opgelost zou zijn. Oude PC Suite verwijderd inclusief alle software waar Nokia bijstond, maar helaas... Ik krijg nog steeds geen verbinding via BT met PC Suite. Ook hier weer getest met alle 3 de dongels.

Ik heb getest op 2 verschillende systemen: 1x dual boot XP/Vista Ultimate 64 en 1x dual boot XP/Vista Ultimate 32bit. Alle OS-en zijn volledig up-2-date, inclusief alle 3rd party drivers. De firewall staat niet per OS ingeschakeld. Er wordt gebruik gemaakt van MS ISA Server, welke al het interne verkeer toestaat.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze mijn resultaten.

Phone: N95
Installed @ Phonememory

Mode: Portrait
SPMark 3D Score: 6763
3D Game: 71.92 fps
3D Fillrate: 26.79 Mtexels/s
3D Polycount: 537.50 Ktriangles/s

Mode: Landscape
SPMark 3D Score: 6579
3D Game: 68.54 fps
3D Fillrate: 26.06 Mtexels/s
3D Polycount: 530.18 Ktriangles/s

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Volgens mij nooit ter sprake gekomen hier maar heeft iemand hier wel eens van modded firmware gehoort voor je N95 (of ander device) ?
Nu volg ik een aantal fora's en zie daar modded firmware voorbij komen maar het is mij niet duidelijk of je er bv nokia maps mee verwijderd kan krijgen en andere zooi.
Ook zeggen ze nog meer ram vrij te kunnen maken.

Iemand ervaring hiermee?

p.s.:
Hier een voorbeeld site
http://www.mobilecastle.b...7-symbian-revolution.html

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 13-01-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:18:
Volgens mij nooit ter sprake gekomen hier maar heeft iemand hier wel eens van modded firmware gehoort voor je N95 (of ander device) ?
Nu volg ik een aantal fora's en zie daar modded firmware voorbij komen maar het is mij niet duidelijk of je er bv nokia maps mee verwijderd kan krijgen en andere zooi.

Iemand ervaring hiermee?

p.s.:
Hier een voorbeeld site
Haha reden dat ik het niet genoemd heb is omdat ik niet weet of het besproken mag worden :P

Paar dingen worden makkelijker. Maar tis toch altijd risico... en die jij ziet doet er ook eigen meuk al bij. Ik geloof dat nokia met de laatste nsu ook die manier heeft geblokkerd... Ik zou het niet zo snel doen. Der gaan wat beveiligingen af.. en volgens mij zat ie ook te proberen over te clocken,... geen zin in gezeik ermee :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 13-01-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 06:10
zo na een middag kloten Route 66 werkend op de N95 gekregen!:)
Signen enzo ging makkelijk maar t instaleren op de phone was wel pittig, begreep eerst echt niets van die Nokia software haha.

Is het eigenlijk ook mogelijk om een aparte map met games te maken op de N95? Kon dit niet vinden met de search.
Anders wordt het echt een onoverzichtelijke bende..

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic

Iemand ervaring hiermee?

p.s.:
Hier een voorbeeld site
Allemachtig.. MS Sans Comic?! :X Zelden zo'n onleesbaar forum gezien. Wat een bende! Geeft niet echt veel vetrouwen in de gehackte software...

Een 'killer feature' van die gehackte firmware daar heb ik nog niet gezien. Het mogelijk weglaten van Nokia Maps en andere meuk zal je waarschijnlijk enkele MB's besparen ja, maar wat schiet je daar mee op? Ik denk dat ik het interne geheugen van m'n N95 nooit volkrijg; het valt me op dat de Symbian-progjes behoorlijk klein zijn, dus je moet werkelijk ontzettend veel drek installeren voordat dat een probleem wordt. En dan is er nog altijd het 4GB MicroSD-kaartje ;)

Waar ik wel nog in geinteresseerd zou zijn is het terugkrijgen van de "volgen op kaart"-feature van Nokia Maps, welke ze gestolen hebben met FW20.
kernie schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:34:
Signen enzo ging makkelijk maar t instaleren op de phone was wel pittig, begreep eerst echt niets van die Nokia software haha.

Is het eigenlijk ook mogelijk om een aparte map met games te maken op de N95? Kon dit niet vinden met de search.
De optie "nieuwe map" in het menu van het menu heeft je ook niet op ideeen gebracht? :? :/

[ Voor 17% gewijzigd door Fuzzillogic op 13-01-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Iemand ervaring hiermee?

p.s.:
Hier een voorbeeld site
Ik ben altijd groot voorstander van aangepast firmware's wanneer het goed gedaan word en je inderdaad wat meer vertrouwen kan hebben in de maker van een firmware.
Voor mijn MDA compact III waren er tonnen aan verschillende firmwares die gemaakt werden door andere, touchflo erin etc etc. Hoop dat er voor de N95 ook zoiets beschikbaar komt

Is er trouwens geen 1 "modder" op de wereld die Tomtom's software kan aanpassen voor de N95 :9

Die layout is echt sick op dat forum, ads oke, maar dit slaat echt door :X

[ Voor 3% gewijzigd door Tha op 13-01-2008 20:54 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
zat net weer even met mijn telefoon te spelen (wat fotos uploaden) maar zag toen ineens de optie "tonen via eigen netwerk staan" (te zien als je op opties klikt op een foto in je galerij). als ik dit doe gaat hij zoeken naar een apparaat maar daar wordt ik weinig wijzer van (vind niks). ook in dit forum is deze optie nog nooit besproken (voor zover ik kon zien). heeft iemand enig idee wat deze optie inhoudt en hoe je het aan de praat krijgt, haal uiteraard graag het achterste uit mijn phone (n95-2 fw v15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
cuberob schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:33:
zat net weer even met mijn telefoon te spelen (wat fotos uploaden) maar zag toen ineens de optie "tonen via eigen netwerk staan" (te zien als je op opties klikt op een foto in je galerij). als ik dit doe gaat hij zoeken naar een apparaat maar daar wordt ik weinig wijzer van (vind niks). ook in dit forum is deze optie nog nooit besproken (voor zover ik kon zien). heeft iemand enig idee wat deze optie inhoudt en hoe je het aan de praat krijgt, haal uiteraard graag het achterste uit mijn phone (n95-2 fw v15)
Handleiding?

Home Media Server

op cdtje mee geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

cuberob schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:33:
Waarschijnlijk voor als je een Nokia Foto viewer hebt, deze kan je aansluiten op je tv.
soort kastje waarmee je verbinding kan maken

http://www.diskidee.nl/20...tronisch-fotokader/5209/2

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Mau_Maus schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:55:
[...]

Handleiding?

Home Media Server

op cdtje mee geleverd
Oude versie overigens. Op simplecenter.org vind je nieuwere. Overigens ben ik ook wel benieuwd naar de ervaringen met andere UPnP hard- en software.
Tha schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:13:
[...]

Waarschijnlijk voor als je een Nokia Foto viewer hebt, deze kan je aansluiten op je tv.
soort kastje waarmee je verbinding kan maken

http://www.diskidee.nl/20...tronisch-fotokader/5209/2
Dat is toch wel heul iets anders...

"Tonen via eigen netwerk" gaat via UPnP. Staat gewoon in de handleiding. Lezen mensen die niet ofzo? :/

[ Voor 41% gewijzigd door Fuzzillogic op 13-01-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben aan de haal gegaan met een nieuwe cover voor mijn N95 en heb daarbij de boel gesloopt.
Na vervanging heb ik geen GPS ontvangst meer via de ingebouwde GPS ontvanger en het probleem lijkt te worden veroorzaakt door het plakstripje en het koperen "vorkje" in het cover deel onder de cijfertoetsen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen of waar ik deze 2 onderdelen kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kernie schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:34:

1Druk op de menu knop( op het bovenste gedeelte van je telefoon. Het ziet er uit als een ovaal die 2 maal wordt onderbroken door een open vierkantje en een dicht rondje)
2Druk op de knop opties.(links boven aan op het bovenste toetsenbord)
3Bekijk de vierkante knop(bovenste toetsenbord, deze kan op 4 verschillende plekken worden ingedrukt). druk op het onderste gedeelte van deze knop. Je ziet dan in het beeldscherm dat er een gemarkeerd balkje verschuift naar beneden. Let op! druk het aantal keren op deze knop totdat hij op nieuwe map staat.
4Druk nu op het zwarte knopje binnen in de vierkante knop.
5Nu kan je de map een naam geven. Voor jou zal dit games worden. Druk dan op de 4 dan de 2 dan de 6 dan tweemaal de 3 en dan viermaal de 7. Nu staat er games. Druk nogmaals op de zwarte knop binnen in de vierkante(vier wegs knop).

Tadaaa en nu heb je eigenhandig een nieuwe map aan gemaakt.
Het verplaatsen van de games zelf lukt je denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 06:10
Fuzzillogic schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:34:
[...]

[...]

De optie "nieuwe map" in het menu van het menu heeft je ook niet op ideeen gebracht? :? :/
Die had ik nog niet gezien! 8)
Morgen eens proberen thnx
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:45:
[...]

1Druk op de menu knop( op het bovenste gedeelte van je telefoon. Het ziet er uit als een ovaal die 2 maal wordt onderbroken door een open vierkantje en een dicht rondje)
2Druk op de knop opties.(links boven aan op het bovenste toetsenbord)
3Bekijk de vierkante knop(bovenste toetsenbord, deze kan op 4 verschillende plekken worden ingedrukt). druk op het onderste gedeelte van deze knop. Je ziet dan in het beeldscherm dat er een gemarkeerd balkje verschuift naar beneden. Let op! druk het aantal keren op deze knop totdat hij op nieuwe map staat.
4Druk nu op het zwarte knopje binnen in de vierkante knop.
5Nu kan je de map een naam geven. Voor jou zal dit games worden. Druk dan op de 4 dan de 2 dan de 6 dan tweemaal de 3 en dan viermaal de 7. Nu staat er games. Druk nogmaals op de zwarte knop binnen in de vierkante(vier wegs knop).

Tadaaa en nu heb je eigenhandig een nieuwe map aan gemaakt.
Het verplaatsen van de games zelf lukt je denk ik wel.
U ook vriendelijk bedankt! Mag graag in Jip en Janneke taal lezen vaak meteen duidelijk! :)

[ Voor 67% gewijzigd door kernie op 13-01-2008 23:06 ]

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb gisteren een N95 8gb gehaald en het is werkelijk een geweldig toestel.

Aleen heb ik een vraagje over de WLAN instelling en de LIFEBLOG.

Als ik via de Wlan scan probeer te browsen krijg ik de melding ''gateway error'' heb van alles geprobeerd maar alleen via livesearch kan ik internetten en dat lukt ook niet altijd.

2e probleem: als ik bestanden via mijn pc wil verzenden naar mn telefoon via lifeblog krijg ik een melding dat lifeblog nie topm mn tel is geinstalleerd. Maar ik zie toch echt wel dat ie voorgeinstalleerd is, echter als ik lifeblog probeer te openen op mijn tel krijg ik een error meling met het niet kunnen openen van de database ofzo iets.

Kan iemand mij helpen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:41:
Hoi allemaal,

Ik heb gisteren een N95 8gb gehaald en het is werkelijk een geweldig toestel.

Aleen heb ik een vraagje over de WLAN instelling en de LIFEBLOG.

Als ik via de Wlan scan probeer te browsen krijg ik de melding ''gateway error'' heb van alles geprobeerd maar alleen via livesearch kan ik internetten en dat lukt ook niet altijd.
In de topicstart staat hier een stuk over. Misschien dat dat helpt.
Nokia N95 (8GB) - Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de 8gb versie en dacht dat je Winlive kon downloaden via het mapje Downloaden. Als ik daar heen ga en de gegevens bijwerk komt daar van alles te staan behalve het Mapje met Winlive.

Klopt dit of doe ik iets verkeerd en is het nog niet beschikbaar voor de 8gb?

En is het dan evt. mogelijk om het msn poppetje op je standbij/achtergrond scherm te krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

hmmm volgens mij begin ik problemen te krijgen met m'n n95.
Soms dan is hij het netwerk totaal kwijt, ik zie dan geen streepjes bij de netwerk sterkte en ook het t-mobile logo is dan verdwenen.. Oplossing is rebooten, maar wel lastig.
Maar, nog vervelender, soms geeft hij ook gewoon vol bereik aan, en dan ontvang ik ineens een sms, dat ik een oproep heb gemist, of mijn voicemail is in gesproken.

Uiteraard is dit niet ocntinue het geval, dus lastig om mee naar een nsp te gaan... ideeen?

oh ja, tis de standaard N95 met de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:07:
Ik heb sinds kort de 8gb versie en dacht dat je Winlive kon downloaden via het mapje Downloaden. Als ik daar heen ga en de gegevens bijwerk komt daar van alles te staan behalve het Mapje met Winlive.

En is het dan evt. mogelijk om het msn poppetje op je standbij/achtergrond scherm te krijgen?

Alvast bedankt!
Is al aantal keer gemeld. En als je startpost had gelezen, had je hem daar ook handmatig kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:28:
[...]

Is al aantal keer gemeld. En als je startpost had gelezen, had je hem daar ook handmatig kunnen downloaden.
De startpost heb ik inderdaad gelezen maar die link die daarbij staat werkt niet.
En ik heb geen branded toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
schumi2004 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:38:
leuk die benchmark results. Als iedereen dat hier zou doen dan kunnen we leuk overzichtje maken. Hierbij de mijne. Alles op phone geheugen geinstalleerd kats vol met zooi. Voor mijn doen een behoorlijk vervuilde telefoon.
N95 (Portrait)

70,80 fps
26,26 Mtexels/s
536,28 Ktriangles/s
van mij de vraag. Hoe maak je dan die benchmark of moet je er dan een programma opzetten ofzo?

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

fingerhead schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:08:
[...]

van mij de vraag. Hoe maak je dan die benchmark of moet je er dan een programma opzetten ofzo?
Tha schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:16:
[...]

Heeft 1 van jullie hem misschien op het telefoongeheugen gezet en de ander niet?

voor wie ook een 3dmark test wil doenl

http://www.futuremark.com/download/spmarksymbianos9/

mijn score op de N95-1

SPmark 3d score: 6517

3d test:

3d Game: 69.28 FPS
3d Fillrate: 25.86 Mtexels/s
3d PolyCount: 517.37 Ktriangles/s

test 2: 6619
test 3: 6490

ik denk dat ze gewoon gelijk liggen ongeveer, heb ook geen idee waarom ze zo schommelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb een vraag....Ik ben al 4 dagen bezig met nieuwe apps erop te zetten voor mijn N95 8Gb en dat lukt allemaal. :Y
Ik heb ook de nieuwe FW erop gezet, alleen ik kom uit 1 ding niet en wie kan mij daar bij helpen?
Het gaat om het volgende in bijna ieder filmpje met nokmate zie je dat het menu rondraait zoals je gallery hoe doen ze dit? :?
Met de lijst en raster veranderen kom ik er niet. wie o wie weet wat ik over het hoofd zie?
Heb ook gezocht hier maar ken niks vinden.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:07:
[...]

De startpost heb ik inderdaad gelezen maar die link die daarbij staat werkt niet.
En ik heb geen branded toestel.
Had je dat even gelijk moeten zeggen:

eerst:
http://rapidshare.com/files/59837759/dep.sisx.html

dan:
http://www.symbian-skin.c..._S60v3_1.08161_signed.SIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:41:
Ok ik heb een vraag....Ik ben al 4 dagen bezig met nieuwe apps erop te zetten voor mijn N95 8Gb en dat lukt allemaal. :Y
Ik heb ook de nieuwe FW erop gezet, alleen ik kom uit 1 ding niet en wie kan mij daar bij helpen?
Het gaat om het volgende in bijna ieder filmpje met nokmate zie je dat het menu rondraait zoals je gallery hoe doen ze dit? :?
Met de lijst en raster veranderen kom ik er niet. wie o wie weet wat ik over het hoofd zie?
Heb ook gezocht hier maar ken niks vinden.

Alvast bedankt _/-\o_
Misschien bedoel je Rotateme 2? dit is freeware gemaakt voor Bysamir.
Zelfde persoon als Nokmote app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:07:

Alvast bedankt!
Link in de startpost doet het idd niet meer ... , maar hier staat 'ie ook nog en de downloadlink wérkt :)

Je kunt daarna die "poppetjes" gewoon in je standbye applicaties zetten zodat je het programmatje handig op kunt starten (zoals je dat met alle applicaties kunt, overigens).

Ik heb deze download overigens nooit geprobeerd te installeren, mocht het zijn dat deze niet wil werken dan laat maar even weten. Heb thuis een 100% werkende versie (1.0.6141) die ik dan wel even online wil zetten. Laat maar.... dit IS 1.0.6141 .... én Sjengcity was me nét voor

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 14-01-2008 15:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msn doet het weer bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:59:
[...]

Laat maar.... dit IS 1.0.6141 .... én Sjengcity was me nét voor
Tsss.... Ik was iedereen voor :P
Was ie kapot dan? Als je Vodafoon bedoeld, dan had je er al eerder van kunnen genieten...
Eerste medling hier:
Ghostface in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

en verder...

En natuurlijk in het MSN en Vodafone topic natuurlijk...

[ Voor 47% gewijzigd door Mau_Maus op 14-01-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghia schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:47:
[...]

Ik had dat ook al eens geprobeerd met m'n Parrot carkit, maar dat werkte niet
Bij m'n Parrot carkit moest ik het anders doen.
Eerst heb ik de verbinding verwijdert tussen m'n Parrot en m'n Nokia.
Daarna contacten - opties - markering aan/uit - alle markeren - opties - visitekaartje verz. - via bluetooth en daarna de carkit geselecteerd en verzenden maar.
Nokia opnieuw aangemeld en voila :).
Bedankt allemaal voor de informatie.
De oplossing van Ghia kwam nog het dichtsbij de oplossing. Ik heb het als volgt gedaan.
De telefoon laten connecten met de Blue&Me, dan in het systeem naar Toevoegen contacten gaan, op dit moment wordt de verbinding dan verbroken met de telefoon. Als ik dan alle contacten als visitekaartje verstuur naar het systeem via Bluetooth gaat er niks fout en worden de contacten netjes overgenomen.
Wat ik nog wel wil proberen of het ook zonder deze omweg kan gaan met de *.sis bestandje wat robbertwebbe aan gaf.
In ieder geval iedereen bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Dandelion schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:16:
hmmm volgens mij begin ik problemen te krijgen met m'n n95.
Soms dan is hij het netwerk totaal kwijt, ik zie dan geen streepjes bij de netwerk sterkte en ook het t-mobile logo is dan verdwenen.. Oplossing is rebooten, maar wel lastig.
Maar, nog vervelender, soms geeft hij ook gewoon vol bereik aan, en dan ontvang ik ineens een sms, dat ik een oproep heb gemist, of mijn voicemail is in gesproken.

Uiteraard is dit niet ocntinue het geval, dus lastig om mee naar een nsp te gaan... ideeen?

oh ja, tis de standaard N95 met de nieuwste firmware.
Hmm. daar heb ik toevallig ook last van de laatste tijd. Spontaan een mail van Tmobile dat ik een oproep heb gemist en als je die persoon dan spreekt, dan blijkt dat zij meteen de niet bereikbaar dame aan de lijn krijgen.
Ik heb FW 12, dus niet eens de nieuwste. Vroeger helemaal geen last van gehad, dus het is of iets van Tmobile, of onze N95 hebben opeens last van slecht bereik.
Overigens kun je ook het Offline profiel kiezen en daarna weer je normale profiel en dan werkt het bij mij ook weer, dus wellicht dat dit je een reboot scheelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Blindfold op 14-01-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:08:
[...]

Misschien bedoel je Rotateme 2? dit is freeware gemaakt voor Bysamir.
Zelfde persoon als Nokmote app.
Nee deze heb ik al maar wat ik bedoel zijn de icoontjes die draaien zoals je gallery.
Ik zag het op een filmpje op youtube.
Weet alleen niet meer welke :'(
Kan het zijn dat het een onderdeel van een thema is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een manier is om al het gprs gebruik te blokkeren? Bij gebruik van gps maakt de n95 door a-gps gebruik van het netwerk, waarvoor je in het buitenland flink moet betalen. Ik weet dat je in de meeste programma's dit gebruik handmatig in kunt stellen, maar ik hoopte eigenlijk op een manier om alles in 1x te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:17:
Weet iemand of er een manier is om al het gprs gebruik te blokkeren? Bij gebruik van gps maakt de n95 door a-gps gebruik van het netwerk, waarvoor je in het buitenland flink moet betalen. Ik weet dat je in de meeste programma's dit gebruik handmatig in kunt stellen, maar ik hoopte eigenlijk op een manier om alles in 1x te blokkeren.
Zal je wel bij je provider moeten regelen. Even hun klantenservice bellen. Maar volgens mij om gprs te gebruiken moet ie toch een profiel hebben, maar je hebt kans als je die verwijderd dat mms het ook niet meer doet...
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:15:
[...]

Nee deze heb ik al maar wat ik bedoel zijn de icoontjes die draaien zoals je gallery.
Ik zag het op een filmpje op youtube.
Weet alleen niet meer welke :'(
Kan het zijn dat het een onderdeel van een thema is?
Misschien screenshotje ofzo? Vast wel een 8GB gebruiker die je kan helpen. Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, maar hoe dat bij een 8gb zit geen idee.

[ Voor 26% gewijzigd door Mau_Maus op 14-01-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24
Ik word helemaal gek van de N95 Music Player.

Probeer al heel de dag die artwork voor elkaar te krijgen. Ik heb verscheidende mp3s waarin de artwork al embedded is. Werkt niet om een of andere vage reden.

Ik heb dit artikel ook al doorgenomen: http://www.nokiaphoneblog...art_of_getting_mp3_a.html

Tevergeefs, hoe roggelen jullie de mp3 artwork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
goodfella schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:30:
Ik word helemaal gek van de N95 Music Player.

Probeer al heel de dag die artwork voor elkaar te krijgen. Ik heb verscheidende mp3s waarin de artwork al embedded is. Werkt niet om een of andere vage reden.

Ik heb dit artikel ook al doorgenomen: http://www.nokiaphoneblog...art_of_getting_mp3_a.html

Tevergeefs, hoe roggelen jullie de mp3 artwork?
Je kan een plaatje toevoegen als hoes...
Als je een cd ript via windows media player.. en je haalt de info op met hoes... dan kan je via de n95 plugin (zit op je cd) dit overzetten/rippen in een map op je phone... dan zit het er ook bij.

En bij die uitleg kan je ook een hoes als ID-tag doen. Ik wist niet dat, dat werkte... met nieuwste winamp kan dit ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 14-01-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:22:
Hallo,

Ik ben aan de haal gegaan met een nieuwe cover voor mijn N95 en heb daarbij de boel gesloopt.
Na vervanging heb ik geen GPS ontvangst meer via de ingebouwde GPS ontvanger en het probleem lijkt te worden veroorzaakt door het plakstripje en het koperen "vorkje" in het cover deel onder de cijfertoetsen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen of waar ik deze 2 onderdelen kan kopen?
Is er dan niemand die een idee of tip heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Mau_Maus schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:34:
[...]

Je kan een plaatje toevoegen als hoes...
Als je een cd ript via windows media player.. en je haalt de info op met hoes... dan kan je via de n95 plugin (zit op je cd) dit overzetten/rippen in een map op je phone... dan zit het er ook bij.

En bij die uitleg kan je ook een hoes als ID-tag doen. Ik wist niet dat, dat werkte... met nieuwste winamp kan dit ook.
Ik wil het met ID-tag doen, heb verscheidende programma's (itunes + itunes agent + itunes art importer en eventueel mp3tag) die het plaatje embedden in de ID3 tag. Heb nogal veel albums en ben niet van plan om elk plaatje handmatig toe te voegen. Thanks voor de WMP tip, maar gebruik helaas geen WMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, Ik heb nu een paar dagen de n95 8gb, een top telefoon :)

Heb alleen een vraag, Ik heb via een anderen telefoon via bluetooth stuk of 100 fotos op me n95 gezet, die komen automatisch ( ? ) in de Inbox terecht bij berichten, nu wil ik deze gewoon op de 8gb zetten,en dan gewoon in een map fotos. ik kan dit allemaal 1 voor 1 doen, hoe doe ik dit allemaal teglijk? ( ik kan wel alles teglijk in een map zetten,maar dan alleen in de mij berichten map

Gespreks duur van een oproep, kan ik dit aanzetten,of ergens terug vinden?

Ik ben al tijden bezig dit topic goed aan het doorlezen, maar heb iemand een aantal sites, waar leuke, en handige programmas te vinden zijn.

Ik heb nu ook divx player op me telefoon gezet, is deze aan te raden,of beter een anderen?,heb hem namelijk nog niet gebruikt.

Groeten

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
goodfella schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:52:
[...]

Ik wil het met ID-tag doen, heb verscheidende programma's (itunes + itunes agent + itunes art importer en eventueel mp3tag) die het plaatje embedden in de ID3 tag. Heb nogal veel albums en ben niet van plan om elk plaatje handmatig toe te voegen. Thanks voor de WMP tip, maar gebruik helaas geen WMP.
En Winamp?

Maar krijg je het helemaal niet toegevoegd? of komt het niet te voorschijn in de nokia muziekplayer? Al je bibliotheek gerefreshed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

schumi2004 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:38:
N95 (Portrait)

70,80 fps
26,26 Mtexels/s
536,28 Ktriangles/s
Ook ff benchmark gedraaid
N95 Regulair (Portrait)

Install @ Memcard

SPMark 3D Score: 6440
3D Game: 70,00 fps
3D FillRate: 24,86 Mtexels/s
3D PolyCount: 515,42 Ktriangles/s

Install @ Phonemem

SPMark 3D Score: 6765
3D Game: 71,75 fps
3D FillRate: 26,79 Mtexels/s
3D PolyCount: 538,89 Ktriangles/s

Zo te zien draait het sneller op de telefoon geheugen. Zou het beter zijn om alle apps op de telefoon geheugen te installeren?
Standaard doe ik dit op geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:53:
Hoi, Ik heb nu een paar dagen de n95 8gb, een top telefoon :)
Hai :P
Heb alleen een vraag, Ik heb via een anderen telefoon via bluetooth stuk of 100 fotos op me n95 gezet, die komen automatisch ( ? ) in de Inbox terecht bij berichten, nu wil ik deze gewoon op de 8gb zetten,en dan gewoon in een map fotos. ik kan dit allemaal 1 voor 1 doen, hoe doe ik dit allemaal teglijk? ( ik kan wel alles teglijk in een map zetten,maar dan alleen in de mij berichten map
Misschien kan je even een laptop met bluetooth als tussenstation gebruiken? En volgens mij kan ook gratis Y-browser bestanden uit je berichteninbox naar een locatie kopieren op je n95-8gb
Gespreks duur van een oproep, kan ik dit aanzetten,of ergens terug vinden?
Ja, weet niet uit me hoofd. Handleiding bied uitkomst.
Ik ben al tijden bezig dit topic goed aan het doorlezen, maar heb iemand een aantal sites, waar leuke, en handige programmas te vinden zijn.
Wat vind je leuk en handig?

Gratis:

http://www.freesymbiansoft.com/
http://www.getjar.com/software/
http://symbiansmartphone.blogspot.com/

voor de rest veel google, veel is verspreid over het www.
Ik heb nu ook divx player op me telefoon gezet, is deze aan te raden,of beter een anderen?,heb hem namelijk nog niet gebruikt.
Ligt eraan wat je wilt kijken. Voor gratis players weinig keus.

Coreplayer is wel een allround app, maar dat kost 30 dollar
Groeten

Jeffrey
Groeten terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn N95-1 benchmark in portrait mode:
SPMark 3D Score: 6969
3D Game: 75,01 fps
3D FillRate: 26,99 Mtexels/s
3D PolyCount: 559,97 Ktriangles/s

Raar dat die krengen zoveel verschillen... Ik heb hem helemaal vol staan met gare apps en zo en heb alles dat los en vast zit wel eens geprobeerd... Wel ff rotateme uitgezet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Coldcat schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:04:
[...]

In welke volgorde en hoe dien ik dit te installeren?
Als je allen msn wilt zou ik de eerste link en de laatste link doen.

De 2de is voor spaces..

3de is een oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Mau_Maus schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:53:
[...]

En Winamp?

Maar krijg je het helemaal niet toegevoegd? of komt het niet te voorschijn in de nokia muziekplayer? Al je bibliotheek gerefreshed?
Het is gelukt inmiddels, het lag aan de Itunes art importer, om een of andere reden doet hij niet juist de art in de ID-3 tag zetten, Itunes en Winamp zien ze wel alleen de N95 Music Player ziet het niet.

Heb de albums getagged met mp3tag en toen met itunes gesynced. nu zie ik ze wel. Weet iemand een goede album art tagger voor itunes die wel met de N95 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:38:
[...]

Is er dan niemand die een idee of tip heeft??
http://www.flickr.com/pho...-72157594527138974&size=o

kan je zien wat er bij je keypad kapot is?
de gps module zit daar achter als het goed is,
daarom moet je je n95 open hebben,

http://wvdoever.tweakdsl....9_RM-245_sm_level_1_2.pdf je kan ook hier even kijken, zie je precies wat er kapot is en wat je eventueel moet maken en repareren

[ Voor 18% gewijzigd door Tha op 14-01-2008 20:30 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
SPMark 3D score: 6603

3d tests
3d game: 72.49 fps
3d fillrate: 25.53
3d polycount 524.24 Ktriangles/s

in portrait mode.

SPMark 3D score: 6619

3d tests
3d game: 71.08 fps
3d fillrate: 25.93
3d polycount 527.74 Ktriangles/s

in landscape mode.

N95-2

[ Voor 33% gewijzigd door fingerhead op 14-01-2008 20:52 ]

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de "vrienden" van Vodafone weer bezig, of doe ik iets verkeer? Zaterdag ff een prepaid kaartje van VF gehaald om een maandje 3(,5)G te gebruiken. Zondag kaartje erin en Mail for Exchange ingesteld. Werkte allemaal prima. Ook nog ff Roadsync geinstalleerd en ook dat werkte prima. Beiden ingesteld op continu/push met m'n Exchange server.
Vandaag zie ik dat ik geen verbinding kan maken met m'n server. Log van de firewall bekeken en IP van m'n phone opgezocht... Niet terug te vinden. Browsen lukt prima (3,5G), dus verbinding werkt. Heb de verbinding ingesteld op VF-Live en ook de GPRS-versie geprobeerd, zonder resultaat.
Lijkt er dus op dat VF spontaan AcitiveSync is gaan blokken, iig voor prepay.
Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Tha schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:28:
[...]

http://www.flickr.com/pho...-72157594527138974&size=o

kan je zien wat er bij je keypad kapot is?
de gps module zit daar achter als het goed is,
daarom moet je je n95 open hebben,

http://wvdoever.tweakdsl....9_RM-245_sm_level_1_2.pdf je kan ook hier even kijken, zie je precies wat er kapot is en wat je eventueel moet maken en repareren
Je moet even kijken op pagina 41 van de pdf hierboven

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er ook een freeware MSN-cliënt bestaat voor de N95 en toestellen met dezelfde sotfware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:44:
Weet iemand of er ook een freeware MSN-cliënt bestaat voor de N95 en toestellen met dezelfde sotfware?
Heeft GOT een zoekfunctie? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:44:
Jemig heb je ooit gezocht? hier of google?

**Te laat:
wimmel_1 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:46:
[...]
Heeft GOT een zoekfunctie? O-)
Echt he :S

[ Voor 29% gewijzigd door Mau_Maus op 14-01-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:46:
[...]

Jemig heb je ooit gezocht? hier of google?

**Te laat:

[...]

Echt he :S
Ja, ik heb al gezocht, maar ik heb nog geen freeware programma's gevonden... Weet iemand of die er wel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:59:
[...]

Ja, ik heb al gezocht, maar ik heb nog geen freeware programma's gevonden... Weet iemand of die er wel zijn?
Oh mijn god.. wie doet hem die eer ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:00:
[...]

Oh mijn god.. wie doet hem die eer ?:P
Ik wil niet onbeleefd doen, maar als jij het weet kan je het toch vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Jep, nu weer back on topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:13:
[...]

Je moet even kijken op pagina 41 van de pdf hierboven
Dank je wel, het probleem zit waarschijnlijk in de koperen connector, gewoon geen ontvangst op de GPS. Blijft het probleem bestaan dat ik deze ergens op de kop moet zien te tikken. Bij de NSP helpen ze mij hier niet mee.

Begrijpelijk want ik was me bewust van garantieverval door wijziging van de cover maar toch!?

Ik heb de GPS graag weer aan het werk zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen.

Bedankt zo ver..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:55:
[...]

In de topicstart staat hier een stuk over. Misschien dat dat helpt.
Nokia N95 (8GB) - Deel 8
Dat had ik al doorgenomen maar ik kan er niet wijzer van worden.

Stabiele verbinding
- voeg bij advanced settings van specifieke Wlan-verbinding een vast IP-adres toe

Waar moet ik dat doen bij instellingen kan ik nergens een ip adres opgeven..

Daarna ga je naar je router en stel je voor dat mac adres het ip adres in dat je voor de N95 wil gaan gebruiken.

Ga daarna op N95 naar settings > acces points > betreffende access point > edit > advanced settings > ip4 settings > daar vul je je ip adres + subnet mask + standard gateway in.

Ik heb det niet terug kunnen vinden op mijn n95, ik zie nergens accespoints staan?

Graag wat meer hulp, dit is mijn eerste N-serie dus ik ben er niet al te handig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 11:11
Ik heb de n95 8gb en heb het volgende probleem:

Ik maak nogal vaak gebruik van de standaard muziek speler, maar sinds kort wanneer ik de orginele oordopjes aansluit speelt hij heel zacht af. Trek ik de plug eruit (dus dan gaat hij weer via de speakers) dan gaat hij wel hard. Het volume percentage veranderd niet en ik heb ook andere oordopjes geprobeerd maar het zelfde probleem blijft: heel zacht geluid via de oordopjes.

Probleem software matig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:05:
[...]

Ik wil niet onbeleefd doen, maar als jij het weet kan je het toch vertellen?
't is geen kwestie van beleefdheid/onbeleefdheid echter van eigen inzet. Je oorspronkelijke vraag is er een die al vele malen gesteld is hier én in andere topics aangaande Nokia toestellen die Symbian S60 v3 als OS hebben, dus dat is meerendeels de reden voor je verkregen reacties.

Nou ben je hier nog niet mee geholpen, dus bij dezen:

Om te beginnen: Het is hier op GOT niet toegestaan om links te posten naar non Free/Share ware zonder dat hier licentiekosten voor betaald worden, oftwel links die je hier aantreft zijn voor (bijna) 100% legaal. Ooit staat er tijdelijk wel eens wat minder legaals, echter deze "spullen" worden meestal vrij snel weer door een moderator verwijderd
Daarbij; als je bijvoorbeeld alleen de posts van vandaag bekeken had (14-01-08, al is dit inmiddels gisteren) dan had je al een afdoende antwoord gehad op je vraag.

Ik hoop dat je nú zelf even gaat zoeken hier in dit forum (druk even op de "home" knop op je toetsenbord en je zult zien dat je browser naar het begin van deze pagina springt... ongeveer rechtsbovenin zie je een gedeelte "quicksearch" waar je je zoekterm in kunt vullen. als je hier MSN Messenger invult kom je volgens mij al een heel eind :) ).
De applicaties die je gaat vinden zijn dus voor (bijna) 100% Freeware, echter wil dit nog niet zeggen dat ze gratis zijn in het gebruik. Messenger bijvoorbeeld verbruikt nogal wat data verkeer wat je weer zal moeten betalen aan je mobiele abonnement provider, tenzij je daar een soort van "Flat Fee" abo hebt.

P.S. Ik hoop overigens dat je dit leest zoals het bedoeld is; als een advies.

edit:
En om dan maar eens een voorbeeldlinkje van zoiets te geven: Internetradio op je S60 device

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 15-01-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
ik mag binnenkort een andere phone uitzoeken de keus is tussen een nokia n95 8 GB, een htc touch, touch dual, of touch cruisem een nokia 6300 of nokia 6120
ik heb t-mobile flex, en daarvan weet ik dat de mda compact II hetzelfde is als de htc p3300, met gps en tomtom 6

ik wil dus eigenlijk een toestel met gps met goeie navigatiesoftware, en dan heb ik eigenlijk de keus uit de n95, ne er zelf navgigatie opzetten of een mda compact3 / htc p3300 die al tomtom6 heeft. ook kan ik kiezen voor een toestel waarop ik software kan zetten zoals de touch of touch dual ik denk dat ik windows mobile zou waarderen, maar mis dan een gps. en de navigatiesoftware, maar die toestellen zijn niet zo duur als de n95.
de touch cruise heeft wel gps en tomtom6, maar s slecht leverbaar, en in tegenstelling tot de mda compact( branded t-mobile) nog niet in een tmobile goedkopere versie te krijgen.

aan alle optis kleven dus hun eigen nadelen, en mochten die niet bevreigend opgelost worden dan ga ik kieen voor een gescheiden oplossing van telefoon en navigatiesoftware, in wlek geval een goedkope nokia 6300 voldoet.

wat is jullie mening nu over of de navigatie software en gps en touchscreen/ windowsmobile ervaring, zodat ik kan bekijken of de n95 8gb een wardige concurent is voor de htc /t-mobile tegenhangers die ik hiervoor heb genoemd?

mijn eerste voorkeur gaat uit naar de touch cruise, dan naar de mda compact III / htc p3300 ivm met de aanwezige tomtom6.
daarna de n95 vanwege de gps, en daarna voor een touch zonder gps, waar ik dan software en gos muis bij koop.

is het verder mogelijk een externe gps antenne aan te sluiten via een kabel? ik heb er nl een nodig in de auto vanwege een warmtewerende voorruit die het signaal anders teveel blokeert.

ik hoor graag jullei opmerkingen en commentaren over de genoemde alternatieven voor de n95 8gb!

ik vraag hier dus naar jullie mening voor een beeldvorming van echte gebruikers, en niet zo zeer naar de technische zaken of een toestelvergelijking, vat dit dus zeker niet verkeerdop.
alvast bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Als je veel waarde hecht aan navigatie dan is de N95 misschien niet de juiste keuze, ik vind de GPS functionaliteit niet zijn sterkste punt.

Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik zelf Route 66 Benelux en ik vind het oke ( ik geef het een 7.5 ). Alleen de GPS fix duurt soms te lang, vorige keer was ik van Alphen a/d Rijn naar Rotterdam, en op ring Rotterdam had ik pas GPS ontvangst (met schuif open en A-GPS enabled, laatste firmware). Ongelofelijk toch? begreep er niets van.

Soms heb ik binnen 30 seconden een fix en soms duurt het gewoon te lang.

Binnenkort heb ik zelf een auto en dan ben ik wat meer op de weg wellicht kan ik dan beter advies geven. Vind het soms wel een beetje irritant als ik in de auto ga zitten en eventjes moet wachten op een GPS fix, het geeft een onbetrouwbaar gevoel, alsof de dure nokia N95 zijn werkt niet goed doet.

Ik hoop dat Nokia in de toekomst wat tweaks heeft betreft de GPS functionaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door goodfella op 15-01-2008 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goodfella schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 01:17:
Als je veel waarde hecht aan navigatie dan is de N95 misschien niet de juiste keuze, ik vind de GPS functionaliteit niet zijn sterkste punt.

Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik zelf Route 66 Benelux en ik vind het oke ( ik geef het een 7.5 ). Alleen de GPS fix duurt soms te lang, vorige keer was ik van Alphen a/d Rijn naar Rotterdam, en op ring Rotterdam had ik pas GPS ontvangst (met schuif open en A-GPS enabled, laatste firmware). Ongelofelijk toch? begreep er niets van.

Binnenkort heb ik zelf een auto en dan ben ik wat meer op de weg wellicht kan ik dan beter advies geven. Vind het soms wel een beetje irritant als ik in de auto ga zitten en eventjes moet wachten op een GPS fix, het geeft een onbetrouwbaar gevoel, alsof de dure nokia N95 zijn werkt niet goed doet.

Ik hoop dat Nokia in de toekomst wat tweaks heeft betreft de GPS functionaliteit.
Wachten op een fix kan ook bij de welbekende Tom Tom apparaten erg lang duren. O.a. het weer is ook van invloed op de werking/snelheid. Soms is m'n N95 sneller dan TT go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het verkrijgen van een "GPS Fix" voor een TOMTOM apparaat óf een fabrieks-af gemonteerd device kun je niet echt vergelijken met een hand-held als je het mij vraagt. ;)
Een auto staat als het goed is nog praktisch op de zelfde plaats als daar waar 'ie stond toen 'ie uitgezet werd en voor de meeste TOMTOM (go) apparaten geldt dit ook, zodat een "fix" vrij snel gemaakt kan worden op herberekening van de oude coördinaten.
Een mobile device (zoals een PDA/Smart Phone) heeft hier al minder voordeel van en heeft dus meer tijd nodig om te berekenen waar 'ie is.

@ Engelbertus: Het enige volwaardige alteratief voor een N95 (8GB of niet) is IMHO de HTC Tytn II. Deze heeft misschien als voordeel voor je dat 'ie wél TOMTOM draait met de ingebouwde GPS ontvanger, echter het aansluiten van een externe GPS muis middels kabel gaat je daar ook niet bij lukken (BlueTooth ??). Als nadeel heeft dat apparaat z'n afmetingen, voordeel is dan wél weer het QWERTY bordje......

Keuzes, keuzes.... keuzes....

* Will_M is nog steeds content met z'n N95 i.c.m. R66 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
wimmel_1 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 01:48:
@ Engelbertus: Het enige volwaardige alteratief voor een N95 (8GB of niet) is IMHO de HTC Tytn II. * DieterVDW is nog steeds content met z'n N95 i.c.m. R66 ....
Het enige nadeel van de Tytn II vind ik het gewicht. De N95 kun je nog behoorlijk als gewone gsm beschouwen, lekker in je broekzak, niet te groot, merk je niks van.
De Tytn II is echt een stuk zwaarder dan de N95. Ik denk dat je daarmee niet in broekzak rondloopt.
Zou ik persoonlijk ambetant vinden.
(+ Ik hou niet zo van Windows Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Het is ook de bedoeling dat je stil staat, ipv dat je rijdend een signaal probeert te zoeken... ongeacht of je een tomtom of een n95 gebruikt.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:21:
[...]

Dank je wel, het probleem zit waarschijnlijk in de koperen connector, gewoon geen ontvangst op de GPS. Blijft het probleem bestaan dat ik deze ergens op de kop moet zien te tikken. Bij de NSP helpen ze mij hier niet mee.

Begrijpelijk want ik was me bewust van garantieverval door wijziging van de cover maar toch!?

Ik heb de GPS graag weer aan het werk zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen.

Bedankt zo ver..................
Kan je mij uitleggen wat er kapot is? desnoods met een fototje ervan,
het lijkt er namelijk op dat aan de onderkant (dus waar je je lader insteekt)
ook een soort verbindings puntje zit met de printplaat. als jij deze ook hebt vervangen, zet dan die oude er weer eens op om te kijken of dat scheelt. (dat is wat ik kan zien in die pdf)

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zo alles is weer de deur uit, en kom net tot de ontdekking dat ze bij symbiansigned 1 van mijn accounts geblokked hebben :(

Vandaag maar eens aan de slag gaan met dat eigennetwerk instellen op die N95 van me en een review staat ook nog op de planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

schumi2004 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:40:
Zo alles is weer de deur uit, en kom net tot de ontdekking dat ze bij symbiansigned 1 van mijn accounts geblokked hebben :(

Vandaag maar eens aan de slag gaan met dat eigennetwerk instellen op die N95 van me en een review staat ook nog op de planning :)
Toch niet de lang verwachte Navigon review he *O*

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

bla...
Heb je toevallig een warmtewerende ruit?
In mijn ouwe kleine koekblik heb ik altijd een snelle fix :)
Nu alleen nog een houder kopen :?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Hoi

Probleempje / uitdaging ;)
Het lukt mij niet om een bijlage uit mijn mail (hotmail) die ik lees op mijn N95-1 te downlaoden op mijn N95. Krijg telkens de melding dat ik "invak opnieuw moet synchroniseren"

Echter dat heeft niet het gewenste effect. Het gaat om een bestandje van +/- 70kB

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
peerke63nl schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:20:
Hoi

Probleempje / uitdaging ;)
Het lukt mij niet om een bijlage uit mijn mail (hotmail) die ik lees op mijn N95-1 te downlaoden op mijn N95. Krijg telkens de melding dat ik "invak opnieuw moet synchroniseren"

Echter dat heeft niet het gewenste effect. Het gaat om een bestandje van +/- 70kB

Iemand enig idee?
Probeer het via de online variant :P (en niet de mobiele website versie)

De inbox is soms raar... Bij mij ververste die ooit ineens niet meer... Even de laatste paar mailtje via pc verwijderd.. en hop alles deed het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
Ik heb even een vraag misschien te simpel.

maar aangezien ik een Spaanse handleiding bij me 8 gig had gekregen kwam ik er niet makkelijk uit (A). als ik mijn n95 connect met de pc via de usb kabel en dingen overzet. Daarna wilt gaan afsluiten. dus geef aan in windows dat die moet loskoppelen dat lukt. en dan dacht ik dus trek ik de kabel eruit. Maar dan komt die met een reactie van. bestandsoverdracht goed afsluiten of iets er zijn mogelijk gegevens verloren. en dan staat erbij waar het te vinden is. Dus ik de kabel er weer in en zoeken naar ''beëindigen van bestand overdracht''. Maar kan dit niet vinden. Jullie zullen vast wel weten hoe ik dit moet uitvoeren (A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Mau_Maus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:51:
[...]

Probeer het via de online variant :P (en niet de mobiele website versie)

De inbox is soms raar... Bij mij ververste die ooit ineens niet meer... Even de laatste paar mailtje via pc verwijderd.. en hop alles deed het weer...
Hallo Mau_Maus

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met de "online variant" (desktop??)

ik heb Windows Live messenger geinstalleerd op N95 en daarmee werd ook een "Inbox" voor die mail aangemaakt. De mail kan ik goed lezen. Alleen het downloaden van de bijlagen mislukt dus. Ze worden wél weergegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

peerke63nl schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:02:
[...]

Hallo Mau_Maus

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met de "online variant" (desktop??)

ik heb Windows Live messenger geinstalleerd op N95 en daarmee werd ook een "Inbox" voor die mail aangemaakt. De mail kan ik goed lezen. Alleen het downloaden van de bijlagen mislukt dus. Ze worden wél weergegeven...
hij bedoeld denk ik gewoon die je opent in een browser op je toestel

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

ik zit even met een raar probleem, het lukt me niet meer om mail van mail.mac.com op mijn n95 te ontvangen. Ik blijf maar de melding krijgen "incoming mail server not found"
nou weet ik toch echt zeker dat inkomende mail pop3 van mac mail.mac.com moet zijn.
Eerder heeft het wel prima gewerkt.
wat zou het kunnen zijn?
ik gebruik verder dezelfde instellingen van mijn mail programma op mijn mac, ben er al uren mee bezig en snap er niks meer van 8(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 16:12
Even een vraagje tussendoor. Hoewel de N95 de beschikking heeft over GPS werk ik toch liever met mijn TomTom 910. Daarbij heb ik in mijn auto een Bluetooth systeem waarmee ik handsfree kan bellen (Blue&Me van Fiat).

Alleen vanmorgen heb ik de combinatie geprobeerd, maar dat lijkt niet te werken. Op mijn oude K750i was het mogelijk om een data connectie te maken naar TomTom voor de verkeersinfo en de spraak door te zetten naar Blue&Me. Op mijn N95-1 krijg ik dit absoluut niet voor elkaar. Beide apparaten worden herkent als audio en dus moet de verbinding van het ene apparaat worden verbroken als het andere apparaat wil connecteren.

Iemand enig idee hoe ik dit op mijn tel zou moeten instellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Tha schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:10:
[...]
hij bedoeld denk ik gewoon die je opent in een browser op je toestel
jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fingerhead schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:56:
...
maar aangezien ik een Spaanse handleiding bij me 8 gig had gekregen kwam ik er niet makkelijk uit ...
Nederlandse heb ik niet gevonden, maar hier is een Engelse handleiding voor de N95-2 8GB

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Mmmm... bedankt voor het advies al vast.

Als ik naar www.hotmail.com ga krijg ik echter alleen een lege pagina te zien.... :$
Dus ik probeer nog ff verder ...
Het is immers een uitdaging.

Cheerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

peerke63nl schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:04:
[...]

Mmmm... bedankt voor het advies al vast.

Als ik naar www.hotmail.com ga krijg ik echter alleen een lege pagina te zien.... :$
Dus ik probeer nog ff verder ...
Het is immers een uitdaging.

Cheerio
en als je naar mobile.live.com gaat?

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Tha schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:13:
[...]

en als je naar mobile.live.com gaat?
U is geweldig en snel _/-\o_

Ik zie dan wel de bijlagen in een rijtje staan maar heb niet de mogelijkheid tot downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
peerke63nl schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:27:
[...]

U is geweldig en snel _/-\o_

Ik zie dan wel de bijlagen in een rijtje staan maar heb niet de mogelijkheid tot downloaden
Daarom moet je ook naar de desktop versie gaan en niet mobiel zoals ik zei. Misschien heb je javascript uitstaan? Bij mij werkte het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:02:
[...]

Nederlandse heb ik niet gevonden, maar hier is een Engelse handleiding voor de N95-2 8GB
En hier in het Nederlands voor je ;)
http://www.nokia.nl/appma...p-mode=&wsrp-windowState=

Direct links:
Nokia N95 8GB User Guide in Dutch
Nokia N95 8GB Get Started Guide in Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:37:
[...]

Daarom moet je ook naar de desktop versie gaan en niet mobiel zoals ik zei. Misschien heb je javascript uitstaan? Bij mij werkte het altijd.
Ik snap niet waarom het niet zou werken via die Windows Live inbox bij 'Berichten'.
Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.