Kunnen ze wel beide op de lader?Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:50:
Ik heb deze lader gehaald:
pricewatch: Adapt USB Cradle Dual Charger Nokia N95
Na de telefoon er een nachtje op te hebben gehad is deze uitgevallen en werkt niet meer....
Ten eerste wellicht verstandig deze van de pricewatch te verwijderen...
Ben langs een NSP geweest, waarschnijlijk zijn beide batterijen kapotgeladen door de duolader.
Het is nu de vraag of de telefoon zelf ook schade heeft, dat moet nog worden onderzocht..
Nu ging ik de voltages eens vergelijken, de output van de originele nokialader is precies 5,0V 800mA en die van de duolader: 5.7-6.8V 0,5A Max. Dit is dus een hoger voltage dan de originele lader en dat zou de batterijen aangetast kunnen hebben, aangezien deze niet meer werken sinds het gebruik van dit apparaat.
Hoe groot schatten jullie de kans in dat de telefoon zelf ook schade heeft opgelopen naast de batterijen door het te hoge voltage?
Heb in verleden ook zoiets stoms gezien, zeggen ze duo lader maar wat blijkt het is het één of het ander en niet beide zoals je zou verwachten?
Schade aan telefoon? Ik verwacht zelf niet veel maar ja je weet nooit natuurlijk.
-update-
Kan aan mij liggen maar waarom zit die usb interface op die lader?
Is dit niet zo'n desk lader,soort docking station, welke je direct aan je pc kan hangen om te synchroniseren via usb of iets dergelijks?
Correct me if i'm wrong maar het overladen van batterij is dat niet gerelateerd aan het amperage van die lader ipv voltage?
[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 09-01-2008 11:05 ]