Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:53
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:50:
Ik heb deze lader gehaald:
pricewatch: Adapt USB Cradle Dual Charger Nokia N95

Na de telefoon er een nachtje op te hebben gehad is deze uitgevallen en werkt niet meer....
Ten eerste wellicht verstandig deze van de pricewatch te verwijderen...

Ben langs een NSP geweest, waarschnijlijk zijn beide batterijen kapotgeladen door de duolader.
Het is nu de vraag of de telefoon zelf ook schade heeft, dat moet nog worden onderzocht..

Nu ging ik de voltages eens vergelijken, de output van de originele nokialader is precies 5,0V 800mA en die van de duolader: 5.7-6.8V 0,5A Max. Dit is dus een hoger voltage dan de originele lader en dat zou de batterijen aangetast kunnen hebben, aangezien deze niet meer werken sinds het gebruik van dit apparaat.

Hoe groot schatten jullie de kans in dat de telefoon zelf ook schade heeft opgelopen naast de batterijen door het te hoge voltage?
Kunnen ze wel beide op de lader?
Heb in verleden ook zoiets stoms gezien, zeggen ze duo lader maar wat blijkt het is het één of het ander en niet beide zoals je zou verwachten?

Schade aan telefoon? Ik verwacht zelf niet veel maar ja je weet nooit natuurlijk.

-update-
Kan aan mij liggen maar waarom zit die usb interface op die lader?
Is dit niet zo'n desk lader,soort docking station, welke je direct aan je pc kan hangen om te synchroniseren via usb of iets dergelijks?

Correct me if i'm wrong maar het overladen van batterij is dat niet gerelateerd aan het amperage van die lader ipv voltage?

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 09-01-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

schumi2004 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:01:
[...]
Kunnen ze wel beide op de lader?
Heb in verleden ook zoiets stoms gezien, zeggen ze duo lader maar wat blijkt het is het één of het ander en niet beide zoals je zou verwachten?

Schade aan telefoon? Ik verwacht zelf niet veel maar ja je weet nooit natuurlijk.

-update-
Kan aan mij liggen maar waarom zit die usb interface op die lader?
Is dit niet zo'n desk lader,soort docking station, welke je direct aan je pc kan hangen om te synchroniseren via usb of iets dergelijks?

Correct me if i'm wrong maar het overladen van batterij is dat niet gerelateerd aan het amperage van die lader ipv voltage?
Hij laad toch ook niet op via USB? Lijkt me meer gewoon een soort dockingstation idee.
voltage kan natuurlijk goed de oorzaak zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Tha op 09-01-2008 11:14 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het docking station is incl lader en usb aansluiting, zet je de telefoon er op dan connect de telefoon meteen met je computer via USB en begint hij te laden.
Plus ruimte voor een 2e batterij om deze ook op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:13:
[...]

Hij laad toch ook niet op via USB? Lijkt me meer gewoon een soort dockingstation idee.
Nee i know, een gemiste kans van nokia om usb laad functie niet toe te voegen.
Heb je niet toevallig een lader in de buurt die wel aan voltage/ampere voldoet?
Dan zou ik die er aan knopen, en een klacht schade claim indienen bij leverancier aangezien ze geen goed product leveren als het daadwerkelijk aan die lader ligt wat wel heeeeel errug waarschijnlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Is het niet zo dat die lader alleen de spanning en stroom levert aan het toestel en dat het toestel zelf de rest regelt mbt laadspanning en stroom?
Kan me voorstellen dat als de accu vol is, deze in druppellaadstand verder in conditie wordt gehouden. Lijkt me dat dit door de telefoon geregeld wordt en niet door de "lader" (adapter).

Heb namelijk ook een usb port naar laadstekker voor verschillende merken telefoon op mijn werk. Erg handig, maar ik denk dus niet dat er electronica in dat ding zit om al die verschillende accu's op te laden.
En als 5,5 volt al teveel is voor een Nokia, vind ik dat wel heel sneu...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

schumi2004 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:30:
[...]

Nee i know, een gemiste kans van nokia om usb laad functie niet toe te voegen.
Heb je niet toevallig een lader in de buurt die wel aan voltage/ampere voldoet?
Dan zou ik die er aan knopen, en een klacht schade claim indienen bij leverancier aangezien ze geen goed product leveren als het daadwerkelijk aan die lader ligt wat wel heeeeel errug waarschijnlijk is.
Aan de ene kant zeg ik ja, gemiste kans, aan de andere kant... het voorkomt wel een hoop batterij moeheid. iedere keer even je toestel aan de usb lader als je iets wilt installeren.... niet het meest ideale voor een accu.
ja ik weet dat deze batterijen niet aan geheugen verlies lijden, maar op den duur is het echt niet goed lijkt me. Dus begrijp wel dat ze dat niet hebben gedaan,

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook eens zo'n lader specifiek voor de N95 besteld bij Brando met ruimte voor extra batterij (en usb kabel/aansluiting), misschien wel dezelfde. Deze gaf aan dat de telefoon laadde om 2 seconden later aan te geven dat de telefoon niet meer laadde. Teruggezonden en nieuwe ontvangen, zelfde probleem.
Mailwisseling gehad over amperage etc.
Heb de 2e ook teruggezonden en wacht nu op geld terug.
Voor mij bij dit soort acc. alleen Nokia-eigen voortaan. Moet er niet aan denken om schade aan de telefoon te krijgen door troep. Dacht dat de spullen van Brando wel ok zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn authentic nokialader reageert de telefoon niet meer bij beide batterijen...
Bij het aanzetten zie je de Nokiaspalsh, daarna zwarte lijnen over het scherm en valt het beeld weg.
Soms maakt hij dan een doorstart, en héél soms kan ik nog net mijn pincode intoetsen voor hij wegvalt.

Bij het NSP hebben ze een goede batterij getest die niet in de lader heeft gezeten, hij reageerde toen wel meteen op de authentic nokialader, startte goed op etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Cloudje schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:06:
Ik heb de nieuwste firmware geïnstalleerd op mn n95 8gb, maar kan die widgets nergens vinden. Iemand een idee hoe hier aan te komen? :?
Gevonden :D
http://mosh.nokia.com/tag/widgets

Widgets installeren gewoon in Toepassingen. Daar kun je eventueel een nieuwe map aanmaken met de naam 'Widgets' zodat het wat meer georganiseerd is.

[ Voor 21% gewijzigd door GoTyce op 09-01-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Tha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:09:
[...]

Aan de ene kant zeg ik ja, gemiste kans, aan de andere kant... het voorkomt wel een hoop batterij moeheid. iedere keer even je toestel aan de usb lader als je iets wilt installeren.... niet het meest ideale voor een accu.
ja ik weet dat deze batterijen niet aan geheugen verlies lijden, maar op den duur is het echt niet goed lijkt me. Dus begrijp wel dat ze dat niet hebben gedaan,
Er is zelfs enkele keren verteld dat het juist goed is om de tel zo vaak mogelijk aan de lader te hangen. Er zwerft ook nog een link ergens dat iemand daadwerkelijk onderzoek naar dat soort batterijen gedaan heeft. Dus ja, het is een "gemiste kans" dat Nokia geen usb-laadfunctie heeft. Het zou wel fijn zijn als bij het aansluiten van de pc de benodigde energie niet uit de accu wordt getrokken, maar uit de usb.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Tha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:09:
[...]

Klopt niet wat je zegt, want er is juist gebleken dat wanneer je de telefoon vaak aan de lader hangt dat ie dan de beste prestaties levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Nas T schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:42:
[...]

Er is zelfs enkele keren verteld dat het juist goed is om de tel zo vaak mogelijk aan de lader te hangen. Er zwerft ook nog een link ergens dat iemand daadwerkelijk onderzoek naar dat soort batterijen gedaan heeft. Dus ja, het is een "gemiste kans" dat Nokia geen usb-laadfunctie heeft. Het zou wel fijn zijn als bij het aansluiten van de pc de benodigde energie niet uit de accu wordt getrokken, maar uit de usb.
Klopt, heb ik in de sp gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Je hebt er trouwens wel een foutje in staan, er staat langs ipv langst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Phoolie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:44:
[...]
Klopt niet wat je zegt, want er is juist gebleken dat wanneer je de telefoon vaak aan de lader hangt dat ie dan de beste prestaties levert.
Met alle respect, ik begrijp dat je toestel het best werkt met een volle accu,
maar uit eigen ervaring weet ik dat een accu gewoon achteruit gaat na een tijd als je hem continu aan de lader hangt. op een gegeven moment word hij toch moe en zal je hem steeds vaker moeten laden... (na 1,5 jaar oid) mijn MDA compact 1 & 3 hebben daar beide last van gehad.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de telefoon (N95 8GB) aansluit op mijn USB poort en Gegevensoverdracht kies krijg ik de foutmelding:
"Kan gegevensoverdracht niet activeren. Massageheugen wordt gebruikt door een andere toepassing."

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Heb voor de rest niets openstaan qua programma's op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:55:
Als ik de telefoon (N95 8GB) aansluit op mijn USB poort en Gegevensoverdracht kies krijg ik de foutmelding:
"Kan gegevensoverdracht niet activeren. Massgeheugen wordt gebruikt door een andere toepassing."

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Heb voor de rest niets openstaan qua programma's op mijn telefoon.
Heb je al geprobeerd je telefoon te rebooten? Of gekeken in het geheugen welke applicatie draait vanuit het massageheugen?

[ Voor 7% gewijzigd door GoTyce op 09-01-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Phoolie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:58:
[...]
Je hebt er trouwens wel een foutje in staan, er staat langs ipv langst ;)
Zal wel het Maastrichtse dialect zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Tha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:05:
[...]

Met alle respect, ik begrijp dat je toestel het best werkt met een volle accu,
maar uit eigen ervaring weet ik dat een accu gewoon achteruit gaat na een tijd als je hem continu aan de lader hangt. op een gegeven moment word hij toch moe en zal je hem steeds vaker moeten laden... (na 1,5 jaar oid) mijn MDA compact 1 & 3 hebben daar beide last van gehad.
Het toestel werkt niet beter omdat de accu vol is, maar zoals je in de startpost (en hier ergens boven) kan leze, functioneert de accu van de N95 het beste wanneer je deze vaak aan de lader hangt. En dan kan jij wel ervaring hebben met je MDA, maar daar zit toch een hele andere in dan in de N95, hoe kan jij dan nu al weten dat het na 1,5 jaar gedaan is met het ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Sjengcity schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:04:
[...]
Zal wel het Maastrichtse dialect zijn B)
Dat zou best kunnen ja, hoor het de hele dag hier en het lijtk er inderdaad wel op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:55:
"Kan gegevensoverdracht niet activeren. Massgeheugen wordt gebruikt door een andere toepassing."

Je moet in berichten>instellingen>overige>gebruikt geheugen kiezen dat je het telefoongeheugen gebruikt ipv de geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:44:
[...]
Als je een lithium ion of lithium polymeer accu niet eens in de zoveel tijd helemaal leeg laat lopen en weer in 1x volledig oplaadt zal de interne calibratie van de capaciteit van slag raken. Dat terzijde kan het inderdaad geen kwaad om hem 4x per dag korte tijd te laden, zolang je hem maar eens in de zoveel tijd helemaal leeg laat lopen en weer vult.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ion_battery

en dan met name:
Unlike Ni-Cd batteries, lithium-ion batteries should be charged early and often. However, if they are not used for a long time, they should be brought to a charge level of around 40% - 60%. Lithium-ion batteries should not be frequently fully discharged and recharged ("deep-cycled") like Ni-Cd batteries, but this is necessary after about every 30th recharge to recalibrate any external electronic "fuel gauge" (e.g. State Of Charge meter). This prevents the fuel gauge from showing an incorrect battery charge.[13]
met als extra bron:
http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Phoolie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:04:
[...]
Het toestel werkt niet beter omdat de accu vol is, maar zoals je in de startpost (en hier ergens boven) kan leze, functioneert de accu van de N95 het beste wanneer je deze vaak aan de lader hangt. En dan kan jij wel ervaring hebben met je MDA, maar daar zit toch een hele andere in dan in de N95, hoe kan jij dan nu al weten dat het na 1,5 jaar gedaan is met het ding?
ik heb geen zin in een discussie over of hij over 1,5 jaar nog zo werkt, ik spreek gewoon uit dat mijn ervaring is dat mijn accu's na 1.5 jaar door usb laden af en toe er niet beter door zijn geworden,(eerder slechter)
meer niet. Hoe kan de gene die de test heeft gedaan weten dat hij na 1,5 jaar nog zo werkt?
lekker belangrijk allemaal, maar ik laad mijn accu niet 5 keer per dag kort op omdat mijn ervaring is dat hij daar niet beter van word, dat jij je vastklampt aan een onderzoek waarvan je zoals je zelf zegt de uitkomst niet kan weten moet jij weten

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:28:
[...]

Als je een lithium ion of lithium polymeer accu niet eens in de zoveel tijd helemaal leeg laat lopen en weer in 1x volledig oplaadt zal de interne calibratie van de capaciteit van slag raken. Dat terzijde kan het inderdaad geen kwaad om hem 4x per dag korte tijd te laden, zolang je hem maar eens in de zoveel tijd helemaal leeg laat lopen en weer vult.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ion_battery

en dan met name:

[...]

met als extra bron:
http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm
precies, dat is ook wat ik duidelijk wil maken

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Tha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:30:
[...]

ik heb geen zin in een discussie over of hij over 1,5 jaar nog zo werkt, ik spreek gewoon uit dat mijn ervaring is dat mijn accu's na 1.5 jaar door usb laden af en toe er niet beter door zijn geworden,(eerder slechter)
meer niet. Hoe kan de gene die de test heeft gedaan weten dat hij na 1,5 jaar nog zo werkt?
lekker belangrijk allemaal, maar ik laad mijn accu niet 5 keer per dag kort op omdat mijn ervaring is dat hij daar niet beter van word, dat jij je vastklampt aan een onderzoek waarvan je zoals je zelf zegt de uitkomst niet kan weten moet jij weten
Ik klamp me helemaal niet vast aan dat onderzoek, ik gaf alleen aan dat er een onderzoek gedaan is waar dat is uitgekomen. Dit onderzoek is gedaan met vergelijkbaar materiaal, dus dezelfde toestellen op verschillende manieren laden. Dat jij aangeeft dat door usb laden je accu's na 1,5 jaar slechter zijn geworden kan je ook niet concluderen. Je kan inderdaad zeggen dat ze slechter zijn geworden, maar niet dat dat komt door het usb laden, of had jij 2 indentieke toestellen en 1 heb je wel en 1 niet via usb geladen?

Je spreekt jezelf gewoon tegen want eerst zeg je dat het usb laden slecht is en dan als reactie op fabio-c (die zegt dat 4 keer per dag kort laden helemaal geen kwaad kan als je maar af en toe helemaal ontlaad) zeg je dat dat is wat je probeerde duidelijk te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Phoolie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:58:
[...]
Ik klamp me helemaal niet vast aan dat onderzoek, ik gaf alleen aan dat er een onderzoek gedaan is waar dat is uitgekomen. Dit onderzoek is gedaan met vergelijkbaar materiaal, dus dezelfde toestellen op verschillende manieren laden. Dat jij aangeeft dat door usb laden je accu's na 1,5 jaar slechter zijn geworden kan je ook niet concluderen. Je kan inderdaad zeggen dat ze slechter zijn geworden, maar niet dat dat komt door het usb laden, of had jij 2 indentieke toestellen en 1 heb je wel en 1 niet via usb geladen?

Je spreekt jezelf gewoon tegen want eerst zeg je dat het usb laden slecht is en dan als reactie op fabio-c (die zegt dat 4 keer per dag kort laden helemaal geen kwaad kan als je maar af en toe helemaal ontlaad) zeg je dat dat is wat je probeerde duidelijk te maken 8)7
klein kind, het gaat erom dat het korte laden op den duur niet bevoordelijk is voor je accu.
het usb laden hangt samen met het korte laden als je even snel iets installeerd op je toestel en je dus daarna je toestel weer los koppelt, anyway, blijf lekker je toestel kort laden, succes ermee

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:06:
[...]

klein kind, het gaat erom dat het korte laden op den duur niet bevoordelijk is voor je accu.
het usb laden hangt samen met het korte laden als je even snel iets installeerd op je toestel en je dus daarna je toestel weer los koppelt, anyway, blijf lekker je toestel kort laden, succes ermee
Tip: Blue tooth dongle _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kwam deze link tegen in het N82-topic, gaat over de navigatiemogelijkheden op een N95. Best interessant om eens te lezen!
Dieven! :(

;)

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 09-01-2008 15:47 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
pven schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:31:
Ik kwam deze link tegen in het N82-topic, gaat over de navigatiemogelijkheden op een N95. Best interessant om eens te lezen!
Niets gezegt, Robert Webbe is te goed bezig!

[ Voor 21% gewijzigd door digital-IMEI op 09-01-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Tha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:06:
[...]

Lees nou gewoon eerst eens even voordat je iets neer zet, het kort laden kan GEEN kwaad, alleen is het wel bevorderlijk om af en toe je accu even leeg te laten lopen. Iets wat meerdere mensen hier al hebben aangegeven, maar goed, geloof het of niet.

Over eigen ervaring gesproken trouwens, ik heb ook nog een I-mate Jam, die heb ik nu ongeveer 2,5 jaar in mijn bezit en de accu werkt nog steeds prima hoor en die heb ik toch echt wel vaak kort geladen.

En zoals net ook al aangegeven, waarom zou je uberhaupt nog een kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Sjengcity schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:41:
[...]
Uh, niet voor het een of ander maar ik heb zo`n donker bruin vermoede dat daanno een beetje heeft gecopy - paste uit de startpost ;)

(en zelf 2 plaatjes heeft toegevoegd....)
Kijk maar eens goed onderaan, daar staat een naam die we hier geloof ik wel kennen :P
Met dank aan Rober Webbe voor dit overzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Het is dan wel niet voor de N95, maar volgens onderstaande link, is het probleem met MSN op vodafone opgelost door het installeren van een nieuwe versie:

http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=2&t=1663

Hopen dat er voor de N95 ook snel een nieuwe versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghia
  • Laatst online: 15-09-2024
[...]
Uh, niet voor het een of ander maar ik heb zo`n donker bruin vermoede dat daanno een beetje heeft gecopy - paste uit de startpost ;)

(en zelf 2 plaatjes heeft toegevoegd....)
Vermoeden bevestigd ;).

Ff trouwens wat anders,
Je startpost klopt volgens mij niet helemaal.

Er staat zowel bij de Nokia N95 als de N95 8GB dezelfde specs in je voorwoord.

Nokia onthulde op 26-09-2006 de N95, een nieuwe mobiele telefoon met bijzonder indrukwekkende specificaties. Zo heeft het toestel een 5 megapixel camera met Carl Zeiss-lens, GPS, HSDPA, EDGE, WiFi 802.11g, een 2,6 inch QVGA-scherm, PowerVR chip van Imagination Technologies., een microSD-kaartslot, UPnP en stereospeakers. De N95 is verder uitgerust met 160MB geheugen, speciale knopjes voor de audiobediening en een 3,5 mm koptelefoonaansluiting. Inmiddels is het toestel te koop.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghia op 09-01-2008 15:57 ]

Ik heb me voorgenomen om eeuwig te leven, tot nu toe gaat dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Ghia schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:55:
[...]Ff trouwens wat anders,
Je startpost klopt volgens mij niet helemaal.

Er staat zowel bij de Nokia N95 als de N95 8GB dezelfde specs in je voorwoord.
Ik weet :)
Ben nog altijd op zoek naar de tijd om de startpost verder te updaten. Ik hoop dat ik dit weekend weer wat kan doen....

Toch bedankt! :)

[ Voor 29% gewijzigd door digital-IMEI op 09-01-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Deze gebruik ik nu inderdaad, toen ik er achter kwam dat dat ook werkte thanks :)

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:03:
[...]

Deze gebruik ik nu inderdaad, toen ik er achter kwam dat dat ook werkte thanks :)
Is het volgens jullie mogelijk om je gsm op te laden via de bluetooth dongle
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:00:
[...]

Is het volgens jullie mogelijk om je gsm op te laden via de bluetooth dongle
:?
Gauw! Patenteren! :+

Ik gok dat ze doelen op het eenvoudig installeren van software op je mobiel. Dat gaat idd bijzonder makkelijk via bluetooth. En mensen met een laptop hebben bluetooth toch al ingebouwd (en anders heb je een gare laptop gekocht >:) ) dus ook voor onderweg is het ideaal.

On a side note: die Nokia software is een partij lompe bloatware. En veelal heb je die niet eens nodig; zowel software installeren, netwerkverbinding en synchroniseren (denk ik, ik heb geen outlook) kan gewoon via de bluetooth-software zelf. Die Nokia-meuk gebruikt ook nog een service of 2, deze kun je zonder problemen op 'manual' zetten. Software installeren via PC Suite gaat dan nog steeds eenvoudig, je moet dan alleen 2x het .sis(x)-bestandje openen, want de eerste keer wordt de meuk alsnog ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:01

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn Garmin na erop zetten van V15 (n95 8gb) en het terugzetten van de backup, bij toepassingen staat het pictogram (om prog. op te starten) niet meer, staat wel op de hd van de foon, maar bij de exe bestandjes staat een vraagteken, weet iemand hoe ik Garmin weer aan het werk moet krijgen ????

Alvast bedankt voor de moeite.....

ps weet iemand al hoe je die WRT's op je foon kan krijgen ???

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
robotjoek schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:13:
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn Garmin na erop zetten van V15 (n95 8gb) en het terugzetten van de backup, bij toepassingen staat het pictogram (om prog. op te starten) niet meer, staat wel op de hd van de foon, maar bij de exe bestandjes staat een vraagteken, weet iemand hoe ik Garmin weer aan het werk moet krijgen ????

Alvast bedankt voor de moeite.....

ps weet iemand al hie je die WRT's op je foon kan krijgen ???
Geheel verwijderen en opnieuw installeren? Misschien kan de klantenservice je verder helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
[...]
Niets gezegt, Robert Webbe is te goed bezig!
Ik wou net zeggen ;) Ik had de post al gezien, maar de meeste info stond al hier in de SP onder andere doormiddel van Robert Webbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou..., eindelijk is het me gelukt om mezelf te registreren bij symbiansigned.com.
Met een email-adres uitgekozen bij http://www.moerstaal.nl.

Ik heb nu een account en kan zelf certificaten maken.

dafmay en schumi2004 heel erg bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hmm lekker N95 biertje!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:07
Phoolie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:46:
[...]
Lees nou gewoon eerst eens even voordat je iets neer zet, het kort laden kan GEEN kwaad, alleen is het wel bevorderlijk om af en toe je accu even leeg te laten lopen. Iets wat meerdere mensen hier al hebben aangegeven, maar goed, geloof het of niet.

Over eigen ervaring gesproken trouwens, ik heb ook nog een I-mate Jam, die heb ik nu ongeveer 2,5 jaar in mijn bezit en de accu werkt nog steeds prima hoor en die heb ik toch echt wel vaak kort geladen.

En zoals net ook al aangegeven, waarom zou je uberhaupt nog een kabel gebruiken.
Lees dit maar eens. Dan zie je dat jullie het allebei fout hebben. Hardnekkig misverstand.

http://electronics.howstu.../lithium-ion-battery2.htm

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Applicatie geinstalleerd op mijn telefoongeheugen, maar als ik het wil openen gebeurd er niks?
Btw, heb ook Python geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:46:
[...]

Applicatie geinstalleerd op mijn telefoongeheugen, maar als ik het wil openen gebeurd er niks?
Btw, heb ook Python geinstalleerd.
Heb je dat programmaatje dat eronder staat ook geïnstalleerd? Bij mij werkt ie. Je moet alleen wel ff handmatig die plaatjes ergens in een map op je telefoon zetten. Dan kun je als je op de linker multifunctietoest drukt die plaatjes instellen.

[ Voor 0% gewijzigd door Ursamajor op 09-01-2008 19:49 . Reden: lezen is ook een vak ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:48:
[...]

Heb je dat programmaatje dat eronder staat ook geïnstalleerd? Bij mij werkt ie. Je moet alleen wel ff handmatig die plaatjes ergens in een map op je telefoon zetten. Dan kun je als je op de linker multifunctietoest drukt die plaatjes instellen.
Behoorlijk irritant. Wanneer ik de app probeer te openen krijg ik heel even een zwart scherm en dan klapt hij er uit. Heb ik weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand al iets over de release date van FlashLite and N95 Accelerometer APIs, de zogehete: "THE NO-TOUCH" van Debashish Paul&Abhijit Kedia and Ganesh Palwe ??

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:06:
weet iemand al iets over de release date van FlashLite and N95 Accelerometer APIs, de zogehete: "THE NO-TOUCH" van Debashish Paul&Abhijit Kedia and Ganesh Palwe ??

linkje
Het zit er leuk uit, maar het zal denk ik vrij onhandig zijn zolang het niet geimplementeerd is. Steeds dat flashfiletje openen. Waarschijnlijk zit er ook geen cover database aan gekoppeld. Het is meer een demo dat het mogelijk is. Geluidjes en covers zullen wel in het swf-je zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:55:
Behoorlijk irritant. Wanneer ik de app probeer te openen krijg ik heel even een zwart scherm en dan klapt hij er uit. Heb ik weer...
Op het forum aldaar zou je meer info kunnen vinden denk ik...
Wat ik merk als ik mn telefoon op landscape mode heb staan, en m zo bedien, dat het programma wel start, alleen hij vult het "bierglas" niet.
Werkt het bij jou wel om de linker of rechter selectietoets in te drukken?
Heb je m op je geheugenkaart of op het telefoongeheugen geinstalleerd?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Ursamajor schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:16:
[...]

Op het forum aldaar zou je meer info kunnen vinden denk ik...
Wat ik merk als ik mn telefoon op landscape mode heb staan, en m zo bedien, dat het programma wel start, alleen hij vult het "bierglas" niet.
Werkt het bij jou wel om de linker of rechter selectietoets in te drukken?
Heb je m op je geheugenkaart of op het telefoongeheugen geinstalleerd?
Drink gewoon lekker een echt biertje :) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ziet er geinig uit, ik zie dat je eerst Python moet installeren, betekent dit dat je hiermee dus gewoon Python scripts kan draaien op je mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

Mau_Maus schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:43:
[...]
Ik wou net zeggen ;) Ik had de post al gezien, maar de meeste info stond al hier in de SP onder andere doormiddel van Robert Webbe.
Om even een misverstand uit de weg te ruimen, Dannoo heeft mij voorafgaand toestemming gevraagd om de originele tekst te mogen plaatsen op AAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het niet voor elkaar om de afbeelding van het bier en net logo te krijgen, het blijft alleen een blauw "biertje".

Kan ook niet vinden waar ik de plaatjes heb opgeslagen, gewoon in galerij.
Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:53:
[...]

Om even een misverstand uit de weg te ruimen, Dannoo heeft mij voorafgaand toestemming gevraagd om de originele tekst te mogen plaatsen op AAP.
Dan klopt het toch wat ik zeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mau_Maus schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:00:
[...]

Dan klopt het toch wat ik zeg? :P
Uiteraard, ik had ook niks anders van je verwacht, al is daar geloof ik iemand in een ander topic (ik zeg iets met MSN en Vodafone :P) het absoluut niet meer eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:13:
[...]

Which reminds me: kan ik de adapter van mijn Nintendo DS gebruiken om mijn N95 8G op te laden?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Phoolie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:03:
[...]
Uiteraard, ik had ook niks anders van je verwacht, al is daar geloof ik iemand in een ander topic (ik zeg iets met MSN en Vodafone :P) het absoluut niet meer eens :P
Ik snap de link niet helemaal, maar als je bedoelt dat ik denk dat alles wat ik zeg klopt... dan heb je dat fout :P Ik maak duidelijk ook fouten. Maar die gast daaro was echt maf bezig. Is ook door 3 moderators inmiddels op zijn vingers getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:53:
Ik krijg het niet voor elkaar om de afbeelding van het bier en net logo te krijgen, het blijft alleen een blauw "biertje".

Iemand die het weet?
Ja, ikke weet.
Die plaatjes moet je gewoon met bestandsbeheer ofzo ergens op je telefoon zetten en niet in dat o zo vage galerij...
Dan kun je ze daarna instellen in het bierprogramma zelf.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat er nu bij die nieuwe firmware 15.015 (ofzoiets) ook flashlite 3 om youtube filmpjes te kijken? Want ik heb hem geupdate, maar die filmpjes kan ik niet kijken. Nu ben ik wel een noob, dus misschien is het antwoord heel logisch.
Dat biertjesdrinkprogramma is geweldig, maar ik heb alleen ff het heinekenlogo vervangen met die van dommelsch.
Alvast bedankt
Ps: Je moet de plaatjes gewoon op je geheugenkaart zetten bij images. Eventueel een andere naam geven, zodat je ze makkelijker terug vind. Dan in het programmatje opties/background/image background. Dan bij de E (geheugenkaartje) het opgeslagen achtergrondje zoeken en openen.... en voila. Bij het logo precies hetzelfde maar dan bij image label. en zuipen maar......cooliejoelie
Voor een ander logo dan die van heineken zoek je een ander plaatje (jupiler ofzo) en je zorgt dat hij 240 bij 80 is die doe je in de plaats van het originele logo.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen ik zoek een programma'tje dat je posities "opneemt" van je gps, en dat je dan later door kan stuur het internet op, zodat je op het internet kan bekijken (via google maps) waar je hebt gereden.

nu heb ik zo'n programma wel gevonden (trackr!, maar ik kan dat niet draaien in combinatie met mijn navigatie, dus route66.

weet iemand een programmatje dat dus ook in combinatie werkt met je navigatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:15:
Zat er nu bij die nieuwe firmware 15.015 (ofzoiets) ook flashlite 3 om youtube filmpjes te kijken? Want ik heb hem geupdate, maar die filmpjes kan ik niet kijken. Nu ben ik wel een noob, dus misschien is het antwoord heel logisch.
Dat biertjesdrinkprogramma is geweldig, maar ik heb alleen ff het heinekenlogo vervangen met die van dommelsch.
Alvast bedankt
Ps: Je moet de plaatjes gewoon op je geheugenkaart zetten bij images. Eventueel een andere naam geven, zodat je ze makkelijker terug vind. Dan in het programmatje opties/background/image background. Dan bij de E (geheugenkaartje) het opgeslagen achtergrondje zoeken en openen.... en voila. Bij het logo precies hetzelfde maar dan bij image label. en zuipen maar......cooliejoelie
Bingo,tis gelukt!!

Ook Ursamajor bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mau_Maus schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:06:
[...]

Ik snap de link niet helemaal, maar als je bedoelt dat ik denk dat alles wat ik zeg klopt... dan heb je dat fout :P Ik maak duidelijk ook fouten. Maar die gast daaro was echt maf bezig. Is ook door 3 moderators inmiddels op zijn vingers getikt.
Ik had het inderdaad over die vervelende gozer die dacht dat je van de Vodafone politie bent :P

En was niet negatief richting jou bedoeld hoor, maar had toevallig net die andere topic gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:19:
beste mensen ik zoek een programma'tje dat je posities "opneemt" van je gps, en dat je dan later door kan stuur het internet op, zodat je op het internet kan bekijken (via google maps) waar je hebt gereden.

nu heb ik zo'n programma wel gevonden (trackr!, maar ik kan dat niet draaien in combinatie met mijn navigatie, dus route66.

weet iemand een programmatje dat dus ook in combinatie werkt met je navigatie??
Bij de Nokia Beta Labs kun je sportstracker downloaden.

offtopic:
programmaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Phoolie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:41:
[...]
Ik had het inderdaad over die vervelende gozer die dacht dat je van de Vodafone politie bent :P

En was niet negatief richting jou bedoeld hoor, maar had toevallig net die andere topic gelezen.
Oh dat geeft niet hoor, al was het kritiek, maar kon de link ff niet leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor en lees hier en daar dat de A-PGS van N95 bij inwerkingstelling dataverkeer en dus kosten met zich meebrengt. Ik heb gezocht in deze topic maar niets kunnen aantreffen. Bovendien merk ik zelf niets van als ik mijn route 66 instelt( ik heb helaas niet nog kunnen navigeren).
Voor alle duidelijkheid ben je datverkeer kosten kwijt als A-pgs aanstaat of is dat een extra om sneller een fix te verkrijgen.Ik hoor en zie het wel.
Met verschuldiging als het ergens reeds vermeld staat.
Alvast thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:15:
Ik hoor en lees hier en daar dat de A-PGS van N95 bij inwerkingstelling dataverkeer en dus kosten met zich meebrengt. Ik heb gezocht in deze topic maar niets kunnen aantreffen. Bovendien merk ik zelf niets van als ik mijn route 66 instelt( ik heb helaas niet nog kunnen navigeren).
Voor alle duidelijkheid ben je datverkeer kosten kwijt als A-pgs aanstaat of is dat een extra om sneller een fix te verkrijgen.Ik hoor en zie het wel.
Met verschuldiging als het ergens reeds vermeld staat.
Alvast thx
beide JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met ja.Ik heb soms geen beltegoed maar dan toch heb ik een fix.Ik heb nog niet actief gebruikt gemaakt van een echte navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:24:
[...]

Wat bedoel je met ja.Ik heb soms geen beltegoed maar dan toch heb ik een fix.Ik heb nog niet actief gebruikt gemaakt van een echte navigatie.
JA er zijn kosten aan verbonden als je het geactiveerd hebt... Je betaal dan enkele kb's als je geen flat abbo hebt.

En JA door A-GPS krijg je sneller en nauwkeuriger (eerder meer satalieten) een fix

Als je geen beltegoed heb, zal die ook geen connectie maken met internet lijkt me.

En in principe gebruikt ie elke keer bij het gebruik van de gps de AGPS functie als je die hebt ingesteld. En vervolgens om de zoveel tijd weer een check met de server.

[ Voor 21% gewijzigd door Mau_Maus op 09-01-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:12
Na een dagje prutsen met Rotateme en FlipSilent ben ik er eigenlijk helemaal niet zo over te spreken en heb ik ze maar weer uitgezet. Er staat niets voor niet nog beta voor Rototeme lijkt mij en FlipSilent moet ook nog wat volwassener worden. Waar ik dan weer wel erg naar uitzie is Nokmote, maargoed we zullen zien. Over Symbian Alt-TAB ben ik wel erg te spreken.

(En dat bier programma... tsja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:24:
[...]

Je kunt ook een fix krijgen zonder beltegoed want A-GPS versneld het krijgen van een fix, het is dus niet noodzakelijk voor het verkrijgen van een fix.
Het navigatiegedeelte van je N95 staat dus verder los van je abo, dus ook zonder SIM-kaart kun je navigeren alleen zul je bij de eerste fix zonder A-GPS rekening moeten houden met een kleine 10 minuten voor er een fix is. Dat lukt dan ook alleen maar buiten, met de telefoon opengeschoven en met weinig opstakels in je directe omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen die hebben gereageerd thnx voor de duidelijkheid.Ik reageerde zo omdat ik het gevoel heb en kennelijk is dat ook zo dat een fix met de navigatie geen kosten met zich meebrengt. In dit geval route 66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Eens kijken of dit toegevoegde waarde heeft:

Ik heb heel even snel wat in elkaar geflanst

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bigpoppamaus/gpsuitleg.jpg

In principe hoeft software alleen de toegang te hebben tot de GPS-gegevens blok van Nokia. En die verbinding is vrij op te vragen. Dus TomTom doet moeilijk :P

Als je direct verbinding maakt vanuit de software met Bluetooth GPS, dan maakt ie als het goed is geen gebruik van A-gps of de overige 2.

Niks van de GPS gegevens kost geld! (Navigeren is ander verhaal, maar de gegevens zijn gratis) op AGPS NA! Dit maakt gebruik van data (enkele kb's). Mensen die niet per kb betalen of onbeperkt internet hebben (of binnen hun data limiet blijven) hebben hier geen extra kosten aan.

Volgens mij heb ik het zo correct ;) Zo niet kom maar op :P

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 09-01-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Mau_Maus schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:58:
Volgens mij heb ik het zo correct ;) Zo niet kom maar op :P
Zou best kunnen dat je het correct hebt... Maakt mij niet uit, het werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
FaNtJuH schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:23:
[...]

Zou best kunnen dat je het correct hebt... Maakt mij niet uit, het werkt :9
Das ook het belangrijkste ;)

Ik dacht alleen laat ik het is samenvatten, en hopelijk niet te ingewikkeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

[...]

Iemand die het weet?
wellicht heb je teveel "gedronken"
plaatje moet volgens mij gewoon in de map van de applicatie staan (bij die euro "schuiver" iig)

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:26
In de startpost kom ik het volgende tegen:
Automatisch doorkiezen
• Wisten jullie ook dat als je bij het intoetsen van een nr, 3 x achterelkaar op # toetst, een 'P' krijgt? Die P staat voor 'pauze' dacht ik, vind het een erg handig optie. Bijvoorbeeld als je vaak de klantenservice belt en je weet vantevoren welke toetscombinaties je moet drukken nadat je alle opties heb geluisterd, kan je de P wel mooi gebruiken.

Zo heb ik bijvoorbeeld voor Orange rekening info het volgende nr opgeslagen in mijn tel. boek: 747p1p1p1234#
1234 is de pincode die ook ingetoetst moet worden tijdens het gesprek.(1234 is niet mijn pincode:))

Dus nu hoef ik maar 1x te bellen om direct mijn rek.infor te kunnen opvragen, en moet ik niet meer handmatig tijdens het gesprek toetsen indrukken.

Mag ik iedereen die hier gebruik van maakt op zijn bankrekening, erop wijzen dat dit zeer link is om zo op te slaan in je telefoon.
Raak je je telefoon kwijt, en de vinder draait dat nummer, kan zomaar ineens je rekening leeg zijn.

Misschien verstandig om dit te vermelden in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
patrickt35 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:26:
[...]

Mag ik iedereen die hier gebruik van maakt op zijn bankrekening, erop wijzen dat dit zeer link is om zo op te slaan in je telefoon.
Raak je je telefoon kwijt, en de vinder draait dat nummer, kan zomaar ineens je rekening leeg zijn.

Misschien verstandig om dit te vermelden in de startpost.
Mee eens hoor. Al denk ik dat mensen met een beetje verstand wel door hebben als je je pincode van iets zo in je telefoon zit het altijd een risico is. Gelukkig kan ik met mijn Rabofoon niks overmaken of afschijven meer ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Mau_Maus op 10-01-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
EmTube heeft nu 1.08:

http://www.emtube.yoyo.pl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je op de N95 8GB versie de multimedia (tegels) toets die boven de C toets zit, kunt toewijzen aan een andere applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Heb even wat tips voor Garmin gebruikers.

Omdat alle plaatjes en logo's van Garmin te zien zijn in je afbeeldingen en video overzicht (multimedia toets) is hier een keer het idee geopperd de gehele Garmin map op verborgen te zetten. Op zich werkt dit prima, echter wanneer je met de Mapsource software je kaarten wilt bijwerken gaat er iets mis bij de overdracht. Je moet dan eerst weer de map zichtbaar maken.

Om dit nu te omzeilen kun je beter de afzonderlijke afbeeldingen op verborgen zetten. Dit zijn de volgende
enkele jpg in de Garmin\jpeg map
meerdere bmp bestanden in de Garmin\Help map
4 .bin bestanden in de Garmin\font map

Als je alleen deze op verborgen zet ben je ze kwijt in je MM menu en je hebt toch nog alle functionaliteit met je Mapsource programma...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Iemand die het weet?
Ik krijg hem niet eens draaiende... het python nieuwste, python shell, allemaal op telgeheugen gezet plus bierprog en doet nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sj44k13 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:57:
[...]

Ik krijg hem niet eens draaiende... het python nieuwste, python shell, allemaal op telgeheugen gezet plus bierprog en doet nix
Moet je deze niet ook installeren?:
http://www.symbian-guru.c...95AccelerometerPlugin.sis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg die handel ook niet draaiende, heb de accelerometer, Phyton, de app en de plaatjes op mijn foon staan, maar de app start niet eens op. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wellicht dat ze in het artikel ervan uitgaan dat iedereen deze al geinstalleerd heeft.
Weet niet zeker of het een vereiste is maar klinkt wel logisch dat je hem nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:50:
Allen die hebben gereageerd thnx voor de duidelijkheid.Ik reageerde zo omdat ik het gevoel heb en kennelijk is dat ook zo dat een fix met de navigatie geen kosten met zich meebrengt. In dit geval route 66.
Wellicht ten overvloede, maar voor de zekerheid:
- een fix met Route 66 via de interne (of externe Bluetooth) GPS kost geen dataverkeer en dus GEEN geld;
- een fix verbeteren/versnellen in Route 66 via A(ssisted)-GPS kost wel dataverkeer en KAN dus geld kosten afhankelijk van je abo.

Zeker in het buitenland is het goed hier op te letten. Het is dan handiger A-GPS uit te zetten.

Let trouwens ook op TMC, als dat in Route 66 aan staat kost ook dat dataverkeer en ook dit kan dus redelijk in de papieren lopen als je de grens over gaat.

Voorbeeld voor Vodafone:
Tarieven surfen in het buitenlandTarief per 20 KB
Met Zorgeloos Internet BloX € 0,15 (€ 7,50 per 1 MB)
Standaard€ 0,59 (€ 29,50 per 1 MB)

Geen idee hoeveel data A-GPS en TMC verstoken en hoe vaak ze dat doen (0,15 cent is minimum per connectie, dus 1 KB kost je ook 15 cent), maar elke keer tenminste 15 cent kan toch nog irritant gaan worden. Laat staan de hoeveelheid data die je verstookt met oplossingen die maps downloaden.

[ Voor 8% gewijzigd door xahmol op 10-01-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
UPDATE REPORT:
FlipSilent updated to version 1.02
Changelog:
V1.02 Major improvements:
1, Save Battery Power: you can activate the sensor when a call coming in!
2, Full control of switch between profiles, both flip over and flip back!

Those who have donated will receive a copy of FlipSilentV1.02 TODAY as Beta Tester as I had promised. When they feel that V1.02 is stable, I will make a public download.

Download: Not yet available, just for who donated! http://symbianblog.com/index.php/flipsilent/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Wellicht ten overvloede, maar voor de zekerheid:
- een fix met Route 66 via de interne (of externe Bluetooth) GPS kost geen dataverkeer en dus GEEN geld;
- een fix verbeteren/versnellen in Route 66 via A(ssisted)-GPS kost wel dataverkeer en KAN dus geld kosten afhankelijk van je abo.
Fijn dat bij iedereen langzaam het begrip AGPS begrijpt, sjengcity werd er 18 okober al dol van...Sjengcity in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accelerometer zit er al standaard op of hij is niet nodig. Ik heb het in ieder geval niet geinstalleerd en het werkt toch.
P.s.: De plaatjes hoeven niet persee in dezelfde map als de app. Als je ze in het programma maar kunt zoeken en openen.
En nou bier zuipen, b*tches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:30

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hmmzz... Net Route 66 binnengekregen met de Brodit Passive Holder, zit de Voucher voor de Proclip er niet bij :( Gelijk contact opgenomen met smartphoneshop.nl en ik krijg gelijk 1 nageleverd. Goede service hoor daaro. Had gister rond 1530uur de bestelling geplaatst en vandaag al afgeleverd. Zoiets kan altijd gebeuren alleen nu moet ik nog wachten tot ik m kan uitproberen in me auto....

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

weet iemand ook wellicht hoe ik een map moet noemen met mp3's zodat deze gewoon worden opgenomen in de lijst van nummers.
ik moet ze nu steeds stuk voor stuk opzoeken en starten.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:12:
weet iemand ook wellicht hoe ik een map moet noemen met mp3's zodat deze gewoon worden opgenomen in de lijst van nummers.
ik moet ze nu steeds stuk voor stuk opzoeken en starten.
Zodra je in de muziekspeler op 'vernieuwe' klikt worden ze dan niet gewoon automatisch geïndexeerd? Bij mij alle nummers op het massageheugen wel namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:14:
[...]

Zodra je in de muziekspeler op 'vernieuwe' klikt worden ze dan niet gewoon automatisch geïndexeerd? Bij mij alle nummers op het massageheugen wel namelijk..
ik dacht dat je ze wel in de map van waar de andere nummers ook staan moet zetten. ik heb ze daarin staan maar gewoon in een aparte submap.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
fingerhead schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:51:
[...]

ik dacht dat je ze wel in de map van waar de andere nummers ook staan moet zetten. ik heb ze daarin staan maar gewoon in een aparte submap.
Als het goed is pakt ie alle muziek bestanden van zowel je telefoongeheugen als memorycard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Heeft hier eigenlijk iemand gedoneerd voor flipsilent?
En kan die vertellen hoe de nieuwe beta v1.02 werkt?

Edit:
Lama als ik goed lees ergens op zijn site deelt ie ze pas morgen uit...

[ Voor 30% gewijzigd door Mau_Maus op 10-01-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zou graag mijn telefoon van V12 updaten naar 20.
Maar is het nu zo dat ik een backup nodig ben, en hij alles weg gooit? Of is dit alleen als het mis gaat.

Alvast bedankt.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Kecin schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:06:
Ik zou graag mijn telefoon van V12 updaten naar 20.
Maar is het nu zo dat ik een backup nodig ben, en hij alles weg gooit? Of is dit alleen als het mis gaat.

Alvast bedankt.
Zonder backup ben je inderdaad alles kwijt... En zal je evntueel al je apps, games, instellingen terug moeten zetten... Ook smsjes en telefoonnummers, maar misshcien heb je die op je sim ge-back-up-t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik iemand verblijden met de onderste helft van een oldskool N95? Gaat om dat deel plastic waar de USB-opening in zit en de microfoon.

Wellicht iemand waarvan ie is beschadigd en deze wil vervangen. Heb 'm over. Moest een deel van m'n cover vervangen omdat m'n 95 op de grond van een discotheek viel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:44:
Ik heb laatste het idee dat mijn speakertje in mijn n95 (gewone) niet hard genoeg gaat. Heb hem altijd op hoogste volume staan en nog steeds moet ik echt goed luisteren om mensen helemaal te verstaan. Binnen gaat het prima maar op de fiets is het echt geen doen. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?>
ik geef deze post nog maar even een bumpje, ik heb dit probleem ook en dit is echt zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchminator schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:33:
[...]

ik geef deze post nog maar even een bumpje, ik heb dit probleem ook en dit is echt zeer irritant.
Al een firmware-update gedaan? Dus FW 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

dutchminator schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:33:
[...]

Hij is van nature al wat aan de zachte kant... Hoe is het normaal met je gehoor?

Gadgets FTW!

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.