Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.800 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 23:25
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:00:
[...]

Barfman, kijk eerst goed op deze forum voor je wat schrijft, klopt dit keer is het mijn schuld maar de eerste keer dat ie barstte dat ging puur uit zichzelf ik heb NIETS gedaan, en als je goed in deze forum kijkt ben ik niet de enige en bij een vriend van mij is ook hetzelfde gebeurd. Als er een displayglas was voor het scherm was ie in mijn broekzak ook niet kapot gegaan, dus helemaal ongegegrond is mijn stelling niet, ik vindt het absurd dat je meer dan 600 Euro moet betalen voor een gsm (nokia N95) waar niet eens een glas voor zit
Met "fiber glass" ervoor was hij net zo goed stuk gegaan. Die dingen zitten er vaak voor om krassen tegentegaan. En aangezien het N95 scherm amper krassen krijgt hoeft dat fiber / plastic er ook niet voor.

Als je er plastic / fiber voorhad gehad met een sleutel in je broek was het scherm ook kapot gegaan door de druk aangezien plastic / fiber gewoon mee buigt en dan alsnog het scherm kapot drukt.

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:33:
even een algemene vraag
die free app friday van handango
alles gedaan wat ze mij voregen
alleen moet nog steeds mn creditcard nummer geven als ik mn free app wil

iemand bereid tot het bieden van hulp?
Ik heb het net gedownload, zonder creditcard gegevens te hoeven vermelden.

Had wel een klein probleempje met inloggen. Toen ik een account had aangemaakt kon ik hier niet mee inloggen om het programma af te rekenen (€ 0,- te betalen). Toen ik in het inlogscherm een guest account met dezelfde gegevens had aangemaakt lukte het wel.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Na veel wikken en wegen waar ik hem zou bestellen..... ben ik uitgekomen bij 2Call.nl.

Nokia N95 Black 8GB T-Mobile Relax 250 Particulier voor 55 euro
Abo voor 29,50 per-maand en eerste 12 maanden voor 14,50
Lijkt me geen gek aanbod >:)

Nu hoor ik overal dat ik voor de gesproken versie van route66 90 euro moet betalen ? klopt dat.
Zoja..... is dat voor 1 jaar of voor langer ? (lijkt me erg duur voor 1 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cuberob schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:54:
zelfde probleem hier, op een n95-8gb ik ga hem nu zo resetten kijken of het dan over is.
En was het resetten de oplossing? Ik weet nog niet of ik zelf ook de reset ga uitvoeren. Er is te leven met dit browser scrol probleem.
Hopen dat het in een volgende FW is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:36

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Zojuist een N95 uitgepakt maar ik kan als ik de nokia handleiding volg echt geen Live Messenger downloaden... Staat er gewoon niet tussen... Iemand een goed werkend alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54

robertwebbe

Robert Webbe

deWit schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:01:
Zojuist een N95 uitgepakt maar ik kan als ik de nokia handleiding volg echt geen Live Messenger downloaden... Staat er gewoon niet tussen... Iemand een goed werkend alternatief?
Vermoedelijk heb je dan een netwerk variant. Dat is helaas het nadeel van de goedkopere netwerkversie, ze slopen er allerlei leuke dingen uit.

Maar in de startpost kun je een link vinden hoe je hem handmatig kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

deWit schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:01:
Ik heb nu Nimbuzz draaien als MSN alternatief, werkt prima...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 20:52
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 01:15:
In de standaard web-browser heb ik een bug ontdekt die volgens mij nog niet is besproken.
Als ik op een pagina een beetje, dus tippend, omlaag scrol, gaat ie over in snel scrollen zoals met pagina overzicht. En scrolt in no-time tot onderaan de pagina.
Het ligt niet aan de pijltjes toets, omdat het zowel in portrait als landscape voorkomt. Bovendien heb ik in heen enkele andere applicatie problemen met deze toetsen.
Meestal kan ik het stoppen door omhoog te drukken, maar soms blijft ie vast staan onderaan de pagina. Dan moet ik de browser afsluiten en opnieuw starten.

Het gaat hier om de normale N95 met de laatste FW 20.xx
In de vorige versie had ik hier heen last van.
Zijn er mensen bekend met dit probleem en weet iemand de oplossing?
Heb je toevallig RotateMe op je telefoon draaien? Ik heb dat "probleem" alleen als ik RotateMe aan heb staan. Als ie uit is heb ik nooit dat de scroll blijft hangen.

Overigens hoef ik nooit de browser te herstarten, alleen een andere kant op drukken dan de kant waarop de scroll vast zit en hij is weer los. Het gebeurt bij mij heel weinig dus ik stoor me er niet zo aan. Ik vind dat niet zó storend dat ik RotateMe niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

robertwebbe schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:07:
Vermoedelijk heb je dan een netwerk variant. Dat is helaas het nadeel van de goedkopere netwerkversie, ze slopen er allerlei leuke dingen uit.

Maar in de startpost kun je een link vinden hoe je hem handmatig kunt downloaden.
Klopt, T-mobile branded... Maar ik vraag me af of ik van de t-mobile meuk af ben als ik een firmware upgrade zou doen... ik vermoed van wel...
nAffie schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:08:
Ik heb nu Nimbuzz draaien als MSN alternatief, werkt prima...
Dankje, ik zal daar eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:05:
[...]

Zie hem ook net ja, wat ik hier nu mee moet geen idee maar gratis is gratis
Ja dacht ik ook :) site maar gebookmarked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag net iets over een bug in de webbrowser. Ik kwam zelf onlangs ook een bug tegen:
Als ik een html-mail open, zie ik een bijlage. Dit is de html-uitvoering van de e-mail. Als ik deze open, kan ik niet scrollen. Bij elke toets die ik indruk, sluit mijn bijlage. Heb al lopen zoeken op foon, google en dit topic, maar heb niks terug kunnen vinden. Softe reset hielp niks.

Ik heb de N95 8GB met laatste firmware (11.0.026). Toestel is van oorsprong niet nederlands. Weet ook niet waar ie wel vandaan komt. Gekocht via CD-Media, die ook een Poolse vestiging hebben, voor slechts € 525,- :9

Ben ik de enige met deze bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een heel kleine vraagske , hoe lang moet ge uw n95 8gb voor de allereerste keer opladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:46:
ff een heel kleine vraagske , hoe lang moet ge uw n95 8gb voor de allereerste keer opladen ?
Totdat ie vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Was daar niet eens een test van? Dat je hem het beste continu (vol of niet vol) aan de lader kon hangen omdat je zo de beste batterijcapaciteit kreeg? Kan het alleen zo snel niet terug vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peabz21 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:13:
[...]

Heb je toevallig RotateMe op je telefoon draaien? Ik heb dat "probleem" alleen als ik RotateMe aan heb staan. Als ie uit is heb ik nooit dat de scroll blijft hangen.

Overigens hoef ik nooit de browser te herstarten, alleen een andere kant op drukken dan de kant waarop de scroll vast zit en hij is weer los. Het gebeurt bij mij heel weinig dus ik stoor me er niet zo aan. Ik vind dat niet zó storend dat ik RotateMe niet ga gebruiken.
Oké, mischien is dit dan in de final versie opgelost. Maak nu gebruik van bèta 5. Voor mij is het ook niet storend genoeg om RotateMe eraf te gooien. Daar is het te handig voor. Zit nu ook weer vanaf mn N95 te posten. Lekker internetten in landscape en posten in portrait. Zonder extra handelingen. Geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deWit schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:53:
Was daar niet eens een test van? Dat je hem het beste continu (vol of niet vol) aan de lader kon hangen omdat je zo de beste batterijcapaciteit kreeg? Kan het alleen zo snel niet terug vinden...
Batterij wordt sterken wanneer je hem goed laat leeglopen en daarna weer voltankt. Wanneer je dit een week of 2 weet vol te houden raakt je batterij op topniveau! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Even wat vraagjes over de N95 8GB: Ik hoop dat er wat mensen zijn die deze (of een aantal ervan) kunnen en willen beantwoorden.

1) Is het mogelijk de tijd (+datum) op het display te zien als het toestel niet in gebruik is? Mijn oude Samsung D500 doet dit wel, superhandig: het kleurenscherm gaat na 15 sec uit en maakt plaats voor een simpel lcd achtig beeld (1 kleur, niet lichtgevend) met daarop in grote cijfers de tijd + datum. Kan de N95 dit ook?

2) Ik wil hem gaan gebruiken met een externe GPS antenne via bluetooth. Kan iemand een indicatie geven van hoelang ik non stop kan navigeren met het scherm steeds aan?

3) Kan je -om de accu te sparen- tijdens het navigeren het scherm uitzetten terwijl de software gewoon door blijft gaan? (dus bijv met een druk op de knop schakelt ie uit, weer een druk is weer aan)

4) Klopt het dat je als je de ingebouwde gps antenne wil gebruiken steeds het toetsenbord uitgeklapt moet houden? Dat zou betekenen dat als je een wandeling maakt en je wil de interne antenne gebruiken, je hem steeds vast moet houden (want uitgeklapt past hij niet in je broekzak). Of moet je hem alleen uitklappen om een fix te krijgen en kun je daarna met een dichtgeklapt toestel doornavigeren?

5) Als je een telefoontje krijgt, kun je die dan opnemen, bellen en ophangen zonder het toestel open te hoeven klappen?

6) Hoe loopt Tomtom op de N95 8GB? Kun je een indicatie geven van het aantal frames per seconde? (dit ivbm een filmpje wat ik tegenkwam waarop Tomtomj erg beroerd leek te lopen: http://www.youtube.com/watch?v=Xx77sADoK4I en http://www.youtube.com/watch?v=VRz-EUtFARE )

7) De laatste: Ik was van plan om én Route66 én Tomtom te installeren, Tomtom gebruik ik dan met de externe antenne, Route66 met de interne voor als ik de externe een keer niet bij me heb. Kan dat gewoon?

8 ) Nog eentje dan: Ik las al dat je een 'gewone' 700 MB avi divx kan afspelen. Loopt dat 100% soepel? Kun je ook ondertitels erbij krijgen?

Dit zijn toch echt vragen die een verkoper in een winkel niet kan beantwoorden, daarom hoop ik dat er wat ervaringsdeskundigen zijn die mij kunnen helpen.
Hartstikke bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door tbenschop2 op 29-12-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
deWit schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:53:
Staat in de startpost. Dat was inderdaad zo, maar daar had men de gsm al een tijdje. Wat je moet doen als je de gsm pas hebt wordt niet gezegd.

Ik denk dat je de eerste 2 weken het zoals gewoonlijk moet doen, dus vol -> leeg -> vol -> leeg ->... en dan erna hem eigenlijk constant aan de lader moet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

deWit schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:16:
[...]

Klopt, T-mobile branded... Maar ik vraag me af of ik van de t-mobile meuk af ben als ik een firmware upgrade zou doen... ik vermoed van wel...

[...]

ik heb nimbuzz al ene tijdje draaien maar er zijn twee grote nadelen:
- het vreet batterij, echt het vreet batterij de oplader kan hem nauwelijks volkrijgen met nimbuzz actief. 2 keer opladen per dag is dan geen luxe

-het vreet mb's! normaal gesproken gebruikt msn minder dan 30 mb per maand bij nimbuzz zat ik in twee weken al op 75 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

dus als iemand een alternatief heeft voor msn/nimbuzz dan hoor ik het graag. wel leuk van nimbuzz: internationaal bellen tegen lokaal tarief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegas schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:14:
[...]

Staat in de startpost. Dat was inderdaad zo, maar daar had men de gsm al een tijdje. Wat je moet doen als je de gsm pas hebt wordt niet gezegd.

Ik denk dat je de eerste 2 weken het zoals gewoonlijk moet doen, dus vol -> leeg -> vol -> leeg ->... en dan erna hem eigenlijk constant aan de lader moet hangen.
ah zo bedankt want ik heb altijd gedacht dat ge uw gsm voor de eerste keer 12 uur moet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik krijg volgende week via GSMWEB.nl een nokia n95 icm 2 jarig vodafone 22,50 abonnement met onbeperkt internet.

Nu is me vraag, is er al iets uitgevonden voor de interne gps icm tomtom? Heb de search gebruikt, maar weet niet of hier echt al iets voor is.

Ik dacht mischien dat er een applicatie is die het adres van de gps als een bluetooth apperaat kan vinden, en die vervolgens weer als bluetooth apperaat kan doorgeven waardoor hij wel werkt

Wie kan mij verder helpen, hele programa's zijn te hacken, maar hier is na een half jaar nog niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:46:
Zie startpost; wat voor de N95 geldt, geld ook voor de N95 8G ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:36:
Hallo, ik krijg volgende week via GSMWEB.nl een nokia n95 icm 2 jarig vodafone 22,50 abonnement met onbeperkt internet.

Nu is me vraag, is er al iets uitgevonden voor de interne gps icm tomtom? Heb de search gebruikt, maar weet niet of hier echt al iets voor is.

Ik dacht mischien dat er een applicatie is die het adres van de gps als een bluetooth apperaat kan vinden, en die vervolgens weer als bluetooth apperaat kan doorgeven waardoor hij wel werkt

Wie kan mij verder helpen, hele programa's zijn te hacken, maar hier is na een half jaar nog niks voor.
Nee, dit is helaas tot op heden niet mogelijk en denk ook eigenlijk niet dat er ooit nog zo iets voor deze telefoon gaat komen.

Wel is er een applicatie waarmee je je interne gps ontvanger van de N95 als losse BT gps ontvanger kan gebruiken voor een ander apparaat, maar helaas kan je deze dan weer niet op je N95 zelf connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Flickr is toch gewoon gratis? Uitzondering van de pro-versie welke ze aanbieden middels die coupon die in de doos zat?

Wat is de grens voor dat gratis account? 100 MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
hetnet schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:54:
Nu hoor ik overal dat ik voor de gesproken versie van route66 90 euro moet betalen ? klopt dat.
Zoja..... is dat voor 1 jaar of voor langer ? (lijkt me erg duur voor 1 jaar)
Er bestaat (legaal) alleen een betaalde versie van Route 66 en die is idd 99 euro. Dit is niet per jaar, maar eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:06:
[...]

Batterij wordt sterken wanneer je hem goed laat leeglopen en daarna weer voltankt. Wanneer je dit een week of 2 weet vol te houden raakt je batterij op topniveau! :)
Dit is een hardnekkig misverstand. De N95 heeft een lithium ion batterij en die moet je juist niet helemaal vol of helemaal leeg laten lopen. Dit was vroeger wel het geval met de nikkel cadmium batterij, omdat die een "geheugen"had. Dat is bij de huidige generatie batterijen niet het geval. Even googelen als je meer informatie wilt.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:27:
dus als iemand een alternatief heeft voor msn/nimbuzz dan hoor ik het graag. wel leuk van nimbuzz: internationaal bellen tegen lokaal tarief!
fring

http://www.fring.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak gebruik van agile messenger, weliswaar niet gratis maar eenmalig bedrag betalen levenslang en mee te nemen naar andere toestellen. Dan heb je aol. icq, yahoo, msn en gtalk.
Weining bandbreedte en maar paar kb's na een uurtje of 2 (20/30). Tevens simpel interface maar daar stoor ik mij niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even gezocht, maar vind er niks van terug...
Hoe kan ik met de N95 8gb in mijn sms'jes smileys en andere icoontjes invoegen ?
Met al mijn Sony Ericssons stond dit tussen de symbolen, of via opties "invoegen" maar hier krijg ik dan alleen de optie "sjabloon".
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bedoel je dat met met 1 toetsaanslag een smiley toevoegt? Volgens mij zit dat er standaard niet in (de N95 is een wat serieuzer toestel :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel dat je met elke gsm buiten tekst, cijfers en symbolen de dag van vandaag smiley's en/of grappige dingen kan invoegen aan een sms bericht.
Ook een serieuze mens wil dit wel eens en dat vind ik nergens terug bij een N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:40:
Ik bedoel dat je met elke gsm buiten tekst, cijfers en symbolen de dag van vandaag smiley's en/of grappige dingen kan invoegen aan een sms bericht.
Dat valt best mee hoor; de nieuwe toestellen die ik recent vast heb gehouden hebben dat niet allemaal. Wel mijn oude Nokia (geen idee meer welk nummer dat was; maar zelfs mijn 6681 had het niet meer).
Ook een serieuze mens wil dit wel eens en dat vind ik nergens terug bij een N95
Mind the :P :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best raar dat je die interne gps wel met een app het een bluetooth gps receiver van kan maken, maar niet zelf via de bluetooth het kan gebruiken. Is hier dan echt helemaal niks voor?
Phoolie schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:01:
[...]
Nee, dit is helaas tot op heden niet mogelijk en denk ook eigenlijk niet dat er ooit nog zo iets voor deze telefoon gaat komen.

Wel is er een applicatie waarmee je je interne gps ontvanger van de N95 als losse BT gps ontvanger kan gebruiken voor een ander apparaat, maar helaas kan je deze dan weer niet op je N95 zelf connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:30:
Best raar dat je die interne gps wel met een app het een bluetooth gps receiver van kan maken, maar niet zelf via de bluetooth het kan gebruiken. Is hier dan echt helemaal niks voor?
Helemaal niet zo raar. GPS is blijkbaar geen apart profiel, maar gaat gewoon over het SPP-profiel. En precies dat kun je met J2ME makkelijk aansturen.

Zou een bluetooth-apparaat ook zichzelf 'ontvangen', dan zou het idd mogelijk zijn om vie de ExtGPS-omweg de interne module te gebruiken. Helaas is dat niet mogelijk.

Maar ik vraag me ook af of ze zichzelf niet een hoop gedoe hadden bespaard als ze de interne GPS-module als "virtuele BT GPS-muis" hadden geimplementeerd, zodat elke app die gebruik kan maken van een BT GPS-muis zonder verdere aanpassingen ook de interne module kon gebruiken. In theorie zou dat wellicht nog via een firmware update toegevoegd kunnen worden, maar dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.

offtopic:
En wil je ajb niet top-posten? Reteirritant, als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje van een Belg voor mijn noorderburen,

Wat kost de N95 8Gig bij jullie in de winkel (welke winkel..) als los toestel? Dus volledig simlockvrij...

Wil eventueel naar nederland komen om hem daar in de winkel te kopen, tenzij hem via internet over te laten komen een stuk goedkoper is...

Want ik hoor toch reacties van mensen waarbij het online bestellen van zijn gsmtoestel tot enkele weken kan duren?

Heb geen zin om nog zo lang te wachten :)

Vriendelijk bedankt...

Phill

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje voor de Belgische N95 8gb bezitters die een abonnement hebben bij Proximus.

Welke abonnementsformule gebruiken jullie om online te surfen via de N95 en hoe volgen jullie het verbruik daarvan op ? My Proximus blinkt uit in afwezigheid wat Mobile Internet opvolging betreft en eerlijk gezegd verdenk ik Proximus ervan dat ze dit moedwillig zo houden. Toen ik mijn N95 pas in het bezit had heb ik op 1 dag blijkbaar voor 80€ gesurft voor ocharme 14 Mb dataverkeer. (standaard stond de Mobile Internet Access Volume op). Ironisch genoeg heb ik ook geen smsje gekregen toen mijn factuur een bepaalde drempel heeft overschreven (wat ik trouwens wel zo ingesteld heb)

Momenteel heb ik de optie Mobile Internet 50 Mb regular geactiveerd om zo weer geen drama's voor te hebben aan 12€ maar hoe kan ik in godsnaam opvolgen of ik de 50 Mb overschreven heb ? Ik vind dit trouwens schandalige dure opties bij Proximus...Heb jij trouwens die Vodaphone live optie nodig om gewoon wat te surfen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:56:
Vraagje van een Belg voor mijn noorderburen,

Wat kost de N95 8Gig bij jullie in de winkel (welke winkel..) als los toestel? Dus volledig simlockvrij...
Dat had je best zelf kunnen vinden: pricewatch: Nokia N95 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:58:
Heb even gezocht, maar vind er niks van terug...
Hoe kan ik met de N95 8gb in mijn sms'jes smileys en andere icoontjes invoegen ?
Met al mijn Sony Ericssons stond dit tussen de symbolen, of via opties "invoegen" maar hier krijg ik dan alleen de optie "sjabloon".
Thanks
Toevallig zat ik daar vandaag ook naar te zoeken, ik heb hier in huis sinds de kerst nu 2x SE''s W910i en SE heeft die mogelijkheid wel (m'n K800i :D ook) vooral die smiley met die tong uit z'n mond is cool, lijkt en beetje op deze :P
enige wat ik heb kunnen vinden is dit
edit: moet wel ondersteund worden door de ontvangende partij anders krijg je gewoon tekst te zien :|

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Nee helaas, een normale firmware update is waarschijnlijk nog niet eens mogelijk omdat T-Mobile geen nieuwe firmware heeft uitgebracht (in ieder geval niet de 20.x.xxx)

Er zijn omwegen maar die mogen hier niet besproken worden. Check anders even de startpost voor wat meer info over firmware en productcodes....

tbenschop2 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:12:
Even wat vraagjes over de N95 8GB: Ik hoop dat er wat mensen zijn die deze (of een aantal ervan) kunnen en willen beantwoorden.

1) Is het mogelijk de tijd (+datum) op het display te zien als het toestel niet in gebruik is? Mijn oude Samsung D500 doet dit wel, superhandig: het kleurenscherm gaat na 15 sec uit en maakt plaats voor een simpel lcd achtig beeld (1 kleur, niet lichtgevend) met daarop in grote cijfers de tijd + datum. Kan de N95 dit ook?
Geen probleem, standaard screensaver geeft de tijd al weer alleen erg klein als je het mij vraagt. Ik gebruik hier zelf LargeTime voor, erg fijne screensaver!
2) Ik wil hem gaan gebruiken met een externe GPS antenne via bluetooth. Kan iemand een indicatie geven van hoelang ik non stop kan navigeren met het scherm steeds aan?
Voor de N95-1 gok ik op een uurtje of 5 a 6. In principe is ook alleen je scherm en de full-time bluetooth verbinding wat stroom verbruikt.
3) Kan je -om de accu te sparen- tijdens het navigeren het scherm uitzetten terwijl de software gewoon door blijft gaan? (dus bijv met een druk op de knop schakelt ie uit, weer een druk is weer aan)
Dit is een beetje afhankelijk van de navigatie software wat je gebruikt. Ik weet dat het in Route66 in te stellen is dat hij altijd aan moet blijven dan wel na een x aantal seconde uit kan gaan maar om met 1 knop het licht aan het uit te zetten is voor zover ik weet niet mogelijk.
Hier is wel weer een alternatief programma voor wat het misschien wel zou kunnen. Doe eens een google naar LightsOn. Misschien dat je daar verder mee komt.
4) Klopt het dat je als je de ingebouwde gps antenne wil gebruiken steeds het toetsenbord uitgeklapt moet houden? Dat zou betekenen dat als je een wandeling maakt en je wil de interne antenne gebruiken, je hem steeds vast moet houden (want uitgeklapt past hij niet in je broekzak). Of moet je hem alleen uitklappen om een fix te krijgen en kun je daarna met een dichtgeklapt toestel doornavigeren?
Om snel een fix te krijgen kun je inderdaad je telefoon het beste even uitschuiven, nadat je de fix hebt kun je gerust je telefoon dicht schuiven. Hier moet ik wel bij zeggen dat de nauwkeurigheid wel wat minder is als je telefoon dicht is.
Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de lokatie van de telefoon in je auto en het type ramen wat je in je auto hebt.
5) Als je een telefoontje krijgt, kun je die dan opnemen, bellen en ophangen zonder het toestel open te hoeven klappen?
geen probleem
6) Hoe loopt Tomtom op de N95 8GB? Kun je een indicatie geven van het aantal frames per seconde? (dit ivbm een filmpje wat ik tegenkwam waarop Tomtomj erg beroerd leek te lopen: http://www.youtube.com/watch?v=Xx77sADoK4I en http://www.youtube.com/watch?v=VRz-EUtFARE )
Ook dit is geen probleem, hier was laatst nog een vraag over en is door meerdere mensen bevestigd dat TomTom zonder problemen draait op de N95 (8GB)
7) De laatste: Ik was van plan om én Route66 én Tomtom te installeren, Tomtom gebruik ik dan met de externe antenne, Route66 met de interne voor als ik de externe een keer niet bij me heb. Kan dat gewoon?
Geen probleem
8 ) Nog eentje dan: Ik las al dat je een 'gewone' 700 MB avi divx kan afspelen. Loopt dat 100% soepel? Kun je ook ondertitels erbij krijgen?
Avi's kun je niet standaard afspelen met de N95, hier zul je 3th party software voor nodig hebben (divx player of coreplayer bijvoorbeeld) waar het wel zonder problemen mogelijk mee is.
Dit zijn toch echt vragen die een verkoper in een winkel niet kan beantwoorden, daarom hoop ik dat er wat ervaringsdeskundigen zijn die mij kunnen helpen.
Hartstikke bedankt!
offtopic:
sjengcity gaat voor de langste reply-post :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Voor echt gratis msn na de officiele messenger vind ik Ebuddy app nog steeds het beste:

http://get.ebuddy.com/en/v0_94/eBuddy_nokia_n95.jar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan in mijn buurt N95 8G kopen van iemand die er veel heeft liggen, in doos met garantie van Nokia,
Hoe kan ik nu zien as dit een echt toestel is, en zeker geen namaak?

ze zijn nieuw in doos met alle toebehoren erbij.

Kan ik alleen hieraan al concluderen dat het echte toestellen zijn die hij waarschijnlijk erges aan inkoopprijs kan vastkrijgen ?
Ik ga de doos daar zeker en vast open doen, zijn er dan punten waar ik op moet letten ?

Ik zou nie tgraag bedot worden zoals ik al enkele keren gelezen heb...
(maar ik weet niet of deze 'nep' gsms toen ook in de echte nokia doos zat met alle toebehoren erbij...)

En als de gsm stel na een jaar stuk is, hoe verloopt het dan met die garantie van nokia zelf weet iemand dit?

Groetjes en bedankt...

Phill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:42

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:16:
Ik kan in mijn buurt N95 8G kopen van iemand die er veel heeft liggen, in doos met garantie van Nokia,
Hoe kan ik nu zien as dit een echt toestel is, en zeker geen namaak?

ze zijn nieuw in doos met alle toebehoren erbij.

Kan ik alleen hieraan al concluderen dat het echte toestellen zijn die hij waarschijnlijk erges aan inkoopprijs kan vastkrijgen ?
Ik ga de doos daar zeker en vast open doen, zijn er dan punten waar ik op moet letten ?

Ik zou nie tgraag bedot worden zoals ik al enkele keren gelezen heb...
(maar ik weet niet of deze 'nep' gsms toen ook in de echte nokia doos zat met alle toebehoren erbij...)

En als de gsm stel na een jaar stuk is, hoe verloopt het dan met die garantie van nokia zelf weet iemand dit?

Groetjes en bedankt...

Phill
Ik denk dat er ergens wel een code op zal staan die je via internet kunt checken. Iig de accu kun je op de website van Nokia laten controlen op echtheid. En daarnaast hebben namaak N95's vaak een touch screen, de echte niet.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Sjengcity schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:27:
[...]

Nee helaas, een normale firmware update is waarschijnlijk nog niet eens mogelijk omdat T-Mobile geen nieuwe firmware heeft uitgebracht (in ieder geval niet de 20.x.xxx)

Er zijn omwegen maar die mogen hier niet besproken worden. Check anders even de startpost voor wat meer info over firmware en productcodes....
Dankjewel, ik weet genoeg ;)

WAt ik me nog af vroeg, op mijn oude N70 kon ik internetten terwijl deze aan de USB hing. De PC fungeerde dan als modem. Is dat mij de N95 ook mogelijk, aangezien ik er nergens eigenlijk iets over kan vinden... Dat was wel erg makkelijk altijd, want dan had je een behoorlijke downloadsnelheid...

[ Voor 24% gewijzigd door deWit op 29-12-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sjengcity schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:27:
Avi's kun je niet standaard afspelen met de N95, hier zul je 3th party software voor nodig hebben (divx player of coreplayer bijvoorbeeld) waar het wel zonder problemen mogelijk mee is.
Klopt het dat het met een 8G dan wel mogelijk is? Ik heb niets bijzonders geinstalleerd en kan volgens mij gewoon avi/divxs bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Coldcat schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:20:
[...]

Ik denk dat er ergens wel een code op zal staan die je via internet kunt checken. Iig de accu kun je op de website van Nokia laten controlen op echtheid. En daarnaast hebben namaak N95's vaak een touch screen, de echte niet.
Het blijft altijd een gok. Zon batterij kan ook gewoon echt zijn, maar goed als die nep is merk je dat snel genoeg. Bedoel als je hem open mag maken en software ziet er goed uit en de phone dan ben je al een heel eind. Het enige nadeel is, is als de imei geblokeerd wordt als die blijkt gestolen te zijn.

En die NokIa's met touchscreen zijn wel namaak, maar wel echt te koop en in productie. En merk je gauw genoeg en volgens mij is die niet in een zwarte 8gb uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
xahmol schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:43:
[...]

Er bestaat (legaal) alleen een betaalde versie van Route 66 en die is idd 99 euro. Dit is niet per jaar, maar eenmalig.
Aha dus maar net hoelang je toestel het uithoud.....(2jaar moet lukken) Nu dan toch maar ff googlen wat TomTom kostengaat dan.Denk toch dat die beter is ? of niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb telefonisch contact opgenomen en hij zou zondag nog nieuwe N95 8G toestellen binnekrijgen,
Hij zei dat hij al 12 bestellingen van dit toestel staan had, dus gestolen lijkt me vrij onwaarschijnlijk als hij telkens opnieuw aan die toestellen kan geraken... (als het klopt wat hij zegt maar dat zal ik dan wel zien als ik bij hem aankom:))

De nep toestellen zijn dus wel duidelijk herkenbaar hoor ik, dus dan zal het mij wel dadelijk opvallen als het zo zou zijn...

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hetnet schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:26:
[...]

Aha dus maar net hoelang je toestel het uithoud.....(2jaar moet lukken) Nu dan toch maar ff googlen wat TomTom kostengaat dan.Denk toch dat die beter is ? of niet !
Ligt eraan of je met of zonder interne gps wil gebruiken he. En volgens mij kan je met een beetje geluk ook op e volgende toestel route66 erop zetten. Misschien met een update-je (kosteloos of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 03:31:
[...]

De 8 gig versie is je niet bekend?
Ja, is me bekend. Niet dat daar wel een extra glas over het scherm zit maar ik neem aan dat je dat bedoeld duidelijk te maken.
Wat ik wel weet van de 8GB is dat ie duurder en dikker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag over de N95 8GB. Tenet heb ik er een MPEG-4 video erop gezet(een muziekclipje). Deze clip staat nu bij mijn video's bij het videocentrum in het menu. Alleen kan ik deze video niet afspelen omdat hij dan zegt: 'ongeldige clip', bewerking geannuleerd. Ik heb er tenet wel een andere video opgezet ook MPEG-4 en die speelt die wel gewoon af. Ik kan de clip die het niet doet ook niet verwijderen want hij zegt dan: Kan het bestand niet verwijderen. Bestand: '.....' is open.

Ik snap er niks van. Waarom kan ik deze video niet gewoon verwijderen van mijn mobiel? Heb geloof ik alles al geprobeerd maar weet het nu dus echt niet meer.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet elke mpeg4 kun je zomaar afspelen natuurlijk. Mpeg4 is slechts een containerformaat en kan uit een DivX, XVid, h264 etc bestaan. Zorgen dus dat je de film naar het juiste formaat converteerd of de juiste codecs op de telefoon installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:17:
Ik heb even een vraag over de N95 8GB. Tenet heb ik er een MPEG-4 video erop gezet(een muziekclipje). Deze clip staat nu bij mijn video's bij het videocentrum in het menu. Alleen kan ik deze video niet afspelen omdat hij dan zegt: 'ongeldige clip', bewerking geannuleerd. Ik heb er tenet wel een andere video opgezet ook MPEG-4 en die speelt die wel gewoon af. Ik kan de clip die het niet doet ook niet verwijderen want hij zegt dan: Kan het bestand niet verwijderen. Bestand: '.....' is open.

Ik snap er niks van. Waarom kan ik deze video niet gewoon verwijderen van mijn mobiel? Heb geloof ik alles al geprobeerd maar weet het nu dus echt niet meer.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes
Je hebt hem waarschijnlijk via usb overgezet, en zal er nog iets gebruik maken van het programma. Ik zelf heb het ook vaak met video files, maar na een reboot van de telefoon kan ik hem gewoon verwijderen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe maak ik die reboot en wat heeft dat voor gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendx2
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:27:
En hoe maak ik die reboot en wat heeft dat voor gevolgen?
je pakt de telefoon met je linkerhand
met je rechterhand druk je op de uitknop ( 5 sec )
dan doe je de tel weer aan door weer op diezelfde knop te drukken
dan toets je je pincode in
dan als je telefoon weer opgestart is is het klaar.
en dan heb jij je telefoon officieel gereboot.
als dit te moeilijk is kan je ook altijd mailtje sturen

de gevolgen van dit ingewikkelde proces zijn dat je de telefoon heb uitgezet en dus
tijdelijk niet bereikbaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik nu dan voor de 5e keer gedaan nu en nog steeds staat het bestand op mijn mobiel en kan ik hem niet verwijderen. Beetje jammer vind ik dit..

Moet ik hem misschien resetten(soft reset)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54

robertwebbe

Robert Webbe

Probeer het anders eens via Menu > Instrumenten > Bestandsbeheer.

[ Voor 176% gewijzigd door robertwebbe op 29-12-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook al helemaal doorzocht maar zie daar heel het bestand niet, echt heel raar. Ik zie het wel bij 'videocentrum' in het menu en dan bij mijn video's. Afspelen lukt niet, verwijderen lukt niet! Ik kan er niks mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het een optie om de mobiel te herstellen, heb voordat het filmpje erop stond een backup gemaakt van mijn mobiel dus..
Of toch gewoon die softe reset proberen?
Wie raad mij wat aan!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:49:
Dat heb ik nu dan voor de 5e keer gedaan nu en nog steeds staat het bestand op mijn mobiel en kan ik hem niet verwijderen. Beetje jammer vind ik dit..

Moet ik hem misschien resetten(soft reset)?
Probeer anders eens via usb mode (bestands-overdracht) en dan via windows explorer het bestand te verwijderen. Je kunt ook Ybrowser installeren op de telefoon en daarmee proberen het bestand te verwijderen. Nog een 3e optie. Ik gebruik voor hardnekkige files op mijn PC de software app "Unlocker v1.8.5" om ze te verwijderen e.d. Je kunt deze installeren op de PC en dan via bestands-overdracht (zoals boven beschreven) de file op telefoon proberen te verwijderen.

Suc6!

Edit : Ik heb een normale N95, dus weet niet of de N95 8GB versie via bestandsoverdracht ook files op de telefoon laat zien. Anders via PC Suite mode de telefoon aansluiten op PC.

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 29-12-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar het probleem is juist dat het hele bestand niet meer op de mobiel te vinden is als ik hem op de computer aansluit en dan ga kijken in de mappen op mijn mobiel op de computer. Nergens zie ik het videobestand staan, de rest zie ik wel gewoon allemaal. Niet onder 'my videos' en niet onder 'videos'.
Het is maar 9 mb die videofile maar toch vind ik het zo raar dat het er gewoon niet af kan. Zwaar irritant..
Heb ook al de zoekfuntie er op los gelaten maar dit kan ook het bestand niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:48:
Ja maar het probleem is juist dat het hele bestand niet meer op de mobiel te vinden is als ik hem op de computer aansluit en dan ga kijken in de mappen op mijn mobiel op de computer. Nergens zie ik het videobestand staan, de rest zie ik wel gewoon allemaal. Niet onder 'my videos' en niet onder 'videos'.
Het is maar 9 mb die videofile maar toch vind ik het zo raar dat het er gewoon niet af kan. Zwaar irritant..
Heb ook al de zoekfuntie er op los gelaten maar dit kan ook het bestand niet vinden.
Ybrowser al geprobeerd ??? Daarmee kun je verborgen bestanden laten zien en dus (hopelijk) ook verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik dat vinden, zie het zo snel niet op google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 14:21
[...]

[...]

Als je een upgrade doet van je firmware met de NSS methode dan ben je alle T-Mobile meuk kwijt. Je krijgt dan ook meer opties in je download menu. WinLive staat er plotseling ook bij en kan je zonder problemen Messenger installeren.
Was mij overigens ook zonder problemen gelukt met de oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:13:
Waar kan ik dat vinden, zie het zo snel niet op google?
Ik weet niet hoe jij zoekt, maar het eerste (!) zoekresultaat op Google :

http://www.drjukka.com/YBrowser.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry, heb het er inmiddels al opstaan. Niks kunnen vinden.. Ook via zoekopties niet gevonden! Heb geloof ik wel alle mapjes doorgekeken en dat was aardig lang werk.

Ik vrees dat bestand erop zal blijven staan. Iemand nog een laatste optie of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo hardnekkige N95'ers,
Als u uw toestel laat upgraden door een NSP wordt je toestel een Simlockvrij toestel. Ik had hiervoor een Vodafone locked wat overigens geen probleem was en na upgrate was het toestel simlock vrij zonder dat ik het in het begin door had. Dus voor iedereen met een Gelocked toestel en veel kinder ziektes zou ik aan raden laat je toestel door een NSP upgraden hetgeen je in dat gevan ook niet zou kunnen.Mocht je een toestel hebben dat geen branded is laat het ook doen.
Wellicht zijn veel kopzorgen de wereld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:33:
Ja sorry, heb het er inmiddels al opstaan. Niks kunnen vinden.. Ook via zoekopties niet gevonden! Heb geloof ik wel alle mapjes doorgekeken en dat was aardig lang werk.

Ik vrees dat bestand erop zal blijven staan. Iemand nog een laatste optie of iets dergelijks?
Weet je zeker dat het bestand misschien niet toch al verwijderd is en dat het niet alleen nog in je "mijn video's" map staat?

Dit is namelijk een bekend probleem van FW 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

WaSteiL schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:23:
[...]

Als je een upgrade doet van je firmware met de NSS methode dan ben je alle T-Mobile meuk kwijt. Je krijgt dan ook meer opties in je download menu. WinLive staat er plotseling ook bij en kan je zonder problemen Messenger installeren.
Was mij overigens ook zonder problemen gelukt met de oude firmware.
Was al gebeurd ;-) Had alleen even een klein duwtje in de goede richting nodig... Draait hier nu als een zonnetje...

Weet iemand of de USB verbinding ook kan dienen als dataverbinding? Dus via de N95 het internet op waarbij de USB verbinding wordt gebruikt als toegangspunt? Ik heb het nergens kunnen terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou goed kunnen, want heb hem wel verwijderd alleen op een andere manier zoals ik het eigenlijk had willen doen.
Maar het rare is dat ik het hele bestand dan alsnog niet kan verwijderen omdat hij zegt dat het open staat ofzo.

Ik heb trouwens FW 10.0.0.021 en de N95 8 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
hetnet schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:26:
[...]
Licensie van Route 66 kun je prima meenemen naar je volgende phone (mits nog steeds een Symbian S60v3). Heb ik ook gedaan: had Route 66 al op mijn Nokia N91 in combo met externe GPS. Overzetten naar N95 geen enkel probleem zonder enige kosten.

En wat Tom Tom betreft: beter of niet beter vind ik niet zo relevant als je de interne GPS niet kan gebruiken. Ik ben juist zo blij dat ik die externe GPS niet meer mee hoef te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Als ik een hardreset moet geven aan het toestel moet je iets zien op het scherm of start het normaal op en is het wel uitgevoerd.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Is het formateren via green toets etc. hetzelfde als *#7370# en terug naar fabrieksinstelling.
Ik hoor van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Kweetnieniks postte in augustus het volgende:

Ik vraag het nog maar eens. Zijn er hier gebruikers met een lokaal nummer op hun N95 via Budget Phone? Ik heb hier namelijk dikke problemen mee. Na het inschakelen van VoIP op de N95 --> prima. Ik ben bereikbaar. Na verloop van enkele minuten --> Nada mijn N95 reageert niet. Als ik hetzelfde doe via mijn modem/router (Vigor 2800V) --> geen probleem ben aldoor bereikbaar. Probleem zit dus in de Nokia N95. Uitbellen via Budget Phone is geen enkel probleem op de n95. Ik begin mijn vertrouwen in de N95 aardig te verliezen en overweeg ... tja hem weg te doen ?

----

Helaas zit ik maanden later met hetzelfde probleem.
Ipv de interne N95 SIP client te gebruiken heb ik budgetphone met Fring getest, hierbij blijft de connectie -wel- behouden dus dat is vooruitgang. Grote achteruitgang is de instabiliteit van Fring zelf.. Hoe vaak dat al niet zonder reden bij me is uitgevallen is niet meer te tellen, bovendien vind ik het volume vaak veel te zacht, maar dat nog terzijde.
Mijn vraag is dus of iemand andere apps dan Fring kan aanraden om budgetphone in te draaien, het liefst zelfs een app die meerdere voip connecties tegelijk kan runnen zodat ik kan gebeld worden op budgetphone nummer en kan uitbellen met bijv voipcheap.

Als iemand tips heeft hoor ik dat graag, ik heb nog een 'geinig' MSN detail trouwens, was afgelopen week in Parijs, prepaid kaartje van SFR gekocht daar (onderdeel van Vodafone sinds een aantal jaar) en ja hoor, ook daar wil Windows Live Messenger niet aanmelden! (Hier ook nog steeds niet (op Vodafone)). Fring, eBuddy(geweldige app!), Agile, etc werken allemaal prima, het is me echt een raadsel hoe Vodafone in die ruzie met MSN verwikkeld is geraakt!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

deWit schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:05:
[...]
Weet iemand of de USB verbinding ook kan dienen als dataverbinding? Dus via de N95 het internet op waarbij de USB verbinding wordt gebruikt als toegangspunt? Ik heb het nergens kunnen terugvinden...
Volgens mij kun je niet met je N95 internetten met je usb als toegangspunt. Je kunt wel met je laptop/pc internetten en je gprs/umts verbinding van je N95 als dataverbinding gebruiken (unlimited data op je mobiel is dan wel aan te raden).
Je kunt anders natuurlijk een Wifi routertje neerzetten en dan gewoon die gebruiken om snel te kunnen internetten met je N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

legendx2 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:46:
[...]

je pakt de telefoon met je linkerhand
met je rechterhand druk je op de uitknop ( 5 sec )
dan doe je de tel weer aan door weer op diezelfde knop te drukken
dan toets je je pincode in
dan als je telefoon weer opgestart is is het klaar.
en dan heb jij je telefoon officieel gereboot.
als dit te moeilijk is kan je ook altijd mailtje sturen

de gevolgen van dit ingewikkelde proces zijn dat je de telefoon heb uitgezet en dus
tijdelijk niet bereikbaar ben.
brilliant!!! kan dit in de startpost _/-\o_ :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:07:
Dit zou goed kunnen, want heb hem wel verwijderd alleen op een andere manier zoals ik het eigenlijk had willen doen.
Maar het rare is dat ik het hele bestand dan alsnog niet kan verwijderen omdat hij zegt dat het open staat ofzo.

Ik heb trouwens FW 10.0.0.021 en de N95 8 GB.
Ik kan je helpen, heb trouwens hetzelfde probleem gehad. Je moet je database van je videocenter verwijderen, dan zal je n95 de database opnieuw aanmaken (kan een minuut duren) en dan zal alles terug kloppen.
Om de database te verwijderen sluit je je telefoon aan op je pc via usb en kies je bestandsoverdracht.
Nu, de juiste directory weet ik niet meer vanbuiten, maar het bestand die je moet verwijderen heet "iptvmyvideos.db". Good luck, en vergeet nie een backup te maken van dit bestand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cr1ptkeeper schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:34:
[...]

Ik kan je helpen, heb trouwens hetzelfde probleem gehad. Je moet je database van je videocenter verwijderen, dan zal je n95 de database opnieuw aanmaken (kan een minuut duren) en dan zal alles terug kloppen.
Om de database te verwijderen sluit je je telefoon aan op je pc via usb en kies je bestandsoverdracht.
Nu, de juiste directory weet ik niet meer vanbuiten, maar het bestand die je moet verwijderen heet "iptvmyvideos.db". Good luck, en vergeet nie een backup te maken van dit bestand!
Als ik dat bestand verwijder maak de mobiel dan automatisch weer de database aan voor videocenter?
En ben ik al mijn video's kwijt of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clausbase
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 14:34
Peabz21 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:38:
Ik heb met emTube een probleem. Ik krijg bij bijna alle filmpjes die ik wil afspelen de volgene melding:
Unknown/unsupported file format!

Dat vind ik vreemd,want ik heb wel FlashLite3 erop staan. En Sommige speelt hij wel af. Hebben meerdere mensen deze melding?
Ik had die foutmelding ook via Vodafone live!, maar niet via WLAN... :?
Inloggen via via Vodafone live! Streaming Video fixed it. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt!
Weer een probleem opgelost :):)

Voor iedereen die hier dus ook last van heeft met zijn N95, de oplossing is er!
Bedankt Cr1ptkeeper voor je wijze tip!
En de rest ook allemaal bedankt, word erg netjes geholpen hier op dit forum:)

Fijne jaarwisseling iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:22:
Het is gelukt!
Weer een probleem opgelost :):)

Voor iedereen die hier dus ook last van heeft met zijn N95, de oplossing is er!
Bedankt Cr1ptkeeper voor je wijze tip!
En de rest ook allemaal bedankt, word erg netjes geholpen hier op dit forum:)

Fijne jaarwisseling iedereen.
Goed om te horen dat het probleem is opgelost. Vele handen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fewips schreef op zondag 30 december 2007 @ 03:39:
Kweetnieniks postte in augustus het volgende:

Ik vraag het nog maar eens. Zijn er hier gebruikers met een lokaal nummer op hun N95 via Budget Phone? Ik heb hier namelijk dikke problemen mee. Na het inschakelen van VoIP op de N95 --> prima. Ik ben bereikbaar. Na verloop van enkele minuten --> Nada mijn N95 reageert niet. Als ik hetzelfde doe via mijn modem/router (Vigor 2800V) --> geen probleem ben aldoor bereikbaar. Probleem zit dus in de Nokia N95. Uitbellen via Budget Phone is geen enkel probleem op de n95. Ik begin mijn vertrouwen in de N95 aardig te verliezen en overweeg ... tja hem weg te doen ?

----

Helaas zit ik maanden later met hetzelfde probleem.
Ipv de interne N95 SIP client te gebruiken heb ik budgetphone met Fring getest, hierbij blijft de connectie -wel- behouden dus dat is vooruitgang. Grote achteruitgang is de instabiliteit van Fring zelf.. Hoe vaak dat al niet zonder reden bij me is uitgevallen is niet meer te tellen, bovendien vind ik het volume vaak veel te zacht, maar dat nog terzijde.
Mijn vraag is dus of iemand andere apps dan Fring kan aanraden om budgetphone in te draaien, het liefst zelfs een app die meerdere voip connecties tegelijk kan runnen zodat ik kan gebeld worden op budgetphone nummer en kan uitbellen met bijv voipcheap.

Als iemand tips heeft hoor ik dat graag, ik heb nog een 'geinig' MSN detail trouwens, was afgelopen week in Parijs, prepaid kaartje van SFR gekocht daar (onderdeel van Vodafone sinds een aantal jaar) en ja hoor, ook daar wil Windows Live Messenger niet aanmelden! (Hier ook nog steeds niet (op Vodafone)). Fring, eBuddy(geweldige app!), Agile, etc werken allemaal prima, het is me echt een raadsel hoe Vodafone in die ruzie met MSN verwikkeld is geraakt!
Het N95 probleem met BudgetPhone heb ik nooit kunnen oplossen. Als ik via de N95 een verbinding opzet met sip.xs4all.nl dan is er geen enkel probleem. De verbinding blijft gewoon intakt. Nadeel van xs4all is dat je daar slechts vanaf 1 locatie kunt inloggen.

Het "probleem" met Live Messenger en Vodafone is m.i. *geen* technisch probleem zoals Vodafone ons wil laten geloven. Als dat wel zo is, dan zijn het daar een stel incompetente prutsers. Na 4 weken dit probleem nog niet kunnen tackelen. Er is meer aan de hand wat wij niet mogen weten. Ik heb er straks geen last meer van (abo omgezet naar andere telco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees overal dat als je een film via massaopslag op je N95 8G zet, dat je deze film dan niet kan bekijken, maar eerst moet converteren.

Maar kan je ook niet gewoon een ander programma op je gsm zetten welk deze bestanden wel afspelen ?

Zo doe je het toch ook met een gewone pc, als mediaplayer het niet kan afspelen, dan gebruik je bs-player of VLC of eender wat, maar ga je toch ook niet je bestand converteren?

Vraag is misschien al eerder gesteld maar vond er toch geen duidelijk antwoord op...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
@Sjengcity: Super bedankt voor je antwoorden op mijn vragen (zie pagina 246) Wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:01:
Ik lees overal dat als je een film via massaopslag op je N95 8G zet, dat je deze film dan niet kan bekijken, maar eerst moet converteren.

Maar kan je ook niet gewoon een ander programma op je gsm zetten welk deze bestanden wel afspelen ?

Zo doe je het toch ook met een gewone pc, als mediaplayer het niet kan afspelen, dan gebruik je bs-player of VLC of eender wat, maar ga je toch ook niet je bestand converteren?

Vraag is misschien al eerder gesteld maar vond er toch geen duidelijk antwoord op...

Alvast bedankt
Volgens mij staan er zelfs in de SP nog verwijzingen naar andere mediaplayers (hmm, ik zie het nu ook niet zo snel, misschien een startpost uit een ander deel ofzo), maar die zijn er dus zat.
Coreplayer (goede ervaringen mee, freeware (dacht ik), Smartmovie (ook erg goed, geen freeware), Divxplayer (registreren en dan is ie ook gratis, deze vind ik iets minder) en nog een berg meer, dus leef je uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Blindfold op 30-12-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Blindfold schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:45:
[...]

Coreplayer (goede ervaringen mee, freeware (dacht ik),
Niet echt kost je 29,99 dollar ;) Weten we gelijk welke versie jij hebt als je dat niet herinnerd :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanx blind fold

Vind ik toch belangrijk aangezien ik films op mn N95 wil zetten om uit te wisselen naar andere pc's (dus als usb stick eigelijk) , of als ik toevallig eentje wil zien als ik bij vrienden zit ineens de gsm kan aansluiten op de tv om een van de films rechtstreeks daar te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik de Divx player.

En converteren kan met Clone dvd Mobile.
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:01:

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Blindfold schreef op zondag 30 december 2007 @ 05:15:
[...]
Volgens mij kun je niet met je N95 internetten met je usb als toegangspunt. Je kunt wel met je laptop/pc internetten en je gprs/umts verbinding van je N95 als dataverbinding gebruiken (unlimited data op je mobiel is dan wel aan te raden).
Je kunt anders natuurlijk een Wifi routertje neerzetten en dan gewoon die gebruiken om snel te kunnen internetten met je N95.
Dit interesseert me wel. Hoe doe je dit precies?
Ik slaag er enkel in om via bluetooth het modem-apparaat van de N95 aan te spreken, maar dan moet ik een telefoonnr ingegeven om in te bellen... Kan je via dit modemapparaat ook de UMTS verbinding aanspreken (speciale dialin code of zo?) of zit ik helemaal op het verkeerde spoor?

Ik erger me trouwens aan de Music Player. Aangezien het grootste deel van mijn muziek niet juist getagged is houdt de automatische sortering van de music player in artists, albums, etc totaal geen steek. De meeste muziek is onbereikbaar. Ik zou veel liever door de muziek kunnen browsen zoals deze in het filesystem staat, dus door directories browsen. Mijn goeie oude dedicated MP3-speler doet dit ook zo en ik vind dit perfect. Is er een manier om dit de doen?
Alternatieve applicatie om muziek te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
DieterVDW schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:02:
[...]

Ik slaag er enkel in om via bluetooth het modem-apparaat van de N95 aan te spreken, maar dan moet ik een telefoonnr ingegeven om in te bellen... Kan je via dit modemapparaat ook de UMTS verbinding aanspreken (speciale dialin code of zo?) of zit ik helemaal op het verkeerde spoor?
*99# misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien voor de mensen die nog leuke smartphone websites zoeken:

*komt iets te spammer over

Nieuws, streaming video en radio, beleggen, etc

Als er nog opmerkingen zijn hoor ik die graag :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 03-01-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
DieterVDW schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:02:
[...]

Last time I checked ging dat allemaal automatisch meen ik. Maar via bluetooth is het toch sowieso veel makkelijker? Bovendien heb je dan de Nokia-bloatware niet perse nodig.
Alternatieve applicatie om muziek te spelen?
De standaard player gebruikt bij mij wel gewoon de directories, als zijnde 'albums'.. Maar er zijn diverse alternatieven. Gewoon op de freeware-sites. Ik hoop dat je zelf wel een geschikte google-query kunt verzinnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzillogic op 30-12-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:27:
Misschien voor de mensen die nog leuke smartphone websites zoeken:

http://www.todaypda.com/

Nieuws, streaming video en radio, beleggen, etc

Helaas veel windows media streams die de N95 niet ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:27:
Ja. Het nut van deze site is voor Symbian-toestellen wel erg minimaal, aangezien deze toestellen de verDRMde Microsoft WMV/WMA/ASF-meuk niet ondersteunen. Bouw transcoding in naar de MPEG4-varianten, en je bent de man. En succes met de rechten :P

Maar eigenlijk wil je gewoon je site pluggen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zocht ik wat feedback :) ik zelf heb namelijk een HTC Kaiser en ik wist namelijk niet dat de N95 het niet ondersteund.

Ik zal kijken of ik er iets aan kan doen of gewoon een nieuwe categorie aanmaken :)

thnx voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag uit nieuwsgierigheid, wanneer je je abo bij Vodafone opzegt i.v.m het Messenger probleem : mag je je toestel houden en krijg je wanneer je een andere provider neem weer de mogelijkheid een nieuw toestel te kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
Misschien ook nog handig voor de SP:
Als de N95 (8GB) met de USB-kabel wordt aangesloten op de pc, kun je kiezen voor Nokia Suite-modus of gegevensoverdracht- of massaopslag-modus.
Bij de eerste optie kun je in de verkenner bij het geheugen, maar binnen een omgeving van Nokia(vandaar dat alle bestanden weergeven niet werkt). Bij de 2e modus is het geheugenkaartje of het 8GB interne geheugen een extra harde schijf in de verkenner, die je ook als harde schijf kunt gebruiken.
Dat betekent dus ook alle bestanden weergeven, maar ook zaken als controle en defragmentatie. Aangezien applicaties van je telefoon geen gebruik kunnen maken van het geheugen, kun je dit bij de 8GB versie dit misschien ook zien als geheugenkaart verwijderen(en weer terugzetten als gegevensoverdrachtmodus weer wordt gestopt).
Voor mezelf kan ik met deze info wel problemen achterhalen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Ik heb ook een N95 besteld (non 8gb), en wil deze een beetje voor navigatie gaan gebruiken. Ik wou dan route66 erop gaan installeren.

Nu was mijn vraag alleen of het toesten dan gprs nodig heeft (bijvoorbeeld om mappen te downloaden) of kan dit ook via wifi? Want ik heb geen internet pakket bij het abonnement zitten, maar wil wel graag navigeren.

Ik had namelijk gelezen dat hij via gprs gaat zoeken of het ergens druk is en dan mogelijk een nieuwe snellere route zoekt. En om welke hoeveelheden gaat het dan, want de keer dat ik het gebruik zal alleen op vakantie zijn, of als ik ergens heen moet waar ik de weg niet weet (zal niet vaak voorkomen)

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Route66 heeft geen GPRS (oid) nodig. Nokia Maps overigens wel.

@ hieronder: klopt ja, vergeten; excuses! :X

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 31-12-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
pven schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:57:
Route66 heeft geen GPRS (oid) nodig. Nokia Maps overigens wel.
Nokia Maps kan ook zonder gprs, als je de juiste mappen eerst via je comp erop zet
Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.