Nee helaas, een normale firmware update is waarschijnlijk nog niet eens mogelijk omdat T-Mobile geen nieuwe firmware heeft uitgebracht (in ieder geval niet de 20.x.xxx)
Er zijn omwegen maar die mogen hier niet besproken worden. Check anders even de startpost voor wat meer info over firmware en productcodes....
tbenschop2 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:12:
Even wat vraagjes over de N95 8GB: Ik hoop dat er wat mensen zijn die deze (of een aantal ervan) kunnen en willen beantwoorden.
1) Is het mogelijk de tijd (+datum) op het display te zien als het toestel niet in gebruik is? Mijn oude Samsung D500 doet dit wel, superhandig: het kleurenscherm gaat na 15 sec uit en maakt plaats voor een simpel lcd achtig beeld (1 kleur, niet lichtgevend) met daarop in grote cijfers de tijd + datum. Kan de N95 dit ook?
Geen probleem, standaard screensaver geeft de tijd al weer alleen erg klein als je het mij vraagt. Ik gebruik hier zelf
LargeTime voor, erg fijne screensaver!
2) Ik wil hem gaan gebruiken met een externe GPS antenne via bluetooth. Kan iemand een indicatie geven van hoelang ik non stop kan navigeren met het scherm steeds aan?
Voor de N95-1 gok ik op een uurtje of 5 a 6. In principe is ook alleen je scherm en de full-time bluetooth verbinding wat stroom verbruikt.
3) Kan je -om de accu te sparen- tijdens het navigeren het scherm uitzetten terwijl de software gewoon door blijft gaan? (dus bijv met een druk op de knop schakelt ie uit, weer een druk is weer aan)
Dit is een beetje afhankelijk van de navigatie software wat je gebruikt. Ik weet dat het in Route66 in te stellen is dat hij altijd aan moet blijven dan wel na een x aantal seconde uit kan gaan maar om met 1 knop het licht aan het uit te zetten is voor zover ik weet niet mogelijk.
Hier is wel weer een alternatief programma voor wat het misschien wel zou kunnen. Doe eens een google naar LightsOn. Misschien dat je daar verder mee komt.
4) Klopt het dat je als je de ingebouwde gps antenne wil gebruiken steeds het toetsenbord uitgeklapt moet houden? Dat zou betekenen dat als je een wandeling maakt en je wil de interne antenne gebruiken, je hem steeds vast moet houden (want uitgeklapt past hij niet in je broekzak). Of moet je hem alleen uitklappen om een fix te krijgen en kun je daarna met een dichtgeklapt toestel doornavigeren?
Om snel een fix te krijgen kun je inderdaad je telefoon het beste even uitschuiven, nadat je de fix hebt kun je gerust je telefoon dicht schuiven. Hier moet ik wel bij zeggen dat de nauwkeurigheid wel wat minder is als je telefoon dicht is.
Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de lokatie van de telefoon in je auto en het type ramen wat je in je auto hebt.
5) Als je een telefoontje krijgt, kun je die dan opnemen, bellen en ophangen zonder het toestel open te hoeven klappen?
geen probleem
Ook dit is geen probleem, hier was laatst nog een vraag over en is door meerdere mensen bevestigd dat TomTom zonder problemen draait op de N95 (8GB)
7) De laatste: Ik was van plan om én Route66 én Tomtom te installeren, Tomtom gebruik ik dan met de externe antenne, Route66 met de interne voor als ik de externe een keer niet bij me heb. Kan dat gewoon?
Geen probleem
8 ) Nog eentje dan: Ik las al dat je een 'gewone' 700 MB avi divx kan afspelen. Loopt dat 100% soepel? Kun je ook ondertitels erbij krijgen?
Avi's kun je niet standaard afspelen met de N95, hier zul je 3th party software voor nodig hebben (divx player of coreplayer bijvoorbeeld) waar het wel zonder problemen mogelijk mee is.
Dit zijn toch echt vragen die een verkoper in een winkel niet kan beantwoorden, daarom hoop ik dat er wat ervaringsdeskundigen zijn die mij kunnen helpen.
Hartstikke bedankt!
offtopic:
sjengcity gaat voor de langste reply-post