Wat heb je dan gedaan waardoor hij terug is gekomen?DieterVDW schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:25:
Ja het zou wel leuk zijn om dat te kunnen managen ...
Geen idee hoe ik het geflikt heb. Ik moet zeggen dat ik het ook niet supererg vindt dat 'm weg is, vind die kalender wat slordig staan op het standby scherm. Maar 't is niet leuk als het gebeurt zonder je dat wil...
Edit: Nu is 'm terug maar toont 'm mijn afspraak dubbel ... Grr ..
Fijn, die Nokia maps
Als ik navigeren, en nog geen melding tegen ben gekomen om te betalen, krijg ik een stem(en ik weet dat dat dokken wordt). Heb ik nou een abbonement afgesloten? Hoeveel ben ik kwijt, ik denk dat ik 20 instructies heb gekregen, of 10 minuten heb gereden met stem.
Als ik een abbonement heb afgesloten, hoe stop ik dat?
Als ik navigeren, en nog geen melding tegen ben gekomen om te betalen, krijg ik een stem(en ik weet dat dat dokken wordt). Heb ik nou een abbonement afgesloten? Hoeveel ben ik kwijt, ik denk dat ik 20 instructies heb gekregen, of 10 minuten heb gereden met stem.
vrede in rust
Verwijderd
Tanx voor je reactie, ik krijg steeds melding controleer netwerkdiensten, packetgegevens niet beschikbaar. Via wifi doet ie t wel.Sjengcity schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:16:
[...]
Het is natuurlijk wel de vraag hoe lang Vodafone het probleem ook daadwerkelijk erkend... Wat ik daar typte was een exacte quote uit een interne mail van Vodafone (behalve naam medewerker natuurlijk).
Dus het is wel betrouwbaar, heb alleen niet zo`n behoefte om hier iedereen zijn naam open en bloot neer te zetten
Edit:
[...]
Dan zou ik maar eerst eens gaan proberen om de software 1 voor 1 te deinstalleren. Zou niet de eerste keer zijn dat software niet helemaal naar behoren functioneerd of onverwachte resultaten heeft....
Edit 2:
[...]
Geen probleem hier.
Waar probeer je verbinding mee te maken? Heb je 3/3,5G links boven in je scherm staan of niet?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:45:
Tanx voor je reactie, ik krijg steeds melding controleer netwerkdiensten, packetgegevens niet beschikbaar. Via wifi doet ie t wel.
Bevind je je trouwens al de hele tijd op dezelfde plek of ben je op een andere lokatie? Zou namelijk misschien ook nog wat met een zendmast te maken kunnen hebben, storing ofzo....
Beetje dubbelzinnig nietwaar?Nas T schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:39:
Fijn, die Nokia maps![]()
Als je geen melding hebt gekregen dat je ergens voor moest betalen heb je dus ook nog nergens voor betaald, dat is nog wel te begrijpen toch?
Wat heb je onder extra diensten staan? Wordt daar nog weergegeven dat je navigatie kunt toevoegen? (kan iemand die betaald heeft voor Maps misschien checken of er nog wat onder extra diensten staat als je er al voor betaald hebt?)
En misschien gaat het wel gewoon om een trail... (ik ervan uit dat het om de 8GB gaat?)
offtopic: mensen probeer bij problemen even je telefoon model (N95-1/N95-2) te vermelden en je firmware versie, dat maakt het wat makkelijker om naar een oplossing te zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door digital-IMEI op 19-12-2007 16:55 ]
Verwijderd
[quote]Sjengcity schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:53:
[...]
Waar probeer je verbinding mee te maken? Heb je 3/3,5G links boven in je scherm staan of niet?
Bevind je je trouwens al de hele tijd op dezelfde plek of ben je op een andere lokatie? Zou namelijk misschien ook nog wat met een zendmast te maken kunnen hebben, storing ofzo....
[...]
Heb idd 3g links boven staan, en ben op meerdere locaties geweest vandaag.
Heb N95 met nieuwste firmware.
Weet niet hoe je kan zien of het een versie 1 of 2 is.
[...]
Waar probeer je verbinding mee te maken? Heb je 3/3,5G links boven in je scherm staan of niet?
[...]
Paar applicaties eraf gesmeten ... Geen idee welke het verschil maakte hoor.Sjengcity schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:28:
[...]
Wat heb je dan gedaan waardoor hij terug is gekomen?
Maar ondertussen is 'm al weer weg
Ik laat het zo denk ik...
En met welk toegangspunt maak je verbinding?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:04:
[quote]Sjengcity schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:53:
[...]
[...]
Haal anders even voor de zekerheid hier je instellingen opnieuw op...
Firmware versie kun je overigens controleren door *#0000# in te voeren in je standby scherm
[ Voor 4% gewijzigd door digital-IMEI op 19-12-2007 17:09 ]
Heb je voorwaarden ook gelezen?
Ik vermoed van niet.
2. Met Surf & Mail Totaal is het u helaas niet toegestaan om gebruik te maken van:
- Voice-over-IP en aanverwante toepassingen;
- Applicaties die e-mail automatisch afleveren op uw mobiele telefoon en die gebruikelijk in
de markt worden aangeboden aan zakelijke gebruikers;
- een bedrijfsnetwerk via een Virtual Private Network verbinding.
3. De simkaart behorende bij de aansluiting waarop u Surf & Mail Totaal hebt afgesloten, mag
alleen worden gebruikt in een mobiele telefoon.
4. Bij gebruik in het buitenland EN voor streaming audio en video verkeer worden extra
verkeerskosten in rekening gebracht.
Heb je wel een Usim?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:45:
[...]
Tanx voor je reactie, ik krijg steeds melding controleer netwerkdiensten, packetgegevens niet beschikbaar. Via wifi doet ie t wel.
PunlArjen
Verwijderd
Uzegt????
Maar inmiddels doet ie t weer, opnieuw de gegevens op laten sturen door t-mobile. Een keertje uitgezet en weer aan gezet, en nu doet ie t weer.
Bedankt voor jullie hulp!!!!!!!!!!!
Hoorde vandaag een kennis van mij zeggen dat TomTom 7 wel gaat werken met interne GPS van N95, iemand die meer hierover weet ?
Je kennis liegt!Armo schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:50:
Hoorde vandaag een kennis van mij zeggen dat TomTom 7 wel gaat werken met interne GPS van N95, iemand die meer hierover weet ?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Navigatie staat nog onder extra diensten. Het gaat om de 8GB versie, het spijt me dat ik dat niet zei. Het kan zijn dat het om een trial gaat, zag wel iets voorbij flitsen, maar ik drukte te snel op ok om alles te kunnen lezen(ja dom, maar was niet echt express, let nu wel meer op).Sjengcity schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:53:
Als je geen melding hebt gekregen dat je ergens voor moest betalen heb je dus ook nog nergens voor betaald, dat is nog wel te begrijpen toch?
Wat heb je onder extra diensten staan? Wordt daar nog weergegeven dat je navigatie kunt toevoegen? (kan iemand die betaald heeft voor Maps misschien checken of er nog wat onder extra diensten staat als je er al voor betaald hebt?)
En misschien gaat het wel gewoon om een trail... (ik ervan uit dat het om de 8GB gaat?)
Heb iig geen melding voorbij zien komen dat ik zou betalen of zo, dus ik denk niet dat dat gebeurd. Ik neem aan dat na de trial er niet automatisch een abbonement wordt afgesloten, toch?
PS Wie die wel betaald heeft kan kijken of navigatie toevoegen onder extra diensten, wanneer niet, dan weet ik dat ik niet hoef te betalen. Thanx!
vrede in rust
Verwijderd
Tot mijn grote verbazing ontving ik maandag ook een niet branded Nokia 95 8GB van T Mobile??
Het was zelfs de spiderman edition. Hoewel het menu Nederlands is waren de boekjes en de film in de Duitse taal, Jammer. Is het mogelijk om de Engelse Spiderman erop te zetten?.... ennuh waar haal je die vandaan
Het was zelfs de spiderman edition. Hoewel het menu Nederlands is waren de boekjes en de film in de Duitse taal, Jammer. Is het mogelijk om de Engelse Spiderman erop te zetten?.... ennuh waar haal je die vandaan
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 19:23 ]
ik heb hem vandaag ook ontvangen wat een bruut dingetje
alleen kreeg ik heel leuk de spaanse handleiding erbij daar schiet ik mee op
.
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Verwijderd
Nederlandse kun je zo vd site halen. Minder mooi ik weet het, maar dan heb je hem iig.fingerhead schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:22:
ik heb hem vandaag ook ontvangen wat een bruut dingetjealleen kreeg ik heel leuk de spaanse handleiding erbij daar schiet ik mee op
.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar of GPRS nou extra kost, lijkt me niet toch aangezien dit ook via live.vodafone.nl gaat?DennisV1984 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:27:
@MaMaus
THNX
Het is me nu duidelijk.
Ik "rotzooi" nogal veel met trials en dergelijke, en ik formatteer dan ook geregeld mijn telefoon, nu weet ik dus dat ik dan een nieuw certje aan moet maken, en dan kan ik weer een halfjaar klooien.
@KSH
De grote keuze aan toegangspunten was mij ook al opgevallen, betekend dit dat GPRS extra kost?
En dus niet in de zorgeloos internet bloX zit?
Of zit ik er gewoon naast???
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
![]() Done:
Als iemand nog wat heeft voor de startpost graag op m`n mail dumpen: |
Voor diegenen die met Vodafone Live problemen hebben om met Messenger te connecten ... in het HTC TyTN 2 (Kaiser) deel 6 topic is vanmiddag een post geplaatst vanuit Vodafone Klantenservice.
Verwijderd in "HTC TyTN 2 (Kaiser) deel 6"
'k heb zo'n vermoeden dat er hier ook wel wat mensen in geïnteresseerd zijn.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik zei toch dat ik gelijk hadwimmel_1 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:04:
Voor diegenen die met Vodafone Live problemen hebben om met Messenger te connecten ... in het HTC TyTN 2 (Kaiser) deel 6 topic is vanmiddag een post geplaatst vanuit Vodafone Klantenservice.
Maar wel credits naar Vodafone dat ze ook het lef hebben om het te zeggen als iets niet goed is!
Ziet er geweldig uit... hulde!Sjengcity schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:03:
Done:
- Startpost helemaal opnieuw ingedeeld en de code in orde gemaakt.
- Nieuwe layout toegepast, met dank aan Mau_Maus
Gebruik al tijdje KPN tv en ook stream ik filmpjes nu via EMtube ok via hi. Dit met eindeloos online bundel. Ook zit ik via laptop te internetten via mijn foon. Weet het dit mag allemaal niet. Maar heb nog nooit iets gehoord of extra kosten gekregen. MOet je wel mobiele startsite of kpn internet nemen. Niet natuurlijk kpn stream want vermoed dat je dan wel extra moet betalen.schumi2004 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:25:
[...]
Heb je voorwaarden ook gelezen?
Ik vermoed van niet.
[...]
Denkt iedereen eraan om te stemmen op de beste startpost van 2007!!!erikd_o schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:34:
Ziet er geweldig uit... hulde!
Klikkerdeklik
Verwijderd
Ziet er mooi uit!Sjengcity schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:03:
[afbeelding]
Done:To Do:
- Startpost helemaal opnieuw ingedeeld en de code in orde gemaakt.
- Nieuwe layout toegepast, met dank aan Mau_Maus
- Links voor de 8GB toevoegen (reviews e.d.)
- Changelog firmware 11.0.026 (N95-2) toevoegen
- Productcodes controleren (N95-1 / N95-2)
- Software toevoegen
- Iets toevoegen wat jullie mij hopelijk zeggen
Als iemand nog wat heeft voor de startpost graag op m`n mail dumpen: [afbeelding]
Nog een klein foutje op regel 4 van het N95 8GB gedeelte
Die zit er niet in natuurlijkeen microSD-kaartslot
Uiteraard al gedaanSjengcity schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:05:
[...]
Denkt iedereen eraan om te stemmen op de beste startpost van 2007!!!
Klikkerdeklik
Is er een programma-tje voor de N95 waarmee je pingpong-geluiden kan produceren door beweging? Je hebt er niets aan (net als die geluidjes van dat zwaard), maar het is wel leuk. 
Overigens
voor de SP! Deze moet winnen bij de verkiezingen.
Overigens
[ Voor 18% gewijzigd door pven op 19-12-2007 22:19 ]
OepsVerwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:09:
Ziet er mooi uit!
Nog een klein foutje op regel 4 van het N95 8GB gedeelte
Die zit er niet in natuurlijk

Ik pas hem komende week aan als er ook een inhoudelijk update komt, thx!!!
Geen idee of het mogelijk is maar je zou eens kunnen proberen te achterhalen waar die audio bestanden van dat programma (spaceinvaders iod???) staan met behulp van Y-Browser.pven schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:13:
Is er een programma-tje voor de N95 waarmee je pingpong-geluiden kan produceren door beweging? Je hebt er niets aan (net als die geluidjes van dat zwaard), maar het is wel leuk.
Als het gewone mp3 bestanden zijn oid kun je proberen om die bestanden te vervangen door je eigen bestanden met een ping pong geluid.
wat is er nuttiger aan ping pong geluiden dan aan het geluid van een zwaard?

[ Voor 55% gewijzigd door digital-IMEI op 19-12-2007 22:19 ]
Met moving ball kan datpven schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:13:
Overigens![]()
![]()
voor de SP! Deze moet winnen bij de verkiezingen.
Ik ben het met je eens dat niet-admins die als enige antwoord geven dat je maar zelf moet zoeken beter hun mond dicht houden.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:10:
[...]
snap jou ook maar sommige noobs nerds of wannabes gaan dat wijze gedrag ovenemen
om er bij te horen
en dat moet jullie hardcore tweakers ook irriteren lijkt me
iig dit is way offtopic
ga garmin ff proberen
Of je helpt iemand die een eerder beantwoorde vraag stelt en wijst tevens op het zelf zoeken naar eerder gegeven antwoorden, of je zegt niets. Maar niet de wijsneus willen uithangen door mensen wèl op hun nummer te zetten en vervolgens niet te helpen.
Ik hoor alleen een pieptoontje als ik dat doe, klinkt niet echt als ping -> pong.Mau_Maus schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:22:
[...]
Met moving ball kan datis alleen beetje zacht... Dat is wanneer je op en neer gaat, dus niet horizontaal veranderdt of verticaal.
Is het overigens de moeite waard om Opera te kopen of bestaan er betere browsers? Uiteraard is 24 USD niet duur, maar als het gratis kan houd ik me aanbevolen. Opera Mini heb ik er overigens ook op staan, maar de gewone Opera vind ik (veel) beter werken.
[ Voor 27% gewijzigd door pven op 19-12-2007 23:08 ]
Dat het niet meer werken van Windows Live Messenger bijna samenvalt met de introductie van een eigen messenger van Vodafone doet mij zeer sterk vermoeden dat er wèl sprake is van opzet.Sjengcity schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:44:
Heren,
Nieuws over Vodafone icm Windows Live Messenger.
Ik heb net even zelf nagevraagt bij een persoon binnen Vodafone (nee geen helpdesk) en die kon mij het volgende zeggen:
"Naam medewerker" is hiermee bezig geweest, en ze zijn er intern druk mee bezig om het probleem asap op te lossen.
Daaruit valt dus op te maken dat het niet bewust door Vodafone geblocked wordt maar het gewoon een (technisch) probleem is. Dus geen zorgen maken dat Windows Live Messenger geblocked wordt of dat Vodafone een of andere betaalde chat-client jullie door de strot wil duwen, hij wordt gewoon toegestaan alleen functioneerd het dus door op dit moment nog onbekende redenen niet.
Ik kan het natuurlijk niet bewijzen maar het is mij te toevallig. Ik denk dat er op wordt gegokt dat in de periode dat er nog niet massaal wordt geklaagd zoveel mogelijk mensen de Vodafone messenger gaan proberen om zo een makkelijker acceptatie van dit nieuwe product af te dwingen.
Op het moment dat de klachtenstroom te groot wordt en/of er voldoende Vodafone messengers zijn geinstalleerd wordt het 'technisch probleem van de Live Messenger' dan opeens opgelost.
Als het technisch probleem bestond uit dat Vodafone's klanten niet meer konden bellen via het Vodafone netwerk, dan geloof maar dat ze het probleem binnen een paar uur hadden opgelost.
Opera is goed, maar de ingebouwde browser op de N95 is ook echt heel goed hoor.pven schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:52:
[...]
Is het overigens de moeite waard om Opera te kopen of bestaan er betere browsers? Uiteraard is 24 USD niet duur, maar als het gratis kan houd ik me aanbevolen. Opera Mini heb ik er overigens ook op staan, maar de gewone Opera vind ik (veel) beter werken.
Ik zie niet echt een reden om Opera aan te kopen.
Ik heb trouwens wat de indruk dat mijn kalender applicatie aan het flippen is.
Nu zegt 'm op het standby scherm: 18:00 12 conflicting entries ...

(Zowel vandaag als morgen geen afspraken om 18u ...)
Edit: en nu is het plots weer weg ...
Trouwens: Die Psiloc irRemote, werkt dat wat goed?
Ik had de trial versie geïnstalleerd, maar dan wat met de datum geprutst en nu is licentie vervallen
[ Voor 15% gewijzigd door DieterVDW op 20-12-2007 01:21 ]
Verwijderd
Hee iemand die nadenkt........... das nou precies wat ik bedoelMegalodon_67 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:52:
[...]
Ik ben het met je eens dat niet-admins die als enige antwoord geven dat je maar zelf moet zoeken beter hun mond dicht houden.
Of je helpt iemand die een eerder beantwoorde vraag stelt en wijst tevens op het zelf zoeken naar eerder gegeven antwoorden, of je zegt niets. Maar niet de wijsneus willen uithangen door mensen wèl op hun nummer te zetten en vervolgens niet te helpen.
Blijf vriendelijk laat mensen in hun waarde dat kost niets behalve een beetje moeite en zelfbeheersing
thanx
en nu de leesteekus en hooftletters (AITHDLVNX...,,."/;;:{}??...) foor ut gefal der weer iemant fan ut grood needurlans dikteej begind te jankuh
Verwijderd
Ik denk......dat je kennis hier meer over weet, aangezien hij jou dit fabeltje heeft verteld.Armo schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:50:
Is zijn naam misschien Pinokkio ?
- Prachtige Startpost! Well done!
- Ja, ik heb er uiteraard op gestemd!
Mijn problemen sinds V20:
MMS:
Het valt mij op dat ik geen MMS meer kan ontvangen, alsof die functionaliteit er niet op zou zitten.
Nokia PC Backup suite geeft ook aan dat de "MMS Support Package" niet geinstalleerd is op mijn N95.
Ik heb mij helemaal rot gegoogled, maar kan niks vinden over een zogenaamde support package die ik zou moeten installeren of iets.
Zelf zit ik bij Vodafone en zoals altijd heb ik na een firmware upgrade de juiste instellingen ontvangen voor MMS en Live.
Ik ben de settings afgelopen van top tot teen maar kan niks vinden wat raar of afwijkend is.
Maar het meest frapante blijft de melding dat ik zogenaamd geen support geinstalleerd heb staan voor MMS.
Alsof ik -volgens de backup suite- een stukje software mis op mijn telefoon om MMS te handelen?
Iemand bekend met dit probleem?
Boot up tijd:
Sinds de V20 firmware ging het booten inderdaad vele malen sneller.
Maar de laatste tijd is het juist 2x zo traag geworden.
Hij is zo lang bezig bij het "Nokia" boot scherm, dat de backlight op een gegeven moment zelfs uit gaat.
Ik heb getest of het aan bepaalde software kan liggen die ik recentelijk geinstalleerd heb staan.
Daar kan het niet aan liggen.
Want tevens heb ik ook via een tooltje bekeken wat er allemaal in het geheugen draaid nadat deze opgestart is.
Niks raars kunnen vinden.
- Ja, ik heb er uiteraard op gestemd!
Mijn problemen sinds V20:
MMS:
Het valt mij op dat ik geen MMS meer kan ontvangen, alsof die functionaliteit er niet op zou zitten.
Nokia PC Backup suite geeft ook aan dat de "MMS Support Package" niet geinstalleerd is op mijn N95.
Ik heb mij helemaal rot gegoogled, maar kan niks vinden over een zogenaamde support package die ik zou moeten installeren of iets.
Zelf zit ik bij Vodafone en zoals altijd heb ik na een firmware upgrade de juiste instellingen ontvangen voor MMS en Live.
Ik ben de settings afgelopen van top tot teen maar kan niks vinden wat raar of afwijkend is.
Maar het meest frapante blijft de melding dat ik zogenaamd geen support geinstalleerd heb staan voor MMS.
Alsof ik -volgens de backup suite- een stukje software mis op mijn telefoon om MMS te handelen?
Boot up tijd:
Sinds de V20 firmware ging het booten inderdaad vele malen sneller.
Maar de laatste tijd is het juist 2x zo traag geworden.
Hij is zo lang bezig bij het "Nokia" boot scherm, dat de backlight op een gegeven moment zelfs uit gaat.
Ik heb getest of het aan bepaalde software kan liggen die ik recentelijk geinstalleerd heb staan.
Daar kan het niet aan liggen.
Want tevens heb ik ook via een tooltje bekeken wat er allemaal in het geheugen draaid nadat deze opgestart is.
Niks raars kunnen vinden.
Zit A2DP ook op de 2Gb versie? Volgens kieskeurig niet maar mogelijk dat inmiddels via een update wel geintegreerd is?
2gb versie van welk toestel ! het gaat hier over de N95 / N95(8GB) er is geen 2 Gb versie van de n95sretlow schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:44:
Zit A2DP ook op de 2Gb versie? Volgens kieskeurig niet maar mogelijk dat inmiddels via een update wel geintegreerd is?
Verwijderd
A2DP werkt gewoon prima op beide N95 versies. Ook met oude firmware gewoon.Ghostface schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:48:
[...]
2gb versie van welk toestel ! het gaat hier over de N95 / N95(8GB) er is geen 2 Gb versie van de n95
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 08:51 . Reden: typo ]
Bij mij werkt MMS ontvangen probleemloos op v20, het lijkt er meer op dat de firmware update bij jouw telefoon niet helemaal lekker is verlopen.Darkwolf_1982 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:30:
MMS:
Heb je al eens geprobeerd de telefoon te resetten of v20 er opnieuw op te zetten?
Ik heb zelf precies het tegenovergestelde probleem, MMS ontvangen gaat probleemloos, maar als ik een MMS verzend (provider Hi) komt ie nooit aan, behalve als ik een MMS aan mezelf zend
Ik heb de instellingen zelf ook al meerdere keren opgevraagd en gecontroleerd maar heb tot nu toe nog geen oplossing gevonden...
De ingebouwde browser heeft voor mij één heel groot minpunt tov Opera Mobile 8.65 waardoor ik altijd Opera gebruik: Opera heeft fit page to screen als optie zodat ik nooit zijwaarts hoef te scrollen.DieterVDW schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:09:
[...]
Opera is goed, maar de ingebouwde browser op de N95 is ook echt heel goed hoor.
Ik zie niet echt een reden om Opera aan te kopen.
En als ik ergens een hekel aan heb is het zijwaarts scrollen. Alleen al daarom dus absoluut Opera voor mij.
Had trouwens al een Opera licentie sinds twee Nokia's geleden (mijn 6630), en de 6630 browser was nogal rudimentair, dus toen was het de aanschaf zeker waard. En Opera heeft als je een licentie koopt free updates for life en je kunt de licentie probleemloos (één keer per jaar) naar een nieuw IMEI nummer overzetten, dus de investering is ook echt eenmalig.
Wacht met smart op Opera Mobile 9, die nu al eeuwig (dat wil zeggen ruim een jaar) als coming soon staat. Wat er van bekent is, is erg interessant: ondersteuning van alle webstandaarden, succesvol renderen van de ACID2 test, smart zoom, widgets, etc. Alleen aan vaporware hebben we niets, dus hopelijk binnenkort op zijn minst eens een beta.
Opera mini is voor mij een goed tussen station tot mobile 9 er is.xahmol schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:10:
[...]
De ingebouwde browser heeft voor mij één heel groot minpunt tov Opera Mobile 8.65 waardoor ik altijd Opera gebruik: Opera heeft fit page to screen als optie zodat ik nooit zijwaarts hoef te scrollen.
En als ik ergens een hekel aan heb is het zijwaarts scrollen. Alleen al daarom dus absoluut Opera voor mij.
Had trouwens al een Opera licentie sinds twee Nokia's geleden (mijn 6630), en de 6630 browser was nogal rudimentair, dus toen was het de aanschaf zeker waard. En Opera heeft als je een licentie koopt free updates for life en je kunt de licentie probleemloos (één keer per jaar) naar een nieuw IMEI nummer overzetten, dus de investering is ook echt eenmalig.
Wacht met smart op Opera Mobile 9, die nu al eeuwig (dat wil zeggen ruim een jaar) als coming soon staat. Wat er van bekent is, is erg interessant: ondersteuning van alle webstandaarden, succesvol renderen van de ACID2 test, smart zoom, widgets, etc. Alleen aan vaporware hebben we niets, dus hopelijk binnenkort op zijn minst eens een beta.
Hij werkt imo beter dan de standaar browser, die ook niet echt slecht is.
Tha
Volgens deze post is er eindelijk licht aan het einde van de Opera Mobile 9 tunnel:
http://operawatch.com/new...comes-opera-mobile-9.html
Ze hebben het daar alleen over de Windows Mobile en UIQ versie, hopelijk wordt de S60v3 versie niet vergeten.

(BTW: Vond zelf Opera Mini maar niets, maar dat is ongetwijfeld persoonlijk).
http://operawatch.com/new...comes-opera-mobile-9.html
Ze hebben het daar alleen over de Windows Mobile en UIQ versie, hopelijk wordt de S60v3 versie niet vergeten.

(BTW: Vond zelf Opera Mini maar niets, maar dat is ongetwijfeld persoonlijk).
heb hem nu ook maar hij is wel trager dan ik had verwacht 
maargoed daarboven op geniaal dingetje tot zo ver
jammer van de spaanse handleiding die erbij zit vind het nooit zo fijn vanaf een beeldscherm informatie lezen.
maargoed moet nog achter heel veel dingen zien te komen. vond de eerste foto's/ video's ook wel tegenvallen maar dat was bij donker/kunst licht dus moet nog even grondig onderzoeken heb hem nog maar pas 16 uur ofzo ^^
maargoed daarboven op geniaal dingetje tot zo ver
jammer van de spaanse handleiding die erbij zit vind het nooit zo fijn vanaf een beeldscherm informatie lezen.
maargoed moet nog achter heel veel dingen zien te komen. vond de eerste foto's/ video's ook wel tegenvallen maar dat was bij donker/kunst licht dus moet nog even grondig onderzoeken heb hem nog maar pas 16 uur ofzo ^^
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Werkt wel ok, alleen vééél minder fijn dan een gewone remote. Je moet je telefoon 'zijwaarts' vasthouden omdat de IR poort aan de zijkant zit. En je moet echt richten op de ontvanger op je TV, anders komt het signaal niet door. Gevolg is dat je af en toe meermalen moet klikken, waar ik niet op zit te wachten als ik hersenloos zit te zappen. Het is allemaal wat teveel gedoe, wel leuk om ff mee te spelen.DieterVDW schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:09:
Trouwens: Die Psiloc irRemote, werkt dat wat goed?
Ik had de trial versie geïnstalleerd, maar dan wat met de datum geprutst en nu is licentie vervallen.
DAMN, wat een mooie SP
Hulde aan degenen die eraan hebben meegewerkt! Ik heb uiteraard op "onze" SP gestemd
Auto-focus vraagje over mijn N95 v20:
Search op GoT leert dat er meer mensen zijn met het probleem dat je geen (of een soort halve) autofocus functie op je N95 hebt. Met v12 waren er een paar mensen die dus geen groene kaders tijdens het indrukken van de foto-knop kregen, alleen rode kaders en (bijna) altijd wazige foto's. Tot zover hoorde ik niemand met v20 over vergelijkbare klachten. Echter, ik merk wel iets vreemds:
Om te beginnen: met v11 werkte mijn auto-focus prima! Na upgrade naar v20 (ik gebruikte geen v12 tussentijds) heb ik gemerkt dat het nemen van een foto nu anders gaat:
- druk op de foto-knop
- N95 is aan het focussen (beetje in- en uit-zoomen)
- na de auto-focus bewegingen zie ik echter geen groene kader!
- scherm springt dan meteen op zwart met onderaan de tekst: "Afbeelding verwerken"
- even later komt de genomen foto tevoorschijn
- deze foto is vaak wel gewoon scherp!!! Maar regelmatig ook niet.
Dus, ik vraag me simpelweg af of dit zo hoort bij v20. Dus nooit meer groene kaders.
Waar ik eigenlijk een beetje bang voor ben, is het schieten van half-scherpe foto's die op je N95 display scherp uitzien, maar op je PC-monitor niet. Dat was namelijk nog weleens het geval met de v11, namelijk, je ziet een rode kader, maar de foto is scherp op je N95-display. Bekeek je die foto vervolgens op je PC-scherm (of na inzoomen op je N95), dan zag je wel dat ie wazig was.
M.a.w. die groene/rode kaders waren wel een handige + snelle checks van of je foto wel in focus was of niet. Met v20 heb je dit niet en moet je maar aannemen dat een foto die scherp LIJKT op je N95 display ook daadwerkelijk scherp is op een groter scherm. (En om nou steeds te gaan inzoomen om te checken...)
P.S. Met v12 was soms de remedie om tijdens het focussen je N95 heen en weer te schudden waarna plotseling wel de groene kader te zien was, maar met v20 bljift die kader altijd wit.
Search op GoT leert dat er meer mensen zijn met het probleem dat je geen (of een soort halve) autofocus functie op je N95 hebt. Met v12 waren er een paar mensen die dus geen groene kaders tijdens het indrukken van de foto-knop kregen, alleen rode kaders en (bijna) altijd wazige foto's. Tot zover hoorde ik niemand met v20 over vergelijkbare klachten. Echter, ik merk wel iets vreemds:
Om te beginnen: met v11 werkte mijn auto-focus prima! Na upgrade naar v20 (ik gebruikte geen v12 tussentijds) heb ik gemerkt dat het nemen van een foto nu anders gaat:
- druk op de foto-knop
- scherm springt dan meteen op zwart met onderaan de tekst: "Afbeelding verwerken"
Dus, ik vraag me simpelweg af of dit zo hoort bij v20. Dus nooit meer groene kaders.
Waar ik eigenlijk een beetje bang voor ben, is het schieten van half-scherpe foto's die op je N95 display scherp uitzien, maar op je PC-monitor niet. Dat was namelijk nog weleens het geval met de v11, namelijk, je ziet een rode kader, maar de foto is scherp op je N95-display. Bekeek je die foto vervolgens op je PC-scherm (of na inzoomen op je N95), dan zag je wel dat ie wazig was.
M.a.w. die groene/rode kaders waren wel een handige + snelle checks van of je foto wel in focus was of niet. Met v20 heb je dit niet en moet je maar aannemen dat een foto die scherp LIJKT op je N95 display ook daadwerkelijk scherp is op een groter scherm. (En om nou steeds te gaan inzoomen om te checken...)
P.S. Met v12 was soms de remedie om tijdens het focussen je N95 heen en weer te schudden waarna plotseling wel de groene kader te zien was, maar met v20 bljift die kader altijd wit.
Vraagje: als je een backup neemt van de N95, zitten de landmarks daar dan ook bij?
Ik heb hier nog een backup liggen van de N95 van na mijn USA-reis, met (hopelijk) daarin heel wat landmarks. Ik zou voor sentimentele redenen heel graag deze landmarks weer te pakken krijgen.
Maar deze backup terugzetten lukt dus niet (blokkeert op 53%).
Ik heb al met een hex-editor de backup file doorzocht, maar nergens vind ik een string van de landmarks terug, wat me doet vrezen dat deze niet meegebackupt worden en ik ze voor altijd kwijt ben?
Ik heb hier nog een backup liggen van de N95 van na mijn USA-reis, met (hopelijk) daarin heel wat landmarks. Ik zou voor sentimentele redenen heel graag deze landmarks weer te pakken krijgen.
Maar deze backup terugzetten lukt dus niet (blokkeert op 53%).
Ik heb al met een hex-editor de backup file doorzocht, maar nergens vind ik een string van de landmarks terug, wat me doet vrezen dat deze niet meegebackupt worden en ik ze voor altijd kwijt ben?
Even aan de TS, daar staat bij het kopje Nokia N95 8GB oude omschrijving van de telefoon zie: Link
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
deze vraag had ik al eerder gesteld maar schijnbaar zijn er geen mensen met dit probleem of is het geen interessant onderwerp om een antwoord op te geven. Ik heb dit probleem ook gehad met geen groene (maar ook geen rode) kaders. Ik had mijn telefoon weer opnieuw geflashed maar dat hielp ook niet. Ook ik ging van V11 naar V20.sl1200 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:58:
DAMN, wat een mooie SPHulde aan degenen die eraan hebben meegewerkt! Ik heb uiteraard op "onze" SP gestemd
![]()
- druk op de foto-knop
Dus, ik vraag me simpelweg af of dit zo hoort bij v20. Dus nooit meer groene kaders.![]()
Ik had toen de hoop opgegeven en dacht aan een hardwarematige fout. Een week nadat ik dit probleem ontdekte, schoot ik een foto en opeens kreeg ik wel een groen kader ! Wat ik dit keer anders deed was het feit dat ik de fotoknop "aan de linkerkant" lichtjes indrukte terwijl ik normaal gesproken vaak niet mijn hele vinger op de knop leg maar meer mijn vingertippen op de rechterkant van het knopje ( als je het scherm naar je toe hebt ) Toen nog een paar keer geprobeerd met verschillende wijzen waarop je het knopje indrukt en ik had de juiste "focusdrukwijze" ontdekt.
Niet een gegarandeerde oplossing maar je kan proberen om dat ook te doen. Niet te hard indrukken, wel hard indrukken en vasthouden, linkerkant van het knopje, rechterkant, hele vinger over de knop en druk geven in het midden etc.
OMG, je hebt helemaal gelijk!!!dcell schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:51:
[...]
deze vraag had ik al eerder gesteld maar schijnbaar zijn er geen mensen met dit probleem of is het geen interessant onderwerp om een antwoord op te geven. Ik heb dit probleem ook gehad met geen groene (maar ook geen rode) kaders. Ik had mijn telefoon weer opnieuw geflashed maar dat hielp ook niet. Ook ik ging van V11 naar V20.
Ik had toen de hoop opgegeven en dacht aan een hardwarematige fout. Een week nadat ik dit probleem ontdekte, schoot ik een foto en opeens kreeg ik wel een groen kader ! Wat ik dit keer anders deed was het feit dat ik de fotoknop "aan de linkerkant" lichtjes indrukte terwijl ik normaal gesproken vaak niet mijn hele vinger op de knop leg maar meer mijn vingertippen op de rechterkant van het knopje ( als je het scherm naar je toe hebt ) Toen nog een paar keer geprobeerd met verschillende wijzen waarop je het knopje indrukt en ik had de juiste "focusdrukwijze" ontdekt.
Niet een gegarandeerde oplossing maar je kan proberen om dat ook te doen. Niet te hard indrukken, wel hard indrukken en vasthouden, linkerkant van het knopje, rechterkant, hele vinger over de knop en druk geven in het midden etc.
Het werkt eigenlijk heel simpel:
- zachtjes indrukken en gelijk loslaten -> hij autofocust (zoomt even in en uit) maar springt weer terug naar preview zonder een groene of rode kader te laten zien
- zachtjes indrukken en zachtjes de knop ingedrukt houden -> hij autofocust en laat een groene of een rode kader zien (afh. van afstand tot object e.d.), MAAR neemt nog geen foto. Je kunt echter oneindig lang een groene of een rode kader op je scherm laten staan door de knop niet los te laten maar zachtjes ingedrukt te houden.
- zachtjes indrukken, zachtjes ingedrukt houden totdat hij heeft gefocust en nadat je een groene kader gezien hebt, hard doordrukken -> N95 neemt een scherpe foto.
PRIMA! Zo hoort het ook te werken vind ik! Heel mooi gedaan in v20.
Kortom, alles moet in 1 beweging gebeuren: eerst zachtjes indrukken totdat hij heeft gefocust en vervolgens doordrukken totdat de foto is genomen. Zo gaat het ook op mijn gewone fototoestel.
[ Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 20-12-2007 13:04 ]
Je kan gewoon in 1 keer doordrukken. Wanneer hij geen goede focus heeft, drukt ie niet af.
Net als bij een echt toestel.
Eerst wachten tot het groene venster er is, is tijdsverspilling.
Dus volgens jou neemt die dan latijd scherpe foto's zonder een groene kader te laten zien. En wanneer die niet kan focussen, kan je hem niet eens nemen?patrickt35 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:09:
[...]
Je kan gewoon in 1 keer doordrukken. Wanneer hij geen goede focus heeft, drukt ie niet af.
Net als bij een echt toestel.
Eerst wachten tot het groene venster er is, is tijdsverspilling.
Volgens mij gebeurt dat dus niet altijd! Ik heb het net weer even uitgeprobeerd volgens jouw snelle methode van gelijk hard doordrukken, maar dan neemt hij net zo goed een onscherpe foto, hoor!
Ook ik had diverse problemen met MMS met HI. Kon wel verzenden maar niet ontvangen. Dit was tot versie 20. Nu ik deze versie heb kan ik ineens beide weer. Ook ik heb toen diverse malen gebeld en kpn zei dat het aan software lag. Dit lijkt dus zeker het geval. Alleen hoor dus dat er meer mensen problemen mee hebben. Dat package wat jij bedoelt krijg je dus als je een kabel verbinding maakt en is alleen voor de pc suite.Dus probeer dat eens opnieuw. Verbinding tot stand brengen en dan kijken op je telefoon dan vraagt die of je mag installeren. ALs het goed is kun je dan ook met pc suite MMS backuppen. Heeft niets met mms te maken naar mijn mening op de telefoonTheJoker schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:56:
[...]
Bij mij werkt MMS ontvangen probleemloos op v20, het lijkt er meer op dat de firmware update bij jouw telefoon niet helemaal lekker is verlopen.
Heb je al eens geprobeerd de telefoon te resetten of v20 er opnieuw op te zetten?
Ik heb zelf precies het tegenovergestelde probleem, MMS ontvangen gaat probleemloos, maar als ik een MMS verzend (provider Hi) komt ie nooit aan, behalve als ik een MMS aan mezelf zend![]()
Ik heb de instellingen zelf ook al meerdere keren opgevraagd en gecontroleerd maar heb tot nu toe nog geen oplossing gevonden...
Mmm dit is helemaal langs me heen egschoten, Ik heb hier nooit last van gehad maar nu de uitleg erbij staat is het hele probleem me geheel duidelijk. Ik moet hem iets of wat gekantelt indrukken, wachten op focus, door drukken en voila.sl1200 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:02:
[...]
OMG, je hebt helemaal gelijk!!!![]()
Het werkt eigenlijk heel simpel:
- zachtjes indrukken en gelijk loslaten -> hij autofocust (zoomt even in en uit) maar springt weer terug naar preview zonder een groene of rode kader te laten zien
- zachtjes indrukken en zachtjes de knop ingedrukt houden -> hij autofocust en laat een groene of een rode kader zien (afh. van afstand tot object e.d.), MAAR neemt nog geen foto. Je kunt echter oneindig lang een groene of een rode kader op je scherm laten staan door de knop niet los te laten maar zachtjes ingedrukt te houden.
- zachtjes indrukken, zachtjes ingedrukt houden totdat hij heeft gefocust en nadat je een groene kader gezien hebt, hard doordrukken -> N95 neemt een scherpe foto.
PRIMA! Zo hoort het ook te werken vind ik! Heel mooi gedaan in v20.![]()
Kortom, alles moet in 1 beweging gebeuren: eerst zachtjes indrukken totdat hij heeft gefocust en vervolgens doordrukken totdat de foto is genomen. Zo gaat het ook op mijn gewone fototoestel.
Wellicht heb ik er geen aandacht aan besteed aangezien een dergelijk bediening voor mij heel gewoon geworden is met de diverse fototoestellen die ik al gehad heb. Ben iig blij te horen dat er weer een probleem uit de wereld is.
Kan iemand mij vertellen waarom route 66 het niet doet op mijn N95 8GB, als je EXACT doet wat er op de cd staat(map system op massageheugen zetten, en dan de benodigde mappen plaatsen, telefoon uit, telefoon aan, en nergens route66).
vrede in rust
De ingebouwde browser zorgt er automatisch voor dat de tekst altijd in het vensteer past. Werkt in mijn ervaring uitstekend. Met de 8-knop krijg je een overzicht van de pagina, en kun je snel navigeren. In FW20 is het selecteren van linkjes ook dramatisch verbeterd.xahmol schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:10:
[...]
De ingebouwde browser heeft voor mij één heel groot minpunt tov Opera Mobile 8.65 waardoor ik altijd Opera gebruik: Opera heeft fit page to screen als optie zodat ik nooit zijwaarts hoef te scrollen.
Ik ben helemaal pro-Opera (gebruik het sinds de allereerste release op PC) maar zelfs ik ben best gecharmeerd van de Nokia-browser! ACID2 doet de Nokia-browser ook al heel redelijk, zoomen gaat ook netjes, en widgets.. boeien me werkelijk nietWacht met smart op Opera Mobile 9, die nu al eeuwig (dat wil zeggen ruim een jaar) als coming soon staat. Wat er van bekent is, is erg interessant: ondersteuning van alle webstandaarden, succesvol renderen van de ACID2 test, smart zoom, widgets, etc. Alleen aan vaporware hebben we niets, dus hopelijk binnenkort op zijn minst eens een beta.
Ik zal O9 Mobile zeker gaan testen en wellicht bevalt het me goed genoeg dat ik em aanschaf. Maar O9 heeft in de Nokia-browser echt wel concurrentie (itt Pocket IE
Doe ik iets fout in de settings dan? Optie ergens over het hoofd gezien? Als ik op mijn N95 via de ingebakken browser (FW20, portrait mode) de mobiele versie van nu.nl bekijk (http://www.nu.nl/pda.jsp) vallen toch echt op de frontpage op de hoofdartikelen per secrie als links een foto staat de laatste paar letters van de zin af en moet ik iedere keer naar rechts scrollen om alles te zien. Erg hinderlijk.Fuzzillogic schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:56:
[...]
De ingebouwde browser zorgt er automatisch voor dat de tekst altijd in het vensteer past. Werkt in mijn ervaring uitstekend.
Als ik naar de detailpagina ga rendert alles wel normaal.
En met de normale versie van nu.nl duurt het een eeuw voor de pagina rendert (Opera slechts een ogenblik) en moet je pas echt gaan scrollen.
Alles zal ook een stukje gewenning zijn, maar voor mij toch maar Opera Mobile 8.65 voorlopig.
Ik zei dat het in het venster past, niet dat het er ook al in staatxahmol schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:45:
[...]
Doe ik iets fout in de settings dan? Optie ergens over het hoofd gezien? Als ik op mijn N95 via de ingebakken browser (FW20, portrait mode) de mobiele versie van nu.nl bekijk (http://www.nu.nl/pda.jsp) vallen toch echt op de frontpage op de hoofdartikelen per secrie als links een foto staat de laatste paar letters van de zin af en moet ik iedere keer naar rechts scrollen om alles te zien. Erg hinderlijk.
Als ik naar de detailpagina ga rendert alles wel normaal.
En met de normale versie van nu.nl duurt het een eeuw voor de pagina rendert (Opera slechts een ogenblik) en moet je pas echt gaan scrollen.
Alles zal ook een stukje gewenning zijn, maar voor mij toch maar Opera Mobile 8.65 voorlopig.
Overigens is de HTML-code van nu.nl archaïsch te noemen. Jammer. Iemand met verstand van zaken zal de maintemplate in een dagje naar een moderne variant kunnen omzetten.
Opera mobile gaat ook wel eens de mist in met de small screen rendering. Als een site rendert net zoals op PC dan weet je tenminste waar alles te vinden is. Scrollen neem ik dan wel voor lief.
Maar goed, het zijn beide uitstekende browsers. Het is meer als "Opera vs. Safari" dan "Opera vs. IE".
Foto`s en wat enige info over de N96!
http://symbian-freak.com/news/007/12/nokia_n96_leaked.htm
Vind hem persoonlijk niet mooi.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Als ik zie hoe andere glossy gsm's er uit zien.... krassen als een malle altijd.rikadoo schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:21:
Foto`s en wat enige info over de N96!
hij is wel een stuk dunner lijkt het.
Tha
Naast de optie om de flitser als zaklamp te gebruiken mis ik ook de info over sluitertijd en iso. Ik zou dit graag in het display willen zien op het moment dat je focust. Zou een zeer welkome aanvulling zijn in een nieuwe firmware...
Goodgoan!
Verwijderd
Pfff. Het is een telefoon hoor met een camera. Koop een digitale camera en dan nog staan deze gegevens bij veel cameras niet in het display.Eastside schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:59:
Naast de optie om de flitser als zaklamp te gebruiken mis ik ook de info over sluitertijd en iso. Ik zou dit graag in het display willen zien op het moment dat je focust. Zou een zeer welkome aanvulling zijn in een nieuwe firmware...
Usim... Je hebt 2 verschillende soorten simkaarten kwam ik laatst ook achter... Een gewone simkaart die dus geen UMTS ondersteund en een nieuwe die dus usim heet die het wel ondersteund.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:06:
[...]
Uzegt????
Maar inmiddels doet ie t weer, opnieuw de gegevens op laten sturen door t-mobile. Een keertje uitgezet en weer aan gezet, en nu doet ie t weer.
Bedankt voor jullie hulp!!!!!!!!!!!
Dus voor mensen die al een hun simkaart 2/3 jaar hebben is het dus verstandig om een nieuwe simkaart aan te vragen dat komt namelijk de snelheid ten goede!
PunlArjen
Verwijderd
Heb sinds paar dagen last van het probleem dat ik niet meer in het menu van tijd en datum kan. De tijd wordt nog wel correct weergegeven maar kan niks meer veranderen en ook geen alarm instellen
Wanneer ik probeer in het menu te komen geeft ie een uitroepteken met systeemfout. Ik heb m laatst van de nsp teruggekregen na het sliderprobleem en ook herkend ie mijn geheugenkaart soms ineens niet meer...nog meer mensen hier last van gehad? Firmware: V12.0.012 RM-159 Nokia N95 (02.01) is up to date zegt pc suite...gr
Onlangs nieuwe software geinstalleerd? Probeer die er eens af te mikken.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 17:43:
Heb sinds paar dagen last van het probleem dat ik niet meer in het menu van tijd en datum kan. De tijd wordt nog wel correct weergegeven maar kan niks meer veranderen en ook geen alarm instellenWanneer ik probeer in het menu te komen geeft ie een uitroepteken met systeemfout. Ik heb m laatst van de nsp teruggekregen na het sliderprobleem en ook herkend ie mijn geheugenkaart soms ineens niet meer...nog meer mensen hier last van gehad? Firmware: V12.0.012 RM-159 Nokia N95 (02.01) is up to date zegt pc suite...gr
Denkt iedereen eraan om te stemmen op de beste startpost van 2007!!! Klikkerdeklik
[ Voor 11% gewijzigd door digital-IMEI op 20-12-2007 17:47 ]
ik heb sinds gisteren de N95 8g maar hoe komt het dat deze camera zulke brakke foto's maak? ze zijn helemaal niet scherp en kan er amper op inzoomen.?
ik vind ze iig niet mooi voor zon goede camera of staan er nog instellingen verkeerd ofzo? want ik heb heel dat menutje doorgelopen maar niet echt mooie foto's
ik krijg ook allemaal meldingen enzo dat ik mijn telefoon moet aansluiten bij het update ik heb hem net aan de lijn gehangen en dan gaat die vragen om hem te connecten terwijl die dat al is XD
ik vind ze iig niet mooi voor zon goede camera of staan er nog instellingen verkeerd ofzo? want ik heb heel dat menutje doorgelopen maar niet echt mooie foto's
ik krijg ook allemaal meldingen enzo dat ik mijn telefoon moet aansluiten bij het update ik heb hem net aan de lijn gehangen en dan gaat die vragen om hem te connecten terwijl die dat al is XD
[ Voor 23% gewijzigd door fingerhead op 20-12-2007 20:26 ]
Ik denk dat je het probleem verkeerd begrijpt. De MMS Support Package is bedoelt om MMS berichten te kunnen backupen en restoren vanuit PC Suite. Standaard kan dat om een of andere vage reden niet en daar dien je dan eerst iets voor te installeren. Als je de instructies goed leest en volgt, zie je dat (als je toestel is aangesloten) dat dan de MMS Support Package op je toestel wordt geinstalleerd. Daarna kun je wel MMS berichten backuppen en restoren.Darkwolf_1982 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:30:
[...]
MMS:
Vreemd genoeg zit het niet standaard in de software dus iedere keer dat je je toestel hebt geupdate naar een nieuwe versie of een harde reset hebt gegeven, dien je de MMS Support Package weer te installeren.
Het heeft dus helemaal niets met het verzenden en ontvangen van MMS berichten te maken. Als het bij jou niet lukt, laat dan even opnieuw de instellingen per SMS versturen. Dit kan bijvoorbeeld via bel.nl.
Oftwel wat ik dus precies had gezegdrobertwebbe schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:25:
[...]
Ik denk dat je het probleem verkeerd begrijpt. De MMS Support Package is bedoelt om MMS berichten te kunnen backupen en restoren vanuit PC Suite. Standaard kan dat om een of andere vage reden niet en daar dien je dan eerst iets voor te installeren. Als je de instructies goed leest en volgt, zie je dat (als je toestel is aangesloten) dat dan de MMS Support Package op je toestel wordt geinstalleerd. Daarna kun je wel MMS berichten backuppen en restoren.
Vreemd genoeg zit het niet standaard in de software dus iedere keer dat je je toestel hebt geupdate naar een nieuwe versie of een harde reset hebt gegeven, dien je de MMS Support Package weer te installeren.
Het heeft dus helemaal niets met het verzenden en ontvangen van MMS berichten te maken. Als het bij jou niet lukt, laat dan even opnieuw de instellingen per SMS versturen. Dit kan bijvoorbeeld via bel.nl.
Verwijderd
Ik heb het topic vanaf 26 november behoorlijk goed bijgehouden maar ik kan er geen wijs uit worden waarom ik mijn firmware niet kan upgraden...
Heb hier een unbranded N95 (RM-159) met een productcode #0547686 (die ik overigens niet in het lijstje in de startpost zie staan) en zowel de nieuwste PC suite (6.85.14.1) alswel de nieuwste Nokia Software Updater (2.0.14.0) blijven roepen dat de laatste firmware (12.0.013) geinstalleerd is!
Wie helpt me uit de brand?
Heb hier een unbranded N95 (RM-159) met een productcode #0547686 (die ik overigens niet in het lijstje in de startpost zie staan) en zowel de nieuwste PC suite (6.85.14.1) alswel de nieuwste Nokia Software Updater (2.0.14.0) blijven roepen dat de laatste firmware (12.0.013) geinstalleerd is!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 20:22 ]
Ik merk een bug op, als er gewisseld wordt van USB-verbinding. Ik sync m'n N95 eerst in gegevensoverdrachtsmodus met PC1, ontkoppel deze, en sync dan in PC-Suite modus met PC2. Als ik te snel overschakel tussen de 2 PC's, reboot m'n N95. Ik draai v11 op de N95-2 (8GB). Heeft iemand anders dit ook opgemerkt?
Ja dat weet ik ook wel, maar de gegevens zijn toch beschikbaar en kunnen zo softwarematig op je scherm worden getoverd. Hoeft verder hardwarematig niks voor te gebeuren. Hierdoor weet je wel meer over de scherpte van een foto bij te lagen sluitentijden en de noise bij hoge iso waarden.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 17:15:
[...]
Pfff. Het is een telefoon hoor met een camera. Koop een digitale camera en dan nog staan deze gegevens bij veel cameras niet in het display.
Goodgoan!
Ik krijg Route66 niet werkend op mijn N95 8GB
Programma zelf is geïnstalleerd op telefoon geheugen en mappen zijn gekopieerd naar /System/apps/route66/maps op ingebouwde geheugen kaart van 8GB. Als ik Route66 opstart sluit ie zichzelf heel snel (1sec) weer af ! Ik kan nog net zien dat ik mappen moet activeren maar krijg dus geen kans om dat te doen..
Iemand die een oplossing weet hiervoor ?
Programma zelf is geïnstalleerd op telefoon geheugen en mappen zijn gekopieerd naar /System/apps/route66/maps op ingebouwde geheugen kaart van 8GB. Als ik Route66 opstart sluit ie zichzelf heel snel (1sec) weer af ! Ik kan nog net zien dat ik mappen moet activeren maar krijg dus geen kans om dat te doen..
Speel het door naar de klantenservice?Armo schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:02:
Ik krijg Route66 niet werkend op mijn N95 8GB![]()
Als je een update wilt, dan zul je de productcode moeten veranderen en daar wil meneer tweakers het liever niet over hebben op z'n forum, dus kan je hiervoor niet hier terecht.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:21:
Ik heb het topic vanaf 26 november behoorlijk goed bijgehouden maar ik kan er geen wijs uit worden waarom ik mijn firmware niet kan upgraden...
Succes!
Verwijderd
Iemand anders met hetzelfde probleem gehad? Ben naarstig op zoek naar een oplossing, anders dan mijn telefoon ter reparatie opsturen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:10:
[...]
Heb je het probleem al verholpen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem na het vervangen van de complete cover (zwart). Ik heb het antennetje in de onderkant ook overgezet.
Verwijderd
heb het hele forum eens doorgelezen
en gezocht op "agenda"
maar weet er iemand een uitgebreidere agenda applicatie als de standaard
iets als pocket informant voor op windows mobile 6
papyrus heb ik al
iemand nog iets anders????
en gezocht op "agenda"
maar weet er iemand een uitgebreidere agenda applicatie als de standaard
iets als pocket informant voor op windows mobile 6
papyrus heb ik al
Verwijderd
Als ik IRremote wil starten op mijn N95 8GB krijg ik de melding 'IRremote: Functie wordt niet ondersteund', en wordt het programma weer afgesloten. Iemand die die herkent en een oplssing weet? Thanx!
ff een onzinnig bericht op deze vroege morgen.
Wellicht weten meeste het al maar bij toeval ondekte ik dat als je in gallerij ipv naar rechts/links klikt om next image te krijgen je bij naar beneden/boven er 8 opschuift (heel nieuw scherm). In verleden heb ik me nog al eens suf geklikt om naar image 300 te komen van de 500 zeg maar, baal er min of meer van dat ik dat niet eerder ontdekt heb.
Een ander leuk iets wat ik gister via Hi ontdekt heb is volgende. Meeste Hi gebruikers zullen wel een berichtje gehad hebben dat ze een 2 wekelijkse berichtje krijgen om meer te kunnen ontdekken met hun Hi Online bundel. Toevallig gister gekeken (was te lui eerder te kijken) en zag daar een site die Nakko.com heet waar je gratis ringtones/images/games etc kan downloaden. Ze zeggen dat dit zelfde kwaliteit is als bv van sites als Jamba. Het zou door zelfde makers gemaakt zijn maar dan gratis?
Ook kan elke gebruiker zijn eigen spullen uploaden en zo kan iedereen gratis genieten van kwalitatief goede ringtones/wallpapers/games. Deze site zou voortgekomen zijn uit de ergernis die gebruikers hebben doordat ze overal direct een abbo hebben wanneer ze toevallig 1 ringtone bestellen.
Dit is geen spam of reclame voor mezelf of iets dergelijks maar meer iets wat ik wil delen met mede leden aangezien ik beetje zelfde insteek heb als developers van site
Wellicht weten meeste het al maar bij toeval ondekte ik dat als je in gallerij ipv naar rechts/links klikt om next image te krijgen je bij naar beneden/boven er 8 opschuift (heel nieuw scherm). In verleden heb ik me nog al eens suf geklikt om naar image 300 te komen van de 500 zeg maar, baal er min of meer van dat ik dat niet eerder ontdekt heb.
Een ander leuk iets wat ik gister via Hi ontdekt heb is volgende. Meeste Hi gebruikers zullen wel een berichtje gehad hebben dat ze een 2 wekelijkse berichtje krijgen om meer te kunnen ontdekken met hun Hi Online bundel. Toevallig gister gekeken (was te lui eerder te kijken) en zag daar een site die Nakko.com heet waar je gratis ringtones/images/games etc kan downloaden. Ze zeggen dat dit zelfde kwaliteit is als bv van sites als Jamba. Het zou door zelfde makers gemaakt zijn maar dan gratis?
Ook kan elke gebruiker zijn eigen spullen uploaden en zo kan iedereen gratis genieten van kwalitatief goede ringtones/wallpapers/games. Deze site zou voortgekomen zijn uit de ergernis die gebruikers hebben doordat ze overal direct een abbo hebben wanneer ze toevallig 1 ringtone bestellen.
Dit is geen spam of reclame voor mezelf of iets dergelijks maar meer iets wat ik wil delen met mede leden aangezien ik beetje zelfde insteek heb als developers van site
First of all NAKKO is totally free!
No strings attached, no subscriptions (we really, really hate them) nothing, zip, zilch, nada, NAKKO!
Nakko was founded out of passion. Passion for mobile content and its users.
Nakko’s founders have been working in the mobile industry for several years, having seen it turn from an exciting new industry to a business that rips off kids locking them into extremely hard to cancel subscriptions. This is about to change! We are going to put the power back into the hands of the users.
Nakko offers FREE ringtones made by the same people that have been making the best tones in the industry. Furthermore users will be able to upload, edit, and share their own content. All totally free of charge, even our SMS-es are free.
The content on NAKKO is free, but normal carrier charges (WAP, GPRS, and SMS) and taxes may apply to text messages sent to you and to data transfers incurred when you download games and when advertisements are downloaded to your mobile device.
After becoming a member (so we know who to give access to your stuff) you are free to download as much as you want, whenever you want it, share with your friends, create your own content, browse other people’s contributions etc etc.
Nakko will be adding exciting new features as we grow, be prepared for some really, really cool stuff.
Als je hem netjes gekocht heb dan kunnen de developers ervan je uitstekend uit de brand helpenVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 02:49:
Als ik IRremote wil starten op mijn N95 8GB krijg ik de melding 'IRremote: Functie wordt niet ondersteund', en wordt het programma weer afgesloten. Iemand die die herkent en een oplssing weet? Thanx!
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 21-12-2007 09:07 ]
Naast Papyrus staat op Handango nog Handy Calender.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 01:25:
papyrus heb ik al
Heb alleen met beide geen ervaring, heb persoonlijk geen behoefte aan een meer uitgebreide kalender, zakelijk kan ik helaas nml mijn agenda toch niet met de N95 synchen (wordt niet ondersteund).
Heb Papyrus wel geïnstalleerd staan, maar dat komt omdat ik hem gratis kreeg tijdens een Handango Free App Friday. Helaas voor jou was die aanbieding maar één dag. De Free App Friday aanbieding vandaag is trouwens een Windows Mobile app, dus daar hebben we niets aan.
met het bureaublad van de n95 krijg je daaruit ook die 'snelkoppelingen' weg zoals de WLAN zoek functie de zoek functie voor internet en de kalender? is dat mogelijk om aan te passen.
en hoe krijg je de instellingen van de camera goed want ik vind hem nog geen mooie foto's maken voor een camera van 5MP ik heb mooiere foto's gezien door een 3MP maarja ik heb instellingen doorzocht maar krijg het maar niet goed
.
iemand enig idee?
en hoe krijg je de instellingen van de camera goed want ik vind hem nog geen mooie foto's maken voor een camera van 5MP ik heb mooiere foto's gezien door een 3MP maarja ik heb instellingen doorzocht maar krijg het maar niet goed
iemand enig idee?
ben ook wel benieuwd naar wat voor instellingen de meeste gebruiken voor goede foto'sfingerhead schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:47:
met het bureaublad van de n95 krijg je daaruit ook die 'snelkoppelingen' weg zoals de WLAN zoek functie de zoek functie voor internet en de kalender? is dat mogelijk om aan te passen.
en hoe krijg je de instellingen van de camera goed want ik vind hem nog geen mooie foto's maken voor een camera van 5MP ik heb mooiere foto's gezien door een 3MP maarja ik heb instellingen doorzocht maar krijg het maar niet goed.
iemand enig idee?
overdag, bij normaal licht.
vind tot nu toe de foto's ook niet bijster geweldig, had hier veel meer van verwacht.
mijn K800i deed zo goed als hetzelfde, daarbij was zijn flitser vele malen beter.
Tha
Verwijderd
Firefox komt volgend jaar ook met een mobile versie. Ik gebruik ook Opera 8.65 en vindt het een goede browser.xahmol schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:10:
[...]
Verwijderd
Ik denk dat het nep is. Die foto slaat nergens op: wazig en tomtom werkt op de keukentafel? Of ligt ie op een notenhouten dashboard van een lexus, die over de a12 rijdt?Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:27:
Ik las gister op prepaid mobiele telefoon.nl dat de iPhone mogelijk ook navigatiesoftware krijgt... van TomTom. In hoeverre is dit betrouwbaar? Ik wacht dan nl. lievern nog even op de iPhone dan dat ik nu de N95 met navigatiesoftware koop.
Een beetje software is er nog amper te krijgen.... zie ook weinig staan over een bron vermelding...Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:27:
Ik las gister op prepaid mobiele telefoon.nl dat de iPhone mogelijk ook navigatiesoftware krijgt... van TomTom. In hoeverre is dit betrouwbaar? Ik wacht dan nl. lievern nog even op de iPhone dan dat ik nu de N95 met navigatiesoftware koop.
ik geloof er geen hol van.
Tha
FAKE!Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:27:
Als je even had verder gelezen had je dat ook kunnen zien: onderaan het betreffende artikel staat een update.
Dit was een gerucht op Engadget.com (briljante site trouwens) dat door hen zelf ook weer ingetrokken is.Update: Vrijdag trok Engadget het bericht alweer in. De afbeelding zou overeenkomsten vertonen met een eerdere fake-afbeelding van de iPod Video. Degene die Engadget de afbeelding overhandigd zou hebben zou, bij nader onderzoek, een grafisch ontwerper zijn die zijn sporen in fake-afbeeldingen ruimschoots verdient zou hebben. Jammer, maar wat ons betreft blijft het toch een goed idee.
[ Voor 19% gewijzigd door xahmol op 21-12-2007 11:09 ]
Klopt, maar vooralsnog niet voor Symbian/S60v3, alleen voor Windows Mobile en Linux based phones. Voor de N95 heb je daar dus voorlopig niets aan.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:32:
[...]
Firefox komt volgend jaar ook met een mobile versie.
Zie het officiële Wiki van de Firefox Mobile developers:
We have the stated goal of supporting Windows Mobile and Linux devices. Support for other Platforms may be added in the future.
Iemand het nieuwe dingetje van Nokia Beta Labs al geprobeerd, Mupe?
Ziet er wel geinig uit, lekker simpele multiplayer online games.
Ziet er wel geinig uit, lekker simpele multiplayer online games.
Dan kun je al meer dan ik. Ik heb nergen route 66 staan, echt vreemd, weet iemand wat ik/we fout doen?Armo schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:02:
Ik krijg Route66 niet werkend op mijn N95 8GB![]()
Nog een probleem:
Als ik foto's maak, kan ik ze niet terugzien in de galerij. Dit was eerst wel zo(zou route66-install dat heben gedaan?). Als ik ze opzoek op het massgeheugen via de telefoon zie ik wel afbeeldingen die ik kan benaderen, dus ik snap het niet, want de foto's staan waar ze horen, maar via galerij kan ik ze niet openen, en ik kan niet aangeven waar de galerij voor foto's moet zoeken...
vrede in rust
Verwijderd
Zelfde hier ??? echt wazig, hoezo productcode wijzigen?
Blindfold schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:18:
[...]
Als je een update wilt, dan zul je de productcode moeten veranderen en daar wil meneer tweakers het liever niet over hebben op z'n forum, dus kan je hiervoor niet hier terecht.
Succes!
Verwijderd
De updates van Nokia worden aangepast aan de landen en providers. Dit heeft o.a. te maken met branding en taalinstellingen. Blijkbaar heb jij een productcode in je toestel waar de update nog niet voor beschikbaar is. Er is al veel aandacht besteed aan productcodes en updates van firmware, dus ik zou even zoeken. Dat scheelt mij weer eenheel verhaal en dus vervuiling van het topic.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:51:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem ondervonden bij installatie van R66 op telefoon. Bij installatie van R66 op (ingebouwde) geheugenkaart werkt alles prima.Nas T schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:47:
[...]
Dan kun je al meer dan ik. Ik heb nergen route 66 staan, echt vreemd, weet iemand wat ik/we fout doen?
Hey, goeie tip, ik ga dit ook eens proberen.dafmay schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:11:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem ondervonden bij installatie van R66 op telefoon. Bij installatie van R66 op (ingebouwde) geheugenkaart werkt alles prima.
Tha
Ok, daar gaan we weer:Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:51:
[...]
Als de Nokia updater zegt dat er geen update voor je telefoon is, kan dit een aantal oorzaken hebben:
- Je hebt een branded toestel waar nog geen update voor uit is
- Je hebt een productcode op je toestel die ze zijn vergeten op te voeren in de update tool, waardoor deze denkt dat er geen update is.
- Er is een andere reden die mij niet bekend is.
Om dit te kunnen oplossen zijn er een paar mogelijkheden:
- Je wacht totdat er wel een update voor jouw productcode is
- Je past je productcode aan, zodat de tool je wel een update geeft
Voor optie 1 heb je geduld nodig en over optie twee mogen we het niet hebben in dit topic.
Veel duidelijker kan ik het niet maken. Succes ermee!
Sorry MMMM, ik was al bezig met het verhaal :-) Kerstgedachte enzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Blindfold op 21-12-2007 14:21 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.