Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:39:
Heeft iemand ook problemen met inloggen via Windows Live Messenger op de N95 (8GB) ??
Ik heb deze gisteren geïnstalleerd en toen werkte het nog perfect (na een aantal keren proberen).
Vandaag probeerde ik weer in te loggen, maar telkens krijg ik bericht: "Messenger is momenteel niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw." Ik kreeg dit bericht de hele dag al. Zowel met internet via vodafone live als via wifi.
Iemand enig idee?
Volgens mij is dit een specifiek
Vodafone probleem. Ergens vorige week is het begonnen en sindsdien werkt Messenger inderdaad niet meer. Windows Live Mail werkt wel gewoon.
Inmiddels heb ik bij Vodafone een klacht ingediend en het ligt nu ter onderzoek bij de technische dienst, dit kan een aantal dagen duren. Ze zeiden me het niet bewust te blokkeren en dat het dan wellicht ergens een technisch probleem was.
Of zijn er toch mensen die dit probleem hebben met een ander netwerk dan Vodafone?
Tranzy schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 09:25:
Mensen ik blijf problemen houden met mijn N95. Volgens de ontwikkelaars in Finland zit het probleem hem in het netwerk van KPN. De software van de N95 kan daar kennelijk niet goed mee overweg.
Problemen die ik ondervind:
Ik zit veel in de auto en bel daar dan ook vaak
- Wegvallende verbindingen (Waarschijnlijk bij switchen GSM --> 3G oid.)
- Verkeerde toon als ik iemand in de wacht zet (lijkt sterk op een verbinding verbroken toon)
- Als gevolg van de wegvallende verbinding denkt mijn carkit (parrot) dat het gesprek afgelopen is en hem van mute afgooit. Maar als deze dan toch weer terug komt is de verbinding al gaar. Mega echo of ik klink als een robot of soms alsof ik onder water aan het bellen ben
)
Het is een erg mooi toestel maar ik vrees toch dat ik uiteindelijk mijn keuze moet maken en een andere moet kiezen als dit niet snel opgelost wordt.
Het eerste probleem ken ik ook, het is niet specifiek KPN of Nokia, ook de andere netwerken hebben hier allemaal last van. Het probleem zit hem bij het overschakelen van een multi-RAB verbinding (dus als je een spraakverbinding hebt en simultaan een dataverbinding welke loopt via HSDPA/3.5G) indien je je tijdens het verplaatsen in een cel komt waar onvoldoende capaciteit is of in het geval dat je overschakelt naar GSM/2G. Normaal zou het zo moeten zijn dat de spraakverbinding de hoogste prioriteit heeft en gewaarborgd zou moeten worden maar dat is niet het geval. In veel gevallen blijkt dat mis te gaan en krijgt de dataverbinding de prioriteit. Dit is echt een netwerkprobleem want het toestel gaat er nog van uit dat er een spraakverbinding is, in mijn geval (Vodafone) hoor je dan zelfs de datageluiden uit de luidspreker komen. De andere partij met wie ik aan het bellen was (want vanaf dat moment kun je niet meer normaal bellen) hoort ook "vreemde ratelgeluiden" wat ook duidt dat ze de data horen. Meestal hoor je dat maar kort en wordt de verbinding verbroken.
Ik heb hier laatst met een technisch persoon van Nokia over gesproken en die vertelde mij dit. Hij vertelde ook dat alle 3G netwerken hier last van hebben en dat de andere fabrikanten van netwerkapparatuur ook dit probleem hebben, blijkbaar dus nog een kinderziekte.
Veel mensen zullen dit probleem nooit of zelden meemaken gezien ze het meestal niet simultaan gebruiken. Mensen die er wel aanmerkelijke last van hebben zijn bijvoorbeeld degenen die veel pushmail ontvangen. Doordat de hartbeat iedere minuut wordt gestuurd, heb je dus iedere minuut even data.
Ik heb het probleem ook (te) vaak en ga tijdelijk weer terug naar twee apparaten; een i-mate JasJar voor mail en agenda (via Exchange) en de N95 voor spraak (via carkit). In het geval dat ik mijn JasJar dan niet bij de hand heb, kan ik alsnog pushmail aanzetten.
Betreft die verkeerde toon, ik vind er niets verkeerd aan, zo klinkt al jaren de "in de wacht" toon. Ik kan me wel verplaatsen in wat je zegt, dat het toch wel wat lijkt op een in gesprek toon (al gaat die wel een stuk sneller). Volgens mij hebben de andere netwerken toch precies dezelfde toon?
Voor het probleem met je Parrot; heb je je Parrot al geupdate? De oudere softwareversies kennen nogal wat problemen in combinatie met de N95. De laatste versie is al een stuk beter