"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
De tekst: 'A fruityphone can't rival a smartphone' met als kop 'easter apple' flitst door het beeld bij vBag Vampent.Mau_Maus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:27:
[...]
Trouwens nieuwe Nokmote video:
http://www.dailymotion.co...5f_nokmote-in-action_tech
In de comments heeft ie het over een easter egg... Iemand gevonden?
Lol
Dan witte nog nie wie
He jammer ik hoopte naar een link naar een beta ofzoLuukster schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:42:
[...]
De tekst: 'A fruityphone cant't rival a smartphone' met als kop 'easter apple'flitst door het beeld bij vBag Vampent.
Lol
Als ik wil internetten op mn N95 krijg ik meerdere opties m.b.t. de toegangspunten:
Vodafone GPRS
Vodafone Live!
Vodafone Live! Stream
Vodafone MMS
Kan iemand me vertellen welke ik moet selecteren?
Wil namelijk niet tegen onnodige extra kosten aanlopen.
Hij is stukker sneller! Misschien omdat ik alles opnieuw geinstalleerd heb zonder fratsen.
Echter als ik mijn telefoon opstart dan staat er "installation" met een progress bar.
Ik zou niet weten voor wat dat is.... anyone? Beetje irritant als ik elke keer mijn telefoon opstart.
Een bug is er nog echt niet uit! en daar baal ik onzettend van; de forward bug.
De Nokia browser heeft om een of andere reden moeite om een nieuwe window te openen die wordt geforward. Bij hyves wil ik mijn mailtje lezen maar gaat vervolgens niet verder (kan iemand dit verifieren?). Op mijn universiteit moet ik me eerst aanmelden om vervolgens te kunnen WIFI-en. Die procedure blijft ook haken middels een fout in de forward handling.
Voor de rest ben ik reuze tevreden, tot nu toe. Mijn turks fruit ringtone klinkt nu nog lekkerder met firmware 2
Kan vanalles zijn wat een automatische install heeft vanaf je sd... Garmin toevallig? Abort je het de hele tijd? Als het goed is en je laat het installeren dan is er niks aan de hand. Dan kan je zien wat het is bij je apps. Als die zegt dat door beveiliging het niet kan installeren. Dan moet je even bij software installatie op alles certificaten aanzetten en alle installaties op aan ofziets.goodfella schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:49:
Echter als ik mijn telefoon opstart dan staat er "installation" met een progress bar.
Ik zou niet weten voor wat dat is.... anyone? Beetje irritant als ik elke keer mijn telefoon opstart.
[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 04-12-2007 16:53 ]
Is inderdaad crap. Kan het ook niet vinden. Iemand?Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:13:
....De zoekopdracht module. Ik gebruik deze nooit en heb een hekel aan zooi die in niet gebruik.
Is deze module weg te halen?
Groetjes Jan Breel
Verwijderd
Applicatie van je geheugenkaart die geinstalleerd wil worden..??goodfella schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:49:
SD card lekker formatteren voor de FQ update. Heb je er geen last van
Geen enkel probleem met hyves hier op mijn N95Een bug is er nog echt niet uit! en daar baal ik onzettend van; de forward bug.
De Nokia browser heeft om een of andere reden moeite om een nieuwe window te openen die wordt geforward. Bij hyves wil ik mijn mailtje lezen maar gaat vervolgens niet verder (kan iemand dit verifieren?).
Turksfruit ringtone? Wat moet ik me daar bij voorstellen??Voor de rest ben ik reuze tevreden, tot nu toe. Mijn turks fruit ringtone klinkt nu nog lekkerder met firmware 2
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 16:59 ]
Verwijderd
Is toch gewoon te verwijderen? Gewoon in het menu -->> optie's -->> verwijderen.Nyana schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:57:
[...]
Is inderdaad crap. Kan het ook niet vinden. Iemand?
Had ik ook, kijk is in Instellingen > Toepassingenbeheer. Grote kans dat daar applicaties staan met de vermelding Niet geïnstalleerd. Die apps installeren en de melding is (ten minste bij mij) weg.goodfella schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:49:
Kennelijk applicaties die na de firmware upgrade en terugzetten backup niet geïnstalleerd meer staan maar waar de installatiebestanden nog wel worden gevonden op je geheugenkaart.
Was bij mij onder andere de Psiloc DRM. Route 66 eerst ook, maar die installeerde meteen weer goet zodat ik daarvoor de installatiebalk alleen de eerste keer weer opstarten na de FW upgrade zag.
[ Voor 11% gewijzigd door xahmol op 04-12-2007 17:11 ]
Maar als ik kijk naar eigenschappen van het gesignde bestand, staat er dat het certificaat geldig is tot 18 mei 2008, werk mijn applicatie daarna niet meer?
Is er een manier om de datum van het gesignde bestand te veranderen (behalve natuurlijk de datum van mijn tel te veranderen...)
Verwijderd
Helaas dat werkt niet "Kan Zoekopdracht niet verwijderen" komt ie dan meeVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:00:
[...]
Is toch gewoon te verwijderen? Gewoon in het menu -->> optie's -->> verwijderen.
Op het moment dat je die key en cer file aanmaakt, heb je een 'licentie' van een halfjaar. Als je eenmaal geinstalled hebt blijft het gewoon werken... Als je na een halfjaar niet alles opnieuw wilt signen, dan zet je je datum van je mobiel even wat terug...DennisV1984 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:03:
Ik sign zelf mijn bestanden met signsis en een keyfile die ik via symbiansigned heb aangemaakt.
Maar als ik kijk naar eigenschappen van het gesignde bestand, staat er dat het certificaat geldig is tot 18 mei 2008, werk mijn applicatie daarna niet meer?
Is er een manier om de datum van het gesignde bestand te veranderen (behalve natuurlijk de datum van mijn tel te veranderen...)
Ik had in april/mei van die bestandjes... Als ik iets niews sign, moet ik ook al direct me datum aanpassen. Dus heb laatst even een nieuwe bestandjes aangemaakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 04-12-2007 17:06 ]
Ik denk het bekende fluitdeuntje uit de film??? Is toch wel te begrijpenVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:58:
[...]
Turksfruit ringtone? Wat moet ik me daar bij voorstellen??
Ik gebruik voor internetten altijd het Live! toegangspunt voor surfen en heb nooit op mijn rekening (tenminste sinds ik VF Zorgeloos Internet Mobiel heb) enige kosten zien staan voor surfen.KSH schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:48:
Als ik wil internetten op mn N95 krijg ik meerdere opties m.b.t. de toegangspunten:
Vodafone GPRS
Vodafone Live!
Vodafone Live! Stream
Vodafone MMS
Gezien de namen die Vodafone in de settings meegeeft lijkt me:
- GPRS bedoeld voor internetten mocht je niet UMTS willen gebruiken (geen idee waarom je dat zal moeten willen, batterijverbruik wellicht? Als UMTS niet beschikbaar is werkt nml het Live! toegangspunt nog steeds prima).
- Live! Stream voor streaming video in de Real Player;
- MMS voor het zenden van MMSsen
Je kunt ook in je geheugenkaart zoeken op *.sis / *.sisx en die bestanden verwijderengoodfella schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:49:
THNX
Het is me nu duidelijk.
Ik "rotzooi" nogal veel met trials en dergelijke, en ik formatteer dan ook geregeld mijn telefoon, nu weet ik dus dat ik dan een nieuw certje aan moet maken, en dan kan ik weer een halfjaar klooien.
@KSH
De grote keuze aan toegangspunten was mij ook al opgevallen, betekend dit dat GPRS extra kost?
En dus niet in de zorgeloos internet bloX zit?
Of zit ik er gewoon naast???
Verwijderd
Hmm, ik haal hem net wegVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:03:
[...]
Helaas dat werkt niet "Kan Zoekopdracht niet verwijderen" komt ie dan mee

Misschien andere fw? De 'Search' uit fw20 kan je niet zomaar weghalen... uit fw12 en ervoor wel
Hoeft niet... Probleem is dat je dan al je oude dingen ook opnieuw moet signen... Ik zet gewoon me tel een paar maanden terug die ik met oud ding heb gesigned.DennisV1984 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:27:
@MaMaus
THNX
Het is me nu duidelijk.
Ik "rotzooi" nogal veel met trials en dergelijke, en ik formatteer dan ook geregeld mijn telefoon, nu weet ik dus dat ik dan een nieuw certje aan moet maken, en dan kan ik weer een halfjaar klooien.
[ Voor 51% gewijzigd door Mau_Maus op 04-12-2007 17:35 ]
Verwijderd
Het is niet persee de bedoeling om hem helemaal weg te krijgen uit de phone, ik wil hem weg van mijn begin scherm. Zover ik kan kijken lukt dit niet. Misschien iemand hier die een oplossing heeft.
Btw, dit menuutje Zoekopdracht is pas op mijn beginscherm gekomen na de firmware update FW 20 dus.
MvG Jan Breel
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 17:39 ]
Ik heb het zelf geinstalleerd en het ziet er leuk uit en werkt wel goed via WLAN.
EDIT:
ik zie dat dit gistere ook gepost is, sorry.
[ Voor 13% gewijzigd door zenica op 04-12-2007 17:40 ]
Is er als het goed is niet... Niks op de standby screen is weg te halen. Hooguit kloktype veranderen en de soort snelkoppelingen... E serie heeft een standby-plugin, waar je wel kan bepalen wat er staat.. zoals email/sms notificatie, en weghalen van wlan scan of calender entry.... Op verschillende forums is nog geen oplossing gevonden.. En de wens is al heel lang bekend bij nokia omdat erop te zetten, maar blijkbaar willen ze die functie alleen voor de E serie behouden...Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:37:
[...]
Het is niet persee de bedoeling om hem helemaal weg te krijgen uit de phone, ik wil hem weg van mijn begin scherm. Zover ik kan kijken lukt dit niet. Misschien iemand hier die een oplossing heeft.
MvG Jan Breel
Verwijderd
Heb wel wap.tunin.fm op me foon staan. Werkt ook wel goed, het is wel jammer dat zulke programmaatjes niet via Orange World werken. Je moet ze altijd via ISP GPRS draaien en daar zitten meestal of limieten aan of extra kosten.zenica schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:39:
Zijn er mensen die het nieuwe nokia internet radio hebben getest? http://europe.nokia.com/A4668051
Ik heb het zelf geinstalleerd en het ziet er leuk uit en werkt wel goed via WLAN.
Dit is ook hetzelfde met Windows Life Messenger deze werkt ook alleen met ISP GPRS
Verwijderd
Ah dat is dan dus maar gewoon typex erover heen doen. To the point beetje jammer. Maar zijn wel ergere dingen.Mau_Maus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:40:
[...]
Is er als het goed is niet... Niks op de standby screen is weg te halen. Hooguit kloktype veranderen en de soort snelkoppelingen... E serie heeft een standby-plugin, waar je wel kan bepalen wat er staat.. zoals email/sms notificatie, en weghalen van wlan scan of calender entry.... Op verschillende forums is nog geen oplossing gevonden.. En de wens is al heel lang bekend bij nokia omdat erop te zetten, maar blijkbaar willen ze die functie alleen voor de E serie behouden...
Ik probeer via de pagina wap.orange.nl/colour te benaderen met de standaard browser om orange TV te kijken maar ik kom daar niet meer op. Had eerst de Links als Koppelingen staan in mijn Galerij maar omdat het toestel niet lekker werkte heb ik een backup gemaakt en toen een hardreset gedaan. En heb dus nu geen zin om die backup weer terug te zetten.
Heeft iemand die links toevallig wel opgeslagen?
>> Heb ze terug kunnen vinden,
Ned1: rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/ned1H3.3gp
Ned2: rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/ned2H3.3gp
Ned3: rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/ned3H3.3gp
RTL4: rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/RTL4H3.3gp
SBS6: rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/sbs6H3.3gp
TMF: rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/TMFH3.3gp
TV5: rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/tv5H3.3gp
BBC World: rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/bbc-worldH3.3gp
Euronews: rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/euronewsH3.3gp
Fashion TV: rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/fashiontvH3.3gp
MTV: rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/MTVH3.3gp
Ik heb ze staan in mijn Galerij bij Streaming Koppelingen, kijkt/zapt net iets handiger.
MvG Jan Breel
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 18:38 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]
Ik heb alleen een beetje verstand van FTP-servers, maar kun jij dus met je N95 webbrowser (via WLAN) links naar je bestanden op je PC zien en deze aanklikken zodat ze te downloaden zijn vanaf je PC op je N95? Bijv. een mp3tje of een videofile?Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:14:
Ik wil met mijn N95 via een webserver bestanden op mijn pc kunnen bekijken, nou lukt dat wel via WLAN en webbrowser dus handig als je thuis zit![]()
...
Dus net als een ftp-server benaderen met IE door ftp://... in je adresbalk te tikken? Want ftp://... adressen kan de webbrowser van N95 niet aan, volgens mij.
Verwijderd
Denk dat hier bedoeld word met de optie Eigen Netwerk op de N95sl1200 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:49:
[...]
Ik heb alleen een beetje verstand van FTP-servers, maar kun jij dus met je N95 webbrowser (via WLAN) links naar je bestanden op je PC zien en deze aanklikken zodat ze te downloaden zijn vanaf je PC op je N95? Bijv. een mp3tje of een videofile?
Dus net als een ftp-server benaderen met IE door ftp://... in je adresbalk te tikken? Want ftp://... adressen kan de webbrowser van N95 niet aan, volgens mij.
Gr Jan Breel
Als je thuis een webservertje laat draaien kan je via (al is eerder langsgekomen):sl1200 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:49:
[...]
Ik heb alleen een beetje verstand van FTP-servers, maar kun jij dus met je N95 webbrowser (via WLAN) links naar je bestanden op je PC zien en deze aanklikken zodat ze te downloaden zijn vanaf je PC op je N95? Bijv. een mp3tje of een videofile?
http://www.sic-software.c...pid=58&sic=SIC+FTP+Client
Direct:
http://rapidshare.com/files/61989857/sic-ftp.zip.html
http://www.megaupload.com/?d=RF40034C
Gewoon bestanden er vanaf plukken. Werkt goed... Ik krijg alleen lycos er niet werkend mee...
PS: Ik denk niet dat dit een ftp clientje is... Maar heb me N95 paar weken niet.. iemand zin om te kijken wat het is? Het is normaal een voicerecorder zonder beep... maar wat er met dit ftp ding bedoelt word?
Direct:
http://www.killermobile.com/newsite/wap/TR3FTP.zip
Site (onderaan):
http://www.killermobile.c...tware-for-s60-devices.htm
(Volgens mij hoeft die niet gesigned te worden.)
[ Voor 28% gewijzigd door Mau_Maus op 04-12-2007 18:03 ]
Verwijderd
Iets vergelijkbaars kun je ook met Orb. Wanneer je Orb op je PC hebt draaien en je zet het tevens op je telefoon kun je waar je ook bent je PC benaderen en bestanden bekijken/streamen.sl1200 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:49:
[...]
Maar niet echt downloaden toch? Of iets naar uploaden.. Zoals echte ftp...Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:02:
[...]
Iets vergelijkbaars kun je ook met Orb. Wanneer je Orb op je PC hebt draaien en je zet het tevens op je telefoon kun je waar je ook bent je PC benaderen en bestanden bekijken/streamen.
Ff tussendoor:
Ik hoop trouwens echt dat er nog een progje komt die ook via een dataconnectie een webcam kan bedienen. Dus van telefoon via PIT je beeld thuis op je comp op msn bijv... Zoiets heb je wel voor WM. En van je computer cam, naar je telefoon bestaat ook... maar niet andersom dus...
[ Voor 29% gewijzigd door Mau_Maus op 04-12-2007 18:10 ]
Dan heb ik een beetje een idee hoelang ik erop ga wachten..
Of je verandert je productcode...BillMcNeal schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:40:
Iemand enig idee hoelang het ong. duurt voordat telecom aanbieders een FW update aanbieden voor hun branded foon? Hoelang duurde het ong. bij FW update 12?
Dan heb ik een beetje een idee hoelang ik erop ga wachten..
Het probleem met mijn alarm is terug... Blijkbaar komt het door een applicatie die ik geïnstalleerd heb...
Dit antwoord had ik dus al verwacht.FaNtJuH schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:49:
[...]
Of je verandert je productcode...
Het probleem met mijn alarm is terug... Blijkbaar komt het door een applicatie die ik geïnstalleerd heb...
Nee ik ga niet moeilijk lopen kloten met die codes.. zoveel boeit t me nu ook weer niet dus ik wacht gewoon even.
Dussss.. iemand enig idee?
Ik word een beetje schijtziek van alle 'confirmations' die ik moet geven wanneer ik opdrachten start die mogelijk extra kosten voor mij oplevert of de toestel kunnen beschadigen.
Even een paar voorbeelden:
Start Internet Call -> "Phone not registered with internet telephone service. Register now?".
Opera -> Enter Address -> "Allow application Opera Mini to use network and send or receive data?
" -> "This site has sent an untrusted certificate. Continue anyway?".
Is er niet iets om dit soort opdrachten automatisch te accepteren?
[ Voor 0% gewijzigd door Rex op 04-12-2007 19:01 . Reden: typo ]
Rex
http://bysamir.fr
Als je de waarschuwingstonen uitzet dan is de camera sowieso al stil. Ik hoop dat Samir dus met iets anders bezig isMau_Maus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:08:
Goh stillig hiero... Zo te zien heeft Samir weer iets bijzonders ingedachten... ShutUp, wat het is geen idee... Camera geluid uit? Shutter... naja ben benieuwd...
Klopt weet ik, Of gewoon profiel stil schakelen, waar je dat meestal ook wel uit hebt staan... maar misschien voor andere telfoons, het hoeft niet perse voor 3rd symbian te zijnFuzzillogic schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:13:
[...]
Als je de waarschuwingstonen uitzet dan is de camera sowieso al stil. Ik hoop dat Samir dus met iets anders bezig is
Over RotateMe zegt Samir:
But in beta 4 there will be a hotkey allowing activer/désactiver rotateMe
[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 04-12-2007 20:21 ]
Verwijderd
Het probleem is dat een verbinding naar mijn PC wel lukt via WLAN maar NIET via T-Mobile internetsl1200 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:49:
[...]
http://www.nseries.nl/index.htm?deeplink=N95
Goodgoan!
Nokia HH-12 klopt.. alleen de houder zelf niet. Die zal de galerijknop indrukken en misschien ook de photoknop... Ben benieuwd welke houder erop moet..DennisV1984 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:46:
http://cgi.ebay.nl/Easy-M...goryZ111165QQcmdZViewItem
Hier kan je de carholder los kopen!
Das is de universele van Nokia, deze drukt ook de knoppen in aan de zijkant.DennisV1984 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:46:
Kijk maar eens goed naar de aanbieding:

Die wordt echt in de hoeken vastgehouden, als het ware.
[edit] heb Nokia gemaild of deze ook los verkrijgbaar wordt... zal jullie op de hoogte houden
[ Voor 8% gewijzigd door Eastside op 04-12-2007 21:55 ]
Goodgoan!
FTP is inderdaad wel handig....ik vraag me alleen af hoe ik vanuit het FTP-programma op mijn geheugenkaartje kan komen. Dan kan ik namelijk direct mijn gemaakte foto's uploaden.Mau_Maus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:53:
[...]
Als je thuis een webservertje laat draaien kan je via (al is eerder langsgekomen):
http://www.sic-software.c...pid=58&sic=SIC+FTP+Client
Direct:
http://rapidshare.com/files/61989857/sic-ftp.zip.html
http://www.megaupload.com/?d=RF40034C
Gewoon bestanden er vanaf plukken. Werkt goed... Ik krijg alleen lycos er niet werkend mee...
PS: Ik denk niet dat dit een ftp clientje is... Maar heb me N95 paar weken niet.. iemand zin om te kijken wat het is? Het is normaal een voicerecorder zonder beep... maar wat er met dit ftp ding bedoelt word?![]()
Direct:
http://www.killermobile.com/newsite/wap/TR3FTP.zip
Site (onderaan):
http://www.killermobile.c...tware-for-s60-devices.htm
(Volgens mij hoeft die niet gesigned te worden.)
Laat maar. Ik heb het inmiddels al gevonden. Het kan middels Change Path bij de opties. Werkt wel handig
[ Voor 4% gewijzigd door Stimpy001 op 04-12-2007 21:55 ]
Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.
Verwijderd
Deze fungeert ook als laderDennisV1984 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:46:
Verwijderd
Gewoon te krijgen bij the phonehouse (30 euro)Eastside schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:54:
[...]
[edit] heb Nokia gemaild of deze ook los verkrijgbaar wordt... zal jullie op de hoogte houden
Ik ben wel benieuwd als iemand deze gaat kopen of gekocht heeft... Of die goed werkt met de N95... En niks indrukt... Dus laat het horen als je hem hebt
Net als deze:
http://www.pdashop.nl/rev...omm-cradle-nokia-n95.html
En kan iemand anders ook nog bevestigen van The Phonehouse? Of dat ook met de juiste houder is?
[ Voor 20% gewijzigd door Mau_Maus op 04-12-2007 22:25 ]
Ik heb hem nu een maand in gebruik en ben er echt heeeeel erg tevreden mee! Zijn geld dubbel en dwars waard als je het mij vraagt!
Linkje
Edit; Wel een zeer intressant nieuwsbericht op de frontpage.
Nokia gaat gratis muziek aanbieden voor telefoons die van Nokia een zogenaamd "Comes with music" label krijgen.
In eerste instantie zullen enkel mobieltjes uit Nokia's N-serie van het 'Comes with Music'-label worden voorzien.
Gezien de extra opties in het menu sinds fw 20 lijkt het me niet onrealistisch om te denken dat dit ook voor de N95 mogelijk gaat worden.... Interesting!
[ Voor 44% gewijzigd door digital-IMEI op 04-12-2007 23:39 ]
Die heb ik ook!Sjengcity schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:34:
Hij zit in een iets hogere prijsklasse maar als het over de houders gaat wil ik de Brodit toch ook wel even noemen.
Ik heb hem nu een maand in gebruik en ben er echt heeeeel erg tevreden mee! Zijn geld dubbel en dwars waard als je het mij vraagt!
Linkje
Samen met de universele houder, setje: Linkje naar set
Verwijderd
allereerst zal ik mijzelf even voorstellen.
Mijn naam is Tim en kom uit Rotterdam, heb sinds 2 weken een Nokia N95 8GB en lees sindsdien mee op dit forum
Nu heb ik een 'klein' probleem, namelijk:
Ik wilde zojuist mijn N95 8GB met de nieuwere firmware voorzien echter liep deze steeds in het proces vast.
Steeds rond het zelfde punt moest ik de accu verwijderen en de telefoon opnieuw opstarten, na dit een 20x te hebben gedaan heb ik de hoop opgegeven.
Nu is het zo dat als ik mijn telefoon wil aanzetten ik alleen een wit scherm krijg en hij helemaal vast staat.
Kunnen jullie mij verder helpen?
Alvast bedankt,
Tim
Verwijderd
Nokia PC Suite al geprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:40:
Heeft iemand enig idee hoe ik de sms'jes van mijn N70 kan overzetten naar mijn N95? Zou hier echt heel erg mee geholpen zijn.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Heb ook de zoek functie gebruikt om dit topic te doorspitten maar ook hier geen antwoord gevonden.
Als je een optie / scherm als deze niet kunt vinden kun je ook de zoekopdr. functie op het bureaublad van je N95 gebruiken. Toets in dit geval bijvoorbeeld "thema" in en je krijgt direct een link naar de thema instellingen.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 01:14:
Ook ik heb mijn N95 geupdate van FW12 naar FW 20 , maar nu zit ik vast aan de standaard thema van Nokia. Met FW 12 had ik nog in een van mijn mappen een icoon/pictogram van theme en kon dan mijn thema veranderen maar nu kan ik die niet vinden heb alle mappen en submappen gezien en niets gevonden, ben ik blind ? Wie weet waar ik de pictogram/icoontje van themes kan vinden ?
Heb ook de zoek functie gebruikt om dit topic te doorspitten maar ook hier geen antwoord gevonden.
Weet dat erg veel mensen negatief zijn over die zoekopdr functie op het bureaublad - 't ziet er wellicht ontsierend uit, maar wanneer je de functie vaker gebruikt kun je er handige dingen mee doen.
Verwijderd
Klopt helemaal, top he die accuVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:04:
Leuk progje dat internet radio, maar klopt het dat na ongeveer 1,5 uur streamen je batterij leeg is
Verwijderd
Verwijderd
Als je de gsm aansluit met en dan via deze computer naar Nokia browser gaat kom je in de telefoon.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:40:
Heeft iemand enig idee hoe ik de sms'jes van mijn N70 kan overzetten naar mijn N95? Zou hier echt heel erg mee geholpen zijn.
Je klikt dan op berichten, je krijgt dat de mappen inbox en concepten als je de map inbox openklikt kun je alle berichten selecteren als je dan Ctrl + C doet en deze berichten in een map copiert en dan later de andere telefoon connect en dit proces andersom doet ben je klaar.
Er zijn natuurlijk meerdere manieren, er zit in de gsm ook een optie overdracht. Je kunt daarmee de telefoons met elkaar synchroniseren.
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 05-12-2007 09:20 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]
Verwijderd
Verwijderd
HahaVerwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:49:
Sinds ik de software van mijn Nokia N95 heb opgewaardeerd worden de foto's die ik als achtergrond wil gebruiken uitgerekt weergegeven op het bureaublad. Ik weet bijna zeker dat dit met de vorige firmware niet het geval was. Ik dacht even dat mijn zoontje ineens een dikkere kop had gekregen maar dat was niet zoIemand een idee hoe ik dit kan veranderen, of heeft iemand anders dit 'probleem' ook ?
Maar je hebt gelijk, want dit is mij ook al opgevallen, maar ik denk dat je er weinig aan doet!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 09:08 ]
Verwijderd
Lees ff terug.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:19:
nog maar een keer dan, meer mensen die geen tv meer kunnen streamen met vimio of ligt dat aan mij??
Deze funties uit de startpost al geprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:39:
Ik wilde zojuist mijn N95 8GB met de nieuwere firmware voorzien echter liep deze steeds in het proces vast.
Steeds rond het zelfde punt moest ik de accu verwijderen en de telefoon opnieuw opstarten, na dit een 20x te hebben gedaan heb ik de hoop opgegeven.
Nu is het zo dat als ik mijn telefoon wil aanzetten ik alleen een wit scherm krijg en hij helemaal vast staat.
*#7370# (*#RES0#)
- Reset van je toestel, als code gevraagd wordt is deze meestal 12345
*#7780# (*#rst0*)
- Soft reset van je toestel, is anders dan bovenstaande, deze wist geen contacten enz..
Call key (Green key) + * key + 3 key + power button
- Format van je toestel, deze combinatie uitvoeren bij uitgeschakeld toestel
Goodgoan!
Verwijderd
Hoi Tim !Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:39:
Hallo iedereen,
Je USB kabel rechtstreeks op de PC aansluiten en NIET via een USB hub !Steeds rond het zelfde punt moest ik de accu verwijderen en de telefoon opnieuw opstarten, na dit een 20x te hebben gedaan heb ik de hoop opgegeven.
Ik had precies hetzelfde met mijn N95. Het update programma start netjes op, herkent de telefoon. Op een gegeven moment moet de telefoon opnieuw opstarten in 'update' modus en dan herkent de PC de telefoon niet meer.
USB kabel rechtstreeks in de PC en niet via de USB hub en dan gaan het wel goed !!! *ik kreeg het ook erg warm toen ie niet meer verder wilde*
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 10:20 ]
ALs je de telefoon 2 weken hebt, dan zou ik gewoon een beroep doen op de vele nokia service points of de telefoon terugbrengen waar je hem hebt gekocht.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:39:
Hallo iedereen,
Kunnen jullie mij verder helpen?
Meestal kan je ter plekke worden geholpen, anders bel even van te voren met nokia voor advies.
Verwijderd
zover prima; maar route 66 vraagt nu om een gps-apparaat ipv de interne gps te gebruiken. Een fix krijg ik dus niet meer.
De applicatie "GSP-gegevens" van Nokia vindt zeer snel een fix.
Iemand anders dit ook? of wellicht een oplossing?
Route66 versie mobile 7.3.545 (en ja de gekochte versie)
Ik vond die zoekfunctie ook verschrikkelijk lelijk en overbodig. Net voor het eerst geprobeerd en ik moet zeggen dat hij toch wel handig kan zijn!XyberBorg schreef op woensdag 05 december 2007 @ 01:51:
Weet dat erg veel mensen negatief zijn over die zoekopdr functie op het bureaublad - 't ziet er wellicht ontsierend uit, maar wanneer je de functie vaker gebruikt kun je er handige dingen mee doen.
Enige wat mij stoort is dat sinds de update het media menu (heet dat zo) niet meer opent als je hem opschuift, zodat de mediatoetsen tevoorschijn komen. Ipv dat menu draait het standaard menu nu een kwartslag op mijn scherm. Hoort dit zo sinds de update naar FW 20? Iemand enig idee hoe ik dat mediamenu weer standaard kan krijgen?
Wellicht een idee voor SP om een download link erin te zetten met een txt file of iets dergelijks waarin veel voorkomen probleem installaties in uitgediepd zijn?
Ik bedoel dan niet een R66 of een Garmin natuurlijk maar hoe die Thuis netwerk functie en Streaming flash video's te kunnen bekijken etc.
Ik heb bv problemen met dat thuis netwerk en heb nog geen eenduidige uitleg van kunnen vinden hoe deze nu op te zetten, nu ben ik er ook niet actief naar opzoek maar zou wel eens handig zijn deze guide als download in SP te hebben voor mensen.
Veel van de vragen die ik voorbij zie komen hebben betrekking op het hoe te configureren/instellen van bepaalde functionaliteiten van het toestel dus vandaar
Misschien even opnieuw installeren, werkte bij mij ook het beste met alle programma's na de FW updateVerwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:41:
Ik heb gisteren de FW20 op de N95 gezet
zover prima; maar route 66 vraagt nu om een gps-apparaat ipv de interne gps te gebruiken. Een fix krijg ik dus niet meer.
De applicatie "GSP-gegevens" van Nokia vindt zeer snel een fix.
Iemand anders dit ook? of wellicht een oplossing?
Route66 versie mobile 7.3.545 (en ja de gekochte versie)
Goodgoan!
Even zoeken in dit forum, is al een keer of 100 voorbij gekomen...koentjuh schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:50:
Gisteren ook de update gedaan naar FW 20. Top, vooral het feit dat hij in 1 sec nu een foto maakt is een erg goede verbetering.
Enige wat mij stoort is dat sinds de update het media menu (heet dat zo) niet meer opent als je hem opschuift, zodat de mediatoetsen tevoorschijn komen. Ipv dat menu draait het standaard menu nu een kwartslag op mijn scherm. Hoort dit zo sinds de update naar FW 20? Iemand enig idee hoe ik dat mediamenu weer standaard kan krijgen?
Goodgoan!
Werkt bij mij ook niet...Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:19:
nog maar een keer dan, meer mensen die geen tv meer kunnen streamen met vimio of ligt dat aan mij??
Goodgoan!
hmm, nouja. Van de zoekfunctie word ik niets wijzer. Dan moet ik nog 191 blz doorkijken. Heb de laatste 10 doorgekeken en tot nu toe nog niet gevonden. Maargoed zal het nog eens doen dan, als jij zegt dat het is langsgekomen. Ik duik er even in. Is het wel een specifiek probleem na de update van de FW 20, of kan het overal in dit topic staan?Eastside schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:56:
[...]
Even zoeken in dit forum, is al een keer of 100 voorbij gekomen...
1 zoekopdracht:koentjuh schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:13:
[...]
hmm, nouja. Van de zoekfunctie word ik niets wijzer. Dan moet ik nog 191 blz doorkijken. Heb de laatste 10 doorgekeken en tot nu toe nog niet gevonden. Maargoed zal het nog eens doen dan, als jij zegt dat het is langsgekomen. Ik duik er even in. Is het wel een specifiek probleem na de update van de FW 20, of kan het overal in dit topic staan?
Nokia N95 (8GB) - Deel 8
Verwijderd
Zal het eens proberen, bedanktEastside schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:54:
[...]
Misschien even opnieuw installeren, werkte bij mij ook het beste met alle programma's na de FW update
Heb het ook gevonden ja. Het is nog aanspreekbaar via de knop ongeveer midden aan de zijkant van de telefoon. Alleen wanneer ik deze knop indruk krijg ik de fotogallerij wanneer hij opengeschoven is. Is dat (mooie) multimediamenu gewoon verdwenen in de FW 20?Mau_Maus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:16:
[...]
1 zoekopdracht:
Nokia N95 (8GB) - Deel 8
Here's a trick to move a complete subfolder with subfolder on N95 V20
Since the new firmware v20 for N95 the office folder is inside the applications folder. I don't like that at all.
But now i found (on the net) a way to move it to the main menu.
1 Put the subfolder you want to move on the top left
2 put a application on the top middle
3 go to the application manager
4 select the application you put in the top middle
5 press "c" to delete and say yes
6 press menu button and highlight the options from the application in the top middle
7 once your application is uninstalled you'll see the highlight will switch to the subfolder which still has the option to move to folder.
Dat is de gallerij knop. Ze bedoelen de knop boven de ophang knop... Rechts van het navigeerknopje rechts... Een hele grote knop is hetkoentjuh schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:24:
[...]
Heb het ook gevonden ja. Het is nog aanspreekbaar via de knop ongeveer midden aan de zijkant van de telefoon. Alleen wanneer ik deze knop indruk krijg ik de fotogallerij wanneer hij opengeschoven is. Is dat (mooie) multimediamenu gewoon verdwenen in de FW 20?
Dank voor deze geweldige tip ! Ik vond het al erg irritant dat sommige folders diep in het menu zitten en niet verplaatsbaar waren. Natuurlijk was het mogelijk om deze folders te verwijderen en geheel nieuwe folders aan te maken in het gewenste menu, maar dan worden het qua look standaard folders. Zou zo leuk zijn als de originele folder-look bewaard zou blijven. Nu kan dat...thanks !Mau_Maus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:25:
Misschien handig voor sommige.. een nieuwe manier om mappen te verplaatsen:
Edit : wel is dus deinstalleren van een app vereist, maar dat is overkomelijk. Moet het nog wel uittesten....
[ Voor 38% gewijzigd door dafmay op 05-12-2007 12:14 ]
Het is een afgeleide van deze (oude) trick:dafmay schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:10:
[...]
Dank voor deze geweldige tip ! Ik vond het al erg irritant dat sommige folders diep in het menu zitten en niet verplaatsbaar waren. Natuurlijk was het mogelijk om deze folders te verwijderen en geheel nieuwe folders aan te maken in het gewenste menu, maar dan worden het qua look standaard folders. Zou zo leuk zijn als de originele folder-look bewaard zou blijven. Nu kan dat...thanks !
Edit : wel is dus deinstalleren van een app vereist, maar dat is overkomelijk. Moet het nog wel uittesten....
Create subfolder in main menu:
(1. Create a new folder and call it whatever you want your sub-folder to be.)
2. Move this folder to be in position 1 (top left of the main menu)
3. Place an app in position 5 (the default position for when you open up the menu)
4. highlight the app in position 5 and then press options (so that you can see the option to "Move to folder" )
5. Now with the option menu open, press the power key and select "Offline". You'll notice that the menu is still open, and that the folder you created is highlighted in the top left of the screen.
6. Now select "Move to folder" and select which folder you want to contain your sub-folder.
Mischien de playlists op een andere plek opslaan (staan nu op geheugenkaart\playlists) zodat de search ze wel meeneemt ? Menu Files in Searchfunctie is dan weer geen optie, want dan zul je lang moeten scrollen voordat je ze tegenkomt.
Ik bedoel dus een manier waarop de searchfunctie de playlists redelijk snel en duidelijk weergeeft...
[ Voor 46% gewijzigd door dafmay op 05-12-2007 15:54 ]
Dan klik je ergens teveel op in zowel gesloten als open toestand krijg ik netjes multimedia menukoentjuh schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:24:
[...]
Heb het ook gevonden ja. Het is nog aanspreekbaar via de knop ongeveer midden aan de zijkant van de telefoon. Alleen wanneer ik deze knop indruk krijg ik de fotogallerij wanneer hij opengeschoven is. Is dat (mooie) multimediamenu gewoon verdwenen in de FW 20?
Verwijderd
Verwijderd
Multimedia kant ben ik met je eens, het normale scherm gaat opzich nog wel vlot.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:59:
Vinden jullie ook niet dat als je de slider opent, vanuit screensaver standby, het scherm traag reageert? En al helemaal wanneer je de multimedia kant opent?
Verwijderd
Ik ben zojuist terug gegaan naar BelCompany waar ik mijn toestel vandaan had, en heb deze zonder enige moeite mogen omruilen.
De USB-kabel was rechtstreeks op mijn laptop aangesloten, dat is het probleem denk ik niet geweest.
Nog een klein bijkomend voordeel, ik heb nu geen spelling op de slider meer!!
Nogmaals bedankt.
Groet,
Tim
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Ik lees beetje rond, en de kans is groot dat het een manier is, om geluiden uit te zetten met ShutUp. Sms/ringtone die afgaat of je wekker? Door een shake of door ondersteboven te houden dat het geluid weg is...Mau_Maus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:08:
Goh stillig hiero... Zo te zien heeft Samir weer iets bijzonders ingedachten... ShutUp, wat het is geen idee... Camera geluid uit? Shutter... naja ben benieuwd...
Ik heb redelijk ruime broekzakken en heb er (na 1 week) nog geen last van gehad. Er moet wel iets kracht gezet worden.fingerhead schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:47:
even een vraagje he. ik wil graag de N95 8g kopen maar heb een vraag over het uitschuiven van 'het klepje' gaat dat heel soepel in de bedoeling van te los. naar boven en naar beneden. omdat ik me telefoon altijd in me zak draagt dat die dan niet in me zak beetje los gaat zitten enzo.
http://www.basilfx.net
Verwijderd
Het lijkt erop de bluetooth en Nokia niet zo makkelijk samen werken.
Wie heeft ervaring met in-ear stereo bluetooth ad2p in combinatie met de N95?
Bij voorbaat dank!
Dat zou wel gaaf zijn! Beetje nutteloos (aangezien de applicatie toch aardig wat stroom zal trekken), maar wel leuk bedacht!Mau_Maus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:47:
[...]
Ik lees beetje rond, en de kans is groot dat het een manier is, om geluiden uit te zetten met ShutUp. Sms/ringtone die afgaat of je wekker? Door een shake of door ondersteboven te houden dat het geluid weg is...
Dit zeggen ze anders op cellphonebeat.com:Jainoxi schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:12:
[...]
Dat zou wel gaaf zijn! Beetje nutteloos (aangezien de applicatie toch aardig wat stroom zal trekken), maar wel leuk bedacht!
Ik wil het hebbeeeeeeeeeeeeeeeeeeeThough it will take a while to be able to use this technology as its in the testing phase, it won’t stop me from saying that it can be next best feature you want on your mobile phone.
Probeer tversity, gratis programma om geluid, video's en foto's van je pc op je n95 (psp, x360, ps3 of een andere pc) te "streamen".
Ik heb al mijn mp3's van mijn pc in tversity gezet en deze kan ik downloaden op mijn telefoon. En als je een beetje creatief bent kan je al je files op je pc zo binnen halen op je telefoon.
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar misschien is dit wat:Mau_Maus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:04:
[...]
Ff tussendoor:
Ik hoop trouwens echt dat er nog een progje komt die ook via een dataconnectie een webcam kan bedienen. Dus van telefoon via PIT je beeld thuis op je comp op msn bijv... Zoiets heb je wel voor WM. En van je computer cam, naar je telefoon bestaat ook... maar niet andersom dus...
http://www.warelex.com/products/webcam/index.php
Nee is alleen via usb en bluetooth... Ik heb ook wel een progje gezien die via je eigen wlan netwerk werkt.. Maar ik wil dus via bijv PIT+... Vanaf computer webcam naar telefoon via PIT heb ik wel een progje voor, maar andersom: van telefooncamera naar pc heb ik niet... Bestaat wel voor WM...justdowner schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:58:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar misschien is dit wat:
http://www.warelex.com/products/webcam/index.php
http://www.movino.org/Mau_Maus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:36:
[...]
Nee is alleen via usb en bluetooth... Ik heb ook wel een progje gezien die via je eigen wlan netwerk werkt.. Maar ik wil dus via bijv PIT+... Vanaf computer webcam naar telefoon via PIT heb ik wel een progje voor, maar andersom: van telefooncamera naar pc heb ik niet... Bestaat wel voor WM...
Zoiets dan?
Application for Symbian S60 phones
The S60 client is used to record video and stream it to a receiving computer. It can encode data in a few different formats (raw YUV, abbreviated JPEG, MPEG for the video frames and AMR and μlaw for audio) and send them over Bluetooth or TCP/IP (over GPRS/EDGE/3G och WLAN). The lite version omits the MPEG encoder, reducing the size of the package.
Hiermee is het dus mogelijk om video vanaf je telefoon te streamen over bv. 3G
Ik heb nog eventjes verder gezocht en dit is het beste wat ik tegenkwam:Mau_Maus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:36:
[...]
Nee is alleen via usb en bluetooth... Ik heb ook wel een progje gezien die via je eigen wlan netwerk werkt.. Maar ik wil dus via bijv PIT+... Vanaf computer webcam naar telefoon via PIT heb ik wel een progje voor, maar andersom: van telefooncamera naar pc heb ik niet... Bestaat wel voor WM...
http://www.qik.com/
Het is nog in alfa status zoals hier wordt gezegd maar het schijnt goed te werken en werkt als het goed is via 3G. Correct me if I'm wrong.
Of het programma hierboven natuurlijk, maar dat is alleen voor Mac geloof ik.
[ Voor 8% gewijzigd door justdowner op 05-12-2007 18:41 ]
Laat maar... het is opgelost.
[ Voor 13% gewijzigd door Maverick2001 op 05-12-2007 19:35 ]
Pura Vida
Ja deze had ik wel is gezien... Alleen wil ik graag gewoon een app op me comp die het signaal direct oppakt... Niet via een site... Gewoon dat me comp het signaal oppikt... En dat je er mee kan doen wat je wilt.. zoals msn ofzo.chapie schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:37:
[...]
http://www.movino.org/
Zoiets dan?
Application for Symbian S60 phones
The S60 client is used to record video and stream it to a receiving computer. It can encode data in a few different formats (raw YUV, abbreviated JPEG, MPEG for the video frames and AMR and μlaw for audio) and send them over Bluetooth or TCP/IP (over GPRS/EDGE/3G och WLAN). The lite version omits the MPEG encoder, reducing the size of the package.
Hiermee is het dus mogelijk om video vanaf je telefoon te streamen over bv. 3G
Dit topic is gesloten.
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.