Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:32:
[...]
Helemaal terecht. Heb het toestel net na introductie nog los gekocht voor 700 euro. Dacht toen wel dat hij dat waard was, nu weet ik wel beter... Heb al een stuk of 25 verschillende Nokia's versleten, en een groot deel daarvan uit het duurdere prijssegment. Maar dit is echt de laatste hoor.
Probleem is denk ik alleen dat het bij alternatieven waarschijnlijk ook niet alleen rozegeur en maneschijn is. Ok, ook ik vind het irritant dat nieuwe gadgets tegenwoordig onder marktdruk zo snel op de markt komen dat iig het eerste jaar de kopers veredelde beta testers zijn. Maar bij welk merk is dat niet zo?
Wat me wel eens verbaasd is dat waar veel mensen nauwelijks problemen hebben met de N95 behalve de bekende firmware minpuntjes/Nokia PC suite bugs, enkelen echt enorm veel problemen hebben hoeveel vervangende telefoons ze ook hebben.
Je hoort mij niet zeggen dat dit aan hen licht, het kan pech zijn, misschien zijn de meesten hier te tolerant tov minpuntjes, wellicht zijn ze erg heavy user (maar andere heavy users hebben deze problemen weer niet), ik ben alleen een beetje bang dat als deze mensen naar zeg een HTC of iPhone gaan ze wederom de mensen zijn met de meeste problemen.
Zou het daarom wel eens interessant vinden als die mensen die hun N95 aan de wilgen hangen en naar een alternatief gaan nadat ze dat alternatief twee maanden gebruikt hebben hier eens terugkomen om hun ervaringen dan te vertellen.
Misschien zijn die alternatieven idd flink beter, maar probleem van dit soort forums is dat vergelijken moeilijk is aangezien hier alleen N95 users komen, in een HTC thread alleen HTC users, etc.
Heb zelf overigens sinds mijn eerste mobiel in 1996 alleen maar Nokias gehad, in mijn perceptie is mobiele telefoon synoniem aan Nokia. Misschien dat ik daardoor te veel voor lief neem, maar heb nog nooit gebruikers van alternatieven gehoord die a) het zelfde konden als ik met de N95 zonder VEEL meer te betalen of met een baksteen aan het oor rond te lopen b) niet nog meer klachten hadden als met de N95.
Kan ook persoonlijke voorkeuren zijn: heb even met een iPhone gespeeld die iemand had, ziet er slick uit en mooi snelle GUI, maar geen 3G is voor mij een absolute nogo en zo min mogelijk knoppen kun je wat mij betreft ook weer een beetje te ver mee doorslaan. En dan heb ik het nog even niet over de prijs.
En die HTC dingen vind ik persoonlijk echt heel erg lelijk en lomp.
Ben zelf erg benieuwd wat Nokia van een touchscreen phone maakt volgend jaar.
Vind iig zelf de N95 een verademing na mijn N91, die voor mij wel een beetje een miskoop was (wat was die N91 groot en zwaar als je de N95 hebt).
[
Voor 8% gewijzigd door
xahmol op 28-11-2007 11:05
]