Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.809 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
patrickt35 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:36:
[...]

Maw je moet niet al te kritisch gaan kijken naar je telefoon.
Mijn bankafschrift geeft me 509 redenen om kritisch te zijn op dit toestel! Voor dit geld koop je ook een redelijke wasmachine. En als die een "bugje" heeft waardoor-ie bijv niet centrifugeert dan pik je dat ook niet.
Je koopt met een N95 gewoon een alleskunnner, maar ga nu niet verwachten dat het multimediagedeelte de IPOD gaat overstemmen, het navigatie gedeelte een TOMTOM gaat overklassen, of dat de camera een Nikon D3 spiegelreflex degradeerd.
Klopt, maar ik had het over simpele, suffe bugs die er allang uit hadden moeten zijn. En die ruis is gewoon onnodig tegenwoordig - en ik ben er nog steeds niet uit of het nou aan mijn toestel ligt, of dat alle N95's dit hebben. Misschien maar eens mee naar NSP gaan :/

@Robbie T, @Patrickt35: ik heb het over IMAP, niet over POP3. Pop3 is voor bejaarden :P

@8pack: dit is mijn 3de N95. De vorige 2 exemplaren hadden allebei last van de autofocus-bug (niet kunnen scherpstellen op >2 meter). Ik was dus al "lichtelijk pissed" voordat ik deze kreeg. Ach, die bugjes van VoIP en e-mail kan ik nog wel omheen werken, maar die ruis niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzillogic op 28-11-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderhalf uur zitten klooien om de nieuwe firmware erop te krijgen: lukt me niet!
Mijn productcode is EURO2, dus daar ligt het probleem al niet. Ook heb ik de nieuwste NSU staan (die uit de startpost). Leuk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:57:
Anderhalf uur zitten klooien om de nieuwe firmware erop te krijgen: lukt me niet!
Mijn productcode is EURO2, dus daar ligt het probleem al niet. Ook heb ik de nieuwste NSU staan (die uit de startpost). Leuk... :(
Wat lukt er niet? Krijg je een foutmelding? Of herkent ie de telefoon niet?
Wanneer je met NSS nogmaals de product code controleert, krijg je dan code 0534844 (Sand) of 0536065 (Plum) te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:53:
[...]

Mijn bankafschrift geeft me 509 redenen om kritisch te zijn op dit toestel! Voor dit geld koop je ook een redelijke wasmachine. En als die een "bugje" heeft waardoor-ie bijv niet centrifugeert dan pik je dat ook niet.

[...]

Klopt, maar ik had het over simpele, suffe bugs die er allang uit hadden moeten zijn. En die ruis is gewoon onnodig tegenwoordig - en ik ben er nog steeds niet uit of het nou aan mijn toestel ligt, of dat alle N95's dit hebben. Misschien maar eens mee naar NSP gaan :/

@Robbie T, @Patrickt35: ik heb het over IMAP, niet over POP3. Pop3 is voor bejaarden :P

@8pack: dit is mijn 3de N95. De vorige 2 exemplaren hadden allebei last van de autofocus-bug (niet kunnen scherpstellen op >2 meter). Ik was dus al "lichtelijk pissed" voordat ik deze kreeg. Ach, die bugjes van VoIP en e-mail kan ik nog wel omheen werken, maar die ruis niet.
Je hebt het over suffe bugs die er allang uit hadden moeten zijn, echter de praktijk werkt anders.
Zelf ben ik automonteur, en wanneer er een probleem (bug)in een auto geconstateerd word gaat daar lange tijd overheen eer de fabrikant met nieuwe software komt voor het betreffende stuurapparaat.

Ik moet je gelijk geven dat dit lastig is voor de klant, maar je doet er nu eenmaal niets aan. Nieuwe firmware(of software) schrijven is nu eenmaal een tijdrovend iets. En dan eerst testen voordat het op de "markt" gegooid word.

Heb je je ruis al eens vergeleken met een andere N95, of een andere headset geprobeerd? Zelf ervaar ik geen ruis op welke manier dan ook. Of ik kijk minder kritisch, of jouw gehoor reageert op andere toonhoogtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:13:
[...]
en:
-Is de ontzettende ruis gefixt?
Het antwoord op deze vragen is dus NEE. (...)
Een van de eerste dingen die ik heb getest met V20 was inderdaad of de ruis weg was - teleurstelling toen ik hoorde dat de ruis inderdaad nog steeds niet weg was. Aan de andere kant begin ik mij zo langzamerhand af te vragen of dit een softwarematige kwestie is. Over de externe luidsprekers is namelijk geen ruis te horen.. Kan de ruis niet aan de earphone poort liggen? De ruis wordt namelijk ook niet verstekt naarmate het geluidsniveau softwarematig hoger wordt gezet.
patrickt35 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:09:
[...]
Heb je je ruis al eens vergeleken met een andere N95, of een andere headset geprobeerd? Zelf ervaar ik geen ruis op welke manier dan ook. Of ik kijk minder kritisch, of jouw gehoor reageert op andere toonhoogtes.
De headset welke ik gebruik is van perfecte kwaliteit, en werkt bij normale MP3 spelers zonder enige ruis. Andere N95's heb ik zelf niet geprobeerd, maar blijkbaar hebben meer mensen last van ruis. Vooral bij een lager volume (10 - 50%)

Hoeveelheid geheugen is inderdaad overweldigend nu, heb nog nooit meegemaakt dat ik dit kon doen:
Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee145/XyberBorg/Screenshot0001.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door XyberBorg op 28-11-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees ook dit topic al vanaf dat de nokiaN95 voor iedereen nog een droom was...

lees ik nu dat er iemand bekend was met het navigatieprogramma van Garmin...

dit werkt echt werkelijk waar UITSTEKEND met de interne GPS!!! heb t nu bijna een week erop en boven verwachting!! alle kaarten van europa bedragen samen maar 1,3GB, die van BeNeLux MAAR +/- 70MB!!

nederlands menu met nederlandse stem die je weg wijst... verwerkt de navigatie super snel!! beter dan route66 vind ik zelf... (mss dat dit ook ligt aan de nieuwe firmware versie, maar dat terzijde)

zag hier ook iemand met de vraag of je kan zien hoe hard je rijdt... dit is IDD ZO!!

als je aan het navigeren bent staat linksonder de snelheid ... rechtsonder de aankomsttijd... ook staat er bij in welke richting je rijdt... N NO O ZO Z ZW W etc...

uhm... 8-) ff denken wat me nog meer is opgevallen... ow ja die POI's!! dit zou mogelijk zijn met de POI loader van Garmin... POI's uploaden naar telefoon gaat allemaal perfect... alleen zie ik ze niet op de kaart tijdens het navigeren... zit namelijk een optie in het menu om alle of enkele POI's te installeren (die je ervoor geupload hebt) alleen lukt mij dit nog niet... mss iemand anders een idee?!?

zal binnenkort nog wel wat vragen hierover van jullie beantwoorden, als er vragen zijn tenminste!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:31:

dit werkt echt werkelijk waar UITSTEKEND met de interne GPS!!! heb t nu bijna een week erop en boven verwachting!! alle kaarten van europa bedragen samen maar 1,3GB, die van BeNeLux MAAR +/- 70MB!!

nederlands menu met nederlandse stem die je weg wijst... verwerkt de navigatie super snel!! beter dan route66 vind ik zelf... (mss dat dit ook ligt aan de nieuwe firmware versie, maar dat terzijde)

zag hier ook iemand met de vraag of je kan zien hoe hard je rijdt... dit is IDD ZO!!

als je aan het navigeren bent staat linksonder de snelheid ... rechtsonder de aankomsttijd... ook staat er bij in welke richting je rijdt... N NO O ZO Z ZW W etc...

uhm... 8-) ff denken wat me nog meer is opgevallen... ow ja die POI's!! dit zou mogelijk zijn met de POI loader van Garmin... POI's uploaden naar telefoon gaat allemaal perfect... alleen zie ik ze niet op de kaart tijdens het navigeren... zit namelijk een optie in het menu om alle of enkele POI's te installeren (die je ervoor geupload hebt) alleen lukt mij dit nog niet... mss iemand anders een idee?!?

zal binnenkort nog wel wat vragen hierover van jullie beantwoorden, als er vragen zijn tenminste!! :P
Welke versie van Garmin gebruik je, en wat kostte het software pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garmin Mobile XT oftwel versie v4.10.20 (net ff nagekeken)
dit kost normaal gesproken 170 euro... maar ook dit pakket is natuurlijk op de ongeoorloofde manier te verkrijgen!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
XyberBorg schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:22:
[...]

Een van de eerste dingen die ik heb getest met V20 was inderdaad of de ruis weg was - teleurstelling toen ik hoorde dat de ruis inderdaad nog steeds niet weg was. Aan de andere kant begin ik mij zo langzamerhand af te vragen of dit een softwarematige kwestie is. Over de externe luidsprekers is namelijk geen ruis te horen.. Kan de ruis niet aan de earphone poort liggen? De ruis wordt namelijk ook niet verstekt naarmate het geluidsniveau softwarematig hoger wordt gezet.
Raar. Ik hoor ook heel duidelijk ruis op de speakers. De headphones (Sony EX71, toch redelijk spul) zijn niet de oorzaak van de ruis - dat zou ook erg vreemd zijn. Zowel op laptop als PDA is geen ruisje waar te nemen.

Het lijkt me inmiddels idd wel duidelijk dat het geen softwareissue is. Zal ik dan werkelijk weer het geluk hebben om 3x achter elkaar een apparaat te treffen met een hardwareprobleem? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Fuzzillogic schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:40:
[...]

Raar. Ik hoor ook heel duidelijk ruis op de speakers. De headphones (Sony EX71, toch redelijk spul) zijn niet de oorzaak van de ruis - dat zou ook erg vreemd zijn. Zowel op laptop als PDA is geen ruisje waar te nemen.

Het lijkt me inmiddels idd wel duidelijk dat het geen softwareissue is. Zal ik dan werkelijk weer het geluk hebben om 3x achter elkaar een apparaat te treffen met een hardwareprobleem? :/
Puur nieuwsgierigheid: wat waren je andere twee problemen om het toestel te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Sjengcity schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:31:
[...]
Dat gaat niet

even offtopic; HEEEEEEEELP!!!!! *kuch* sorry *kuch*
Ik ben de startpost weer verder aan het bijwerken / aanpassen en ik zit dus serieus met het probleem dat ik m`n info niet in 3 posts krijgt!!!! Zit de hele tijd te schuiven en te passen en meten om dingen bij elkaar in 1 post te kunnen houden 8)7

En omdat nu wat meer mensen mee lezen (hopelijk) wil ik nogmaals vragen of iemand bereid is om even een half uurtje tijd vrij te maken en met photoshop nieuwe afbeelding te maken voor de startpost??? (3 maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen)
Mijn dank is groot!!!
Open een nieuw deel, waar je de eerste 4 of misschien wel 5 posts voor jezelf claim.....

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
patrickt35 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:46:
[...]

Puur nieuwsgierigheid: wat waren je andere twee problemen om het toestel te ruilen?
Fuzzillogic in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Het probleem werd bevestigd door zowel een NSP als de winkel zelf; de camera was feitelijk onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Laatst online: 10-05 02:04
patrickt35 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:46:
[...]
Geloof dat fuzzillogic dat al eerder heeft aangegeven: autofocus problemen.
Fuzzillogic schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:40:
[...]
Inderdaad vreemd. Ook ik hoor zoals al eerder aangeven met m'n Sennheiser CX300 dopjes geen ruis via m'n laptop. Wél vreemd dat jij dan óók ruis hoort via de externe speakers van de N95.. Dat is dus duidelijk wel een hardwarematige error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

De binnengehaalde mail staat zowel op je telefoon als op de server. Dit is niet anders dan met een pc.
Verwijder je bv met webmail je inbox, zal deze op je pc nog aanwezig zijn.
Tenzij hij IMAP gebruikt :P

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke methode heeft meer kans van slagen na een firmware update: a- backup terugzetten die gemaakt is op je phone of b- een backup die m.b.v PC Suite is gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:12
Zit op dit moment in de trein. Heb met de kabel een verbinding tot stand gebracht tussen de telefoon en mijn laptop. Zit nu heerlijk op de laptop te internetten.
Het blijft een leuk toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 8 gig versie is nu toch al wel op een aantal plekken te krijgen en ik hoor nog steeds niet van 2call :{
weer maar een mailtje sturen straks....

zijn er meer hier die `m via 2call hebben bestelt die al iets weten ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
[...]

@8pack: dit is mijn 3de N95. De vorige 2 exemplaren hadden allebei last van de autofocus-bug (niet kunnen scherpstellen op >2 meter).
Mischien ligt het aan je screenname ? :+

Ps Was natuurlijk een geintje, maar ik begrijp dat jij pist bent over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een beetje stoeien eindelijk de nieuwe firmware erop gekregen, ik had mijn 4 gig kaartje eruit bij update, nu doe ik deze erin en vraagt hij gelijk om een wachtwoord ! dit had ik niet en kom dus niet meer bij mijn bestanden etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Robbie T schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:08:
Zit op dit moment in de trein. Heb met de kabel een verbinding tot stand gebracht tussen de telefoon en mijn laptop. Zit nu heerlijk op de laptop te internetten.
Het blijft een leuk toestel!
Kabels zijn antiek. Bluetooth baby!

* Fuzzillogic , vanuit de trein.

(overigens niks nieuws onder de zon, GPRS via bluetooth hadden we 4 jaar geleden ook al..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb het probleem sinds de nieuwe firmware uit is dat de wisselgesprekstoon veranderd is ... en deze lijkt sterk op een verbinding-verbroken toon.

Dacht eerst dat dit een netwerk service was en niet telefoon afhankelijk maar kennelijk wel want als ik mijn sim in een 6230i doe dan heb ik een normale toon.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:02:
[...]

Wat lukt er niet? Krijg je een foutmelding? Of herkent ie de telefoon niet?
Wanneer je met NSS nogmaals de product code controleert, krijg je dan code 0534844 (Sand) of 0536065 (Plum) te zien?
NSU wist mij te zeggen dat ik al de nieuwste firmware had...
Anyway: net even met NSS de productcode gecontroleerd, blijkbaar was die 0546669?
Dan maar meteen veranderd zodat ik nu de nieuwe firmware aan het installeren ben :)

thx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan nergens meer vinden hoe je bellersgroepen kan aanmaken en/of wijzigen. Bij al mijn contacten staat na de update weer een standaard beltoon. Terwijl ik voor verschillende bellersgroepen andere toontje had gemaakt.
Eat volgens mij wel nieuw is de mogelijkheid om bij een contactpersoon de mogelijkheid hebt om het sprklabel af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ben nu bezig met het updaten, via de internet connectie van mijn N95. Dat gaat dus wel ff duren.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heb hem gister geupdate ging allemaal goed. Maar wel 1 probleempje namelijk ik had eerst FW12 Nederlands, en nu heb ik hem laten updaten via NSU maar FW20 is nu Engels. Iemand enig ID hoe dit kan, neem aan als je Nederlands heb dat je als je update ook gewoon Nederlands moet zijn.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die hun vodafone 8gb versie hebben? Zoja kunnen ze misschien even vertellen of er een vodafone logo opzit of niet?
Voor de rest zag ik dat de 8gb versie die door Belcompany is verkocht code productcode: 0558190 had maar dat de Euro2 code: 0550359 is. Aangezien hier de Nederlandse taal inzit zou dit toch de Euro2 code moeten zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@#$%^ geheugen kaart is opeens gelocked en onbruikbaar geworden na update!! kan alleen nog maar formateren... leuk zo updaten, dus kijk maar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Zou iemand met een KPN abonnement willen testen wat voor wachttoon je hoort met een wisselgesprek (dus op de andere telefoon dan je N95 :) ).

Ik wordt op dit moment van KPN helpdesk naar de Nokia helpdesk gestuurd en weer terug. Nokia beweert dat dit op netwerk niveau geregeld wordt en KPN zegt dat als ik mijn sim in een ander toestel stop het probleem mee zou moeten verhuizen als het aan het netwerk ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tranzy op 28-11-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:13:
@#$%^ geheugen kaart is opeens gelocked en onbruikbaar geworden na update!! kan alleen nog maar formateren... leuk zo updaten, dus kijk maar uit!
Je kan toch even je kaartje in een reader stoppen en de boel backuppen. Formatteren in je N95 en alles weer terug kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
[...]
Dat gaat niet

even offtopic; HEEEEEEEELP!!!!! *kuch* sorry *kuch*
Ik ben de startpost weer verder aan het bijwerken / aanpassen en ik zit dus serieus met het probleem dat ik m`n info niet in 3 posts krijgt!!!! Zit de hele tijd te schuiven en te passen en meten om dingen bij elkaar in 1 post te kunnen houden 8)7

En omdat nu wat meer mensen mee lezen (hopelijk) wil ik nogmaals vragen of iemand bereid is om even een half uurtje tijd vrij te maken en met photoshop nieuwe afbeelding te maken voor de startpost??? (3 maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen)
Mijn dank is groot!!!
Mail me even op kmoonen41 _at_ hotmail _._ com iz afbeelding startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noedels schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:52:
Ben nu bezig met het updaten, via de internet connectie van mijn N95. Dat gaat dus wel ff duren.... 8)7
Begrijp ik het goed dat je met een FOTA bezig bent nu? Zo ja, hoe heb je dat gedaan? Een firmware update profiel laten opsturen en gaan met die banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal terecht. Heb het toestel net na introductie nog los gekocht voor 700 euro. Dacht toen wel dat hij dat waard was, nu weet ik wel beter... Heb al een stuk of 25 verschillende Nokia's versleten, en een groot deel daarvan uit het duurdere prijssegment. Maar dit is echt de laatste hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:07:
Zijn er al mensen die hun vodafone 8gb versie hebben? Zoja kunnen ze misschien even vertellen of er een vodafone logo opzit of niet?
Voor de rest zag ik dat de 8gb versie die door Belcompany is verkocht code productcode: 0558190 had maar dat de Euro2 code: 0550359 is. Aangezien hier de Nederlandse taal inzit zou dit toch de Euro2 code moeten zijn of niet?
Mijn toestel (gehaald bij de BC) heeft idd de BENELUX product code, 0558190. Het lijkt erop alsof Nokia een specifieke versie heeft voor de Benelux.

Wat me verder opviel aan de doos, is dat er N95-2 8GB opstaat. Ik kan me herinneren dat het N95-3 8GB zou moeten zijn... Heb ik dat goed onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk eens goed na welke cijfercombinaties je hebt ingesteld op je telefoon. Misschien je sim pincode of de blokkeringscode van je telefoon.

Had ik in het begin ook last van, ik schrok me kapot. Na een beetje nadenken gewoon de blokkeringscode van de telefoon geprobeerd en ik had weer toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 22:42
De nieuwe firmware rulez! Echt lekker snel geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Nog maar een keer op nieuwe pagina.

Heb hem gister geupdate ging allemaal goed. Maar wel 1 probleempje namelijk ik had eerst FW12 Nederlands, en nu heb ik hem laten updaten via NSU maar FW20 is nu Engels. Iemand enig ID hoe dit kan, neem aan als je Nederlands heb dat je als je update ook gewoon Nederlands moet zijn.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:32:
[...]

Helemaal terecht. Heb het toestel net na introductie nog los gekocht voor 700 euro. Dacht toen wel dat hij dat waard was, nu weet ik wel beter... Heb al een stuk of 25 verschillende Nokia's versleten, en een groot deel daarvan uit het duurdere prijssegment. Maar dit is echt de laatste hoor.
Probleem is denk ik alleen dat het bij alternatieven waarschijnlijk ook niet alleen rozegeur en maneschijn is. Ok, ook ik vind het irritant dat nieuwe gadgets tegenwoordig onder marktdruk zo snel op de markt komen dat iig het eerste jaar de kopers veredelde beta testers zijn. Maar bij welk merk is dat niet zo?

Wat me wel eens verbaasd is dat waar veel mensen nauwelijks problemen hebben met de N95 behalve de bekende firmware minpuntjes/Nokia PC suite bugs, enkelen echt enorm veel problemen hebben hoeveel vervangende telefoons ze ook hebben.
Je hoort mij niet zeggen dat dit aan hen licht, het kan pech zijn, misschien zijn de meesten hier te tolerant tov minpuntjes, wellicht zijn ze erg heavy user (maar andere heavy users hebben deze problemen weer niet), ik ben alleen een beetje bang dat als deze mensen naar zeg een HTC of iPhone gaan ze wederom de mensen zijn met de meeste problemen.
Zou het daarom wel eens interessant vinden als die mensen die hun N95 aan de wilgen hangen en naar een alternatief gaan nadat ze dat alternatief twee maanden gebruikt hebben hier eens terugkomen om hun ervaringen dan te vertellen.
Misschien zijn die alternatieven idd flink beter, maar probleem van dit soort forums is dat vergelijken moeilijk is aangezien hier alleen N95 users komen, in een HTC thread alleen HTC users, etc.

Heb zelf overigens sinds mijn eerste mobiel in 1996 alleen maar Nokias gehad, in mijn perceptie is mobiele telefoon synoniem aan Nokia. Misschien dat ik daardoor te veel voor lief neem, maar heb nog nooit gebruikers van alternatieven gehoord die a) het zelfde konden als ik met de N95 zonder VEEL meer te betalen of met een baksteen aan het oor rond te lopen b) niet nog meer klachten hadden als met de N95.
Kan ook persoonlijke voorkeuren zijn: heb even met een iPhone gespeeld die iemand had, ziet er slick uit en mooi snelle GUI, maar geen 3G is voor mij een absolute nogo en zo min mogelijk knoppen kun je wat mij betreft ook weer een beetje te ver mee doorslaan. En dan heb ik het nog even niet over de prijs.
En die HTC dingen vind ik persoonlijk echt heel erg lelijk en lomp.
Ben zelf erg benieuwd wat Nokia van een touchscreen phone maakt volgend jaar.

Vind iig zelf de N95 een verademing na mijn N91, die voor mij wel een beetje een miskoop was (wat was die N91 groot en zwaar als je de N95 hebt).

[ Voor 8% gewijzigd door xahmol op 28-11-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
rikadoo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:58:
Nog maar een keer op nieuwe pagina.

Welke productcode heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:46:
[...]

Mijn toestel (gehaald bij de BC) heeft idd de BENELUX product code, 0558190. Het lijkt erop alsof Nokia een specifieke versie heeft voor de Benelux.

Wat me verder opviel aan de doos, is dat er N95-2 8GB opstaat. Ik kan me herinneren dat het N95-3 8GB zou moeten zijn... Heb ik dat goed onthouden?
Hmmm. Wat is het handigste als ik eerst de product code van mijn N95 8GB wil wijzigen en daarna de firmware upgrade wil doen. De Benelux 0558190 of de EURO2 0550359 gebruiken?

Jainoxi; is voor jouw 0558190 die firmware upgrade voor de 8GB beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:01:
ik ben alleen een beetje bang dat als deze mensen naar zeg een HTC of iPhone gaan ze wederom de mensen zijn met de meeste problemen.
Zou het daarom wel eens interessant vinden als die mensen die hun N95 aan de wilgen hangen en naar een alternatief gaan nadat ze dat alternatief twee maanden gebruikt hebben hier eens terugkomen om hun ervaringen dan te vertellen.
Ik ben zo iemand die binnenkort over gaat stappen op een HTC en wel de Touch Cruise. Zodra deze goed beschikbaar is, gaat de N95 Marktplaats op. Ik zal dan eerlijk mijn mening gaan geven na een tijdje over dit toestel. En wellicht (als daar interesse in is) hier in dit topic. Zal ook kritisch naar de HTC gaan kijken en aangeven of de overstap nuttig is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

[...]
Mijn dank is groot!!!
Wat wil je precies op die afbeeldingen hebben dan?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:46:
[...]

nope, de 8gb is de N95-2. De nieuwe Noord Amerikaanse versie van de N95, qua specs een mengeling van de N95 classic en de 8gb, is de N95-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:06:
[...]

Hmmm. Wat is het handigste als ik eerst de product code van mijn N95 8GB wil wijzigen en daarna de firmware upgrade wil doen. De Benelux 0558190 of de EURO2 0550359 gebruiken?

Jainoxi; is voor jouw 0558190 die firmware upgrade voor de 8GB beschikbaar?
Ik las op deze pagina dat er een nieuwe versie voor de N95 8GB was. Met NSU gekeken of deze voor 0558190 beschikbaar was, maar helaas.

Daarna de productcode veranderd naar EURO2 (0550359), om te updaten. Daarmee kon ik naar versie 11.0.026 flashen.

Een aantal dagen geleden was 11.0.026 dus nog niet beschikbaar voor 0558190. Hoe 't nu is, kan ik niet controleren. Als ik NSU nu laat kijken, zie ik dat er geen nieuwe versie. Ook heb ik de optie om de firmware opnieuw te installeren niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Nog eventjes over de update: Je leest her en der toch veel problemen mbt het upgraden(en terug zetten van een back up).
Ik zie het net als met Windows, een schone installatie is en blijft altijd beter.
Wat is in mijn ogen de beste workflow:

1)Stel alles veilig wat op je geheugenkaart staat.(Foto's, muziek ed)
2)Formateer nu je geheugenkaart in je telefoon.
3)Markeer in je telefoon al je kontakten, en kopieer ze naar je geheugenkaart(of/en sim)
4)Sluit je telefoon aan op je pc in pc-suite modus
5)Vergeet niet je lader aan te sluiten.
6)Controleer of er een nieuwe firmware is.
7)Zo ja, ga je hem lekker updaten
8)Zo nee, controleer je je productcode met NSS, en zonodig verander je hem in 0534844(Sand) of 0536065(Plum)
9)Nu lekker je pc en telefoon met rust laten en een bakkie koffie drinken.
10)Tijdens het flashen zal je zien dat je pc regelmatig met de melding komt omtrend nieuwe hardware. Niets doen dus.
11)Eenmaal klaar, stel je het land/tijd en datum in
12)Telefoonboek terugzetten vanuit je geheugenkaart.

Nu is je telefoon zonder problemen voorzien de nieuwste firmware, en kan je naar hartelust je applicaties opnieuw installeren, en je instellingen opnieuw doen.

Het is natuurlijk meer werk, echter op deze manier gaat het probleemloos en je bent een middag van straat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:10:
[...]

nope, de 8gb is de N95-2. De nieuwe Noord Amerikaanse versie van de N95, qua specs een mengeling van de N95 classic en de 8gb, is de N95-3.
Ah, dat was 't inderdaad. Duidelijk. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Dat is: 0534841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
In EURO1 zit idd geen Nederlands. Verander je productcode ff naar EURO2 (0534844), dan kun je v20 opnieuw flashen, en krijg je wel NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:00
Hmmm, toch maar es ff wat gedaan aan m'n brakke prod code toen ik las dat er wss. geen software update voor uit zou komen, tegelijk van alle gare duitse meuk af. En wat is ie heerlijk die nieuwe FW, bedankt Eastside, Patrick, e.a!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 26-09 15:13
patrickt35 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:19:
Nog eventjes over de update: Je leest her en der toch veel problemen mbt het upgraden(en terug zetten van een back up).
Ik zie het net als met Windows, een schone installatie is en blijft altijd beter.
Wat is in mijn ogen de beste workflow:

1)Stel alles veilig wat op je geheugenkaart staat.(Foto's, muziek ed)
2)Formateer nu je geheugenkaart in je telefoon.
3)Markeer in je telefoon al je kontakten, en kopieer ze naar je geheugenkaart(of/en sim)
4)Sluit je telefoon aan op je pc in pc-suite modus
5)Vergeet niet je lader aan te sluiten.
6)Controleer of er een nieuwe firmware is.
7)Zo ja, ga je hem lekker updaten
8)Zo nee, controleer je je productcode met NSS, en zonodig verander je hem in 0534844(Sand) of 0536065(Plum)
9)Nu lekker je pc en telefoon met rust laten en een bakkie koffie drinken.
10)Tijdens het flashen zal je zien dat je pc regelmatig met de melding komt omtrend nieuwe hardware. Niets doen dus.
11)Eenmaal klaar, stel je het land/tijd en datum in
12)Telefoonboek terugzetten vanuit je geheugenkaart.

Nu is je telefoon zonder problemen voorzien de nieuwste firmware, en kan je naar hartelust je applicaties opnieuw installeren, en je instellingen opnieuw doen.

Het is natuurlijk meer werk, echter op deze manier gaat het probleemloos en je bent een middag van straat af.
Dit heeft inderdaad ook mijn voorkeur, echter meen ik mij te herinneren dat je het beste tussen stap 3 & 4 nog even voor de zekerheid een fabrieksreset kan uitvoeren. Klopt dit of zit ik er volledig naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ach, je kan het doen. Echter ik zie het niet als noodzaak. Zodra je gaat flashen gaat je telefoon toch helemaal leeg.
Misschien alleen maar raadzaam wanneer je problemen hebt met het verbinden van je telefoon met je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Jainoxi schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:37:
[...]

In EURO1 zit idd geen Nederlands. Verander je productcode ff naar EURO2 (0534844), dan kun je v20 opnieuw flashen, en krijg je wel NL.
Goed, dan ga ik dat doen als ik thuis kom. Kan dit geen kwaad voor de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 26-09 16:04
Ben er maar mee gestopt de laatste berichten te lezen vanaf pagina 153, alleen maar hoe productcode aan te passen en de nieuwtjes m.b.t. nieuwe software tot aan deze pagina toe :'( :'(

Toen las ik dit:
Ursamajor schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 01:32:
Handig... Heb ik de nieuwe firmware erop gezet (ging prima).
Wel jammer dat je je smsjes kwijt bent [......]
Nu heb ik hier zelf problemen mee ja, het schijnt dat nokia suite sms berichten niet kan backupen als deze op SD card staan, backup suite begint te klagen. Nu d8 ik bij mezelf smsjes staan toch op SD card (tenminste dat vermoed ik aangezien ik het zo ingesteld denk te hebben) dus ff de settings weer instellen als voor update en smsjes moeten weer verschijnen, not.

Nu heb mijn GF een N73 welke ik gister ook maar geupdate heb, zelfde settings m.b.t. sms en wat andere niet belangrijke dingen, weer error melding dat ie smsjes niet kon backuppen dus toen maar een backup gedaan ZONDER sms berichten, fout loss verlopen, firmware update, backup terug en "Huh, de smsjes staan terug?"
Nou ik snap er niks van hoe dit nu mogelijk is en ik ga ervan uit dat de N73 niet zoveel verschilt qua backup methode als de N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke methode heeft meer kans van slagen na een firmware update: a- backup terugzetten die gemaakt is op je phone of b- een backup die m.b.v PC Suite is gemaakt ?

Kan ik mijn N95 updaten met de firmware van de N95 8GB wanneer ik de productcode verander , of heeft dat geen nut en is de firmware het zelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
rikadoo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:56:
[...]

Goed, dan ga ik dat doen als ik thuis kom. Kan dit geen kwaad voor de garantie?
Voor zover ik weet niet. Je kan je productcode wijzigen, flashen, en daarna weer terugzetten naar het origineel.

Laat ik 't zo zeggen: of het geheel legaal is, weet ik niet, maar ze kunnen er niet achter komen dat je (tijdelijk) je productcode veranderd hebt. Da's voor mij voldoende om het risico te nemen, zodat ik toch die nieuwe firmware kan gebruiken!

EDIT:
Ander vraagje.

De N95 heeft nu firmware v20. De N95-8GB zit nu op v11. Zijn deze twee te vergelijken, of komt er voor de 8GB versie ook zo'n grote update?

[ Voor 12% gewijzigd door jpiscaer op 28-11-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:08:

Kan ik mijn N95 updaten met de firmware van de N95 8GB wanneer ik de productcode verander , of heeft dat geen nut en is de firmware het zelfde ?
Ik heb het m.b.v. PC Suite gedaan, werkte prima..

Dank aan patrick35 voor zijn hulp met productcode veranderen, was eitje _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:08:

Ik adviseer geen van beide.
Gewoon alles handmatig back uppen, en na de update terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Gisteren probeerde ik te updaten met NSU, maar ik kreeg een melding dat er geen update was voor mijn N95 met productcode 0546669. Ik heb even gekeken in het lijstje met productcodes dat in de startpost staat en het viel me op dat alle productcodes beginnen met 053, behalve de (gebrande?) NETHERLANDS T-MOBILE en VODAFONE toestellen. Die beginnen net als de mijne ook met 054 maar zijn verder wel anders. (Ik heb een unbranded toestel met Telfort abo.)

Nu zit ik me af te vragen of er wel een update voor mijn productcode beschikbaar komt. Ik las dat er voor andere (Duitse) N95's ook geen update uitkomt, maar dat lijkt me sterk toch? Waarom zou Nokia die update niet voor alle N95's beschikbaar stellen?

Is het nu verstandig om nog ff te wachten tot mijn update wordt losgelaten? Of komt die niet, en zou ik dus beter mijn productcode kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff wat anders... Die ngage games: het zou toch mogelijk worden om spelletjes te spelen in landscape modus met gebruik van die multimediamedia toetsen (Fifa etc.)? :| als je nu gebruik wil maken van de landscapemodus in fifa, zit je met 2 handen aan de rechterkant (met toestenbord ook open) :S

Ikke nie snappe niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:31:

Garmin eindelijk werkend gekregen O-) Vraagje over die POI´s wat zijn dat en wat kan je er mee?
edit: waanzinnige softwareupdate 20.0.015 trouwens, applicaties blijven continue draaien, geen vastlopers

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
't Valt me op dat de tijdsbalk in de spaarstand (screensaver, zeg maar), altijd verticaal weergegeven wordt, ook als het toestel in horizontale stand gebruikt wordt. Is dit te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:12:
[...]

Ik adviseer geen van beide.
Gewoon alles handmatig back uppen, en na de update terug zetten.
Misschien een NOOB vraag maar hoe doe je een handmatige backup ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:41:
[...]

Misschien een NOOB vraag maar hoe doe je een handmatige backup ? :?
Zie een paar posts terug hoe ik de ideale workflow zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POI's zijn points of interests...

dit zijn allemaal gps coordinaten waar IETS te lokaliseren is...

zoals: flitspalen, campings, winkelketens etc.. etc..

deze kun je vinden op:

http://www.flitspaal.nl,
http://www.poihandler.com
en vele anderen...

heb ze toch eindelijk ook werken :P had m nie genoeg ingezoomt!! (daarom kon ik ze niet zien op de map, op 30m zoom kan ik ze nu zien!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:41:
[...]

Zie een paar posts terug hoe ik de ideale workflow zie.
Is het ook mogelijk om alle mappen op de zogenaamde c/ schijf ( misschien ook de d /schijf erbij kopieeren) van je telefoon middels een cardreader te kopieeren naar pc en na een update deze mappen weer treug te zetten ?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:09:
[...]

Is het ook mogelijk om alle mappen op de zogenaamde c/ schijf ( misschien ook de d /schijf erbij kopieeren) van je telefoon middels een cardreader te kopieeren naar pc en na een update deze mappen weer treug te zetten ?? |:(
En wat wil je gaan kopieren van :c en/of :d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Het maken en terugzetten van een back-up na een firmware update zie ik hetzelfde als wanneer je een backup maakt van je pc(win XP), daarna Vista gaat installeren, om vervolgens de XP back up terug te zetten op Vista.

Ik ben nog niemand tegengekomen waarbij het terugzetten van een komplete back-up 100% geslaagd is. Dus dat alle applicaties weer volledig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer route 66 te installeren, maar waar moet ik de kaarten installeren?
iemand hier ervaring mee?
hij zegt dat je ze in E\System\Apps\Route66\maps moet zetten
maar deze directory zie ik niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'maps' directory moet je ook zelf aanmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via NSS de productcode veranderd en de firmware geüpdatet. Dit is allemaal goed gegaan gelukkig, telefoon leeft nog. Nu blijft alleen het terugzetten van de backup via Content Copier constant steken op 69%, verder wil hij niet. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maa ik heb helemaal geen system directory op mn geheugenkaart
of moet ik die directorys ook allemaal aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:18:
ik probeer route 66 te installeren, maar waar moet ik de kaarten installeren?
iemand hier ervaring mee?
hij zegt dat je ze in E\System\Apps\Route66\maps moet zetten
maar deze directory zie ik niet staan.
De map System is verborgen. Ga in explorer naar tabblad extra>mapopties. Daarna tabblad weergave.
Zet nu een vinkje voor verborgen mappen en bestanden weergeven.
Wanneer je Route 66 op je telefoon ipv je geheugenkaart hebt geïnstalleerd zal je erachter komen dat je geen geluid hebt. Dit komt omdat de map speech ontbreekt.

Ook zal je zien wanneer je de map system>apps opent, je geen map route66 ziet staan.
Deze dus aanmaken, en in die map weer een map maps maken. En hierin zet je de aangeschafte landenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:22:
Ik heb via NSS de productcode veranderd en de firmware geüpdatet. Dit is allemaal goed gegaan gelukkig, telefoon leeft nog. Nu blijft alleen het terugzetten van de backup via Content Copier constant steken op 69%, verder wil hij niet. Iemand hier ervaring mee?
Ja, iedereen heeft deze ervaring die een komplete backup terug willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:12:
[...]

En wat wil je gaan kopieren van :c en/of :d?
b.v c:/ data
image
favorites
Nokia
Predic
Resource
System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:24:
[...]

Ja, iedereen heeft deze ervaring die een komplete backup terug willen zetten.
Hmm, dus terugzetten via CC gaat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Ik kan werkelijk nu mijn bellersgroepen niet meer vinden, WAAR ZIJN ZE GEBLEVEN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:28:
[...]

Ik ga niet zeggen dat het totaal niet werkt, maar wanneer je internet afstruind zie je veel problemen omtrend het terugplaatsen van een back up. En dan met name jouw probleem, het blijven hangen rond de 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:28:
[...]

Wat je wel kan proberen is ff controleren of je met de laatste versie van pc-suite werkt. Zo niet, eventjes de laatste versie installeren, en dan opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Ik zal wel weer erg naief zijn, maar als je Route 66 officieel hebt aangeschaft doet de installer dit allemaal automatisch (iig bij mij, wel uiteraard met je telefoon op je PC aangesloten in Mass Storage Mode). Wellicht toch niet helemaal officieel aangeschaft? Zo duur is R66 toch ook weer niet?
patrickt35 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:23:
[...]

Ook zal je zien wanneer je de map system>apps opent, je geen map route66 ziet staan.
Deze dus aanmaken, en in die map weer een map maps maken. En hierin zet je de aangeschafte landenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
xahmol schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:54:
Ik zal wel weer erg naief zijn, maar als je Route 66 officieel hebt aangeschaft doet de installer dit allemaal automatisch (iig bij mij, wel uiteraard met je telefoon op je PC aangesloten in Mass Storage Mode). Wellicht toch niet helemaal officieel aangeschaft? Zo duur is R66 toch ook weer niet?

[...]
Hier heb je volledig gelijk in. Maar aangezien R66 geen trial beschikbaar stelt zoek ik zelf een "test" (niet helemaal legaal zeg maar) versie op. Zodra ik die dan goed getest heb beslis ik voor mezelf of ik het pakket het geld waard vind. Iets wat ik van R66 dus absoluut niet vind, het pakket is gewoon net niet, zeker als je TomTom gewend bent. Ik heb R66 maar een keer of 5 gebruikt & ik ga nu Garmin "testen". Als deze goed bevalt betaal ik gewoon voor het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

OK, ik ben itt de meeste tweakers hier eventjes terughoudend geweest mbt updaten naar v20 totdat ik zie dat het bij de meesten wel goed gaat ;)

Ik ga dus zometeen ook van v11 (geen v12) naar v20. Echter, ik zie nergens nog een oplossing voor het back-uppen van je smsjes!!! En die wil ik echt niet kwijt! Iemand?

Waar kun je nu eigenlijk je programma's het beste installeren? Telefoongeheugen of microSD? Mau_Maus doet dat bijv. op zijn telefoongeheugen (met uitzonderingen hier en daar), maar ik meen me te herinneren dat er in een van de voorgaande delen werd aanbevolen om dat juist op microSD te doen. Waarom? Dat weet ik niet meer. Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat appz die geinstalleerd zijn op je telefoongeheugen sneller opstarten/reageren.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
sl1200 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:03:
OK, ik ben itt de meeste tweakers hier eventjes terughoudend geweest mbt updaten naar v20 totdat ik zie dat het bij de meesten wel goed gaat ;)

Ik ga dus zometeen ook van v11 (geen v12) naar v20. Echter, ik zie nergens nog een oplossing voor het back-uppen van je smsjes!!! En die wil ik echt niet kwijt! Iemand?

Waar kun je nu eigenlijk je programma's het beste installeren? Telefoongeheugen of microSD? Mau_Maus doet dat bijv. op zijn telefoongeheugen (met uitzonderingen hier en daar), maar ik meen me te herinneren dat er in een van de voorgaande delen werd aanbevolen om dat juist op microSD te doen. Waarom? Dat weet ik niet meer. Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat appz die geinstalleerd zijn op je telefoongeheugen sneller opstarten/reageren.
Je kan in de instellingen van je berichten menu aangeven dat je je smsjes wil bewaren op je geheugenkaart.
Ik weet niet of je dan na de update je SMSjes terug hebt, maar vermoed van wel.

LET WEL: wanneer je de optie hebt gekozen om de berichten op te slaan op je geheugenkaart, werkt de gegevensoverdracht modus niet meer.

Mbt tot installeren van apps, ben ik er nog niet achter wat het beste is.
Ik weet niet hoe de verhouding van de lees/schrijf snelheid is van schijf :d en :e.
Wanneer de schrijf/lees snelheid vanaf :d sneller is dan vanaf je geheugenkaart zouden applicaties vanaf je telefoon sneller moeten werken, maar wanneer de snelheid vrijwel gelijk is, hou ik liever mijn telefoon leeg, en installeer ik liefst op de geheugenkaart.

Ik installeer kleine applicaties nu op mijn telefoon, en de grotere applicaties op mijn geheugenkaart.

[ Voor 23% gewijzigd door patrickt35 op 28-11-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Again... Via PCsuite backupen van berichten en vervolgens weer terugzetten is totaal geen probleem :) ik zie ze allemaal nog staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

Kijk zover ik weet is op telefoongeheugen: stabieler, sneller en zuiniger. Nadeel is als je apps laat draaien via je microsd... is dat je vaak mass storage niet kan gebruiken, omdat je sd dan in gebruik is.. plus, als je sd kaart eruit is je apps niet werken en thema's als je die daar ook op installeerd. Bedoel waar heb je anders je tel geheugen voor als je daar niks op zet? Kijk alles je alles erop laat staan wat je installeerd, dan is die zo vol.. maar als ik klaar ben met een spelletje of app, dan verwijder ik ze weer, en heb nog nooit geheugen tekort gehad...

En misschien iets minder belangrijk... bij een update hoef je niet perse alle mappen langs van je geheugenkaart... of te formateren... Je kan hem gewoon erin houden zonder rotzooi... En ik heb alle installs erop.. dus kan zo gelijk verder vanaf een schone update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank aan degene die mij heeft aangeraden Nokia PC Suite opnieuw te downloaden, hulde! Ondanks dat mijn GSM net een maand in mijn bezit is en PC Suite gelijk de nieuwste update had geïnstalleerd, bleek er weer een nieuwe versie te zijn. Deze is veel grafischer en ook nog eens veel sneller. Het terugzetten van de backup was zo binnen een minuut gepiept, en alles staat er weer op! Helaas zijn wel enkele themes gecrasht, maar die kan ik vast wel weer vinden. Nogmaals bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
xahmol schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:54:
...]
Helemaal mee eens, eerlijk gezegd erger ik me kapot aan wat voor berichten ik de laatste 15+/-!!!! pagina's voorbij zie komen.
Zo ONgebruiksvriendelijk is GooGLE of de search function van GoT nu ook weer NIET!

-update
Denk toch eerder dat je de schuld bijjezelf moet zoeken ipv de update. Er is een optie om je geheugenkaart te beveiligen dus, doet de update niet vanzelf!!! Doe maar eens een search op hoevaak dit gebeurt is na een update en check results !!!!!!!!

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 28-11-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie

[...]
Via PC Suite kan je ze kopieren naar een map op je pc, neem aan dat je ze dan later ook weer terug kan zetten, weet niet of je dat al eens geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Phoolie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:02:
[...]
Hier heb je volledig gelijk in. Maar aangezien R66 geen trial beschikbaar stelt zoek ik zelf een "test" (niet helemaal legaal zeg maar) versie op. Zodra ik die dan goed getest heb beslis ik voor mezelf of ik het pakket het geld waard vind. Iets wat ik van R66 dus absoluut niet vind, het pakket is gewoon net niet, zeker als je TomTom gewend bent. Ik heb R66 maar een keer of 5 gebruikt & ik ga nu Garmin "testen". Als deze goed bevalt betaal ik gewoon voor het pakket.
OK, snap ik ook wel weer (behalve dan waarom R66 het net niet is maar dat zal vast persoonlijk wezen), alleen dacht ik dat GoT admins het niet zo prettig vinden als hier mensen elkaar indirect aan warez helpen. Zou zeggen Google is je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 11:16

Ursamajor

Astrofotograaf

Als je een reserve kopie op je telefoon maakt, en na het updaten weer terugzet, heb je al je smsjes nog. Via pc suite een backup maken en weer terugzetten is mij slecht bevallen (ging niet).
Dit kun je dus doen bij Instrumenten > geheugen en dan opties > reserve kopie.
Kopieert dus alles wat in het telefoongeheugen staat naar je sd kaart.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
xahmol schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:45:
[...]

OK, snap ik ook wel weer (behalve dan waarom R66 het net niet is maar dat zal vast persoonlijk wezen), alleen dacht ik dat GoT admins het niet zo prettig vinden als hier mensen elkaar indirect aan warez helpen. Zou zeggen Google is je vriend.
Ben het inderdaad wel met je eens dat er mensen zijn die iets te snel vragen (onder andere naar warez) zonder te zoeken.

En wat betreft mijn punten die ik aan R66 minder vind, je kan niet zien hoe hard je rijd & je kan geen eigen POI's toevoegen, wat ook nog een nadeel is (maar dat komt denk ik doordat ik die "test" versie gebruik), is dat die verschrikkelijke stem niet aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Phoolie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:05:
[...]
Ben het inderdaad wel met je eens dat er mensen zijn die iets te snel vragen (onder andere naar warez) zonder te zoeken.

En wat betreft mijn punten die ik aan R66 minder vind, je kan niet zien hoe hard je rijd & je kan geen eigen POI's toevoegen, wat ook nog een nadeel is (maar dat komt denk ik doordat ik die "test" versie gebruik), is dat die verschrikkelijke stem niet aan te passen is.
En TMC (traffic info over files)? Is die gratis op te vragen via (flatfee) internet dataverbinding zoals bij R66? Info op de site van Garmin doet vermoeden van wel.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren meldde ik hier mijn batterij problemen na de update na V20.
Ik heb mijn geheugenkaartje geformateerd en nu is het batterij probleem opgelost.
Dus het lijkt erop dat 'oude' rommel op het geheugenkaartje zichzelf bleef proberen te installeren en dus de batterij snel leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
sl1200 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:13:
[...]

En TMC (traffic info over files)? Is die gratis op te vragen via (flatfee) internet dataverbinding zoals bij R66? Info op de site van Garmin doet vermoeden van wel.
Geloof het wel ja, maar kijk anders even hier (kan de link hier niet openen, maar dacht dat dit de juiste was), die heb ik gister gelezen en er stond geloof ik iets van dat je weer en verkeers info gratis kon ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
Phoolie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:19:
[...]
Geloof het wel ja, maar kijk anders even hier (kan de link hier niet openen, maar dacht dat dit de juiste was), die heb ik gister gelezen en er stond geloof ik iets van dat je weer en verkeers info gratis kon ophalen.
"De Garmin Mobile XT biedt ook toegang tot dynamische content, zoals real-time verkeersinformatie en weerberichten, zonder extra maandelijkse kosten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Test wat er voor zorgt dat je batterij snel leeg gaat ;)

http://www.symbian-freak....nokia_energy_profiler.htm

keys!

2 = start/stop
5 (hold) = insert marker
7 (hold) = rotate display
8 = show average or instant
* = zoom in x-axis
# = zoom out x-axis
0 = switch views
0 (hold) = enter/exit dual view
up = zoom out y-axis
down = zoom in y-axis
left = scroll left
right = scroll right

[ Voor 54% gewijzigd door Mau_Maus op 28-11-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Check dit dan (zelfde site Mau_Maus) lijkt me nog leuker als die battery drain app hehe

Control your RC with your N95 :)
http://www.youtube.com/wa...acer_the_sci-fi_thing.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:56:
Check dit dan (zelfde site Mau_Maus) lijkt me nog leuker als die battery drain app hehe

Control your RC with your N95 :)
http://www.youtube.com/wa...acer_the_sci-fi_thing.htm
Ja had gezien, maarja iets wat ik zelf niet kan doen vind ik niet intressant om hier te melden ;) maar is zeker wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Zijn er nog mensen die hebben gemerkt dat de GPS veel sneller werkt, dan heb ik het over het zoeken van de sateliet. Want bij mij duurde het vaak +-5 minuten voordat die wat had nu had ik heb in minder als een minuut gevonden. (AGPRS aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
rikadoo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:09:
Zijn er nog mensen die hebben gemerkt dat de GPS veel sneller werkt, dan heb ik het over het zoeken van de sateliet. Want bij mij duurde het vaak +-5 minuten voordat die wat had nu had ik heb in minder als een minuut gevonden. (AGPRS aan)
AGPRS dies nieuw :P _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Je snapt wat ik bedoel kon het zo gouw niet vinden :p

EDIT: A-GPS

[ Voor 12% gewijzigd door rikadoo op 28-11-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Phoolie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:05:
[...]
In R66 kun je wel degelijk je snelheid zien, alleen idd niet in het hoofdscherm. Maar met menu>Toon>GPS informatie (of gewoon 3 als shortcut) is de snelheid wel degelijk te zien.

Geen POI kunnen toevoegen zul je absoluut gelijk aan hebben, heb alleen zelf eerlijk gezegd nooit de behoefte gehad dit te doen, maar dat is natuurlijk een persoonlijke afweging.

Die stem is idd drama (na honderrrrd metuhrrrr rrrrehts) maar daar kan ik me dan ook wel weer over heen zetten. Misschien moet ik maar eens de meegeleverde Engelse stem proberen, stemmen die niet door R66 zelf op de installatie DVD zijn gezet (en waar je dus per taal maar één stem hebt) heb ik zelf ook nog niet gevonden. Kennelijk is deze markt te klein voor derden.

Feit is dat TomTom het niet doet op de N95 met de interne GPS en dat waarschijnlijk ook niet binnenkort gaat doen en Route 66 het wel doet, dan valt de vergelijking toch voor Route 66 erg voordelig uit IMHO ;) Maar Garmin ken ik niet, hoor wel of dat wat is.

[ Voor 19% gewijzigd door xahmol op 28-11-2007 16:22 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.