Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.809 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:37
rikadoo schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:16:
Dat is een beste Changelog :)

ik ga de FW zodra ik thuis ben (om 5 uur oid) even updaten. Hoe lang duurt zo`n update?

En de telefoonnummers blijven die staan? Want de rest maakt me niets uit, en bestaat er iets als een volledige formatatie van de Telefoon voordat ik ga flashen.
Gewoon ff alle telefoonnummers markeren en kopieren naar SIM en/of geheugenkaart.

Je toestel gaat dus helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:13:
[...]

Miisschien een volledige back-up terug geplaatst?
Zoals al gezegd.. Heb expres NIETS geinstalleerd..
Alleen mijn contacten en agenda terug gesynct met outlook...

verder is ie maagdelijk schoon. Zelfs de geheugenkaart met mijn apps nog niet geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
patrickt35 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:11:
[...]

Diezelfde info kan je ook verkrijgen wanneer je met 1 klik in het menu zit, en dan optie's.
Echter hier staat niet weergegeven hoeveel RAM je nog vrij hebt.
Nee is ander menutjes. Het is niet de 'geheugen-icoon' ofzo. Als je in de ingebouwde bestandsverkenner zit.. heb je 2 geheugen status dingetjes in het menu van opties.. 1 van die 2 is het.. heb het gistere nog gekeken.. maar heb me telefoon vanochtend weggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
--MeAngry-- schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:16:
Ik heb wel m'n contacten, berichten en agenda-items gebackup-ed en weer teruggezet (met succes overigens). Met de instellingen heb ik dat om dit soort redenen juist niet gedaan. Kan me niet echt voorstellen dat het probleem daar ligt dus.
Wat vele ook wel eens vergeten(wat ik in ieder geval wel doe) is nog geïnstalleerde programma's op het geheugenkaartje laten staan. Misschien zit daar iets dwars.

In ieder geval, ik heb gisteren mijn batterij opgeladen, veel met het toestel gespeeld, en nog steeds volle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:19:
[...]

Zoals al gezegd.. Heb expres NIETS geinstalleerd..
Alleen mijn contacten en agenda terug gesynct met outlook...

verder is ie maagdelijk schoon. Zelfs de geheugenkaart met mijn apps nog niet geplaatst.
In jouw geval dus niet. (kwestie van tegelijk posten) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:20:
[...]

Wat vele ook wel eens vergeten(wat ik in ieder geval wel doe) is nog geïnstalleerde programma's op het geheugenkaartje laten staan. Misschien zit daar iets dwars.

In ieder geval, ik heb gisteren mijn batterij opgeladen, veel met het toestel gespeeld, en nog steeds volle bak.
Anderhalf uur geleden was het bij mij ook nog volle bak.. De laatste 45 minuten is is van 'vol' naar één streepje en daarna dus zelfs piep piep gegaan.. En de Phone heeft heel de dag onaangeroerd op mijn bureau gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
patrickt35 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:18:
[...]

Gewoon ff alle telefoonnummers markeren en kopieren naar SIM en/of geheugenkaart.

Je toestel gaat dus helemaal leeg.
Oke bedankt :)

Dan weet ik dat, hoef ik hem niet zelf leeg te maken :P

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeijt
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-10-2023
patrickt35 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:22:
[...]

In jouw geval dus niet. (kwestie van tegelijk posten) ;)
Bij mij bleef de wireless verbinding actief die ik handmatig moest de-activeren.
Tools - Connectivity - Conn. Mgr. - Active data Connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeijt schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:31:
[...]

Bij mij bleef de wireless verbinding actief die ik handmatig moest de-activeren.
Tools - Connectivity - Conn. Mgr. - Active data Connections.
checked: "geen actieve verbindingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
Na het installeren van de nieuwe firmware kan ik geen nieuwe profielen meer aanmaken.
De huidige kan ik wel aanpassen, maar zodra ik selecteer dat ik een nieuwe wil maken gebeurd er niets.

Kan iemand controleren of dit een algemeen probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een kapotte batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franciscusm schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:33:
Na het installeren van de nieuwe firmware kan ik geen nieuwe profielen meer aanmaken.
De huidige kan ik wel aanpassen, maar zodra ik selecteer dat ik een nieuwe wil maken gebeurd er niets.

Lukt bij mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franciscusm schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:33:

Profielen aanmaken lukt hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel heel toevallig dat d'r al twee mensen zijn die een 'kapotte' batterij hebben na de FW update.
Maar het zou kunnen. Vandaar mijn post hier ook. Als er meerdere mensen last van gaan krijgen dan is het niet waarschijnlijk dat mijn batterij spontaan dood is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 10:17

BasilFX

BasilFX

Vandaag eindelijk mijn N95 8GB binnegekregen. Toevallig gaat vandaag mijn oude 6230i ook stuk, speaker doet het niet meer :P Eerst maar eens alles overzetten, gelijk een goed moment om aandacht te schenken aan mijn contactlijst ;)

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
De Nokia batterij-indicatiemeter is voor een stuk zelf-lerend.
Misschien dat de leerdata die verzameld was verloren gegaan is door de fw-update, en de batterijmeter nu (tijdelijk) wat vreemd doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:36:
[...]

Wel heel toevallig dat d'r al twee mensen zijn die een 'kapotte' batterij hebben na de FW update.
Maar het zou kunnen. Vandaar mijn post hier ook. Als er meerdere mensen last van gaan krijgen dan is het niet waarschijnlijk dat mijn batterij spontaan dood is gegaan.
In jouw geval zou het idd een defect accu kunnen zijn, gezien het feit dat hij binnen 45 minuten van vol naar 1 streepje ging.
In andere gevallen die (gaan) spreken dat de batterij binnen 1 dag op een normale manier is leeg gegaan, heb ik mijn twijfel.
Het is nu eenmaal een gegeven dat je automatisch na een firmware update met het toestel gaat "spelen".

Maar goed, dat is mijn mening.

Anders flash je hem een keertje opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mau_Maus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:19:
[...]

Nee is ander menutjes. Het is niet de 'geheugen-icoon' ofzo. Als je in de ingebouwde bestandsverkenner zit.. heb je 2 geheugen status dingetjes in het menu van opties.. 1 van die 2 is het.. heb het gistere nog gekeken.. maar heb me telefoon vanochtend weggebracht.
Heb je het gezien Patrick? Of ben ik gek geworden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:40:
[...]

In jouw geval zou het idd een defect accu kunnen zijn, gezien het feit dat hij binnen 45 minuten van vol naar 1 streepje ging.
In andere gevallen die (gaan) spreken dat de batterij binnen 1 dag op een normale manier is leeg gegaan, heb ik mijn twijfel.
Het is nu eenmaal een gegeven dat je automatisch na een firmware update met het toestel gaat "spelen".

Maar goed, dat is mijn mening.

Anders flash je hem een keertje opnieuw.
Dat spelen klopt ook, maar dat was gisteren meteen na de flash. vandaag op mijn werk ligt ie gewoon op mijn bureau. Daar heb ik de tijd niet om er mee te spelen.

Ik wacht het gewoon nog een paar dagen af.. Het was immers ook zo toen ie net nieuw was.. Duurde ook een paar keer opladen voordat de batterij op 'volle kracht' was.

Opnieuw flashen zie ik de nut niet zo van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Je bent niet gek geworden. Je was het al. :+ :+

Maar het RAM geheugen kom je nergens tegen in de standaard software.
En ik heb mijn telefoon al tig keer binnenste buiten gekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:49
Ben erg benieuwd naar het accu verbruik bij wifi, met name via VOIP, en bij mp3 luisteren. Bij werd de accu gewoon echt warm en binnen een uur was hij van vol opgeladen naar leeg/uit. Kan het zelf nog niet testen alleen helaas, kan morgen pas weer. Batterij gaat bij mij in ieder geval net zo goed/slecht, zo niet langer, mee dan bij FW12 tot nu toe. Nog immer vol sinds vanmorgen. Al wel 15 MB via google maps lopen slurpen via hsdpa en nog steeds vol.

Andere merkbare verbeteringen tot nu van mij: auto-focus is idd veel rapper en ook opslaan van de foto is niet tergend langzaam meer. Een snelle 5MP snapshot zit er al bijna in. GPS fix tijd lichte voorruitgang (alleen AGPS getest). En over het algemeen snellere reacties bij bladeren door de menu's.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
patrickt35 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:44:
Je bent niet gek geworden. Je was het al. :+ :+

Maar het RAM geheugen kom je nergens tegen in de standaard software.
En ik heb mijn telefoon al tig keer binnenste buiten gekeerd.
Ik zal nog is kijken als ik hem terug heb, met screenshotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43
Oh, nog een vraagje over de naamsortering van de SMS/berichten applicatie. Ik heb m'n telefoonboek al in kunnen stellen zodat 'ie 'voornaam achternaam' weergeeft. Bij de berichten blijft 't echter 'achternaam voornaam'. Is dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukster
  • Niet online

Luukster

Holdrie de Gatsprie

Hmmm ben na de update naar de nieuwe firmware mijn Nederlandse taal kwijt. Kan hem ook niet meer instellen want hij staat er gewoon niet meer bij.

Had productcode: 0548825 en had die veranderd naar EURO-1 Plum, daarna weer teruggezet.

Iemand een idee hoe ik de Nederlandse taal weer terug krijg?

Dan witte nog nie wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Luukster schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:35:
Hmmm ben na de update naar de nieuwe firmware mijn Nederlandse taal kwijt. Kan hem ook niet meer instellen want hij staat er gewoon niet meer bij.

Had productcode: 0548825 en had die veranderd naar EURO-1 Plum, daarna weer teruggezet.

Iemand een idee hoe ik de Nederlandse taal weer terug krijg?
Je moet Euro-2 plum hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog allemaal icoontje van mn spelletjes staan na de update.
deze kan ik echter via de telefoon niet verwijderen.
iemand enig idee hoe dit moet.
de spelletjes staan op de gehuegenkaart, maar als ik deze lees, kan ik ze ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al meer dan een jaar volg ik dagelijks dit superforum..... het heeft me al heel wat oplossingen en tips gegeven..... Nu heb ik dan eindelijk een vraag die (volgens mij) nog niet behandelt is....

Ik heb mijn N95 gisteren geupdate naar de laatste versie en dat is allemaal perfect gegaan...alleen..... nu herkent videocentrum de door "PS3video9" omgezette series opeens niet meer..... heb ook al smartmovie en Divxplayer geinstallerd maar alle 3 herkennen ze de files niet meer en laten ze dus ook niet zien via de programma's. Als ik echter naar de filebrowser ga en daar de files (die op de memory card staan trouwens) aanklik worden ze gewoon gestart met realplayer...

als ik de files niet omzet met PS3video9 maar gewoon als avi file op het kaartje zet werkt het wel maar loopt het geluid niet gelijk....

heeft iemand hier een oplossing voor of hetzelfde probleem?

Verder is de nieuwe update echt fantastisch... zelfs in huis ontvang ik nu 7 sat. met Route 66

bedankt voor de hulp alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:46:
Al meer dan een jaar volg ik dagelijks dit superforum..... het heeft me al heel wat oplossingen en tips gegeven..... Nu heb ik dan eindelijk een vraag die (volgens mij) nog niet behandelt is....

Ik heb mijn N95 gisteren geupdate naar de laatste versie en dat is allemaal perfect gegaan...alleen..... nu herkent videocentrum de door "PS3video9" omgezette series opeens niet meer..... heb ook al smartmovie en Divxplayer geinstallerd maar alle 3 herkennen ze de files niet meer en laten ze dus ook niet zien via de programma's. Als ik echter naar de filebrowser ga en daar de files (die op de memory card staan trouwens) aanklik worden ze gewoon gestart met realplayer...

als ik de files niet omzet met PS3video9 maar gewoon als avi file op het kaartje zet werkt het wel maar loopt het geluid niet gelijk....

heeft iemand hier een oplossing voor of hetzelfde probleem?

Verder is de nieuwe update echt fantastisch... zelfs in huis ontvang ik nu 7 sat. met Route 66

bedankt voor de hulp alvast
Heb wel vandaag iets gelezen over de resolutie. Wellicht ziet hier het probleem in?

EDIT: Deze post:

dcell in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

[ Voor 9% gewijzigd door abcor2003 op 27-11-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
tmobile gaat zeker weer een eeuw duren met v20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:46:

Als ik het goed begrijp herkent het videocentrum ze niet, maar de realplayer speelt ze wel gewoon af als je er met Y-browser naartoe gaat? Of doen de files het helemaal niet meer? Het probleem deed me denken aan dit bericht van vanochtend:
dcell schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:12:
De nieuwe firmware speelt blijkbaar ook geen AVC/H.264 mp4 video meer af in Realplayer hoger dan de resolutie 320x240 t.o.v. fw 11, ik had per ongeluk een video geconverted naar 480x320 ( ipv 320x240 wat ik normaal doe ) en nu krijg ik de melding "kan bestand niet afspelen, een gedeelte wordt afgespeeld" en vervolgens krijg ik alleen geluid te horen. Ik weet niet of dat met fw12 ook zo was maar met fw kon ik het wel afspelen, ik kon toen zelfs 640x480 (AVC/H.264) afspelen maar dat was dan wel met framedrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
Ik ben ook heel blij met deze update: start veel sneller op maar waar ik vooral van baalde: Als ik hem offline zette en daarna online (ivm ingebouwde telefoon in auto) dan ging ie niet automatisch meer de mailboxen verbinden (IMAP Idle) dus moest ik hem uit en aan zetten daarna.

Verder: veel sneller idd!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:55:
[...]

Als ik het goed begrijp herkent het videocentrum ze niet, maar de realplayer speelt ze wel gewoon af als je er met Y-browser naartoe gaat? Of doen de files het helemaal niet meer? Het probleem deed me denken aan dit bericht van vanochtend:

[...]
Ja dat klopt... videocentrum ziet ze gewoon helemaal niet meer......

Ik heb ze in ieder geval op de hoogste resolutie omgezet met PS3video9 omdat ze dan ook op de TV afgespeeld konden worden....

Dus de oplossing zou een lagere resolutie moeten zijn? wat raar..... zou juist hoger moeten zijn na een update lijkt me......

zal het vanavond eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm erg vreemd. Ik wil net wat dingen op me N95 zetten, herkent de telefoon niet eens dat ie aangesloten word op de USB. Krijg geen melding niks :S. Had ik bij FW12 nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ballebek schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:58:
Ik ben ook heel blij met deze update: start veel sneller op maar waar ik vooral van baalde: Als ik hem offline zette en daarna online (ivm ingebouwde telefoon in auto) dan ging ie niet automatisch meer de mailboxen verbinden (IMAP Idle) dus moest ik hem uit en aan zetten daarna.
Is de synchronisatie nu ook verbeterd? Met FW12 wordt de mailbox niet bijgewerkt als ik op de dekstop een mail verwijder. De verwijderde mail blijft dus in de lijst staan, totdat ik op de N95 een ander bericht verwijder. Pas dan verdwijnt de op de desktop verwijderde mail ook op de mobiel.

En hoe zit het met de SMTP-via-SSL-bug? (authorisation werkte niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:59:
[...]

Ja dat klopt... videocentrum ziet ze gewoon helemaal niet meer......
Ik heb hetzelfde "probleem" gevonden na de update naar de v20 FW. Inderdaad worden de filmpjes niet meer in het Videocentrum weergegeven, maar zijn nog wel op te starten vanuit een file manager waarna Realplayer het filmpje afspeelt. Jammer, maar natuurlijk geen ramp. Later eens testen met diverse resoluties, maar denk niet dat dat de issue zal oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 27-11-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Overigens een, ja ik zeg het nog maar eens, geweldige FW-update. Wat een verschil met de oude versie! Eigenlijk alleen maar voordelen, uitsluitend een klein minpuntje (zie mijn vorige post). Verder jammer dat het nog steeds niet mogelijk is om een gesprek af te ronden dmv slider dichtschuiven. Dat was helemaal prachtig geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Coreplayer kun je wel je high res filmpjes afspelen. Realplayer doet dat bij mij idd ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Een handige tip !

In de nieuwe zoekfunctie zag ik eerst bij "Videos" niet mijn clips staan. Deze stonden op geheugenkaart in de map "My Videos". Wanneer ik de clips in de map "Video clips" zet dan worden deze wel gevonden door de zoekfunctie !

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 27-11-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
dafmay schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:09:
Verder jammer dat het nog steeds niet mogelijk is om een gesprek af te ronden dmv slider dichtschuiven. Dat was helemaal prachtig geweest...
Meestal verbreekt de andere kant ook de verbinding tenzij deze dezelfde handeling uitvoert ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ballebek schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:21:
[...]

Meestal verbreekt de andere kant ook de verbinding tenzij deze dezelfde handeling uitvoert ;)
Duh! :/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:04
godkanonen, ben je paar dagen vakantie houden komt er op dag van vertrek de nieuwe firmware uit :( is er niet een manier deze via wlan binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:27:
godkanonen, ben je paar dagen vakantie houden komt er op dag van vertrek de nieuwe firmware uit :( is er niet een manier deze via wlan binnen te halen?
FOTA lukt helaas nog niet. Zit ik ook op te wachten, het updaten wil bij mij ook niet lukken helaas. Bij een toestel als de N95 moet FOTA toch gewoon kunnen, bij de eerste de beste kets SonyEricsson kan dit al eeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:39
spotnie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:38:
Vandaag eindelijk mijn N95 8GB binnegekregen. Toevallig gaat vandaag mijn oude 6230i ook stuk, speaker doet het niet meer :P Eerst maar eens alles overzetten, gelijk een goed moment om aandacht te schenken aan mijn contactlijst ;)
van welke provider als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..... offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Ginz op 28-11-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
... -1 offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al weer grote spijt van mijn N95 gekocht bij 2Call. Hij heeft nml productcode 055827, dus een Duitse versie. Helaas heeft Nokia een hekel aan onze sympathieke oosterburen, waardoor zij dus verstoken moeten blijven van firmware V20. Helaas, ik blijf dus met de oude zitten. En de productcode veranderen is me te link, ik ben bang dat ik mijn gsm straks in de vuilnisbak moet gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:48:
Ik heb nu al weer grote spijt van mijn N95 gekocht bij 2Call. Hij heeft nml productcode 055827, dus een Duitse versie. Helaas heeft Nokia een hekel aan onze sympathieke oosterburen, waardoor zij dus verstoken moeten blijven van firmware V20. Helaas, ik blijf dus met de oude zitten. En de productcode veranderen is me te link, ik ben bang dat ik mijn gsm straks in de vuilnisbak moet gooien.
Updaten is linker dan het veranderen van een code, kan namelijk niets fout gaan.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veranderen/updaten is niet heel erg link hier hetzelfde gedaan met een Vodafone toestel, hij gaf wel een keer aan dat het mislukt was maar na een keertje op retry rammen ging het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik de firmware weer downgraden naar versie 12? deze nieuwe 20 versie bevalt mij niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb delelfde product code als jij en ik hem 'm zonder problemen verandert. Binnen een paar seconden is het gebeurt en kun je updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:03:
hoe kan ik de firmware weer downgraden naar versie 12? deze nieuwe 20 versie bevalt mij niet echt.
Ik geloof dat je nu wel heel erg aan het zeuren bent. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Wat bevalt je dan niet als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Dat gaat niet

even offtopic; HEEEEEEEELP!!!!! *kuch* sorry *kuch*
Ik ben de startpost weer verder aan het bijwerken / aanpassen en ik zit dus serieus met het probleem dat ik m`n info niet in 3 posts krijgt!!!! Zit de hele tijd te schuiven en te passen en meten om dingen bij elkaar in 1 post te kunnen houden 8)7

En omdat nu wat meer mensen mee lezen (hopelijk) wil ik nogmaals vragen of iemand bereid is om even een half uurtje tijd vrij te maken en met photoshop nieuwe afbeelding te maken voor de startpost??? (3 maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen)
Mijn dank is groot!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwa regio code veranderen en problem solved zelfs die modellen van de nederlandse duitse buren gaan er dan voor ik heb zelf een toestel uit hongkong voor me vriendin laten meenemen andere regio code erop en peof hellemaal perfecto mundo in het nl vind die nieuwe firmware trouwens prima heb enkel route 66 terug moeten installe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:00
Serieus? Ik ben benieuwd wat er dan niet bevalt?

Ik vind v20 echt fantastisch!

Met dank aan Patrickt35! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:31:
[...]
Dat gaat niet

even offtopic; HEEEEEEEELP!!!!! *kuch* sorry *kuch*
Ik ben de startpost weer verder aan het bijwerken / aanpassen en ik zit dus serieus met het probleem dat ik m`n info niet in 3 posts krijgt!!!! Zit de hele tijd te schuiven en te passen en meten om dingen bij elkaar in 1 post te kunnen houden 8)7

En omdat nu wat meer mensen mee lezen (hopelijk) wil ik nogmaals vragen of iemand bereid is om even een half uurtje tijd vrij te maken en met photoshop nieuwe afbeelding te maken voor de startpost??? (3 maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen)
Mijn dank is groot!!!
Het schijnt wel te kunnen downgraden... Maa rik heb geen idee hoe.. zei een moderator bij symbian-freak.com

Eneuh dat Photoshop.. ik wil het nog steeds wel doen als je niemand anders vind.. maar ik ben echt nog steeds megadruk... ik hoop einde van de week weer wat lucht te hebben ;) met werk en prive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben opzoek naar een programmaatje waarbij ik kan zien welke aplicaties er draaien en hoeveel ram er word gebruikt heb het gehad maar ben het kwijt kan zelfs niet meer op de naam komen was daar wel tevreden over wie weet over welk proggie ik het heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:46:
ben opzoek naar een programmaatje waarbij ik kan zien welke aplicaties er draaien en hoeveel ram er word gebruikt heb het gehad maar ben het kwijt kan zelfs niet meer op de naam komen was daar wel tevreden over wie weet over welk proggie ik het heb
Hierzo: DeviceStatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:23:
[...]

Wat bevalt je dan niet als ik vragen mag?
De nieuwe maps doet geen 'start tracking' meer, en dat vind ik wel heeeel erg jammer (ik heb zelf geen auto, dus om nu 70 euro neer te tellen voor navigation vind ik ook weer wat overdreven). Dat is de grote reden. De camera is dan wel sneller geworden, maar sommige dingen zijn soms(!) heeeeel erg traag (als in meer dan 30 seconden wachten totdat de telefoon weer reageert). Ik heb hem nu al twee keer moeten open maken en de battery er uit halen, iets wat bij de vorige versie zelden nodig was.
Kortom ik zie de voordelen wel, maar de nadelen zijn voor mij(!) groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er hier ook iemand rond neust die bij een NSP werkt (geen idee even hoe je heet, sorry). Maar ik heb daar een vraagje aan.

Wat kan een NSP meer dat een thuis gebruiker kan. Is de update software anders die jullie hebben?
Want als er dus iets fout gaat met een update. Dan is dus de hardware 100% in orde. Alleen de software dient vernieuwd te worden en er dus op gepushed te worden. Ook al herkent een pc het ram geheugen niet.

Hoe doen jullie dat dan? Maar belangrijker. Wat zijn de verschillen in onze systemen dan? Of stuurt een NSP dan ook altijd het toestel op (NSP Utrecht moet wel dan opsturen)

Als een NSP dan opstuurt, wat kan zo een verzamel punt dan wel qua updaten dat wij niet kunnen? Of wordt dan het flash geheugen hardware fysiek vervangen? Wie kan hier meer over uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:04:
[...]

De nieuwe maps doet geen 'start tracking' meer, en dat vind ik wel heeeel erg jammer (ik heb zelf geen auto, dus om nu 70 euro neer te tellen voor navigation vind ik ook weer wat overdreven). Dat is de grote reden. De camera is dan wel sneller geworden, maar sommige dingen zijn soms(!) heeeeel erg traag (als in meer dan 30 seconden wachten totdat de telefoon weer reageert). Ik heb hem nu al twee keer moeten open maken en de battery er uit halen, iets wat bij de vorige versie zelden nodig was.
Kortom ik zie de voordelen wel, maar de nadelen zijn voor mij(!) groter.
Datn laatste helpt misschien met een hard-reset of nieuwe installatie.. want dat hoort niet... En tja van dat navagtie is inderdaad jammer... Ik zelf heb garmin en route 66, en als je data abbo hebt kan je ook een gratis navigatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik Nemesis kan vinden? De officiële downloadlink levert een Zipje op van nog geen 2Kb, terwijl het bestand ruim 6 MB moet zijn.

Géén directe links naar dat programma.

[ Voor 20% gewijzigd door Ginz op 28-11-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:26:
Weet iemand waar ik Nemesis kan vinden? De officiële downloadlink levert een Zipje op van nog geen 2Kb, terwijl het bestand ruim 6 MB moet zijn.
mogen we je niet aan helpen maar google moet wel lukken lijkt me... ik zeg nss

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 28-11-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle apps weer geinstalleerd en alleen fifa 07 nog erop ( leuk spel overigens :D ) heb ik nog 28 mb RAM over bij startup. Hoe zit dat bij jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:43:
ik heb nog allemaal icoontje van mn spelletjes staan na de update.
deze kan ik echter via de telefoon niet verwijderen.
iemand enig idee hoe dit moet.
de spelletjes staan op de gehuegenkaart, maar als ik deze lees, kan ik ze ook niet vinden.
opnieuw alles installeren, ik zat er gister ook mee te klooien maar kreeg ze ook niet weg. Enige manier was overheen installeren en dan wissen ( of laten staan ). Helaas tot nu toe de enige oplossing die ik heb gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
BWAAAH ik ontdek nu ook dat blijkbaar niet alle productcodes al geüpdate kunnen worden. De mijne (0546669) heeft nog geen update, extra bitter is dat de harde reset al was uitgevoerd toen ik daar achter kwam... Ik dacht dat iedereen die unbranded was wel tegelijk zou kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/73/changelogfr1.jpg

Nog maar eens een ouderwetse changelog er tussendoor :)

Done:
  • Startpost helemaal opnieuw ingedeeld en de code eens in orde gemaakt.
  • Changlog firmware 20.0.015 (N95-1) toegevoegd
  • Heel verhaal over Nokia Maps toegevoegd (credits aan Robert Webbe!!!)
  • Tip toegevoegd (programma's sluiten vanuit stand-by scherm)
  • Prijzen tabellen toegevoegd, gelinkt naar de pricewatch
To Do:
  • Links voor de 8GB toevoegen (reviews e.d.)
  • Changelog firmware 11.0.026 (N95-3) toevoegen
  • Productcodes controleren (N95-3)
  • Afbeeldingen aanpassen
  • Iets toevoegen waar ik de afgelopen 2 dagen gegarandeerd overheen heb gelezen

Als iemand nog wat heeft voor de startpost graag hier dumpen
of op de mail: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/162136/FFFFFF/5C5850

[ Voor 9% gewijzigd door digital-IMEI op 27-11-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:08:
BWAAAH ik ontdek nu ook dat blijkbaar niet alle productcodes al geüpdate kunnen worden. De mijne (0546669) heeft nog geen update, extra bitter is dat de harde reset al was uitgevoerd toen ik daar achter kwam... Ik dacht dat iedereen die unbranded was wel tegelijk zou kunnen updaten.
Nee helaas, hier ben ik ook al achter gekomen. Nemesis werkt niet, zodat mensen met een uitgeklede, Duitse versie met verouderde firmware zitten. Via een Duitse site ben ik er achter gekomen dat voor de 0548827 waarschijnlijk geen nieuwe firmware meer zal verschijnen. 2Call.nl, bedankt voor het afzetten van klanten met een uitgekleed, verouderd toestel! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje aan alle N95 bezitters.
Als de verlichting brand van het beeldscherm zie ik aan beide zijkanten een
kiertje tussen zegmaar het frontje en de body van mijn N95.
Het licht van het display schijnt onder het frontje door aan de zijkanten,
er is een heel kleine kier zichtbaar.
Is dit normaal ??

cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:24:
Is dit normaal ??

cor
Heb ik ook, je zult vast niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
Ik heb al een paar keer gelezen dat het mogelijk schijnt te zijn om GarminXT te gebruiken met de interne gps, maar zijn er ook echt mensen hier die dit voor mekaar hebben gekregen en zo ja, hoe bevalt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 24-09 21:49
Iemand een goede link naar de Lightsabre 1,3 kunnen vinden? Op verschillende fora staan allemaal links, maar of de file is weg, of corrupt bestand. Accu nog steeds helemaal vol. Al twee keer herstart en uren geprutst. 12.00 van de lader gehaald, dus beetje in tegenstelling tot wat ik hier lees. Ik heb nog nooit 48 uur met een accu kunnen doen en zelden maar 24 uur. Ik hoop dat ik eens een nachtje zonder lader kan.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:38:
Ik heb al een paar keer gelezen dat het mogelijk schijnt te zijn om GarminXT te gebruiken met de interne gps, maar zijn er ook echt mensen hier die dit voor mekaar hebben gekregen en zo ja, hoe bevalt dit?
Ja en goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:22:
[...]

Nee helaas, hier ben ik ook al achter gekomen. Nemesis werkt niet, zodat mensen met een uitgeklede, Duitse versie met verouderde firmware zitten. Via een Duitse site ben ik er achter gekomen dat voor de 0548827 waarschijnlijk geen nieuwe firmware meer zal verschijnen. 2Call.nl, bedankt voor het afzetten van klanten met een uitgekleed, verouderd toestel! :(
HOHoHO hold your horses!

Had die versie ook, NSS werkt wel hoor, zit nu op v20 met een Sand euro2 versienummer ;)

Bijdeweg, telefoonbackup naar de geheugenkaart doen, werkt stukken beter als naar pc.
via eerstgenoemde manier geen problemen ondervonden, bij backup terugzetten vanaf pc waren bij mij verschillende themas "beschadigd" en met de geheugenkaart-restore was alles als voorheen.

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

na het installeren van v20 kan ik ook niet de oude apps meer verwijderen
dacht erover om de 2gb card helemaal leeg te maken maar ik had al handmatig apps verwijderd uit de card maar ik zie ze nog steeds staan bij de toepassingen.

staan de apps dan nog in het register?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha

efgeha

trial and error

dinkelover schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:48:
Iemand een goede link naar de Lightsabre 1,3 kunnen vinden? Op verschillende fora staan allemaal links, maar of de file is weg, of corrupt bestand. Accu nog steeds helemaal vol. Al twee keer herstart en uren geprutst. 12.00 van de lader gehaald, dus beetje in tegenstelling tot wat ik hier lees. Ik heb nog nooit 48 uur met een accu kunnen doen en zelden maar 24 uur. Ik hoop dat ik eens een nachtje zonder lader kan.
Alstublieft

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Even een paar vraagjes over Garmin:
Kan je zien hoe snel je gaat?
Werkt het goed met POI's?
Heeft het ook file info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
RobertRedCap schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:56:
na het installeren van v20 kan ik ook niet de oude apps meer verwijderen
dacht erover om de 2gb card helemaal leeg te maken maar ik had al handmatig apps verwijderd uit de card maar ik zie ze nog steeds staan bij de toepassingen.

staan de apps dan nog in het register?
daar zal waarschijnlijk nog iets van staan in een verborgen map op je sd.... Kopieer alle bestanden die je nog wil hebben tijdelijk naar je pc. Formateer je sd dan en zet daarna je bestanden weer terug.

Ik weet niet zeker of deze manier werkt maar ik vermoed van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:58:
[...]
Even een paar vraagjes over Garmin:
Kan je zien hoe snel je gaat?
Werkt het goed met POI's?
Heeft het ook file info?
Ik weet niet of het in dit topic hoort, maar ik heb het pas 2 dagen.. ik wist dat het kon, maar pas 2 dagen geleden gelukt. En heb het nu niet meer, want me tel is opgestuurd :P Ik heb het ook niet rijdent kunnen testen. Er is een knop met snelheid en afstand enzo.. volgens mij zie je het ook in beeld. Maar niet goed kunnen testen. Poi's bestaat ook, met een poi-loader ofzo van garmin... ik vond het beetje vaag en ook nog niet kunnen testen... Ja heeft file info, weerbericht en update voor eigen flitspalen service... sommige hebben kosten of eerst gratis op proef.. ook niet goed kunnen uitzoeken...

Ik weet.... niet echt duidelijk, maar hopelijk heb je er toch wat aan, en volgens mij waren er een aantal sites zo'n 4 weken geleden met reviews.. allaboutsymbian volgens mij en symbian-freak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mau_Maus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:09:
[...]

Ik weet niet of het in dit topic hoort, maar ik heb het pas 2 dagen.. ik wist dat het kon, maar pas 2 dagen geleden gelukt. En heb het nu niet meer, want me tel is opgestuurd :P Ik heb het ook niet rijdent kunnen testen. Er is een knop met snelheid en afstand enzo.. volgens mij zie je het ook in beeld. Maar niet goed kunnen testen. Poi's bestaat ook, met een poi-loader ofzo van garmin... ik vond het beetje vaag en ook nog niet kunnen testen... Ja heeft file info, weerbericht en update voor eigen flitspalen service... sommige hebben kosten of eerst gratis op proef.. ook niet goed kunnen uitzoeken...

Ik weet.... niet echt duidelijk, maar hopelijk heb je er toch wat aan, en volgens mij waren er een aantal sites zo'n 4 weken geleden met reviews.. allaboutsymbian volgens mij en symbian-freak.
Ja, heb er wel wat aan, denk dat ik het maar eens ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:07:
[...]
daar zal waarschijnlijk nog iets van staan in een verborgen map op je sd.... Kopieer alle bestanden die je nog wil hebben tijdelijk naar je pc. Formateer je sd dan en zet daarna je bestanden weer terug.

Ik weet niet zeker of deze manier werkt maar ik vermoed van wel
Je hebt kans dat ie dingen nog had staan op zijn sd... en toen firmware geupdate... toen sd kaart erin... dan zijn er aantal dingen geladen in het register... toen die dingen van sd verwijderd... maar dan staan er dus toch nog dingen op de tel geheugen volgesn mij... Ik ben blij dat ik niks op sd installeer (op garmin na :P, want dat moet) en alles schoon doe na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 16:00
efgeha schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:50:
[...]

HOHoHO hold your horses!

Had die versie ook, NSS werkt wel hoor, zit nu op v20 met een Sand euro2 versienummer ;)

Bijdeweg, telefoonbackup naar de geheugenkaart doen, werkt stukken beter als naar pc.
via eerstgenoemde manier geen problemen ondervonden, bij backup terugzetten vanaf pc waren bij mij verschillende themas "beschadigd" en met de geheugenkaart-restore was alles als voorheen.
Hmmm, ding wil nog nie eg... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een of andere manier krijg ik steeds bij het downloaden van de update software steeds de volgende foutmelding: error 1731 nokiasoftwareupdater.nsi out of sync etcetera.
Was net lkkr bezig met productcodes veranderen krijg ik dit....wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:15:
[...]
Ja, heb er wel wat aan, denk dat ik het maar eens ga proberen.
Mooi :P kan je mij een reviewtje geven voor als ik me tel terug heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha

efgeha

trial and error

XElD schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:15:
[...]

Hmmm, ding wil nog nie eg... vreemd.
Wat wil niet, nss, of de backup?

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mau_Maus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:16:
[...]

Mooi :P kan je mij een reviewtje geven voor als ik me tel terug heb ;)
Komt in orde. Heb net al een review gevonden en daar zag ik inderdaad dat je gratis weer en verkeer info kon krijgen.

Overigens moet ik nog wel eerst ff zien de kaarten voor mijn "test" versie binnen te krijgen, daarna kan ik pas echt testen. Mocht het echt goed bevallen dan ga ik maar eens kijken waar ik een juiste versie kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:16:
Op een of andere manier krijg ik steeds bij het downloaden van de update software steeds de volgende foutmelding: error 1731 nokiasoftwareupdater.nsi out of sync etcetera.
Was net lkkr bezig met productcodes veranderen krijg ik dit....wie weet meer?
Heb het gevonden! heb met een windows installer clean up, de nokia installer verwijderd, daarna pakte de NSU wel! ben erg benieuwd, ga van 11 naar 20....... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Fuzzillogic schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:50:
Voor mensen met v20 firmware:

-Werkt SMTP met authentication via SSL nou eindelijk eens?
-Werkt VoIP nu eindelijk eens met Tiscali VoIP?
-Werkt IMAP nu eindelijk eens fatsoenlijk (synchronisatie met server)?
en:

-Is de ontzettende ruis gefixt?

Het antwoord op deze vragen is dus NEE. Sorry maar dat vind ik belachelijk voor een toestel als deze. Ik had toch echt liever gehad dat ze dit soort zaken nou eens gingen fixen ipv grappen als NGage in te bouwen. Met demand paging en het algeheel soepeler werken van het apparaat ben ik nu wel blij, maar verder stelt deze upgrade mij eigenlijk teleur.

Echt tevreden met ik tot dusver niet met deze N95. Het toestel biedt heel veel mogelijkheden, maar iemand die, zoals ik, het onderste uit te kan wil halen loopt al snel tegen bugs op.

Na 7 jaar met plezier Siemens gebruikt te hebben is dit mijn eerste Nokia. En zoals het er nu naar uitziet mijn laatste. Het apparaat brengt herinneringen aan de Toshiba T21i naar boven. Maar dat kreng was toen gratis, en deze N95 bepaald niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, even iets dat best eens gezegd mag worden vind ik. Wat als ik, laten we zeggen, twee decennia geleden had verteld dat er anno 2007 een voor iedereen betaalbaar apparaatje bestond van 120 gram dat in je broekzak past en het volgende allemaal in zich had:

- mobiele telefoon
- radio
- tv
- video
- breedband internet
- digitale camera
- digitale video
- walkman met het equivalent van honderden cassettebandjes ingebouwd
- agenda/organizer/rekenmachine/wekker
- navigatiesysteem
- videotelefoon
- spelcomputer
- tekstverwerker

Ben ik nog iets vergeten?

Men had me voor gek verklaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

CoolHead621

Enjoy every moment

Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:13:
[...]

en:

-Is de ontzettende ruis gefixt?

Het antwoord op deze vragen is dus NEE. Sorry maar dat vind ik belachelijk voor een toestel als deze. Ik had toch echt liever gehad dat ze dit soort zaken nou eens gingen fixen ipv grappen als NGage in te bouwen. Met demand paging en het algeheel soepeler werken van het apparaat ben ik nu wel blij, maar verder stelt deze upgrade mij eigenlijk teleur.

Echt tevreden met ik tot dusver niet met deze N95. Het toestel biedt heel veel mogelijkheden, maar iemand die, zoals ik, het onderste uit te kan wil halen loopt al snel tegen bugs op.

Na 7 jaar met plezier Siemens gebruikt te hebben is dit mijn eerste Nokia. En zoals het er nu naar uitziet mijn laatste. Het apparaat brengt herinneringen aan de Toshiba T21i naar boven. Maar dat kreng was toen gratis, en deze N95 bepaald niet :(
Bij mij is het ruis nagenoeg weg.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:24:
Is dit normaal ??

cor
Jep heb ik ook :-(..
Morgen toch maar opnieuw flashen..
Batterij om 17u vol van de lader gehaald. om 22u helemaal leeg
Ben benieuwd of ik kan downgraden om te kijken of dat helpt.
Product code op T-Mobile zetten en Flash tool runnen zou ik dan FW 12 krijgen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:14:
Jongens, even iets dat best eens gezegd mag worden vind ik. Wat als ik, laten we zeggen, twee decennia geleden had verteld dat er anno 2007 een voor iedereen betaalbaar apparaatje bestond van 120 gram dat in je broekzak past en het volgende allemaal in zich had:

-spul

Ben ik nog iets vergeten?

Men had me voor gek verklaard...
Ik vind dat geen excuus voor de genoemde problemen - als dat je bedoeling was. Op de fora zie je mensen die Nokia nu met tranen in de ogen op de knieen bedanken voor deze firmware, terwijl ze en week ervoor nog (terecht) steen en been aan het klagen waren over het uitblijven van een update. Blijkbaar is men dat in 1 klap vergeten, en is alles weer koek & ei. Nou, ik niet.

De enige reden dat ik sowieso bij deze N95 uit ben gekomen is omdat deze nu relatief goedkoop is, en ik geen enkele andere beschikbare non-WinMob-telefoon ben tegengekomen met deze featureset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:26:
[...]

Jep heb ik ook :-(..
Morgen toch maar opnieuw flashen..
Batterij om 17u vol van de lader gehaald. om 22u helemaal leeg
Ben benieuwd of ik kan downgraden om te kijken of dat helpt.
Product code op T-Mobile zetten en Flash tool runnen zou ik dan FW 12 krijgen????
Met NSU zal je nooit kunnen downgraden. Alleen maar dezelfde firmware flashen, of een nieuwere.
Zelfs bij een NSP kunnen ze dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:30:
[...]

Ik vind dat geen excuus voor de genoemde problemen - als dat je bedoeling was. Op de fora zie je mensen die Nokia nu met tranen in de ogen op de knieen bedanken voor deze firmware, terwijl ze en week ervoor nog (terecht) steen en been aan het klagen waren over het uitblijven van een update. Blijkbaar is men dat in 1 klap vergeten, en is alles weer koek & ei. Nou, ik niet.

De enige reden dat ik sowieso bij deze N95 uit ben gekomen is omdat deze nu relatief goedkoop is, en ik geen enkele andere beschikbare non-WinMob-telefoon ben tegengekomen met deze featureset.
Veel van de problemen die hier genoemd worden herken ik niet, of ik herken ze pas nadat ik het hier gelezen heb. Maw je moet niet al te kritisch gaan kijken naar je telefoon.
Je koopt met een N95 gewoon een alleskunnner, maar ga nu niet verwachten dat het multimediagedeelte de IPOD gaat overstemmen, het navigatie gedeelte een TOMTOM gaat overklassen, of dat de camera een Nikon D3 spiegelreflex degradeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Heb sinds vandaag de N95 8 Gig! Prachtig toestel... Alleen zit er een dode pixel op mijn scherm. Of het moet een heel klein stofje onder het scherm zijn. Is nogal moeilijk te zien. Zouden jullie hiermee terug gaan of valt het niet onder de garantie? Toestel is gloednieuw dus je mag toch wel verwachten dat ie niet meteen een dode pixel heeft?! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 16:12
Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:06:
[...]

Is de synchronisatie nu ook verbeterd? Met FW12 wordt de mailbox niet bijgewerkt als ik op de dekstop een mail verwijder. De verwijderde mail blijft dus in de lijst staan, totdat ik op de N95 een ander bericht verwijder. Pas dan verdwijnt de op de desktop verwijderde mail ook op de mobiel.

En hoe zit het met de SMTP-via-SSL-bug? (authorisation werkte niet)
Hoe laat je je mail synchroniseren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
earthknake schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:38:
Heb sinds vandaag de N95 8 Gig! Prachtig toestel... Alleen zit er een dode pixel op mijn scherm. Of het moet een heel klein stofje onder het scherm zijn. Is nogal moeilijk te zien. Zouden jullie hiermee terug gaan of valt het niet onder de garantie? Toestel is gloednieuw dus je mag toch wel verwachten dat ie niet meteen een dode pixel heeft?! :'(
Ik weet niet hoe het gesteld is met de pixelgarantie bij telefoons. Echter bij een monitor is 1 dode pixel geen garantie.
Je hebt natuurlijk de eerste week(of twee weken) omruilgarantie.
Dit is een zaak gewoon verplicht. Dus loop morgen terug naar de winkel, en eis een nieuwe.

[ Voor 11% gewijzigd door patrickt35 op 27-11-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:06:
[...]

De binnengehaalde mail staat zowel op je telefoon als op de server. Dit is niet anders dan met een pc.
Verwijder je bv met webmail je inbox, zal deze op je pc nog aanwezig zijn.

Je kan in de N95 dan ook aangeven tijdens het verwijderen of dit alleen op de telefoon moet gebeuren of ook op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:30:
[...]

Ja en nee. Het was niet m'n bedoeling om mensen te vertellen dat ze toch tevreden moeten zijn met hun toestel als ze klagen over allerlei problemen. Ik heb eigenlijk helemaal geen bedoeling behalve mensen even een reality check te geven over hoe fundamenteel verschillend de standaarden tegenwoordig zijn in vergelijking met het niet zo verre verleden. Natuurlijk is er altijd wel wat mis met apparatuur, maar dat was in 1990 niet anders. Of je tevreden bent met wat je hebt hangt meer af van je eigen instelling dan van de apparatuur. Ik heb ook zat aan te merken op dit apparaat, maar als je je daarop blind gaat staren vergeet je hoeveel mijlen het apparaat beter is dan het spul dat je tien jaar gelden bejubelde.

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat mensen geen gegronde reden hebben voor klachten, maar sommige tweakers kunnen beter nieuwe firmware in hun hoofd installeren dan in hun toestel als je kijkt voor wat voor futiliteiten ze hun toestel ongeveer tot schroot benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:49:
[...]

Ja en nee. Het was niet m'n bedoeling om mensen te vertellen dat ze toch tevreden moeten zijn met hun toestel als ze klagen over allerlei problemen. Ik heb eigenlijk helemaal geen bedoeling behalve mensen even een reality check te geven over hoe fundamenteel verschillend de standaarden tegenwoordig zijn in vergelijking met het niet zo verre verleden. Natuurlijk is er altijd wel wat mis met apparatuur, maar dat was in 1990 niet anders. Of je tevreden bent met wat je hebt hangt meer af van je eigen instelling dan van de apparatuur. Ik heb ook zat aan te merken op dit apparaat, maar als je je daarop blind gaat staren vergeet je hoeveel mijlen het apparaat beter is dan het spul dat je tien jaar gelden bejubelde.

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat mensen geen gegronde reden hebben voor klachten, maar sommige tweakers kunnen beter nieuwe firmware in hun hoofd installeren dan in hun toestel als je kijkt voor wat voor futiliteiten ze hun toestel ongeveer tot schroot benoemen.
_/-\o_
Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.