Ik vind hem zeker mooi, maar wanneer ik deze verschijnselen ging vertonen, denk ik dat ik maandag ochtend een bezoekje aan de huisarts ging brengen.dafmay schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:31:
[...]
Iets anders...ben ik de enige die zo af en toe de phone oppakt en er gewoon naar kijkt omdat ie zo mooi is ?
Hehepatrickt35 schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:46:
[...]
Ik vind hem zeker mooi, maar wanneer ik deze verschijnselen ging vertonen, denk ik dat ik maandag ochtend een bezoekje aan de huisarts ging brengen.![]()
OT- ik word wel een beetje moe van dat 8gb geneuzel maar verder is het wel ok hier...
Maar goed... Zijn er al mensen die een Vodafone branded toestel hebben kunnen updaten naar sw versie 12? Ik word er wel een beetje moe van dat het zo lang duurt...
Maar goed... Zijn er al mensen die een Vodafone branded toestel hebben kunnen updaten naar sw versie 12? Ik word er wel een beetje moe van dat het zo lang duurt...
Ik heb gewoon de productcode veranderd en hem ge-update. Ik werd er namelijk ook een beetje moe van dat het zo lang duurt...kaydecop schreef op zondag 25 november 2007 @ 03:43:
OT- ik word wel een beetje moe van dat 8gb geneuzel maar verder is het wel ok hier...
Verwijderd
Peabz21,
ik zit in zelfde situatie, wil het ook gaan doen maar raak je dan Vodafone specifieke settings kwijt zoals toegang tot VDF Live of kun je dit eenvoudig terugzetten?
ik zit in zelfde situatie, wil het ook gaan doen maar raak je dan Vodafone specifieke settings kwijt zoals toegang tot VDF Live of kun je dit eenvoudig terugzetten?
Even een vraagje over de GPS ontvangst (N95 of N95 8GB):
Ik heb gelezen dat je het apparaat opengeschoven moet houden om ontvangst van de satelieten te krijgen. Klopt dat? Lijkt me een behoorlijk nadeel omdat hij opengeschoven toch een stuk kwetsbaarder is.
Maar dan moet je hem dus ook opengeschoven in de carkit schuiven om te kunnen navigeren! Toch?
Ik heb gelezen dat je het apparaat opengeschoven moet houden om ontvangst van de satelieten te krijgen. Klopt dat? Lijkt me een behoorlijk nadeel omdat hij opengeschoven toch een stuk kwetsbaarder is.
Maar dan moet je hem dus ook opengeschoven in de carkit schuiven om te kunnen navigeren! Toch?
Verwijderd
Voor het krijgen van een eerste locatie, is het wel handig om de best mogelijke ontvangst te hebben. Daarna valt het wel mee. Bij mijn fietstochtjes gebruik in sportstracker (gratis van Nokia, en nu net een nieuwe beta versie uit), daarbij zorg ik eerst voor een fix en dan schuif ik hem dicht en gaat ie gewoon in mijn broekzak mee. Werkt goed.tbenschop2 schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:42:
Even een vraagje over de GPS ontvangst (N95 of N95 8GB):
Die instellingen staan zover ik weer op je simkaart aangezien ik hetzelfde heb gedaan en gewoon tot alles toegang heb. Het enige wat je moet doen is bij je berichteninstellingen je MMS settings selecteren anders kan je die niet ontvangen of verzendenVerwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:28:
Peabz21,
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik heb al sinds het begin dat de telefoon plotseling 'Toepassing afsluiten' vermeld en vervolgens 'Verwijder geheugenkaart, en druk op OK'
Dat OK verdwijnt aardig snel en ik heb helemaal nergens om gevraagd.
Ook in gesloten toestand wil hij dit wel eens uitspoken.
Moet ik dus, kaartje eruit, er weer in.. en dan moet ik vervolgens enkele dingen weer opnieuw instellen zoals bijv. mijn achtergrond.
vaag?
Moet ik dus, kaartje eruit, er weer in.. en dan moet ik vervolgens enkele dingen weer opnieuw instellen zoals bijv. mijn achtergrond.
vaag?
:O
Nee, ze staan niet op je SIM maar in de firmware van het toestel zelf. Die herkent dat de SIM van Vodafone NL is en stelt hem daar voor in.Ballebek schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:05:
[...]
Die instellingen staan zover ik weer op je simkaart aangezien ik hetzelfde heb gedaan en gewoon tot alles toegang heb. Het enige wat je moet doen is bij je berichteninstellingen je MMS settings selecteren anders kan je die niet ontvangen of verzenden
Bij de weg, ik had al een keer eerder geschreven dat de GPS ontvanger van de 8GB versie aanzienlijk beter is dan de N95-1, hij werkte zelfs prima in de bekerhouder van mijn Renault Scenic II met warmtewerend glas, iets dat ik nog eerder had ervaren. Maar gisteren deed hij het zelfs in mijn woonkamer achter HR++ glas! Ik heb al heel veel GPS ontvangers getetst maar nog nooit een fix gehad achter HR++ glas, ik vond het opmerkelijk. Ik weet ook niet precies waar de antenne zit maar blijkbaar op een betere plek dan de N95-1.
[ Voor 34% gewijzigd door robertwebbe op 25-11-2007 12:58 ]
De web instellingen bleven bij mij gewoon in de telefoon. Ik had eerst een backup gemaakt van alles en dat na de update weer terug gezet. Toen deed telefoon het niet meer. Hard reset gedaan en toen weer backu-up terug gezet maar dan zonder instellingen terug te zetten en dan doet alles het goed! Dan moet je alleen ff je instellingen weer zetten zoals je het wilt. Vodafone settings staan er gewoon nog in.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:28:
Peabz21,
De 8GB versie is hier in Jakarta al voor zo'n 525 euro te krijgen! Zit blijkbaar nog een beste winstmarge op in NL...
[ Voor 6% gewijzigd door Animal_X op 25-11-2007 13:06 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Lijkt erop dat de geheugenkaart niet goed in je sleuf blijft zitten.armano schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:40:
Ik heb al sinds het begin dat de telefoon plotseling 'Toepassing afsluiten' vermeld en vervolgens 'Verwijder geheugenkaart, en druk op OK'
vaag?
Verwijderd
iemand ervaring met full housing faceplate cover? (staat op ebay)
is dit wat? wil dit misschien aanschaffen...iemand ook een idee/site waar je kan zien hoe zij een cover/housing verwisselen voor een nokia n95???
is dit wat? wil dit misschien aanschaffen...iemand ook een idee/site waar je kan zien hoe zij een cover/housing verwisselen voor een nokia n95???
Ik heb er zo langszamerhand genoeg van. De eerste 2 N95's konden niet focussen op >2m. Dit is bevestigd door zowel een NSP als de webwinkel zelf. Ik ben dus nu bezig aan m'n 3de N95. Camera is nu goed. Maar nu viel me iets op dat me bij het eerste exemplaar niet was opgevallen: een irritante hoeveelheid ruis bij alle audio. Zowel de ringtones als muziek. Zowel op koptelefoon als speakers. Ik heb het niet over de hoge pieptoon die wel eens vaker genoemd is, maar witte ruis (voor zover m'n verkouden oren het kunnen waarnemen..)
Is dit een 'feature' van de N95, of moet ik concluderen dat de webwinkel hun N95's uit de 'rejected'-bak heeft gehaald, en ik dus weer erachteraan moet gaan?
Is dit een 'feature' van de N95, of moet ik concluderen dat de webwinkel hun N95's uit de 'rejected'-bak heeft gehaald, en ik dus weer erachteraan moet gaan?
Wat is veel? Er is inderdaad een ruisende toon die hoorbaar is bij zachte geluiden.Fuzzillogic schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:59:
Ik heb er zo langszamerhand genoeg van. De eerste 2 N95's konden niet focussen op >2m. Dit is bevestigd door zowel een NSP als de webwinkel zelf. Ik ben dus nu bezig aan m'n 3de N95. Camera is nu goed. Maar nu viel me iets op dat me bij het eerste exemplaar niet was opgevallen: een irritante hoeveelheid ruis bij alle audio. Zowel de ringtones als muziek. Zowel op koptelefoon als speakers. Ik heb het niet over de hoge pieptoon die wel eens vaker genoemd is, maar witte ruis (voor zover m'n verkouden oren het kunnen waarnemen..)
Ik heb geen meetapparatuur ofzo, maar iig veel meer dan wat ik van een apparaat dat als 'multimediamobiel' verkocht wordt zou mogen verwachten. Bij m'n laptop met Realtek-chippie en m'n oude PDA kan ik geen ruis horen.Mau_Maus schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:59:
[...]
Wat is veel? Er is inderdaad een ruisende toon die hoorbaar is bij zachte geluiden.
Yehes! Ik had alleen wel een backup op geheugenkaart gemaakt, die was weg. Gelukkig had ik er ook nog een van vorige maand op de pc staan, die staat er nu maar op...Peabz21 schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:51:
[...]
Ik heb gewoon de productcode veranderd en hem ge-update. Ik werd er namelijk ook een beetje moe van dat het zo lang duurt...
Zou het niet zijn dat a) we geen windows op onze N95 hebben, en b) dat in de N95 geen SiRFstar III gps chip zit.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:33:
Wat mij opviel in het HTC Touch Cruise topic, is dat dat model met TomTom wordt geleverd.. Dat model heeft ook een ingebouwde GPS ontvanger, dus zou TomTom denk ik snel met een patch moeten komen voor o.a. de n95 en n82..?
Ik mis TomTom niet zo hoor.
Ik heb het ruisprobleem even iets meer wetenschappelijk benaderd. Daartoe heb ik een MP3tje (256Kbps, een ringtone) op zowel N95 als m'n PC afgespeeld en het resultaat analoog met de PC opgenomen, dus met een kabeltje. Het opnameniveau was beide keren identiek.
Plaatje:

Legenda:
1: Begin van opname. Geen weergave.
2: 'Play', DSP's gaan aan, vandaar een tik.
3: De MP3 is stil, wat je hier ziet is het ruisniveau. Een aanzienlijk en duidelijk hoorbaar verschil!
M'n PC heeft een simpel Realtek geluidschipje. Maar zelfs deze doet het dus aanzienlijk beter dan wat de N95 eruit weet te persen. Zeker op lagere volumes (10%-50%) met zachtere passages in de muziek is de ruis duidelijk hoorbaar, zelfs op de speakers.
[edit]Fratsen als 'stereoverbreding', 'loudness', 'equalizers', '3D sound' etc etc staan allemaal uit.
Is de exemplarisch, of heeft elke N95 dit? Hoe dan ook, ik vind het eigenlijk niet kunnen bij een dergelijk toestel
Plaatje:

Legenda:
3: De MP3 is stil, wat je hier ziet is het ruisniveau. Een aanzienlijk en duidelijk hoorbaar verschil!
M'n PC heeft een simpel Realtek geluidschipje. Maar zelfs deze doet het dus aanzienlijk beter dan wat de N95 eruit weet te persen. Zeker op lagere volumes (10%-50%) met zachtere passages in de muziek is de ruis duidelijk hoorbaar, zelfs op de speakers.
[edit]Fratsen als 'stereoverbreding', 'loudness', 'equalizers', '3D sound' etc etc staan allemaal uit.
Is de exemplarisch, of heeft elke N95 dit? Hoe dan ook, ik vind het eigenlijk niet kunnen bij een dergelijk toestel
[ Voor 5% gewijzigd door Fuzzillogic op 25-11-2007 19:42 ]
De N95 heeft gewoon last van achtergrond ruis, je telefoon is gewoon "goed".Fuzzillogic schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:32:
Ik heb het ruisprobleem even iets meer wetenschappelijk benaderd. Daartoe heb ik een MP3tje (256Kbps, een ringtone) op zowel N95 als m'n PC afgespeeld en het resultaat analoog met de PC opgenomen, dus met een kabeltje. Het opnameniveau was beide keren identiek.
Plaatje:
[afbeelding]
Legenda:
Ja dat lees ik wel vaker, maar er zijn ook mensen die zeggen dat ze geen ruis horen. Zijn die soms doof?Ybox schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:46:
[...]
De N95 heeft gewoon last van achtergrond ruis, je telefoon is gewoon "goed".
In zo'n mobieltje worden denk ik mindergoeie opamps gebruikt die lekker ruisen. Het is een mooi toestel met veel functies, maar hij haalt het natuurlijk nooit bij mp3-spelers, camera's enz enz die specifiek voor dat doel ontworpen zijn.
Gadgets FTW!
Denk het, blij ben ik er allerminst mee. De ruis staat ook wel beschreven in de reviews.Fuzzillogic schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:53:
[...]
Ja dat lees ik wel vaker, maar er zijn ook mensen die zeggen dat ze geen ruis horen. Zijn die soms doof?
Verwijderd
Is die ruis er ook bij het gebruik van een A2DP bluetooth headset? Lijkt me niet toch, omdat het geluid digitaal naar de headset gaat?
Pff... heb inderdaad ook gigantisch last van ruis en vroeg me ook af of het aan mijn N95 lag. Zeker 's avonds, wanneer je in een stille omgeving zit en je even een MP3tje wil luisteren en het geluidsniveau niet al te hoog hoeft heb je meer ruis dan muziek. Kan ook komen omdat ik in-ear speakers gebruik (Sennheiser CX300) waardoor je alle details hoort...
Tijdens telefoongesprekken heb ik echter geen last van ruis.
Verder lijkt na 5 maanden gebruik van de N95 de batterij erg achteruit te gaan. Maak dan ook ondertussen gebruik van 3 batterijen (waarvan twee erg goedkoop uit china geimporteerd via ebay)
Tijdens telefoongesprekken heb ik echter geen last van ruis.
Verder lijkt na 5 maanden gebruik van de N95 de batterij erg achteruit te gaan. Maak dan ook ondertussen gebruik van 3 batterijen (waarvan twee erg goedkoop uit china geimporteerd via ebay)
Ik heb zelf een goedkoop bluetooth oortelefoontje, daarbij heb ik wel last van ruis. Dit heb ik ook wanneer ik met m'n laptop verbinding maak dus dat ligt niet aan de telefoon.. In de wagen van m'n pa kan ik via bluetooth wel lekker ruisvrij bellen tijdens 't rijden - kwaliteit van de N95 op zich is dus primaVerwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:19:
Is die ruis er ook bij het gebruik van een A2DP bluetooth headset? Lijkt me niet toch, omdat het geluid digitaal naar de headset gaat?
[ Voor 31% gewijzigd door XyberBorg op 26-11-2007 04:15 ]
Zit nu even met mn AKG K-400 op te luisteren. Ik denk dat ik doof ben en die ruis niet meer zo hoor. (gister wezen stappen).Fuzzillogic schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:53:
[...]
Ja dat lees ik wel vaker, maar er zijn ook mensen die zeggen dat ze geen ruis horen. Zijn die soms doof?
Ik ervaar het niet als hinderlijk

Gadgets FTW!
Het is mij niet opgevallen dat mijn N95 ruist ofzo...
EDIT: Ik neem gelijk wel ff de proef op de som...... Ik heb de muziekplayer op 10% staan en hoor nog geen ruis. Alleen wel een hoge toon als ik met mijn oor tegen de speaker aan zit. Als ik de N95 10 centimeter van mijn oor afhoud, dan hoor ik de hoge toon al niet meer.
EDIT2: Oh wacht. Ik heb nu wel ruis! Met mijn oordopjes in en muziek super zacht hoor je inderdaad ruis. Ik heb dit vaker gehoord (Bijv. bij het kijken van avi filmpjes...), maar ik heb me er nooit echt aan gestoord.
EDIT3: Met loudness 'on' hoor je de ruis bijna niet meer, maar dan hoor je de muziek wel weer harder.
EDIT: Ik neem gelijk wel ff de proef op de som...... Ik heb de muziekplayer op 10% staan en hoor nog geen ruis. Alleen wel een hoge toon als ik met mijn oor tegen de speaker aan zit. Als ik de N95 10 centimeter van mijn oor afhoud, dan hoor ik de hoge toon al niet meer.
EDIT2: Oh wacht. Ik heb nu wel ruis! Met mijn oordopjes in en muziek super zacht hoor je inderdaad ruis. Ik heb dit vaker gehoord (Bijv. bij het kijken van avi filmpjes...), maar ik heb me er nooit echt aan gestoord.
EDIT3: Met loudness 'on' hoor je de ruis bijna niet meer, maar dan hoor je de muziek wel weer harder.
[ Voor 105% gewijzigd door Rex op 26-11-2007 00:58 ]
Rex
Het hangt natuurlijk voor van de muziek af. Bij rustige ambient zal het eerder opvallen dan bij dynamisch verkrachte 'captain jack'. Je verliest toch enkele bits aan informatie in die ruis. Best zonde, als je je bedenkt dat er maar 16 zijn.
Maar nu weet ik nog niet of het 'normaal' is, of dat mijn exemplaar abnormaal ruist
Maar nu weet ik nog niet of het 'normaal' is, of dat mijn exemplaar abnormaal ruist

Heb zelf ook alleen maar ruis met oordopjes in. Ruis blijft echter toch wel hoorbaar tot 70%... maar wanneer je volume verhoogd wordt ook de ruis sterker hoorbaar.ReFleXWolf schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:52:
Oh wacht. Ik heb nu wel ruis! Met mijn oordopjes in en muziek super zacht hoor je inderdaad ruis. Ik heb dit vaker gehoord (Bijv. bij het kijken van avi filmpjes...), maar ik heb me er nooit echt aan gestoord.
Loudness maakt bij mij weinig uit.
Normaal of niet normaal, je bent in ieder geval niet de enige. Puur als MP3 speler valt me de N95 dus een beetje tegenFuzzillogic schreef op maandag 26 november 2007 @ 01:07:
(...)
Verwijderd
Zelf ben ik niet thuis in Nokia-software maar een vriend van mij, die door omstandigheden lange tijd uit de roulatie is, heeft een N95 en zou graag wat leuke software op zijn telefoon willen. Zelf heb ik een pda van HTC met handige Home Plugin (zie sig) in mijn today screen met klok, contacten, weer, programma's en muziekplugin. Bestaat er iets vergelijkbaars voor Symbian? Heb natuurlijk al verschillende sites bezocht maar ik vond het aanbod vrij mager en ook behoorlijk commercieel.
Dat idee krijg ik ook. Maar misschien dat het ook aan de theme ligt die je gebruikt ofzo, naar mijn idee is dat pas zo sinds ik het S60TouchE90 theme gebruik ipv PlaneBlack.XyberBorg schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:00:
www.widsets.com?Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 05:21:
Zelf ben ik niet thuis in Nokia-software maar een vriend van mij, die door omstandigheden lange tijd uit de roulatie is, heeft een N95 en zou graag wat leuke software op zijn telefoon willen. Zelf heb ik een pda van HTC met handige Home Plugin (zie sig) in mijn today screen met klok, contacten, weer, programma's en muziekplugin. Bestaat er iets vergelijkbaars voor Symbian? Heb natuurlijk al verschillende sites bezocht maar ik vond het aanbod vrij mager en ook behoorlijk commercieel.
Ik heb al veel gehad aan dit topic, maar hoop dat iemand van jullie antwoord weet op mijn volgende problemen:
In het hoofdmenu kun je de applicatie "zoeken" starten. Hiermee kun je zoeken op het web of naar afbeeldingen via yahoo of live search. Je kunt hier ook lokaal zoeken in de Bedrijvengids. Dit werkt bij mij alleen niet... als ik iets invoer krijg altijd de melding "no results" (ik gebruik engels als taal)
Iemand die hier een oplossing voor kan bedenken?
Verder gebruik ik ook het proggie Best Profiles (laatste versie) alleen werkt deze ook niet naar behoren. Je kunt instellen dat bij het inschakelen van een profiel je bluetooth wordt ingeschakelt of een applicatie wordt gestart. Allebei deze opties werken niet meer!
Het maffe is dat het in het begin wel gewoon werkte... maar na verloop van tijd ineens niet meer.
Wat ik al heb geprobeerd:
- compleet verwijderen en her-installeren van Best Profiles
- update naar nieuwste versie
Kan het misschien zijn dat het programma de rechten heeft verloren om bluetooth of een applicatie te starten? Valt dit ergens in te stellen?
In het hoofdmenu kun je de applicatie "zoeken" starten. Hiermee kun je zoeken op het web of naar afbeeldingen via yahoo of live search. Je kunt hier ook lokaal zoeken in de Bedrijvengids. Dit werkt bij mij alleen niet... als ik iets invoer krijg altijd de melding "no results" (ik gebruik engels als taal)
Iemand die hier een oplossing voor kan bedenken?
Verder gebruik ik ook het proggie Best Profiles (laatste versie) alleen werkt deze ook niet naar behoren. Je kunt instellen dat bij het inschakelen van een profiel je bluetooth wordt ingeschakelt of een applicatie wordt gestart. Allebei deze opties werken niet meer!
Het maffe is dat het in het begin wel gewoon werkte... maar na verloop van tijd ineens niet meer.
Kan het misschien zijn dat het programma de rechten heeft verloren om bluetooth of een applicatie te starten? Valt dit ergens in te stellen?
Science is stranger than fiction
Dat 'beetje' kun je schrappen. In stillere omgevingen is het toestel dus een ramp als music player. Ik zou het eigenlijk willen voorleggen aan Nokia, maar ik vrees dat de nitwits van de eerste lijn niet verder komen dan "ga maar langs een NSP".XyberBorg schreef op maandag 26 november 2007 @ 04:13:
Normaal of niet normaal, je bent in ieder geval niet de enige. Puur als MP3 speler valt me de N95 dus een beetje tegen
Heeft iemand een entry point bij Nokia dat wél serieus op dit probleem in kan gaan? (eventueel via P.M.)
Verwijderd
Mee eens, de N95 wordt als multimedia toestel op de markt gezet, maar kwaliteit tijdens het luisteren van MP3's valt vies tegen. Ook ik heb enorm last van die ruis. Wel meer dingen vallen me tegen bij dit toestel van 700 euro nieuw, maar daar heb ik al vaak genoeg over gezeurd hier...Fuzzillogic schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:51:
[...]
Dat 'beetje' kun je schrappen. In stillere omgevingen is het toestel dus een ramp als music player. Ik zou het eigenlijk willen voorleggen aan Nokia, maar ik vrees dat de nitwits van de eerste lijn niet verder komen dan "ga maar langs een NSP".
Heeft iemand een entry point bij Nokia dat wél serieus op dit probleem in kan gaan? (eventueel via P.M.)
Weet je waar ik van baal. Als van je toestel je printplaat of de hele foon vervangen word, dat je dan je imei kwijt bent! Kan ik lekker alle programmas contacten waar je op imei registreerd! Lekker dan. En alle gratis programmatjes zelf opnieuw signen... Ohja en niet elke software laat het toe dat je imei veranderd wordt na reparatie.. dus kan je lekker opnieuw kopen...
Op nokia-fora gaat het bericht rond dat firmware v20 te downloaden is voor de N95 classic. Voor mijn 0548825 blijkbaar nog niet though.
Verwijderd
"officieel" staat ie nog niet in het lijstje http://europe.nokia.com/A4577225Fuzzillogic schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:22:
Op nokia-fora gaat het bericht rond dat firmware v20 te downloaden is voor de N95 classic. Voor mijn 0548825 blijkbaar nog niet though.
hmm, al die klachten over die ruis ineens. ik heb juist mijn ipod nano 8gb verkocht omdat ik hiervoor in de plaats mijn (nog te arriveren) n95 8gb wil gaan gebruiken. nu ben ik niet zo kieskeurig over geluidskwaliteit. maar als de ruis echt zo erg is als sommige mij doen vermoeden, is dat toch wel erg jammer...
Dat zal pas wel als alle varianten bijgewerkt zijn. De EURO1 en EURO2-modellen staan er iig wel bij. Ik heb een GERMANY-model, en die nog niet.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:23:
[...]
"officieel" staat ie nog niet in het lijstje http://europe.nokia.com/A4577225
Anyway, gewoon de updater-tool draaien, dan zie je het zelf wel
Nokia N95 Software version 20.0.015 released - 26 November 2007
This software version includes battery, stability & performance improvements enabling you to run faster and longer - giving you up to three more hours of music (up to 30% increase, from 9h to 12h of music playback).
This release also includes a new version of Nokia Maps which provides faster positioning, faster Map Loader, and free 3-day navigation.
Free N-Gage demo games are included and other games are available via Download!
With the Nokia Music Store now live in the United Kingdom, users can enjoy the convenience of instant over-the-air downloads, regardless of where they are
[ Voor 42% gewijzigd door Fuzzillogic op 26-11-2007 12:32 ]
Verwijderd
en dat precies op de dag dat ik mijn telefoon vergeten ben en thuis op het nachtkastje heb laten liggen... Nog een paar uurtjes tot 17u en dan lekker flashen ;-)
Hou ons effe op de hoogte van de voortgang ajb
Hou ons effe op de hoogte van de voortgang ajb
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 12:53 ]
Normaal had ik na een schone installatie 18,6 MB vrij RAM geheugen.
Nu 28,6 vrij RAM geheugen.
Nu 28,6 vrij RAM geheugen.
Verwijderd
Mensen... Ik wil dolgraag updaten, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wanneer ik de datakabel in de USB-poort plug en vervolgens in mijn telefoon hoor ik 3 korte piepjes achter elkaar. Het zijn de piepjes die je hoort wanneer de USB poort het apparaat niet 'pakt'. Ik heb nooit problemen met de USB poort. Normaal hoor je ook een 2-tonige piep als hij iets accepteerd. Wat kan ik hier aan doen?
Dit komt waarschijnlijk omdat jij je N95 zoveel afgekraakt hebt.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:03:
Mensen... Ik wil dolgraag updaten, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wanneer ik de datakabel in de USB-poort plug en vervolgens in mijn telefoon hoor ik 3 korte piepjes achter elkaar. Het zijn de piepjes die je hoort wanneer de USB poort het apparaat niet 'pakt'. Ik heb nooit problemen met de USB poort. Normaal hoor je ook een 2-tonige piep als hij iets accepteerd. Wat kan ik hier aan doen?
Verwijderd
Zou het? Was opbouwende kritiek hoorpatrickt35 schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:11:
[...]
Dit komt waarschijnlijk omdat jij je N95 zoveel afgekraakt hebt.![]()
Maar goedm kan het misschien OTA? Moet toch ook wel kunnen?
Staat ie wel in pc-suite modus?Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:13:
[...]
Zou het? Was opbouwende kritiek hoor
Maar goedm kan het misschien OTA? Moet toch ook wel kunnen?
ik zie niet in waarom tomtom het nu zou doen met de interne gps?patrickt35 schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:17:
Ik ga als eerste TomTom proberen. Wie weet.
Verwijderd
Ja dat wel, maar zodra ik de kabel in de USB poort plug en vervolgens in de telefoon krijg ik al direct dat foute geluidje, vervolgens kan ik nog wel in het menu-tje wat in op het scherm vd N95 komt voor 'PCSuite' kiezen, maar dat heeft al geen zin meer. Mijn laptop lijkt de kabel niet te accepteren. Vaag.
En een firmware upgrade OTA (over the air) lukt me ook al niet. Waardeloos allemaal.
Misschien softwarematig de GPS vrijgegeven.Dandelion schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:26:
[...]
ik zie niet in waarom tomtom het nu zou doen met de interne gps?
Er zal toch iemand moeten zijn die het probeert he.
oh het is ook zeker prettig dat je het probeert, vroeg me alleen of waarom het nu wel zou werken. Lijkt me dat TT dan toch ook met een geupdate software versie zal moeten komen. Maar als het je luktpatrickt35 schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:28:
[...]
Misschien softwarematig de GPS vrijgegeven.
Er zal toch iemand moeten zijn die het probeert he.
[edit]
zo m'n update is gelukt. ben daar toch altijd een beetje angstig voor, als je de ellende zo leest als het eens mislukt...
[ Voor 13% gewijzigd door Dandelion op 26-11-2007 13:46 ]
32MB vrij RAM geheugen.Dandelion schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:34:
[...]
[edit]
zo m'n update is gelukt. ben daar toch altijd een beetje angstig voor, als je de ellende zo leest als het eens mislukt...
Bijna het dubbele.
http://www.symbian-freak....logs/n95_new_firmware.htm
Sorry, oude link!
Een juiste hironder:
http://www.allaboutsymbia...lassic_hits_v20_firmw.php
Sorry, oude link!
Een juiste hironder:
http://www.allaboutsymbia...lassic_hits_v20_firmw.php
[ Voor 50% gewijzigd door Barock op 26-11-2007 13:55 . Reden: Foutje en hersteld. ]
Verwijderd
Heb je kort geleden ( na Best Profiles ) een andere applicatie geinstalleerd ? Bij mij was het wel het geval waardoor BestProfiles niet meer correct funtioneerd, ik heb toen een hard reset moeten doen en dan B Profiles opnieuw geinstalleerd. Je kan ook een andere profiel wisselaar gebruiken / testen ( 14 dagen trail ) van Smartphoneware , Psiloc of die van Symbian Guru .Harmani schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:49:
Ik heb al vier keer m'n backup proberen terug te zetten maar dit lukt niet.
Geen contact, berichten, instellingen. Hebben hier meer mensen last van zo net na de update?
Geen contact, berichten, instellingen. Hebben hier meer mensen last van zo net na de update?
Everything Can Help!
Ik ben geen voorstander van een back up.MichaelK1985 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:06:
Ik kopieer altijd mijn contacten naar mijn geheugenkaart of SIM, alsmede de map images.
En verder stel ik de telefoon wel opnieuw in.
nope, mijn backup gaat er gewoon weer op.MichaelK1985 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:06:
Verwijderd
Geen TomTom.. Da's zeer zuur... Dan gaat mijn N95 zeer binnenkort marktplaats op.
[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 14:45 ]
Verwijderd
Had je ook wel kunnen verwachten, een firmware upgrade gaat dar niet voor zorgen, moet van TomTom zelf af komen.
Verwijderd
TomTom support vertelt je het verhaal precies omgekeerd.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:48:
Had je ook wel kunnen verwachten, een firmware upgrade gaat dar niet voor zorgen, moet van TomTom zelf af komen.
"Zodra Nokia het GPS signaal vrijgeeft in de software kan TomTom dit oppikken, zoals bij andere merken telefoons met een ingebouwde gps chip en zal TomTom gewoon werken met de N95"
heb ik letterlijk in een mailtje van TomTom support.
Vind het heel raar, zowel de NL als de ENG versie van de Nokia Software Updater geven aan dat de versie op mijn N95 hetzelfde is als de, volgens hen, meest recente (12.0.0.13 dus.....)
Das balen, wil m erg graag flashen ..........
-- Edit --
Hij is dus niet branded..... gewoon losse n95 uit de allereerste batch.... Vreemd, terwijl er toch al wat mensen een flash hebben kunnen doen.....
-- Edit --
Hij is dus niet branded..... gewoon losse n95 uit de allereerste batch.... Vreemd, terwijl er toch al wat mensen een flash hebben kunnen doen.....
[ Voor 25% gewijzigd door martincm op 26-11-2007 15:24 ]
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
mja alleen heeft TT voor symbian niet eens een optie om een andere gps te kiezen dan een externe gps ontvanger.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:53:
[...]
TomTom support vertelt je het verhaal precies omgekeerd.
"Zodra Nokia het GPS signaal vrijgeeft in de software kan TomTom dit oppikken, zoals bij andere merken telefoons met een ingebouwde gps chip en zal TomTom gewoon werken met de N95"
heb ik letterlijk in een mailtje van TomTom support.
heb in ieder geval al 1 positieve kant van de nwe firmware gevonden. Als je de telefoon op media stand open schuift komt niet het media menu te voorschijn, maar kantelt je beeldscherm gewoon.
Beetje vreemd dat TT het probleem bij Nokia neerlegd dat Nokia de interne GPS niet beschikbaar maakt ...
Waarom werken al die andere progs waaronder Nav4all en Route66 wel met diezelfde N95, wat TomTom niet zou lukken omdat het aan nokia ligt
Waarom werken al die andere progs waaronder Nav4all en Route66 wel met diezelfde N95, wat TomTom niet zou lukken omdat het aan nokia ligt
Géén echt probleem. Moest alleen Handy Profiles en SmartLight opnieuw installeren. Ook mijn gekoppelde apparaten van Blue Tooth waren verdwenen. Verder ging alles soepel.MichaelK1985 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:06:
[ Voor 0% gewijzigd door Barock op 26-11-2007 15:15 . Reden: Beter NL ]
krijg deze melding als ik mijn gedownloade nokia software updater wilt uitvoeren :
http://img7.imagevenue.co...age=87790_1_123_997lo.JPG
echt klote ik wil mn n95 flashen naar firmware v.20.
http://img7.imagevenue.co...age=87790_1_123_997lo.JPG
echt klote ik wil mn n95 flashen naar firmware v.20.
[ Voor 23% gewijzigd door soundtrack op 26-11-2007 15:43 ]
Verwijderd
Als iedereen hier dit nu eens naar TomTom support stuurt worden ze misschien wakker. Ze blijven het probleem bij Nokia leggen...Zilverdael80 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:13:
Beetje vreemd dat TT het probleem bij Nokia neerlegd dat Nokia de interne GPS niet beschikbaar maakt ...
Ik heb vandaag de N95 ook besteld. Nu de contracten invullen en dan moet ik hem tegen het eind van de week hebben 
Nu dus op zoek naar een leuke geheugenkaarjte. Zijn er grote verschillen in snelheid en stroomverbruik? Welke kaartjes zijn aan te bevelen.
Nu dus op zoek naar een leuke geheugenkaarjte. Zijn er grote verschillen in snelheid en stroomverbruik? Welke kaartjes zijn aan te bevelen.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Na Update van de Firmware is de Software van Mobiele TV van KPN verdwenen, nadat ik tracht contact te maken met kpnvandaag om de software opnieuw te installeren krijg ik ineens de melding dat ik niet het juiste abonnement heb!? Vanmorgen deed ie het nog!
Iemand ook inmiddels geconfronteerd met dit (voor mij) onverklaarbare raadsel?
Iemand ook inmiddels geconfronteerd met dit (voor mij) onverklaarbare raadsel?
betekend deze update dat je echt nooit meer een out of memory error zult zien? (1 van de hoofdredenen dat ik nog op mijn n95 8gb wacht)
edit: lees net dit op all about symbian: als een comment:
* Able to play YouTube videos straight off official website. Playback runs smoother than before, however, video quality isn't that great though, when compared to the experience I get from viewing on my iPod Touch.
kan iemand dat bevestigen!?
edit: lees net dit op all about symbian: als een comment:
* Able to play YouTube videos straight off official website. Playback runs smoother than before, however, video quality isn't that great though, when compared to the experience I get from viewing on my iPod Touch.
kan iemand dat bevestigen!?
[ Voor 53% gewijzigd door cuberob op 26-11-2007 15:59 ]
Dat is ook het beste wat je kan doen... Heb ookal 3x gemailt ofzo... En een GPS lock is echt bullshit... De Api's voor het benaderen van de GPS is gewoon openbaar.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:45:
[...]
Als iedereen hier dit nu eens naar TomTom support stuurt worden ze misschien wakker. Ze blijven het probleem bij Nokia leggen...
TomTom kan het als enige niet
Route66 kan het
Garmin kan het (Hun grootste concurent)
Navigon kan het
Nav4all kan het.
Google Maps
Shozu
Psiloc Photo Tagger
En wel nog meer... Ik heb 1x gelezen dat ze het niet willen ondersteunen, omdat de gps te slecht zou zijn, en dat ze daarom niet hun product erop willen doen, omdat het geen garanties geeft voor een goed navigatie ofzo... Nou 1) dat maak ik zelf wel uit. Desnoods geven ze er een waarschuwing bij... En 2) met andere werkt het ook prima, zeker met A-gps.
Dus gewoon met ze allen TomTom stalken...
Verwijderd
Mau_Maus schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:56:
[...]
Dat is ook het beste wat je kan doen... Heb ookal 3x gemailt ofzo... En een GPS lock is echt bullshit... De Api's voor het benaderen van de GPS is gewoon openbaar.
TomTom kan het NIET
Route66 kan het
Garmin kan het (Hun grootste concurent)
Navigon kan het
Nav4all kan het.
Google Maps
Shozu
Psiloc Photo Tagger
En wel nog meer... Ik heb 1x gelezen dat ze het niet willen ondersteunen, omdat de gps te slecht zou zijn, en dat ze daarom niet hun product erop willen doen, omdat het geen garanties geeft voor een goed navigatie ofzo... Nou 1) dat maak ik zelf wel uit. Desnoods geven ze er een waarschuwing bij... En 2) met andere werkt het ook prima, zeker met A-gps.
Dus gewoon met ze allen TomTom stalken...
Zelfs de 8GB versie heeft out of memory errors. Dus verwacht er niet teveel van.cuberob schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:53:
betekend deze update dat je echt nooit meer een out of memory error zult zien? (1 van de hoofdredenen dat ik nog op mijn n95 8gb wacht)
Echter, ik krijg zelden tot nooit deze melding.
Maar ik heb dan ook bijna geen extra software op mijn telefoon. Alleen Handy Taskman en Route 66.
Verwijderd
Ik ga d'r ook nog maar eens een mailtje aan wagen... Heeft er iemand een email adres wat niet van de 'support' afdeling is.. Wil wel eens een mailtje aan weagen naar de verkoop of marketing afdeling, waarom ze geen producten meer willen verkopen bij TT tegenwoordigpatrickt35 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:58:
[...]
Zelfs de 8GB versie heeft out of memory errors. Dus verwacht er niet teveel van.
Maar ik heb dan ook bijna geen extra software op mijn telefoon. Alleen Handy Taskman en Route 66.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 16:00 ]
Verwijderd
De 8GB heeft na opstarten meer dan 90mb vrij geheugen, nog steeds 3x zo veel als de n95 classic met firmware v20. Out of memory meldingen zijn vast en zeker nog mogelijk, maar alleen bij mensen die echt álles tegelijk opstarten. Alles tegelijk opstarten noem ik dan ook vragen om moeilijkheden, als ik dat op mijn computer doet is hij ook binnen no time out of memory.patrickt35 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:58:
[...]
Zelfs de 8GB versie heeft out of memory errors. Dus verwacht er niet teveel van.
Startpost lezen is ook een kunst:MichaelK1985 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:06:
Backup zet alleen programma's en enkele settings terug, ook naar mijn ervaring geen contacten en berichten.Let op! Voor iedereen die wil updaten van versie 11 naar 12:
Het is gebleken dat een backup die gemaakt is onder versie 11 vaak niet terug te zetten is onder versie 12. Aan te raden is om in plaats van de backup functie in PC Suite gebruik te maken van Outlook om je contacten en agenda items over te zetten. Het is gebleken dat Outlook wel werkt na een software update en PC Suite (vaak) niet.
[ Voor 6% gewijzigd door xahmol op 26-11-2007 16:16 ]
Of misschien is lezen voor jouw wel een kunst.
Ze hebben een discussie over het terugplaatsen van een back-up na de firmware upgrade naar v20.0.015
@xahmol: "startpost lezen is ook een kunst?"
Misschien moet jij iets beter het topic lezen voordat jij commentaar op andere gaat geven!
Dit gaat namelijk om firmware V20 en niet V12.
V20 is de nieuwste en gezien de tijd en datum van z'n post gaat hij dus van of V11 of V12 naar V20
Anyway...
Wat ik wilde weten is of mensen het leuk zouden vinden om na de flash ook de nodige bevindingen neer te zetten.
Zijn de claims van bijvoorbeeld de response tijd van de camera waar?
Start deze ook sneller op?
Is de algehele laad en opstart tijd van de telefoon sneller sinds deze firmware?
Hoe dan ook...
Ik ga uiteraard deze firmware maar eens snel erop zetten en kijken of het was is!
Mochten er nog geen "verslagen" zijn zal ik deze week eens wat neer zetten van mijn eigen bevindingen!
Misschien moet jij iets beter het topic lezen voordat jij commentaar op andere gaat geven!
V20 is de nieuwste en gezien de tijd en datum van z'n post gaat hij dus van of V11 of V12 naar V20
Anyway...
Wat ik wilde weten is of mensen het leuk zouden vinden om na de flash ook de nodige bevindingen neer te zetten.
Is de algehele laad en opstart tijd van de telefoon sneller sinds deze firmware?
Hoe dan ook...
Ik ga uiteraard deze firmware maar eens snel erop zetten en kijken of het was is!
Mochten er nog geen "verslagen" zijn zal ik deze week eens wat neer zetten van mijn eigen bevindingen!
Weet ik (sorry, bedoelde mijn post niet zo negatief als hij kennelijk klonk en ik kennelijk op tenen ben gaan staan), bedoelde alleen om aan te geven dat als de backup van FW 11 naar 12 geen contacten terugzet, het naar mijn mening niet zo gek is dat de backup dit van 12 naar 20 waarschijnlijk ook niet doet. Backuppen gebeurt door de PC Suite applicatie die niet geupgrade is, volgens mij heeft de FW versie daar niet heel veel me te maken.Of misschien is lezen voor jouw wel een kunst.
Ze hebben een discussie over het terugplaatsen van een back-up na de firmware upgrade naar v20.0.015
Blijft dat het natuurlijk redelijk bespottelijk is dat Nokia software schrijft onder de naam Backup dat alles wat nu net belangrijk is NIET backupped.
[ Voor 11% gewijzigd door xahmol op 26-11-2007 16:21 ]
1)Telefoon start sneller opDarkwolf_1982 schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:17:
@xahmol: "startpost lezen is ook een kunst?"
Anyway...
Hoe dan ook...
2)Schuif je de telefoon open naar multimediastand, draaid alleen het scherm.
3)Bijna het dubbele aan RAM geheugen vrij, waardoor je veel sneller door het menu bladert.
4)Cam is bijna 3x zo snel geworden
5)Menu structuur wat verandert
6)Waar is Snakes gebleven?
Ben ik het mee eens, maar het is nog niet mogelijk om bv. Youtube in de browser te kijken, de flashplayer is dus niet geupdated naar versie 3patrickt35 schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:22:
[...]
1)Telefoon start sneller op
2)Schuif je de telefoon open naar multimediastand, draaid alleen het scherm.
3)Bijna het dubbele aan RAM geheugen vrij, waardoor je veel sneller door het menu bladert.
4)Cam is bijna 3x zo snel geworden
5)Menu structuur wat verandert
6)Waar is Snakes gebleven?

Het gekke is dat een oudere backup terug zetten wel lukt haha. En een nieuwe die ik net gemaakt heb niet.
Probeer nu via Noki, alles terug te krijgen.
Probeer nu via Noki, alles terug te krijgen.
Everything Can Help!
Soooo, door je galerij bladeren gaat vlug zeg.
Damn! ik maak een backup alles gaat goed, ik doe de update zoals ik al eerder gedaan hebt en welke gewoon werkte. Blijf verder met me poten van de telefoon en computer af. Wat gebeurt er halverwege de update hij knalt de usb verbinding eruit
... telefoon pleurt uit en gaat niet meer aan.. heb ik hem nu gebricked?? ... garantie
?
Welke productcode heeft je toestel? Mijn unbranded 0548825 (GERMANY) is ook nog niet bijgewerktmartincm schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:59:
Vind het heel raar, zowel de NL als de ENG versie van de Nokia Software Updater geven aan dat de versie op mijn N95 hetzelfde is als de, volgens hen, meest recente (12.0.0.13 dus.....)
-- Edit --
En verder: is er enige wijziging in de geluidskwaliteit met de nieuwe firmware? Zoals ik gisteren al postte vind ik dat mijn N95 met fw12 een eigenlijk onaanvaardbare hoeveelheid ruis produceert op lagere volumes. Hebben ze daar nog iets aan kunnen doen?
Ik heb net exact hetzelfde gehad. Ik weet ook niet wat ik moet doen. Batterij eruit stond erBlowFish schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:38:
Damn! ik maak een backup alles gaat goed, ik doe de update zoals ik al eerder gedaan hebt en welke gewoon werkte. Blijf verder met me poten van de telefoon en computer af. Wat gebeurt er halverwege de update hij knalt de usb verbinding eruit... telefoon pleurt uit en gaat niet meer aan.. heb ik hem nu gebricked?? ... garantie
![]()
?
maar Nokia logo bleef gewoon staan. Opnieuw proberen en nu staat er dat het nog 47 minuten duurt. Volgens mij is hij nu stuk of niet?
EDIT:
Gelukkig is de firmware upgrade gelukt. Aanwijzingen gevolgt op het scherm en nu is alles weer goed. Behalve de backup dan want die krijg ik weer niet terug via PC Suite.
[ Voor 11% gewijzigd door MichaelK1985 op 26-11-2007 16:51 ]
Everything Can Help!
Ik heb 0536065 (EURO 2), maar heb het zoals toentertijd (van 11 naar 12) maar met de bekende workaround gedaan. Ik kan niet wachten op de update namelijk.......Fuzzillogic schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:39:
[...]
Welke productcode heeft je toestel? Mijn unbranded 0548825 (GERMANY) is ook nog niet bijgewerktHeeft iemand een idee hoelang het normaal gesproken duurt voordat de updates beschikbaar komen voor de diverse regio-toestellen? Een oplossing zou om de productcode te veranderen naar EURO1, maar als blijkt dat straks of morgen de update beschikbaar komt voor mijn code, dan wacht ik daar wel op.
En verder: is er enige wijziging in de geluidskwaliteit met de nieuwe firmware? Zoals ik gisteren al postte vind ik dat mijn N95 met fw12 een eigenlijk onaanvaardbare hoeveelheid ruis produceert op lagere volumes. Hebben ze daar nog iets aan kunnen doen?
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Je hoef niet te wachten, die is er al.martincm schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:07:
[...]
Ik heb 0536065 (EURO 2), maar heb het zoals toentertijd (van 11 naar 12) maar met de bekende workaround gedaan. Ik kan niet wachten op de update namelijk.......
PFF heb hem ook maar ff uitgezeten dacht dat hij broke was maar indd dit deed de trick. damn schrok me rot straks me foon 3 weken kwijt voor reperatie, wow damn !! ff nog in de na schok hierMichaelK1985 schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:46:
[...]
Ik heb net exact hetzelfde gehad. Ik weet ook niet wat ik moet doen. Batterij eruit stond er
maar Nokia logo bleef gewoon staan. Opnieuw proberen en nu staat er dat het nog 47 minuten duurt. Volgens mij is hij nu stuk of niet?
EDIT:
Gelukkig is de firmware upgrade gelukt. Aanwijzingen gevolgt op het scherm en nu is alles weer goed. Behalve de backup dan want die krijg ik weer niet terug via PC Suite.
De update is er inderdaad, maar somehow ziet zag mijn NSU die update niet (waarschijnlijk prod code) en nu dus wel........patrickt35 schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:08:
[...]
Je hoef niet te wachten, die is er al.
-- Edit --
Update netjes gelukt.... nu maar ff op de testbank leggen.....
[ Voor 11% gewijzigd door martincm op 26-11-2007 17:22 ]
Hoe kan ik me gegevens naar de memorycard kopieeren? Wil namelijk geen backup met PC Suite terugzetten en eigenlijk wel graag me contactpersonen en eventueel me berichten bewaren. Alleen kan ik nergens deze optie vinden
Sjips... ze hebben inderdaad het multimedia menu eruit gesloopt.
Nu weet ik dat deze niet zo beroemd was en het een soort "test" was van Nokia om te kijken of het wat is, maar ik vond deze zeer fancy en gebruikte ik ook vrij regelmatig voor bepaalde dingen.
De spelletjes zijn inderdaad uit de firmware gehaald (SystemRush demo ook namelijk).
Ik denk dat dit een slimme move is om je nieuwe nGage applicatie uit te gaan proberen.
Zal zo eens kijken maar volgens mij kun je ze via dat nieuwe nGage system gewoon downloaden en uiteraard gratis.
Nu weet ik dat deze niet zo beroemd was en het een soort "test" was van Nokia om te kijken of het wat is, maar ik vond deze zeer fancy en gebruikte ik ook vrij regelmatig voor bepaalde dingen.
De spelletjes zijn inderdaad uit de firmware gehaald (SystemRush demo ook namelijk).
Ik denk dat dit een slimme move is om je nieuwe nGage applicatie uit te gaan proberen.
Zal zo eens kijken maar volgens mij kun je ze via dat nieuwe nGage system gewoon downloaden en uiteraard gratis.
Op zoek naar een hier en daar gemeld piepend beeldscherm - je moet wat te doen hebben - hoorde ik met mijn oor op het toetsenbord, in stand-by, een zacht tikkend gepiep. Bij verbinding wordt dit luider en meer continu. Het lijken wel modemgeluidjes. Het profiel offline geeft stilte. Naar mijn idee komt het niet van het beeldscherm. Zijn er meer die dit hebben?
Ook N95, maar hier geeft NSU aan dat v12 de nieuwste is.
Geen branded phone
CODE: 0546669
Geen branded phone
CODE: 0546669
[ Voor 10% gewijzigd door abcor2003 op 26-11-2007 18:24 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.