Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.815 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:21:
[...]

Ik heb zelf het idee dat de 2 6Gb's die ik heb sneller zijn als de standaard 1Gb van nokia.
Of ligt dit aan mij?
Er zit inderdaad verschil in (lees/schrijf)snelheid tussen de verschillende geheugenkaarten:
Uit eigen ervaring weet ik dat Sandisk vrij traag is. Maar Kingston (made in Japan) is een stuk sneller. Het klinkt vreemd maar dit geld alleen voor de Kingston geproduceerd in Japan. Die uit Taiwan komt n.l. uit een andere fabriek en is weer trager :)
met dit programma kan je de snelheid testen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:56
Fuzzillogic schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:19:
Even nieuwsgierig voor wat ik kan verwachten: de Nokia service centers, kunnen die ook toestellen ter plekke ruilen? Of kunnen ze iig meer dan "kapotte frontjes vervangen" en "software updaten"? Ik heb dus ruzie met de auto-focus van m'n hagelnieuwe N95, en zou het bijzonder vervelend vinden als een hagelnieuw toestel gelijk alweer 2 weken 'in reparatie' moet, als blijkt dat de servicecentra's zelf eigenlijk alleen een soort van loket zijn.
Ze kunnen tot een bepaald niveau alle reparaties ter plekke verrichten. Ik heb nu zelf net meegemaakt dat ze iets niet konden. Daarmee moest ik terug naar de leverancier, die het via zijn eigen geautoriseerd servicecentrum afhandelt.
Je consumentenrechten moet je laten gelden bij je leverancier. Een van de rechten is een nieuw exemplaar. maar pas nadat je de leverancier de kans hebt gegeven het gebrek te herstellen. En ja, dat kan wat tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:35

robertwebbe

Robert Webbe

peerke63nl schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:46:
@Robertwebbe....
Ik kan dus niet bellen of gebeld worden...
Ook als ik niet bezig ben met een UMTS-HSDPA verbinding o.i.d. Dus toestel staat dan gewoon standby. Gaat jou verhaal dan nog steeds op??
Nee, dan heb je een ander probleem... Kan van alles zijn. Lijkt me niet zo zeer een algemeen KPN probleem dan (anders hadden meerdere mensen zich al wel gemeld). Vreemde is overigens wel dat je eerder meldde dat je het ook had met een 6680, die heeft alleen UMTS-GPRS en geen UMTS-HSDPA. Wellicht staat er in het KPN systeem iets vreemds ingesteld. Ik zou als ik jou was de klantenservice eens vragen en hen verzoeken eens wat dieper in jouw probleem te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om lightsaber werkend te krijgen moet je ook de n95 accelerometer installeren.

http://www.symbian-guru.c...95AccelerometerPlugin.sis

Zodra deze beide geinstalleerd zijn op je mobiel (via instrumenten en bestandbeheer) moet deze werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Sjengcity schreef op zondag 18 november 2007 @ 05:21:
[...]
Die kun je gewoon downloaden vanaf de site van Psiloc.
Nee dat is dus versie 1.12. Ik wil versie 1.11

En als je dan al ergens oude versies kan downloaden vanaf hun site geef me dan een link waar dat is, dank

[ Voor 19% gewijzigd door Mau_Maus op 18-11-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
erikd_o schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:16:
[...]

Ze kunnen tot een bepaald niveau alle reparaties ter plekke verrichten. Ik heb nu zelf net meegemaakt dat ze iets niet konden. Daarmee moest ik terug naar de leverancier, die het via zijn eigen geautoriseerd servicecentrum afhandelt.
Je consumentenrechten moet je laten gelden bij je leverancier. Een van de rechten is een nieuw exemplaar. maar pas nadat je de leverancier de kans hebt gegeven het gebrek te herstellen. En ja, dat kan wat tijd kosten.
Ik zal het zien. Dinsdag heb ik een afspraak. Dat klinkt op zich positief, dat je dan direct met de servicemedewerker kunt spreken ipv e.o.a. nitwit die als doorgeefluik fungeert.

En dat de leverancier je eerste aanspreekpunt is bij problemen klopt helemaal. En ze hebben het eerste toestel ook gewoon geruild voor een nieuw exemplaar, hoewel ze dat volgens mij niet verplicht zijn. Ze hebben sowieso het recht om je eerst door te verwijzen naar de Nokia-service. Pas als je er met hen niet uitkomt, kun je je weer wenden tot de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:11:
[...]

Nee dat is dus versie 1.12. Ik wil versie 1.11

En als je dan al ergens oude versies kan downloaden vanaf hun site geef me dan een link waar dat is, dank
Ik ben wel 1.10 voor je tegengekomen, misschien kun je er wat mee?

klik

1.11 is moeilijk te vinden ben ik achter gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:50:
[...]

Ik ben wel 1.10 voor je tegengekomen, misschien kun je er wat mee?

klik

1.11 is moeilijk te vinden ben ik achter gekomen ;)
Klopt... bedankt voor het zoeken ieder geval.

1.10 is inderdaad nog wel makkelijk te vinden, maar die gebruikt DRM bla bla 2. En vanaf 1.11 is het DRM 3. Als ik 1.10 installeer werkt me irRemote niet meer, want die gebruikt ook DRM 3. En je kan ze niet naast elkaar draaien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:25:
[...]

Dit probleem ligt inderdaad aan het KPN netwerk, dat werkt momenteel alleen nog maar Single-RAB in HSDPA modus..
Is dat dan ook de oorzaak van het feit dat ik al dagen geen 3,5G icoontje
meer zie staan, maar een 3G icoontje ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
peerke63nl schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:46:
@Cloudje

Ik kom er achter als ik zelf wilgaan bellen... duurt soms paar uur voor het voorbij is.

@Robertwebbe....
Ik kan dus niet bellen of gebeld worden...
Ook als ik niet bezig ben met een UMTS-HSDPA verbinding o.i.d. Dus toestel staat dan gewoon standby. Gaat jou verhaal dan nog steeds op??

Cheerio
P.
Je kunt inkomende en/of uitgaande gesprekken blokkeren, mogelijk heb die per ongeluk geactiveerd?
Als dat niet het geval is kun je de telefoon eens even op de GSM modus zetten i.p.v. dual modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:39
Via de N95 kan ik keurig mijn mail binnen halen.
Is het echter ook mogelijk om mail te versturen? Iemand die een gratis uitgaande mail server weet o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Robbie T schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:19:
Via de N95 kan ik keurig mijn mail binnen halen.
Is het echter ook mogelijk om mail te versturen? Iemand die een gratis uitgaande mail server weet o.i.d?
Je kunt vaak gewoon je eigen provider gebruiken, door ook voor SMTP 'in te loggen' met je accountgegevens.

Let op: door een stupide bug in de firmware kun je geen SSL encryptie gebruiken. TLS is wel mogelijk als je provider dat ondersteunt. Encryptie is toch wel fijn als je je realiseert dat GPRS/UMTS zelf niet encrypted is en dus iedereen binnen een gebied van zo'n (maximaal) 3200km^2 jouw logingegevens en e-mail zou kunnen onderscheppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Zijn er dan helemaal geen mensen die ECHT positief zijn over hun N95 of N95 8 GB ???

Wil(de) wachten op de 8 gb versie, maar zie alleen maar negatieve berichtjes.

Wat is anders een goed alternatief ??? Iemand.....................

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Fuzzillogic schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:50:
[...]

Je kunt vaak gewoon je eigen provider gebruiken, door ook voor SMTP 'in te loggen' met je accountgegevens.

Let op: door een stupide bug in de firmware kun je geen SSL encryptie gebruiken. TLS is wel mogelijk als je provider dat ondersteunt. Encryptie is toch wel fijn als je je realiseert dat GPRS/UMTS zelf niet encrypted is en dus iedereen binnen een gebied van zo'n (maximaal) 3200km^2 jouw logingegevens en e-mail zou kunnen onderscheppen!
Ja, ik heb een abbo van XS4all, echter krijg ik mijn mail binnen vanaf onze eigen website en gebruik dus niet de inkomende mail van xs4all. Daardoor gebruik ik ook een ander wachtwoord.

Als ik bij uitgaande server invul: smtp.xs4all.nl en ik stel tls/ssl encryptie in, en poort 25 gebeurt er niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Robbie T schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:16:
[...]
Als ik bij uitgaande server invul: smtp.xs4all.nl en ik stel tls/ssl encryptie in, en poort 25 gebeurt er niks :(
SSL werkt dus sowieso niet. TLS schijnt van wel, maar ik kan het ook niet testen omdat m'n provider het niet ondersteunt.

En probeer het eerst eens of TLS wel werkt vanaf een normale PC-client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Robbie T schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:16:
[...]

Ja, ik heb een abbo van XS4all, echter krijg ik mijn mail binnen vanaf onze eigen website en gebruik dus niet de inkomende mail van xs4all. Daardoor gebruik ik ook een ander wachtwoord.

Dan kun je als het goed is ook gewoon de mailserver gebruiken waar jij je mail vandaan haalt met ook de inloggegevens daarvan. Dus gewoon smtp.joumailserver
robotjoek schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:03:
Zijn er dan helemaal geen mensen die ECHT positief zijn over hun N95 of N95 8 GB ???

Wil(de) wachten op de 8 gb versie, maar zie alleen maar negatieve berichtjes.

Wat is anders een goed alternatief ??? Iemand.....................
Tuurlijk wel!!! Hier zijn heel veel mensen zelfs die zeer tevreden zijn met hun N95.
Houd wel in gedachte dat dit een forum is om de technische kanten en eventuele problemen te bespreken over de telefoon en niet om zo vaak mogelijk te zeggen dat je o zo gelukkig bent met je telefoon ;)

Vanaf dag 1 ben ik echt heel tevreden over deze telefoon en ik zou nog altijd dezelfde kopen als ik nu een nieuwe moest kopen (ja ok misschien de 8GB maar ok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hoi Sjeng ;)

Niet intressant voor iedereen denk ik, maar kan je mij nog vertellen of je die v1.11 kon vinden van Psiloc miniGPS, want op hun site staat alleen 1.12

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Mau_Maus schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:57:
Hoi Sjeng ;)

Niet intressant voor iedereen denk ik, maar kan je mij nog vertellen of je die v1.11 kon vinden van Psiloc miniGPS, want op hun site staat alleen 1.12

thnx
Nop sorry, heb zelf ook 1.10 :(
check ff je mail als je wil mbt de sp

[ Voor 7% gewijzigd door digital-IMEI op 18-11-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Sjengcity schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:46:
[...]
Dan kun je als het goed is ook gewoon de mailserver gebruiken waar jij je mail vandaan haalt met ook de inloggegevens daarvan. Dus gewoon smtp.joumailserver
Het punt is namelijk dat ik thuis ook gewoon de mail server gebruik van xs4all.nl, dat werd ons toen ook verteld door het bedrijf wat voor ons de website heeft gemaakt.

Gaat om deze website: www.dekleinewielen.nl. Ik heb dan ook een mail adres wat eindigt op: @dekleinewielen.nl. En de mail word binnengehaald via mail.holidaymedia.nl maar die hebben geen smtp voor uitgaand.

Zal ze wel eens mailen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Heb nu de remotecontrol op me n95 van Psiloc, geweldig programma! werkt perfect op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Ik ondek zojuist weer een nieuwe "functie"
Niet echt veel spannends maar viel me nu pas op dat als je je multimedia menu wat langer open hebt staat je "menu" weg fade. Je ziet dan alleen nog maar de achtergrond die scherper wordt en wat naar de voorgrond komt.
Als je op een knop druk fade je menu weer tevoorschijn en de achtergrond wordt weer wazig....

Niets spannends maar was me nog nooit eerder opgevallen :D

Even een oproep aan de 8GB bezitters: Kan iemand mij vertellen welke firmware versie de 8GB heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
peerke63nl schreef op zondag 18 november 2007 @ 03:40:
[...]

Nou... verschillende keren geinstalleerd in telefoongeheugen... maar wil echt niet opstarten...
Wel jammer
Maar dan maar zonder geluidjes....
Idem hier...
Op de telefoon van mijn pa geïnstalleerd maar dat ding wil niet starten ...
En vlak daarna geen ontvangst meer en continu de melding "Registratie SIM-kaart mislukt..." :/
Wel niet leuk op het toestel van iemand anders :| .
Geen idee of er een causaal verband is .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
DieterVDW schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:54:
[...]

Idem hier...
Op de telefoon van mijn pa geïnstalleerd maar dat ding wil niet starten ...
En vlak daarna geen ontvangst meer en continu de melding "Registratie SIM-kaart mislukt..." :/
Wel niet leuk op het toestel van iemand anders :| .
Geen idee of er een causaal verband is .. ?
Werkt hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
Dat accelerometer progje wel niet geïnstalleerd, las maar net dat je dat ook nodig hebt.
Dat zal wel het probleem geweest zijn.

Maar die melding "Registratie SIM-kaart mislukt" klinkt wel onheilspellend.
En hij heeft blijkbaar problemen dat mensen hem soms bellen en onmiddellijk op de voice-mail terecht komen. Weet er iemand of het proximus netwerk (België) Single-RAB is of niet?
Allicht zit 'm daar het probleem ook ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al uitval problemen door de batterij connectie? Heb even gecheckt waarom de N95 uitvalt bij schokken (lees regulier gebruik). Maar het is omdat de batterij niet voldoende tegen de batterij contacten gedrukt blijft. Relatief simpel op te lossen met wat extra duckt tape. Helaas vervang ik dus wel de batterij vaak. (lees 2 batterij ladingen per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de duidelijkheid, dit komt omdat ik een heavy user ben. Alle batterij save mogelijkheden gebruik ik al. Dus batterij uitval komt ook door slijtage, door het vele gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Voor iedereen (w.o. Robbie T) met een probleem met de uitgaande mail verzending; in deeltje 6 heb ik al eens een oplossing voor dit probleem besproken:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28481793#28481793.
Sjengcity schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:52:
[...]
Even een oproep aan de 8GB bezitters: Kan iemand mij vertellen welke firmware versie de 8GB heeft?
10.0.021 (met productcode 0558190)
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:51:
[...]
Nee, SingleRAB heeft daar niets mee te maken. Je kunt immers niet eens gebruik maken van HSDPA. In jouw geval zou ik ook de klantenservice bellen.
Megalodon_67 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:13:
[...]
Je kunt inkomende en/of uitgaande gesprekken blokkeren, mogelijk heb die per ongeluk geactiveerd?
Als dat niet het geval is kun je de telefoon eens even op de GSM modus zetten i.p.v. dual modus.
Ik zou hem alleen op GSM only modus zetten als je telefonische bereikbaarheid de hoogste prioriteit heeft. Je gaat immers wel terug van max. 1,8 Mbit/sec naar max. 5,5 kBit/sec. Voor simpele e-mailtjes is dat nog wel te doen maar downloaden.... Het is 1/335e.

[ Voor 86% gewijzigd door robertwebbe op 18-11-2007 22:01 . Reden: Merging meerdere antwoorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
robertwebbe schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:48:
Voor iedereen (w.o. Robbie T) met een probleem met de uitgaande mail verzending; in deeltje 6 heb ik al eens een oplossing voor dit probleem besproken:

[...]

10.0.021 (met productcode 0558190)
Super Robert! Dankje, ik ga het toevoegen aan de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Megalodon_67 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:13:
[...]

In GSM-modus werkt t gewoon wél... kan bellen/gebeld worden en GPRS werkt ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T

HELD! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik gebruik zelf als alternatieve smtp-server: smtp.euronet.nl. Blijkt goed geaccepteerd te worden. Heb zelf KPN abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke site met N95 ( 8GB) foto`s en video :)

klikkerdeklik :)

Blijken toch wat verschillen tussen de 2 phones te zitten kwa camera, hetzij wel minimaal

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:31:
Voor de duidelijkheid, dit komt omdat ik een heavy user ben. Alle batterij save mogelijkheden gebruik ik al. Dus batterij uitval komt ook door slijtage, door het vele gebruik.
Ik heb de telefoon nu 3 weken, en heb ook dat die uitvalt, dit gebeurd alleen als ik aan de bovenkant tik of stoot. Zou dit met de batterij te maken kunnen hebben waar jij het over hebt?

En waar moet ik dat tape tussen doen?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:49
rikadoo schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:09:
En waar moet ik dat tape tussen doen?
...tussen de contactjes van de batterij en phone natuurlijk...
Waar zou je de tape tussen doen als je het contact tussen batterij en phone beter wilt maken?
Let er wel op dat die gebruiker vaak zijn batterij verwisselt, dat betekent dat de verende contactjes hun verende capaciteit gedeeltelijk zijn verloren. Dus het is GEEN probleem waar elke N95 (8GB) mee te maken heeft.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opviel in het HTC Touch Cruise topic, is dat dat model met TomTom wordt geleverd.. Dat model heeft ook een ingebouwde GPS ontvanger, dus zou TomTom denk ik snel met een patch moeten komen voor o.a. de n95 en n82..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:33:
Wat mij opviel in het HTC Touch Cruise topic, is dat dat model met TomTom wordt geleverd.. Dat model heeft ook een ingebouwde GPS ontvanger, dus zou TomTom denk ik snel met een patch moeten komen voor o.a. de n95 en n82..?
ik zou er niet op hopen, tomtom werkt al langer met interne gps ontvangers van windows mobile devices. (tytn II, E-ten x800, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is met windows mobile 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:23:
[...]

...tussen de contactjes van de batterij en phone natuurlijk...
Waar zou je de tape tussen doen als je het contact tussen batterij en phone beter wilt maken?
Let er wel op dat die gebruiker vaak zijn batterij verwisselt, dat betekent dat de verende contactjes hun verende capaciteit gedeeltelijk zijn verloren. Dus het is GEEN probleem waar elke N95 (8GB) mee te maken heeft.
Ik heb de tape (ducttape) als een heel klein strookje op de bodem van de batterij bak geplaatst. Zeg maar aan de andere kant van waar je de mini USB ingang hebt. Maar alleen op het midden gedeelte. Dus echt midden. Rechts en links is nog vrij dus. Dit geeft net genoeg ruimte om de batterij er weer makkelijk uit te krijgen, maar wel genoeg druk omhoog. En ja alle problemen waren daarmee gelijk verholpen.

Overigens is dit niet een veer mechanisme. De contact punten in de N95 veren namelijk niet. De glijden in de batterij die de contact punten dient te omklemmen.

En inderdaad een heavy user hier. Dus bij regulier gebruik zal vast dit probleem niet ontstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Weet iemand of het uitmaakt of ik een AC-3 lader gebruik ipv de bijgeleverde AC-5. Ze hebben beide dezelfde connector en uitgangsspanning (5V) maar de AC-3 kan maar 350mA aan, terwijl de AC-5 800mA kan leveren.

De weerstand van de accu (R) veranderd niet, dus als U=I*R levert dit een vaste I op. Alleen weet ik niet of deze boven de 350mA ligt... en zo ja, kan de lader dan defect raken???

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cuberob schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:51:
[...]

ik zou er niet op hopen, tomtom werkt al langer met interne gps ontvangers van windows mobile devices. (tytn II, E-ten x800, etc)
En ook al vrij lang met de HTC P3300 bijvoorbeeld, toch ook een toestel wat al geruime tijd op de markt is. Blijkbaar is het heel moelijk om iets voor de N95 te maken :S Een gratis leverancier als Nav4all heeft het nog beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

Eastside schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:34:
Weet iemand of het uitmaakt of ik een AC-3 lader gebruik ipv de bijgeleverde AC-5. Ze hebben beide dezelfde connector en uitgangsspanning (5V) maar de AC-3 kan maar 350mA aan, terwijl de AC-5 800mA kan leveren.

De weerstand van de accu (R) veranderd niet, dus als U=I*R levert dit een vaste I op. Alleen weet ik niet of deze boven de 350mA ligt... en zo ja, kan de lader dan defect raken???
De laadstroom zal in het begin wel meer zijn dan wanneer ie vol is.
Heb zelf een usb-lader en die poort geeft max 500mA. Gaat prima, dus waarom zou je het niet proberen?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:40:
[...]

En ook al vrij lang met de HTC P3300 bijvoorbeeld, toch ook een toestel wat al geruime tijd op de markt is. Blijkbaar is het heel moelijk om iets voor de N95 te maken :S Een gratis leverancier als Nav4all heeft het nog beter voor elkaar.
Nokia heeft toch een eigen kaartenmaker ( Navteq ) da`s een concurrent van Tom Tom / Tele Atlas. Misschien dat het daar mee te maken heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Van het weekend de N95 in ontvangst mogen nemen.

Nu zit er een oor-telefoon bij met microfoon. Die gebruik ik voor in de auto; lekker makkelijk.

Alleen is die van Nokia lang, lelijk en er zit zo'n plastic afstandsbediening in..
Kan ik gewoon een simpele oor-telefoon aansluiten met microfoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

IMadeLove2MyN95 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:10:
Vraagje: Ik ben op zoek naar een autosteun voor de N95. Ik heb online al wat shops afgezocht en Brodit is wel een bekende naam waarnaar ik heb gezocht, maar ik heb nog niet echt wat kunnen vinden. Ik wil een zuignap zodat ik hem in meerdere auto's kan gebruiken. Hoeft niet i.c.m. een (BT) carkit, gewoon een passieve houder waarbij je een losse autolader gebruikt. Iemand tips? Misschien een ander merk dat goed bevalt? Alvast bedankt!

EDIT: Iemand ervaring met deze unit? Hij is niet duur, maar kan de slider nog wel omhoog?
Ik heb de reviews gelezen die bij deze link staan, maar ik vraag me af of de telefoon niet andersom in de houder kunt doen... dan zitten de "boven en onder" bevestigingen links en de "midden" bevestiging zit dan tussen de gallerij en de volume knop... Wie heeft deze lader en kan vertellen of dit kan...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

SileX schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:44:
Van het weekend de N95 in ontvangst mogen nemen.

Nu zit er een oor-telefoon bij met microfoon. Die gebruik ik voor in de auto; lekker makkelijk.

Alleen is die van Nokia lang, lelijk en er zit zo'n plastic afstandsbediening in..
Kan ik gewoon een simpele oor-telefoon aansluiten met microfoon ?
Een oortelefoon kan prima, alleen weet ik niet of er ook andere oortelefoons zijn dit een mic hebben en passen op de n95. Het is zo'n jack plug met 4 ipv 3 polen. GND SoundL SoundR VIDEO
Ursamajor schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:03:
[...]

De laadstroom zal in het begin wel meer zijn dan wanneer ie vol is.
Heb zelf een usb-lader en die poort geeft max 500mA. Gaat prima, dus waarom zou je het niet proberen?
Op zich laadt ie wel, weet alleen niet of de batterij hierdoor slechter wordt (omdat ie misschien met minder vermogen laadt) Dus vandaar mijn vraag

[ Voor 27% gewijzigd door Eastside op 19-11-2007 15:46 ]

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
volgens http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=4&t=1362 is de n95 8gb gereleased!!!
hopelijk vind ik mijn toestel deze week in mijn brievenbus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:26:
[...]
Nokia heeft toch een eigen kaartenmaker ( Navteq ) da`s een concurrent van Tom Tom / Tele Atlas. Misschien dat het daar mee te maken heeft ?
Aardige suggestie, nooit bij stilgestaan. Route 66 gebruikt ook Navteq kaarten. Wellicht dat daarom Route 66 wel werkt, actieve tegenwerking door Nokia van niet-Navteq based software door de API van de interne GPS alleen aan Navteq klanten vrij te geven?

[ Voor 7% gewijzigd door xahmol op 19-11-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
cuberob schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:26:
volgens http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=4&t=1362 is de n95 8gb gereleased!!!
hopelijk vind ik mijn toestel deze week in mijn brievenbus!
Zou ik niet op rekenen. De Nokia site geeft de N95 8GB nog steeds op als verwacht toestel, en ook bij 2call.nl(daar heb ik hem besteld), nog steeds ongewijzigd 3 weken(al 2 weken lang ;) )
Als hij deze week gereleased wordt, dan zal het op het einde van de week zijn, dus dan zou er kans zijn dat volgende week de shops hun voorraden krijgen. Hoe snel is nog steeds de vraag. Ik denk dat de SP geüpdate mag worden...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Rotterdammert schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:51:

[...]

Nee, SingleRAB heeft daar niets mee te maken. Je kunt immers niet eens gebruik maken van HSDPA. In jouw geval zou ik ook de klantenservice bellen.
Klantenservice lijkt me niet nodig. Zodra ik 'iets' ga doen verandert hij
gelijk in 3,5G. Maar in standby staat er alleen 3G.

(Terwijl vroeger stond er de hele dag 3,5G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Nas T schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:46:
[...]

Zou ik niet op rekenen. De Nokia site geeft de N95 8GB nog steeds op als verwacht toestel, en ook bij 2call.nl(daar heb ik hem besteld), nog steeds ongewijzigd 3 weken(al 2 weken lang ;) )
Als hij deze week gereleased wordt, dan zal het op het einde van de week zijn, dus dan zou er kans zijn dat volgende week de shops hun voorraden krijgen. Hoe snel is nog steeds de vraag. Ik denk dat de SP geüpdate mag worden...
mja ja ik denk het ook wel. ik heb hem ook bij 2 call bestelt! kunnen we even een wedstrijdje doen wie hem als eerst heeft ;) hoop idd wel deze week zit er ook al 3 weken op te wachten en sinds ik met me N70 de sloot ben in gefietst en nu een sony erricson moet gebruiken, zit ik wel vol verwachting op een nokia te wachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accelerinvaders: http://www.speedyshare.com/977660709.html

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TYNOz schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:42:
[...]

mja ja ik denk het ook wel. ik heb hem ook bij 2 call bestelt! kunnen we even een wedstrijdje doen wie hem als eerst heeft ;) hoop idd wel deze week zit er ook al 3 weken op te wachten en sinds ik met me N70 de sloot ben in gefietst en nu een sony erricson moet gebruiken, zit ik wel vol verwachting op een nokia te wachte :)
Ik wacht ook al 3 weken op de bij 2call bestelde n95 8gb ... Laat iets weten als ik hem heb ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:36:
[...]
Klantenservice lijkt me niet nodig. Zodra ik 'iets' ga doen verandert hij
gelijk in 3,5G. Maar in standby staat er alleen 3G.

(Terwijl vroeger stond er de hele dag 3,5G)
Het lijkt me sterk dat je de hele dag 3.5G in de display zag, dan zou er iets mis zijn met je toestel. Hij behoort in idle state terug te vallen naa 3G omwille van batterijbesparing. Tenzij je de hele dag op de achtergrond iets aan had staan dat telkens een internetverbinding gebruikt (bijv. TunIn FM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
TYNOz schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:42:
[...]
Ik ken iemand die juist geen dure gsm neemt omdat hij weet dat hij stuk gaat...
Wat mij betreft mag je winnen, de n95 heeft toch wel een gebruiksaanwijzing nodig als ik dit topic lees. Zie ergens ook tegenop om weer een hoop rompslomp op de hals te halen. Maar ik ben toch benieuwd!
Als je hem hebt, mail me dan ipv voor de andere users een nutteloze post te plaatsen.
Ik wacht ook al 3 weken op de bij 2call bestelde n95 8gb ... Laat iets weten als ik hem heb ontvangen :)
Ook voor jou: mail me liever als je de telefoon hebt. Als je de eerste bent met een N95 8GB nl-versie, dan zal iedereen het wel willen horen (zonder de patserpraat erbij) ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Nas T schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:37:
[...]

Ik ken iemand die juist geen dure gsm neemt omdat hij weet dat hij stuk gaat...
Wat mij betreft mag je winnen, de n95 heeft toch wel een gebruiksaanwijzing nodig als ik dit topic lees. Zie ergens ook tegenop om weer een hoop rompslomp op de hals te halen. Maar ik ben toch benieuwd!
Als je hem hebt, mail me dan ipv voor de andere users een nutteloze post te plaatsen.
Mja heb je misschien wel gelijk in maar ik wist ook niet dat ik achter op bij me buurvrouw zou springen die dronken aan het fietsen was na een avondje gezellig gefeest te hebben bij een groot tentfeest, en daarna een bagger slootje in te rijden! En toen heb ik ondervonden dat nokia's niet van bagger houden! maar ja dat gebeurt wel eens he !

ik zal je mailen als je daar veel behoefte aan heb :)

[ Voor 6% gewijzigd door TYNOz op 19-11-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Space Invaders die gebruikt maakt van de Accelerometer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Heet nieuwtje op de fora: Nokia's RDA (soort RDP, maar dan naar een N95 ipv een Windows-bak :)) verklapt dat er een firmware v21 is. Volgens berichten op fora van mensen die ermee gespeeld hebben heeft deze software 28MB geheugen vrij na opstarten, hetgeen zou duiden op Dynamic Paging.

Nou lijkt dit wel te bevestigen dat er iig een nieuwe firmware is. Of en zo ja wanneer deze ook vrijgegeven wordt blijft natuurlijk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Wilde ik vanavond terugfietsen met met radio 538 op de N95. Ik originele headset erin pluggen. Krijg ik opeens een menutje waarin ik moet kiezen wat het voor toebehoor is. :? Heb dit nog nooit gehad. Maar wat ik ook kies, de afstandsbediening op de headset reageert niet meer. Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:44:
Heet nieuwtje op de fora: Nokia's RDA (soort RDP, maar dan naar een N95 ipv een Windows-bak :)) verklapt dat er een firmware v21 is. Volgens berichten op fora van mensen die ermee gespeeld hebben heeft deze software 28MB geheugen vrij na opstarten, hetgeen zou duiden op Dynamic Paging.

Nou lijkt dit wel te bevestigen dat er iig een nieuwe firmware is. Of en zo ja wanneer deze ook vrijgegeven wordt blijft natuurlijk de vraag.
Zeker heet, maar lijkt op interne bèta anders was het wel binnen een maand uitgegeven. Ik hoorde gerucht dat ze versie 20 overslaan en pas vanaf 30. Maarja ik hoop het echt dat 20 nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
skulldigger schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:04:
Wilde ik vanavond terugfietsen met met radio 538 op de N95. Ik originele headset erin pluggen. Krijg ik opeens een menutje waarin ik moet kiezen wat het voor toebehoor is. :? Heb dit nog nooit gehad. Maar wat ik ook kies, de afstandsbediening op de headset reageert niet meer. Kent iemand dit probleem?
Dat menu'tje hoort. Komt door het multifunctionel poort. Dus beeld, geluid, headset. Raar dat het niet meer werkt. Kies je wel de goede dan? Vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18
Eastside schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:34:
Weet iemand of het uitmaakt of ik een AC-3 lader gebruik ipv de bijgeleverde AC-5. Ze hebben beide dezelfde connector en uitgangsspanning (5V) maar de AC-3 kan maar 350mA aan, terwijl de AC-5 800mA kan leveren. ...
Sinds eind oktober j.l. gebruik ik probleemloos de AC-3E (DC5.0V en 350mA) voor de N95. Connector past prima.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakMij op 20-11-2007 01:02 . Reden: Achteraf gezien kan altijd alles beter. :+ ]

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
De originele versie 0.2 werkt prima op mijn N95-3 (fw v12). Tijdens installatie meldt hij (ten onrechte) dat het v.0.01 betreft. Na installatie heet hij "Game2D" (volgens het menu). Erg grappig en ff wennen met die accelerometer.

[ Voor 56% gewijzigd door TweakMij op 20-11-2007 03:50 . Reden: Achteraf gezien kan altijd alles beter. :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:00:
[...]

Dat menu'tje hoort. Komt door het multifunctionel poort. Dus beeld, geluid, headset. Raar dat het niet meer werkt. Kies je wel de goede dan? Vast wel
Dat menuutje hoort dan wel, maar je kunt het min of meer voorkomen door de default goed te zetten onder settings/general/enhancement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
skulldigger schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:04:
Had ik ook, ineens kwam dat menu en werkte de headset niet meer. De headset getest op een andere N95: werkte niet, andere headset op mijn telefoon: werkte.

De headset is dus kapot, ik heb hem toen bij een NSP gebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:40:
[...]

Iderm hier, word krap nu, 1 december loopt m`n huidige abbo af :D

-edit-

excuus voor ook deze post dan :D

Maar dat ga je komende weken natuurlijk wel even krijgen als de 8Gb geleverd gaan worden :)

Bij de vodafonesite kun je hem al bestellen, hij is leverbaar volgens de site _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djryan87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-08 21:12
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:29:
[...]

Iderm hier, word krap nu, 1 december loopt m`n huidige abbo af :D

-edit-

excuus voor ook deze post dan :D

Maar dat ga je komende weken natuurlijk wel even krijgen als de 8Gb geleverd gaan worden :)

Bij de vodafonesite kun je hem al bestellen, hij is leverbaar volgens de site _/-\o_
Hij zou volgens vodafone site vanaf de 16e leverbaar zijn. Hij is inmiddels ook verwijderd bij de 'coming soon' telefoons en staat gewoon in het assortiment. Echter, ik had hem al op 24-10 besteld, maar nog steeds geen bericht gehad over de levering. Vanmiddag ff contact opnemen, maja ik neem aan dat hij in de loop van de week wel komt, waarschijnlijk dat ik hem op vrijdag laat bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 02:14:
[...]

Dat menuutje hoort dan wel, maar je kunt het min of meer voorkomen door de default goed te zetten onder settings/general/enhancement
Ja ok je hebt gelijk, maar als je dat niet insteld, krijg je dat menu'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
Ssilverhaze schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:09:
Heb nu de remotecontrol op me n95 van Psiloc, geweldig programma! werkt perfect op mijn tv.
@Ssilverhaze en @pven: Vanaf welke afstand?
pven schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:02:
Iemand enig idee wat het IR-bereik van een N95 (8G) is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg waarschijnlijk deze week / begin volgende week mijn N95 8GB geleverd via Amazon.
Zal even kijken hoe / of die werkt. Maar volgens Nokia NL zou het gewoon moeten kunnen. Denk dat ik dan meteen even de NL firmware er overheen knal. Moet wel kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal! :*) Mijn eerste post in dit topic, ik heb namelijk gister de N95 besteld bij Vodafone. Lekker slim want had beter eerst het topic kunnen doorneuzen, dan was ik wellicht toch voor de 8GB versie gegaan, maar ok. En heb gelijk een aantal vraagjes die ik niet zo snel kan terugvinden in dit topic. Eerste vraag: is het mogelijk om met je N95 en het internet abbo het internet signaal door te sturen naar je laptop met WiFi ofzo, volgens mij moet het theoretisch mogelijk zijn, maar weet niet of het ook daadwerkelijk is ingebouwd. Zou wel handig zijn voor fatsoenlijk mobiel internetten met toetsenbord en groot scherm. :) Tweede vraag: bestaat er een apart topic over leuke handige software voor op de N95 of staat dat hiertussen?

Dan nog even over de camera:
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:50:
[...]

Kan niet anders als het met je eens zijn. Ik gebruik mijn N95 dan ook alleen voor 'vlotte kiekjes onderweg''. Het is een leuke gelegenheidscamera, maar ik zal er echt mijn vakantiefoto's niet mee maken. De foto's die je gemaakt heb met de N95 zijn leuk op het scherm vd telefoon zelf en ook nog wel in het standaard 10x15 formaat. Maar ik wil ze echt niet fullscreen op mijn beeldscherm hebben staan. Daar is simpelweg de lens niet goed genoeg voor. Heb hier thuis nog een oude digicam liggen met 2mp en die maakt veel strakkere foto's dan de N95.

Nogmaals wil de camera niet afkraken, maar het is enkel leuk voor onderweg foto's en niet voor profi werk (mag je trouwens ook niet verwachten van een telefoon :P)
Het ligt niet zozeer aan de lens denk ik maar aan de belachelijk hoge pixelcount. Helaas zijn (mobiel)camera fabrikanten nog steeds enthousiast bezig aan een megapixelrace die de kwaliteit alleen maar verslechtert. Hoe meer pixels hoe kleiner de pixels namelijk, wat weer tot gevolg heeft dat ze minder licht vangen waardoor het signaal meer moet worden versterkt met ruis als gevolg. Die ruis wordt vervolgens weer softwarematig aangepakt door het uit te smeren, wat weer resulteert in een foto waar veel detail uit is gewassen. Eigenlijk is het effectieve aantal megapixels dus lager, en het beeld wordt ook nog eens helemaal kapotbewerkt om het nog een beetje toonbaar te houden. En dat zie je ook op de foto samples die ik heb bekeken. Het toestel was beter afgeweest met een 2 of 3 megapixelsensor, maar de consument staart zich nu eenmaal blind op de pixelcount en de klant is koning, ook al koopt hij daardoor een slechtere camera dan nodig is.

Wel jammer want ik had gehoop op een leuk cameratje voor als ik mijn digitale spiegelreflex niet bij me heb. :/ De video is trouwens wel redelijk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
TweakMij schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:55:
[...]

[...]
mmm 2 meter op zen hoogst denk ik, weet het niet zeker.. heb het alleen nog maar op mijn tv geprobeerd en in de friettent.
Vooral in de friettent was lachen, gewoon op rtl4 of sbs zetten in plaats van het reclame kanaal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
TweakMij schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:55:
[...]

[...]
Bij mij werkte het ieder geval zon 3 a 4 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Laatst online: 04-09-2021
Je zou toch verwachten dat als je de datakabel aansluit aan je laptop+gsm dat dan je gsm zich oplaadt.... Of is dat een heel erg verkeerde veronderstelling van mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Noedels schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:52:
Je zou toch verwachten dat als je de datakabel aansluit aan je laptop+gsm dat dan je gsm zich oplaadt.... Of is dat een heel erg verkeerde veronderstelling van mij? :?
Helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik zit nu op men werk, dus kan even niet kijken, maar... is er een andere kabel bijgeleverd (bij de n95) waarmee je via usb kan opladen?

Het is ook best stom trouwens... Zit ik via mijn gsm op mijn laptop te internetten (15kb ps downstream :D ) knalt men internet eruit omdat na zo'n 2 uurtjes internetten de accu opeens van 1 streepje naar leeg is gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:11:
Dan nog even over de camera:
[...]

Wel jammer want ik had gehoop op een leuk cameratje voor als ik mijn digitale spiegelreflex niet bij me heb. :/ De video is trouwens wel redelijk volgens mij.
De kwaliteit van die camera valt reuze mee hoor, ik heb hem op 3 MegaPixel staan en hij maakt gewoon redelijke foto's met weinig ruis (klik op de thumbnail) dit in tegenstelling tot bijv. mijn Samsung DigiMax camera die ontzettend veel last van ruis heeft. Maar vergelijken met een digitale spiegelreflex camera heeft volgens mij geen enkele zin want die kwaliteit is vele malen beter. Overigens heeft de N95 een 2e (lage resolutie) camera aan de voorzijde, ook bijv. te gebruiken als webcam. Daar foto's mee maken komt de kwaliteit niet ten goede :)

Afbeeldingslocatie: http://s152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/th_N95TEST.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:31:
Krijg waarschijnlijk deze week / begin volgende week mijn N95 8GB geleverd via Amazon.
Zal even kijken hoe / of die werkt. Maar volgens Nokia NL zou het gewoon moeten kunnen. Denk dat ik dan meteen even de NL firmware er overheen knal. Moet wel kunnen toch?
Ik heb de mijne net binnengekregen 8) Helaas zit er geen NL taalpakket bij. Iemand die aan een phonenoob kan uitleggen hoe ik het erop krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:03:
[...]

Ik heb de mijne net binnengekregen 8) Helaas zit er geen NL taalpakket bij. Iemand die aan een phonenoob kan uitleggen hoe ik het erop krijg?
NEE, lees startpost of topic maar ff door, zijn GoT regels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Laatst online: 28-09 00:37
is er al iemand die roateMe beta2 heeft ontvangen? Hij zou toch eeen paar dagen geleden beginnen met versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:11:
[...]

NEE, lees startpost of topic maar ff door, zijn GoT regels ;)
ff het topic doorlezen :D

hulde voor de zoekfunctie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:49

migros

Nooit meer een Samsung

Weet iemand waar die N95 8gb al te koop is in NL, hij is toch al bijna 2 weken onderweg.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
migros schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:40:
Weet iemand waar die N95 8gb al te koop is in NL, hij is toch al bijna 2 weken onderweg.
Jonge kruip jij even lekker terug onder je steen ja.

OMFG!!! er wordt een post boven jou nog verwezen naar de startpost en de zoekfunctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

migros schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:40:
klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Peabz21 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:13:
is er al iemand die roateMe beta2 heeft ontvangen? Hij zou toch eeen paar dagen geleden beginnen met versturen.
Gistere zei die op zijn forum waar die reageerd als laatste dit:
(http://www.forummobiles.c...0&view=findpost&p=1501643)

Bonjour,

Justement, durant ma pause déjeuner, au boulot, j'ai enfin finalisé la beta 2

Il ne reste plus qu'a tester, maitre.artificier, si tu passes par là, je serais sur skype vers 19h
(Si la greve à la SNCF ne retarde pas trop mon train )

Grof vertaald:

Hello, Precisely, during my pause lunch, with the job, I finally finalized beta 2 It does not remain any more which has to test, maitre.artificier, if you master keys by there, I would be on skype towards 19h (If the greve with the SNCF does not delay too my train)

haha handig babelfish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:49

migros

Nooit meer een Samsung

Sjengcity schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:44:
[...]
Jonge kruip jij even lekker terug onder je steen ja.

OMFG!!! er wordt een post boven jou nog verwezen naar de startpost en de zoekfunctie!
Als jij onder die steen bent, dan pas ik voor deze keer. Normaal antwoorden kan ook hoor.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Ik snap er anders nog geen zak van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Laatst online: 08-06 01:16
Ssilverhaze schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:31:
[...]

mmm 2 meter op zen hoogst denk ik, weet het niet zeker.. heb het alleen nog maar op mijn tv geprobeerd en in de friettent.
Vooral in de friettent was lachen, gewoon op rtl4 of sbs zetten in plaats van het reclame kanaal :*)
welke remote remote gebruik jij dan?? ik heb er maar 1 werkend (op mijn n80)
ps. kan ik jou ook een PM sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:58
gram501 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:49:
[...]

Ik denk Psiloc IRRemote? Werkt hier prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:03:
[...]

Volgens mij kan dat gewoon via die Nokia update site. Daar kan je de N95 8GB selecteren en de DUTCH language. Volgens mij als je die er doorheen haalt moet het wel lukken.
Of je moet wachten tot de 8GB in NL ook te verkrijgen is en dan naar een Nokia service point gaan.

Laat even weten of het lukt, weet ik dat ook weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Dandelion schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:41:
[...]

Ik snap er anders nog geen zak van
Haha ik merk het. Zo ver ik begrijp is die af... Maarja ook nog niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Tweede vraag: bestaat er een apart topic over leuke handige software voor op de N95 of staat dat hiertussen?
Lekker slim want had beter eerst het topic kunnen doorneuzen
Ik heb een vermoeden dat je het antwoord zelf geeft. En dan ben ik nog zo stom om zo iemand te zeggen dat hij kan zoeken op "software"...

@marderrace:
Waar heb je hem besteld, is het de echte NL-versie?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nas T schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:19:
[...]

@marderrace:
Waar heb je hem besteld, is het de echte NL-versie?
Lijkt me sterk als hij geen Nederlandse taalpakket erin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:05

BasilFX

BasilFX

djryan87 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:05:
[...]
Hij zou volgens vodafone site vanaf de 16e leverbaar zijn. Hij is inmiddels ook verwijderd bij de 'coming soon' telefoons en staat gewoon in het assortiment. Echter, ik had hem al op 24-10 besteld, maar nog steeds geen bericht gehad over de levering. Vanmiddag ff contact opnemen, maja ik neem aan dat hij in de loop van de week wel komt, waarschijnlijk dat ik hem op vrijdag laat bezorgen.
Ik houd de orderstatus pagina nauwlettend in de gaten ;) Ik heb vodafone een mailtje gestuurd en ik kreeg terug:

'Wij hebben van onze leverancier net de melding gehad dat het toestel begin volgende week geleverd gaat worden.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd en onze excuses voor de vertraging.'

Zijn er overigens nog goeie tutorials beschikbaar om te beginnen met het programmeren op de N95 (8GB)? Heb al wel rondgekeken op google maar kom veelal alleen terecht bij het SDK downloaden.

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
gram501 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:49:
[...]

Uuhm van mij mag je sturen maar ik weetniet hoe dat het hier op got werkt met pm's, zit hier bijna nooit alleen laatste tijd voor n95..
En ik gebruik psiloc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ssilverhaze schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:03:
[...]

Uuhm van mij mag je sturen maar ik weetniet hoe dat het hier op got werkt met pm's, zit hier bijna nooit alleen laatste tijd voor n95..
En ik gebruik psiloc.
Gaat nogal moeilijk, je mail staat niet in je profiel. Wel dat je hobby...buiten zijn....is?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
Nas T schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:21:
[...]

Gaat nogal moeilijk, je mail staat niet in je profiel. Wel dat je hobby...buiten zijn....is?
uuhm ja is nogal oud 8)7 hier is me email:
ssilverhaze at gmail punt com

Zal hem ook in me pro zette ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Ik heb een programma van Delex Industries, genaamd PhoneTunes. Nou willen die gasten mijn imei hebben om het programma te registreren. Nu mijn vraag: kan dat kwaad? Kunnen ze daar evt iet mee doen wat ik liever niet wil??? Of is het wel 'veilig'.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Geen probleem hoor, bij elk programma dat je wilt registreren moet je je IMEI opgeven. De registratiecode die je dan krijgt is afhankelijk van dat nummer. Voor zover ik weet kun je met een IMEI-nummer niet zoveel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:34
Een vraagje. Heeft iemand hier mischien ervaring met een van de volgende bluetooth carkits :

- Jabra SP5050
- Parrot Minikit

De Jabra heeft qua ontwerp (vooral plat!) mijn voorkeur. Ik vraag mij alleen af hoe gebruik van beide apparaten is in vergelijking, en natuurlijk de geluidskwaliteit. De Parrot krijgt overal prima recensies, dus dat zit wel goed. Ook over de Jabra lees ik veel positieve recensies, maar de Parrot lijkt toch veel meer te worden gebruikt.

Alle reacties zijn welkom. En dan morgen maar eens langs de pdashop in R'dam :)
Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.