Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.816 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:36
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:59:
Is het mogelijk de N95 als wekkerradio te gebruiken. Dus bijv. muziek afspelen, dat na een ingestelde tijd automatisch ophoud en dat dan de tel. in wekkermodus gaat :?
Gewoon muziek, of echt de radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nas T schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:24:

[...]

Je zegt eerst 1 die veel minder batterij zuipt(dus de ander veel meer), en dan ander is de batterijconsumptie niet van getest. Hoe weet je dan zeker dat die minder batterij zuipt?
En is die met de minste batterijconsumptie dan nog steeds goed genoeg(niemand heeft natuurlijk zin om zijn tel 5 keer te moeten draaien voordat het scherm daadwerkelijk meedraait, dag patsgehalte)
Haha weet ik veel. Ik vertaal alleen wat de maker op zijn forum zegt. Ik zeg ook niet dat ie batterij zuipt, het is alelen ozneker wat ie doet met de batterij. En die met weinig batterij verbuik zal dan wel de nauwkeurigheid hebben van beta 1 lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:16

robertwebbe

Robert Webbe

schumi2004 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:23:
weer niet de juiste plek hier maar men zal wel een oplossing hebben hoop ik? Ik las paar berichten terug iets van voicemail settings. Nu heb ik een Hi abbo en in mijn vorige toestel kon ik via ingebouwde menu de tijd instellen wanneer ie over moest gaan op voicemail. Nu lukt me dat met de n95 niet. Is daar niet een nummer voor om dit te doen? Voicemail nummer verkeerd? 1233 of gaat het gewoon niet? Voicemail bellen lukt niet bij en via toestel ook niet (verzoek geweigerd). Iemand?
Onderstaand is algemeen voor alle GSM en UMTS toestellen bij alle netwerken:

Vraag eerst het telefoonnummer op waarnaar doorgeschakeld d.m.v. * # 61 #
Je krijgt dan twee resultaten terug van het netwerk, de eerste is het nummer naar waar doorgeschakeld wordt (per operator kan dit anders geregeld zijn) en de tweede is de huidige vertraging.
Stel hem opnieuw in door middel van het volgende format:

* * 61 * voicemailnummer * dienst * vertraging # {zend}

* * 61 is de dienst doorschakelen indien niet beantwoord binnen een gestelde tijd.
Het voicemailnummer is het nummer dat je in de stap ervoor hebt ontvangen. Gebruik wel het internationale format (+316123456789).
Dienst: gebruik hier 11 voor spraak. 12 is geloof ik fax, 13 is data, 10 is alle diensten.
Vertraging: gebruik hier 1 van de volgende waardes: 5, 10, 15, 20, 25 of 30. Andere waardes zijn niet toegestaan.

Je krijgt dan bijvoorbeeld: * 61 * +31 655 12345678 * 11 * 30 # {zend}

Je kunt vervolgens via * # 61 # weer checken of je gemaakte instelling goed is verwerkt.

Tenslotte, je zou ook kunnen overwegen om naar een ander nummer door te schakelen dan je voicemail, bijvoorbeeld je zakelijke nummer op kantoor bijvoorbeeld. Je betaalt in dat geval overigens wel de doorschakelkosten (standaard beltarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:14
@robertwebbe

Ook daarmee krijg ik verzoek geweigerd.
Morgen maar eens bellen denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekker alarm aanrader:
"Dreamy rainy day.mid" die erin staat... heerlijk wakker worden met deze tune _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:02:
[...]

Onderstaand is algemeen voor alle GSM en UMTS toestellen bij alle netwerken:

Vraag eerst het telefoonnummer op waarnaar doorgeschakeld d.m.v. * # 61 #
Je krijgt dan twee resultaten terug van het netwerk, de eerste is het nummer naar waar doorgeschakeld wordt (per operator kan dit anders geregeld zijn) en de tweede is de huidige vertraging.
Stel hem opnieuw in door middel van het volgende format:

* * 61 * voicemailnummer * dienst * vertraging # {zend}

* * 61 is de dienst doorschakelen indien niet beantwoord binnen een gestelde tijd.
Het voicemailnummer is het nummer dat je in de stap ervoor hebt ontvangen. Gebruik wel het internationale format (+316123456789).
Dienst: gebruik hier 11 voor spraak. 12 is geloof ik fax, 13 is data, 10 is alle diensten.
Vertraging: gebruik hier 1 van de volgende waardes: 5, 10, 15, 20, 25 of 30. Andere waardes zijn niet toegestaan.

Je krijgt dan bijvoorbeeld: * 61 * +31 655 12345678 * 11 * 30 # {zend}

Je kunt vervolgens via * # 61 # weer checken of je gemaakte instelling goed is verwerkt.

Tenslotte, je zou ook kunnen overwegen om naar een ander nummer door te schakelen dan je voicemail, bijvoorbeeld je zakelijke nummer op kantoor bijvoorbeeld. Je betaalt in dat geval overigens wel de doorschakelkosten (standaard beltarief).
Toevallig een manier om alles weer naar standaard te herstellen :P Stel je hebt doorgeschakeld naar een huisnummer... Maar je provider gebruikt een speciale format om je voicemail te bereiken... Is dat dan weer terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robertwebbe
Thnx voor de heldere uitleg. Zojuist mijn wachttijd voor de voicemail naar 30sec weten te zetten (T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om bij navigatie het geluid via de bluetooth headset te ontvangen? Wordt binnenkort chauffeur en wil niet dat de cliënt last heeft van het geluid. Kan natuurlijk ook het geluid uitzetten, maar zou dit graag via de headset willen ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:37:
Is het ook mogelijk om bij navigatie het geluid via de bluetooth headset te ontvangen? Wordt binnenkort chauffeur en wil niet dat de cliënt last heeft van het geluid. Kan natuurlijk ook het geluid uitzetten, maar zou dit graag via de headset willen ontvangen..
Met mijn bt headset wordt alle geluid wat normaal gesproken uit de telefoon komt naar de headset verzonden maar wil morgen ochtend wel even voor je testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:37:
ja als jij je headset gebruikt hoor je navigatie stem door je headset en niet door de foon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mannen! Krijg binnenkort namelijk de n95, en wil 'm dan als navigatie gebruiken! :) Sommige klanten willen zelfs niet dat je navigatie gebruikt, dus dan doe ik 'm wel gewoon in mijn zak en laat ik me leiden door de stem >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
ik heb de betaling via paypal gedaan via mijn bank naar rotate me , helaas zijn die gasten van paypal niet snel , die geven verwachte clearing date 20-11

dus duurt nog wel effe voor ik de link krijg , helaas , ben erg nieuwsgierig naar het programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:52:
Bedankt mannen! Krijg binnenkort namelijk de n95, en wil 'm dan als navigatie gebruiken! :) Sommige klanten willen zelfs niet dat je navigatie gebruikt, dus dan doe ik 'm wel gewoon in mijn zak en laat ik me leiden door de stem >:) .
Let wel dat de telefoon onder een niet warmtewerende ruit moet liggen/hangen/bungelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Ghostface schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:25:
ik heb de betaling via paypal gedaan via mijn bank naar rotate me , helaas zijn die gasten van paypal niet snel , die geven verwachte clearing date 20-11

dus duurt nog wel effe voor ik de link krijg , helaas , ben erg nieuwsgierig naar het programma
Betaal altijd via creditcard op PayPal, dat cleart letterlijk in seconden. Paypal is dus niet traag, kennelijk de koppeling met jouw bank wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
xahmol schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:41:
[...]

Betaal altijd via creditcard op PayPal, dat cleart letterlijk in seconden. Paypal is dus niet traag, kennelijk de koppeling met jouw bank wel.
Zie net dat het afschreven is al , als ze het vannacht verwerken , zal het misschien sneller gaan !

[ Voor 28% gewijzigd door Ghostface op 14-11-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
soundtrack schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:27:
schumi heb jij youtube werkend gekregen op je foon
Heb het niet via m'n WLAN voor mekaar gekregen, van alles geprobeerd ook de UDP poortrange van 6970 t/m 32000 opengezet, maar niks helpt. Via GPRS werkt het wel maar dat wordt me te duur (7,50 per 2,5 MB...) Wie heeft een suggestie wat er in m'n wireless modem toch in de weg lijkt te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:52:
Denk dat je ontvangst dan wegvalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:41:
[...]

Je eerst 5 automatische banktransacties via PayPal verlopen handmatig met een clearingsdatum, daarna is het pay and go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Ssilverhaze schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:10:
[...]

Denk dat je ontvangst dan wegvalt!
gebruik dan nav4all die doet het zels als de slider gesloten is!

• patrickt35
RobertRedCap schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:31:
[...]

Mah niet in een auto onder het metalen dakje, en dan ook nog eens met een gesloten slider in je broekzak.(voor zover je kan spreken van een gesloten slider bij de N95)

Verwijderd

patrickt35 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:17:
[...]

Gewoon muziek, of echt de radio?
Gewoon muziek en/of radio :?

Verwijderd

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:49
Fijn....
Kijk op allaboutphones, en zie dat de N95 8GB pas in week 50 leverbaar wordt. Detail: volgens week 45 zou hij week 47 uitkomen, en deze week zou het dus 2 weken later zijn...
Aangezien hij al uitgekomen had kunnen zijn en dit nog niet is, lijkt het me makkelijk te concluderen dat deze telefoon niet voor de kerst binnen is...
(want de enige reden die ik me kan bedenken dat de telefoon wel in andere landen te verkrijgen is, zou productiecapaciteit zijn, welke schaars is voor de kerst....)

Dit mag dus in de SP
Gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Nas T op 15-11-2007 13:09 ]

vrede in rust

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:56
patrickt35 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:26:
[...]

Mah niet in een auto onder het metalen dakje, en dan ook nog eens met een gesloten slider in je broekzak.(voor zover je kan spreken van een gesloten slider bij de N95)
Het maakt niet uit welk pakket je gebruikt voor navigatie. De GPS-module in je N95 geeft een signaal aan die applicaties - of niet. Ongeacht welke applicatie het nodig heeft.

Als je wandelt werkt het wel als je hem in je jaszak hebt, maar in de auto komt er heel wat afscherming extra bij.
@Maxxieh:
Als je niet wil dat de klant merkt dat je navigatie gebruikt, hoe had je dan gedacht de bestemming in te stellen? Dat valt toch op?

[ Voor 4% gewijzigd door erikd_o op 15-11-2007 10:18 ]

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Nas T schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:43:
Fijn....
Kijk op allaboutphones, en zie dat de N95 8GB pas in week 50 leverbaar wordt. Detail: volgens week 45 zou hij week 47 uitkomen, en deze week zou het dus 2 weken later zijn...
Aangezien hij al uitgekomen had kunnen zijn en dit nog niet is, lijkt het me makkelijk te concluderen dat deze telefoon niet voor de kerst binnen is...
(want de enige reden die ik me kan bedenken dat de telefoon wel in andere landen te verkrijgen is, zou productiecapaciteit zijn, welke schaars is voor de kerst....)

Dit mag dus in de TS
Denk eerder dat ze nog even wachten omdat de N95 nog erg goed verkoopt, en als je dan de 8gb uit gaan brengen snijf je jezelf gedeeltelijk in de vingers.....

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

B U G A L E R T!

Als een telefoonnummer in het adresboek een verkeerde landcode bevat (bijv. +331... ipv +31) en je krijgt een SMS of een oproep van het betreffende contactpersoon, dan krijg je toch nog de naam van diegene op je display te zien. Op zich mooi, zou je zeggen :) Maaaar, wanneer je terug wilt sms-en door bij dat berichtje onder Opties>Antwoorden te selecteren, pakt je N95 NIET het telefoonnummer van de afzender van dat berichtje (het juiste nummer zeg maar), maar het foute nummer uit je adresboek dat bij die naam hoort :o

Ik ben er gisteren achter gekomen nadat ik me helemaal kapot had geprobeerd een sms te replyen naar een vriend wiens nieuwe mobiele nummer ik 2 dagen geleden handmatig had ingevoerd in mijn adresboek, maar met een foutje in de landcode. Pas nadat ik alle nummers was nagegaan (zowel in het adresboek en onder de afzender van zijn sms) kwam ik achter deze bug.

Ik gebruik nog steeds FW11.

Specs: GamePC HTPC Server

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
sl1200 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:32:
B U G A L E R T!
[...]
Ik gebruik nog steeds FW11.
Dan mag je ook niet klagen over bugs vind ik, ga eerst maar eens updaten, misschien levert de update wel een oplossing voor het probleem? :)

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

offtopic:
OP heet dat.
TS = TopicStarter
OP = OpeningsPost

Gadgets FTW!

• Nas T
sl1200 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:32:
B U G A L E R T!

Als een telefoonnummer in het adresboek een verkeerde landcode bevat (bijv. +331... ipv +31) en je krijgt een SMS of een oproep van het betreffende contactpersoon, dan krijg je toch nog de naam van diegene op je display te zien. Op zich mooi, zou je zeggen :) Maaaar, wanneer je terug wilt sms-en door bij dat berichtje onder Opties>Antwoorden te selecteren, pakt je N95 NIET het telefoonnummer van de afzender van dat berichtje (het juiste nummer zeg maar), maar het foute nummer uit je adresboek dat bij die naam hoort :o
Volgens mij is dat niet echt een bug. Het is eerder een bug dat de naam weergegeven van een nummer dat je in feite niet belt. Misschien "herkent" de N95 dat je wss een verkeerd nummer hebt ingevoerd en geeft dan de juiste naam weer? In dat geval vergaten ze andersom ook te doen dus :S.

vrede in rust

• Marc3l
  • Laatst online: 10:19
Bestaat er al een site die alle tools en thems enz op een rijtje / lijstje heeft staan?

Omdat ik dit weekend (als ik tijd heb) een framework wil gaan testen leek mij dit wel een leuke oefening om te maken.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ursamajor schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:07:
[...]

offtopic:
OP heet dat.
TS = TopicStarter
OP = OpeningsPost
offtopic:
SP = StartPost :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:15:
Wekker alarm aanrader:
"Dreamy rainy day.mid" die erin staat... heerlijk wakker worden met deze tune _/-\o_ :*)
Ben zelf een fan van fantasia.aac harp en vogeltjes.... maar mijn ervaring leert dat je na een maandje ook dit zwoele geluid associeert met opstaan en het deuntje daardoor steeds minder mooi wordt :)

Goodgoan!

• digital-IMEI
Nas T schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:43:
Fijn....

Dit mag dus in de TS
Done

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Nas T schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:09:
[...]

Volgens mij is dat niet echt een bug. Het is eerder een bug dat de naam weergegeven van een nummer dat je in feite niet belt. Misschien "herkent" de N95 dat je wss een verkeerd nummer hebt ingevoerd en geeft dan de juiste naam weer? In dat geval vergaten ze andersom ook te doen dus :S.
De naamherkenning gebruikt alleen de laatste 8 cijfers uit een telefoon nummer. Als je dus een fout hebt staan in de landcode is dat je eigen schuld, dit zal bij elke willekeurige mobiel fout gaan... iets te vroeg geschreeuwd denk ik.

Overigens iets anders over naam herkenning bij sms. In mijn telefoonboek heb ik de namen gesorteerd als voornaam, achternaam.
In mijn sms inbox echter hanteert de telefoon de notatie achternaam, voornaam. Heb gezocht of ik dit kon wijzigen maar heb niets kunnen ontdekken. Iem ook dit 'probleem' gesignaleerd?

Goodgoan!

Verwijderd

@erikd_o Krijg 9 van de 10 keer de locaties van te voren al doorgegeven. :) Maar ik bereid sowieso de route voor, maar navigatie is toch nog ff wat makkelijker..Binnenkort maar even testen hoe het bereik is..

Verwijderd

Eastside schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:17:
[...]

Ben zelf een fan van fantasia.aac harp en vogeltjes.... maar mijn ervaring leert dat je na een maandje ook dit zwoele geluid associeert met opstaan en het deuntje daardoor steeds minder mooi wordt :)
Enya - Orinoco Flow is ook een lekkere om wakker te worden

• RRC

RRC

patrickt35 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:26:
[...]

mah bij mij doet hij het wel in de auto als de slider gesloten is en ik heb geen cabrio..helaas. Als je de telefoon in je borstzakje houdt misschien dan nog steeds. maar dat moet je testen.

• RRC

RRC

erikd_o schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:17:
[...]

Het maakt niet uit welk pakket je gebruikt voor navigatie. De GPS-module in je N95 geeft een signaal aan die applicaties - of niet. Ongeacht welke applicatie het nodig heeft.

Als je wandelt werkt het wel als je hem in je jaszak hebt, maar in de auto komt er heel wat afscherming extra bij.
@Maxxieh:
Als je niet wil dat de klant merkt dat je navigatie gebruikt, hoe had je dan gedacht de bestemming in te stellen? Dat valt toch op?
ben ik het niet mee eens:
als ik nokianavigatie gebruik met de slider gesloten heb ik of geen gps ontvangst of continue problemen met gps ontvangst
als ik nav4all gebruik kan ik zonder problemen navigeren in de auto met gesloten slider (ook als het zwaar bewolkt is)

Verwijderd

Ik had sinds gisterenavond ineens een probleem met de batterij. Om 19:00 piepte mijn telefoon dat hij leeg was. Ik legde hem aan de lader, liet hem vollopen en haalde hem toen weer eraf. Sindsdien gebruikte ik hem niet meer. Vanmorgen werd ik om net iets voor 7 wakker gepiept: batterij leeg. Binnen 12 uur dus, zonder dat ik er iets mee had gedaan. Ik laadde hem weer op en werd na een uur weer wakker van het piepje dat hij vol was. Om half 12 had ik 6 streepjes, om half 1 5 streepjes en om 13:15 4 streepjes. Duidelijk iets niet goed dus, want ik had hem nog steeds nergens voor gebruikt. Net even langs de Belcompany gegaan waar ik hem had gekocht, in de verwachting dat men me door zou sturen naar een NSP. Maar nee, men luisterde, vond het te gek voor woorden en binnen 10 seconden werd er een nieuwe doos opengedaan en kreeg ik een nieuwe batterij. Prima service dus.

• xahmol
RobertRedCap schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:31:
[...]
ben ik het niet mee eens:
als ik nokianavigatie gebruik met de slider gesloten heb ik of geen gps ontvangst of continue problemen met gps ontvangst
als ik nav4all gebruik kan ik zonder problemen navigeren in de auto met gesloten slider (ook als het zwaar bewolkt is)
Kan ik wel bevestigen: Route 66 heeft bij mij ook veel sneller en een veel betere fix dan Nokia Maps. Kennelijk maakt de interactie tussen software en interne GPS dus ook wel uit (of de Nokia Maps software is gewoon bagger).
Vraag me niet hoe dat komt, constateer alleen.

[ Voor 3% gewijzigd door xahmol op 15-11-2007 14:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:03:
Ik had sinds gisterenavond ineens een probleem met de batterij. Om 19:00 piepte mijn telefoon dat hij leeg was. Ik legde hem aan de lader, liet hem vollopen en haalde hem toen weer eraf. Sindsdien gebruikte ik hem niet meer. Vanmorgen werd ik om net iets voor 7 wakker gepiept: batterij leeg. Binnen 12 uur dus, zonder dat ik er iets mee had gedaan. Ik laadde hem weer op en werd na een uur weer wakker van het piepje dat hij vol was. Om half 12 had ik 6 streepjes, om half 1 5 streepjes en om 13:15 4 streepjes. Duidelijk iets niet goed dus, want ik had hem nog steeds nergens voor gebruikt. Net even langs de Belcompany gegaan waar ik hem had gekocht, in de verwachting dat men me door zou sturen naar een NSP. Maar nee, men luisterde, vond het te gek voor woorden en binnen 10 seconden werd er een nieuwe doos opengedaan en kreeg ik een nieuwe batterij. Prima service dus.
En je had niet op de achtergrond het nokia mpas programma nog draaien, dan je GPS de batterij leegslurpte?

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:03:
Maar nee, men luisterde, vond het te gek voor woorden en binnen 10 seconden werd er een nieuwe doos opengedaan en kreeg ik een nieuwe batterij. Prima service dus.
En wat is het resultaat? Gaat je batterij ook langer mee?

vrede in rust

• Mau_Maus
  • Niet online
xahmol schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:08:
[...]

Kan ik wel bevestigen: Route 66 heeft bij mij ook veel sneller en een veel betere fix dan Nokia Maps. Kennelijk maakt de interactie tussen software en interne GPS dus ook wel uit (of de Nokia Maps software is gewoon bagger).
Vraag me niet hoe dat komt, constateer alleen.
De enige interactie is hoe de software met de gegevens van de interne gps omgaat. Al zou het langer duren bij nokia maps, dan kan dat haast alleen maar betekenen dat ie pas resultaat laat zien als het nauwkeurig genoeg is.

• xahmol
Mau_Maus schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:33:
[...]

De enige interactie is hoe de software met de gegevens van de interne gps omgaat. Al zou het langer duren bij nokia maps, dan kan dat haast alleen maar betekenen dat ie pas resultaat laat zien als het nauwkeurig genoeg is.
OK, kan zijn, maar met Route 66 kan ik wel 5 minuten eerder (ja, zoveel scheelt het) beginnen met het plannen van mijn route en hij is nauwkeurig zat. Lijkt me dan dat Nokia Maps toch de verkeerde designkeuze maakt.
Heb overigens FW12 en A-GPS aan, dus daar licht het niet aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:06:
[...]

En je had niet op de achtergrond het nokia mpas programma nog draaien, dan je GPS de batterij leegslurpte?
Nee, zoiets dacht ik dus in eerste instantie ook. Maar alles nagekeken en er stond geen enkel programma open. Lijkt dus net of de batterij het van het ene op het andere moment zo goed als begaf.

@NAS T: Resultaat lijkt dat alles weer prima functioneert. Heb de batterij na thuiskomst helemaal volgeladen (het was een splinternieuwe dus sowieso maar halfvol) en hij staat nog mooi op 7 streepjes.

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:59:
[...]
@NAS T: Resultaat lijkt dat alles weer prima functioneert. Heb de batterij na thuiskomst helemaal volgeladen (het was een splinternieuwe dus sowieso maar halfvol) en hij staat nog mooi op 7 streepjes.
Zeg ff als je weet hoelang ie meegaat, dan weet je zeker dat het aan de batterij lag(maar dat lijkt logisch).

vrede in rust

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Zo te zien het verschil:
Geen slider
Series 60 Third Edition Developer Platform 3.1 ipv 3.0

Verder iets lichter en kleinder, en accu gaat iets minder lang mee

Verwijderd

kmmartins schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:38:
[...]

Zo te zien het verschil:
Geen slider
Series 60 Third Edition Developer Platform 3.1 ipv 3.0

Verder iets lichter en kleinder, en accu gaat iets minder lang mee
Heerlijk, jammer dat ie nu pas uitkomt. Mijn grootste fout ooit namelijk; een telefoon met slider kopen. Ik weet dat er inmiddels echt wel genoeg over gezegd is, maar het blijft me irriteren aan een telefoon van nieuw bijna 700 euro. Inmiddels ben ik met mijn 3e N95 bezig en ook deze is al gerepareerd aan de slider, maar het mag allemaal niet baten, de speling blijft.

*bounzer wacht geduldig op de HTC Touch Cruise en kickt z'n N95 de deur uit*.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik weet niet wat jullie met jullie telefoons doen, maar ik heb hem nu 3 weken en heb nog geen enkele probleem met de slider, alleen dat asl ik op de bovenkant tik dat die gewoon uitvalt.

Verder de batterij is na een uurtje muziek luisteren half uurtje heen om 8 uur en half uurtje terug om 5 uur leeg. (en voor de rest standby)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

rikadoo schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:57:
Ik weet niet wat jullie met jullie telefoons doen, maar ik heb hem nu 3 weken en heb nog geen enkele probleem met de slider, alleen dat asl ik op de bovenkant tik dat die gewoon uitvalt.

Verder de batterij is na een uurtje muziek luisteren half uurtje heen om 8 uur en half uurtje terug om 5 uur leeg. (en voor de rest standby)
Ik wil niet veel zeggen, maar als er iemand zuinig is op zijn telefoon dan ben ik het wel. De eerste 2 N95's die ik had hadden bij aanschaf al speling. Deze (de 3e al dus) had het bij aanschaf heel iets, maar werd steeds erger. Bij een NSP laten repareren, maar het is nog steeds flut. Bij het NSP zeiden ze doodleuk dat ik er maar mee moest leren leven. Om over de accu waar jij het nog over hebt maar helemaal te zwijgen. Maar nee, wel een N95 8GB uitbrengen waar wel ineens een sterkere accu in kan. Konden ze dat bij introductie van de gewone N95 niet bedenken?

• patrickt35
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:02:
[...]

Ik wil niet veel zeggen, maar als er iemand zuinig is op zijn telefoon dan ben ik het wel. De eerste 2 N95's die ik had hadden bij aanschaf al speling. Deze (de 3e al dus) had het bij aanschaf heel iets, maar werd steeds erger. Bij een NSP laten repareren, maar het is nog steeds flut. Bij het NSP zeiden ze doodleuk dat ik er maar mee moest leren leven. Om over de accu waar jij het nog over hebt maar helemaal te zwijgen. Maar nee, wel een N95 8GB uitbrengen waar wel ineens een sterkere accu in kan. Konden ze dat bij introductie van de gewone N95 niet bedenken?
En zoals je al hebt kunnen lezen, is deze nieuwe accu niet echt een verbetering. Alsmede ook de slider van de nieuwe N95 8GB problemen geeft

Verwijderd

patrickt35 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:44:
[...]

En zoals je al hebt kunnen lezen, is deze nieuwe accu niet echt een verbetering. Alsmede ook de slider van de nieuwe N95 8GB problemen geeft
Feit is dat zodra de HTC Touch Cruise uitkomt, de Nokia weg gaat. Heb er echt wel leuke momenten mee gehad hoor, maar irritaties hebben de overhand. Ik zal wel te kritisch zijn ofzo (mag het voor dat geld?).

• BasilFX
  • Laatst online: 13:05

BasilFX

BasilFX

patrickt35 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:44:
[...]

Mag ik vragen waar je die informatie over de slider vandaan hebt?

http://www.basilfx.net

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:52:
[...]
*bounzer wacht geduldig op de HTC Touch Cruise en kickt z'n N95 de deur uit*.
offtopic:
effe gegoogled op dit model, waanzinnig ding zeg, brengt me aan het twijfelen, ik heb m'n N95 (zeer tevreden mee) net 8)7
Misschien toch maar 2e abootje nemen tegen die tijd :9

Verwijderd

spotnie schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:41:
[...]

Mag ik vragen waar je die informatie over de slider vandaan hebt?
2 weken in bezit van de 8gb en te kort denk ik, maar de slider is toch echt beter dan die van de klassieke n95.Doordat de voorkant nu links en rechts groter is (schuift nu boven de achter cover; hopenlijk duidelijk) heb je nu niet zo dat het scherm 'wipt'.

Accu is beter, maar het apparaat gebruikt meer (grotere scherm, geheugen) dat je per saldo geen groot verschil zult merken. Zeker als je als ik nu bijna alles open laat op de achtergrond.

Een verbetering trouwens is de gps, hoewel deze hardware matig niet is gewijzigd hebben ze wellicht toch nog software matig iets gedaan. Ik had al een snelle fix, maar nu is deze nog sneller en ook in gesloten stand en de bewolking nu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:58:
[...]

Een verbetering trouwens is de gps, hoewel deze hardware matig niet is gewijzigd hebben ze wellicht toch nog software matig iets gedaan. Ik had al een snelle fix, maar nu is deze nog sneller en ook in gesloten stand en de bewolking nu.
Komt volgens mij omdat de positie van de gps ontvanger in het toestel gewijzigd is. Schijnt dat ie op de N95 op een ongelukkige plaats zit ergens onderin....

Verwijderd

Ok ik gebruik voor navigatie nu nav4all.
Helaas zou ik me god niet weten wat me gprs instellingen zijn.
ik heb t-mobile.
Krijg constant een error als ik de taal wil downloaden

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:31:
Helaas zou ik me bij god niet weten wat me mijn gprs instellingen zijn.
ik heb t-mobile.
Je kunt bij online bij t-mobile je instellingen per SMS laten versturen. Die hoef je dan alleen nog maar te accepteren, en klaar.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:19:
[...]
Komt volgens mij omdat de positie van de gps ontvanger in het toestel gewijzigd is. Schijnt dat ie op de N95 op een ongelukkige plaats zit ergens onderin....
Onder de 0 en het # zit die.

Ik mocht maandag ook weer even een dagje met de nieuwe spelen en onderweg viel mij ook al op dat de 8GB aanzienlijk beter presteert met GPS. Met mijn "oude" versie moet ik het toestel open geschoven laten en voor snelle en nauwkeurige weergave moet ik mijn toestel dan onder een 'spotted area' houden van mijn warmtewerende voorruit. De 8GB had nergens last van en werkte perfect vanuit de bekerhouder in dichtgeschoven toestand.

Daarnaast heb ik ook nog even de batterij van de 8GB in de oude geprobeerd. Standaard gaat het niet maar als je de behuizing een klein beetje optilt bij het lipje, dan past hij wel zonder echt te moeten forceren. Hier had ik al meerdere foto's van gezien dus ik wist al dat dit mogelijk moest zijn. Maar toen de deksel.... Die kreeg ik er niet meer behoorlijk op helaas. Blij met een dode mus dus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
robertwebbe schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:28:
[...]

Ik mocht maandag ook weer even een dagje met de nieuwe spelen en onderweg viel mij ook al op dat de 8GB aanzienlijk beter presteert met GPS. Met mijn "oude" versie moet ik het toestel open geschoven laten en voor snelle en nauwkeurige weergave moet ik mijn toestel dan onder een 'spotted area' houden van mijn warmtewerende voorruit. De 8GB had nergens last van en werkte perfect vanuit de bekerhouder in dichtgeschoven toestand.

Daarnaast heb ik ook nog even de batterij van de 8GB in de oude geprobeerd. Standaard gaat het niet maar als je de behuizing een klein beetje optilt bij het lipje, dan past hij wel zonder echt te moeten forceren. Hier had ik al meerdere foto's van gezien dus ik wist al dat dit mogelijk moest zijn. Maar toen de deksel.... Die kreeg ik er niet meer behoorlijk op helaas. Blij met een dode mus dus,
Ik heb overigens weinig moeite met de gps in gesloten toestand, rijd altijd zo met de n95. De enige keer dat ie open staat is als ik onder weg ff mijn snel GoT check ofzo maar eigenlijk altijd dicht en nauwelijks tot geen problemen met de GPS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
robertwebbe schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:28:
[...]

Onder een warmtewerende voorruit, en dan toch nog ontvangst.?
Dan doet de N95 het beter als alle navigatiesystemen die op de markt zijn.
En ik kan je vertellen dat ik er toch heel wat heb ingebouwd. Zowel Tommetjes, als vaste systemen. En geen van de gps antenne's werkte fatsoenlijk onder een ww voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 10:03
Megalodon_67 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:02:
[...]

Heb het niet via m'n WLAN voor mekaar gekregen, van alles geprobeerd ook de UDP poortrange van 6970 t/m 32000 opengezet, maar niks helpt. Via GPRS werkt het wel maar dat wordt me te duur (7,50 per 2,5 MB...) Wie heeft een suggestie wat er in m'n wireless modem toch in de weg lijkt te zitten?
he bij mij werkt het nu wel je moet eerst bij instrumenten je eigen netwerk instellen bv je eigen wlan
en bij realplayer bij instelling proxy uit zetten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:31:
Helaas zou ik me god niet weten wat me gprs instellingen zijn.
ik heb t-mobile.
Krijg constant een error als ik de taal wil downloaden
Zoek en gij zult vinden :)
http://gathering.tweakers...message/28990421#28990421
klik op de N95 instellingen link in dat bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kropie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 03:17:
[...]

he bij mij werkt het nu wel je moet eerst bij instrumenten je eigen netwerk instellen bv je eigen wlan
en bij realplayer bij instelling proxy uit zetten :*)
eigen netwerk instellen? dit werkt bij mij ook niet. ik ga eens met die poorten spelen, iemand een idee of de hele range bedoeldt word of alleen die 2 poorten 6970-32000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 01:48:
[...]

Onder een warmtewerende voorruit, en dan toch nog ontvangst.?
Dan doet de N95 het beter als alle navigatiesystemen die op de markt zijn.
En ik kan je vertellen dat ik er toch heel wat heb ingebouwd. Zowel Tommetjes, als vaste systemen. En geen van de gps antenne's werkte fatsoenlijk onder een ww voorruit.
Ik heb er bij mij ook geen last van hoor. Heb een Mio gehad en daar duurde het te lang. Maar met een Tom TOm had ik zo m`n satalieten.

Ik heb zelfs een vooruit met vooruitverwarming en toch werkt het ( of juist daarom :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:05:
[...]
Ik heb zelfs een vooruit met vooruitverwarming en toch werkt het ( of juist daarom :') )
Dat is het hem denk. Andere spreken over warmte werend, jij heb verwarming mss dat mensen er een kaarsje bij moeten zetten voor de warmte, dat is het denk _O-

-update-
Tis me nog steeds niet gelukt streaming werkend te krijgen op mijn phone.
Heb de poorten geforward, vast ip4 in telefoon gezet, reset router naar default.
Kan nu 2 dingen doen, of reinstall fw of wachten op nieuwe fw en dan nog eens proberen

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:26:
[...]
Dat is het hem denk. Andere spreken over warmte werend, jij heb verwarming mss dat mensen er een kaarsje bij moeten zetten voor de warmte, dat is het denk _O-
Nee, ik heb ook warmtewerende ruiten in m`n auto maar mijn vooruit heeft OOK voorruitverwarming. Dacht dat dat wel extra storing zou opleveren :+

Desondanks doet een tom tom het prima onder m`n voorruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:05:
[...]

Ik heb er bij mij ook geen last van hoor. Heb een Mio gehad en daar duurde het te lang. Maar met een Tom TOm had ik zo m`n satalieten.

Voorruitverwarming en warmtewerend zijn 2 heel verschillende dingen.
Bij een warmtewerende voorruit zit er een metaal laagje in de ruit. En dat is niet bevordelijk voor het ontvangst.
Ik durf hier met 100% zekerheid te zeggen dat je geen of zeer slecht ontvangst hebt met een ww voorruit.
Diegene die dat ontkennen, hebben niet zo een ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:26:
[...]

-update-
Tis me nog steeds niet gelukt streaming werkend te krijgen op mijn phone.
Heb de poorten geforward, vast ip4 in telefoon gezet, reset router naar default.
Kan nu 2 dingen doen, of reinstall fw of wachten op nieuwe fw en dan nog eens proberen
Heb je bij WAP settings gekeken of je dezelfde toegangspunt gebruik als bij WEB en REAL Player ? Bij mij was het geval dat wap nog op mobileportal stond en daarom het niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:59:
[...]

Heb je bij WAP settings gekeken of je dezelfde toegangspunt gebruik als bij WEB en REAL Player ? Bij mij was het geval dat wap nog op mobileportal stond en daarom het niet deed.
Yup heb al die settings doorlopen, ik ben er van 100% zekervan dat beide browser en realplayer zelfde accespoint hebben, het probleem zit hem in de router heb ik het idee. Zal zo nog wat dingen proberen en als het me gelukt is het probleem/oplossing hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
@schumi
werken die sites of dat streamen wel op een gewone computer aangesloten op de router.
streamen van m.vtap.com werkt bij mij namelijk ook gewoon op mijn laptop met realplayer en dan weet je dus meteen of het aan de instellingen in je router ligt of de instellingen op de telefoon.
lijkt mij iig even het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

patrickt35 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:50:
[...]
Voorruitverwarming en warmtewerend zijn 2 heel verschillende dingen.
Bij een warmtewerende voorruit zit er een metaal laagje in de ruit. En dat is niet bevordelijk voor het ontvangst.
Ik durf hier met 100% zekerheid te zeggen dat je geen of zeer slecht ontvangst hebt met een ww voorruit.
Diegene die dat ontkennen, hebben niet zo een ruit.
Er zal ongetwijfeld per merk (en wellicht misschien zelfs per type) ook nog wel verschil in zitten. De ene fabrikant gebruikt wellicht meer metaalcoating dan de andere. Maar mijn Renault Scenic II is voor mij een goede referentie; de meeste doen het ook niet of zeer slecht. Maar de 6110 nav en de N95 8GB deden het wel gewoon goed.

Ongetwijfeld worden de chipsets en antennes ook steeds beter en gevoeliger en dat zal denk ik de reden zijn dat het wel werkt.

Ik heb overigens nog een leuk filmje gevonden:

Video van de fabriek van Nokia in Finland waar de N95 8GB van de band komt rollen. http://www.telecomwereld.nl/toon.cgi?scherm=showmedia&mediaid=65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
NAJA ZEG. Zojuist (na 2 weken, pff) een nieuwe N95 gekregen. Het eerste exemplaar had problemen met focussen op afstand. Dit nieuwe exemplaar heeft exact hetzelfde probleem. Een auto aan de overkant van de straat is niet scherp op de foto te krijgen (geen groen kader).

Heb ik pech 2x een gaar toestel te krijgen, of is de autofocus van dit toestel bij iedereen zo dramatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:16:
[...]

Er zal ongetwijfeld per merk (en wellicht misschien zelfs per type) ook nog wel verschil in zitten. De ene fabrikant gebruikt wellicht meer metaalcoating dan de andere. Maar mijn Renault Scenic II is voor mij een goede referentie; de meeste doen het ook niet of zeer slecht. Maar de 6110 nav en de N95 8GB deden het wel gewoon goed.

Ongetwijfeld worden de chipsets en antennes ook steeds beter en gevoeliger en dat zal denk ik de reden zijn dat het wel werkt.

Ik heb overigens nog een leuk filmje gevonden:

Video van de fabriek van Nokia in Finland waar de N95 8GB van de band komt rollen. http://www.telecomwereld.nl/toon.cgi?scherm=showmedia&mediaid=65
:P
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:33:
http://www.telecomwereld....herm=showmedia&mediaid=65

Hoi allen,

Video van de fabriek van Nokia in Finland waar de N95 8GB van de band komt rollen.
Misschien leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:18:
NAJA ZEG. Zojuist (na 2 weken, pff) een nieuwe N95 gekregen. Het eerste exemplaar had problemen met focussen op afstand. Dit nieuwe exemplaar heeft exact hetzelfde probleem. Een auto aan de overkant van de straat is niet scherp op de foto te krijgen (geen groen kader).

Heb ik pech 2x een gaar toestel te krijgen, of is de autofocus van dit toestel bij iedereen zo dramatisch?
De autofocus is bij mij ook bagger. Moet soms tot 5x toe proberen en dan pakt ie hem. Heb nog nooit gehad dat het helemaal niet lukt, maar het duurt wel ff. Echt een spontane foto maken is er niet bij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort 2 accu's voor mijn N95, maar ik heb nu een probleem.

Als ik de lege accu eruit haal, en de volle erin doe, krijg ik problemen met de telefoon weer opstarten.
Hij laat gewoon het nokia scherm zien, maar wilt daarna niet naar het pincode invoer scherm.
Soms doet hij het pas weer als ik zo'n 30 keer de accu eruit en erin heb gedaan.

Hebben meer mensen hier last van en is hier een oplossing voor?

P.S. Ik heb nog FW 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:08:
[...]

Yup heb al die settings doorlopen, ik ben er van 100% zekervan dat beide browser en realplayer zelfde accespoint hebben, het probleem zit hem in de router heb ik het idee. Zal zo nog wat dingen proberen en als het me gelukt is het probleem/oplossing hier plaatsen.
Hier hetzelfde, ook alles nagelopen en het werkt niet via mijn WLAN, wèl via (het te dure) GPRS.

EDIT: ben er zojuist achtergekomen dat het wèl werkt via mijn WLAN als ik de WEP encryptie uitzet en dus een onbeveiligd open accespoint heb. Blijkbaar zit de encryptie op de een of andere manier die stream in de weg...

[ Voor 18% gewijzigd door Megalodon_67 op 16-11-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:08:
[...]

Zeg ff als je weet hoelang ie meegaat, dan weet je zeker dat het aan de batterij lag(maar dat lijkt logisch).
Duidelijk de batterij. 15 november rond 14:00 volgeladen en vanavond (de 16e) een uurtje of 2 mee gebeld, rest van de tijd standby gehad. Resultaat: nog 6 streepjes. Geen idee hoe het komt dat een batterij dan al zo snel stuk gaat als bij mij, maar problem solved in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 10:03
Megalodon_67 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:29:
[...]

Hier hetzelfde, ook alles nagelopen en het werkt niet via mijn WLAN, wèl via (het te dure) GPRS.

EDIT: ben er zojuist achtergekomen dat het wèl werkt via mijn WLAN als ik de WEP encryptie uitzet en dus een onbeveiligd open accespoint heb. Blijkbaar zit de encryptie op de een of andere manier die stream in de weg...
hoi dit is wel vreemd maar ik ben nu bij mijn vrienden met een andere router daar werkt niet meer dus het ligt dus wel aan router ik ga wel veder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Laatst online: 08-08 13:41
Hoi

Gisteren was ik bezig met N95. Wilde UMTS-verbinding om mail na te kijken. Kon geen verbinding krijgen.
Sterker nog
Ik kon niet bellen en als iemand mij wilde bellen kreeg die te horen ik niet bereikbaar was of dat t nummer verkeerd was.. (3 opeenvolgende toontjes)

Dit alles terwijl de ontvangst-indicator toch helemaal op vol uit stond.
KPN gebeld. Konden geen netwerkprobleem vinden. Ander KPN-ers hadden geen probleem om te bellen.

Zette ik de telefoon in alleen GSM-stand, dan had ik wél weer verbinding en kon ik gebeld worden.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kon zijn geweest?

Stomme is dat ik dit ook eens met mijn N6680 heb gehad. Die is toen terug gegaan naar KPN. Kenden het probleem niet en al helemaal geen oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Heb ik ook weleens met telfort, met umts maakt hij dan geen verbinding (alleeen internet, maar niet bellen) en met GSM wel...
Ik vind het geen probleem om dan even te switchen, ik zet hem toch alleen maar op UMTS als ik internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

peerke63nl schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 04:31:
Hoi

Gisteren was ik bezig met N95. Wilde UMTS-verbinding om mail na te kijken. Kon geen verbinding krijgen.
Sterker nog
Ik kon niet bellen en als iemand mij wilde bellen kreeg die te horen ik niet bereikbaar was of dat t nummer verkeerd was.. (3 opeenvolgende toontjes)

KPN gebeld. Konden geen netwerkprobleem vinden. Ander KPN-ers hadden geen probleem om te bellen.

Zette ik de telefoon in alleen GSM-stand, dan had ik wél weer verbinding en kon ik gebeld worden.

Stomme is dat ik dit ook eens met mijn N6680 heb gehad. Die is toen terug gegaan naar KPN. Kenden het probleem niet en al helemaal geen oplossing :(
Ik denk niet dat het aan je toestel ligt. Ik heb een Sony Ericsson en ook KPN en soms wanneer ik vol UMTS bereik heb kan ik niet bellen en niet gebeld worden. Meestal doet ie het na een tijdje gewoon weer. Hoe lang heb je er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Sterker nog

Dit heb ik ook een weekje met Orange gehad. Ik dacht in eerste instantie dat het aan mn N95 lag, maar toen de SIM in een 3510i ging, was het nog steeds.
Mijn vriendin had het ook een paar keer met dr E900 icm Orange.
Gebeld met Orange KS en ook daar hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord.
Een paar dagen later was het opgelost.

Overigens was ik voor korte duur bereikbaar nadat ik een uitgaand telefoontje pleegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Het blijft grappig:

Lightsaber V1.3 for N95 - Improved Again

Here's the list of improvements on v1.3:

Opening and closing slide turns saber on and off (NICE)
Press any number key for a saber hit sound effect
More fx samples for swings
More Vrumms, less Tishes
Press d-pad left for volume down, d-pad right for volume up
Press d-pad up for Dark Side, d-pad down for Light Side

Here's the install file:

http://www.symbian-guru.c...tSabre_S60_3_X_v_1_3.sisx

PS: RotateMe Beta 2: Als ik hem goed begrijp verwacht hij de Beta van RotateMe Beta2 vanavond te kunnen verzenden...
http://www.forummobiles.c...0&view=findpost&p=1498060

[ Voor 22% gewijzigd door Mau_Maus op 17-11-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
Vandaag even langs geweest bij een Vodafone Citypoint om een MicroSd te halen van 4GB. De verkoper adviseerde om geen 4GB te nemen maar max. een 2GB omdat anders de foon errug traag zou worden. Zijn hier ervaringen mee? Eerst wilde ik een 6GB hebben, maar dat was helemaal uit den boze (volgens de verkoper...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sonsan schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:43:
Vandaag even langs geweest bij een Vodafone Citypoint om een MicroSd te halen van 4GB. De verkoper adviseerde om geen 4GB te nemen maar max. een 2GB omdat anders de foon errug traag zou worden. Zijn hier ervaringen mee? Eerst wilde ik een 6GB hebben, maar dat was helemaal uit den boze (volgens de verkoper...)
Onzin, ik werk zelf bij de PhoneHouse en heb sinds het begin een 4 gig kaartje en nu zelfs een 6 gig kaartje. Het werkt perfect en nergens last van.
Door het hele forum heen is daar ook over gepraat en ik denk dat iedereen der zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi voorbeeld van een verkopertje wat nergens verstand van heeft. Is grote onzin, heb nu 4GB er in zitten en werkt prima hoor, net zo snel als 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Hoi

Sterker nog

Dit probleem ligt inderdaad aan het KPN netwerk, dat werkt momenteel alleen nog maar Single-RAB in HSDPA modus. Als je toestel op het UMTS netwerk is aangemeld en je gaat data verzenden en ontvangen, dan zal je toestel opschakelen van UMTS-GPRS naar UMTS-HSDPA (de turbo modus zeg maar). Als er dan enige tijd geen data meer wordt verstuurd en ontvangen, dan schakelt je toestel weer terug naar UMTS-GPRS (omwillen van energiebesparing). In de tijd dat je toestel dan in HSDPA toestand staat (dan zie je 3.5G in de display), kun je zelf niet bellen of gebeld worden.

Pas in de volgende software update bij KPN zal dit worden opgelost, dan zal Multi-RAB worden ondersteund. De verwachting is dat dit december of januari gaat gebeuren.

Tot voor kort hadden Vodafone gebruikers hier ook last van maar sinds eind september is daar de update al uitgerold. T-Mobile klanten hebben hier nooit last van gehad, dat netwerk was vanaf het begin direct multi-RAB. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk dus hebben ook dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:02:
[...]

Mooi voorbeeld van een verkopertje wat nergens verstand van heeft. Is grote onzin, heb nu 4GB er in zitten en werkt prima hoor, net zo snel als 1GB.
Mee eens , werk zelf bij een telecom zaak , meerder n95 hebben de winkel verlaten met 4gb en 6gb

waaronder het toestel eerst 4gb en toen 6gb nergens last .... qua snelheid toestel , nog steeds even snel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige echt belangrijke is wel nieuwe firmware. De oudere versies werken niet goed met grotere kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ghostface schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:12:
[...]

Mee eens , werk zelf bij een telecom zaak , meerder n95 hebben de winkel verlaten met 4gb en 6gb

waaronder het toestel eerst 4gb en toen 6gb nergens last .... qua snelheid toestel , nog steeds even snel !
Ik heb zelf het idee dat de 2 6Gb's die ik heb sneller zijn als de standaard 1Gb van nokia.
Of ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Even nieuwsgierig voor wat ik kan verwachten: de Nokia service centers, kunnen die ook toestellen ter plekke ruilen? Of kunnen ze iig meer dan "kapotte frontjes vervangen" en "software updaten"? Ik heb dus ruzie met de auto-focus van m'n hagelnieuwe N95, en zou het bijzonder vervelend vinden als een hagelnieuw toestel gelijk alweer 2 weken 'in reparatie' moet, als blijkt dat de servicecentra's zelf eigenlijk alleen een soort van loket zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
@Cloudje

Ik kom er achter als ik zelf wilgaan bellen... duurt soms paar uur voor het voorbij is.

@Robertwebbe....
Ik kan dus niet bellen of gebeld worden...
Ook als ik niet bezig ben met een UMTS-HSDPA verbinding o.i.d. Dus toestel staat dan gewoon standby. Gaat jou verhaal dan nog steeds op??

Cheerio
P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die hun oude N95 willen inruilen voor de 8GB-versie (of er eentje willen kopen):
Well, I've almost killed myself driving to the store to get that phone.....
the question is was it worth my insane driving? Well... no

The screen: turned on the phone, wow it's super bright and noticeably bigger than the N95-1, yeeeay I said but wait a minute, the font's that aren't antialiased don't look good, what happened? Well might be firmware, might be the display dunno. Well looks like the pixels that are displayed don't exactly match the pixels on the display itself, to put it straight, one pixel seems to be displayed between two pixels on the display so naturally they are blured. Is this deliberate? Don't know this either. If Nokia intended this then I don't want this phone. Blurry display isn't what I paid over 1100$ for.

The slider: what the heck let's check this one out also. Heard a lot of good things in compariso to the old one. It slides good, more solid slide good, but WTF? The rest is the same, when I tap it I can hear it touching the bottom part.... or whatever, everything is the same except that it opens/closes a little harder.

Keys on the display part: The sqeek (dunno how to spell that) like in N95-1, definately not worth 1100 bucks

Keys on the bottom part: well pretty much the same as the N95-1, seem ok.

Speed UI: well to tell you the truth, I thought that having the same CPU it will be at least the same speed, what a shocker here. I'm shocked negatively, slower than N95-1

Speed 3D, and also h264 (HW graphics acceleration): shocker here too, the DEMO game which you can download from Nokia, it's called System Rush Demo, it's noticeably slower in terms of 3D graphics acceleration than the N95-1, same CPU, yea right. Even snakes from N95-1 work slower, or maybe I'm stupid? OK. Videos in mp4 format, the same I made for N95-1 seem to loose frames? Coincidence? Don't think so.

Batt Life: Well this one is better than the N95-1, but not that much it seems.

Lens Cover: Don't care about that, don't have anything else in my pocket except my phone. If I had, then more than the lens would be scratched. To everyone yelling the the N95 8GB doesn't have a lens cover, what about the screen? Shees. Ohhh, wait there is a screen protector they say, well cut out a protector for the lens dudes, really.

RAM: Well this is a real improvement, I've been running a voice recording app which never closed because of lack of free RAM, and I surf the web and do other stuff, while in the N95-1 it closed if I opened SMS's and phonebook at the same time.

Internal 8GB: well I said yeeeeay at the beginning, but now I say booooooh. Nokia, why did you put so slow chips inside this phone? Transfering 900MB file took 23 minutes, waaaaaaaay tooooo long.

Camera: Guess it's the same

Multimedia Menu: It's different, maybe a little better, opens faster than the N95-1, it's not 3D but heck does it's purpose.

Speakers: Loud, OMG, loud

I think thats it. You can believe it or not, I really don't care I'm gonna sell it and go for the E51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@holleboomer:
Soo die kraakt hem ff helemaal ff, zo de container in als ik hem geloven moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het commentaar over de phone lag dan ook wel voor de hand. Hij gaat klagen over een lens cover, tja die zit er niet op. Get used to it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hoi allen

Heel toevallig iemand die de install file nog heeft van Psiloc MiniGPS v1.11? Ik dacht ik gooi 1.12 erop, maar die werkt elke keer na een restart niet meer. Komt vast door fout op me tel, maar geen zin om weer alles opnieuw te installeren. Normaal bewaar ik alle versies zelf, maar omdat elke versie de zelde naam heeft heb ik hem per ongeluk de nieuwe erover heen gezet. En ik bedoel dus gewoon de trail bestand. Ik heb licentie... Erg bedankt alvast voor degene die me eraan kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Mau_Maus schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:48:
Het blijft grappig:

Lightsaber V1.3 for N95 - Improved Again

Here's the list of improvements on v1.3:

Opening and closing slide turns saber on and off (NICE)
Press any number key for a saber hit sound effect
More fx samples for swings
More Vrumms, less Tishes
Press d-pad left for volume down, d-pad right for volume up
Press d-pad up for Dark Side, d-pad down for Light Side

Here's the install file:

http://www.symbian-guru.c...tSabre_S60_3_X_v_1_3.sisx

PS: RotateMe Beta 2: Als ik hem goed begrijp verwacht hij de Beta van RotateMe Beta2 vanavond te kunnen verzenden...
http://www.forummobiles.c...0&view=findpost&p=1498060
Nou... verschillende keren geinstalleerd in telefoongeheugen... maar wil echt niet opstarten...
Wel jammer
Maar dan maar zonder geluidjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Mau_Maus schreef op zondag 18 november 2007 @ 02:15:
Hoi allen

Heel toevallig iemand die de install file nog heeft van Psiloc MiniGPS v1.11? Ik dacht ik gooi 1.12 erop, maar die werkt elke keer na een restart niet meer. Komt vast door fout op me tel, maar geen zin om weer alles opnieuw te installeren. Normaal bewaar ik alle versies zelf, maar omdat elke versie de zelde naam heeft heb ik hem per ongeluk de nieuwe erover heen gezet. En ik bedoel dus gewoon de trail bestand. Ik heb licentie... Erg bedankt alvast voor degene die me eraan kan helpen.
Die kun je gewoon downloaden vanaf de site van Psiloc.
Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.