Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.824 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:33:
@ Deo Volente/Vonkie

Zoals bekend bestaan er twee versies, de N95 en de N95-8GB.
De N95 is beschikbaar in twee kleuren: Black en Sand.
De N95-8GB komt, in ieder geval bij de introductie, alleen beschikbaar in de Black-uitvoering.

Of, en zo ja wanneer, er andere kleuren uitgebracht gaan worden is, is afhankelijk van Nokia.
Het is erg vervelend dat jullie telefonisch andere informatie doorkrijgen. We hebben dit doorgegeven aan de betreffende afdeling en zij proberen er voor te zorgen dat de informatie via alle kanalen zo snel mogelijk gelijk en juist is.

Met vriendelijke groet,
Antoine
Vodafone Web Relations
offtopic:
Toch wel een interessante ontwikkeling dat Vodafone zich direct mengt in de huidige menigte ipv helpdesk en mailing etc (kortere lijnen!)
Maar ik vraag me af in hoevere dit doorgaat qua informatie voorziening/support, waar ligt de grens?
Is dit meer een marketing strategie? (sluik reclame/klanten winnen ?)
Ik waardeer een dergelijke actie wel , zouden andere providers ook eens moeten doen maar wat als er b.v. klachten komen ? Krijgen we dan (weer) het bekende kastje/muur verhaal?

Overigens een geinig artikel gevonden over S60 3rd security en hoe makkelijk deze eigenlijk te hacken is
http://symbaali.info/

-update
Nog eens aandachtig gelezen maar ik krijg het vermoeden dat we geen cert meer nodig hebben om te signen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 31-10-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
XyberBorg schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:47:
[...]

Hè, wat vet! Vermoedde inderdaad wel eerder dat de N95 een accelerometer had omdat hij de foto's altijd op de juiste manier op slaat (of je nu foto's in landscape mode of rechtovereind maakt). Een 3d accelerometer is helemaal te gek. Waarom zijn er niet meer toepassingen die gebruik maken? De iPhone maakt hier bijvoorbeeld wel standaard gebruik van...
Zo'n landscape-portrait-detector had ook een zeer simpel schakelaartje kunnen zijn, dat hoeft niet perse en 3-axis accelerometer te zijn, die het dus duidelijk wel is.

Ik gok dat ze de feature met de herintroductie van N-Gage uit de hoge hoed hadden willen toveren. Ben benieuwd, want er zijn zeker wel brute dingen mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik zie het al voor me als een remote control voor je Wii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:23:
[...]

Zo'n landscape-portrait-detector had ook een zeer simpel schakelaartje kunnen zijn, dat hoeft niet perse en 3-axis accelerometer te zijn, die het dus duidelijk wel is.
Hij was toch ook verbaasd dat het een 3d-accelerometer betrof...?
Ik gok dat ze de feature met de herintroductie van N-Gage uit de hoge hoed hadden willen toveren. Ben benieuwd, want er zijn zeker wel brute dingen mee te doen :)
Inderdaad, denk bijvoorbeeld aan een applicatie waarmee je de mp3-speler kunt besturen zoals dat nu op de SE Walkmans kan (dus naar rechts schudden voor volgende nummer etc). Maar denk ook bijvoorbeeld aan Wii-like games!

Maar Nokia Beta Labs heeft het zelf ook gevonden zo te zien: http://research.nokia.com/projects/activity_monitor

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
joosthaarman schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:33:
ik zie het al voor me als een remote control voor je Wii
Andersom kan al :+
Engadget
Youtube

offtopic:
Sjengcity heeft vandaag voor het eerst legaal gebruik mogen van z`n N95 als navigatiesysteem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:38:
[...]

Hij was toch ook verbaasd dat het een 3d-accelerometer betrof...?
Sja ok, maar mijn punt is dat een accelerometer enorme overkill is voor iets dat met een doodsimpele (lees: GOEDKOPE) tuimelschakelaar kan.
Inderdaad, denk bijvoorbeeld aan een applicatie waarmee je de mp3-speler kunt besturen zoals dat nu op de SE Walkmans kan (dus naar rechts schudden voor volgende nummer etc).
Dat zou nog nuttig/leuk zijn als die verrekte player niet zo halsstarrig was en netjes formaten af zou spelen die via MMF zijn toegevoegd :/ Voor mij is de default player vooralsnog bijzonder nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Heeft een van jullie als is die web server beta geprobeerd ? die is echt vet !!

Draai nu op me telefoon webpagina met foto's en kan smsen vanaf IE.. logs alles kun je zien.

http://www.nokia.com/betalabs/applications hier te downloaden

zow telefoon ff over internet gegooid kan iemand checken of hij werkt ? linktje hier onder

http://n95.joosthaarman.nl

[ Voor 22% gewijzigd door Aapie op 31-10-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:14:
[...]
Heb een zeer interessante demo gevonden waarin je kunt spelen met de accelerometer van de N95 (welke dus toch verborgen zit in deze telefoon aangezien altijd gedacht werd dat enkel x,y werd gebruikt maar nu dus 3 assen en daarnaast ook nog snelheid)
een accelerometer meet, zoals het woord al zegt, de versnelling. Deze doet het in drie richtingen. Snelheid meten kan het niet. Wat eventueel wel kan is de versnelling die je meet integreren (zeg maar bijhouden hoeveel versnelling je hebt gehad in een bepaalde richting) en dan kan je (als je dat heeeeel nauwkeurig kunt doen) de snelheid uitrekenen.

Die accelerometer zit in de n95 om digitale beeld stabilisatie te kunnen toepassen tijdens het filmen! En als hij dan toch in de camera zit, dan kan hij ook gebruikt worden om het beeld te roteren als je de camera draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joosthaarman schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:28:

Draai nu op me telefoon webpagina met foto's en kan smsen vanaf IE.. logs alles kun je zien.

zow telefoon ff over internet gegooid kan iemand checken of hij werkt ? linktje hier onder

Haha netjes, werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nas T schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:11:
[...]

Hoe kom je ddaar bij? Zou wel nutteloos zijn om 8GB te hebben, toch? Als dit waar is en de telefoon is uit, zou Nokia zoveel negatieve publiciteit krijgen, dat wil Nokia denk ik niet.

En hou iedereen alsjeblieft op over het gezeik wie er beter is. We weten al wat de verschillen tussen de 2 zijn, dit staat in de TS te lezen. Wat ik alleen maar lees, is fanboy-praat. Geen toegevoegde waarde aan het topic, en het verpest de sfeer behoorlijk. Als je de N95 of de N95 8GB beter vindt: mooi voor je, je hebt helemaal gelijk, maar ik hoef het echt niet per sé te weten...
Als je niet hoeft te weten wat anderen denken van de N95 / N95 8GB wat doe je hier dan in godsnaam!? Ik vind hier wel een aantal interessante benaderingen die de voordelen en nadelen van beide toestellen uitlichten. Als je je irriteert aan andermans meningen hier kun je beter weggaan i.p.v. aan te geven dat anderen hun mond moeten houden, want JIJ bent hier degene die de sfeer verpest (ik heb nu even mijn best moeten doen om diplomatiek te blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 08:49
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:47:
[...]

een accelerometer meet, zoals het woord al zegt, de versnelling. Deze doet het in drie richtingen. Snelheid meten kan het niet. Wat eventueel wel kan is de versnelling die je meet integreren (zeg maar bijhouden hoeveel versnelling je hebt gehad in een bepaalde richting) en dan kan je (als je dat heeeeel nauwkeurig kunt doen) de snelheid uitrekenen.
Totdat de snelheid bij t=0 onbekend is....En die sensor zal waarschijnlijk niet heel nauwkeurig zijn, het meetbereik zal een drempel hebben. Dat wil dus zeggen dat er geen versnelling wordt gemeten maar dat de snelheid wel toeneemt...
Maar:
Die versnellingssensor is leuk, kun je veel mee doen, als input voor programma's(zoals het shake-systeen van ik dacht Samsung), je zou tijdens het filmen vast kunnen leggen in welke richting versnellingen hebben plaatsgevonden, zodat de kleine versnellingen(bij trillen, onstabiel) gebruikt kunnen worden bij softwarematig het beeld stabiliseren.
Menu-bediening, zoals touchflo, maar dan anders, bellen(de telefoon neerleggen is ophangen), scherm gaat aan bij oppakken(versnelling gemeten). de beweging naar je oor activeer spraakcommando's. Je kunt dus heel creatief zijn ermee....

Maar gebruiken al wii-mote? liever niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.wiidamage.com/wp-content/uploads/2006/12/wii_in_tv__3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Nas T op 31-10-2007 21:07 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik albumhoezen in mijn N95 krijg? Ik heb hem gesynct met windows mediaplayer, maar niks... Als ik muziek afspeel in de muziekspeler zie ik altijd de standaard afbeelding en geen album afbeeldingen en in windows mediaplayer zijn ze er wel! Wat kan ik doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
moet het nog wel een beetje en uit vogelen, want hij stopt automatisch en das niet de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die accelerometer zit in de n95 om digitale beeld stabilisatie te kunnen toepassen tijdens het filmen! En als hij dan toch in de camera zit, dan kan hij ook gebruikt worden om het beeld te roteren als je de camera draait.
Daar had ik nog niet aan gedacht, bij videomode kun je inderdaad stabilisatie gebruiken. Goed gevonden!

Overigens doelde ik met snelheid de waarde van a, de versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
owkeeee ???

2 minuten geleden m`n telefoon nog gebruikt, kijk ik net, scherm zwart. :?

zet de telefoon aan, geen verlichting, wel de letters NOKIA op m`n scherm (gewoon standaard als je hem aanzet.)
3 seconde later springt de verlichting van het scherm ook ineens aan... telefoon start op zonder een pincode in te voeren.

Ben benieuwd of dit vaker gaat gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:44:
He peeps ik heb een klein vraagje, niks bijzonders voor sommige mensen maar ik vraag t me af, ik weet niet of meer mensen het hebben.

Op mijn accu deksel staat Nokia Nseries (Nseries onder Nokia). Ik heb geen enkel plaatje op internet kunnen vinden met hetzelfde.

Iemand hier meer info over? Bedankt!

Dilano
Welke kleur N95 heb je? Ik sinds een kleine week een warm graphite en daar staat inderdaad N-series onder Nokia op het batterijklepje. In de winkel zag ik een deep plum en een sand en daar stond alleen Nokia op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
alvani schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

Welke kleur N95 heb je? Ik sinds een kleine week een warm graphite en daar staat inderdaad N-series onder Nokia op het batterijklepje. In de winkel zag ik een deep plum en een sand en daar stond alleen Nokia op de achterkant.
En ik heb een warm graphite waar weer alleen Nokia op staat. Ik vermoed dat ze de klepjes dan hebben aangepast waardoor er verschillende in omloop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:47
goosync.com
Voor degenen die hun google agenda met de n95 willen syncen. werkt ideaal.

Heb net Route 66 geinstalleerd en voipstunt ingesteld. Ben nu zeer tevreden met mijn n95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 19:48

RMX

Vroeger had ik voor Symbian een programma die, als er iemand belde, op de achtergrond muziek afspeelt. Het was bedoeld om mensen voor de gek te houden. Dus in eens kermis muziek, of een zee op de achtergrond.. Alleen ik kan het nergens meer vinden..

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
[...]

Die accelerometer zit in de n95 om digitale beeld stabilisatie te kunnen toepassen tijdens het filmen!
Bron? Het kan namelijk ook puur met software, en ik vraag me af of het met hardware wel nauwkeurig genoeg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nas T schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:06:
[...]

Maar gebruiken al wii-mote? liever niet:
[afbeelding]
offtopic:
Dat is een jaar geleden al betiteld als een hoax. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:11:
Iemand enig idee hoe ik albumhoezen in mijn N95 krijg? Ik heb hem gesynct met windows mediaplayer, maar niks... Als ik muziek afspeel in de muziekspeler zie ik altijd de standaard afbeelding en geen album afbeeldingen en in windows mediaplayer zijn ze er wel! Wat kan ik doen??
Voor album covers en alle andere ID3tag gerelateerde zaken kun je het beste het gratis Mp3tag gebruiken. Misschien moet je dan even opnieuw de hoezen erin laden, maar dan doen ze het zeker. Heel handig programmaatje om gelijktijdig tags en bestandsnamen van hele ladingen mp3's mee te editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, kan ik mijn progjes verplaatsen vanaf mijn sdcard naar het telefoongeheugen of moet ik alles dan opnieuw installeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:46:
owkeeee ???

zet de telefoon aan, geen verlichting, wel de letters NOKIA op m`n scherm (gewoon standaard als je hem aanzet.)
3 seconde later springt de verlichting van het scherm ook ineens aan... telefoon start op zonder een pincode in te voeren.

ja ik heb dat ook wel eens gehad reboot zonder dat je het vraagt hoop dat het bij de volgende firmware verholpen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-04 21:00
In mijn n95 wil ik een geheugenuitbreiding doen met een microSD kaart. Op de nokia site staat dat dit kan tot 2 gig. Hier staat dat dat kan tot 4 gig. Maar waarom is 8 gig niet gewoon mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken536 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:46:
In mijn n95 wil ik een geheugenuitbreiding doen met een microSD kaart. Op de nokia site staat dat dit kan tot 2 gig. Hier staat dat dat kan tot 4 gig. Maar waarom is 8 gig niet gewoon mogelijk?
Limitaties van het bestandssysteem? Alle kaartjes >4GB zijn dan ook SDHC (high-capacity) kaartjes.
Misschien komt het ook wel gewoon dat ze het ondersteunen tot 2GB (grotere kaartjes zijn niet getest), en dat alles daarboven dus op eigen risico is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken536 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:46:
8GB is al mogelijk, reviews melden dat het gewoon werkt, sterker nog, waarschijnlijk werkt het tot 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-04 21:00
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:55:
[...]

8GB is al mogelijk, reviews melden dat het gewoon werkt, sterker nog, waarschijnlijk werkt het tot 32GB.
En 'stel' het werkt niet. Is de kaart dan onbruikbaar, of kan ik maar 4 gig gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Sinds de nieuwe firmware werkt de gps redelijk. ongeveer 1 minuut voor een fix.
Maar sinds een tijdje moet ik weer een kwartier wachten.
Wat mij helemaal opviel was dat als ik bij Methoden, integrated GPS uitzet mijn fix ook 15min duurt.

1. Zou mijn GPS dan kapot zijn?
2. Zou iedereen zonder GPS dan eigenlijk ook kunnen "gps'n"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mavi schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:29:
goosync.com
Voor degenen die hun google agenda met de n95 willen syncen. werkt ideaal.
zoiets handigs moet natuurlijk getest worden!
Ik heb alle settings volgens mij goed staan, alleen weet ik niet waar ik deze:

Sync server URL: http://sync.goosync.com

moet invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Sjengcity schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:46:
owkeeee ???

Ik heb dit wel regelmatig.... volgens mij heb je dan gewoon een soort vastloper gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvani schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

Ik heb een Deep Plum! Maar waarschijnlijk betekent het verder dus niks? Gewoon alleen het klepje aangepast? De mijne heb ik btw ook pas een paar dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:22:
[...]

zoiets handigs moet natuurlijk getest worden!
Ik heb alle settings volgens mij goed staan, alleen weet ik niet waar ik deze:

Sync server URL: http://sync.goosync.com

moet invullen...
Ik heb het ook getest. Werkt perfect.
Gewoon effe een SMS laten sturen vanaf die pagina, settings opslaan en jhe hebt meteen de juiste settings in een nieuw sync profiel in je N95.
binnen 3 minuten staan al mijn agenda punten in mijn google agenda..
Mijn hele leven ligt nu dus op straat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

joosthaarman schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:28:

Is dit dus een soort vervanging van op Nokia CD meegeleverde Home Media Server, maar dan beter? Zeg maar een soort Remotely Anywhere applicatie voor op je N95? Die indruk krijg ik wel van de site, maar hoe goed werkt het eigenlijk?

Jouw site doet het in iedere geval niet Joost!

EDIT: Oh, wacht, met Orb doet je PC al het werk en wordt de boel gestreamed. Maar ik wil DAARNAAST ook simpelweg bestanden van mijn PC via WLAN overzetten op mijn N95. Deze optie ("File Transfer") is apart ook aanwezig binnen Remotely Anywhere.

EDIT2: Ik krijg Home Media Server niet aan de praat: poorten opengezet, UPnP aan, WinXP firewall tijdelijk uit, etc...N95 blijft maar zoeken in de Galerij naar mijn PC, maar kan niks vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door sl1200 op 01-11-2007 09:55 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Dat is een grappige applicatie (Webserver) zeg !! draai hem nu ook hier. Fantastisch :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tranzy op 01-11-2007 10:25 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorheen had ik op een 1 Gb kaartje een hoop spelletjes staan!
Toen ik deze door een 4 Gb vervangen heb, deden de spelletjes het niet meer maar die icoontjes staan er nog steeds !

Hoe krijg ik deze weg??
(zonder heel de gsm te resetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:28:
Voorheen had ik op een 1 Gb kaartje een hoop spelletjes staan!
Toen ik deze door een 4 Gb vervangen heb, deden de spelletjes het niet meer maar die icoontjes staan er nog steeds !

Hoe krijg ik deze weg??
(zonder heel de gsm te resetten)
eerst al je spellen verwijderen dan pas de ander geheugen kaart derin
menu -instrumenten-toep.beh daar je spellen verwijderen nieuwe kaart der in dan weer instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
kmmartins schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:47:
Sinds de nieuwe firmware werkt de gps redelijk. ongeveer 1 minuut voor een fix.
Maar sinds een tijdje moet ik weer een kwartier wachten.
Wat mij helemaal opviel was dat als ik bij Methoden, integrated GPS uitzet mijn fix ook 15min duurt.

1. Zou mijn GPS dan kapot zijn?
2. Zou iedereen zonder GPS dan eigenlijk ook kunnen "gps'n"
1. Nee je GPS is niet kapot kan zijn dat agps niet werkt of what ever op dit moment of of of of 100000 andere redenen waarom het traag gaat.

2. Nee, niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

De N95 8GB zal uitkomen met de firmware versie 10.0.21.

Over versie 20.xx is dus nog niets te vinden....

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:44:

[...]

De N95 in black? Deep Plum, Graphite en Sand bedoel je zeker? Alleen sommige hobbyisten onder ons hebben een zwarte.
Ik heb mij inderdaad vergist. Vodafone levert alleen de kleuren Deep Plum en Sand.

Ik heb het in mijn posting aangepast. :)

Met vriendelijke groet,

Antoine
Vodafone Web Relations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:24:
Eindelijk, na lang wachten is vanaf 1 november IrRemote van Psiloc voor de S60 3rd beschikbaar _/-\o_
http://shop.psiloc.com/d/s60/Psiloc_irRemote_S603rd.sisx

Voor de lief hebbers. Het werkt gratis tot de 14de.. als je ooit wat gekocht hebt bij hun. Ik ga gelijk kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.telecomwereld....herm=showmedia&mediaid=65

Hoi allen,

Video van de fabriek van Nokia in Finland waar de N95 8GB van de band komt rollen.
Misschien leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 23:54
Mau_Maus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:33:
[...]

http://shop.psiloc.com/d/s60/Psiloc_irRemote_S603rd.sisx

Voor de lief hebbers. Het werkt gratis tot de 14de.. als je ooit wat gekocht hebt bij hun. Ik ga gelijk kijken :D
alleen voor beta testers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 20:10

CoolHead621

Enjoy every moment

Dan ben ik dus beta tester :)
Ik kreeg een mailtje van ze, en ik dacht dat iedereen erbij kon komen!
Maar het werkt nog ruk!
Bijna geen ondersteuning van tv en versterkers e.d.
alles moet nog geschreven worden.
Dus echt testen gaat dan ook niet he...

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees deze topic door en ik zie zowel voor als tegenstanders van het vaak op laden van de batterij.
De Nokia N95 heb ik sinds eergister, leuk toestel, maar de batterij........
En ja, ik heb gelezen dat er wat "batterij-opstart" dingetjes zijn dat het over 2 weken beter is, maar ik vraag me toch af wat het beste is om nu te doen.. veel aan de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:06:
Ik lees deze topic door en ik zie zowel voor als tegenstanders van het vaak op laden van de batterij.
En ja, ik heb gelezen dat er wat "batterij-opstart" dingetjes zijn dat het over 2 weken beter is, maar ik vraag me toch af wat het beste is om nu te doen.. veel aan de lader?
In het topic staan genoeg batterij adviezen en info... Ik denk in de afgelopen 5 pagina's nog wat staat van iemand die er ook naar vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nee hoor. Er staat als je ooit een 3rd Psiloc product gekocht hebt, je hem kan testen. Ik heb ooit de reflect theme gehad officieel, dus ik kan ook testen.

http://shop.psiloc.com/en...2308,Psiloc+irRemote+Beta

Wel jammer dat het alleen met hun 3rd versie DRM Solutions is, moet ik alles wat ik van hun heb opnieuw installeren enzo.

[ Voor 23% gewijzigd door Mau_Maus op 01-11-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:06:
Zo veel mogelijk aan de lader hangen, want de Lithium-Ion batterijen hebben geen last van het "memory" effect, wat inhoud dat de christalletjes niet gaan "klonteren of fuseren", waardoor er weerstand ontstaat in de batterij.

Het word overigens wel aangeraden om 1 om de 30 keer opladen de batterij leeg te laten gaan, want zo calibreer je de batterij indicator.

Klik hier voor exacte informatie over hoe je het best je batterij kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Mau_Maus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:21:
[...]

Wel jammer dat het alleen met hun 3rd versie DRM Solutions is, moet ik alles wat ik van hun heb opnieuw installeren enzo.
Oh ja, nu weet ik weer waarom ik geen Psiloc software meer wil gebruiken, ondanks dat ik voor diverse licenties betaald heb. Die DRM software van ze is een nachtmerrie:
- opeens talrijke crashes van de telefoon;
- niet te verwijderen zonder een complete telefoonreset;
- de DRM software verklaarde soms opeens spontaan mijn geldige licentie ongeldig nadat eea maanden goed had gewerkt.

En ja, het lag aan Psiloc, aangezien ik de telefoon heb geprobeerd met alleen Psiloc software na een harde reset, ik toen meteen weer issues had, en na een nieuwe harde reset zonder Psiloc software ik weer geen enkel probleem had.

Heb dus vorig jaar besloten geen enkele Psiloc software meer op mijn telefoon te willen hebben.

Wellicht dat het inmiddels beter is, maar ben wat huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren het Reflect-theme gekocht om zo'n licentie te bemachtigen voor de beta van irRemote, en het werkt. Is nog wel ff klooien met de juiste instellingen, maar heb vooralsnog geen last gehad van de RM-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
Aan de hand van de laatste reacties wat software en/of services 'snel' getest:

GooSync.com: U
Uit nieuwsgierigheid getest. Website is helder en duidelijk. Snel geinstalleerd. Werkt aardig maar helaas (nog?) geen auto-sync, alleen de betaalde versie. Vind het omslachtig om naar Menu>Settings>Sync>Sync Google te moeten gaan om te syncen. Ik gebruik een 3-way sync methode: N95<->Outlook<->Google synchronisatie middels Emoze en CompanionLink. Werkt prima m.u.v. reoccured items.

Thruphone:
Geinstalleerd werkte niet bij me. Heb geprobeerd te laten bellen naar een vast nr maar hij kwam niet door. Heb het idee dat ik beter af ben met Voipbuster SIP instellingen. Het verwijderen was een pain in the ass. De SIP/Internet Telephony profielen stonden nog in mijn N95 maar konden moeilijk verwijderd worden, "currently in use" maar dat was dus niet zo, dus in Offline profile die dingen alsnog verwijdert.

Widsets:
Applicatie dat web items naar je telefoon pusht, te trage java spul. direct verwijdert. bah

Webserver:
Op zich netjes gemaakt, degelijke interface etc. Alleen duurt het laden van website paginas zo lang. heeft Iemand betere performance meegemaakt?

Conversation:
Wat een mega goede applicatie, alleen krijg ik soms out of memory meldingen, anyone?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:34:
[...]

eerst al je spellen verwijderen dan pas de ander geheugen kaart derin
menu -instrumenten-toep.beh daar je spellen verwijderen nieuwe kaart der in dan weer instaleren
Hey Tsjabbie ik ga het proberen, alvast vriendelijk bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 17:14
goodfella schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:54:

Thruphone:
Geinstalleerd werkte niet bij me. Heb geprobeerd te laten bellen naar een vast nr maar hij kwam niet door. Heb het idee dat ik beter af ben met Voipbuster SIP instellingen. Het verwijderen was een pain in the ass. De SIP/Internet Telephony profielen stonden nog in mijn N95 maar konden moeilijk verwijderd worden, "currently in use" maar dat was dus niet zo, dus in Offline profile die dingen alsnog verwijdert.
Truphone werkt hier toch echt goed hoor.
Vanaf het moment dat ik thuis ben, bel ik via Truphone.naar vaste nummers.
Lastig is wel, dat wanneer ik naar mobiel wil bellen, Truphone eerst moet uitschakelen.
Bel je wel met +31 voor de nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:47:
[...]

Ik heb het ook getest. Werkt perfect.
Gewoon effe een SMS laten sturen vanaf die pagina, settings opslaan en jhe hebt meteen de juiste settings in een nieuw sync profiel in je N95.
binnen 3 minuten staan al mijn agenda punten in mijn google agenda..
Mijn hele leven ligt nu dus op straat ;-)
Een smsje laten sturen, dat is nou net wat ik níet wil....
Geen zin om via mijn gsm ook platgespamed te worden...

Iemand die het werkend heeft die mij kan vertellen waar ik Sync server URL: http://sync.goosync.com in moet vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 15:03
Op de eerder geposte site van ´Nokia Research Center´ staat:
In a later N95 firmware release you should be able to access the raw accelerometer data by using the official sensor plug-in downloadable from Forum Nokia (Sensor Plug-in for 60 3rd Edition).
Hopelijk komt de nieuwe firmware snel, inclusief Demand Paging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:37:
[...]

Iemand die het werkend heeft die mij kan vertellen waar ik Sync server URL: http://sync.goosync.com in moet vullen?
http://www.goosync-forum.com/showthread.php?t=286 Is voor de N73 maar die heb ik ook kunnen gebruiken voor de N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
sl1200 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:50:
[...]

Is dit dus een soort vervanging van op Nokia CD meegeleverde Home Media Server, maar dan beter? Zeg maar een soort Remotely Anywhere applicatie voor op je N95? Die indruk krijg ik wel van de site, maar hoe goed werkt het eigenlijk?

Jouw site doet het in iedere geval niet Joost!

EDIT: Oh, wacht, met Orb doet je PC al het werk en wordt de boel gestreamed. Maar ik wil DAARNAAST ook simpelweg bestanden van mijn PC via WLAN overzetten op mijn N95. Deze optie ("File Transfer") is apart ook aanwezig binnen Remotely Anywhere.

EDIT2: Ik krijg Home Media Server niet aan de praat: poorten opengezet, UPnP aan, WinXP firewall tijdelijk uit, etc...N95 blijft maar zoeken in de Galerij naar mijn PC, maar kan niks vinden.
Ik heb me telefoon ingesteld dat hij via het thuis netwerk (wifi) connect anders lijkt het me te traag.. vandaar ook dat de site het niet deed, omdat ik me telefoon meeneem ;)

maar hij doet het nu weer :D

Je moet de webserver zien als een soort blog met verschillende opties:

- Contacten Online
- smsen naar contacten
- gastenboek
- real time chat
- Foto knop voor het maken van foto's op afstand (geen idee waarvoor eigenlijk)
- je galarij van je telefoon is online beschikbaar
- de callender van je phone kan je editen en toevoegen
- En een voorpagina + blog om van alles bij te houden nieuws en dergelijke
- de webserver ondersteund html binnen kort is kijken of je makkelijk php kan installeren ofzo.
Denk alleen dat iets te zwaar is voor je phone..

[ Voor 22% gewijzigd door Aapie op 01-11-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:37:
[...]

je krijgt bij het registreren 3 credits om de settings naar je telefoon te versturen, niks geen last van spam o.i.d. (nog niet iig en verwacht dat ook niet) maargoed als je echt 1000% zeker wilt weten dat niemand je nummer te weten komt is de handmatige configuratie de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Laatst online: 10-05 02:04
patrickt35 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:23:
[...]

Truphone werkt hier toch echt goed hoor.
Vanaf het moment dat ik thuis ben, bel ik via Truphone.naar vaste nummers.
Lastig is wel, dat wanneer ik naar mobiel wil bellen, Truphone eerst moet uitschakelen.
Bel je wel met +31 voor de nummers?
Waarom TruPhone uitschakelen? Gewoon simpelweg mobiel nummer invoeren en op "Opties > Spraakoproep" klikken. Op dat moment bel je mbv het normale mobiele netwerk. Wil je gewoon gratis vast bellen, voer je 't nummer in en klik je op "Opties > Internetoproep"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben trouwens meerdere mensen last van dubbele klikken bij alle glanzende zilveren knopjes behalve het middelste knopje met de pijltoetsjes? Het voelt aan alsof de randjes elkaar aan de binnenkant overlappen, waardoor je eerst er doorheen moet klikken voordat je daadwerkelijk het knopje hebt ingedrukt.

Dit probleem word overigens niet veroorzaakt door slider speling, want dat heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Shaflic schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

Voordelen 8gb:
- Groter scherm
- Meer werkgeheugen
- Zwart (subjectief voordeel, ook op te lossen met covers)
- Betere accu (Vervangbaar)
- AGPS (Installeerbaar, nieuwst FW geloof ik)
- 8 GB? (Grotere flashdiscs komen eraan)
-Groter scherm is maar minimaal, 2,6" tegenover 2,8", met beide dezelfde resolutie, dus je ziet niks meer.
-Betere accu 1200mAh tov 950mAh, is ook maar minimaal, die redt het ook geen 2 dagen, dus moet ook 's nachts achter de lader
-AGPS zit ook al in de nieuwe FW op de 'normale' N95
-met een geheugenkaart van 8Gb heb je hetzelfde resultaat, misschien in de toekomst nog wel meer. De 8GB versie heeft geen mogelijkheid tot upgrade omdat deze geen card reader heeft.

Dus zie niet echt de voordelen die je opsomt...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Eastside schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:24:
[...]

-Groter scherm is maar minimaal, 2,6" tegenover 2,8", met beide dezelfde resolutie, dus je ziet niks meer.
-Betere accu 1200mAh tov 950mAh, is ook maar minimaal, die redt het ook geen 2 dagen, dus moet ook 's nachts achter de lader
-met een geheugenkaart van 8Gb heb je hetzelfde resultaat, misschien in de toekomst nog wel meer. De 8GB versie heeft geen mogelijkheid tot upgrade omdat deze geen card reader heeft.

als je een review had gelezen over de n95 8gb had je geweten dat:
-de batterij (ookal zegt de Mah anders) tot wel 2x zolang meegaat tov de normale n95
- die 0,2 inch een groot verschil maakt als je ze naast elkaar legt (of gewoon tijdens het kijken van een filmpje

voor mij iig weer redens om (als ik kan kiezen, wat ik kan) voor de n95 8gb te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
Eastside schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:24:
[...]

Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat de n95 8gb gewoon beter is? dat is geen mening maar een FEIT kunnen mensen het niet hebben dat hun n95 al "verouderd"?

een groter scherm IS een voordeel, hij is ook helderder en presteert beter in zonlicht.

Een betere batterij is OOK een voordeel.

Hij zit beter in elkaar dus geen slider problemen meer etc

De multimedia knopjes zijn verhoogt dus beter in te drukken.. NOG een voordeel.

Meer RAM geheugen.. NOG een voordeel.

Alleen het flash geheugen.. 8gb is veel maar als de "oude" N95 meer geheugen gaat ondersteunen dan wint de oude N95 het wel ja.

Ik heb ook de "oude" versie maar ik geef gewoon toe dat de nieuwe versie veeeel beter is en alles is wat de n95 had moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ssilverhaze schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:59:
[...]

Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat de n95 8gb gewoon beter is? dat is geen mening maar een FEIT kunnen mensen het niet hebben dat hun n95 al "verouderd"?

een groter scherm IS een voordeel, hij is ook helderder en presteert beter in zonlicht.

Alleen het flash geheugen.. 8gb is veel maar als de "oude" N95 meer geheugen gaat ondersteunen dan wint de oude N95 het wel ja.

Ik heb ook de "oude" versie maar ik geef gewoon toe dat de nieuwe versie veeeel beter is en alles is wat de n95 had moeten zijn
Het is duidelijk dat jij voor de N95 8gb gaat zo te zien aan je post.

Ik vind dit soort gezeur over welke beter is zwaar ergerlijk, beide modellen hebben hun plus en minpunten, wees gewoon blij met wat je hebt, want dat ben ik ook met mijn normale N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:08:
[...]

Ik vind dit soort gezeur over welke beter is zwaar ergerlijk, beide modellen hebben hun plus en minpunten, wees gewoon blij met wat je hebt, want dat ben ik ook met mijn normale N95.
Ik haal mijn schouders op bij het verschijnen van de N95 8GB, als je alles optelt is ie beter (logisch ook) maar niet zoveel dat ik overstap, dan zal er echt meer verbetert moeten worden. En dat mensen hier hun mening geven over welke versie zij beter vinden vind ik geen gezeur en al helemaal niet ergerlijk. Daar zijn dit soort forums nou juist voor, info en meningen uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er veel geklaag is over de batterijen.
Ik heb express de telefoon nog niet in gebruik genomen om het een beetje uit te testen.
Het is vrij normaal dat een batterij snel leeg raakt als je hem intensief gebruikt.
Mijn telefoon ligt nu 6 dagen rustig zonder enige programma in gebruik en heb nog 4 blokjes batterij over.
Dus standbij tijd word zeer goed gehaald en denk er zelfs meer dan 220uur te hebben.

Maar als je UMTS of GPRS gaat gebruiken of de scherm aan heb branden dan gaat het natuurlijk veel sneller.
Zie het zelfde met een batterij van een laptop.
Ben je bezig met de laptop dan haal je misschien 1,5uur.
Heb je geen programma lopen en heb je de klep dicht dan blijft het 5uur lang aan.

Nokia is niks te verwijten maar het is het gebruik dat jezelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 09:51
Ssilverhaze schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:59:
[...]

Daar gaat het nu niet helemaal om bij mij maar een paar dingen die jij zegt zijn imo GEEN echte verbetering!!!!
- Groter scherm : Ach die paar mm is nog altijd niet te meten aan mijn 104cm lcd hier :p dus NIET echt voordeel
- Betere batterij : Ach als ik naar gesprekstijden kijk en standbij had ik toch iets heel anders verwacht van die dikke batterij , dus ook niet echt indruk wekkend
- Beter in elkaar : Zullen we het daar over hebben als je hem ook daadwerkelijk in je bezit heb ;)
- Multimedia knoppen : Hier zie ik dus echt het nut niet van in. Noem mij eens een reden om "blind" je knopjes te willen voelen? Lijkt mij dat als je filmpjes kijkt of iets dergelijk met je fok recht op knopjes kijken kunt dus waarom die aanpassing dan? Kun je knoppens niet zien? Blind mss, dan hebben die hogere knopjes ook geen nut.
- Grotere RAM : Das dan een punt waar je wel gelijk in heb maar zie nog steeds niet van uit het oog punt van accu duur waarom iedereen het zo belangrijk vindt meerdere apps naast elkaar willen hebben draaien. ok kan soms handig zijn maar veel moeite om een app af te sluiten (wat niet hoeft doet n95 wel voor je) is ook niet zo moeilijk d8 ik.
- 8GB flash : Vind ik persoonlijk een zware NO GO van nokia, snap nog steeds niet waarom ze dit gedaan hebben , schiet mij maar lek.

Een ander voordeel wat ik zelf ook wel beter vind is die hardtop screen en dat ie vlak aan slider ligt, da is weer min puntje van N95 maar als de markt beetje slim is (hint nokia ;) ) is er zo een slider fix voor verzonnen en kunnen we allemaal van een betere screen protectie genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Laatst online: 03-06 19:36
Michael_E schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:24:
Ik heb mijn N95 nu ongeveer een maandje, werkt perfect, op wat kleinigheidjes zoals spontane resets.

Maar inmiddels kan ik niet meer in mijn map Webfeeds komen, de melding is dan: "onbekende fout"
Ik heb al diverse dingen geprobeerd waaronder een softreset.
De map kan ik ook niet verwijderen, anders had ik dat geprobeerd.
Wie zou me kunnen helpen?.
Is er iemand met een goede tip?

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:28:
[...]

Voor album covers en alle andere ID3tag gerelateerde zaken kun je het beste het gratis Mp3tag gebruiken. Misschien moet je dan even opnieuw de hoezen erin laden, maar dan doen ze het zeker. Heel handig programmaatje om gelijktijdig tags en bestandsnamen van hele ladingen mp3's mee te editten.
Is een mooi programma, maar ik kan er geen albumhoezen mee vinden. Met windowsmediaplayer kan ik ze wel vinden en ik zie ze ook terug in windows mediaplayer, maar als ik de muziek op de N95 zet, zie ik geen albumhoezen?? Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe?? Iemand nog een slim idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeijt
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:53:
[...]

Is een mooi programma, maar ik kan er geen albumhoezen mee vinden. Met windowsmediaplayer kan ik ze wel vinden en ik zie ze ook terug in windows mediaplayer, maar als ik de muziek op de N95 zet, zie ik geen albumhoezen?? Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe?? Iemand nog een slim idee??
Ik heb het programma zo niet bij de hand maar in de werkbalk ongeveer links van het midden kan je de hoezen vis Amazon (COM en DE) ophalen en in de bestanden stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Donga
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 08:24
Heb vandaag me nieuwe gsm binnen gekregen. De nokia N95 8GB :)

Hier een link naar de foto ervan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.eternal-fighters.com/Genesis/nieuwe%20foto.jpg

Ben zo blij nou :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Donga op 01-11-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Laatst online: 30-09 14:37
Zijn er al mensen met een vodafone branded toestel die een sw update hebben gedaan naar 12? Ik heb nog de oude, en sw updater zegt constant dat men tel up to date is, terwil hier al over een nieuwe versie wordt gesproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Jan Donga schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:33:

[afbeelding]

vertel me nu hoe je daar aan komt!!! dan bestel ik hem daar nu ook!!! ik ben zoooo jaloers :P zit al tijden te wachten tot ik hem ergens kan bestellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cuberob schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:50:
als je een review had gelezen over de n95 8gb had je geweten dat:
-de batterij (ookal zegt de Mah anders) tot wel 2x zolang meegaat tov de normale n95
Laat me niet lachen, tot 2x zo lang mee als de normale N95 accu. Allemaal verkooppraat. Dan weet ik niet wat voor review ze hebben gedaan, maar ze hebben dan de telefoon echt niet optimaal gebruikt.

Als ik zie hoelang ik met mijn (inmiddels alweer 2e) accu doe, echt pure bagger.

- Tussen de 5 en 10 min. bellen per dag
- 30min mobiel internet (PIT of ff over de Wlan)
- 5 smsjes per dag
- mail ophalen om het halfuur

En als ik 's ochtends met een volle accu uit huis ga, kan ik hem 's avonds rond 1900uur aan de lader hangen omdat ie schoon leeg is (dan heeft ie al minstens een halfuur lopen mekkeren dat de accu bijna leeg is).

Heb al eens een andere accu opgehaald, omdat ik dacht dat ik een slecht exemplaar had. Maar met deze nieuwe is het al net zo droef. Met de N73 die ik hiervoor had (en waar ik zo'n beetje hetzelfde mee deed) deed ik met gemak 3 volle dagen. Leg dat maar eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:38:
[...]

Laat me niet lachen, tot 2x zo lang mee als de normale N95 accu. Allemaal verkooppraat. Dan weet ik niet wat voor review ze hebben gedaan, maar ze hebben dan de telefoon echt niet optimaal gebruikt.

Als ik zie hoelang ik met mijn (inmiddels alweer 2e) accu doe, echt pure bagger.

- Tussen de 5 en 10 min. bellen per dag
- 30min mobiel internet (PIT of ff over de Wlan)
- 5 smsjes per dag
- mail ophalen om het halfuur

En als ik 's ochtends met een volle accu uit huis ga, kan ik hem 's avonds rond 1900uur aan de lader hangen omdat ie schoon leeg is (dan heeft ie al minstens een halfuur lopen mekkeren dat de accu bijna leeg is).

Heb al eens een andere accu opgehaald, omdat ik dacht dat ik een slecht exemplaar had. Maar met deze nieuwe is het al net zo droef. Met de N73 die ik hiervoor had (en waar ik zo'n beetje hetzelfde mee deed) deed ik met gemak 3 volle dagen. Leg dat maar eens uit.
http://web.mac.com/jamesb...%3A_Day_2._Endurance.html

die review bracht mij toch echt op andere ideen (200min via slingbox met n95 8gb tov 60min via de traditionele 60 min) dat dat niet 100% waar is ala, maar dat verzint die reviewer toch ook niet zomaar lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Donga
cuberob schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:38:
[...]

vertel me nu hoe je daar aan komt!!! dan bestel ik hem daar nu ook!!! ik ben zoooo jaloers :P zit al tijden te wachten tot ik hem ergens kan bestellen!!
Ik had preorder gedaan bij belzaak.nl een maand geleden. En kreeg gister bericht dat hij binnen was en verstuurd was. Ze hadden er een x aantal binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze

heb ik al ;) en ik ga niet voor de 8gb, ik wacht op een nieuwe serie van nokia.. een n96 of 97 weet ik veel :P zien we dan wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Jan Donga schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:52:
[...]

Ik had preorder gedaan bij belzaak.nl een maand geleden. En kreeg gister bericht dat hij binnen was en verstuurd was. Ze hadden er een x aantal binnen gehad.
top! ik heb hem zojuist meteen besteld, levertijd binnen 4 werkdagen (zelfde als bijv de normale n95) nu hopen dat ze zich daar een beetje aan kunnen houden. ik wacht het af. bedankt voor je reactie iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeijt schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:28:
[...]

Ik heb het programma zo niet bij de hand maar in de werkbalk ongeveer links van het midden kan je de hoezen vis Amazon (COM en DE) ophalen en in de bestanden stoppen.
Super Bedankt!! Maar hij zoekt alleen op album en ik snap niet waarom het mij met windowsmediaplayer niet wil lukken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Donga
cuberob schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:08:
[...]

top! ik heb hem zojuist meteen besteld, levertijd binnen 4 werkdagen (zelfde als bijv de normale n95) nu hopen dat ze zich daar een beetje aan kunnen houden. ik wacht het af. bedankt voor je reactie iig!
Geen dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 16:54

robertwebbe

Robert Webbe

Wat is je productcode en je softwareversie?

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 02-11-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:46:
[...]

Ik haal mijn schouders op bij het verschijnen van de N95 8GB, als je alles optelt is ie beter (logisch ook) maar niet zoveel dat ik overstap, dan zal er echt meer verbetert moeten worden. En dat mensen hier hun mening geven over welke versie zij beter vinden vind ik geen gezeur en al helemaal niet ergerlijk. Daar zijn dit soort forums nou juist voor, info en meningen uitwisselen.
ach als je morgen telefoon koopt is die volgende dag al oud komt elkedag wel wat nieuws zo ken je wel blijven door gaan voor mij is de N95 goed volgende maand komt der meschien wel weer een opvolger voor de N95 8gig en zo ken je wel aan de gang blijven >:) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

[afbeelding]

En je had niet even een foto kunnen maken met de slider open en niet het "Toetsenbord geblokkeerd" melding in het scherm?

Ziet er wel weer leuk uit :)

Ben benieuwd wat je ervaring zal zijn over een maandje!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ursamajor schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:41:
[...]

En je had niet even een foto kunnen maken met de slider open en niet het "Toetsenbord geblokkeerd" melding in het scherm?

Ziet er wel weer leuk uit :)

Ben benieuwd wat je ervaring zal zijn over een maandje!
Hetzelfde gezeik als met de normale N95.
-Batterij vlug leeg
-Speling op slider
-Camera werkt langzaam

En natuurlijk wat nieuwe problemen gecreeerd door Nokia.

Elke nieuwe telefoon brengt gezeur met zich mee. Meeste problemen door de gebruiker zelf gecreeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:12
Ja je moet wat te zeuren hebben anders verkoop je ook niet meer toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmmartins schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:57:
[...]

http://www.goosync-forum.com/showthread.php?t=286 Is voor de N73 maar die heb ik ook kunnen gebruiken voor de N95
Thanks!
gevonden én werkend. dit is echt handig!
cuberob schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:32:
[...]

je krijgt bij het registreren 3 credits om de settings naar je telefoon te versturen, niks geen last van spam o.i.d. (nog niet iig en verwacht dat ook niet) maargoed als je echt 1000% zeker wilt weten dat niemand je nummer te weten komt is de handmatige configuratie de oplossing.
Better safe then sorry...
het is toch een "gratis" dienst, en dat zijn imho meestal dé bronnen van spam e.d.
Daarbij is een nieuwe hotmailaccount zo gemaakt, maar een nieuw gsm nummer brengt wat meer problemen met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
Ik ben er gisterenavond achtergekomen dat mijn webbrowser niet meer werkt. Als ik op het icoontje klik dan verandert het scherm heel even en daarna springt het weer terug naar het beginscherm. Ik kan dus niet een URL invoeren of een opgeslagen RSS bekijken. Het oorspronkelijke scherm krijg ik helemaal niet te zien.

Ook als een een e-mail heb met een bijlage (attachement.html) kan hij deze niet openen. Als foutmelding krijg ik dan: "Kan dit ondersteunde object niet openen".

Ik heb wel een paar dagen terug Opera Mini geinstalleerd maar inmiddels heb ik deze er weer afgehaald. Het lijkt er dus op dat er iets verkeerd is gegaan met de standaard webbrowser i.c.m. de installatie van Opera Mini.

Heeft iemand anders ook een gelijksoortig probleem (gehad) en weet ook iemand de oplossing? Kun je bijvoorbeeld alleen de standaard webbrowser opnieuw installeren o.i.d.?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:25:
Jammer dat er veel geklaag is over de batterijen.
Ik heb express de telefoon nog niet in gebruik genomen om het een beetje uit te testen.
Het is vrij normaal dat een batterij snel leeg raakt als je hem intensief gebruikt.
Mijn telefoon ligt nu 6 dagen rustig zonder enige programma in gebruik en heb nog 4 blokjes batterij over.
Dus standbij tijd word zeer goed gehaald en denk er zelfs meer dan 220uur te hebben.

Maar als je UMTS of GPRS gaat gebruiken of de scherm aan heb branden dan gaat het natuurlijk veel sneller.
Zie het zelfde met een batterij van een laptop.
Ben je bezig met de laptop dan haal je misschien 1,5uur.
Heb je geen programma lopen en heb je de klep dicht dan blijft het 5uur lang aan.

Nokia is niks te verwijten maar het is het gebruik dat jezelf doet.
Maar waarmo zou je zo'n telefoon, als de N95 (8 gig) kopen en vervolgens alleen op standby laten staan? Het ding is juist gemaakt als multimedia apparaat en dus om veel te gebruiken. Misschien hadden ze wat meer tijd in energiebesparing kunnen stoppen ipv al die applicaties.
Oke, eigenlijk heb ik geen recht van spreken, heb de mobiel pas 4 dagen, dus heb sowieso (als ik het moet geloven) "batterij-opstarts" problemen. Ma
ar als hij het steeds niet langer dan een dag uithoud met een beetje msn.. denk ik dat ik er een accutje bij koop voor in de schooltas.. Dan kan ik tenminste lekker safe een filmpje kijken in de trein/msnen (reis 3 uur per dag...) en ook nog gebeld worden/smsen, zonder me zorgen te hoeven maken over de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 21:00
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:25:
[...]

Maar waarmo zou je zo'n telefoon, als de N95 (8 gig) kopen en vervolgens alleen op standby laten staan? Het ding is juist gemaakt als multimedia apparaat en dus om veel te gebruiken. Misschien hadden ze wat meer tijd in energiebesparing kunnen stoppen ipv al die applicaties.
Oke, eigenlijk heb ik geen recht van spreken, heb de mobiel pas 4 dagen, dus heb sowieso (als ik het moet geloven) "batterij-opstarts" problemen. Ma
ar als hij het steeds niet langer dan een dag uithoud met een beetje msn.. denk ik dat ik er een accutje bij koop voor in de schooltas.. Dan kan ik tenminste lekker safe een filmpje kijken in de trein/msnen (reis 3 uur per dag...) en ook nog gebeld worden/smsen, zonder me zorgen te hoeven maken over de accu.
Dan raad ik je aan meteen die 1200 accu (degene die standaard in de 8gb komt) te kopen. Zal binnekort wel verkrijgbaar zijn en is toch net ietsie meer vermogen dan de standaard ~850?? bij de n95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stimpy001 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:16:
Ik ben er gisterenavond achtergekomen dat mijn webbrowser niet meer werkt. Als ik op het icoontje klik dan verandert het scherm heel even en daarna springt het weer terug naar het beginscherm. Ik kan dus niet een URL invoeren of een opgeslagen RSS bekijken. Het oorspronkelijke scherm krijg ik helemaal niet te zien.

Ook als een een e-mail heb met een bijlage (attachement.html) kan hij deze niet openen. Als foutmelding krijg ik dan: "Kan dit ondersteunde object niet openen".

Ik heb wel een paar dagen terug Opera Mini geinstalleerd maar inmiddels heb ik deze er weer afgehaald. Het lijkt er dus op dat er iets verkeerd is gegaan met de standaard webbrowser i.c.m. de installatie van Opera Mini.

Heeft iemand anders ook een gelijksoortig probleem (gehad) en weet ook iemand de oplossing? Kun je bijvoorbeeld alleen de standaard webbrowser opnieuw installeren o.i.d.?
Ik heb dit ongeveer 1-2 weken geleden ook gehad. Maar niet na het installeren van Opera Mini.
Weet niet meer precies wat wel, maar kan ook zijn dat ik niks geinstalleer had.
Hij hield er gewoon mee op. Voor mij was de oplossing een harde reset en alles weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendx2
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-12-2020
Heeft er iemand al wat meer informatie over de nieuwe firmware?
of waneer de n-gage apllicatie verschijnt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 10:36
Ik heb woensdag even het geheugenkaartje er uit gehaald en weer terug gedaan terwijl mijn toestel aan stond en sinds toen krijg ik regelmatig de melding dat ik de kaart weer moet plaatsen en op ok moet drukken. Heb al geprobeerd het kaartje schoon te maken even in het slotje te blazen, toestel opnieuw gestart, maar die helpt helaas allemaal niet.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:13:
Ik heb woensdag even het geheugenkaartje er uit gehaald en weer terug gedaan terwijl mijn toestel aan stond en sinds toen krijg ik regelmatig de melding dat ik de kaart weer moet plaatsen en op ok moet drukken. Heb al geprobeerd het kaartje schoon te maken even in het slotje te blazen, toestel opnieuw gestart, maar die helpt helaas allemaal niet.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik dit kan verhelpen?
Geheugenkaart er in en eruit als hij aan staat kan prima, maar het is beter om dan wel even op de aan/uit knop te drukken en te kiezen voor ' geheugenkaart verwijderen' , hij sluit dan openstaande apps. Heb je dit gedaan? Zo niet, dan zou het kunnen dat er ' iets' beschadigd is.

Wel vaag trouwens dat hij niet 100% hotswap proof is, de 6680 die ik jaren terug heb gehad kon dat wel zonder dat je op die knop hoefde te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 30-09 02:37
legendx2 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:41:
Heeft er iemand al wat meer informatie over de nieuwe firmware?
of waneer de n-gage apllicatie verschijnt ?
Hehe... HowardForums was daar ergens concreet in... maar dat kan ik niet meer terugvinden. Wel heb ik 3 november horen zeggen...

En ja..., ik zit ook met smacht te wachten op demand paging... volgens een 'betatester' levert dit 30mb :9~ vrij geheugen op... we'll just have to wait and see :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 08:49
Shaflic schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:35:
[...]
Dan raad ik je aan meteen die 1200 accu (degene die standaard in de 8gb komt) te kopen. Zal binnekort wel verkrijgbaar zijn en is toch net ietsie meer vermogen dan de standaard ~850?? bij de n95.
Totdat ie niet zou passen.....

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Leuk dat iemand hem al heeft (8GB)! Wel raar, overal staat dattie pas week 47/48 uitkomt.. Iemand enig idee hoe het kan dat Belzaak.nl al kan leveren?
Misschien gaat het om een kleine voorraad, maar dan nog is het vaag!
In ieder geval goed nieuws, weer wat minder lang wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 30-09 02:37
Oh, de batterij past wel... maar dan alleen het klepje niet meer.

N95-1 met z'on batterij en een crytalcase.

Mijn oplossing is dat ik gewoon een 2e batterij bij me heb (in m'n portomonee :) ). En dat is ineens ruim voldoende! (Er staan ook wel wat externe laders op ebay... maar die zijn op z'n zachtst gezegd 'dubieus'...)

[ Voor 12% gewijzigd door XElD op 02-11-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
XElD schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:33:
Oh, de batterij past wel... maar dan alleen het klepje niet meer.

N95-1 met z'on batterij en een crytalcase.

Mijn oplossing is dat ik gewoon een 2e batterij bij me heb (in m'n portomonee :) ). En dat is ineens ruim voldoende! (Er staan ook wel wat externe laders op ebay... maar die zijn op z'n zachtst gezegd 'dubieus'...)
Ik snap niet dat mensen zo aan hun telefoon lopen "rommelen" .
Andere accu, en dan zonder klepje |:( |:( Hoe krijg je het verzonnen.
Zelfde als mensen die andere covers op hun telefoon doen en blijkt dat de achterkant niet fatsoenlijk past. Achterkantje verbouwen, of het oude achterkantje erop.
Dan heb je geen vlaggeschip meer ,maar een modderschuit.

Ik heb de N95 gekocht omdat ie zooo mooi is, daarom blijft hij gewoon in originele staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tbenschop2 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:10:
Leuk dat iemand hem al heeft (8GB)! Wel raar, overal staat dattie pas week 47/48 uitkomt.. Iemand enig idee hoe het kan dat Belzaak.nl al kan leveren?
Misschien gaat het om een kleine voorraad, maar dan nog is het vaag!
In ieder geval goed nieuws, weer wat minder lang wachten!
Blijkbaar is ie in het Duits. Met de Duitse Spai-Dah-Man erop :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:04:
[...]

Blijkbaar is ie in het Duits. Met de Duitse Spai-Dah-Man erop :D.
Waarom denk je dat?
Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.