patrickt35 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:34:
[...]
....
Dus ik zie nu echt niet het voordeel van een 8GB versie. Dynamisch geheugen is zelfs 60MB minder.
Accu is "zwaarder", maar wel 1 uur minder gesprekstijd.
Over de standbytijd zullen we maar niet spreken.
220 uur bij een N95??? In werkelijkheid is dit 3 dagen. Dus in verhouding zal de 8GB versie misschien een halve dag langer standby zijn.(Mits je hem helemaal niet gebruikt.)
Dus laat mij maar lachen wanneer de 16GB kaartjes op de markt komen.
Typische reactie van een huidige N95 bezitter. Bagatalizeren van de voordelen van de 8gb en alleen maar hebben over de
toekomstige grotere flashkaartjes.
Ik heb objectief naar beide telefoons gekeken en daaruit een besluit genomen naar wat het beste bij mij past.
- Een groter scherm is heerlijk voor navigatie
- Zwart vind ik mooier, native zwarte kleur vind ik fijner dan er vanalles op plakken
- Meer werkgeheugen, dus minder hangers en betere prestatie. Grote pre.
- De accu is beter, altijd handig
- Mijn huidige telefoon heeft 512mb, ik weet niet hoe ik in godsnaam 8gb vol krijg. Laat staan 32!
- Na wat muziek voor op een blauwe maandag (heb een eigen auto met JBL systeem/USBstick) en navi software zit ik misschien aan 3/4gb.
Trouwens, wat doe jij met die 60mb extra dynamisch geheugen?
Ik snap ook niet waarom er minder gesprekstijd en meer standbytijd staat.
Bij mij staat de N95 iedere dag in de lader. Dus accu interesseert me niet echt veel. Soms handig.
Wat ik wil zeggen is, voor mij heeft de 8gb louter voordelen. Misschien heb jij een bijzondere reden waarvoor je 32gb nodig hebt. Reis je met OV? Filmpjes kijke, muziek luisteren. Dan kan ik het me enigzins voorstellen. Van mij mag je lachen wat je wil met je 16gb kaartjes. Het is je gegund.
[EDIT] Heb dus na uitgebreide vergelijking voor de N95 8gb gekozen. In tegenstelling tot sommige vroege N95 bezitters die nu de 'opvolger' afzeiken omdat ze de voorganger hebben.
Hetzelfde als iemand die een peugeot 206 bezit en bij aankondiging van de 207 die auto helemaal afzeikt. Het is maar een willekeurige vergelijking
[
Voor 8% gewijzigd door
Shaflic op 31-10-2007 14:02
]