Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.825 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 02:37
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:32:
[...]

Zo'n gyro-sensor is ook niet nodig. Dit apparaat leest de orientatie door gebruik te maken van de orientatiesensor die wordt toegepast bij het rechtdraaien van foto's genomen door de camera. Uitmate handig gevonden.
Hehe, idd. ik zat er inderdaad ook aan te denken hoe dat zou kunnen en kwam toen ook bij de camera uit... de front camera welteverstaan. -Edit- Beter Frans luisteren, die kerel zegt t ook gewoon ;)
Mau_Maus schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:18:
[...]

Ziet er zeker gelikt uit. Ik denk dat ik het wel probeer als ie in een nederlandse webshop komt ofzo. Of als iemand anders hem test. Je moet hem alleen wel stukkie uit elkaar halen.
Ja... ik heb natuurlijk geen zin om meteen m'n garantie op te blazen... aan de andere kant mocht er iets gebeuren ik kan m altijd nog terug verbouwen. Of zit er ergens een verzegeling oid in de telefoon?

[ Voor 3% gewijzigd door XElD op 30-10-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeijt
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:50:
[...]

Die gaat zeker op mijn n95!!
Is er iemand die dit progje werkend heeft gekregen op een N95. Ik krijg hem gesigned en geinstalleerd maar roteren ho maar de key-combinatie pen - groen werkt bij mij ook niet

Jan-Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
jeijt schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:35:
[...]

Is er iemand die dit progje werkend heeft gekregen op een N95. Ik krijg hem gesigned en geinstalleerd maar roteren ho maar de key-combinatie pen - groen werkt bij mij ook niet

Jan-Mathijs
Dat is versie 1.21 die werkt ook niet op de N95. De versie van het filmpje is 2.0 die komt pas eind november uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Ok... laat maar zitten over dat frontje... de N95 is zojuist bezorgt... en is prachtig! Ik zeur niet meer!

Woooohooo! :)

(Alleen waarom is die bezorging zo snel... ik heb morgen een tentamen :/ :P )

Ehhhh... duitse handleiding :P, nouja gelukkig kan ik duits.

[ Voor 13% gewijzigd door XElD op 30-10-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:33
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:36:
Dit is ook nog een leuke link voor de N5, live het schaatsen op je mobiel:

http://m.nos.nl/schaatsen/live/
Wil alleen niet werken, vage foutmelding of ik RtspTemp wil opslaan. Maar mooi geen beeld met die RealPlayer, erger me al tijdje aan RP snap nie waarom deze er nog standaard opzit, waardeloze app imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:59:
[...]

Wil alleen niet werken, vage foutmelding of ik RtspTemp wil opslaan. Maar mooi geen beeld met die RealPlayer, erger me al tijdje aan RP snap nie waarom deze er nog standaard opzit, waardeloze app imo
Ja had precies hetzelfde... maar is er nu ook uitzending dan? Misschien pas dat ie dan pas geactiveerd word? Naja ik heb toch SlingPlayer, kan lekker alles van thuis op me mobiel kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Ursamajor schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:57:
[...]
De camera die op dat ding zit is leuk voor als je niets bij de hand hebt, maar ik vind het veel te lang duren voor ie schietklaar is en ook het maken van een foto neemt enige tijd in beslag. Dan is er weinig spontaniteit meer aan een foto.
Je kan natuurlijk ook gewoon hard de 'neem-foto-knop' indrukken. Dan neemt 'ie gelijk een foto, weliswaar onfocused (is dit een woord?) maar dat ziet er niet eens lelijk uit. En tenminste spontaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:07:
ik ben net in het bezit van een n95,is een brando screenprotector handig of weggegooid geld?ook zoek ik een case voor me nokia,heb al gekeken bij pdashop maar vind ik geen mooie.wel deze
Nokia CP-154 Carrying Case http://www.pdashop.nl/pro...cp-154-carrying-case.html maar ik heb het idee dat ie niet helemaal lekker zit en te strak voor het toestel,zijn er mensen die deze hebben en er tevreden mee zijn?
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:21:
Ik zou bijna zeggen; een Brando screenprotector is een must! Ideaal, slijt niet en je scherm blijft 100% in takt. Verschil met goedkopere protectors is dat deze makkelijk zonder bubbels aan te brengen is en alle kleuren perfect doorgeeft. Je ziet helemaal niet dat hij er op zit, of je moet wel heeeel goed kijken.
Ik zou juist zeggen: een screenprotector is zwaar overbodig. Na ruim een half jaar intensief gebruik van de N95 is het scherm werkelijk nog als nieuw. Ik sta er echt versteld van hoe goed die display is, niet het kleinste krasje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nokia N95 8GB versie kan naar verwachting geleverd worden vanaf week 46. Dat is de week van 16 november.
De verwachte leverdatum die Vodafone communiceert, is gebaseerd op de informatie die we ontvangen van Nokia. Als er aan de kant van Nokia iets misgaat, kan dat gevolgen hebben voor de leverdatum.

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 30-10-2007 15:45 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 14:33
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:42:
De Nokia N95 8GB versie kan naar verwachting geleverd worden vanaf week 46. Dat is de week van 16 november.
De verwachte leverdatum die Vodafone communiceert, is gebaseerd op de informatie die we ontvangen van Nokia. Als er aan de kant van Nokia iets misgaat, kan dat gevolgen hebben voor de leverdatum.
Ah leuke marketing strategie

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 30-10-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:12
schumi2004 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:49:
[...]
Ah leuke marketing strategie
Zekers :) Als bedrijven nu ook de verdere inhoud (klachten, wensen) van dit forum in de gaten zouden houden, dan zou dat een leuke aanvulling zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 30-10-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
Ik heb de vraag al vrij vaak voorbij zien komen op dit forum, maar nog nooit een antwoord gezien. Dus ik neem aan dat er geen oplossing voor is. Toch wil ik het graag zeker weten, vandaar nog een keer, hopend dat iemand toch een antwoord heeft.
Is er een manier om het geluid van je oordoppen harder te zetten???

Op mijn oude telefoon kon ik met een 'synthesizer-achtig iets' de waarden aanpassen zodat deze harder ging. Maar deze functie lijkt de N95 niet te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:12
BillMcNeal schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:26:
Ik heb de vraag al vrij vaak voorbij zien komen op dit forum, maar nog nooit een antwoord gezien. Dus ik neem aan dat er geen oplossing voor is. Toch wil ik het graag zeker weten, vandaar nog een keer, hopend dat iemand toch een antwoord heeft.

Op mijn oude telefoon kon ik met een 'synthesizer-achtig iets' de waarden aanpassen zodat deze harder ging. Maar deze functie lijkt de N95 niet te hebben..
De mp3 app vd N95 heeft zowel een equalizer als setting voor loudness en andere aanpassingen voor geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de Nokia N95 8GB bestel bij Amazon.com kan ik em dan hier in NL gewoon gebruiken? Neem aan dat er toch een NL menu op zit en dat je gewoon je NL SIM er in kan doen toch?

Wel even handig om te weten voordat ik 'm daar bestel. Kan iemand me dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:36:
Als ik de Nokia N95 8GB bestel bij Amazon.com kan ik em dan hier in NL gewoon gebruiken? Neem aan dat er toch een NL menu op zit en dat je gewoon je NL SIM er in kan doen toch?

Wel even handig om te weten voordat ik 'm daar bestel. Kan iemand me dit bevestigen?
Nee!! 3G us is andere frequentie dan 3g europa.

Over het schaatsen, het werkt pas als er wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:00:
[...]

Hmm ok. Ik belde net met het Nokia service center en die zeiden dat het enige probleem zou zijn dat er waarschijnlijk geen Nederlands menu op zou zitten. Maar dat ze dat kunnen verhelpen op het moment dat zij beschikken over de firmware van de N95 8GB. Dus als die half december hier in de winkels ligt... Dan kan ik hem langsbrengen en kunnen ze die firmware er opzetten voor 25 EURz.
Verder zou het geen enkel probleem op moeten leveren zeiden ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:42:

Met vriendelijke groet,

Antoine
Vodafone Web Relations
En hebben we het dan over de black-uitvoering en/of de sand-uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
heyy ik heb echt iets heel leuks gevonden... Stream je computer mediafilles... http://mycast.orb.com het werkt echt heel netjes.

Nou ik ga weer verder experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Dewaterweg schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:29:
heyy ik heb echt iets heel leuks gevonden... Stream je computer mediafilles... http://mycast.orb.com het werkt echt heel netjes.
Leuk idee, maar het feit dat ze de desktop-versie van Opera herkennen als zijnde mobiele browser en ik dus enkel een loginscherm zag doet me al twijfelen. Daarnaast MOET je je registreren en is het dus onduidelijk wie er zoal kan 'meegenieten' van jouw media. Het feit dat het 'encrypted' is en alle 'privacy policies' doen daar niets aan af.

Als iemand soortgelijke software kent die gewoon alleen op je eigen PC draait en verder niets, dan houd ik me aanbevolen. Ik ben zelfs nog bereid ervoor te betalen, maar dan moet het wel AL mijn media snappen, dus naast het standaard mp3 en wmv-geneuzel ook FLAC, Vorbis, Matroska, x264, MP4 e.d.

Hetzelfde geldt voor de wildgroei aan IM-clients voor de mobiele platformen. Dat gaat ook vrijwel altijd via een 'gratis' dienst. Ik vertrouw dat niet. Alleen clients die volledig native op de telefoon zelf draaien kunnen mijn goedkeuring wegdragen - en dan het liefst ook nog encrypted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
BillMcNeal schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:26:

Dus het ligt niet aan mij dat het geluid zo vreselijk zacht is. Het viel me wel op dat als je een ander koptelefoon gebruikt het wel iets harder is. Maar dan heb je niet je bediening ertussen.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Tranzy schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:06:
[...]

Dus het ligt niet aan mij dat het geluid zo vreselijk zacht is. Het viel me wel op dat als je een ander koptelefoon gebruikt het wel iets harder is. Maar dan heb je niet je bediening ertussen.
Je kunt die nieuwe koptelefoon toch ook in de afstandsbediening proppen?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Fuzzillogic schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:53:
[...]

Leuk idee, maar het feit dat ze de desktop-versie van Opera herkennen als zijnde mobiele browser en ik dus enkel een loginscherm zag doet me al twijfelen. Daarnaast MOET je je registreren en is het dus onduidelijk wie er zoal kan 'meegenieten' van jouw media. Het feit dat het 'encrypted' is en alle 'privacy policies' doen daar niets aan af.

Als iemand soortgelijke software kent die gewoon alleen op je eigen PC draait en verder niets, dan houd ik me aanbevolen. Ik ben zelfs nog bereid ervoor te betalen, maar dan moet het wel AL mijn media snappen, dus naast het standaard mp3 en wmv-geneuzel ook FLAC, Vorbis, Matroska, x264, MP4 e.d.

Hetzelfde geldt voor de wildgroei aan IM-clients voor de mobiele platformen. Dat gaat ook vrijwel altijd via een 'gratis' dienst. Ik vertrouw dat niet. Alleen clients die volledig native op de telefoon zelf draaien kunnen mijn goedkeuring wegdragen - en dan het liefst ook nog encrypted.
Tjaaa daar heb je wel een punt ... maar ik vind het toch een leuke service.
Je logt in zodat je toegang hebt tot je computer.

Verder is het wel aardig dat je nu gewoon youtube en video google kan kijken :)

en alles werkt dus gewoon van divx tot dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:00:
[...]

Over het schaatsen, het werkt pas als er wordt uitgezonden.
volgens mee valt dit ook wel mee, ik dacht namelijk dat andersom het probleem was. (dat was iig zo met de oude n95) deze kreeg amerika met de europese 3g frequentie. daarom is er speciaal een n95-3 die wel de amerikaanse frequentie ondersteund. of ze het bij deze 8gb versie (voor de amerikanen) wel in een keer goed hebben gedaan weet ik niet, maar ik dacht ergens gelezen te hebben van niet.

(ookal zou ik hierop niet gokken, google bied waarschijnlijk wel een uitkomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:53:
[...]

Ik persoonlijk heb daar geen moeite mee. Als ze wat willen zien doen ze dat maar, als ik er maar geen last van heb. Als het iets belangrijks is spreek ik wel af / offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
Sjengcity schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:10:
[...]
Volgens mij ligt daar het probleem. Ik heb het idee dat ze een soort van begrenzer hebben ingebouwd in die afstandbediening, zoals je die vroeger ook een tijd op walkmans had. Zou wel goed voor je trommelvliezen zijn blabla maar van mij mag 'ie toch wel iets harder kunnen. Ik hoor liever mijn fijne muziek 's-ochtends dan dat iedereen in de trein mn oren kapot lullen met hun eeuwige gezeik... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
MadRettoR schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:21:
[...]

En hebben we het dan over de black-uitvoering en/of de sand-uitvoering?
Sand uitvoering? plaatje?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:22:
[...]

Ik persoonlijk heb daar geen moeite mee. Als ze wat willen zien doen ze dat maar, als ik er maar geen last van heb. Als het iets belangrijks is spreek ik wel af / offline.
Geen wonder dat 'wij' de ontvanger zijn van de Big Brother Award dit jaar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MedRettoR,

Vodafone gaat de Black-uitvoering van de Nokia N95 leveren.
We hebben geen informatie of de N95 in andere kleuren beschikbaar zal komen.
Nokia heeft ook niet bevestigd of er andere kleuren worden uitgebracht.

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 30-10-2007 18:40 . Reden: Groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillMcNeal schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

Volgens mij ligt daar het probleem. Ik heb het idee dat ze een soort van begrenzer hebben ingebouwd in die afstandbediening, zoals je die vroeger ook een tijd op walkmans had. Zou wel goed voor je trommelvliezen zijn blabla maar van mij mag 'ie toch wel iets harder kunnen. Ik hoor liever mijn fijne muziek 's-ochtends dan dat iedereen in de trein mn oren kapot lullen met hun eeuwige gezeik... :X
Ik heb sinds kort Sennheiser CX300 in-ear oordopjes, en ik kan zeggen dat ik er zéér tevreden over ben.
Het volume hoeft niet hoger dan 70% - 80%, aangezien het speakertje dichter bij je trommelvlies zit, en de zachte rubbertjes je oor perfect afsluiten, en als je het volume op 100% zet is het al veel te hard. Overigens heeft het afstandbedieningkje geen begrenzer, ik krijg precies het zelfde volume als ik de dopjes direct in de telefoon plug.

Echt, je hoort niets meer van die mensen, beschouw ze maar als verleden tijd met deze dopjes ;)

P.S. Omdat je ze minder hard hoeft te zetten, bespaart dat natuurlijk ook kostbare energie van je accu _/-\o_

Klik hier voor Sennheiser CX300 pricewatch.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 23:54
Tering nu heb ik wel een probleem, het geluid van de radio speler komt alleen nog maar uit mijn linker oordopje... rechts heb ik geen of heeeeeeeeeel weinig geluid!
In de music player doet hij het gewoon ook als ik met de balans aan de gang ga... wat moet ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even twee korte vragen:
Wat is visual radio nou precies? Is dat gewoon de naam voor de radio functie of zit er nog iets meer achter?
en hoe kan ik youtube kijken op de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 29-09 08:49
Ssilverhaze schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:56:
Tering nu heb ik wel een probleem, het geluid van de radio speler komt alleen nog maar uit mijn linker oordopje... rechts heb ik geen of heeeeeeeeeel weinig geluid!
In de music player doet hij het gewoon ook als ik met de balans aan de gang ga... wat moet ik hieraan doen?
Andere dopjes proberen misschien...Het zou daar aan kunnen liggen(heb zelf ook bij sommige kabels dat die geluid slecht doorgeven).
De Sennheiser CX300 zijn in-ear oordopjes die je oor afsluiten van de buitenlucht. Grooot voordeel is dat omgevingsgeluid gefilterd wordt, waardoor je een zuiverder geluid krijgt en je de volumeknop vaak niet zo ver hoeft open te zetten. Ik heb de Sharp md33, die is gelijk aan Creative EP630, en na 2 jaar ben ik nog steeds te spreken over.
Het grote nadeel is dat de de dopjes niet fijn vindt of dat ze bij hem/haar niet passen. Voordeel is geluidskwaliteit bij een lager volume. Ik gebruik ze tijdens mijn bijbaantje, ik werk in een fabriek waar de hele dag machines een flinke hoeveelheid geluid staan te maken. Dopjes in, muziekje aan: rust :p

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Sjengcity schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:10:
[...]

erhmmm ja. :X ... zo vaak heb ik hem dus gebruikt ! :o

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:22:
Even twee korte vragen:
Wat is visual radio nou precies? Is dat gewoon de naam voor de radio functie of zit er nog iets meer achter?
en hoe kan ik youtube kijken op de N95?
Visual Radio is een dienst gecombineerd op basis van radio en internet. De ingebouwde radio ontvangt de juiste frequentie, via internet worden hierbij album art's, track info etc bij toegevoegd. Eigenlijk een soort advanced RDS.

Youtube kijken, via de main page, gaat voorlopig niet lukken aangezien de ingebouwde flashplayer geen flv (flash video) ondersteunt. Misschien in de toekomst mbv een firmwareupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet helemaal on-topic, waarvoor excuus

ik zoek een -eenvoudige- manier om het geluid van mijn N95 af te spelen via mijn autoradio.
Helaas geen mogelijkheid om een kabel aan te sluiten.

Wat zijn de mogelijkheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel een enorme aanwinst zijn als de flashplayer op de N95 dit zou ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:49:
[...]

Visual Radio is een dienst gecombineerd op basis van radio en internet. De ingebouwde radio ontvangt de juiste frequentie, via internet worden hierbij album art's, track info etc bij toegevoegd. Eigenlijk een soort advanced RDS.

Youtube kijken, via de main page, gaat voorlopig niet lukken aangezien de ingebouwde flashplayer geen flv (flash video) ondersteunt. Misschien in de toekomst mbv een firmwareupgrade.
Youtube kan via www.orb.com
Download het programma.
Instaleer het programma en zorg dat de poort 554 open is.
vervolgens selecteer je de mappen waar je videos/muziek/afbeeldingen in staan.
ga vervolgens naar mycast.orb.com

Voor google.
ga naar Video ---> online video voor youtube (voor youtube moet je meerdere codecs downloaden)
Voor de codecs www.orb.com/codecs

En je kan online zenders toevoegen zodat je die ook kan bekijken. Je kan je kabel op je computer tuner instellen zodat je ook cable tv kan kijken via het programma ( als heb ik dat niet kunnen testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 16:54

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:21:
niet helemaal on-topic, waarvoor excuus

ik zoek een -eenvoudige- manier om het geluid van mijn N95 af te spelen via mijn autoradio.
Helaas geen mogelijkheid om een kabel aan te sluiten.

Wat zijn de mogelijkheden ?
Zo'n FM transmitter met 3,5mm stereo ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Openingspost: I have run some tests on three N95s all purchased at the same time and all with batteries of approx the same age and they have had approx the same usage. I have charged each of three in different ways-

A. Was charged only every night (approx 6 hours) and nothing during the day, for a week.
B. Was charged when it went flat.
C. Was charged at every opportunity, day and night.
After the week, at the next opportunity when the phones all had an end of charge fall together, they were all unplugged and left without any use at all.
A, lasted for 50.5 hours.
B, lasted for 22 hours.
C, lasted for 58 hours.
Weet iemand of dit voor alle telefoons geldt, of toevallig alleen voor deze Nokia N95 (heb zelf een SE K850i)

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Stormbringer schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:42:
[...]
Weet iemand of dit voor alle telefoons geldt, of toevallig alleen voor deze Nokia N95 (heb zelf een SE K850i)
Ligt aan het soort type batterij. In de topic kan je er best veel over vinden als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Dewaterweg schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:36:
[...]

Youtube kan via www.orb.com
Download het programma.
Instaleer het programma en zorg dat de poort 554 open is.
vervolgens selecteer je de mappen waar je videos/muziek/afbeeldingen in staan.
ga vervolgens naar mycast.orb.com

Voor google.
ga naar Video ---> online video voor youtube (voor youtube moet je meerdere codecs downloaden)
Voor de codecs www.orb.com/codecs

En je kan online zenders toevoegen zodat je die ook kan bekijken. Je kan je kabel op je computer tuner instellen zodat je ook cable tv kan kijken via het programma ( als heb ik dat niet kunnen testen)
Maar dan stream je het indirect met een pc... Ik denk niet dat ie dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Mau_Maus schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:03:
[...]

Maar dan stream je het indirect met een pc... Ik denk niet dat ie dat bedoelt.
nee begrijp ik ... maar het werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
[...]Visual Radio is een dienst gecombineerd op basis van radio en internet. De ingebouwde radio ontvangt de juiste frequentie, via internet worden hierbij album art's, track info etc bij toegevoegd. Eigenlijk een soort advanced RDS.
En dat werkt ook hier in Nederland?
Want je moet zelf een dienst ophalen of zoiets? Dan krijg ik de meldin: ID visuele dienst niet beschibaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets ja.. bedankt voor de link, wist echt niet waar ik het moest zoeken
:?
Zie zelfs dat de Blokker ze zou verkopen... moet ik toch eens kijken.

ThanX _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Laatst online: 14-06 19:56
[...]

Ik heb mijn N95 nu een half jaar, op de kop af. Van visual radio heb ik het zenderoverzicht alleen de eerste weken kunnen gebruiken. Na die tijd kon ik niet meer bladeren vanaf continentniveau tot regioniveau om de FM-frequenties van de regio op te halen. Heeft iedereen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik heb nu 3x mijn telefoon geheel gereset. En 3x van 2 plaatsen die zenderoverszicht binnengehaald, + paar keer opnieuw. Geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Mau_Maus schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:57:
[...]

Ligt aan het soort type batterij. In de topic kan je er best veel over vinden als je wilt.
Bedankt! Kwam hier terecht: http://www.batteryuniversity.com/partone-23.htm

Dus batterijen met Nikkel: zo minder vaak mogelijk opladen, en als je oplaadt, zo veel mogelijk in één keer: (dus van 0% naar 100%). Lithium-batterijen kun je het beste zo veel mogelijk aan de lader hangen.

En als ik me niet vergis zijn bijna alle batterijen van telefoons met Lithium, dus moet je ze zo veel mogelijk opladen... :+

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 17:14
Stormbringer schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:08:
[...]

Dus batterijen met Nikkel: zo minder vaak mogelijk opladen, en als je oplaadt, zo veel mogelijk in één keer: (dus van 0% naar 100%). Lithium-batterijen kun je het beste zo veel mogelijk aan de lader hangen.

En als ik me niet vergis zijn bijna alle batterijen van telefoons met Lithium, dus moet je ze zo veel mogelijk opladen... :+
Het zoveel mogelijk opladen bij een N95(doordat het zo een leuk speeltje is)is geen probleem. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Stormbringer schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:08:
[...]

De handleiding zegt anders... Sowieso is het niet slim om continu een (hoge) spanning op de accu te houden.

Gewoon de accu laden als deze leeg begint te raken, en als deze weer vol is dan haal je hem van de lader.

Come to think of it, misschien is het wel een goed idee om de lader op zo'n schakelklok te zetten, en dan bijv. 's nachts 2 uurtjes aan. Volle accu, zonder dat je hem lange tijd onder laadspanning houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik heb vaak hier de telefoon aan de lader hangen tijdens dat ik achter de pc zit.
Wanneer ik de melding krijg dat hij vol is, haal ik hem niet meteen eraf.
Vaak merk je dan dat hij na een bepaalde tijd ineens met de melding komt dat de accu wordt geladen, en kort daarna weer dat hij vol is.
En zo gaat dat de hele avond door.
Dus ik vermoed dat hij ook daadwerkelijk stopt met laden wanneer hij vol is. Na waarneming van een bepaald verlies, gaat hij weer laden.

Dus in mijn ogen is het niet schadelijk om hem aan de lader te laten terwijl de accu vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt wat je zegt. Als de accu vol is stopt hij even met laden, verbruikt daarna weer iets accu en laadt daarna weer bij tot hij vol is. Heb er ook eens op zitten letten toen ik hem lange tijd aan de lader had hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:23:
Klopt wat je zegt. Als de accu vol is stopt hij even met laden, verbruikt daarna weer iets accu en laadt daarna weer bij tot hij vol is. Heb er ook eens op zitten letten toen ik hem lange tijd aan de lader had hangen.
Meestal gaat hij na een half uurtje (ongeveer) weer laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:43
Heb ik ook gehad, ik rukte per ongeluk de snoer van de bediening los, deed hem terug in en had toen alleen aan een kant geluid. Ik heb het ook een keer gepost maar niemand wist/hoe of wat er toe deed. Na een week was het zomaar verdwenen ?! :?

Ik heb sterk het vermoeden dat de bijgeleverde bediening en oordopjes het functionele verlengstuk is van de FM radio. Het fungeert ook als antenne namelijk. Dit heb ik van het weekend ondervonden; ik stond als een malloot met de snoer in mijn handen de lucht in en had op den duur "FULL STEREO" geluid, uiteraard zag het er heel erg debiel uit (stond bij een bushok langs de weg). :+

Anyway, sinds de keer dat ik per ongeluk de snoer had losgerukt van de bediening heb ik altijd het vermoeden gehad dat ik niet meer "FULL STEREO" kan ontvangen, of moeilijk. Ik ben geen super audiofiel zoals een audio engineer maar ik weet echt wel wat van geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Geen idee wat je er aan moet doen, maar ik heb exact het zelfde gehad. Ook rechts geen geluid. Bij bellers volgens mij wel. Van alles geprobeerd natuurlijk, kaar keer in en uit pluggen, beetje blazen in de gaten etc, niet hielp. Toen heb ik een week de radio niet gebruikt (gewoon omdat het zo uitkwam) en toen ik het weer probeerde was er geen probleem meer!
Het extreemste wat ik tussendoor gedaan kan hebben is de telefoon een keer herstart. Dus misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een beetje jammer dat de meerderheid niet weet dat het zelfs beter is om hem zo vaak mogelijk aan de lader te hangen, in plaats van wachten tot hij weer helemaal of bijna leeg is.
Veel vrienden deden dit totdat ik hen het verhaaltje had verteld.

Het vervelende is dat je er ook niet zomaar achterkomt, want in het boekje staat wat anders, maar als je een beetje research doet weet je wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik erg opvallend vind is dat de browser van de N95 heel snel out of memory veroorzaakt. Ik heb nu Opera Mobile 8.65 geïnstalleerd en het browsen gaat een stuk beter en geen o.o.m. meldingen. Pagina´s die met de originele browser problemen gaven werken nu wel goed (Funda bijv.) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:47:
Ik vind het een beetje jammer dat de meerderheid niet weet dat het zelfs beter is om hem zo vaak mogelijk aan de lader te hangen, in plaats van wachten tot hij weer helemaal of bijna leeg is.
Veel vrienden deden dit totdat ik hen het verhaaltje had verteld.

Het vervelende is dat je er ook niet zomaar achterkomt, want in het boekje staat wat anders, maar als je een beetje research doet weet je wel beter.
Hij is bijna leeg voor ik thuis ben. Dus misschien heb je in dat geval geen keus. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 15:03
Dandelion schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:52:
[...]

Geen idee wat je er aan moet doen, maar ik heb exact het zelfde gehad. Ook rechts geen geluid. Bij bellers volgens mij wel. Van alles geprobeerd natuurlijk, kaar keer in en uit pluggen, beetje blazen in de gaten etc, niet hielp. Toen heb ik een week de radio niet gebruikt (gewoon omdat het zo uitkwam) en toen ik het weer probeerde was er geen probleem meer!
Het extreemste wat ik tussendoor gedaan kan hebben is de telefoon een keer herstart. Dus misschien dat dat helpt.
Als je met de radio rechts geen geluid hebt, is het de oplossing om de telefoon even te herstarten, dan doet ie het rechts weer wel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Een eerdere reply van mij:
Ik heb net contact gehad met Vodafone. Qua uiterlijk is het verschil dat er een vodaphone logotje zit waar normaal nokia staat. Heb ook gelijk gevraagd naar de levertijd. Hij vertelde me dat de zwarte N95 8gb vanaf 10 december te leveren is. Maar... (hier komt het) 2 november verwachten wij de sand-versie te kunnen leveren. Dat is compleet nieuwe info voor mij. Een Sand-gekleurde N95 8gb?
Hij zegt ziet er exact hetzelfde uit als de "standaard N95" in sand kleur.
En medetweaker jobjob85 had hetzelfde verhaal te horen gekregen bij de vodafone.
Ben benieuwd wat hier nou waar van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.belzaak.nl/gsm...okia_N95_8GB_(black).html

Kijk bij specificaties en dan kleuren, mag aannemen dat dit een foutje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Er zijn 3 mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden:
Hun geluid deed het slecht, vaak aan 1 kant.
Ik heb al gezegd: Dit kan liggen doordat een breuk in de kabel optreed(door fysieke krachten bijv.)
Pak een andere telefoon, of een andere kabel zodat je via een andere speaker geluid krijgt uit je N95, en probeer het opnieuw. Geluid goed? Dan zit het in je dopjes/snoer. Geluid niet goed: kans groter dat het in de N95 zit. Heb ook wel problemen gehad met geluid dat aan 1 zijde zacht werd of wegviel. Snoer vervangen, en voila.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
chapie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:15:
[...]

Als je met de radio rechts geen geluid hebt, is het de oplossing om de telefoon even te herstarten, dan doet ie het rechts weer wel. :?
Die ervaring heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
Mau_Maus schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:07:
Ik heb nu 3x mijn telefoon geheel gereset. En 3x van 2 plaatsen die zenderoverszicht binnengehaald, + paar keer opnieuw. Geen problemen gehad.
Het resetten loste dit bij mij nooit op. Ooit een keer in een shop een werkende N95 bekeken, die had hetzelfde euvel. Ik zal er binnenkort in een NSP naar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 11:11
Ik heb net contact gehad met Vodafone. Qua uiterlijk is het verschil dat er een vodaphone logotje zit waar normaal nokia staat. Heb ook gelijk gevraagd naar de levertijd. Hij vertelde me dat de zwarte N95 8gb vanaf 10 december te leveren is. Maar... (hier komt het) 2 november verwachten wij de sand-versie te kunnen leveren. Dat is compleet nieuwe info voor mij. Een Sand-gekleurde N95 8gb?
Hij zegt ziet er exact hetzelfde uit als de "standaard N95" in sand kleur.
[...]
Ze kunnen toch niet de N95 8GB black beloven en een N95 8GB sand sturen ofwel? Of sta je dan machteloos? Ik heb namelijk bij 2call besteld, en daar staat nu op de site dat de levertijd 3 weken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:02:
wat ik erg opvallend vind is dat de browser van de N95 heel snel out of memory veroorzaakt. Ik heb nu Opera Mobile 8.65 geïnstalleerd en het browsen gaat een stuk beter en geen o.o.m. meldingen. Pagina´s die met de originele browser problemen gaven werken nu wel goed (Funda bijv.) 8)7
Ik had die ook geprobeerd. Best leuke opties, maar ik vind Opera Mini 4 Beta 3 toch nog even iets lekkerder werken. Maar als het goed is komt binnenkort ook Opera 9 voor mobiele telefoons. En die moet geweldig zijn. Ook flash ondersteuning geloof ik en Ajax (zal dan nog wel op basis van flash lite 2 zijn). http://www.opera.com/products/mobile/

Over flash gesproken... Ik kreeg vanochtend de sis file van adobe. Helaas alleen developer edition. Dus je kan puur alleen flash lite 3 swf bestanden bekijken. Niks met browser of achtergronden helaas :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 31-10-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Deo_Volente schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:05:
[...]

Ze kunnen toch niet de N95 8GB black beloven en een N95 8GB sand sturen ofwel? Of sta je dan machteloos? Ik heb namelijk bij 2call besteld, en daar staat nu op de site dat de levertijd 3 weken is.
De sand versie bestaat niet bij de 8gb versie...:z Althans... heb al aardig wat reviews en sites bezocht met info over de n95 8gb maar nog nooit iets over een sand versie gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wisten jullie dit al ?

Improving Wi-Fi Coverage and Performance (E-Series, N-Series)

You have to know that before applying this settings, i found 2-3 Wi-Fi networks in my house. But after this settings I found 5 Networks. But phone using more energy with this settings and it decreases your battery life. You can apply this somewhere you have to catch wi-fi networks

Home** is my own Wireless network. Before signal quality was %62 and it rised to %75. I tested it very carrefully. I waited 5 minutes to get best result
Go to Menu> Tools> Settings

Select Connection> Wireless LAN

Options > Advanced Settings

Disable Auto Conf.

You may disable Power Saving but it will spend your battery more faster!!
Now you can catch more WLANs ! or Can get more signal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:43
Nas T schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:06:
Er zijn 3 mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden:
Hun geluid deed het slecht, vaak aan 1 kant.
Ik heb al gezegd: Dit kan liggen doordat een breuk in de kabel optreed(door fysieke krachten bijv.)
Pak een andere telefoon, of een andere kabel zodat je via een andere speaker geluid krijgt uit je N95, en probeer het opnieuw. Geluid goed? Dan zit het in je dopjes/snoer. Geluid niet goed: kans groter dat het in de N95 zit. Heb ook wel problemen gehad met geluid dat aan 1 zijde zacht werd of wegviel. Snoer vervangen, en voila.
Dat is hem, het zit hem vaak niet in de snoer. Want met het luisteren van mp3s was prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Wellicht leuk om te weten: de originele N95 is compatible met SanDisk's 8GB MicroSDHC-kaartjes. En zoals elders al wordt gezegd: er is geen reden om aan te nemen dat het apparaat niet tot minstens 32GB MicroSDHC-kaartjes aankan. Dat is dus een reden om niet de "N95 8GB" te kopen, maar juist de vanilla N95!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is de vraag wanneer de 8GB kaartjes hier beschikbaar worden, want zodra ze er zijn moet ik er 1 hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
Fuzzillogic schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:40:
Wellicht leuk om te weten: de originele N95 is compatible met SanDisk's 8GB MicroSDHC-kaartjes. En zoals elders al wordt gezegd: er is geen reden om aan te nemen dat het apparaat niet tot minstens 32GB MicroSDHC-kaartjes aankan. Dat is dus een reden om niet de "N95 8GB" te kopen, maar juist de vanilla N95!
Dat heft idd het 8GB voordeel op, maar de 8GB versie heeft nog een aantal veranderingen ten opzichte van de 'vannila'. Ik dacht dat het meer ram had, agps, groter scherm en zal best nog wat vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Jup... de orginele N95 gaat op de lange termijn interessanter wezen... eigenlijk is de N95-3 (US) dus de ultieme versie... als je daar woont (ook dubbel intern werkgeheugen, 128 ipv 64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Deo_Volente schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:15:
[...]

Dat heft idd het 8GB voordeel op, maar de 8GB versie heeft nog een aantal veranderingen ten opzichte van de 'vannila'. Ik dacht dat het meer ram had, agps, groter scherm en zal best nog wat vergeten.
De verschillen tussen de N95 en de N95 8GB:
Verschil N95 N95 8GB

Gewicht 120g 128g
Omvang 90cc 96cc
Geheugen 160MB Dynamisch, MicroSD slot . 100MB Dynamisch, 8GB Flash
Scherm 2,6" QVGA TFT 2,8" QVGA TFT
Accu BL-5F 950 mAh BL-6F1200 mAh
Gesprekstijd . 6 uur 5 uur
Standbytijd 220 uur 276 uur

Dus ik zie nu echt niet het voordeel van een 8GB versie. Dynamisch geheugen is zelfs 60MB minder.
Accu is "zwaarder", maar wel 1 uur minder gesprekstijd.

Over de standbytijd zullen we maar niet spreken.
220 uur bij een N95??? In werkelijkheid is dit 3 dagen. Dus in verhouding zal de 8GB versie misschien een halve dag langer standby zijn.(Mits je hem helemaal niet gebruikt.)
Dus laat mij maar lachen wanneer de 16GB kaartjes op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
XElD schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:31:
Jup... de orginele N95 gaat op de lange termijn interessanter wezen... eigenlijk is de N95-3 (US) dus de ultieme versie... als je daar woont (ook dubbel intern werkgeheugen, 128 ipv 64)
Dan wat? Dan de N95 8GB?
Als je denkt dat er een "strijd" gaande is tussen de N95 en N95 8GB, forget it.
De N95 8GB is nieuwer dan de N95 8GB en heeft naast de 8GB geheugen wat hardwarematige verbeteringen. De N95 kan straks uitbreiden naar zelfs 32GB extern geheugen, en je kunt meerdere kaartjes gebruiken(GPS, muziek & foto's, en video bijvoorbeeld).
Als ik een mooie sluitende definitie mag geven:
De N95 heeft meer toekomst met uitbreiding, de N95 8GB staat sterker in de basis.
Wat plezier betreft: De N95 heeft wat meer pieken en dalen, de N95 8GB is wat egaler.
Je kiest niks beters, je kiest iets anders!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 21:00
Deo_Volente schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:15:
[...]

Voordelen 8gb:
- Groter scherm
- Meer werkgeheugen
- Zwart (subjectief voordeel, ook op te lossen met covers)
- Betere accu (Vervangbaar)
- AGPS (Installeerbaar, nieuwst FW geloof ik)
- 8 GB? (Grotere flashdiscs komen eraan)

De grootste voordelen zijn dus groter scherm en meer werkgeheugen. Deze hebben mij in ieder geval er toe doen besluiten een 8gb te bestellen.

------

Overigens over mijn eerdere mail over de prijs. Ik snap niet waarom jullie het over mijn lopende HI abbo hebben. Dat is mijn persoonlijke situatie. Mijn punt was:

Unbranded, unlocked N95 8GB = 536 euro, verspreid over 2 jaar. Inclusief 150 min p/m.

Dat leek mij zo ontzettend goedkoop dat ik het niet geloofde. Maar het is waar. Je zou toch gek zijn om hem los te kopen voor 700 als je voor 536 over 2 jaar verspreid dezelfde unlocked telefoon + belminuten hebt.

Ik heb gekozen voor een unlimited inet abbo waardoor het 695 over twee jaar verspreid wordt. Dan moet ik wel het bijgeleverde abbo gebruiken en krijg ik dus nieuw nummer maar ik ga er voornamelijk data-activiteiten mee verrichten. Mijn huidige telefoon gebruik ik voornamelijk voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:34:
[...]

Verschil N95 N95 8GB

Gewicht 120g 128g
Omvang 90cc 96cc

Dus ik zie nu echt niet het voordeel van een 8GB versie. Dynamisch geheugen is zelfs 60MB minder.

220 uur bij een N95??? In werkelijkheid is dit 3 dagen. Dus in verhouding zal de 8GB versie misschien een halve dag langer standby zijn.(Mits je hem helemaal niet gebruikt.)
Hier zijn al genoeg dingen over gezegd, maar hier dan nog de verschillen waardoor de 8GB versie (voor mij) de voorkeur geniet boven de originele:

Vergroot RAM; bij opstarten N95 vrij ram 20mb, bij N95 8GB iets van 80mb.
Groter scherm; schijnt volgens reacties van mensen die beide versies hebben een groot verschil te zijn.
Betere Accu: theoretisch +/- 25% meer batterijtijd, dankzij toepassing van verschillende energiebesparende functies 50% en in sommige gebruiksgevallen zelfs richting de 100%.
(check bv. www.nokiacreative.com, dag4)
De 8GB is inderdaad geen noemenswaardig pluspunt, in vergelijking met de geheugenkaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is software gerelateerd. Doe een verse herstart en je zal weer geluid aan beide kanten hebben....
goodfella schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:46:
[...]

Heb ik ook gehad, ik rukte per ongeluk de snoer van de bediening los, deed hem terug in en had toen alleen aan een kant geluid. Ik heb het ook een keer gepost maar niemand wist/hoe of wat er toe deed. Na een week was het zomaar verdwenen ?! :?

Ik heb sterk het vermoeden dat de bijgeleverde bediening en oordopjes het functionele verlengstuk is van de FM radio. Het fungeert ook als antenne namelijk. Dit heb ik van het weekend ondervonden; ik stond als een malloot met de snoer in mijn handen de lucht in en had op den duur "FULL STEREO" geluid, uiteraard zag het er heel erg debiel uit (stond bij een bushok langs de weg). :+

Anyway, sinds de keer dat ik per ongeluk de snoer had losgerukt van de bediening heb ik altijd het vermoeden gehad dat ik niet meer "FULL STEREO" kan ontvangen, of moeilijk. Ik ben geen super audiofiel zoals een audio engineer maar ik weet echt wel wat van geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Verschil N95 N95 8GB

Gewicht 120g 128g
Omvang 90cc 96cc

Belangrijk om te weten, voordat je naar de winkel rent om er een te kopen, je kan GEEN applicaties installeren op het 8 gb Flash geheugen en SMS/MMS kunnen NIET op het flash geheugen worden opgeslagen ;(
EDIT: wat naturlijk wel interressant is het 128 MB RAM geheugen (de N95 heeft "slechts" 90 MB) _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
[...]
....

Typische reactie van een huidige N95 bezitter. Bagatalizeren van de voordelen van de 8gb en alleen maar hebben over de toekomstige grotere flashkaartjes.

Ik heb objectief naar beide telefoons gekeken en daaruit een besluit genomen naar wat het beste bij mij past.
- Een groter scherm is heerlijk voor navigatie
- Zwart vind ik mooier, native zwarte kleur vind ik fijner dan er vanalles op plakken
- Meer werkgeheugen, dus minder hangers en betere prestatie. Grote pre.
- De accu is beter, altijd handig
- Mijn huidige telefoon heeft 512mb, ik weet niet hoe ik in godsnaam 8gb vol krijg. Laat staan 32!
- Na wat muziek voor op een blauwe maandag (heb een eigen auto met JBL systeem/USBstick) en navi software zit ik misschien aan 3/4gb.

Trouwens, wat doe jij met die 60mb extra dynamisch geheugen?
Ik snap ook niet waarom er minder gesprekstijd en meer standbytijd staat.
Bij mij staat de N95 iedere dag in de lader. Dus accu interesseert me niet echt veel. Soms handig.

Wat ik wil zeggen is, voor mij heeft de 8gb louter voordelen. Misschien heb jij een bijzondere reden waarvoor je 32gb nodig hebt. Reis je met OV? Filmpjes kijke, muziek luisteren. Dan kan ik het me enigzins voorstellen. Van mij mag je lachen wat je wil met je 16gb kaartjes. Het is je gegund.

[EDIT] Heb dus na uitgebreide vergelijking voor de N95 8gb gekozen. In tegenstelling tot sommige vroege N95 bezitters die nu de 'opvolger' afzeiken omdat ze de voorganger hebben.
Hetzelfde als iemand die een peugeot 206 bezit en bij aankondiging van de 207 die auto helemaal afzeikt. Het is maar een willekeurige vergelijking :)

[ Voor 8% gewijzigd door Shaflic op 31-10-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaflic schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

Voordelen 8gb:
- Groter scherm
- Meer werkgeheugen
- Zwart (subjectief voordeel, ook op te lossen met covers)
- Betere accu (Vervangbaar)
- AGPS (Installeerbaar, nieuwst FW geloof ik)
- 8 GB? (Grotere flashdiscs komen eraan)

De grootste voordelen zijn dus groter scherm en meer werkgeheugen. Deze hebben mij in ieder geval er toe doen besluiten een 8gb te bestellen.
AGPS hebben ze allebei, of dat nou met een nieuwe firmware op te lossen in maakt niet uit, oude N95's worden ook al geleverd met nieuwe firmware. Daarnaast is de 8GB-versie niet uitbreidbaar/verwisselbaar, dus geen voordeel.

Je andere argumenten gelden wel en ben ik het ook mee eens, de 8GB is echt een verbetering tov de oude N95. Grootste onopgemerkte voordeel blijft het werkgeheugen (daar lees je veelal niets over in bijvoorbeeld folders/kranten).

[...]
Belangrijk om te weten, voordat je naar de winkel rent om er een te kopen, je kan GEEN applicaties installeren op het 8 gb Flash geheugen en SMS/MMS kunnen NIET op het flash geheugen worden opgeslagen ;(
EDIT: wat naturlijk wel interressant is het 128 MB RAM geheugen (de N95 heeft "slechts" 90 MB) _/-\o_
Naar mijn weten kan dat gewoon wel. Daarnaast heeft de 8GB-versie na opstarten circa 90MB werkgeheugen vrij, de oude N95 slechts 18 (al gaat dat binnenkort met een demanding pagefile feature wat opgehoogd worden richting 30MB).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de lengte van het snoer en bepaalde typen snoeren bij "goedkopere" headsets. Treed er verlies op. Daarnaast heeft het te maken met het vermogen dat de speakers in de headset nodig hebben.

Om het duidelijker te merken kan je bijvoorbeeld je afstands bediening in een mp3 speler steken en daarna je headset in de remote.. meestal merk je dan drastisch het verschil (hangt af van de uitstuur kracht).
BillMcNeal schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:52:
[...]

Hoe kom je ddaar bij? Zou wel nutteloos zijn om 8GB te hebben, toch? Als dit waar is en de telefoon is uit, zou Nokia zoveel negatieve publiciteit krijgen, dat wil Nokia denk ik niet.

En hou iedereen alsjeblieft op over het gezeik wie er beter is. We weten al wat de verschillen tussen de 2 zijn, dit staat in de TS te lezen. Wat ik alleen maar lees, is fanboy-praat. Geen toegevoegde waarde aan het topic, en het verpest de sfeer behoorlijk. Als je de N95 of de N95 8GB beter vindt: mooi voor je, je hebt helemaal gelijk, maar ik hoef het echt niet per sé te weten...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:03:
[...]
[...]
[...]
Naar mijn weten kan dat gewoon wel. Daarnaast heeft de 8GB-versie na opstarten circa 90MB werkgeheugen vrij, de oude N95 slechts 18 (al gaat dat binnenkort met een demanding pagefile feature wat opgehoogd worden richting 30MB).
Hee dat klinkt interessant "demanding pagefile" kan je daar iets meer over vertellen? Heeft dat te maken met de nieuwe firmware :?
Edit: voor iedereen die het misschien verkeerd begrijpt; als ik nu de keuze had zou ik voor de 8GB versie gaan 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:03:
[...]

AGPS hebben ze allebei, of dat nou met een nieuwe firmware op te lossen in maakt niet uit, oude N95's worden ook al geleverd met nieuwe firmware. Daarnaast is de 8GB-versie niet uitbreidbaar/verwisselbaar, dus geen voordeel.

Je andere argumenten gelden wel en ben ik het ook mee eens, de 8GB is echt een verbetering tov de oude N95. Grootste onopgemerkte voordeel blijft het werkgeheugen (daar lees je veelal niets over in bijvoorbeeld folders/kranten).

[...]

[/quote] Naar mijn weten kan dat gewoon wel. Daarnaast heeft de 8GB-versie na opstarten circa 90MB werkgeheugen vrij, de oude N95 slechts 18 (al gaat dat binnenkort met een demanding pagefile feature wat opgehoogd worden richting 30MB).
8gb is inderdaad geen voordeel. Wat ik ermee wilde zeggen is dat ik er geen apart 8gb kaartje bij hoef te kopen. De N95s werden vaak geleverd met 512/1gb met als voordeel dat het upgradebaar is inderdaad.

Zoals ik al zei is AGPS inderdaad op beide beschikbaar met de juiste firmware. Het is op de N95 alleen niet vanzelfsprekend. Het kan zijn dat een winkel de telefoon al een paar maandjes op de plank heeft liggen en dan moet je zelf even updaten. Geen echt voordeel.

Over dat werkgeheugen, ik heb het nog eens dubbel gechecked. Vond het erg vreemd dat het in de meeste vergelijkingen en reviews niet opgenomen is. 64 naar 128 mb werkgeheugen is misschien wel het belangrijkste voordeel van de 8gb versie. Misschien wordt er teveel naar de wat tastbaardere (en zichtbare) veranderingen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaflic schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

en toch ben ik daar niet van overtuigd. als ik bij de onderdelen van beide toestellen kijk, hebben ze allebei een scherm van 320x240 dus veel groter kan de 8gb niet zijn.

of weet iemand wat dit betekent:

Nokia N95 scherm

LCD AM TFT a-Si 240x320 COG Frank
LCD AM 240x320 24bitCo COG Frank

Nokia N95 8gb scherm

LCD AM LTPS 320X240 COG HOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:11:
[...]

Hee dat klinkt interessant "demanding pagefile" kan je daar iets meer over vertellen? Heeft dat te maken met de nieuwe firmware :?
http://www.allaboutsymbia...ting_Demand_Paging_in.php

--

Heb een zeer interessante demo gevonden waarin je kunt spelen met de accelerometer van de N95 (welke dus toch verborgen zit in deze telefoon aangezien altijd gedacht werd dat enkel x,y werd gebruikt maar nu dus 3 assen en daarnaast ook nog snelheid)

http://www.speedyshare.com/761441839.html
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:14:
[...]

en toch ben ik daar niet van overtuigd. als ik bij de onderdelen van beide toestellen kijk, hebben ze allebei een scherm van 320x240 dus veel groter kan de 8gb niet zijn.

of weet iemand wat dit betekent:

Nokia N95 scherm

LCD AM TFT a-Si 240x320 COG Frank
LCD AM 240x320 24bitCo COG Frank

Nokia N95 8gb scherm

LCD AM LTPS 320X240 COG HOG
DeN95 8GB heeft een diagonaal van 2,8" ipv 2,6" uit mijn hoofd.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:11:
[...]

Edit: voor iedereen die het misschien verkeerd begrijpt; als ik nu de keuze had zou ik voor de 8GB versie gaan 8)
Staan filmpjes over op internet. Zit ingebouwd in de nieuwste firmware die standaard op de 8gb geleverd gaat worden. (Komt dus ook beschikbaar voor N95, updaten!!!! :) )

Linkje:
http://www.allaboutsymbia...ting_Demand_Paging_in.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over dat RAM geheugen van de N95, ik hoor verschillende waarden, ik zelf dacht dat het 90 MB was. Ik heb Y-task geïnstalleerd en die geeft slechts 48 MB aan, dus kan ik er vanuit gaan dat het inderdaad 48 MB is :? Zo ja dan is het verschil met de 8 GB versie wel erg groot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of de link al is gegeven, maar hier een (zeer) uitgebreide review van de 8gb versie, met daarin ook de verschillen t.o.v. het origineel.
Nokia_N95_8GB

opsomming verschillen:
-8gb geheugen, verschijnt als 'e-schijf' en gedraagt zich hetzelfde als een memorycard
-verdubbeld RAM (128), vrij ram: 95MB, demand paging (waarschijnlijk binnekort ook op originele N95)
-25% meer batterijleven, plus extra energiebesparingen = 50% meer batterijleven
-geen lenssluiter meer, maar glasplaatje ervoor
-scherm is groter, helderder en lichter!
-multimediaknopjes zijn 'dikker'
-7 quicklaunchicons ipv 6
-en dan nog 3 kleine andere verschillen, zoals ontbreken video-editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Het scherm van een 8GB is iets groter dan het scherm van de normale versie. Echter wel hetzelfde aantal pixel. Dus wanneer je het goed bekijkt, zal de beeldkwaliteit minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:25:
weet niet of de link al is gegeven, maar hier een (zeer) uitgebreide review van de 8gb versie, met daarin ook de verschillen t.o.v. het origineel.
Nokia_N95_8GB

opsomming verschillen:
-8gb geheugen, verschijnt als 'e-schijf' en gedraagt zich hetzelfde als een memorycard
-verdubbeld RAM (128), vrij ram: 95MB, demand paging (waarschijnlijk binnekort ook op originele N95)
-25% meer batterijleven, plus extra energiebesparingen = 50% meer batterijleven
-geen lenssluiter meer, maar glasplaatje ervoor
-scherm is groter, helderder en lichter! Maar met zelfde aantal pixels, dus "slechtere" kwaliteit
-multimediaknopjes zijn 'dikker'
-7 quicklaunchicons ipv 6 Waarschijnlijk ook dus na de firmwareupdate bij de N95
-en dan nog 3 kleine andere verschillen, zoals ontbreken video-editor.
Dus in mijn ogen weinig grote voordelen.
Wanneer ik nu een nieuwe telefoon moest aanschaffen, zou ik dus waarschijnlijk ook de gewone N95 nemen. En al zeker geen rede om bij een contractsverlenging dit toestel te nemen. Daarom wacht ik maar op de N100 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
zelf ben ik ook van plan een n95 aan te schaffen en wacht daar toch echt nog even mee totdat de 8gb versie beschikbaar is, de voordelen zoals ram, groter scherm en de batterij trekken mij toch echt over de streep.

weet iemand trouwens of het ingebouwde flash geheugen van de n95 8GB sneller is dan dat van een microSD kaartje. maw gaat foto's wegschrijven en door de gallerij bladeren sneller op de n95 8gb
zoja is dat uiteraard ook nog een groot voordeel (maar ik heb geen idee of dit het geval is, daarom vraag ik het dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week de n95 en ben er erg tevreden mee. Maar heb eigenlijk vanaf begin af aan al last van dat als je er zachtjes tegen aan tikt aan de bovenkant dat die uitvalt, of als ik de schuif naar boven doe of naar beneden wil die ook wel eens uitvallen.
Hebben andere hier ook ervaring mee en wat hebben ze er tegen gedaan. En is dit bekend probleem.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
patrickt35 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:46:
[...]

Dus in mijn ogen weinig grote voordelen.
Wanneer ik nu een nieuwe telefoon moest aanschaffen, zou ik dus waarschijnlijk ook de gewone N95 nemen. En al zeker geen rede om bij een contractsverlenging dit toestel te nemen. Daarom wacht ik maar op de N100 ofzo.
Als ik de mensen van de filmpjes moet geloven, is de n95 8GB een verbetering van de gewone N95. Volgens mij scheelt het weinig in prijs tussen de gewone en de 8GB versie, dus waarom een peugeot 107 1.6 kopen als je met het zelfde geld (+/-) een 2 liter versie kunt halen ( om de auto vergelijking er maar weer eens bij te pakken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Deo Volente/Vonkie

Zoals bekend bestaan er twee versies, de N95 en de N95-8GB.
De N95 is via Vodafone beschikbaar in twee kleuren: Deep Plum en Sand.
De N95-8GB komt, in ieder geval bij de introductie, alleen beschikbaar in de Black-uitvoering.

Of, en zo ja wanneer, er andere kleuren uitgebracht gaan worden, is afhankelijk van Nokia.
Het is erg vervelend dat jullie telefonisch andere informatie doorkrijgen. We hebben dit doorgegeven aan de betreffende afdeling en zij proberen er voor te zorgen dat de informatie via alle kanalen zo snel mogelijk gelijk en juist is.

Met vriendelijke groet,
Antoine
Vodafone Web Relations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
In de Allaboutsymbian review las ik ook dat er op de N95 8GB geen video editor meer zit. Da's wel jammer, juist voor zo'n telefoon, die meer werkgeheugen heeft. De 'oude' N95 wil nog wel eens vastlopen bij het wegschrijven van grote montages.

[ Voor 1% gewijzigd door IMadeLove2MyN95 op 31-10-2007 15:41 . Reden: D'oh! Was al gezegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:33:
Zoals bekend bestaan er twee versies, de N95 en de N95-8GB.
De N95 is beschikbaar in twee kleuren: Black en Sand.
De N95-8GB komt, in ieder geval bij de introductie, alleen beschikbaar in de Black-uitvoering.
De N95 in black? Deep Plum, Graphite en Sand bedoel je zeker? Alleen sommige hobbyisten onder ons hebben een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He peeps ik heb een klein vraagje, niks bijzonders voor sommige mensen maar ik vraag t me af, ik weet niet of meer mensen het hebben.

Op mijn accu deksel staat Nokia Nseries (Nseries onder Nokia). Ik heb geen enkel plaatje op internet kunnen vinden met hetzelfde.

Iemand hier meer info over? Bedankt!

Dilano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Laatst online: 10-05 02:04
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:14:
[...]

Heb een zeer interessante demo gevonden waarin je kunt spelen met de accelerometer van de N95 (welke dus toch verborgen zit in deze telefoon aangezien altijd gedacht werd dat enkel x,y werd gebruikt maar nu dus 3 assen en daarnaast ook nog snelheid)

http://www.speedyshare.com/761441839.html
[...]
Hè, wat vet! Vermoedde inderdaad wel eerder dat de N95 een accelerometer had omdat hij de foto's altijd op de juiste manier op slaat (of je nu foto's in landscape mode of rechtovereind maakt). Een 3d accelerometer is helemaal te gek. Waarom zijn er niet meer toepassingen die gebruik maken? De iPhone maakt hier bijvoorbeeld wel standaard gebruik van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
XyberBorg schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:47:
[...]

Hè, wat vet! Vermoedde inderdaad wel eerder dat de N95 een accelerometer had omdat hij de foto's altijd op de juiste manier op slaat (of je nu foto's in landscape mode of rechtovereind maakt). Een 3d accelerometer is helemaal te gek. Waarom zijn er niet meer toepassingen die gebruik maken? De iPhone maakt hier bijvoorbeeld wel standaard gebruik van...
Het is pas net ontdekt he ;) 3rd party gaat nu pas komen.
Ik hoop op net zo iets als "shake control" op de SE phones *O*

N95 blijft je verassen :)
Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.