Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.829 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Ik heb zojuist Coreplayer 1.1.2 geinstalleerd. Nu leek het me leuk om series als friends en ' naruto' (anime) te bekijken op me N95.

Alhoewel Friends wel te doen is naruto heeft af en toe wel ' hikups' bij snel bewegende beelden.
Ik vind het relaxt om films / series direct op de n95 af te spelen zonder het te hoeven converten. Is er misschien een optimalisatie zodat ik het wat soepeller kan laten lopen?

Of misschien is de N95 niet krachtig genoeg om 150mb (friends / naruto) series af te spelen? (25fps /480x364)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
CoolHead621 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:53:
[...]Als het goed is zijn je verzonden berichten ook naar de geheugenkaart verplaatst.
Probeer je telefoon nu eens opnieuw op te starten.
Misschien dat hij nog een cache leeg moet gooien.
Net opnieuw opgestart.
Je ziet de voortgangsbalk vollopen en op het moment dat de email binnengehaald moet zijn krijg ik nog steeds dezelfde melding

Ik zie de header al wel, en het is geen bericht met een (grote) bijlage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 20:10

CoolHead621

Enjoy every moment

readytoflow schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:04:
[...]

Net opnieuw opgestart.
Je ziet de voortgangsbalk vollopen en op het moment dat de email binnengehaald moet zijn krijg ik nog steeds dezelfde melding

Ik zie de header al wel, en het is geen bericht met een (grote) bijlage.
Heel erg vreemd, nu zou hij ze normaal moeten kunnen binnen halen.
Weet niet of de mail eerst gecached word voordat hij het wegschrijf naar het geheugenkaartje.
Maar als dat wel zo is dan zou daar het probleem kunnen zitten.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:51:
Voor de mensen die nog steeds denken dat de N95 beter is dan de N95 8GB, hier het tegendeel:
http://www.allaboutsymbia...ing_the_Nokia_N95_8GB.php
Had toch beter een half jaar kunnen wachten. Al is het maar vanwege de 7 shortcuts in Active Standby! :+
Vind het wel een erg chique apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:21:
[...]

Had toch beter een half jaar kunnen wachten. Al is het maar vanwege de 7 shortcuts in Active Standby! :+
Vind het wel een erg chique apparaat!
Examining the 8GB disk takes ages (over 10 seconds)
The controversial protector-less lens

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
cuberob schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:35:
[...]

en dan passen ze de prijs niet aan? ik hoor het in dat geval ook graag want ik zit al klaar om hem te bestellen...
Ze passen meestal de prijs te laat aan. Ik heb dit 3x meegemaakt, waaronder 1x bij de introductie van de TYTNII en de MDA VARIO. Van de MDA Vario heb ik destijds geprofiteerd omdat ze een foutje hadden gemaakt met 1 jarig abonnement i.p.v. 2 jarige. Die Tweakers nog bedankt voor het spotten destijds! d:)b

Ik wacht graag weer op de volgende prijsfoutjes bij de 8GB introductie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 14:37
Jerk184 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:35:
[...]

Welke provider heb je dan? Mijn T-Mobile is netjes naar de 12 firmware geupdate.

[...]

Van dit soort dingen baal ik echt hoor! Binnen een jaar alweer een model verfrissing/verjonging of hoe je het ook mag noemen. Echt te gek voor woorden!

Ik had 'n hoge pet op voor Nokia... maar dit is echt m'n laatste.. puur door zo'n instelling.. bah :N
ik heb 'n vodafone branded toestel... krijg alleen andere updates binnen (snakes, gizmo, en wat n95 dingetjes...) Terwijl Vodafone er lekker op los reclameert met windows live...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
kaydecop schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:02:
[...]

ik heb 'n vodafone branded toestel... krijg alleen andere updates binnen (snakes, gizmo, en wat n95 dingetjes...) Terwijl Vodafone er lekker op los reclameert met windows live...
Ja das kut, maar er staat nog steeds gelukkig een offline link in de SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Iemand ergens het nokia N95 8gb " theme " voor n95 voorbij zien komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:20:
Eerste hit op google: http://rw-l.nl/blog/pivot/entry.php?id=1616

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
BlowFish schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:20:
http://www.jaspp.net/3rdT...iaNseries4V2ByP%40sco.zip

Andere formaten:
http://www.jaspp.net/?p=863

Net te laat :P

[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 19-10-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Over de 8gb gesproken, vraag me af of de software op de orginele N95 gaat lopen.. Niet echt heel boeiend, maar zag je ook met music editions enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie kan ik voor mijn (oude) N95 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 29-09 08:49
Djerique schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:12:
[...]
Ik wacht graag weer op de volgende prijsfoutjes bij de 8GB introductie :*)
Zou dit een prijsfoutje kunnen zijn?
Jaja, €284 voor netto €14,63 per maand. Ik heb hem besteld, mochten mijn twijfels te groot worden, stuur ik de bestelling terug en annuleer ik mijn contract(binnen 7 dagen nadat het geleverd is).
Let wel op dat de telefoon nog NIET leverbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Nas T op 19-10-2007 20:31 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

even voor de mensen die er eentje hebben liggen: Logitech DiNovo BT keyboard werkt heerlijk samen met de N95:D
Wel raar om met zo grote plank te tijpen en dat op dat kleine schermpje terug te zien.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Laatst online: 25-02-2023
Ik heb een nieuw 6gb kaartje en nu wil ik mijn oude kaartje in een samsung gaan gebruiken maar die ziet het kaartje niet. Na formatteren in de N95 staan er de standaard bestanden op voor oa muziek en video enz. In de cardreader wordt hij ook niet herkend. Hoe kan ik alles er af krijgen en totaal formatteren zodat hij ook in de samsung herkend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
yspriem schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:06:
Ik heb een nieuw 6gb kaartje en nu wil ik mijn oude kaartje in een samsung gaan gebruiken maar die ziet het kaartje niet. Na formatteren in de N95 staan er de standaard bestanden op voor oa muziek en video enz. In de cardreader wordt hij ook niet herkend. Hoe kan ik alles er af krijgen en totaal formatteren zodat hij ook in de samsung herkend wordt?
Misschien ooit in de opties bij 'geheugen' een wachtwoord toegevoegd? Dan moet je die eerst verwijderen... Of doet ie het in een cardreader wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
ik kan er wel een foto op zetten door er een met de N95 te maken. Dus dan vraag ik me af of er een wachtwoord op zit. Maar als er een wachtwoord op zit is die dan niet ook weg te formatteren?
Of op een andere manier te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
yspriem schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:17:
ik kan er wel een foto op zetten door er een met de N95 te maken. Dus dan vraag ik me af of er een wachtwoord op zit. Maar als er een wachtwoord op zit is die dan niet ook weg te formatteren?
Of op een andere manier te omzeilen?
Als je wachtwoord hebt ingesteld op je n95, dan werkt ie dus in de n95, alleen niet op andere dingen als je dat hebt ingesteld. Geen idee of je dat kan weg formateren. Maar probeer het is in een cardreader. Als je kijkt bij het knopje geheugen, als er dan staat wachtwoord veranderen en wachtwoord verwijderen, dan weet je zeker dat het erop zit... Staat er wachtwoord instellen, dan staat er geen wachtwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
In een cardreader(in een adapter) wordt het kaartje niet gezien en klik ik op de (G) schijf in Verkenner dan loopt de zandloper heel lang maar gebeurt er nix. ik kom niet via de cardreader in het kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
probeer het anders ook even op een andere computer, want zeker in een card reader zou die het altijd moeten doen (mits het een sdhc kaartje is en de cardreader noch de andere telefoon dit ondersteund natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Dat kaartje van 1gb is een gewone dus geen sdhc. Hij is wel van het merk Nokia. Kan dat het probleem zijn? De cardreader heb ik aangesloten op mijn laptop en als ik het kaartje er in schuif gaat er een geel lampje branden. Eerst een paar keer knipperen en daarna constant branden.en daarna weer knipperen. Lijkt er wel moeilijk mee te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
yspriem schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:43:
Dat kaartje van 1gb is een gewone dus geen sdhc. Hij is wel van het merk Nokia. Kan dat het probleem zijn? De cardreader heb ik aangesloten op mijn laptop en als ik het kaartje er in schuif gaat er een geel lampje branden. Eerst een paar keer knipperen en daarna constant branden.en daarna weer knipperen. Lijkt er wel moeilijk mee te hebben....
Heb je nou de dingen gecheckt die ik zei? Dan weet je het snel genoeg toch :S
Want dan heb je ooit een wachtwoord erin gezet... moet je even aantal wachtwoorden gokken die je zou hebben kunnen gebruikt... Dan kan je die er misschien afhalen en dan kan die het misschien doen...

[ Voor 15% gewijzigd door Mau_Maus op 19-10-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 06:51
Nas T schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:31:
[...]

Jaja, €284 voor netto €14,63 per maand. Ik heb hem besteld, mochten mijn twijfels te groot worden, stuur ik de bestelling terug en annuleer ik mijn contract(binnen 7 dagen nadat het geleverd is).
Let op: Het contract dient uiterlijk op 04-11-2007 voor 17 uur bij ons binnen te zijn!
Dat vind ik wel wat een rare voorwaarde, aangezien ik persoonlijk niet verwacht dat de N95 dan al uit is, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
is wel een 2 jarig contract heh! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Omdat ik zie dat er nu (ineens) redelijk gebruik wordt gemaakt van het topic om certificaten aan te vragen wil ik hem hier ook nog even noemen:

Voor iedereen die een certificaat gemaakt wil hebben kan hij hier terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Een kleine positieve bijdrage van KPN

Ik had accu-problemen met de N95. Niet goed laden, snel leeg of juist vol aangeven en dan na een half uurtje leeg zijn of andersom.

Ik heb zelf een nieuwe accu gekocht nadat ik een briefje richting KPN-klantenreacties had gestuurd.
4 weken geleden ongeveer.
Ik werd vandaag gebeld. van alles uitgelegd over wat er aan de hand was geweest...
Wordt het gesprek afgesloten met de mededeling dat ik €50,00 gecrediteerd krijg...
En of het toestel (mijn 3de) nu wél beviel en in orde was natuurlijk... beleefdheid ten top >:)

Alles een beetje laat... maar beter laat dan nooit, toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 29-09 08:49
Djerique schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:28:
is wel een 2 jarig contract heh! 8)7
Omgerekend ben ik over 2 jaar aan de telefoon kwijt: (24 * 14,63) + 300 (voor het verzenden evt erbij)
= 651,12. Als ik hem gewoon koop ben ik meer kwijt:
pricewatch link
Dus het lijkt me wel een hele mooie aanbieding. Site claimt info op site onder voorbehoud. Ik heb de foon besteld, mocht de info niet kloppen, ga ik voor de wet kopen of afstand. Dat de telefoon nergens leverbaar is: Dat is deze nergens nog, dus dat maakt niet uit. Ik heb geen belachelijke haast, maar uiteraard: hoe eerder, hoe beter!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12

robertwebbe

Robert Webbe

yspriem schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:06:
Net zoals bij geheugen voor gewone computers, heb je ook weer dat timing gedoe bij mobiele telefoons. Dat betekent dus dat niet iedere micro SD in ieder toestel werkt. SanDisk werkt op de meeste toestellen maar niet 100%. In de winkel ruilen ze hem dan meestal om voor een ander merk (Kingston o.d.) en dan werkt het wel.
Vaag is wel dat je cardreader hem ook niet goed kan lezen of formateren. Ik dacht eerst dat je bedoelde dat je SDHC niet kon lezen want dat klopt, daar heb je ook een andere reader voor nodig,

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 20-10-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
robertwebbe schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:27:
[...]

Net zoals bij geheugen voor gewone computers, heb je ook weer dat timing gedoe bij mobiele telefoons. Dat betekent dus dat niet iedere micro SD in ieder toestel werkt. SanDisk werkt op de meeste toestellen maar niet 100%. In de winkel ruilen ze hem dan meestal om voor een ander merk (Kingston o.d.) en dan werkt het wel.
Vaag is wel dat je cardreader hem ook niet goed kan lezen of formateren. Ik dacht eerst dat je bedoelde dat je SDHC niet kon lezen want dat klopt, daar heb je ook een andere reader voor nodig,
Daarom is het gewoon logisch dat ie een wachtwoord heeft ingesteld met de n95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N95 is dus erg nice, maar ik heb een probleem.

Dat is, mijn N95 kan verbinding maken met mijn wireless network en daar ook mee internetten ed, maar ik wil mijn gallery delen zodat ik mijn muziek via het draadloze netwerk kan overzetten naar mijn PC.

Het nadeel is, dat de N95 de PC in mijn netwerk niet ziet en de PC de N95 ook niet.
Enig idee hoe je dit werken kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje met een probleem,

Ik heb een T-Mobile branded N95, met SW 11 erop, maar nu wil ik natuurlijk SW 12 erop zetten.
Het probleem is, dat de mensen van T-Mobile en NSP's zeggen dat je het beter kan laten doen bij 1 van de NSP's, omdat meerdere mensen na het installeren van een nieuwe SW, er niets aan de hand is, maar zodra ze het USB kabeltje eruit halen de telefoon gebrickt is....

Dit heeft me natuurlijk een beetje bang gemaakt, omdat ik geen garantie meer heb als het zelf doe en er gaat iets mis.

Is dit daadwerkelijk bij iemand al voorgekomen? en hoe reëel is de kans dat zoiets gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:46
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:50:
Mijn N95 is dus erg nice, maar ik heb een probleem.

Dat is, mijn N95 kan verbinding maken met mijn wireless network en daar ook mee internetten ed, maar ik wil mijn gallery delen zodat ik mijn muziek via het draadloze netwerk kan overzetten naar mijn PC.

Het nadeel is, dat de N95 de PC in mijn netwerk niet ziet en de PC de N95 ook niet.
Enig idee hoe je dit werken kan krijgen?
dat programma home media server en de n95 samen met vista gaan nog niet samen, ben er ook al lang mee bezig geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik de trial van MiniGPS (Psiloc) geinstalleerd en had dus 10 dagen de tijd op het te testen. Het zag er allemaal heel leuk uit tot een spontane reboot van de foon. Startte ik de toepassing, maar nada, geen MiniGPS dat opstartte. Via toepassingsbeheer het progje verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Zelfde resultaat, toepassing aanklikken, maar er gebeurt niets. Iemand ook zoiets? Of moet ik ergens nog iets verwijderen? Het hele toestel resetten lijkt me wat al te rigoreus. De 95 heeft de laatste firmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit dan geen betere aanbieding: Nokia N95 8GB + T-Mobile 150 2jr €191, voor dezelfde netto €14,63 per maand.?
Nas T schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:31:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:01:
Ik zit een beetje met een probleem,

Ik heb een T-Mobile branded N95, met SW 11 erop, maar nu wil ik natuurlijk SW 12 erop zetten.
Het probleem is, dat de mensen van T-Mobile en NSP's zeggen dat je het beter kan laten doen bij 1 van de NSP's, omdat meerdere mensen na het installeren van een nieuwe SW, er niets aan de hand is, maar zodra ze het USB kabeltje eruit halen de telefoon gebrickt is....

Dit heeft me natuurlijk een beetje bang gemaakt, omdat ik geen garantie meer heb als het zelf doe en er gaat iets mis.

Is dit daadwerkelijk bij iemand al voorgekomen? en hoe reëel is de kans dat zoiets gebeurt?
Waarom zou je geen garantie meer hebben als je het zelf doet? van Tmobile is ook officele branded SW12 uit die je met de officiele tools kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:24:
Heb ik de trial van MiniGPS (Psiloc) geinstalleerd en had dus 10 dagen de tijd op het te testen. Het zag er allemaal heel leuk uit tot een spontane reboot van de foon. Startte ik de toepassing, maar nada, geen MiniGPS dat opstartte. Via toepassingsbeheer het progje verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Zelfde resultaat, toepassing aanklikken, maar er gebeurt niets. Iemand ook zoiets? Of moet ik ergens nog iets verwijderen? Het hele toestel resetten lijkt me wat al te rigoreus. De 95 heeft de laatste firmw.
Hmm vaag. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Heb je misschien meer Psiloc dingen? De nieuweste versie is de zelfde als de versie er voor alleen met: DRM common solutions v3. Een soort beveiliging... Ik heb die versie ervoor. Misschien daarom dat ik er geen problemen mee heb en ik isntalleer toch echt veel (troep). Dus misshcien kan je in de toepassingsbeheer DRM common solutions vinden en verwijderen. En probeer het dan nog is opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

glorixjim schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:22:
[...]

dat programma home media server en de n95 samen met vista gaan nog niet samen, ben er ook al lang mee bezig geweest
Ik krijg het ook niet op WinXP aan de praat. Bovendien geldt voor dat programma Home Media Server een trial licentie van 30 dgn. :O

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:57:
[...]

Hmm vaag. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Heb je misschien meer Psiloc dingen? De nieuweste versie is de zelfde als de versie er voor alleen met: DRM common solutions v3. Een soort beveiliging... Ik heb die versie ervoor. Misschien daarom dat ik er geen problemen mee heb en ik isntalleer toch echt veel (troep). Dus misshcien kan je in de toepassingsbeheer DRM common solutions vinden en verwijderen. En probeer het dan nog is opnieuw te installeren.
Heb ik gevonden en verwijderd. Toen minigps geinstalleerd, maar helaas hetzelfde, geen reactie van het programma. Inderdaad heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

één vraag waar ik geen antwoord op vind...
Als ik mijn Tmobile N95 update, zelf met de kabel, heb ik daarna nog steeds de betaalde nokiamaps versie, of moet ik alvorens te updaten een en ander noteren?
Ben namelijk de codes die ik toen via sms heb gehad kwijt..

alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:35:
[...]

Waarom zou je geen garantie meer hebben als je het zelf doet? van Tmobile is ook officele branded SW12 uit die je met de officiele tools kan updaten.
Ik denk omdat als je het laat doen bij een NSP, en ze bricken je telefoon daar, dat je gewoon via de garantie een nieuwe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:56
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:16:
één vraag waar ik geen antwoord op vind...
Als ik mijn Tmobile N95 update, zelf met de kabel, heb ik daarna nog steeds de betaalde nokiamaps versie, of moet ik alvorens te updaten een en ander noteren?
Ben namelijk de codes die ik toen via sms heb gehad kwijt..

alvast dank
Ja. Je kunt je licentie weer ophalen van de server. Ik betaal de smsjes zelfs met een andere sim er in dan die ik normaal gebruik. De licentie is gekoppeld aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 19:01
Wie weet of er nog een andere antwoord app bestaat dan MobieGenie ? Op zich werkt deze goed, maar is redelijk beperkt in de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:52:
Wie weet of er nog een andere antwoord app bestaat dan MobieGenie ? Op zich werkt deze goed, maar is redelijk beperkt in de mogelijkheden.
Wat wil je allemaal kunnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
voor wie z'n frans een beetje goed is:
First look (?) at nokia n95 8gb (filmpje van 17min)
http://www.youtube.com/wa...9gOc&mode=related&search=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:40:
[...]

Wat wil je allemaal kunnen dan?
Bijv obv profielen kunnen switchen. Met MG kun je alleen 1 profiel instellen waarmee de app dan werkt. Dat is te beperkt. Ook is het niet erg handig dat MG niet geminimaliseerd opstart. Maar aangezien dat alleen geldt bij opstarten van telefoon, en dat gebeurt niet echt vaak, valt er mee te leven. Verder bijv een mp3 gebruiken als voicebericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:58:
[...]

Bijv obv profielen kunnen switchen. Met MG kun je alleen 1 profiel instellen waarmee de app dan werkt. Dat is te beperkt. Ook is het niet erg handig dat MG niet geminimaliseerd opstart. Maar aangezien dat alleen geldt bij opstarten van telefoon, en dat gebeurt niet echt vaak, valt er mee te leven. Verder bijv een mp3 gebruiken als voicebericht.
Voice Inbox 1.02(37) by WebGate JSC

Die gebruik ik... Wel heel basic (vind ik juist lekker, dan toeters en bellen), maar wel:

Autorun
Indicator
Na hoeveel sec moet ie aanslaan
Max lengte (tot 300 sec)
System app (wordt dus nooit gesloten bij out of memory, als je dat aanvinkt)

Gewoon standaard in elk profiel actief. Tenzij je hem uit zet. Je kan snel naar de app, want hij staat gewoon in je taskman, maar verbuikt echt geen zichtbare ram

[ Voor 10% gewijzigd door Mau_Maus op 20-10-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:38:
[...]

Voice Inbox 1.02(37) by WebGate JSC

Die gebruik ik... Wel heel basic (vind ik juist lekker, dan toeters en bellen), maar wel:

Autorun
Indicator
Na hoeveel sec moet ie aanslaan
Max lengte (tot 300 sec)
System app (wordt dus nooit gesloten bij out of memory, als je dat aanvinkt)

Gewoon standaard in elk profiel actief. Tenzij je hem uit zet. Je kan snel naar de app, want hij staat gewoon in je taskman, maar verbuikt echt geen zichtbare ram
Thanks. Ik heb 'm gevonden (v1.00) en ga 'm uitproberen. Vooral kleine mem footprint is aangenaam. MobieGenie gebruikt toch een aantal mb's. En system app is ook prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met m'n n95, kom er niet uit heb me rotgezocht om een oplossing te vinden.

Het probleem is dat de applicaties (Shozu, De standaard nokia Navigatie, Flickr, Google Maps) zijn niet in staat om de GPRS verbinding te leggen. Je ziet dat hij contact probeert te leggen (knipperend logootje) en vervolgens verdwijnt het logootje.
Dit terwijl de instellingen wel goed zijn, aangezien ik wél kan browsen op het internet via de GPRS verbinding.
Als ik die applicaties instel om gebruik te maken van WLAN, werken ze allemaal prima..

Hoe los ik dit probleem op?

(het is gprs verbinding van een T-mobile PIT abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:21:
[...]

Thanks. Ik heb 'm gevonden (v1.00) en ga 'm uitproberen. Vooral kleine mem footprint is aangenaam. MobieGenie gebruikt toch een aantal mb's. En system app is ook prettig.
Hmmm ik geloof dat de nieuwere versie wel beter is hoor... Volgens mij heb ik 1.00 ook tijd gebruik en vond deze beter, maar kan me vergissen.

Het gaat dus om de volgende versie:
WebGate.Voice.Inbox.v1.02.37.S60v3.SymbianOS9.1

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 20-10-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:54:
[...]

Hmmm ik geloof dat de nieuwere versie wel beter is hoor... Volgens mij heb ik 1.00 ook tijd gebruik en vond deze beter, maar kan me vergissen
Dat zal best, maar v1.00 was de enige "test" versie die ik zo snel kon vinden.

Overigens na het installeren, bij opstarten loopt de app vast. Dus ik word meteen gestraft ;)

Anyway...maar weer terug naar MobieGenie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:50:
Heb een probleem met m'n n95, kom er niet uit heb me rotgezocht om een oplossing te vinden.

Het probleem is dat de applicaties (Shozu, De standaard nokia Navigatie, Flickr, Google Maps) zijn niet in staat om de GPRS verbinding te leggen. Je ziet dat hij contact probeert te leggen (knipperend logootje) en vervolgens verdwijnt het logootje.
Dit terwijl de instellingen wel goed zijn, aangezien ik wél kan browsen op het internet via de GPRS verbinding.
Als ik die applicaties instel om gebruik te maken van WLAN, werken ze allemaal prima..

Hoe los ik dit probleem op?

(het is gprs verbinding van een T-mobile PIT abonnement)
ik heb ongeveer hetzelfde probleem maar dan met Orange en een N70. Maar dit heeft met het type verbinding te maken, ik heb er namelijk 2 Orange internet (25MB limiet, full access) en Orange world (geen limiet, restricted access) de meeste apps (zoals Gmail en google maps) werken prima met deze orange world verbinding maar voor sommige apps (zoals ook nokia maps) moet ik de orange internet verbinding gebruiken, ik denk zelf dat dit te maken heeft met de poort die de app gebruikt. als ik jouw was zou ik dus nog even voor naar andere instellingen zoeken op de t-mobile site (helemaal aangezien het bij andere wel werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
cuberob schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:15:
[...]

ik heb ongeveer hetzelfde probleem maar dan met Orange en een N70. Maar dit heeft met het type verbinding te maken, ik heb er namelijk 2 Orange internet (25MB limiet, full access) en Orange world (geen limiet, restricted access) de meeste apps (zoals Gmail en google maps) werken prima met deze orange world verbinding maar voor sommige apps (zoals ook nokia maps) moet ik de orange internet verbinding gebruiken, ik denk zelf dat dit te maken heeft met de poort die de app gebruikt. als ik jouw was zou ik dus nog even voor naar andere instellingen zoeken op de t-mobile site (helemaal aangezien het bij andere wel werkt)
Het zou niet aan poorten MOGEN liggen bij T-Mobile, heb ik zelf ook en nog nooit problemen gehad bij de verbinding, hij is alleen geknepen maar blokt voor de rest niets.

Misschien dat je de instellingen van je T-Mobile toegangspunt eens hier kunt posten zodat iemand kan kijken of er verschillen in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Beste mensen,

is al bekend wanneer de N95 8GB uit zal komen? " Toestelverwachtingen" van Allaboutphones.nl heeft het over week 50 :( .. Dit lijkt me wel erg pessimistisch: nog een dikke 2 maanden!
Misschien dat er hier users zijn die meer weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:38:
[...]
Het zou niet aan poorten MOGEN liggen bij T-Mobile, heb ik zelf ook en nog nooit problemen gehad bij de verbinding, hij is alleen geknepen maar blokt voor de rest niets.

Misschien dat je de instellingen van je T-Mobile toegangspunt eens hier kunt posten zodat iemand kan kijken of er verschillen in zijn.
Nou hij heeft het net 5 minuten gedaan, en nu weer dezelfde problemen.
Mijn beste gok is dus dan ook, dat het een netwerk probleem is van t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 13:35
Hallo,

Ik ben van plan de N95 8gb te halen bij vodafone.
Weet iemand van jullie of het om een branded versie gaat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:58:
[...]

Dat zal best, maar v1.00 was de enige "test" versie die ik zo snel kon vinden.

Overigens na het installeren, bij opstarten loopt de app vast. Dus ik word meteen gestraft ;)

Anyway...maar weer terug naar MobieGenie.
Zoek nou maar goed ;) er staat een dik gedrukt iets wat snel helpt. Meer kan ik, mag ik en wil ik er niet van maken ;) Maar geloof me die versie werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
tbenschop2 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:57:
Beste mensen,

is al bekend wanneer de N95 8GB uit zal komen? " Toestelverwachtingen" van Allaboutphones.nl heeft het over week 50 :( .. Dit lijkt me wel erg pessimistisch: nog een dikke 2 maanden!
Misschien dat er hier users zijn die meer weten?
Nee nogmaals dit is nog niet bekend, allaboutphones.nl is behoorlijk betrouwbaar dus ga daar ook maar vanuit.
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:12:
Nou hij heeft het net 5 minuten gedaan, en nu weer dezelfde problemen.
Mijn beste gok is dus dan ook, dat het een netwerk probleem is van t-mobile.
Dat zou natuurlijk ook kunnen, heb je dit probleem sinds vandaag of al langer? Als je het pas hebt zou het kunnen dat T-Mobile inderdaad met het netwerk bezig is oid.
Plisson schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:13:
Hallo,

Ik ben van plan de N95 8gb te halen bij vodafone.
Weet iemand van jullie of het om een branded versie gaat of niet?
Alle N95's van zowel T-Mobile als Vodafone zijn als je ze nu koopt branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Uiteraard wil ik ook e-mail gebruiken op m'n N95, en natuurlijk wil ik dat versleuteld doen. IMAP over SSL werkt prima (nadat ik handmatig een root certificate ingevoerd heb) maar zodra ik e-mail via SSL wil versturen, dan begint-ie te bokken. De melding lijkt alsof ik username/password niet goed heb ingevoerd. Als ik de instellingen vervolgens verander zodat er geen encryptie wordt gebruikt voor verzenden, dan is er opeens geen vuiltje aan de lucht. De standaardpoort voor SSL klopt, in Thunderbird gebruik ik dat ook en het werkt daar prima.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik door foto's heen blader in de gallerij heb ik al na 6 foto's de melding dat mijn geheugen vol zit. Verder geen andere toepassingen aan staan (N95 met laatste firmware). Is hier een oplossing voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wat vraagjes met betrekking tot video spelen. Ik ben dus een DivX kijker op de N95. Maar wil de telefoon nu ook wat meer gaan gebruiken om via de Video out naar Scart te gaan kijken.

De software van DivX.com kan helaas niet TV full screen uit sturen. De Realmedia speler kan dit dus wel. Nou heb ik verschillende opties.

1. converteer m'n DivX naar RM
Dit heb ik gedaan met Xilisoft Video Converter. Helaas wil de RM speler de files niet afspelen. Hij converteert met de RV10 codec. Weet iemand wat de RM speler voor Codec gebruikt? Wellicht een lagere versie nog ofzo?

2. converteer DivX naar Mp4 met Xilisoft Video Converter zodat RM speler de Mp4 kan spelen.
Helaas geeft deze Mp4 te lage kwaliteit voor een goede TV kwaliteit.
Daarnaast PSP Mp4 kan de Realmedia speler ook helaas niet aan :(

3. andere software die DivX afspeelt maar ook fullscreen naar de Video Out kan sturen.
Kent iemand software die dat doet?

Hoe doen jullie dit? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb dus ongelooflijk veel DivXjes (bitorrent man) en vind de nieuwste series nergens in RM op het internet (voor de duidelijkheid ik vraag niet waar te zoeken, want dat mag niet op dit forum). Maar wel vraag ik me af hoe ik het beste kan afspelen via de N95 op een tv scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik paar foto's van Galerij in een (andere) map wil verplaatsen. Blijven de dezelfde foto's in Galerij staan.
Stel, dat ik de foto's van Galerij verwijder... Gaan de foto's van Galerij EN van andere map samen verwijderd.
Niet mijn bedoeling, dat de foto's van andere map ook verwijderd moet zijn.
Hebben jullie dat ook?

Hoe krijg ik de foto's van Galerij in een nieuwe map letterlijk verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 10:01:
Als ik door foto's heen blader in de gallerij heb ik al na 6 foto's de melding dat mijn geheugen vol zit. Verder geen andere toepassingen aan staan (N95 met laatste firmware). Is hier een oplossing voor 8)7
Ligt eraan hoe je 'oplossing' definieert :p, maar je zou ook bijvoorbeeld Resco's Photo Viewer kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18
franssie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:32:
even voor de mensen die er eentje hebben liggen: Logitech DiNovo BT keyboard werkt heerlijk samen met de N95:D
Wel raar om met zo grote plank te tijpen en dat op dat kleine schermpje terug te zien.
Met op dit moment een adviesprijs van 199,99 euro.

<offtopic>Wat is het bereik van het BT-signaal? Hoe veiling is de BT-verbinding/ In hoeverre kan iemand met een BT-packet sniffer (die het BT-signaal kan ontvangen) de toetsaanslagen onderscheppen?</offtopic>

[ Voor 4% gewijzigd door TweakMij op 21-10-2007 12:14 ]

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:51:
[...]

Zoek nou maar goed ;) er staat een dik gedrukt iets wat snel helpt. Meer kan ik, mag ik en wil ik er niet van maken ;) Maar geloof me die versie werkt super!
Ja dat van v1.02 had ik al gezien, maar kan tot op moment slechts v1.00 vinden. Ik had je willen pm-en maar dat kan blijkbaar niet. Anyway...no problem, ik ga gewoon verder met MobieGenie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb zins een paar dagen de N95, zit een kaartje bij van 512MB . Wanneer ik deze in de gsm stop zijn er geen extra app's te vinden op het toestel maar als ik naar geheugen info kijk zie ik dat ruim 300 MB gebruikt is , weet iemand waar dat aan kan liggen ? Ook bij geinstalleerde bestanden zie ik een demo versie van een game , maar kan op mijn toestel deze game nergens vinden.

Alvast bedankt voor de helpende reacties.

edit; weet nu waarom ik geen extra app's of game's te zien krijg met het geheugenkaartje erin, er zatten wat fouten op de kaart met bestanden van 30 GB en 17 Gb erop wat natuurlijk onmogelijk is .Heb meteen de kaart maar geformateerd.
Heb je voor de built in navigatie mappen nodig en zo ja waar haal ik die vandaan.

_/-\o_ Thanks.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:36:
Hallo, ik heb zins een paar dagen de N95, zit een kaartje bij van 512MB . Wanneer ik deze in de gsm stop zijn er geen extra app's te vinden op het toestel maar als ik naar geheugen info kijk zie ik dat ruim 300 MB gebruikt is , weet iemand waar dat aan kan liggen ? Ook bij geinstalleerde bestanden zie ik een demo versie van een game , maar kan op mijn toestel deze game nergens vinden.

Mischien handig om y-browser te intalleren (zie startpost). Daarmee zie je ook verborgen bestanden en directories op je geheugenkaart. Heb je in ieder geval een idee waar die 300MB zijn gebleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:36:

Deze worden gebruik voor de maps. Ik weet niet welke maps pre-loaded zijn. Ik heb de boel geformatteerd. Met de maploader kun je maps naar keuze preloaden, bijv. alleen die van Nederland. Of je gebruikt Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:28:
[...]

Ja dat van v1.02 had ik al gezien, maar kan tot op moment slechts v1.00 vinden. Ik had je willen pm-en maar dat kan blijkbaar niet. Anyway...no problem, ik ga gewoon verder met MobieGenie.
Na ok moet je natuurlijk zelf weten. Maar omdat je er speciaal om vraagt, omdat MG tegen valt. Dacht ik dat je hem wel wou hebben. Misschien vind je hem nog dan wel als je goed zoekt. Of koop hem. Suc6

Ik krijg steeds me mail naar je steeds terug gebounced.

[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 21-10-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:25:
[...]

Na ok moet je natuurlijk zelf weten. Maar omdat je er speciaal om vraagt, omdat MG tegen valt. Dacht ik dat je hem wel wou hebben. Misschien vind je hem nog dan wel als je goed zoekt. Of koop hem. Of zet even zelf je email in je profiel. Suc6
Inmiddels doe ik een poging om 'm te dl-en, kijken of dat gaat lukken ;)

Overigens staat mijn email adres gewoon in m'n profiel. Zou je daarop mischien alvast een bericht achter willen laten ? Cheers mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 15:56
Zo ff een vraagje tussendoor (hoort niet echt hier maar ok).
Ik ben zoekende naar een remote desktop applicatie en niet via Bt maar via WLAN of UMTS/HSPDA.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:13:
[...]

Inmiddels doe ik een poging om 'm te dl-en, kijken of dat gaat lukken ;)

Overigens staat mijn email adres gewoon in m'n profiel. Zou je daarop mischien alvast een bericht achter willen laten ? Cheers mate!
Ik heb nu voor 2de keer geprobeerd... Maar zoals ik net al aanpaste in me bericht. Ik kreeg hem terug

This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
******@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:23:
Zo ff een vraagje tussendoor (hoort niet echt hier maar ok).
Ik ben zoekende naar een remote desktop applicatie en niet via Bt maar via WLAN of UMTS/HSPDA.

Iemand?
VCN+? Kan je je computer volledig overnemen. Wel beetje traag... Of wil je bepaalde aplicaties alleen?

@ Dafmay
Weer de mail terug gehad... Gaat iets niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:23:
[...]

Ik heb nu voor 2de keer geprobeerd... Maar zoals ik net al aanpaste in me bericht. Ik kreeg hem terug

This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
******@gmail.com
Oops sorry bro. Ik had nog een oud email adres in mijn profiel staan. Ik heb 'm aangepast en hopelijk werkt het nu wel goed...thanks. Ps Mocht je geprobeert hebben om een attachment te sturen dan kan het ook daar fout gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 21-10-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upquark schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:06:
[...]

Ligt eraan hoe je 'oplossing' definieert :p, maar je zou ook bijvoorbeeld Resco's Photo Viewer kunnen installeren.
Ok ga die proberen, maar hoeveel ram zou je normaal over moeten hebben als je niets aan hebt staan, ik gebruik Handy Taskman en regelmatig staat die op 9 M, is dit wat in gebruik is, of is dit wat nog over is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:39:
[...]

Ok ga die proberen, maar hoeveel ram zou je normaal over moeten hebben als je niets aan hebt staan, ik gebruik Handy Taskman en regelmatig staat die op 9 M, is dit wat in gebruik is, of is dit wat nog over is?
Ligt eraan. Als je niks laat opstarten dan iets van 18. En dat getal wat je ziet is wat je over hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 21-10-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
BlowFish schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:54:
Ik heb zojuist Coreplayer 1.1.2 geinstalleerd. Nu leek het me leuk om series als friends en ' naruto' (anime) te bekijken op me N95.

Alhoewel Friends wel te doen is naruto heeft af en toe wel ' hikups' bij snel bewegende beelden.
Ik vind het relaxt om films / series direct op de n95 af te spelen zonder het te hoeven converten. Is er misschien een optimalisatie zodat ik het wat soepeller kan laten lopen?

Of misschien is de N95 niet krachtig genoeg om 150mb (friends / naruto) series af te spelen? (25fps /480x364)
Sinds kort gebruik ik op aanraden DivxPlayer. Gebruikt duidelijk minder resources en haast geen hickups. Echter Coreplayer ondersteund meer verschillende soorten divx/xvid div3 etc. Ik heb nu een probleem dat een seizoen van The Sopranos niet geopend kan worden (div3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het wel ergens over het hoofd gezien hebben, maar is er een programma dat lijkt op internet explorer of zo iets, ik vind de bestaande webbrowser zo belabberd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:52:
Ik zal het wel ergens over het hoofd gezien hebben, maar is er een programma dat lijkt op internet explorer of zo iets, ik vind de bestaande webbrowser zo belabberd?
Er is opera mini en ik dacht dat er ook firefox mobile bestond als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
Is het mogelijk om foto's en video's niet op te nemen in de galerij? Heb het nergens kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
FaNtJuH schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:59:
Is het mogelijk om foto's en video's niet op te nemen in de galerij? Heb het nergens kunnen vinden...
Door ze verborgen te maken op je SD maar dan kun je ze ook helemaal niet meer terug vinden op je telefoon dus of dat is wat je wil....
Verder is hier geen andere oplossing voor, welk kun je 3th party software ervoor gebruiken in plaats van de Nokia Gallerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
een videoreview van de Nokia n95 8gb (net als de unbox shots van al about symbian) zeker even het kijken waard als je het mij vraagt.
http://www.youtube.com/watch?v=geosKqU8vl4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je je N95 een volume boost kan geven? Met de equalizers rotzooien helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TweakMij schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:10:
[...]

Met op dit moment een adviesprijs van 199,99 euro.

<offtopic>Wat is het bereik van het BT-signaal? Hoe veiling is de BT-verbinding/ In hoeverre kan iemand met een BT-packet sniffer (die het BT-signaal kan ontvangen) de toetsaanslagen onderscheppen?</offtopic>
Bij mijn weten is de range van BT op mobile devices zo'n 10 meter max.
Althans dat was een paar jaren terug, of dat nog zo is weet ik niet maar ik verwacht van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
Sjengcity schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:19:
[...]
Door ze verborgen te maken op je SD maar dan kun je ze ook helemaal niet meer terug vinden op je telefoon dus of dat is wat je wil....
Verder is hier geen andere oplossing voor, welk kun je 3th party software ervoor gebruiken in plaats van de Nokia Gallerij
Is er geen andere manier? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mau_Maus schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:25:
[...]
VCN+? Kan je je computer volledig overnemen. Wel beetje traag... Of wil je bepaalde aplicaties alleen?
Je bedoelt VNC+ neem ik aan (typefoutje, kan gebeuren ;) )
Het liefst zou ik bepaalde apps willen kunnen benaderen maar de simpelste oplossing is toch wel desktop overnemen.
Zo ben ik nog steeds op zoek naar een goed irc progje die blowfish ondersteund aangezien er een paar van die lutsers zijn die er een blowkey op knallen, vraag me niet waarom maar zal wel een reden hebben en aangezien de huidige irc tools dit niet ondersteunen leek me dit de snelste en makkelijkste oplossing.
En wat de traagheid betreft, is er geen verbetering qua snelheid wanneer je deze over wlan draait?

-update-
En we hebben een alternatief. ipv 19,95 voor vnc+ hier een gratis versie http://sourceforge.net/projects/symvnc/
jammer alleen dat deze niet meer door ontwikkeld wordt maar Symbian zelf heeft er een oplossing voor http://developer.symbian.com/wiki/display/oe/P.I.P.S.+Home

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 22-10-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PzYkO
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 09:57
Fucking great!!

vant weekend was ik met vrienden wat audio aan t uitwisselen en ik vond dat mn geluid wat zacht stond, dus ik denk, ik zet deze wat harder d.m.v. t volumeknopje aan de zijkant, tot mijn ergernis reageerde hij niet goed, dus ik denk, ik duw iets harder, duw ik zo t knopje naar binnen toe en nu reageert ie helemaal niet meer :S

Fijn, zo'n Nokia N95... zit er serieus aan te denken om m te verkopen of iig een andere telefoon te kopen, dit is namelijk nu al het zoveelste ergernis punt voor mij...

heb lang op deze telefoon gewacht, en ik ben persoonlijk een beetje teleurgesteld door wat het me tot nu toe heeft opgeleverd.....

heeft iemand anders dit probleem ook?

Yesterday starts today...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
PzYkO schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:05:
Fucking great!!

vant weekend was ik met vrienden wat audio aan t uitwisselen en ik vond dat mn geluid wat zacht stond, dus ik denk, ik zet deze wat harder d.m.v. t volumeknopje aan de zijkant, tot mijn ergernis reageerde hij niet goed, dus ik denk, ik duw iets harder, duw ik zo t knopje naar binnen toe en nu reageert ie helemaal niet meer :S

Fijn, zo'n Nokia N95... zit er serieus aan te denken om m te verkopen of iig een andere telefoon te kopen, dit is namelijk nu al het zoveelste ergernis punt voor mij...

heb lang op deze telefoon gewacht, en ik ben persoonlijk een beetje teleurgesteld door wat het me tot nu toe heeft opgeleverd.....

heeft iemand anders dit probleem ook?
Nog niet maar mijn advies is naar een NSP gaan en direct laten maken, ik zelf ga bij elk mankement dat ik maar tegen kom direct naar een NSP de komende 2 jaar.
Als het aan mij ligt zal ik mijn steentje bijdragen aan de extra kosten die nokia maken moet voor hun zogenaamde flagship uit de mobile range van nokia.
Ik ben wel blij met de N95 maar ik had niet verwacht dat ze zo'n kwalitatief slecht product op de markt zouden brengen.
In verhouding met de andere nokia's die ik gehad heb lijkt de N95 wel een product waar je maar beter naar kunt kijken en niet aan komen aangezien deze zo fragiel is dat ie bijna van elende uit elkaar valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:55:
[...]

En wat de traagheid betreft, is er geen verbetering qua snelheid wanneer je deze over wlan draait?

-update-
En we hebben een alternatief. ipv 19,95 voor vnc+ hier een gratis versie http://sourceforge.net/projects/symvnc/
jammer alleen dat deze niet meer door ontwikkeld wordt maar Symbian zelf heeft er een oplossing voor http://developer.symbian.com/wiki/display/oe/P.I.P.S.+Home
Idd typefout, maar was via wlan traag. Als je die gratis versie hebt getest, laat dat dan even weten hoe die is qua snelheid enzo.

Eneuh welke apps zou je allemaal willen kunnen besturen dan? Media dingen? Daar zijn nemelijk best veel apps voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:10:
[...]

Bij mijn weten is de range van BT op mobile devices zo'n 10 meter max.
Althans dat was een paar jaren terug, of dat nog zo is weet ik niet maar ik verwacht van wel.
Class I = tot 100 meter
Class II = tot 10 meter
Class III = tot 1 meter

Nokia is Class II, dus als het ontvangende product classe 1 of 2 is, dan heb je max 10 meter. Is het ontvangende apparaart class 3, dan heb je max 1 meter.

Als ik nu niks door elkaar haal, klopt dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:00:
[...]
Er is opera mini en ik dacht dat er ook firefox mobile bestond als alternatief.
Firefox mobile, wordt niet in weken of maanden verwacht (zo staat in de offiiele berichtgeving) Bij elke ontwikkeling, hiden ze nu mobiel in de gaten ofzo, en verwacht wordt is niet voor 2e kwartaal van 2008. Maarja wie weet is het eerder of zelfs 2 jaar later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PzYkO
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 09:57
schumi2004 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:17:
[...]

Nog niet maar mijn advies is naar een NSP gaan en direct laten maken, ik zelf ga bij elk mankement dat ik maar tegen kom direct naar een NSP de komende 2 jaar.
Als het aan mij ligt zal ik mijn steentje bijdragen aan de extra kosten die nokia maken moet voor hun zogenaamde flagship uit de mobile range van nokia.
Ik ben wel blij met de N95 maar ik had niet verwacht dat ze zo'n kwalitatief slecht product op de markt zouden brengen.
In verhouding met de andere nokia's die ik gehad heb lijkt de N95 wel een product waar je maar beter naar kunt kijken en niet aan komen aangezien deze zo fragiel is dat ie bijna van elende uit elkaar valt
jah, ik ga vanmid gelijk ff langs t citypoint hier, t is zaterdagaaf gebeurt, dus nog geen tijd voor gehad...

ik ben t zeker met je eens dat t kwalitatief slecht product is.... hij voelt heel fragiel aan, elke keer als ik m open slide ben ik bang dat ik m door zou sliden oid... beetje jammer....
ik ben er opzich ook wel blij mee, ik bedoel, het is een mooi telefoontje met veel mogelijkheden, maar hij brengt zoveel ergernis met zich mee, dat de voordelen van de telefoon eigenlijk steeds moeilijker te onderbouwen zijn.
tis gewoon jammer, zit je uit te kijken naar een telefoon, heb je m eindelijk, en vervolgens is het de ene teleurstelling na de andere.....

heb m nu overigens een klein half jaar in bezit...

Yesterday starts today...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 10:46:
Heb wat vraagjes met betrekking tot video spelen. Ik ben dus een DivX kijker op de N95. Maar wil de telefoon nu ook wat meer gaan gebruiken om via de Video out naar Scart te gaan kijken.

De software van DivX.com kan helaas niet TV full screen uit sturen. De Realmedia speler kan dit dus wel. Nou heb ik verschillende opties.

1. converteer m'n DivX naar RM
Dit heb ik gedaan met Xilisoft Video Converter. Helaas wil de RM speler de files niet afspelen. Hij converteert met de RV10 codec. Weet iemand wat de RM speler voor Codec gebruikt? Wellicht een lagere versie nog ofzo?

2. converteer DivX naar Mp4 met Xilisoft Video Converter zodat RM speler de Mp4 kan spelen.
Helaas geeft deze Mp4 te lage kwaliteit voor een goede TV kwaliteit.
Daarnaast PSP Mp4 kan de Realmedia speler ook helaas niet aan :(

3. andere software die DivX afspeelt maar ook fullscreen naar de Video Out kan sturen.
Kent iemand software die dat doet?

Hoe doen jullie dit? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb dus ongelooflijk veel DivXjes (bitorrent man) en vind de nieuwste series nergens in RM op het internet (voor de duidelijkheid ik vraag niet waar te zoeken, want dat mag niet op dit forum). Maar wel vraag ik me af hoe ik het beste kan afspelen via de N95 op een tv scherm.
Als je het hebt over RM dan bedoel je de Realplayer neem ik aan? Ik converteer ook DivX naar Mp4 en gebruik daarvoor PS3 Video9. Je kunt allerlei instellingen kiezen afhankelijk van je eisen t.a.v. bestandsgrootte/kwaliteit.

Zelf converteer ik naar 1024 kbps 4:3 Large. De bestanden worden ongeveer even groot als de 'originele' DivX files. De kwaliteit is dan erg goed op mijn 26" breedbeeld TV, maar je kunt nog veel betere instellingen kiezen. Met 1536 kbps 16:9 Ultra heb je DVD kwaliteit. De bestanden worden dan erg groot, maar de N95 trekt dat prima. Ik heb op deze manier al tientallen films en seizoenen series geconverteerd en ik kan geen betere manier bedenken om films vanaf je N95 op je TV te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaNtJuH schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:37:
[...]

Is er geen andere manier? Iemand?
Dat verborgen maken werkt dus voor geen meter. Dan kun je net zo goed geen plaatjes er in zetten want ze worden niet meer herkent. Mijn .bmp's van flitspalen e.d. doen het nu niet meer in m'n TomTom. En mijn album covers vind de muziekspeler ook niet.
Heel erg irritant.

De enige oplossing ligt aan de kant van Nokia en dat is die Galerij niet naar de volledige kaart / telefoon te laten kijken maar naar een door mij te definiëren map (met of zonder alle subdirectories). Lijkt me niet onmogelijk om te maken.

Weet iemand waar je dit soort RFC's in kan dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Is het inmiddels iemand gelukt om gebruik te maken van VoIP van Tiscali met de N95? Gewoon thuis met WLAN dus, achter de ZyXEL router, die een ALG heeft voor SIP. (as in: het zou moeten werken. En het werkt ook, voor andere clients op de PC). Maar de N95 kan niet eens registreren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:07:
Is het inmiddels iemand gelukt om gebruik te maken van VoIP van Tiscali met de N95? Gewoon thuis met WLAN dus, achter de ZyXEL router, die een ALG heeft voor SIP. (as in: het zou moeten werken. En het werkt ook, voor andere clients op de PC). Maar de N95 kan niet eens registreren :/
Euhm hoe bedoel je? Dat bijv voipbuster werkt? Of heb je tiscali met telefonie en wil je je N95 Zo verbinden dat je hem als handset er voor kan gebruiken? Ik heb precies hetzelfde thuis, maar is jouw ZyXEL ook draadloos? Of heb je zelf een acccespoint eraan gezet? Want bij mij werkt truphone en dat smsen via voipbuster wel, via dat ding. (Ik heb dus een aparte draadloze accespoint aan hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 23:54
Weet iemand hoe ik mobiel tv van kpn op mijn mobiel krijg?

Ja ik heb een N95 en ja ik heb een internet abbo (umts)

Maar op de site van KPN staat dat ik moet registreren het is alleen zo onduidelijk dat ik niet weet waar ik moet zijn..

Ik zit trouwens bij telfort maar dat maakt niets uit lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:50:
[...]

Dat verborgen maken werkt dus voor geen meter. Dan kun je net zo goed geen plaatjes er in zetten want ze worden niet meer herkent. Mijn .bmp's van flitspalen e.d. doen het nu niet meer in m'n TomTom. En mijn album covers vind de muziekspeler ook niet.
Heel erg irritant.

De enige oplossing ligt aan de kant van Nokia en dat is die Galerij niet naar de volledige kaart / telefoon te laten kijken maar naar een door mij te definiëren map (met of zonder alle subdirectories). Lijkt me niet onmogelijk om te maken.

Weet iemand waar je dit soort RFC's in kan dienen?
dan heb je toch iets niet goed gedaan bij mij ziet hij wel de filts palen ect ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:22:
[...]

dan heb je toch iets niet goed gedaan bij mij ziet hij wel de filtspalen ect ect der staat der al een aangevinkt dan verborgen der bij aan vinken dus dan staan der 2 aangevinkt als goed is dus niet alleen verborgen aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ging iets fout zie ik excuus
Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.