BillMcNeal schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:25:
[...]
Nee dit is niet op die manier te fixen, zie het maar als RAM geheugen in je pc, wil je meer dat zal je echt een extra strip in je pc moeten plaatsen. Het is wel jmmr want ik vind dat ie wel iets sneller mag zijn met foto's bekijken/ ophalen enz (al is dat al iets verbeterd na de firmware update), maar grote veranderingen zullen de fw-updates niet kunnen bewerkstelligen.
Ach ja... ik vind ook alleen dat het enigste nadeel. Scherm is groot genoeg, 8 gig is ook weer zwaarder, en het externe geheugen gaat ook wel de 8 gig voorbij

De 8GB versie is een zware no-go voor me eigenlijk.
Hoeveel ik er van baalde toen ik er van hoorde hoe blijer ik met de tijd geworden ben dat ik lekker huidige versie heb.
Accu: Zoals al eerder gezegd, die paar ma. pfffffff
Scherm: Boeie!
8GB intern: Grootste fout imo. Alleen maar nadelen met het transferen van files en al helemaal eventuele uitbreidingen die genekt zijn nu! Als ik ff mijn foto's wil organizen of wil uitwisselen dan pak ik ff snel kaartje eruit , card readertje erbij en voila binnen paar tellen gebeurt, doe ik het echter via USB dan is het 1 groot drama hoe traag dat gaat.
RAM: Ja da zou een reden kunnen zijn, maar waarom zou je meerdere aps naast elkaar willen draaien? Accu gaat het toch niet redden , ook niet met versie 6. En ik heb regelmatig apps naast elkaar staan maar ga je echt de zware eruit pakken, tja dan wordt het ff lastig. Maar is het nu echt zoveel moeite om ff progje af te sluiten en eventueel weer op te starten als je hem nodig hebt?
Moet ik nog verder klagen?

patrickt35 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:25:
[...]
N95:
Extern geheugen microSD (tot 4GB), 1GB meegeleverd (enkele bedrijven leveren 128MB)
Intern geheugen 160 MB Dynamisch
N95 8GB:
Extern geheugen Niet meer aanwezig
Intern geheugen 100 MB Dynamisch, 8GB Flash
Dus vertel mij maar wat beter is.
Je vergelijking hier wordt een beetje uit zijn verband gerukt. Het staat ook beetje raar omschreven ook.
Wat werkelijk het verschil is is dat je bij de N95-1 zo ongeveer na opstartne +/- 20Mb over houdt (wellicht minder 16 schat ik) en dit bij de N95-8GB 96Mb is (zo uit mijn hoofd)
[
Voor 16% gewijzigd door
schumi2004 op 17-10-2007 12:37
]