Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.829 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 09:21
In deze topic deel zijn een paar navigatie programma's opgenoemt.
Kan iemand mij vertellen welke in nog mis?

Navigatie programma's
- Route 66
- TomTom NAVIGATOR 6
- Navigon Mobile Navigator 6

[ Voor 4% gewijzigd door Chasin op 14-10-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armano schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:47:
[...]

[.Lichtelijk off-topic.]

http://www.internetoplichting.nl

Gewoon.. niet.. doen!

Nee... Echt niet.
Vooral Roemenie, dat land is een en al oplichting.
Geloof me, en het gebeurt ook al genoeg in NL.
Check de site maar,

Mijn Broertje deed het via E-Bay gaande een K800i.
€ 250,- prachtig aanbod.

Direct gemaild.
In het Nederlands. Hij krijgt vervolgens in het ietwat gebrekkig Engels een mail terug met de geloofwaardige lay-out van een PowerSeller.
Hij is eerst eens op gaan zoeken wat dat inhoud, en aangezien een PowerSeller iemand is die veel verkoopt, en alleen maar goeie verkopen heeft verricht komt het uiterst betrouwbaar over.

Hij vraagt je, als je het niet op een andere manier wil/kan, of je het wil overmaken via WesternUnion.
En daar gaat het mis, je stuurt het op.. en je bent het kwijt.
Je kan net zo goed je portomennee boven de prullenbak leeggooien.

Nogmaals, zie de site maar.
Gewoon niet doen is mijn advies. 100%.
:)

[. Back on .]

Ik hoop ook echt dat die 8GB versie meer van zich laat horen, wil zograag overstappen van telefoon :9
Raar dat ' ie op 2/3 sites al te ' verkrijgen' is, maar volgens mij geen combi's met abbonementen.
Hoe komt die power-seller dan aan zijn punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Chasin schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:20:

Navigatie programma's
- Route 66
- TomTom NAVIGATOR 6
Als je alleen offline navigatie bedoeld die de interne gps ondersteunen dan heb je het lijstje wel. En van Garmin XT kom ik niet helemaal uit, volgens de site ondersteunt het niet, maar las op Allaboutsymbian, dat bij sommige het wel deed. Maar meer weet ik er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hellow

Ik weet dat er een aantal bluetooth progjes zijn om je N95 als webcam te gebruiken, maar kent iemand er ook 1 die je kan gebruiken via internet? Voor WM was er wel zoiets (weet ff de naam niet meer).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:44
Mau_Maus schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:05:
[...]

Als je alleen offline navigatie bedoeld die de interne gps ondersteunen dan heb je het lijstje wel. En van Garmin XT kom ik niet helemaal uit, volgens de site ondersteunt het niet, maar las op Allaboutsymbian, dat bij sommige het wel deed. Maar meer weet ik er niet
heb met garmin gesproken en de nieuwste versie werkt met de N95, maar van wat ik lees op de all about symbian forums zijn de eerste ervaringen minder dan bijvoorbeeld navigon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:57
Mau_Maus schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:05:
[...]

Dus tomtom navigator 6 ondersteund nu de interne gps van de n95 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Spurlie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:49:
[...]

Dus tomtom navigator 6 ondersteund nu de interne gps van de n95 wel?
Euh nee stom... Overheen gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hey ik ben echt blij met dat gratis FTP Progje
http://www.sic-software.c...pid=58&sic=SIC+FTP+Client

Maar toevallig iemand gelukt om met Lycos verbinding te maken? Ik krijg steeds foutmelding (-12) Me ftp-servertje die ik thuis draai pakt ie wel. Iemand een idee hoe het wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:06:
Vandaag trad plotseling een vreemd probleem op.
De Web browser wilde niet meer opstarten.
Overige programma's werkten prima. Cache wis ik regelmatig, maar ookal zou dit vol zitten, dan moet het nog blijven werken.

Zonder harde reset de laatste BU teruggezet, maar browser wilde nog steeds niet werken. (Voorafgaand aan de BU toch een BU van de laatste situatie gemaakt.)

Oplossing was de *#7370# methode en de laatste BU terugzetten.

Echter is dit dus geen schone installatie die ik graag zou willen. Ik wil graag een schone installatie, waarin ik de Web Bookmarks kan terugplaatsen in de juiste map.

Alleen: In welke map/bestand staan de bookmarks? Ik kon dit niet vinden met de zoek functie en google.
Is er iemand die weet in welke map de bookmarks staan? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mau_Maus schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:06:
Hey ik ben echt blij met dat gratis FTP Progje
http://www.sic-software.c...pid=58&sic=SIC+FTP+Client

Maar toevallig iemand gelukt om met Lycos verbinding te maken? Ik krijg steeds foutmelding (-12) Me ftp-servertje die ik thuis draai pakt ie wel. Iemand een idee hoe het wel gelukt?
Al met de instelling active gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:10:
[...]

Al met de instelling active gespeeld?
jup

Ik hoop eigenlijk dat iemand zegt: "ja mij lukt het, hier zijn me instellingen..." :)

[ Voor 117% gewijzigd door Mau_Maus op 14-10-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 14:37
Sjengcity schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:36:
[...]
Branded toestel met oude firmware?
klopt.. maar m'n software updater geeft ook na opnieuw geinstalleerd te zijn nog aan dat m'n tel al up to date is, terwijl hij sw versie 11 aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chasin schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:20:

Navigatie programma's
- Route 66
- TomTom NAVIGATOR 6
Qua offline mogelijkheden heb je het lijstje compleet.

Laat ik het dan nog volledig maken met apps die online gaan om de route op te halen:

- Nav4all (tot 2008 gratis)
- Amaze GPS (ook gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Mau_Maus schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:11:
[...]

jup

Ik hoop eigenlijk dat iemand zegt: "ja mij lukt het, hier zijn me instellingen..." :)
Misschien dat je me de instellingen even kuntgeven?
Bv een voorbeeld server/link, port settings etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:24:
[...]

Misschien dat je me de instellingen even kuntgeven?
Bv een voorbeeld server/link, port settings etc
Maar heb je het zelf al getest?

Maar goed ik heb nu:

Description: Lycos (Is gewoon de naam zoals je zelf de ftp wilt noemen)
Server name: ftp.lycos.members.lycos.nl
Port: 21
Active mode: No (Beide geprobeerd)
Anonymous login: no
Login: (mijn username)
Password: (duidelijk)
Account: (leeg)
Initial Path: (leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
De N95 8GB is komt naar de winkels!
Nokia's N95 8GB released with a Spider-Man 3 surprise

Ik ga hm bestellen zodra hij ergens te verkrijgen is iig!

[ Voor 30% gewijzigd door Kneep op 15-10-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om met de Windows Live Messenger op de N95 een trilsignaal te laten afgaan als iemand je aanspreekt? Lijkt me handig als je je telefoon in je broekzak hebt, maar toch online wil zijn met de messenger. Wanneer iemand je aanspreekt dat je dan niet een geluid hoort (is op sommige momenten niet echt gepast), maar dat ie dan een keertje trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Kneep schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:51:
De N95 8GB is komt naar de winkels!
Nokia's N95 8GB released with a Spider-Man 3 surprise

Ik ga hm bestellen zodra hij ergens te verkrijgen is iig!
I beg to think different ;) Nokia ze de nieuwste Spiderman film op de N95 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de slingbox besteld uit Engeland bij maplin.co.uk voor 104 pond (verzending via dhl).
Ik hoop hem van de week al binnen te krijgen, voor de gene die hem ook bestellen moet je even je aanmelden voor nieuwsbrief dan krijg je 7 pond korting.
Zodra ik hem binnen heb dan laat ik weten hoe het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:25:
Is het mogelijk om met de Windows Live Messenger op de N95 een trilsignaal te laten afgaan als iemand je aanspreekt? Lijkt me handig als je je telefoon in je broekzak hebt, maar toch online wil zijn met de messenger. Wanneer iemand je aanspreekt dat je dan niet een geluid hoort (is op sommige momenten niet echt gepast), maar dat ie dan een keertje trilt.
Goeie vraag. Zelfde 'probleem' hier.
Ben alleen bang dat we zullen moeten wachten tot Microsoft deze optie in een upgrade beschikbaar maakt (als die er überhaupt komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:22:
[...]

Goeie vraag. Zelfde 'probleem' hier.
Ben alleen bang dat we zullen moeten wachten tot Microsoft deze optie in een upgrade beschikbaar maakt (als die er überhaupt komt).
Idd, jammer. Ik mis die optie toch best wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:51:
Ik heb vandaag de slingbox besteld uit Engeland bij maplin.co.uk voor 104 pond (verzending via dhl).
Ik hoop hem van de week al binnen te krijgen, voor de gene die hem ook bestellen moet je even je aanmelden voor nieuwsbrief dan krijg je 7 pond korting.
Omgerekend 153 euro.. best netjes... En was die 104 met die korting of zonder? Ik ben benieuwd of je import kosten krijgt... zal wel niet, maar dan ben ik toch behoorlijk duurder uit bij expansys :P (213 incl alles :| ) haha, naja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Mau_Maus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:50:
[...]

Maar heb je het zelf al getest?

Maar goed ik heb nu:

Description: Lycos (Is gewoon de naam zoals je zelf de ftp wilt noemen)
Server name: ftp.lycos.members.lycos.nl
Port: 21
Active mode: No (Beide geprobeerd)
Anonymous login: no
Login: (mijn username)
Password: (duidelijk)
Account: (leeg)
Initial Path: (leeg)
Heb zelf niet getest heb geen Lycos, kan het wel met een accountje van HetNet en/of @home proberen.
Maar wat ik verkeerd zie staan bij je is de servernaam: ftp.members.lycos.nl
de rest lijkt me ok maar wellicht kun je proberen bij initial Path je gebruikersnaam te plaatsen aangezien je site zo heet voluit http://members.lycos.nl/gebruikersnaam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:52:
[...]

Heb zelf niet getest heb geen Lycos, kan het wel met een accountje van HetNet en/of @home proberen.
Maar wat ik verkeerd zie staan bij je is de servernaam: ftp.members.lycos.nl
de rest lijkt me ok maar wellicht kun je proberen bij initial Path je gebruikersnaam te plaatsen aangezien je site zo heet voluit http://members.lycos.nl/gebruikersnaam/
Heb dat al geprobeerd met die path.
ftp.members.lycos.nl is goed. Want normaal is het ftp://ftp.members.lycos.nl. Maar goed ik heb vanalles geprobeerd. Ook alleen: members.lycos.nl. Maar ik denk dat ie misschien ook check op user agent ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
Mau_Maus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:13:
[...]

Heb dat al geprobeerd met die path.
ftp.members.lycos.nl is goed. Want normaal is het ftp://ftp.members.lycos.nl. Maar goed ik heb vanalles geprobeerd. Ook alleen: members.lycos.nl. Maar ik denk dat ie misschien ook check op user agent ofzo
hij bedoelde meer dat jij bij jouw settings als ftp adres: ftp.lycos.members.lycos.nl
had staan, maar dit is waarschijnlijk alleen fout gegaan bij het overtypen (neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
cuberob schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:38:
[...]

hij bedoelde meer dat jij bij jouw settings als ftp adres: ftp.lycos.members.lycos.nl
had staan, maar dit is waarschijnlijk alleen fout gegaan bij het overtypen (neem ik aan)
Oh ja inderdaad stom. Goed opgelet hoor :P Maar in dat ftp dingetje staat het goed inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Wordt er niet echt warm of koud van en dit wil ik nog wel eens zien gebeuren
The N95 8GB multimedia computer has an estimated retail price of EUR 560 before taxes or subsidies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:48
Mozilla, de organisatie achter Firefox, komt met een mobiele versie van de internetbrowser. Volgens een ontwikkelaar heeft Mozilla daarvoor twee nieuwe krachten aangetrokken.

Op zijn weblog schrijft Mike Schroepfer van Mozilla dat de mobiele versie van de browser "zeker niet voor 2008" zal verschijnen. Met het programma kunnen gsm-bezitters via hun telefoons op internet surfen.

De mobiele browser moet straks concurreren met die van Microsoft en Opera. Ook Apple is, sinds de introductie van de iPhone, op het mobiele platform actief met zijn browser Safari.

Een eerdere poging om Firefox, dat op pc's naar schatting een wereldwijd marktaandeel van zo'n 15 procent heeft, onder de naam Minimo naar de mobiele telefoon te brengen, kwam nooit echt van de grond.

Nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
schumi2004 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:54:
The N95 8GB multimedia computer has an estimated retail price of EUR 560 before taxes or subsidies.
Inderdaad erg duur, maar goed zo duur was de gewone N95 ook in het begin van zijn release.
De 8GB versie van de N95 gaat inclusief BTW en zonder abonnement rond de 670 Euro kosten. Dat is ongeveer evenveel als de prijs van de standaard N95 toen die enkele maanden geleden geintroduceerd werd.
Bron: mobilecowboys.nl

[ Voor 33% gewijzigd door Djerique op 15-10-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:51:
Dat laatste kan ik je wel vertellen ;-)

Er is overigens een nieuwe software-versie van Slingplayer beschikbaar, dus als je 'm hebt kun je die binnenhalen. Overigens kon ik niet zo gek veel verschil ontdekken, de eerdere versie draaide ook prima. Vermoedelijk zit het verschil met name in de ondersteuning van meer randapparatuur, zoals Sky+-decoders in Engeland en zo. De digitale decoders van Panasonic en HD-decoder van Samsung die in NL gangbaar zijn kon ik niet zo snel terugvinden. Op zich voor mij niet zo relevant, daar ik toch genoeg heb aan een analoog signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Wat dacht je van dit nieuws! :*)
Nog meer redenen om positief over de ontwikkelingen van Win' Mobile en Symbian te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:56:
[...]
Wat dacht je van dit nieuws! :*)
Nog meer redenen om positief over de ontwikkelingen van Win' Mobile en Symbian te zijn!
Is toch hetzelfde nieuws? Anyway, blijft natuurlijk mooi nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
had ff te snel gelezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 16:14

robertwebbe

Robert Webbe

Voor al degenen die net als ik die Slingbox wel aardig speeltje vinden en UPC digitale TV en Chello hebben: http://www.upc.nl/slingbox. Zover ik begrepen heb wil UPC in december gaan testen en je kunt je nu aanmelden als testkandidaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:17:
Voor al degenen die net als ik die Slingbox wel aardig speeltje vinden en UPC digitale TV en Chello hebben: http://www.upc.nl/slingbox. Zover ik begrepen heb wil UPC in december gaan testen en je kunt je nu aanmelden als testkandidaat :)
Oh dat aanmelden is wel grappig, want was al bekend dat UPC er mee in samenwerking ging, Maar is het niet beter los te kopen, want UPC zal het vast koppelen dat je het alleen via hun digipakket ofzo kan doen? Anders had Slingmedia wel gewoon los op de markt gegaan in Nederland lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 15-10-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:57:
[...]

Omgerekend 153 euro.. best netjes... En was die 104 met die korting of zonder? Ik ben benieuwd of je import kosten krijgt... zal wel niet, maar dan ben ik toch behoorlijk duurder uit bij expansys :P (213 incl alles :| ) haha, naja.
De verzendkosten zitten hierbij in, het is de totale prijs die ik betaald heb 104 pond, er zat 7 pond korting bij en ik heb 2 pond extra betaald voor verzending via dhl :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
sorry... was oude info ;( 8)7

[ Voor 108% gewijzigd door peerke63 op 16-10-2007 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al of de BL-6F1200 mAh batterij van de 8gb versie ook in de normale versie gebruikt zou kunnen worden?

Als de vorm precies het zelfde is, is dit natuurlijk wel het geval, omdat de output (3,7V) gelijk is aan de normale batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
peerke63nl schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:27:
NOKIA PRESS RELEASE October 15, 2007

"Ship Me!" says the Nokia N95 8GB

Power-packed multimedia computer starts shipping

Espoo, Finland - The stunning Nokia N95 8GB made its debut global shipments today, and will be hitting a store near you soon. The Nokia N95 8GB is the memory-packed big brother of the Nokia N95 multimedia computer.

etc...
Toegevoegde waarde is? De link stond hier al om 12:12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:40:
Weet iemand al of de BL-6F1200 mAh batterij van de 8gb versie ook in de normale versie gebruikt zou kunnen worden?

Als de vorm precies het zelfde is, is dit natuurlijk wel het geval, omdat de output (3,7V) gelijk is aan de normale batterij.
Ja hij past met geweld en hard-plastic-case achterkant. Niet echt ideaal, maar als je niks om uiterlijk geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:55:
[...]

De verzendkosten zitten hierbij in, het is de totale prijs die ik betaald heb 104 pond, er zat 7 pond korting bij en ik heb 2 pond extra betaald voor verzending via dhl :) .
Naja import kosten moet je vaak aan de deur betalen. Ik eet niet hoe dat binnen de eu zit. Via Amerika wel is gehad bij levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Mau_Maus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:07:
[...]

Toegevoegde waarde is? De link stond hier al om 12:12...
Generlei... dus weer foetsie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 16:32
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:40:

Via ebay een 1200 mAh batterij besteld die uitermate geschikt is voor de N95 en na een kleine 3 weken ontvangen. Kosten incl. verzenden ongeveer 5 a 6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Ik heb Route 66 Mobile 7 en geinstalleerd op een Nokia N95 maar bij het opstarten klant hij weer uit zijn scherm. Je ziet heel even het scherm van Welkom bij de Produktactivering maar dan kan ik geen opties kiezen ofzo, want binnen 3 seconden schiet hij weer terug naar het gewone menu van de N95. Enige idee waaraan dit ligt? De maps zijn goed geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drexxon schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:27:
[...]

Via ebay een 1200 mAh batterij besteld die uitermate geschikt is voor de N95 en na een kleine 3 weken ontvangen. Kosten incl. verzenden ongeveer 5 a 6 euro.
Hoe zou dat gaan met die 1500mAh??
€. 4,49 + €. 4,- verzenden??
Werkt die ook op de N95??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Drexxon schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:27:
[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:55:
[...]

Hoe zou dat gaan met die 1500mAh??
€. 4,49 + €. 4,- verzenden??
Werkt die ook op de N95??
Het zijn beide geen officiele batterijen... Zelf al past die van de 8gb er met geweld in en die is van nokia zelf... Dan is het er nog er niet voor gemaakt. Maar goed al werken ze prima, is het nog maar de vraag of ze echt die 'power' halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Dit is een forum, dus omzeilen dmv het aanbieden van een msn-adres is not_done!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
firware: v 11.0.026
Ik hoop dat je hier iets mee kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:52:
Nog even een vraagje aan de andere Voipbuster sms-ers hier. Ik heb er nu een stuk of 150 tot 200 gratis kunnen versturen. Maar sinds vanmiddag krijg ik de melding: 'sending failed, nog enough credit'.

Hebben jullie dat ook? Zit er een bepaalde limiet binnen een tijdsbestek, of is 150 gewoon DE limiet en moet je daarna betalen?
Bij mij sinds een paar dagen ook afgelopen... helaas.
voorzichtige schatting; 50 sms'jes gratizz verstuurd.

Ik lees net dat er 5ct gecharged word daarna.
Das toch verhoudingsgewijs best duur tov andere Voipbuster prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:38:
[...]

Bij mij sinds een paar dagen ook afgelopen... helaas.
voorzichtige schatting; 50 sms'jes gratizz verstuurd.

Ik lees net dat er 5ct gecharged word daarna.
Das toch verhoudingsgewijs best duur tov andere Voipbuster prijzen?
Vind ik ook eigenlijk, volgens mij kan het ook voor 2ct namelijk. Ga me er eens in verdiepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
Nou er zijn wel meerdere aanbieders die gratis en zeer goedkoop sms berichten aanbieden maar dat is vaak van korte duur omdat ze daarna zelfde prijzen hanteren als andere. Dat komt op 5 a 10 cent per bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

zenica schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:51:
Nou er zijn wel meerdere aanbieders die gratis en zeer goedkoop sms berichten aanbieden maar dat is vaak van korte duur omdat ze daarna zelfde prijzen hanteren als andere. Dat komt op 5 a 10 cent per bericht.
Je kunt wat dat betreft regelmatig in de gaten houden welke provider op dat moment het goedkoopst is om ermee te sms-en, maar voorlopig ken ik alleen van voipbuster een Java-applicatie middels welke je via je N95 (of een andere compatiebele mobiele telefoon) kunt sms-en via voip.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 23:22
Ik ben inmiddels een half jaar in het bezit van de N95, heerlijk telefoontje als je het mij vraagt alles werkt naar behoren.

Echter heb ik een vraagje:
sinds een paar weken gebruik in mijn telefoon ook in de auto i.s.m. een Brodit houder. Echter ben ik opzoek naar een programma dat er voor kan zorgen dat mijn telefoon zodra ik hem in de lader/houder zet niet op toetsenblokering zet.

Heb beetje rondgezocht op dit forum en vind wel wat programma's die van profiel kunnen wisselen zodra er een lader ingestoken worden enzo, maar kan nergens echt iets vinden of er ook de 'autolock' mee uitgezet kan worden in één bepaald profiel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 23:14
Jarnoootje schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:21:
Ik ben inmiddels een half jaar in het bezit van de N95, heerlijk telefoontje als je het mij vraagt alles werkt naar behoren.

sinds een paar weken gebruik in mijn telefoon ook in de auto i.s.m. een Brodit houder. Echter ben ik opzoek naar een programma dat er voor kan zorgen dat mijn telefoon zodra ik hem in de lader/houder zet niet op toetsenblokering zet.

Heb beetje rondgezocht op dit forum en vind wel wat programma's die van profiel kunnen wisselen zodra er een lader ingestoken worden enzo, maar kan nergens echt iets vinden of er ook de 'autolock' mee uitgezet kan worden in één bepaald profiel.

Alvast bedankt!
Ik gebruik daar BestProfiles voor, werkt perfect voor in de auto !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Offtopic

Moet ik ff kwijt :P : Verdomme vanochtend langsgeweest voor de slingbox af te leveren... Was ik niet thuis :( Nu moet ik tot morgen wachten

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 16-10-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jarnoootje schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:21:

Alvast bedankt!
Met LightsOn houd ie ook de keypad unlocked wanneer je de kabel erin doet. Dit progje doet niks anders dan licht aan en keylock eraf halen. Je kan zeggen dat je een icoontje ziet als het actief is... En je kan instellen dat ie er eerst om moet vragen of je het wilt activeren als je je lader erin doet. (Wel handig met slapen en opladen ;))

[ Voor 13% gewijzigd door Mau_Maus op 16-10-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het handig om 1 topic voor de N95 en 1 voor de 8 GB versie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:28:
Misschien is het handig om 1 topic voor de N95 en 1 voor de 8 GB versie te maken?
Lijkt me niet noodzakelijk. De toestellen verschillen afgezien van het geheugen en een iets groter scherm nauwelijks van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi, dank je voor je reactie.

Heb dat topic doorgelezen maar is helaas nog niet bevredigend. Wel jammer dat Nokia de specs van de reader/writer niet openbaar heeft.

Hangt mischien te veel samen met de chip en snelheid van het RAM. Ik ben echt wel benieuwd waar de bottleneck zit. Of zou de N95 wellicht hier ook voor de toekomst zijn voorbereid? (vast niet)

Ben benieuwd of snelle Micro SD ander voordeel heeft dan het via een externe reader sneller kunnen uitlezen en naar schrijven.
Want ik vermoed dat de snelheid van de huidige Micro SD's de snelheid van de lezer/schrijver intern in de N95 te boven gaat.
schumi2004 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:55:
[...]

interessante vraag. Ik ben ook ff snel aan het zoeken geweest en dacht misschien staat het wel in de Service Manual van Nokia maar ook niet.
Maar ik kom erop terug ;)

-update
Niet helemaal voldaan maar het is een begin naar het antwoord
http://www.allaboutsymbia...t=63098&highlight=microsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:09:
[...]

Ja hij past met geweld en hard-plastic-case achterkant. Niet echt ideaal, maar als je niks om uiterlijk geeft
Kan iemand confirmeren dat de 1200 mAh batterij van de N95 8gb niet in de normale N95 kan zonder de batterij cover eraf te laten?

Zou natuurlijk wel mooi zijn als dit wel zou kunnen, is toch weer +-20% extra power......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:29:
[...]

Kan iemand confirmeren dat de 1200 mAh batterij van de N95 8gb niet in de normale N95 kan zonder de batterij cover eraf te laten?

Zou natuurlijk wel mooi zijn als dit wel zou kunnen, is toch weer +-20% extra power......
Geloof me gewoon joh :P

http://mynokiablog.com/20...-6f-battery-its-possible/

http://darlamack.blogs.co...7/10/bl-6f-into-noki.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 20:12
sl1200 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:01:
[...]

Je kunt wat dat betreft regelmatig in de gaten houden welke provider op dat moment het goedkoopst is om ermee te sms-en, maar voorlopig ken ik alleen van voipbuster een Java-applicatie middels welke je via je N95 (of een andere compatiebele mobiele telefoon) kunt sms-en via voip.
www.smsdiscount.com is ook een goekope optie 1 cent per smsje versturen. Die prijs heb ik laatste tijd nog niet zien stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Weet iemand een goed progje om je N95 als ftp server te laten draaien? Zodat als je verbinding hebt met internet, je gewoon al je bestanden kan browsen vanaf een andere computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He da's nou balen, ik heb het er namelijk niet voor over om mijn nieuwe N95 zonder batterij cover te laten.

Is er misschien een mogelijkheid dat er een betere N95 batterij komt in de toekomst?

Maar tot dan ben ik bang dat ik een 2e N95 batterij moet aanschaffen aangezien ik met veel gebruik van muziek en internet binnen 7 uur er doorheen ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:51:
[...]
Is er misschien een mogelijkheid dat er een betere N95 batterij komt in de toekomst?

Maar tot dan ben ik bang dat ik een 2e N95 batterij moet aanschaffen aangezien ik met veel gebruik van muziek en internet binnen 7 uur er doorheen ben :(
Zou ik dan niet op wachten:
a. waarschijnlijk komt het de batterij er niet.
b. Als er een betere komt, zal die wss niet veel langer mee gaan. De batterij van de N95 heeft 26% meer capaciteit, dat zou betekenen dat je ipv 7 uur 9 uur je tel zou kunnen gebruiken. Nog steeds erg kort lijkt me...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk is het nog steeds erg kort, maar dan alsnog, het is wel een verbetering die ik graag zou willen zien, want dan had ik nu een betere batterij kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
tomhster schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:05:
[...]

Dat laatste kan ik je wel vertellen ;-)

Er is overigens een nieuwe software-versie van Slingplayer beschikbaar, dus als je 'm hebt kun je die binnenhalen. ...
Hey Tomhster...

Ik zie tot mijn verrassing ineens een Nederlandse versie:
http://downloads.slingmedia.com/

of direct

http://downloads.slingmedia.com/go/netherlands

Heb je die al geprobeerd? Werkt die op de UK-versie? Of zal dat de UPC aangepaste software zijn?

Bedankt voor het testen (als je dat wilt ;))

EDIT: Hmm ik zie net dat het de zelfde versie is als de UK.

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 16-10-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 14:37
kaydecop schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:07:
[...]

klopt.. maar m'n software updater geeft ook na opnieuw geinstalleerd te zijn nog aan dat m'n tel al up to date is, terwijl hij sw versie 11 aangeeft...
niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Wou je een antwoord dan?:P Waarschijnlijk is door je provider van je branded toestel nog geen update uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Ik wil graag van jullie "gebruikers" weten wat nu de mp3 kwaliteit is van deze telefoon, en dan met name t.o.v. de walkman-serie van sony-ericsson.
Natuurlijk wel met goede oordopjes/koptelefoon getest, niet de bijgeleverde.
Heb namelijk diverse reviews gelezen, en die waren op dit punt nogal tegenstrijdig.

Dus graag wat meningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Mau_Maus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:14:
[...]

Hey Tomhster...

Ik zie tot mijn verrassing ineens een Nederlandse versie:
http://downloads.slingmedia.com/

of direct

http://downloads.slingmedia.com/go/netherlands

Heb je die al geprobeerd? Werkt die op de UK-versie? Of zal dat de UPC aangepaste software zijn?

Bedankt voor het testen (als je dat wilt ;))

EDIT: Hmm ik zie net dat het de zelfde versie is als de UK.
Had 'm niet gezien. Eerste gedachte is dat ik niet sta te springen om 'm te testen aangezien er over de Slingbox Solo wordt gesproken en "onze" wordt nu aangeduid als Classic. Misschien is de SW hetzelfde, maar daar wil ik graag eerst een bevestiging van zien voor ik ga experimenteren. Het lijkt er overigens wel verdacht veel op dat 'ie hetzelfde is als de UK 1.5-versie die ik nu heb draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door tomhster op 16-10-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
tomhster schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:54:
[...]

Had 'm niet gezien. Eerste gedachte is dat ik niet sta te springen om 'm te testen aangezien er over de Slingbox Solo wordt gesproken en "onze" wordt nu aangeduid als Classic. Misschien is de SW hetzelfde, maar daar wil ik graag eerst een bevestiging van zien voor ik ga experimenteren. Het lijkt er overigens wel verdacht veel op dat 'ie hetzelfde is als de UK 1.5-versie die ik nu heb draaien.
Nee maar hij download precies het zelfde bestand. Ik dnek dat het voor de duidelijkheid is voor die beta testers voor UPC. Dat ze kunne testen tot er 1 speciale Nederlandse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsHarley schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:39:
[...]

www.smsdiscount.com is ook een goekope optie 1 cent per smsje versturen. Die prijs heb ik laatste tijd nog niet zien stijgen
Als ik dat zo zie is dat een PC applicatie of niet?

Zijn er nog andere apps die je op je telefoon kunt plaatsen (zoals Voipbuster) waarmee je via mobiel internet sms kunt versturen voor een paar cent? Volgens mij moet het wel goedkoper kunnen dan Voipbuster (5ct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
Welke provider heb je dan? Mijn T-Mobile is netjes naar de 12 firmware geupdate.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:51:
[...]

He da's nou balen, ik heb het er namelijk niet voor over om mijn nieuwe N95 zonder batterij cover te laten.

Van dit soort dingen baal ik echt hoor! Binnen een jaar alweer een model verfrissing/verjonging of hoe je het ook mag noemen. Echt te gek voor woorden!

Ik had 'n hoge pet op voor Nokia... maar dit is echt m'n laatste.. puur door zo'n instelling.. bah :N

[ Voor 63% gewijzigd door TFZ61 op 16-10-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jerk184 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:35:
[...]

Welke provider heb je dan? Mijn T-Mobile is netjes naar de 12 firmware geupdate.

[...]

Van dit soort dingen baal ik echt hoor! Binnen een jaar alweer een model verfrissing/verjonging of hoe je het ook mag noemen. Echt te gek voor woorden!

Ik had 'n hoge pet op voor Nokia... maar dit is echt m'n laatste.. puur door zo'n instelling.. bah :N
Niet zo somber, die nieuwe N95 8GB heeft ook een nadeel. Je kunt het geheugen nooit uitbreiden want er is geen MicroSD-slot, 8GB is het maximum. Wel een echt voordeel is het wat grotere werkgeheugen dat het aantal out-of-memory meldingen flink zal doen afnemen. De zwaardere batterij gaat dan weliswaar ietsje langer mee, maar met stroomslurpende applicaties blijf je ook met die nieuwe N95 8GB frequent je lader gebruiken. Al met al heb ik persoonlijk geen bad feelings bij het nu al verschijnen van deze upgrade-versie.

[ Voor 6% gewijzigd door Megalodon_67 op 16-10-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10

franssie

Save the albatross

Jerk184 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:35:
[...]
[...]

Dus als een fabrikant z'n producten op waardeert issie slecht? Koopt dan Philips!
Jammer voor jou dat er een nieuwe is | leuk voor de nieuwe kopers. Ben je bang dat je niet het nieuwste speetje op het schoolplein hebt?
sorry dat ik je een beetje flame maar ik snap echt niet waarom een fabrikant na een jaar niet een nieuw product mag uitbrengen 0 het is niet dat het niet bekend was of zo.
Oh ja, en niet alle software schijnt op de 8gb versie te draaien ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
franssie schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:02:
[...]

Dus als een fabrikant z'n producten op waardeert issie slecht? Koopt dan Philips!
Jammer voor jou dat er een nieuwe is | leuk voor de nieuwe kopers. Ben je bang dat je niet het nieuwste speetje op het schoolplein hebt?
sorry dat ik je een beetje flame maar ik snap echt niet waarom een fabrikant na een jaar niet een nieuw product mag uitbrengen 0 het is niet dat het niet bekend was of zo.
Oh ja, en niet alle software schijnt op de 8gb versie te draaien ;)
Je mag me flamen.. maar dit gedrag van 'n zogenaamde TOP mobiel fabrikant, denk ik nounou.. Jaren lang Siemens gehad, daarna Sony.. en nog nooit zoiets meegemaakt.

Komt dan niet in je op: hee.. hadden ze misschien die N95 wat later uit moeten brengen? Is het toestel dan zo slecht in de ogen van Nokia? (batterij gebruik, bediening van de media toetsen)
Vind dat je erg gemakkelijk daar overheen kijkt.

En nee hoor.. Ik geil niet op het nieuwste van het nieuwste.. Kijk er alleen naar als een consument die hard moet werken voor z'n centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10

franssie

Save the albatross

Jerk184 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:11:
[...]

Je mag me flamen.. maar dit gedrag van 'n zogenaamde TOP mobiel fabrikant, denk ik nounou.. Jaren lang Siemens gehad, daarna Sony.. en nog nooit zoiets meegemaakt.

Komt dan niet in je op: hee.. hadden ze misschien die N95 wat later uit moeten brengen? Is het toestel dan zo slecht in de ogen van Nokia? (batterij gebruik, bediening van de media toetsen)
Vind dat je erg gemakkelijk daar overheen kijkt.

En nee hoor.. Ik geil niet op het nieuwste van het nieuwste.. Kijk er alleen naar als een consument die hard moet werken voor z'n centen.
Ja, ze hadden 'm later moeten uitbrengen - maar ik ben bang dat dat voor de 8gb ook geldt....
Het ding is niet af (daar heb ik eerder in dit topic ook al over gepost) en eigenlijk niet helemaal nokia-waardig en als je daaar boos over bent snap ik dat wel.
Maar ook nokia moet mee in de vaart der GSMs, iPhone is ook nog niet af, de meeste motorolas hadden sowieso niet uitgebracht mogen worden (vind ik| let op persoonlijke mening!) en dan blijft LG zo'n beetje over als je niet aan accu duur gehecht bent. HTC heeft mooie apparaten maar draaien windows (ik heb er gehad - ook niet om vrolijk van te worden). Eigenlijk is er weinig, Palm Treo's vond ik wel ok maar die worden niet of nauwelijks meer aangeboden met palmOS.

//edit: en als je een interne GPS wilt zoals ik wordt de keuze helemaaal beperkt. En wat wel kicken is dat je video kan bewerken OP je phone (als ie niet herstart, dat dan wel weer)

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 17-10-2007 00:29 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het wel eens zijn met Jerk184, ook ik heb hier wel eens eerder iets over gepost in dit topic. Ik vind dat je de kopers van een 'normale' N95 behoorlijk naait op deze manier. Alsof een klein jaartje terug nog niet de techniek bestond om alles (met name die 8GB) in de N95 te stoppen. Ik vind dat ze dit direct hadden moeten doen. En bovendien de N95 fatsoenlijk de markt in hadden moeten gooien, zonder knullige bugs als een slechte accu en instabiele software enz. Maar goed, hier is genoeg over geschreven. Wilde alleen mijn mening ff delen met Jerk184.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:04:
Ik kan het wel eens zijn met Jerk184, ook ik heb hier wel eens eerder iets over gepost in dit topic. Ik vind dat je de kopers van een 'normale' N95 behoorlijk naait op deze manier. Alsof een klein jaartje terug nog niet de techniek bestond om alles (met name die 8GB) in de N95 te stoppen. Ik vind dat ze dit direct hadden moeten doen. En bovendien de N95 fatsoenlijk de markt in hadden moeten gooien, zonder knullige bugs als een slechte accu en instabiele software enz. Maar goed, hier is genoeg over geschreven. Wilde alleen mijn mening ff delen met Jerk184.
Ik zie totaal het nut van die 8GB niet in.
Wanneer er grotere kaartjes uitkomen, kan je die met de normale N95 (na firmware uodate) waarschijnlijk gewoon gebruiken. Met de 8GB versie zal je dus nooit verder komen dan die 8 GB.
Verder heeft het toestel niets meer toe te voegen.
Ja, de accu. Maar van die paar MA loop ik niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:17:
[...]

Wanneer er grotere kaartjes uitkomen, kan je die met de normale N95 (na firmware uodate) waarschijnlijk gewoon gebruiken. Met de 8GB versie zal je dus nooit verder komen dan die 8 GB.
Heb je helemaal gelijk in, binnen afzienbare tijd komen de 8GB kaartjes op de markt (je kunt ze bij menig webshop al pre-orderen). En dan is het verschil minimaal tussen de 2 toestellen. Echter, ik heb nu een 4gig kaartje er in, en ik vind het al heel best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
AGPS werkt eindelijk goed bij mij, krijg elke keer binnen 15 seconden een fix. Nu nog wachten op tomtom 7 en ik ben happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
patrickt35 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:17:
[...]
Alleen zullen wij nooit verder komen met ons 'interne' geheugen :|

[ Voor 55% gewijzigd door BillMcNeal op 17-10-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 23:22
Chillmeister schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:28:
AGPS werkt eindelijk goed bij mij, krijg elke keer binnen 15 seconden een fix. Nu nog wachten op tomtom 7 en ik ben happy
op tomtom 7 heb ik de hoop al opgegeven :P duurt mij veelste lang. Inmiddels route 66 gebruiker, op het niet kunnen wisselen van stemmen ben ik zeer tevreden. Kaarten van tomtom zijn over het algemeen mooier maar ach, ik kom waar ik zijn moet.

En idd het nut van de 8gig versie van de N95 zie ik ook niet echt meer nu er geheugenkaarten komen die evengroot zo niet groter zijn dan de maximum 8 gig van de nieuwe versie. Alleen die ietsie pietsie beter batterij blijft dan als voordeel over en het grotere beeldscherm. Tjah, mensen die het nieuweste van het nieuweste willen hebben balen uiterraard wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarnoootje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:55:
[...]

op tomtom 7 heb ik de hoop al opgegeven :P duurt mij veelste lang. Inmiddels route 66 gebruiker, op het niet kunnen wisselen van stemmen ben ik zeer tevreden. Kaarten van tomtom zijn over het algemeen mooier maar ach, ik kom waar ik zijn moet.
Duurt idd erg lang, maar toch begint TomTom 7 voor PDA's en de ONE's langzaam aan in de nieuwsgroepen te verschijnen. Wellicht duurt het niet lang voordat ook de Symbian versie komt. Maar dan nog is het afwachten of de interne GPS compabiliteit hierin is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillMcNeal schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:54:
[...]

Das ook de enige reden waarom ik over zou stappen.
Ik baal echt dat ik maar een paar apps naast elkaar kan draaien...
Zou hier nou niks aan te doen zijn, of zou Nokia hier iets aan kunnen doen dmv een patch/update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:06:
[...]

Als ik dat zo zie is dat een PC applicatie of niet?

Zijn er nog andere apps die je op je telefoon kunt plaatsen (zoals Voipbuster) waarmee je via mobiel internet sms kunt versturen voor een paar cent? Volgens mij moet het wel goedkoper kunnen dan Voipbuster (5ct).
Precies! Smsdiscount is een webapplicatie, niet een voor op je N95. Je kunt weliswaar naar die site surfen met je N95, maar dan nog. En bovendien heb ik gemerkt dat de meeste bestemmingen ook bij smsdiscount 5ct kosten. Voor mij niet echt een alternatief.

Ik ben nog steeds benieuwd of er hiertussen gebruikers van Vodafone Zorgeloos Internet zitten die probleemloos via voip op hun N95 kunnen bellen? Bijv. via Voipcheap in Fring. Of wordt dat verkeer geblokkeerd? Ik heb nog vanochtend normaal kunnen bellen via Vodafone Live! en eveneens een sms kunnen versturen middels die Java-app van Voipbuster, dus het lijkt dat Vodafone in iedere geval via hun Live-diensten voip-datapakketjes niet blokkeren.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:12:
[...]

Zou hier nou niks aan te doen zijn, of zou Nokia hier iets aan kunnen doen dmv een patch/update?
Nee dit is niet op die manier te fixen, zie het maar als RAM geheugen in je pc, wil je meer dat zal je echt een extra strip in je pc moeten plaatsen. Het is wel jmmr want ik vind dat ie wel iets sneller mag zijn met foto's bekijken/ ophalen enz (al is dat al iets verbeterd na de firmware update), maar grote veranderingen zullen de fw-updates niet kunnen bewerkstelligen.
Ach ja... ik vind ook alleen dat het enigste nadeel. Scherm is groot genoeg, 8 gig is ook weer zwaarder, en het externe geheugen gaat ook wel de 8 gig voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:04:
Ik wil ook nog even een reactie erop doen :P Ik snap best dat er commentaar is op de snelle 8gb versie, maar de mobiele markt gaat gewoon snel. Daar kan je niks aan veranderen. Als ze de vernieuwingen in een ander jasje hadden gestoken en ander modelnummer had gezet, was er dan ook zon commentaar? De N95 is er nu bijna een half jaar. Nou ik vind een nieuw type toestel na een half jaar niet zo slecht. Wanneer je een gadget koopt wanneer die direct op de markt is, weet je ook dat je soms tegen dingen aanloopt, omdat het de eerste in de reeks is. Tuurlijk is balen, maar zo gaat het. Is niet alleen Nokia aan te merken vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als de nieuwe N95 8GB een touchscreen zou hebben gehad, een 6GB MicroSD kaartje zou hebben gehad, een 6 megapixelcamera zou hebben gehad, een betere GPS ontvanger zou hebben gehad die geen A-GPS nodig heeft i.c.m. het wel aanwezige hogere werkgeheugen en zwaardere batterij zou ik ook wel wat gebaald hebben. De huidige verbeteringen zijn te futiel om je druk over te maken als je het mij vraagt. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
Megalodon_67 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:46:
Als de nieuwe N95 8GB een touchscreen zou hebben gehad, een 6GB MicroSD kaartje zou hebben gehad, een 6 megapixelcamera zou hebben gehad, een betere GPS ontvanger zou hebben gehad die geen A-GPS nodig heeft i.c.m. het wel aanwezige hogere werkgeheugen en zwaardere batterij..
Nee bah... dan wil ik m niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
AAARG wat is dit nou weer! Wil ik net filmpjes kijken op mn geheugenkaart zegt ie geheugenkaart beschadigd! Zomaar uit het niets... ik 2x het kaartje eruit gehaald even geblazen in dat gaatje weer teruggestopt maar hij werkt nog niet! Verder niks vreemd met de telefoon gebeurd, hij is niet gestuiterd en ik heb weer een nieuwe sinds 2 weken :|

Hij vraagt of ik m wil formatteren. Zou ik dat doen of een nieuwe eisen bij de T-mobile shop???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al een jaar de classic versie.
Werkt perfect en meer heb je niet nodig.
Beeld kwaliteit is stukken beter dan kpn tv zowel op mijn laptop als mijn n95.
Alleen het instaleren van de slingbox heeft mij enige moeite gekost.
Met hulp van portforward.com is het mij toch gelukt.
Ik kom net terug uit Egypte en heb goed en goedkoop mijn eigen tv op mijn N95 kunnen bekijken.
[message=28http911007,noline]tomhster schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:54[/message]:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:12:
[...]

N95:
Extern geheugen microSD (tot 4GB), 1GB meegeleverd (enkele bedrijven leveren 128MB)

Intern geheugen 160 MB Dynamisch

N95 8GB:
Extern geheugen Niet meer aanwezig

Intern geheugen 100 MB
Dynamisch, 8GB Flash

Dus vertel mij maar wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Jarnoootje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:55:
[...]

ik dacht ik wacht tot eind november en als hij dan nog steeds niet beschikbaar is dan koop ik navigon. Ik las op andere fora dat route66 af en toe een vreemde route uitkiest. Alleen ik denk dat beide geen filtspalen laat zien, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
BillMcNeal schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:25:
[...]

Nee dit is niet op die manier te fixen, zie het maar als RAM geheugen in je pc, wil je meer dat zal je echt een extra strip in je pc moeten plaatsen. Het is wel jmmr want ik vind dat ie wel iets sneller mag zijn met foto's bekijken/ ophalen enz (al is dat al iets verbeterd na de firmware update), maar grote veranderingen zullen de fw-updates niet kunnen bewerkstelligen.
Ach ja... ik vind ook alleen dat het enigste nadeel. Scherm is groot genoeg, 8 gig is ook weer zwaarder, en het externe geheugen gaat ook wel de 8 gig voorbij :)
De 8GB versie is een zware no-go voor me eigenlijk.
Hoeveel ik er van baalde toen ik er van hoorde hoe blijer ik met de tijd geworden ben dat ik lekker huidige versie heb.

Accu: Zoals al eerder gezegd, die paar ma. pfffffff
Scherm: Boeie!
8GB intern: Grootste fout imo. Alleen maar nadelen met het transferen van files en al helemaal eventuele uitbreidingen die genekt zijn nu! Als ik ff mijn foto's wil organizen of wil uitwisselen dan pak ik ff snel kaartje eruit , card readertje erbij en voila binnen paar tellen gebeurt, doe ik het echter via USB dan is het 1 groot drama hoe traag dat gaat.
RAM: Ja da zou een reden kunnen zijn, maar waarom zou je meerdere aps naast elkaar willen draaien? Accu gaat het toch niet redden , ook niet met versie 6. En ik heb regelmatig apps naast elkaar staan maar ga je echt de zware eruit pakken, tja dan wordt het ff lastig. Maar is het nu echt zoveel moeite om ff progje af te sluiten en eventueel weer op te starten als je hem nodig hebt?
Moet ik nog verder klagen? :)
patrickt35 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:25:
[...]

N95:
Extern geheugen microSD (tot 4GB), 1GB meegeleverd (enkele bedrijven leveren 128MB)

Intern geheugen 160 MB Dynamisch

N95 8GB:
Extern geheugen Niet meer aanwezig

Intern geheugen 100 MB
Dynamisch, 8GB Flash

Dus vertel mij maar wat beter is.
Je vergelijking hier wordt een beetje uit zijn verband gerukt. Het staat ook beetje raar omschreven ook.
Wat werkelijk het verschil is is dat je bij de N95-1 zo ongeveer na opstartne +/- 20Mb over houdt (wellicht minder 16 schat ik) en dit bij de N95-8GB 96Mb is (zo uit mijn hoofd)

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 17-10-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik lees verschillende meldingen over meer ram geheugen in de 8GB versie:
Megalodon_67 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:49:
[...]
Niet zo somber, die nieuwe N95 8GB heeft ook een nadeel. Je kunt het geheugen nooit uitbreiden want er is geen MicroSD-slot, 8GB is het maximum. Wel een echt voordeel is het wat grotere werkgeheugen dat het aantal out-of-memory meldingen flink zal doen afnemen. [...]
BillMcNeal schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:54:
[...]

schumi2004 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:33:
[...]
RAM: Ja da zou een reden kunnen zijn, maar waarom zou je meerdere aps naast elkaar willen draaien?
Maar ik kan nergens op de nokia site vinden dat het ram geheugen in de 8GB versie is uitgebreid... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Djerique schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:40:
Ik lees verschillende meldingen over meer ram geheugen in de 8GB versie:
[...]

Maar ik kan nergens op de nokia site vinden dat het ram geheugen in de 8GB versie is uitgebreid... 8)7
Ze noemen het anders. Dynamisch geheugen ofzo. Hier zie je een test van de testversie :P

http://symbianguru.typepa...7/08/free-ram-on-the.html
Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.