Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.830 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:29
robertwebbe schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:03:
[...]

Volgens mij krijgen de mensen met een Hi abo geen internet toegangspunt meegestuurd.

Heb je je Rabo probleem al een getest via de Opera browser? Daarmee kom ik wel op de Postbank site en met de standaard Nokia browser niet.
Jawel hoor.

Tijdens eerste gebruik kreeg ik met mijn u-sim direct een 3 tal smsjes voor mms mobilestartpage en internet. Je kon ze ook opnieuw opvragen door ja te sturen naar een bepaald nummer, iets met 82 dacht ik maar ben deze kwijt :(

Wat ik alleen vrij storend vind is dat de homepage van hi alleen via mobile startpage aangekozen kan worden en dit zelfde geld voor mobiel bankieren en msn alleen maar werkt via internet settings.
Vrij storend dat je bij elke pagina die je opvraagd moet aangeven welke accespoint je gebruiken wilt.

Dit storende karakter is dan wel weer op te lossen door bij de betreffende bookmark al aan te geven welke accesspoint ie gebruiken moet via bookmarkbeheer ( @Sjengcity TIP! :P )
Neemt niet weg dat het nog steeds vervelend navigeren is

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 09-10-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:40
schumi2004 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:49:
[...]
Dit storende karakter is dan wel weer op te lossen door bij de betreffende bookmark al aan te geven welke accesspoint ie gebruiken moet via bookmarkbeheer ( @Sjengcity TIP! :P )
Ey, verrek, dacht dat ik te telefoon ondertussen wel door had :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07
Sjengcity schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:36:
[...]
Branded toestel met oude firmware?
Ik heb ook 'n branded (T-mobile), maar ook met de nieuwe firmware (V12.0.013) krijg ik geen nieuwe dingen te zien in mijn download map. Dus ook niet Windows Live. Die heb ik er maar handmatig opgezet, maar ik had wel verwacht dat met de nieuwe firmware dit soort download er bij zou komen. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Ik volg dit topic al tijden en heb een vraag over de batterij.

Mijn lieve n95'tje is week geleden gejat dus ik heb weer een nieuwe besteld via t-mobile. Nu heb ik bij de eerste de batterij (zoals ik altijd doe bij een nieuwe foon) eerst helemaal laten leeg gaan en toen volledig opgeladen.... maar toen ik later op dit forum kwam las ik dat dat helemaal niet goed was bij de n95.

Nu lees ik tegenstrijdige berichten. Wat is het nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:21

Ginz

Trek Superfly 5 powered

BillMcNeal schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:35:
Ik volg dit topic al tijden en heb een vraag over de batterij.

Mijn lieve n95'tje is week geleden gejat dus ik heb weer een nieuwe besteld via t-mobile. Nu heb ik bij de eerste de batterij (zoals ik altijd doe bij een nieuwe foon) eerst helemaal laten leeg gaan en toen volledig opgeladen.... maar toen ik later op dit forum kwam las ik dat dat helemaal niet goed was bij de n95.

Nu lees ik tegenstrijdige berichten. Wat is het nu??
Lees deze site eens is: www.batteryuniversity.com

Daar staat onwijs veel erg interessante informatie over hoe je accu's het best kan onderhouden.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 16:52
[...]

Jawel hoor.

Tijdens eerste gebruik kreeg ik met mijn u-sim direct een 3 tal smsjes voor mms mobilestartpage en internet. Je kon ze ook opnieuw opvragen door ja te sturen naar een bepaald nummer, iets met 82 dacht ik maar ben deze kwijt :(
8040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ja dat was hem.
Misschien een idee om dit als tipje in SP te plaatsen alleen voor KPN abbo houders dan?

Overigens zat ik net uit verveling een beetje met barcode scanner te spelen en was ik op link in SP eens wat codes aan het proberen.
Lees ik daar dat de code beperkt moet blijven tot 60 karakters vanwege de complexheid van code voor mobieltjes.
Ik eigenwijs en eens kijken tot hoever ik gaan kon en de N95 het nog goed herkenen kan.
Ik kwam dus tot 190 karakters, daarna snapte hij het niet meer in die zin dat hij hem wel las maar halverwege de code afbrak en en afsloot met een 1.
Ik had dus ff in excel een lijstje gemaakt van 0 tot en met 100 en kreeg het goed herkenbaar voor de N95 tot en met getal 66

Afbeeldingslocatie: http://mobilecodes.nokia.com/dm?BARCODE=0%0A1%0A2%0A3%0A4%0A5%0A6%0A7%0A8%0A9%0A10%0A11%0A12%0A13%0A14%0A15%0A16%0A17%0A18%0A19%0A20%0A21%0A22%0A23%0A24%0A25%0A26%0A27%0A28%0A29%0A30%0A31%0A32%0A33%0A34%0A35%0A36%0A37%0A38%0A39%0A40%0A41%0A42%0A43%0A44%0A45%0A46%0A47%0A48%0A49%0A50%0A51%0A52%0A53%0A54%0A55%0A56%0A57%0A58%0A59%0A60%0A61%0A62%0A63%0A64%0A65%0A66&X=0.25&name=&type=text&MODE=TEXT&a=view

Dus als je wat tekst kwijt wil in een barcode kun je gaan tot 190 karakters zodat ie het nog goed en snel kan lezen ;)
Merkte overigens ook dat de N95 er makkelijker mee om kon gaan als ik grote op Large zetten, zie afbeelding boven.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 09-10-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
Ginz schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:38:
[...]
Lees deze site eens is: www.batteryuniversity.com

Daar staat onwijs veel erg interessante informatie over hoe je accu's het best kan onderhouden.
Dit is inderdaad zeer interessant om te lezen alleen merk ik dat het vooral toegespitst is op batterijen in het algemeen en maar een klein stukje over mobiele batterijen. Verder is de info redelijk verouderd (lees: 2003) en haal ik er geen up-to-date antwoord uit of ik in mijn specifieke geval de N95 't beste eerst kan laten leeggaan en dan full opladen of dit niet doen.... Dus thx for the reply maar graag heb ik een antwoord op mijn specifieke geval... bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

franssie

Save the albatross

Beetje spam maar voor wie er een BT toetsenbordje wil www.1dayfly.nl heeft ze vandaag - ik hou het wel bij T9 voor dat geld overigens

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
BillMcNeal schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:36:
[...]

Dit is inderdaad zeer interessant om te lezen alleen merk ik dat het vooral toegespitst is op batterijen in het algemeen en maar een klein stukje over mobiele batterijen. Verder is de info redelijk verouderd (lees: 2003) en haal ik er geen up-to-date antwoord uit of ik in mijn specifieke geval de N95 't beste eerst kan laten leeggaan en dan full opladen of dit niet doen.... Dus thx for the reply maar graag heb ik een antwoord op mijn specifieke geval... bvd :)
Leeg laten lopen is iedergeval slecht.

Volgens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu

Is volledig opgeladen ook niet goed. Ik denk zelf dat de N95 daar wel rekening mee houd. Uit een test die ik even niet kan vinden, bleek dat wanneer je de N95 altijd oplaad wanneer je kan, het langst stand-by blijft. Wanneer je hem helemaal leeg laten lopen en dan weer helemaal oplaad is de stand-by tijd ongeveer de helft. Met oude type batterijen zoals NiMH uit mijn hoofd, was helemaal leeg laten lopen en dan opladen wel goed voor je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:03:
Beetje spam maar voor wie er een BT toetsenbordje wil www.1dayfly.nl heeft ze vandaag - ik hou het wel bij T9 voor dat geld overigens
Voor die prijs kan je beter de originele Nokia kopen voor een 10,- meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 15:21

Ginz

Trek Superfly 5 powered

BillMcNeal schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:36:
[...]

Als je verder had gelezen, had je ook voor jouw specifiek geval antwoorden kunnen vinden:

http://www.batteryuniversity.com/partone-23.htm

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Mau_Maus schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:04:
[...]

Is volledig opgeladen ook niet goed. Ik denk zelf dat de N95 daar wel rekening mee houd. Uit een test die ik even niet kan vinden, bleek dat wanneer je de N95 altijd oplaad wanneer je kan, het langst stand-by blijft. Wanneer je hem helemaal leeg laten lopen en dan weer helemaal oplaad is de stand-by tijd ongeveer de helft. Met oude type batterijen zoals NiMH uit mijn hoofd, was helemaal leeg laten lopen en dan opladen wel goed voor je batterij.
Ik mag hopen dat de N95 daar rekening mee houdt. Niemand gaat tijdens het opladen letten op het feit dat ie niet helemaal vol mag zijn... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Mau_Maus schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:04:
[...]

Was dat juist niet andersom? Als ik me niet vergis was de standytijd juist het korts als de telefoon ieder moment dat mogelijk werd opgeladen, nu ga ik ook even zoeken :P

Edit, found :) Met dank aan Goodfella:

betreft accu, deze beste man heeft een test gedaan met 3 n95's (4 maanden oud).

http://blogn95.blogspot.c...harge-your-batteries.html
have run some tests on three N95s all purchased at the same time and all with batteries of approx the same age and they have had approx the same usage. I have charged each of three in different ways-
A. Was charged only every night (approx 6 hours) and nothing during the day, for a week.
B. Was charged when it went flat.
C. Was charged at every opportunity, day and night.
After the week, at the next opportunity when the phones all had an end of charge fall together, they were all unplugged and left without any use at all.
A, lasted for 50.5 hours.
B, lasted for 22 hours.
C, lasted for 58 hours.
Je had toch gelijk Mau_Maus, had me vergist tussen B en C

[ Voor 34% gewijzigd door digital-IMEI op 09-10-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
Ginz schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:36:
[...]
Als je verder had gelezen, had je ook voor jouw specifiek geval antwoorden kunnen vinden:

http://www.batteryuniversity.com/partone-23.htm
Huh shit ik heb veel gelezen daar, behalve die tabel waar ik op zoek naar was :) Dan gaat het mij dus om dit stukje:
Q: How should I prepare my new battery?
A: Li-ion comes partially charged. You can use the battery right away and charge it when needed.

Komt er dus op neer dat ik niet, zoals ik altijd gewend ben met nieuwe foons die dingen geheel leeg te laten lopen en weer helemaal op te laden, maar ik kan gelijk aan de slag :) Ty Ginz O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:21
BillMcNeal schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:51:
[...]

Huh shit ik heb veel gelezen daar, behalve die tabel waar ik op zoek naar was :) Dan gaat het mij dus om dit stukje:
Q: How should I prepare my new battery?
A: Li-ion comes partially charged. You can use the battery right away and charge it when needed.

Komt er dus op neer dat ik niet, zoals ik altijd gewend ben met nieuwe foons die dingen geheel leeg te laten lopen en weer helemaal op te laden, maar ik kan gelijk aan de slag :) Ty Ginz O+
Inderdaad. Mijn ervaring met de N95 is zoals beschreven in de link door Sjengcity gepost. Ik laad 'm zoveel mogelijk op, zowel thuis als onderweg in de auto. Ik heb eens een test gedaan en de telefoon geheel niet gebruikt laten liggen, en de batterij ging bijna 5 volle dagen (24 uur) mee voordat ik er genoeg van had (met nog 1-2 streepjes te gaan) :P

Totaal zinloze test, ik weet het :*) Bij normaal gebruik gaat mijn N95 2-3 dagen mee.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 09-10-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:40:
[...]

Je had toch gelijk Mau_Maus, had me vergist tussen B en C
Hehe O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:14:
Bij normaal gebruik gaat mijn N95 2-3 dagen mee.
Dat vind ik toch nog heel wat eigenlijk. Ik red het krap aan 1 dag.

- 10 min. bellen per dag
- 15 smsjes per dag
- Ieder halfuur mail ophalen
- 1 uur mp3 luisteren
- en 's avonds in bed een halfuurtje internet over de Wlan

En dan is ie schoon leeg en laad ik hem 's nachts weer bij. Geen ramp, maar echt lang vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:51:
[...]

- 10 min. bellen per dag
- 15 smsjes per dag
- 1 uur mp3 luisteren

En dan is ie schoon leeg en laad ik hem 's nachts weer bij. Geen ramp, maar echt lang vind ik het niet.
Ikzelf gebruik normaal gesproken alleen de belfunctie vd telefoon en doe dan zo'n 2-3 dagen met de accu. Echt lang mp3 luisteren of mail ophalen doe ik vrijwel nooit. Wlan zo af en toe, dan gaat de accu-duur ook rap achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:51:
[...]

- 10 min. bellen per dag
- 15 smsjes per dag
- 1 uur mp3 luisteren

Misschien als je thuis bent dan gelijk aan de lader hangen... Als je hem niet schoon leeg laat lopen gaat ie langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de N95 alleen voor het smsen, de camera en de agenda (de herinneringen), waardoor de batterij niet eerder snel opraakt.
In ieder geval laad ik hem bijna ieder avond voor de bedtijdop, dan is het opm volgende dag allemaal vol.

Als ik de N95 niet veel gebruik, kan de batterij na 2 a 3 dagen pas opraken.
Daar kan ik meeleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Nou ik ben er dus achter waarom ik geen geluid had bij Route66.
Ik heb een nieuw sd kaartje gekocht een tijdje terug, Route66 opnieuw geinstalleerd maar om de een of andere reden installeerd hij de map speech niet opnieuw. :S

Maar hij doet het in ieder geval weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:22:
Nou ik ben er dus achter waarom ik geen geluid had bij Route66.
Ik heb een nieuw sd kaartje gekocht een tijdje terug, Route66 opnieuw geinstalleerd maar om de een of andere reden installeerd hij de map speech niet opnieuw. :S

Maar hij doet het in ieder geval weer :)
Klopte het dan met wat ik zei? Want zo klinkt het wel.. Of was het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Mau_Maus schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:30:
Klopte het dan met wat ik zei? Want zo klinkt het wel.. Of was het iets anders?
Nja jou tip heeft me wel bij de oplossing geholpen. Het probleem was dat de map speech totaal niet aanwezig was op m`n nieuwe sd.
Op m`n oude sd stond de map wel gewoon. (System/apps/route66/speech)

edit: is het overigens wel eens iemand gelukt om het lettertype te wijzigen zoals het in de startpost staat? Was net even aan het spelen maar lukt me niet dus begin een beetje m`n twijfels te krijgen of het wel echt mogelijk is....

[ Voor 22% gewijzigd door digital-IMEI op 09-10-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:49:
[...]

Nja jou tip heeft me wel bij de oplossing geholpen. Het probleem was dat de map speech totaal niet aanwezig was op m`n nieuwe sd.
Dan staan ze waarschijnlijk ook op je telefoongeheugen of niet? Want versie 468 deed wel speech-map op je geheugenkaart en 520 maakt een fout en zet het op je tel-geheugen, maar goed dat had ik dus. Het is iedergeval opgelost.
edit: is het overigens wel eens iemand gelukt om het lettertype te wijzigen zoals het in de startpost staat? Was net even aan het spelen maar lukt me niet dus begin een beetje m`n twijfels te krijgen of het wel echt mogelijk is....
Ja mij :P Ik heb Trebuchet als font

Mooi he:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bigpoppamaus/Screenshot0016.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 09-10-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Mau_Maus schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:05:
Dan staan ze waarschijnlijk ook op je telefoongeheugen of niet? Want versie 468 deed wel speech-map op je geheugenkaart en 520 maakt een fout en zet het op je tel-geheugen, maar goed dat had ik dus. Het is iedergeval opgelost.
Hmm ff checken dadelijk....
Zou je misschien even willen checken dan of deze bestandsnamen kloppen, heb zo`n vermoede dat daar het probleem zit. Kwam overigens een forum tegen waar jij ook een aantal posts had staan dat het niet lukte, wat heb je gedaan waardoor het wel lukte dan?
Lettertype wijzigen
• Je kunt het letterype van je telefoon wijzigen dit doe je door de volgende stappen te volgen:
- Blader op je PC naar de map "C:/Windows/Fonts", selecteer de font die je wilt. Let op! wel *.TTF formaat!
- Maak ergens een folder "Fonts", je desktop is wel een mooie plek
- Plaats de font in deze map en doe dit 4 keer en hernoemde files zoals hieronder:

nosnr60.ttf
nssb60.ttf
nstsb60.ttf
S60ZDIGI.ttf

- Maak verbinding met je N95 d.m.v. USB Mass Storage-mode of plaatst microSD in je card reader
- Plaats de 4 files in de map ./resources/fonts (als de map er niet is maak je hem zelf even)
- Reboot N95 en there ya go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:10:

[...]
Zou je misschien even willen checken dan of deze bestandsnamen kloppen, heb zo`n vermoede dat daar het probleem zit. Kwam overigens een forum tegen waar jij ook een aantal posts had staan dat het niet lukte, wat heb je gedaan waardoor het wel lukte dan?

[...]
Ik ga checken... ik zal het zo hier neerzetten

[ Voor 74% gewijzigd door Mau_Maus op 09-10-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:05:
Ik ben er wel uit, de N95 gaat weg. Ben er wel behoorlijk klaar mee.

- Buggy software, spontane reboots, out of memory meldingen (ook na het killen van openstaande apps)
- Brakke accu, iedere avond aan de lading, maar soms haal ik dat geeneens.
- Nog steeds niet de mogelijkheid TomTom te gebruiken met interne GPS.
- Nokia loopt zijn klanten behoorlijk te flessen door zo kort na introductie met een 8GB versie te komen. Waarom niet direct?

Ben d'r klaar mee en ga z.s.m. een HTC Kaiser (Tytn II) aanschaffen. Nokia heeft een trouwe klant verloren (zal ze jeuken waarschijnlijk).
Met bovenstaande punten ben ik het eens cq ik heb er ook last van. Ik heb al enkele spontane reboots gehad; ik schat een stuk of 10. Vandaag zat ik in een meeting, de telefoon lag gewoon op tafel. Opeens zag ik dat ie aan het rebooten sloieg - terwijl ik het apparaat niet eens aanraakte. Er was ook geen software actief ergens mee bezig.

Daarnaast merk ik dat regelmatig toetsaanslagen niet worden geregistreerd. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit aan de nieuwe firmware ligt (ik heb V12.0.013). Is dit een bekend probleem of ligt het aan mijn phone?

Ik ga er vanuit dat deze problemen op te lossen zijn, wellicht met een toekomstige firmware. Zo niet, dan ga ook ik een andere phone aanschaffen (Tytn II is dan een goede optie).

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 02-10 14:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

[...]

Mooi he:
[afbeelding]
Welk thema is dit? Ziet er wel clean en duidelijk uit. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Bananeman schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:22:
[...]

Met bovenstaande punten ben ik het eens cq ik heb er ook last van. Ik heb al enkele spontane reboots gehad; ik schat een stuk of 10. Vandaag zat ik in een meeting, de telefoon lag gewoon op tafel. Opeens zag ik dat ie aan het rebooten sloieg - terwijl ik het apparaat niet eens aanraakte. Er was ook geen software actief ergens mee bezig.

Daarnaast merk ik dat regelmatig toetsaanslagen niet worden geregistreerd. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit aan de nieuwe firmware ligt (ik heb V12.0.013). Is dit een bekend probleem of ligt het aan mijn phone?

Ik ga er vanuit dat deze problemen op te lossen zijn, wellicht met een toekomstige firmware. Zo niet, dan ga ook ik een andere phone aanschaffen (Tytn II is dan een goede optie).
Misschien dat je ook even de reacties had moeten lezen op die post.
Doe een keer een harde reset (*#7370#). Reboots komen vaak doordat software is geinstalleerd geworden en daarna weer verwijderd. Vergelijk het met Windows als je daar veel software op installeerd en verwijderd wordt het systeem ook niet sneller van.
De gemiste toetsaanslagen is inderdaad een bug van de firmware (12) maar is bij mij ook weg gegaan na een harde reset. Is overigens ook weer een keer terug gekomen na een harde reset maar ik had het snel genoeg door waardoor ik er meteen nog een reset achteraan heb gejaagd waarna het weer weg was.

edit:
Welk thema is dit? Ziet er wel clean en duidelijk uit.
Psicol Reflect Theme (blijf moeite hebben met die naam :P)

[ Voor 52% gewijzigd door digital-IMEI op 09-10-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bananeman,

Ik moet een klein beetje terugkomen op mijn nogal impulsieve post dat ik mijn N95 weg ging doen. Heb inmiddels nieuwe firmware erop (V12). Het is beter, maar nog steeds niet optimaal.

- Spontane reboots gebeuren nog steeds. Vandaag nog; telefoon lag voor me op bureau. Ik keek er toevallig naar en hij begon spontaan te rebooten. Er draaide geen software, ding lag er gewoon doodstil. Toch wel vaag.

- Accu is nog steeds dikke bagger, maar goed daar moeten we mee leren leven blijkbaar.

- Wat wel beter is geworden is de overall stabiliteit (ondanks de reboots, draait de software wel veel strakker).

Tevens is de telefoon wat sneller geworden, kan nu lekker snel door de menu's bladeren. De out of memory meldingen zijn ook verdwenen.

Ik blijf echter nog steeds bij mijn mening dat ik het erg triest vind van Nokia dat ze zo snel met een 8GB versie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:10:

[...]

[...]
Haha ja klopt dat was ik... Bij lieve Darla Mack die mij gratis de Psiloc Reflect Theme gaf :P
Ik maakte toen een spelfout in een map... vet stom

Maar goed heb je hier iets aan?

Eerst maak ik 4 kopieen van de bewuste font

Die hernoem ik naar de bestanden zoals ze heten op de z:\ (Kan misschien per telefoon verschillen)
z:\resource\Fonts

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bigpoppamaus/Screenshot0018.jpg

Wanneer je de 4 kopieen hernoemt hebt en overeen komen met de namen van de z: dan zet ik ze op de juiste plek op mijn micro sd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bigpoppamaus/font.jpg

Dan is het kwestie van tel opnieuw opstarten en klaar

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 09-10-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat je op die ene site nog steeds niet kunt aanmelden om te signen want als ik dat probeer zegt ie dat ik het niet meer kan ofzoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:55:
klopt het dat je op die ene site nog steeds niet kunt aanmelden om te signen want als ik dat probeer zegt ie dat ik het niet meer kan ofzoiets...
Dan zal het waarschijnlijk wel kloppen ja >:)

Hier kun je ook terecht

[ Voor 54% gewijzigd door digital-IMEI op 09-10-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:57:
[...]
Dan zal het waarschijnlijk wel kloppen ja >:)

Hier kun je ook terecht
Lukken je fonts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Ik had wat teveel vorige post ge-edit waardoor je het waarschijnlijk niet gezien hebt. Dus bij deze maar ff een nieuwe post.
Mau_Maus schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:15:
Eerst maak ik 4 kopieen van de bewuste font

Die hernoem ik naar de bestanden zoals ze heten op de z:\ (Kan misschien per telefoon verschillen)
z:\resource\Fonts
[afbeelding]
Wanneer de 4 kopieen hernoemt hebt en overheen komen met de namen van de z: dan zet ik ze op de juiste plek op mijn micro sd
[afbeelding]
Dan is het kwestie van tel opnieuw opstarten en klaar
Kijk daar heb ik dus inderdaad wat aan :) Ik had 2 dingen fout, had de map resources aangemaakt en de bestandsnamen kloppen niet wat in de sp staan dus zal die dadelijk nog aanpassen.

Thx Mausje!!!! :9

Edit: (ja daar is die weer :P)
het ziet er wel geinig uit! Je moet alleen even een lettertype vinden wat goed te lezen is.

[ Voor 5% gewijzigd door digital-IMEI op 09-10-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/2048/changeloglo7.jpg

Done:
  • Batterij levensduur test toegevoegd
  • Bookmark instellingen toegevoegd
  • Tip om het lettertype te wijzigen aangepast
To do:
  • You tell me!

Als iemand nog wat heeft voor de startpost graag hier dumpen
of op de mail - te vinden in m`n profiel.

Credits gaat naar de mensen die de info gepost hebben! Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:03:
[...]

Ik had wat teveel vorige post ge-edit waardoor je het waarschijnlijk niet gezien hebt. Dus bij deze maar ff een nieuwe post.

[...]

Kijk daar heb ik dus inderdaad wat aan :) Ik had 2 dingen fout, had de map resources aangemaakt en de bestandsnamen kloppen niet wat in de sp staan dus zal die dadelijk nog aanpassen.

Thx Mausje!!!! :9
Zoals ik zei het kan zijn dat het dus niet op elke telefoon hetzelfde is. Dus als het kan zet er dan bij dat de namen onder voorbehoud zijn en hoe je ze kan checken
Edit: (ja daar is die weer :P)
het ziet er wel geinig uit! Je moet alleen even een lettertype vinden wat goed te lezen is.
Inderdaad. Het is moeilijk een goede font te vinden. Ik persoonlijk vind de Trebuchet uber geil. Het is alleen zo met eigen fonts dat je bijv het 'muzieknootje met kruis' kwijt bent bij profiel stil of de 'enter- icoon bij smsen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Mau_Maus schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:22:
[...]

Zoals ik zei het kan zijn dat het dus niet op elke telefoon hetzelfde is. Dus als het kan zet er dan bij dat de namen onder voorbehoud zijn en hoe je ze kan checken
uit dat andere forum begreep ik dat het afhankelijk was van het telefoon model dus dan zou het toch voor iedereen goed moeten zijn? Of zie ik iets over het hoofd?
Inderdaad. Het is moeilijk een goede font te vinden. Ik persoonlijk vind de Trebuchet uber geil. Het is alleen zo met eigen fonts dat je bijv het 'muzieknootje met kruis' kwijt bent bij profiel stil of de 'enter- icoon bij smsen'.
Dat heb ik er wel voor over!
Wat een geweldige telefoon haha 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:43:
[...]
uit dat andere forum begreep ik dat het afhankelijk was van het telefoon model dus dan zou het toch voor iedereen goed moeten zijn? Of zie ik iets over het hoofd?

[...]

Dat heb ik er wel voor over!
Wat een geweldige telefoon haha 8)
Misschien ligt het aan de regio fw? Ik dacht of te herinneren dat Darla Mack het ook getest had op een N95, maar had zij andere bestandnamen als mij. Maar goed dat weet ik niet 100% zeker en kan het nu even niet opzoeken. misschien kunnen andere mensen het bevestigen of hun fontnamen anders zijn? Als ik het fout heb dan excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Laatst online: 10-05 02:04
Sjengcity schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:09:
...

To do:
  • You tell me!

Als iemand nog wat heeft voor de startpost graag hier dumpen
of op de mail - te vinden in m`n profiel.

Credits gaat naar de mensen die de info gepost hebben! Mijn dank is groot!
Wellicht batterijprobleem met nieuwe cover vermelden? En oplossing zoals al eerder besproken door mij en Mau_Maus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
[...]

[...]

Mooi he:
[afbeelding]
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg jij het msn-icoontje in die taakbalk? Hoe verander je daar uberhaupt iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
friendlyfiend schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 01:35:
[...]

Misschien een domme vraag, maar hoe krijg jij het msn-icoontje in die taakbalk? Hoe verander je daar uberhaupt iets?
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Stanby-modus.

Daar kun je al je instellingen wijzigen voor je standby-scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 16:14

robertwebbe

Robert Webbe

[...]
Wat ik alleen vrij storend vind is dat de homepage van hi alleen via mobile startpage aangekozen kan worden en dit zelfde geld voor mobiel bankieren en msn alleen maar werkt via internet settings.
Vrij storend dat je bij elke pagina die je opvraagd moet aangeven welke accespoint je gebruiken wilt.
De reden hiervoor is de mobiele providers op een voor hen een gemakkelijke manier de mobiele startpage (of andere portal) alleen beschikbaar willen maken voor hun eigen gebruikers. Maar er zijn meerdere manieren om te zien of iemand "eigen" klant is of niet. Maar op deze manier is het dus niet ontwikkeld en het kost weer een bak geld voor ze om dat te doen.

Binnenkort is er weer een OMI meeting met de operators en ik zal dit punt zeker aandragen. Je slaat de spijker precies op de kop, het is voor de gewone gebruiker niet meer duidelijk met al die verschillende toegangspunten. Dit staat helaas weer de verdere ontwikkeling van mobiel internet in de weg en dat is ook niet in het belang van de mobiele providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Kan je spraaklabels (zoals bleuthoot) zelf aanpassen? Kan dit bij bleuthoot zelf niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Noedels schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:56:
Kan je spraaklabels (zoals bleuthoot) zelf aanpassen? Kan dit bij bleuthoot zelf niet vinden.
Menu > Instrumenten > Spraakopdrachten

Welkom bij helpdesk Tweakers.net voor dit gesprek betaald u 20 cent per minuut.
Plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
XyberBorg schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:55:
[...]

Wellicht batterijprobleem met nieuwe cover vermelden? En oplossing zoals al eerder besproken door mij en Mau_Maus?
Naja er was ook iemand die er geen last van had. Ik had contact erover gehad met gsm-cover en ik krijg als het goed is vandaag gewoon gratis een nieuwe zwarte achterkant. En als die weer niet goed is ga ik gewoon weer mailen, en kijken of ze het kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
Sjengcity schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:22:
[...]

Menu > Instrumenten > Spraakopdrachten

Welkom bij helpdesk Tweakers.net voor dit gesprek betaald u 20 cent per minuut.
Haha sorry, maar ik snap nu pas hoe het werkt vrees ik...
Waar ik naar zocht was hoe ik zelf iets kan inspreken. Maar dat kan dus niet. Ik moet dus zelf iets typen en dat is dan de spraakopdracht!

Sorry had dit niet in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al nieuws of geruchten gehoord over de nieuwe FW?
Mijn telefoon is echt aan een hard reset toe. Wilde eigenlijk wachten op de nieuwe FW maar begint nu wel heel lang te duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Noedels schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:19:
[...]

Haha sorry, maar ik snap nu pas hoe het werkt vrees ik...
Waar ik naar zocht was hoe ik zelf iets kan inspreken. Maar dat kan dus niet. Ik moet dus zelf iets typen en dat is dan de spraakopdracht!

Uhh denk dat je het toch nog niet helemaal begrijpt ;)
Als je onder je spraakopdrachten naar bluetooth gaat en dan op opties klikt zie je vanzelf opdracht wijzigen staan :)

Welkom bij helpdesk Tweakers.net voor dit gesprek betaald u €1,20 per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Noedels schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:19:
[...]Haha sorry, maar ik snap nu pas hoe het werkt vrees ik...

Ja, dat is wel het wazigste wat ik tot nu toe gezien heb!
Slaat nergens op imo.

Is daar niet een programmatje voor ergens zover iemand weet?
Dat je dus wel, gewoon zoals het hoort, iets kan voor-inspreken.
Waarna je het alleen maar hoeft te herhalen.

Ik heb nu eenmaal geen engelstalige computerstem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de N95 als UMTS/HSDPA modem onder Linux te laten draaien ?

Ik wil graag vanaf mijn laptop gebruik kunnen maken van UMTS verbinding die mijn N95 heeft (KPN Mobile).

Het overzetten van data, syncen van contacten en dergelijke is al wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wat was er mis aan de tip m.b.t. tot fonts?

Anyway wil je je oude fonts terug, de gehele map fonts wissen en sdcard terug in phone stoppen en je heb originele fonts weer terug, mss als extra toevoeging aan de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
readytoflow schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:52:
Ja, dat is wel het wazigste wat ik tot nu toe gezien heb!
Slaat nergens op imo.

Is daar niet een programmatje voor ergens zover iemand weet?
Dat je dus wel, gewoon zoals het hoort, iets kan voor-inspreken.
Waarna je het alleen maar hoeft te herhalen.

Ik heb nu eenmaal geen engelstalige computerstem...
Zie mijn post boven jou.klopt dus niet.
schumi2004 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:06:
De bestandsnamen klopte niet (foei!!! :P)
Anyway wil je je oude fonts terug, de gehele map fonts wissen en sdcard terug in phone stoppen en je heb originele fonts weer terug, mss als extra toevoeging aan de tip ;)
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
Sjengcity schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:32:
[...]
Uhh denk dat je het toch nog niet helemaal begrijpt ;)
Als je onder je spraakopdrachten naar bluetooth gaat en dan op opties klikt zie je vanzelf opdracht wijzigen staan :)

Welkom bij helpdesk Tweakers.net voor dit gesprek betaald u €1,20 per minuut.
Misschien dat er een versie verschil is ofzo, maar ik kan toch écht niets inspreken hoor! Hetgeen ik bij opdracht wijzigen intype, dat is hetgeen men telefoon uitspreekt! Dus als ik "test" intype, dan hoor ik mijn telefoon bij spraakopdracht afluisteren "test" zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Noedels schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:37:
[...]

Misschien dat er een versie verschil is ofzo, maar ik kan toch écht niets inspreken hoor! Hetgeen ik bij opdracht wijzigen intype, dat is hetgeen men telefoon uitspreekt! Dus als ik "test" intype, dan hoor ik mijn telefoon bij spraakopdracht afluisteren "test" zeggen.
Ow lol, dacht dat je het daar kon wijzigen. Damn heb dat volgens mij toch echt een keer veranderd. Ik ga zoeken.

Edit; nee kan het ook inderdaad niet vinden. Zitten wel duidelijk nog wat fouten in de software daar want ik heb zelf een naam ingegeven maar als ik voor spraakaanpassingen verwijderen kies zegt hij wel dat ze verwijderd zijn maar blijft het toch gewoon mooi staan |:(

[ Voor 21% gewijzigd door digital-IMEI op 10-10-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik zie op mijn mobiele tel rekening een stuk of 9 sms-jes naar/vanaf nr 4010. Kan iemand hier bevestigen dat dit de aankoop-smsjes zijn van Nokia Maps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje aan de andere Voipbuster sms-ers hier. Ik heb er nu een stuk of 150 tot 200 gratis kunnen versturen. Maar sinds vanmiddag krijg ik de melding: 'sending failed, nog enough credit'.

Hebben jullie dat ook? Zit er een bepaalde limiet binnen een tijdsbestek, of is 150 gewoon DE limiet en moet je daarna betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
Sjengcity schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:49:
[...]

Heb je nu zelf die map speech aangemaakt en de zaak opnieuw geinstalleerd of wat heb je gedaan aangezien ik namelijk ook geen geluid heb.... :(

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 23:40
Viel me net op dat de accu deksel een beetje los hing. Blijkt dat de pootjes aan 1 kant zijn afgebroken. Ik zag op telecomtelecom.nl wel dat ze die dingen hebben maar vind 16,95 beetje veel. Iemand toevallig een goedkoper adresje ergens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Ik ben deze post ook el een tijd aan het volgen, maar lees vrij weinig klachten over het internet gedeelte, als ik bijvoorbeeld Hyves.nl open op de telefoon en hij is aan het inladen dan stopt hij ermee en krijg de melding dat het geheugen vol is en dat ik enkele applicaties moet sluiten.
Ik heb op dat moment dan helemaal niks aan staan.
Wat ik wel vrij vreemd vind is dat hij de ene keer wel helemaal kan inladen. is hier misschien een oplossing voor? dat je bijvoorbeeld wat meer ruimte kan vrij geven op bijvoorbeeld je sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Sjengcity schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:09:
[afbeelding]

Done:
  • Batterij levensduur test toegevoegd
  • Bookmark instellingen toegevoegd
  • Tip om het lettertype te wijzigen aangepast
.................
Ik heb eens gekeken naar dat bookmark-beheer. Maar ik zie geen mogelijkheid van "bewerken" anders dan "wis automat. bookm.", "naam wijzigen", "kop. nr. Bookmarks" en "verwijderen".

????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 02-10 14:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, ik gebruik m'n N95 met Hi Onbeperkt internet nu als modem voor m'n computer en het valt me op dat ik nu zonder proxy dus prima kan browsen.
Zij het allemaal wat langzamer met 128kb down, maar het werkt in ieder geval. Gisteren ook even al een korte sessie geprobeerd en in m'n online rekening en saldo-SMS is er nog niets te vinden aan kosten die ik nu zou maken.
Vraag me dus af of ik aan het einde van de maand op m'n rekening dus ga zien dat ik nu een post zit te plaatsen via m'n Hi internet. O-)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:42
schumi2004 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:06:

Wanneer er een font op je geheugenkaart staat, kan je de telefoon niet meer onder pc-suite aan de usb kabel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Henkpaulus schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:28:
Ik ben deze post ook el een tijd aan het volgen, maar lees vrij weinig klachten over het internet gedeelte, als ik bijvoorbeeld Hyves.nl open op de telefoon en hij is aan het inladen dan stopt hij ermee en krijg de melding dat het geheugen vol is en dat ik enkele applicaties moet sluiten.
Ik heb op dat moment dan helemaal niks aan staan.
Wat ik wel vrij vreemd vind is dat hij de ene keer wel helemaal kan inladen. is hier misschien een oplossing voor? dat je bijvoorbeeld wat meer ruimte kan vrij geven op bijvoorbeeld je sim?
Ik heb het over hyves anders aantal keer gehad. Heeft geen zin om plek vrij te maken op je sim want hij laad het altijd in je ram tijdens de sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
patrickt35 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:13:
[...]

Wanneer er een font op je geheugenkaart staat, kan je de telefoon niet meer onder pc-suite aan de usb kabel hangen.
Dat was er toch niet mee mis? Ging over de naamgeving van de fonts... toch? Of was het een extra toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Mau_Maus schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:38:
[...]

Dat was er toch niet mee mis? Ging over de naamgeving van de fonts... toch? Of was het een extra toevoeging?
klopt allebei. De bestandsnamen zoals ze eerst in de ts stonden klopten niet maar als je de telefoon op de computer aansluit als massa opslag werkt dat ook inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleD1980 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:05:
Viel me net op dat de accu deksel een beetje los hing. Blijkt dat de pootjes aan 1 kant zijn afgebroken. Ik zag op telecomtelecom.nl wel dat ze die dingen hebben maar vind 16,95 beetje veel. Iemand toevallig een goedkoper adresje ergens gezien?
ik kreeg hem gratis toen ik ook mijn display liet maken bij een nokiarepair shop ik zei dat ik het behoorlijk zwak vond dat zo'n ding het al na 6 weken begeeft dus zodoende gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Stimpy001 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:58:
[...]

Heb je nu zelf die map speech aangemaakt en de zaak opnieuw geinstalleerd of wat heb je gedaan aangezien ik namelijk ook geen geluid heb.... :(
nee de map speech stond nog op m'n oude sd van een eerdere installatie. Na de nieuwe installatie op een nieuwe sd maakte hij deze map niet meer aan om de een of andere reden.
Vandaar dat ik hem handmatig heb gekopieerd.
peerke63nl schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:07:
[...]

Ik heb eens gekeken naar dat bookmark-beheer. Maar ik zie geen mogelijkheid van "bewerken" anders dan "wis automat. bookm.", "naam wijzigen", "kop. nr. Bookmarks" en "verwijderen".

????
welke firmware versie heb je. Onder 12 zou het moeten werken.
Heb je het overigens wel met je eigen bookmarks geprobeerd of met die standaard nokia bookmarks?

[ Voor 61% gewijzigd door digital-IMEI op 10-10-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
(
Sjengcity schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:29:
[...]
nee de map speech stond nog op m'n oude sd van een eerdere installatie. Na de nieuwe installatie op een nieuwe sd maakte hij deze map niet meer aan om de een of andere reden.
Vandaar dat ik hem handmatig heb gekopieerd.
[...]
welke firmware versie heb je. Onder 12 zou het moeten werken.
Heb je het overigens wel met je eigen bookmarks geprobeerd of met die standaard nokia bookmarks?
Ik heb het geprobeerd met een zelf gebookmarkte pagina (KPN Vandaag) en met FW 12. nog wat....
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Sinds ik geupgrade heb naar PIT+ bij T-mobile draait mijn Slingplayer op mijn N95 foutloos via UMTS. Ik zag dat je tegenwoordig al voor 99 pond een Slingbox uit Engeland kunt importeren. De software om dit via Symbian te streamen kost 19 pond. Een en ander werkt echt perfect, zowel via Wifi als UMTS kijk ik al mijn TV-kanalen die ik thuis heb nu ook realtime (nou ja, seconde of twee verlies) onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Mau_Maus schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:26:
[...]
Naja er was ook iemand die er geen last van had. Ik had contact erover gehad met gsm-cover en ik krijg als het goed is vandaag gewoon gratis een nieuwe zwarte achterkant. En als die weer niet goed is ga ik gewoon weer mailen, en kijken of ze het kunnen testen.
Toch vind ik t vreemd dat er zo snel een response kwam van iemand met hetzelfde probleem. Geloof dat ik 't later ook nog ergens anders op internet heb gelezen. Anyway, er is een simpele resolutie - hoor graag of een ander frontje dat probleem niet heeft.

Ander probleem, ik krijg mijn N95 niet meer verbonden met Nokia PC suite, ik kan enkel de inhoud van de MicroSD kaart bekijken via explorer. Verbinden via PC suite geeft volgende vermelding:
"Er is geen beschikbaar verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt. De wizard wordt afgesloten". Dit terwijl ik een beschikbare bluetooth, infrarood én kabelverbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
XyberBorg schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:19:
[...]

Toch vind ik t vreemd dat er zo snel een response kwam van iemand met hetzelfde probleem. Geloof dat ik 't later ook nog ergens anders op internet heb gelezen. Anyway, er is een simpele resolutie - hoor graag of een ander frontje dat probleem niet heeft.

Ander probleem, ik krijg mijn N95 niet meer verbonden met Nokia PC suite, ik kan enkel de inhoud van de MicroSD kaart bekijken via explorer. Verbinden via PC suite geeft volgende vermelding:
"Er is geen beschikbaar verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt. De wizard wordt afgesloten". Dit terwijl ik een beschikbare bluetooth, infrarood én kabelverbinding heb.
Heb je dus een extra font op je geheugenkaart staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
patrickt35 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:23:
[...]

Heb je dus een extra font op je geheugenkaart staan?
Ik had het hier niet over fonts, maar over het lezen van het telefoongeheugen in z'n algemeenheid. Ik kan alleen de microsd kaart openen via explorer als deze in de telefoon zit. Wil echter ook bijvoorbeeld Z:\ van de telefoon via explorer kunnen browsen en krijg via PC Suite simpelweg geen verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
XyberBorg schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:38:
[...]

Ik had het hier niet over fonts, maar over het lezen van het telefoongeheugen in z'n algemeenheid. Ik kan alleen de microsd kaart openen via explorer als deze in de telefoon zit. Wil echter ook bijvoorbeeld Z:\ van de telefoon via explorer kunnen browsen en krijg via PC Suite simpelweg geen verbinding
Je kan dan alleen C openen, dat is je tel geheugen. Kijk is op je tel bij instellingen, verbindingen en dan bij usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
XyberBorg schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:19:
[...]

Nou ik had vandaag die nieuwe gehad. Precies zelfde probleem en deze misde zelfs de volume knoppen haha. Ik heb gelijk mailtje gestuurd. Ik merk het wel. Maar goed samen met deep plum achterkant is ie ook mooi, maar toch jammer.

[ Voor 24% gewijzigd door Mau_Maus op 11-10-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
ah zo kut. Lekker hier aan het reageren. Out of memory melding en bam. Me hele structuur weg van mappen en verplaatsing van items in de menu's alles zit weer onder toepassingen. Naja ik moet nog steeds resetten. Hopelijk snel de nieuwe fw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:11:
Hmm, ik gebruik m'n N95 met Hi Onbeperkt internet nu als modem voor m'n computer en het valt me op dat ik nu zonder proxy dus prima kan browsen.
Zij het allemaal wat langzamer met 128kb down, maar het werkt in ieder geval. Gisteren ook even al een korte sessie geprobeerd en in m'n online rekening en saldo-SMS is er nog niets te vinden aan kosten die ik nu zou maken.
Vraag me dus af of ik aan het einde van de maand op m'n rekening dus ga zien dat ik nu een post zit te plaatsen via m'n Hi internet. O-)
Ikzelf gebruik het nu al een maand of 2 3 vaak in de trein als modem voor me laptop. heb tot nu toe ook nog niks gemerkt aan extra kosten, dus gewoon doorgaan :)
Ook gebruik ik het bijna dagelijks voor voip met fring, ben tot nu toe flink tevreden over Hi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
XyberBorg schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:38:
[...]

Ja, je had het over telefoon geheugen. Maar wanneer er een font op je geheugenkaart staat, kan je de telefoon alleen nog maar openen op gegevensoverdracht, en je telefoongeheugen kan je niet meer benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Mau_Maus schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 01:31:
ah zo kut. Lekker hier aan het reageren. Out of memory melding en bam. Me hele structuur weg van mappen en verplaatsing van items in de menu's alles zit weer onder toepassingen. Naja ik moet nog steeds resetten. Hopelijk snel de nieuwe fw
Ik heb precies hetzelfde, heb alleen geen "Out of memory" melding gezien, dus vroeg me af hoe dit ineens kon.

Ga dit weekend ook een hard reset uitvoeren en alles weer netjes terug in mappen zetten (media, navigatie, games etc.). En dan hou ik lekker de 3.0 versie van Nokia Maps _/-\o_

Heb trouwens ook het zwarte frontje geplaatst, geen batterij-probleem, maar als ik rechtsonder op de body druk, start de Gallerij op. Niet helemaal top dus, maar ja, wat kun je verwachten voor nog geen tientje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:52:
Nog even een vraagje aan de andere Voipbuster sms-ers hier. Ik heb er nu een stuk of 150 tot 200 gratis kunnen versturen. Maar sinds vanmiddag krijg ik de melding: 'sending failed, nog enough credit'.

Hebben jullie dat ook? Zit er een bepaalde limiet binnen een tijdsbestek, of is 150 gewoon DE limiet en moet je daarna betalen?
Klein kickje, want t gaat zo hard hier! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Tweakman schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:18:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, heb alleen geen "Out of memory" melding gezien, dus vroeg me af hoe dit ineens kon.

Ga dit weekend ook een hard reset uitvoeren en alles weer netjes terug in mappen zetten (media, navigatie, games etc.). En dan hou ik lekker de 3.0 versie van Nokia Maps _/-\o_

Heb trouwens ook het zwarte frontje geplaatst, geen batterij-probleem, maar als ik rechtsonder op de body druk, start de Gallerij op. Niet helemaal top dus, maar ja, wat kun je verwachten voor nog geen tientje ...
Ja maar heb je het volledig getest dan? Want met orginele cover geen probleem. Maar met die gaat de batterij in standby na 6 uur leeg.. Door volgens mij de gallerij knop die die indrukt... Het blijft vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
patrickt35 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 02:03:
[...]

Ja, je had het over telefoon geheugen. Maar wanneer er een font op je geheugenkaart staat, kan je de telefoon alleen nog maar openen op gegevensoverdracht, en je telefoongeheugen kan je niet meer benaderen.
juist wel, want je kan dan verbinden via pc suite... En dan kan je bij je tel. geheugen gekomen. Via file browser bijv. Alleen wil je echt bij je geheugenkaart als cardreader (dus goede snelheid en alle bestanden zichtbaar) Dan moet je even je tel opstarten zonder gehuegenkaart, en na opstarten erin doen. Zodat ie niks laad vanaf je geheugenkaart. En als dat nog problemen geeft, staat in de SP een manier waardoor je 100% niks laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
peerke63nl schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:07:
[...]

????
Je opent je internet en gaat vervolgens naar je bookmarks (waar ie default mee op start)
Selecteer een bookmark (startpage (oranje icoon meen ik) doet ie niet) -> bookmarkbeheer -> bewerken -> toegangspunt en kies hier je toegangspunt voor deze bookmark.

Let wel op dat de default settings voor internet ook een toegangspunt heeft en niet op elke "altijd vragen" staat!!! instellingen -> algemeen -> toegangspunt

Misschien niet het juiste vraagje hier maar ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de meeste hier nu voor apps gebruiken op hun N95, vind namelijk jammer dat er zo weinig reviews in het s60 3rd edition software topic gedaan wordt dus misschien hier meer kans

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 11-10-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:38:
[...]

Je opent je internet en gaat vervolgens naar je bookmarks (waar ie default mee op start)
Selecteer een bookmark (startpage (oranje icoon meen ik) doet ie niet) -> bookmarkbeheer -> bewerken -> toegangspunt en kies hier je toegangspunt voor deze bookmark.
Misschien scrollt ie bij zijn bookmark niet naar beneden. Ik zag dat ook niet direct.
Misschien niet het juiste vraagje hier maar ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de meeste hier nu voor apps gebruiken op hun N95, vind namelijk jammer dat er zo weinig reviews in het s60 3rd edition software topic gedaan wordt dus misschien hier meer kans
Nstarter
Timebar
Voice Inbox
MiniGPS
IM+
Route66
LCG JUkebox
Coreplayer
Opera
Resco photo viewer
Nokia share 3.0cCam
scanR
Hourpower
DivxPlayer
Fexplorer
Officesuite
Nsysinfo
Tunin.fm
HandyTaskman
Smartlight
S60Spoton/Ntorch
SymTorrentLights On
D! Beta
Wwigo
X-plore
Fexplorer
TurboMSN
Truphone
Im+ for Skype
Advance Device Lock
Screenshot
Conversation
OperaMiniVNC+
MobileRar
eBuddyBeta
GoogleMaps
MGMaps
VoipBuster

Dit staat er allemaal nu in.. aantal dingen ook weer verwijderd. Ik heb nog meer apps die niet geinstalleerd zijn. En niet alles is even chill, maar dan ben je al stuk op weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Mau_Maus
Is nog al een lijstje zeg.

Een hele hoop komen me wel bekend voor. Ik zal er eens een paar uit pikken en eens gaan lezen wat wat nu is, wellicht wel leuk voor mijn n95 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sluit ik de usb verbinding af voordat ik de kabel er uit haal? Nu geeft ie elke keer een melding dat ik data kan verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomhster schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:29:
Sinds ik geupgrade heb naar PIT+ bij T-mobile draait mijn Slingplayer op mijn N95 foutloos via UMTS. Ik zag dat je tegenwoordig al voor 99 pond een Slingbox uit Engeland kunt importeren. De software om dit via Symbian te streamen kost 19 pond. Een en ander werkt echt perfect, zowel via Wifi als UMTS kijk ik al mijn TV-kanalen die ik thuis heb nu ook realtime (nou ja, seconde of twee verlies) onderweg.
De slingbox lijkt me ook wel interesant, is alleen dat het uit Engeland te bestellen is upc is ermee bezig alleen is die nog niet op de markt, ik ga er ook wel 1 kopen en misschien uit Engeland bestellen, weet jij misschien een adres in Nederland waar die te verkrijgen is nu al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:57:
Hoe sluit ik de usb verbinding af voordat ik de kabel er uit haal? Nu geeft ie elke keer een melding dat ik data kan verliezen?
Rechtsonderin je taakbalk heb je als het goed is een icoontje van hardware die op de usb-poort zit. Als je hier met je rechtermuisknop op klikt kun je kiezen voor 'hardware veilig verwijderen'.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, nog een vraagje ik krijg steeds de medling "kan massaopslag modus niet activeren, geheugenkaart wordt gebruikt door andere toepassing". Enig idee wat dat is, als ik kijk welke applicaties actief zijn, zie ik niks staan??

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
net een N95 in bezit. Heb een backup van oa. mn contacten via PC Suite gedaan (had een N70 hiervoor). Heb de N95 ge-update, staan er ook allemaal netjes in nu. Probleem is dat ik alleen maar nummers zie van mensen die me bellen of sms'en. Terwijl ze allemaal gewoon in de contactenlijst staan. Doe ik iets verkeerd of moet er nog een instelling aangezet worden?
Thx

Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:52:

Ik heb die melding gisterenavond ook ineens gekregen, terwijl ik er tot dan toe niet meer dan 50 heb verstuurd. Het ziet er naar uit dat voipbuster de boel heeft dichtgegooid voor gratis gebruikers. Betaald SMS-en is uiteraard minder aantrekkelijk dan gratis sms-en, maar je kunt dat via voipbuster al voor 5 ct per sms doen. Nu betaal ik via Vodafone 29 ct. voor al mijn smsjes naar het buitenland ( naar binnenland gaat vanuit de belbundel). In mijn geval is betaald sms-en via voipbuster naar het buitenland dus een goede oplossing, maar gratis is uiteraard beter! ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:23:
[...]

De slingbox lijkt me ook wel interesant, is alleen dat het uit Engeland te bestellen is upc is ermee bezig alleen is die nog niet op de markt, ik ga er ook wel 1 kopen en misschien uit Engeland bestellen, weet jij misschien een adres in Nederland waar die te verkrijgen is nu al ?
Wil ik ook wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In nederland zal er vast wel een webshop zijn die m verkoopt maar uit mijn hoofd dacht ik dat je ook een abbo moet afsluiten maar dat weet ik niet zeker. Overigens is eBay ook een optie om er een te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:13:
[...]

In nederland zal er vast wel een webshop zijn die m verkoopt maar uit mijn hoofd dacht ik dat je ook een abbo moet afsluiten maar dat weet ik niet zeker. Overigens is eBay ook een optie om er een te kopen...
Ja ok, maar ik koop liever niet via ebay. Maar inderdaad staat me iets van bij dat je abbo moet aflsuiten, maar die gozer zegt het werkend te hebben... In principe is het toch een dingaal streamen via de box... die je dan via applicatie op je phone kan benaderen via ip ofzo en een wachtwoord? Zou echt geweldig zijn.

Misschien wil tomhster wel een korte uitleg geven iover hoe het werkt en ook welke dingen je precies nodig hebt.. welke box enzo/

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 11-10-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je geen abbo nodig, alleen een vaste internet aansluiting plus eenmalig de kosten om het programma werkend op je mobiel te krijgen, verder kan je het ook via je bv je laptop gebruiken als je wireless internet heb, correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:29
Hallo,

Ik geloof niet dat deze vraag in dit topic thuishoort maar om er een nieuw topic voor te gaan openen leek me nog minder geschikt. Ik wil namelijk een N95 aanschaffen maar zit een beetje in de clinche met de abonnementen. Weten de tweakers hier misschien een aantal goede/voordelige abonnementen die er op dit moment zijn?

Ik zie overal Tmobile aanbiedingen staan maar die zijn samen met het Relax abonnement. Daar kan je niet meer SMS'en zonder dat je een bundel erbij moet komen. Het liefst heb ik alles uit 1 bundel (zoals het Flex abonnement)

bedankt

[ Voor 24% gewijzigd door killingdjef op 11-10-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

killingdjef schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:57:
Hallo,

Ik geloof niet dat deze vraag in dit topic thuishoort maar om er een nieuw topic voor te gaan openen leek me nog minder geschikt. Ik wil namelijk een N95 aanschaffen maar zit een beetje in de clinche met de abonnementen. Weten de tweakers hier misschien een aantal goede/voordelige abonnementen die er op dit moment zijn?

Ik zie overal Tmobile aanbiedingen staan maar die zijn samen met het Relax abonnement. Daar kan je niet meer SMS'en zonder dat je een bundel erbij moet komen. Het liefst heb ik alles uit 1 bundel (zoals het Flex abonnement)

bedankt
www.telecomvergelijker.nl

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 19:22
killingdjef schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:57:
Hallo,

bedankt
Je zegt het al zelf: deze vraag hoort niet in het topic thuis, en ook niet als een nieuw topic, zelf zoeken is de oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:29
Had ik al bekeken alleen staan niet alle abonnementen erop. Toevallig kwam ik op Studentmobiel (geloof ik) en daar stond hij goedkoper als in de vergelijker. Telecomvergelijker heeft helaas dus niet -alle- abonnementen, waardoor het best onoverzichtelijk is
Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.