Ik heb zojuist alle N95 delen doorzocht op mij probleem dat ik middels WLAN geen Mediabestanden kan vinden op mijn PCs thuis. Ik kan prima draadloos internetten met mijn N95 ( WLAN toegangspunt ooit aangemaakt), maar wanneer ik onder Galerij kies voor Eigen Netwerk, moet ik WLAN-sleutel invoeren waarna N95 blijft zoeken naar mediabestanden op mijn thuis-PCs, maar niks kan vinden. Ik kwam 2 mensen met hetzelfde probleem tegen en slechts 1 post die een oplossing aandroeg om UPnP aan te zetten. Dat verhelpt mijn probleem echter niet; ik kan nog steeds geen bestanden vinden met mijn N95.
Ik heb een laptop met XP erop die via WLAN hangt aan een draadloze D-Link DGL-4300 router. Nogmaals, via deze router kan ik prima draadloos internetten op mijn N95, maar ik kan geen draadloos contact maken met PCs in mijn thuisnetwerk, ook niet met bedrade PCs. Op alle PCs staan bepaalde mappen op share en kan ik onder Netwerklocaties op die PCs mijn router als UPnP-apparaat zien staan ten teken dat UPnP inderdaad aanstaat. SSID staat ook aan in mijn router.
Ik wil dus simpelweg met mijn N95 draadloos connecten met 1 van mijn PCs in het WLAN om vervolgens bestanden vanaf die PCs naar mijn N95 te kunnen kopieeren of andersom. Voor dat laatste moet je onder Menu>Instrumenten>Eigen netwerk "delen" aanzetten. Niets helpt echter!
Hoe krijg ik het voor elkaar?
[
Voor 5% gewijzigd door
sl1200 op 02-10-2007 22:54
]