Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.834 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:42:
Iemand al 8GB microSD Cards gespot?
(schijnt te werken in de N95)
Nou heb me suf gezocht maar denk niet dat deze er al is dus dat deze zou werken lijkt me ook een vaag verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danielson schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:01:
[...]

Ik heb ze ook naast elkaar draaien, geen problemen tegengekomen :)
wat moet je in godsnaam met 3 navigatiesystemen op een mobiel. Ben je zo onzeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:19:
[...]

wat moet je in godsnaam met 3 navigatiesystemen op een mobiel. Ben je zo onzeker?
Het is altijd handig om iig 1 goede extra alternatief te hebben, ik ben niet zo een fan van die nav-software van Nokia, dus lijkt het mij handig om naast Route66 ook TomTom(die ik beter vind qua programma) te hebben. Enige nadeel van Tomtom is natuurlijk dat je ook een externe gps-muis moet gebruiken.

Heb vaak gehad dat ik zonder gps muis van huis vertrok en later er spijt van kreeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Nog een vraagje: waar staat de install directory van de Nokia N95, gewoon op de C-schijf toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 19:22
schumi2004 schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:18:
[...]

Nou heb me suf gezocht maar denk niet dat deze er al is dus dat deze zou werken lijkt me ook een vaag verhaal
Ze bestaan toch echt al ;) Alleen nog niet verkrijgbaar in NL, maar dat komt vast wel nu de 6GB ook al beschikbaar zijn.

In deel 6 ofzo stond ook al een afbeelding van een N95 met 8GB kaartje, even plaatje opgezocht:

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/5795/n958gbhy6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Sharky schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:34:
is er al iemand die me kan vertellen waarom ik niet zie op het standby scherm dat ik afspraken heb? Ook al staat er voor die dag een vergadering of iets van een memo dan nog staat er 'geen items vandaag'.
om maar even op mezelf terug te komen, nu zie ik opeens wel de afspraken voor vandaag en morgen in het standby scherm staan. Geen idee waarom nu opeens wel maar ik vind het best zo. :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:19:
[...]

Ik vind TomTom persoonlijk fijner dan R66, maar met TomTom heb ik mijn externe ontvanger nodig, en aangezien ik die niet altijd bij me heb komt R66 af en toe ook wel van pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:05
beginners vraag maar ik kan hem op het forum niet terugvinden
heb het Live pakket gedownload om te kunnen msn-en
op het moment dat ik hem wil installeren krijg ik de error "certificaat is nog niet geldig of verlopen of de datum instelling van het toestel is onjuist. heb de datum een jaar terug gezet maar dit helpt ook niet.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:30
tumble_nl schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:27:
beginners vraag maar ik kan hem op het forum niet terugvinden
heb het Live pakket gedownload om te kunnen msn-en
op het moment dat ik hem wil installeren krijg ik de error "certificaat is nog niet geldig of verlopen of de datum instelling van het toestel is onjuist. heb de datum een jaar terug gezet maar dit helpt ook niet.
Iemand enig idee?
SIGNEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

franssie

Save the albatross

Ik heb nu twee oudere topics doorzocht en ik heb deze helemaal mee-gelezen maar zie iets over het hoofd over dat singen.
Ik heb in de instellingen ingesteld dattie alle software mag accepteren en mij is er (dus) nog nooit om gevraagd.
Waarvoor is dat signen dan eigenlijk nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 30-09-2007 18:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 20:10

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik heb hem gewoon via downloads gehaald op de telefoon.
Aanklikken, downloaden, installeren, configureren en MSNen.
Hoefde niks te signen.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
franssie schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:30:
[...]

Ik heb nu twee oudere topics doorzocht en ik heb deze helemaal mee-gelezen maar zie iets over het hoofd over dat singen.
Ik heb in de instellingen ingesteld dattie alle software mag accepteren en mij is er (dus) nog nooit om gevraagd.
Waarvoor is dat signen dan eigenlijk nodig?
Signen is voor illegaal, ontwikkel en sommige gratis software. Het is een soort keurmerk. Wanneer iets door de fabrikant al gesigned is, dan kan elke telefoon deze installeren. Bij ontwikkelsoftware die bepaalde functies van de telefoongebruikt, moet je die eerst signen om die te kunnen gebruiken. Dan geef je aan de hand van je eigen imei-nummer toestemming om die app te gebruiken. Sommige gratis sofware hebben geen zin om die proceduren te doorlopen, dus vragen ze je om zelf te signen.
CoolHead621 schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:42:
[...]

Ik heb hem gewoon via downloads gehaald op de telefoon.
Aanklikken, downloaden, installeren, configureren en MSNen.
Hoefde niks te signen.
Ik denk dat ze toch een bepaalde periode hebben opgegeven dan om dat msn te installeren via Downloads! Misshcien bij app certificaten uitzetten? En de datum 1 maand terug van je telefoon ofzo ipv een jaar?

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 30-09-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Laatst online: 02-10 21:05
certificaten staat uit heb de datum 1 en 2 maanden terug gezet maar geen resultaat.
hoop dat iemand snel een certifikaat voor me kan maken zodat ik hem eventueel van een externe bron kan downloaden en zelf signen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Laatst online: 29-09 20:10

CoolHead621

Enjoy every moment

Mau_Maus schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:06:
[...]

Signen is voor illegaal, ontwikkel en sommige gratis software. Het is een soort keurmerk. Wanneer iets door de fabrikant al gesigned is, dan kan elke telefoon deze installeren. Bij ontwikkelsoftware die bepaalde functies van de telefoongebruikt, moet je die eerst signen om die te kunnen gebruiken. Dan geef je aan de hand van je eigen imei-nummer toestemming om die app te gebruiken. Sommige gratis sofware hebben geen zin om die proceduren te doorlopen, dus vragen ze je om zelf te signen.

[...]

Ik denk dat ze toch een bepaalde periode hebben opgegeven dan om dat msn te installeren via Downloads! Misshcien bij app certificaten uitzetten? En de datum 1 maand terug van je telefoon ofzo ipv een jaar?
Het is zeker niet voor een bepaalde periode gedaan,
Kan hem nu nog steeds downloaden en installeren.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguruuu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-07-2023
De certificaat data kijken......

Na download van het bestand, even anders klikken en op eigenschappen drukken.

Op Algemeen staat beneden 3 data's
Gemaakt
Gewijzigd <------------ Dit data aan houden als uitgangspunt.
Laats geopend

Een maand of een paar dagen later je datum van je tel. instellen dan de data die bij de Gewijzigde staat.
Installeren, laten werken, tel. uitzetten, aanzetten, datum herstellen op juiste data.

Werkte bij de install. van de tomtom bij die vriend.

Thnx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguruuu
Heb gister een 6 GB en zwarte covers besteld, even kijken.

? ? heb ik nu een tussen versie ? ?

hahahahaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal,

Laatst merk ik dat de intern gps er heel lang over doet om een fix te krijgen. Normaal deed hie minder dan een minuut en nu is die in 5 minuten nog niet klaar! V12.0.013 (19-6-2007)
Als je nog meer wacht dan pas krijg je de fix.... Ligt het aan de software? Of eerder aan de GPS kaart zelf.....

Als het aan de software ligt, wat kan ik er aan doen?? Ik deed de (hardreset?) *#7370# (denk ik want alles was weg) maar het had niet geholpen...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:49:
Hi allemaal,

Laatst merk ik dat de intern gps er heel lang over doet om een fix te krijgen. Normaal deed hie minder dan een minuut en nu is die in 5 minuten nog niet klaar! V12.0.013 (19-6-2007)
Als je nog meer wacht dan pas krijg je de fix.... Ligt het aan de software? Of eerder aan de GPS kaart zelf.....

Als het aan de software ligt, wat kan ik er aan doen?? Ik deed de (hardreset?) *#7370# (denk ik want alles was weg) maar het had niet geholpen...

Alvast bedankt!
Ik heb dat ook regelmatig. Ene keer binnen de minuut, de andere keer 5 minuten! Erg irri, maar volgens mij weinig aan te doen! Je hebt de laatste fw al, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
Ik heb me al helemaal suf lopen zoeken, maar ik kan eigenlijk nergens vinden hoe ik smilies op men N95 kan krijgen!

Heb wel ergens in een van de voorgaande topics gelezen dat het wel mogelijk is, maar hier stond helaas niet bij hoe je dat doet....

Wie heeft voor mij het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:40
Noedels schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:11:
Ik heb me al helemaal suf lopen zoeken, maar ik kan eigenlijk nergens vinden hoe ik smilies op men N95 kan krijgen!

Heb wel ergens in een van de voorgaande topics gelezen dat het wel mogelijk is, maar hier stond helaas niet bij hoe je dat doet....

Wie heeft voor mij het antwoord?
Deze staan niet standaard in de telefoon maar kun je wel bijvoorbeeld toevoegen aan je woordenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Laatst online: 15-02 13:18
nieuws: Nokia wil navigatiefabrikant Navteq inlijven

Kan dit gaan betekenen dat Nokia via firmware-updates het installeren van andere navigatie-software (die met de interne GPS van de N95 werkt) onmogelijk maakt? Ik zie het al gebeuren dat je impliciet aan een navigatie-abonnement van Nokia vast zit, als je een N95 bezit (= koppelverkoop, ongeveer zoals bij iPod en iTunesStore?).

[ Voor 0% gewijzigd door TweakMij op 01-10-2007 10:17 . Reden: Typo's verwijderd ]

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
TweakMij schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:16:

Kan dit gaan betekenen dat Nokia via firmware-updates het installeren van andere navigatie-software (die met de interne GPS van de N95 werkt) onmogelijk maakt? Ik zie het al gebeuren dat je impliciet aan een navigatie-abonnement van Nokia vast zit, als je een N95 bezit (= koppelverkoop, ongeveer zoals bij iPod en iTunesStore?).
Ik zou geen reden weten waarom ze dat zouden doen, in principe hadden ze dat nu ook al kunnen doen.

En dan nog, hoe willen ze ervoor zorgen dat je geen andere navi-software installeerd? Dat is niet te controleren. Wat ze in de toekomst wel zouden kunnen doen is de api voor de GPS chip niet meer vrij geven maar dat heeft voor de N95 geen nut omdat dat al gedaan is.

Nee zie dit niet zo 123 gevolgen hebben, zal eerder zijn om degelijke navi-software op telefoons te kunnen leveren en natuurlijk om hun eigen navi-devices wat te kunnen uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01

robertwebbe

Robert Webbe

Ik zat net even met de functie "Downloaden" te spelen en zag dat er nieuw item bijgekomen was: N95 diensten. Als je deze selecteert krijg je twee applicaties te zien: Foreca Europe en scanR.

Foreca Europe
"Award-winning FlashWeather Europe shows current conditions and 4-day weather forecasts for major European locations and surroundings as animated maps."
Als je hem start kun je hem 1 dag gratis uitproberen. Een licentie voor 10 dagen kost € 1,80 en een jaar kost € 19,90.
Mooie flash applicatie! Toch houd ik hem maar bij de gratis buienradar, daar heb ik genoeg aan.

scanR
"scanR turns your camera phone into a scaner, copier and fax. Get clean photos of whiteboards, documents and business cards, receive a PDF file, electronic contact or fax, and search your scans online."
Als je hem start mag je hem 14 dagen gratis uitproberen. Een maand licentie kost € 2,70 en een jaar licentie € 30,00.
Helaas krijg ik het niet aan de praat. Na installatie sluit de applicatie direct af na het starten er van. Wellicht komt het in conflict met Shozu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
Sjengcity schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:15:
[...]
Deze staan niet standaard in de telefoon maar kun je wel bijvoorbeeld toevoegen aan je woordenlijst.
Hoe bedoel je dat? dat je dan de tekencombinaties zoals :) ;) enz.. toevoegd als "woord"?
Dat houdt dus in dat op je eigen telefoon die smilies alsnog niet als smile getoond worden, maar bij de ontvanger dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scanR en Shozu beide geïnstalleerd, scanR werkt feilloos, dus aan Shozu ligt het niet.
tenzij: Shozu staat op telefoongeheugen, scanR op extern geheugen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg telkens bij het installeren van de nieuwe firmware versie de volgende fout:

"Het downloaden van het software-updatepakket is mislukt. De dienst is mogelijk niet beschikbaar of uw internetverbinding functioneert mogelijk niet correct. Probeer het later opnieuw".

Ik heb wel gewoon verbinding met Internet

Ik heb weliswaar een Tmobile Branded, maakt dat nog uit :? .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 12:12 . Reden: Tmob branded versie van N95 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-AH
  • Laatst online: 16-05 00:58
onlangs langs de dixons geweest voor een 4gb microSD (nee, niet duur want krijg korting).
bleek uitverkocht, en toen bleek ook nog eens dat de verkoper ook de 4gb had met de N95, en hij vertelde dat de telefoon heel langzaam word, met name in de galerij met bijvoorbeeld foto's kijken!

maargoed, word de telefoon werkelijk langzamer nadat je 4gb erin heb zitten?

Ga dan liever voor 2x 2gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb sinds vorige week vrijdag ook een N95, maar het valt me op dat de batterij echt ontzettend snel leeg gaat. Iemand misschien een idee waardoor dit zou kunnen komen?

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01

robertwebbe

Robert Webbe

M-AH schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:01:
onlangs langs de dixons geweest voor een 4gb microSD (nee, niet duur want krijg korting).
bleek uitverkocht, en toen bleek ook nog eens dat de verkoper ook de 4gb had met de N95, en hij vertelde dat de telefoon heel langzaam word, met name in de galerij met bijvoorbeeld foto's kijken!

maargoed, word de telefoon werkelijk langzamer nadat je 4gb erin heb zitten?

Ga dan liever voor 2x 2gb.
Als je er 4 GB aan foto's gaat opslaan, dan kan ik me voorstellen dat het maken en tonen van de tumbnails voor de nodige vertraging gaat zorgen als die allemaal in dezelfde map staan. Ik denk dat je dan beter mapjes en submapjes kunt maken, dan heb je daar geen last meer van.

Ik heb zelf ook een 4 GB (Sandisk) erin en heb er een tiental foto's opstaan. Ik vind niet dat die langzamer is dan de standaard meegeleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:57:
Ik krijg telkens bij het installeren van de nieuwe firmware versie de volgende fout:

"Het downloaden van het software-updatepakket is mislukt. De dienst is mogelijk niet beschikbaar of uw internetverbinding functioneert mogelijk niet correct. Probeer het later opnieuw".

Ik heb wel gewoon verbinding met Internet

Ik heb weliswaar een Tmobile Branded, maakt dat nog uit :? .
Als het goed is niet (die heb ik nl ook en dat werkt) - waarmee ben je aan het updaten, met PC suite of met de speciale updater?
TweakMij schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:16:

Navteq is niet met name maker van software maar een kaartenmaken (staat ook niet goed in nieuws post). Hiermee koopt Nokia een stukje onafhankelijkheid (je hebt immers zelf je kaarten materiaal).
Om dezelfde reden is TomTom ook in gesprek met hun kaartenmaker (waarvan ik zo 123 niet op de naam kan komen, ook Nederlands bedrijf dacht ik).

[ Voor 42% gewijzigd door franssie op 01-10-2007 12:45 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:41:
[...]

Als het goed is niet (die heb ik nl ook en dat werkt) - waarmee ben je aan het updaten, met PC suite of met de speciale updater?
Ik gebruik gewoon de PC update software van de Nokia site.
Geen PC Suite of on the air update.
Bedoel je de nemesis updater ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:53:
[...]
Ik gebruik gewoon de PC update software van de Nokia site.
Geen PC Suite of on the air update.
Bedoel je de nemesis updater ?
Ik bedoel de nokia software van hun site zoals die in de TS staat. Raar dat het bij jou niet werkt en fout gaat op de download. Zeker weten voldoende schijfruimte? Anders weet ik het ook niet.

__________________________________-something completely different________________________
[quote]Mau_Maus schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:06:
[...]
[...]
Mau_Maus thanks voor de uitleg!

[ Voor 45% gewijzigd door franssie op 01-10-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal,

Alvast bedankt!
Hier heb ik indd ook last van.
Alleen doet die van mij er bijna altijd minimaal 5 minuten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:24:
[...]

Ik bedoel de nokia software van hun site zoals die in de TS staat. Raar dat het bij jou niet werkt en fout gaat op de download. Zeker weten voldoende schijfruimte? Anders weet ik het ook niet.
ja die download/setup gebruik ik ook.
Ik zal het eens op een andere pc proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om de n95 te gebruiken als een soort van GPS muis op de computer?

Zo ja met welk programma kan dit dan?

Alvast bedankt voor de reactie`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik zie dat Flash Lite 3 klaar is. Maar ik kan alleen lezen dat het op nieuwe apparaten komt... Flash zit ingebakken in de N95. Dus als het goed is kan je het niet zelf updaten, maar moet dat met een firmware-upgrade. Heeft iemand ergens gelezen of het dus ook op huidige uitgebrachte telefoons gaat komen?

Ik hoop dat echt. Lekker ECHT Youtube kijken...

nieuws: Adobe introduceert nieuwe Flash-software voor mobieltjes

[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 01-10-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Laatst online: 10-05 02:04
Is het mogelijk om bij Route 66 de kaart op "uitgezoomd" (zoom>naar volledige kaart) te laten staan? Als ik dit namelijk doe dan springt de kaart na een paar seconden weer terug naar 500 meter range. Wanneer ik visueel moet vliegen onder slechtere weersomstandigheden is het handig om positie via GPS te bevestigen. 500 meter range is met 200km/uur en 3000 voet hoogte niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Laatst online: 18-03-2021
RobertRedCap schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:46:
[Nav4all] je moet je waarschuwingsgeluiden aan zetten dan heb je wel stemmen, kwam ik na 2 maanden achter...........
d:)b Thanks! Die had ik idd uit staan omdat ik de 'fotoklik' niet wil horen.
robertwebbe schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:57:
scanR
(...) Helaas krijg ik het niet aan de praat. Na installatie sluit de applicatie direct af na het starten er van. Wellicht komt het in conflict met Shozu.
Is Shozu een aanrader? Ik gebruik namelijk de ingebakken uploadtool om foto's naar mijn Flickr account te uploaden, en dat bevalt goed. Shozu doet dat toch ook? Of kan je daar nog meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
XyberBorg schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:16:
Is het mogelijk om bij Route 66 de kaart op "uitgezoomd" (zoom>naar volledige kaart) te laten staan? Als ik dit namelijk doe dan springt de kaart na een paar seconden weer terug naar 500 meter range. Wanneer ik visueel moet vliegen onder slechtere weersomstandigheden is het handig om positie via GPS te bevestigen. 500 meter range is met 200km/uur en 3000 voet hoogte niet genoeg.
haha lol! jij gebruikt je gps om in de lucht te navigeren!?
waar een N95 welniet goed voor is! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33

WoutF

Hoofdredacteur
IMadeLove2MyN95 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:26:
[...]

d:)b Thanks! Die had ik idd uit staan omdat ik de 'fotoklik' niet wil horen.

[...]

Is Shozu een aanrader? Ik gebruik namelijk de ingebakken uploadtool om foto's naar mijn Flickr account te uploaden, en dat bevalt goed. Shozu doet dat toch ook? Of kan je daar nog meer mee?
Shozu kan ook Geotaggen met de ingebouwde GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

XyberBorg schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:16:
Je kan natuurlijk beter even sparen voor een luchtvaart GPS (moet tweedehands toch wel te vinden zijn zo'n Garmin). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

KSH schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:21:
Heeft iemand toevallig ook de ervaring met het open schroeven van de frontcover (en bij het fixen van de slider) dat een paar schroeven met Torx 5 en een andere paar schroeven met Torx 6 geopend moeten worden?

Heb momenteel een probleem dat ik 2 schroeven niet open gedraaid krijg met beide schroevedraaiers (en dat nota bene aan de kant van de goede slider dus linkerkant).

Iemand hier ervaring/oplossing mee/voor? (Ga liever niet naar NSP ivm 'gezeik over zelf fixen van problemen).
Ja hier ook gehad, ik heb gemerkt dat Torx-5 van het ene merk niet altijd hetzelfde is als een Torx-5 van het andere merk. Ik weet in ieder geval dat het setje van de Gamma wel goed werkt in alle schroevjes (t-5 voor de zijkanten dus, past helemaal precies)

Ik heb nu in totaal 2 setjes mini torxjes, eentje bij een gsmzaakje gekocht en eentje in de gamma omdat de eerste dus totaal niet past.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
martincm schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:55:
[...]

Ja hier ook gehad, ik heb gemerkt dat Torx-5 van het ene merk niet altijd hetzelfde is als een Torx-5 van het andere merk. Ik weet in ieder geval dat het setje van de Gamma wel goed werkt in alle schroevjes (t-5 voor de zijkanten dus, past helemaal precies)

Ik heb nu in totaal 2 setjes mini torxjes, eentje bij een gsmzaakje gekocht en eentje in de gamma omdat de eerste dus totaal niet past.
Torx is torx. Hierin is elk merk van gereedschap hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguruuu
Ech nie,

Ene Torx is de ander nie,

Want het zit zo, de fabricage van de kleine torx moet zeer fijn gebeuren, doen ze allemaal.

Daarna moeten ze gehard worden incl. beschermingslaag, DIT doet niet iedereen. (fabricage bestellers)

Zij laten er een DIKKE laag verf/chroom op doen.(goedkoper)

Zodoende bij het kopen van fijn/klein gereedschap eerst kijken naar de puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguruuu
tot laters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
No flam intended hoor maar zou je dergelijke reacties misschien achterwege willen laten? Het is de bedoeling om vragen of opmerkingen of iets te posten die meerwaarde hebben aan het topic. Het is me al meerdere keren opgevallen dat je 2 of 3 keer doet dubbelposten (meerdere post achter elkaar), je kunt dit ook voorkomen door je vorige post te editten.
Nee ik ben geen mod dat weet ik maar ik stoor me er zelf een beetje aan en probeer op deze manier netjes te vragen om er een beetje op te letten.

Ok, even ontopic:
Een kleine tip van mijn kant uit, ik ondekte vandaag na 4 maanden weer iets nieuws :D Als je in je lijst met muziek aan het "scrollen" bent en je moet ver omlaag/omhoog kun je ook 2 keer op de knop omlaag/omhoog duwen, hij scrolt dat een stuk sneller en het wordt ook aangeven met de term "snel" (goh hoe kan het ook anders :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33
Mau_Maus schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:52:
Ik zie dat Flash Lite 3 klaar is. Maar ik kan alleen lezen dat het op nieuwe apparaten komt... Flash zit ingebakken in de N95. Dus als het goed is kan je het niet zelf updaten, maar moet dat met een firmware-upgrade. Heeft iemand ergens gelezen of het dus ook op huidige uitgebrachte telefoons gaat komen?

Ik hoop dat echt. Lekker ECHT Youtube kijken...

nieuws: Adobe introduceert nieuwe Flash-software voor mobieltjes
2010... vraag me af of je dan nog met een N95 rondloopt

/edit goed lezen.... dan zijn er al een miljard uitgerust met deze flash...
dus zou moeten kunnen

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 01-10-2007 20:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!
Vandaag 'n 4gig kaartje gehaald voor Route66. Iemand een idee waarom mn mob dit bestandje (Route66.Navigate.v7.0.Europa.img) niet herkend?
Dakrido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
omdat je het hebt gedownload

je moet een SIS bestand instaleren ,IMG file is volgens mij een cd-image

Hoelang doen jullie trouwens met de accu. Heb het al een paar keer gehad dat hij het niet eens 1 dag volhoud. Ik luister eigenlijk alleen muziek, met me n91 kon ik langer als 1 dag met me accu doen en doe met de n95 niet meer als met de n91.

[ Voor 54% gewijzigd door Dewaterweg op 01-10-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
robertwebbe schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:13:
[...]

Als je er 4 GB aan foto's gaat opslaan, dan kan ik me voorstellen dat het maken en tonen van de tumbnails voor de nodige vertraging gaat zorgen als die allemaal in dezelfde map staan. Ik denk dat je dan beter mapjes en submapjes kunt maken, dan heb je daar geen last meer van.

Ik heb zelf ook een 4 GB (Sandisk) erin en heb er een tiental foto's opstaan. Ik vind niet dat die langzamer is dan de standaard meegeleverde.
Ik heb de 6 GB (Sandisk) gekocht. Wordt idd langzamer. Heb vervolgens de foto's in verschillende mappen geplaatst. In de galerij komen echter alle foto's tevoorschijn. Kan dit niet anders?

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan S
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 15:38
De real player heeft geen mogelijkheid om vooruit/achteruit te spoelen in een film. Hierdoor moet ik altijd een film in 1 keer vanaf het begin tot aan het eind bekijken.
Wie weet er een alternatieve player waarmee ik mp4 bestanden wel kan doorspoelen naar het gedeelte dat ik nog niet gezien heb zodat ik de film verder kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:39:
[...]

2010... vraag me af of je dan nog met een N95 rondloopt

/edit goed lezen.... dan zijn er al een miljard uitgerust met deze flash...
dus zou moeten kunnen
Wat 2010 :S

Hoe kom je daar bij? Staat dat in de tekst? Der stond toch alleen dat ze verwachtte dat er dan 1 miljard flash ondersteunende flash mobieltjes zijn.. niet welke versie... In 2010 is dan niet dat ze flash 3 verwachten, maar dan verwachten ze zoveel mobieltjes met flash. Want er staat nu 300 miljoen, en dat kan nooit flash 3 al zijn.Dus lees zelf ook iets beter dan.

[ Voor 43% gewijzigd door Mau_Maus op 01-10-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dewaterweg schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:09:

Hoelang doen jullie trouwens met de accu. Heb het al een paar keer gehad dat hij het niet eens 1 dag volhoud. Ik luister eigenlijk alleen muziek, met me n91 kon ik langer als 1 dag met me accu doen en doe met de n95 niet meer als met de n91.
Sommige programma's moet je afsluiten m.b.v. het Optiemenu en dan kiezen voor afsluiten. Kies je gewoon voor afsluiten dan wordt het alleen maar naar de achtergrond gezet zodra je het standby-venster weer ziet en wordt je batterij dus leeggezogen. Hou de menu-toest ingedrukt, dan zie je welke programma's nog openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dewaterweg schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:09:

Dat weet ik, maar het bestand is 1.86 gig.
Ik kan het noch met mn macbook noch op mn N95 uitpakken. Weet iemand of / hoe ik het kan omzetten naar een .sis file?
Dakrido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:01:
[...]

Ik kan het noch met mn macbook noch op mn N95 uitpakken. Weet iemand of / hoe ik het kan omzetten naar een .sis file?
Dakrido
gig als in GB ???? :? Dat kan nooit een .sis bestand zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:01:
[...]

Dakrido
Hmm in baby stapjes... De *.img-bestand open je met Deamontools als virtuele schijf of Alchohol. Of je brand het op en dvd. Vervolgens doorloop je een menu van installatie. Het is denk ik een dvd-image van de orginele route66 dvd met mappen. Dus je hoeft niks om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:58

Puf

is er iemand die een (betaalbaar) portable bluetooth-keyboard met succes op de N95 heeft aangesloten? Is de SU-W8 compatible, en is deze nog ergens te krijgen? Waar heb je uberhaupt een ruime keus aan bt qwerty's? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
theguruuu schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:22:
Ech nie,

Ene Torx is de ander nie,

Want het zit zo, de fabricage van de kleine torx moet zeer fijn gebeuren, doen ze allemaal.

Daarna moeten ze gehard worden incl. beschermingslaag, DIT doet niet iedereen. (fabricage bestellers)

Zij laten er een DIKKE laag verf/chroom op doen.(goedkoper)

Zodoende bij het kopen van fijn/klein gereedschap eerst kijken naar de puntjes.
Nah goed, maar ik ben dan alleen maar verwend met Facom, Hazet en dat soort merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:06
Hallo, Heeft iemand al rabo mobiel aan de praat gekregen i.c.m Hi abbo met eindeloos online. Krijg telkens scherm met geen toegang op het moment dat ik wil bankieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguruuu
Beste Sjengcity U schreef,

"No flam intended hoor maar zou je dergelijke reacties misschien achterwege willen laten? Het is de bedoeling om vragen of opmerkingen of iets te posten die meerwaarde hebben aan het topic. Het is me al meerdere keren opgevallen dat je 2 of 3 keer doet dubbelposten (meerdere post achter elkaar), je kunt dit ook voorkomen door je vorige post te editten.
Nee ik ben geen mod dat weet ik maar ik stoor me er zelf een beetje aan en probeer op deze manier netjes te vragen om er een beetje op te letten."

No problem, danks voor je reactie.

Maar laten we het gezellig houden, Nee het is geen CHAT-Forum, weet ik.
En ben ook geen newbee in de wereld dat pc/internet heet.
Als men als een verslaafde allerlei forums en/of sites gaat spitten dan heb je vierkante ogen en gedachtes. Relax dan kom je een heel end.

Ik zal er voortaan wel opletten, _/-\o_
----------------------------------------------------

O'ja
Patrick,
Facom, Hazet NOOIT van gehoord, HAHAha, als ik die spullen aanschaf kan ik wel shaken met 4x4 als je begrijp wat ik bedoel.

Danks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

gig als in GB ???? :? Dat kan nooit een .sis bestand zijn!
Ik bedoel inderdaad gigabite. heb nu van alles geprobeerd om dat file open te krijgen wat me niet lukt, maar wat ook aan osx kan liggen.
Dus als iemand me een pm wil sturen met een beter link om route66 te downloaden... Feel free!
Dakrido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 25-09 22:51
Ben van plan vandaag een T-Mobile Abbo + PiT af te sluiten om te gebruiken i.c.m een N95 alleen zit ik nogsteeds te twijfelen.

Heb honderden posts gelezen waarin o.a batterij GPS slider en memory issues werden besproken, de batterij valt op te lossen als je een extra of een met betere capaciteit koopt (Ik gebruik nu een 8800 en ben lege batterijen erg gewend geraakt:P) de GPS fix is sterk verbeterd, de slider was een first batch probleem en word gewoon door NSP's opgelost, het memory issue is nog wel een klein probleem.. Ik ben niet van plan teveel tegelijk te openen maar 1-2 dingen 'op de achtergrond draaien' moet toch wel kunnen tijdens een derde activiteit (bijv bellen of navigeren)

Toch twijfel ik nu dus of ik niet moet wachten op de 8GB versie of gewoon geheel voor een andere telefoon/PDA gaan.

Let wel, de aanbieding van T-Mob+PiT is erg goed te noemen (gratis n95 simvrij bij 19,25p maand 1e jaar en 29 2e jaar incl 64kbit PiT) en zal hoogstwaarschijnlijk niet meer geldig zijn ten tijde dat de 8GB echt te verkrijgen is, maar een HTC touch bijvoorbeeld of een tytnII met bijbetaling kan nu wel.

Als jullie een tweede kans zouden krijgen zou je dan in mijn schoenen staande de n95 zo kopen of toch maar voor een ander apparaat gaan?

Tweede issue: het PiT abbo is wss gecapped op 64kbit, zal neerkomen op een 6-8kB/s dus neem ik aan via UMTS en 3-6 GPRS? Is dit wel 'voldoende' voor bijvoorbeeld internetstreams bekijken? Neem bijv. youtube. (Dat MSNen en e-mailen en Opera-Mini-en wel gaat snap ik, ook snap ik natuurlijk dat je op 7kB/s XX seconden nodig hebt om een bestand van XX grote binnen te halen (zij het een prog foto vid update of kaartbestand oid) en op basis daarvan kan ik ook proberen te berekenen hoe goed bijv youtube streams dan werken, maar het leek me handiger om het gewoon hier te vragen, wat zijn de echte beperkingen voor een PiT 64k lijntje, en in hoeverre vallen die beperkingen weg bij een 128k PiT plus lijn, of ben ik beter af met een 2 jarig 28e telfort abbo met 10epm surf unlimited a 128k?

Bah bah bah wanneer krijgen we nou eindelijk een 384k UMTS/HSDPA voor zo'n 15 epm + eventuele 1 euro per dag burst-tarief voor hogere HSDPA snelheden.

ps. ik zag orange music 35pm 2 jaar + 119 eur voor de n95 voor 300m onbeperkt internet en onbeperkt tv, wat wil onbeperkt internet daarbij zeggen (snelheid en fair use 'limiet')? die orange site is zo onduidelijk als wat:S

[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 02-10-2007 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
theguruuu schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 02:20:

O'ja
Patrick,
Facom, Hazet NOOIT van gehoord, HAHAha, als ik die spullen aanschaf kan ik wel shaken met 4x4 als je begrijp wat ik bedoel.

Danks,
Nee, ik begrijp je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:25:
Als jullie een tweede kans zouden krijgen zou je dan in mijn schoenen staande de n95 zo kopen of toch maar voor een ander apparaat gaan?

Bah bah bah wanneer krijgen we nou eindelijk een 384k UMTS/HSDPA voor zo'n 15 epm + eventuele 1 euro per dag burst-tarief voor hogere HSDPA snelheden.
Ik zou idd mijn N95 ook nu weer kopen, ben overigens nog niet helemaal overtuigd van de meerwaarde van de 8GB versie. Batterij kan ik mee leven (gewoon elke nacht in de lader, heb bovendien een reserve batterij), heb geen slider issue, fix GPS is wel traag maar niet trager dan mijn externe GPS op mijn N91 (kennelijk lastige fix bij mij voor het huis of zo), te weinig werkgeheugen heb ik op de N95 nog nooit last van gehad (op mijn 6630 en N91 had ik dit toch vrij regelmatig) en de 8GB versie heeft weer als nadeel dat je er geen kaarten in kan stoppen (dus niet swappen of straks kaarten groter dan 8GB kopen als die op de markt komen). Ook geen lenscover vind ik link, heb je een goede lens die onbeschermt in je broekzak zit.

Voor wat betreft full speed HSDPA: ik heb Vodafone Zorgeloos Internet Mobiel voor EUR 9,95 per maand. Voordeel is: snelheid van 1,8 megabit per seconde (en idd, downloaden gaat bloedsnel, en heb ook goede HSDPA dekking gezien het verschijnen van 3,5G als logo ipv 3G). Nadeel is een officiële fair use limiet op 50 megabyte per maand.
Alleen geen idee hoe strak die 50 megabyte wordt afgerekend. Volgens mij krijg je geen meerkosten bij verkeer boven de 50 megabyte, maar alleen waarschuwingen en mogelijk terugzetten in snelheid. Iemand hier ervaring mee? Haal het zelf nu net krap aan met 50 megabyte.

Edit: heb net even in dit topic gekeken (altijd lastig even vanaf scratch die lange topics doornemen) en zie staan:
Stereotomy schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:19:
Alles bij mekaar geteld: ik ben hier op Tweakers nog geen een iemand tegengekomen met zo'n Vodafone Blox die én over 50 MB/maand heen is gegaan regelmatig, én een waarschuwing heeft gekregen.

En als je het hier al niet tegenkomt, kom je het nergens tegen. :')
Is dit nu goed nieuws? Kan me toch niet voorstellen dat niemand ooit over de 50 megabyte is gegaan?

Zie ook op de Vodafone site nergens mijn dataverbruik, waar ik dit onder mijn vorige internet abo (Vodafone Live Internet met een 10 megabyte bundel waar extra verbruik wel werd afgerekend) wel zichtbaar was. Kortom: als ze die 50 gaan afdwingen, waar moet ik dan kijken om te zien hoe het staat met verbruik? Gebruik nu de teller van mijn Nokia maar, maar die telt ook WiFi mee, dus dat loopt spaak.

Oh ja, verbaas me wat met al die mensen die aan het kloten zijn met een 'test' versie van R66. Zo duur is de officiële versie nu toch ook weer niet met EUR 69,- voor de Beneluxversie?

[ Voor 19% gewijzigd door xahmol op 02-10-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 06:15:
[...]

Ik bedoel inderdaad gigabite. heb nu van alles geprobeerd om dat file open te krijgen wat me niet lukt, maar wat ook aan osx kan liggen.
Dus als iemand me een pm wil sturen met een beter link om route66 te downloaden... Feel free!
Dakrido
Probeer het eens met Isobuster van Smart Projects. Kind kan de was doen en het progje is freeware. Google er even op en je vind hem zo. Daarmee kun je je image uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ik kan het aantal opgeslagen verzonden berichten niet verhogen boven het standaard aantal van 20. Het getal 20 kan wel aangepast worden naar maximaal 999, maar zodra je uit de betreffende optie menu gaat en je gaat weer terug, is hij teruggesprongen naar 20. Dit gebeurt zowel wanneer je als doel voor het opslaan van sms kiest voor telefoongeheugen als microSD. Ik gebruik nog steeds v11. van firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door sl1200 op 02-10-2007 09:50 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 25-09 22:51
Iemand ervaring met het gebruik van dualsim in een n95?

Ik zou graag een T-Mobile+PiT Abbo willen combineren met een Voda 9,50 HSDPA of een Orange World Extra UMTS Abbo, is het een beetje te doen 'ff switchen van simkaart om tv te kijken of snel te internetten'? Voor de duidelijkheid: Het is niet belangrijk dat ik gebelt kan worden, dat doe ik met 2e foon.

(Ja het is dat die T-Mob + PiT voorwaarde is voor het kopen van de telefoon :'( )

... Kan eventueel PiT in een 3e telefoon stoppen... *kucht* 3 is teveel van het goede :( (en eigenlijk zijn het er al 3...)

Wanneer komt er eens een provider met een GOEDE totaal oplossing zodat meerdere sims of telefoons niet nodig is!! (Of telefoons met multi-active-sims en smart management/logs)

ps. Heb nu een Telfort unlimited in 8800 om te bellen naar vast en vriendin, en een 150 minuten chippieland abbo voor het bellen naar derest in een simpelere telefoon.

[ Voor 44% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 02-10-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:49:
Iemand ervaring met het gebruik van dualsim in een n95?

Ik zou graag een T-Mobile+PiT Abbo willen combineren met een Voda 9,50 HSDPA of een Orange World Extra UMTS Abbo, is het een beetje te doen 'ff switchen van simkaart om tv te kijken of snel te internetten'?

(Ja het is dat die T-Mob + PiT voorwaarde is voor het kopen van de telefoon :'( )
In Deel 7 schreef ik hier al over:
sparks325 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:13:
Een vraagje... heeft er iemand tips/ervaring met dual simkaart houders, ik kan er in het topic weinig over vinden. Ik wil er een kopen voor mijn volgende vakantie, om dan in het buitenland goedkoop te kunnen bellen.
Dit lijkt een offtopic vraag van je, maar ik veronderstel dat je bedoelt een dual-sim kaarthouder in combinatie met N95?
Ik gebruik momenteel duosim.
Eenmaal in je N95, dan kun je de batterijklep niet helemaal netjes afsluiten, maar voor mij is het acceptabel. Wat niet acceptabel is, is dat sommige simkaarten er niet in werken, zoals mijn nieuwe van T-mobile. Ik heb die daarom eerst geript en op een blanco MultiSim kaart gezet, waardoor die nu wel icm mijn andere Vodafone simkaart werkt.

Let wel, het is dus geen ideale oplossing. Je kunt de duosim wel gewoon terugsturen binnen 7 dgn en je krijgt je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:26:
[...]

Ik heb Shozu geinstalleerd. Werkt prima. Direct nadat je een foto hebt gemaakt wordt deze geupload naar mijn server thuis via een FTP account.
Naast de FTP upload wordt de foto ook direct naar mijn email adres gestuurd. Dus géén flickr/panoramia oid nodig..

Grote voordeel van Shozu vind ik dat je zelf bepaalt hoe en waarnaar toe je foto's/video's verstuurd. Met het Geotaggen heb ik nog geen ervaring, maar daar ga ik komende week mee spelen.

(Maar zoals iemand een paar pagina's eerder al meldde heb ik tegenwoordig ook last van een trage fix. Opzich wel te snappen, voorheen gebruikte ik de Nokia navigator vrij regelmatig en had ik dus meerdere malen per dag een fix. Sinds ik TomTom gebruik met mijn externe GPS gebruik ik de interne GPS niet meer. Dus duurt het effe voordat er een fix is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 30-06 20:21
sl1200 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:56:
[...]

Dit lijkt een offtopic vraag van je, maar ik veronderstel dat je bedoelt een dual-sim kaarthouder in combinatie met N95?
Ik gebruik momenteel duosim.
Eenmaal in je N95, dan kun je de batterijklep niet helemaal netjes afsluiten, maar voor mij is het acceptabel. Wat niet acceptabel is, is dat sommige simkaarten er niet in werken, zoals mijn nieuwe van T-mobile. Ik heb die daarom eerst geript en op een blanco MultiSim kaart gezet, waardoor die nu wel icm mijn andere Vodafone simkaart werkt.

Let wel, het is dus geen ideale oplossing. Je kunt de duosim wel gewoon terugsturen binnen 7 dgn en je krijgt je geld terug.
Wat ik mij afvroer is als je telefoon gelockt is (t-mobile) dan zal dit niet werken als je bv kpn sim kaart er bij stopt. Klopt dit? Dat zou betekenen dat ik het telefoon eerst zou moeten unlocken en dan pas hier van gebruik zou kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 20:23

danplo

The Force is strong with me

Puf schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:09:
is er iemand die een (betaalbaar) portable bluetooth-keyboard met succes op de N95 heeft aangesloten? Is de SU-W8 compatible, en is deze nog ergens te krijgen? Waar heb je uberhaupt een ruime keus aan bt qwerty's? Bij voorbaat dank.
Ik heb dit SU-W8 toetsenbord met succes aangesloten.
Als de Nokia het gevonden heeft moet je de key overtype.
Daarna vind hij het toetsenbord en kan je er direct mee aan de slag.
Ook blijft hij het toetsenbord onthouden zodat je niet elke keer die key moet intoetsen.
Je doet je toetsenbord aan en de Nokia N95 vind hem meteen en je kan weer verder.
Ik ben er zeer tevreden over en alles werkt soepel en snel, zeker voor email en msn en surfen.

Verder heb ik hem gekocht via Marktplaats

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik had hem juist verkocht via marktplaats :P. Hij wordt volgens mij niet meer uitgeleverd. Ik zie dat ie hier nog op voorraad is:

http://www.mobileplaza.nl...200004855&osadcampaign=16

(Binnen 72 uur) http://www.inktshopper.nl/prodmem.odb?artcod=16640 (Hier had ik hem gekocht, was toen direct leverbaar)

Voor de rest veel sites zonder voorraad status.

Maarja ze zijn prijzig... Zijn niet veel varianten. Ik geloof ergens op een forum gelezen te hebben dat een dell bluetooth keybord erop werkte en je hebt nog van Adapt eentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag surfen op mijn n95 via USB kabelverbinding.

De telefoon moet gewoon de laninstellingen overnemen van in dit geval mijn laptop.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Automatisch kiest de telefoon bij het openen van de browser T-Mobile Internet connectie. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er ook een firewall op de N95 zo ja hoe kan ik die uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Laatst online: 21:03
Uit de topicstart:
Sjengcity schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:13:
:?Wanneer komt de n95 8gb op de markt? En hoeduur wordt de n95 dan?
De Nokia N95 8GB is sinds enkele dagen op verschillende websites te koop en zal naar verwachting in oktober overal leverbaar zijn. Wat de 'gewone' N95 gaat kosten is natuurlijk lastig te zeggen, hou de pricewatch in de gaten zou ik zeggen ;)
Ik kan helaas bijzonder weinig vinden over winkels die de nieuwe 8GB versie verkopen. De winkels in het PW-linkje hebben allemaal de 'oude' versie. Zoek ik zo scheef?

Ik heb dit deeltje doorgelezen, en zie her en der wel verwijzingen, maar nergens een concrete prijs of winkel die 'm (gaat) verkopen..

[ Voor 9% gewijzigd door jpiscaer op 02-10-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga morgen voor het eerst met mn N95 naar het buitenland! :D

Maar zou graag in het vliegtuig muziek willen luisteren. Iemand idee of dat mogelijk is, zodat de telefoonfunctie gedisabled is? Mag namelijk geen gsm aan hebben in vliegtuig...

Ook heb ik vraagje hoe ik internet kan disablen in het buitenland, zodat mn tel niet per ongeluk connect en ik met torenhoge rekeningen kom te zitten

thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:46:
Ga morgen voor het eerst met mn N95 naar het buitenland! :D

Maar zou graag in het vliegtuig muziek willen luisteren. Iemand idee of dat mogelijk is, zodat de telefoonfunctie gedisabled is? Mag namelijk geen gsm aan hebben in vliegtuig...

Ook heb ik vraagje hoe ik internet kan disablen in het buitenland, zodat mn tel niet per ongeluk connect en ik met torenhoge rekeningen kom te zitten

thnx alvast!
Je duwt je uit/aan knopje even in kiest voor Offline mode en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
franssie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:49:
[...]

Je kan natuurlijk beter even sparen voor een luchtvaart GPS (moet tweedehands toch wel te vinden zijn zo'n Garmin). 8)
Zit al een Garmin GPS in, maar vlieg momenteel nog "visueel" en mag dus 'officieel' niet op instrumenten vliegen. Ook zie je op een luchtvaart GPS geen plaatsnamen van kleinere steden. Op 't moment dat er slecht zicht is, is 't altijd handig te bevestigen waar je zit met de N95. Kleine steden hier in portugal lijken allemaal nogal op elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:46:

thnx alvast!
De N95 vraagt toch altijd om verbinding te maken met het internet? Kans dat je 'per ongeluk' online gaat is daarmee wel erg klein.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:59:
Zit er ook een firewall op de N95 zo ja hoe kan ik die uitschakelen.
Nee

[ Voor 18% gewijzigd door XyberBorg op 02-10-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Razer schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:52:
[...]
Je duwt je uit/aan knopje even in kiest voor Offline mode en klaar :)
Moet jij aan de gemiddelde stewardess maar eens uitleggen wat het verschil is tussen online en offline modus. Dat verlies je. De meeste maatschappijen waar ik recent mee gevlogen heb (en vlieg veel zakelijk, zo'n 20 vluchten per jaar) roepen het zelfs expliciet om dat telefoons, gedurende de hele vlucht, ook niet in de 'flight modus'/offline stand aan mogen. Een discussie hierover verlies je altijd.
Zelfs over PDAs wordt soms al moeilijk gedaan nu PDAs amper van telefoons te onderscheiden zijn of vaak zelfs gewoon een telefoonfunctie hebben.

Als je muziek in het vliegtuig wilt kun je beter gewoon een iPod meenemen, daar doet niemand moeilijk over (geen idee hoe ze straks met de iPhone en de iPod Touch omgaan die wel heel erg op elkaar lijken of sowieso omgaan met het feit dat al die apparaten steeds meer op elkaar lijken en de functies naar elkaar toe groeien. Hoop niet dat ze straks alles verbieden).

En ga nu niet tegen mij vertellen dat dit een onzinonderscheid is, helemaal eens, maar denk dat de maatschappijen alle discussies willen uitsluiten door elke telefoon die aan staat in welke modus dan ook te verbieden. Een controle op offline modus in het vliegtuig is nml niet te doen: dan moet je de menusettings van elke telefoon gaan controleren of met een stralingsdetector rond gaan lopen.

Zal binnenkort wel veranderen nu steeds meer maatschappijen overwegen om mobiele telefoons weer toe te staan (moet er persoonlijk niet aan denken om naast iemand te zitten die 8 uur zit te bellen, nog meer reden zelf muziek en goede afsluitende in-ear doppen mee te nemen).

[ Voor 16% gewijzigd door xahmol op 02-10-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 30-06 20:21
De n95 ziet er niet direct uit als een tel en als ze je vragen wat het is kan je zeggen multimedia apparaat. je schuift het scherm naar rechts en je zit in multimedia stand en voila je ziet alleen play knopjes en zo, wie weet trappen ze daar dan wel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
zenica schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:16:
De n95 ziet er niet direct uit als een tel en als ze je vragen wat het is kan je zeggen multimedia apparaat. je schuift het scherm naar rechts en je zit in multimedia stand en voila je ziet alleen play knopjes en zo, wie weet trappen ze daar dan wel in ;)
Moet er alleen niet zoals bij mij een Vodafone logo op staan ;-) Trouwens: wie in de wereld kent het Nokia logo nu niet en herkend het daaraan als telefoon?

[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 02-10-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Had geen problemen om met me nokia n91 muziek te luisteren in het vliegtuig.
Alleen tijdens stijgen en dalen mag je niks aan hebben. Wat ik opzich heel vreemd vind stel je voor je stort neer ik zou dan graag naar mijn favoriete muziek luisteren en niet naar dat gegil ;)

MSN live op de n95 werkt dat bij jullie ook zo sloom ... het duurt bij mij echt 20 minuten voordat iedere contact persoon is geladen.

En het geluid wat uit de n95 komt uit oordopjes vind ik soms toch wel een beetje zacht ... kan dit niet harder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het niet voor elkaar dat de n95 met de lanverbinding connect.

Ik wil niet via GPRS of WIFI internetten, maar gewoon via de USB/pcsuite connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Jainoxi schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:11:
Uit de topicstart:

[...]

Ik kan helaas bijzonder weinig vinden over winkels die de nieuwe 8GB versie verkopen. De winkels in het PW-linkje hebben allemaal de 'oude' versie. Zoek ik zo scheef?

Ik heb dit deeltje doorgelezen, en zie her en der wel verwijzingen, maar nergens een concrete prijs of winkel die 'm (gaat) verkopen..
Hier bij 2call.nl hebben ze hem: http://www.2call.nl/telefoons_detail.php?ID=563
Los is ie daar 678 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Kneep schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:22:
[...]

Hier bij 2call.nl hebben ze hem: http://www.2call.nl/telefoons_detail.php?ID=563
Los is ie daar 678 euro
Da's nog een stuk duurder dan ik verwachtte, alhoewel ik net iets las van 560 excl, dat zou 666 incl BTW zijn, en is 680 euro nog aardig conform aan die verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er hier mensen bij wie de bijgeleverde headset/remote er mee gekapt is? Als ik deze inplug krijg ik de vraag om wat voor device het gaat (had ik eerst nooit). Ik kan dan wel headset selecteren maar de knoppen werken dan nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
WoutF schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:37:
Zijn er hier mensen bij wie de bijgeleverde headset/remote er mee gekapt is? Als ik deze inplug krijg ik de vraag om wat voor device het gaat (had ik eerst nooit). Ik kan dan wel headset selecteren maar de knoppen werken dan nog steeds niet.
Chech even je instellingen onder Menu > Instellingen > Algemeen > Toebehoren.

Omdat hij toch aangeeft dat je nog voor je headset kunt kiezen betekend dat dat hij je headset wel nog herkend..... niet per ongeluk het "hold" knopje opzij van je headset omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien goed nieuws voor N95-1 bezitters: http://www.allaboutsymbia...weaks_now_filtering_d.php .

Wie weet komt een soortgelijke update ook naar onze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Sjengcity schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:33:
[...]
Chech even je instellingen onder Menu > Instellingen > Algemeen > Toebehoren.

Omdat hij toch aangeeft dat je nog voor je headset kunt kiezen betekend dat dat hij je headset wel nog herkend..... niet per ongeluk het "hold" knopje opzij van je headset omgezet?
Het rare is dat 'ie voorheen helemaal niet vroeg wat er aangesloten werd, dus helemaal herkennen doet 'ie em niet. Het hold knopje staat gewoon goed, hij is niet gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
WoutF schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:54:
[...]

Het rare is dat 'ie voorheen helemaal niet vroeg wat er aangesloten werd, dus helemaal herkennen doet 'ie em niet. Het hold knopje staat gewoon goed, hij is niet gelocked.
Hmm dan ziet het er inderdaad naar uit dat hij een beetje aan de dode kant is zeg maar :P Even mee terug gaan naar waar je hem gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kneep schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:22:
[...]

Los is ie daar 678 euro
waar hebben ze hem dan. Niks op voorraad, verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:13:
Misschien goed nieuws voor N95-1 bezitters: http://www.allaboutsymbia...weaks_now_filtering_d.php .

Wie weet komt een soortgelijke update ook naar onze telefoon.
Wordt langzaam weer eens tijd voor een sofwareupdate voor de N95, is langzamerhand alweer een hele tijd geleden. Nog ergens geruchten over een nieuwe firmware?

[ Voor 49% gewijzigd door Razer op 02-10-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:01:
[...]

waar hebben ze hem dan. Niks op voorraad, verwacht!
Daar is 'ie inderdaad niet op voorraad. Heb vandaag een mailtje gestuurd naar m'n vaste winkel voor telefoons (smartphonestunts.nl):
De 8GB versie van de Nokia N95 is momenteel nog niet beschikbaar. Naar
verwachting zal het toestel tegen het einde van het jaar beschikbaar zijn.
Een prijs van het toestel is helaas nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Omdat het hier zo hard gaat, nogmaals mijn vraag O+
sl1200 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:49:
Ik kan het aantal opgeslagen verzonden berichten niet verhogen boven het standaard aantal van 20. Het getal 20 kan wel aangepast worden naar maximaal 999, maar zodra je uit de betreffende optie menu gaat en je gaat weer terug, is hij teruggesprongen naar 20. Dit gebeurt zowel wanneer je als doel voor het opslaan van sms kiest voor telefoongeheugen als microSD. Ik gebruik nog steeds v11. van firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
sl1200 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:18:
Omdat het hier zo hard gaat, nogmaals mijn vraag O+

[...]
Mensen die willen antwoorden, zien het vast wel, want die lezen de berichten vanaf waar ze gestopt zijn. Maar druk je wel goed dan?

Berichten -> opties -> instellingen -> overige -> aantal opgesl. ber.... dan 999 en dan de linkerknop op OK.

Bij mij blijft het staan als ik het verander. Zo niet bij jou, misschien dat je adn je mob een hard-reset moet geven. Misschien ligt het nog aan je ruimte die je hebt op je telefoon of geheugenkaart, waar je je berichten ook laat opslaan, maar dat weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 02-10-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Mau_Maus schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:32:
[...]

Mensen die willen antwoorden, zien het vast wel, want die lezen de berichten vanaf waar ze gestopt zijn. Maar druk je wel goed dan?

Berichten -> opties -> instellingen -> overige -> aantal opgesl. ber.... dan 999 en dan de linkerknop op OK.

Bij mij blijft het staan als ik het verander. Zo niet bij jou, misschien dat je adn je mob een hard-reset moet geven. Misschien ligt het nog aan je ruimte die je hebt op je telefoon of geheugenkaart, waar je je berichten ook laat opslaan, maar dat weet ik niet.
Zou het ook aan het verschil in firmwareversie kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Route 66 v7.3.486,

Ik heb geprobeerd te zoeken naar oplossingen, maar dat bleek tevergeefs.

Ik heb hem zonder problemen weten te installeren en de benelux map geplaatst, maar als ik nu route 66 probeer op te starten, komt hij met een welkoms schermpje waar ik het activeringscode moet invoeren, maar 2 seconden nadat het schermpje gekomen is, sluit route 66 zichzelf af. |:(

Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:53:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Route 66 v7.3.486,

Ik heb geprobeerd te zoeken naar oplossingen, maar dat bleek tevergeefs.

Ik heb hem zonder problemen weten te installeren en de benelux map geplaatst, maar als ik nu route 66 probeer op te starten, komt hij met een welkoms schermpje waar ik het activeringscode moet invoeren, maar 2 seconden nadat het schermpje gekomen is, sluit route 66 zichzelf af. |:(

Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden?
Antwoord is echt al vaker gegeven... Ga maar zoeken in de andere delen.. en het is een illegale versie nummer, maar goed het staat in de andere delen.
Jainoxi schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:52:
[...]

Zou het ook aan het verschil in firmwareversie kunnen liggen?
Ja wie weet. ik heb versie 12 en geen probleem
Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.