Yamy_Daffy schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:36:
[...]
Zal het verschil opnoemen per foto mischien dat het dan duidelijker word?
#3 = Lorenzo (huidige leider in het kampioenschap MotoGP
#4 = De Puniet (deed het akelig goed)
#5 = Stoner (in 2007 wereldkampioen)
#6 = Dovizoso
Ik zal het verschil in beeld per foto uitleggen, misschien wordt het onderscheid tussen 'wat je wilt laten zien' en 'wat er op de foto staat' duidelijker
#3: Motor rijdt over asfalt, man zit op motor.
#4: zie #3
#5: zie #3
#6: zie #6
Dan een ander punt hoe kan jij langs de kant een foto maken van coureurs van wereld klasse met een getint of zilverkleurig vizier (tegen de extreme warmte en zonlicht) waar duidelijk op te zien is dat ze onder druk staan? ( had geen pers kaart of iets dergelijks. ) Gewoon foto's genomen vanuit het publiek.
Dus dat is ongeveer hetzelfde als foto's nemen back stage bij een concert vanaf de toiletten?
Ik probeer dan ook niet een serie neer te zetten van 4 verschillende artiesten met exact dezelfde houding maar probeer te achterhalen wat belangrijk is en welk onderscheid ik wil laten zien.
Dus nee snap nog steeds niets van het commentaar zoals het gegeven word door sommige.
Eerst commentaar geven dat het geen jounalistieke serie is (daar had hij helemaal gelijk in zoals ik al aangaf gewoon foto's genomen uit het standpunt van iemand "fan" te zijn en daarvan een foto maken.
En dan zeggen eigenlijk wat ik bedoel is dat het enorm saaie foto's zijn?

Wat bedoel je nou?
Je laat met je foto's heel veel hetzelfde zien. Dat maakt het alleen leuk om te zien voor iemand die hetzelfde sentiment heeft bij de foto als jijzelf. Waarschijnlijk ben jij dat trouwens alleen maar, omdat jij blij bent met het moment én met de foto. Jouw foto's zijn niet slecht, jouw selectie is slecht. Dat maakt het geheel van jouw foto's (de serie) oninteressant om naar te kijken. Dát is de feedback. Je bereikt er enorm veel meer mee als je niet alleen kijkt naar de foto's die technisch gelukt zijn maar ook naar wat de foto's laten zien en wat je ermee wilt laten zien kan je een serie stukken leuker maken om naar te kijken. Nu verdient de serie die aandacht niet, en dat is zonde.
Dus nogmaals mijn vraag maak eens zelf een serie vanaf de kantlijn en laat eens zien wat je bedoelt?
Voorstel:
#3 = Lorenzo (huidige leider in het kampioenschap MotoGP --> Leg hem meer vooraan het beeld, iets wijder gekaderd, laat daarmee zijn snelheid zien. Gebruik gerust bewegingsonscherpte om de snelheid te tonen.
#4 = De Puniet (deed het akelig goed) --> Crop een detail uit, zijn vizier ofzo, laat zien dat hij aan het jagen is.
#5 = Stoner (in 2007 wereldkampioen) --> Lekker centreren, moet het van zijn oude roem hebben
#6 = Dovizoso --> leg hem juist weer achteraan het beeld, dat hij ook nog verder weg is. Neemt een beetje de snelheid weg, laat zien dat ie achter ligt.