Vihaio schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 02:56:
Rockbox voor de Clip+ en -v2 is inmiddels al een stuk bruikbaarder. Het is de ontwikkelaars gelukt om Rockbox op het geheugen te laten schrijven, zodat er een database gemaakt kan worden, en de instellingen zonder omweg opgeslagen blijven. Er zitten nu ook een stuk minder bugs in, en de boel zou minder vaak moeten crashen.
Er is ook een nieuwe bootloader, die er voor zorgt dat de batterij langer meegaat. Volgens mij kan Rockbox nu langer met een batterij doen dat de originele firmware.
Ook kan Rockbox voor de Clip+ en -v2 nu ook geïnstalleerd worden via de Rockbox utility, zodat het installeren net wat sneller en makkelijker gaat.
Als laatste zijn er nu ook meer
thema's beschikbaar (voor alle versies van de clip), voor iedereen die de standaardthema's niet goed genoeg vindt.
Meer info, en de benodigde programma's zijn
hier te vinden. De status van Rockbox staat nog wel op unstable voor alle versies van de Clip, omdat er nog wat dingen niet of niet goed werken.
Heb hem hier nu ook draaien, en werkt verrassend goed.
voordeel
- accu gaat langer mee
- start sneller op
- library update gaat sneller
- volume kan erg zacht, (bij de orginele firmware kon hij niet heel erg zachtjes, gaat nu in kleinere stapjes)
- ik gebruik de iplayer theme en heb nu tijdens afspelen de tijd in beeld. (ook wel handig)
- last.fm logs
- fade in/uit bij play/pauze
- spelletjes ( heb er twee geprobeerd en die werkte, wel grappig)
- browsen via library of op bestandsnivo
nadeel
- usb modus werkt nog niet.
dus aansluiten op de pc via usb werkt nog niet. de pc herkend dan niets.
je moet dan booten in de originele firmware (home buttton in drukken en opstarten)
en dan kun je wel gewoon connecten met usb.
- en een playlist uit database sorteert hij op track title. snap nog niet goed hoe ik dit aan moet passen. zou mooi zijn dat hij sorteer op
artist / album / tracknumber.
[
Voor 6% gewijzigd door
GoVegan op 04-06-2010 00:37
]