Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• fox-hound
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Wat is de SanDisk Sansa Clip?

Sandisk komt met een mp3-speler die moet gaan concurreren met de Creative Zen Stone, de iRiver S10 en de iPod shuffle: de Sansa Clip. Dit is een zeer klein apparaatje met een OLED-display, een FM-radio/recorder, voice-recorder en een batterij die 15 uur meegaat.

De Sansa Clip heeft een capaciteit van 1GB of 2GB en gaat maar 40/60 dollar kosten. (reken maar op 40/60 euro)

Specs
  • 1, 2, 4 of 8 GB Geheugen *1
  • MP3, WMA, OGG, FLAC, Audible support
  • OLED dislay (4 lines, 3 kleuren)
  • FM Radio *2
  • Voice recorder
  • Oplaadbare accu (gaat ongeveer 15 uur mee)
  • Een clip aan de achterkant
  • 2 GB versie is beschikbaar in meerdere kleuren
  • MTP & MSC connectivity
  • Firmware upgradable
*1 De 8GB is nog niet officieel bevestigd
*2 FM-radio is bij de 1 en 2 GB versies optioneel, De 4GB versie heeft altijd FM-radio

Model1 GB2 GB4 GB8 GB
KleurZwartZwart, Roze, Rood, BlauwSilver?
FM-RadioOptioneelOptioneelJa?

Plaatjes

http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/08/sansa-clip-sandisk.jpg

http://www.sandisk.com/Assets/Image/Img/SansaClipSolo_th.jpg http://www.sandisk.com/Assets/Image/Img/SansaClipTilt_th.jpg http://www.sandisk.com/Assets/Products/100/SansaClipBackSideonWhite_1.jpg http://www.sandisk.com/Assets/Products/100/SansaClipCDsbackdrop.jpg http://www.sandisk.com/Assets/Products/100/SansaClipDetachedonWhite.jpg http://www.sandisk.com/Assets/Products/100/SansaClipInHand.jpg http://www.sandisk.com/Assets/Products/100/SansaCliponBelt.jpg http://www.sandisk.com/Assets/Products/100/SansaClipwithcarkeys.jpg http://www.sandisk.com/Assets/Products/100/SansaClipwithKeysSideView.jpg
http://crew.tweakers.net/hlpdsk/sansa1.jpghttp://ces.cnet.com/i/bto/20080107/SansaClipReflection_540x404.jpg

Links & Info

Dit lijkt me een fantastische MP3-speler, omdat ie zo lekker klein is en niet al te duur is, bovendien gaat de accu lang mee. Er is gekozen voor een accu om de speler zo klein mogelijk te houden.

[Voor 55% gewijzigd door fox-hound op 05-10-2008 18:01]

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Leuk dat Sansa ook in dit marktsegment mee gaat doen. Die clip is toch hopelijk wel te verwijderen? Zo'n klein spelertje lijkt mij fijner om in m'n broekzak te hebben. Het zou dan fijn zijn als zon dikmakende clip er af kon.
Ben benieuwd naar vergelijkingen met de S10. Qua accuduur is de Sansa beter, maar de S10 zet verder toch prima prestaties neer...

De kleuren schijnen trouwens zwart, rood, roze en blauw te zijn.

Oh, er is ook al een nieuwspost van: nieuws: Sandisk Sansa Clip gaat concurrentie met iPod Shuffle aan

[Voor 22% gewijzigd door RoD op 27-08-2007 21:10]

• ArnieNFW
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 26-02 15:50
Hier een foto met detached clip:

• fox-hound
  • Niet online
thanks, ik heb de startpost geupdate met meer plaatjes :)

• Unneoetech
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 16:48
Ah ik zag het nieuwsartikel en ik wist ook direct dat dit mijn nieuwe mp3speler zal worden. Ik hoop dat ik hem volgende week kan bestellen eigenlijk!
Edit: Onderbouwing:
- Prijs; Hij is een stuk goedkoper dan dezelfde spelers in zijn klasse. Er vanuit gaande dat deze rond de €30 - €40 zit.
- Klein formaat.
- fm-radio.
- Oledschermpje vind ik een leuke feature.
- Oplaadbaar/15 uur speeltijd.
- Hold knop wat niet altijd vanzelfsprekend is. (Mijn vorige was een creative nano en die had dit niet wat als gevolg had dat deze af en toe aan ging als deze in de tas lag.)
- Riemklip is handig want als je hem in broekzak houd is dit niet bevorderend voor de aansluiting van de oordopjes.

Ik hoop alleen dat de geluidskwaliteit voldoende is.

[Voor 76% gewijzigd door Unneoetech op 29-08-2007 16:52]

• RoD
  • Niet online
Unneoetech schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:02:
Ah ik zag het nieuwsartikel en ik wist ook direct dat dit mijn nieuwe mp3speler zal worden. Ik hoop dat ik hem volgende week kan bestellen eigenlijk!
Zou leuk zijn als je er ook een onderbouwing bij zet. Waarom precies deze speler? :)

• Prulleman
  • Laatst online: 00:38

Prulleman

a.k.a Nilz

Ik ben ook erg geinteresseerd in deze speler, maar heb nog geen (web)winkel kunnen vinden die er iets over te melden heeft.
MP3shop.nl weet nog van niks, verder nog geen winkels gemaild.
Misschien dat de mediamarkt ofzo deze dingen ook snel gaat verkopen.

Als iemand meer informatie hierover heeft hoor ik het graag (ook nederlandse prijzen enzo)

Strava

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 19:49
Zoek ook een kleine mp3speler voor het sporten. (hardlopen etc)
Zat te kijken naar een Zen Stone Plus, maar zag van de week dat deze uit gaat komen.
Dit is wellicht een beter alternatief. :)

Whatever.

• Unneoetech
Heeft iemand hem hier al ergens te koop gezien? Ik heb Salland en 4Launch al eens gemaild maar zei konden niks zeggen over of en wanneer deze speler geleverd kan worden...

• fox-hound
  • Niet online
Unneoetech schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:25:
Heeft iemand hem hier al ergens te koop gezien? Ik heb Salland en 4Launch al eens gemaild maar zei konden niks zeggen over of en wanneer deze speler geleverd kan worden...
Ik kan hem ook in geen enkele webshop vinden ;( . De release is deze maand, het kan ook eind deze maand zijn...

• Prulleman
  • Laatst online: 00:38

Prulleman

a.k.a Nilz

jammer, ik wil voor het eind van deze maand zo'n soort spelertje kopen en zit te twijfelen tussen deze en de creative stone plus (zelfde soort speler, alleen zonder clip). Als ze niet opschieten wordt het toch de creative...

Strava

• Harmen
Ik was van de week bij de mediamarkt Groningen. Daar konden ze me ook niks vertellen helaas. :(
Zo'n clip lijkt me toch ideaal als ik wil hardlopen/fietsen.

Whatever.

• ChillinR
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12-02 22:38
Prulleman schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:26:
jammer, ik wil voor het eind van deze maand zo'n soort spelertje kopen en zit te twijfelen tussen deze en de creative stone plus (zelfde soort speler, alleen zonder clip). Als ze niet opschieten wordt het toch de creative...
De Skin die Creative verkoopt voor de Stone+ heeft een clip. Als je de skin koopt heb je dus bescherming plus clip in een. De skin kost wel weer zo'n € 10, dus je bent wel wat duurder uit dan bij de Sansa clip.

(Als de Sansa echter geen radio blijkt te hebben in NL is voor mij de keuze meteen gemaakt...)

• Harmen
Heeft iemand nog nieuws over levertijden oid?

Whatever.

• Unneoetech
nope. De lokale pcboer had ook nog geen info alhoewel deze wel bij een redelijke leverancier is aangesloten ;(

• RoD
  • Niet online
Hmm, een 4-lijnig display. Dat vind ik toch wel een beetje krapjes.

• Harmen
RoD schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:23:
Hmm, een 4-lijnig display. Dat vind ik toch wel een beetje krapjes.
Krapjes? Uhh, 4 vind ik prima hoor.... veel meer lijnen is haast niet mogelijk.

Whatever.

• RoD
  • Niet online
Ik had er graag wat meer gezien. Het scherm is dan natuurlijk ook niet erg groot, maar het lijkt erop dat er wel meer op hadden gepast. Die 4 lijntjes die er nu op zitten lijken me redelijk groot.

Of het moet al gezichtsbedrog zijn.

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:39

Snake

Los Angeles, CA, USA

RoD schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:17:
Ik had er graag wat meer gezien. Het scherm is dan natuurlijk ook niet erg groot, maar het lijkt erop dat er wel meer op hadden gepast. Die 4 lijntjes die er nu op zitten lijken me redelijk groot.

Of het moet al gezichtsbedrog zijn.
Dan ging de prijs weer omhoog, want dan kost het schermpje meer :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• RoD
  • Niet online
Ik vraag het me af. Is zoiets niet gewoon in de firmware op te lossen?

• ChillinR
RoD schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:49:
Ik vraag het me af. Is zoiets niet gewoon in de firmware op te lossen?
Aan de foto's te zien heeft dit schermpje nogal een lage resolutie. Ik betwijfel of dit scherm nog goed leesbare tekst kan produceren als je meer regels (lijntjes) wilt. Voor meer regels zouden dan dus óf een groter scherm, óf een hogere pixeldichtheid nodig zijn, welke de prijs idd weer omhoog gooien.

[Voor 5% gewijzigd door ChillinR op 14-09-2007 12:42]

• Unneoetech
Ik zie dat hij nu te bestellen is bij Bestbuygadgets. Ook pixmania heeft hem.
Blijkbaar zijn er dus inderdaad 2 versies, eentje met fmtuner en een zonder. De prijs valt mij eerlijk gezegd hier wat tegen (€47.95 voor de 1gb met fm) maar mits deze op meerdere plaatsen te koop zal zijn zal deze wel zakken hoop ik.
Ik denk dat ik nog even afwacht op andere webshops en hem anders eind deze week bestel.

• Harmen
Cool, wie is de eerste? Wil ervaringen horen. :P

Whatever.

• RoD
  • Niet online
Unneoetech schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:57:
Ik zie dat hij nu te bestellen is bij Bestbuygadgets. Ook pixmania heeft hem.
Blijkbaar zijn er dus inderdaad 2 versies, eentje met fmtuner en een zonder. De prijs valt mij eerlijk gezegd hier wat tegen (€47.95 voor de 1gb met fm) maar mits deze op meerdere plaatsen te koop zal zijn zal deze wel zakken hoop ik.
Ik denk dat ik nog even afwacht op andere webshops en hem anders eind deze week bestel.
Mwa, is ten opzichte van de concurrenten (Zen Stone, iPod Shuffle) toch nog prima concurrerend. En dit dingetje heeft een scherm..

• fox-hound
  • Niet online
hier een overzicht: http://www.bestbuygadgets.nl/spelers-sandisk-c-10_549.html

de 2GB met FM-radio kost 60 euro en zonder FM-radio 55 euro... 5 euro meer of minder maakt mij niet uit. Maar ik wacht nog even af wat de andere shops zullen doen.. :)

• Unneoetech
Nu ook te koop bij bol.com voor zéér leuke prijzen (€38 voor 1 gb, €54 voor 2gb). Alleen staat er geen enkele informatie bij dus weet je niet of je de goede versie (met fmtuner) koopt... Ik heb ze zaterdag gemaild maar ik heb nog steeds geen antwoord :|

• Harmen
Ik zag de 2GB staan voor 47 euro.
Unneoetech laat even weten als je meer weet.

Whatever.

• Unneoetech
Harmen schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:24:
Ik zag de 2GB staan voor 47 euro.
Unneoetech laat even weten als je meer weet.
Waar, en met fm?

Antwoord bol:
Geachte heer M,

De Sandisk Sansaclip zal zonder FM tuner geleverd gaan worden. Dit in verband met de prijs van het product.

Hiermee hoop ik uw vraag beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,

B vd B

bol.com, Customer Services Support
www.bol.com
Beetje stom dus... Dat ze dat ding dan 5 euro duurder maken en die mét fm verkopen. Of ben ik nu de enige die daar waarde aan hecht 8)7

• RoD
  • Niet online
Review van Cnet.
The good: The SanDisk Sansa Clip offers impressive sound quality; an ultracompact, gym-friendly design with a removable belt clip; and useful features such as an FM radio and Rhapsody DNA integration. All of this comes at an incredible value, since the player is very inexpensive and easy to use.

The bad: FM radio reception isn't great and there's no autoscan function. Initial connection of the Clip with Rhapsody was problematic.

The bottom line: The SanDisk Sansa Clip is an incredible value that's set to edge out the competition with a user-friendly interface, gym-worthy design, and great sound quality.

• Vihaio
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18:17
review door ABI

• Harmen
Goede review! Mooi apparaatje voor relatief weinig geld.
Is er al iemand die hem thuis heeft en ervaringen kan posten?

Whatever.

• Dr. ViVa
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07-12-2008
Als ik het goed lees is de clip nu in America verkrijgbaar. In Nederland staat hij volgens mij maar op 2 sites (bol.com en pixmania.nl) en dan ik ook maar 1 van de 2 fm. Kennen jullie nog sites waar hij ook op staat (de fm)? En waar is hij voor het eerst te verkrijgen.

• Harmen
Nog steeds nergens te verkrijgen.
Had gehoopt dat Dixons etc ze wel zou kunnen leveren. :/

Whatever.

• RoD
  • Niet online
Ik vind het vreemd. Toch een interessante speler. Mp3shop.nl heeft wel spelers van Sandisk, maar deze niet. Jammer, want Sandisk is een veelbelovend merk. Goedkoop, degelijk en leuke specs. Verder lijkt het erop dat zij de eersten zullen zijn met een 32GB flash-speler.

• Harmen
Heb vanmiddag 1 besteld bij Bol.com
De zwarte, ervaringen post ik binnenkort. :)

Whatever.

• Unneoetech
Ik heb vorige week donderdag toch mijn sansa clipje (zwart, 1gb) bij Bestbuygadgets besteld. Ik had er genoeg van om te wachten op andere shops die de speler aanbieden met fmradio. De levertijd stond op 8-10 dagen dus ik had eigenlijk de speler niet voor volgende week verwacht. Desondanks viel hij vandaag in een buspakketje (!) op de mat en kon ik er mee spelen :). De speler is opvallend klein wat wel al duidelijk was maar als je hem daadwerkelijk in je handen hebt is het nog steeds wennen. In de doos zat verder een kort (20 cm) usb->miniusb kabeltje waarmee je hem ook moet opladen, redelijk goedkoop uitziende oordopjes (nog niet getest, speler getest met men sennheisertjes) een cdtje met handleiding en registratielink, quickstart guide en een flyer.
De speler werd bij mij niet direct herkend maar dit kwam vanwege het ontbreken van windows media player 10 (ik had 9) . Na dit te hebben geinstalleerd kreeg ik een mooi sansa clip icoontje in mijn deze computer staan en kon ik muziek er naartoe slepen. Dit gaat redelijk snel (vol in 5 minuten schat ik zo).
De kwaliteit is tot nog toe goed (wat ik nou gehoord heb), de speler voelt stevig aan en de muziek en radio kwaliteit zijn goed. De Clip blijft goed hangen aan een broek.

Kortom een fantastische shuffle killer _/-\o_

• Electrowolf
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:34

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ben van plan er eentje te kopen, maar wat zijn ondertussen (meer dan een maand sinds laatste post) de ervaringen van mensen die er eentje hebben? Sommige revieuws spreken van superieure geluidskwaliteid, vooral hier ben ik geïntereseert in. Dus kom op met uw goede dan wel slechte verhalen!

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Harmen
Ik zou graag willen maar de bestelling ging niet helemaal lekker.
Had hem eerst op bol.com besteld, echter was ie slecht leverbaar.
Heb de order maar geannuleerd en een bestelling gedaan bij bestbuygatgets.
Die geven aan dat hij op 31 dec weer binnen komt.... :/ (leverproblemen bij de leverancier zeiden ze)

Whatever.

• Unneoetech
Ik ben er nog steeds erg tevreden over. De geluidskwaliteit is gewoon goed en de batterijduur is voldoende. Grootste nadeel is denk ik dat ie niet goed verkrijgbaar is en zeker de radioversie die ik heb is bijna nergens te krijgen...

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Goed om te horen. Hier eentje met 2gb besteld zonder radio, dus maar even wachten met al die feestdagen tegenwoordig ;-)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• McBoom
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-01 10:38

McBoom

Broem

Ik heb laatst een Sansa Clip (zwart, 2GB, zonder radio) voor mijn vriendin gekocht voor het sporten. Het was inderdaad lastig om er één te vinden, maar bij Update Computers in Groningen hadden ze er nog één liggen :) Mijn vriendin wilde dus een andere MP3 speler, aangezien haar vorige best wel groot was (in vergelijking met de Clip :P). Ze wilde ook een speler met een clip en met een display, dus de Clip was de perfecte speler :)

Mijn indrukken:
- Hij is echt mooi klein.
- Voelt niet goedkoop aan. Op de knopjes zit wel wat speling, maar daar voorzie ik geen problemen.
- Helder, duidelijk display.
- Bediening is heerlijk simpel, genoeg instellingen mogelijk om 'm naar je zin in te stellen.
- Wordt onder XP herkend als Sansa Clip en niet als verwijderbare schijf.
- Alhoewel ik niet met de bijgeleverde dopjes geluisterd heb (ik heb er een setje Nike/Philips dopjes bijgekocht) kan ik de geluidskwaliteit als goed/zeer goed bestempelen. Alle toonhoogtes belanden op een prettige wijze op je trommelvliezen. Er zit een instelling op om het volume te limiteren, wat standaard aan staat.

Kortom, een heerlijke speler voor iemand die een mooi klein spelertje zoekt :)

The ramblings of an idiot

• RoD
  • Niet online
Deze speler komt beschikbaar in 4GB: bron
En de Sansa View komt in 32GB

edit:
Nog een bron: klik
De nieuwsposter (die afaik op CES zit) deed ook nog een suggestie voor Ogg en Flac. :) Die zilveren versie ziet er trouwens wel lekker strak uit.

[Voor 49% gewijzigd door RoD op 07-01-2008 21:14]

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Heb nu ongeveer een week mijn Sansa Clip, zwart 2 gb. Zelfde dus als McBoom had. Ben er ERG tevreden mee. Heb de mijne gehaald bij cameranu.nl, voor zo ver te merken een primal winkel.

Even kort op een rijtje:
-ERG klein, eigenlijk zelfs te klein. Als hij iets groter was lag hij beter in de hand.
-Komt erg robuust over, maar is toch niet vervelend. Hij is gemaakt van hard glad plastic.
-Zonder update wordt hij alleen herkend als zijnde een mp3 player, maar met de update (welke heel makkelijk kan worden geïnstalleerd, ook een pré) kan je wisselen van usb modes waardoor het wel een mass storage device wordt. Hierdoor werkt hij dus onder Linux.
-Display is voor mij wel een beetje wennen.
-Geluid is ERG goed. Je merkt ook echt daadwerkelijk verschil tussen de verschillende EQ presets, zelfs op slechte geluidsinstallaties. Zelf gebruik ik er EP-630 oordopjes bij en merk dat er "vol" geluid uit komt. Heb de speler ook gekocht omdat andere reviews de clip aanprezen voor geluidskwaliteit wat niets te veel gezegd is.

Het enigste wat ik mis de optie om muziek te selecteren afhankelijk van directory. Je kan wel albums, genres, rating etc etc... maar niet om een bepaalde directory af te spelen.

Conclusie: Lots of bang for your buck!

Misschien koop ik wel de nieuwe als die uit komt met ogg en flak ondersteuning ;-)

• Bluecold
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-11-2008
Modbreak:Het is hier geen HK

[Voor 86% gewijzigd door RoD op 11-01-2008 17:27]

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.
Proud member of the Peter Dienes world domination plot!

• Harmen
Heb gisteren ook eindelijk mn Clip binnen gekregen.
Tot nu toe een leuk apparaat voor weinig, de eerste indrukken zijn erg goed. :)

Whatever.

• urharm
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 31-01 23:15

urharm

Yeah thats me ^^

ik wil denk ik ook zo'n clip kopen, maar ik vroeg me dan af of deze ook op een mac te gebruiken is?

zie vooral die zilveren zitten :D

bestellen ga ik doen bij amazon.com denk ik

• RoD
  • Niet online
Volgens mij werkt de Clip met het MTP protocol en wordt dat op een Mac niet ondersteund.

• urharm
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 31-01 23:15

urharm

Yeah thats me ^^

:( dus t is dan dus geen optie voor mij boehoehoehoehoe terwijl de reviews lovend zijn

• Vihaio
Toch wel
The Clip is an MTP device and states in all packaging and literature that it is only compatible with Windows XP SP2 and above. This is the official support; however, I did find that it is actually MTP/MSC OS selectable, meaning that if the MTP protocol is not present when used with Linux or Mac systems, it will kick into MSC mode.
Het zou dus moeten werken.

• RoD
  • Niet online
Ah, goed opgemerkt :) Ik heb inderdaad op de site van Sandisk gekeken en daar stellen ze doodleuk dat je een Windows PC met WMP10 nodig hebt.

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

master007 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:58:
Toch wel

[...]

Het zou dus moeten werken.
Dit klopt inderdaad, met MSC setting kan je hem gewoon als mass storage device gebruiken. Heb het al een keer getest op een MacBook en werkte prima.
Let wel: dit kan alleen na een firmwareupdate, welke je voor zo ver ik weet alleen onder Windows kan updaten.

[Voor 24% gewijzigd door Electrowolf op 07-02-2008 12:38]

• RoD
  • Niet online
De 4GB Clip valt nu te pre-orderen bij Sandisk :)

• nostradamus99
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-02 10:17
Hoe gaan de bezitters van deze mooie speler om met het feit dat je geen directories kunt afspelen..?

Leest de Clip eerst alle mp'tjes uit zodat je daarna een keuze kunt maken per welk genre,album je wilt afspelen..?

Moet je dan met mp3 tooltjes gaan werken om bijv genre of artiest aan te passen zodat je hier om heen kunt..?
Ik zou dit graag weten voordat ik zo'n dingetje ga aanschaffen..!

Alvast bedankt..

share the knowledge, share the power..!

• RoD
  • Niet online
Het ding maakt een muzieklibrary dmv ID3-tags, zoals de meeste spelers dat doen. Mocht je je ID3-tags niet goed gevuld hebben kun je een tagger gebruiken zoals Tag & Rename.

• nostradamus99
RoD schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:48:
Het ding maakt een muzieklibrary dmv ID3-tags, zoals de meeste spelers dat doen. Mocht je je ID3-tags niet goed gevuld hebben kun je een tagger gebruiken zoals Tag & Rename.
Thanks RoD...dat wilde ik graag weten..
nu nog een winkeltje in zuid-holland zien te vinden die de FM versie verkoopt :9

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

nostradamus99 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:42:
Hoe gaan de bezitters van deze mooie speler om met het feit dat je geen directories kunt afspelen..?

Leest de Clip eerst alle mp'tjes uit zodat je daarna een keuze kunt maken per welk genre,album je wilt afspelen..?

Moet je dan met mp3 tooltjes gaan werken om bijv genre of artiest aan te passen zodat je hier om heen kunt..?
Ik zou dit graag weten voordat ik zo'n dingetje ga aanschaffen..!

Alvast bedankt..
Ik neem het maar voor lief, maar het kunne afspelen per directory is nog steeds een feature die ik zal verwelkomen. Ik selecteer nu gewoon een hele directory en maak hier vervolengens een playlist van in winamp. Werkt, maar je moet wel telkens je playlist verversen.

• wilcoholic
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2013
Heeft iemand al ergens de 4gb versie van de clip in de winkels gezien? Ik zit namelijk al een tijdje te wachten op deze zilveren versie. Weet iemand wanneer hij komt? Ik zit elke dag op de site van dixons te kijken

• Harmen
Dixons heeft de 2Gb geen eens, laat staan de 4Gb.

Heb zelf vandaag nog een Clip gekocht voor mn vriendin. (de rode)

Whatever.

• RoD
  • Niet online
Afaik is de 4GB versie hier nog niet te krijgen. Als je wilt weten wanneer ie komt raad ik je aan om eens wat bekende PMD-shops te mailen/bellen.

• wilcoholic
Mediamarkt heeft hem ook niet. Op amazon en de officiele site van sandisk is hij al ruim 2 weken te koop maar helaas verzenden ze het niet naar Nederland.

Ik trek het niet meer. Zal ik gewoon voor de 2gb gaan? Ik vind de blauwe wel mooi en ik heb ook gelezen over de brightness problemen met de zilveren 4gb versie.. en de iriver e100 vind ik net iets te groot.

• nostradamus99
wilcoholic schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:51:
Mediamarkt heeft hem ook niet. Op amazon en de officiele site van sandisk is hij al ruim 2 weken te koop maar helaas verzenden ze het niet naar Nederland.

Ik trek het niet meer. Zal ik gewoon voor de 2gb gaan? Ik vind de blauwe wel mooi en ik heb ook gelezen over de brightness problemen met de zilveren 4gb versie.. en de iriver e100 vind ik net iets te groot.
Ik heb 'm inmiddels wel gezien bij de MediaMarkt alleen zonder FM |:(

• wilcoholic
nostradamus99 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:11:
[...]

Ik heb 'm inmiddels wel gezien bij de MediaMarkt alleen zonder FM |:(
Heb je het over de zilveren 4gb versie? Ik was vandaag nog gaan kijken bij MM

• Harmen
Is die FM functie geen kwestie van firmware?
Productie technisch lijkt het mij de moeite niet waard.

Whatever.

• nostradamus99
wilcoholic schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:23:
[...]

Heb je het over de zilveren 4gb versie? Ik was vandaag nog gaan kijken bij MM
Oei nee sorry, de 2 GB versie..
Geen FM omdat volgens de verkoper er binnenkort in hetzelfde segment een mediaspeler van Sony op komst is die ook FM heeft.

Ik ben ook nog steeds in dubio..de killer onder de mp3 players is er volgens mij nog niet..(ik zoek er 1 om mee te nemen tijdens het hardlopen)
De Sansa clip krijgt goeie reviews behalve de "rare" manier van het scrollen door de nummers
De Zen Stone Plus heeft een mooie extra stopwatch feature maar daar lees je weer problemen over met skippen van nummers.
De FM versie van de Sansa is niet echt breed verkrijgbaar volgens mij..mijn huisshop Informatique heeft 'm iig ook nog niet

[Voor 40% gewijzigd door nostradamus99 op 06-03-2008 22:33]

• Volkie1984
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 26-07-2008
Hier mijn ervaringen met de Sansa Clip 2GB zonder radio...

Ik heb m net aangeschaft, had een bon van 35 euro liggen. Hij kostte mij in totaal 14.99 euro.

Had niets nodig en wilde die bon maar besteden, dus heb ik deze aangeschaft. Ik vind t een mooi afgewerkt apparaat. Goed geluidje, zelfs met de standaard oordopjes. Ik ga deze als vakantie MP3-speler gebruiken.

Ik vind t scherm voldoende scherp, de 15 uur die maximaal op een acculading kan worden afgespeeld goed genoeg. Alle waar is naar zijn geld, het ding kost "maar" 50 euro i.t.t.

Als er iemand vragen over het apparaatje heeft, stel ze, misschien kan ik je helpen.

• roydelutt
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-01-2014
Ik heb een vraag mbt het opladen van de Sansa Clip.

Ik heb hem nu 1 dag maar kom er achter dat ik hem met mijn standaard Stekker naar usb lader niet kan opladen heeft iemand anders dit probleem ook of misschien zelfs een oplossing? als ik de usb kabel in de stekker adapter druk knipperd ie 1 x rood en dan weer gewoon groen hij zegt in het display ook dat ie verbonden is en je kunt het menu dan ook niet gebruiken. mijn andere mp3 spelers laden wel goed op met dezelfde lader. ik kan nu alleen opladen via de usb van de computer dit werkt overigens wel naar behoren.

m.v.g. Roy ter Grote

[Voor 8% gewijzigd door roydelutt op 12-03-2008 18:35]

• ChillinR
De 2GB Zwarte Clip is net bij me bezorgd door de TNT :), hij hangt nu aan de usb om opgeladen te worden. En het gaat om de versie mét radio :*) ! (typenr. SDMX11R-2048K-E70)

Het is natuurlijk niet de bedoeling om reclame te maken, maar aangezien dat ding bijna niet te vinden is lijkt het me nuttig om te melden dat ik hem bij Opusshop gekocht heb. De 1GB versie is volgens de website uitverkocht, de 2GB niet. Ze hebben overigens alleen de zwarte.

Wellicht schrijf ik binnenkort even een productreview. Tot nu toe heb ik alleen de radio getest, ik kon 3FM prima ontvangen.

• Harmen
Heb mn Clip nu alweer meer dan een maand. Bevalt erg goed moet ik zeggen.
Echter vind ik de shuffle functie wel vreemd idd! :/
Hoor vaak dezelfde nummber, terwijl ik er toch genoeg muziek op heb staan.
Iemand tips?

Whatever.

• wilcoholic
Nog een vraag tussen door. Ik heb audioboeken van 30min per track. Deze wil ik afspelen om een clip maar hoe snel spoelt hij vooruit? Stel ik ben bij minuut 18 van track 1 gebleven. Ik start hem opnieuw op en ik wil weer even vooruit spoelen naar minuut 18. Duurt dat lang?

En ik wil muziek en audioboeken op de clip zetten. Stel ik zet hem op shuffle maar ik wil dan alleen dat hij mijn liedjes afspeelt en niet mijn audioboeken. Bestaat deze optie? Met een ipod kan ik in itunes namelijk tracks selecteren die ik niet af wil laten spelen als ik de ipod op shuffle mode doe.

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

roydelutt schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:34:
Ik heb een vraag mbt het opladen van de Sansa Clip.

...
Je moet hem in een USB poort stoppen welke genoeg stroom kan leveren, welke ongeveer elke poort aan de achterkant van je pc is. Verder moet je er op letten dat hij oplaad terwijl hij gewoon verbonden is, dit kan je zien door de animatie die de batterij maakt rechts boven.
Harmen schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:38:
Heb mn Clip nu alweer meer dan een maand. Bevalt erg goed moet ik zeggen.
Echter vind ik de shuffle functie wel vreemd idd! :/
Hoor vaak dezelfde nummber, terwijl ik er toch genoeg muziek op heb staan.
Iemand tips?
Het "Random" gehalte is indd niet al te hoog, maar dit komt misschien ook door dat je met playall alles op alfabetische volgorde zet en dan shuffelt. Voor een echt goede random generator zou dit niet uit moeten maken, maar ik kan me voorstellen dat dat er mee te maken heeft.
wilcoholic schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:34:
Nog een vraag tussen door. Ik heb audioboeken van 30min per track. Deze wil ik afspelen om een clip maar hoe snel spoelt hij vooruit? Stel ik ben bij minuut 18 van track 1 gebleven. Ik start hem opnieuw op en ik wil weer even vooruit spoelen naar minuut 18. Duurt dat lang?

En ik wil muziek en audioboeken op de clip zetten. Stel ik zet hem op shuffle maar ik wil dan alleen dat hij mijn liedjes afspeelt en niet mijn audioboeken. Bestaat deze optie? Met een ipod kan ik in itunes namelijk tracks selecteren die ik niet af wil laten spelen als ik de ipod op shuffle mode doe.
Het vooruitspoelen gaat op logaritmische (spelling?) schaal tot een bepaald maximum. Je gaat teminste niet het punt voorbij waar je heen wilt.
En je kan door je songs een rating te geven b.v. alleen songs afspelen van een bepaalde rating of hoger, en die vervolgens shuffelen. Ook kan je een costum playlist maken op de speler zelf, waar je on the fly nummers kan toevoegen en verwijderen. Zelf nog niet echt gebruikt, maar toen ik zat te spelen werkte het naar behoren.

• Flappie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-02 22:10
Oke, kan iemand het nu even bevestigen of je ook muziek erop kan zetten als USB Mass Storage Device?

Kan je dit gewoon kiezen in het menu?

Ik zoek namelijk een kleine MP3 speler die dit kan!

[Voor 11% gewijzigd door Flappie op 17-03-2008 11:40]

• ChillinR
Flappie schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:41:
Oke, kan iemand het nu even bevestigen of je ook muziek erop kan zetten als USB Mass Storage Device?

Kan je dit gewoon kiezen in het menu?

Ik zoek namelijk een kleine MP3 speler die dit kan!
Ja, dat kan :). Na het doen van een firmware-update (kan alleen in Windows...) kan je op het apparaatje (in het instellingen-menu) kiezen tussen MTP en MSC(="mass storage modus"), of Auto-select. Bij Auto-select zal hij MTP kiezen indien mogelijk en anders in MSC-modus gaan.

Genoemde instelling is dus wel pas aanwezig na een firmware-update. Ik weet niet of de Sansa met de oorspronkelijke firmware alleen MTP ondersteunt, of dat hij gewoon vastgezet is op Auto-select.

Overigens kan je in de MTP modus (in Windows) ook gewoon in de verkenner op het apparaatje klikken, de mappen bekijken en bestanden naar de speler slepen (drag-and-drop). Als je een computer hebt die MTP ondersteunt kan je hem dus zelfs in die modus als een soort USB Mass Storage device gebruiken.

[Voor 4% gewijzigd door ChillinR op 18-03-2008 17:51]

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Misschien ondertussen maar is de TS updaten.. is ondertussen ook al een 4GB versie en een paar nette firmware updates.

• wilcoholic
Die 4gb versie is NOG steeds niet uit in Europa. Sjongejonge jonge het is soms toch echt ongelofelijk hoe Europa toch altijd keer op keer het laatst aanbod komt

• RoD
  • Niet online
Zo ga je naar de Dixons om een Creative Zen Stone Plus te halen... en dan kom je thuis met een Sandisk Sansa Clip. Hij zag er gewoon té verleidelijk uit in de winkel. En hij is echt, écht klein. Eerste indruk is dat de knopjes een beetje slapjes zijn, maar ze doen het prima, dus ach.. Scherm ziet er mooi uit en de bediening is behoorlijk straightforward.
De clip (dus het ding achterop, niet de speler zelf :P ) ziet er een beetje fragiel uit.. hopelijk valt dat mee, want de clip vind ik toch wel belangrijk, in verband met het sporten.

Binnenkort maar eens een in-depth review schrijven :)

Edit: klein nadeeltje ontdekt. Bij het navigeren in de muzieklijst kun je geen overzicht met alle nummers van een artiest krijgen.. je moet eerst een album selecteren. Dat vind ik persoonlijk nogal vervelend. Je kunt wel play all doen, maar dan gaat ie all nummers van die artiest afspelen.

[Voor 19% gewijzigd door RoD op 07-04-2008 15:23]

• RoD
  • Niet online
Even een tip voor de mensen die van de volumebegrenzing af willen.. de verschillende firmwares (US, europa, enz) zijn allemaal identiek. Het enige verschil zit em in de filenaam. Zo kun je de europese firmware downloaden (m300e) en deze renamen naar m300a om zo de Amerikaanse versie met hoger volume te krijgen. Aangezien voor veel mensen de Amerikaanse versie niet echt bruikbaar is, omdat daar radio bij zit.. kun je in het geval je een Clip zonder radio hebt, de firmware renamen naar m300s. Deze firmware versie bevat geen radio maar wél een hoger volume.

Mensen die wel radio hebben kunnen gewoon de Amerikaanse firmware pakken.

Daarnaast is er ook een m300t versie. Dit schijnt een soort testversie te zijn. Als je deze installeert krijg je in het settings menu "diagnostics" te zien. Wat het precies inhoudt weet ik niet.. niet zoveel zin om die versie te installeren :)

• RoD
  • Niet online
Ik heb een uitgebreide review geschreven van de Sandisk Sansa Clip:
productreview: Sandisk Sansa Clip 2GB Zwart review door RoD

In a nutshell: Zoek je een goedkope speler om puur audio mee af te spelen; dan moet je deze hebben :P

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe is dat ding met lange bestanden? Ik speel vaak mixen af en ik ken de eerste 15minuten hiervan vaak van buiten, omdat mijn eigen mp3 speler (in een sony telefoon) altijd opnieuw begint. Gruwelijk irritant. Doet dit ding dat ook als je hem tussendoor uitzet?

• RoD
  • Niet online
Ik heb er geen lange bestanden op staan, althans, niet langer dan 10 minuten. In ieder geval speelt de speler gewoon verder als je ergens midden in een nummer het ding uitzet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb hem inmiddels ook aangeschaft. De 2GB versie zonder radio. Ik moet zeggen dat hij goed bevalt! Het klinkt (met sennheisser/creative oordopjes) bijzonder lekker en de bediening is vrij ok.

Al met al prima koopje :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 18:11
De 4GB versie staat trouwens wel op de Nederlandse site en er staat ook dat hij radio heeft:

http://www.sandisk.nl/Pro...P3speler_4GB__Silver.aspx

Heb hem voroalsnog alleen niet bij Nederlandse shops gezien, maar wel in Duitsland:

http://www.technikdirekt....dia/248612/-/Article.html?

Verder zie ik zo geen winkels staan waar je hem ook nog zou kunnen kopen. Of zijn er nog winkels uit de VS die hem naar Nederland verschepen?

Had net even over de sansashop link heen gelezen. Daar is hij dus ook gewoon te bestellen. Denk dat ik dat morgen maar eens ga doen. Lijkt mij een piekfijn spelertje en precies waar ik naar op zoek was. Klein, radio, 4GB en geen onzinfuncties er op. :)

[Voor 51% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 07-05-2008 16:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 26-02 00:42
Harmen schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:44:
Dixons heeft de 2Gb geen eens, laat staan de 4Gb.

Heb zelf vandaag nog een Clip gekocht voor mn vriendin. (de rode)
grappig :P vandaag eentje gekocht bij de dixons in groningen , voor 40 euro (2GB Zwart) ;)

echt een mooi dingetje! ik ben zeer tevree :>

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 18:11
Heb jij of misschien iemand anders in dit topic ervaring met bestellen bij Sandisk zelf?

Hmm, zie dat je dit procudt niet naar Nederland kunt laten versturen... Dan blijft alleen die duitse site over en die rekenen maarliefst EUR 22,- aan verzendkosten :(

Kan vooralsnog ook geen andere shops vinden die ook naar Nederland versturen.

@hieronder: Thnx, wist helemaal nietd at dat forum er al bij was gekomen. Meteen maar een topic geopend dus :)
Sandisk Sansa Clip 4GB + FM kopen in Nederland

[Voor 40% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 08-05-2008 14:39]

• RoD
  • Niet online
Je kunt hier een topic over openen in Shopping Forum, daar zijn dit soort vragen meer op hun plaats :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vihaio
Firmware 1.01.29 is uit en er zijn best veel verbeteringen.
(*) Een paar bugs zijn er uit
(*) OGG Vorbis ondersteuning
(*) Er is nu een power percentage indicator in het settings menu
(*) Nummer skippen en naar vorige nummers gaan is nu mogelijk tijden het shuffelen
(*) Playlist kunnen nu 100 nummer bevatten
(*) De helderheid van de 4GB versie is verbeterd
(*) Audioboeken en podcasts hebben hun eigen submenu
(*) audioboeken gaan verder waar je de laatste keer gebleven bent als je tussendoor muziek hebt geluister

Als je wil updaten zonder de updater moet je hier kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Leuk, .ogg-ondersteuning :) Jammer genoeg wordt er nog steeds geen .flac ondersteund. De rest interesseert me eigenlijk niet zo. Overigens kon je sowieso al nummers skippen tijdens het shufflen... ik doe dat constant. Als je een vorig nummer wilde kreeg je wel een ander nummer dan degene die je ervoor had, maar dat maakte me eigenlijk niet zoveel uit.

* RoD had het liefst nog een klok+stopwatch gezien.

Volgens mij is daar op ABI trouwens de Amerikaanse firmware gepost. Dan heb je radio erbij. Mocht je een versie zonder radio gekocht hebben kun je de "a" in de naam van het firmwarebestand het best in een "s" veranderen. Dan heb je de Amerikaanse firmware (zonder volumebeperking) zonder de radio.

[Voor 26% gewijzigd door RoD op 18-05-2008 19:51]

• RoD
  • Niet online
Ik heb de volledige release notes van de nieuwe firmware gevonden:
elease notes for Sansa Clip Version 1.01.29
Issues addressed:

1) Fixed occasional early expiration of Rhapsody Licenses.
2) Battery indicator is now much more linear with Play time remaining.
3) Fixed a bug in FF/ REW of Long VBR MP3 files.
4) Fixed Genre can appear two times depending on the Tag encoding.
5) Device highlights "Play Previous" after returning to Music from FM playback.
6) Fixed bug with maintaining Custom EQ setting / volume level after power cycle.
7) After FM Autoscan, device will return to FM tuner display.
8) Bug fixes relating to deleting files on the device.

Enhancements:

1) Improved the speed to change DRM-protected tracks in Plays from Device Mode.
2) Increased Brightness for 4 GB devices.
3) Added OGG-Vorbis (*.ogg) Decoder Support in MTP and MSC mode.
4) Ported Audiobook and Podcast Sorting and Resume features found in Fuze.
Content placed in Audiobook or Podcast Folders will be accessed separately from Music.
Content with Genre tags of "Audiobook" or "Podcast" will be handled from any location and sorted by the UI..
PodCast and Audiobook have been organized by 2 level hierarchy.
Podcast content is sorted with newest episode first.
Auto Bookmark: These contents will prompt the user with "Resume?" or "Restart" option when restarted.
5) Improved the Shuffle algorithm to maintain the sequence of up to 2000 songs. User can skip to the previously played songs without reshuffling. Sequence is preserved after power off and on.
6) Handle playlists up to 1000 songs. Fixed playlists with large count taking long time to load.
7) Battery Power percentage is available on the "Settings> System Info" Screen at the end.
8) Device Auto Powers off if the Radio is Paused / Muted, to do power saving.
9) Add support for Melon SKT MusicDRM V1.4 (For Korea market).
10) Performs Faster, more complete MTP Format operation.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChillinR
Je kan de firmware ook van de Sandisk fora downloaden, zie hier.

Er is (zoals te zien in dat topic) overigens ook gewoon een Europese firmwareversie mét radio (waarvan de bestandsnaam eindigt op een F).

Mooi om te zien dat ze nog zo actief bezig zijn met de firmware, tijd om mijn 01.01.20F te vervangen :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Op de europese firmware zit wel een volumebeperking, dus als je de versie met radio hebt, kun je beter de Amerikaanse firmware nemen. Kwestie van de F in de filenaam veranderen naar een A (of gewoon direct de Amerikaanse downloaden).

Wat ik trouwens merk met de nieuwe firmware is dat de equalizer het niet erg fijn meer doet. Als je de custom eq aanzet dan wordt het volume verlaagd en het geluid wordt er alleen maar ongebalanceerder van. Met de vorige firmware had ik nergens last van, en werkte de equalizer prima voor kleine tweakjes aan het geluid. Nu niet bepaald meer. Ik ben daar niet zo blij mee :/
Iemand anders met dezelfde ervaring mbt de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChillinR
Die volumebeperking kan je wel weer uitzetten in de settings, en mij maakt het niet uit omdat ik toch (bijna) altijd onder 50% van het maximum volume blijf (met begrenzing aan). Maar goed, de Amerikaanse firmware is verder identiek, dus dat is dan makkelijker inderdaad.

De equaliser verlaagde het volume overigens altijd al bij mij (alleen met 01.01.20 getest), ik heb dat bij meer mensen gehoord en nam aan dat dat bij elke firmware al zo was.

Ik ben er maar vanuit gegaan dat Sandisk dat gedaan heeft om vervorming tegen te gaan (bijv. de lage tonen "versterken" door ze minder te verzwakken dan de hogere tonen is volgens mij elektrotechnisch gezien een stuk makkelijker dan de lage tonen echt versterken t.o.v. de rest, omdat je dan bij hogere volumes vervorming kan krijgen?).

Hoe het ook zij, het is inderdaad een beetje storend, aangezien je hierdoor het effect van een kleine aanpassing niet goed kan horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik merk een zeer duidelijk verschil met de vorige firmware in ieder geval. Volgens mij is het trouwens zo dat de equalizer de tonen verzwakt die je juist niet omhoog hebt gezet. Beetje brak dus, maar er was vrij redelijk mee te werken tot aan de een na laatste firmware.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guust Flater
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-08-2010
Heb zelf deze player nu een paar dagen. Geweldige speler voor dat geld. Na er een beetje mee gespeeld te hebben ben ik er achter gekomen dat je er ook de firmware van de FM-versie erop kan flashen. Echter ik krijg niets te horen. Ben dus bang dat deze functie fysiek niet aanwezig is. Helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

RoD schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:33:
Ik merk een zeer duidelijk verschil met de vorige firmware in ieder geval. Volgens mij is het trouwens zo dat de equalizer de tonen verzwakt die je juist niet omhoog hebt gezet. Beetje brak dus, maar er was vrij redelijk mee te werken tot aan de een na laatste firmware.
Hoezo is dat een beetje brak? Ze hebben gewoon standaard alle banden maximaal hoog staan en je kan ze afzwakken. Ze hadden ook alle banden op 10db minder kunnen zetten, waarna je het zelf 10db omhoog en omlaag kan doen, maar dan zit je netto op hetzelfde resultaat, met als verschil dat je speler minder hard staat bij gelijk volume.

Dit maakt echt niet uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Als ik een enkele toon omhoogzet merk ik dat de anderen afzwakken. Dat is niet wat ik wil bereiken met het veranderen van het geluid. Ik zou dan willen zien dat juist die ene toon er meer uit gaat springen. Ik snap dat het in feite hetzelfde is, maar voor het oor geeft het toch een heel ander effect. Ik krijg hier een heel ander geluid bij dan bijvoorbeeld bij een equalizer van Cowon.
Overigens heb ik de "s"-versie van de nieuwe firmware geprobeerd, en deze heeft het probleem veel minder. De equalizer is dus nu weer redelijk bruikbaar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Japser24
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-05-2008
Ik heb deze speler nu ook, en ik merkte zaterdag dat ik hem niet kon opladen via een standaard usb-stekker adapter. Nu las ik dat nog iemand dit probleem had.

Zijn er mensen die hem wel kunnen opladen met met een stekker adapter? Dan bestel ik wel een andere want er zijn sites waar deze speler als ondersteund staat bij de adapters.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Als je het goede voltage hebt op je stekker adapter kan het denk ik wel, tenzij hij persé een verbinding wilt hebben met een apparaat alvorens hij begint met laden.

Tot dus ver is het enige nadeel van mijn Sansa, na zo'n 5 maanden, dat de "home" knop een beetje brak begint te worden en de speler letterlijk kraakt als ik hem indruk.. niet al te stevig dus. Maar gelukkig doet hij het verder nog wel goed ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joedy87
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-12-2010
Ik heb hem nu 2 maanden en nog steeds tevreden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 31-01 18:43

Scighera

swim-bike-run

Ik heb de Sansa 2GB ook al 2-3mnd nu:) maar ik zit met het volgende probleem: op de oude laptop wordt ie keurig herkend als mass storage device....iets wat dus niet gebeurd op mijn desktop :S Ik kan dus vanaf de desktop niet bestanden toevoegen verwijderen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Door even een nieuw topic te openen waarin je duidelijk het probleem omschrijft en wat je al gedaan hebt om het op te lossen.
Problemen horen niet in een ervaringentopic :)
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True