Er gaan geruchten de ronde dat de europese sansa clip zonder radio te flashen is met radio.
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 12-06-2008 21:07 ]
Hyundai SX2 N-Line (2024)
[reclame modus]Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:59:
Ik heb deze speler nu ook, en ik merkte zaterdag dat ik hem niet kon opladen via een standaard usb-stekker adapter. Nu las ik dat nog iemand dit probleem had.
Zijn er mensen die hem wel kunnen opladen met met een stekker adapter? Dan bestel ik wel een andere want er zijn sites waar deze speler als ondersteund staat bij de adapters.
[ Voor 36% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-06-2008 14:09 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 10% gewijzigd door ChillinR op 20-06-2008 20:27 ]
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Ik moet bekennen dat ik gisteren niet kon wachten om de Clip te proberen. In plaats van eerste volledig op te laden, heb ik tussen het uitproberen door steeds een stukje bijgeladen totdat hij gisteravond bijna vol was. Omdat mijn EP630 nog niet ingespeeld waren, heb im hem vannacht op max volume laten spelen. Vandaag heb ik hem nog eventjes op normaal volume laten draaien. Nu is de accu leeg, ik denk dat ik wel over de 10 uur zit, uitgaande van een niet volledig opgeladen accu.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:23:
Hoe lang gaat speler trouwens bij jullie mee? Ik heb idee dat ie het bij mij zo'n 5 uur doet op een volle batterij. Had eigenlijk wel wat meer verwacht.
Verwijderd
Ik heb het nooit gemeten, maar volgens mij doe ik er meestal wel 3 of 4 dagen meel. Dat zou dan iets van 7-10 uur zijn.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:23:
Hoe lang gaat speler trouwens bij jullie mee? Ik heb idee dat ie het bij mij zo'n 5 uur doet op een volle batterij. Had eigenlijk wel wat meer verwacht.
Over de kleuren valt niet veel te vertellen. Kies gewoon wat je mooi vindt. Het scheelt in ieder geval dat de zwarte versies geen krasjes krijgt. Ik geloof dat de 4GB zilver wel krasgevoelig is. Accessoires en dergelijke moet je zelf beslissen, je weet zelf het beste wat je eisen zijnVerwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:13:
Ik ben erg gecharmeerd van de Sansa Clip en ben van plan hem aan te schaffen.
Eigenlijk lijkt 4GB me teveel van het goede, maar als ik naar de prijzen kijk(mp3shop bv.) lijkt me dit toch wel een logische keuze.
Ik vind het wel jammer dat je deze in combinatie met de Sennheiser CX 300 niet met bundelvoordeel van halen.
Misschien dat ik hem dan maar in combinatie met de FM transmitter ga halen, schijnt van goede kwaliteit te zijn ..
Heeft iemand nog een final hint voor mij qua aanschaf?
Dus bijvoorbeeld tegenvallende kleurversie, accesoires, where-to-buy.
(Ik ga er van uit dat dit in dit topic geplaatst mag worden)
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
http://www.anythingbutipo...nsa-clip-disassembled.phpElectrowolf schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:55:
Heeft iemand al geprobeerd om er eentje open te maken? .....
Thanks.. maar dat maakt het duidelijk dat ik hem niet open ga maken tot hij echt overleden is. En ach.. roze is dus ook sloopbaar...
Ik hoop nog steeds op een systeem waarmee je door mappen kan bladeren ipv door playlists. Een stopwatch zou ook een leuke toevoeging zijn.RoD schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:03:
Alhoewel het hier al een tijdje stil is, las ik in een topic op ABI dat Sandisk gemeld zou hebben dat er nog een nieuwe firmware aankomt. Zou wel mooi zijn.. ik hoop nog steeds op een stopwatch voor tijdens het hardlopen.
Ik heb wel geruchten gehoord over een zwarte 4GB, maar nog geen mensen gezien die er ook daadwerkelijk een hadden. Misschien ABI even in de gaten houdenfox-hound schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:20:
TS hier, heb hem nog steeds niet gekocht
Ik overweeg om de 4GB versie aan te scaffen, is deze alleen in silver beschikbaar? Wil wel liever een zwarte. Ik heb een beetje gegoogled en heb een paar plaatjes gevonden van de zwarte 4GB versie maar geen info gevonden.
[afbeelding]
http://www.infosyncworld.com/reviews/portable-media/sandisk-sansa-clip-4gb/?n=0
Mappen is ook leuk inderdaad. Kunnen kiezen tussen mappen en ID3 is altijd goedFrag1le schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:42:
[...]
Ik hoop nog steeds op een systeem waarmee je door mappen kan bladeren ipv door playlists. Een stopwatch zou ook een leuke toevoeging zijn.
bronEnhancements
* FLAC decoder support
* Allow Podcasts to skip episodes using FF / REW
* New startup and shutoff images
* Improved the time to rebuild the metadata
* Improved M3U playlist support
* Enhancements for sorting Podcast contents which do not have their track number ID3 tag information
* Separate missing license error message for Audible and generic Audiobooks. Message changed to instruct the customer in how to resolve the problem
Bug Fixes
* OGG placed in Audiobook or podcast folder shows up in Music directory
* Delete song from a long playlist causes the device to hang
* Selecting “Back to Music List” while playing FM/Voice recordings will display double “Play All” on screen & will cause device to hang upon selecting “Play All”
* Certain tag information for mp3 files will cause the device to hang or freeze
* Made OGG file Tags not case sensitive
* Noise problem on voice recording
* Device in MTP mode will jump back to AutoSelect mode after UI format
* Device behaves erratically when file extension got changed (i.e. .txt to .mp3, .jpg to .wma)
* All Audiobooks should show 1/1 if Chapter Mode is OFF
* Certain Rhapsody tracks show clicking noises
* Deactivation message “Synchronize to listen to your Audiobooks” for Audible is uninformative and irrelevant
[ Voor 49% gewijzigd door RoD op 04-10-2008 00:47 ]
En ik ben over de brug voor een reservespelertje/bijspelertje voor mijn D2RoD schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 00:19:
Wauw, FLAC-support, dat is echt super. Dat had ik toch niet meer verwacht. Geweldige support van SandiskDie startup en shutoff messages zullen wel niet zoveel bijzonders zijn. Wel hoop ik ook dat ze het nog even door laten spelen van de muziek terwijl de speler al aan het afsluiten is hebben gefixed. Hoewel klein is dat toch nog wel een ergernisje.
Edit: Ook hier werkt het renamen naar m300s weerNu eens wat FLAC-files testen.
Edit2: Na een korte luistersessie merk ik dat de files in ieder geval goed weergegeven worden. Wat betreft het geluid... het geeft een flinke verbetering ten opzichte van mp3, imo. De bass is vele malen beter, voller. Overall is het geluid een stuk scherper. Alleen bij de midden- en middenhoge tonen ontbreekt er wat scherpte, en is het ietsjes dof, maar met wat equalizertweakjes is dat wel te fixen. Prachtig geluid. Blaast elke mp3speler zonder enige moeite weg.Ik ga het binnenkort nog eens vergelijken met de FLAC-weergave van de Cowon iAudio D2.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[ Voor 11% gewijzigd door fox-hound op 04-10-2008 19:28 ]
[ Voor 19% gewijzigd door fox-hound op 05-10-2008 01:57 ]
[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 07-10-2008 09:27 . Reden: resize plaatje ]
Ik heb nog wel wat wensen:RoD schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:30:
InteressantAl heeft Sandisk met de nieuwste firmware eigenlijk wel de meeste van mijn wensen vervult. Toch hoop ik dat het ze lukt, keuze hebben in firmware is altijd wel lekker.
Mijn dank daarvoor.Ik heb je plaatje trouwens even geresized, die was wel erg groot![]()
[ Voor 1% gewijzigd door ginkgo op 07-10-2008 11:58 . Reden: Replaygain toegevoegd ]
Hm, da's vreemd. Je zou verwachten dat bij een USB-lader alleen de voedings- en ground-lijn aangesloten zijn (dus de datalijnen niet). Dit is dan de reden dat de clip geen computer 'ziet' (vermoed ik): hij kan nergens mee communiceren / de datalijnen blijven constant laag.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 07:28:
Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen met het opladen van de Sansa clip 4GB. Ik laad hem altijd op via een USB lader (van telefoon) en in begin stopte hij dan soms met laden en dan zei ie dat hij "connected" was, alsof ie aan de computer hangt en dan laadt hij niet op (...)
Iemand idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ie wel blijft opladen?
[ Voor 54% gewijzigd door Scighera op 02-12-2008 07:47 ]
www.triathlete.nl
[ Voor 17% gewijzigd door Buntmans op 04-12-2008 18:56 ]
bedankt voor de snelle en duidelijke reactie. ik ga er eentje bestellen.RoD schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:01:
-Het vooruitspoelen gaat steeds sneller als je het "vooruit" knopje ingedrukt houdt. Dus ook in lange files kun je nog effectief vooruitspoelen.
-Ja.
-Ja, je moet zorgen dat je ID3-tags op orde zijn. Als je niet weet hoe dat zit is de search je vriend. Er is een hoop daarover te vinden. Je kunt bijvoorbeeld Winamp's autotagger of Tag&Rename oid gebruiken.
er stonden al 4 nummers opRoD schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:14:
Het is heel simpel. Waar heb je ze neergezet toen je de muziek naar de Clip kopieerde? Daar moeten ze namelijk staan.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ah, op die manier. Dat zou ik niet weten. Sandisk zal ze wel ergens verstopt hebben. Misschien staan ze zelfs wel als verborgen.Buntmans schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:30:
[...]
er stonden al 4 nummers op
de muziek die ik er zelf opgezet heb kan ik idd vinden, maar die 4 gratis niet. kan ze wel deleten via menu dus niets aan de hand, maar ik vraag me af die moeten toch ook ergens staan lijkt me
De FLAC-weergave is echt super. Er ging een wereld voor mij open qua geluidTouchdomex schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:44:
Ik heb net bij mijn moeder voor sinterklaas de soundtrack van Amelie op haar Clip gezet, maar wat de hell is dit voor een helder geluid. Staat er uiteraard in FLAC op, maar wat is dat geluid toch echt geweldig. Ik begin er bijna jaloers op te worden met mijn D2, het is echt zo goed. Had het niet verwacht, had verwacht dat hij goed was. Maar mijn D2 voorbij sterven qua fijn geluid dat niet....
Dat gevoel had ik inderdaad ook met FLAC weergave, de D2 doet wel wat met FLAC, zeker een waardevolle toevoeging boven MP3 maar in mijn ogen als ik nu de Clip hoor is dat toch echt wel een monster wat weergave betreft. Zeer groot nadeel voor mij als je FLAC gebruikt is de hoeveelheid opslag die je over houdt om iets op te slaan. Beetje FLAC is ongeveer 300 tot 400 MB. Dat ding wat mijn moeder heeft is 2GB, reken uit hoeveel je uiteindelijk maar over houdRoD schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:50:
[...]
Ah, op die manier. Dat zou ik niet weten. Sandisk zal ze wel ergens verstopt hebben. Misschien staan ze zelfs wel als verborgen.
[...]
De FLAC-weergave is echt super. Er ging een wereld voor mij open qua geluidWat de D2 met FLAC doet qua geluid weet ik niet, maar ik vond wel de D2 iets beter bij het afspelen van mp3.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
De Clip is uberhaubt niet zo geschikt om met grote hoeveelheden muziek om te gaan. Het kleine schermpje levert nogal beperkingen op met het navigeren in je muziek.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:53:
Thx RoD! Ben zelf, zoals je merkt, ook fan van folder-navigatie, mede doordat ik zelf produceer en soms gewoon geen zin heb om demo's te gaan taggen, waarbij je ook nog precies dezelfde tags moet nemen omdat anders alles in verschillende ID3-folders terecht komt, terwijl ik het liefst gewoon 1 of 2 nummers naar een map kopieer. Daarnaast is veel oude shizzle gewoon slecht getagged, en dan wordt je verplicht alles een album te geven (terwijl ik nooit een album heb gemaakt) of je moet verplicht onder 'alle nummers' je muziek gaan luisteren.
Trouwens, 8 gig is toch een album of 80, vind ik wel genoeg om onoverzichtelijk te kunnen wordenIk word er gewoon een beetje gefrustreerd van dat fabrikanten niet kiezen voor en-en, maar ze maken er of-of van. Dat is jammer, want volgens mij met een beetje programmeurs kan iets dergelijks met enige effort toch worden gerealiseerd.
In je playlist of de media library kun je de nummers selecteren die je wilt taggen, dan doe je rechtermuisknop, send to: Auto-Tag. Dan tagged ie de boel automatisch. Soms gaat het niet helemaal goed, en worden er de verkeerde tags bijgezet, maarin de meeste gevallen klopt het gewoon. Je kunt in ieder geval een "preview" van de tags zien voordat je de veranderingen bevestigd.Waar vind je trouwens die autotags van Winamp? Zit ff te snuffelen in options maar kom het niet tegen.
In ieder geval heel erg bedankt voor je info en commentaar
Verwijderd
Verwijderd
nog niet heel veel uitgeprobeerd, maar eerste indruk is: weinig zenders, maar dan wel met goede kwaliteitdeef- schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:16:
Hoe zit het met de radio ontvangst? Ik luister vaak naar BNR en merk dat de ontvangst van deze zender per MP3 speler nogal wat wil schelen. Dus als iemand ervaring heeft met de radio ontvangst tov voorgaande spelers...
That's a lot of bang for the buck.!
[ Voor 5% gewijzigd door Vihaio op 22-01-2009 14:36 ]
Here's the rundown of the current status of Rockbox on the Clip:
* Sound output = working.
* Codecs = mostly working. MP3 and Vorbis do playback (from my tests), but sometimes cause Rockbox to freeze and reboot, or throw up a panic. I haven't tried out any other codecs yet.
* Plugins = most are working. Still a little work to do on this front.
* Flash = mostly works. Rockbox sees the full storage capacity on 1GB and 2GB Clips. I haven't gotten word about 4GB models, but from my understanding, some 4GB models may be "v2" Clips.
* FM radio = works.
* Recording = untested... from my end, anyway.
* USB = partially working.
* Charging = uncertain; IIRC this hasn't been worked on yet.
However, this doesn't mean that Rockbox on the Clip is ready for everyday use. Do NOT ask for support for Rockbox on the Clip; it is UNSUPPORTED and NOT READY for end users!
[ Voor 62% gewijzigd door RoD op 03-02-2009 11:55 ]
uhu wees er maar voorzichtig mee ja, zo zonder clip is het een heel gemis.RoD schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:12:
Niet dat ik weet, maar informeer eens bij Sandisk. In die van mij zit trouwens een scheur, ook op de plek die jij beschrijft. Ik ben er dus wel voorzichtig mee, want straks breekt die van mij ook nog af
Plak er een wasknijper op.uhu wees er maar voorzichtig mee ja, zo zonder clip is het een heel gemis.
hij is wel een stuk dunner zo, dat wel weer
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq