Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 06:55
Er gaan geruchten de ronde dat de europese sansa clip zonder radio te flashen is met radio.
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik vraag me af hoe. Opzich is elke firmware identiek aan elkaar, maar bepaalt de versie van de firmware of de radio danwel de volumebeperking in- of uitgeschakeld wordt. Het enige verschil zit em in één letter in de filenaam. Je kunt dus ook gewoon de Amerikaanse versie aanpassen naar de Europese door de letter a in een e te veranderen.
Firmwarematig maakt het dus allemaal niet zoveel uit. Ik denk dat het probleem em er vooral in zit dat de Europese versie fysiek geen radio aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heeft dit apparaat trouwens concurrenten in de 4GB variant? Ik ben ze namelijk niet tegengekomen, 4GB, klein en FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
De Zen Stone Plus natuurlijk. En wellicht de iriver Volcano zodra die uit is. Maar het is nogal dungezaaid in dit marktsegment. Imo is de Clip de onbetwiste kampioen.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 12-06-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tsja, dat is dan meteen weer zonder nog een beetje fatsoenlijk display. Toch zonde dat de "pure" mp3 speler een beetje verlaten is. Concurrentie kan nooit kwaad voor de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

iRiver S10 maar die heeft geen 4Gb, maar wel meer functies dan deze SanDisk..

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die had ik ook gezien ja, maar inderdaad geen 4GB te krijgen. Heb nu eindelijk de 4GB versie van de Clip gevonden op Ebay, dus die heb ik nu besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 13:18
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:59:
Ik heb deze speler nu ook, en ik merkte zaterdag dat ik hem niet kon opladen via een standaard usb-stekker adapter. Nu las ik dat nog iemand dit probleem had.

Zijn er mensen die hem wel kunnen opladen met met een stekker adapter? Dan bestel ik wel een andere want er zijn sites waar deze speler als ondersteund staat bij de adapters.
[reclame modus]
Ik heb bijvoorbeeld de Philips SCM4480.

Deze werkt prima met de clip. Er zijn ook nog versies met een interne accu voor opladen onderweg. Voor de gehele productlijn, zie hier. Voor de volledigheid: de 4480 komt met dezelfde accesoires als de 7780, zie hier.

Er zullen vast meer merken zijn met usb opladers die prima werken, maar van deze weet ik het iig zeker.
[/reclame modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb thuis wel een USB lader van mijn BB, zou ik die gewoon kunnen aansluiten? Of kun je hem dan wellicht vernaggelen omdat er een verkeerd voltage op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
USB laders hebben als het goed is altijd 5V, ivm de USB-standaard. Dat zou dus geen kwaad moeten kunnen. Of het werkt is een tweede, maar kapot zal ie er niet van gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoeveel ampere de lader kan leveren maakt dus ook niet uit? Heb hem nu aan de BB lader gegooid en die is idd 5 volt met 0.5 mA. Hij is vrolijk aan het opladen, maar scherm gaat wel na 5 seconde uit ofzo (dan zie je dus ook niet meer de batterij opladen), dan gaat ie op zich wel gewoon door met laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Volgens mij maakt amperage inderdaad niks uit. De speler gebruikt gewoon wat ie kan gebruiken, maar pin me daar niet op vast. Bij mij blijft trouwens het scherm aan staan (stom eigenlijk) bij het opladen, dus ik weet niet of hij daadwerkelijk oplaadt bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Geen idee hoe dat zit met opladen. Vriend van mij had volgens mij batterij van zijn BB vernaggeld door een lader van een HTC te gebruiken (beide USB en 5 volt, dus zou haast zeggen ligt aan amperage).

Batterij geeft trouwens als je hem eraf haalt wel één streepje aan, dus hij lijkt wel aan het opladen te zijn, ook al is scherm uit.

[ Voor 36% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-06-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Nouja, ik laad em altijd op aan de pc, dus dat zou het verschil kunnen verklaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Misschien dat-ie bij iedereen wel gewoon oplaadt, alleen dat je het niet ziet omdat het schermpje alleen aangaat als je hem op de PC aansluit?

oscar: Laat eens weten of dit werkt? Dan scoor ik ook een USB lader namelijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
Ja, het werkt gewoon hoor. Het verschil is dat hij bij het opladen via een USB lader geen computer detecteert. De Clip gaat echter wel aan, op dezelfde manier aan als wanneer je hem zelf zou aanzetten om muziek te spelen.

Sterker nog, hij begint gewoon met afspelen als je dit niet op pauze hebt gezet voordat je hem de laatste keer uitschakelde :P . Afhankelijk van je instellingen gaat het display dan vervolgens inderdaad uit na 5-60 seconden, zoals dat bij normaal gebruik ook het geval is.

En je kan dus ook muziek luisteren tijdens het opladen, mocht je dat willen.

Ik laad hem tegenwoordig alleen nog maar met mijn USB lader, het werkt echt prima.

[ Voor 10% gewijzigd door ChillinR op 20-06-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hij is bij mij gewoon opgeladen. Dus opladen via een usb bb lader lijkt prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34
Ik heb de 2GB versie ook +- 2 maanden geleden gekocht, voor tijdens het hardlopen, en het apparaat bevalt mij uitstekend! Ik zat te twijfelen tussen deze en de kleine Ipod, maar het prijsverschil en de review van RoD hebben mij over de streep getrokken. Ik heb wel andere oordopjes erbij gekocht, maar dat moet je bij bijna elke mp3 speler doen. Ik laad hem overigens altijd gewoon op de laptop op.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
Gisteren heb ik mijn 4 Clip ontvangen. Wat me direct opviel was dat zelfs aan de verpakking te zien is, dat het om een budget spelertje gaat. Geen glimmende blisterverpakking, maar gewoon een kartonnen doosje, dat ouderwets makkelijk te openen is. :)

In het doosje zit natuurlijk de speler zelf. Hij zit er zeer aardig uit en is vooral klein. Maar toen ik de meegeleverd acccesoires ging bekijken dacht ik even dat ik niet goed werd: witte oordopjes, blehhhhh. 8)7 Gelukkig zaten ze in een apart zakje, zodat ik ze niet heb hoeven aanraken. ;)

Verder in de doos nog het nodige papierwerk en een 8 cm CD met software (niet geinstalleerd door mij) en pdf's.

Mijn vorige mp3 speler was een Rio Carbon met een uitgelekte development firmware. M.i. inziens een van de meest volledige mp3 speler die er is. Ik moet zeggen dat de Clip in het gebruik toch wel een stap achteruit is t.o.v. de Carbon.

Natuurlijk, het geluid van de clip is oké, hij voelt goed aan en de bediening is eenvoudig. Maar wat ik had van de bookmark functie toch iets meer verwacht. De Rio Carbon is een van de weinig spelers met een volledige bookmark functie, dus huidige positie wordt bewaard en ook de gehele playlist. In totaal kan de Carbon 10 bookmarks aanmaken daarbij geen onderscheid maken tussen muziek of audioboek. Voor mij was dat handig omdat ik vaak switch tussen muziek en audioboeken, op deze manier kan ik altijd verder gaan waar ik gebleven ben.

Dat de Clip minder mogelijkheden had met bookmarks wist ik vantevoren. Als ik na het audioboek luisteren terug naar de muziek wil dan moet ik deze opnieuw selecteren, maar de Clip heeft wel een autobookmark functie voor audioboeken en podcasts. Ik had hier echter meer van verwacht. De Clip onthoudt de positie van de huidige file van het boek. Als je verder wil gaan met een boek moet je wel naar de goede file navigeren. Ik moet dus altijd onthouden bij wel nummer ik gebleven ben, en dat is voor boeken die uit meer dan 100 bestanden bestaan niet handig.

Al met al ben ik wel tevreden met de Clip. In de eerste plaats omdat er momenteel geen mp3 spelers zijn die in gebruik, wat mij betreft, meer bieden dan de Clip. Zeker voor het geld is het een goede aankoop. In vergelijking met mijn oude Rio Carbon heeft de Clip zeker voordelen: kleiner, flash t.o.v. HD, en er zit niet zo'n raar wieltje aan dat makkelijk afbreekt. :(

Tot slot zou ik wel graag zien dat je tijdens het afspelen de resterende tijd kan zien, dat lijkt me toch niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
De Clip is imo geen budgetspeler. Dat de verpakking wat budgetachtig aanvoelt doet niets af aan de speler zelf, imo. Daarnaast vind ik het niet gek dat zo'n klein en simpel spelertje minder featurerijk is dan de alom geprezen Rio Carbon :)

Wat betreft de resterende tijd, dat heb ik ook op ABI voorbij zien komen.. en het schijnt voor Sandisk te moeilijk te zijn om te implementeren ( 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe lang gaat speler trouwens bij jullie mee? Ik heb idee dat ie het bij mij zo'n 5 uur doet op een volle batterij. Had eigenlijk wel wat meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Die van mij gaat veel langer mee. Ik heb het niet echt getimed, maar volgens mij komt het goed overeen met de opgegeven speelduur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat is gek, zou dat kunnen komen omdat ik hem via een USB lader oplaadt en niet via de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:23:
Hoe lang gaat speler trouwens bij jullie mee? Ik heb idee dat ie het bij mij zo'n 5 uur doet op een volle batterij. Had eigenlijk wel wat meer verwacht.
Ik moet bekennen dat ik gisteren niet kon wachten om de Clip te proberen. In plaats van eerste volledig op te laden, heb ik tussen het uitproberen door steeds een stukje bijgeladen totdat hij gisteravond bijna vol was. Omdat mijn EP630 nog niet ingespeeld waren, heb im hem vannacht op max volume laten spelen. Vandaag heb ik hem nog eventjes op normaal volume laten draaien. Nu is de accu leeg, ik denk dat ik wel over de 10 uur zit, uitgaande van een niet volledig opgeladen accu.

P.S. MP3Shop 4Gb €79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg gecharmeerd van de Sansa Clip en ben van plan hem aan te schaffen.
Eigenlijk lijkt 4GB me teveel van het goede, maar als ik naar de prijzen kijk(mp3shop bv.) lijkt me dit toch wel een logische keuze.
Ik vind het wel jammer dat je deze in combinatie met de Sennheiser CX 300 niet met bundelvoordeel van halen.
Misschien dat ik hem dan maar in combinatie met de FM transmitter ga halen, schijnt van goede kwaliteit te zijn ..

Heeft iemand nog een final hint voor mij qua aanschaf?
Dus bijvoorbeeld tegenvallende kleurversie, accesoires, where-to-buy.
(Ik ga er van uit dat dit in dit topic geplaatst mag worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:23:
Ik heb het nooit gemeten, maar volgens mij doe ik er meestal wel 3 of 4 dagen meel. Dat zou dan iets van 7-10 uur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:13:
Ik ben erg gecharmeerd van de Sansa Clip en ben van plan hem aan te schaffen.
Eigenlijk lijkt 4GB me teveel van het goede, maar als ik naar de prijzen kijk(mp3shop bv.) lijkt me dit toch wel een logische keuze.
Ik vind het wel jammer dat je deze in combinatie met de Sennheiser CX 300 niet met bundelvoordeel van halen.
Misschien dat ik hem dan maar in combinatie met de FM transmitter ga halen, schijnt van goede kwaliteit te zijn ..

Heeft iemand nog een final hint voor mij qua aanschaf?
Dus bijvoorbeeld tegenvallende kleurversie, accesoires, where-to-buy.
(Ik ga er van uit dat dit in dit topic geplaatst mag worden)
Over de kleuren valt niet veel te vertellen. Kies gewoon wat je mooi vindt. Het scheelt in ieder geval dat de zwarte versies geen krasjes krijgt. Ik geloof dat de 4GB zilver wel krasgevoelig is. Accessoires en dergelijke moet je zelf beslissen, je weet zelf het beste wat je eisen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ik heb de mijne een half jaar geleden in de enige online webshop gekocht die hem had. Hed enige dat ik bedenken is dat ik eigenlijk had moeten wachten op de 4GB versie, maar verder niet. Het is gewoon een klein en deugdelijk ding.

Wat betreft batterijduur: bij mij houdt hij (nog steeds) 8 tot 10 uur vol met spelen. In het begin was dit beduidend minder, maar dit komt misschien door het inspelen(?) of door de nieuwe firmware.

Verder kreeg ik er wel gewoon zwarte oordopjes bij, maar heb ze nooit gebruikt. Gebruik standaard EP-630's van Creative. Deze oordopjes worden niet door Creative gemaakt aangezien ze resellers zijn. Ik heb de zelfde oordopjes dus ook al van andere resellers gezien.

Verder ben ik dus nog steeds erg te spreken over de speler. Wel merk ik dat de speler (niet het geluid) nu wat kraakt als ik er op druk en dat er wat meer speling in zit. Pure slijtage, maar heb er nog geen nadelige effecten van ondervonden.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
De Sansa Clip 2GB is inmiddels ook al 1 maand mijn vriendje.
Ik heb de mijne gekocht bij de mediamarkt en deze heeft geen radio. Dit kan me ook weinig boeien want ik luister toch bijna nooit naar de radio.

Ik heb de Clip in 1e instantie gekocht om te gebruiken tijdens het hardlopen, al heeft hij nu inmiddels de functie als m'n primaire mp3 speler.

Voor hardlopers is dit echt een perfect apparaatje. Waar je hem ook aan je sportkleding vast clipt, je voelt hem nergens zitten. Ik heb hem bijvoorbeeld al vast geclipt gehad aan m'n broek rand, mouw en aan m'n kraag. Al zou het apparaatje los schieten van je kleding is er niets aan de hand omdat hij dan gewoon aan je kabel bungelt (wat je waarschijnlijk niet eens opmerkt, omdat hij zo licht is), al is mij dit nog niet overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Heeft iemand al geprobeerd om er eentje open te maken?

Mijn Clip begint ondertussen wat ouder te worden en de geluid neemt soms een beetje in volume af. Ik verwacht dat dit komt door een contactje dat niet meer helemaal goed zit. Misschien is hier nog wat aan te doen... maar ik ben geen fan mijn clip openbreken en vervolgens een nieuwe te moeten kopen... (Alhoewel, ding kost bijna niets en 2gb extra is ook leuk O-))

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Thanks.. maar dat maakt het duidelijk dat ik hem niet open ga maken tot hij echt overleden is. En ach.. roze is dus ook sloopbaar... >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Morgen de zilveren 4Gb ophalen bij het postkantoor.

Samen met mijn Shure's E3C moet dat wel een goeie combo zijn :)

Maar welke firmware is nou aan te raden? (voor de radio zal ik hem toch niet gebruiken en het meeste wat ik luister is metal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
De nieuwste? Ik zie niet in waarom je een andere firmware dan de nieuwste zou moeten gebruiken. Ik heb nog niets gehoord van structurele problemen met een bepaalde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

ok, duidelijk antwoord :)

• RoD
  • Niet online
Alhoewel het hier al een tijdje stil is, las ik in een topic op ABI dat Sandisk gemeld zou hebben dat er nog een nieuwe firmware aankomt. Zou wel mooi zijn.. ik hoop nog steeds op een stopwatch voor tijdens het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
TS hier, heb hem nog steeds niet gekocht :P
Ik overweeg om de 4GB versie aan te scaffen, is deze alleen in silver beschikbaar? Wil wel liever een zwarte. Ik heb een beetje gegoogled en heb een paar plaatjes gevonden van de zwarte 4GB versie maar geen info gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://xs131.xs.to/xs131/08390/sandisk_sansa_clip_4gb_i00572.jpg

http://www.infosyncworld.com/reviews/portable-media/sandisk-sansa-clip-4gb/?n=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
RoD schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:03:
Alhoewel het hier al een tijdje stil is, las ik in een topic op ABI dat Sandisk gemeld zou hebben dat er nog een nieuwe firmware aankomt. Zou wel mooi zijn.. ik hoop nog steeds op een stopwatch voor tijdens het hardlopen.
Ik hoop nog steeds op een systeem waarmee je door mappen kan bladeren ipv door playlists. Een stopwatch zou ook een leuke toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
fox-hound schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:20:
TS hier, heb hem nog steeds niet gekocht :P
Ik overweeg om de 4GB versie aan te scaffen, is deze alleen in silver beschikbaar? Wil wel liever een zwarte. Ik heb een beetje gegoogled en heb een paar plaatjes gevonden van de zwarte 4GB versie maar geen info gevonden.

[afbeelding]

http://www.infosyncworld.com/reviews/portable-media/sandisk-sansa-clip-4gb/?n=0
Ik heb wel geruchten gehoord over een zwarte 4GB, maar nog geen mensen gezien die er ook daadwerkelijk een hadden. Misschien ABI even in de gaten houden :)
Frag1le schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:42:
[...]

Ik hoop nog steeds op een systeem waarmee je door mappen kan bladeren ipv door playlists. Een stopwatch zou ook een leuke toevoeging zijn.
Mappen is ook leuk inderdaad. Kunnen kiezen tussen mappen en ID3 is altijd goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
8GB Sansa Clip Coming Soon?

Interessant. Blijkt dat er nog een toekomst voor de Clip is. Ook niet zo gek, het is nog steeds een erg goed budgetspelertje met A-merk kwaliteit. Dit geeft ook weer wat meer hoop voor een firmware-upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Hij staat al op amazon.de typo of echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Laatst online: 11-09 23:53
Aangezien het op een franse site ook staat lijkt me de kans dat het echt is heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Firmware versie 01.01.30 is uit. Met veel bugfixes en nieuwe features.
Enhancements

* FLAC decoder support
* Allow Podcasts to skip episodes using FF / REW
* New startup and shutoff images
* Improved the time to rebuild the metadata
* Improved M3U playlist support
* Enhancements for sorting Podcast contents which do not have their track number ID3 tag information
* Separate missing license error message for Audible and generic Audiobooks. Message changed to instruct the customer in how to resolve the problem

Bug Fixes

* OGG placed in Audiobook or podcast folder shows up in Music directory
* Delete song from a long playlist causes the device to hang
* Selecting “Back to Music List” while playing FM/Voice recordings will display double “Play All” on screen & will cause device to hang upon selecting “Play All”
* Certain tag information for mp3 files will cause the device to hang or freeze
* Made OGG file Tags not case sensitive
* Noise problem on voice recording
* Device in MTP mode will jump back to AutoSelect mode after UI format
* Device behaves erratically when file extension got changed (i.e. .txt to .mp3, .jpg to .wma)
* All Audiobooks should show 1/1 if Chapter Mode is OFF
* Certain Rhapsody tracks show clicking noises
* Deactivation message “Synchronize to listen to your Audiobooks” for Audible is uninformative and irrelevant
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Wauw, FLAC-support, dat is echt super. Dat had ik toch niet meer verwacht. Geweldige support van Sandisk :) Die startup en shutoff messages zullen wel niet zoveel bijzonders zijn. Wel hoop ik ook dat ze het nog even door laten spelen van de muziek terwijl de speler al aan het afsluiten is hebben gefixed. Hoewel klein is dat toch nog wel een ergernisje.

Edit: Ook hier werkt het renamen naar m300s weer :) Nu eens wat FLAC-files testen.
Edit2: Na een korte luistersessie merk ik dat de files in ieder geval goed weergegeven worden. Wat betreft het geluid... het geeft een flinke verbetering ten opzichte van mp3, imo. De bass is vele malen beter, voller. Overall is het geluid een stuk scherper. Alleen bij de midden- en middenhoge tonen ontbreekt er wat scherpte, en is het ietsjes dof, maar met wat equalizertweakjes is dat wel te fixen. Prachtig geluid. Blaast elke mp3speler zonder enige moeite weg. :) Ik ga het binnenkort nog eens vergelijken met de FLAC-weergave van de Cowon iAudio D2.

[ Voor 49% gewijzigd door RoD op 04-10-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 00:19:
Wauw, FLAC-support, dat is echt super. Dat had ik toch niet meer verwacht. Geweldige support van Sandisk :) Die startup en shutoff messages zullen wel niet zoveel bijzonders zijn. Wel hoop ik ook dat ze het nog even door laten spelen van de muziek terwijl de speler al aan het afsluiten is hebben gefixed. Hoewel klein is dat toch nog wel een ergernisje.

Edit: Ook hier werkt het renamen naar m300s weer :) Nu eens wat FLAC-files testen.
Edit2: Na een korte luistersessie merk ik dat de files in ieder geval goed weergegeven worden. Wat betreft het geluid... het geeft een flinke verbetering ten opzichte van mp3, imo. De bass is vele malen beter, voller. Overall is het geluid een stuk scherper. Alleen bij de midden- en middenhoge tonen ontbreekt er wat scherpte, en is het ietsjes dof, maar met wat equalizertweakjes is dat wel te fixen. Prachtig geluid. Blaast elke mp3speler zonder enige moeite weg. :) Ik ga het binnenkort nog eens vergelijken met de FLAC-weergave van de Cowon iAudio D2.
En ik ben over de brug voor een reservespelertje/bijspelertje voor mijn D2 O+ Het word vermoedelijk dus na de laatste firmware update een 8GB Clipje :9~ Alles in FLAC en blazen maar :9 Heerlijk tijdens het sporten op de fiets :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Heb dan vandaag toch de 4GB versie silver gekocht, geweldige mp3speler super geluid en klein! FLAC support is wel een mooie feature :) Het enige minpunt vind ik dat er geen folder browsing is, maar misschien met een volgende update?

Heb hem bij mp3shop.nl gekocht voor 55 euro!

[ Voor 11% gewijzigd door fox-hound op 04-10-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Niet online
Heb net de nieuwste firmware erop gezet (01.01.30f). Installatie ging goed, alleen loopt hij vast als ik liedjes wil afspelen. Soms komt er staan 'no songs'. Paar keer geformatteerd, en de liedjes er opnieuw op gezet maar hetzelfde probleem.. Daarna naar 01.01.20f geflasht weer hetzelfde probleem.. Dus daarna maar teruggegaan naar de origine firmware die er al opzat (01.01.18f) En alles speelt hij weer af, raar probleem. Iemand hier ook last van gehad?

//edit

Heb het nogmaals geprobeerd maar nu met de sansa updater, en nu werkt het wel :D Het kan misschien zij omdat ik de 4GB versie heb en de update van de2GB had geinstaleerd. (wel een lelijker startup en shutdown logo :r)

[ Voor 19% gewijzigd door fox-hound op 05-10-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Mwa, het shutdown logo is gewoon "goodbye" geloof ik. Maar wat het startup-logo moet voorstellen? Geen idee. Maargoed... wat verwacht je op zo'n klein oled-schermpje met maar 3 kleuren ofzo. Ik kijk verder toch nauwelijks naar het schermpje dus mij maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Hoopgevend plaatje voor wie in Rockbox geinteresseerd is:
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2w20sih.jpg

Dit is een Clip V1. :)

Er is nog een lange weg te gaan eer het echt werkt:

http://forums.rockbox.org/index.php?topic=14064.0

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 07-10-2008 09:27 . Reden: resize plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Interessant :) Al heeft Sandisk met de nieuwste firmware eigenlijk wel de meeste van mijn wensen vervult. Toch hoop ik dat het ze lukt, keuze hebben in firmware is altijd wel lekker.

Ik heb je plaatje trouwens even geresized, die was wel erg groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
RoD schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:30:
Interessant :) Al heeft Sandisk met de nieuwste firmware eigenlijk wel de meeste van mijn wensen vervult. Toch hoop ik dat het ze lukt, keuze hebben in firmware is altijd wel lekker.
Ik heb nog wel wat wensen:
(in volgorde van relevantie)
  1. Display van de titel op aparte regel
  2. Remaining time weergave
  3. Bookmarks voor muziek
  4. Gapless
  5. Replaygain
  6. Speex
Ik heb je plaatje trouwens even geresized, die was wel erg groot :)
Mijn dank daarvoor. :)

[ Voor 1% gewijzigd door ginkgo op 07-10-2008 11:58 . Reden: Replaygain toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Pics en info van de V2 Clip. 4GB, in het zwart. Kleine veranderingetjes. Wel een verbetering van de plastic afwerking van de speler. Niet verkeerd. Daar viel nog wel winst te behalen, ook al heb ik eigenlijk niks te klagen over de stevigheid van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Misschien maar is naar kijken met kerst ofzo. Huidige doet het nog steeds, maar het plastic kraakt "lekker" als ik er een beetje kracht op zet om bijvoorbeeld het kleine hoofdmenuknopje in te drukken.

Vraag me wel af of de firmware upgrades voor de 2.x verder zullen gaan dan voor de 1.x, hoop het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen met het opladen van de Sansa clip 4GB. Ik laad hem altijd op via een USB lader (van telefoon) en in begin stopte hij dan soms met laden en dan zei ie dat hij "connected" was, alsof ie aan de computer hangt en dan laadt hij niet op (zelfde als je hem echt aan de computer hangt dus). Meestal hielp het dan om hem gewoon even opnieuw eraan te koppelen en dan laadt ie wel op totdat ie vol is. Maar ik heb dat nu al een stuk of 10 keer geprobeerd, maar hij het laden duurt nooit lang.

Iemand idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ie wel blijft opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 07:28:
Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen met het opladen van de Sansa clip 4GB. Ik laad hem altijd op via een USB lader (van telefoon) en in begin stopte hij dan soms met laden en dan zei ie dat hij "connected" was, alsof ie aan de computer hangt en dan laadt hij niet op (...)

Iemand idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ie wel blijft opladen?
Hm, da's vreemd. Je zou verwachten dat bij een USB-lader alleen de voedings- en ground-lijn aangesloten zijn (dus de datalijnen niet). Dit is dan de reden dat de clip geen computer 'ziet' (vermoed ik): hij kan nergens mee communiceren / de datalijnen blijven constant laag.

Vreemd dat je clip desondanks denkt dat 'ie aan een computer hangt. Maar goed, zelfs dan zou hij gewoon moeten laden lijkt me. Laden doet hij ten slotte ook als je 'm aan de pc hangt, en de 5V lijn is gewoon aangesloten.

Hoewel...:
Heb je het al met een andere usb-kabel geprobeerd? Het enige wat ik - met mijn beperkte kennis - kan bedenken is dat de 5V-spanning op een verkeerde lijn van de usb-kabel staat (een van de datalijnen i.p.v. de voedingslijn), waardoor:
1) de clip aan een pc denkt te hangen
2) er geen 5V over de accu komt te staan
Het lijkt me echter bijna onmogelijk dat zoiets gebeurt in een simpel usb-kabeltje. Maar anders zou ik het ook niet weten.

Samengevat: ondanks dat het vergezocht is zou ik eens een andere usb-kabel proberen (als je dat nog niet had gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

hmm, ik kan de bon gaan opzoeken ivm garantie; defecte volumeknop, kan hem wel harder zetten maar niet zachter.

EDIT: geen bon kunnen vinden, even opengemaakt (irritant kliksysteem en daarbij de accu geraakt (klein gaatje in de behuizing). hij doet het nog wel maar ik denk dat opladen niet meer veilig is, dus dat wordt een nieuwe (na 9mnd dagelijks gebruik dus afgeschreven)

[ Voor 54% gewijzigd door Scighera op 02-12-2008 07:47 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
hoi ik wil graag de sansa clip kopen nadat mijn iriver ifp het begeven heeft na in een plas gevallen te zijn.

ik heb paar vragen

ik luister veel podcasts, audiobooks en andere lange audiobestanden

-kan je een beetje goed vooruitspoelen naar bijvoorbeeld minuut 30 ofzo?
-stel ik luister tot minuut 50, schakel hem uit, en wil uur later verder, onthoud hij dan dat hij bij minuut 50 was?
-dat tag browsing kan ik me niets bij voorstellen, moet ik nu zorgen dat er goede mp3 tags in zitten ofzo? kan ik niet gewoon browsen op filename, folders hoeft niet eens perse maar lijkt me wel logisch

deze functionaliteit heb ik nu wel in mijn iriver en kan niet meer zonder

bedankt alvast!

[ Voor 17% gewijzigd door Buntmans op 04-12-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
-Het vooruitspoelen gaat steeds sneller als je het "vooruit" knopje ingedrukt houdt. Dus ook in lange files kun je nog effectief vooruitspoelen.
-Ja.
-Ja, je moet zorgen dat je ID3-tags op orde zijn. Als je niet weet hoe dat zit is de search je vriend. Er is een hoop daarover te vinden. Je kunt bijvoorbeeld Winamp's autotagger of Tag&Rename oid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
RoD schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:01:
-Het vooruitspoelen gaat steeds sneller als je het "vooruit" knopje ingedrukt houdt. Dus ook in lange files kun je nog effectief vooruitspoelen.
-Ja.
-Ja, je moet zorgen dat je ID3-tags op orde zijn. Als je niet weet hoe dat zit is de search je vriend. Er is een hoop daarover te vinden. Je kunt bijvoorbeeld Winamp's autotagger of Tag&Rename oid gebruiken.
bedankt voor de snelle en duidelijke reactie. ik ga er eentje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
heb hem binnen en heb meteen een vraag.

er staan 4 nummers op al, maar als ik de clip verken in msc modus vind ik nergens vinden op de CLIP.

ik heb 3 nu gedelete vanuit het menu, heb er 1 laten staan om te begrijpen hoe het werkt, deze moet toch ergens te vinden zijn als ik browse op de clip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Het is heel simpel. Waar heb je ze neergezet toen je de muziek naar de Clip kopieerde? Daar moeten ze namelijk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
RoD schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:14:
Het is heel simpel. Waar heb je ze neergezet toen je de muziek naar de Clip kopieerde? Daar moeten ze namelijk staan.
er stonden al 4 nummers op

de muziek die ik er zelf opgezet heb kan ik idd vinden, maar die 4 gratis niet. kan ze wel deleten via menu dus niets aan de hand, maar ik vraag me af die moeten toch ook ergens staan lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb net bij mijn moeder voor sinterklaas de soundtrack van Amelie op haar Clip gezet, maar wat de hell is dit voor een helder geluid. Staat er uiteraard in FLAC op, maar wat is dat geluid toch echt geweldig. Ik begin er bijna jaloers op te worden met mijn D2, het is echt zo goed. Had het niet verwacht, had verwacht dat hij goed was. Maar mijn D2 voorbij sterven qua fijn geluid dat niet....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Buntmans schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:30:
[...]

er stonden al 4 nummers op

de muziek die ik er zelf opgezet heb kan ik idd vinden, maar die 4 gratis niet. kan ze wel deleten via menu dus niets aan de hand, maar ik vraag me af die moeten toch ook ergens staan lijkt me
Ah, op die manier. Dat zou ik niet weten. Sandisk zal ze wel ergens verstopt hebben. Misschien staan ze zelfs wel als verborgen.
Touchdomex schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:44:
Ik heb net bij mijn moeder voor sinterklaas de soundtrack van Amelie op haar Clip gezet, maar wat de hell is dit voor een helder geluid. Staat er uiteraard in FLAC op, maar wat is dat geluid toch echt geweldig. Ik begin er bijna jaloers op te worden met mijn D2, het is echt zo goed. Had het niet verwacht, had verwacht dat hij goed was. Maar mijn D2 voorbij sterven qua fijn geluid dat niet....
De FLAC-weergave is echt super. Er ging een wereld voor mij open qua geluid :P Wat de D2 met FLAC doet qua geluid weet ik niet, maar ik vond wel de D2 iets beter bij het afspelen van mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:50:
[...]

Ah, op die manier. Dat zou ik niet weten. Sandisk zal ze wel ergens verstopt hebben. Misschien staan ze zelfs wel als verborgen.

[...]

De FLAC-weergave is echt super. Er ging een wereld voor mij open qua geluid :P Wat de D2 met FLAC doet qua geluid weet ik niet, maar ik vond wel de D2 iets beter bij het afspelen van mp3.
Dat gevoel had ik inderdaad ook met FLAC weergave, de D2 doet wel wat met FLAC, zeker een waardevolle toevoeging boven MP3 maar in mijn ogen als ik nu de Clip hoor is dat toch echt wel een monster wat weergave betreft. Zeer groot nadeel voor mij als je FLAC gebruikt is de hoeveelheid opslag die je over houdt om iets op te slaan. Beetje FLAC is ongeveer 300 tot 400 MB. Dat ding wat mijn moeder heeft is 2GB, reken uit hoeveel je uiteindelijk maar over houd :X Zelfs met mijn D2 16GB krijg je dat zo vol met FLAC :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik heb ook de 2GB versie. Maar ik zet gewoon op mijn Clipje wat ik luisteren wil, dus dat zijn niet gek veel nummers. Dan kom je met 2GB ook wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 17:55
Ik stond op het punt om de 4 GB versie te kopen, maar ik zie nu dat "binnenkort" de 8 GB versie beschikbaar is op mp3shop voor 69 euro.

De 4 GB kost 55 euro, dus die 14 euro extra voor een verdubbeling van het geheugen heb ik er wel voor over :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik lees hierboven dat de ID3 tags in orde moeten zijn. Voor mij persoonlijk is het een vereiste dat ik de muziek gewoon in mappen via Windows Explorer direct op de mp3 speler kan zetten en dan de mappenstructuur tijdens het afspelen kan gebruiken om de muziek te luisteren. Ik heb een hekel aan ID3 tags. I-audio ondersteund iets dergelijks wel, wordt dit ook ondersteund door de Sansa Clip?

En zo niet, biedt de Clip alsnog een goed alternatief? (Ik zou nu niet weten wat, maar ik heb bijna 100GB aan muziek en die zijn echt niet allemaal goed getagged).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Nee, om je muziek te kunnen bekijken op de Clip zul je toch echt je ID3-tags in orde moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is echt *******. Waarom kunnen ze dat niet gewoon erin zetten? Kan toch niet moeilijk zijn? Nou ja, iig bedankt voor de info :) Koop 'm misschien alsnog, de prijs is super en de reviews zijn erg goed! Ik zou trouwens wel voor de 8gig gaan, tis een kleine meerprijs en dan weet je zeker dat je genoeg muziek hebt als je eens twee weken op vakantie gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Het is tegenwoordig vrij gemakkelijk om je ID3-tags goed te zetten. Bovendien kan iedere n00b ermee overweg. Je kwakt je mp3'tjes op de speler, en er wordt automatisch de boel gesorteerd. Goed, je moet er je tags goed voor hebben staan, maar meestal is dat niet zo'n probleem. Kijk maar naar de iPod, die doe ook alles op ID3-tag, maar wordt toch goed verkocht.

Persoonlijk zou ik ook graag folder-navigatie willen zien. Ik ben van mening dat ik het zelf beter kan dan het ID3-tagsysteem. Maargoed, als je beseft dat je door middel van het automatisch taggen van je mp3's gemakkelijk de boel op orde kan krijgen is het ook niet zo'n probleem. De Clip is niet echt bedoeld om als media-tank te dienen. Met veel mp3's is het handiger om met een zelfgekozen indeling te navigeren (imo), maar bij een speler waar maar een beperkt aantal mp3'tjes op kunnen, is het voor de gemiddelde consument het makkelijkst om gewoon de automatische ID3-tagsortering aan te houden. Althans, ik gok dat dat een beetje de filosofie is.

Mocht je toch nog steeds wel graag de Clip willen, kun je eens overwegen om door middel van het automatische tag-systeem van bijvoorbeeld Winamp je mp3's eens te laten scannen op foute of missende tags. Doorgaans is de tagger van Winamp behoorlijk accuraat, waardoor ook jij, met een slecht getagde verzameling muziek, met de Clip overweg kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx RoD! Ben zelf, zoals je merkt, ook fan van folder-navigatie, mede doordat ik zelf produceer en soms gewoon geen zin heb om demo's te gaan taggen, waarbij je ook nog precies dezelfde tags moet nemen omdat anders alles in verschillende ID3-folders terecht komt, terwijl ik het liefst gewoon 1 of 2 nummers naar een map kopieer. Daarnaast is veel oude shizzle gewoon slecht getagged, en dan wordt je verplicht alles een album te geven (terwijl ik nooit een album heb gemaakt) of je moet verplicht onder 'alle nummers' je muziek gaan luisteren.

Trouwens, 8 gig is toch een album of 80, vind ik wel genoeg om onoverzichtelijk te kunnen worden :P Ik word er gewoon een beetje gefrustreerd van dat fabrikanten niet kiezen voor en-en, maar ze maken er of-of van. Dat is jammer, want volgens mij met een beetje programmeurs kan iets dergelijks met enige effort toch worden gerealiseerd.

Waar vind je trouwens die autotags van Winamp? Zit ff te snuffelen in options maar kom het niet tegen.

In ieder geval heel erg bedankt voor je info en commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:53:
Thx RoD! Ben zelf, zoals je merkt, ook fan van folder-navigatie, mede doordat ik zelf produceer en soms gewoon geen zin heb om demo's te gaan taggen, waarbij je ook nog precies dezelfde tags moet nemen omdat anders alles in verschillende ID3-folders terecht komt, terwijl ik het liefst gewoon 1 of 2 nummers naar een map kopieer. Daarnaast is veel oude shizzle gewoon slecht getagged, en dan wordt je verplicht alles een album te geven (terwijl ik nooit een album heb gemaakt) of je moet verplicht onder 'alle nummers' je muziek gaan luisteren.

Trouwens, 8 gig is toch een album of 80, vind ik wel genoeg om onoverzichtelijk te kunnen worden :P Ik word er gewoon een beetje gefrustreerd van dat fabrikanten niet kiezen voor en-en, maar ze maken er of-of van. Dat is jammer, want volgens mij met een beetje programmeurs kan iets dergelijks met enige effort toch worden gerealiseerd.
De Clip is uberhaubt niet zo geschikt om met grote hoeveelheden muziek om te gaan. Het kleine schermpje levert nogal beperkingen op met het navigeren in je muziek.
Waar vind je trouwens die autotags van Winamp? Zit ff te snuffelen in options maar kom het niet tegen.

In ieder geval heel erg bedankt voor je info en commentaar :)
In je playlist of de media library kun je de nummers selecteren die je wilt taggen, dan doe je rechtermuisknop, send to: Auto-Tag. Dan tagged ie de boel automatisch. Soms gaat het niet helemaal goed, en worden er de verkeerde tags bijgezet, maarin de meeste gevallen klopt het gewoon. Je kunt in ieder geval een "preview" van de tags zien voordat je de veranderingen bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Sinds gisteren ook 2 Clips in huis.
Een 4gb versie voor in onze VW bus en een 2gb versie voor mezelf in de trein.

Ze klinken in ieder geval erg goed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Hmm, denk dat ik over een tijdje ook maar een 8GB versie neem zodat ik teminste ook een redelijke hoeveelheid FLAK er op kan zetten met de hoop dat dit ook echt beter zal klinken door mijn EP630's. Die link naar "Sandisk Sansa Clip FM 8 GB Silver" is wel een beetje misleidend, in de specificaties staat namelijk dat hij zwart is.

En nu nog een vraag voor de medegebruikers: Ik heb ooit een album met MTP op m'n clip gezet, en vervolgens ruzie gekregen met winamp waardoor ik niets meer kon lezen op de Clip. Vervolgens heb een firmware update gedaan waardoor je ook MSC kon gebruiken. Nu kan ik alleen niet meer het album vinden welke via MTP op de Clip is gezet. Ik kan hem dus wel afspelen, maar nergens op m'n speler vinden.
Iemand enig idee hoe ik deze terug zou kunnen vinden, of is de enige manier om het via de speler zelf weg te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Misschien je apparaat terugzetten op MTP-modus en op die manier van je speler af halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Had ik ook, na een firmware update nog wat muziek erop gezet en pas daarna de USB modus veranderd.
Kon daarna die muziek niet meer terug vinden via Total Commander :) (in de playlist stonden de albums nog wel gewoon)

USB mode omgezet, muziek gedelete, USB weer terugezet en de muziek nogmaal gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te denken om een Clip aan te schaffen... Maar daarbij komt natuurlijk een vergelijking met de Fuze om de hoek kijken. (Waarover helaas geen ervaring topic van is..)

Dit wordt mijn eerste MP3 speler (ongelooflijk hè?), dus ik kan niet zo goed inschatten in hoeverre dat grotere scherm, en de rotatie knop van de Fuze nou echt grote voordelen zijn t.o.v. de Clip. Mag ik jullie ervaring/mening daarover eens horen? Gebruik je dat nu veel, of is het meer een gimmick?

Ik zal 'm o.a. veel bij de Fitness gebruiken (primaire reden om er eindelijk eentje aan te schaffen), dus vanuit dat oogpunt leek me de Clip ideaal.

Ben van mijn normale stereo installatie behoorlijk goede kwaliteit gewent, (B&W 602's + sub, op een dikke Denon), dus ik ga wel voor betere oordopjes. Ik zat te denken aan Sennheiser IE7 oordoppen. Passen die goed bij de Sansa's? Van de reviews die ik heb gelezen, lijkt de Sansa redelijk neutraal, en de Senn's wat warm, dus dat zou dan wel ongeveer overeenkomen met wat ik gewent ben... ?

Mijn luister repertoir is breed, van Beethoven en Dvorak, naar Norah Jones en Kylie Minogue. Maar geen hard metal o.i.d. Daarom leek me een wat neutralere gebalanceerde IE7 wel goed. Ik wil wel diep laag, maar hoef geen bonkende bassen in mijn kop.... (Ik wil muziek, geen herrie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die CLIP gaat dan een prima speler zijn. Zeker als je met fitness gewoon een muziekje wilt. Dan lijkt me formaat een doorslaggevend argument. Wellicht dat draaiknopnavigatie handig kan zijn, maar ik heb het niet en mis het niet. Ik zet altijd gewoon een album of een liveset op en met getagte MP3s gaat dat helemaal prima...

Je set komt bekend voor (mijn eerste hifi 10 jaar geleden was ook een Denon receiver plus B&W DM602's ;)). Met die Clip krijg je goed geluid. Met die dopjes niet. Ik zou zelf in ears willen aanreden, Creative EP 630, kost 2 tientjes, briljant goed (zie reviews). Overigens wel diep laag en ietsje stevig laag, maar dat EQ je gewenst zo naar beneden. Kwaliteit is echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
De Clip is intuïtief en gemakkelijk te bedienen. Vanwege het formaat inderdaad handig bij fitness. Ik zou dus niet weten waarom je dan nog voor de Fuze zou moeten gaan. Voor het pure audio afspelen bij fitness doet de Clip zijn werk en heb je imo ook niet meer nodig. Een groot scherm is leuk, maar niet relevant als je aan het fitnessen bent, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
Hoe zit het met de radio ontvangst? Ik luister vaak naar BNR en merk dat de ontvangst van deze zender per MP3 speler nogal wat wil schelen. Dus als iemand ervaring heeft met de radio ontvangst tov voorgaande spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deef- schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:16:
Hoe zit het met de radio ontvangst? Ik luister vaak naar BNR en merk dat de ontvangst van deze zender per MP3 speler nogal wat wil schelen. Dus als iemand ervaring heeft met de radio ontvangst tov voorgaande spelers...
nog niet heel veel uitgeprobeerd, maar eerste indruk is: weinig zenders, maar dan wel met goede kwaliteit

luister eigenlijk nooit radio dus wie weet zijn er gewoon ook niet meer zenders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb de radio ook even geprobeerd, inderdaad weinig zenders en midden in Amsterdam tussen de huizen best veel storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Iemand heeft de Clip gemod... en er een granaat van gemaakt 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/mp3grenade.jpg
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Het is in elk geval origineel, al ziet het er niet uit alsof het handig te gebruiken is.
That's a lot of bang for the buck.!

[ Voor 5% gewijzigd door Vihaio op 22-01-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Granaten zijn doorgaans dan ook gemaakt om weg te gooien. Niet om in je broekzak te stoppen en om knopjes op in te drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Lekker in het vliegtuig naar mp3's luisteren zal ook wel lastig worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 GB is heel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Wat bedoel je precies daarmee te zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik ben het een tijdje vergeten, maar Rockbox voor de Clip zit er nu toch echt aan te komen. Er zijn al mensen die het geïnstalleerd hebben op de Clip.
Afbeeldingslocatie: http://anythingbutipod.com/images/forum/dfkt/portable_rigs/PC140078-800.jpg

Edit: van ABI:
Here's the rundown of the current status of Rockbox on the Clip:

* Sound output = working.
* Codecs = mostly working. MP3 and Vorbis do playback (from my tests), but sometimes cause Rockbox to freeze and reboot, or throw up a panic. I haven't tried out any other codecs yet.
* Plugins = most are working. Still a little work to do on this front.
* Flash = mostly works. Rockbox sees the full storage capacity on 1GB and 2GB Clips. I haven't gotten word about 4GB models, but from my understanding, some 4GB models may be "v2" Clips.
* FM radio = works.
* Recording = untested... from my end, anyway.
* USB = partially working.
* Charging = uncertain; IIRC this hasn't been worked on yet.

However, this doesn't mean that Rockbox on the Clip is ready for everyday use. Do NOT ask for support for Rockbox on the Clip; it is UNSUPPORTED and NOT READY for end users!

[ Voor 62% gewijzigd door RoD op 03-02-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat zou het voordeel zijn van Rockbox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Dat gaat niet werken, maar dat zul je zelf ook wel begrijpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
oh oh,
mijn clip is afgebroken. :(

het doorzichtige clip gedeelte ligt er van af, en het veertje dat er onder hoort is weg.
het bevestigingsvoetje zit dus alleen nog maar op mijn sansa clip.

iemand enig idee of je het clip gedeelte ergens los kunt halen of bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Niet dat ik weet, maar informeer eens bij Sandisk. In die van mij zit trouwens een scheur, ook op de plek die jij beschrijft. Ik ben er dus wel voorzichtig mee, want straks breekt die van mij ook nog af :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
RoD schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:12:
Niet dat ik weet, maar informeer eens bij Sandisk. In die van mij zit trouwens een scheur, ook op de plek die jij beschrijft. Ik ben er dus wel voorzichtig mee, want straks breekt die van mij ook nog af :X
uhu wees er maar voorzichtig mee ja, zo zonder clip is het een heel gemis.

hij is wel een stuk dunner zo, dat wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
uhu wees er maar voorzichtig mee ja, zo zonder clip is het een heel gemis.

hij is wel een stuk dunner zo, dat wel weer :)
Plak er een wasknijper op. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Mijne is nog helemaal heel gelukkig en is nog steeds m'n hardloop vriendje :)

Ik heb trouwens het idee dat de accu nu na zo'n 20x opladen langer meegaat dan toen ik hem net nieuw had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Een paar keer volledig ontladen en weer opladen kan helpen om de batterij aan zijn volledige capaciteit te laten komen. Ik merk hetzelfde :) Overigens is het niet goed om het ding standaard leeg te laten lopen. Vindt de batterij niet zo leuk.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste