Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er is een nieuwe telg in de Sansa Clip familie, de SanDisk Sansa Clip Zip. De Clip Zip heeft een 1,1 inch scherm met de mogelijkheid om albumart weer te geven en is verkrijgbaar met 4GB en 8GB (alleen grijs en zwart). Daarnaast is het geheugen uit te breiden met maximaal een 32GB microSDHC geheugenkaart.

Heeft er al iemand ervaring met de Clip Zip?

Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/Umbraco/Products/MP3Players/Clip_Zip/Preview/clipzip_orange.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/Umbraco/Products/MP3Players/Clip_Zip/Preview/clipzip_red.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/Umbraco/Products/MP3Players/Clip_Zip/Preview/clipzip_grey.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/Umbraco/Products/MP3Players/Clip_Zip/Preview/clipzip_black.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/Umbraco/Products/MP3Players/Clip_Zip/Preview/clipzip_white.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/Umbraco/Products/MP3Players/Clip_Zip/Preview/clipzip_purple.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/Umbraco/Products/MP3Players/Clip_Zip/Preview/clipzip_blue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

De_Klusjesman schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:13:
Er is een nieuwe telg in de Sansa Clip familie, de SanDisk Sansa Clip Zip. De Clip Zip heeft een 1,1 inch scherm met de mogelijkheid om albumart weer te geven en is verkrijgbaar met 4GB en 8GB (alleen grijs en zwart). Daarnaast is het geheugen uit te breiden met maximaal een 32GB microSDHC geheugenkaart.

Beetje jammer van het kleurenscherm, onnodig veel energieverbruik, maar voor de rest ziet het er wel uit als een leuk ding. Ik zit de komende paar jaar nog met mijn V2. Top ding. 8 Gb is ook zat voor de komende tijd (gebruik hem alleen voor trainen)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Weet iemand waar de Clip Zip te koop is? Ik zoek een fysieke winkel geen webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Aangezien mijn Clip+ vermoedelijk vandaag is overleden dankzij de wasmachine + droger wil ik graag een clip zip kopen. 4GB aangezien de SDkaartjes spotgoedkoop zijn en een 4GB in het oranje + SD kaart goedkoper is voor meer opslag dan een 8GB in saai zwart bestellen :+

Maar goed hebben er al mensen ervaringen met deze speler? Ik wil in ieder geval eventjes langs cool blue gaan om te kijken of zij hem hebben in de winkel maar lijkt mij toch fijner om van tweakers te horen hoe die is :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:15

Hij bevalt mij prima!
Met de standaardfirmware vind ik echter het geluid van mijn in-ear erg zacht.

Daarom heb ik gekozen om Rockbox erop te zetten.
Er zitten een paar kleine bugs in: om een scherm terug te gaan moet je soms doen met de aan/uit knop ipv. back & je kan niet tussen mappen/albums gaan zonder je muziek te stoppen.
MAAR voor dagelijks gebruik werkt die prima.

Qua afspelen haal ik makkelijk 15 uur (320 kbps MP3'tjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:35
In-ear en lekker hard= garantie op gehoor beschadiging.

Bij de vorige clips was het zetten op een regio anders dan Europa voldoende om de volume beperking eraf te krijgen

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:15
om mezelf te "verdedigen": ik luister muziek niet hard en hebben prima in-ears.
Maar ik hoef in de trein geen praters door mijn muziek te horen.

De max volume bij de standaard firmware van de Clip Zip is voor mij niet toereikend.
Op Rockbox komt de volume nooit harder als -12dB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:35
Op het moment dat jij geluid probeert te verdrijven door meer geluid ben je echt ongezond bezig. MAar goed, als deze speler niet hard genoeg kan... sony wellicht?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:03:
Op het moment dat jij geluid probeert te verdrijven door meer geluid ben je echt ongezond bezig. MAar goed, als deze speler niet hard genoeg kan... sony wellicht?
Een clip zip op europa kan ook niet hard inderdaad. Regio op US als je hem opstart/reset en dan kun je daarna het geluid op het hardste zetten en dat moet meer dan genoeg zijn. Hij gaat dan net zo hard als de oudje clipjes. en harder dan dat moet je ook niet willen :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:03

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wijnands schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:03:
Idd, kun je beter kiezen voor een koptelefoon of oortjes die het oor goed afsluiten, hoeft de muziek helemaal niet hard. Of een koptelefoon die achtergrondgeluiden reduceert dmv antigeluid.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44

Zie ook hier: http://anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=64913

Een heel uitgebreide thread met vragen en antwoorden en vergelijking met de andere Clips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:06
Leuke spelertjes dit! Op http://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/200 lees ik dat je in de clips maximaal een kaartje van 32 Gb kan stoppen, maar dat 16 Gb aanbevolen wordt.

Heeft iemand hier al eens een 32 Gb kaartje in de clip gehad, en werkt dit goed? Of treden er problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

musicfreak schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:27:
Leuke spelertjes dit! Op http://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/200 lees ik dat je in de clips maximaal een kaartje van 32 Gb kan stoppen, maar dat 16 Gb aanbevolen wordt.

Heeft iemand hier al eens een 32 Gb kaartje in de clip gehad, en werkt dit goed? Of treden er problemen op?
32GB had ik problemen mee. Allerhande problemen ook in mijn nieuwere Clip Zip. Uiteindelijk maar 16GB erin gezet omdat het ook al genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Ik heb een Clip Zip met een 32 Gb Samsung class 4 microSD en ondervind geen problemen. Ik draai overigens de standaard firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Touchdomex schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:34:
[...]

32GB had ik problemen mee. Allerhande problemen ook in mijn nieuwere Clip Zip.
Aha... Van welk merk was die 32Gb kaart?

Ik zit ondertussen nog te twijfelen tussen de Clip zip en Clip+. Neig naar de eerste vanwege het slechte kleurenscherm van de zip en het feit dat ik album art niet zo belangrijk vind. Op http://anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=64913 zie ik allerlei meningen over beide types, het overweldigd me wat.

Is de Clip+ nog steeds een goede aankoop? Of zie ik een enorm voordeel van de Zip over het hoofd?

[ Voor 55% gewijzigd door musicfreak op 30-01-2013 16:20 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Ik vind de knoppen van de Clip Zip wat prettiger werken en het is ook fijn dat er meer tekstregels zijn, maar ik heb me bij daar bij de Clip+ nooit aan gestoord toen ik die nog had. Het zijn beide goede spelers die niet voor elkaar onder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb de Clip+ inmiddels in mijn bezit! Rockbox draait er ondertussen op (gelijk herkenning doordat ik het ook op een iPod heb gehad)), vreemd genoeg werkte de automatische setup niet. De orginele firmware is gedowngrade van 01.02.17 naar 01.02.16, ik meen dat Rockbox dat vereist? Hoe dan ook, het volume in de originele software is een flink stuk lager dan die in Rockbox. Ik meen dat ik in de orginele firmware een optie zag om dat op normaal of hoog in te stellen, maar die kan ik niet meer vinden. Iemand?

Daarnaast valt me bij Rockbox op dat de vlumeregelaar vertraagd reageert, je moet echt even wachten voordat het volume toeneemt en daardoor druk je soms te vaak op de knop. Kon zo geen instelling vinden om dit aan te passen, is deze er wel?

Tot slot: wat was het lastig zeg om de verpakking van de Clip te openen zeg! Helperdehelp, mes en schaar moesten er aan te pas komen. :/ Los hiervan vind ik het een geweldige speler, ik moet 'm ook nog een beetje leren kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:13
Hallo Musicfreak,

Ik heb alleen een antwoord je op volume vraag in de originele software.
Je kunt bij installatie selecteren in welk land - deel van de wereld - het spelertje wordt geactiveerd.
In Europa zit er automatisch een volume vergrendeling op. Als je Amerika of de rest van de Wereld selecteert krijg je het normale, harde volume.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic wordt al een tijdje niet meer gebruikt, maar ik hoop toch dat iemand me kan helpen, mijn clip plus 4gb loopt al vanaf dat ik hem heb regelmatig vast, ook blijft het plugje van mijn oortjes nauwelijks in de speler zitten. zijn dit algemene problemen, of moet ik terug naar de winkel? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Met zulke problemen zou ik idd terug naar de winkel gaan. Firmware kan het vastlopen misschien fixen, maar dat van die oordopjes is echt puur hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dankje freakster ga ik zeker doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:56:
Dit topic wordt al een tijdje niet meer gebruikt, maar ik hoop toch dat iemand me kan helpen, mijn clip plus 4gb loopt al vanaf dat ik hem heb regelmatig vast, ook blijft het plugje van mijn oortjes nauwelijks in de speler zitten. zijn dit algemene problemen, of moet ik terug naar de winkel? :(
Geen last van. Zowel een collega als ikzelf zijn na jaren gebruik nog zeer te spreken over de Sansa Clip+. Loopt stabiel, geen vastlopers en plugin voor oortjes ook prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnepooh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:16
Mijn vorige Clip Zip is overleden (gelukkig binnen garantie), dus geld teruggekregen. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe speler. Was erg tevreden met de Clip Zip, maar hij is nu nog erg slecht leverbaar. Blijkbaar is er een nieuwe, de Clip Sport. Vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met deze speler.
Lees dat de batterij 2x zo lang mee gaat, maar dat de firmware veel gebreken heeft. Die posts waren allemaal al vrij oud, dus misschien is dat al met nieuwe updates verholpen? Dat Rockbox niet mogelijk is maakt voor mij niks uit..
Ben benieuwd of mensen me wat wijzer kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

ik heb onlangs nog Clips gekocht bij Conrad, was ook goedkoper dan elders.
http://www.conrad.nl/nl/search.html?search=sandisk+clip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnepooh
Daar had ik mijn Zip ook gekocht inderdaad, maar was meer benieuwd naar ervaringen met de Sport vergeleken met de Zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

winnepooh schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:27:
Mijn vorige Clip Zip is overleden (gelukkig binnen garantie), dus geld teruggekregen. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe speler. Was erg tevreden met de Clip Zip, maar hij is nu nog erg slecht leverbaar. Blijkbaar is er een nieuwe, de Clip Sport. Vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met deze speler.
Lees dat de batterij 2x zo lang mee gaat, maar dat de firmware veel gebreken heeft. Die posts waren allemaal al vrij oud, dus misschien is dat al met nieuwe updates verholpen? Dat Rockbox niet mogelijk is maakt voor mij niks uit..
Ben benieuwd of mensen me wat wijzer kunnen maken :)
Die hebben we hier. Met de eerste firmware wat kleine ongemakken qua sortering met name. Maar met de nieuwste firmware geen enkel probleem meer gehad. Kan hem zeker aanraden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnepooh
Oké, had al wel zoiets verwacht maar je vindt bijna niks hierover..
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste