Toon posts:

Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje met een dilemma. Mijn huidige pc kan het niet erg goed meer trekken met bijv. BattleField 2142 en zeker niet de toekomste games. Nu heb ik dit systeem ongeveer 3 jaar en ik merk vergeleken met andere systemen dat het toch een erg stuk sneller kan.

Dit is mijn huidige systeem:
Behuizing: Chieftec DG-01BD-U (de voorganger van deze)
Moederbord: Asus P4C800-E Deluxe
Processor: Intel Pentium 4, 3000 MHz
Geheugen: Kingston 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
Videokaart: ATI HERCULES 3D PROPHET 9800 XT 256 MB
Hardeschijven: 2x Maxtor 150 Gb
DVD brander: Pioneer DVD-RW DVR-107D
DVD speler: Pioneer DVD-ROM DVD-120

Op zich niks mis mee voor het hedendaags gebruik. Nu zit ik met 2 vragen.
1) Wat zou dit systeem nog gemiddeld op kunnen leveren?
2) Wat vinden jullie van het volgende systeem wat ik heb samengesteld en wat zouden jullie anders doen?

Behuizing
Naam: Lian Li PC-S80B (ATX, geen PSU, Zwart)
Prijs: € 260,00
Link: pricewatch: Lian Li PC-S80B (ATX, geen PSU, Zwart)

Voeding
Naam: Corsair CMPSU-520HXEU
Prijs: € 102,00
Link: pricewatch: Corsair CMPSU-520HXEU

Moederbord
Naam: Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Prijs: € 118,00
Link: pricewatch: Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

Processor
Naam: Intel Core 2 Duo E6750
Prijs: € 178,00
Link: pricewatch: Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)

Geheugen
Naam: Corsair TWIN2X2048-6400
Prijs: € 100,00
Link: pricewatch: Corsair TWIN2X2048-6400

Videokaart
Naam: Club3D Geforce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) CGNX-X8868
Prijs: € 485,00
Link: pricewatch: Club3D Geforce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) CGNX-X8868

Hardeschijven (Raid 0)
Naam: Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB)
Prijs: € 274,00 (2x voor Raid0)
Link: pricewatch: Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB)

Hardeschijven (Data)
Naam: Samsung SpinPoint T166, 400GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Prijs: € 86,00
Link: pricewatch: Samsung SpinPoint T166, 400GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)

DVD brander
Naam: NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)
Prijs: € 36,00
Link: pricewatch: NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)

DVD Speler
Naam: Asus 16x48x, DVD-E616A3T (SATA, Retail, Zwart)
Prijs: € 29,00
Link: pricewatch: Asus 16x48x, DVD-E616A3T (SATA, Retail, Zwart)

Diskette station
Naam: NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)
Prijs: € 16,00
Link: pricewatch: NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)[/table]

Doel van het systeem
Zware games inclusief de toekomstige games
Office applicaties
VMware
Internet

RAID
Ik zit een beetje af te vragen of het zinvol is en dusdanig veel prestatie winst opleverd als je in plaats van 2 raptor schijven er 3 of 4 schijven voor gebruikt?
Aan de hand van een review bij Toms Hardware zou het niet extreem veel winst opleveren.

Review: http://www.tomshardware.c...p_raid_ravages_wd_raptor/

Processor:
Aan de hand van diverse reviews heb ik gekozen voor de E6750 en zou eventueel kunnen kiezen voor de E6850, maar ik twijfelde in verband met de Quad Core. Is Quad Core de "toekomst" in de zin van games etc.?

Hoe denken jullie hierover en wat zouden jullie nog aanpassen/wijzigen aan deze configuratie?
Mocht je ander advies hebben sta ik daar uiteraard volkomen voor open

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01 16:56
1. Wat is er nu anders in CSL?
2. Asus P5K ondersteunt geen RAID (wel via de JMicron maar die zuigt en dat is via 1 interne en 1 externe SATA poort), je kan beter Gigabyte P53-DS3R of Asus P5K-E nemen.

Verwijderd

Topicstarter
thomasvdw schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:47:
1. Wat is er nu anders in CSL?
2. Asus P5K ondersteunt geen RAID (wel via de JMicron maar die zuigt en dat is via 1 interne en 1 externe SATA poort), je kan beter Gigabyte P53-DS3R of Asus P5K-E nemen.
Met betrekking tot punt 1: Ik wil graag discussiëren met betrekking tot dit systeem, aangezien ik wel review op review kan gaan bekijken, maar helaas kan dit in sommige gevallen niet voldoende zijn en ik zit niet erg diep in de hardware aangezien ik meer met netwerken te maken heb dan met hardware. Dus graag zou ik willen discussiëren over hoe en wat en/of advies over het systeem.

Wat een suggestie zou zijn is 1 topic waar mensen terug kunnen vallen met zulke vragen die ik nu bijvoorbeeld heb. Aangezien er vast meer mensen met dezelfde vragen zullen zitten.

Ik heb gezocht naar een soort gelijk actief topic, maar die kon ik zo 1 2 3 niet vinden dus vandaar dat ik een nieuw topic aan heb gemaakt.

Met betrekking tot punt 2: Ik zal er gelijk even naar kijken.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:27
Voeding
Euh voor een paar euro meer heb je een OCZ GameXStream OCZ600GXSSLI 600W voeding. Deze zijn gemaakt door Seasonic (dus uitstekend)! Lijkt me een betere keuze ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/8/3/2/8328/img/1/N.jpg

Voor een paar euro minder heb je een Antec 550NeoHe voeding(die trekt 2x 8800GTS in Sli nog)
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/4/7/6/4761/img/1/N.jpg

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Solid_Aapie schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:16:
Voeding
Euh voor een paar euro meer heb je een OCZ GameXStream OCZ600GXSSLI 600W voeding. Deze zijn gemaakt door Seasonic (dus uitstekend)! Lijkt me een betere keuze ;)
[afbeelding]

Voor een paar euro minder heb je een Antec 550NeoHe voeding(die trekt 2x 8800GTS in Sli nog)
[afbeelding]
Wat zijn dan de argumenten? Aangezien ik met veel beter niet erg veel kan. Zijn ze juist stiller of leveren ze meer wattage of zijn ze cool door de blauwe led verlichting? :+

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:09:
[...]
Met betrekking tot punt 1: Ik wil graag discussiëren met betrekking tot dit systeem, aangezien ik wel review op review kan gaan bekijken, maar helaas kan dit in sommige gevallen niet voldoende zijn en ik zit niet erg diep in de hardware aangezien ik meer met netwerken te maken heb dan met hardware. Dus graag zou ik willen discussiëren over hoe en wat en/of advies over het systeem.

Wat een suggestie zou zijn is 1 topic waar mensen terug kunnen vallen met zulke vragen die ik nu bijvoorbeeld heb. Aangezien er vast meer mensen met dezelfde vragen zullen zitten.

Ik heb gezocht naar een soort gelijk actief topic, maar die kon ik zo 1 2 3 niet vinden dus vandaar dat ik een nieuw topic aan heb gemaakt.
Je kunt het suggereren in [Feedback] CSL FAQ / Beleid. Echter, het is al een gepasseerd station: boodschappenlijstjes zijn niet meer gewenst, hoe mooi ze ook zijn uitgewerkt. Dat je er niet echt meer inzit is geen excuus, maar is juist een goede reden om je weer in te lezen ;) .

Je hebt ook de BBG's: Best Buy Guide topicoverzicht. Daar zit ook het [BBG] High-end gamesysteem juli 2007 bij, en heb je een stevige hoeveelheid informatie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Wellicht heb je hier iets aan: [Algemeen] Belangrijke punten bij Core 2 Duo Gamesysteem
Dit was soortgelijk systeem met zeer informatieve discussie een aantal maanden geleden.

P.S. Een goed uitgewerkte boodschappenlijst wat tot uitgebreide discussie lijdt zou wat mij betreft best kunnen, maar dat is helaas niet aan mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:20:
[...]

Je kunt het suggereren in [Feedback] CSL FAQ / Beleid. Echter, het is al een gepasseerd station: boodschappenlijstjes zijn niet meer gewenst, hoe mooi ze ook zijn uitgewerkt. Dat je er niet echt meer inzit is geen excuus, maar is juist een goede reden om je weer in te lezen ;) .

Je hebt ook de BBG's: Best Buy Guide topicoverzicht. Daar zit ook het [BBG] High-end gamesysteem juli 2007 bij, en heb je een stevige hoeveelheid informatie :)
Met betrekking tot het boodschappenlijstje, tjah dat vind ik persoonlijk jammer, maar blijkbaar niks meer aan te doen. De Best Buy Guide heeft mij al dusdanig veel informatie opgeleverd.

Niet als flame bedoelt, maar door alle regels en regels is er nog wel iets wat je WEL mag vragen? :+
Het is naar mijn inzien toch een forum om advies te vragen en te discussiëren?
Nu is het totaal niet mijn bedoeling om tegen het systeem aan te schoppen en ik zal toch ongelijk hebben/krijgen, maar just my 2 cents.

Daar in tegen kan ik het mij voorstellen dat mensen om elke lullige reden een topic openen en geen zoekwerk verrichten dat het dan uiteindelijk vervelend wordt, maar dit is voor de mensen die wel al enige zoekwerk hebben verricht en graag advies willen hebben nadelig.

Kijk als ik nou zeg ik ben op zoek naar een Game systeem en wat moet ik kopen?
Dan geef ik je groot gelijk om mijn topic dicht te gooien en mij een waarschuwing te geven, maar ik hoop dat mijn topic toch wel degelijk anders overkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 23:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:42:
DVD Speler
Naam: Asus 16x48x, DVD-E616A3T (SATA, Retail, Zwart)
Prijs: € 29,00
Link: pricewatch: Asus 16x48x, DVD-E616A3T (SATA, Retail, Zwart)
Deze heb ik ook, ik ondervind toch wel problemen met NFS Carbon, installatie geen probleem, maar spel starten ho maar, ook met een Promise SX4 controller werkt ie niet goed, op mijn Sil3112 wel.
Zelfs de nieuwste firmware helpt niet, maar goed dat mijn Plextor 755 op de IDE bus zit en deze wel kan starten.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:29:
[...]
Met betrekking tot het boodschappenlijstje, tjah dat vind ik persoonlijk jammer, maar blijkbaar niks meer aan te doen. De Best Buy Guide heeft mij al dusdanig veel informatie opgeleverd.

Niet als flame bedoelt, maar door alle regels en regels is er nog wel iets wat je WEL mag vragen? :+
Het is naar mijn inzien toch een forum om advies te vragen en te discussiëren?
Nu is het totaal niet mijn bedoeling om tegen het systeem aan te schoppen en ik zal toch ongelijk hebben/krijgen, maar just my 2 cents.

Daar in tegen kan ik het mij voorstellen dat mensen om elke lullige reden een topic openen en geen zoekwerk verrichten dat het dan uiteindelijk vervelend wordt, maar dit is voor de mensen die wel al enige zoekwerk hebben verricht en graag advies willen hebben nadelig.

Kijk als ik nou zeg ik ben op zoek naar een Game systeem en wat moet ik kopen?
Dan geef ik je groot gelijk om mijn topic dicht te gooien en mij een waarschuwing te geven, maar ik hoop dat mijn topic toch wel degelijk anders overkomt.
Ik begrijp je frustratie wel, maar je kunt dat het beste in het Feedback topic aangeven. Als je die doorleest zie je meer van de achtergrond van het boodschappenlijstjesverbod (mooi scrabblewoord ;) ). Hier is het in ieder geval niet erg zinvol om de discussie te doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:32:
[...]

Deze heb ik ook, ik ondervind toch wel problemen met NFS Carbon, installatie geen probleem, maar spel starten ho maar, ook met een Promise SX4 controller werkt ie niet goed, op mijn Sil3112 wel.
Zelfs de nieuwste firmware helpt niet, maar goed dat mijn Plextor 755 op de IDE bus zit en deze wel kan starten.
Voor dat risico kan ik beter 2x de NEC DVD brander nemen, als je naar het prijsverschil kijkt van€ 7,00 extra.
gambieter schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:36:
[...]

Ik begrijp je frustratie wel, maar je kunt dat het beste in het Feedback topic aangeven. Als je die doorleest zie je meer van de achtergrond van het boodschappenlijstjesverbod (mooi scrabblewoord ;) ). Hier is het in ieder geval niet erg zinvol om de discussie te doen :)
Het is geen frustratie hoor ;)
Bij deze zullen we ophouden met deze discussie hier te voeren.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:26

Mojo

The Power Within

Je zegt zelf dat je wat reviews gelezen hebt. Dan kan je zelf toch een goede objectieve keus kunnen maken? Dat heb je net ook gedaan, je systeem ziet er opzich prima uit.. je zal toch zelf moeten kiezen wat je er uiteindelijk mee wilt doen, dat kan ik niet voor je bepalen. Daarom stel je hem zelf ook samen. Dat heb je zelf dan ook gedaan, daar heb je ons niet voor nodig. ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Mojo schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:43:
Je zegt zelf dat je wat reviews gelezen hebt. Dan kan je zelf toch een goede objectieve keus kunnen maken? Dat heb je net ook gedaan, je systeem ziet er opzich prima uit.. je zal toch zelf moeten kiezen wat je er uiteindelijk mee wilt doen, dat kan ik niet voor je bepalen. Daarom stel je hem zelf ook samen. Dat heb je zelf dan ook gedaan, daar heb je ons niet voor nodig. ;)
Voor wat artikelen onder elkaar te zetten is niet veel kennis nodig. De dingen waar ik rekening mee kan houden doe ik dan ook. Maar de problemen die in praktijk voordoen bijv. de hierboven genoemde problemen met lezen van CD's/DVD's of dat een bepaalde voeding een veel betere keus zou zijn ivm ervaringen of geluid productie.

Op de manier zoals je nu verteld zou je elke topic zo kunnen beantwoorden, want met enig zoekwerk is er wel een standaard oplossing te vinden. Het gaat juist om de ervaringen/advies wat ik zelf over het hoofd zie of niet weet.

Neem nu bijvoorbeeld het advies van thomasvdw, ik heb inmiddels naar diverse reviews gekeken en in de ene review geven ze de ASUS P5K Deluxe Wifi een goeie score en er is niks mis mee, maar in een andere review geven ze aan dat de southbridge idle al 45 graden wordt en extreem heet onder belasting. Als er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben en dit topic lezen die zouden dan kunnen reageren in de zin van, kijk uit met dat moederbord en kijk liever naar de Gigabyte moederbord omdat anders je systeem extreem warm zal gaan worden onder zware belasting en misschien zelf defect. Noem maar wat....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 23:51 ]

• Mojo

Mojo

The Power Within

Zo moet je dan ook niet denken. Het enige wat ik probeer te zeggen is, dat je zelf bekwaam genoeg bent om een degelijke PC in elkaar te zetten. Vrijwel alle informatie die je zelf gevonden hebt in reviews is prima. Juist de problemen in de praktijk vind je daar niet terug, maar dat is aan de andere kant puur toeval. Het is dan ook niet te doen om over elke DVD-Speler tot moederbord een lijst met problemen samen te stellen, dan blijf je bezig. Ik begrijp het probleem van je prima en zou het zelf ook prettig vinden om te weten of ik problemen kan verwachten. Toch blijft je topic tegen de policy ingaan (hoewel dit één van de betere startposts is en ik niet betwijfel dat je de regels gelezen hebt).

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Mojo schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:51:
Zo moet je dan ook niet denken. Het enige wat ik probeer te zeggen is, dat je zelf bekwaam genoeg bent om een degelijke PC in elkaar te zetten. Vrijwel alle informatie die je zelf gevonden hebt in reviews is prima. Juist de problemen in de praktijk vind je daar niet terug, maar dat is aan de andere kant puur toeval. Het is dan ook niet te doen om over elke DVD-Speler tot moederbord een lijst met problemen samen te stellen, dan blijf je bezig. Ik begrijp het probleem van je prima en zou het zelf ook prettig vinden om te weten of ik problemen kan verwachten. Toch blijft je topic tegen de policy ingaan (hoewel dit één van de betere startposts is en ik niet betwijfel dat je de regels gelezen hebt).
Het is uiteindelijk de bedoeling dat dit een high end systeem zal worden die hopelijk weer 3 jaar meegaat. Ik heb te weinig ervaring met diverse producten en ik hoop dat jij en misschien sommige andere mij kunnen adviseren met betrekking tot de huidige configuratie.

Ik kan de Best Buy Guide wel identiek overnemen en bestellen, maar daar wordt naar de beste situatie gekeken op dat moment voor rond de 2000 euro. Maar het Gigabyte moederbord wat daar staat beschreven hoeft op dat moment niet te betekenen dat het HET beste moederbord is wat er op dit moment in omloop is. Noem even een zijstraat.

Dit alles bij elkaar zou tot een discussie kunnen lopen in de zin van, kijk daar en daar naar want,.....
Uiteindelijk zou je dan een high end pc kunnen krijgen die op dit moment gewoon het beste is.

Nu begrijp ik jullie opmerkingen ook wel, maar ik moet toch ergens met mijn vragen terecht kunnen?
Als dat niet op GoT kan waar dan wel? ComputerIdee of welke 3e rangs forum ook, doet tot op heden nog erg ver onder voor GoT.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 23:58 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

Op zich niks mis mee voor het hedendaags gebruik. Nu zit ik met 2 vragen.
1) Wat zou dit systeem nog gemiddeld op kunnen leveren?
Hardware Taxaties - Deel 31

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Hahn in "Hardware Taxaties - Deel 31"

Nu is dit niet mijn grootste punt wat mijn "oude" systeem op zal leveren. Helaas had ik dat topic al gevonden en tot mijn verbazing blijkt het weer door mensen die te lui zijn om zelf wat informatie te verschaffen het topic gesloten moet worden. Vandaar mijn vraag naast mijn hoofd vraag.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dit is mijn huidige systeem:
Behuizing: Chieftec DG-01BD-U (de voorganger van deze) Behuizing ~20-30 + X voeding
Moederbord: Asus P4C800-E Deluxe 30
Processor: Intel Pentium 4, 3000 MHz 35
Geheugen: Kingston 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM) 4 x 15 (bij 512 MB latjes)
Videokaart: ATI HERCULES 3D PROPHET 9800 XT 256 MB 50
Hardeschijven: 2x Maxtor 150 Gb 2 x 35
DVD brander: Pioneer DVD-RW DVR-107D 10
DVD speler: Pioneer DVD-ROM DVD-120 5
Om een ruwe taxatie te geven.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 00:01:
[...]
Hahn in "Hardware Taxaties - Deel 31"

Nu is dit niet mijn grootste punt wat mijn "oude" systeem op zal leveren. Helaas had ik dat topic al gevonden en tot mijn verbazing blijkt het weer door mensen die te lui zijn om zelf wat informatie te verschaffen het topic gesloten moet worden. Vandaar mijn vraag naast mijn hoofd vraag.
Je bent toch al lang genoeg op GoT aanwezig om te weten dat er eigen inzet wordt verwacht, zo ook met taxaties. Het is bij uitstek een zelfzoek vraag, er is V&A om naar de prijzen van vergelijkbare hardware te kijken.

De taxaties zijn niet gestopt wegens luie mensen, maar omdat het van een te laag niveau is voor GoT. En dat is dus ook de achterliggende reden voor het verbod op de boodschappenlijstjes :) .

niet bedoeld als discussie, maar als uitleg ;)

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:27
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:17:
[...]

Wat zijn dan de argumenten? Aangezien ik met veel beter niet erg veel kan. Zijn ze juist stiller of leveren ze meer wattage of zijn ze cool door de blauwe led verlichting? :+
alle 3 :D

Specs

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 23:23

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

gambieter schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:20:
[...]

+ op dit moment is zelfs de high-end game systeem van de maand september bezig :). Ik denk dat het niet veel zal verschillen van de maand juli. Maar toch!! :P

[BBG] High-end gamesysteem september 2007

Wel ff wachten totdat het gepost is op de frontpage van t.net, zal begin september zijn :D

[ Voor 13% gewijzigd door XTREEMRaGE op 27-08-2007 10:03 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:47:
[...]

Voor wat artikelen onder elkaar te zetten is niet veel kennis nodig. De dingen waar ik rekening mee kan houden doe ik dan ook. Maar de problemen die in praktijk voordoen bijv. de hierboven genoemde problemen met lezen van CD's/DVD's of dat een bepaalde voeding een veel betere keus zou zijn ivm ervaringen of geluid productie.

Op de manier zoals je nu verteld zou je elke topic zo kunnen beantwoorden, want met enig zoekwerk is er wel een standaard oplossing te vinden. Het gaat juist om de ervaringen/advies wat ik zelf over het hoofd zie of niet weet.

Neem nu bijvoorbeeld het advies van thomasvdw, ik heb inmiddels naar diverse reviews gekeken en in de ene review geven ze de ASUS P5K Deluxe Wifi een goeie score en er is niks mis mee, maar in een andere review geven ze aan dat de southbridge idle al 45 graden wordt en extreem heet onder belasting. Als er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben en dit topic lezen die zouden dan kunnen reageren in de zin van, kijk uit met dat moederbord en kijk liever naar de Gigabyte moederbord omdat anders je systeem extreem warm zal gaan worden onder zware belasting en misschien zelf defect. Noem maar wat....
Dit soort dingen kun je allemaal in reviews/ervaringen vinden, en als je er nog specifiek naar op zoek bent zou je een topic kunnen open in PMG, OM of een ander hardware-subforum. Dat soort dingen hebben namelijk weinig met een compleet systeem te maken. Het is niet zo dat je daar op GoT niet mee terechtkunt, het past namelijk prima in een ander subforum (mits je je topic goed onderbouwd).

Misschien een tip voor je als je nog specifieke twijfels hebt over een onderdeel :)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Die WD's in RAID0 lijken me vrij veel geldverspilling. Waarom niet gewoon 2x500GB in RAID0?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
SgtStrider schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:10:
Die WD's in RAID0 lijken me vrij veel geldverspilling. Waarom niet gewoon 2x500GB in RAID0?
just doesn't cut it... had eerst 4x500GB in raid0, maar mijn 3x raptor in raid0 trekt t er vierkant uit (120 vs. 200+ MB/s) bovendien kun je dan als je dingen rar't of bewerkt van de 1e naar de andere array schrijven, wat tot 5x zo snel is

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

discussiëren over de policy Wat is er nu anders in CSL? kan in het feedback topic.

dit soort topics zijn dus niet langer toegestaan en gaan daarom op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.