Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een stuk terug in deze thread zijn alle research mogelijkheden genoemd die je met de camera kan behalen. Maar is er in het spel zelf ook mogelijk om te zien wat er nog gefotografeerd moet worden en welke al volledig klaar zijn? elke keer zit ik weer met die camera in de handen met de hoop dat ik er eindelijk is vanaf ben... blijkt er weer een ander soort splicer te zijn die weer helemaal van vooraf aan onderzocht moet worden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Ik fotografeer weinig eigenlijk. Helpt het echt zoveel?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
Yes gisteren alle achievements gehaald was me nog rot aan het zoeken naar alle Materialen voor de 100 invent items maar gisteren nog 1tje en voila heb hem dus heb hem nu 4x uitgespeeld 2x normal 1x hard 1x easy moet toegeven dit spel moet je beginnen op hard dat is gewoon prachtig heerlijk hoe lastiger het is geworden :D

Ik ga hem nu even wegleggen. en dan miss later weer oppakken eerst andere games :D

@Noobdani
ja het werkt veel je gaat meer damage doen je krijgt meer tonics zodat je meer damage gaat doen enz en het is het waard. Trust me

[ Voor 15% gewijzigd door fingerhead op 17-09-2007 08:37 ]

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:41
Gisteren verder gegaan met de game en opeens begon het spel regelmatig te happeren. Het gaat hier om de xbox360 versie waarbij de Patch niet is geinstalleerd.

Ik begreep altijd dat de patch dit veroorzaakt en heb dit dus niet gedaan.

Meer mensen met ervaringen? Andere games waaronder; Forza2 en blue dragon draaien perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Een reviewtje van Bioshock. Het blijft echt een superspel. Dit soort spellen zijn ook eigenlijk altijd te kort, ook al zijn ze van zichzelf vrij lang. Ik heb hem op zowel de Xbox 360 als de PC. DirectX10 effecten zijn wel te zien, maar ik heb wel even op een vergelijkingssite moeten kijken waar ik op moest letten. De verschillen zijn soms namelijk wel heel erg subtiel.

[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 17-09-2007 12:28 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

HellBeast schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:37:
Een reviewtje van Bioshock. Het blijft echt een superspel. Dit soort spellen zijn ook eigenlijk altijd te kort, ook al zijn ze van zichzelf vrij lang. Ik heb hem op zowel de Xbox 360 als de PC. DirectX10 effecten zijn wel te zien, maar ik heb wel even op een vergelijkingssite moeten kijken waar ik op moest letten. De verschillen zijn soms namelijk wel heel erg subtiel.
Hmmm, ik zie toch een duidelijk verschil tussen jouw screenshots en het beeld dat m'n 6800GT produceert :/ Misschien moest ik toch maar een andere bijdetijdsere videokaart kopen :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

HellBeast schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:37:
Sting Cameleon!!!

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Kan aan mij liggen, maar even over het einde:

spoiler:
Ok, je killt Fontaine door een paar keer hem te beknallen, zijn Adam te stelen, en dan istie dood. Dat was het spel dus.... In het volgende filmpje zie je dat je zon key krijgt van 1 van die mutsen, en dat maakt jou baas van Rapture. Begrijp ik nu goed dat hij met zijn kracht daarna de rest van de wereld, dus top-side wil overnemen?? Beetje vreemd einde, erg anti-climax gevoel heb ik erbij :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:41
@Damian: daar komt het wel op neer denk ik. Maar je kan het spel altijd herspelen om het alternatieve einde te krijgen. Het voordeel van jou einde is wel dat ze meteen een rode draad hebben voor het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:31:
[...]

Gast, als je dat niet eens door hebt zou ik een hersenloze shooter gaan spelen. Want dan zijn games met een verhaal niet aan jouw besteed.

Je crasht namelijk in een oceaan en je vind bij 'toeval' een vuurtoren die je naar Rapture brengt.
Gast..., daar kom je pas achter als je hem uitgespeeld hebt...
(trouwens je vind helemaal niet bij toeval een vuurtoren) ik raad je aan om het zelf maar eens beter te gaan spelen dan...

Ik heb hem inmiddels uitgespeeld en alle little one's gered, nu ga ik hem weer spelen en ze niet redden, kijken wat er dan precies gebeurt, ik vind het verhaal wel goed en tilt het hele spel naar een ander/(hoger) niveau, ik vind het alleen soms een beetje onduidenlijk hoe alles gaat, en wat er vertelt word, ik speel met ondertiteling (die uiteraard out of sync is) en dan volg ik het soms niet helemaal ook omdat er soms veel omgevingskabaal is zodat je niet hoort wat er gezegt word, (en naar iemand luisteren en tegelijk iets anders lezen is niet echt een goede combi bij mij :| )
en je kunt natuurlijk per ongeluk een aantal diary's missen en zo een deel van het verhaal niet meekrijgen

[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 17-09-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

DaRKie schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:57:
@Damian: daar komt het wel op neer denk ik. Maar je kan het spel altijd herspelen om het alternatieve einde te krijgen. Het voordeel van jou einde is wel dat ze meteen een rode draad hebben voor het vervolg.
Is er een alternatief einde :/

Moet ik hem op een hoger niveau spelen dan ??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Er zijn in ieder geval twee eindes, eentje die je krijgt als je evil bent (little sisters harvesten) en eentje als je goed bent (little sisters redden).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Damian schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:46:
[...]

Is er een alternatief einde :/

Moet ik hem op een hoger niveau spelen dan ??
Op Youtube kan je de 2 mogelijke einde's bekijken als je wilt. Zelf heb ik de eerste keer dat ik het spel speelde de meeste little sisters dood laten gaan. Nu ik het voor de 2e keer speel red ik ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
@PilatuS: En je kunt als je de Bink Video (van RAD Game Tools) download de beide eindes ook gewoon bekijken in de map met alle filmpjes, heb je ook nog fatsoenlijke kwaliteit.

[ Voor 12% gewijzigd door Flipjack op 17-09-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 14-09 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

koekoek2003nl schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:12:
[...]ik vind het alleen soms een beetje onduidenlijk hoe alles gaat, en wat er vertelt word, ik speel met ondertiteling (die uiteraard out of sync is) en dan volg ik het soms niet helemaal ook omdat er soms veel omgevingskabaal is zodat je niet hoort wat er gezegt word
Dat vind ik inderdaad een erg slecht punt voor een spel dat verder zo goed is! Ik speel met sound effects/music op 4 en speech op 10, anders is er niks van te verstaan. Ook is het natuurlijk idioot dat er in het hele ontwikkeltraject geen tijd gevonden is om de ondertiteling bruikbaar te maken :X

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:52:
Kan aan mij liggen, maar even over het einde:

spoiler:
Ok, je killt Fontaine door een paar keer hem te beknallen, zijn Adam te stelen, en dan istie dood. Dat was het spel dus.... In het volgende filmpje zie je dat je zon key krijgt van 1 van die mutsen, en dat maakt jou baas van Rapture. Begrijp ik nu goed dat hij met zijn kracht daarna de rest van de wereld, dus top-side wil overnemen?? Beetje vreemd einde, erg anti-climax gevoel heb ik erbij :/
spoiler:
Je krijgt toch waar je om vraagt? Je killed de LS omdat je zoveel mogelijk macht (plasmids) wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 14-09 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

koekoek2003nl schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:12:
[...]

Gast..., daar kom je pas achter als je hem uitgespeeld hebt...
(trouwens je vind helemaal niet bij toeval een vuurtoren) ik raad je aan om het zelf maar eens beter te gaan spelen dan...

Ik heb hem inmiddels uitgespeeld en alle little one's gered, nu ga ik hem weer spelen en ze niet redden, kijken wat er dan precies gebeurt, ik vind het verhaal wel goed en tilt het hele spel naar een ander/(hoger) niveau, ik vind het alleen soms een beetje onduidenlijk hoe alles gaat, en wat er vertelt word, ik speel met ondertiteling (die uiteraard out of sync is) en dan volg ik het soms niet helemaal ook omdat er soms veel omgevingskabaal is zodat je niet hoort wat er gezegt word, (en naar iemand luisteren en tegelijk iets anders lezen is niet echt een goede combi bij mij :| )
en je kunt natuurlijk per ongeluk een aantal diary's missen en zo een deel van het verhaal niet meekrijgen
Begint jouw spel anders dan die van mij ? Want mijn begin begint namelijk in een vliegtuig dat neerstort en daarna betreed ik een vuurtorenachtig gebouw...

spoiler:
Dat je er achteraf achter komt dat het niet per toeval is heeft er in het begin natuurlijk niets mee te maken

Ben inmiddels alweer een endje op weg om op hard de good guy uit te hangen, na hem op medium als bastard te hebben uitgespeeld. Eind vond ik way over the top, maar paste toch ook wel weer een beetje in de rest van de manie.

Heb tijdens de hele reis denk ik tweemaal echt een hint gevraagd en misschien net zoveel keer de quest pointer, de rest gewoon puur op verhaal en op de map gespeeld en eigenlijk bijna niet vastgezeten. Hele areas meerdere keren gezien natuurlijk tijdens de zoektocht, maar geen enkel moment als storend ervaren. In sommige spellen heb je af en toe weleens dat je bepaalde gedeeltes nu wel gezien hebt, maar in dit spel heb ik dat gevoel niet gehad.

Dat maakt het op hard nu ook extra leuk, het gaat niet vervelen, vind het zelfs leuk om weer op alle plekken te komen. Heb nog nooit zoveel de neiging gehad om nog even een stukje te gaan verkennen of terug te gaan naar een vorig level dan in dit spel.

Edit: de diaries heb ik overigens over het algemeen op wat stillere stukken beluisterd. Gewoon niet hersenloos doorrennen als je zo'n ding aanzet of automatisch begint te spelen, maar gewoon even stilstaan, beetje rondlopen en als de tape afgelopen is weer volop er tegenaan.

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 18-09-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:36:

spoiler:
Dat je er achteraf achter komt dat het niet per toeval is heeft er in het begin natuurlijk niets mee te maken
spoiler:
Dat heeft juist alles ermee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 23:03
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:51:
[...]

spoiler:
Dat heeft juist alles ermee te maken...
Zou je dat even kunnen toelichten, want ik zie het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiramarVTM schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:21:
[...]

Zou je dat even kunnen toelichten, want ik zie het niet?
NIET LEZEN ALS JE HEM NOG NIET HEBT UITGESPEELD!

spoiler:
Je bent er niet per toevel terechtgekomen. Je bent bewust met dat vliegtuig gegaan en hebt het vliegtuig gekaapt. In het pakje zat een pistool en op het briefje stonden de coordinaten met de vraag "would you kindly?".
Ook als je naar Fontaine hebt geluisterd weet je dat dit alles zijn plan was. Jij was de enige die de bathysphere op het begin kon gebruiken (doordat je hetzelfde DNA als Ryan hebt, je bent zijn zoon) en degene die als kind was gehersenspoeld door Fontaine waardoor hij je tegen Ryan kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Je kan het hele verhaal wel gaan vertellen maar dat nog niet af van het feit dat je dat tijdens het spelen duidelijk(er) moet worden.. In het begin hoef je dit dus nog helemaal niet te weten om in het verhaal te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:31:
Ja, je moet om dX10 te gebruiken de nieuwste dX geinstalleerd hebben.
Bioshock boot in dX10 mode als je een dx10-compatible kaart hebt oid.

EDIT:
http://www.gamesforwindow...tGFW/Pages/DirectX10.aspx
ik draai vista, daar zit al DX10 in, voor zover ik weet is er geen andere dx10 voor vista....

als ik die link van je klik kom ik op 9c uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus-The-Virus schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:11:
[...]

ik draai vista, daar zit al DX10 in, voor zover ik weet is er geen andere dx10 voor vista....

als ik die link van je klik kom ik op 9c uit.....
Nee, je moet DirectX 10 apart downloaden, heb ik ook gedaan.
En de link klopt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:46:
[...]

NIET LEZEN ALS JE HEM NOG NIET HEBT UITGESPEELD!

spoiler:
Je bent er niet per toevel terechtgekomen. Je bent bewust met dat vliegtuig gegaan en hebt het vliegtuig gekaapt. In het pakje zat een pistool en op het briefje stonden de coordinaten met de vraag "would you kindly?".
Ook als je naar Fontaine hebt geluisterd weet je dat dit alles zijn plan was. Jij was de enige die de bathysphere op het begin kon gebruiken (doordat je hetzelfde DNA als Ryan hebt, je bent zijn zoon) en degene die als kind was gehersenspoeld door Fontaine waardoor hij je tegen Ryan kan gebruiken.
Daar heb je helemaal gelijk in. Neemt alleen niet weg dat in het begin van het spel, en dan echt in het begin, alles wat jij (de speler) weet is dat je vliegtuig is neergestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:58:
[...]

Nee, je moet DirectX 10 apart downloaden, heb ik ook gedaan.
En de link klopt wel..
Nee je kan DirectX 10 niet apart downloaden. Die link verwijst naar Directx 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:28:
[...]

Nee je kan DirectX 10 niet apart downloaden. Die link verwijst naar Directx 9.
Grappig want ik heb daar mijn dx10 vandaan, en die heb ik wel apart gedownload.

Anyway, Cyrus-The-Virus, je probleem zit hoogstwaarschijnlijk daarin want op andere forums geven ze precies hetzelfde probleem aan met dit als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
wazig hoor, ik zal het vanavond nog eens proberen, zit momenteel op een xp machine, misschien dat ik daarom DX10 niet zie staan om te downloaden. to be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Cyrus-The-Virus schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:55:
wazig hoor, ik zal het vanavond nog eens proberen, zit momenteel op een xp machine, misschien dat ik daarom DX10 niet zie staan om te downloaden. to be continued...
Yep want DX10 is Vista only.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04
Wat die discussie betreft of dx10 al in vista zit, draai voor de grap eens dxdiag, en be amazed wat onder 'directX version' staat ;) Het zit er dus gewoon al in, dat was ook al lang bekend voordat Vista uit zou komen, staat ook gewoon in wikipedia en nog tig andere bronnen.

En bij mij onder vista gaat de link ook naar een site met "The Microsoft DirectX® End-User Runtime provides updates to 9.0c and previous versions of DirectX". Nu heb ik wel geen dx10 kaart in mijn laptopje, dus theoretisch zou voor die gebruikers een andere pagina gebruikt kunnen worden. Maar aangezien die pagina geen plug-in gebruikt, weet ie alleen mijn useragentstring (waar info over mijn browser- en windowsversie staat) en ip-nummer enzo, maar natuurlijk niet welke videokaart ik gebruik.

[ Voor 82% gewijzigd door sewer op 18-09-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33
heb even een vraag

zit met een probleem bij deze lift

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/Diverse/ss14.jpg

hoe moet ik hier verder...
want ik kan die code niet vinden.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
even dxdiag gedraaid en idd DX10

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 9/18/2007, 19:41:00
       Machine name: EOWIN
   Operating System: Windows Vista™ Ultimate (6.0, Build 6000) (6000.vista_gdr.070627-1500)
           Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: NVIDIA
       System Model: AWRDACPI
               BIOS: Phoenix - Award BIOS v6.00PG
          Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ (2 CPUs), ~2.2GHz
             Memory: 2046MB RAM
          Page File: 1170MB used, 3142MB available
        Windows Dir: C:\Windows
    DirectX Version: DirectX 10
DX Setup Parameters: Not found
     DxDiag Version: 6.00.6000.16386 32bit Unicode

spel draait niet, ik geef het maar op denk ik, baal er wel van, leek me een leuke game... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:39:
heb even een vraag

zit met een probleem bij deze lift

[afbeelding]

hoe moet ik hier verder...
want ik kan die code niet vinden.
De code vind je in de buurt ergens in een tape recording, weet niet meer precies waar, maar wel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
De code bevindt zich

spoiler:
op de bovenste verdieping die je kunt bereiken met de trap, gewoon op de gang. En als je hem niet kunt vinden (zoals ik de 1e keer dat ik het spel speelde) dan is de code:

HIER STAAT DE CODE:
spoiler:
5744

[ Voor 9% gewijzigd door MiramarVTM op 18-09-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:07:
Wat die discussie betreft of dx10 al in vista zit, draai voor de grap eens dxdiag, en be amazed wat onder 'directX version' staat ;) Het zit er dus gewoon al in, dat was ook al lang bekend voordat Vista uit zou komen, staat ook gewoon in wikipedia en nog tig andere bronnen.

En bij mij onder vista gaat de link ook naar een site met "The Microsoft DirectX® End-User Runtime provides updates to 9.0c and previous versions of DirectX". Nu heb ik wel geen dx10 kaart in mijn laptopje, dus theoretisch zou voor die gebruikers een andere pagina gebruikt kunnen worden. Maar aangezien die pagina geen plug-in gebruikt, weet ie alleen mijn useragentstring (waar info over mijn browser- en windowsversie staat) en ip-nummer enzo, maar natuurlijk niet welke videokaart ik gebruik.
DX10 zit idd bij Vista maar nVidia wil graag dat je de August-update van dX10 installeerd..
http://www.nzone.com/object/nzone_bioshock_downloads.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ah, interessant. Maar ook vanaf die pagina kom ik op de downloadpagina van dx9c (versie 9.20.1057), niet dx10. Ook onder vista is het nuttig om hem te installeren als je het spel in dx9 mode speelt. Vista draait namelijk versies van direct3d10, direct3d9 en direct3d9ex naast elkaar voor compatibiliteit voor de 'oude' non-dx10 stuff (zoals hun eigen aero).

Maar goed, is verder ook niet zo belangrijk en ook redelijk offtopic.

ontopic: heb het spel afgelopen zaterdag uitgespeeld (waarbij ik de little sisters gered heb), erg vermakelijk spelletje :) Nog maar een keer op hard spelen waarbij ik deze keer de bad guy ga uithangen :P

[ Voor 29% gewijzigd door sewer op 18-09-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
Heb nu 163.69whql geinstalleerd, en dx9c jun 2007 (laatste van NL)

Ik zie het nu er niet van in aangezien ik in dx10 zal draaien en niet in 9..... ben nu de game weer aan het installen, hopenlijk draait het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:35:
[...]

DX10 zit idd bij Vista maar nVidia wil graag dat je de August-update van dX10 installeerd..
http://www.nzone.com/object/nzone_bioshock_downloads.html
Heb die august update ook gedaan. Maar klopt het dat het versie nummer gewoon hetzelfde blijft? Dus 6.00.600.16386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
hij doet het eindelijk :) leuk spel, creapy stuff :)

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

MiramarVTM schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:24:
De code bevindt zich

spoiler:
op de bovenste verdieping die je kunt bereiken met de trap, gewoon op de gang. En als je hem niet kunt vinden (zoals ik de 1e keer dat ik het spel speelde) dan is de code:

HIER STAAT DE CODE:
spoiler:
5744
Dat was echt een bitchy truukje van de makers. :Y)
Als je cheat of de code al weet is dat level in 10 minuten uitgespeeld.

spoiler:
Dat level was overigens best zwaar imo, maar het is dan ook een van de laatste levels.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• ravw
  • Laatst online: 22:33
thx maar ik had hem inmiddels al gevonden hahah had hem al gepakt die code maar wist niet dat hij voor de lift was :):)

Inmiddels ook al uitgespeeld :)

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 19-09-2007 10:22 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• XeNoBiTe
  • Niet online
Bij mij op de 360 stottert hij ook als een gek. Onspeelbaar geworden na het installeren van de petsj....
Dat wordt weer wachten op een nieuwe petsj, begint een beetje op PC gamen te lijken.

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

XeNoBiTe schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:56:
Bij mij op de 360 stottert hij ook als een gek. Onspeelbaar geworden na het installeren van de petsj....
Dat wordt weer wachten op een nieuwe petsj, begint een beetje op PC gamen te lijken.
De wat?
Ps. Op de PC deed ie het prima ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

MrVegeta schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:02:
[...]

De wat?
Xbox360 is ook een PC in principe. ;)

Owja;

DOLF IS RECHTVAARDIG! :P

*kwak

Verwijderd

Alfred TheGame

Goed spel trouwens!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:13

The End

!Beginning

Ik vind het een geweldig spel. Heeft toch nog redelijk wat elementen van System Shock 1 en 2.

Alleen jammer dat de systeemeisen een beetje zwaar zijn. Tijdens gevechten is het net een diashow, terwijl ik alles uit heb en op 1024x768 speel. (Zelfs met anisotropic filtering uit) Heb een AMD 1800+, 1GB en 6600GT. Iemand nog tips om de performance wat op te krikken? (Nee, geen nieuwe hardware erbij :) )

Verwijderd

The End schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:33:
Ik vind het een geweldig spel. Heeft toch nog redelijk wat elementen van System Shock 1 en 2.

Alleen jammer dat de systeemeisen een beetje zwaar zijn. Tijdens gevechten is het net een diashow, terwijl ik alles uit heb en op 1024x768 speel. (Zelfs met anisotropic filtering uit) Heb een AMD 1800+, 1GB en 6600GT. Iemand nog tips om de performance wat op te krikken? (Nee, geen nieuwe hardware erbij :) )
http://www.tweakguides.com/Bioshock_1.html
Misschien vind je hier nog wat nuttige instellingen die het wat soepeler laten lopen.

• The End

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:54:
[...]

http://www.tweakguides.com/Bioshock_1.html
Misschien vind je hier nog wat nuttige instellingen die het wat soepeler laten lopen.
Thx, maar die had ik dus al helemaal doorgelopen. Vind het wel apart dat dit spel zo'n 'sprong' maakt. Andere spellen speel ik toch allemaal nog op 1280x1024 zonder problemen. Toch maar eens aan upgraden denken... :)

Verwijderd

The End schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:20:
[...]

Thx, maar die had ik dus al helemaal doorgelopen. Vind het wel apart dat dit spel zo'n 'sprong' maakt. Andere spellen speel ik toch allemaal nog op 1280x1024 zonder problemen. Toch maar eens aan upgraden denken... :)
Tja.. volgens mij kun je het best gewoon naar een nieuwe proc en wat extra geheugen kijken.
Dat maakt denk ik al aardig verschil.

• ambi
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Ik vind de wiki ook wel boeiend en mag eigenlijk niet ontbreken in de TS (bevat wel spoilers!): http://en.wikipedia.org/wiki/BioShock

[ Voor 16% gewijzigd door ambi op 19-09-2007 15:39 ]

Steam/uPlay: EvulKlowne

• The End

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:25:
[...]

Tja.. volgens mij kun je het best gewoon naar een nieuwe proc en wat extra geheugen kijken.
Dat maakt denk ik al aardig verschil.
Het probleem daarvan is dat die niet zoveel verder komt. Eigenlijk moet ik upgraden naar een moderne processor, maar dan heb ik ook een nieuw mobo nodig. Dan heb ik dus ook nieuw geheugen nodig en een nieuwe video kaart, want de huidige is een AGP kaart :) Hoef ik alleen mijn HD's en mijn Audigy niet te vervangen...

• sewer
Ik heb hem met een 6800gt gespeeld op 800*600 geloof ik 1024*768. Dus niet miepen, gewoon spelen op lagere settings 8) Gameplay is sowieso veel belangrijker dan de graphics ;)

ok, heb wel een 3200+ processor

[ Voor 29% gewijzigd door sewer op 19-09-2007 16:10 ]

Verwijderd

The End schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:31:
[...]

Het probleem daarvan is dat die niet zoveel verder komt. Eigenlijk moet ik upgraden naar een moderne processor, maar dan heb ik ook een nieuw mobo nodig. Dan heb ik dus ook nieuw geheugen nodig en een nieuwe video kaart, want de huidige is een AGP kaart :) Hoef ik alleen mijn HD's en mijn Audigy niet te vervangen...
Goed vraag&aanbod in de gaten houden op t.net, dr komen soms wel leuke upgradesetjes langs :)

• XeNoBiTe
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:02:
[...]

De wat?
Was grappig bedoeld..... PC versie heb ik ook liggen, maar wil 'm gewoon op de Xbox spelen. Als iemand nog interesse heeft in de PC versie....

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

The End schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:33:

Je systeem is al zo'n 4 jaar oud en dan vind je het raar dat je _zelfs_ met alles uit het nog niet lekker kan spelen. Dat is nogal logisch er is in die tijd nogal veel verandert.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
XeNoBiTe schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:56:
Al geprobeerd bij het opstarten LB+RB (dus niet de triggers) ingedrukt te houden tot na het 2k logo? Bij mij was het daarna voorbij en ook geen last meer van gehad..

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
WOW! Wat een spel! Hem em net uitgespeeld. Alles met een 8800GTX, QuadCore (Q6700) op 3.2Ghz, 4G geheugen, alle graphic settings maximaal, op 1920x1200. Wat een ADAMbenemend spel, zeg! Alles loopt zeer vloeiend. Ook geen enkele probleem gehad met schokken of ook maar enige traagheid; zelfs niet in de drukste scenes. Ik heb er dan ook de machine voor. Maar het is echt heerlijk spelen, zo. En ik vind zelf de graphics even belangrijk als de gameplay; ik sta soms minuten stil, alleen om rond te kijken in een scene -- zo mooi is het allemaal. Dus gewoon alle graphics voluit zetten, en maximale resolutie! Je gaat ervan genieten!

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
albatross schreef op donderdag 20 september 2007 @ 02:35:
WOW! Wat een spel! Hem em net uitgespeeld. Alles met een 8800GTX, QuadCore (Q6700) op 3.2Ghz, 4G geheugen, alle graphic settings maximaal, op 1920x1200. Wat een ADAMbenemend spel, zeg! Alles loopt zeer vloeiend. Ook geen enkele probleem gehad met schokken of ook maar enige traagheid; zelfs niet in de drukste scenes. Ik heb er dan ook de machine voor. Maar het is echt heerlijk spelen, zo. En ik vind zelf de graphics even belangrijk als de gameplay; ik sta soms minuten stil, alleen om rond te kijken in een scene -- zo mooi is het allemaal. Dus gewoon alle graphics voluit zetten, en maximale resolutie! Je gaat ervan genieten!
ja jij hebt lekker praten met zo'n systeem :|

• albatross
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:48:
Tja die activation limiet was voor mij al een reden om het niet te kopen al was het uit principe, het is gewoon belachelijk. Verder valt het met de bugs volgens mij niet zo mee aangezien Gamespot in zijn review zelfs aangeeft dat je beter kan wachten met de game te kopen tot de eerste patch uit is.
Bugs? Ik ben er nog geen enkele tegengekomen. Geluid, graphics, alles perfect en bugloos.

Overigens was er een moment waarop een little sister "in" de rails zat: half onder de grond, zeg maar. Dat zou je een miniem bugje kunnen noemen. Toen moest ik hurken om haar te kunnen redden, want alleen haar hoofdje stak nog boven de grond uit, lol. Maar voor de rest nog geen fout tegengekomen. Het spel zelf is ook geweldig stabiel. Misschien moeten ze bij Gamespot maar eens normale hardware kopen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• ambi

ambi

albatross schreef op donderdag 20 september 2007 @ 02:54:
[...]
Toen moest ik hurken om haar te kunnen redden, want alleen haar hoofdje stak nog boven de grond uit, lol.
Zo zag ik ergens een Big Daddy en Little Sister aan de andere kant van een hek dat ik niet kon openen. 'k Heb dan de BD door het hek afgemaakt, maar toen kon ik niet aan de LS om haar te redden. Daar de LS bij het lijk van de BD blijft treuren, heb ik die laatste dan maar met telekinese tot tegen het hek gesleurd. De LS volgde mooi en zo heb ik haar toch door het hek kunnen redden :+

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik had een big daddy gekilled en had ook alle litllesisters geret. Maar door 1 of andere vage reden bleef een little sister staan in 'Fort Frolic', kon niet worden gedood, gered, geharvest of verplaatst worden. Bleef gewoon staan, zonder bewegen of (dode) Big Daddy in de buurt.
Verder weinig last gehad van Big Daddy en Little Sisterbugs. (buiten de Big Daddy scriptbug bij die chirurg zijn gevechtsgebied in level 2)

• The End

The End

!Beginning

MrVegeta schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:22:
[...]
Je systeem is al zo'n 4 jaar oud en dan vind je het raar dat je _zelfs_ met alles uit het nog niet lekker kan spelen. Dat is nogal logisch er is in die tijd nogal veel verandert.
Misschien heb je het niet goed gelezen? Ik vind er niks raars aan. Het enige wat ik apart vind is dat de laagste settings nog steeds veel hoger zijn, dan die van andere moderne spellen. (Ik ben dus meer benieuwd naar waarom dat zo is)

Ik heb overgens in die tweakguide een setting gevonden, waarmee het heel goed speelbaar is op een oud systeem. "Use8bitBackBuffer=False" Als je deze op True zet, dan draait het als een zonnetje. Alleen jammer dat het er echt niet uit ziet! :X Ik speel het liever als een diashow dan met die setting aan...

• DDC
  • Laatst online: 28-08 10:39

DDC

Ik heb nu ook bioshock onder vista, alleen hij opent hem niet! Er staat Parental Control access denied", maar ik ben de Administrator :S

Weet iemand een oplossing

• fingerhead
DDC schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:33:
Ik heb nu ook bioshock onder vista, alleen hij opent hem niet! Er staat Parental Control access denied", maar ik ben de Administrator :S

Weet iemand een oplossing
zet het uit :P
dat heb ik al vanaf dag 1 gedaan hehe.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

• DDC
  • Laatst online: 28-08 10:39

DDC

Maar het staat uit!! :P

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Zojuist de game uitgespeeld

Het was een fantastiche game, goede sfeer en erg mooie grafics

Met deze game heb ik volop kunnen genieten van mijn 8800GTX en ik heb Bioshock
op full detail in resolutie van 1920x1200 kunnen spelen.

Alleen het einde was een beetje abrupt, maar voor de rest een nagenoeg perfecte game.

PS: Een tip voor de volgende bioshock :

een plasma dat je bulletime geeft O-) O-) O-)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ik vindt deze game zwaar tegenvallen en maakt in mijn ogen lang niet de "hype" waar.
In zo'n uurtje of 6 zag ik het eind filmpje voorbij komen en zat ik daar met de gedachte wat iedereen er toch zo goed aan vindt. Het een 2e keer uitspelen, en je ventje met andere plasmids opbouwen is allemaal heel leuk en aardig maar uitendelijk gebruik je alleen die plasmids die je echt goed kan gebruik Heb me gewoon zitten vervelen de 2e keer en ben er mee gestopt na een uurtje of 2.
Het verhaal verder is wel zeer leuk gedaan en de game zit vol leuke dingen. Maar een top-game of een "mijlpaal" in de game geschiedenis zeker niet.

Verwijderd

Metalbuster schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:49:
Ik vindt deze game zwaar tegenvallen en maakt in mijn ogen lang niet de "hype" waar.
In zo'n uurtje of 6 zag ik het eind filmpje voorbij komen en zat ik daar met de gedachte wat iedereen er toch zo goed aan vindt. Het een 2e keer uitspelen, en je ventje met andere plasmids opbouwen is allemaal heel leuk en aardig maar uitendelijk gebruik je alleen die plasmids die je echt goed kan gebruik Heb me gewoon zitten vervelen de 2e keer en ben er mee gestopt na een uurtje of 2.
Het verhaal verder is wel zeer leuk gedaan en de game zit vol leuke dingen. Maar een top-game of een "mijlpaal" in de game geschiedenis zeker niet.
Ben benieuwd welke games je wel goed vind, noem er eens een paar. (pure nieuwschierigheid :) )

• ambi

ambi

In zo'n uurtje of 6 zag ik het eind filmpje voorbij
BioShock: parel voor de zwijnen :'(

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
Klinkt voor mij als een gevalletje (op de melodie van FtL) Follow the Arrow Arrow Arrow...

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:07:
[...]

Ben benieuwd welke games je wel goed vind, noem er eens een paar. (pure nieuwschierigheid :) )
*Verwachtte al de nodige reacties*

Games waar ik plezier aan beleef zijn oa Oblivion en PES.
In iedergeval ben ik blij dat ik er geen €50 voor neer heb hoeven leggen, en nu niet direct gaat denken dat het over illigale praktijken gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Metalbuster op 20-09-2007 22:15 ]

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb hem ook voor 32 euro op de kop kunnen tikken :) ! Ben nu net voorbij het stukje:

spoiler:
Dat je Atlas zijn submarine (met misschien vrouw en kinderen) opgeblazen ziet worden. Je ziet atlas ook! Ziet eruit als een treinwerker o.i.d.

De meeste mensen deugen!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Cassius schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:01:
Ik heb hem ook voor 32 euro op de kop kunnen tikken :) ! Ben nu net voorbij het stukje:

spoiler:
Dat je Atlas zijn submarine (met misschien vrouw en kinderen) opgeblazen ziet worden. Je ziet atlas ook! Ziet eruit als een treinwerker o.i.d.
ik bij de release voor 42 euro incl verzenden :)

best netjes, en ben blij dat ik het uitgegeven heb :)

Audi S3

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

vette spoiler warning!

spoiler:
ik vat 1 ding niet helemaal, atlas = fontaine. maar als je bij die duikboot waar zogenaamd zijn famillie inzit hem ziet staan dan is hij een normale vent en ook als je hem zie lopen/wegrennen aan het einde van het spel, maar als "eindbaas" is hij ineens 3x zo groot geworden. :?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippy.nl schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:42:
vette spoiler warning!

spoiler:
ik vat 1 ding niet helemaal, atlas = fontaine. maar als je bij die duikboot waar zogenaamd zijn famillie inzit hem ziet staan dan is hij een normale vent en ook als je hem zie lopen/wegrennen aan het einde van het spel, maar als "eindbaas" is hij ineens 3x zo groot geworden. :?
spoiler:
Wat moet je uit hem halen tijdens het eindgevecht? juist, Adam.. Wat had hij in overvloed? juist, Adam.. Wat is de reden van zijn groeispurt... juist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uurtje of 6?! Zo, doe je snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:34:
[...]

spoiler:
Wat moet je uit hem halen tijdens het eindgevecht? juist, Adam.. Wat had hij in overvloed? juist, Adam.. Wat is de reden van zijn groeispurt... juist..
spoiler:
dus hij heeft zich helemaal speciaal voor mij zitten te verneuken? wat lief O+

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
In zo'n uurtje of 6 zag ik het eind filmpje voorbij komen en zat ik daar met de gedachte wat iedereen er toch zo goed aan vindt.
LOL.

Laat ik eens wat noemen: stunning graphics, goed geluid? Maar vooral het mooie verhaal. Erg leuk bedacht, zo met die Little Sisters, en zo'n hele onderzeese stad vol met mensen met Adam-induced, "Heroes" achtige abilities.

Ik heb ook erg genoten van de practhtige jaren 40/50 decors. Zo'n run-down theater, met al die mooie oude-stijl posters en pitoresque neon-verlichting, daar kan ik echt uren van genieten. Ook gewoon respect voor het werk dat daar ingezeten moet hebben! Prachtige, authentieke sfeer, die ook versterkt wordt door al die logs die je onderweg vindt: cassette bandjes die ook echt oud klinken, als een grammofoon plaat, met eigenlijk heel doordachte teksten erop.

Misschien is juist het uitspelen in 6 uur wel de reden waarom je het niet zo hebt kunnen apprecieren? Zelf zit ik dichter tegen de 60 uuur aan; zo'n beetje een euro per uur, en allemaal wel-besteed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
Nou zelf vind ik het spel ook geweldig, weet nog niet hoever ik ben, maar wat de beste man hierboven meld over de authentieke sfeer heb ik ook. zeker als je van Jazz enzo houd past de sfeer heel mooi.

Het viel mij reuze mee dat dit spel voor deze graphic niet zulke hoge eisen heeft.
ik draai met deze systeemspecs het spel op high op 1680x1050.
verder heb nergens last van geen bugs, geen stotters. wel last van de out-of-sync subs en af en toe een bewegende voet van een lijk.

Zelf ben ik geen rusher, maar een explorer....ik heb ook al aardig wat uren erop zitten.
zijn dan de kleine dingen(plasmids ed.) die eenexplorer wel vind en een rusher niet.
dit soort vrij loop spellen is niet goed voor mij, blijf veels te lang doorspelen net als STALKER, je kan als je wil tot in de oneindigheid doorspelen.

[ Voor 25% gewijzigd door MCRoadkill op 21-09-2007 08:19 ]

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

spoiler:
Atlas is helemaal niet bij de submarine. Als je die locatie bereikt nadat deze is opgenlazen dan zul je merken dat Atlas in werkelijkheid een splicer is, gecontroleerd door....fontein
Of liever gezegt, de persoon die wat zich voordoet als Atlas is gewoon een splicer.
Atlas zelf is gewoon Fontein met een stemvervormer en een valse foto.
Je ziet Atlas/Fontein in werkelijkheid pas voor de eerste keer irl (dus niet recordings) in het eindgevecht.

[ Voor 39% gewijzigd door Auredium op 21-09-2007 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
albatross schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 06:04:
[...]

LOL.

Laat ik eens wat noemen: stunning graphics, goed geluid? Maar vooral het mooie verhaal. Erg leuk bedacht, zo met die Little Sisters, en zo'n hele onderzeese stad vol met mensen met Adam-induced, "Heroes" achtige abilities.

Ik heb ook erg genoten van de practhtige jaren 40/50 decors. Zo'n run-down theater, met al die mooie oude-stijl posters en pitoresque neon-verlichting, daar kan ik echt uren van genieten. Ook gewoon respect voor het werk dat daar ingezeten moet hebben! Prachtige, authentieke sfeer, die ook versterkt wordt door al die logs die je onderweg vindt: cassette bandjes die ook echt oud klinken, als een grammofoon plaat, met eigenlijk heel doordachte teksten erop.

Misschien is juist het uitspelen in 6 uur wel de reden waarom je het niet zo hebt kunnen apprecieren? Zelf zit ik dichter tegen de 60 uuur aan; zo'n beetje een euro per uur, en allemaal wel-besteed!
amen brother amen.

ik heb echt de 1e keer in iets van 20 uur gedaan ofzo (wel in 4 dagen) maar echt heerlijk genoten heb elk hoekje doorzocht elke poster bij stil gestaan. heb hem nu 4x uitgespeeld 1x easy 2x normal 1x hard. heb ook alle achievements behaald (A).
ik heb dit spel nu aan de kant gelegd voor de opkomende games hehe. maar dit spel word zeker nogmaals uit de kast getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

In totaal was ik er zo'n 12 uur aan kwijt verspreid over een week. Hoe snel je iets uitspeelt hangt af van je mindset en hoe je speelt. Als ik mezelf push dan speel ik het uit in 4 uur waarschijnlijk, echter heb ik dan veel van het spel gemist. Als ik recordings ga negeren (want 90%=verhaallijn only) me niets aantrek van verstopte geheimen e.d. dan heb ik het ook snel uitgespeeld. Maar bij Bioshock loont het zich zowel verhaaltechnisch als voor het gameplezier om goed te zoeken. Anders mis je mooie momenten zoals in Fort Folic, lezer van dit forum weten waar ik het over heb. ;)

Ik moet toegeven dat Bioshock lang niet zo akelig is als bijvoorbeeld Doom 3 of sommige momenten van Half Life 2 (Ravenhome) moet ik zeggen. Maar de omgeving is veel sfeervoller gemaakt en de gameplay is diverser wat het spel ten goede komt. De graphic's laat ik in het midden want met een Geforce 6600 Silencer kan ik niet het optimale halen uit de grafische effecten van Bioshock.
spoiler:
Het verhaal van Bioshock is zeker goed, en het heeft leuke twis en turns, het enige slechte eraan is dat de meeste mensen na level 1 a 2 al door zullen hebben dat Atlas niet is wie hij zegt dat hij is en niet lang daarna dat hij wellicht Frank Fontein is.

Ik zou Bioshock niet willen betekenen als een 'huge' mijlpaal in de FPS geschiedenis, maar een eervolle vermelding is hij zeker waard. Als ik vergelijk wat voor crap dat we in de tussentijd hebben gekregen lijkt me dat wel een duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
inderdaad door de zwoele, minder angstaanjagende omgeving is het niet zo creepy als bovengenoemde spellen, ook FEAR...en nog een paar namen waar ik niet op kan komen.
zelf heb ik ook het spel 'The Thing' gespeeld...maar daar ben ik mee gestopt, zeker als je van oudsher de film ook kent. das best creepy.

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graphics vallen mee.
Heb zelf de Nvidea 6800GT.
Ik kan hem niet op de resolutie 1680x1050 draaien maar wel op de 1200 bij nogwat.

Ben nog niet zover maar het ziet er wel tof uit!

Aan de andere kant is ie op mijn xbox360 wel een stuk mooier, maar daar heb ik alleen de demo.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Ik heb dit spel nu al sinds begin deze maand, heb er ondertussen reeds 30 uren op zitten 8)7 en ben nog steeds niet erg ver (ergens in de tea garden). Ik heb namelijk sinds HL2 niet meer zo genoten van een spel, vandaar dat ik het eigenlijk heel erg rustig aan doe om er zo lang mogelijk van te genieten. Ik vind de 18+ rating trouwens heel terecht, niet zozeer wegens de wat gewelddadige/bloederige inhoud, maar ik denk dat dit spel zowiezo een wat "volwassener" publiek nodig heeft om wegens de juiste redenen gewaardeerd te kunnen worden. Mensen die op luttele uurtjes door dit soort spel rushen en dan denken kritiek te kunnen gaan spuien, hebben het volgens mij niet echt begrepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik had trouwens tijdens het gamen vaker flashbacks naar requiem: avenging angel, vooral het hele idee van plasmids lijkt er erg op. Was ook een erg leuke (ondergewaarde) game in die tijd.

Maar voor een aantal van jullie zal het spel wel voor-jullie-tijd zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

MCRoadkill schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:22:
inderdaad door de zwoele, minder angstaanjagende omgeving is het niet zo creepy als bovengenoemde spellen, ook FEAR...en nog een paar namen waar ik niet op kan komen.
zelf heb ik ook het spel 'The Thing' gespeeld...maar daar ben ik mee gestopt, zeker als je van oudsher de film ook kent. das best creepy.
F.E.A.R. vond ik een geweldig spel. Vooral de AI zijn combatniveau was geweldig en dat je iedere keer door ALma werd gepowned. Helaas heb ik nooit de expension kunnen spelen. Ik wacht tot Fear + exp. goedkoper is geworden in de winkel dan komt deze weer in mijn collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Omg ik ben nu in die tea garden ...

spoiler:
Net zoals ik een paar pagina's terug postte werd ik WEER zo gepakt. Die houdini splicer duikt ineens op achter me :/ :X :( !!! Als ik bij dat kastje sta net in de tea garden. Schrok me helemaal wezenloos en rolde echt een halve meter achteruit. Man na die momenten moet ik altijd ff stoppen lol, anders trek ik het niet goed haha.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets dat me net te binnen schiet... Ik vind het grafisch echt heel mooi gemaakt, vooral de water effecten. Alleen 1 ding dat ik echt niet mooi vind: het bloed als je iemand raakt. Bij Gears of War zag dat er ook al niet uit vond ik (zelfde engine zeker?). Ben ik de enige die dat vindt? Ik heb er namelijk nog nooit iemand een opmerking over zien maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

@Cassius: Haha, ja ik voel met je mee.
spoiler:
Dat einde van het vorige level (Smuggler's Hideout) vond ik ook al zo spannend met die dreigende muziek en die spider splicers die van het gewelf van de grot naar beneden kruipen. En daarna in de tea garden de eerste "kennismaking" met de houdini splicers, die jagen me ook danig de stuipen op het lijf. Vandaar dat ik het spel soms maar ff laat voor wat het is om dan de volgende avond weer lekker verder te griezelen :)

Trouwens, ook geweldig in de tea garden die splicer die je om hulp hoort roepen: "Christ, can anybody help me?", "Man, can you help me?" Wat een sfeertje, wat een sfeertje, echte topklasse _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door ambi op 21-09-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:34:
spoiler:
Trouwens, ook geweldig in de tea garden die splicer die je om hulp hoort roepen: "Christ, can anybody help me?", "Man, can you help me?" Wat een sfeertje, wat een sfeertje, echte topklasse _/-\o_
spoiler:
Heerlijk hè, en dan in ene bovenaan de trap: "Surprise!"

De sfeer is echt geweldig. Ik schrok me kapot toen ik in het kamertje na de tea garden de grenade launcher had gepakt. De muziek zwol al heerlijk aan, maar niets aan de hand. Ik het hoekje om rennen om de trap naar boven te pakken. Baf, zo een splicer voor je neus!

Ik moet vaak even stoppen om bij te komen. Heb ik bij heel weinig spellen gehad. Eigenlijk alleen bij Doom 3 (die spelen op een winteravond met koptelefoon op, alleen thuis, is niet goed voor je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Dat refreintje...

"Jesus loves me, this I know,
For the Bible tells me so.
Little ones to Him belong;
They are weak, but He is strong."

... dreunt nu ook al een tijdje door mijn hoofd 8)7
Ik begin te denken dat BioShock misschien op zich 1 grote plasmid is die ons allen stiekem, maar onherroepelijk genetisch dreigt te manipuleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een eng spel wilt moet je eens Condemned: Criminal Origins spelen (van de makers van FEAR). _/-\o_ Erg goed en mooi spel, jaagde me de stuipen op het lijf. Kun je nu krijgen voor budget prijs.

Maarja nu maar weer terug naar Bioshock. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

ambi schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:16:
Dat refreintje...

"Jesus loves me, this I know,
For the Bible tells me so.
Little ones to Him belong;
They are weak, but He is strong."

... dreunt nu ook al een tijdje door mijn hoofd 8)7
Ik begin te denken dat BioShock misschien op zich 1 grote plasmid is die ons allen stiekem, maar onherroepelijk genetisch dreigt te manipuleren :+
"How much is that doggy in the window..." :X

Beetje vreemd is ook dat je alleen dode katten en vissen tegenkomt en geen andere dieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
babbaloerie schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:39:
[...]

"How much is that doggy in the window..." :X

Beetje vreemd is ook dat je alleen dode katten en vissen tegenkomt en geen andere dieren.
[off-topic]
Dode vissen komen waarschijnlijk vanuit de oceaan naar binnen als er lek/gat onstaat en de katten...uhmmm misschien zijn alleen katten als huisdier toegestaan omdat je honden moet uitlaten en ze willen geen poep in de straten/gangen. voor katten is er natuurlijk de kattebak ;)
[/off-topic]

Ben vol enthousiasme en goede verwachtingen begonnen aan het spel een week of 2 geleden, maar na een uurtje of 2, ben ik er toch mee gestopt. De reden was dat het allemaal nogal saai was. De omgevingen zien er mooi uit, maar het enige wat je doet is de juiste weg zoeken en te overleven terwijl je met de zeer beperkte voorraad kogels en je krachten de tegenstanders probeerd uitteschakelen.
Echter eergisteren ben ik na het doorlezen van dit forum toch weer aan begonnen...diverse posts brachten mijn enthousiasme weer helemaal terug. En nu....vind ik het FANTASTISCH! Nu pas proef ik de sfeer die het speel 'uitademd'. Zodra je wat verder bent wordt het ook een stuk leuker met plasmid's en verschillende soort kogels etc... en ik ben pas in level 2...belooft veel goeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet inderdaad even het begin doorkomen,
daarna word het alleen maar leuker en beter als je wat meer verschillende plasmids en wapens krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

In het Chapter 4 - Neptune's Bounty zijn 3 sisters te vinden toch? Ik heb ze alle drie gerescued maar als ik het level wil verlaten krijg ik een melding dat ik ze niet allemaal heb gehad? Ik kan me herinneren dat ik na het gevecht met een BD om de laatste sister een keer dood ben gegaan en niet had gesaved, daardoor kwam ik weer terug vóór de BD maar toen was er geen sister? Ik had 440 ADAM toen ik bij de Gatherer's Garden kwam dus ik heb wel de ADAM gekregen van de 3e sister maar blijkbaar wordt de "save" niet opgeteld? Bug :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou goed kunnen, ik heb wel eens 4 sisters kunnen harvesten in level waar er 3 waren.
spoiler:
op een gegeven moment worden je plasmids willekeurig veranderd om de zoveel tijd, ik was bezig een sister te harvesten toen er zo een plasmid verandering plaatsvond, tijdens het stukje met de zeeslak kreeg ik opnieuw de optie on te harvesten/resquen

Wat je kunt doen is even met een big daddy meelopen om te kijken of hij een sister uit een van die muurgaten krijgt.
En als je op pauze drukt, hoeveel sisters staan er daar in het menu?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

Als ik op pauze druk staan er op maar 2/3 sisters. Is het erg als ik er onverhoopt een mis?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou er nog eentje rond moeten lopen, als je haar mist dan maakt dat weinig tot niets uit.
Je mist een beetje Adam en dus een mogelijk wat upgrades, maar aan de andere kant je kunt nog altijd terug gaan om de sister te harvesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week Bioshock alvast gekocht voor mijn aanstaande Xbox 360, ik zag hem namelijk staan in dat geweldig mooie tinnen doosje, dat kon ik niet laten liggen.
Ik dacht dat die versie duurder was dan het gewone doosje maar hij had gewoon dezelfde prijs.

Ik ga het druk krijgen als de console eenmaal binnen is, krijg d'r sowieso al 4 games bij. :D
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste