This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
n00bdani86 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:09:
@Huig
spoiler:Het is een gok automaat offcourse, ik heb een keer 50 dollar uit eentje gehaald
De beste bron van inkomsten is om alle kassa's te searchen, en ook kijken voor kluizen om die te hacken, alhoewel dat niet makkelijke hacks zijnIk search ook iedere splicer die ik afmaak, die hebben ook vaak geld bij zich
Gokken is goed als je iets van 30-50 als basis tarief heb.
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Zelfs op de hoogste moeilijkheidsgraad droppen vijanden neer als vliegen met de wrench!
Ohja en bigdaddies zijn helemaal makkelijk met die boog, die elektrische pijlen heeft. Je schiet van te voren 5 pijlen, zodat er 5 stroom draden hangen. Dan schiet je op daddy en hij rent zo door de draden en is dood...
inderdaad die wrench schijnt behoorlijk krachtig te zijn, met upgrades is iedere splicer in max twee slagen neer als ik het goed heb.PacinoAllstars schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:20:
Ik knuppelde die big daddies altijd near met mijn wrench. Ik had allemaal upgrades wrench lurker 1 en 2 ,bloodlust, dus dat je health krijgt als je wrench gebruikt en ook die andere onzin sportboost geloof en sourge +static discharge of frozen shield dat je stroom stoten geeft als iemand jouw slaat. Als je al die upgrades haalt en researched is de wrench het sterkste wapen in het spel. Heb ook de eindbaas gewrenched heel eenvoudig.
Zelfs op de hoogste moeilijkheidsgraad droppen vijanden neer als vliegen met de wrench!
Ohja en bigdaddies zijn helemaal makkelijk met die boog, die elektrische pijlen heeft. Je schiet van te voren 5 pijlen, zodat er 5 stroom draden hangen. Dan schiet je op daddy en hij rent zo door de draden en is dood...
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Jips, had ik ook gelezen. Ik ben....lichtelijk optimistisch.
Het moet natuurlijk wel innoverend zijn met een goed verhaal. Ook zal het niet altijd in een wonderlijke onderwaterwereld afspelen vermoed ik. Misschien in de jungle en onder de grond lijkt me vet. Plasmids om mee in het duister te zien of planten mee te beheersen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
In iedergeval het begin is er, hoop dat ze het goed kunnen uitwerken.Auredium schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:01:
[...]
Jips, had ik ook gelezen. Ik ben....lichtelijk optimistisch.
Het moet natuurlijk wel innoverend zijn met een goed verhaal. Ook zal het niet altijd in een wonderlijke onderwaterwereld afspelen vermoed ik. Misschien in de jungle en onder de grond lijkt me vet. Plasmids om mee in het duister te zien of planten mee te beheersen.
Mischien dat hij weer terug boven komt en ziet dat de bovenstad ook naar de klote is en daar ook wat aan gaat doen.
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Her face sags...:P
Ja, echt supertwisted.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:31:
I CANT TAKE THE EARS OFF, ITS MY CURSE
De beste audio recording
Een andere plaats is een verborgen plaats in een ruimte met water, in een hoekje staat een ingegipste stoel met een bunny-ears ingegipste vrouw. Maak je gebruik van de power to the people machine daar, komt ze tot leven en valt je aan. Gelukkig werd ik vergezeld door een big daddy
Ik heb bioshock geinstalleerd, maar als ik hem opstart zie ik niks, gewoon een black screen.
Ik dacht dus dat het aan mijn drivers lag en heb dus de laatste drivers geinstalleerd van me videokaart. Maar heb nog steeds alleen maar zwart beeld en er gebeurt verder niks.
Sys specs:
AMD X2 4600+ (met laatste driver die bij bioshock zat)
2GB intern
nvidia 8800GTS (met 163.67 betadrivers en 162.22whql drivers geprobeerd)
Windows Vista ultimate met alle updates tot nu toe (en hotfixes recommended by nvida)
(ook met win XP geprobeerd met alles up-to-date)
32bit
Iemand hier ook last van en misschien een oplossing ervoor, ik wil de game toch wel eens spelen nu.
alvast bedankt!
Wel leuk maar heb hem op laatst maar gedeinstalleerd begon hem erg eentonig te vinden,heb op youtube de eindfilmpjes bekeken en ik had het idee dat ik daadwerkelijk het spel had uitgespeelt
Verwijderd
Als je je tijd neemt en rustig rondkijkt of alles 100% wilt halen/zien ben je denk ik wel 15 tot 20 uur verder, is niet slecht voor een singleplayer imo.
Dit kun je als vervelend zien, maar als poppetjes niet zouden respawnen zouden mensen weer zeuren dat het te makkelijk zou zijn. Tis allemaal wat.poppetjes die steeds terug komen(erg slecht als je het mij vraagt)
Zoals?veel unieke dingen gejat uit andere spellen
De logs kun je later nog een keer beluisteren, dus hoeft niet perse meteen als je ze oppakt.probeer je het verhaal te volgen word je aangevallen door allemaal peoples hoor je niks.etc
32bitVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:31:
Draai je 32 of 64bit?
Verwijderd
Hmm, dat is gaar.
Ik heb trouwens ook net mijn drivers geupdate en op de een of andere manier ging het niet vlekkeloos.
De driver zei namelijk dat ik geen 32bit vista had.. maar goed,
ik heb net even snel rondgegoogled en zag dat het met de update 163.44 geen probleem meer moest zijn.
Is het echt alleen maar zwart beeld of zie je eerst nog een bioshock logo oid?
edit: Omg, nu is daar al een 2de BD en ik die dacht ff te kunnen bekomen
[ Voor 15% gewijzigd door ambi op 11-09-2007 17:19 ]
Steam/uPlay: EvulKlowne
Haha ja het is echt 1-en-al actie. Ik liet mijn kameraad gisteren ook "even" spelen.. Hij kwam er niet meer achter weg.. hij was er helemaal gek vanambi schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:12:
W-T-F!!! Heb net men allereerste BD aan flarden geschoten (difficulty: hard)spoiler:Dit spel is echt niet normaal, ik zit minutenlang nog na te trillen van pure opwinding! Nog nooit eerder zulke overweldigende tegenstander in een spel tegengekomen.. met een cocktail aan shotgun bucks en wat kat-en-muis spel op die dubbele trappen in de lounge aan de toegang tot de glazen hal naar de surgery foyer.Wel ff schrikken wanneer die logge dingen allesbehalve log blijken te zijn
edit: Omg, nu is daar al een 2de BD en ik die dacht ff te kunnen bekomen
Aan de andere kant vond ik het echte einde dan wel weer wat minder, kort filmpje en had toch wel iets van een bonus verwacht om het herspelen leuker te maken (kanon dat konijnen schiet ofzo
[ Voor 32% gewijzigd door justifire op 11-09-2007 20:03 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Dat komt wel regelmatig langs en ligt lekker in de mond; Bioshock is 'gehyped',maurice_thalen schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:46:
...vond bioshock een beetje gehyped...
maar of dit ook echt zo is?
eigenlijk komt het mediacircus pas echt los sinds de laatse E3 (of wat daar van over is) Voor die tijd heeft het in de schaduw moeten staan van bv. C&C 3 (met nu een eigen online tv zender) en Crysis (over hypen gesproken...)
Dat er mensen zijn die het spel niet leuk vinden of er iets anders van verwacht hebben is tot daar aan toe, maar ik denk niet dat Irrational/ 2K iets te verwijten valt, ze hebben een vernieuwende,grafisch erg sterke, geestelijke opvolger van System Shock beloofd,
en dat hebben we gekregen!
Daarnaast speelt het lekker weg, is opvallend goed herspeelbaar voor een single player only,en valt het toch nog toe reuze mee met bugs. van de copieerbeveiliging heb ik geen last en het lijkt me sterk dat ik dat ga krijgen (ben wel een tweakert, maar in de tijd dat ik deze game speel op mijn gameschijf lijkt het me sterk dat hij 5x crashed).
kortom; een tevreden klant!
Die nu weer 'evil' op kinderjacht gaat...
ik zie na het klikken op de icoon inderdaad een klein bioshock logo, daarna schakeld hij over naar een andere resolutie (kan ik zien op me 2de monitor) en dan zwart beeld en verder helemaal niks, doe ik dan CTRL+ALT+DEL en dan taskmanager dan zie ik op de achtergrond, "bioshock.exe werkt niet meer, wilt u sluiten of online probleem zoekenVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:36:
[...]
Hmm, dat is gaar.
Ik heb trouwens ook net mijn drivers geupdate en op de een of andere manier ging het niet vlekkeloos.
De driver zei namelijk dat ik geen 32bit vista had.. maar goed,
ik heb net even snel rondgegoogled en zag dat het met de update 163.44 geen probleem meer moest zijn.
Is het echt alleen maar zwart beeld of zie je eerst nog een bioshock logo oid?
Heb meer konijnenoren gezien dan katten
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ben je op dat punt echt nog maar halverwege het spel? Want ik dacht ook dat het spel bijna gedaan was, voelde al een lichte teleurstelling opkomen zelfsjustifire schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:00:
Echt een heerlijk spel.
spoiler:Dacht dat het na het potje golfclub meppen wel over zou zijn, WOULD YOU KINDLY, dan is het toch een welkome verassing dat je pas hlaverwege het spel bent
Aan de andere kant vond ik het echte einde dan wel weer wat minder, kort filmpje en had toch wel iets van een bonus verwacht om het herspelen leuker te maken (kanon dat konijnen schiet ofzo)
edit: mmm, volgens een walkthrough lijkt het einde me niet ver af meer?
[ Voor 5% gewijzigd door DaRKie op 12-09-2007 08:20 ]
iddMiramarVTM schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:02:
spoiler:Ik denk dat je Atlas bedoelt i.p.v. Adam
DaRKie schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:17:
[...]
Ben je op dat punt echt nog maar halverwege het spel? Want ik dacht ook dat het spel bijna gedaan was, voelde al een lichte teleurstelling opkomen zelfs
edit: mmm, volgens een walkthrough lijkt het einde me niet ver af meer?
is er een nieuwe DX10 dan? niet volgens windows update in ieder geval. En op me XP installatie staat de allerlaatste 9c versieVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:35:
Heb je de nieuwste DirectX geinstalleerd?
Verwijderd
Bioshock boot in dX10 mode als je een dx10-compatible kaart hebt oid.
EDIT:
http://www.gamesforwindow...tGFW/Pages/DirectX10.aspx
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 12:32 ]
ik zit nu in arcadia alle LS al gered enzo. heb het spel al 3x uitgespeeld. ben benieuwd hoe moeilijker het gaat worden. Wil graag alle achievements in de game. de Game is zo goed
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Flickr PSN ID= cheironnl

Iemand die even mijn hand wil vasthouden of even wil knuffelen ... scared here

De meeste mensen deugen!

Echt heerlijk de details in deze game (tenminste voor wie er tijd voor neemt). Zo stond er een BD aan de riemen van zijn bepakking te sjorren zoals iemand doet wanneer je rugzak te zwaar om dragen wordt
Het hacken is een van de weinige punten die ik echt saai vind, dat had wat meer variatie mogen hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door ambi op 12-09-2007 14:26 ]
rofl, sommige strategische medicalpunten zijn idd early-on al heel moeilijk. Ik kreeg zelfs eentje in het eerste level die niet uitspeelbaar was. Nu loop ik daaar constant tegen aan, maar ik heb veel hacker-upgrades.cheiron schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:52:
Vind trouwens in de medical pavillion het hacken al moeilijk worden met al die stoppunten en alarms....
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ik las het e.e.a over patchproblemen maar niet in combinatie met save/load problemen. Iemand meer last van?
Ik heb verder nooit problemen met saven gehad.

Heb nooit problemen gehad met play.com, zijn altijd vrij snel. Daarvoor had ik bij cd-wow besteld, maar dat duurde zo lang en zonder bericht dat ik het gecancelled heb.
[ Voor 37% gewijzigd door ambi op 12-09-2007 20:02 ]
Ik zit nog maar in het amfitheater maar ik vind het nu al te gek
hij zou vrijdag 7 september verzonden zijn, maar kan me niet voor stellen dat dat zo lang duurt om hier te komenambi schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:01:
@eraser, dat is raar, ik had bioshock verleden week maandag besteld en deze maandag ontvangen. Heb wel gemerkt dat ie nu out-of-stock staat
Heb nooit problemen gehad met play.com, zijn altijd vrij snel. Daarvoor had ik bij cd-wow besteld, maar dat duurde zo lang en zonder bericht dat ik het gecancelled heb.
Mijn bestelling was de 29ste augustus opgestuurd (op 24 besteld) en kwam gisteren op dinsdag de 11de september pas binnen. Veel langer dan normaal het geval is. Ik denk iig dat ik niet meer bij play bestel. Die 1-2 weken wachten voor 5 euro verschil is het me niet waard.-Eraser- schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:30:
[...]
hij zou vrijdag 7 september verzonden zijn, maar kan me niet voor stellen dat dat zo lang duurt om hier te komen(heb wel vaker wat bij play.com gekocht, had het meestal wel in een week)
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Verwijderd
Tja die activation limiet was voor mij al een reden om het niet te kopen al was het uit principe, het is gewoon belachelijk. Verder valt het met de bugs volgens mij niet zo mee aangezien Gamespot in zijn review zelfs aangeeft dat je beter kan wachten met de game te kopen tot de eerste patch uit is.krakbracket schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:46:
[...]
Daarnaast speelt het lekker weg, is opvallend goed herspeelbaar voor een single player only,en valt het toch nog toe reuze mee met bugs. van de copieerbeveiliging heb ik geen last en het lijkt me sterk dat ik dat ga krijgen (ben wel een tweakert, maar in de tijd dat ik deze game speel op mijn gameschijf lijkt het me sterk dat hij 5x crashed).
kortom; een tevreden klant!
Die nu weer 'evil' op kinderjacht gaat...
De meeste mensen deugen!
Idem, bij mij ook nog geen enkele probleem gevonden.Cassius schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:30:
Ik heb overigens nog geen enkele bug ervaren ... just for the information.
Bugs? Ik heb het spel gisteren uitgespeeld en ben geen enkele bug tegen gekomen. Terwijl ik toch echt wel elk hoekje/kiertje/gat doorzocht heb die er te vinden is in het spel...Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:48:
[...]
Tja die activation limiet was voor mij al een reden om het niet te kopen al was het uit principe, het is gewoon belachelijk. Verder valt het met de bugs volgens mij niet zo mee aangezien Gamespot in zijn review zelfs aangeeft dat je beter kan wachten met de game te kopen tot de eerste patch uit is.
Verder vond ik het een ontzettend leuke game. Uiteindelijk bij Ryan op de kamer kreeg ik toch wat dingen nog te zien die ik zelf niet bedacht had, of me gewoon totaal niet opgevallen zijn tijdens het spelen
De "eindbaas" daarentegen was wel een beetje te makkelijk... a good wrench goes a long way...
binnenkort maar eens op Hard beginnen, en dan ook alle little sisteres rescuen \o/
Verwijderd
Heb hem ondertussen uitgespeeld (als watje, alle kids gerescuedCassius schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:30:
Ik heb overigens nog geen enkele bug ervaren ... just for the information.

Ben nu net weer begonnen met een 2e keer uitspelen en ga nu ook de Vita-chambers gebruiken. Wat ik nu wel jammer vind is dat je het hacken weer heel veel moet uitvoeren, daar mag idd wel wat variatie in komen (of unlimited hack-tools
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 00:01 ]
Bugs?Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:48:
[...]
Tja die activation limiet was voor mij al een reden om het niet te kopen al was het uit principe, het is gewoon belachelijk. Verder valt het met de bugs volgens mij niet zo mee aangezien Gamespot in zijn review zelfs aangeeft dat je beter kan wachten met de game te kopen tot de eerste patch uit is.
Buiten 1 onoverkomelijke exploit in het gedrag van een minibaasje (1 van de 3 die je bij Sander Choen moet doden zoals ik al eerder heb gezegt) heb ik totaal geen bugs gezien. De activationlimit heeft me nog niet gestoord overigens. Volgens mij handeld het jouw meer om een principekwestie dan dat het daadwerkelijk vervelend is die activatielimiet. Zelfs als ik bijhoud dat ik ieder half jaar mijn systeem herinstalleer (en het is net gebeurt) dan duurt het nog twee-en-een-half jaar om voordat ik in de problemen kom en tegen die tijd hebben ze waarschijnlijk de zooi vrijgegeven waardoor het oneindig kan worden geactiveerd, en anders stuur je gewoon een mailtje naar ze met de vraag om jouw account vrij te geven tegen die tijd, zullen ze vast kostenloos voor je doen.
Ik ben overigens aardig goed in hacken geworden. Ik heb vier verschillende hack-upgrades en in sommige gevallen heb ik alle tiles al omgedraait nog voor de eerste buis is vol gelopen en ander binnen max twee buizen. Dus hacken is echt een piece of cake. Toch heb ik veel autohacktools omdat ik soms gewoon geen zin heb om weer een minigame-hack te moeten voltooien. Ik merk nu wel pas echt de voordelen van het hacken van een securitycam, zelfs gerespawnde splicers zijn daarmee geen probleem meer, want die vallen alleen de bots aan en laten de camera zelf met rust waardoor ze bijna altijd dood zijn als je weer langs die camera komt.
Ow ja, ik heb de cameleonskin overigens van de houdini-splicers en die is enorm handig. Ookal merken splicers je wel (later) nog steeds op, securitybots van camera's zien je helemaal niet dus als ik onverhoeds in een vijandelijke camera loop, blijf ik gewoon stil staan en zoemen de bots langs me zonder te zien of te schieten.
ik heb nu ook amper problemen met andere dingen enzo. alles gaatgewoon net zijn gangetje als in easy en normal. ik word alleen altijd dat researchen zat zo irritant is dat. telkens foto's maken en telkens zoveel echt heel irritant. en saai
Ik had dit probleem ook op een bepaald moment, de reden bij mij was dat de tijd/datum van mijn xbox ineens reset was. Dus bioshock savede het spel wel, maar hij gaf dan als datum: 01-01-2005.Biatch schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:41:
Ik heb de 360 versie maar het lijkt alsof de game niet goed saved. Ik save de game en wanneer ik de dag erna mijn xbox aanzet dan zie ik onder "load" niet mijn savegame staan, met als resultaat dat ik de halve wereld weer opnieuw moet doorlopen. Hij begint dan weer op waar hij het laatst autosavede.
Ik las het e.e.a over patchproblemen maar niet in combinatie met save/load problemen. Iemand meer last van?
Ik heb verder nooit problemen met saven gehad.
Met als gevolg dat de laatste savegame onderaan in de lijst kwam te staan en dat continue de savegame neemt met de meest recente datum.
Met uitzondering van die eerste BD vind ik totnutoe moeilijkheidsgraad 'hard' niet bepaald moeilijk omdat er overal zoveel munitie ligt. Nuja, ik zal maar niet te hard roepen, want ik zit nog niet erg ver omdat ik heeel veel tijd neem om elk hoekje te onderzoeken (sommige dingen liggen behoorlijk goed verborgen). Toch kan ik moeilijk begrijpen dat mensen dit spel op easy of normal zouden willen spelen.
[ Voor 46% gewijzigd door ambi op 13-09-2007 09:57 ]
Wel een leuk spel, maar zitten jullie ook altijd laag in ammo? Ik ben hier altijd snel erdoor heen, heb dan wel nog wat dollars op zak om nog wat erbij te kopen, maar ik zit altijd halve levels te spelen op alleen incinerate ofzo (beetje vervelend tegen big daddies enzo). Zal wel iets verkeerds doen denk ik
Heb even in dit topic gezocht op ammo, en ben blijkbaar niet de enige die altijd low zit
[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 13-09-2007 14:45 ]
Verwijderd
Zelf heb ik bepaalde ammo soorten nooit gebruikt terwijl ik op hard speelde, dat vlammen en stikstof goedje dat je met de vloeistof werper gebruikt, heatseaking rpg's gebruikte ik nooit, tenzij ik ergens een stapeltje tegenkwam maakte ik mijn oude vooraad maar eens op.
Er zijn zat manieren om met weinig ammo een level door te komen. Je plasmids natuurlijk, maar camera's, turrets en bots hacken scheelt al aardig, BD's zonder LS niet meteen afmaken maar gewoon wat splicers naartoe lokken, grote kans dat ze binnen notime op de grond liggen.sewer schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:32:
Ben hem ook aan het spelen sinds een paar dagen, ben nu net langs het punt waar je 4 foto's moet maken, en die op zo'n podiumpje in zo'n frame moet duwen.
Wel een leuk spel, maar zitten jullie ook altijd laag in ammo? Ik ben hier altijd snel erdoor heen, heb dan wel nog wat dollars op zak om nog wat erbij te kopen, maar ik zit altijd halve levels te spelen op alleen incinerate ofzo (beetje vervelend tegen big daddies enzo). Zal wel iets verkeerds doen denk ik
edit:
Heb even in dit topic gezocht op ammo, en ben blijkbaar niet de enige die altijd low zit![]()
Ben er op normal nu bijna doorheen denk ik, hierna op hard de good guy maar eens uithangen, wil ook wel een personal BD bodyguard
Verwijderd
Dit probleem is op de officiele forums bekend, daar had ik de oplossing uiteindelijk ook gevonden. Netjes is het niet.
Verwijderd
Kun je misschien de link naar de oplossing posten?
uit de review van Gamespot:Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:48:
Verder valt het met de bugs volgens mij niet zo mee aangezien Gamespot in zijn review zelfs aangeeft dat je beter kan wachten met de game te kopen tot de eerste patch uit is.
...Je moet er voor de PC versie wel voor over een killermachine beschikken en dan nog is de kans niet onbestaande dat je af en toe op een bug stuit. Hopelijk komt er snel een patch die deze kleine (en in sommige gevallen grotere en echt storende) onregelmatigheden rechttrekt. De DirectX10 versie ziet er beter uit dan de Xbox 360 versie, die het dan weer net haalt van de DirectX9 versie wat stabiliteit betreft...
= lekker concreet van ze...
maar goed is misschien een beetje flauw om te quoten en te zeuren, feit is gewoon dat je toch wel een heel aardige, redelijke vernieuwende shooter mist door je principes. Ik kan tot op zekere hoogte met je meegaan over het activatie systeem, maar de makers van Bioshock hebben er lang en hard genoeg aan gewerkt om hún werk te laten jatten door software piraten. Dat ze dan een beetje irritante oplossing verzinnen is ze, door mij in ieder geval, vergeven.
Dus zet je eroverheen en ga hem halen! Dan beloof ik je dat het in het écht wel meevalt met de bugs!
Verwijderd
Heb je ook Windows Vista toevallig? (64bit hier maar weet niet of dat uitmaakt)Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:24:
Hmm, ik heb altijd een tablet aan mn pc hangen maar nergens last van..
Kun je misschien de link naar de oplossing posten?
Verwijderd
Wat me opvalt is dat veel mensen die moeilijkheden hebben op 64bit draaien met Bioshock iig..
Ik meen me te herinneren dat toen ik Bioshock voor het eerst speelde ik er wel in kon, maar nu dus niet...
Iemand enig idee? BVD
Wat bedoel je met het ''pc tablet''? Ik kan het namelijk niet echt vinden. Bedoel je: systeembeheer en dan services? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met laden.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:18:
Eén ongeloofelijk grote bug die nog in het spel zit, is dat je Bioshock niet op fullscreen DX10 kan spelen in combinatie met een PC tablet. Heb de game inmiddels al wat daagjes geleden uitgespeeld, maar moest steeds de tablet PC service handmatig stoppen in het configuratiescherm omdat Bioshock anders gewoon blijft hangen in het laadscherm.
Dit probleem is op de officiele forums bekend, daar had ik de oplossing uiteindelijk ook gevonden. Netjes is het niet.
Is iemand er trouwens ook al achter gekomen hoe ik toch high quality shaders aan kan zetten? Hier blijkt nog steeds geen fix voor te zijn gemaakt namelijk

The devil is in the details.
De deur die je nu 90 graden links van je ziet, daar zit een ruimte en daar zit een knop oid of een ander soort trigger waardoor dat hek los gaat. Ik weet het niet precies meer, maar bij mij was ie ook dicht en toen ik uit die ruimte ernaast kwam was ie open. Wat ik daarvoor gedaan heb ben ik een beetje kwijtbabbaloerie schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:36:
Ik heb een klein probleempje in Fort Frolic:
spoiler:In Fort Frolic is een plek (screenshot) waar ik nog niet ben geweest en waar ik ook niet kan komen. De trap naar deze plek toe is geblokkeerd (screenshot).
Ik meen me te herinneren dat toen ik Bioshock voor het eerst speelde ik er wel in kon, maar nu dus niet...
Iemand enig idee? BVD
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
babbaloerie schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:36:
Ik heb een klein probleempje in Fort Frolic:
spoiler:In Fort Frolic is een plek (screenshot) waar ik nog niet ben geweest en waar ik ook niet kan komen. De trap naar deze plek toe is geblokkeerd (screenshot).
Iemand enig idee? BVD
Voor de rest ben ik op de meeste plaatsen geweest, allen bij het beschermen van de little sisters en de twee levels ervoor weet ik het niet zeker omdat deze levels redelijk intensief zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Auredium op 14-09-2007 10:03 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
[ Voor 46% gewijzigd door fingerhead op 14-09-2007 09:58 ]
Verwijderd
Gamespot.com bedoelde ik... (uberhaupt vergeten dat er een gamespot.nl bestaat) Maargoed als je geen last van bugs hebt destebeter, ik bedoel alleen dat je niet kan zeggen dat het bugvrij is omdat je er toevallig zelf geen last van hebt. Dat jouw Xbox360 toevallig nog perfect werkt betekent niet dat het ding geen problemen heeft bijvoorbeeld, om maar een vergelijking te maken.
Verder mis ik hem niet hoor, alleen staat het doosje hier nog niet in de kast tot die activatie eraf is. En dat is inderdaad meer een principekwestie aangezien ik komend jaar niet aan 5 activaties kom. Ik heb alleen geen zin om afhankelijk van de goodwill van de publisher te zijn om mn gekochte games te spelen, ik vind een disc-check wel genoeg. Maargoed daar hoef je het niet mee eens te zijn, als je activation zelf wel relaxed vind, des te beter voor jou.

WAAROM
Trouwens ook heel iritant dat je je saves geen naam kan geven.
Verder echt een meesterlijk goed spel.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Dat vind ik toch wat overdreven, ik heb geen killer PC en draai toch alles vrij vlot op high.krakbracket schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:29:
uit de review van Gamespot:
...Je moet er voor de PC versie wel voor over een killermachine beschikken...
Verwijderd
Nee ik bedoel geen laptop met touchscreen maar een Wacom Pen Tablet (in mijn geval) voor op je PC. (Ook wel een Tablet PC Pen genoemd). Als je zo'n ding op Vista hebt geinstalleerd dan start Windows automatisch zo'n Tablet Invoer Service die dus niet compitabel is met Bioshock.Hahn schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:49:
Hij bedoelt dat ie BioShock niet kan spelen op z'n tablet PC (een laptop met touchscreen), tenzij hij de tablet pc services uitschakelt. Ik gok erop dat jij een net wat ander probleem hebt
Door dit uit te schakelen (NL versie: rechter muisknop op Computer > Beheren > Services en toepassingen > Services > rechter muisnop op Tablet PC Input Service > Stoppen) doet Bioshock gewoon normaal.
We zitten hier wel op tweakers he?ambi schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:02:
[...]
Dat vind ik toch wat overdreven, ik heb geen killer PC en draai toch alles vrij vlot op high.
Voor de gemmidelde Nederlander heb jij een behoorlijk snelle PC. Is in ieder geval sneller dan iemand die 6 maanden geleden een nieuwe, midrange PC heeft gekocht...
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
*zucht* nog maar weer eens dan:Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:50:
[...]
Gamespot.com bedoelde ik... (uberhaupt vergeten dat er een gamespot.nl bestaat) Maargoed als je geen last van bugs hebt destebeter, ik bedoel alleen dat je niet kan zeggen dat het bugvrij is omdat je er toevallig zelf geen last van hebt. Dat jouw Xbox360 toevallig nog perfect werkt betekent niet dat het ding geen problemen heeft bijvoorbeeld, om maar een vergelijking te maken.
Verder mis ik hem niet hoor, alleen staat het doosje hier nog niet in de kast tot die activatie eraf is. En dat is inderdaad meer een principekwestie aangezien ik komend jaar niet aan 5 activaties kom. Ik heb alleen geen zin om afhankelijk van de goodwill van de publisher te zijn om mn gekochte games te spelen, ik vind een disc-check wel genoeg. Maargoed daar hoef je het niet mee eens te zijn, als je activation zelf wel relaxed vind, des te beter voor jou.
uit gamespot.com:
...But BioShock isn't without flaw. The game has been released with a host of technical issues, ranging from a total lack of audio on some machines to issues with the SecuROM online activation, which under normal circumstances is designed to prevent you from activating a retail copy on more than two machines. The game is also available through Steam, though all of the same audio stuttering and other issues that some players are experiencing in the disc-based version carry over to the digital version as well. While it's a sad truth that no game is ever released in a completely bug-free state for 100 percent of its users, these issues appear to be pretty widespread, and if you're at all skittish about waiting for a patch after you've purchased something, you might want to wait until at least one patch is released before buying BioShock. In our experience, we got the game running with some minor audio stuttering on a Windows XP PC, and can't get any audio at all on our Vista test machine...
nog steeds niet erg concreet en om de Securom beveiliging nu als bug te gaan bestempelen...
tenzij ze natuurlijk doelen op de activatie servers die een tijdje down zijn geweest in het begin. Maar de 9 die ze voor het spel geven zegt ook wel weer wat, hoewel,
jij snapt natuurlijk ook wel dat een review natuurlijk maar een review is, het spel zelf spelen is natuurlijk de beste test om je een oordeel te vormen!
En als je stelt dat ik de activation 'wel relaxed' vindt mis je m'n punt totaal...
Verwijderd
http://forums.2kgames.com...ghlight=backup+activation
Verwijderd
Ik heb meerdere malen bij andere games het voor elkaar gekregen dus ik denk dat het met een beetje hulp hierbij ook wel mogelijk is.
waarom ging ik uberhaupt naar die stad als er een burgeroorlog is?
en wie is die ryan? (de maker ervan, maar waarom wil hij alles weer vernietigen) en die is die kerel waar hij tegen strijd? is er egens een compleet uitgebreide verhaal te lezen?
Verwijderd
Te lezen niet, wel te spelen, en het heet Bioshock.koekoek2003nl schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:23:
ik ben nu bij de tuin waarbij ik overal 7 dingen van moet zoeken, opzich vind ik het spel wel erg leuk alleen snap ik het verhaal nog niet helemaal
en wie is die ryan? (de maker ervan, maar waarom wil hij alles weer vernietigen) en die is die kerel waar hij tegen strijd? is er egens een compleet uitgebreide verhaal te lezen?
Goed opletten anders ben je het snel kwijt, vergeet ook niet de audio cassettes te beluisteren/lezen.
erhm.... ik zag bij het opstarten van m'n pc dat de onboard AC97 soundcard hetzelfde IRQ gebruikte als m'n 6800GT. Die AC97 heb ik nu uitgeschakeld en vervangen door een - schrik niet - simpel sounblaster16 kaartje ofzoiets. Het gestotter is nu weg \o/Apie! schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:35:
Ik ben nu een paar dagen aan het bioshocken en ben he-le-maal het spel ingetrokken. Het is echt lang geleden dat ik zo'n goed spel ben tegengekomen \o/
Anyway, voor de stumperds die netzoals ik nog een op een pre-historische werken: Hier draait het nog 'redelijk' met gemiddeld 23.569fps.Clique fur specs Het geluid stottert af en toe wel iets, maar niet uberstorend ofzo.
M'n pc is ietspietsie overclocked natuurlijk: P4 2.4@2.7, PC800@900 en de 6800GT@400/1100.
Zit er wel aan te denken om een ander videokaart te kopen, want dit is echt net op het randje...
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
Ja, het is mogelijk:Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:29:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is de .fsb(audio) bestanden te openen/afspelen?
Ik heb meerdere malen bij andere games het voor elkaar gekregen dus ik denk dat het met een beetje hulp hierbij ook wel mogelijk is.
http://jerome.jouvie.free.fr/Fmod/Projects/Project1.php
Als je op het eind van het spel de dingen nog niet begrijpt kun je sowieso rondkijken op het officiele forum:koekoek2003nl schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:23:
ik ben nu bij de tuin waarbij ik overal 7 dingen van moet zoeken, opzich vind ik het spel wel erg leuk alleen snap ik het verhaal nog niet helemaal
http://forums.2kgames.com/forums/forumdisplay.php?f=16
Hier werden mij ook ineens een hoop dingen duidelijk
Bij mij is dit probleem nu juist opgelost, sinds de patch heb ik juist geen last meer van de amazing lag of hoe je het ook wilt noemen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 03:54:
Klote zeg die patch voor de X360 versie. Om de paar seconden staat het beeld even stil bij mij.
...
Een vriend van mij heeft Bioshock op de Xbox360 gekocht. Hij DVD erin doen, bioshock opstarten. Niks aan de hand. Tot je gaat spelen, meteen bij de opening in dat vliegtuig, zie je constant een soort van artifacts. De artifacts achtige beelden blijven, tot z'n 360 blijft hangen en 2 rode leds weergeeft.
Dit gebeurt alleen bij Bioshock, we hebben verschillende games geprobeerd, en die werken gewoon zoals het hoort.
Hoe kan dit???
Verwijderd
Nadat ik de cache van mij HD toen leeggemaakt had, had ik toch maar weer die patch erop gezet. Maar sindsdien ook geen last meer van gehad.pjvandesande schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:32:
[...]
Bij mij is dit probleem nu juist opgelost, sinds de patch heb ik juist geen last meer van de amazing lag of hoe je het ook wilt noemen.
Verwijderd
"schat ik ga ff naar Rapture" zo meeslepend is dat spel
vet spel,niks op aan te merken.
Linker en rechter shoulder button ingedrukt hadden vanaf opstarten t/m rode 2K logo
Bij mij werkte het.
Verwijderd
Gast, als je dat niet eens door hebt zou ik een hersenloze shooter gaan spelen. Want dan zijn games met een verhaal niet aan jouw besteed.koekoek2003nl schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:23:
Je crasht namelijk in een oceaan en je vind bij 'toeval' een vuurtoren die je naar Rapture brengt.
Nog twee diaries nodig, en, jawel, natuurlijk de allereerste twee waar je achteraf niet meer bij kunt...
Nu heb ik een goed excuus om hem nog een keer te doen...
En dan gelijk maar voor het "andere" einde spelen.
Verwijderd
en je hoort Atlas roepen kill that son of a..... op dat moment daar crasht hij al 5 maal achter elkaar
wel slordig want zo kan ik niet verder spelen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 17:31 ]
Dat zou je denken hè? Maar ik had 1 a 2 maanden geleden zwaar artifacts bij Forza 2, maar naderhand nooit meer last van gehad.n00bdani86 schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:57:
De artifacts waren een voorbode: Red ring of death
Ik bereid me er wel alvast op voor dat hij uiteindelijk toch wel een keer gaat, en dan zul je net zien dat dat 1 dag is voor ik Halo 3 op mijn deurmat vind
Verwijderd

Bron: http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=12181
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 20:50 ]
Zo hé, daar loop je dus de rest van je leven meeVerwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:50:
Eén of andere gestoorde Bioshock-fan heeft die tattoo uit het spel echt laten zetten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=12181

Om eerlijk te zijn vind ik ze er nieteens mooi uit zien. Ik kan er gewoon niet bij dat een game je laat inspireren voor een tattoo.
-edit-
Is dit hierboven spoilerwaardig materiaal dan
[ Voor 5% gewijzigd door Huig op 16-09-2007 21:21 ]
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Verwijderd
Spoiler alert!Huig schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:01:
[...]
Zo hé, daar loop je dus de rest van je leven mee![]()
spoiler:Om eerlijk te zijn vind ik ze er nieteens mooi uit zien. Ik kan er gewoon niet bij dat een game je laat inspireren voor een tattoo. Zó überverdomdgeweldig vond ik Bioshock ook niet. Het was zeker wel een vette game, maar nadat Ryan Kill, would you kindly? zei was de lol er een beetje af. En wat een anticlimax met die Wuz aan het eind zeg. Ik had wel een grotere Grand Finale verwacht.