Sssquirrel schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:49:
O, o, ik had mijn twijfels (ondanks de goede reviews) of ik de duistere sfeer van Bioshock 1 / 2 niet zou missen, maar wat ben ik blij dat ik Infinite toch aangeschaft heb! Die stad in het eerste half uur / uur voordat je je 1e wapen krijgt: GE-WEL-DIG! De sfeer, top: het zingende kwartet, gezinnetjes die relaxen en pick-nicken, een kleding winkeltje binnen lopen waar iemand zijn schoenen geboend krijgt. De stad leeft. Ik ben echt in alle hoekjes gaan kijken en heb genoten!
Achteraf had ik graag gezien dat ze bij deel 1 of 2 misschien ook zoiets gedaan hadden: een glimps van Rapture in de hoogtij dagen. Voor het verval. That would have been awesome

"The gayest quartet" is idd ontzettend tof. Ik liep daar rond en wilde eigenlijk eerst links over de brug ff gaan kijken, totdat ik ineens die gasten triggerde... Normaal ga ik dan door met exploren, maar nu toch maar meteen naar hun toegerend... echt zo tof!
De hele sfeer in de stad is erg gaaf. Ik heb tot
er denk ik wel een uur over gedaan. Echt rustig de tijd genomen en alle hoeken en gaten bekeken. Ook de vuurtoren vond ik tof gedaan. Misterieus allemaal en de sfeer wordt daar al gezet!
spoiler:Wat ik bij de vuurtoren heel tof vond was dat als je in de regen naar boven kijkt, wat ik eigenlijk een paar keer automatisch deed, er druppels op de lens komen. Doe je dat in het boothuis aan de kade, gebeurt dat niet. Dat soort details vind ik echt geweldig! Zo kom ik in het spel!
Ik ben meteen begonnen op Hard. Zo geniet ik er het langst van, want rushen kan dan niet. En het is meteen ook pittig... je health vliegt er vanaf, want je vijanden slaan direct al hard en kunnen goed mikken!
Tot nog toe vind ik het een heel goed spel, wellicht wel het beste spel wat ik op de X360 heb gespeeld.

Vooral de sfeer is wat de game maakt. Komt ook door de felle kleuren en het verhaal niet te vergeten.
Wat kleine minpuntjes vind ik bewoners die een beetje erg op elkaar lijken, de lage resolutie textures en de gezoomde/kleine FoV. Waarschijnlijk allemaal beperkingen omdat de consoles het anders niet aankunnen...
Ik ga er vanuit dat ik hier vele uurtjes mee kan vullen... Het is waarschijnlijk ook de laatste game die ik voor de X360 heb gekocht, dus het zal wel moeten!
Must Play!