[BBG] High-end gamesysteem september 2007

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

waarom een ultra low-end p35 bord in een high end systeem? Zoals iedereen eigenlijk al heeft gezegt is gigabyte zoiezo veel koeler dan Asus. Bij overclocken kun je ook veel profijt halen uit het feit dat hij koeler is dus waarom wel letten op goede overclock mogelijkheden bij CPU en GPU en niet bij het mobo?

Zelf zou ik gaan voor de Gigabyte p35 DS4R (prijs kwaliteit gezien het best bord op dit moment). Maar als dit niet in het budget past zou ik kiezen voor de p35 DS3R is koeler, sneller en heeft een betere onboard geluidchip.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:53:
waarom een ultra low-end p35 bord in een high end systeem?
Sinds wanneer is een bord van 115 euro ultra low-end? Zodra je een P35-bord hebt is het niet echt low-end meer.

[ Voor 11% gewijzigd door PowerUp op 30-08-2007 17:19 ]

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

PowerUp schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:12:
[...]

Sinds wanneer is een bord van 115 euro ultra low-end?
Als je naar prijs gaat kijken voor low-end/high-end zit je verkeerd :P
Hahn schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:22:
Dat het moederbord een punt van discussie is is onderhand wel duidelijk :P Aan de hand van de populariteit van de P5K en het prijsverschil had ik die gekozen, maar als erdoor op achteruit gegaan wordt is de keuze natuurlijk snel gemaakt.

Als mensen nog commentaar hebben op andere zaken dan hoor ik dat graag :)
Nou ik had nog vragen over de monitor :P.
Ik heb al eerder gevraagd waarom er voor de Samsung 226bw is gekozen als LG L226WTQ-SF dezelfde specificaties heeft en 2 tientjes goedkoper. Kan je dat geld weer voor wat anders gebruiken?

Als ik zo naar de user reviews kijk op deze forum en google (nog geen echt review gevonden), spreken ze vol lof over de lg scherm. Die niet minder presteert...als ik hun moet geloven.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik weet niet of een high-end gamesysteem ook een overclocksysteem moet zijn, maar het geselecteerde geheugen is PC6400 CAS4 (800MHz). Voor twee euro meer heb je PC5300 CAS3 (667MHz). Voordeel daarmee is dat het geheugen dan synchroon loopt en een lagere CAS latency heeft. Het verschil tussen 667MHz en 800MHZ is kleiner ten opzichte van het verschil tussen CAS 4 en CAS 3. Met andere woorden: PC5400C3 zou meer voordeel moeten geven dan PC6400C4.

Link naar Crucial Ballistix Pricewatch.
Link naar Crucial Ballistix Website

Verder zou ik persoonlijk vanwege de garantie van 5 jaar, Seagate schijven nemen. Daarnaast sluit ik me aan bij de eerder genoemde argumenten betreft de Gigabyte GA-P35-DS3R.

[ Voor 19% gewijzigd door BounceMeister op 31-08-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:04:
Ik weet niet of een high-end gamesysteem ook een overclocksysteem moet zijn, maar het geselecteerde geheugen is PC6400 CAS4 (800MHz). Voor twee euro meer heb je PC5300 CAS3 (667MHz). Voordeel daarmee is dat het geheugen dan synchroon loopt en een lagere CAS latency heeft. Het verschil tussen 667MHz en 800MHZ is kleiner ten opzichte van het verschil tussen CAS 4 en CAS 3. Met andere woorden: PC5400C3 zou meer voordeel moeten geven dan PC6400C4.

Verder zou ik persoonlijk vanwege de garantie van 5 jaar, Seagate schijven nemen. Daarnaast sluit ik me aan bij de eerder genoemde argumenten betreft de Gigabyte GA-P35-DS3R.
Met de high end aircooler die er opzit is het natuurlijk appeltje eitje om te overclocken. Verder helpt een lagere cas niet echt bij intel vanwege de cache op de geheugen controler. Hogere clocksnelheid met een geheugen divider helpt wel iets(2:3 was het snelst, zoek maar es op GoT iemand had er tests mee gedaan), zei het ook maar heel weinig. Ik denk daarom dat je niet veel winst haalt door het switchen van het geheugen en veel meer wint door te overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
BounceMeister schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:04:

Zie r00n in "[BBG] High-end gamesysteem september 200..." ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:44:

Verder helpt een lagere cas niet echt bij intel vanwege de cache op de geheugen controler. Hogere clocksnelheid met een geheugen divider helpt wel iets(2:3 was het snelst, zoek maar es op GoT iemand had er tests mee gedaan), zei het ook maar heel weinig. Ik denk daarom dat je niet veel winst haalt door het switchen van het geheugen en veel meer wint door te overclocken.
En laat Crucial Ballistix nou gigantisch goed overklokken dankzij de D9GMH-chips en het feit dat de modules door Micron zelf worden geproduceerd (Crucial is van Micron). Ik geef die tip niet voor niets...

• Lagere CAS latency
• Standaard synchroon met de FSB
• Is vrijwel altijd compatible
• Is beter overklokbaar
• Én goedkoper...

Crucial is in dit geval gewoon de betere keuze. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rone op 31-08-2007 14:58 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00n schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:25:

[...]

En laat Crucial Ballistix nou gigantisch goed overklokken dankzij de D9GMH-chips en het feit dat de modules door Micron zelf worden geproduceerd (Crucial is van Micron). Ik geef die tip niet voor niets...

• Lagere CAS latency
• Standaard synchroon met de FSB
• Is vrijwel altijd compatible
• Is beter overklokbaar
• Én goedkoper...

Crucial is in dit geval gewoon de betere keuze. :)
Jah, ben zelf niet zo van geheugen overclocken. In dit geval is het zeker wel een goed idee om deze chips te nemen. Heb inderdaad van die chipjes gehoord en hun leet overclock vermogen.

Maar nogsteeds blijven mijn punten staan dat synchroon met lagere cash, niet perdefinitie sneller is dan hogere clock met 2:3 devider. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 16:40
.

[ Voor 195% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Is het niet handiger eerst nog even voor DirectX9 te gaan met een ATI X1900XT en 200+ euro in de zak te houden? Om nou gelijk de eerste generatie Dx10 te kopen, terwijl binnekort al 10.1 komt (voor het idee lekkerder) en dus ook een 'betere' Dx10 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een X1900XT stop je niet in een high-end game-pc. Het gaat niet alleen om DX10, die 8800GTX is ook gewoon veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
SaphuA schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:08:
Tegen de tijd dat DX10.1 geaccepteerd wordt door zowel de consument als de ontwikkelaar zijn we als het een beetje meezit zo'n 3 jaar verder. Om dus nu geld te sparen met de videokaart zodat je dan een betere kan kopen zou een beetje zonde zijn, niet?
Ik zou eerder zeggen bespaar nu veel geld en haal over een/twee jaar, wanneer DirectX10 ook goed wordt gebruikt een hele puike Dx10 kaart, waarschijnlijk voor minder dan nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:10:
[...]
Ik zou eerder zeggen bespaar nu veel geld en haal over een/twee jaar, wanneer DirectX10 ook goed wordt gebruikt een hele puike Dx10 kaart, waarschijnlijk voor minder dan nu :P
En tot die tijd moet je dus met minder doen? Je moet gewoon op het moment dat je koopt het beste voor je geld kiezen en niet pas over 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:12:
[...]

En tot die tijd moet je dus met minder doen? Je moet gewoon op het moment dat je koopt het beste voor je geld kiezen en niet pas over 2 jaar.
Minder, minder...
Ik denk dat je alle huidige games prima kunt gaan spelen zolang je niet 1600x1200+ gaat. En daar heb je op de meeste schermpjes toch niks aan.

Maar het punt is duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:12:
[...]

Sinds wanneer is een bord van 115 euro ultra low-end? Zodra je een P35-bord hebt is het niet echt low-end meer.
Lezen blijft moeilijk he :P er staat letterlijk voor een P35 chipset low-end!!! Daarmee wil ik dus zeggen dat in een high-end systeem een high-end mobo moet en geen low end P35 bordje. De DS3 is namelijk voor een P35 based bord low-end....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:29:
[...]

Lezen blijft moeilijk he :P er staat letterlijk voor een P35 chipset low-end!!! Daarmee wil ik dus zeggen dat in een high-end systeem een high-end mobo moet en geen low end P35 bordje. De DS3 is namelijk voor een P35 based bord low-end....
Volgens jouw moet er dus een 200euro moederbord in om dat? De DS3R is ook maar 110/120 euro. Maar dat bord bied alles wat nodig is. Goeie raid controller, energy zuinig, koel, goeie mogelijkheden tot overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg niet dat je er meteen een D6Q in moet gooien maar een mooie P35 DS4R is zeker de moeite waard.

Ten eerste blijft hij een stuk koeler (dankzij de heatpipes) zodat overclocken absoluut beter gaat.

Ten tweede is hij iets completer uitgerust (denk aan aansluitingen). Zo heeft de DS4R 3 firewire aansluitingen en de DS3 geen. Ook heeft de DS4 2*pci-e *16 terwijl de DS3 er maar eentje heeft.

Ten derde heeft hij de DS3R slechts een Virtual DualBIOS terwijl de DS4R DualBIOS Plus heeft. Dit wil zeggen dat als je een bios update doet maar 1 bioschip geupdate wordt en de andere dient als reserve mocht de update mislukken. Zo is het bijna onmogelijk je mobo te verknallen vanwege een mislukte bios update. Kortom in mijn ogen een prima extra feature.

Ten vierde is de DS4R 'maar' 30 euro duurder aangezien hij ongeveer 140-150 euro kost. En voor die 30 euro ga je meteen toch een stuk vooruit qua overclock potentieel.

Als je al deze punten bekijkt is het toch zeker de moeite waard om voor 3 tientjes meer een DS4R aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat de infinity zon hoge overclock toelaat wat de DS3R niet zou toelaten. Ook is de mega koelblok van de DS4 vervangen door een kleinere, maar nog wel met heatpipes(rev 1.1). IMHO bied de DS4 niet zo gek veel extra, firewire, de bios.(je vergeet dat virtualbios ongeveer het zelfde doet).

De gemiddelde DS3R kost 115,- en de DS4 kost 150,-. Toch om wel die features te krijgen kan je ook kijken naar de DSP. Dit is eigenlijk een DS4 zonder fancypants heatpipe koeler. Deze kost 130,-.
Zie ook hier voor het overzicht:
\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 2

De vraag is hoeveel geld wil je neerleggen voor wat kleine extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 09:20
Waarom nog een aparte geluidskaart. Het geluid om de moederborden zijn nu fantastisch, ... of maakt het erg veel uit kwa CPU belasting?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

honey schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:06:
Waarom nog een aparte geluidskaart. Het geluid om de moederborden zijn nu fantastisch, ... of maakt het erg veel uit kwa CPU belasting?
Qua cpu-belasting maakt het weinig uit, maar ik ben het er niet mee eens dat onboard sound fantastisch geluid geeft. Het geluid is vrij degelijk, maar voor echt goed geluid heb ik toch liever een aparte geluidskaart. In combinatie met een leuk speakersetje kan dat bij een game met goede geluidseffecten zeker toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 17-08 09:20
De Gigabyte P35 MB hebben bijvoorbeeld:
  • ALC889A with DTS Connect Enables a Superior Audio Experience
  • Excellent Audio Performance
  • High-performance DAC(Digital-Analog Converter) with 106 dB Signal-to-Noise ratio playback quality, designed especially for Windows Vista Premium PCs.
  • Blu-ray/HD DVD Full Rate Audio Support
  • The ALC889A enables high quality Full Rate Lossless Audio for content protected media and support for both Blu-ray and HD DVD formats for an exhilarating home theater entertainment experience.
  • 7.1+2 Channel High Definition Output
  • The ALC889A provides support for 7.1 sound playback, plus 2 channels of independent stereo sound output (multiple streaming) through the front panel stereo outputs.
  • Delivering the finest cinematic surround sound effects, the GA-P35-DQ6 / GA-P35T-DQ6 / GA-P35-DS4 are integrated with DTS Connect functionality for the ultimate PC entertainment experience.
Dit lijkt op papier toch heel goed, is een losse geluidskaart zoveel beter dan?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het laatste HWI magazine is deze ALC889A superieur te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Met bovenstaanden. Onboard geluid lijkt me ook meer dan voldoende (zeker als je inderdaad kijkt naar de chips op de gigabyte P35 bordjes, zouden zeer goed zijn), en een aparte geluidskaart lijkt me de meerprijs niet waard (zeker als je ook maar een budget boxensetje hebt).
Diegenen die het wel een verschil vinden dat de moeite waard is wil ik wel eens zien bij een blinde test :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
De genoemde Soundblaster X-Fi heeft hardwareversnelling en speciale effecten zoals o.a. EAX. In een high-end gamesysteem zou ik deze kaart zeker wel aanbevelen. Voor zes tientjes een hoop lol..

edit:
linkje:
http://www.soundblaster.c...Features-and-Benefits.asp

[ Voor 22% gewijzigd door BounceMeister op 03-09-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

BounceMeister schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:19:
De genoemde Soundblaster X-Fi heeft hardwareversnelling en speciale effecten zoals o.a. EAX. In een high-end gamesysteem zou ik deze kaart zeker wel aanbevelen. Voor zes tientjes een hoop lol..

edit:
linkje:
http://www.soundblaster.c...Features-and-Benefits.asp
lol @ link.
Maar als de mb geen onboard geluid had zo ik het ook aanbevelen, maar dat maakt in dit geval niet al te veel uit (Als je hem neemt of niet). Dit ligt meer aan je zelf en of het voor jou uitmaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 18-08 16:35
Die onboard Realtek ALC889 chip klinkt leuk voor een HTPC met z'n DTS connect en Blue Ray support, maar ondersteund deze wel EAX 2/3/4 enzo? Lijkt me vrij crusiaal voor een game pc.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
er zal wel een reden voor zijn, maar waarom wordt er nooit geopteerd voor de
Q6? (vraag dit even omdat ik min PC vrij gelijk aan de BBG samen stel :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-08 07:13
mooi systeempje, op de videokaart na iets wat er lijkt op dat van mij, nu zo'n andere halve maand oud.

Het enige wat ik een beetje kut vind zijn de SATA connectors op de samsung schijven, die houden niet echt goed vast aan de SATA kabels die bij het GA-P35 mobo zitten. Ik heb ze vast moeten plakken :P

En goed overclocken valt een beetje tegen op het mobo, ofja het mobo kan het makkelijk aan, maar het instellen is nogal kut. In de bios kun je weinig echt handmatig instellen en dat vind ik toch wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:21
StraightOn.NL schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:53:
mooi systeempje, op de videokaart na iets wat er lijkt op dat van mij, nu zo'n andere halve maand oud.

Het enige wat ik een beetje kut vind zijn de SATA connectors op de samsung schijven, die houden niet echt goed vast aan de SATA kabels die bij het GA-P35 mobo zitten. Ik heb ze vast moeten plakken :P

En goed overclocken valt een beetje tegen op het mobo, ofja het mobo kan het makkelijk aan, maar het instellen is nogal kut. In de bios kun je weinig echt handmatig instellen en dat vind ik toch wel jammer
Gigabyte kennende moet je eerst iets van Ctrl + F1 ofzo indrukken voordat je de advanced opties krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Is het niet verantwoorder om voor een E6750 te gaan? Uiteindelijk is ie wel 70EUR goedkoper en
zo veel verschil zit er niet op he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:47
Het is het high-end gamesysteem en het systeem dat ik voorstel zit al dik onder het gegeven budget en nu wil iedereen ineens op alle mogelijke manieren geld gaan besparen? 8)7

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Nja dat ook niet maar voor die .36 MHz zoveel neertellen, terwijl de benches weinig verschil tonen :p
Dan kan je dat weer elders bijpompen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Laatst online: 29-11-2024
*sorry om te beginnen over het moederbord, maar als niet voor een losse geluidskaart wordt gekozen heeft de P35-DS3R een optische uitgang en de P5K niet (beiden wel coaxiaal/cinch). Voor mij was dit de reden om de DS3R te nemen [lui]ligt al een optische kabel[/lui].

offtopic: vanavond lekker in elkaar knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 98% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:28:
Het is het high-end gamesysteem en het systeem dat ik voorstel zit al dik onder het gegeven budget en nu wil iedereen ineens op alle mogelijke manieren geld gaan besparen? 8)7
Haha, misschien kunnen ze dat bespaarde geld investeren in een WD Raptor harddisk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Of ipv de E6850 en 2 Gig RAM een E6750 en 4Gig RAM?

Nuja maar een optie (ben ook nog aan het twijfelen hoor :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:35:
Volgens het laatste HWI magazine is deze ALC889A superieur te noemen :)
in vergelijking met?

The number one enemy of progress is question

• BounceMeister
  • Niet online
sparda schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:56:
Of ipv de E6850 en 2 Gig RAM een E6750 en 4Gig RAM?

Nuja maar een optie (ben ook nog aan het twijfelen hoor :p)
Als je er Vista 64-bit op gaat zetten zeker het overwegen waard. De cpu is dan 10% langzamer, maar je hebt twee keer zoveel geheugen. Ervaring met oudere systemen leert dat meer geheugen altijd beter werkte dan een *iets* snellere cpu. Maar dat kwam doordat er dan nieuwe programma's waren die echt voordeel hadden bij meer geheugen. Of dat momenteel met 4Gb ook al zo is, zal van het programma afhangen (of van meerdere programma's tegelijkertijd).
Om geheugenproblemen te voorkomen bij een toekomstige upgrade, zou het wel handig zijn om nu al vier exact dezelfde dimmen te plaatsen.
Aangezien het toch een beetje een overkloksysteemje wordt, kan je die 10% van de cpu er gemakkelijk bij klokken, alhoewel dat met vier dimmen moeilijker is dan met twee.

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Morpheus_nl schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:55:
Die onboard Realtek ALC889 chip klinkt leuk voor een HTPC met z'n DTS connect en Blue Ray support, maar ondersteund deze wel EAX 2/3/4 enzo? Lijkt me vrij crusiaal voor een game pc.
Ik merk het verschil persoonlijk niet tussen EAX 2/3/4. En EAX brengt wel effecten met zich mee, maar om te zeggen dat het cruciaal is voor gamers is onzin. Ieder heeft z'n eigen voorkeur etc. En de meeste 'pro'gamers (competitive gamers) proberen zo veel te tweaken, dat EAX niet vaak mee telt.
Hahn schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:28:
Als het anders en beter kan waarom niet, je moet het niet doen om het budget te 'vullen'. :)
En geld besparen is altijd in geweest ;D

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2007 17:51 ]

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 16:10

KoffieNT

banaan

ja ik wil er niet speciaal een topic voor gaan openen want dan krijg je dat weer :D

maar gewoon een 'ja goed plan' of 'je kunt beter xx pakken' is voldoende.
Modbreak:Andere post maar weggehaald. Enig idee hoe kansloos het bovenstaande op zichzelf al klinkt? Het algemeen beleid
Voortaan dus gewoon de Topic Waarschuwing lezen en niet doen ;)

[ Voor 136% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2007 17:56 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik wilde ook Gigabyte GeForce 8800 GTX 768 MB voor mijn nieuwe PC. Besteld bij Salland Automatisering. Na een week wachten en nog geen nieuws over levertijd ben ik toch maar overgeschakeld op dezelfde kaart van Club3D.

Ik geef het maar mee, die van Gygabyte is wel goedkoper maar levertijd is ook belangrijk, niet?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:47
En dan heb je het over de levertijd van één winkel...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Hahn schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:11:
En dan heb je het over de levertijd van één winkel...
Je hebt gelijk! Ik bedoel velen zullen toch bij 1 a 2 webwinkels de gehele bestelling nemen. Dan ga je niet moeilijk doen over de levertijd.

En is er al gekeken naar het beeldscherm die ik eerder had voorgesteld. Want dan wil ik wel weten waarom deze er volgen jou erin moet komen of niet. ;) :D

--edit
De guide staat al online, maar dan is mijn vraag nog steeds onbeantwoord :P. Waarom heb je dan de samsung gekozen?? Als de LG gelijk presteerd ;x

[ Voor 14% gewijzigd door XTREEMRaGE op 08-09-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Uhh, ik volg niet zo geweldig de BBG maar ik zag de guide zojuist online staan (en kijk er altijd wel even naar), maar daar had ik een opmerking over. En jawel die heeft betrekking met wat XTREEMRaGE (al een paar keer :P) probeerd duidelijk te maken.
XTREEMRaGE schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:00:

[...]

En is er al gekeken naar het beeldscherm die ik eerder had voorgesteld. Want dan wil ik wel weten waarom deze er volgen jou erin moet komen of niet. ;) :D

--edit
De guide staat al online, maar dan is mijn vraag nog steeds onbeantwoord :P. Waarom heb je dan de samsung gekozen?? Als de LG gelijk presteerd ;x
Juist het gaat om de monitor. En niet alleen de Samsung 226bw en de LG L226WTQ-SF

Maar ook om de Samsung 206BWen de LG L204WT
De LG L206WTQ-SF bestaat ook wel maar is een 10tje duurder dan de samsung.

De LG L204WT heeft wel iets mindere specificatie maar zou hij niet genoemd kunnen worden in (de volgende) BBG? (en misschien ook de L206WTQ-SF als die in prijs is gezakt)
En hetzelfde geld voor L226WTQ-SF en zelfs in meerdere mate want die heeft zelfs gelijkwaarde specificatie als de Samsung 226BW.
quote uit de BBG
De Samsung SyncMaster 226BW biedt ten opzichte van zijn kleinere broer, de 206BW, twee inch aan beeldoppervlak meer. Verder zijn vrijwel alle specificaties gelijk; zowel de resolutie van 1680x1050, responsetijd van 2ms, als de contrastratio van 3000:1 zijn aanwezig. Wie twee inch meer geen 80 euro extra waard vindt kan dan ook gerust gaan voor de Samsung SyncMaster 206BW.
Een zin zoals hier aan het einde kan je ook zo voor de L226WTQ-SF zeggen. Bijvoorbeeld: "Als je toch een 22" widescreen wilt is de L226WTQ-SF een goed alternatief voor de SyncMaster 226BW. De LG heeft dezelfde specificaties maar is 2 tientjes goedkoper."

En zoiets zou je ook bij het multimedia systeem kunnen zetten: Samsung 206BW alternatief: LG L204WT.

Ben eigenlijk best wel benieuwd naar het antwoord. Ik ben namelijk ook een beetje gaan kijken naar 20" widescreen monitoren en vond eigenlijk de LG L204WT er beter uitzien dan de 206BW. De LG heeft dunnere randen wat ik mooier vind. En hetzelfde geld voor de 226BW en de LG 226WTQ-SF en ook hier heeft de LG dunnere randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SaphuA schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:05:

Misschien een heel rare vraag; maar moet ik er vanuit gaan dat er voldoende kabels en schroefjes ed. meegeleverd wordem? Kan dit tevens per leverancier verschillen?

Ik heb bijv. de dvd-drive al binnen (het enige product dat ik bij een andere leverancier bestelde), maar hier zit geen enkele (sata) kabel bij. Kan ik nu verwachten dat deze wél bij het mobo zit, is het beter om te informeren of moet ik dat alsnog bestellen?

~Sph
Meestal zitten de juiste kabels en schroefjes bij het moederbord. Je zou natuurlijk simpelweg wat reviews van het bord in kwestie op kunnen zoeken om een idee te krijgen van wat er allemaal bij zit. ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaAlias
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Modbreak:Zie topicwaarschuwing en het CSL Beleid :z.

[ Voor 100% gewijzigd door Thandor op 11-09-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

# Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

Corsair TWIN2X2048-6400C4

Dit geheugen staat niet op de Qvl list van dit bord, is het dan wel verantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-08 22:06

yassine

Nothing to it but to do it!

Waarom niet voor de Antec Preformance P182 ? Een heel erg strakke kast, super stil en hij heeft tog een een aanzienlijke airflow.. En niet te vergeten de slimme kabel management!

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqxaye_1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door yassine op 10-09-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reizende o Roel
  • Laatst online: 18-08-2024
Is er al eens overwogen om een Steelsoud 4H headset op te nemen i.p.v. de sennheiser? Ik moest zelf ook kiezen voor een headset en het voordeel van de Steelsoud 4H is dat hij een inschuifbare microfoon heeft en dat de oorschelpen ook een verticale draaias beschikken, wat weer goed is voor het draagcomfort. Qua prijs is hij iets gunstiger en de geluidskwaliteit moet elkaar niet veel doen volgens verschillende revieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

De P182 kast is echt 1 van de top. Als ik de reviews moet geloven :D :)
reizende o Roel schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:48:
Is er al eens overwogen om een Steelsoud 4H headset op te nemen i.p.v. de sennheiser? Ik moest zelf ook kiezen voor een headset en het voordeel van de Steelsoud 4H is dat hij een inschuifbare microfoon heeft en dat de oorschelpen ook een verticale draaias beschikken, wat weer goed is voor het draagcomfort. Qua prijs is hij iets gunstiger en de geluidskwaliteit moet elkaar niet veel doen volgens verschillende revieuws.
Hmm daar zeg je wat, als je wat linkjes van de reviews hier kan neer kwakken of juist bij de volgende bbg kunnen zij er zeker naar kijken als de volgende bbg weer om de deur is.

[ Voor 3% gewijzigd door XTREEMRaGE op 11-09-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
yassine schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:07:
Waarom niet voor de Antec Preformance P182 ? Een heel erg strakke kast, super stil en hij heeft tog een een aanzienlijke airflow.. En niet te vergeten de slimme kabel management!
Inderdaad een mooie kast. Alleen wel duur: 115 euro voor een kast zonder voeding. Hij is wel toonbaarder dan de "nine hundred" kast.

• reizende o Roel
  • Laatst online: 18-08-2024
Hmm daar zeg je wat, als je wat linkjes van de reviews hier kan neer kwakken of juist bij de volgende bbg kunnen zij er zeker naar kijken als de volgende bbg weer om de deur is.
hier een link van de website van de steelpad, hier staan ook verschillende reviews op. Ze zijn nog niet echt bekend op het gebied van headsets ma ik vind hem echt top, vooral met gamen.

Trouwens de P182 is idd top, heb em ook staan. Kabels wegwerken is echt ideaal. Ventilators zijn alleen niet echt stil als ze niet op de laagste stand staan, als ze op laag staan zijn ze niet storend. Verder zit er een hele goede airflow in de kast en worden zelfs de harde schijven goed koel gehouden.

[ Voor 25% gewijzigd door reizende o Roel op 12-09-2007 12:22 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 22:58

Madrox

Oh, Pharaoh!

honey schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:20:
De Gigabyte P35 MB hebben bijvoorbeeld:
  • ALC889A with DTS Connect Enables a Superior Audio Experience
  • Excellent Audio Performance
  • High-performance DAC(Digital-Analog Converter) with 106 dB Signal-to-Noise ratio playback quality, designed especially for Windows Vista Premium PCs.
  • Blu-ray/HD DVD Full Rate Audio Support
  • The ALC889A enables high quality Full Rate Lossless Audio for content protected media and support for both Blu-ray and HD DVD formats for an exhilarating home theater entertainment experience.
  • 7.1+2 Channel High Definition Output
  • The ALC889A provides support for 7.1 sound playback, plus 2 channels of independent stereo sound output (multiple streaming) through the front panel stereo outputs.
  • Delivering the finest cinematic surround sound effects, the GA-P35-DQ6 / GA-P35T-DQ6 / GA-P35-DS4 are integrated with DTS Connect functionality for the ultimate PC entertainment experience.
Dit lijkt op papier toch heel goed, is een losse geluidskaart zoveel beter dan?
Kort antwoord: JA!

Lang antwoord:

Je hebt specs, specs, en je hebt ervaring. Ben een lange tijd geleden al afgestapt van specificaties, zeker voor geluid is dat absoluut niet zaligmakend. De stand-alone kaarten zoals de X-Fi leveren nog steeds een krachtiger geluid, meer diepte, meer bas en sprankelender hoog. Heb nog niet 1 onboard codecje gehoord dat daar in de buurt zien komen.

Maar goed, dan speel ik het ook af op een nette Hi-fi set met echte stereo Hi-fi speakers. Die brengen alle zwakheden naar boven. Ik bedoel, met goedkope pc-speakertjes cq koptelefoontje zal je van wat ik gezegt heb bitter weinig of niets merken.

Ja, ook op zo'n Creative Inspire set ofzo zal het verschil matig zijn. Al kan ik dat niet met zekerheid zeggen, maar goed; hoeveel kwaliteit krijg je voor 7 kastjes+1 voor +/- € 100,- 8)7

kort samengevat, Ja het scheelt. Hoeveel dat is hangt af van wat je eraan hangt. Hoe beter, hoe meer het verschil wordt.

ps: Deze kast zou ook niet misstaan : Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/uploads/product/products_highlight/file1187753335526.jpg
reviews: http://www.coolermaster.c...=detail&tbcate=17&id=2908

Niet iedereen wil een window nml. , voor een echte gamer boeit zoiets al totaal niet lijkt me.
In deze kast passen o.a. de dikste grafische kaarten, allebei! Hij kost ook maar zo'n € 70,-, blijft er meer budget over voor belangrijkere zaken.

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 13-09-2007 17:05 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• BounceMeister
  • Niet online
Madrox schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:03:
ps: Deze kast zou ook niet misstaan : [afbeelding]
reviews: http://www.coolermaster.c...=detail&tbcate=17&id=2908

Niet iedereen wil een window nml. , voor een echte gamer boeit zoiets al totaal niet lijkt me.
In deze kast passen o.a. de dikste grafische kaarten, allebei! Hij kost ook maar zo'n € 70,-, blijft er meer budget over voor belangrijkere zaken.
Ziet er wel strak uit en heeft veel mogelijkheden voor grote (dus stille) fans. Ik mis alleen een fan aan de voorkant om de harddisks te koelen?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

BounceMeister schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:19:
[...]

Ziet er wel strak uit en heeft veel mogelijkheden voor grote (dus stille) fans. Ik mis alleen een fan aan de voorkant om de harddisks te koelen?
The front mounted fan has a blue LED which gives off a subtle (that is, not too bright) glow. The power LED is a faint blue and the hard drive activity LED is a faint red color. There's a significant amount of bleed, so they don't look too attractive. That said, everything seems to be using blue now. What gives?

Lees ik bij de review van Tech Cage, dus er zit er wel degelijk eentje, een blauwe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom niet voor een HP W2207 (22", wide, 5ms, DVI-D/D-Sub, Speakers, Zwart) ?
Ofzoiets schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:11:
Uhh, ik volg niet zo geweldig de BBG maar ik zag de guide zojuist online staan (en kijk er altijd wel even naar), maar daar had ik een opmerking over. En jawel die heeft betrekking met wat XTREEMRaGE (al een paar keer :P) probeerd duidelijk te maken.

[...]

Juist het gaat om de monitor. En niet alleen de Samsung 226bw en de LG L226WTQ-SF

Maar ook om de Samsung 206BWen de LG L204WT
De LG L206WTQ-SF bestaat ook wel maar is een 10tje duurder dan de samsung.

De LG L204WT heeft wel iets mindere specificatie maar zou hij niet genoemd kunnen worden in (de volgende) BBG? (en misschien ook de L206WTQ-SF als die in prijs is gezakt)
En hetzelfde geld voor L226WTQ-SF en zelfs in meerdere mate want die heeft zelfs gelijkwaarde specificatie als de Samsung 226BW.

[...]

Een zin zoals hier aan het einde kan je ook zo voor de L226WTQ-SF zeggen. Bijvoorbeeld: "Als je toch een 22" widescreen wilt is de L226WTQ-SF een goed alternatief voor de SyncMaster 226BW. De LG heeft dezelfde specificaties maar is 2 tientjes goedkoper."

En zoiets zou je ook bij het multimedia systeem kunnen zetten: Samsung 206BW alternatief: LG L204WT.

Ben eigenlijk best wel benieuwd naar het antwoord. Ik ben namelijk ook een beetje gaan kijken naar 20" widescreen monitoren en vond eigenlijk de LG L204WT er beter uitzien dan de 206BW. De LG heeft dunnere randen wat ik mooier vind. En hetzelfde geld voor de 226BW en de LG 226WTQ-SF en ook hier heeft de LG dunnere randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Er zijn inderdaad meerdere goede opties qua scherm. Dit geldt in principe ook voor elk ander onderdeel van een BBG. Daarom lijkt het mij beter om een BBG te maken die hier ook rekening mee houdt. Zoals ik al voorstelde in dit topic: silmaril8 in "[Feedback] CSL FAQ / Beleid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
yassine schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:07:

[afbeelding]
Ik heb de iets oudere P180 en het is echt een aanrader, maar.. als je 4x per jaar met een paar kameraden een LAN-party(tje) organiseert is zo'n kast echt veel te zwaar en onhandig om te transporteren.

Ik zou zelfs willen suggereren om voor een volgende High End gamesysteem een erg kleine kast te nemen (barebone?) - maargoed, niet iedereren gaat naar LAN parties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Blue-eagle schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:21:
[...]

Ik heb de iets oudere P180 en het is echt een aanrader, maar.. als je 4x per jaar met een paar kameraden een LAN-party(tje) organiseert is zo'n kast echt veel te zwaar en onhandig om te transporteren.

Ik zou zelfs willen suggereren om voor een volgende High End gamesysteem een erg kleine kast te nemen (barebone?) - maargoed, niet iedereren gaat naar LAN parties ;)
Lijkt mij niet dat daar bijvoorbeeld een 8800GTX inpast. Verder lijkt me een keus voor een barebone lang niet voor iedereen gelden. De meeste gamers (afgaande op wat hier in CSL voorbijkomt) kiezen toch voor een "gewone" kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In dat geval is de P182 een fantastisch alternatief voor mensen die iets meer geld over hebben voor hun kast :) Toch ga ik proberen nog een keer een extreem klein game systeem te bouwen om een barebone. De grafische kaart hoeft niet het neusje van de zalm te zijn, als het maar DX10 aan kan.

Voordeel van een kleine(re) kast is ook dat je hem makkelijk voor een ander doel kan inzetten, hij past makkelijk onder je TV als media center, of in je gangkast als network attached storage (2 HDD's in raid 1 bijvoorbeeld) et cetera.

Verwijderd

Maarja, dit gaat over een high end game computer, niet over een computer die je ergens in een stoffig hoekje neerzet ;)

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Ik zou toch ook prefereren voor een andere case. Misschien in de volgende BBG een alternatief op dat raampje?

http://parkingwerchter.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 23:32
Ik zou niemand ooit meer aanraden om een creative audio kaart in te voegen terwijl de computer een prima onboard optie heeft.

Ikzelf gebruik Vista 64 bit in combinatie met een fatality x-fi soundkaart die ik een computer eerder had eerder had aangeschaft. Over mijn volledige (nieuwe) systeem ben ik heel tevreden maar over die geluidskaart... nee gewoonweg baggerslechte drivers geen ondersteuning meer van eax 3 en 4 omdat vista dit niet toelaat en over het algemeen daarmee weinig voordelen meer.
64 euro extra voor de soundkaart die je systeem dan niet veel verbeterd is dan een imo een slechte keuze.

Overigens vind ik het onder xp wel een aanwinst, maar ik denk dat toch veel nieuwe gebruikers binnen afzienbare tijd de overstap zullen wagen naar vista. Mensen gewaarschuwd moeten worden geen resultaten te verwachten onder vista.
Dit zeg ik dus als gebruiker van een kaart van meer dan 150€, ik vind het bijna weggegooid geld, het enige voordeel vind ik de frontbay waarin ik me koptelefoon kan stoppen en die heeft deze varaint niet. Er moeten betere oplossingen zijn voor goed geluid, anders is de oplossing m.i. weglaten van een apparte geluidskaart en het geld herverdelen omdat er gewoon geen goed alternatief is met het oog op de toekomst.

[ Voor 16% gewijzigd door hoeretoeter op 21-09-2007 14:56 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:02

Wildfire

Joy to the world!

hoeretoeter schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:49:

[..]

Ikzelf gebruik Vista 64 bit in combinatie met een fatality x-fi soundkaart die ik een computer eerder had eerder had aangeschaft. Over mijn volledige (nieuwe) systeem ben ik heel tevreden maar over die geluidskaart... nee gewoonweg baggerslechte drivers geen ondersteuning meer van eax 3 en 4 omdat vista dit niet toelaat en over het algemeen daarmee weinig voordelen meer.
Je zou je een beetje beter op de materie moeten inlezen. Veel nieuwe games zullen OpenAL gebruiken waardoor prima EAX gedaan kan worden. Ouderen games kun je via Creative's Alchemy laten wrappen van DirectSound naar OpenAL waardoor je alsnog alle effecten kunt laten toepassen.

Misschien dat Alchemy er voor 64-bit Vista nog niet is, maar dat zal nog wel komen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
Modbreak:CSL Beleid

[ Voor 105% gewijzigd door Thandor op 25-09-2007 16:42 ]

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 23:32
Sorry maar het is gewoonweg niet zo dat alchemy een goede vervanger is voor wat je mist in vista, dit heb ik dus wel geprobeerd. Alchemy is uiterst instabiel op mijn systeem en zorgde voor een goed aantal extra BSOD's en workload. Daarnaast werkt alchemy uiterst vervelend (mijns inziens) en was de lijst met games ondersteund door alchemy in de eerste instantie echt slecht, hoewel die nu al een heel stuk is uitgebreid was dit vooreerst een lijst van wel 20 games...

Alchemy is gewoon geen goede vervanger voor wat xp uit zichzelf kon.
Het is geen 60 euro waard om er zoveel gezanik van creative bij te krijgen, het is een teleurstelling als je er te veel van verwacht. Daarnaast denk ik dat er alternatieven moeten zijn en die heb ik nog geenszins langs zien komen. Ik zou het nooit meer doen iig, doe er je voordeel mee.

[ Voor 36% gewijzigd door hoeretoeter op 26-09-2007 13:57 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

hoeretoeter schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:52:
Sorry maar het is gewoonweg niet zo dat alchemy een goede vervanger is voor wat je mist in vista, dit heb ik dus wel geprobeerd. Alchemy is uiterst instabiel op mijn systeem en zorgde voor een goed aantal extra BSOD's en workload. Daarnaast werkt alchemy uiterst vervelend (mijns inziens) en was de lijst met games ondersteund door alchemy in de eerste instantie echt slecht, hoewel die nu al een heel stuk is uitgebreid was dit vooreerst een lijst van wel 20 games...
Ik heb nooit problemen met Alchemy gehad. Games draaien er goed mee als je ze eenmaal in de lijst van Alchemy hebt toegevoegd. Daarnaast, als een game niet standaard in de lijst staat kun je die zelf toevoegen.

Wat betreft je BSOD's en workload: dan zou ik eens naar je Windows installatie kijken. Die lijkt me dan niet helemaal fris.
Alchemy is gewoon geen goede vervanger voor wat xp uit zichzelf kon.
Het is geen 60 euro waard om er zoveel gezanik van creative bij te krijgen, het is een teleurstelling als je er te veel van verwacht. Daarnaast denk ik dat er alternatieven moeten zijn en die heb ik nog geenszins langs zien komen. Ik zou het nooit meer doen iig, doe er je voordeel mee.
Alternatieven? Zijn er niet, behalve het werken met OpenAL omdat via OpenAL wèl directe hardwaretoegang mogelijk is. Veel nieuwe games gaan dus voortaan gewoon OpenAL gebruiken.

Het is trouwens de schuld van Microsoft dat dit probleem optreedt. Microsoft heeft ervoor gekozen de hele audiostructuur in Vista op z'n kop te gooien waardoor via DirectSound geen directe hardwaretoegang meer mogelijk was - waardoor je dus ook geen EAX meer kon krijgen. Voor games die geen OpenAL bieden heeft Creative dus erg netjes een DS3D->OpenAL wrapper gemaakt. Netjes toch?

Wat gamen betreft blijft een X-Fi een goede keus voor een gamesysteem. Op de meeste high-end bakken gaan toch nieuwerwetse games gedraaidd worden, waarvan het merendeel toch al OpenAL doet. En anders mik je er toch XP op als je perse geen Vista wilt?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tja, dat zou ik ook zeggen maar ik begin er toch aan te twijfelen. Speel Medieval 2: Total War en als ik daar EAX 3 of 4 aanzet; sist en knarst het geluid verschikkelijk. Dit met een X-fi Extrememusic (retail) + de laatste drivers. Pas als ik Miles 2D blabla gebruik, word het een beetje hoorbaar. Ik gebruik XP trouwens.

Prachtig hoor, EAX. Maar dan moet het wel werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 27-09-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 17:29

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

In hoeverre zal een linux distro goed draaien op de BBG high-end?

Het is voor een groot deel vrij nieuwe hardware oftewel ik kan mijzelf voorstellen dat het niet goed draaid...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Mysteryman schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:33:
In hoeverre zal een linux distro goed draaien op de BBG high-end?

Het is voor een groot deel vrij nieuwe hardware oftewel ik kan mijzelf voorstellen dat het niet goed draaid...
Ligt eraan wat voor distro je zal gaan draaien. Ik draai Ubuntu en openSUSE vlekkenloos op:
AMD 2800+
ATI1950 pro 512 mb AGP
2 gig ddr 333
2x maal 320 gig 7200 rpm

Zoals je ziet een oud systeempje en het draait perfect.Dus ik neem aan dat het nog beter zal draaien op een nieuw systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XTREEMRaGE schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:29:
[...]
Ligt eraan wat voor distro je zal gaan draaien. Ik draai Ubuntu en openSUSE vlekkenloos op:
AMD 2800+
ATI1950 pro 512 mb AGP
2 gig ddr 333
2x maal 320 gig 7200 rpm

Zoals je ziet een oud systeempje en het draait perfect.Dus ik neem aan dat het nog beter zal draaien op een nieuw systeem ;)
Uhm, lijkt me omgedraaid, oud systeem zijn ondertussen goede drivers voor, juist nieuwe systemen draait het meestal slechter op zolang er nog geen goede drivers zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:06
even kijken op de site van de fabrikant zal je de drivers wel tussen zien staan als ze er zijn ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09-2024
Weet iemand een adres die de Gigabyte gv-nx88x768h-rh WEL kan leveren?(uit voorraad)

hij is werkelijk nergensop voorraad.... :/

en er is ook maar 1 leverancier voor het crucial balistix geheugen.... wat is een goed alternatief, ik wil proberen zoveel mogelijk van 1 leverancier onderdelen geleverd te krijgen.

EDIT

Ik ga de Club 3d 8800 gtx bestellen, die is wel fatsoenlijk leverbaar (ook 40eu duurder maar dat is dan niet anders)

[ Voor 16% gewijzigd door DVRIES op 10-10-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Waarom 2x500gb?
't laden van spellen wordt er niet echt sneller op? Dan ben je beter af met een raptor van 150gig(liefst 2 in raid0 :P ) en een 500 gig schijf ernaast voor films&mp3s/opslag.

't boot sneller, levels laden sneller, en als je moet swappen ben je ook sneller dan met 2x500gig

(Ik vond 2x120gig in raid0 al vervelend, omdat je op je raid array in principe geen long-term data wilt opslaan...laat staan met 2x500gig...daar kun je bijna een terabyte op kwijt 8)7 Als een van je schijven na een paar jaar wat minder wordt, mag je dus 1TB gaan backuppen :| )
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:29:
AMD 2800+
ATI1950 pro 512 mb AGP
2 gig ddr 333
2x maal 320 gig 7200 rpm

Juíst voor oudere systemen zijn er drivers beschikbaar voor de wat exotischere operating systems?
Zie voor unbuntu maar een RAID draivers te vinden voor een bootable raid array van merk hemelvaart :X

[ Voor 35% gewijzigd door Rey Nemaattori op 11-10-2007 21:00 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:17:
[...]
Uhm, lijkt me omgedraaid, oud systeem zijn ondertussen goede drivers voor, juist nieuwe systemen draait het meestal slechter op zolang er nog geen goede drivers zijn...
Ja had de vraag verkeerd gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Modbreak:Zie topicwaarschuwing :).

[ Voor 95% gewijzigd door Thandor op 15-10-2007 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BramSd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:27:
Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor dit soort vragen, maar ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.
Zie de topicwaarschuwing: "Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen". Dit is een topic voor discussie over een High-end Game systeem, en daar valt dat systeem van je echt niet onder.... (tip: lees dus de policy van CSL eens door)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo als top end DQ6 variant inclusief RAID koelst DS3P (minder) koper (meer) P5K warmst maar zonder RAID.

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Waarom geen SLI opstelling? Vinden jullie dit gewoon overkill? Ik denk er zelf wel aan maar weet eigenlijk niet wat nu het beste moederbord is voor een dual 8800 gtx.

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Iken374 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:18:
Waarom geen SLI opstelling? Vinden jullie dit gewoon overkill? Ik denk er zelf wel aan maar weet eigenlijk niet wat nu het beste moederbord is voor een dual 8800 gtx.
Budget? Verder is imo SLI ook niet erg nuttig. De snelheidswinst ten opzichte van wat je betaald is niet te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

RoD schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:58:
[...]

Budget? Verder is imo SLI ook niet erg nuttig. De snelheidswinst ten opzichte van wat je betaald is niet te rechtvaardigen.
Budget ok maar daar hoeven sommigen (ik) niet naar te kijken maar goed.
Interessant gegeven voor mij is de vraag of ik dan ook beter geen 5000 euro zal uitgeven aan een killer systeem maar beter 2500 euro en het daar binnen te laten vallen. Voor dit geld heb je een Q6600 + dual 8800 gtx. Ik blijf het moeilijk vinden. Mensen die mij hierover willen/kunnen adviseren vraag ik om mij een pm te sturen.

Ik ben het met je eens wat betreft oudere spellen maar de nieuwe generatie spellen lijken me wel van quadcore en dual setups te profiteren. Neem bijvoorbeeld Crysis. Die wil ik gaan spelen op een hoge resolutie dus je bent het met me eens dat dan een SLI setup wel zin heeft?

Een ander vraag is dan ook of het hier genoemde systeem wel voldoende is voor spellen als Crysis. Wat vinden jullie?

[ Voor 18% gewijzigd door Iken374 op 16-10-2007 15:10 ]

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, het zal vast zin hebben. Maar zoals ik al zei, wat je er voor betaald is gewoon onevenredig hoog. Bovendien zal óók je ubersnelle SLI-setup na een half jaar verouderd (relatief gezien) zijn. Ook al heb je tienduizend euro te besteden, ik zou het nog niet doen.

Maargoed, het is sowieso niet aan de orde omdat het niet in het budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-08 13:27

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Voor de volgende BBG:
Precies zoals nu maar dan;

Kingston CL3 2GB 6400 / Kingston 8500.
Ipv de kale P5K, de P5K-E; veel beter, en maar een beetje duurder.

xXx O+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwil wel zo'n systeempje kopen.
kan dat?
En hoe doe ik dat?

bvd
Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Alles opzoeken en aanklikken bij een webshop?...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:52

Thandor

SilverStreak

De systemen worden niet door Tweakers.net verkocht of iets dergelijks ;). Het is een samenstelling van onderdelen waar men een systeem op kan baseren. Jij moet dus de onderdelen ergens kopen (en evt. laten assembleren) en dan heb je een nieuwe PC :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is de Logitech G9 Laser Muis niet wat?
Op dit moment het technisch hoogstande van Logitech qua 'game muizen'.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:47:
De systemen worden niet door Tweakers.net verkocht of iets dergelijks ;). Het is een samenstelling van onderdelen waar men een systeem op kan baseren. Jij moet dus de onderdelen ergens kopen (en evt. laten assembleren) en dan heb je een nieuwe PC :).
Ah ok.
Dat vermoede ik al.

Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang blijft een dergelijke best buy up to date? Ik wil rond januari/februari een nieuwe pc kopen aan de hand van deze best buy. Maar kan ik dan gewoon uitgaan van deze onderdelen?

Die veranderingen gaan allemaal zo snel en zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:52

Thandor

SilverStreak

In principe kan het een minuut na het publiceren niet meer up-to-date zijn, er komen immers altijd nieuwe onderdelen uit :).

De BBG's worden in ieder geval iedere twee maanden opnieuw geplaatst. Op dat moment wordt er gekeken welke onderdelen courant zijn. In de meeste gevallen kun je prima een BBG van een maand oud aanschaffen. Bepaalde onderdelen kunnen dan 'verouderd' zijn, kwestie van het lijstje even aflopen en bekijken of er nieuwere / betere (zie benchmarks, reviews) onderdelen voorhanden zijn.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-08 13:27

SalimRMAF

SpaceX - 4K

In Januari zal de lijst er ongeveer zo uitzien.

SCHERM: Samsung 226CW
HDD: SAMSUNG 500GB
KAST:
ANTEC 900
MOBO: ASUS/GIGABYTE X48
PROCESSOR: INTEL QUAD/DUO E8400/Q9450
3D: NVIDIA 9800GTX DX10.1 ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

tikkietrugjaap schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:44:
Ik kan het verkeerd hebben maar was de Antec Nine Hundred niet net te klein voor de GeForce 8800 kaarten? Ik las dit in Hardware.info.

Link:http://www.hardware.info/...ooler_Master_en_Chieftec/
Ja, en voor een sli is ie volgens mij helemaal niet geschikt ? heb je daar naar gekeken. Mijn systeem zou worden met een P5N32E-SLi plus met 2x 8800GTX met deze kast maar ik heb al gezien dat de onderste GTX erg op de voeding gaat zitten. Zou een sli opstelling hier nog wel in gaan werken ?

Overigens een goede BBG voor deze maand maar ik zou toch liever een ander mobo kiezen. Hangt natuurlijk wel af van wat je wilt. Ik mijn geval is dat SLi waardoor mijn voorkeur richting de Asus P5N32E-SLi plus gaat (3x x16 pcie met 2x 16lanes en 1x 8lanes. Ik zou ook de meeste andere zooi (muis, keyboard enzo) niet kopen. Zo bespaar je iets voor beter geheugen, mobo en desnoods een extra gts/gtx
Iken374 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:18:
Er zijn een aantal opties maar in mijn ogen is de Sli plus van asus de beste (2x 16lanes en nog een s 1x 8lanes voor een physics ofzo) en vrij betaalbaar ten opzichte van de striker. Ik heb hier in PMG ook al het e.e.a. over gevraagd: Asus P5N32-e SLI+ en Extreme Striker 2x x16 ?. Mijn systeem gaat meer dan 2000,-- kosten :/ lol
Blue-eagle schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:21:
[...]

Goed voorstel !
De LANBox en LANBox lite van thermaltake kunnen een GTX aan maar je kan dan maar 1hdd kwijt en je warmteafvoer is ook niet geweldig. Ik heb er over na zitten denken. Momenteel heb ik een soltek QBIC en daar kreeg ik een rugzak bij :). Ik heb er ook nog geen goed mobo (uATX) bij kunnen vinden.. Maar het kan dus wel. Je zou dan iig een ultra of een gtx erin kunnen prakken want sli gaat dus echt niet.

edit:
ik ben op zoek geweest naar een mATX sli moederboard maar die zijn er dus gewoon niet. Het zou wel passen in de lanbox lite maar dat moet je dat mobo wel kunnen vinden.. maar aangezien de meeste toch zeggen dat een sli opstelling zonde is van het geld rest me de vraag wat een extrem goed mATX gamers boardje is maar das offtopic dus... ik ga wel wat reviews zoeken voor de bbg december

[ Voor 71% gewijzigd door shades op 23-10-2007 21:41 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:57:
In Januari zal de lijst er ongeveer zo uitzien.
...
3D: NVIDIA 9800GTX DX10.1 ;)
Lijkt het interessant om te wachten tot die tijd dat nvidia met hun nieuwe gfx cards op de markt komt? Als ik nu een gamespc aanschaf wil ik sowieso een zeer degelijke kaart en dan wordt dit natuurlijk de 8800gtx. Verdraaid moeilijk kiezen wetende dat een paar maanden nadien de nieuwe generatie kaarten te koop zijn. Waste of money vind ik dan en is het beter nog wat op de tanden bijten :(
Met de opkomende games is optioneel een physics card aan te raden, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:49:

[...]

Met de opkomende games is optioneel een physics card aan te raden, niet?
De nieuwe Unreal Engine 3 heeft iig standaard ondersteuning ingebouwd voor Ageia PhysX kaartjes. Ontwikkelaars hoeven het alleen maar te enablen, dus ik hoop dat er nu echt een sloot games met PhysX ondersteuning komt.

Momenteel is de ondersteuning nogal beperkt ja. Natuurlijk is er Cellfactor, maar da's niet meer dan een veredelde techdemo eigenlijk. Meest recente spel dat gebruik maakt van PhysX is MoH: Airborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shades schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

Overigens een goede BBG voor deze maand maar ik zou toch liever een ander mobo kiezen. Hangt natuurlijk wel af van wat je wilt. Ik mijn geval is dat SLi waardoor mijn voorkeur richting de Asus P5N32E-SLi plus gaat (3x x16 pcie met 2x 16lanes en 1x 8lanes. Ik zou ook de meeste andere zooi (muis, keyboard enzo) niet kopen. Zo bespaar je iets voor beter geheugen, mobo en desnoods een extra gts/gtx
Als je niet direct 2 kaarten in sli/crossfire zet is het totaal overbodig. Je kan beter dat geld besparen en dan als ze weer een nieuwe high end serie lanceren een nieuwe single kaart kopen. Dan heb je altijd de nieuwste technologie en meer dan genoeg prestaties. Daarom is dit bordje gekozen. Verder verbruikt de p35 chip 30 watt in idle minder dan een 680i.

En verder moet de BBG een compleet systeem zijn, dus met tobo muis en scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Voor mensen die een mATX mobo zoeken. Ik kreeg via een hardware reviewer van extremeoverclocking die link: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=900405 met alle goede mATX mobo's

edit
Is het trouwens slim om als een mobo een ati chipset heeft hier een nvidia graka in te prakken. Iets zegt me dat dat elkaar gaat bijten ?

[ Voor 28% gewijzigd door shades op 24-10-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, dat doen ze niet hoor. Tis gewoon een videokaart op een x16 pci-e slot. Dat is geen probleem. Alleen dingen als SLI en crossfire gaat het niet doen(zonder hack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

pfff geen een mATX mobo te vinden met SLi support. Ik ga toch voor de P5N32-E SLi Plus van asus echter schijnt dat board wel een aantal hickups te hebben (bv direct 4Gb in prakken voordat je vista hebt geinstalleerd of dat een je geen 1333fsb c2d erin kan zetten ?).

http://www.newegg.com/Pro...10&SelectedRating=1&Page=

Ik heb op newegg veel van de user reviews gelezen. Zijn er mensen hier met dit board die die problemen herkennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wildfire schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:57:
[...]

Ontwikkelaars hoeven het alleen maar te enablen, dus ik hoop dat er nu echt een sloot games met PhysX ondersteuning komt.
Was het maar zo eenvoudig, er zijn meer afhankelijkheden dan alleen het "enabled" / het zetten van een vinkje natuurlijk. Zeker nu er ook ontwikkelingen zijn om dergelijke berekeningen op de grafische kaart te laten uitvoeren verwacht ik niet dat er echt veel PhysX titels bij gaan komen in de nabije toekomst.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen.