hoeretoeter schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:52:
Sorry maar het is gewoonweg niet zo dat alchemy een goede vervanger is voor wat je mist in vista, dit heb ik dus wel geprobeerd. Alchemy is uiterst instabiel op mijn systeem en zorgde voor een goed aantal extra BSOD's en workload. Daarnaast werkt alchemy uiterst vervelend (mijns inziens) en was de lijst met games ondersteund door alchemy in de eerste instantie echt slecht, hoewel die nu al een heel stuk is uitgebreid was dit vooreerst een lijst van wel 20 games...
Ik heb nooit problemen met Alchemy gehad. Games draaien er goed mee als je ze eenmaal in de lijst van Alchemy hebt toegevoegd. Daarnaast, als een game niet standaard in de lijst staat kun je die zelf toevoegen.
Wat betreft je BSOD's en workload: dan zou ik eens naar je Windows installatie kijken. Die lijkt me dan niet helemaal fris.
Alchemy is gewoon geen goede vervanger voor wat xp uit zichzelf kon.
Het is geen 60 euro waard om er zoveel gezanik van creative bij te krijgen, het is een teleurstelling als je er te veel van verwacht. Daarnaast denk ik dat er alternatieven moeten zijn en die heb ik nog geenszins langs zien komen. Ik zou het nooit meer doen iig, doe er je voordeel mee.
Alternatieven? Zijn er niet, behalve het werken met OpenAL omdat via OpenAL wèl directe hardwaretoegang mogelijk is. Veel nieuwe games gaan dus voortaan gewoon OpenAL gebruiken.
Het is trouwens de schuld van Microsoft dat dit probleem optreedt. Microsoft heeft ervoor gekozen de hele audiostructuur in Vista op z'n kop te gooien waardoor via DirectSound geen directe hardwaretoegang meer mogelijk was - waardoor je dus ook geen EAX meer kon krijgen. Voor games die geen OpenAL bieden heeft Creative dus erg netjes een DS3D->OpenAL wrapper gemaakt. Netjes toch?
Wat gamen betreft blijft een X-Fi een goede keus voor een gamesysteem. Op de meeste high-end bakken gaan toch nieuwerwetse games gedraaidd worden, waarvan het merendeel toch al OpenAL doet. En anders mik je er toch XP op als je perse geen Vista wilt?