[BBG] High-end gamesysteem september 2007

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:47
Voor september ben ik ook weer van de partij, ditmaal wederom met het high-end gamesysteem. Bijster veel is er niet veranderd, maar er zijn wel een aantal zaken geüpgrade en/of vervangen.

Deze zaken zijn:
[list]• Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))

« ipv Corsair CMPSU-520HXEU (520W) »

80 watt meer voor €2 minder, voeding is ook modulair en heeft een heatpipe voor betere afvoering van de hitte.

Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

« ipv GigaByte GA-P35C-DS3R »

Voor twee tientjes minder vrijwel dezelfde functionaliteit, op de twee bankjes voor ddr3-geheugen na, maar ik zal de GigaByte als alternatief erbij vermelden voor mensen die dat nodig vinden.

Corsair TWIN2X2048-6400C4

« ipv Corsair 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL5 »

Een paar euro meer voor CL4-geheugen ipv CL5-geheugen lijkt me een makkelijke keuze voor een systeem waarin alles het liefst zo snel mogelijk is.

GigaByte GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) GV-NX88X768H-RH

« ipv Club3D GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 »

Net zoals de vorige keer: het gaan voor een ander merk scheelt meerdere tientjes, terwijl de videokaart vrijwel precies hetzelfde is, op eventuele extra's na.

Intel Core 2 Duo E6850

« ipv Intel Core 2 Duo E6600 »

Snelste dualcore-processor op het moment, voor toch een schappelijke prijs. Aan de Q6600 is uiteraard ook gedacht, maar voorlopig zijn er letterlijk geen spellen die sneller lopen op vier cores dan op twee cores. Mensen die toch op de al dan niet verre toekomst voorbereid willen zijn kunnen natuurlijk wel voor de Q6600 gaan, aangezien het prijsverschil maar enkele euro's is.

2x Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)

« ipv 2x Samsung SpinPoint T166, 400GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) »

Beste prijs/hoeveelheid-verhouding en het budget laat het ruimschoots toe.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred (ATX, Geen PSU, Zwart, Window)€ 93,25€ 93,25
1Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)€ 105,08€ 105,08
1Corsair TWIN2X2048-6400C4€ 94,76€ 94,76
1Creative Inspire T7900 (7.1, 7x 8W, 24W, Zwart)€ 84,10€ 84,10
1Creative X-Fi XtremeMusic€ 64,-€ 64,-
1GigaByte GeForce 8800 GTX 768 MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) GV-NX88X768H-RH€ 446,99€ 446,99
1Intel Core 2 Duo E6850€ 239,-€ 239,-
1Logitech G15 Gaming Keyboard (USB)€ 58,90€ 58,90
1Logitech MX518 Optical Mouse (USB)€ 37,-€ 37,-
1NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)€ 5,51€ 5,51
1NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)€ 26,80€ 26,80
2Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 92,40€ 184,80
1Samsung Syncmaster 226BW (22", wide, 2ms (GtoG), D-Sub/DVI-D, Zwart)€ 308,40€ 308,40
1Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)€ 37,40€ 37,40
1Sennheiser PC-150 (Stereo, 3.5mm)€ 49,99€ 49,99
1Steelpad Qck€ 6,49€ 6,49
1Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))€ 90,20€ 90,20
ImporterenTotaal€ 1.932,67

Komt u maar met op- en aanmerkingen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02-2023
Komt u maar? oké ik vuur los.
Waarom de Asus P5K P35 en geen GigaByte GA-P35-DS3?
.
.
.
Nou eigelijk valt er niet veel op te schieten, strak samengesteld systeempje! _/-\o_
Zelf zou ik wel eerder de CPU iets "omlaag" gooien en de videokaart iets "omhoog".
C2D E6750 (168,- Picewatch) + MSI VGA GeForce NX8800 Ultra OC Edition (605,- Salland)

Ik zelf kan het niet laten om toch voor de Q6600 te gaan, vind het gewoon cool (slechte woord keuze ;) ) om een Quad te hebben en ik hoop volgen jaar nog wat rekenkracht 'over te houden' als aps en games er wel voor gemaakt worden. So for me:
Q6600
2GB Kingston Hyper-X 900 (beetje OCen)
GigaByte Moederbord GA-P35T-DQ6
MSI NX8800 Ultra OC
Scythe Mine (Infinity past niet in me kast)
Zalman ZM600-HP 600W (ofcourse!)

Nou hoor ik jullie denken, waarom die DQ6 voor 195,-
Het is echt en mega goed bord en over 1 a 2 jaar hoop ik er 4GB high mhz DDR3 in te kunnen gooien. CPU's upgraden ben ik nooit zo'n fan van, mem is makkelijker kan ik wel ergens anders in stoppen. vandaar

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
dual>quad in crysis: darkphoenix in "nieuwe processor aankoop - crysis based!"
verder klokt XFX in de meeste roundups wat harder dan club3D of GigaByte, dus als t merk niet zoveel uitmaakt: XFX would be my choice

offtopic: CSL FAQ
om even specifiek te citeren: "Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd"
wil je ook nog iets vragen of is dit als voorbeeld bedoeld voor n bbg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
TonyTone schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:00:
.
.
.
Nou eigelijk valt er niet veel op te schieten, strak samengesteld systeempje! _/-\o_
Zelf zou ik wel eerder de CPU iets "omlaag" gooien en de videokaart iets "omhoog".
C2D E6750 (168,- Picewatch) + MSI VGA GeForce NX8800 Ultra OC Edition (605,- Salland)

Ik zelf kan het niet laten om toch voor de Q6600 te gaan, vind het gewoon cool (slechte woord keuze ;) ) om een Quad te hebben en ik hoop volgen jaar nog wat rekenkracht 'over te houden' als aps en games er wel voor gemaakt worden. So for me:
Q6600
2GB Kingston Hyper-X 900 (beetje OCen)
GigaByte Moederbord GA-P35T-DQ6
MSI NX8800 Ultra OC
Scythe Mine (Infinity past niet in me kast)
Zalman ZM600-HP 600W (ofcourse!)

Nou hoor ik jullie denken, waarom die DQ6 voor 195,-
Het is echt en mega goed bord en over 1 a 2 jaar hoop ik er 4GB high mhz DDR3 in te kunnen gooien. CPU's upgraden ben ik nooit zo'n fan van, mem is makkelijker kan ik wel ergens anders in stoppen. vandaar
Ik neem aan dat dat hyperx geheugen DDR3 is? In het p35t model kan alleen ddr3 en geen ddr2.
Je zou ook de p35-ds3r kunnen nummen die heeft 2 ddr3 slots en 4 ddr2 slots volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Hahn schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:27:

Voor september ben ik ook weer van de partij, ditmaal wederom met het high-end gamesysteem. Bijster veel is er niet veranderd, maar er zijn wel een aantal zaken geüpgrade en/of vervangen.

Deze zaken zijn:

[...]

« ipv Corsair 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL5 »

Een paar euro meer voor CL4-geheugen ipv CL5-geheugen lijkt me een makkelijke keuze voor een systeem waarin alles het liefst zo snel mogelijk is.
Als je toch bezig bent een paar Euro meer uit te geven voor een lagere CAS latency, ga dan voor Crucial Ballistix PC2-5300. Bij Komplett betaal je € 95 voor 2x1GB met een standaard CAS van 3.

Bovendien komt de geheugenkloksnelheid van 333MHz (DDR2-667) overeen met de FSB van de E6850 en er zijn weinig modules die even ver overgeklokt kunnen worden, indien gewenst.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

De GigaByte GA-P35C-DS3R heeft toch een ICH9R en een P5K (non-Deluxe) een ICH9 ? De Deluxe versies hebben dan wel weer een ICH9R. Misschien wel expliciet vermelden daar de ICH9 non-R geen hw. RAID 5 ondersteunt.

Misschien is het ook een idee om de Asus 8800gtx te nemen, daar er ook voor een Asus mobo gekozen is. Qua compabiliteit maakt het natuurlijk niets uit, maar als je problemen hebt is het wel fijn dat fabrikant A dan niet naar fabrikant B kan wijzen. Qua prijs maakt het volgens mij weinig uit.

De extra's die je bij highend graka's krijgt zijn over het algemeen best fors, vaak een A-Game, een B-game en een stukje betaalde software (b.v. 3DMark / PowerDVD). Zou een rol kunnen spelen als merk A flut meelevert en merk B leuk spul ... Misschien leuk om ook te vermelden, eventueel met een alternatief + software ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mr Alfabet schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 02:21:
dual>quad in crysis: darkphoenix in "nieuwe processor aankoop - crysis based!"
verder klokt XFX in de meeste roundups wat harder dan club3D of GigaByte, dus als t merk niet zoveel uitmaakt: XFX would be my choice

offtopic: CSL FAQ
om even specifiek te citeren: "Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd"
wil je ook nog iets vragen of is dit als voorbeeld bedoeld voor n bbg?
offtopic:
Het is gebruikelijk dat leden van de redactie een voorstel voor de nieuwe BBG in CSL plaatsen. Zo kunnen eventueel opmerkingen verwerkt worden in de definitieve versie van de BBG die binnenkort weer verschijnt :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SKiLLa schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:48:

Misschien is het ook een idee om de Asus 8800gtx te nemen, daar er ook voor een Asus mobo gekozen is. Qua compabiliteit maakt het natuurlijk niets uit, maar als je problemen hebt is het wel fijn dat fabrikant A dan niet naar fabrikant B kan wijzen. Qua prijs maakt het volgens mij weinig uit.
Wat heeft dat voor zin? Beide keren zal er een RMA gedaan moeten worden. Of dat nou Asus is of Gigabyte boeit totaal niet. Wellicht dat een van de twee qua service hoger aangeschreven staat... Daar zou je eventueel je keuze nog op kunnen baseren, maar verder is er gewoon geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-08 23:49

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Waarom niet deze monitor, is praktisch het zelfde en scheeld wat in de centen

L226WTQ-SF

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
TonyTone schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:00:
Ja dit wil ik ook wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De asus P5k P35 ondersteund pas Raid bij de Deluxe series en niet bij de standaard uitgeklede versie voor zover ik heb gezien. Dus als je de Samsung in Raid wil gaan draaien wat voor snelheid/performance voor games alleen maar ten behoeve zal komen, dan wil dat niet bij het huidige configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:45:
[...]

Ja dit wil ik ook wel weten.
Dat komt omdat BBG's een farce zijn. De mods bepalen welke merken er in komen. Blijkbaar zijn ze Asus fan. Dit gebeurde vorige keer ook al. Verwijderd in "[BBG] Workstation juli 2007"

Voor goeie raid heb je de ICH9R controller nodig. Die zit niet op de P5K en niet op de DS3. Wil je raid draaien op de asus moet je dat via een extern bracket doen. Jawel, je hebt dan buiten je kast een hd liggen.

Neem de DS3R. Die is veel goedkoper dan de P5K-E en bied wel de ICH9R chipset. Verder wil ik opmerken dat de DS3 ook veel koelerblijft dan de P5K.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is he mischien een idee om een 3e HD dr in te stoppen?
Raid 5 is toch iets veiliger en dat zonder veel presatie in te leveren.

3x320 is nu ook niet meer zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:46:

Met intel raid op de ICH9R kan je op de zelfde hardeschijven meerdere raid levels draaien. Ergo,
2HD's met een deel in raid 1 en een deel in raid 0. Snelheid en veiligheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 16:40
Is het niet eens tijd om te gaan denken over een physics-kaart, dat is toch wel ultiem voor de echte gamer. Of denk ik nu iets te ver vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:43:
[...]

Dat komt omdat BBG's een farce zijn. De mods bepalen welke merken er in komen. Blijkbaar zijn ze Asus fan. Dit gebeurde vorige keer ook al. Verwijderd in "[BBG] Workstation juli 2007"
Heb je ook nog een goede onderbouwing voor je flame/troll? :?
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:46:

Lijkt mij een beetje overkill. Belangrijke bestanden kun je imo wel backuppen op dvd/usb-stick oid. Raid5 past niet echt bij deze doelgroep, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:21:
[...]

Heb je ook nog een goede onderbouwing voor je flame/troll? :?
Het zonder goeie reden nemen van Asus zie je hier en ook in die link. Misschien invervolg ff klikken en beter lezen
[...]

Lijkt mij een beetje overkill. Belangrijke bestanden kun je imo wel backuppen op dvd/usb-stick oid. Raid5 past niet echt bij deze doelgroep, imo.
Ik vind raid 5 idd niet bij een Game systeem passen.
SaphuA schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:17:
Is het niet eens tijd om te gaan denken over een physics-kaart, dat is toch wel ultiem voor de echte gamer. Of denk ik nu iets te ver vooruit?
En welke games ondersteunen die kaart? Niets tot nauwlijks. Zeker met de toekomstige ontwikkeling van havock welke dat op de videokaart gaat doen. Is het imho totaal overbodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:54:
[...]

Het zonder goeie reden nemen van Asus zie je hier en ook in die link. Misschien invervolg ff klikken en beter lezen
Jij postte letterlijk 'of ben je soms een asus-fanboy? :r ' en dát is een troll en daar werd op gemodereerd. Dat heeft niks te maken met voorkeur voor merken van de BBG-makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:56:
[...]
Jij postte letterlijk 'of ben je soms een asus-fanboy? :r' en dát is een troll en daar werd op gemodereerd. Dat heeft niks te maken met voorkeur voor merken van de BBG-makers.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat de bbg's een farce zijn omdat de BBG-makers toch hun eigen merk kiezen en totaal niet luisteren naar andere mensen. Dat zie je duidelijk in de thread. Net zo als in de BBG high end gamesysteem van vorige keer. Moesten er +/- 15-20 mensen zeggen dat de Gigabyte een betere keuze was voor dat deze er in werd gezet. Met dit alles op het oog vind ik de BBG's een farce. Zeker met het oog op de nieuwe CSL regels waarbij de BBG's een centralere plaats voor discussie zouden in nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vraag me af waarom je precies mijn topic uitkiest om daar zo'n punt van te gaan zitten maken, want ik vind dat ik toch wel vrij meegaand ben wat betreft suggesties en opmerkingen op de BBG-systemen die ik heb gemaakt.

edit:
Ah ja, ga nog maar wat aannames maken over zaken waar je totaal niks van weet :z Alsof jij precies weet wat we achter de schermen klaar hebben staan. Dat er niet op alles gereageerd wordt (of niet gelijk) betekent niet dat het niet meegenomen wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door Hahn op 27-08-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:01:
Ik vraag me af waarom je precies mijn topic uitkiest om daar zo'n punt van te gaan zitten maken, want ik vind dat ik toch wel vrij meegaand ben wat betreft suggesties en opmerkingen op de BBG-systemen die ik heb gemaakt.
Omdat ik dat niet vind. Zo simpel werkt het, als je dat erg vind heb je pech. Normaal laat ik de BBG's totaal met rust omdat er naar mijn mening slecht word geluisterd. Maar door de nieuwe regels van CSL ben ik gedwongen om systeem te bespreken in de desbetrevende BBG.
Hahn schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:01:
edit:
Ah ja, ga nog maar wat aannames maken over zaken waar je totaal niks van weet :z Alsof jij precies weet wat we achter de schermen klaar hebben staan. Dat er niet op alles gereageerd wordt (of niet gelijk) betekent niet dat het niet meegenomen wordt.
Wat jullie achter de schermen hebben staan heb ik niets mee te maken. Ik leef in het nu en nu is er alleen deze manier die CSL toe laat. Verder als je wat zegt word het dus niet mee genomen. Zie hier.
Ralph Smeets in "[BBG] Basissysteem juli 2007"
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2007

Er werd totaal geen melding van gegeven. BBG = farce.\

@nu hier onder: Ik verdedig mij tegen de aanvallen die op mij gericht waren. Kan er ook niets aan doen dat ik al een keer eerder geprobeerd heb aan te kaarten maar weer niemand vond die echt naar me luisterde.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik wil je vriendelijk verzoeken om je heil ergens aan te gaan zoeken, maak bijvoorbeeld een topic in FA aan als je vindt dat er wat schort aan de BBG's. Dit topic is bedoeld voor suggesties voor de aankomende BBG en het enige wat jij nu doet is steen en been klagen over dat 'de BBG's een farce zijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

@Reinman: misschien moet je argumenten dan beter onderbouwen & formuleren, mijn ervaring is namelijk dat er weldegelijk naar serieuze feedback geluisterd wordt. En klagen over T.net kan in een andere GoT categorie :+
Wat heeft dat voor zin? Beide keren zal er een RMA gedaan moeten worden. Of dat nou Asus is of Gigabyte boeit totaal niet. Wellicht dat een van de twee qua service hoger aangeschreven staat... Daar zou je eventueel je keuze nog op kunnen baseren, maar verder is er gewoon geen verschil.
Ik denk dat het weldegelijk voordelen kan hebben, zie m'n genoemde voorbeeld. Onderdelen van het zelfde merk hebben vaak minder 'compatibiliteits' problemen dan componenten van verschillende merken. Je kan er gewoon problemen mee voorkomen, zowel technisch alswel juridisch (RMA verschil b.v.). Uiteraard is het een erg secundaire afweging (prijs, performance, kwaliteit, extra's komen ervoor), maar het kan weldegelijk een verstandige keuze zijn bij 2 gelijkwaardige producten, onder het mom van "liever voorkomen dan genezen". Welk merk is me verder om het even ;)

EDIT: Trouwens, waarom is RAID5 support niet handig in een gamesysteem ? Als je toch zoveel geld gaat uitgeven, is het wel handig om een dergelijke future-proof feature te hebben. Kun je er over 2 jaar altijd nog een fileserver van maken ... Hw RAID5 met 3 HDDs is nog altijd sneller dan zonder RAID ...

[ Voor 12% gewijzigd door SKiLLa op 27-08-2007 19:39 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02-2023
Nickkok schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:39:
[...]
Ik neem aan dat dat hyperx geheugen DDR3 is? In het p35t model kan alleen ddr3 en geen ddr2.
Je zou ook de p35-ds3r kunnen nummen die heeft 2 ddr3 slots en 4 ddr2 slots volgens mij.
|:( Oeps ik dacht even dat de T stond voor "two soorts DDR" (ofzo)
Ik was in de war met de P35C-DS3R. (Grappig, jij vergat de C weer ;) )

Asus mobo + Asus video kaart zou ik echt niet veel aandacht geven zelf. Zo blijf je aan de gang en heb je nooit de snelste spullen voor het minst geld.
Asus 8800 GTX is bij meeste winkels 50,- duurder dan MSI, Gigabyte ect.
(Je kan trouwens ook Gigabyte Mobo+ 8800 nemen :P )

Raid 5 is natuurlijk mooi, maar opzich voor een game PC geen hoge prio.

Oja, Hahn die kast die je uitgekozen hebt is echt :9~ :9~ :9~
Ik heb geen nieuwe kast nodig, maar denk er nu wel over om hem to kopen.

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SKiLLa schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:31:

EDIT: Trouwens, waarom is RAID5 support niet handig in een gamesysteem ? Als je toch zoveel geld gaat uitgeven, is het wel handig om een dergelijke future-proof feature te hebben. Kun je er over 2 jaar altijd nog een fileserver van maken ... Hw RAID5 met 3 HDDs is nog altijd sneller dan zonder RAID ...
"Niet handig" is natuurlijk ook weer niet zo. Als het niks/weinig meer kost is extra features natuurlijk nooit weg. Maar iets om rekening mee te houden is het imo niet. Zo kun je overal wel rekening mee gaan houden. Mocht er nog ruimte in het budget zijn kan het wel overwogen worden, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Laatst online: 17-08 08:53
Ik kan het verkeerd hebben maar was de Antec Nine Hundred niet net te klein voor de GeForce 8800 kaarten? Ik las dit in Hardware.info.

Link:http://www.hardware.info/...ooler_Master_en_Chieftec/

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:44:
Ik kan het verkeerd hebben maar was de Antec Nine Hundred niet net te klein voor de GeForce 8800 kaarten? Ik las dit in Hardware.info.

Link:http://www.hardware.info/...ooler_Master_en_Chieftec/
Ik zie wat je bedoeld, de ventilatorbracket achter de hdd's moet weggehaald worden. Kleine oneffenheid idd, maar geen groot probleem, hoop ik. Heb net 't BBG systeem bijna praktisch zoals 't hier vermeld staat besteld, dus ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Is het misschien ook een leuk idee om een gamesysteem van 1200-1500 in de BBG te zetten aangezien niet iedereen 2000 euro overheeft voor een compleet nieuw systeem. Hiermee kan je ook de mensen die de helft van het budget hebben tevreden houden. Dit ook met het oog op de nieuwe CSL waar je niet meer vragen mag stellen over een door jou samengesteld systeem

Verder: DDR3 geheugen is nu volgens mij nog vrij "kansloos" in vergelijking met goed DDR2 geheugen. Zeker ook prijs/prestatie wise. Is het nodig om dit al mee te nemen voor het moederbord?
Met dit budget, is het dan ook misschien handig om 4GB geheugen te nemen?

als je toch een diskettedrive neemt, kan je dan niet net zo goed een nemen met een cardreader (SD, XD etc) bijv http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=BFF%2357. Of valt dit buiten de gaming scope

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

thewizard2006 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:56:
Is het misschien ook een leuk idee om een gamesysteem van 1200-1500 in de BBG te zetten aangezien niet iedereen 2000 euro overheeft voor een compleet nieuw systeem. Hiermee kan je ook de mensen die de helft van het budget hebben tevreden houden. Dit ook met het oog op de nieuwe CSL waar je niet meer vragen mag stellen over een door jou samengesteld systeem

Verder: DDR3 geheugen is nu volgens mij nog vrij "kansloos" in vergelijking met goed DDR2 geheugen. Zeker ook prijs/prestatie wise. Is het nodig om dit al mee te nemen voor het moederbord?
Met dit budget, is het dan ook misschien handig om 4GB geheugen te nemen?

als je toch een diskettedrive neemt, kan je dan niet net zo goed een nemen met een cardreader (SD, XD etc) bijv http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=BFF%2357. Of valt dit buiten de gaming scope
Kan je toch kijken naar het multimedia systeempje, moet je alleen een paar aanpassingen op verrichten en je hebt een lekkere computer draaien :)
XTREEMRaGE schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:54:
Waarom niet deze monitor, is praktisch het zelfde en scheeld wat in de centen

L226WTQ-SF
pricewatch: LG L226WTQ-SF (22", Wide, 2ms, D-Sub/DVI, Zwart/Zilver)
Maar een paar user reviews zijn er ffs en op google is ook niet veel te vinden :/

Is het product zo onbekend of gewoon slecht? ;x
Als ik de got forum moet geloven is het een waardige tegenstander van de samsung 226, maar ik kan helaas niet veel meer vinden over dit product.

[ Voor 24% gewijzigd door XTREEMRaGE op 28-08-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch voor de Steelpad QcK+ gaan(pricewatch: Steelpad Qck+) deze is maar een paar euro duurder, maar hij is wel groter.

Het is namelijk best wel irritant als je tijdens het gamen opeens aan het einde van je muismat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Laatst online: 01-08 03:07
RoD schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:57:
[...]

"Niet handig" is natuurlijk ook weer niet zo. Als het niks/weinig meer kost is extra features natuurlijk nooit weg. Maar iets om rekening mee te houden is het imo niet. Zo kun je overal wel rekening mee gaan houden. Mocht er nog ruimte in het budget zijn kan het wel overwogen worden, vind ik.
we hebben t hier wel over een _game_ systeem. uiteraard moeten tweakers die hun systeem op deze aanbevelingen baseren er hun eigen spin aan geven, maar een raid5 is totaal niet van toepassing bij gaming, en de 70 euro voor een extra hdd kan IMO beter ergens anders in gestoken kunnen worden. (heck, voor die 70E heb je bijna een waterkoelingsysteem; overclocken iets waar "gamers" zich vaker in interesseren dan in dataveiligheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
SaphuA schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 08:52:
[...]

Misschien toch maar voor een andere case gaan, of gaat het maar om een kleine ingreep?
Het is alleen een plastic omhulsel voor een extra casefan in de kast. Deze kun je er makkelijk afklikken.

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Weer mooi werk Hahn, prachtig! :)

Het enige dat op te merken valt is de keuze voor de P5K. Er is vrijwel geen prijsverschil tussen de Gigabyte GA-P35-DS3R en de P5K, dus dat laten we buiten beschouwing.
De P5K heeft ten eerste minder effectieve koeling, zie ook de temperatuurmetingen bij HKEPC (linkje). Ten tweede heeft de P35-DS3R de betere ICH9R southbridge, waar de P5K de mindere ICH9 southbridge heeft. De Gigabyte GA-P35-DS3R is dus in mijn ogen de betere optie. Al dan niet in de P35C variant, die maar enkele euro's duurder is dan zijn non-combo broer.

Hier is een overzicht van alle P35 moederborden, daar zie je dat de DS3R een ICH9R heeft en de P5K een ICH9.

Hier zijn de temperatuursmetingen van HKEPC tussen de P35-DS3R en de P5K (Chinees, maar kijk bij de afbeeldingen)

[ Voor 6% gewijzigd door Limit-NL op 30-08-2007 13:27 ]

• Hahn
Dat het moederbord een punt van discussie is is onderhand wel duidelijk :P Aan de hand van de populariteit van de P5K en het prijsverschil had ik die gekozen, maar als erdoor op achteruit gegaan wordt is de keuze natuurlijk snel gemaakt.

Als mensen nog commentaar hebben op andere zaken dan hoor ik dat graag :)

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Hahn schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:22:

Klik ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

waarom een ultra low-end p35 bord in een high end systeem? Zoals iedereen eigenlijk al heeft gezegt is gigabyte zoiezo veel koeler dan Asus. Bij overclocken kun je ook veel profijt halen uit het feit dat hij koeler is dus waarom wel letten op goede overclock mogelijkheden bij CPU en GPU en niet bij het mobo?

Zelf zou ik gaan voor de Gigabyte p35 DS4R (prijs kwaliteit gezien het best bord op dit moment). Maar als dit niet in het budget past zou ik kiezen voor de p35 DS3R is koeler, sneller en heeft een betere onboard geluidchip.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:53:
waarom een ultra low-end p35 bord in een high end systeem?
Sinds wanneer is een bord van 115 euro ultra low-end? Zodra je een P35-bord hebt is het niet echt low-end meer.

[ Voor 11% gewijzigd door PowerUp op 30-08-2007 17:19 ]

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

PowerUp schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:12:
[...]

Sinds wanneer is een bord van 115 euro ultra low-end?
Als je naar prijs gaat kijken voor low-end/high-end zit je verkeerd :P
Hahn schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:22:
Dat het moederbord een punt van discussie is is onderhand wel duidelijk :P Aan de hand van de populariteit van de P5K en het prijsverschil had ik die gekozen, maar als erdoor op achteruit gegaan wordt is de keuze natuurlijk snel gemaakt.

Nou ik had nog vragen over de monitor :P.
Ik heb al eerder gevraagd waarom er voor de Samsung 226bw is gekozen als LG L226WTQ-SF dezelfde specificaties heeft en 2 tientjes goedkoper. Kan je dat geld weer voor wat anders gebruiken?

Als ik zo naar de user reviews kijk op deze forum en google (nog geen echt review gevonden), spreken ze vol lof over de lg scherm. Die niet minder presteert...als ik hun moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik weet niet of een high-end gamesysteem ook een overclocksysteem moet zijn, maar het geselecteerde geheugen is PC6400 CAS4 (800MHz). Voor twee euro meer heb je PC5300 CAS3 (667MHz). Voordeel daarmee is dat het geheugen dan synchroon loopt en een lagere CAS latency heeft. Het verschil tussen 667MHz en 800MHZ is kleiner ten opzichte van het verschil tussen CAS 4 en CAS 3. Met andere woorden: PC5400C3 zou meer voordeel moeten geven dan PC6400C4.

Link naar Crucial Ballistix Pricewatch.
Link naar Crucial Ballistix Website

Verder zou ik persoonlijk vanwege de garantie van 5 jaar, Seagate schijven nemen. Daarnaast sluit ik me aan bij de eerder genoemde argumenten betreft de Gigabyte GA-P35-DS3R.

[ Voor 19% gewijzigd door BounceMeister op 31-08-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:04:
Ik weet niet of een high-end gamesysteem ook een overclocksysteem moet zijn, maar het geselecteerde geheugen is PC6400 CAS4 (800MHz). Voor twee euro meer heb je PC5300 CAS3 (667MHz). Voordeel daarmee is dat het geheugen dan synchroon loopt en een lagere CAS latency heeft. Het verschil tussen 667MHz en 800MHZ is kleiner ten opzichte van het verschil tussen CAS 4 en CAS 3. Met andere woorden: PC5400C3 zou meer voordeel moeten geven dan PC6400C4.

Verder zou ik persoonlijk vanwege de garantie van 5 jaar, Seagate schijven nemen. Daarnaast sluit ik me aan bij de eerder genoemde argumenten betreft de Gigabyte GA-P35-DS3R.
Met de high end aircooler die er opzit is het natuurlijk appeltje eitje om te overclocken. Verder helpt een lagere cas niet echt bij intel vanwege de cache op de geheugen controler. Hogere clocksnelheid met een geheugen divider helpt wel iets(2:3 was het snelst, zoek maar es op GoT iemand had er tests mee gedaan), zei het ook maar heel weinig. Ik denk daarom dat je niet veel winst haalt door het switchen van het geheugen en veel meer wint door te overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
BounceMeister schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:04:

Zie r00n in "[BBG] High-end gamesysteem september 200..." ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:44:

Verder helpt een lagere cas niet echt bij intel vanwege de cache op de geheugen controler. Hogere clocksnelheid met een geheugen divider helpt wel iets(2:3 was het snelst, zoek maar es op GoT iemand had er tests mee gedaan), zei het ook maar heel weinig. Ik denk daarom dat je niet veel winst haalt door het switchen van het geheugen en veel meer wint door te overclocken.
En laat Crucial Ballistix nou gigantisch goed overklokken dankzij de D9GMH-chips en het feit dat de modules door Micron zelf worden geproduceerd (Crucial is van Micron). Ik geef die tip niet voor niets...

• Lagere CAS latency
• Standaard synchroon met de FSB
• Is vrijwel altijd compatible
• Is beter overklokbaar
• Én goedkoper...

Crucial is in dit geval gewoon de betere keuze. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rone op 31-08-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00n schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:25:

[...]

En laat Crucial Ballistix nou gigantisch goed overklokken dankzij de D9GMH-chips en het feit dat de modules door Micron zelf worden geproduceerd (Crucial is van Micron). Ik geef die tip niet voor niets...

• Lagere CAS latency
• Standaard synchroon met de FSB
• Is vrijwel altijd compatible
• Is beter overklokbaar
• Én goedkoper...

Crucial is in dit geval gewoon de betere keuze. :)
Jah, ben zelf niet zo van geheugen overclocken. In dit geval is het zeker wel een goed idee om deze chips te nemen. Heb inderdaad van die chipjes gehoord en hun leet overclock vermogen.

Maar nogsteeds blijven mijn punten staan dat synchroon met lagere cash, niet perdefinitie sneller is dan hogere clock met 2:3 devider. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 195% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Is het niet handiger eerst nog even voor DirectX9 te gaan met een ATI X1900XT en 200+ euro in de zak te houden? Om nou gelijk de eerste generatie Dx10 te kopen, terwijl binnekort al 10.1 komt (voor het idee lekkerder) en dus ook een 'betere' Dx10 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een X1900XT stop je niet in een high-end game-pc. Het gaat niet alleen om DX10, die 8800GTX is ook gewoon veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
SaphuA schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:08:
Tegen de tijd dat DX10.1 geaccepteerd wordt door zowel de consument als de ontwikkelaar zijn we als het een beetje meezit zo'n 3 jaar verder. Om dus nu geld te sparen met de videokaart zodat je dan een betere kan kopen zou een beetje zonde zijn, niet?
Ik zou eerder zeggen bespaar nu veel geld en haal over een/twee jaar, wanneer DirectX10 ook goed wordt gebruikt een hele puike Dx10 kaart, waarschijnlijk voor minder dan nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:10:
[...]
Ik zou eerder zeggen bespaar nu veel geld en haal over een/twee jaar, wanneer DirectX10 ook goed wordt gebruikt een hele puike Dx10 kaart, waarschijnlijk voor minder dan nu :P
En tot die tijd moet je dus met minder doen? Je moet gewoon op het moment dat je koopt het beste voor je geld kiezen en niet pas over 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:12:
[...]

En tot die tijd moet je dus met minder doen? Je moet gewoon op het moment dat je koopt het beste voor je geld kiezen en niet pas over 2 jaar.
Minder, minder...
Ik denk dat je alle huidige games prima kunt gaan spelen zolang je niet 1600x1200+ gaat. En daar heb je op de meeste schermpjes toch niks aan.

Maar het punt is duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:12:
[...]

Sinds wanneer is een bord van 115 euro ultra low-end? Zodra je een P35-bord hebt is het niet echt low-end meer.
Lezen blijft moeilijk he :P er staat letterlijk voor een P35 chipset low-end!!! Daarmee wil ik dus zeggen dat in een high-end systeem een high-end mobo moet en geen low end P35 bordje. De DS3 is namelijk voor een P35 based bord low-end....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:29:
[...]

Lezen blijft moeilijk he :P er staat letterlijk voor een P35 chipset low-end!!! Daarmee wil ik dus zeggen dat in een high-end systeem een high-end mobo moet en geen low end P35 bordje. De DS3 is namelijk voor een P35 based bord low-end....
Volgens jouw moet er dus een 200euro moederbord in om dat? De DS3R is ook maar 110/120 euro. Maar dat bord bied alles wat nodig is. Goeie raid controller, energy zuinig, koel, goeie mogelijkheden tot overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg niet dat je er meteen een D6Q in moet gooien maar een mooie P35 DS4R is zeker de moeite waard.

Ten eerste blijft hij een stuk koeler (dankzij de heatpipes) zodat overclocken absoluut beter gaat.

Ten tweede is hij iets completer uitgerust (denk aan aansluitingen). Zo heeft de DS4R 3 firewire aansluitingen en de DS3 geen. Ook heeft de DS4 2*pci-e *16 terwijl de DS3 er maar eentje heeft.

Ten derde heeft hij de DS3R slechts een Virtual DualBIOS terwijl de DS4R DualBIOS Plus heeft. Dit wil zeggen dat als je een bios update doet maar 1 bioschip geupdate wordt en de andere dient als reserve mocht de update mislukken. Zo is het bijna onmogelijk je mobo te verknallen vanwege een mislukte bios update. Kortom in mijn ogen een prima extra feature.

Ten vierde is de DS4R 'maar' 30 euro duurder aangezien hij ongeveer 140-150 euro kost. En voor die 30 euro ga je meteen toch een stuk vooruit qua overclock potentieel.

Als je al deze punten bekijkt is het toch zeker de moeite waard om voor 3 tientjes meer een DS4R aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat de infinity zon hoge overclock toelaat wat de DS3R niet zou toelaten. Ook is de mega koelblok van de DS4 vervangen door een kleinere, maar nog wel met heatpipes(rev 1.1). IMHO bied de DS4 niet zo gek veel extra, firewire, de bios.(je vergeet dat virtualbios ongeveer het zelfde doet).

De gemiddelde DS3R kost 115,- en de DS4 kost 150,-. Toch om wel die features te krijgen kan je ook kijken naar de DSP. Dit is eigenlijk een DS4 zonder fancypants heatpipe koeler. Deze kost 130,-.
Zie ook hier voor het overzicht:
\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 2

De vraag is hoeveel geld wil je neerleggen voor wat kleine extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 09:20
Waarom nog een aparte geluidskaart. Het geluid om de moederborden zijn nu fantastisch, ... of maakt het erg veel uit kwa CPU belasting?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

honey schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:06:
Waarom nog een aparte geluidskaart. Het geluid om de moederborden zijn nu fantastisch, ... of maakt het erg veel uit kwa CPU belasting?
Qua cpu-belasting maakt het weinig uit, maar ik ben het er niet mee eens dat onboard sound fantastisch geluid geeft. Het geluid is vrij degelijk, maar voor echt goed geluid heb ik toch liever een aparte geluidskaart. In combinatie met een leuk speakersetje kan dat bij een game met goede geluidseffecten zeker toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 17-08 09:20
De Gigabyte P35 MB hebben bijvoorbeeld:
  • ALC889A with DTS Connect Enables a Superior Audio Experience
  • Excellent Audio Performance
  • High-performance DAC(Digital-Analog Converter) with 106 dB Signal-to-Noise ratio playback quality, designed especially for Windows Vista Premium PCs.
  • Blu-ray/HD DVD Full Rate Audio Support
  • The ALC889A enables high quality Full Rate Lossless Audio for content protected media and support for both Blu-ray and HD DVD formats for an exhilarating home theater entertainment experience.
  • 7.1+2 Channel High Definition Output
  • The ALC889A provides support for 7.1 sound playback, plus 2 channels of independent stereo sound output (multiple streaming) through the front panel stereo outputs.
  • Delivering the finest cinematic surround sound effects, the GA-P35-DQ6 / GA-P35T-DQ6 / GA-P35-DS4 are integrated with DTS Connect functionality for the ultimate PC entertainment experience.
Dit lijkt op papier toch heel goed, is een losse geluidskaart zoveel beter dan?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het laatste HWI magazine is deze ALC889A superieur te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Met bovenstaanden. Onboard geluid lijkt me ook meer dan voldoende (zeker als je inderdaad kijkt naar de chips op de gigabyte P35 bordjes, zouden zeer goed zijn), en een aparte geluidskaart lijkt me de meerprijs niet waard (zeker als je ook maar een budget boxensetje hebt).
Diegenen die het wel een verschil vinden dat de moeite waard is wil ik wel eens zien bij een blinde test :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
De genoemde Soundblaster X-Fi heeft hardwareversnelling en speciale effecten zoals o.a. EAX. In een high-end gamesysteem zou ik deze kaart zeker wel aanbevelen. Voor zes tientjes een hoop lol..

edit:
linkje:
http://www.soundblaster.c...Features-and-Benefits.asp

[ Voor 22% gewijzigd door BounceMeister op 03-09-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

BounceMeister schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:19:
De genoemde Soundblaster X-Fi heeft hardwareversnelling en speciale effecten zoals o.a. EAX. In een high-end gamesysteem zou ik deze kaart zeker wel aanbevelen. Voor zes tientjes een hoop lol..

edit:
linkje:
http://www.soundblaster.c...Features-and-Benefits.asp
lol @ link.
Maar als de mb geen onboard geluid had zo ik het ook aanbevelen, maar dat maakt in dit geval niet al te veel uit (Als je hem neemt of niet). Dit ligt meer aan je zelf en of het voor jou uitmaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 18-08 16:35
Die onboard Realtek ALC889 chip klinkt leuk voor een HTPC met z'n DTS connect en Blue Ray support, maar ondersteund deze wel EAX 2/3/4 enzo? Lijkt me vrij crusiaal voor een game pc.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
er zal wel een reden voor zijn, maar waarom wordt er nooit geopteerd voor de
Q6? (vraag dit even omdat ik min PC vrij gelijk aan de BBG samen stel :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-08 07:13
mooi systeempje, op de videokaart na iets wat er lijkt op dat van mij, nu zo'n andere halve maand oud.

Het enige wat ik een beetje kut vind zijn de SATA connectors op de samsung schijven, die houden niet echt goed vast aan de SATA kabels die bij het GA-P35 mobo zitten. Ik heb ze vast moeten plakken :P

En goed overclocken valt een beetje tegen op het mobo, ofja het mobo kan het makkelijk aan, maar het instellen is nogal kut. In de bios kun je weinig echt handmatig instellen en dat vind ik toch wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:21
StraightOn.NL schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:53:
mooi systeempje, op de videokaart na iets wat er lijkt op dat van mij, nu zo'n andere halve maand oud.

Het enige wat ik een beetje kut vind zijn de SATA connectors op de samsung schijven, die houden niet echt goed vast aan de SATA kabels die bij het GA-P35 mobo zitten. Ik heb ze vast moeten plakken :P

En goed overclocken valt een beetje tegen op het mobo, ofja het mobo kan het makkelijk aan, maar het instellen is nogal kut. In de bios kun je weinig echt handmatig instellen en dat vind ik toch wel jammer
Gigabyte kennende moet je eerst iets van Ctrl + F1 ofzo indrukken voordat je de advanced opties krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Is het niet verantwoorder om voor een E6750 te gaan? Uiteindelijk is ie wel 70EUR goedkoper en
zo veel verschil zit er niet op he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het is het high-end gamesysteem en het systeem dat ik voorstel zit al dik onder het gegeven budget en nu wil iedereen ineens op alle mogelijke manieren geld gaan besparen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Nja dat ook niet maar voor die .36 MHz zoveel neertellen, terwijl de benches weinig verschil tonen :p
Dan kan je dat weer elders bijpompen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Laatst online: 29-11-2024
*sorry om te beginnen over het moederbord, maar als niet voor een losse geluidskaart wordt gekozen heeft de P35-DS3R een optische uitgang en de P5K niet (beiden wel coaxiaal/cinch). Voor mij was dit de reden om de DS3R te nemen [lui]ligt al een optische kabel[/lui].

offtopic: vanavond lekker in elkaar knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 98% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:28:
Het is het high-end gamesysteem en het systeem dat ik voorstel zit al dik onder het gegeven budget en nu wil iedereen ineens op alle mogelijke manieren geld gaan besparen? 8)7
Haha, misschien kunnen ze dat bespaarde geld investeren in een WD Raptor harddisk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Of ipv de E6850 en 2 Gig RAM een E6750 en 4Gig RAM?

Nuja maar een optie (ben ook nog aan het twijfelen hoor :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:35:
Volgens het laatste HWI magazine is deze ALC889A superieur te noemen :)
in vergelijking met?

The number one enemy of progress is question

• BounceMeister
  • Niet online
sparda schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:56:
Of ipv de E6850 en 2 Gig RAM een E6750 en 4Gig RAM?

Nuja maar een optie (ben ook nog aan het twijfelen hoor :p)
Als je er Vista 64-bit op gaat zetten zeker het overwegen waard. De cpu is dan 10% langzamer, maar je hebt twee keer zoveel geheugen. Ervaring met oudere systemen leert dat meer geheugen altijd beter werkte dan een *iets* snellere cpu. Maar dat kwam doordat er dan nieuwe programma's waren die echt voordeel hadden bij meer geheugen. Of dat momenteel met 4Gb ook al zo is, zal van het programma afhangen (of van meerdere programma's tegelijkertijd).
Om geheugenproblemen te voorkomen bij een toekomstige upgrade, zou het wel handig zijn om nu al vier exact dezelfde dimmen te plaatsen.
Aangezien het toch een beetje een overkloksysteemje wordt, kan je die 10% van de cpu er gemakkelijk bij klokken, alhoewel dat met vier dimmen moeilijker is dan met twee.

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Morpheus_nl schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:55:
Die onboard Realtek ALC889 chip klinkt leuk voor een HTPC met z'n DTS connect en Blue Ray support, maar ondersteund deze wel EAX 2/3/4 enzo? Lijkt me vrij crusiaal voor een game pc.
Ik merk het verschil persoonlijk niet tussen EAX 2/3/4. En EAX brengt wel effecten met zich mee, maar om te zeggen dat het cruciaal is voor gamers is onzin. Ieder heeft z'n eigen voorkeur etc. En de meeste 'pro'gamers (competitive gamers) proberen zo veel te tweaken, dat EAX niet vaak mee telt.
Hahn schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:28:
Als het anders en beter kan waarom niet, je moet het niet doen om het budget te 'vullen'. :)
En geld besparen is altijd in geweest ;D

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2007 17:51 ]

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 16:10

KoffieNT

banaan

ja ik wil er niet speciaal een topic voor gaan openen want dan krijg je dat weer :D

maar gewoon een 'ja goed plan' of 'je kunt beter xx pakken' is voldoende.
Modbreak:Andere post maar weggehaald. Enig idee hoe kansloos het bovenstaande op zichzelf al klinkt? Het algemeen beleid
Voortaan dus gewoon de Topic Waarschuwing lezen en niet doen ;)

[ Voor 136% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2007 17:56 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik wilde ook Gigabyte GeForce 8800 GTX 768 MB voor mijn nieuwe PC. Besteld bij Salland Automatisering. Na een week wachten en nog geen nieuws over levertijd ben ik toch maar overgeschakeld op dezelfde kaart van Club3D.

Ik geef het maar mee, die van Gygabyte is wel goedkoper maar levertijd is ook belangrijk, niet?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En dan heb je het over de levertijd van één winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Hahn schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:11:
En dan heb je het over de levertijd van één winkel...
Je hebt gelijk! Ik bedoel velen zullen toch bij 1 a 2 webwinkels de gehele bestelling nemen. Dan ga je niet moeilijk doen over de levertijd.

En is er al gekeken naar het beeldscherm die ik eerder had voorgesteld. Want dan wil ik wel weten waarom deze er volgen jou erin moet komen of niet. ;) :D

--edit
De guide staat al online, maar dan is mijn vraag nog steeds onbeantwoord :P. Waarom heb je dan de samsung gekozen?? Als de LG gelijk presteerd ;x

[ Voor 14% gewijzigd door XTREEMRaGE op 08-09-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Uhh, ik volg niet zo geweldig de BBG maar ik zag de guide zojuist online staan (en kijk er altijd wel even naar), maar daar had ik een opmerking over. En jawel die heeft betrekking met wat XTREEMRaGE (al een paar keer :P) probeerd duidelijk te maken.
XTREEMRaGE schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:00:

[...]

En is er al gekeken naar het beeldscherm die ik eerder had voorgesteld. Want dan wil ik wel weten waarom deze er volgen jou erin moet komen of niet. ;) :D

--edit
De guide staat al online, maar dan is mijn vraag nog steeds onbeantwoord :P. Waarom heb je dan de samsung gekozen?? Als de LG gelijk presteerd ;x
Juist het gaat om de monitor. En niet alleen de Samsung 226bw en de LG L226WTQ-SF

Maar ook om de Samsung 206BWen de LG L204WT
De LG L206WTQ-SF bestaat ook wel maar is een 10tje duurder dan de samsung.

De LG L204WT heeft wel iets mindere specificatie maar zou hij niet genoemd kunnen worden in (de volgende) BBG? (en misschien ook de L206WTQ-SF als die in prijs is gezakt)
En hetzelfde geld voor L226WTQ-SF en zelfs in meerdere mate want die heeft zelfs gelijkwaarde specificatie als de Samsung 226BW.
quote uit de BBG
De Samsung SyncMaster 226BW biedt ten opzichte van zijn kleinere broer, de 206BW, twee inch aan beeldoppervlak meer. Verder zijn vrijwel alle specificaties gelijk; zowel de resolutie van 1680x1050, responsetijd van 2ms, als de contrastratio van 3000:1 zijn aanwezig. Wie twee inch meer geen 80 euro extra waard vindt kan dan ook gerust gaan voor de Samsung SyncMaster 206BW.
Een zin zoals hier aan het einde kan je ook zo voor de L226WTQ-SF zeggen. Bijvoorbeeld: "Als je toch een 22" widescreen wilt is de L226WTQ-SF een goed alternatief voor de SyncMaster 226BW. De LG heeft dezelfde specificaties maar is 2 tientjes goedkoper."

En zoiets zou je ook bij het multimedia systeem kunnen zetten: Samsung 206BW alternatief: LG L204WT.

Ben eigenlijk best wel benieuwd naar het antwoord. Ik ben namelijk ook een beetje gaan kijken naar 20" widescreen monitoren en vond eigenlijk de LG L204WT er beter uitzien dan de 206BW. De LG heeft dunnere randen wat ik mooier vind. En hetzelfde geld voor de 226BW en de LG 226WTQ-SF en ook hier heeft de LG dunnere randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SaphuA schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:05:

Misschien een heel rare vraag; maar moet ik er vanuit gaan dat er voldoende kabels en schroefjes ed. meegeleverd wordem? Kan dit tevens per leverancier verschillen?

Ik heb bijv. de dvd-drive al binnen (het enige product dat ik bij een andere leverancier bestelde), maar hier zit geen enkele (sata) kabel bij. Kan ik nu verwachten dat deze wél bij het mobo zit, is het beter om te informeren of moet ik dat alsnog bestellen?

~Sph
Meestal zitten de juiste kabels en schroefjes bij het moederbord. Je zou natuurlijk simpelweg wat reviews van het bord in kwestie op kunnen zoeken om een idee te krijgen van wat er allemaal bij zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaAlias
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Modbreak:Zie topicwaarschuwing en het CSL Beleid :z.

[ Voor 100% gewijzigd door Thandor op 11-09-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

# Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

Dit geheugen staat niet op de Qvl list van dit bord, is het dan wel verantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-08 22:06

yassine

Nothing to it but to do it!

Waarom niet voor de Antec Preformance P182 ? Een heel erg strakke kast, super stil en hij heeft tog een een aanzienlijke airflow.. En niet te vergeten de slimme kabel management!

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqxaye_1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door yassine op 10-09-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reizende o Roel
  • Laatst online: 18-08-2024
Is er al eens overwogen om een Steelsoud 4H headset op te nemen i.p.v. de sennheiser? Ik moest zelf ook kiezen voor een headset en het voordeel van de Steelsoud 4H is dat hij een inschuifbare microfoon heeft en dat de oorschelpen ook een verticale draaias beschikken, wat weer goed is voor het draagcomfort. Qua prijs is hij iets gunstiger en de geluidskwaliteit moet elkaar niet veel doen volgens verschillende revieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

De P182 kast is echt 1 van de top. Als ik de reviews moet geloven :D :)
reizende o Roel schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:48:
Is er al eens overwogen om een Steelsoud 4H headset op te nemen i.p.v. de sennheiser? Ik moest zelf ook kiezen voor een headset en het voordeel van de Steelsoud 4H is dat hij een inschuifbare microfoon heeft en dat de oorschelpen ook een verticale draaias beschikken, wat weer goed is voor het draagcomfort. Qua prijs is hij iets gunstiger en de geluidskwaliteit moet elkaar niet veel doen volgens verschillende revieuws.
Hmm daar zeg je wat, als je wat linkjes van de reviews hier kan neer kwakken of juist bij de volgende bbg kunnen zij er zeker naar kijken als de volgende bbg weer om de deur is.

[ Voor 3% gewijzigd door XTREEMRaGE op 11-09-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
yassine schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:07:
Waarom niet voor de Antec Preformance P182 ? Een heel erg strakke kast, super stil en hij heeft tog een een aanzienlijke airflow.. En niet te vergeten de slimme kabel management!
Inderdaad een mooie kast. Alleen wel duur: 115 euro voor een kast zonder voeding. Hij is wel toonbaarder dan de "nine hundred" kast.

• reizende o Roel
  • Laatst online: 18-08-2024
Hmm daar zeg je wat, als je wat linkjes van de reviews hier kan neer kwakken of juist bij de volgende bbg kunnen zij er zeker naar kijken als de volgende bbg weer om de deur is.
hier een link van de website van de steelpad, hier staan ook verschillende reviews op. Ze zijn nog niet echt bekend op het gebied van headsets ma ik vind hem echt top, vooral met gamen.

Trouwens de P182 is idd top, heb em ook staan. Kabels wegwerken is echt ideaal. Ventilators zijn alleen niet echt stil als ze niet op de laagste stand staan, als ze op laag staan zijn ze niet storend. Verder zit er een hele goede airflow in de kast en worden zelfs de harde schijven goed koel gehouden.

[ Voor 25% gewijzigd door reizende o Roel op 12-09-2007 12:22 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 22:58

Madrox

Oh, Pharaoh!

honey schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:20:
De Gigabyte P35 MB hebben bijvoorbeeld:
  • ALC889A with DTS Connect Enables a Superior Audio Experience
  • Excellent Audio Performance
  • High-performance DAC(Digital-Analog Converter) with 106 dB Signal-to-Noise ratio playback quality, designed especially for Windows Vista Premium PCs.
  • Blu-ray/HD DVD Full Rate Audio Support
  • The ALC889A enables high quality Full Rate Lossless Audio for content protected media and support for both Blu-ray and HD DVD formats for an exhilarating home theater entertainment experience.
  • 7.1+2 Channel High Definition Output
  • The ALC889A provides support for 7.1 sound playback, plus 2 channels of independent stereo sound output (multiple streaming) through the front panel stereo outputs.
  • Delivering the finest cinematic surround sound effects, the GA-P35-DQ6 / GA-P35T-DQ6 / GA-P35-DS4 are integrated with DTS Connect functionality for the ultimate PC entertainment experience.
Dit lijkt op papier toch heel goed, is een losse geluidskaart zoveel beter dan?
Kort antwoord: JA!

Lang antwoord:

Je hebt specs, specs, en je hebt ervaring. Ben een lange tijd geleden al afgestapt van specificaties, zeker voor geluid is dat absoluut niet zaligmakend. De stand-alone kaarten zoals de X-Fi leveren nog steeds een krachtiger geluid, meer diepte, meer bas en sprankelender hoog. Heb nog niet 1 onboard codecje gehoord dat daar in de buurt zien komen.

Maar goed, dan speel ik het ook af op een nette Hi-fi set met echte stereo Hi-fi speakers. Die brengen alle zwakheden naar boven. Ik bedoel, met goedkope pc-speakertjes cq koptelefoontje zal je van wat ik gezegt heb bitter weinig of niets merken.

Ja, ook op zo'n Creative Inspire set ofzo zal het verschil matig zijn. Al kan ik dat niet met zekerheid zeggen, maar goed; hoeveel kwaliteit krijg je voor 7 kastjes+1 voor +/- € 100,- 8)7

kort samengevat, Ja het scheelt. Hoeveel dat is hangt af van wat je eraan hangt. Hoe beter, hoe meer het verschil wordt.

ps: Deze kast zou ook niet misstaan : Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/uploads/product/products_highlight/file1187753335526.jpg
reviews: http://www.coolermaster.c...=detail&tbcate=17&id=2908

Niet iedereen wil een window nml. , voor een echte gamer boeit zoiets al totaal niet lijkt me.
In deze kast passen o.a. de dikste grafische kaarten, allebei! Hij kost ook maar zo'n € 70,-, blijft er meer budget over voor belangrijkere zaken.

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 13-09-2007 17:05 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• BounceMeister
  • Niet online
Madrox schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:03:
ps: Deze kast zou ook niet misstaan : [afbeelding]
reviews: http://www.coolermaster.c...=detail&tbcate=17&id=2908

Niet iedereen wil een window nml. , voor een echte gamer boeit zoiets al totaal niet lijkt me.
In deze kast passen o.a. de dikste grafische kaarten, allebei! Hij kost ook maar zo'n € 70,-, blijft er meer budget over voor belangrijkere zaken.
Ziet er wel strak uit en heeft veel mogelijkheden voor grote (dus stille) fans. Ik mis alleen een fan aan de voorkant om de harddisks te koelen?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 22:58

Madrox

Oh, Pharaoh!

BounceMeister schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:19:
[...]

Ziet er wel strak uit en heeft veel mogelijkheden voor grote (dus stille) fans. Ik mis alleen een fan aan de voorkant om de harddisks te koelen?
The front mounted fan has a blue LED which gives off a subtle (that is, not too bright) glow. The power LED is a faint blue and the hard drive activity LED is a faint red color. There's a significant amount of bleed, so they don't look too attractive. That said, everything seems to be using blue now. What gives?

Lees ik bij de review van Tech Cage, dus er zit er wel degelijk eentje, een blauwe :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom niet voor een HP W2207 (22", wide, 5ms, DVI-D/D-Sub, Speakers, Zwart) ?
Ofzoiets schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:11:
Uhh, ik volg niet zo geweldig de BBG maar ik zag de guide zojuist online staan (en kijk er altijd wel even naar), maar daar had ik een opmerking over. En jawel die heeft betrekking met wat XTREEMRaGE (al een paar keer :P) probeerd duidelijk te maken.

[...]

Juist het gaat om de monitor. En niet alleen de Samsung 226bw en de LG L226WTQ-SF

Maar ook om de Samsung 206BWen de LG L204WT
De LG L206WTQ-SF bestaat ook wel maar is een 10tje duurder dan de samsung.

De LG L204WT heeft wel iets mindere specificatie maar zou hij niet genoemd kunnen worden in (de volgende) BBG? (en misschien ook de L206WTQ-SF als die in prijs is gezakt)
En hetzelfde geld voor L226WTQ-SF en zelfs in meerdere mate want die heeft zelfs gelijkwaarde specificatie als de Samsung 226BW.

[...]

Een zin zoals hier aan het einde kan je ook zo voor de L226WTQ-SF zeggen. Bijvoorbeeld: "Als je toch een 22" widescreen wilt is de L226WTQ-SF een goed alternatief voor de SyncMaster 226BW. De LG heeft dezelfde specificaties maar is 2 tientjes goedkoper."

En zoiets zou je ook bij het multimedia systeem kunnen zetten: Samsung 206BW alternatief: LG L204WT.

Ben eigenlijk best wel benieuwd naar het antwoord. Ik ben namelijk ook een beetje gaan kijken naar 20" widescreen monitoren en vond eigenlijk de LG L204WT er beter uitzien dan de 206BW. De LG heeft dunnere randen wat ik mooier vind. En hetzelfde geld voor de 226BW en de LG 226WTQ-SF en ook hier heeft de LG dunnere randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Er zijn inderdaad meerdere goede opties qua scherm. Dit geldt in principe ook voor elk ander onderdeel van een BBG. Daarom lijkt het mij beter om een BBG te maken die hier ook rekening mee houdt. Zoals ik al voorstelde in dit topic: silmaril8 in "[Feedback] CSL FAQ / Beleid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
yassine schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:07:

[afbeelding]
Ik heb de iets oudere P180 en het is echt een aanrader, maar.. als je 4x per jaar met een paar kameraden een LAN-party(tje) organiseert is zo'n kast echt veel te zwaar en onhandig om te transporteren.

Ik zou zelfs willen suggereren om voor een volgende High End gamesysteem een erg kleine kast te nemen (barebone?) - maargoed, niet iedereren gaat naar LAN parties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Blue-eagle schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:21:
[...]

Ik heb de iets oudere P180 en het is echt een aanrader, maar.. als je 4x per jaar met een paar kameraden een LAN-party(tje) organiseert is zo'n kast echt veel te zwaar en onhandig om te transporteren.

Ik zou zelfs willen suggereren om voor een volgende High End gamesysteem een erg kleine kast te nemen (barebone?) - maargoed, niet iedereren gaat naar LAN parties ;)
Lijkt mij niet dat daar bijvoorbeeld een 8800GTX inpast. Verder lijkt me een keus voor een barebone lang niet voor iedereen gelden. De meeste gamers (afgaande op wat hier in CSL voorbijkomt) kiezen toch voor een "gewone" kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In dat geval is de P182 een fantastisch alternatief voor mensen die iets meer geld over hebben voor hun kast :) Toch ga ik proberen nog een keer een extreem klein game systeem te bouwen om een barebone. De grafische kaart hoeft niet het neusje van de zalm te zijn, als het maar DX10 aan kan.

Voordeel van een kleine(re) kast is ook dat je hem makkelijk voor een ander doel kan inzetten, hij past makkelijk onder je TV als media center, of in je gangkast als network attached storage (2 HDD's in raid 1 bijvoorbeeld) et cetera.

Verwijderd

Maarja, dit gaat over een high end game computer, niet over een computer die je ergens in een stoffig hoekje neerzet ;)

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Ik zou toch ook prefereren voor een andere case. Misschien in de volgende BBG een alternatief op dat raampje?

http://parkingwerchter.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 23:32
Ik zou niemand ooit meer aanraden om een creative audio kaart in te voegen terwijl de computer een prima onboard optie heeft.

Ikzelf gebruik Vista 64 bit in combinatie met een fatality x-fi soundkaart die ik een computer eerder had eerder had aangeschaft. Over mijn volledige (nieuwe) systeem ben ik heel tevreden maar over die geluidskaart... nee gewoonweg baggerslechte drivers geen ondersteuning meer van eax 3 en 4 omdat vista dit niet toelaat en over het algemeen daarmee weinig voordelen meer.
64 euro extra voor de soundkaart die je systeem dan niet veel verbeterd is dan een imo een slechte keuze.

Overigens vind ik het onder xp wel een aanwinst, maar ik denk dat toch veel nieuwe gebruikers binnen afzienbare tijd de overstap zullen wagen naar vista. Mensen gewaarschuwd moeten worden geen resultaten te verwachten onder vista.
Dit zeg ik dus als gebruiker van een kaart van meer dan 150€, ik vind het bijna weggegooid geld, het enige voordeel vind ik de frontbay waarin ik me koptelefoon kan stoppen en die heeft deze varaint niet. Er moeten betere oplossingen zijn voor goed geluid, anders is de oplossing m.i. weglaten van een apparte geluidskaart en het geld herverdelen omdat er gewoon geen goed alternatief is met het oog op de toekomst.

[ Voor 16% gewijzigd door hoeretoeter op 21-09-2007 14:56 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen.