[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 63.174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 46 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skipper_NH schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:36:
Ik wil voor mijn digitale camera een S(HC)D kaartje van 8 gb aanschaffen. Maar kan de F3SV van nog geen jaar oud deze kaartjes wel lezen. Ik kan er nergens iets over vinden. Wie weet meer of heeft ervaring?
als het formaat een sd-kaartje is en je laptop kan sd-kaarten lezen dan maakt dat hc niet zoveel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
De cardreader moet alsnog wel ondersteuning hebben. Dat hoeft niet. Ik zou contact opnemen met Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij laptops steekt het een stuk minder krap als bij apparatuur is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:22
GENETX schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:28:
Mijn C2D T7100 zit doorgaans tussen de 40-50 graden. Tijdens gamen gaat hij omhoog. Ik heb er de laatste tijd neit op gelet, maar volgens mij is het ongeveer 60 graden.

In ieder geval is hij een stuk minder warm als mijn A6T.
Mijn F3SV met T7100 is idle 70-80c :X , als ik game wordt het 90-100c. Is dit nog wel goed voor de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Ik heb vandaag contact gehad met Asus en de F3sv ondersteunt S(HC)D dus NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mja, je kan je camera ook gewoon via USB aansluiten toch? Je kan er altijd een kopen en gebruiken en met wat geluk heeft Asus het mis.

Die temps zijn overigens heel erg slecht! 105 graden oid is de max van die chips. Is het geen uitleesfout? Ik heb het uitgelezen met speedfan (opstarten als admin onder Vista).

Mijn A6T is eens 85 graden geworden en de fan wilde opstijgen |:( Toen schrok ik me al dood toen ik was vergeten de simulatie uit te zetten.

[ Voor 54% gewijzigd door GENETX op 18-08-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skipper_NH schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:48:
Je typt het overigens wel op de verkeerde manier het is een SDHC kaartje, waarbij HC voor high capacity staat. Misschien dat daardoor een misvertand is ontstaan.

deze dus,

http://www.4launch.nl/sho...igital-card--sd-/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me af er hier mensen zijn die het voor mekaar hebben gekregen het touchpad scrollend te laten werken onder windows xp.

Ik heb zelf een f3ka maar krijg met geen mogelijkheid het touchpad werkend zoals ik dat wil. Normaal hoor je dan rechts in de taakbalk dat icoontje van synaptics groen of blauw te zien kleuren, maar die doet helemaal niks. Alleen de linker en rechter knop geeft hij aan.

Ik krijg het idee dat hij mijn touchpad als muis herkent terwijl het wel als een touchpad is geinstalleerd onder apparatenbeheer. Iemand die hier misschien een oplossing voor heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

F3KA en WinXP is sowieso een nogo imho. Alleen maar gezeur mee gehad en de wireless switch doet het ook niet fatsoenlijk zoals onder Vista.

-edit, nvm-

[ Voor 54% gewijzigd door BHQ op 10-08-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Z53S aka F3Sc met een warmte probleem

Mijn notebook werd altijd al vrij warm maar met het oog op een nieuwe (7200 rpm) harde schijf die ook nog extra warmte produceert dacht ik dat het wel een goed plan was om even uit te zoeken hoe warm mijn laptop nu wordt.

SpeedFan geinstalleerd en die komt met temperaturen tussen de 60 en 99 graden!! Ook al is dit op de hoogste stand van Powergear, dan is het natuurlijk alsnog veel te hoog! Ik heb mijn laptop nu ongeveer een jaartje maar ik vrees dat als dit zo blijft hij snel het loodje zal leggen.

Dit waren de enige 2 sensoren die speedfan kon vinden. mijn HDD en video kaart kon hij niet bereiken. Heeft iemand misschien een tip hoe ik ook aan die gegevens kan komen? En wat ik het beste met die hoge temperaturen kan doen ?

Heeft iemand goed advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

60? Mwa..

Misschien je laptop even openmaken en de stof eruit schoppen. Maar voelt de laptop ook erg warm aan en is de lucht die de fan uitkomt ook echt heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:54:
F3KA en WinXP is sowieso een nogo imho. Alleen maar gezeik mee gehad en de wireless switch doet het ook niet fatsoenlijk zoals onder Vista.

-edit, nvm-
ik heb hier nu alles perfect werken. Alle drivers heb ik gevonden en ook werkende. De truuk is om sommige oude drivers van de a6t te gebruiken en sommige van de f3. Mijn wireless switch werkt perfect. Zelfs de lampjes gaan aan en uit. Ik zal binnenkort wel eens een guide maken.

Maar behalve het touchpad dus. Daar moet vast wel een oplossing voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Werkt je touchpad helemaal niet? Of alleen de optie om hem uit te zetten. Volgens mij had dat laatste met de volgorde van installeren te maken (eerst touchpad, dan Asus hotkey drivers meende ik).

Mocht je geen driver hebbend an kun je ze vast vinden by synaptics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:22:
Werkt je touchpad helemaal niet? Of alleen de optie om hem uit te zetten. Volgens mij had dat laatste met de volgorde van installeren te maken (eerst touchpad, dan Asus hotkey drivers meende ik).

Mocht je geen driver hebbend an kun je ze vast vinden by synaptics.
het touchpad werkt.De drivers van synaptics zijn geinstalleerd. Het probleem is alleen dat het programmatje van synaptics niet goed omgaat met het touchpad.

Ik krijg het idee dat hij hem ziet als muis. Want ik heb bijvoorbeeld niet de opties om het scrollvak te vergroten of speciale opties voor de rechter of linkerhoek. Ook het geanimeerde icoontje reageerd niet op het aanraken van het touchpad, normaal zou die groen uitslaan.

hotkey heb ik nog niet geinstalleerd overigens, ik snapte het nut daar niet helemaal van. Misschien dat dat de oplossing is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:13:
[...]

het touchpad werkt.De drivers van synaptics zijn geinstalleerd. Het probleem is alleen dat het programmatje van synaptics niet goed omgaat met het touchpad.

Ik krijg het idee dat hij hem ziet als muis. Want ik heb bijvoorbeeld niet de opties om het scrollvak te vergroten of speciale opties voor de rechter of linkerhoek. Ook het geanimeerde icoontje reageerd niet op het aanraken van het touchpad, normaal zou die groen uitslaan.

hotkey heb ik nog niet geinstalleerd overigens, ik snapte het nut daar niet helemaal van. Misschien dat dat de oplossing is.
Je hebt al gekeken bij de instellingen van het Synaptics programmaatje? Daar kan je namelijk dit soort dingen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:14:
[...]

Je hebt al gekeken bij de instellingen van het Synaptics programmaatje? Daar kan je namelijk dit soort dingen instellen.
jah ik weet t, maar al die opties staan er nu dus gewoon niet tussen.

overigens net hotkey geinstalleerd. Ik weet niet precies wat het doet, maar mijn touchpad werkt nog steeds niet goed. kan overigens mijn touchpad via die speciale knop, ook niet aan of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok probleem opgelost

Heel dom van mezelf ik ging er vanuit dat de software van synaptics zou zijn, maar dat type touchpad blijkt er dus helemaal niet in te zitten.

Na het nog eens proberen van de drivers op de driver cd en zon beetje alle icoontjes te hebben aangeklikt die er stonden, voor de tweede keer al, kwam ik er per toeval achter dat het om een alps electronics touchpad ging. Het lezen van de Software license terms 8)7 voor het geforceerd toevoegen van een driver gaf me het antwoord. Het stond voor de rest echt helemaal nergens aangegeven ook niet op het internet, pure toeval dus

Maar ik heb nu alles dus perfect werkend onder xp, alle knopjes drivers alles. Zal binnenkort wel een guide plaatsen, want het heeft me nogal wat tijd gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
GENETX schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:14:
Mja, je kan je camera ook gewoon via USB aansluiten toch? Je kan er altijd een kopen en gebruiken en met wat geluk heeft Asus het mis.

Die temps zijn overigens heel erg slecht! 105 graden oid is de max van die chips. Is het geen uitleesfout? Ik heb het uitgelezen met speedfan (opstarten als admin onder Vista).

Mijn A6T is eens 85 graden geworden en de fan wilde opstijgen |:( Toen schrok ik me al dood toen ik was vergeten de simulatie uit te zetten.
In speedfan is mijn idle temp van core 0 en core 1 zo'n 50-55c, en die van mijn grafische kaart (8600m gs) 75.
Toen ik net een video aan het encoden was met DVD Flick sloot mijnn laptop zich vanzelf af, niet op de zachte manier maar gewoon in een keer uit.
Nu laat ik even CPU Burn-In lopen om te kijken of het nog is gebeurd, wanneer hij weer vanzelf uitgaat ga ik hem toch maar even openmaken en kijken of er geen stof in zit. Wanneer dat er niet in zit RMA ik hem wel.

/edit: met CPU burn-in viel hij niet uit, de temperatuur bleef rond de 70c hangen. Toen ik daarna weer DVD Flick aanzette, schoot de temperatuur weer omhoog en viel hij weer uit 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Mauritzzz op 26-08-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kijk even of er niet al te veel stof in zit. Anders zou ik eens contact opnemen met Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:52:
60? Mwa..

Misschien je laptop even openmaken en de stof eruit schoppen. Maar voelt de laptop ook erg warm aan en is de lucht die de fan uitkomt ook echt heet?
60 tot 99 he, als ik hard bezig ben schiet ie omhoog tot max 99... heb em al opgemaakt en stof eruit geschopt maar helpt niet :( ja hij voelt erg warm aan en de lucht is heet... zal asus eens bellen

• Passikal501
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:28
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:36:
ok probleem opgelost

Heel dom van mezelf ik ging er vanuit dat de software van synaptics zou zijn, maar dat type touchpad blijkt er dus helemaal niet in te zitten.

Na het nog eens proberen van de drivers op de driver cd en zon beetje alle icoontjes te hebben aangeklikt die er stonden, voor de tweede keer al, kwam ik er per toeval achter dat het om een alps electronics touchpad ging. Het lezen van de Software license terms 8)7 voor het geforceerd toevoegen van een driver gaf me het antwoord. Het stond voor de rest echt helemaal nergens aangegeven ook niet op het internet, pure toeval dus

Maar ik heb nu alles dus perfect werkend onder xp, alle knopjes drivers alles. Zal binnenkort wel een guide plaatsen, want het heeft me nogal wat tijd gekost.
Mooi dat je alles werkend heb gekregen. Heb net windows XP op mijn F3ka gezet en ben nog wat aan het kloten met de drivers. Dus een howto is zeker welkom :)

Verwijderd

Passikal501 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:32:
[...]

Mooi dat je alles werkend heb gekregen. Heb net windows XP op mijn F3ka gezet en ben nog wat aan het kloten met de drivers. Dus een howto is zeker welkom :)
zal er gelijk mee beginnen ;)

Verwijderd

Guide: De Asus F3KA werkend krijgen onder Windows XP

Na het installeren van windows xp, volg de volgende guide. Het zijn simpel weg de drivers en de volgorde waarop ik ze heb geinstalleerd.

1.Atk0100 drivers versie 1043.2.15.65
http://www.asustreiber.de...ad/8-atk0100_1043-2-15-65

2.High definition audio drivers van realtek.
Bij een vorige windows installatie kreeg ik het niet voor me kaar de knoppen van het geluid werkend te krijgen. Na het installeren van mijn oude a6t drivers en daaroverheen de nieuwe. Werkte het wel. Ik weet niet of het daar mee te maken had of met iets anders, maar ik raad het je wel aan.

Mocht de UAA bus KB888111 hotfix nog niet deel uitmaken van je XP installatie, bij mij was dat wel al het geval. Is het nodig deze eerste te installeren.
http://drivers.softpedia....88111-Download-21890.html

R1.29 audio driver http://www.techspot.com/drivers/driver/file/mirror/7133/
R2.02 audio driver ftp://202.65.194.212/pc/audio/WDM_R202.zip

3.ATI South Bridge driver
http://game.amd.com/us-en...aspx?p=xp/integratedip-xp

4.Ati HD2600 drivers
Er is een speciaal programmatje benodigd om de drivers te kunnen installeren. Voor uitleg van de werking zie
http://www.driverheaven.net/modtool.php

Voor het programmatje
http://www.driverheaven.n...ool/MMDotNETSetup1110.zip

Ati HD 2600 driver
http://game.amd.com/us-en...lyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

5.Atheros AR5008 wireless chip driver
www.station-drivers.com).exe" rel="external nofollow" title="http://www.station-drivers.com/telechargement/atheros/atheros_V7.6.0.154_V7.6.0.239(www.station-drivers.com).exe">http://www.station-driver....station-drivers.com).exe

6.AMD processor driver
http://www.amd.com/us-en/...cessor_Driver_1320053.zip

7. Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet controller driver
ftp://202.65.194.212/cn/nic/Driver_XP_5698_0822.zip

8.Power4Gear XP
http://www.findmysoft.com...Utility-1-18--driver.html

9.ATK Hotkey, ATK Generic (AGFNEX), ATK media, wireless console 2, ATK OSD2
deze zijn van je F3KA cd af te halen.
10. Ricoh Media Card reader en evt de modem(ik heb ervoor gekozen de modem niet te installeren)
Ook deze zijn van de cd af te halen.

11. Alps Electronic Touchpad driver
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=7121

12.Bluetooth
http://dlsvr01.asus.com/p...6/Bluetooth_XP_071130.zip

Veel plezier dermee 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 13:10 ]

• GENETX
Probeer eens de Bluetooth driver van de Asus F3Sc van de Asus site. De versienummers en grootte van de Vista driver voor BT komen overeen tussen de F3Sc en F3Ka, maar de F3Sc heeft ook de XP driver ter download.

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:48:
Probeer eens de Bluetooth driver van de Asus F3Sc van de Asus site. De versienummers en grootte van de Vista driver voor BT komen overeen tussen de F3Sc en F3Ka, maar de F3Sc heeft ook de XP driver ter download.
thx het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Er is een nieuwe Power4Gear Extreme beschikbaar!

Deze staat hoogstwaarschijnlijk niet bij de F3-series, maar wel bij oa de M51Vr. Een klasgenoot van mij heeft deze aangeschaft en ik merkte dat op de accu nu de Aero compleet wegvalt.

Door een trucje wordt het scherm naar 16-bits gebracht waardoor het over is met Aero. Dit scheelde bij hem even snel 30 minuten. Ik heb hem nu op mijn F3Sc staan en toen ik even snel teste ging hij ook naar 15 minuten extra. Ik heb hem nog niet doorgetest,maar afhankelijk van je model zal het snel 15-30 minuten schelen op de accu!

Verder is ook de Quiet Office stand aangepakt, daar hebben ze presentatie toevoegingen bij gedaan.

http://support.asus.com -> Zoeken naar bv. M51Vr
De software werkt gewoon met Vista x64 en x86.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 29-08-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:05:
Er is een nieuwe Power4Gear Extreme beschikbaar!

Deze staat hoogstwaarschijnlijk niet bij de F3-series, maar wel bij oa de M51Vr. Een klasgenoot van mij heeft deze aangeschaft en ik merkte dat op de accu nu de Aero compleet wegvalt.

Door een trucje wordt het scherm naar 16-bits gebracht waardoor het over is met Aero. Dit scheelde bij hem even snel 30 minuten. Ik heb hem nu op mijn F3Sc staan en toen ik even snel teste ging hij ook naar 15 minuten extra. Ik heb hem nog niet doorgetest,maar afhankelijk van je model zal het snel 15-30 minuten schelen op de accu!

Verder is ook de Quiet Office stand aangepakt, daar hebben ze presentatie toevoegingen bij gedaan.

http://support.asus.com -> Zoeken naar bv. M51Vr
De software werkt gewoon met Vista x64 en x86.
scheelt idd al snel een kwartier. wat ik wel irritant vind is dat ze de start balk en de desktop icons automatisch laten verbergen. Dit is ook niet uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is het wel. Gewoon even op de accu werken met 16-bit mode en alles terugzetten. Tenminste ik neem aan dat hij het dan gewoon onthoud. Ik heb mn wallpaper weer ingesteld, desktop icons tevoorschijn gehaald met rechtermuisknop op het bureaublad en dan daar ergens desktop icons verbergen oid. Verder rechtermuisknop op de taakbalk en dan eigenschappen. Daar kun je ook ergens instellen om niet te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:13:
[...]

60 tot 99 he, als ik hard bezig ben schiet ie omhoog tot max 99... heb em al opgemaakt en stof eruit geschopt maar helpt niet :( ja hij voelt erg warm aan en de lucht is heet... zal asus eens bellen
Bij mij werd de F3SV ook zo heet, dat deze spontaan steeds uitviel. Na verwijderen koelventilator, zat er veel stof voor de spleetjes van het koelelement, de warmte werd dus niet goed eruit geblazen. Werkte daarna weer zoals het hoort, is niet meer uitgevallen. Ik vind deze constructie erg tegenvallen en denk dat veel gebruikers hier last van zullen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:41:
Dat is het wel. Gewoon even op de accu werken met 16-bit mode en alles terugzetten. Tenminste ik neem aan dat hij het dan gewoon onthoud. Ik heb mn wallpaper weer ingesteld, desktop icons tevoorschijn gehaald met rechtermuisknop op het bureaublad en dan daar ergens desktop icons verbergen oid. Verder rechtermuisknop op de taakbalk en dan eigenschappen. Daar kun je ook ergens instellen om niet te verbergen.
jah geprobeerd, maar bij mij onthoud hij dat dus niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:09:
[...]

jah geprobeerd, maar bij mij onthoud hij dat dus niet helaas
Ooh, dat is best jammer inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Hoe zie ik welke versie ik heb van Power4Gear+ Extreme ?

Wil graag de nieuwste, neem aan dat dit de nieuwste is ?

Anders ff graag de downloadlink van de nieuwste.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Vanaf vandaag is gebleken dat ook een Asus F3Sv geïnfecteerd is geraakt met de zwarte ziekte. Deze genetisch bepaalde aandoening op enkele Asus notebooks blijkt niet beperkt tot de A6T/A6Tc en A7T notebooks helaas. In plaats van de uitroeiprocedure blijkt de ziekte hardnekkig te zijn. Vanaf heden zijn ook Asus F3 bezitters welkom....

Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte Ziekte"

* GENETX start met afkloppen :N

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 02-09-2008 20:10 ]

• Mauritzzz
Skipper_NH schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:48:
Ik heb zelf een microSDHC kaartje van 4gb, class 2, wordt gewoon ondersteunt met de standaard drivers. Snelheid ervan is ongeveer 6-7megabyte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Zijn hier recente gebruikers van een F3 te vinden? Ik ben eens benieuwd wat bij jullie de accu wear is.

Heb de mijne vandaag precies een week, en volgens Notebook Hardware Control is mijn battery wear al 3%. Ik heb hem ondertussen 4 keer op accu gebruikt om vervolgens weer 100% op te laten laden.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
B-Buster schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:21:
Zijn hier recente gebruikers van een F3 te vinden? Ik ben eens benieuwd wat bij jullie de accu wear is.

Heb de mijne vandaag precies een week, en volgens Notebook Hardware Control is mijn battery wear al 3%. Ik heb hem ondertussen 4 keer op accu gebruikt om vervolgens weer 100% op te laten laden.
ik zal eens kijken vanavond. En over de SDHC, mijn microSD(in een SD Converter) doet het gewoon op mijn F3SC

/me Ik kom ook van de A6-series clan, sinds vorige week heb ik dus de F3sc mogen ontvangen van asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierkeb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 17:12
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb mijn F3SG nu ook net een week en NHC geeft ook een wear aan van 3%. Ook ik heb nog maar een paar keer op de accu gewerkt. Een keer tot de accu nagenoeg leeg was, de andere keren tot ongeveer 50% en toen weer bijgeladen.

Ik heb wel het gevoel dat het terugklokken van de processor met power4gear niet helemaal lekker loopt. Asus probe geeft alleen maar 50% of 100% aan.

Als ik dit met NHC doe, dan werkt het beter geloof ik, maar dat vind ik weer niet zo handig werken. Ik laat het liever bij een programma, dat is veel overzichtelijker. Hoe doen jullie dit?

Ik kan overigens maar ongeveer 2 uur met een volle accu werken. Dit dan wel met wlan aan en een beetje muziek afspelen via een koptelefoon. Verder weinig spectaculairs, alleen een beetje surfen, mail ophalen en typen e.d. Hoe lang kunnen jullie ongeveer met een volle accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn f3ka zit op 1% wear level. Nadat ik hem nu 2 a 3 weken in gebruik heb. Al zeker 10 keer opgeladen. Maar dan telkens laten leeglopen tot ongeveer 50% en 1 keer tot de 0%

@pierkeb gebruik anders een amd power monitor kijk eens wat die aangeeft. Want bij mij werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Bij mij staat ie op 0% wear(everest). De laptop heb ik sinds vrijdag, en in die tijd is hij 1 keer 50% leeg geweest, en enkele keren kort van de lader af.

Nog over Power4gear, wanneer ik op quiet office zit gaat mijn scherm voluit branden. Dit pas ik dan aan tot onder de helft. Na een paar minuten schiet het beeld weer naar volle brightness. Dit gebeurt elke keer wanneer ik de helderheid aanpas. Bij andere power4gear profielen ben ik dit nog niet tegengekomen. Ook valt mijn wireless totaal uit wanneer in power4gear ingesteld staat dat de chip energiezuinig moet werken.

En dan nog iets, ik heb XP op de laptop gezet doormiddel van de optie in de BIOS. Nu wil ik een sata driver gaan installeren, maar welke moet ik in godsnaam hebben? In dit topic vond ik wel een link naar een website van IBM, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Gister ben ik zo slim geweest om een volle bak koffie over mijn laptop heen te gooien. Na hem lang op zijn op te hebben gehouden en de fohn er op gezet te hebben doet ie het nog steeds goed. Alleen blijven veel toetsen nu een klein beetje hangen als je typt. Is er een makkelijke manier om dit schoon te maken?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besten,

Ik heb onlang een Asus F3JP aangeschaft (ocasie). Ik heb er WinXp Pro op geinstalleerd alle drivers geinstalleerd maar ik krijg die BT niet aan de praat. Als ik de driver wil installeren dan vraagd ie om de BT aan te sluiten, maar ik zou niet weten hoe en wat ik moet doen ...

Ik heb normaalgezien BT 2.0 twee stickers melden dat op deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De bios al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:45:
Besten,

Ik heb onlang een Asus F3JP aangeschaft (ocasie). Ik heb er WinXp Pro op geinstalleerd alle drivers geinstalleerd maar ik krijg die BT niet aan de praat. Als ik de driver wil installeren dan vraagd ie om de BT aan te sluiten, maar ik zou niet weten hoe en wat ik moet doen ...

Ik heb normaalgezien BT 2.0 twee stickers melden dat op deze laptop.
wireless console en atk hotkey/osd installeren wil wel helpen geloof ik

• Mauritzzz
GENETX schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:03:
Kijk even of er niet al te veel stof in zit. Anders zou ik eens contact opnemen met Asus.
Stof was eruit, en is inmiddels RMA gedaan naar Asus, kijken wat het wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Nog maar een keer mijn vraagjes quoten ;)
hellboy123 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:48:
Nog over Power4gear, wanneer ik op quiet office zit gaat mijn scherm voluit branden. Dit pas ik dan aan tot onder de helft. Na een paar minuten schiet het beeld weer naar volle brightness. Dit gebeurt elke keer wanneer ik de helderheid aanpas. Bij andere power4gear profielen ben ik dit nog niet tegengekomen. Ook valt mijn wireless totaal uit wanneer in power4gear ingesteld staat dat de chip energiezuinig moet werken.

En dan nog iets, ik heb XP op de laptop gezet doormiddel van de optie in de BIOS. Nu wil ik een sata driver gaan installeren, maar welke moet ik in godsnaam hebben? In dit topic vond ik wel een link naar een website van IBM, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat brightness probleem heb ik ook idd. Het is behoorlijk vervelend ja, daar zit ergens een bugje. Problemen met WLAN heb ik overigens niet.

Voor de SATA driver zul je de Intel Matrix Storage Drivers oid moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds paar dagen een F3Sg. Xp staat erop en werkt prima. Maarrrr...

Bluetooth en de webcam krijg ik niet aan de praat.

Alles geprobeerd. ATK drivers geinstalleerd Wireless drivers etc. Ook al geprobeerd met de drivers van de F3Sv. De camera is de volgende volgens mij D-Max_GD-5A35A. Maar deze driver wil niet installeren.
Ook de Bluetooth driver kan geen apparaat vinden.

Het enige wat ik kan vinden in apparaat beheer is een onbekend apparaat in de category USB, met als product id: USB\vid_0000&PID_0000. Dit lijkt mij niet echt te kloppen.

Iemand een idee of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33
hellboy123 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:44:
[...]

ik zal eens kijken vanavond. En over de SDHC, mijn microSD(in een SD Converter) doet het gewoon op mijn F3SC

/me Ik kom ook van de A6-series clan, sinds vorige week heb ik dus de F3sc mogen ontvangen van asus
Nou hopelijk hoor ik er deze week ook bij. Ik heb mijn A6T laten omruilen voor een F3KA-X4 als het goed is. Hij staat iig op packing met een serieunummer beginnende met 88 iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds een week de ASUS F3SG en ben er zeer tevreden mee. De laptop maakt alleen een heel licht ratelend geluid als de ventilator aanslaat. Het klinkt alsof er iets niet helemaal vastgedraaid is. Het is niet heel erg storend en vraag me af of meer gebruikers hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
XoReP schreef op maandag 15 september 2008 @ 02:18:
[...]

Nou hopelijk hoor ik er deze week ook bij. Ik heb mijn A6T laten omruilen voor een F3KA-X4 als het goed is. Hij staat iig op packing met een serieunummer beginnende met 88 iig.
hoe oud was je A6t? Want bij mij waren er zogenaamd geen F3KA beschikbaar... Let er wel op dat je ook kans hebt dat je een Z53(? zoiets) model kan krijgen. Daar ben ik ook nog redelijk pissed over geweest. Vertrouw dus niet alles wat die gasten via de telefoon zeggen...

editje: Die intel matrix storage drivers geven bij mij trouwens steeds een foutmelding wanneer ik deze wil installeren. De computer voldoet niet aan de eisen voor het programma ofzoiets...Dus als iemand misschien een direct linkje heeft naar een exemplaar dat wel werkt? WinXP staat al geinstalleerd, en ik kan m ook gewoon opstarten via de "compitable" functie in de bios...

[ Voor 24% gewijzigd door hellboy123 op 15-09-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:44:
[...]

hoe oud was je A6t? Want bij mij waren er zogenaamd geen F3KA beschikbaar... Let er wel op dat je ook kans hebt dat je een Z53(? zoiets) model kan krijgen. Daar ben ik ook nog redelijk pissed over geweest. Vertrouw dus niet alles wat die gasten via de telefoon zeggen...

editje: Die intel matrix storage drivers geven bij mij trouwens steeds een foutmelding wanneer ik deze wil installeren. De computer voldoet niet aan de eisen voor het programma ofzoiets...Dus als iemand misschien een direct linkje heeft naar een exemplaar dat wel werkt? WinXP staat al geinstalleerd, en ik kan m ook gewoon opstarten via de "compitable" functie in de bios...
ik weet niet hoor, maar de z53 is gewoon hetzelfde alleen met een paar andere specs, zoals langzamere/ snellere processor, andere grote hd etc etc. Mijn f3 heeft dan weliswaar geen fingerprint zoals op veel oude modellen en plaatjes is te zien, maar dat is gewoon een nieuwe revisie neem ik aan. Zeker niet omgewisseld met een z53, want hij is in de winkel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:15:
[...]

ik weet niet hoor, maar de z53 is gewoon hetzelfde alleen met een paar andere specs, zoals langzamere/ snellere processor, andere grote hd etc etc. Mijn f3 heeft dan weliswaar geen fingerprint zoals op veel oude modellen en plaatjes is te zien, maar dat is gewoon een nieuwe revisie neem ik aan. Zeker niet omgewisseld met een z53, want hij is in de winkel gekocht.
ah oke, ik dacht dat alle F3sc's standaard met fingerprintreader en bluetooth werden verkocht. Vooral dat laatste vind ik heel erg jammer dat dat er niet in zit. Moet maar eens gaan uitzoeken of die kaartjes ook los te koop zijn, om zelf in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
hellboy123 schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:44:
[...]

Die van mij was ouder als 2 jaar. Overigens heb ik per email het aanbod gekregen en bevestigd. Met ook duidelijk de specs erbij (TL60/3GB RAM/250GB HD/HD2600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb geen fingerprint maar wel bluetooth, heb een F3-KA via Asus. met TL 62 en 2 GB.

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 16-09-2008 19:00 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Tis een X53 gewordne zonder fingerprint en bluetooth, jammer maar helaas. Opzich bevalt hij behalve dat het een DOA is :( Krijg artifacts als ik 3D meuk draai :'(

Verwijderd

ik heb overigens wel bluetooth op mijn f3ka.

• hellboy123
XoReP schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:29:
Tis een X53 gewordne zonder fingerprint en bluetooth, jammer maar helaas. Opzich bevalt hij behalve dat het een DOA is :( Krijg artifacts als ik 3D meuk draai :'(
nou dat is lekker dan, kan ie weer retour. Nu maar weer afwachten wat je nu krijgt :X

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ligt het aan mij of is Asus spelletjes aan het spelen met zijn klanten, ik lees vaak genoeg dat iemand na een afspraak de verkeerde krijgt opgestuurd. Net alsof ze daar hun geld op moeten verdienen. Je krijgt B terwijl je A hebt afgesproken, vervolgens moet B eerst terug naar Asus voordat je uiteindelijk ( weer tijdje later ) A krijgt. Snap niet waarom ze niet gewoon opsturen wat er wordt afgesproken, creeer je meer service mee.

• XoReP
hellboy123 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:25:
[...]

nou dat is lekker dan, kan ie weer retour. Nu maar weer afwachten wat je nu krijgt :X
Baal er echt van :( Maarja kneem aan dat ze het ook niet express zullen doen...
Heb ze al gebeld vandaag en zou gebeld worden voor een passende oplossing.

Verder heb ik ze ook verteld dat ik geheel tevreden ben met het type alleen niet zo met dit exemplaar. Hoop dus wel dat ik geen andere (lees: mindere) krijg.

En opzich heb ik dus wel een F3KA volgens de doos als MB version. Alleen het model is X53.
Maarja hij is in alle opzichte qua specificaties en behuizing beter als me oude A6T :)

[ Voor 14% gewijzigd door XoReP op 18-09-2008 00:36 ]

Verwijderd

ik denk dat het allemaal wel mee valt. Het wordt flink overdreven allemaal. De service van asus is helemaal niet zo slecht. Ze komen hun beloftes gewoon na, anders als hierboven beweerd wordt. Een x53 is tegenwoordig een f3. Een iets andere behuizing zoals op veel plaatjes en reviews wordt getoond. Maar de laptop die op veel plaatjes is te zien is inmiddels alweer een jaar oud en werden toen ook nog van slechtere onderdelen voorzien.

De laptops die asus zelf levert zijn ook niet te vergelijken met de laptops die in de winkel worden geleverd. Mij werd bijvoorbeeld een f3sc met t7500 aangeboden, in de winkel bevatte deze een t7100 processor. Wat dus zelfs een vooruitgang was. Dat ie dan misschien geen bluetooth heeft tja. Als je graag wilde weten of dat er op zat had je er naar moeten vragen. Voor mij was toen in ieder geval al duidelijk dat de laptop andere specs had. Het heeft dus allemaal niets met beloftes te maken. Maar puur met laptops die niet identiek zijn aan de winkel versie. Als je zelf op onderzoek uit gaat kom je hier ook al snel genoeg achter.

Ik vind dat asus heel netjes handelt door na een maand met een alternatief en zelfs nieuwe laptop te komen er zijn niet veel bedrijven die dat na doen. Maar dat is mijn mening. Ik heb nu weer een asus gekocht, omdat ik de service bij asus prima vind. Ik was het misschien niet helemaal eens met de laptop die ze mij toen aanboden, maar dat was voor hun op dat moment onmogelijk. Gezien de F3ka's op dat moment niet op voorraad waren. Anders zou ik die hebben gekregen. Achteraf blij dat dat zo was. Want nu heb ik een nieuwe met de volle 3 jaar garantie en een tientje verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik blijf ook nogsteeds iedereen Asus aanraden. Tot nu toe is het echte de beste service die ik ken wat laptops betreft. Wel een tip is om te bellen ipv. meteen RMA aan te vragen. Vaak hebb je zo ook veel meer kans op een andere laptop en op een goede.

Me laptop wordt iig weer opgehaald en zou als spoed nu in het systeem staan dus ben benieuwd hoe lang een spoed rma gaat.

En tja tis gewoon pech hebben dat ik een kapot exemplaar heb gekregen, doen ze neem ik aan ook niet express.

Ook nog wel een pro bij Asus is vind ik dat ze je naar mijn wete nooit opzadelen met refurbished dingen, en ze zijn voorzichtig met je spullen daar. Sommige merken willen laptops vaak in erger staat terugkeren dan je ze heb opgestuurd. Bij mij was zelfs bij de eerste RMA me tftcover vervangen omdat daar een diepe kras in zat van de kat en ze dat waarschijnlijk neit eervol vonden staan ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
XoReP schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:14:
Ik blijf ook nogsteeds iedereen Asus aanraden. Tot nu toe is het echte de beste service die ik ken wat laptops betreft. Wel een tip is om te bellen ipv. meteen RMA aan te vragen. Vaak hebb je zo ook veel meer kans op een andere laptop en op een goede.

Me laptop wordt iig weer opgehaald en zou als spoed nu in het systeem staan dus ben benieuwd hoe lang een spoed rma gaat.

En tja tis gewoon pech hebben dat ik een kapot exemplaar heb gekregen, doen ze neem ik aan ook niet express.

Ook nog wel een pro bij Asus is vind ik dat ze je naar mijn wete nooit opzadelen met refurbished dingen, en ze zijn voorzichtig met je spullen daar. Sommige merken willen laptops vaak in erger staat terugkeren dan je ze heb opgestuurd. Bij mij was zelfs bij de eerste RMA me tftcover vervangen omdat daar een diepe kras in zat van de kat en ze dat waarschijnlijk neit eervol vonden staan ofzo :P
Ook ik ben het eens met de goede service van asus, op dit moment is er gewoon geen betere te vinden in dit segment.

Over die refurbished. Elke laptop die ze vervangen, is een oud exemplaar. Dit betreft meestal notebooks die binnen 7 werkdagen kapot zijn/gaan, waardoor de consument een nieuwe krijgt. De kapotte wordt dan gerepareerd, en eventueel voorzien van nieuwe covers. Je krijgt dus nooit een splinternieuwe. Zolang ik maar niet kan zien dat het ding eerder gebruikt is, en ik geen software van anderen op mn laptop vind, ben ik tevreden. En wanneer een notebook met een kapot mobo terug is gestuurd, krijg je alsware toch een geheel nieuwe(nieuw mobo+casing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is idd netjes. Vaak zie ik gewoon mensen waar bij reparatie ook de halve case word vervangen omdat het toch maar een beetje kost. Bij Acer krijg je gewoon je eigen afgeragte case terug :+

• hellboy123
heeft iemand ook problemen met dat Power4Gear niet automatisch het gepaste profiel pakt? Bij mij in XP was het altijd zo wanneer ik de stekker erin had hij op "High Perforemance" stond, en wanneer de stroom eraf ging hij meteen in "quite office" ging. In vista gebeurt dit niet, en volgens mij is er ook geen optie voor? Nogal lullig dat je op je laptop zit te vloeken, staat ie op battery saving met stroomkabel erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee klopt, das best kut. Heb het ook wel eens gehad. Wil je gamen en dan staat ie nog op energysaving... Vanwaar die lag... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Of alleen al met webbrowsing op wat zwaardere sites lagt ie al iets :P oplossing: Paar keer op de power4gear knop drukken :)

Ik ga trouwens de hdd vervangen van mijn F3Sv, zit nu een Hitachi 5k160 in met 120GB, komt een Seagate 7200.3 voor in de plaats. Ben benieuwd hoeveel korter de batterij het uithoudt, qua stroomverbruik scheelt het niet zo heel veel.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

sorry dat ik het zo zeg maarja,
ik vind de asus f3jc ronduit een klote ding.
ik heb deze laptop al 4x opgestuurd naar asus met de klacht dat het scherm los zit.
dus ik weet niet wat ik erger vind de service van asus of de laptop.
ze blijven steeds namelijk maar beloven dat het goed komt,
maarja dat gebeurd natuurlijk niet :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 16:42 ]

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Ik heb nu een jaar een Aus F3Sv met T7300, 2GB geheugen en 100GB 7200RPM harddisk. Vond dat hij altijd al veel lawaai maakte en veel hitte afgaf (met een korte broek aan het ding op schoot hebben is niet te doen, en ik heb best een hoge pijngrens!). Dacht dat 't normaal was voor een laptop met toch wel redelijke prestaties.

Vandaag toch maar besloten een RMA aanvraag te doen bij Asus, hij valt namelijk regelmatig uit! Het lijkt me dat een laptop het moet kunnen hebben om aan te staan met de klep dicht, of half dicht, maar dit trekt hij al niet. (of zit ik hier heel verkeerd?)

Ik lees hier bijna geen verhalen over de F3-serie en hitteproblemen. Vraag ik nu 'teveel' van de laptop, of is de RMAaanvraag terecht? :P

Blaat!

• hellboy123
Iwes schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:35:
Ik heb nu een jaar een Aus F3Sv met T7300, 2GB geheugen en 100GB 7200RPM harddisk. Vond dat hij altijd al veel lawaai maakte en veel hitte afgaf (met een korte broek aan het ding op schoot hebben is niet te doen, en ik heb best een hoge pijngrens!). Dacht dat 't normaal was voor een laptop met toch wel redelijke prestaties.

Vandaag toch maar besloten een RMA aanvraag te doen bij Asus, hij valt namelijk regelmatig uit! Het lijkt me dat een laptop het moet kunnen hebben om aan te staan met de klep dicht, of half dicht, maar dit trekt hij al niet. (of zit ik hier heel verkeerd?)

Ik lees hier bijna geen verhalen over de F3-serie en hitteproblemen. Vraag ik nu 'teveel' van de laptop, of is de RMAaanvraag terecht? :P
voordat je RMA aanvraagt zou je nog even kunnen bellen wat ze er bij asus van vinden. En wanneer je je laptop aan laat staan, laat deze dan altijd wel op een "kiertje" staan en doe m niet helemaal dicht. Dan merk je al duidelijk een heel verschil in temperatuur.

Verwijderd

nu je het zo zegt ik heb ook hitte problemen gehad met die laptop niet de f3sv maar f3jc maar ik heb hem opgestuurd en toen was dat opgelost.
het schijnt dat er bij mij een kabeltje los zat van de fan, misschien is dit bij jouw ook wel het probleem

• Iwes

Iwes

Blaat

hellboy123 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:36:
[...]

voordat je RMA aanvraagt zou je nog even kunnen bellen wat ze er bij asus van vinden. En wanneer je je laptop aan laat staan, laat deze dan altijd wel op een "kiertje" staan en doe m niet helemaal dicht. Dan merk je al duidelijk een heel verschil in temperatuur.
Ook half dicht valt hij soms uit.. RMA was al aanvraagd (en geaccepteerd), dus ze komen 'm binnenkort al ophalen...
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:47:
nu je het zo zegt ik heb ook hitte problemen gehad met die laptop niet de f3sv maar f3jc maar ik heb hem opgestuurd en toen was dat opgelost.
het schijnt dat er bij mij een kabeltje los zat van de fan, misschien is dit bij jouw ook wel het probleem
Hmmm, ik hoor de fan wel draaien, maar wie weet :D.. Zou mooi zijn!

Blaat!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Heb zojuist nieuw geheugen besteld voor mijn F3-Ka omdat hij soms een melding geeft dat ik niet genoeg geheugen heb. Nu heb ik momenteel 2 x 1 GB Qimonda 64T128021EDL3SB2 en heb een Kingston 2GB DDR2 SODIMM PC5300 besteld. Totaal heb ik dadelijk dus 3 GB, ik geloof dat er vista 32-bits maar maximaal 3 gb aankon en sowieso geen 4 GB.

Kan ik als ik dadelijk 3 GB heb nog wel extra virtueel geheugen gebruiken of kan ik die het beste gewoon uitzetten ?

PS: Oude geheugenbankje staat in de V&A.

[ Voor 9% gewijzigd door NeoMe op 25-09-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iwes schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:51:
[...]

Ook half dicht valt hij soms uit.. RMA was al aanvraagd (en geaccepteerd), dus ze komen 'm binnenkort al ophalen...

[...]

Hmmm, ik hoor de fan wel draaien, maar wie weet :D.. Zou mooi zijn!
ja dat had ik ook hoor,
maar toch was er iets mis met die fans,
Wieweet dat er meerdere fans zijn ofzo, of dat bijv dat pwm ding het niet doet

Verwijderd

Iwes schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:35:

Ik heb een F3SV met T7500, ca 1 jaar. Werd op een gegeven moment ook erg heet en viel spontaan uit. Bleek dat dit steeds gebeurde als de CPU ca 100 gr. werd...!!
Ventilator eruit gehaald en bleek, dat de uitgang voor het koelelement vol met stof zat...

Verwijderd, werkt weer als tevoren.

• Iwes

Iwes

Blaat

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:47:
[...]

ja dat had ik ook hoor,
maar toch was er iets mis met die fans,
Wieweet dat er meerdere fans zijn ofzo, of dat bijv dat pwm ding het niet doet
Zou mooi zijn! Hij is gister opgehaald, dus ik ben benieuwd :+
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 10:50:
[...]

Ik heb een F3SV met T7500, ca 1 jaar. Werd op een gegeven moment ook erg heet en viel spontaan uit. Bleek dat dit steeds gebeurde als de CPU ca 100 gr. werd...!!
Ventilator eruit gehaald en bleek, dat de uitgang voor het koelelement vol met stof zat...

Verwijderd, werkt weer als tevoren.
Mja, dat had ik al vaker gelezen. Heb 't ding dus ook al open gehad en gekeken of het niet vol stof zat, maar dat is niet het geval...

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik stuur vandaag ook mijn laptop weer op,
volgens asus moet ik een swap analyse laten doen.
dit houd in dat ik misschien een hele nieuwe laptop krijg omdat ik hem al zo vaak opgestuurd heb

misschien dat dat handig is om te weten dan moet je in het vakje probleem omschrijving dit neer zetten:
special case for swap analyse: je probleem omschrijving
dan is de kans dat je een nieuwe laptop krijgt vrij groot

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

En toen had ik mijn laptop weer terug! De 24e een RMA nummer gekregen, en vandaag stond TNT weer aan de deur, echt geniaal! _/-\o_ .. De laptop is nog nooit zo stil geweest als hij nu is (ja, hij blaast wel lucht uit :P). Het was iets met een fan error en de heatsink is schoongemaakt en er opnieuw opgezet :)

Nu gelijk weer een volgend probleem.. Het geluid is verneukt.. 't slaat over/plopt/tikt. En dan niet alleen bij films/muziek, maar ook de windowsgeluidjes. Oudere drivers al geprobeerd, andere kabel/computer ook al... Ik pruts nog even verder :P

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik ken het probleem,
bij mij was het over nadat ik die realtek software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Nou, na mijn A6T is nu ook mijn nieuwe F3-KA kapot. Zat lekker 30 minuten te internetten en ineens *flits* zwart scherm.Vanalles geprobeerd maar niks mocht helpen, meteen maar RMA aangevraagd. Hoop dat ik hem volgende week al terug heb want dit schiet weer niet op. Vorige keer 3 maanden kwijt...pfff. Laptop liep stabiel op vista en normale drivers en was zonder spyware en shit.

Heb ik weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
NeoMe schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:03:
Nou, na mijn A6T is nu ook mijn nieuwe F3-KA kapot. Zat lekker 30 minuten te internetten en ineens *flits* zwart scherm.Vanalles geprobeerd maar niks mocht helpen, meteen maar RMA aangevraagd. Hoop dat ik hem volgende week al terug heb want dit schiet weer niet op. Vorige keer 3 maanden kwijt...pfff. Laptop liep stabiel op vista en normale drivers en was zonder spyware en shit.

Heb ik weer :(
Ook toevallig, ik heb dus ook een F3KA (in een X53 jasje) gekregen na veelvuldig RMA'en van me A6T en die was ook kapot. Eerste wat ik altijd doe als ik een pc voor het eerst aanzet is in de BIOS kijken als een soort vreemde gewoont en toen viel mij al een paar gekleurde lijntje als artifacts op. Daarna geboot en zo gauw ik iets 3d'igs ging hij flippen het beeld en liep ie helemaal vast en op het laatst kon ik hem geneens meer booten.

Dus weer geRMA'd en staat op packing na minder als een week op repairing te hebben gestaan. Lekker snel dus en hoop dat ik nu eindelijk een goede betrouwbare laptop krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Krijg nou tieten, blijkbaar zit mijn laptop in Portugal aldus mr. asus. Ze hebben daar ook repair centers en die vinden ze voor mijn laptop leuker.

Ze hadden het hier nogal druk, dus het was volgens hun sneller om hem in portugal te laten maken en dan weer terug te sturen. Lijkt me sterk ivm transport etc...kan hem ook niet tracken of status bekijken, mijn nummers doen het gewoon niet.

Ben weer benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Had ik ook een keertje, das gewoon een fout van de tracking site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
GODVER KUTZOOI!!!
Ik word helemaal gek. Kheb me laptop weer terug en hebben ze de TFT vervangen 8)7 .
Dit helpt dus voor gene meter me van me artifacts af te helpen natuurlijk :(

Dit word al de 8e of 9e keer RMA |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes

Iwes

Blaat

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:48:
hmm ik ken het probleem,
bij mij was het over nadat ik die realtek software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
Dat is 'm niet..

Oorzaak is gevonden. Zodra ik de adapter in 't stopcontact steek krijg ik de plopjes ed, op de accu alleen heb ik er geen last van :P

Even kijken hoe ik dat ga oplossen :X

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
XoReP schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:46:
GODVER KUTZOOI!!!
Ik word helemaal gek. Kheb me laptop weer terug en hebben ze de TFT vervangen 8)7 .
Dit helpt dus voor gene meter me van me artifacts af te helpen natuurlijk :(

Dit word al de 8e of 9e keer RMA |:(
8)7 8)7 Had je ook nog een brief bij de laptop gedaan met een duidelijke beschrijving van het probleem? Die dingen van het internet lezen ze meestal toch maar half...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Brieven heb ik wel vaker erbij gedaan maar worden niet gelezen. Deze RMA aanvraag was telefonisch opgenomen en was duidelijk.
Ik heb trouwens wel ineens een 1440x900 resolutie terwijl ik volgens mij toch echt een 1280x800 scherm had. Misschien toch weer een beetje een mazzeltje...

EDIT: Net met de goede persoon bij Asus gesproken mocht zelfs kiezen voor me geld terug als optie, hoewel dit voor mij niet echt voordelig is omdat het ene swap is voor me toen al 2 jaar oude A6T waar ik iets van 50% voor kan krijgen. Ben echter met het type toch wel tevreden dus heb gezegd als ze de RMA heel snel EN GOED kunnen doen ik ook al blij ben deze keer. Meteen gevraagd of ze ff bluetooth kunnen inbouwen en mits dat een beetje te doen is wordt dat ook gedaan (dus als het scherm er ook op voorbereid is qua antenne enzo).

Khoop dat ik toch heel snel lekker kan gaan gamen op me X53KA :)

[ Voor 55% gewijzigd door XoReP op 08-10-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou vorige week mijn F3SV is geheel formatteren, even windows er opnieuw opzetten ed, maar ik krijg de recovery DVD niet aan de praat. Ik volg gewoon de handleiding uit het boekje en hij gaat op een begeven moment gegevens laden uit windows, maar daarna stopt hij ermee. De DVD-drive gaat uit, er gebeurt niks meer. Krijg alleen nog een zwart scherm en de enige manier om hier uit te komen is de power knop lang inhouden. Ik zat net bij Deze Computer te kijken en zag ik dat ik geen aparte partitie heb voor windows (of voor recovery o.i.d.). Kan het hier mssn aan liggen?

Ik zou hem eventueel op kunnen sturen naar Asus, maar ik wil mijn laptop eigenlijk niet zo lang kwijt zijn. Is het mogelijk dat ik gewoon heel mijn laptop leeg maak, een andere versie van Windows Home Premium (er zat geen vista cd bij de laptop, alleen een key) pak en dan gewoon mijn serialkey gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:12:
Ik wou vorige week mijn F3SV is geheel formatteren, even windows er opnieuw opzetten ed, maar ik krijg de recovery DVD niet aan de praat. Ik volg gewoon de handleiding uit het boekje en hij gaat op een begeven moment gegevens laden uit windows, maar daarna stopt hij ermee. De DVD-drive gaat uit, er gebeurt niks meer. Krijg alleen nog een zwart scherm en de enige manier om hier uit te komen is de power knop lang inhouden. Ik zat net bij Deze Computer te kijken en zag ik dat ik geen aparte partitie heb voor windows (of voor recovery o.i.d.). Kan het hier mssn aan liggen?

Ik zou hem eventueel op kunnen sturen naar Asus, maar ik wil mijn laptop eigenlijk niet zo lang kwijt zijn. Is het mogelijk dat ik gewoon heel mijn laptop leeg maak, een andere versie van Windows Home Premium (er zat geen vista cd bij de laptop, alleen een key) pak en dan gewoon mijn serialkey gebruik?
een gedownloade versie kan je activeren met je serial van de stikker onder je laptop. Gewoon doen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:04

Shiro

Serenity

De recovery partitie is meestal verborgen door Asus. Dat is in ieder geval bij mijn F3 het geval. Maar als je de recovery partitie handmatig hebt verwijderd kan het inderdaad daar aan liggen.

En ik denk ook dat een clean install van CD makkelijker is... Stop daarna de Driver cd en gaan met die banaan :) Is stukken beter dan Asus standaard recovery vol met bloatware en dergelijke.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:45:
[...]

een gedownloade versie kan je activeren met je serial van de stikker onder je laptop. Gewoon doen dus ;)
Prima! Maakt het ook niet uit of dit Vista Ultimate is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Shiro schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:45:
En ik denk ook dat een clean install van CD makkelijker is... Stop daarna de Driver cd en gaan met die banaan :) Is stukken beter dan Asus standaard recovery vol met bloatware en dergelijke.
Een oude bekende truc om bloatware te voorkomen, is wanneer je de recovery cd gebruikt en er gevraagd wordt om de driver cd in te doen. Dit niet te doen, maar ipv daarvan de laptop te gaan resetten met de powerknop. Laptop start dan opnieuw op en vervolgt keurig de Windows installatie zonder driver of bloatware install. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:31:
[...]

Prima! Maakt het ook niet uit of dit Vista Ultimate is ?
jawel, je moet de versie van vista hebben voor de key die jij hebt.
Dus stel jij heb een stikkertje voor home dan moet je ook home downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:26:
[...]

jawel, je moet de versie van vista hebben voor de key die jij hebt.
Dus stel jij heb een stikkertje voor home dan moet je ook home downloaden
Ik heb anders ook reacties gelezen dat je gerust Windows Vista Ultimate kan installeren. Alleen dien je Microsoft te bellen voor een nieuwe key, omdat je huidige key welke bij je laptop is geleverd niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij van niet hoor,
ik denk niet dat ze je een ultimate licentie geven als je home/home premium heb.
dan zou niemand ooit meer windows vista ultimate kopen.
maar gewoon ff bellen en dat dan alsnog hebben:-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb een nieuwe schijf in mijn F3Sv gezet en vervolgens Vista Home Premium gedownload en geinstalleerd. De key werd zonder problemen geaccepteerd. Het activeren via internet lukt echter niet, hiervoor moet je naar een 0800 nummer bellen van Microsoft en een serie nummers doorgeven aan een computer. Vervolgens krijg je een activeringscode terug en werkt je Vista volledig.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je moet inderdaad bellen. Je kan een willekeurige versie downloaden idd (Vista heeft alle versie op 1 DVD, aan de hand van je code wordt de juiste gebruikt). Vervolgens moet je idd via telefoon activeren.

Let op, de x64 versie werkt ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
apart, ik heb een dvd gedownload met alle versies, de code onder mn laptop ingetikt en toen was hij gewoon helemaal geregistreerd!(dus zonder te bellen)

editje: Ik moest het "activeren" wel zelf doen via Configuratiescherm->Systeem en onderhoud->Systeem

editje@ gremlin: Inderdaad met sp1.

[ Voor 38% gewijzigd door hellboy123 op 09-10-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan heb je misschien een versie te pakken gehad met een ingebakken OEM activatie? Die zijn ook in omloop iig. Of misschien is het veranderd bij de SP1, meenden dat ze de activatie simpeler wilden maken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Nou, de mijn F3-Ka zit dus wel degelijk in Portugal...krijgt nu bij Asus ook al verzorgde reisjes naar het zonnige mediteraanse repaircenter. Reden voor deze vakantie is dat ie dan sneller klaar is ivm user agreement van asus om dit zo snel mogelijk te regelen. Houdt dus ook in 'repareren in andere landen, als dit de reparatiesnelheid verbeterd'. Ik vind het opzich niet erg, heb er alleen maar voordeel bij als ie sneller terug is. Nu nog maar hopen dat die portu evenveel verstand van computers hebben en mijn nederlandse rma kunnen lezen, altijd fijn he andere talen. Denk niet dat ze hier in Nederland mijn rma hebben vertaald naar portu, dus vraag me af hoe ze dat gaan doen. Scheelt natuurlijk dat de mijne helemaal niks meer deed dus als ze hem maken ben ik al tevreden. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hel ende verdoemenis. :(

Een van de schermnokjes op m'n F3KA zit er niet meer, is afgebroken. Was uiteraard ooit te verwachten met zo'n systeem waarbij je het scherm open moet drukken ipv. gewoon met 1 of 2 schuifjes het scherm unlocken. De behuizing heeft rechts aan de voorkant ook speling, alsin het zilveren gedeelte is enigsinds op te tillen. Kind of erg fragiel chassis, dus.

Zou Asus hier wat aan willen doen (that is, delen van het chassis vervangen) of zouden ze het direct op user abuse mikken?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste