[F3Sv] Laptopscherm werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo86
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 17:59
Sinds vanmiddag heb ik een beetje een vaag probleem met m'n laptop. Ik zat vanmiddag te werken achter de laptop en toen heb een programma geïnstalleerd. Na het installeren moest de laptop opnieuw worden opgestart. Ok, dus ik netjes via start menu afsluiten. Nadat hij windows heeft afgesloten startte hij netjes opnieuw op, maar m'n laptopscherm werkt niet meer.

Nu weet ik vrijwel voor 100% zeker dat het em niet aan Windows of het geïnstalleerde programma ligt. Deze werken namelijk perfect. De hele laptop werkt opzich ook wel, alleen blijft het interne scherm zwart. Dit geeft niets meer weer :S

De laptop zelf is nog te gebruiken via een extern scherm. Als ik kijk bij apparaatbeheer, zie ik ook alleen het externe scherm staan. Het interne scherm wordt niet meer herkend door de laptop en hierdoor wordt deze ook niet meer aangestuurd waarschijnlijk.
Het BIOS (opstart)scherm wordt dus ook niet weergegeven.

Het gaat om een:
ASUS F3Sv-018C
GeForce 8600M GS 256 MB (met de beruchte fout dus idd)
Intel C2D T7100 1,8 Ghz.
Microsoft Windows Vista SP-1

Weten jullie een oorzaak hiervoor? Ik wil de laptop eigenlijks niet openschroeven (want ik vermoed dat het om een kabel of connectie gaat), want ik heb nog garantie :)
Maar omdat het zomaar ineens gebeurde, vind ik het wel enorm vreemd... Zo zit je te werken, je start de pc opnieuw op en je scherm werkt niet meer :S Terwijl er niets is veranderd...
De laptop heeft geen tik gekregen oid en ik ga er altijd voorzichtig mee om, dus ik vind het maar vreemd...

Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:28

Ankh

|true

FN en dan een F(1t/m12) toets indrukken
kan wezen dat je notebook scherm uitgeschakeld is.
de blauwe toets ziet er zo ongeveer uit: [ [] ]
Of je hoog spanning is kapot, lijkt me gek want dat geeft meestal wel een tik ofzo :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mijn f3ka is dat fn+f7 (lcd scherm aan en uitzetten) of helderheid omhoog gooien met fn+f6

Kan je met wat achtergrond nog wel wat 'silhouetten' zien van windows. Want zonder backlight zou met wat moeite toch nog te zien moeten zijn wat op het scherm gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ai, niet weer hè...

* GENETX checkt de symptonen
1. Laptop zelf start gewoon: check
2. Beeld blijft zwart: check
3. Extern werkt wel: check
4. Apparaatbeheer laat geen intern scherm zien: check

Dit lijkt echt verdacht veel op, wat A6T/A7T-bezitters noemen, de "Zwarte Ziekte":
Het Zwarte Scherm Probleem - Asus A6T/A7T of xxT topic

Probeer eens exact dezelfde handeling te doen: Laptop aanzetten, direct het scherm dichtklappen en na enkele seconden hem weer eens open te klappen en te kijken of je beeld hebt. Herhaal dit gewoon een aantal keren, soms is de "Zwarte Ziekte" hardnekkig weet ik uit eigen ervaringen.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 02-09-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als het gebeurd is na dichtklappen tijdje terug, dan kan je meestal uitgaan:

- bekabeling naar lamp is stuk (je ziet in fel licht nog beetje verschijnen op LCD)
- alleen licht, maar geen beeld (lamp werkt door strooilicht, maar LCD krijgt geen signaal)

Of zelfs allebei stuk? Dan is de kabel losgeschoten, of er is breuk in stroomdeel bekabeling tussen LCD scherm en laptop. Zit vaak in scharnierdeel. Dan moet je het opsporen, breuk controleren en nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo86
Hmm het lijkt idd erg veel op de zwarte ziekte die GENETX beschrijft. Ik was vergeten te melden dat je met de Fn-F7/F8 toetsen ook geen beeld krijgt.
Ook zie ik geen beeld in fel licht en de backlight brandt ook niet...

Ik zal morgen ASUS even bellen en vragen of dit voor garantie kan...

[ Voor 14% gewijzigd door Neo86 op 02-09-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Snel dichtklappen en openen? Scherm schakelaar niet stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Neo86 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:47:
Hmm het lijkt idd erg veel op de zwarte ziekte die GENETX beschrijft. Ik was vergeten te melden dat je met de Fn-F7/F8 toetsen ook geen beeld krijgt.
Ook zie ik geen beeld in fel licht en de backlight brandt ook niet...

Ik zal morgen ASUS even bellen en vragen of dit voor garantie kan...
Heb je het trucje al geprobeerd wat ik zei?

@ MrDummy:
Geen idee of het dan aan een kabel ligt. Het lijke er niet echt op aangezien het zo een paar maanden goed kan gaan zonder probleem en dan opeens weer defect is. Daarnaast heeft iemand al eens zijn laptop uitelkaar gehaald om te kijken of alles goed was en kon niks ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo86
GENETX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:52:
[...]

Heb je het trucje al geprobeerd wat ik zei?

...
Ik heb het trucje een paar keer geprobeerd nu. Vanmiddag heb ik ook al meerdere malen het scherm open en dicht geklapt. Eerst geen resultaat, maar ik heb nu sinds een minuut weer beeld :S
Nu is er dus de kans dat als ik hem morgen weer openklap dat hij het weer niet doet natuurlijk...

Edit:
Ligt het probleem dan niet aan de schakelaar die registreert of het scherm open danwel dicht is? Mss dat er vuil tussen gekomen is oid, waardoor deze niet meer goed functioneert...

Edit 2:
Het valt met trouwens ook wel op dat het lampje van de webcam ook gaat knipperen als je het scherm dicht en open doet. Dit deed ie altijd al, maar mss heeft het wel een verband hiermee...

[ Voor 30% gewijzigd door Neo86 op 02-09-2008 20:16 . Reden: Schakelaar toevoeging, webcam lampje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
* GENETX gaat aan het werk...

Join de club, voor zover dat positief is....

Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte Ziekte"

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 02-09-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de zwarte ziekte bij de a6t is anders. Bij de a6t gaat hij wel gewoon aan, maar start verder niet op in windows. Externe beeldschermen doen het dan ook niet meer.

Ik spreek ook uit ervaring en de verhalen uit het a6t topic melden dezelfde symptomen zoals ik ze net heb beschreven. Genetx misschien had jouw zwarte ziekte meer iets met het ranja probleem van jouw te maken

om mijn verhaal wat kracht bij te zetten, even een willekeurige quote uit het zwarte scherm topic
hellboy123 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:00:
naja nieuw slachtoffer...Werd ik in het begin van dit topic nog afgeschilderd als een geluksvogel(misschien harder moeten afkloppen?), nu moet ik er ook aan geloven.

Zwart scherm, geen bios scherm, ook niet op een extern display. Ik hoor de 2 tikjes, alle lampjes knipperen een keer en dan is t afgelopen

laptop: A6T
Laatst opgestart: Vista ultimate SP1 32bit
drivers: Ik zou het eigenlijk niet precies weten.
scherm: Dichtgeklapt, werk met een extern scherm op DVI

Gelukkig nog net voordat ie 2 jaar oud is. Wordt wel al de 3e keer dat ie weg gaat. Eerste keer een scheur in de behuizing van het scherm, krijg ik m terug heb ik artifacts op externe schermen en nu dit weer....
Oftewel die f3sv heeft niet de zwarte ziekte. Ik vermoed dat het iets met een kabel is.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:21:
de zwarte ziekte bij de a6t is anders. Bij de a6t gaat hij wel gewoon aan, maar start verder niet op in windows. Externe beeldschermen doen het dan ook niet meer.

Ik spreek ook uit ervaring en de verhalen uit het a6t topic melden dezelfde symptomen zoals ik ze net heb beschreven. Genetx misschien had jouw zwarte ziekte meer iets met het ranja probleem van jouw te maken

om mijn verhaal wat kracht bij te zetten, even een willekeurige quote uit het zwarte scherm topic

[...]

Oftewel die f3sv heeft niet de zwarte ziekte. Ik vermoed dat het iets met een kabel is.
Toch echt niet. Dit is exact hetzelfde wat ik had VOOR Ranja-Gate :+

Laptop aan, geen beeld en Windows start wel op. Ik heb er pas een externe monitor aangehangen toen ik na maanden weer eens geïnfecteerd was nadat ik er ranja over had gegooid. Omdat ik toen niet zeker wist of het het scherm was of de zwarte ziekte. Zo kon ik wel backups draaien (dat was dus echt de eerste start na ranja-gate) en toen zag ik ook niet mijn interne scherm. De volgende keer dat ik hem bootte na de backup deed mijn scherm het weer.

Het klopt wel dat niet bij iedereen extern werkt, bij anderen wel. Let ook op of Windows daadwerkelijk neit start. Na een crash heb je namelijk dat je 30 seconden moet wachten voor die recovery console, of op enter drukken. Bij mij ging hij na enter altijd doorratelen om verder te booten.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 03-09-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:51:
[...]

Toch echt niet. Dit is exact hetzelfde wat ik had VOOR Ranja-Gate :+

Laptop aan, geen beeld en Windows start wel op. Ik heb er pas een externe monitor aangehangen toen ik na maanden weer eens geïnfecteerd was nadat ik er ranja over had gegooid. Omdat ik toen niet zeker wist of het het scherm was of de zwarte ziekte. Zo kon ik wel backups draaien (dat was dus echt de eerste start na ranja-gate) en toen zag ik ook niet mijn interne scherm. De volgende keer dat ik hem bootte na de backup deed mijn scherm het weer.

Het klopt wel dat niet bij iedereen extern werkt, bij anderen wel. Let ook op of Windows daadwerkelijk neit start. Na een crash heb je namelijk dat je 30 seconden moet wachten voor die recovery console, of op enter drukken. Bij mij ging hij na enter altijd doorratelen om verder te booten.
bij mij deed hij echt niks, hoe lang ik ook wachtte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:53:
[...]

bij mij deed hij echt niks, hoe lang ik ook wachtte
same here, totaal geen enkele reactie van de laptop. Er zijn dus verschillende soorten "zwarte ziekte". Degene waar de externe video-uitgangen het nog doen, en de variant waarbij de hardeschijf een keer tikt en de laptop verder totaal NIETS meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Die laatste is toch echt een compleet dode laptop, of doet hij het later wel? Zoals ik het beschrijf is hoe we in eerste instantie tegen de zwarte ziekte aankeken. Het is nl niet dodelijk aangezien de laptop met wat gedonder draait, ook een reden waarom ik er mee ben gaan leven omdat ik hem niet voor school kon missen.

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:49:
Die laatste is toch echt een compleet dode laptop, of doet hij het later wel? Zoals ik het beschrijf is hoe we in eerste instantie tegen de zwarte ziekte aankeken. Het is nl niet dodelijk aangezien de laptop met wat gedonder draait, ook een reden waarom ik er mee ben gaan leven omdat ik hem niet voor school kon missen.
Misschien dat het bij de 1 net wat fanatieker uitpakt als bij de ander :p

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:28:
[...]

Misschien dat het bij de 1 net wat fanatieker uitpakt als bij de ander :p
dat denk ik inderdaad ook. Bij mij was het ook wel zo dat ik een aantal keren heb gehad dat het scherm zwart was, en de rest van de laptop het nog wel deed. Een paar dagen later was hij zo goed als dood.
Pagina: 1