Mooie platen Nusty, kun jij eens op google maps aangeven waar je nou eigenlijk staat als je deze banking shots maakt ? Ik wil absoluut niet met je wedijveren, integendeel, ga zo door, blijf ons verrassen, maar ik zou ze zelf toch ook graag eens zo maken. De mm's heb ik wel, dat is niet het probleem, alleen de plekken ken ik (nog) niet.
Had een maandje geleden de mazzel dat een KLM piloot "de fout in ging" waardoor ik zo'n soort plaat kon schieten, maar als ik t daarvan moet hebben kan ik het net zo goed opgeven
Derice, mooi die Antonov, vooral de 2e. De eerste zou ik iets krapper gecropt hebben. En die foto van het raam van die triple van China Southern is ook gaaf ! Ik wou dat ik wat vaker bij een schoon raampje zat
Dan nog wat plaatjes: weinig spectaculairs al zeg ik het zelf, maar nu weer eens gewoon "een greep uit een avondje
gewoon spotten". Je kent dat wel, gewoon naar Schiphol voor wat mooie plaatjes, zonder te weten wat er komt, eens op een plekje gaan staan waar je normaal niet komt, weggetrapt worden door de heren KMAR, die buitengewoon vriendelijk waren door ons geen prent te geven, etc etc.... beetje babbelen met een Amerikaans/Nederlandse spotter die ons weer wat wijzer maakte over PHX en LAX enz enz....
de plaatjes:
Eerst voor onze jongens van vanavond:
PH-CHT, Falcon 2000EX, JetNetherlands ("Orange Dream Team" titles)
EC-GRG, A320, Vueling
LN-KKV, B737-300, Norwegian
UR-82073, An124-100, ADB (T/O 36C, scherpe bocht naar rechts en toen bij ons voorbij)
PH-BXN, B737-800, KLM
PH-KZP, Fokker70, KLM
CN-RNX, A321, Atlas Blue
G-LCYH, Embraer 170, British Airways
PH-WXC, Fokker70, KLM
VP-BJD, Gulfstream550 (mijn persoonlijke favoriet en qua foto de absolute topper van de dag (imho))
En nog een beetje lopen kloten 's avonds, totdat we op de IJweg door een veel te bijdehande vrouw werden weggestuurd, onder het dreigement dat ze binnen 2 minuten de pliesie zou bellen en dat ze het maar raar vond, dat mensen om 23:00 's avonds laat gingen spotten. Ze begreep daar niks van, immers volgens haar kon je met geen mogelijkheid 's nachts foto's maken.... Wij weten gelukkig beter... Helaas bleef het dus bij enkele prutfoto's want tijd om te probeerselen was er dus niet... En bedankt he !!

Waar bemoei je je mee echt....
Eerst nog 2 plaatjes gemaakt vanaf de Mac bij de 09-27.
F-GCBL, B747-200F, ex-Stored ex-Air France Cargo, in de staart is al te zien dat deze naar MIDEX gaat.
G-VROC, B747-400, Virgin Atlantic (No Way BA/AA)
En toen dus naar de IJweg... Best out of three dus
Vind m nog wel wat hebben stiekem
sorry voor de grote copyright dingen in de thumbs... ben er nog niet achter hoe ik dat kleiner maak in LR. In de grote foto's vind ik m niet storend, maar in de kleine pics mag het wel wat kleiner.... iemand ?
iets met foto's...