Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.037 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
*kuch, verkeerde topic, wordt laat *

*en dat maakt dit mijn eerste officiele trippel-post :X *

[ Voor 136% gewijzigd door Joss op 16-09-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman78380
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:38
1,5 uur tactiekbespreking??? 7(8)7

Nowhereman :w even naar zijn teamgenoot Marzman :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 23:27
ARrrrrggg Heb je eindelijk alles goed voor elkaar: Afstelling uitstekend (eigen beoordeling uiteraard)
DQP 99% en m'n strategie goed uitgewerkt, maak je een Grrrrrenetje: vergeten te repairen.....NOOOESSS

/shame on me *stom* *stom* *stom*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ook maar weer eens gaan meedoen in het topic :P. Race nu in C3, eerste race 10e geworden, tweede race reed ik in de punten maar knalt mn gearbox... zucht !

Nu 4e in de quali met 21 man gereden dus ben best tevreden

edit: Enige irritante is dat de races in c3 later zijn dan in c4... Zit @ +8 uur tijdsverschil dus een race volgen van 2 tot 4 uur 's nachts is me wat te gortig. (vorig seizoen was et 12-1.30 meestal).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nowhereman78380 schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:47:
1,5 uur tactiekbespreking??? 7(8)7

Nowhereman :w even naar zijn teamgenoot Marzman :P
:w tss, 1,5 uur :+

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Joss schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:43:
Ah oke, nougoed, we zien wel weer... Zoals altijd.

Ik zit echt te dubben met m'n strategie, zo ziet min race op Anderstorp er uit:

Start - 00:19:00
Temp.: 23° C
Rain: 5 mm

00:19:00 - 01:25:00
Temp.: 22° C
Rain: 12 mm

01:25:00 - Einde
Temp.: 23° C
Rain: 2 mm

Wordt nog een hoop gereken :P
Da's een leuke :D Succes ermee :Y)

Trouwens, ik dacht dat je de Nederlandse taalinstellingen niks vond? Wel apart: end --> einde wel vertaald, maar rain --> regen weer niet 8)7 Of zet ik jou hiermee aan het werk?
mhans schreef op maandag 17 september 2007 @ 05:59:
ARrrrrggg Heb je eindelijk alles goed voor elkaar: Afstelling uitstekend (eigen beoordeling uiteraard)
DQP 99% en m'n strategie goed uitgewerkt, maak je een Grrrrrenetje: vergeten te repairen.....NOOOESSS

/shame on me *stom* *stom* *stom*
Tsja, hoe erg is je auto eraan toe? :D

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 17-09-2007 08:12 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
Grrrrrene schreef op maandag 17 september 2007 @ 08:11:

Tsja, hoe erg is je auto eraan toe? :D
erg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
lullig :P

@rene: ik had ze overgetypt, vandaar de dubbele tongval :P Overigens moet ik Nederlands af en toe wel als mijn taal instellen omdat ik anders niet kan vertalen, niet echt ideaal, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Had jij geen "last" van de wear bug? Ik heb niks hoeven te vervangen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:01:
[...]

Had jij geen "last" van de wear bug? Ik heb niks hoeven te vervangen.
Niet iedereen rijdt in de C4 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:07:
[...]

Niet iedereen rijdt in de C4 :X
Ach ja, jullie rijden op een andere dag nu. Die bug was natuurlijk gefixed toen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:10:
[...]

Ach ja, jullie rijden op een andere dag nu. Die bug was natuurlijk gefixed toen.
Waarschijnlijk is het dat geweest inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Hmmm, net m'n Q gedaan en de auto op de 10e plek gezet... Niet echt een denderende plek en matig tempo. Ben benieuwd wat de verschillende strategieën gaan brengen morgen, want daar zitten flinke verschillen tussen zoals ik het nu zie... Ook is het wel duidelijk dat een aantal mensen een dikke pk-revision hebben gedaan

Maar lastig een peil op te trekken wat de race gaat brengen, als ik nu maar weer goed aan de streep kom...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:58
Requiem19 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:23:
Als je je engine op effiency test, zal je Fuel Consumption dan eigenlijk ook omlaag gaan ? Of is je fuel consumption gewoon niet te verbeteren?
Ik schop ff deze vraag van een paar dagen terug naar voren, aangezien er in het topic toen werd aangegeven dat dit inderdaad een vaste waarde was (wat ik ook dacht). Op F1time loopt er nu een thread waaruit blijkt dat dit niet zo is:

http://www.f1time.com/for...ead_id=4678&post_offset=0

Zelf vind ik dit een rare gang van zaken dat brandstofverbruik als enige niet in een harde waarde wordt uitgedrukt. Zeker omdat je het effect van testen op efficiency nu alleen kan merken in een warmup nadat je een revision hebt gedaan (nog los van de lastige/omslachtige berekeningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sempy schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:54:
[...]

Ik schop ff deze vraag van een paar dagen terug naar voren, aangezien er in het topic toen werd aangegeven dat dit inderdaad een vaste waarde was (wat ik ook dacht). Op F1time loopt er nu een thread waaruit blijkt dat dit niet zo is:

http://www.f1time.com/for...ead_id=4678&post_offset=0

Zelf vind ik dit een rare gang van zaken dat brandstofverbruik als enige niet in een harde waarde wordt uitgedrukt. Zeker omdat je het effect van testen op efficiency nu alleen kan merken in een warmup nadat je een revision hebt gedaan (nog los van de lastige/omslachtige berekeningen)
Ik had al wel zo'n vermoeden toen we vorig seizoen ons brandstofverbruik vergeleken ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Marzman schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:01:
[...]

Ik had al wel zo'n vermoeden toen we vorig seizoen ons brandstofverbruik vergeleken ;)
Ik heb er toen ook lang over zitten nadenken, maar ging er vanuit dat ook de verschillende bandenleveranciers en het feit dat mijn motor door tests een stuk lichter was een rol speelde. Feit is dat je in een game die van zoveel factoren afhangt gewoon harde waarden moet geven en niet dingen moet afdoen met high, medium. low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik heb ook net even de Q gedaan. Ik heb mezelf op een voorlopige P4 neergezet vlak achter de top in het kampioenschap.

Ik ben benieuwd wat Sander dit keer gaat doen. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
leuke race in c4g5 constant stuivertje wisselen tijdens pitstops ben benieuwd wie d'r gaat winnen. ik lig op het moment eerste maar kan nog net zo goed 3de worden. spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vraagje:

Stel dat je optimale bandentemperatuur 25 graden is, en het is in de race ongeveer 5 graden kouder. Slijten je banden dan harder, of juist minder hard? Ik moet echt beginnen met data op te slaan zodat ik dat zelf kan checken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Requiem19 schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:06:
Vraagje:

Stel dat je optimale bandentemperatuur 25 graden is, en het is in de race ongeveer 5 graden kouder. Slijten je banden dan harder, of juist minder hard? Ik moet echt beginnen met data op te slaan zodat ik dat zelf kan checken... :)
15 graden is voor alle banden de ideale omstandigheid staat in de handleiding. De optimale temperatuur is degene waarbij je banden (dus supplier) het best presteren (meeste grip). Aangezien het bijna altijd warmer is dan 15 graden, geldt in principe de regel hoe warmer hoe meer slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Sempy schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:19:
[...]

15 graden is voor alle banden de ideale omstandigheid staat in de handleiding. De optimale temperatuur is degene waarbij je banden (dus supplier) het best presteren (meeste grip). Aangezien het bijna altijd warmer is dan 15 graden, geldt in principe de regel hoe warmer hoe meer slijtage.
Okee, dankje. Misschien moet ik het dan maar erop wagen. Erop of eronder 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 17-09-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Staat ook gewoon in de OP O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Ik ben net begonnen met dit spel en ik heb even een vraag. :)
Ik heb de meest waardeloze coureur van mijn competitie gekregen en ik wil dolgraag van hem af maar ik mag geen andere coureur aannemen omdat hij nog een contract van 13 wedstrijden of langer heeft. Is er toch een manier om van hem af te komen ofzo want hij rijdt nog geen deuk in een pakje boter. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GaMbiNo op 17-09-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GaMbiNo schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:49:
Ik ben net begonnen met dit spel en ik heb even een vraag. :)
Ik heb de meest waardeloze coureur van mijn competitie gekregen en ik wil dolgraag van hem af maar ik mag geen andere coureur aannemen omdat hij nog een contract van 13 wedstrijden of langer heeft. Is er toch een manier om van hem af te komen ofzo want hij rijdt nog geen deuk in een pakje boter. ;)
Je kan als je nog 13 races over hebt met andere coureurs onderhandelen maar de coureur die je nu hebt moet zijn contract uitzetten.
Maar wat voor DQP/DRP haal je? Waarschijnlijk zit er wel meer in je huidige coureur, want je begint altijd met een redelijke.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

DRP 83
DQP 61

Kan hij nog beter worden dan? Want ik wordt er een beetje moedeloos van als ik hem vergelijk met de andere coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
GaMbiNo schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:05:
DRP 83
DQP 61

Kan hij nog beter worden dan? Want ik wordt er een beetje moedeloos van als ik hem vergelijk met de andere coureurs.
Iedereen begint met ongeveer dezelfde coureur, qua DRP/DQP stats (overigens niet meer de topcoureur die hier eerder werd genoemd). Dat jouw coureur nu helemaal onderaan staat ligt aan je laatste 2 races. Je hebt tot 2 keer toe met een 0% DRP gereden, wat er voor zorgt dat de vorm van je coureur hard daalt en daarmee zijn DQP/DRP punten.

Ik zou je voor willen stellen om de openingspost door te nemen (en de rules/guide/faq op f1time), voordat je aan de voorbereidingen voor je volgende race begint.

[ Voor 4% gewijzigd door Joss op 17-09-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In de 90 is wel mogelijk, maar 83 is al best goed als je net begonnen bent. In welke groep rijdt je?
[edit]Joss had het al gevonden :)

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 17-09-2007 21:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Joss schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:12:
[...]

Iedereen begint met ongeveer dezelfde coureur, qua DRP/DQP stats (overigens niet meer de topcoureur die hier eerder werd genoemd). Dat jouw coureur nu helemaal onderaan staat ligt aan je laatste 2 races. Je hebt tot 2 keer toe met een 0% DRP gereden, wat er voor zorgt dat de vorm van je coureur hard daalt en daarmee zijn DQP/DRP punten.

Ik zou je voor willen stellen om de openingspost door te nemen (en de rules/guide/faq op f1time), voordat je aan de voorbereidingen voor je volgende race begint.
Ik dacht dat ik al wel genoeg gelezen had en dat ik het best redelijk deed maar het zegt me zo even niks wat je zegt dus ik zal de OP nog eens doorlezen. ;)

Bedankt voor de snelle reactie iig. :)

Ik rij in 4.33 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De vorm van je coureur staat op 50. Als je een paar races rijdt met de DRP die je nu ook gereden hebt komt dat wel goed. Testen is volgens mij ook goed voor de vorm van je driver.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorlopige pole *O* *O* *O*

zal morgen weer kijken, dan zal ik wel 2e staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

zo er is de afgelopen dag redelijk door gepost met heel wat info.
Rene, wat houd die bug met betrekking met fuelload nou in?
Is het zo dat de hele stint de verandering in fuel load niet word mee genomen, verklaart wel waarom ik niet een daling in de tijden ziet tijdens de stint....
heb m'n laatste race report bekeken en het is eigenlijk gewoon een vlakke lijn....
dacht dat dit werd veroorzaakt door de banden slijtage, maar blijkbaar dus niet...
zal morgen eens kijken wat m'n tijden doen, temp is 2 stints stabiel en de banden houden het makkelijk.

Qual zit er slecht uit, sta achter m'n cup tegenstander met 0.5s :( en sta op p17 uit 19.
wel jammer dat hans vergeten is te repareren, kans op punten voor het team is weer minimaal.
Aan de andere kant zijn er 2 mensen met versleten auto's, dus is er nog een kans dat ik redelijk finish.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
Ik weet het, het niet reparen is aardig desatreus voor de race van morgen ben ik bang. Ik baal er zelf ook enorm van, helemaal omdat ik het voor het eerst dit seizoen allemaal redelijk positief inzag. Zoals het zich nu laat aanzien pak ik mijn best kwalificatie van het seizoen (binnen een seconde van de voorlopig nummer 1, vorige race bijna 2) Zonde, maar er zit vooruit gang in !

*Hans hoopt op een wonder ! *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super! Sta nadat iedereen gekwalificeerd heeft nog steeds 4e, beste qualificatie van het seizoen :D! Ook mn teammaat gaat in de punten rijden zo lijkt het, kan niet beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

goeiemorgen..........
*O* Hoppatee, Racingday! *O* (wordt tijd voor een automatisch script hiervoor.. ;) )
Ik merk dat zelfs in C3 managers er de brui aan geven, eerste race nog 29, voor deze race op dit moment 23. Nu maar eens kijken of deze race de boel heel blijft...

Good luck to you all....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
De afhakers in C3 zijn denk ik vooral mensen die er door de lange reset mee gestopt zijn en verder misschien iemand die verleden jaar in C4 alles won en nu er niks meer aan vindt omdat hij aan alle kanten om z'n oren wordt gereden. Bij ons de laatste race 25 coureurs.

Ik sta negende en het verschil met p1 is weer iets kleiner geworden, best wel een spannende Q met 21 coureurs binnen 0.9 seconde. Hopelijk kan ik net als vorige race weer enkele plekjes pakken met m'n racestrategie. Iedereen succes vanmiddag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Racingday indeed!

Heb het een en ander goed te maken deze race na mijn fuel... naja dat probleempje. :') Heb wel 5x mijn fuel pitstop strat nagekeken om zeker te zijn dat ik niet weer zo'n fout maak. Sta inmiddels wel 5e op de grid van de 23. Er moeten er waarschijnlijk nog 4 Qen waaronder mijn teammaat die zeer waarschijnlijk wel onder mijn tijd gaat zitten.

Succes allemaal ! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing day vandaag idd maar ik ben een beetje treurig voor deze race, waar ik de eerste twee races mijzelf nog rond de 12de plek wist te kwalificeren en ik daarna in de race door uitvallen van anderen en een redelijk racepace leuk mee wist te doen.
Sta ik vandaag twee-na-laatst, volgens mij heeft echt iedereen behalve ik en mijn teamgenoot als een upgrade op de engine gepakt. Wij hadden besloten deze na deze race te pakken en dan op indy met een heftige motor tevoorschijn te komen. Dus deze race is min of meer uitzitten en hopen op een wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
Ik begin weer als laatst 8) Maar de form van mijn driver is al wat omhoog gegaan. Ik hoop nu dat ik de 90 haal..... good luck iedereen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta tot nu nog op pole van de 18 rijders kan nog twee rondjes doen. Ziet er iig uit als een goed begin, dit keer wel gerepaired *O* denk alleen dat er nogal verschil in strategie zit ben benieuwd hoe dit afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:35:
De vorm van je coureur staat op 50. Als je een paar races rijdt met de DRP die je nu ook gereden hebt komt dat wel goed. Testen is volgens mij ook goed voor de vorm van je driver.
Volgensmij heb je mijn post niet gelezen. Hij heeft twee keer met een DRP van 0% gereden, waardoor zijn coureur nog maar 83 DRP punten heeft (dus dat is niet een percentage dat hij gehaald heeft).

Enohja, ik sta precies aan de andere kant van de grid waar Kroketje laatste staat :P Pole position dus, maar eigenlijk kan dat ook niet anders gezien mijn strategie :X Hoop dat het werkt, maar heb er toch een hard hoofd in...

[ Voor 18% gewijzigd door Joss op 18-09-2007 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Staat trouwens een berichtje in het info center, wat ging over de 4sec pitstops waar 110l in ging in C1 geloof ik, maar ook wordt het vermoeden bevestigd dat fuel geen of te weinig invloed had op de laptimes.
Pit crews get new equipment
F1T reporter 2007-09-18 07:48:42

This weekend new pit crew equipment has been delivered to teams around F1TIME paddock which allows for more consistent pit stop times. However some less skillful personnel may have trouble trying to take full advantage of new technologies, so it is important to have as high skilled pit crew as possible. Obviously, the more people in your pit crew the better it is as this new equipment still requires the same work to be done on your car during refueling and tyre change.
It is rumored that that this change has been done to prevent some teams from doing extra short stops, when more fuel may have been put in cars per 1 second than allows F1TIME regulations. F1T.I.A. representative said on the matter: "This new equipment will allow us to closely monitor and ensure, that no more than 12 liters of fuel per second can be put into cars. We have also used this opportunity to provide the best possible equipment to facilitate fast and reliable tyre changes."
Another technical note from F1T.I.A. issued to teams indicates that fuel may again play more important part of a strategy as modifications have been made to fuel pump requirements. As one expert from Class 1 explained to our non-technical staff, lap times now will be faster if your car runs with less fuel. When asked if this hasn't been the case, he revealed that "faulty fuel pump design was making fuel flow into engines slower with less fuel remaining in the tank and there was almost no difference in lap times so this is great news for F1TIME racing where we will see more fuel strategies being used."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, ik had het gezien vanochtend. Hij lult er weer een mooi verhaal omheen _o_

Anyway: BP staat niet meer 1e in de Q, Realdea heeft in 1 Q-rondje zijn tijd verbeterd, en flink ook. Achja, het wordt vast een leuke race. Ik sta op een 8e plek, wat ik eigenlijk vooraf al een beetje gehoopt had. Als ik ook 's in die buurt (liefst wat hoger) kan finishen, ben ik erg tevreden :) Ik sta zelfs voor "die Griek" (met zo'n naam als Panagiotis krijg je zo'n bijnaam) en dat had ik niet verwacht *O* Ik hoop dat ze voor mij weer op een 3-stopper staan, dan zou ik nog wat puntjes kunnen pakken. Als ze op 1-stoppers staan wordt dat toch lastig, vrees ik, maar qua Q-tijden verwacht ik dat niet...

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 18-09-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:41:
Ja, ik had het gezien vanochtend. Hij lult er weer een mooi verhaal omheen _o_
Dat is de bedoeling van die middelste kolom he, een cynische kijk op bugs in F1Time. Bugfixes met een serieuze inhoud komen links te staan, maar dat durfde Tadas niet aan denk ik :P

Lullig voor de mensen die dachten deze race even gebruik van deze bug te maken met een 1 stoppertje :X

offtopic:
Je zou bijna zeggen dat het een nepnaam is Panagiotis Karapanagiotis.

[ Voor 10% gewijzigd door Joss op 18-09-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Ik Q (12de plek) me toch steeds in de top 15 maar tijdens de race bak mijn coureur er toch echt weinig van.
1e race gearbox problemen, 2 race net voor de eerste pitstop out of fuel.
Dus deze race zal er toch iets beter gepresteerd moeten worden wil ik in C3 blijven.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:45:
[...]
Lullig voor de mensen die dachten deze race even gebruik van deze bug te maken met een 1 stoppertje :X
Maar die hebben dan ook al lang genoeg geprofiteerd hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:56:
[...]

Maar die hebben dan ook al lang genoeg geprofiteerd hè...
Ik heb er zelf geen last van. Ben benieuwd hoeveel verschil het gaat maken, 3 tienden per 10 kilo Olav? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
GrumpyGamerDad schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:56:
Ik Q (12de plek) me toch steeds in de top 15 maar tijdens de race bak mijn coureur er toch echt weinig van.
1e race gearbox problemen, 2 race net voor de eerste pitstop out of fuel.
Dus deze race zal er toch iets beter gepresteerd moeten worden wil ik in C3 blijven.
Euhm, ik wil niet lullig doen, maar beide problemen zijn absoluut niet aan je coureur te wijten. Vooral die tweede is natuurlijk gewoon je eigen fout :) Als ik jou met 5L op pad stuur naar Z-Frankrijk kan ik het je moeilijk kwalijk nemen dat je je bestemming niet haalt 8)7
Joss schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:45:
[...]

Dat is de bedoeling van die middelste kolom he, een cynische kijk op bugs in F1Time. Bugfixes met een serieuze inhoud komen links te staan, maar dat durfde Tadas niet aan denk ik :P
Oh, dat onderscheid heb ik nooit begrepen. Ik had de melding in eerste instantie ook helemaal niet gezien, omdat ik meestal alleen de linker kolom volg.
Euhm, hmm, heb ik de bug dan verkeerd begrepen? Juist met een 3-stopper zou je een voordeel moeten hebben gehad toch? Het autogewicht wordt niet geupdate, dus als je bij wijze van spreken van start gaat met 4L en in rondje 1 al binnenkomt voor 150 liter, bleef het autogewicht op het startgewicht steken. Tenminste, ik dacht dat dat het punt was. Met een 1-stopper bleef je auto de hele race heel zwaar, ook als de tank zo goed als leeg was.

[ Voor 43% gewijzigd door Grrrrrene op 18-09-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:04:
[...]

Ik heb er zelf geen last van. Ben benieuwd hoeveel verschil het gaat maken, 3 tienden per 10 kilo Olav? :P
Daarvoor schakelen we door naar onze pitreporter, Jack Allard? (sorry, zit nog vastgeroest in het oude stramien van F1):+

Edit: @ Grrrrene, dat is een goede opmerking idd. Dat verklaard ook de onzinnig lichte auto's bij mij op de grid (die nu dus van een koude kermis thuis gaan komen, als Tadas het goed heeft gedaan....)

[ Voor 32% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 18-09-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:12:
[...]

Daarvoor schakelen we door naar onze pitreporter, Jack? :+
Aiii, jammer. Allard Kalff ;)

@Rene: Ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat fuel helemaal geen invloed had in de race, maar dat was dus niet zo.

[ Voor 22% gewijzigd door Joss op 18-09-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
WTF, Maarten Collin in onze groep (C3G9) heeft maar 3 laps P gedaan :o Maar dan wel weer 15 laps WU |:( Als je dan toch laps wil besparen, rijd dan iets meer in P en wat minder in WU :D

Oh well, hij staat niet eens laatste, een prestatie opzich :) En met een Balance van ~30M zou hij het om het geld niet hoeven te laten, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
_O- Belgen.... :N

(j/k hoor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok erop dat het gewicht van de auto alleen bij start en pitstop werd berekent. Laptimes werden daarop berekent en een random op losgelaten ieder rondje.

Nu gok ik erop dat Tadas ieder rondje voor iedere auto het gewicht uitrekend, dit was vooral in het nadeel voor lange stints waar je veel fuel vebruikt en accordingly dus ook sneller zou moeten gaan. Hopelijk is dit nu gefixed en kan je een beetje echte strategie erop loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik hoop dan alleen niet dat het veel extra bereken-tijd kost, alhoewel de server problemen voorlopig tot een absoluut minimum beperkt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is in totaal 2 uur om alles te berekenen.... geen probleem hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:58:
Er is in totaal 2 uur om alles te berekenen.... geen probleem hoor...
1 uur maar hoor, de 'live'race start pas wanneer de hele race berekend is. Bovendien hebben we vorig seizoen tot 4 maal toe gezien dat het niet altijd 'geen probleem' was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Serverproblemen zullen wel niet zo snel zijn nu C4 op een andere dag wordt gereden dan C1 t/m C3. Er zijn nu max. 8 races die op hetzelfde moment starten/berekend moeten worden.

Mooi dat deze bug wordt gefixed, afgelopen races deed ik steeds een pitstop minder dan degene die vlak voor me eindigden dus hopelijk kan ik nu profiteren doordat ik niet de hele tijd veel zwaarder ben maar ook lichter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Sempy schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:02:
Serverproblemen zullen wel niet zo snel zijn nu C4 op een andere dag wordt gereden dan C1 t/m C3. Er zijn nu max. 8 races die op hetzelfde moment starten/berekend moeten worden.
Zeg nooit nooit bij Tadas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:41:
Ik hoop dat ze voor mij weer op een 3-stopper staan, dan zou ik nog wat puntjes kunnen pakken. Als ze op 1-stoppers staan wordt dat toch lastig, vrees ik, maar qua Q-tijden verwacht ik dat niet...
Mag ik je even teleurstellen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat? Jij doet een 1-stopper? :P Of moet ik teleurgesteld in je zijn? :+
Ik ben bang dat hij gaat overcompenseren (heeft hij wel vaker gedaan).

[ Voor 62% gewijzigd door Grrrrrene op 18-09-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
Ach ik lig toch te slapen als de race wordt gereden. Delay delay delay aub, dan kan ik em ook weer eens bewust meemaken. Dat is een van de dingen die ik wel mis trouwens > live f1race

OVer de fuel bug > volgens mij was het inderdaad zo dat het gewicht 1x werd berekend en daarbij hetzelfde bleef. Dit kan Tadas op 2 manieren oplossen volgens mij, of hij berekend de hele stint in 1x, of hij doet het elke ronde: welke hij ook kiest, het kost altijd wat extra tijd. Maar tot nu toe nog geen echte problemen gehad met deze server, dus vanavond zal het wel misgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
mhans schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:39:
Ach ik lig toch te slapen als de race wordt gereden. Delay delay delay aub, dan kan ik em ook weer eens bewust meemaken. Dat is een van de dingen die ik wel mis trouwens > live f1race

OVer de fuel bug > volgens mij was het inderdaad zo dat het gewicht 1x werd berekend en daarbij hetzelfde bleef. Dit kan Tadas op 2 manieren oplossen volgens mij, of hij berekend de hele stint in 1x, of hij doet het elke ronde: welke hij ook kiest, het kost altijd wat extra tijd. Maar tot nu toe nog geen echte problemen gehad met deze server, dus vanavond zal het wel niet misgaan
Kleine aanvulling die je vergeten was, denk ik. Detail :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
Joss schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:46:
[...]

Kleine aanvulling die je vergeten was, denk ik. Detail :+
Absoluut niet. Een semi wet van Murphy verteld ons dat elke keer dat iets goed gaat we dichter bij het moment komen dat het niet meer goed gaat. Aangezien ik dit spelletje nu even speel en wat ervaring heb opgedaan met bug fixes van Tadas bedoelde ik exact wat er stond.

Edit de wet van Murphy: als een gebeurtenis zich een oneindig aantal keer herhaalt en iedere keer is er een kleine kans dat iets misgaat, dan gaat het vroeg of laat een keer mis.

[ Voor 17% gewijzigd door mhans op 18-09-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Maar nu verwacht je dat het fout gaat, dus het komt wel goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:57:
Maar nu verwacht je dat het fout gaat, dus het komt wel goed O-)
Goede instelling! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:04:
Wat? Jij doet een 1-stopper? :P Of moet ik teleurgesteld in je zijn? :+
Ehh, het enige wat ik zei was "ik sta niet op een 3 stopper...". :7 voor de rest.. :X
Moet er nu toch eens van komen, na een slechte eerste race (bout strategie), en de opmerking: "engine exploded, the race is over for you." in de 2e race, hoop ik nu toch eens een goede race te rijden...
Maar doordat ik dit nu hier meld, zal er wel weer wat kaputt gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:55:
[...]

Ehh, het enige wat ik zei was "ik sta niet op een 3 stopper...". :7 voor de rest.. :X
Moet er nu toch eens van komen, na een slechte eerste race (bout strategie), en de opmerking: "engine exploded, the race is over for you." in de 2e race, hoop ik nu toch eens een goede race te rijden...
Maar doordat ik dit nu hier meld, zal er wel weer wat kaputt gaan :X
Ik heb tot nu toe ook alleen maar problemen gehad.. niet dat ik zonder problemen wel win 8)

Ik blijf vertrouwen hebben in mijn coureur..

Ik hoop dat hij crasht en overlijd

[ Voor 8% gewijzigd door Kroketje op 18-09-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kroketje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:35:
[...]
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroketje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:35:
Mogen ze van mij invoeren, dodelijke ongelukken... Een goeie manier om van een shitty driver af te komen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Hoera! beste resultaat tot nu toe! Slechte nieuws: Plek 9 :(. Ik lag tot vlak voor het einde nog op een 8ste plek, totdat een medelander mij schandalig inhaalde en mijn eerste puntjes vlak voor mn neus wegsnoepte... De snotaap.

Iedereen bedankt voor de bandentips, ging dus precies goed op Hockenheim :). Helaas net niet goed genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
LOL, dat is een digitale variant van evolutie zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
WTF, lig ik op koers om een puntje te pakken gaat die prutser niet de pit in 8)7 Daar gaat mijn eerste kans op punten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn eerste podium in C3. Vorige race had ik P3 verloren in de laatste ronden. Deze race heb ik P2 behaald. :)

"0.4 liters of fuel left"
Dat is nog eens precies berekenen :P

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:'( Gestart als 20e, na 18 rondjes 10e, en na 19 rondjes een crash :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Merk nu de race vordert dat mijn berekening voor de laatste weersectie totaal niet klopt, kan me nog de winst gaan kosten :X

Had niet verwacht dat ik in de regen nog zo snel rond zou rijden, maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Van een negende startplek naar een 2e plek gereden op net geen twee seconden achterstand van m'n teammaat die de eerste plek pakt. Een mooie dubbel en m'n eerste podium in C3!

Volgens mij vooral dankzij het fixen van de fuel-bug, als zware starter reed ik deze race veel betere rondetijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Race reportje:
Uiteraard vanaf pole position gestart en de eerste 19 minuten op intermediates gereden. Pitstop ging goed en na niet al te lange tijd lag ik weer eerste, dus die tactiek bleek te kloppen. Het tweede *** punt was de verandering van 12mm naar 2mm. Ik dacht dat het verschil van wets vs softs hier wel 4sec zou zijn en dat hij zo'n 8 ronden voor het einde zou veranderen.

Dit bleek echter compleet verkeerd, want gedurende de 12mm reden we 2sec sneller dan ik had berekend (belachelijk: verschil 0mm en 12mm is blijkbaar veel kleiner dan wat ik van vorig seizoen heb overgehouden). Ik kwam 7 ronden voor het einde vanuit leidende positie binnen (had een gat van 7sec geloof ik), maar de laatste strategie werkte totaal niet, kwam terug op P7 en won nog wel 2 plekken terug... Toch teleurstellend :/ M'n teamgenoot 6e geworden, op 0.000 van de #5. :D

Nou goed, vergeten deze race, ik wist al wel dat het moeilijk zou zijn om hem te winnen. De meest gelukkige heeft gewonnen, want deze race was niet te berekenen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
MRCL schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:12:
WTF, lig ik op koers om een puntje te pakken gaat die prutser niet de pit in 8)7 Daar gaat mijn eerste kans op punten :(
Ben toch zelf de prutser, had 64 in plaats van 54 ingevuld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drastisch slechte race waarin volgens mij iedereen een motorupgrade had gepakt behalve mijn team, maken we komende race goed!
Maar 14de binnengekomen, maar gefixte fuelbug?? Eerste rondes met 88 liter in de tank reed is rondjes 1:10.4 ... (na de boost laps) en bij de stop waar er nog 3-4 liter inzat 1:10.7 ... ik zag in geen enkele stint verbetering in de rondetijdes naarmate ik lichter werd dus wat mij betreft totaal niet gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:47:
Drastisch slechte race waarin volgens mij iedereen een motorupgrade had gepakt behalve mijn team, maken we komende race goed!
Ik denk dat nog bijna niemand in C3 een motor-upgrade heeft gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat durf ik tegen te spreken waar ik voorheen in de top 15 wist te kwalificeren en mijn teamgenoot ook stonden we ineens 21 en 15 ... zonder een veel slechtere/beter DQP .... iig heb ik nu mijn upgrade gepakt :) Es kijken of dat helpt de volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:24:
Hmm dat durf ik tegen te spreken waar ik voorheen in de top 15 wist te kwalificeren en mijn teamgenoot ook stonden we ineens 21 en 15 ... zonder een veel slechtere/beter DQP .... iig heb ik nu mijn upgrade gepakt :) Es kijken of dat helpt de volgende race.
Dat mag je tegenspreken, feit is dat bijna niemand na 3 races een upgrade pakt, laat staan na 2 races :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

nu al een upgrade, das erg vroeg.....denk dat de ander een andere strategie hadden.
Stond deze keer ook ver achter aan, maar bleek dat de rest op andere banden en stop strategie stonden....
Helaas ging de gearbox kapot, anders had ik nog aardig wat plaatsen goed kunnen maken.

Gaat trouwens ook weer lekker met de bug fixes, gearbox is weer terug en de ronde tijden waren nog steeds een vlakke lijn, ook was de boost na de pitstop sneller dan de boost voor de pitstop.
Is dus helemaal niks aan veranderd.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Zo, blijkt maar weer eens dat een goed afgestemde taktiek erg belangrijk is in een race! Op P6 geeindigd terwijl mijn snelste ronde niet eens in de top 12 voor komt. Ik kreeg de DQP bij deze race wederom niet voor elkaar, beetje balen, maar uiteindelijk niet ontevreden met een P6 gezien de snelheid :)

Ik heb zelf al een upgrade gedaan (gearbox) om zo de betrouwbaarheid omhoog te krikken, vond ik zelf een verstandige zet. Daarnaast ben ik aan het denken om de eerste engine upgrade binnen niet al te lange tijd plaats te laten vinden, zit met de Mercedes engine nu op 831 HP en met een aantal snelle circuits voor de boeg denk ik dat het een nuttige investering zal zijn. Misschien dat ik de upgrade nu zelfs al door voer, reliability is nog altijd 97,7% = niet slecht!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
hmm stomme vraag misschien, maar hoe doe je zo'n upgrade? of heb je dat in c4 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Rpol schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:38:
hmm stomme vraag misschien, maar hoe doe je zo'n upgrade? of heb je dat in c4 niet?
OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
staat er niet in uitgelegd hoor, wel dat je revisions hebt maar niet hoe het moet, maar denk dat ik het al weet dus begin niet meteen met je "OP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wow, volgende race wordt _ontzettend_ heet :o 44-46 graden C. Dat wordt weer een heerlijk bandenploffestijn :P

Mijn strategie was echt perfect, al was ik liever iets zwaarder getart. Ik snap alleen niks meer van de tijden: iedereen reed zo ff 2s van de Q-tijden af :o Naja, 8e plek, 1 punt... Ik ben weer blij, al had ik _bijna_ de 7e plek gepakt toen de banden van J.Roelofs in de laatste ronde nog ploften. Als dat een ronde eerder was gebeurd, had ik 2 punten gepakt omdat hij nu in de pitstraat finishte :) Brandstofstrategie was weer strak, met nog 1, 2 en 4 liter over bij stop 1, 2 en eind van de race. Dan zou er dus als ik de volle 81 rondjes had gereden ook 1L overgebleven zijn aan het eind van de race :D
Rpol schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:43:
staat er niet in uitgelegd hoor, wel dat je revisions hebt maar niet hoe het moet, maar denk dat ik het al weet dus begin niet meteen met je "OP"
Het staat er wel degelijk in!
Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Antwoord moet je zelf ff zoeken, want er staat een plaatje in en dan moet ik eerst die post editen om de code daarvoor te kopieren :P

[ Voor 41% gewijzigd door Grrrrrene op 18-09-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:04:
Wow, volgende race wordt _ontzettend_ heet :o 44-46 graden C. Dat wordt weer een heerlijk bandenploffestijn :P

Mijn strategie was echt perfect, al was ik liever iets zwaarder getart. Ik snap alleen niks meer van de tijden: iedereen reed zo ff 2s van de Q-tijden af :o Naja, 8e plek, 1 punt... Ik ben weer blij, al had ik _bijna_ de 7e plek gepakt toen de banden van J.Roelofs in de laatste ronde nog ploften. Als dat een ronde eerder was gebeurd, had ik 2 punten gepakt omdat hij nu in de pitstraat finishte :)
Goed gemikt, nietwaar? _O-
Had een vergadering vanavond, dus kon em niet live kijken. De bandenplof was vlak voor de pitingang, dus ik denk dat ik je nog wel voor had kunnen blijven, had op de streep nog 11 seconden over, dus.... B-)

Verwijderd

Woot! Eerste podiumplek in C3, gelijk 2e :). Toch niet slecht aangezien ik net gepromoveert ben... Nu sta ik in ieder geval gelijk veilig voor degradatie met 8 punten :D

• mhans
Het was van te voren al duidelijk dat dit niet mijn race ging worden en dat bleek ook wel. Uiteindelijk uitgevallen op 1 van de onderdelen die nog wel in orde leken voor de race. Nou ja, weer een race om bijzonder snel te vergeten. Ik begin het inmiddels ook allemaal een beetje somber in te zien om eerlijk te zijn. Schijnbaar mis ik toch teveel snelheid om mee te kunnen doen voor wat puntjes.

Nou ja, komend weekend Bahrein, lkker warm, kijken of dat wat wordt.

Verwijderd

SanderF1 831pk met een mercedes motor? Hmm daar zit ik toch dik overheen, ik ga geen exacte data geven maar laat ik zo zeggen dat als iemand met een BMW ook een upgrade pak ik daar zeer dicht in de buurt zit (Teamgenoot met een BMW Motor). Ik heb de progressie bijgehouden en kan redelijk precies vertellen wanneer het power testen van de engine geen zin meer heeft, per race komt er steeds meer gewicht en minder pks bij dus er is een omslag moment. Voor mij is voor de volgende race (indy, verschrikkelijk lang recht stuk) het midden van het aantal testen richting dt omslagpunt, vandaar dat ik nu deze upgrade pak.

Ook mis je dit jaar de automatische pks van de races, daardoor was het vorig seizoen verstandiger te wachten tot later, dit seizoen maakt dat neit zoveel meer uit.

• The_DoubleU
  • Laatst online: 07:50

The_DoubleU

Tweaker in München

Mijn race report.
Redelijke Q gedaan stond 8ste op Spa. Maar weer een matige DQP (88%).
Had gekozen voor een 1 stopper en de meeste gingen voor een 2 stopper. Aan het eind van de race zag het er naar uit dat ik 6e zou worden totdat de nummer 1 een gearbox probleem kreeg. Toch nog 5e geworden. Mijn eerste punten in C3!!
Team mate is 8ste geworden en we hebben nu beide 4 punten.
In de team cup staan we 3e.

Volgende race podium????

• lameeuw
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Nou, dat was gisteren groot feest.... vertrokken vanaf de laatste plaats en gefinished op P19. Ik was continue 2 tot 3 seconden langzamer per ronde dan de top..... 15 ongeveer geloof ik.... echt totaal en compleet verkipkachelfant zeg maar. Met een DRP van 55 % verreweg de slechtste race ooit. Nou jah, weet ik ook hoe dat is zeg maar :P Voor komende race een DQP van 94 % gepakt, zou dan toch wel wat beter mogen gaan, zeker ook met de engine upgrade erbij .

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
ik weet niet of jullie het ook al gemerkt hebben deze ochtend...

Als je het spel niet wilt bederven, moet je voorlopig effe nog geen practice laps rijden.

Heb het net gedaan en zag allerlei debug info over mijn scherm passeren :
met daarin oa : mijn perfecte DQP, Design influence, Tyres influence, driver influence, optimal setting per sector...

Als iemand zich daarin verdiept can hij wss alle formules achterhalen om altijd een perfecte Setting en DQP te vinden...Hoop dat Tadas het snel fixt, want dit kan het spel snel verpesten voor iedereen...

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

• Sempy
Ik heb dat ook gehad en zojuist een bug-thread aangemaakt op het forum (optimale DQP staat er letterlijk vermeld!!!). Ik vermoedt eerlijk gezegd dat er al gebruik van is gemaakt in onze groep. Ik kan anders mijn grote achterstand (1,5sec) in Q niet verklaren op iemand die in P bij lange na niet aan mijn tijd kwam.

http://www.f1time.com/for...ead_id=4704&post_offset=0

[ Voor 5% gewijzigd door Sempy op 19-09-2007 08:49 ]

• Jimster21
ik had het ook al vermeld op het forum.

http://www.f1time.com/for...ead_id=4706&post_offset=0

Hopelijk is Tadas snel wakker. Dit is snel op te lossen, maar als het nie gauw gebeurd vrees ik dat dit wel es het einde van faire F1 time races zou kunnen worden. Of hij zal al zijn algoritmes mogen herschrijven (met alle mogelijke bugs) daarin..

• Grrrrrene
  • Niet online
Het _valt_ wel mee denk ik, maar het is wel k*t dat je de optimale waarden ziet voor je DQP enzo, dat haalt de lol er toch wel een beetje vanaf ja :( Gelukkig staan er geen formules bij :X

• Jimster21
Als er nu begint iemand van scratch begint kan hij wel 30 ronden allerlei settings (vooral extreme waarden) proberen en er steeds het resultaat van uitlezen op het scherm. Dat is toch al veel informatie die beschikbaar zou kunnen zijn voor een beetje reverse engineering vrees ik.

• Grrrrrene
  • Niet online
Daar krijg je gewoon een ban voor hoor. Ik ben na 1 ronde gestopt omdat dit niet normaal lijkt en Tadas er eerst een uitspraak over mag doen. Als iemand 30 rondjes steevast doorwerkt met deze bug, profiteert hij daarvan en dat is niet toegestaan volgens de reglementen.

• Jimster21
ik hoop dat hij dàt tenminste kan nagaan...

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.