• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
touchie75 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:35:
hoi,
heb even een probleempje. ik heb opera geinstalleerd voor pda,maar is geloof ik wat fout gegaan..
als ik hem opstart is hij bevoren.
nu heb ik hem verwijderd uit mijn opslagkaart, maar nu pakt hij internet explorer niet meer, als ik via email een link wil openen ...
ehm iemand???
anyone??? _/-\o_

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
RKD schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:07:
[...]

Heb je hem al een keer opnieuw geinstalleerd? Kan je wel bij de opties van het toetsenbord komen?
ik heb het volgende al geprobeerd:
opnieuw geinstalleerd in het geheugen van de telefoon zelf (eerste keer had ik op de geheugen kaart gedaan)
en de engelse versie geprobeerd.

opties werken niet. ik krijg de melding: 'de geselecteerde invoermethode kan niet worden geladen' en ik heb ook al de melding gehad 'pocketCM keyboard has to be the current SIP in order to configure it' ik weet niet eens wat sip is in deze context.

I wish I had a cool signature like everybody else

• poepeneesje
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 23:33
Hallo allemaal,

Ik heb dit topic en het vorige helemaal door gelezen maar ik ben mijn probleem nog niet tegen gekomen.

Vandaag heb ik de "originele" HTC Touch precies een week, het enige probleem dat ik ervaar is dat de operator name die getoond wordt, niet de juiste is. Als ik bijvoorbeeld mijn T-Mobile simkaart in mijn HTC Touch stop, dan toont hij i.p.v. "T-Mobile NL" "PROXIMUS".

Natuurlijk heb ik al een aantal oplossingen geprobeerd. Onder andere door met een register-editor naar "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\RIL\OperatorNames" te gaan en hier de juiste NetworkID's te koppelen aan de juiste string.

Ook ben ik met de register-editor hier "HKLM\System\State\Phone\Current Operator Name" geweest, om de juiste string aan het juiste NetworkID te koppelen.

Het resultaat van één van beide of allebei, is _/-\o_. Echter 10 tot 20 seconde later veranderd het weer terug in wat het was. Heeft iemand hier misschien een permanente oplossing voor? Diegene zou mij ontzettend gelukkig maken ;).

Poepeneesje

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:10

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

'pocketCM keyboard has to be the current SIP in order to configure it' betekent gewoon dat je PocketCM keyboard moet hebben geselecteerd als het actieve keyboard in het lijstje onderaan voordat je instellingen kunt wijzigen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

ik weet niet of het al in 1 van de eerdere topics is gevraagt het zijn er zo veel :-).
maar hoe krijg ik de als achtergrond in gestelde afbeelding weer weg krijg het niet voor elkaar.
en nog iets hoe komik in de windows map terecht, jaja ik ben een beetje een nono

alvast bedankt andre

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:55:
'pocketCM keyboard has to be the current SIP in order to configure it' betekent gewoon dat je PocketCM keyboard moet hebben geselecteerd als het actieve keyboard in het lijstje onderaan voordat je instellingen kunt wijzigen.
dankzij je ietswat cryptische opmerking heb ik het nu werkende!!
ik dacht dat het pijltje onderaan het scherm naast het toetsenbord gewoon betekende om het toetsenbord uit te klappen. ik keek er overheen dat ik daarmee het pcm keyboard kon selecteren... blond van mij!

I wish I had a cool signature like everybody else

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:04:
ik weet niet of het al in 1 van de eerdere topics is gevraagt het zijn er zo veel :-).
maar hoe krijg ik de als achtergrond in gestelde afbeelding weer weg krijg het niet voor elkaar.
en nog iets hoe komik in de windows map terecht, jaja ik ben een beetje een nono

alvast bedankt andre
Achtergrond: start>>Instellingen>>vandaag
Daar kun je je today scherm wisselen

Windows map kun je in via de verkenner

Verwijderd

Je moet Opera via start>>instellingen>>systeem>>programma's verwijderen eerst deïnstalleren.
Dan zal je internet explorer weer werken.
Je hebt kans dat het deïnstalleren niet meer lukt omdat je hem handmatig van je storagecard hebt verwijderd. Installeer hem dan opnieuw, en verwijder hem dan op de correcte manier.
Suc6

Verwijderd

Even een hele domme vraag, maar hoe plaatst je een gedownload bestandje in je /Windows/ map? Via activesync kan ik niet in de map komen?

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:29:
[...]

Achtergrond: start>>Instellingen>>vandaag
Daar kun je je today scherm wisselen

Windows map kun je in via de verkenner
No offence, maar ik vraag me toch regelmatig af waarom mensen een windows based telefoon kopen als ze de basis begrippen van windows niet eens kennen |:(

Verwijderd

Aghanim schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:35:
[...]

No offence, maar ik vraag me toch regelmatig af waarom mensen een windows based telefoon kopen als ze de basis begrippen van windows niet eens kennen |:(
Ja via de verkenner van de telefoon kan ik erin, maar niet via de verkenner van deze pc

;edit, verborgen mappen stond nog aan, foutje :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 15:51 ]

Verwijderd

laat maar

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 15:52 ]

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Tja je ziet vaak genoeg dat mensen een mda kopen en vervolgens de kennis niet hebben om daar mee om te gaan, de telefoon wordt dan vaak afgescheept als lastig/ongebruiksvriendelijk. (geen directe aanval op de posts hierboven). Maar eerder die mensen die direct zeggen van, ja het is helemaal geen Iphone, als je ergens op drukt krijg je windows mobile, wat een klote ding etc., voor die mensen is het gewoon niet geschikt.

Je moet het vooral leuk vinden om er mee te kunnen prutsen, en het nut kunnen inzien van de mogelijkheden. Wil je alleen opvallen, en zonder moeite je dingen kunnen doen, dan is een windows mobile MDA waarschijnlijk geen goede keuze. En ben je meer tevreden met een LG prada, of een iphone.

[ Voor 36% gewijzigd door duncanvdlinden op 27-09-2007 16:04 ]

Verwijderd

Ik heb een vraag waar al 100'en topics over zijn, maar ik stel hem toch:

Ik ben in het bezit van een MDA Touch (t-mobile) en wil die 6 tab plugin installeren, maar:
1) ik zie dat het bij de ene wel werkt en de andere niet - welke plugin moet ik hebben en is "veilig" te installeren bij een MDA Touch.
2) Als ik dit doe, dan zal er een backup moeten komen - hoe doe ik dat het? Gaat dat met sprite?

Sorry voor nogmaals deze vragen, maar de een zegt zus en de andere zo: Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt!

Grtz Bendaman

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 15:17
Ja dat is er zo geweldig aan, heerlijk alles naar wens kunnen raak klooien en veel beperkingen die een telefoon heeft.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• devilsnight
  • Laatst online: 23-08 12:35
Vanmiddag in de pauze mijn HTC Touch gehaald en verder op werk in de pauze er ff lekker mee bezig geweest. Geweldig dingetje zeg, fantastisch design en hele mooie en gebruiksvriendelijke interface ook. Ik heb voor de eerste keer voor een mobiele telefoon(al klinkt dit voor deze HTC erg fout, want tis gewoon geen foon meer) een verzekering afgesloten. Gezien hoe vaak
mijn Sony Ericsson K750i uit mijn broek is gevallen op de grond.....zoiets kan absoluut weer gebeuren, ongelukken zitten in de kleinste hoekjes, mijn vriendin vind het de grootste onzin om zoiets te doen...zij wilde dat niet voor haar Samsung U600....nou ik wel, het kost handen vol geld
als het display echt naar de malle moeren is.

Anyway....ff wat vraagjes.

Het schermpje waar je het weerbericht kan zien, dat kan alleen zeker als je
mobiel internet hebt he? (wat ik niet heb, nergens voor nodig)

Is het mogelijk om het main menu scherm een eigen plaatje te geven?

Ach, ...ik denk dat ik die aardig dikke manual er gewoon bijpak en geen vragen stel eerst. Haha.

Verwijderd

Ik sluit me helemaal aan bij duncanvdlinden hierboven.
Vragen die gewoon in de handleiding staan (je weet wel, boekje onder in de doos)
en zelfs vragen waarvan het antwoord op 1(!) pagina hiervoor staat (iets met soft reset)
Ik denk serieus wel eens "koop lekker een Nokia 1600 ofzo" (no offence hoor, maar kom op zeg)

• devilsnight
Ik heb internet werkende nu en alles, jammer dat veel sites door behoorlijk in de war zijn wanneer je erheen gaat maar ach, het is niet anders. Ik zit echter met iets waar ik niks van snap.

Ik heb een doodnormale AVI file van mijn laptop overgezet naar de HTC, en in de verkenner kies ik de file en dan staat er dat het bestand niet afgespeeld kan worden, terwijl de HTC Avi files aankan, hoe zit dit? Wat doe ik fout, is het misschien een codec ofzo?

[ Voor 146% gewijzigd door devilsnight op 27-09-2007 18:22 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ff een tip cq vraag: is de touch nog goedkoper te krijgen dan deze t-mobile aanbieding op het moment:

Combinatie:
12 maanden relax150, eerste 3 maanden 50% korting
12 maanden PIT, eerste 4 maanden 50% korting
Bijbetalen: 49,95

Kom je dus op jaarbasis totaal uit op E 348,90 ofwel 29 euro per maand uit.
Ziet er lekker voordelig uit...
Is ie ergens nog goedkoper te halen anders ga ik maandag ff langs de shop!

bvd

youtube.com/@hisrep

• devilsnight
Snap er echt even geen donder van. Volgens de manual kan de Windows media player vrijwel elke fileformat aan....avi,wmv, etc. Ik heb nu een WMV en AVI erop gezet en ik krijg alleen maar errors.
Bij de WMV kreeg ik een error dat er onvoldoende opslagruimte was om het filmpje af te spelen...terwijl de mem card nog bijna leeg is.

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

devilsnight schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:07:
Snap er echt even geen donder van. Volgens de manual kan de Windows media player vrijwel elke fileformat aan....avi,wmv, etc. Ik heb nu een WMV en AVI erop gezet en ik krijg alleen maar errors.
Bij de WMV kreeg ik een error dat er onvoldoende opslagruimte was om het filmpje af te spelen...terwijl de mem card nog bijna leeg is.
Hoe staat het met je werkgeheugen dan (het geheugen van je touch zelf) is deze niet vol of bijna vol?

Don't worry people, i`m a professional idiot

Verwijderd

devilsnight schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:07:
zet tcpmp er op, Speelt avi's perfekt af.. tcpmp
Ik zet ze om met pocketDivxEncoder.. PocketDivxEncoder

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 19:37 ]

• devilsnight
MarcoL schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:32:
[...]

Hoe staat het met je werkgeheugen dan (het geheugen van je touch zelf) is deze niet vol of bijna vol?
Ik heb nog 18 mb over van het 31mb werkgeheugen.

De opslagkaart heeft bijna nog 1 gb over.

Dit is echt jammer, als ik de link van tcpmp aanklik.

--

This open source media player project is discontinued. Check out the commercial CorePlayer software or the soon to be released open source BetaPlayer project.

[ Voor 25% gewijzigd door devilsnight op 27-09-2007 20:01 ]

• MarcoL

MarcoL

Onima@dpc

Die .cab`s doen het nog wel gewoon volgens mij hoor die er onder staan. Kan je nog gewoon downloaden.
Maar je hebt nog wel genoeg werkgeheugen over lijkt mij eigenlijk

• devilsnight
Ah geweldigggggg, ik heb inderdaad die CAB erop gegooid en geinstalleerd en de avi speelt gewoon af, Simpsons full screen, prachtig :P . Ik zie mijzelf nog wel een serietje kijken in de pauze van werk of als ik ergens heen moet reizen ofzo, echt cool dit.

Maar ik vraag me wel af waarom het zo lang duurt voordat een simpel 40 mb filetje op de memcard staat...waar ligt dat aan? Geen USB 2.0 misschien?

Ik heb helemaal nog niet superveel verstand van pocketpc enzo he...maar als ik nou op google zoek naar pocketpc downloads, zijn dat dan doswnloads die altijd werken op de HTC Touch of moet ik wel bepaalde formats hebben?

[ Voor 101% gewijzigd door devilsnight op 27-09-2007 20:34 ]

• MarcoL

MarcoL

Onima@dpc

devilsnight schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:17:
Ik heb helemaal nog niet superveel verstand van pocketpc enzo he...maar als ik nou op google zoek naar pocketpc downloads, zijn dat dan doswnloads die altijd werken op de HTC Touch of moet ik wel bepaalde formats hebben?
Mischien dat je ze voor de juiste pocketpc (of windows mobile) download wil soms niet werken als je van een eerdere versie hebt.
Verder mischien je procesor maar dat zit vaak wel goed.

Verwijderd

devilsnight schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:17:
Maar ik vraag me wel af waarom het zo lang duurt voordat een simpel 40 mb filetje op de memcard staat...waar ligt dat aan? Geen USB 2.0 misschien?
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:56:
gegevens overdrachtmet kabeltje is dacht ik USB1 (weet niet zeker hoor),
dan is WiFi natuurlijk veel sneller, als je USB2 adapter gebruikt is 480Mb/sec natuurlijk veel sneller dan door de lucht, hoewel dat laatste veeeel handiger is :P
The Conman schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:22:
Volgens mij ook USB1.0/1. Als het goed is staat er toch USB 2.0 in de handleiding en specs van de Touch.
MP3tje kopieren bij mij duurt al snel 30-40 seconde wat best wel veel is als je 1GB aan bestanden wil overkopieren.

• devilsnight
USB 2.0 adapter? hmmm...nou ja, dat komt wel een keertje dan.

Ik heb op de eerste pagina hier die verschillende keyboards gezien,maar niet grotere, en die moeten er wel zijn, hebben jullie hier een linkje voor? Ik vind het geen ramp om smsén te sturen d.m.v stylus maar zelf met de vingers wil ik liever.

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Hallo

ben al een tijdje aan het stoeien met het een en ander.
Zo is mijn Touch op het moment...
Ben nu bezig met de iphone look van xda, alleen dit wil nog niet helemaal lukken.
Wordt vervold....
_/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i108.photobucket.com/albums/n13/tiesvts/home2.jpgAfbeeldingslocatie: http://i108.photobucket.com/albums/n13/tiesvts/home1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i108.photobucket.com/albums/n13/tiesvts/home.jpgAfbeeldingslocatie: http://i108.photobucket.com/albums/n13/tiesvts/home4.jpg

• devilsnight
Is er ook een manier om ondertitels bij filmpjes te krijgen?

Verwijderd

Zelf ben ik in het bezit van een touch. De MDA van t-mobile om precies te zijn.
maar dat maakt voor deze vraag niet uit.

Omdat ik vaak met mijn laptop reis vroeg ik me af of het mogelijk is om mijn touch via bluetooth met mijn laptop te verbinden, waardoor ik muziek van mijn laptop op mijn touch kan afspelen. heb je toch gelijk 20gb aan muziek bij je 8)7

Mocht dit mogelijk zijn lijkt me het ook heel gemakkelijk om bijvoorbeeld word-documentjes en misschien wel filmpjes te bekijken. het lijkt me vooral makkelijk om dit te gebruiken als ik in de metro zit. Ik vind het dan zo patserig :+ om met mijn laptop opschoot te gaan zitten om een document door te nemen.

Zou dit mogelijk zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 23:04 . Reden: spelvoutjes ]

• duncanvdlinden
Zo ik heb het toestel en het ziet er op het eerste gezicht allemaal zeer nice uit :p
lekker compact ook.
1 ding is mij alleen nog niet zo duidelijk, als ik met t-mobile verbinding maak met GRPS wordt dit dan wel van mijn belbundel afgetrokken? of brengen ze hier extra kosten voor in rekening?
Zoniet dan maak ik wat vaker verbinding om eens wat te checken :p

Verwijderd

welke stappen moet ik doorlopen om die hh_0413 city file te wijzigen? Wie kan mij dat ff uitleggen

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

HetWonder schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:52:
Ff een tip cq vraag: is de touch nog goedkoper te krijgen dan deze t-mobile aanbieding op het moment:

Combinatie:

bvd
Net vanavond mijn contract verlengd bij een T-mobileshop. Vanaf vandaag hebben ze actie dat bij een 2-jarig abo, je de eerste 12 maanden maar 50% betaald van je abo. Voor PIT is minimaal relax150 nodig, dus goedkoopste optie:
24 maande relax150, eerste 12 maanden 50% korting
24 maanden PIT, geen korting
Bijbetalen: 0
Leuk was dat door mijn gebel afgelopen tijd ik genoeg T-mobile extrapunten had om er een 2 gig kaartje voor wat van die punten er bij te krijgen. Dit weekend naast de verplichtingen mijn foon maar eens customizen en zien dat ik al mijn contacten uit de MDA Vario naar de MDA Touch krijg.

Startte wel even IE op en sloopte bijna de Touch, doordat ik er een toetsenbord onderuit wou drukken |:(

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

TheKeeper schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:06:
[...]

Net vanavond mijn contract verlengd bij een T-mobileshop. Vanaf vandaag hebben ze actie dat bij een 2-jarig abo, je de eerste 12 maanden maar 50% betaald van je abo. Voor PIT is minimaal relax150 nodig, dus goedkoopste optie:
24 maande relax150, eerste 12 maanden 50% korting
24 maanden PIT, geen korting
Bijbetalen: 0
Leuk was dat door mijn gebel afgelopen tijd ik genoeg T-mobile extrapunten had om er een 2 gig kaartje voor wat van die punten er bij te krijgen. Dit weekend naast de verplichtingen mijn foon maar eens customizen en zien dat ik al mijn contacten uit de MDA Vario naar de MDA Touch krijg.

Startte wel even IE op en sloopte bijna de Touch, doordat ik er een toetsenbord onderuit wou drukken |:(
Hm... jij betaalt uiteindelijk 465 euro... het is dan wel verspreid over 2 jaar maar toch ik kies dan liever voor 350 in 12 maanden, kan ik over een jaartje weer een nieuw telefoontje uitzoeken. ;)

De touch-specs zijn voor mij denk toch net wat te krap om het 2 jaar uit te houden, zeker omdat er in rap tempo nieuwe pda mini telefoontjes worden uitgebracht die ook nog steeds hipper worden (LG KS20 :9 )

Mark my words volgend jaar rond deze tijd vh jaar stikt het van de pda-mini devices als de touch... en over twee jaar lachen we mensen met een toestel met losse toetsen uit.. "wtf echte plastic knopjes" *PROEST* }:O

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

ik kijk net op t-mobile.nl

hebben ze de volgende aanbieding

MDA Touch met relax 150 voor 19.50p/m
*eerste 12maanden dubbel deal korting dus maar 9.75p/m
+

PIT voor 9.50p/m
*eerste 12maanden 50% korting dus 4.75p/m

dan kom ik uit op

belabbonement
12 x 9.75 =117
12 x 19.50 =234 = totaal 351

PIT abbo
12 x 4.75 = 57
12 x 9.50 = 114 = totaal 171

171 + 351 = 522

522/24(totaal maanden) = 21.75

Prachtig bedrag maar helaas geen smsjes dus die bundel komt er nog bij
of hebben jullie daar een andere truc voor???

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 23:29 ]

• duncanvdlinden
Ik schrok er een beetje van maar ik merk dat ik er niet echt goedkoper mee uit ben :p
eerder was het maandtarief namelijk 14,50 dat is nu omhoogegaan naar 19,50 en het toestel is duurder geworden! exclusief PIT dan wel.

Ik heb hem van de week besteld voor:
14,50 x 24
toestel 0 euro (bij 2call.nl, t-mobile.nl was toestel 30 euro)
totaal: 348 euro

nieuwe actie:
9,75 x 12
19,50 x 12
toestel 60 euro
totaal: 411 euro

dus wat dat betreft heb ik nog geen verkeerde koop gedaan :p

Verwijderd

tiesvts schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:12:
Hallo

ben al een tijdje aan het stoeien met het een en ander.
Zo is mijn Touch op het moment...
Ben nu bezig met de iphone look van xda, alleen dit wil nog niet helemaal lukken.
Wordt vervold....
_/-\o_

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Is er een speciaal programma om die weekkalender (screenshot 4) op je today screen te krijgen?
Of is dat een optie van Spb ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:03:
welke stappen moet ik doorlopen om die hh_0413 city file te wijzigen? Wie kan mij dat ff uitleggen
gebruik een file editor.. ik gebruik pocket total commander. Ik weet niet of die in de startpost staat anders moet je even bij google zoeken. Vervolgens ga je naar de windowsmap waar dat ding staat. Klik je hem aan, kies je onderaan uit het menutje de optie rename en that's it. (maybe een softresetje) Mocht je al de 6 tab plugin hebben dan staan de links die je moet wijzigen genoemd in de startpost.

en @ duncan

Ik heb bij vodafone een aparte internet bundel (onbeperkt tot 50 mb) Ik denk niet dat gprs van je standaard bundel afgaat, maar zo extreem duur is het ook weer niet. Maar mocht je geen inet bundel willen/hebben en niet teveel extra kosten zou ik me beperken tot het gebruik maken van wireless lans

gr brainz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik zou graag het main menu scherm willen veranderen met een ander plaatje van mijzelf, maar hoe doe ik dat? Het scherm waar de tijd enzo staat...ik weet niet meer hoe ik het deed maar vandaag heb ik iets van 3 verschillende themas kunnen kiezen...als ik nou tussen die lijst een eigen plaatje kan plaatsen, kan ik die ook selecteren...of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00

Combinatie:

bvd
Zo dat ziet er inderdaad mooi uit! Ik denk dat ik daar ook maar eens gebruik van ga maken. Op telecomvergelijker was (uit mn hoofd) 380 de goedkoopste, zonder internet.

Maar volgens mij moet je wel snel zijn want volgens mij is hij eigenlijk 109,95 bij een 1 jarig 150 abonnement … (kan het even niet opzoeken t-mobile site is down)

Is het eigenlijk zo dat die 150 minuten ook gelijk staan aan 150 smsjes? En weet iemand of dit abonnement gelijk kan ingaan met nummerbehoud terwijl je “oude” abonnement tot december loopt? (Dan waarschijnlijk met dubbele betaling?)

Dit is waarschijnlijk wel al eens gevraagd..: wat is het verschil met de geunlockte versie behalve de logo’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-mobiel realx 150 betekend dat je 150 belminuten hebt..

het voordeel daarvan is dat je wanneer(24/7) je ook maar belt naar wie je belt(Mobiel of Vast)
altijd maar 1belminuut kwijt bent per echte minuut.. dus niet dat bellen naar mobiel duurder is ofzo!

je hebt dus echt 150 bel minuten maar smsjes zal je daarnaast apart moeten betalen. jekan dan wel een sms voordeelbundel afsluiten maar dat maakt het alleen maar duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Raar hoor, ik zag net staan dat VLC player ook geschikt is voor windows mobile, maar zodra ik VLC probeer te installen op de HTC krijg ik gewoon gezeik over dat het geen geldige pocket pc toepassing is. Ik zou VLC eens willen testen want misschien krijg ik dan een videofile die een AC3 filter/codec gebruikt dan wel aan de praat (met geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:08:
Ik zou graag het main menu scherm willen veranderen met een ander plaatje van mijzelf, maar hoe doe ik dat? Het scherm waar de tijd enzo staat...ik weet niet meer hoe ik het deed maar vandaag heb ik iets van 3 verschillende themas kunnen kiezen...als ik nou tussen die lijst een eigen plaatje kan plaatsen, kan ik die ook selecteren...of kan dit niet?
Hoewel ik het niet kan laten te melden dat dit standaard manual werk is EN het een paar posts geleden ook al gevraagd is (ja ja, ik draaf door, sorry, maar het is nu eenmaal een tweakers forum)
zal ik je uit de brand helpen. 2 opties:
Open je gewenste achtergrond afbeelding met de standaard viewer en klik op opties (of menu o.i.d.,
mijn Touch ligt nu aan de lader op kantoor dus kan ff niet nakijken, anyway, rechter knop onderin)
hierin selecteer je "als achetrgrond instellen" (of iets als "als today instellen")
Andere mogelijkheid is in je instellingen waar je je thema's kunt kiezen (thema's zijn meer dan alleen een andere achtergrond) en zie onder aan "deze afbeelding als achtergrond gebruiken"
Ook hier kun je naar je afbeelding bladeren en deze instellen.
Persoonlijk gebruik ik altijd de eerste methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
No offense to anyone, maar ik kan het nou ook eenmaal niet ongezegd laten.

Al die 'onzinnige' vragen:
Dat krijg je nou eenmaal als je een half-gebruiksvriendelijke-half-nietgebruiksvriendelijke inteface installeer op je half-hippe-half-zakelijke product.

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 28-09-2007 01:45 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 01:43:

Dat krijg je nou eenmaal als je een half-gebruiksvriendelijke-half-nietgebruiksvriendelijke inteface installeer op je half-hippe-half-zakelijke product.
No offense maar wist jij in een keer hoe windows werkte?
de touch is heel gebruiksvriendelijk, maar de mensen die de vragen stellen moeten gewoon even wegwijs gemaakt worden. Zoals een goed spreekwoord luidt: "Alle begin is moeilijk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft / weet er iemand een progje waar je taken mee kan schedulen? Ik google me rot maar krijg allemaal onzin :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Dit is gewoon het "now screen" van Mobile Shell..
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:37:
[...]

Is er een speciaal programma om die weekkalender (screenshot 4) op je today screen te krijgen?
Of is dat een optie van Spb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:13

jacobras

Developer

als ik met t-mobile verbinding maak met GRPS wordt dit dan wel van mijn belbundel afgetrokken? of brengen ze hier extra kosten voor in rekening?
Ik heb dit een keer gevraagd in een emailbericht aan T-Mobile, met de volgende reactie:
U wilt graag weten of de kosten voor het gebruik van internet op uw toestel worden verrekend met uw belminuten. Dit is niet het geval, de kosten voor de GPRS-verbinding worden apart in rekening gebracht. Mogelijk kunt u uw toestel zo instellen dat er verbinding wordt gemaakt via gsm-data in plaats van GPRS. Dan maakt u een verbinding waarbij u betaalt voor de duur van de sessie (in belminuten) in plaats van betalen per kB (GPRS). In de handleiding van uw toestel vindt u meer informatie over deze verbindingen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Gaat het hier nu nog over de touch, of over abbo's?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:08:
Met dit programma: http://www.codeppc.com/te...themegence/themegence.htm kun je zelf themes maken.
gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetWonder schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:21:
[...]

Hm... jij betaalt uiteindelijk 465 euro... het is dan wel verspreid over 2 jaar maar toch ik kies dan liever voor 350 in 12 maanden, kan ik over een jaartje weer een nieuw telefoontje uitzoeken. ;)

De touch-specs zijn voor mij denk toch net wat te krap om het 2 jaar uit te houden, zeker omdat er in rap tempo nieuwe pda mini telefoontjes worden uitgebracht die ook nog steeds hipper worden (LG KS20 :9 )

Mark my words volgend jaar rond deze tijd vh jaar stikt het van de pda-mini devices als de touch... en over twee jaar lachen we mensen met een toestel met losse toetsen uit.. "wtf echte plastic knopjes" *PROEST* }:O
Kijk even op GSMWEB.NL
1 jaar 150 met PIT Touch GRATIS (eerste 3 maanden 50% korting).....
wauwsie,
ik heb hem al even via mediamarkt aanbieding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Kijk, die is nog goedkoper...
helaas is het bij verlengen nog steeds 42 euro bijbetalen. Maar geen slechte tip voor de nieuwe tmobile klanten.. :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Mijn meissie heeft hem via internet bestelt. Een T-Mobile MDA Touch met een 2 jarig Relax 150 abonnement zonder PIT. Het abonnement kost haar gedurende die 2 jaar 14,50 per maand, totaal dus: 24 * 14,50 = 348 euro. Best een goeie aanbieding dachten we zo. PIT wilde ze niet want i-net op haar phone was niks voor haar.

Bij ontvangst van de Touch meteen via een tooltje van XDA-developers ervoor gezorgd dat ze ook nog ff met haar Telfort kaartje kon bellen ;)

Leuk apparaat maar ik vind batterystatus 1.04 wel een must om hem een beetje up to speed te houden.

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 01:43:

Sluit ik me ten dele bij aan, maar vragen die of 10 posts geleden beantwoord zijn, danwel standaard manual werk zijn (soft reset, plaatjes, cab's installeren, aan en uit zetten, etc..) vindt ik niet in het topic thuishoren :+
Daarnaast vindt ik het niet een half-gebruiksvriendelijke-half-nietgebruiksvriendelijke inteface, maar gewoon Windows Mobile met een extra handige toevoeging :9
Maar het blijft i.d.d. WM6 onder de ....euh, batterij klepje

en dan nu weer ontopic, ik zal me er niet meer druk om maken, maar helpen waar ik kan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Gisteren de (MDA) Touch dus gehaald en vandaag eens gekeken of ik ' gewoon' kon surfen.
Zelf heb ik nog niets geïnstalleerd, alleen het weer ingesteld en mijn gmail-account bij de berichten. Nu haalde hij de nieuwe weers-voorspellingen soms wel, soms niet op en als ik IE open, opent ie nog wel de standaard beginpagina van T-mobile, maar daarna is het huilen. De Touch wordt zeer traag, IE is niet anders af te sluiten dan met een soft-reset en inmiddels wordt het weer ook niet meer opgehaald.

Wat doe ik verkeerd en hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie met de touch flash filmjes /sites bekijken?
Ik heb de TCPMP (versie 0.72RC1) media player opnieuw geinstalleerd en de flashvideo plugin geinstalleerd. Heeft helaas niks geholpen. Kan nog steeds niet buienradar.nl en de "echte" youtube videos openen. Ik gebruik Opera mini Beta

Weet iemand hier iets op, of heb ik dingen fout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blombo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

blombo

Get drunk or die trying

TheKeeper schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:01:
Gisteren de (MDA) Touch dus gehaald en vandaag eens gekeken of ik ' gewoon' kon surfen.
Zelf heb ik nog niets geïnstalleerd, alleen het weer ingesteld en mijn gmail-account bij de berichten. Nu haalde hij de nieuwe weers-voorspellingen soms wel, soms niet op en als ik IE open, opent ie nog wel de standaard beginpagina van T-mobile, maar daarna is het huilen. De Touch wordt zeer traag, IE is niet anders af te sluiten dan met een soft-reset en inmiddels wordt het weer ook niet meer opgehaald.

Zelf totaal geen last van. Maar IE afsluiten door soft reset, dat is in ieder geval niet goed. Probeer een hard reset of ga terug naar de winkel zou ik zeggen. Het niet ophalen van het weer heb ik ook gehad, maar dat kwam omdat ik 7 uur verbonden was met gprs. Nadat ik het opnieuw had opgestart deed alles het weer zoals het moet.

Misschien nog interessant voor de mensen die er eentje willen aanschaffen:

Ik heb de touch zelf met een t-mobile verlenging aangeschaft. Het gaat om het sim-lock vrije type!!!

voor 12 maanden 40 euro (kost toestel nog 123 euro)
voor 12 maanden pocket internet totaal voor 9,95 per maand

waar ik m gehaald heb, hebben ze nog steeds een actie dat je 73 euro korting krijgt als je zo'n pocket internet totaal bundel extra aanschaft. Dus hoefde uiteindelijk 'slechts' 60 euro te betalen voor 1 jarige abbonement.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:16:
Kunnen jullie met de touch flash filmjes /sites bekijken?
Ik heb de TCPMP (versie 0.72RC1) media player opnieuw geinstalleerd en de flashvideo plugin geinstalleerd. Heeft helaas niks geholpen. Kan nog steeds niet buienradar.nl en de "echte" youtube videos openen. Ik gebruik Opera mini Beta

Weet iemand hier iets op, of heb ik dingen fout gedaan?
Als je naar youtube.com gaat, kom je idd op een mobile versie. Als je voor classic view kiest, kom je op de gewone you tube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKeeper schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:01:

Dat is i.d.d. niet goed.
Zelf heb ik ook van weer en internet abbo nooit problemen gehad.
Misschien toch iets misgegaan ergens mee, ff hard reset proberen, anders terug ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Weet er iemand leuke sites die speciaal voor HTC Touch gemaakt zijn? Ik bedoel een site met downloads en tips&tricks bijvoorbeeld? Zo niet...een leuke site met gewoon downloads waarvan ze hopelijk ook op de Touch werken?

Ik vind het erg raar dat ik gezeur krijg over te weinig geheugen wanneer ik de camera wil gebruiken, ik moet dan wat programmas stopzetten zodat daarna de camera wel gebruikt kan worden..vaag hoor.

[ Voor 31% gewijzigd door devilsnight op 28-09-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:05:
[...]

Kijk even op GSMWEB.NL
1 jaar 150 met PIT Touch GRATIS (eerste 3 maanden 50% korting).....
wauwsie,
ik heb hem al even via mediamarkt aanbieding ;-)
damn die aanbieding was er begin van de week nog niet :(
nu heb ik de touch voor 24 x 14,50=348,
daar nu voor:
3x9,75+9x19,50+39=243 euro.

Maarja dan moet ik er na een jaar weer een simonly tegenaan gooien, van 6-7 euro in de maand, en dan ben ik weer ongeveer net zo duur uit.

De keuze van een nieuw toestel was wel fijn geweest natuurlijk, maarja ik doe altijd vrij lang met een toestel, ben niet echt zo'n gadgetfiel.
Maar een beetje zuur vind ik het toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ben ook niet zon gadgetfreak maar ik heb nu gewoon een compacte mobiele agenda nodig... de touch voldoet daar wel aan maar is nog wel wat langzaam voorzover ik her en der lees.. dus ik ben blij dat ik over een jaartje (als de mini-pda's wat "volwassener" zijn) weer een nieuwe kan uitkiezen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ja ok ik had deze nieuwe keuze zowiezo gedaan, je hebt dan immers na een jaar de vrijheid om voor sim-only te gaan, prepaid, geen abonnement, ander abonnement of een nieuw toestel te nemen, maargoed ik kan nu niet meer terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetWonder schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:59:
Ben ook niet zon gadgetfreak maar ik heb nu gewoon een compacte mobiele agenda nodig... de touch voldoet daar wel aan maar is nog wel wat langzaam voorzover ik her en der lees.. dus ik ben blij dat ik over een jaartje (als de mini-pda's wat "volwassener" zijn) weer een nieuwe kan uitkiezen.
Ik denk niet dat je wat merkt van het trage als je de touch alleen voor mobiele agenda gebruikt! Ik weet wel zeker dat ie dat makkelijk aan kan. het gaat erom dat ie traag word als je bijv. Muziek luisterd internet en msn tegelijk doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik merk ook vrij weinig van de traagheid, het lijkt juist dat de cpu erg geoptimaliseerd is voor multitasken, je merkt juist af en toe een hikje als je een 3rd party toetsenbord te voorschijn haalt, of bepaalde andere grafische toepassingen opent. Gewoon de standaard applicaties kun je er aardig wat van open laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm dat klinkt opzich wel goed... enige wat ik wil veranderen is (natuurlijk) Opera Mini erop zetten, en liefst een goede t9 sms applicatie.. dat zal ook wel naar behoren werken dan neem ik aan?

Heb je hem trouwens overclocked of niet? Ik doe dat liever niet als het niet nodig is, heb liever wat extra batterij ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quickfoxz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:11:
Ik overweeg de MDA touch te kopen, maar vraag mij het volgende af. Volgens mij (correct me if I'm wrong) was het vroeger zo dat als je een telefoon met simlock kreeg je daar na 1 of 2 jaar helemaal van af kon. Dit was wettelijk verplicht ofzo. Hoe zit dat bij de MDA's van T-Mobile?

Tweede vraag, hoort misschien niet helemaal hier thuis, maar toch: ik overweeg ook nog om te wachten op de HTC Polaris, durft iemand iets zinnigs te zeggen over de prijs daarvan? Rond die van de P3300 of toch al snel 50 euro duurder?
Zie deze info van de T-mobile site.

Als je je toestel een jaar of langer hebt, dan verstrekken wij de simunlockcode gratis. Heb je je toestel korter dan een jaar, dan brengen wij hiervoor kosten in rekening. In de eerste drie maanden na aanschaf is dit € 120,-. Dit bedrag wordt elke drie maanden verlaagd naar respectievelijk € 90,-, € 70,- en € 50,-.

Voor de Touch is het vrij makkelijk om het zelf te doen. Kan je verder geen uitleg geven gezien de regels van Tweakers...............wel uitleg nodig laat me het dan ff weten.

[ Voor 46% gewijzigd door quickfoxz op 28-09-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Gaan we nog verder discusseren over de Touch? Of zal ik de titel maar aanpassen in 'HTC Touch abbo-talk' (en dan wel direct een slotje op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:03:
Het doorlezen van dit topic en de openingspost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 nieuwe klokken gemaakt.
Zet ze in \Opslagkaart\Programmabestanden\HTC Home Customizer\FILES\clock.
Moet je wel HTC Home Customizer op je Touch hebben natuurlijk. :P

http://rapidshare.com/files/59084673/Clocks_Pamas.rar.html

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/15oz985.jpg Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/bi4cg3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
is het mogelijk om weer de nieuwe dingen te samenvatten in dit deel en een deel 3 te maken. Er zijn veel handige programatjes weer besproken en veel tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Combinatie:

bvd
2 weken geleden besteld telefonisch bij tmobile :
12 maanden relax150 a 17 euro p/m € 204
12 maanden PIT, eerste 4 maanden 50% korting € 95
Bijbetalen: 29,95 € 29.95

Totaal in 1 jaar € 328.95 / 12 = € 27.41 p/m

iets voordeliger dus...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
Ik krijg bij het starten van de camera continue de melding over te weinig geheugen.
alle taken zijn afgesloten en draait niet veel op de achtergrond. weet iemand hier iets aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Codeaction schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:49:
Ik krijg bij het starten van de camera continue de melding over te weinig geheugen.
alle taken zijn afgesloten en draait niet veel op de achtergrond. weet iemand hier iets aan te doen
Ik heb dat ook gehad, bij mij is het toen gefixt na het gebruiken van pmclean, die staat denk ik in de startpost en anders even googlen.

gr

brainz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Laatst online: 11-09 21:17
Ik heb zojuist de touchpad aangepast door Iruja geinstalleerd, wil met t9 gaan werken (neem aan dat dat erin zit?) en hij ziet er goed uit.

Alleen als ik hem selecteer bij de toetsenborden dan loopt m'n touch vast, meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
Chris.nl schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:18:
Ik had, net als sommige anderen, de wens om de GPRS verbinding automatisch te laten verbreken na enkele minuten van geen GPRS activiteit.
Bijvoorbeeld als je automatisch je mail laat checken of het weer laat updaten via GPRS, maar niet constant een GPRS verbinding wilt hebben om accu te besparen.

Helaas werkte het programma GB-SOFT Tweak niet bij mij, omdat deze voor WM5 is gemaakt.
Ik kon het tooltje wel installeren maar kreeg dan geen GB-SOFT Tweak icoontje te zien
bij instellingen -> systeem

Vandaag ben ik wat in die GB-SOFT Tweak installer gaan prutsen, en door een 5je in een 6je te veranderen kon ik hem ineens wel goed installeren. :+ En verdraaid het werkt ook nog :D

Hier kan mijn pruts versie downloaden. Na het veranderen van de instellingen (ik heb hem zelf ingesteld op 2 minuten voordat hij de GPRS verbinding verbreekt) moet je een soft reset doen om de instellingen actief te krijgen.

disclaimer:
Ik heb hem getest op mijn NL HTC Touch, Codeaction heeft hem op een MDA Touch getest.
Het zou me onderhand niets verbazen als het op elk WM6 toestel werkt
Installeren op eigen risico!!

Laat het aub even weten als dit tooltje niet op jou wm5 of wm6 toestel werkt.

- edit - ik heb dit tooltje weer gewist omdat iemand in het HTC TyTN II (Kaiser) deel 3 topic een betere oplossing heeft gevonden. Ik heb hem getest en het werkt fantastisch..

Beter een goede oplossing dan een halve oplossing...
Codeaction bedankt voor het testen van mijn halve oplossing _/-\o_

[...]
Ik heb nu beide geprobeert en jou programma is toch fijner. ben ik even blij dat ik de setup nog heb :D . je kunt de joune namelijk ook instellen op 1 minuut met de pijlstjes van de standaard toetsenboard. Mijn surgestie is upload that programm again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb vandaag Full Screen Keyboard erop gegooid en het werkt perfect. Sms'en is nu prima te doen zonder stylus.

Anyway....2 dingen die ik ff wil weten en hoop antwoord op te krijgen.

waarom knippert er om de seconde een geel lichtje bovenaan het toestel in het speakertje?
elke keer wanneer ik de htc 'op slot' heb gedaan en wanneer ik dan weer ermee wil werken en dus de powerknop even aantik krijg ik als eerste scherm 'mijn info' . Waarom krijg ik dit nu steeds? Gisteren nog kreeg ik gewoon gelijk het normale menu met de klok enzo.

Ik snap ook niet waarom ie nou weer zo moeilijk doet..ik gooi er een spelletje op, amper 7 MB,...en ineens krijg ik errors dat er te weinig opslagruimte is...terwijl op de memcard er zeker nog 400mb over is en op het ding zelf nog 12 mb....snap dit niet.

[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 28-09-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepeneesje
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 23:33
poepeneesje schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:54:
Hallo allemaal,

Ik heb dit topic en het vorige helemaal door gelezen maar ik ben mijn probleem nog niet tegen gekomen.

Vandaag heb ik de "originele" HTC Touch precies een week, het enige probleem dat ik ervaar is dat de operator name die getoond wordt, niet de juiste is. Als ik bijvoorbeeld mijn T-Mobile simkaart in mijn HTC Touch stop, dan toont hij i.p.v. "T-Mobile NL" "PROXIMUS".

Natuurlijk heb ik al een aantal oplossingen geprobeerd. Onder andere door met een register-editor naar "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\RIL\OperatorNames" te gaan en hier de juiste NetworkID's te koppelen aan de juiste string.

Ook ben ik met de register-editor hier "HKLM\System\State\Phone\Current Operator Name" geweest, om de juiste string aan het juiste NetworkID te koppelen.

Het resultaat van één van beide of allebei, is _/-\o_. Echter 10 tot 20 seconde later veranderd het weer terug in wat het was. Heeft iemand hier misschien een permanente oplossing voor? Diegene zou mij ontzettend gelukkig maken ;).

Poepeneesje
Niemand die mij kan helpen ;(?

• Codeaction
ik ben het ergens hier tegen gekomen

btw waarom erger je je zo aan.
zorg er anders voor dat je helemaal geen naam van je operator in beeld hebt

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:49:
Ik heb 2 nieuwe klokken gemaakt.
Zet ze in \Opslagkaart\Programmabestanden\HTC Home Customizer\FILES\clock.
Moet je wel HTC Home Customizer op je Touch hebben natuurlijk. :P
Die 2e vind ik leuk, thnx
smeerbartje schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:29:
Misschien even goed op te merken dat Chris.nl een dikke pluim in z'n reet verdient! Hoe hij telkens weer de nieuwe PocketCM update: ideaal! Doorgaan zo, fantastisch!
Thnx
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:08:
[modbreak]Gaan we nog verder discusseren over de Touch? Of zal ik de titel maar aanpassen in 'HTC Touch abbo-talk' (en dan wel direct een slotje op)[/]
Mee eens, ik krijg echt een spontane penisverslapping van dat geblaat over abbo's, thnx voor die waarschuwing die men nu te zien krijgt :)
Codeaction schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:58:
is het mogelijk om weer de nieuwe dingen te samenvatten in dit deel en een deel 3 te maken. Er zijn veel handige programatjes weer besproken en veel tips.
Mee eens, hopen dat Tinux er dan gelijk weer een waarschuwing op gooit :+
Codeaction schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:12:
[...]

Ik heb nu beide geprobeert en jou programma is toch fijner. ben ik even blij dat ik de setup nog heb :D . je kunt de joune namelijk ook instellen op 1 minuut met de pijlstjes van de standaard toetsenboard. Mijn surgestie is upload that programm again
Ok..

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 29-09-2007 00:55 ]

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:19:
2 dingen die ik ff wil weten en hoop antwoord op te krijgen.

waarom knippert er om de seconde een geel lichtje bovenaan het toestel in het speakertje?
Het lampje knippert om aan te geven dat er verbinding is met het netwerk.
Manier om deze uit te schakelen: zewt hem in "vliegtuig modus" :D
elke keer wanneer ik de htc 'op slot' heb gedaan en wanneer ik dan weer ermee wil werken en dus de powerknop even aantik krijg ik als eerste scherm 'mijn info' . Waarom krijg ik dit nu steeds? Gisteren nog kreeg ik gewoon gelijk het normale menu met de klok enzo.
Geen ervaring mee, ik zet hem namelijk nooit "op slot"
Als je hem in standby zet (knopje bovenop kort klikken) dan kun je hem ook veilig in je zak stoppen.
Ik snap ook niet waarom ie nou weer zo moeilijk doet..ik gooi er een spelletje op, amper 7 MB,...en ineens krijg ik errors dat er te weinig opslagruimte is...terwijl op de memcard er zeker nog 400mb over is en op het ding zelf nog 12 mb....snap dit niet.
Voor het installen moet je niet kijken naar de ruimte op je memkaart, dit staat daar los van.
Op het interne geheugen heb je ook verschil in programma geheugen en opslag ruimte.
Ik denk dat je programma geheugen dus een beetje vol zit.
(ik heb hier in mijn todayscreen overzicht op m.b.v. Resco today-plugin)
devilsnight schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:30:
Weet er iemand leuke sites die speciaal voor HTC Touch gemaakt zijn? Ik bedoel een site met downloads en tips&tricks bijvoorbeeld? Zo niet...een leuke site met gewoon downloads waarvan ze hopelijk ook op de Touch werken?
Ja, daar zijn er vele van :+

• devilsnight
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:13:
[...]

Het lampje knippert om aan te geven dat er verbinding is met het netwerk.
Manier om deze uit te schakelen: zewt hem in "vliegtuig modus" :D

[...]

Geen ervaring mee, ik zet hem namelijk nooit "op slot"
Als je hem in standby zet (knopje bovenop kort klikken) dan kun je hem ook veilig in je zak stoppen.

[...]

Voor het installen moet je niet kijken naar de ruimte op je memkaart, dit staat daar los van.
Op het interne geheugen heb je ook verschil in programma geheugen en opslag ruimte.
Ik denk dat je programma geheugen dus een beetje vol zit.
(ik heb hier in mijn todayscreen overzicht op m.b.v. Resco today-plugin)

[...]

Ja, daar zijn er vele van :+
Ik heb PMclean gebruikt en nu heb ik van de 31,4 MB ....22,8 over, dus dat is een stuk beter.
Ik denk dat ik dan regelmatig die PMclean maar moet gebruiken.

Moet ik perse die plugin gebruiken (die helaas niet gratis is) of kan ik het ook
op een andere manier checken?

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:24:
Ik heb PMclean gebruikt en nu heb ik van de 31,4 MB ....22,8 over, dus dat is een stuk beter.
Ik denk dat ik dan regelmatig die PMclean maar moet gebruiken.

Moet ik perse die plugin gebruiken (die helaas niet gratis is) of kan ik het ook
op een andere manier checken?
Ik gebruik zelf MemMaid, officieel ook niet gratis, maar werkt als een speer ;)
Doet het zelfde als PMclean (zo ver ik begrepen heb), maar dan met een berg extra functies.
Zo heb ik hem ingesteld dagelijks op een bepaalde tijd te laten cleanen.
PMclean ken ik alleen van dit topic, zelf geen ervaring mee.

*edit*
ik begreep je verkeerd over de niet gratis plugin.
Je kan ook kijken via Start - Instellingen - tabblad "Systeem" - Geheugen - tabblad "hoofdgeheugen"
Ik prefereer Resco (bovenstaand is iets gedramatiseerd voor het effect ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 00:45 ]

• devilsnight
Ok bedankt :)

Dan nog iets,ikzit hier nu de hele tijd vrolijk allemaal games enzo te installeren maar uiteraard genoeg troep erbij dus die wil ik uninstallen, kan je een uninstall ergens plegen (zoals in windows, software) of moet je dit grofweg gewoon wegsmijten door de verkenner te gebruiken?

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:57:
Ok bedankt :)

Dan nog iets,ikzit hier nu de hele tijd vrolijk allemaal games enzo te installeren maar uiteraard genoeg troep erbij dus die wil ik uninstallen, kan je een uninstall ergens plegen (zoals in windows, software) of moet je dit grofweg gewoon wegsmijten door de verkenner te gebruiken?
Ik ben in een lieve bui vanavond,
anders zou ik je verwijzen naar dat boekje onder in de doos van je Touch ;) .
bijna zelfde riedeltje als net:
Start - Instelingen - tabblad "Systeem" - programma's verwijderen.
Net als in je configuratiescherm op je PC is dit de uninstaller.
Gewoon wegpleuren via finder (verkenner) is alleen aan Apple machines toegewezen 8)

• devilsnight
Hahah ik weet het, ik lees eigenlijk nooit handleidingen, het is duidelijk dat ik dat eigenlijk wel moet gaan doen...maar weet je, ik ben gewend geraakt aan forums en daar veel te vragen. Maar goed, morgen ga ik flink reizen dus de HTC uiteraard mee en de handleiding ook.

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 01:06:
Hahah ik weet het, ik lees eigenlijk nooit handleidingen, het is duidelijk dat ik dat eigenlijk wel moet gaan doen...maar weet je, ik ben gewend geraakt aan forums en daar veel te vragen. Maar goed, morgen ga ik flink reizen dus de HTC uiteraard mee en de handleiding ook.
Maakt niet uit hoor, ik werk al een tijdje met WindowsMobile apparaten.
Voor mij zijn dit soort functies echt appletje-eitje.
De ene keer stoor ik me er meer aan dan de andere keer.
Succes morgen met lezen van die dikke pil & enjoy je Touch.
Met de juiste tweaks en prog's (95% is hier en bij AllAboutPhones te vinden)
zullen jullie hele dikke maatjes worden :*) .
(Als ik die van mij thuis wil laten moeten ze hem amputeren)

• devilsnight
Haha ok dan. Het mag inderdaad gezegd worden, 't is een fantastisch apparaatje.
Van een Sony Erricsson K750i naar zoiets als dit, tjonge jonge.

Helaas heb ik al wel 3 crashes gehad, tijdens het starten van een game bleef de HTC ineens volledig vastzitten,moest em uitzetten. En nu net tijdens het verwijderen van programmas blijft ie ineens volledig vastzitten :( . nu zelfs zo erg dat ik het apparaatje niet eens meer kan uitzetten.....

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 29-09-2007 01:15 ]

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 01:13:
Haha ok dan. Het mag inderdaad gezegd worden, 't is een fantastisch apparaatje.
Van een Sony Erricsson K750i naar zoiets als dit, tjonge jonge.
Ik heb hiernaast een SE K800i erbij gehad (voor de camera), ook fijn hoor, maar dit is toch wel ultiem
devilsnight schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 01:13:
Helaas heb ik al wel 3 crashes gehad, tijdens het starten van een game bleef de HTC ineens volledig vastzitten,moest em uitzetten. En nu net tijdens het verwijderen van programmas blijft ie ineens volledig vastzitten :(
Heb je hem overclocked? anders kunnen spellen en zwaardere app's nog wel eens heel traag worden,
wat lijkt op crashen. Ook in je eerste week(en) zul je veel spelen/pielen/installeren.
Hierdoor wordt hij ook niet stabieler. Adviesje van mij (eigen ervaring bij bijna iedere nieuwe phone):
eerst door je speel/test/piel fase heen, kijken welke prog's en app's je bevallen en je wilt houden.
In deze tijd genoegen nemen met zo nu en dan een vastlopertje en een soft reset.
Als je denkt, "Dit is het, dit wil ik er op houden" dan een hard reset doen en opnieuw installen.
Ik houd altijd een mapje met prog's op buroblad, staat in wat ik op de phone wil houden.
Na testen en goedkeuring pleur ik de bestandjes daar in.
Na de hard-reset (terug naar fabrieks instellingen, alles weg(!) ook contacten etc..)
gewoon alles uit mapje stuk voor stuk er heen pleuren. Half uurtje werk voor het beste resultaat :+

• devilsnight
Ja inderdaad, bedankt voor het advies, goeie hulp, waardeer ik altijd :).

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:24:
[...]

2 weken geleden besteld telefonisch bij tmobile :
12 maanden relax150 a 17 euro p/m € 204
12 maanden PIT, eerste 4 maanden 50% korting € 95
Bijbetalen: 29,95 € 29.95

Totaal in 1 jaar € 328.95 / 12 = € 27.41 p/m

iets voordeliger dus...
Hm was dat een verlenging of nieuw abbo... ik mag zelf vanaf maandag verlengen en zie dat nieuwe abbos helaas toch vaak goedkoper zijn..

Maarreh ontopic:
een deel 3 zou idd wel fijn zijn met alle handige progjes in de OP :) Ik mis nu bijvoorbeeld nog de beschrijving van de reg-edit waarmee je extra ramgeheugen kon vrijmaken die ik hier ergens heb langs zien komen.
Wie voelt zich geroepen tot een mooie OP voor deel 3 :)

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Ik heb de HTC Touch nu ongeveer een week en wil allereest ff bedanken voor dit te gekke forum, heb er tot nu toe al veel aan gehad. Ik blijf enkel nog met een paar vragen zitten:

- Tot hoe ver is het 'veilig' om te overclocken? Ik heb batterystatus al gedownload, maar nog niet geoverclocked, ik weet niet wat de processor aankan.
- De weatherplugin werkt niet meer sinds ik het HTC-Home aanpas programma heb geinstalleerd, hoe kan ik dit verhelpen? Aanpassen bestanden, zoja waar?
- Ook is het zo dat de weatherplugin mijn eigen stad (Middelburg) niet kan vinden. Heb de gegevens van internet gehaald en deze locatie code aan het einde aangepast bij een van de andere steden in het .xml bestand: EUR|NL|NL011|MIDDELBURG.
- Waar moet ik de map met iconen van iphonetest.rar installeren?

Ltr

EDIT: Het probleem met de iconen is al opgelost!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 11:20 ]

Verwijderd

HetWonder schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 02:46:
[...]

Hm was dat een verlenging of nieuw abbo... ik mag zelf vanaf maandag verlengen en zie dat nieuwe abbos helaas toch vaak goedkoper zijn..
Verlenging , eerst was het € 79,95 maar na wat zeuren kreeg ik hem voor € 29,95 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 10:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 10:14:
- Tot hoe ver is het 'veilig' om te overclocken? Ik heb batterystatus al gedownload, maar nog niet geoverclocked, ik weet niet wat de processor aankan.
Er worden verschillende snelheden genoemd in dit topic.
Zelf heb ik naar volle tevredenheid de volgende waarden staan:
Min: 143 Mhz
Org: 201 Mhz
Max:273 Mhz
Boost : 286 Mhz.
Dit natuurlijk in de BatteryStatus Beta met CPU scaler.
In de standaard versie zou je dus 273 kunnen gebruiken.
Ik heb die van mij getest tot 299 Mhz, dit gaat bij mij prima, maar accu is dan heeeel snel leeg.
Natuurlijk wil ik wel benadrukken dat iedere processor anders is,
en de waarden van een ander geen definitie zijn.
Kortom, SPELEN MAAR! >:)

Verder vond ik het aanpassen van weergegevens voor mij zo on-interessant
dat ik daar niets aan veranderd heb, kan ik je dus ook niet mee helpen.

Verwijderd

Wat voor citrix software heb je voor de Touch? Lijkt me interressant :)

Verwijderd

elke keer wanneer ik de htc 'op slot' heb gedaan en wanneer ik dan weer ermee wil werken en dus de powerknop even aantik krijg ik als eerste scherm 'mijn info' . Waarom krijg ik dit nu steeds? Gisteren nog kreeg ik gewoon gelijk het normale menu met de klok enzo
Ga bij instellingen naar "info over de eigenaar". Kies het tabblad "Opties", en vink bij "weergeven als apparaat is ingeschakeld" de optie "identificatiegegevens" uit! 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 10:40:
[...]

Er worden verschillende snelheden genoemd in dit topic.
Zelf heb ik naar volle tevredenheid de volgende waarden staan:
Min: 143 Mhz
Org: 201 Mhz
Max:273 Mhz
Boost : 286 Mhz.
Dit natuurlijk in de BatteryStatus Beta met CPU scaler.
In de standaard versie zou je dus 273 kunnen gebruiken.
Ik heb die van mij getest tot 299 Mhz, dit gaat bij mij prima, maar accu is dan heeeel snel leeg.
Natuurlijk wil ik wel benadrukken dat iedere processor anders is,
en de waarden van een ander geen definitie zijn.
Kortom, SPELEN MAAR! >:)

Verder vond ik het aanpassen van weergegevens voor mij zo on-interessant
dat ik daar niets aan veranderd heb, kan ik je dus ook niet mee helpen.
Te gek! Dank voor de reactie. 8)

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 10:25:
Verlenging , eerst was het € 79,95 maar na wat zeuren kreeg ik hem voor € 29,95 :)
Hm dat klinkt alsof ik het maandag even kan gaan proberen bij de shop... hij is nu officieel 40 euro icm een 1jarige relax 150/1jaar pit verlenging. Nog tips om af te dingen..? ;)

Maar ontopic: wordt de Touch ook trager van zaken zoals de htc home plugin installeren of bijv. het snelkopelingsmenu aanpassen? Voor mij is vooral de snelheid en functionaliteit belangrijk maar ik wil toch wel opera in dat startmenu kunnen zetten en de tabs handmatig wat tweaken... Wordt het daar echt zoveel langzamer van?

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag ontopic! Discussieren over abonnementen hoort hier niet thuis. Daar zijn andere sites voor.