[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 67 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.668 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41

Apoca

Array Technology Industry

Splinter Cell schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:52:
Ik kom al drie dagen niet op ATi.com. Je bent niet de enige.
Dump eens al je cookies e.d.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Probeer anders een proxy? (gewoon google proxy intikken ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Splinter Cell schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:52:
Ik kom al drie dagen niet op ATi.com. Je bent niet de enige.
er is een storing bij KPN ADSL (dus planet,hetnet,kpn)

is al 3 dagen gaande wordt aan gewerkt :)

Groeten Maurice,
(Helpdesk KPN-adsl)

ben nu ook aan het werk.

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 00:11
MauSS schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:34:

Groeten Maurice,
(Helpdesk KPN-adsl)
Dat hoef je er niet bij te zetten hoor :') Het is nog steeds een forum en geen helpdesk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:55
MauSS schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:34:
[...]

er is een storing bij KPN ADSL (dus planet,hetnet,kpn)

is al 3 dagen gaande wordt aan gewerkt :)

Groeten Maurice,
(Helpdesk KPN-adsl)

ben nu ook aan het werk.
Bedankt voor de info. Dacht dat het aan hun kant lag, maar ligt dus aan mijn/onze kant :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 21:17

icecoolsniper

never run from a sniper!

De overdrive functionaliteit van mijn CCC werkt ineens niet meer. De sliders blijven grijs en de kloksnelhden staan op 0000MHz. Iemand die ook dit probleem heeft en weet wat ik eraan kan doen?

edit:

De temperatuur wordt wel gewoon goed uitgelezen.

edit2:

Probleem opgelost. De ati hotkey poller service stond uitgeschakeld. Nu werkt alles weer gewoon :)

[ Voor 31% gewijzigd door icecoolsniper op 03-09-2007 00:10 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Diamond's 2GB VFX 2000 Series Pro Graphics Card

http://www.hothardware.co...Series_Pro_Graphics_Card/

"The Diamond VFX 2000 is based on AMD’s ATI R600 GPU, but the card’s PCB has been modified from the standard HD 2900 XT reference design to support the workstation-class features inherent to the FireGL line of professional graphics cards."

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
leonpwner1 schreef:
[...]
Dat hoef je er niet bij te zetten hoor :')
dat bepaal ik zelf wel! DUDE!

nu weer ontopic:
Leuk nieuws! :)
"Diamond working on 2GB and 4GB graphics card"

EDIT: iemand was me al voor :)
dan maar even een plaatje van een dametje met (zo te zien blokjes buik van Ati) :)
Afbeeldingslocatie: http://www.newlin-deschler.com/Pictures/dvorak/ATI-Booth-Babe.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door MauSS op 03-09-2007 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
owh damm :| :| :| :|

Nice plaatje :P nog beter dan de "echte ruby" :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Nog wat interessant nieuws over de RD790:
Asustek and Gigabyte to be first to launch AMD RD790 mobos in September, say sources
Monica Chen, Taipei; Rodney Chan, DIGITIMES [Wednesday 29 August 2007]

AMD will release its RD790 chipset by the end of September, with Asustek Computer and Gigabyte Technology likely to be the first to launch motherboards supporting the new chipset, according to industry sources. The high-end RD790 has motherboard makers eagerly awaiting its launch, and they have listed the new chipset as one of their major product focuses for the fourth quarter, the sources added.

Asustek and Gigabyte have been taking the lead in the race to the launch the first RD790 motherboards, having already delivered design verification test (DVT) samples to AMD's Taipei validation lab, the sources revealed.

If everything goes smoothly, Asustek and Gigabyte will be able to start volume production of RD790 motherboards in early September, while competitors may not be able to launch motherboards supporting the new AMD chipset until mid October, the sources noted.

According to AMD's product planning, the 65nm RD790 made at Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) is the vendor's first quad-graphics platform that supports the next-generation Phenom processors and HyperTransport 3.0. It will also introduce PCI Express 2.0 and Triple CrossFire support.

The RD790 to be unveiled at the end of September will still adopt the SB600 southbridge initially, but AMD will introduce the SB700 towards the end of November, the sources said, adding RD790 motherboards are expected to be priced at more than US$100 each.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
Ghehe lol dan ga je toch niet meer een RD790 kopen met SB600 :D Ik wacht dus lekker even af :P Ik gebruik me RD580 met SB600 gewoon nog even tot ik een goede RD790 + SB700 Combo zie.

Liefst weer van DFi maar dat kan misschien te lang duren. Ik had nu trouwens iets gelezen dat de K10 mid nov komt ipv december. Dat is wel beter nieuws. Als die RV670 dan ook eens komt :P dan heb je pas een leuke lineup :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Astennu schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:40:

Liefst weer van DFi maar dat kan misschien te lang duren. Ik had nu trouwens iets gelezen dat de K10 mid nov komt ipv december. Dat is wel beter nieuws. Als die RV670 dan ook eens komt :P dan heb je pas een leuke lineup :D
Op welke clocksnelheid zal de Phenom X4 uitkomen zodra hij gereleased wordt? En is er al wat bekend over de release date van de R670?

Lijkt me een leuke combo: RD790 + SB700 met een R670 en een Phenom X4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
leonpwner1 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:21:
[...]

Op welke clocksnelheid zal de Phenom X4 uitkomen zodra hij gereleased wordt? En is er al wat bekend over de release date van de R670?

Lijkt me een leuke combo: RD790 + SB700 met een R670 en een Phenom X4 :P
Over de Phenom X4 ( ik gok dat ze dan de B02 cores hebben ) dus dan zal i wel 2400 en hoger zijn. Ik hoop meteen 3000 MHz maar dat betwijfel ik. Maar mochten het de B01 cores zijn beginnen we bij 2200 MHz maar ik dacht dat die in de eerste instantie voor servers bedoelt waren.

RV670 zou Q1 08 zijn dus volgend jaar :'(

En voor de mensen die een cheap FireGL willen:
Workstation graphics on the cheap

A Chinese website has posted a modded version of AMD's drivers that will turn an ATI Radeon HD 2900XT into a FireGL V8600.

This might not be all that useful to most owners of a Radeon 2900XT, but if you're into OpenGL 3D rendering and need a fast card for the previews, then a Radeon HD 2900XT will be a lot cheaper than a FireGL V8600 card.

Considering that the FireGL V8600 will set you back US$1899, while you can pick up a 1GB Radeon HD 2900XT for as little as US$499.99, you can save quite a bit of money this way.

You can download the modded drivers here and it's about a 70MB download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
With GDDR3 and dual fans

Sapphire has announced its version of "Gemini" card powered with two Radeon HD 2600 X2, RV630 chips.

Unlike the Gecube's Gemini, Sapphire's Dual HD 2600 X2, comes with GDDR3 memory . Sapphire's HD 2600 X2 Dual GPU's are clocked at 800MHz, and the card will come with an options of 512MB or 1GB of GDDR3 memory clocked also at 800MHz (1600 MHz effective). It has four Dual link DVI outputs, and a TV output. As the entire HD 2600 series this card also has HDMI support over the DVI-HDMI adapter.

The card is cooled actively with two fans which sounds a bit too much, and we hope that the card is not too loud. It has support for Shader Model 4.0 and DirectX 10. It looks like dual GPU solutions are finally kicking in.
Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/September/General%20News/sapphire_hd260x2.jpg

Tja Deze is wel Dual slot. En die van GeCube was dacht ik singel slot. Ik ben wel benieuwd naar de performance van dit ding in vergelijking met een HD2900 XT en een HD2600 XT CF setup. Want de memory clock is niet al te hoog.

Edit:
ATI people don’t have much chance

Dave Orton left and Rich Hegberg left as they were not happy with how AMD treated ATI. Some sources inside said that ATI is still considered as a step kid of AMD and that AMD bosses are not treating ATI as nicely as they should.

Some sources said that Hector Ruiz, ex Motorola man himself, prefers ex Motorola people over ex ATI. If you used to work for Motorola you are likely to get a promotion easier than as ex ATI people, and that is what Orton and Hegberg didn’t want to be part of it.

The scariest thought now is what happens if one or both of these people go to run Intel’s discrete graphic unit also known as project Larrabee. That simply gives us the creeps and Hector might be directly responsible for it. Well done.
Als dit zou is zou die Hector zich moeten schamen. En dan verdienen ze het wederom om ten onder te gaan. Maar goed het is weer ALS. Want het zijn niets meer dan geruchten/roddels.
Why not if two RV630 can work

AMD is preparing a design kit for dual RV670 card and as dual RV630 cards are real, so is the dual RV670.

The story is quite simple as dual RV670 will draw even less power at least theoretically due to to its 55 nanometre design and such a card is possible and very likely. If the story of Quad Crossfire becomes a success ATI will have sub $500 card to fight Nvidia’s Geforce 8800 Ultra or Geforce 8950 how Nvidia likes to call its G92.

After dual RV670 comes R700 and that is ATI’s real high end. The question remains what Nvidia has versus G100..
Wisten we eigenlijk al een beetje. Maar het wordt dus waarschijnlijk RV670 Gemini VS G92 GX2 ?? ( mits nVidia dit nog een keer aan durft want de laatste tijd zie je geen dual gpu kaarten met nvidia chips ). Nu is dus de vraag wat wordt de G92 voor een chip. Hoe zal de performance zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Astennu op 04-09-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 17:26

Dope-E

The one and only Dope

Hmm heb net mijn 2 stuks Sapphire Radeon HD2600 XT GDDR4 256MB binnen, komen ze met de dualgpu borden! Na ja kan niet overal op gaan wachten. Ben trouwens wel erg benieuwd naar benches tussen HD2600 XT crossfire en gelijkwaardige dualgpu kaarten. En ook wat zo'n dualgpu moet gaan kosten.

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
Ik denk dat met de nieuwe crossfire het niet veel uitmaakt. Misschien is jou setup zelfs sneller omdat je GDDR4 geheugen hebt. Als je dat nou eens overclockt ( want volgens mij zijn die dingen rated 1.1 GHz ) heb je meer performance dan je met GDDR 3 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
@Astennu Hoe wil jij met een 1 slots kaart 4 dvi poorten kwijt kunnen :).
De Gecube is sigle slot van de kaart, maar otch dual door 4xdvi!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Nou das ook weer mooi dan, moederbord kon vandaag met RMA zit ik weer met 1 kaart te kijken :/

Maar ja, ik ben links en recht wat aan het zoeken. Maar heeft iemand een bench waarbij ze de HD2900XT in CF hebben draaien op een X16 X16 moederbord? Wil eens het verschil % zien tussen de X16 X16 en X8 X8 en de X16 X4 moederborden. Of zal de HD2900XT in CF geen winst uit de X16 PCIe 2.0 slots halen omdat deze de bandbreedte toch niet kan benutten?

De laatste 2 ( 975X tegen een P35 ) heb ik laatst nog wel een testje van gezien, daar zat relatief gezien niet erg veel verschil in.

[ Voor 52% gewijzigd door Apoca op 04-09-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161608

http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=2828&Itemid=1
hd 2900xt 1 GB mod naar een FireGL V8600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:50

Krizzie

Progressive Music \o/

Apoca schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:26:
Nou das ook weer mooi dan, moederbord kon vandaag met RMA zit ik weer met 1 kaart te kijken :/

Maar ja, ik ben links en recht wat aan het zoeken. Maar heeft iemand een bench waarbij ze de HD2900XT in CF hebben draaien op een X16 X16 moederbord? Wil eens het verschil % zien tussen de X16 X16 en X8 X8 en de X16 X4 moederborden. Of zal de HD2900XT in CF geen winst uit de X16 PCIe 2.0 slots halen omdat deze de bandbreedte toch niet kan benutten?

De laatste 2 ( 975X tegen een P35 ) heb ik laatst nog wel een testje van gezien, daar zat relatief gezien niet erg veel verschil in.
Aangezien het merendeel van de data over de CF Bridges gaat denk ik niet dat je erg veel winst zult zien met een 16/16 mobo. :) 16/16 is leuk als je software crossfire draait maar wie gaat er nu software CF draaien met een 2900XT? :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

In de nieuwe drivers zouden steeds meer tweaks en veranderingen zitten voor CF. Ook op bridge gebied. Lijkt me dat AMD toch flink munt wil slaan uit de RD790 chipset, hoor niks anders dan dat dit platform zeer geschikt is voor CF e.d., dan moeten ze toch ook op GPU driver gebied met dingen over de brug komen al deze functies fatsoenlijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik kom even met iets heel anders, namelijk: Ik heb een HD 2900XT van asus, de EAH2900XT ook wel. Ik vraag me af of er verschil zit (in wat dan ook) of ik nu de officiële drivers van ati neem (www.ati.amd.com) of die van asus zelf (zelfde soort als de meegeleverde drivers). Wat me opvalt is dat asus de laatste versie (8.401 op dit moment) wat later uitbrengt. Doen ze dit omdat ze deze drivers nog wat aanpassen of extra'tjes erin stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Normaal gesproken zijn dergelijke drivers gelijk, alleen kan het jasje der iets anders uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Apoca schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:08:
Normaal gesproken zijn dergelijke drivers gelijk, alleen kan het jasje der iets anders uit zien.
Want? Heb je een bevestiging van een link oid? Maar waarom brengt asus deze dan een week (of 2) later uit, zijn ze te lui daar (net als de site zelf, pff sloom) of omdat er toch wat tweaks in zitten? Heb zelf geen verschil kunnen opmerken maar ik had toen ook nieuwere offcial ati drivers dan de laatste asus versie (die was nog 7.6 ofzo en de official ati 7.7 based), vandaar dat iemand dit misschien toevallig weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
peakaboo schreef:
[...]
Want? Heb je een bevestiging van een link oid? Maar waarom brengt asus deze dan een week (of 2) later uit, zijn ze te lui daar (net als de site zelf, pff sloom) of omdat er toch wat tweaks in zitten?
Waarom wil je een link terwijl Apoca jou toch het antwoord al geeft? (ik bedoel niet elk antwoord moet een link achter zitten) want Apoca heeft gewoon gelijk: "Normaal gesproken zijn dergelijke drivers gelijk, alleen kan het jasje der iets anders uit zien"

dat klopt! en inderdaad bij Asus zijn ze altijd later dan bij Ati zelf he lijkt me ook wel logisch.

ander voorbeeld: ik denk ook dat ze eerder bij een "Porsche-fabriek" het nieuwe model 911 hebben staan dan bij een "dealer" ergens in de wereld ;) snaps? je geeft jezelf in je post al een beetje het antwoord.

tip: gebruik altijd de drivers van de chipset fabrikant! dus niet van een dealer (asus/msi oid) :) dan weet je namelijk zeker dat je de nieuwsten hebt.

offtopic: nog even een paar booth-babes voor het slapen gaan..
Afbeeldingslocatie: http://www.fileshack.com/images/finclude/images/girlsofe3_3.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door MauSS op 05-09-2007 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Laatst online: 25-03 10:27
Question :
Wil graag de HR-03 R600 bestellen en hem op mijn 2900xt 'plakken'. Ik heb als mobo de Asus P5W DH. Omdat ik ook een CNPS9700 cooler heb past hij misschien niet in de PCI_E 1 slot.
Kan ik nu ook PCI_E 2 slot gebruiken en hem op 16x laten draaien.
In de manual staat dat het aanbevolen is om de PCI-E 1 te gebruiken. Ik kan niet echt terug vinden of hij dus op 16x draait in slot 2. Heb 1x een 2900xt dus geen crossfire...

Iemand ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
MauSS schreef op woensdag 05 september 2007 @ 02:52:
[...]

Waarom wil je een link terwijl Apoca jou toch het antwoord al geeft? (ik bedoel niet elk antwoord moet een link achter zitten) want Apoca heeft gewoon gelijk: "Normaal gesproken zijn dergelijke drivers gelijk, alleen kan het jasje der iets anders uit zien"

dat klopt! en inderdaad bij Asus zijn ze altijd later dan bij Ati zelf he lijkt me ook wel logisch.

ander voorbeeld: ik denk ook dat ze eerder bij een "Porsche-fabriek" het nieuwe model 911 hebben staan dan bij een "dealer" ergens in de wereld ;) snaps? je geeft jezelf in je post al een beetje het antwoord.

tip: gebruik altijd de drivers van de chipset fabrikant! dus niet van een dealer (asus/msi oid) :) dan weet je namelijk zeker dat je de nieuwsten hebt.

offtopic: nog even een paar booth-babes voor het slapen gaan..
[afbeelding]
toon volledige bericht
Luister hij beweerd dat, dan wil ik ook wel weten waar ie dat vanaf weet. Daarom vroeg ik of hij daar toevallig van had, of die er was. Daar staat het misschien op een rijtje wat de verschillen zijn.

Maakt me verder ook niet uit, was meer gewoon dat ik benieuwd was naar de verschillen omdat ik het zelf 1 2 3 niet kon vinden. Maargoed laat het hier maar bij het is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
oke.. sorry peakaboo maar sommige mensjes zoeken zelf niet en spammen het topic vol! ;)
paar topics eerder is het al eens aan bod gekomen vandaar... :)
maar gewoon altijd netjes de drivers van de site downen voor jouw kaart en dan komt het goed! 8)

de site van asus is inderdaad erggg sloom.. gelukkig de hardware niet!

MauSS: wacht met spanning op de 2950PRO :*) :*) :*)

heb nu de 1950XT (goede kaart voor het geld)! en ik denk dat de 2950PRO net zoiets gaat worden, goede prijs en veel goede stuf aan boord! :) en dat doet Ati in mijn ogen toch altijd "net" iets beter dan Nvidia O-)
viper83 schreef:
Question :
Ik kan niet echt terug vinden of hij dus op 16x draait in slot 2. Heb 1x een 2900xt dus geen crossfire...

Iemand ervaring??
je kunt hem gewoon in je 2e pci-e slot doen want die is ook 16x :) (heb het ff voor je nagezocht)
dus no problemo!

bron: --->> klik <<---
Afbeeldingslocatie: http://www.jaha.be/images/HR600.jpg
ps: mooi koelertje!

[ Voor 60% gewijzigd door MauSS op 05-09-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

peakaboo schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:13:
[...]
Luister hij beweerd dat, dan wil ik ook wel weten waar ie dat vanaf weet. Daarom vroeg ik of hij daar toevallig van had, of die er was. Daar staat het misschien op een rijtje wat de verschillen zijn.
Normaal gesproken als je een kaart hebt die qua PCB gelijk is aan de reference PCB dan zal het geen verschil uitmaken of je de fabrikant drivers of de developer ( ATi ) drivers pakt. Heb je echter te maken met een speciaal soort PCB dan wel een afwijkend type waar enhanced drivers voor zijn uitgebracht door de uitgever dan kan het dus zijn dat deze drivers beter toegesneden zijn op de kaart.

Ik zal een poging doen dit te onderbouwen met een link maar goed, pin me der niet op vast :)

Maar kies gewoon altijd de drivers waarvan jij denkt dat ze het beste zijn voor jou pc.

[ Voor 53% gewijzigd door Apoca op 05-09-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:46

defiant

Moderator General Chat
Phoronix heeft een preview van de nieuwe ATI linux drivers die binnenkort uitkomen, ziet d'r goed uit. Het is toch wel belangrijk de linux niche markt te winnen, qua marktaandeel niet, maar het is wel een groep gebruikers die via internet relatief veel invloed hebben.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Kwam trouwens net deze Mobility Modder drivers version 0.8.7.0 tegen:

http://www.driverheaven.net/modtool/

*Code improvements
*Improved driver modification
*Added more chipsets
*Fixes to some OpenGL problems

Misschien iets voor de mensen met een Mobility ATi chipje, zover ik kon zien is echt alles ondersteund. In XP iets meer dan Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Apoca schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:48:
[...]

Normaal gesproken als je een kaart hebt die qua PCB gelijk is aan de reference PCB dan zal het geen verschil uitmaken of je de fabrikant drivers of de developer ( ATi ) drivers pakt. Heb je echter te maken met een speciaal soort PCB dan wel een afwijkend type waar enhanced drivers voor zijn uitgebracht door de uitgever dan kan het dus zijn dat deze drivers beter toegesneden zijn op de kaart.

Ik zal een poging doen dit te onderbouwen met een link maar goed, pin me der niet op vast :)

Maar kies gewoon altijd de drivers waarvan jij denkt dat ze het beste zijn voor jou pc.
Thnx dude :) Bedankt voor je moeite.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
defiant schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:54:
Phoronix heeft een preview van de nieuwe ATI linux drivers die binnenkort uitkomen, ziet d'r goed uit. Het is toch wel belangrijk de linux niche markt te winnen, qua marktaandeel niet, maar het is wel een groep gebruikers die via internet relatief veel invloed hebben.
Phoronix heeft het over een grote aankondiging binnenkort van AMD op Linux gebied... Ik kan je nu alvast vertellen wat het ongeveer inhoudt....

AMD gaat de Linux drivers opengooien.... De specs van alle R5x0 kaarten en kaarten die er na uit kwamen worden openbaar gemaakt. Er komt een "skeleton driver" die gewoon kaal en basic is die developers kunnen gebruiken als basis. AMD zal ze bijstaan in het ontwikkelen van Open Source drivers.... Ja je leest het goed... AMD gaat helpen met Open Source drivers voor hun hardware.

De performanceboosts die gezien worden is het resultaat van de nieuwe OpenGL driver die nu eindelijk z'n weg vindt naar andere OS-en naast Windows Vista.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Astennu
  • Nu online
Is dat niet een beetje riskant ? ik bedoel nVidia kan dan pressies zien hoe ATi zijn drivers maakt. Voordeel is wel dat mensen zelf wat kunnen aanpassen. Aan de andere kant kun je dan ook drivers krijgen die niet goed werken doordat mensen te veel rotzooien maar ik ga er even van uit dat mensen die linux gebruiken niet zo maar de eerste de beste modded driver installeren.

Ik ben benieuwd of het windows platform hier ook wat aan gaat hebben in de zin van er worden door linux gebuikers mooie features gemaakt in de driver en dan neemt AMD die misschien over ?

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
Astennu schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:48:
Is dat niet een beetje riskant ? ik bedoel nVidia kan dan pressies zien hoe ATi zijn drivers maakt. Voordeel is wel dat mensen zelf wat kunnen aanpassen. Aan de andere kant kun je dan ook drivers krijgen die niet goed werken doordat mensen te veel rotzooien maar ik ga er even van uit dat mensen die linux gebruiken niet zo maar de eerste de beste modded driver installeren.
Eigenlijk niet, ze zetten gewoon een 2de driver op, ze maken hun closed source drivers niet open source maar maken een framework & zeggen aan de open source community, doe de rest maar zelf (misschien leren we hier iets uit voor onze closed source driver)

• Astennu
  • Nu online
aha op die manier. Ja misschien kunnen er wel hele mooie dingen uitkomen :) ik ben benieuwd.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 17:29

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Ik denk het mooie eraan ook is dat mensen veel meer vrijheid hebben in experimenteren met concepten, dus als er ondersteuning mist voor een bepaalde mogelijkheid men nu dit zelf in kan bouwen, zo heb je natuurlijk een mooie manier op nieuwe features snel te kunnen testen/opnemen.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Anoniem: 162433

Was dit al voorbij gekomen? ---> http://www.vnunet.nl/nieuws.jsp?id=2118493&WT.mc_id=rss

Nice :o

Anoniem: 162433

Ja dus O-) Heeft iemand dit al getest toevallig? 8)

• Astennu
  • Nu online
is niet echt interessant voor gamers. Want die Edit programma's doen het dan wel beter maar games gaan er meestal wat op achteruit omdat die drivers daar niet voor geoptimaliseerd zijn.

• Apoca

Apoca

Kwam de volgende test tegen, niet meer de nieuwste en de chipset is ook al achterhaald als ik eerlijk ben maar het verschil tussen X16 en X8 CF is toch zichtbaar.

ATI x16 vs x8 Performance

http://www.tbreak.com/rev...t=cpu&id=438&pagenumber=1

• Astennu
  • Nu online
Tja met nieuwere snellere kaarten wordt dit verschil als maar groter. Dus x16 PCI-E begint echt nodig te worden voor dual kaarten. Ik denk dat het bij singel kaarten ook baat zal hebben om een 16x slot te hebben

• Apoca

Apoca

Astennu schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:01:
Tja met nieuwere snellere kaarten wordt dit verschil als maar groter. Dus x16 PCI-E begint echt nodig te worden voor dual kaarten. Ik denk dat het bij singel kaarten ook baat zal hebben om een 16x slot te hebben
Ja dat denk ik dus ook, vooral als der flink wat data op en neer gestuurd moet worden. Nu betwijfel ik of men nu al tegen de bandbreedte van de x16 PCIe bus aan zal lopen met een HD2900XT. Maar ik kan me goed voorstellen dat X16 PCIe2.0 dual bij CF toch wel een voordeel gaat opleveren tegenover de de huidige combinaties ( X16 / X8/ X4 ) ook voor de "non PCIe2.0" HD2900XT in CF.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: AMD lanceert nieuwe gamesite @ http://game.amd.com/

Yep hij is online! Het is een soort van tegenhanger nVidia's nZone. Het heeft zelfs een forum waar gamers met elkaar kunnen discussieren. Tevens kan je er de laatste drivers voor CPU's, staan clans in de spotlight, worden games besproken, kan je interessante artikelen lezen met developers en nog veel meer.... AMD heeft er dus werk van gemaakt. Hopelijk houden ze dit ook een beetje bij.

http://game.amd.com

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Apoca

Apoca

Mooie site, maar deze slide is wel erg goedkoop :D

Afbeeldingslocatie: http://game.amd.com/us-en/content/images/unlock/crossfire/performance_chart.jpg

Kom op jongens, paint aanpassingen kunnen op vandaag echt niet meer he :)

[ Voor 14% gewijzigd door Apoca op 06-09-2007 18:28 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Apoca schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:26:

[afbeelding]

photoshoppers op vakantie? :P

http://specs.tweak.to/15535

• Avalaxy
Apoca schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:26:

[afbeelding]

Hahaha heb je die op die officiële site gevonden? :D

Zitten trouwens alle games die je op die site vindt ook in dat nieuwe ATi propaganda programma dat GITG gaat vervangen?

• CJ
  • Niet online
(overleden)
leonpwner1 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:56:
[...]

Hahaha heb je die op die officiële site gevonden? :D

Zitten trouwens alle games die je op die site vindt ook in dat nieuwe ATi propaganda programma dat GITG gaat vervangen?
GITG wordt als ik het goed heb niet vervangen hoor.... de site ligt gewoon in het verlengde en/of is een ondersteuning van GITG, net zoals nZone dat is voor TWIMTBP.

• Apoca

Apoca

leonpwner1 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:56:
[...]
Heb je die op die officiële site gevonden?
http://game.amd.com/us-en/unlock_crossfire.aspx

Yeps, het is eigenlijk erg jammer... Het is voor de rest een mega mooie site die erg goed in elkaar zit. Hoop dat het forum snel zal groeien, en ze met leuke nieuwtjes op de site komen. Op deze manier trekken ze ook mensen naar het forum en de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190966

Mensen! Game.amd.com is zojuist online gegaan!!! (voor zover ik weet :) )
moet daar niet een post van worden gemaakt in het laatste nieuws? of weten de readcteurs hier op tweakerts er al van? of is er ergens een plek waar je nieuws kan posten? :o

oja, goeiemorgen nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
CJ schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:13:
[...]

GITG wordt als ik het goed heb niet vervangen hoor.... de site ligt gewoon in het verlengde en/of is een ondersteuning van GITG, net zoals nZone dat is voor TWIMTBP.
Wel grappig ga je naar Drivers / Utility's vind je alleen drivers coor cpu's en niet de catalyst drivers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 190966 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:34:
Mensen! Game.amd.com is zojuist online gegaan!!! (voor zover ik weet :) )
...

oja, goeiemorgen nog :+
Goeiemorgen. ;)

De site was gisteren al online gegaan hoor.... ;) Zie ook hier een paar posts voor je: CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

En ja, de frontpage is soms wat traag met het updaten nieuws. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190966

ja ik las net de vorige post....
maarja dont blame me met muh slaapdronke kop:P

On topic:
lijpe site wel hoop dat AMD de marketing er een beetje mee opkrikt zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Laatst online: 11:35
...

[ Voor 99% gewijzigd door speeder1988 op 07-09-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
Vind Ati Game en Intel Game on erg dicht bij elkaar liggen!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229096

Hallo ik heb een 2900xt had eerst een samsung 940bf (19 inch) erop en geen probleem ermee, nu heb ik een 204b erop en bij de resolutie 1600x1200 begint het beeld te knipperen niet constant, op bureaublad niet maar als ik bv. internet axploree aanzet dan wel.
Ik heb ook even een spel gespeelt en daar knippert hij ook af en toe.
moet toch opzich geen probleem zijn de hogere resolutie.
waar kan het aanliggen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 229096 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:54:
Hallo ik heb een 2900xt had eerst een samsung 940bf (19 inch) erop en geen probleem ermee, nu heb ik een 204b erop en bij de resolutie 1600x1200 begint het beeld te knipperen niet constant, op bureaublad niet maar als ik bv. internet axploree aanzet dan wel.
Dit is geen problementopic knul, maar Nieuws & Discussie... Google op wat trefwoorden van je probleem, bel een techfreak, en anders open je je eigen topic. Wat is er nou zo moeilijk aan topicregels :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:13
Wat is er nou zo moeilijk aan iemand sympathiek vertellen dat hij het niet goed doet? :?

Mja ik heb net ff gekeken of Catalyst 7.9 al uit is, maar da's niet het geval. Ik wacht er echt op, want 7.8 vind ik maar niks, vooral de fan noise is er mee terug gekomen. Hoop echt dat ze dat weer fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

AMD FIREGL V5600 Review

http://www.3dprofessor.or...LV5600/V5600&C2SBA+P1.htm

Natuurlijk niet echt iets voor de gamer, maar toch wel intressant in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireMV serie is trouwens ook geupdate (deze serie blijft een beetje onderbelicht):
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ArticleImages/0x0/0/584/000584993.jpg

Volgens PcPop heeft de FireGL 7600 als asic de R600pro. Zou dit kunnen betekenen dat er binnenkort ook een HD2900pro aan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Apoca schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:06:
AMD FIREGL V5600 Review

http://www.3dprofessor.or...LV5600/V5600&C2SBA+P1.htm

Natuurlijk niet echt iets voor de gamer, maar toch wel intressant in mijn ogen.
Yep. Zeker interessant. Het laat zien dat de architectuur van de R6 serie zeer capabel is wanneer de drivers er goed voor werken. Maar eigenlijk wisten we dat al.

Hier blijkt dat de 128-bit memory interface helemaal geen bottleneck hoeft te zijn aangezien de FireGL V5600 de FireGL V7200 plat walst... Een midrange FireGL kaart die een stuk beter presteert dan de vorige high-end... Dat zou AMD eigenlijk ook voor de gewone desktop GPUs moeten doen. :)

Leuke conclusie:
With this the gauntlet has been thrown down from AMD to NVIDIA. It is not often that the role is reversed but this time we bow to what AMD’s FireGL Team has brought to the fore.
Anoniem: 107626 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:38:
FireMV serie is trouwens ook geupdate (deze serie blijft een beetje onderbelicht):
[afbeelding]

Volgens PcPop heeft de FireGL 7600 als asic de R600pro. Zou dit kunnen betekenen dat er binnenkort ook een HD2900pro aan zit te komen?
Niet alleen volgens PcPop heeft-ie een R600Pro, ook volgens de AMD site zelf. ;) 320 streamprocessors + 256-bit memory interface. Lijkt meer op de voorloper van de RV670. Het PCB kan een stuk minder complex gemaakt worden (4 lagen minder geloof ik, 8 ipv 12) en dus goedkoper worden geleverd.

[ Voor 26% gewijzigd door CJ op 08-09-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15
Weet iemand een goede overclockingtool voor mijn HD2600XT? Alle programma's uit de startpost herkennen mijn kaart (nog) niet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Cpt.Iglo schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:40:
Weet iemand een goede overclockingtool voor mijn HD2600XT? Alle programma's uit de startpost herkennen mijn kaart (nog) niet... :P
Google eens op de laatste Beta 2 van ATiTool, 0.26 uit m'n hoofd :)

Edit: post 2200 alweer *O* :D

[ Voor 75% gewijzigd door Jejking op 08-09-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zodra Folding@Home werkt op de HD2xxx-series (er is nu nog geen support voor), heeft iemand dan een idee welk product de hoogste scores zou kunnen halen? F@H houdt heel erg van Floating Point Power namelijk, en ik heb geen idee wat dan beter zou werken. Een X1950XT of een HD2600XT.

Heeft iemand hier enig idee over, aangezien de HD2600XT unified is en 120 shaderunits heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:31
Anoniem: 229096 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:54:
Hmm ik had het zelfde met mijn x1950pro vanaf 1680x1050 begon hij dat te doen. Het is me uiteindelijk gelukt om de videokaart drivers en Catalyst Control Center te verwijderen van me pc.

Later opnieuw drivers geinstalleerd met CCC en weer het zelfde probleem. Nu heb ik het draaien zonder CCC en het werkt nu perfect.

Misschien bij jou ook een probleem met CCC???

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:38:
Niet alleen volgens PcPop heeft-ie een R600Pro, ook volgens de AMD site zelf. ;) 320 streamprocessors + 256-bit memory interface. Lijkt meer op de voorloper van de RV670. Het PCB kan een stuk minder complex gemaakt worden (4 lagen minder geloof ik, 8 ipv 12) en dus goedkoper worden geleverd.
Ben wel benieuwd naar de performance van die R600pro. Als je t vergelijkt met de vorige generatie, dan was de goedkope R580 (X1900GT) variant ook niet zo'n succes geloof ik; die werd snel achterhaald door de RV570.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 107626 op 08-09-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Het is meer om van de R600's af te komen die niet goed werkten. Bijvoorbeeld niet de snelheden haalde op de standaard voltages etc. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Heeft iemand al die 7.9 beta's geprobeerd?

download:
http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

(naar beneden scrollen)

filename: 7-9_vista32_dd_ccc_wdm_enu_nonwhql.exe (er staat ook een xp versie)

[ Voor 6% gewijzigd door tjtristan op 08-09-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Die zijn er toch al een tijdje? :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
En schenen alleen verbeteringen te bieden voor AGP kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
ja, die werkten alleen op een paar nieuwe agp kaarten die nog niet uit zijn, deze werkt op alle kaarten en is ook officieel van ati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
Jejking schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:04:
Zodra Folding@Home werkt op de HD2xxx-series (er is nu nog geen support voor), heeft iemand dan een idee welk product de hoogste scores zou kunnen halen? F@H houdt heel erg van Floating Point Power namelijk, en ik heb geen idee wat dan beter zou werken. Een X1950XT of een HD2600XT.

Heeft iemand hier enig idee over, aangezien de HD2600XT unified is en 120 shaderunits heeft?
Licht aan de power van een zo'n unit. Ik denk dat hij wel ongeveer gelijk zal zijn. En trouwens je hebt ATi Tool 0.27 Beta 2 nodig voor het overclocken. 0.26 is een final en die kent geen HD2xxx kaarten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15
Jejking schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:43:
[...]

Google eens op de laatste Beta 2 van ATiTool, 0.26 uit m'n hoofd :)

Edit: post 2200 alweer *O* :D
Bedankt voor je reactie, maar deze herkent mijn kaart nog niet...
ATITool 0.27 zoals hierboven wordt gezegd herkent hem wel, ik ga nu dus even kijken hoeveel ik uit mijn kaartje kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-05 22:52
Ik wil een X1950 XT kopen, nu zit ik met wat vragen waar ik zo niet uit kom.

Nu is het eerste de bottleneck, onder in mijn sign zie je mn pc specs, nu vraag ik dus af is met een X1950 XT mijn AMD 3500+ een bottleneck?
Verder hoe weet je of een processor met een bepaalde videokaart een bottleneck gaat vormen?

Nu zit ik met nog een dillema ik had een kast gekocht van Antec waarin, jazeker een Antec voeding zit. Deze is 350 W en heeft volgende specs:

______+5___+12__+3.3__-5____-12__+5SB
MAX__35A__21A__28A___0.5A_0.8A_2.0A
min___1.5___0.8___0.5___0____0____0
(weet niet hoe ik dit mooi moet maken spaties pakt die niet)

Is dit voldoende voor deze voeding of moet ik een overstap maken naar bijvoorbeeld een Crosair 520W voeding? Beetje jammer geld als niet nodig is.

[ Voor 10% gewijzigd door J_star op 09-09-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Ik draaide hier altijd met een 3700+ op 2.8 Ghz en een 1900XT met een zalman 400 W met 18 A op de 12 volt lijn.
In principe moet het kunnen omdat je 21*12= 252 Watt totaal hebt - 89 watt CPU = 160 over voor je Graka

[ Voor 3% gewijzigd door Hekking op 09-09-2007 18:52 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 20:08
AMD new Catalyst includes HD 2900Pro, HD 2350 Series and HD 2600 X2 Series support
http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=67214
"ATI Radeon HD 2900 PRO" = ati2mtag_R600,PCI\VEN_1002&DEV_9400&SUBSYS_30001002
"ATI Radeon HD 2900 PRO " = ati2mtag_R600, PCI\VEN_1002&DEV_9403

"ATI Radeon HD 2350 Series" = ati2mtag_RV610, PCI\VEN_1002&DEV_94C3&SUBSYS_30001025

"ATI Radeon HD 2600 X2 Series" = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_958A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-05 22:52
niemand meer iets over evt. bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 22:17
J_star schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:40:
In sommige spellen zal je cpu-limited zijn, maar over het algemeen is het hele cpu bottleneck verhaal een beetje onzin, zolang je niet de dikste videokaart die er is combineert met een oud celeronetje (bij wijze van spreken dan) is de invloed van de cpu op gameprestaties zeer klein.

En de meeste games gebruiken nog niet eens twee cores en jouw cpu is dan sneller dan een basic dualcore cpu'tje.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

De CPU bottleneck is een beetje aangezet door 3Dmark versie 06, waar een snellere CPU in alle gevallen de score verhoogt. Dit geeft een vertekend beeld in situaties waar een high-end VGA (of twee) wordt gecombineerd met een midrange CPU of een mid-low VGA met een overgeklokte Quadcore van Intel. In het eerste geval krijg je een score die te negatief is en in het tweede geval eentje die te positief is mbt. de real life prestatie in moderne games.

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 10-09-2007 00:07 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74431

J_star schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:40:
Ik weet dat je net op het randje zit met je 3500+
mijn Sempron 3400+ zat er net iets onder met een 1950PRO.
(wel een socket 754 dus geen dualchannel)

11637 3dmark5 X3220 op 3Ghz 1950PRO 512
10625 3dmark5 e4300 op 3Ghz 1950PRO 512
9171 3dmark5 3400+ op 2400Mhz 1950PRO 512
6729 3dmark5 3400+ op 2400Mhz X850XT PE 256

Maarja jij heb een XT met 48 lines mijn PRO heft er 36
Dus het kan beter mare zoveel nu ook weer niet.
(btw zijn mijn eigen scores dus eigen ervaring :P )

En je komt van een vergelijkbaar kaartje (iets minder snel) X800 ik een X850XT (pe speeds)
En een vergelijkbare CPU dus ja lijkt mij een goede upgrade zeker om nu Shader 3 te hebben, darom ging ik ook over naar een 1950PRO.
En het verschil ga je zeker merken in de games, ik speel FEAR BF2142 BF2 CoH enz..

En voor de andere een nieuwe 3dmark2006 op mijn 1950PRO van 129,- :P
6227 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=2987930
Niet slecht :P ken ik straks menig 8800GTS 320 eruit loopen met CF ? _/-\o_

Ben er nog steeds stil van van mijn 1950PRO'tje.
Zeker geen miskoop geweest, zolang er nog geen 2900PRO is blijf ik lekker 1950'en.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 74431 op 10-09-2007 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Cpt.Iglo schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:10:
[...]
Bedankt voor je reactie, maar deze herkent mijn kaart nog niet...
ATITool 0.27 zoals hierboven wordt gezegd herkent hem wel, ik ga nu dus even kijken hoeveel ik uit mijn kaartje kan halen :)
Sorry, my bad. 0.26 was idd de laatste final, 0.27 is de beta. Check het tijdstip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
Silent launch

ATI will quietly introduce the R600PRO and name it rather logically the Radeon 2900 PRO. The card will be priced $249 at launch and the card will be faster than the Geforce 8600GTS cards, even the overclocked ones.

It won’t be enough to beat the Geforce 8800 GTS 320MB and you will still need a Radeon 2900XT to go against this card. The cards will silently show up in the channel some time in the middle of the month and some partners might do some PR thing about it, but AMD won't make a big deal out of it.

The R600PRO is the last chip this year, but ATI might do even one more version of R600, but this will be decided later.
Ik ben benieuwd naar de specs van deze kaart. En hoe dit presteert TOV 2x HD2600 XT in CF. Want het zit een beetje in die classe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
Heeft iemand toevallig een review gezien van de nieuwe HD2xxx mobility kaarten ? ik kan niets vinden en wil graag een indicatie hebben van de HD2600. Maar als het een review is van de HD2400 is het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Astennu schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:27:
Heeft iemand toevallig een review gezien van de nieuwe HD2xxx mobility kaarten ? ik kan niets vinden en wil graag een indicatie hebben van de HD2600. Maar als het een review is van de HD2400 is het ook goed.
Heb je het nog niet opgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 17:26

Dope-E

The one and only Dope

Ik heb 2 x HD2600XT in Crossfire onder Vista. Ik had ergens rond de 8500 bij 3DMark06.

Verdere specs:
Core 2 Duo E6750 @ 400 x 8 = 3200 MHz
2 x 1GB op 400 MHz DDR2 4-4-4-12
Asus P5K-E/WIFI-AP

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
hjs schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:36:
[...]

Heb je het nog niet opgegeven ;)
Ik niet :) Ik denk dat het toch maar die Asus F3Ka voor me vriendin wordt. Ik gok dat die er eerder zal zijn. Heb jij inmiddels al iets gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Astennu schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:15:
[...]

Ik niet :) Ik denk dat het toch maar die Asus F3Ka voor me vriendin wordt. Ik gok dat die er eerder zal zijn. Heb jij inmiddels al iets gevonden ?
offtopic:
Ik heb de MSI GX700 besteld met een 7200rpm HD en een 1680*1050 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 08:31

Pubbert

random gestoord

Astennu schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:27:
Sinds vandaag een Toshiba A200 met HD2600.

3Dmark06 met standaard driver is 3600.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
Thund3r schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:55:
[...]

Sinds vandaag een Toshiba A200 met HD2600.

3Dmark06 met standaard driver is 3600.
Owh nice uhmm ff denken. Kun je even kijken wat voor een clockspeeds de kaart heeft ? dit kun je als het goed is in CCC zien bij display options.

De HD2600 XT zou 4000 Marks halen dus dan is deze score erg goed. Mja het meeste zal wel cpu score zijn. Kan je misschien ook wat game testjes doen ? Ik ben benieuwd of je alles een beetje kan draaien op zo'n kaartje.

Iemand hier die toevallig een 8600M GT heeft die ook even een 3dmark wil posten ? :P

Edit ik heb dit nog gevonden:

Dell Inspiron 1720 (2.2GHz Intel Core 2 Duo T7500, NVIDIA GeForce Go 8600M GT) 2,930 3DMarks
Asus F3sv-A1 (Core 2 Duo T7300 2.0GHz, Nvidia 8600M GS 256MB) 2,344 3DMarks
Alienware Area 51 m5550 (2.33GHz Core 2 Duo, nVidia GeForce Go 7600 256MB 2,183 3DMarks
Asus A6J (1.83GHz Core Duo, ATI X1600 128MB) 1,819 3DMarks

Wat voor een cpu heb jij er in zitten ?

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 10-09-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
  • Laatst online: 18-03 22:25
Catalyst 7.9 is uit!

Release notes:

https://a248.e.akamai.net...yst_79_release_notes.html

Nieuwe feature: temperature control via Catalyst control panel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:53

Grozno

acts without consequence!

Make that color temperature control, zou wel heel handig zijn als je de temp van je GPU kon instellen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Grozno op 10-09-2007 20:55 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:55
Releasenotes link doet het niet, maar de Catalyst ben ik aan het binnenhalen :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Grozno schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:55:
Make that color temperature control, zou wel heel handig zijn als je de temp van je GPU kon instellen :P
Dit vind ik nou superfijn, heb je geen geklooi meer met handmatig de rood blauw groen kleuren aan te passen. FF op 6600 zetten en hoppa, precies de kleurverhouding die je moet hebben, geweldig! Nu nog fan control in de catalyst en het feest is kompleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921

Wat is Earthsim dat erbij zit? Steam ken ik en hoef ik niet, maar earthsim :? via google kom ik alleen op warez sites uit..

laat maar.. ben erachter gekomen }:O

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 112921 op 10-09-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Anoniem: 112921 schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:54:
Wat is Earthsim dat erbij zit? Steam ken ik en hoef ik niet, maar earthsim :? via google kom ik alleen op warez sites uit..
Is toch zo'n (klein) spelletje? Heb je niks aan gewoon niet aanvinken, was toen erbij gekomen met steam als bundle. Wordt je vrolijk van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 08:31

Pubbert

random gestoord

Astennu schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:08:
[...]

Owh nice uhmm ff denken. Kun je even kijken wat voor een clockspeeds de kaart heeft ? dit kun je als het goed is in CCC zien bij display options.

De HD2600 XT zou 4000 Marks halen dus dan is deze score erg goed. Mja het meeste zal wel cpu score zijn. Kan je misschien ook wat game testjes doen ? Ik ben benieuwd of je alles een beetje kan draaien op zo'n kaartje.

Iemand hier die toevallig een 8600M GT heeft die ook even een 3dmark wil posten ? :P

Edit ik heb dit nog gevonden:

Dell Inspiron 1720 (2.2GHz Intel Core 2 Duo T7500, NVIDIA GeForce Go 8600M GT) 2,930 3DMarks
Asus F3sv-A1 (Core 2 Duo T7300 2.0GHz, Nvidia 8600M GS 256MB) 2,344 3DMarks
Alienware Area 51 m5550 (2.33GHz Core 2 Duo, nVidia GeForce Go 7600 256MB 2,183 3DMarks
Asus A6J (1.83GHz Core Duo, ATI X1600 128MB) 1,819 3DMarks

Wat voor een cpu heb jij er in zitten ?
toon volledige bericht
Een 1.8 C2D

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
  • Laatst online: 18-03 22:25
peakaboo schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:50:
[...]

Dit vind ik nou superfijn, heb je geen geklooi meer met handmatig de rood blauw groen kleuren aan te passen. FF op 6600 zetten en hoppa, precies de kleurverhouding die je moet hebben, geweldig! Nu nog fan control in de catalyst en het feest is kompleet!
sorry, idd ik was color vergeten te vemelden. Helaas nog geen fan control hoewel ik dacht dat het in deze versie kwam te zitten.

Verder is ook avivo converter voor Vista64 nu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Zou iemand met 2x 2900XT eens willen proberen of overclocken mogelijk is? Zou wellicht vanaf 7.9 moeten kunnen maar vrees het ergste...
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.