![]() | |
![]() Alle tweakers, LegionOfTweakers + OrderOfTweakers + BabiesOfTweakers, bij elkaar
| |
![]() |
Ik heb de TS zo duidelijk mogelijk geprobeerd te maken. Ik hoop dat we dit topic mooi schoon kunnen houden met Veel leuke pic's en leuke inhoudelijke discussies !
volgende keer even met /last erachter scheelt weer moeite om eem bookmark aan te maken xD
maarre local is dus stout geweest hoorde ik
foei foei
maarre local is dus stout geweest hoorde ik

Nouja stout, irose client = oude koeien die je 2 jaar geleden gebruikte uit de sloot halen 
hehehe
hehehe
Haha das was vroegah ook al zo:ph4nt0m schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:13:
maarre local is dus stout geweest hoorde ikfoei foei
Anoniem: 123576 in "[PC MMORPG] ROSE Online - deel 9"
(jammer dat die pic van zijn shopje destijds niet meer daar staat)

Hoorde het van Local erg jammer leek me wel leuk als je kwam. Mij beviel het de eerste maal ook niet pas toen ik wat verder ging spelen ging het mij bevallen.Amafi schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:22:
Trouwens sorry @ the WoW people. WoW trekt me totaal niet

[ Voor 45% gewijzigd door William/Ax3 op 17-08-2007 15:44 ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
idd ik geef een lvl 250 weg voor diegene die de pic nog heeft hahahaWilliam/Ax3 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:37:
[...]
Haha das was vroegah ook al zo:
Anoniem: 123576 in "[PC MMORPG] ROSE Online - deel 9"
(jammer dat die pic van zijn shopje destijds niet meer daar staat)Hij is altijd al het stoute jongetje van de klas geweest.
maar sindsdien kunnen Fly en ik het wel goed vinden hoor
Bleh geen first post 
Zie net dat mn gametime weer op is bij NArose, volgende maand maar weer eens proberen
Zie net dat mn gametime weer op is bij NArose, volgende maand maar weer eens proberen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zou zomaar kunnen dat ik zo'n pic ook nog in mijn map CAPTURE heb staan.Local Host schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:20:
[...]
idd ik geef een lvl 250 weg voor diegene die de pic nog heeft hahaha
maar sindsdien kunnen Fly en ik het wel goed vinden hoor
Irose na reset toch??
Amafi schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:22:

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hmm ik zou eigenlijk Orlo en de mobs ook weleens willen zien / killen
Wieweet als Jrose het laat uitbrengen wat dat voor perspectieven met zich meebrengt
Om nog even terug te komen op dat auROSE illegaal zou zijn:
Even gevraagd op die forums, weet niet of het allemaal klopt maar ze zeggen dit:
Even gevraagd op die forums, weet niet of het allemaal klopt maar ze zeggen dit:
If AuRose DOES make a custom client (as in editing the binaries) then its illegal.
If AuRose Custom Codes a client (as in own custom source) its legal as long as they still have Triggersoft & Gravity's name on it or somethin like dat.
If AuRose Used a official Client and mods it, it breaks the End User Agreement (Read it and find the punishment)
If you host an OFFICIAL server (and official binaries etc) you need Licenses n crap.
If you host a custom coded server (like aurose's) you do not need licenses, but you cant say its an official server, sell the servers(binary source etc), or anything like that.
As long as the server owners do not profit on the server (as in charging people to play) its 100% legal.
As long as the server owners do not profit on on pay items (like official item mall) its 100% legal.
Donating to the owner of the server is legal as long as there is no set reward system (Random rewards like other servers is ok cus its a like a "Thank you Gift" not a set item.)
Anoniem: 141799
Allience rose is daar nu ook mee bezig (athans de basis code iets veranderen dat hij iets veiliger word tegen matt) maar het heeft ook te maken met hoevele je procentueel veranderd en niet een private server kan dat genoeg aanpassen om legaal te zijn vrees ik, ook al plakken ze die sticker van triggersoft en gravity er nog opHeraclius schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:44:
Om nog even terug te komen op dat auROSE illegaal zou zijn:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 141799 op 18-08-2007 14:21 ]
Volgens mij is het nog steeds gewoon zo dat op de client zelf gewoon copyright rechten zich bevinden en dat dus deze autheursrechten bevat (maps/mobs/textures etc).
Daarnaast staat er duidelijk in alle rose client in de user agreement dat iedere aanpassing niet mag. Oftewel iedere extra toevoeging/aanpassing aan de client mag gewoon niet. Zou immers ook beteken dat je op de legaale servers gewoon de client aan alle kanten zou mogen zou mogen aanpassen zodat bijvoorbeeld alle dragon wings geel eruit zien in plaats van oranje en je eigen ui kan bouwen etc.
Als je dus een 100% nieuwe client maakt welke geen enkele texture etc bevat waarop autheursrechten van toepassing zijn dan zou je legaal zijn. En dat betekend gewoon eigenlijk dat je dus zelf je eigen game maakt.
Als je het zo zou doen zoals hierboven (quote van Hercalius) staat dan zou je immers ook zelf gewoon een bekend liedje zelf mogen inzingen en uitbrengen. En dat mag dus ook niet zonder toestemming van de autheur. Ander voorbeeld de gewoon de source van windows pakken en je eigen vormgeving geven en de bekende funties ietsjes anders maken en dan uitbrengen als je eigen os. Nee dat mag dus niet hehe zou beetje te simpel zijn niet.
en wat jij anageeft geld voor iedere mmo eigenlijk
.
Daarnaast staat er duidelijk in alle rose client in de user agreement dat iedere aanpassing niet mag. Oftewel iedere extra toevoeging/aanpassing aan de client mag gewoon niet. Zou immers ook beteken dat je op de legaale servers gewoon de client aan alle kanten zou mogen zou mogen aanpassen zodat bijvoorbeeld alle dragon wings geel eruit zien in plaats van oranje en je eigen ui kan bouwen etc.
Als je dus een 100% nieuwe client maakt welke geen enkele texture etc bevat waarop autheursrechten van toepassing zijn dan zou je legaal zijn. En dat betekend gewoon eigenlijk dat je dus zelf je eigen game maakt.
Als je het zo zou doen zoals hierboven (quote van Hercalius) staat dan zou je immers ook zelf gewoon een bekend liedje zelf mogen inzingen en uitbrengen. En dat mag dus ook niet zonder toestemming van de autheur. Ander voorbeeld de gewoon de source van windows pakken en je eigen vormgeving geven en de bekende funties ietsjes anders maken en dan uitbrengen als je eigen os. Nee dat mag dus niet hehe zou beetje te simpel zijn niet.

Dat heeft niks te maken met de discussie hierLocal Host schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:07:
R.O.S.E. is net zo veilig alsdat de server / firewall / SQL database isIk heb geen client nodig om iets te krijgen. Heerlijk die mensen met hun "thuisservertjes" hahaha
[ Voor 28% gewijzigd door William/Ax3 op 20-08-2007 09:30 ]
R.O.S.E. is net zo veilig alsdat de server / firewall / SQL database is
Ik heb geen client nodig om iets te krijgen. Heerlijk die mensen met hun "thuisservertjes" hahaha
Nu lijkt ROSE toch echt wel een beetje overleden.
Al een paar dagen geen berichten meer op het forum.
Zijn er al nieuwe berichten over RO2?
Wil wel een keer iets nieuws spelen waar nog wat te ontdekken valt.
Al een paar dagen geen berichten meer op het forum.
Zijn er al nieuwe berichten over RO2?
Wil wel een keer iets nieuws spelen waar nog wat te ontdekken valt.
Nee helaas erg stil rondom RO2 . Laatste nieuws was toch iets van eind van het jaar ofzo. Gewoon kwestie van afwachten tot die tijd genoeg vermaak elders / studie
Anoniem: 161022
Ff een leuke screen van me 132 Knight @ Arua rose
Serieus leuke server!! Geen hackers of dupers of wat dan ook allemaal lang leve de lol

Het begint toch weer een beetje te kriebelen zo af en toe.. Misschien, heel misschien ga ik begin september nog eens kijken als de server nog draait danAnoniem: 161022 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:47:
Ff een leuke screen van me 132 Knight @ Arua roseSerieus leuke server!! Geen hackers of dupers of wat dan ook allemaal lang leve de lol
![]()
[afbeelding]
Aan de andere kant is een totaal nieuwe game en/of genre ook wel weer eens verfrissend, ik ga eerst de demo van Bioshock eens uitproberen.
[ Voor 17% gewijzigd door Haan op 22-08-2007 16:49 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Tja, ben niet de enige die WoW niets vind
Anoniem: 177665
Da's waar.. Loop er ook al een tijdje rond, 18x arti :x..Anoniem: 161022 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:47:
Ff een leuke screen van me 132 Knight @ Arua roseSerieus leuke server!! Geen hackers of dupers of wat dan ook allemaal lang leve de lol
![]()
[afbeelding]
Ik vind jou niet liefSinergyX schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:54:
[...]
Tja, ben niet de enige die WoW niets vind
@Pangea deel dat is door de xp rate va die server
Als je dan toch betaald. Kom dan af en toe wat lullen bij ons xD.Psychoot schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:55:
Mjah bij mij is ook weer gaan kriebelen, WoW ook al 2 maanden ofzo niet meer aangeraakt terwijl ik nog betaal
[ Voor 36% gewijzigd door William/Ax3 op 23-08-2007 13:28 ]
en de XP bugs 
Iemand eigenlijk nog ergens plaatjes staan van LoT om ff lekker wat goeie herinneringen op te halen ?

Iemand eigenlijk nog ergens plaatjes staan van LoT om ff lekker wat goeie herinneringen op te halen ?
[ Voor 77% gewijzigd door Local Host op 23-08-2007 09:07 ]
Zal vanavond in mijn Capture mappen gaan kijken.Local Host schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:05:
en de XP bugs
Vind het wel jammer dat PRose down is. Heb nooit echt gepartied met mijn eq die ik op het laatst had. Sparkle +7 met D3, Lava set slotted met D3's. Mooie build en blinkend setje.
Gebuffed door buffsletje Local.
En dan de hele clan met alle high chars bij elkaar in clanwar. Of nog beter bij de union wars.
*snif* Heimwee naar EU-Amafi
Ik heb afentoe ook heimwee naar alle LoCaLHoST´s die overal aangemaakt zijn.
Het lijkt wel alsof geeneen server EU proof is
We zijn eigenlijk overal uitgekotst behalve op onze eigenen officieele EU-server .... Erg jammer maargoed.
Ben nu eigenlijk helemaal door het bittere koekje heen wat WoW heet . In het begin moet je echt gewoon ff doorbijten omdat je als n00b ergens weer moet beginnen het hele spel moet leren kennen enz. Terwijl je eigenlijk gewoon een zwaar ervaren speler van ROSE bent. Dat heeft me de meeste moeite gekost. Netzoals een nieuwe community vinden. Gelukkig hebben we een LoT kunnen maken op een server waar een aantal oud-bekenden inzitten . Erg gezellig als er een aanzat zijn.
Ik weet wel dat ik geen minuut rose meer zal spelen.
Het lijkt wel alsof geeneen server EU proof is
Ben nu eigenlijk helemaal door het bittere koekje heen wat WoW heet . In het begin moet je echt gewoon ff doorbijten omdat je als n00b ergens weer moet beginnen het hele spel moet leren kennen enz. Terwijl je eigenlijk gewoon een zwaar ervaren speler van ROSE bent. Dat heeft me de meeste moeite gekost. Netzoals een nieuwe community vinden. Gelukkig hebben we een LoT kunnen maken op een server waar een aantal oud-bekenden inzitten . Erg gezellig als er een aanzat zijn.
Ik weet wel dat ik geen minuut rose meer zal spelen.
Morgen ochtend GW:EN, dus nog geen heimwee naar Rose. Al moet ik zeggen, kwam wat oude screenshots tegen.. best au
Het is ook mijn allereerste character in mijn MMO-leven die echt verdwenen is, alle andere games lopen nog of worden 'in leven gehouden'. (zelfs een character uit sept.2002 heb ik nog
).
Mjah bij mij is ook weer gaan kriebelen, WoW ook al 2 maanden ofzo niet meer aangeraakt terwijl ik nog betaal 
Heb een char op Arua en 7H ^_^
Me IGN op Arua is btw "kureiji" mocht iemand me zien
Heb een char op Arua en 7H ^_^
Me IGN op Arua is btw "kureiji" mocht iemand me zien
Anoniem: 177665
Mja, wie niet? Ik kan alleen niet achter de website van Jrose komen, lolled!Local Host schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:42:
Hmm ik zou eigenlijk Orlo en de mobs ook weleens willen zien / killenWieweet als Jrose het laat uitbrengen wat dat voor perspectieven met zich meebrengt
Anoniem: 231100
hey, ik weet niet of je hier over private server praat, maar ik doe het.
als het niet mag, dan doe ik hem wel weg
(als dat kan
)
maar ik heb dus een private server, en die doet het super, alleen soms DC...
maar dat is goede levelen een monster doden, en tadaa level 41 (ik doodde zoon Coropie ofzo
)
maar als je daar ook op kom, geef me dan je naam.
en als je iets niet snapt hoe je er op kom, vraag het dan maar
als het niet mag, dan doe ik hem wel weg

maar dat is goede levelen een monster doden, en tadaa level 41 (ik doodde zoon Coropie ofzo
Ik ben diep onder de indruk van je l33t skillzzAnoniem: 231100 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:47:
hey, ik weet niet of je hier over private server praat, maar ik doe het.
als het niet mag, dan doe ik hem wel weg(als dat kan
)
maar dat is goede levelen een monster doden, en tadaa level 41 (ik doodde zoon Coropie ofzo)

anyway . Wel leuk om te zien dat er toch nog wat content ontwikkeld word. Zo blijft de community toch nog een beetje in leven.
[ Voor 9% gewijzigd door Local Host op 26-08-2007 20:49 ]
Anoniem: 216628
(About jROSE GI Server)
quote: Gatzh SonikaWhen first time I see the banner, I thought that it is an iRose style server that will be integrated to evo by Rose developer. But later, I realized that GI server is a test server, may be like Tala in ex pRose, but in GI server, the developer has ability to make changes to the game. Players' opinion, idea, or bug report is gladly accepted, as reflected in their motto, "The server that we create together".
Below is list of changes that are planned/have been implemented in JRose:
- Strengthening the boss monster. The boss monster become very strong. Recently, when I tried Pincer Queen, all of my bourg level 137 skill attacks missed. [I]
- Drop rate adjusment [I]
- Wing and back-wear is refine-able. Not only wings and back shields, now bag is refine-able [I]
- Boss monster size modification. It becomes larger [I]
- Unique weapon refining. Introduced Braveman's talisman [I]
- Adjustment of the boss monster's appearance frequency [I]
- Shield can be drilled. [I]
- Level 160 armor drop [I]
- Emoticons, shop coupon, and visitor gears are trade-able. Now you can sell visitor look[9] [I]
- Continues crafting of the same item. Can't confirm because don't have crafter, but I guess now we can craft the same item continuously as long there are enough material [I]
- New craft items: Ego Mask, Mask of Lie, Lizard Protector, and Pharelle Bag. [I]
- Added gem crafting: Emerald, Peridot, Diamond and Pink Opal. Pink Opal[1] can't be created. Only cutting to higher grade is possible. [I]
- Adjustment of needed material for gem crafting. I hope it will back to iRose system, where higher grade of gem only need 2 gems of lower grade. [T]
- Stat value correction of Garnet. Will it be like in iRose, where G1=5dex and G7=35dex? [T]
- Summer event. New items as prize: Sexy bikini (red bikini) and fitness suit (black one piece bikini). [I]
- Armor crafting: Possibility to get Golden/Elven/etc prefix randomly on crafted item. [T]
- Friend list now can hold 50 more names. [I]
[I]: Implemented
[T]: Testing
Klinkt allemaal mooi Xepheris.
Zeker niet toegankelijk voor niet Jappanners
Lijkt echt veel op het oude Irose, maar dan verder ontwikkelt
@Dennis
Japan heeft nog een extra beveiliging tegen proxy's
Test op soort van Sofi nummer en adres geloof ik. (zal ook wel in het japans zijn)
Dat is voor mij al een beveiliging genoeg
@Sinergy
Hoe graag ik het ook met je eens ben. Het laatste stukje Rose is al helaas onbereikbaar voor de hele wereld (op Japan na dus)
Tenzij ze de content beschikbaar laten maken voor de rest van de wereld, mag voor mijn part graag betaald. Is het jammer dat we er niets mee kunnen.
Beetje een mooie etalage met de heerlijkste taarten neerzetten terwijl de winkel nooit open gaat.
Zeker niet toegankelijk voor niet Jappanners
@Dennis
Japan heeft nog een extra beveiliging tegen proxy's
Test op soort van Sofi nummer en adres geloof ik. (zal ook wel in het japans zijn)
Dat is voor mij al een beveiliging genoeg
@Sinergy
Hoe graag ik het ook met je eens ben. Het laatste stukje Rose is al helaas onbereikbaar voor de hele wereld (op Japan na dus)
Tenzij ze de content beschikbaar laten maken voor de rest van de wereld, mag voor mijn part graag betaald. Is het jammer dat we er niets mee kunnen.
Beetje een mooie etalage met de heerlijkste taarten neerzetten terwijl de winkel nooit open gaat.
[ Voor 76% gewijzigd door Amafi op 27-08-2007 10:16 ]
BramAmafi schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:26:
Klinkt allemaal mooi Xepheris.
Zeker niet toegankelijk voor niet Jappanners![]()

Alles is toegangkelijk te maken toch ?
Edit :
We zullen zien anders is de content misschien wel op 1 of andere manier naar Europa te brengen

[ Voor 15% gewijzigd door Local Host op 27-08-2007 09:49 ]
Hoe laat je ook laatste stukje Rose ermee stoppen, les 1Local Host schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:40:
We zullen zien anders is de content misschien wel op 1 of andere manier naar Europa te brengen

Mja les 1 hebben we inmiddels wel gehad dit zijn meer de slotdelen denk ik. Zoals ik al eerder zei rose is voor mij een gesloten boek geworden. Ik heb inmiddels beide kanten van het spel gezien.SinergyX schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:02:
[...]
Hoe laat je ook laatste stukje Rose ermee stoppen, les 1
Het blijft uiteraard wel een prachig spel om over te blijven praten en oude herinneringen op te halen.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom jRose zo moeilijk doet, ik vind dat wij ook gewoon eens een kijkje mogen nemen daar.
Heb het ook wel een beetje gehad met rose laatste tijd z'n beetje alle p server afgegaan, het weet me gewoon niet meer te boeien.
Heb het ook wel een beetje gehad met rose laatste tijd z'n beetje alle p server afgegaan, het weet me gewoon niet meer te boeien.
offtopic:
Daarom ben ik eens gaan kijken naar een andere MMORPG en ik heb een leuke gevonden.
Ik heb de closed beta ook nog even kunnen mee maken en het beviel me wel. De closed beta is inmiddels gesloten en vandaag begint de open beta. Ik zou zeggen neem een kijkje op Outspark - Fiesta
Daarom ben ik eens gaan kijken naar een andere MMORPG en ik heb een leuke gevonden.
Ik heb de closed beta ook nog even kunnen mee maken en het beviel me wel. De closed beta is inmiddels gesloten en vandaag begint de open beta. Ik zou zeggen neem een kijkje op Outspark - Fiesta
jRose doet juist slim, zo hou je het grote 'zooi' van de scriptkiddies buiten de deur en behoud je een controleerbare omgeving. Menig aziatisch MMO werkt zo, werkt bijzonder goed. Zelfde idee achter P2P, hou je een veel schonere server.
Fiesta viel me zwaar tegen, wist me wel bezig te houden voor een uurtje maar daarna ook niet meer gespeeld
Ach hou me nu bezig met Cabal, CoH en guildwars, wel vermakelijk
Fiesta viel me zwaar tegen, wist me wel bezig te houden voor een uurtje maar daarna ook niet meer gespeeld
Fiesta closed beta heb ik ook nog gespeeld viel me best tegen naar 10min dus ben ik toen aan arua rose begonnen omdat er verder haast geen goeie rose servers meer zijn en dit toch wel de beste is.
Ben nu 157 en het begint steeds leuker en gezelliger te worden alle filepijnen zijn er ook die nu wel ineens aardig zijn. Vele stargazers komen ook gezellig wel leuk zitten bij mij in de clan nu en partyen al veel in eldeon super gezellig ^^ hoop wel ooit een sandere planeten te zien nog.
Ben nu 157 en het begint steeds leuker en gezelliger te worden alle filepijnen zijn er ook die nu wel ineens aardig zijn. Vele stargazers komen ook gezellig wel leuk zitten bij mij in de clan nu en partyen al veel in eldeon super gezellig ^^ hoop wel ooit een sandere planeten te zien nog.
Hoe laat je alleen jappen er van proviteren les 1SinergyX schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:02:
[...]
Hoe laat je ook laatste stukje Rose ermee stoppen, les 1

En korea dan?SinergyX schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:13:
[...]
Verdiende loon?Dat europese bedrijven hun zaakjes niet normaal op orde kunnen brengen, is toch zeker de fout niet van de Japanse versie.
En de philipijnen dan?
Zijn toch echt aziatische landen
[ Voor 42% gewijzigd door William/Ax3 op 27-08-2007 14:22 ]
Verdiende loon?William/Ax3 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:55:
Hoe laat je alleen jappen er van proviteren les 1
Verdiende loon? Voor Fans of hosting companies?SinergyX schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:13:
[...]
Verdiende loon?Dat europese bedrijven hun zaakjes niet normaal op orde kunnen brengen, is toch zeker de fout niet van de Japanse versie.
Wat de reden achter korea rose was is mij niet bekend, ph-rose ging gewoon slecht. Rose is gewoon geen goeie bron van inkomsten meer, menig MMO moet f2p gaan om geld binnen te krijgen, maar daarmee haal je dus ook het 'zeer' naar binnen. Beetje fout beveiligde game is dan meteen totaal de loel, getuige de diverse incidenten de laatste tijd. (al dan niet menig andere f2p game met bots, hacks en exploits etc).
Japan heeft een veel hogere veiligheid, sofi nummer en dergelijk, natuurlijk wel te omzeilen maar het houd 99% van de 'zooi' tegen. NArose heeft p2p als offensief tegen de kiddies, niet dat het 100% werkt maar ook een aardige methode. Ik ken de financiele cijfers niet van Jrose, maar zolang ze break-even spelen kunnen ze nog wel doorgaan, hoe lang precies is ook maar de vraag.
Per saldo verdiende loon voor beide partijen, spelers omdat menig 'overstapte' naar de foute versies en behoorlijk aantal vrolijk mee deed met de exploits etc, hosters omdat ze enerzijds niet luisterden naar spelers, anderzijds de druk niet opvoerde om een 'betere' rose neer te zetten. Oftewel: Rose was een dead-end tegengekomen.
Japan heeft een veel hogere veiligheid, sofi nummer en dergelijk, natuurlijk wel te omzeilen maar het houd 99% van de 'zooi' tegen. NArose heeft p2p als offensief tegen de kiddies, niet dat het 100% werkt maar ook een aardige methode. Ik ken de financiele cijfers niet van Jrose, maar zolang ze break-even spelen kunnen ze nog wel doorgaan, hoe lang precies is ook maar de vraag.
Per saldo verdiende loon voor beide partijen, spelers omdat menig 'overstapte' naar de foute versies en behoorlijk aantal vrolijk mee deed met de exploits etc, hosters omdat ze enerzijds niet luisterden naar spelers, anderzijds de druk niet opvoerde om een 'betere' rose neer te zetten. Oftewel: Rose was een dead-end tegengekomen.
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 27-08-2007 15:10 ]
1 ding is zeker voor jou. Jij hoeft niet ectief opzoek naar een andere game ; als ik zie hoeveel games jij wel niet speelt hoef jij je voorlopig nog niet te vervelenSinergyX schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:06:
Wat de reden achter korea rose was is mij niet bekend, ph-rose ging gewoon slecht. Rose is gewoon geen goeie bron van inkomsten meer, menig MMO moet f2p gaan om geld binnen te krijgen, maar daarmee haal je dus ook het 'zeer' naar binnen. Beetje fout beveiligde game is dan meteen totaal de loel, getuige de diverse incidenten de laatste tijd. (al dan niet menig andere f2p game met bots, hacks en exploits etc).
Maar we wahcten de content gewoon af
Allemaal leuk en aardig maar als het spel beetje fatsoenlijk in elkaar zou zitten (zijn er ook genoeg van) zoals je normaal gesproken als uitgever mag verwachten hoef je je daar normaal gesproken geen zorgen over te maken.
Bij ph was het eenmaal zo. Men wist dat ze er last van hadden, ze kloppen dus aan bij de makers die doodleuk op hun beurt zeggen. "Tja jammer hoor wij ontwikkelen niet meer dus zoek het maar uit"

Vervelen? Snap je nu waarom ik er zoveel speel?
10min lol en kun je dan al zeggen of je het tegen valt...Anoniem: 161022 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:09:
Fiesta closed beta heb ik ook nog gespeeld viel me best tegen naar 10min dus ben ik toen aan arua rose begonnen .......................
De eerste paar dagen is even wennen en veel uitzoeken daarna kreeg ik echt plezier in de quests en het levelen
Anoniem: 216628
Inderdaad. Een van de bepalende factoren voor waarom pROSE gesloten is, is dat Gravity, ondanks dat ze aangekondigd hadden ROSE niet meer te developen en supporten, alsnog royalties van LUG wilde ontvangen. Toch wat oneerlijk... Ze erkennen het spel totaal niet meer, maar willen toch een flink percentage van de winst hebben.William/Ax3 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:37:
[...]
Allemaal leuk en aardig maar als het spel beetje fatsoenlijk in elkaar zou zitten (zijn er ook genoeg van) zoals je normaal gesproken als uitgever mag verwachten hoef je je daar normaal gesproken geen zorgen over te maken.
Bij ph was het eenmaal zo. Men wist dat ze er last van hadden, ze kloppen dus aan bij de makers die doodleuk op hun beurt zeggen. "Tja jammer hoor wij ontwikkelen niet meer dus zoek het maar uit". Oftewel men had een kat in de zak gekocht ><. Nee de grootste boosdoener is nog altijd gravity en die hebben bij mij door al die zaken alle krediet totaal verbruikt. Gravity
dagdag kijk eerst maar eens bij andere makers hoe die het dus WEL voor elkaar allemaal krijgen.
De enige ROSE waarmee het rond uit goed gaat is jROSE. Het is alsnog de nummer #3 MMORPG in Japan, en schijnt als maar meer te stijgen. jROSE zal nog lang voortleven.
Ik gaf toelichting op 'verdiende loon', schuld lag al tijdens EUrose bij GravityWilliam/Ax3 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:37:
Allemaal leuk en aardig maar als het spel beetje fatsoenlijk in elkaar zou zitten (zijn er ook genoeg van) zoals je normaal gesproken als uitgever mag verwachten hoef je je daar normaal gesproken geen zorgen over te maken. .
hehehe lekker bezig daaro 
Let op als je 204 word wha
Let op als je 204 word wha
Heb ook een paar uurtjes gespeelt op arua rose (de 30 exp server) lvl 57 al.
Echt serieus ga ik het niet meer spelen maar voor de nostalgie is het wel leuk
Echt serieus ga ik het niet meer spelen maar voor de nostalgie is het wel leuk
Zo zware steen zeker ofniet Jan ?
idd wel leuk om weer eens het oude irose te voelen, maar dan iets verder uitgewerkt.
Anoniem: 111694
ga het ook eens bekijken daar for the good old times
want wow verveelt me nu wel al een beetje lvl 70 en enige wa nog kan is betere items
want wow verveelt me nu wel al een beetje lvl 70 en enige wa nog kan is betere items

de site van ruff rose is ook lekker.
als je snel kijk staat alles online en onderaan staat dat de server down is.
als je snel kijk staat alles online en onderaan staat dat de server down is.
Ik denk het wel te weten.SinergyX schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:06:
Wat de reden achter korea rose was is mij niet bekend
Gravity had toch de volledige controle over kRose. Nou Gravity stopte met Rose Online dus ook kRose stopte daarmee.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Arena/BG/epix fly/drake/je jobs maxen/jobs paterns krijgen door rep met factions/raiden met guild/low lvl's helpen met boosts/raiden van de andere partij zijn hoofdsteden/Altje starten/desnoods vissenAnoniem: 111694 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:06:
Als jezelf ook nou weer is komt ^^.Local Host schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 06:11:
Kom ook Daggerspine Horde en join LegionOfTweakers !
En zie mezelf ook genoeg op van die pics staan wel grappig
[ Voor 36% gewijzigd door William/Ax3 op 29-08-2007 09:19 ]
PETERAnoniem: 111694 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:06:

Kom ook Daggerspine Horde en join LegionOfTweakers !
Geweldig het blijkt wel weer wat R.O.S.E. heeft gedaan met iedereen je ziet gewoon alle oude bekenden toch nog in het topic loeren

Shop ik zal je missen

Die geweldige puinhoop altijd voor de groepsfoto´s

Het bekende zooitje tijdens 1 van de vele fotosessie´s

Na de foto uiteraard in polonaise richting TG

Oom daar de puinhoop voort te zetten

Deze is even voor Jan ( Ceteus ) wat een herinnering nog nooit zoveel lol gehad

Deze is voor 4th die even bewees dat het toch mogelijk was om Evo neer te krijgen
Bedankt iedereen !

[ Voor 70% gewijzigd door Local Host op 29-08-2007 06:36 ]
Ons tijdelijke uitstapje naar NaRose
Hehehe in dat zipje staat zelfs een pic waarin Ph4nt0m opmerkt dat hij EU-Rose mist
hij moest eens weten wat voor ellende hem nog te wachten stond
hahaha geweldig local ^^
ode aan jou! haha
t was idd een leuke tijd dat na-rose met dat clubje
ode aan jou! haha
t was idd een leuke tijd dat na-rose met dat clubje
Ja top joh die pics zal binnenkort of ik een leuk setje kan samen stellen heb vele screens nog erose/narose/prose 
Sac gaat lekker op Arua lvl 188 atm ^^
Clan maken was altijdt leuk ^^

De dagelijkse luna party´s

Ook in Tempel
Wozzie was weer eens te zat en evo was aan het zeiken dat ik weer zo noobie bezig was haha

De bekende soccerball pets in narose was toch wel leuk event

m00
Sac gaat lekker op Arua lvl 188 atm ^^
Clan maken was altijdt leuk ^^

De dagelijkse luna party´s

Ook in Tempel

De bekende soccerball pets in narose was toch wel leuk event

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 161022 op 29-08-2007 12:18 ]
Clan maken was zeker leuk.
Vooral toen geld verdienen heel moeilijk was en dat er toen een tik fout gemaakt was in de naam.
Wat was de naam ook al weer toen?
Vooral toen geld verdienen heel moeilijk was en dat er toen een tik fout gemaakt was in de naam.
[ Voor 6% gewijzigd door Calamor op 29-08-2007 18:57 ]
Als ik 1 pic daar bekijk gok ik op de f achter OrderofTweakersf? 
2 gevonden op mijn oude backup:
De dag in PhRose dat Broozer voortaan als meisje door het leven zou gaan:

Mijn mooiste pimp moment in NArose
2 gevonden op mijn oude backup:
De dag in PhRose dat Broozer voortaan als meisje door het leven zou gaan:

Mijn mooiste pimp moment in NArose

[ Voor 78% gewijzigd door SinergyX op 29-08-2007 19:10 ]
Waar het ooit allemaal mee begon, mijn eerste ROSE char ooit. Wel in OoT

Vervolgens kwam de reset en weer een andere class OoT en check mijn party maatje

EUROSE staan slechts een paar miljoen bekenden op de Ss

He get, NaRose weer een andere job en LoT

Net weer een stukje verder, verder met Amafi in PRose

Eerste 100+ en Ph4nt0m bleef het loodje leggen

Super parties in DoD

Super party bij MC

Ook erg mooie parties bij MC met archmage eq

Enjoy the eye candy

Vervolgens kwam de reset en weer een andere class OoT en check mijn party maatje

EUROSE staan slechts een paar miljoen bekenden op de Ss

He get, NaRose weer een andere job en LoT

Net weer een stukje verder, verder met Amafi in PRose

Eerste 100+ en Ph4nt0m bleef het loodje leggen

Super parties in DoD

Super party bij MC

Ook erg mooie parties bij MC met archmage eq

Enjoy the eye candy
[ Voor 212% gewijzigd door Amafi op 29-08-2007 21:11 ]
LegionOfTweakersECalamor schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:56:
Clan maken was zeker leuk.
@ Amafi Eej lol dat ik zelfs met irose al een partymaatje van je was
@ Amafi en Sac de rest van de pictures zijn geweldig erg leuk om dit allemaal weer te zien .
Lot heeft die fout nooit gehad dat was oot ^^. Zal is zoeken of we daar nog wat van kunnen vinden.Local Host schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:40:
[...]
LegionOfTweakersE![]()
@ Amafi Eej lol dat ik zelfs met irose al een partymaatje van je was![]()
@ Amafi en Sac de rest van de pictures zijn geweldig erg leuk om dit allemaal weer te zien .
Deze was bij afscheid van pre evo in ieder geval allemaal netjes op een rij:

Hmm die pics uit die tijd ben ik dus kwijt. Maar goed ter bewijs: warchaser in "[PC MMORPG] ROSE Online - deel 8"
[ Voor 15% gewijzigd door William/Ax3 op 30-08-2007 12:09 ]
Aaah het enige moment waar de knight class opeens handig was
Ik liep aan het eind van de avond gewoon T2 in was het minder ver lopen ( als ik geen shop was maar dat viel niet echt te doen met al die DC´s ) owja en cleric runbuffs FTWSinergyX schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:40:
[...]
Aaah het enige moment waar de knight class opeens handig wasDat was nog in de tijd dat ik met een brake videokaart zat, 2x DC en kon dat hele pokkestuk opnieuw lopen
Vooral met een lvl 50 party ging het veelste hard daaro bij MC ja de combo cleric + OMFGOWNAGEmage ( ax3 , vlieg , amafi ) en SinergyTank was geweldig ^_^
Gelukkig was ik toen al rijk genoeg om die arme stumpers een miljoen te lenenWilliam/Ax3 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:09:
[...]
Lot heeft die fout nooit gehad dat was oot ^^. Zal is zoeken of we daar nog wat van kunnen vinden.
Deze was bij afscheid van pre evo in ieder geval allemaal netjes op een rij:
[afbeelding]
Hmm die pics uit die tijd ben ik dus kwijt. Maar goed ter bewijs: warchaser in "[PC MMORPG] ROSE Online - deel 8"
Paar weken later was dat allemaal overbodig toen de hacks begonnen -_-
Aangezien we toch met screenies bezig zijn ram ik er ook is een paar erbij deze zijn uit de oude eRose tijdperk.
[klik1]
Stelletje doode janussen
[klik2]
Look mom I want to go there (Luna toen het er nog geeneens was ><)
[klik3]
Lijk wat een beetje vreemd ligt de haxor
[klik4]
1e big angel wings ingame ^^
[klik5]
Leuk he die rose bugs hehe flying mob ftw
[klik6]
Powerlvl pownage setje. Fly waar bennie nou toch
de goede tijden zeg maar nog hehe. iRose ben ik kwijt
.
[klik1]
Stelletje doode janussen
[klik2]
Look mom I want to go there (Luna toen het er nog geeneens was ><)
[klik3]
Lijk wat een beetje vreemd ligt de haxor
[klik4]
1e big angel wings ingame ^^
[klik5]
Leuk he die rose bugs hehe flying mob ftw
[klik6]
Powerlvl pownage setje. Fly waar bennie nou toch
Tis geen irose dis eRose al hoor pre evoLocal Host schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:56:
![]()
Lekker bezig mensen met al die screens![]()
Veel irose van jou William
[ Voor 18% gewijzigd door William/Ax3 op 30-08-2007 15:04 ]
Lekker bezig mensen met al die screens
Veel irose van jou William
Anoniem: 141799
damn heel mooi spul help me herinneren dat als ik de loto win ik ff mede eigenaar van faith word en dat spel even afmaken
Op zich lijkt het me anders wel lachen om anders is reunie voor aantal uurtjes te doen op die 30x server. Laten we zeggen volgend weekend ofzo (dit weekend te druk) ff adv enzo pownen voor de fun dat anderen hebben van OMG look al those tweakers. 
Nuuh helleboel van ons spelen het zelfs hellemaal niet meer ><.Calamor schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:37:
iedereen speel tog op de HI server van arua?
[ Voor 31% gewijzigd door William/Ax3 op 30-08-2007 20:38 ]
iedereen speel tog op de HR server van arua?
ING QwehoNL
ING QwehoNL
[ Voor 14% gewijzigd door Calamor op 30-08-2007 22:04 ]
Zelfs nu na het zien van alle die mooie screens heb ik nog steeds geen heimwee naar het spel. WoW speelt prima atm
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Nouja maar weer eens een postje van mij
Speel zelf nu op de HR server van aruarose. Bevalt tot nu toe goed, heb een level 92 cleric en ben nu een knight aan het omhoog lvlen om dan lekker te kunnen dualclienten. Maar, het lijkt mij wel een goed idee om volgende week eens een reunie te houden
Tegenwoordig speel ik ook lang niet meer zoveel, maar toch nog wel regelmatig. Nu ik eraan denk wat waren die eurose tijden GEWELDIG!!!! Jammer dat ik al mijn screens kwijt ben had ooit nog zo'n map vol van meeting in narose maar is weggeraakt bij het leeghalen van mijn computer erg jammer
Speel zelf nu op de HR server van aruarose. Bevalt tot nu toe goed, heb een level 92 cleric en ben nu een knight aan het omhoog lvlen om dan lekker te kunnen dualclienten. Maar, het lijkt mij wel een goed idee om volgende week eens een reunie te houden

Idd wel een leuk id . Niet om weer verslaaft te raken maar echt ff flink lol trappen.William/Ax3 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:42:
Op zich lijkt het me anders wel lachen om anders is reunie voor aantal uurtjes te doen op die 30x server. Laten we zeggen volgend weekend ofzo (dit weekend te druk) ff adv enzo pownen voor de fun dat anderen hebben van OMG look al those tweakers.
Eens kijken of ik nog een manier kan vinden om te connecten naar arua
Edit
Ok ik ben van de party ik heb ergens een open wireless lijntje gevonden
[ Voor 7% gewijzigd door Local Host op 31-08-2007 06:37 ]
Damn, ga ik weer missen.
Ben zeker voor een reunietje. Alleen volgend weekend verblijf ik in London.
Gaat dan dus helaas niet lukken.
Maar stuur de screenshots maar door
Ah, de voorkeursdatum is dan 15,16sep voor mij.
Lievelingstijden voor door de weeks: na 7 uur en niet te laat
Weekend, maakt niets uit
Ah, de voorkeursdatum is dan 15,16sep voor mij.
Lievelingstijden voor door de weeks: na 7 uur en niet te laat
Weekend, maakt niets uit
[ Voor 28% gewijzigd door Amafi op 31-08-2007 11:16 ]
Ach weekje later kan wat mij betreft ook welAmafi schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:38:
Damn, ga ik weer missen.
Mensen zet anders ff naar wanneer je het beste uitkomt mijn voorstel is dus:
15 of 16 september
Tijd maakt mij niet zoveel uit. Geef even door met een post wat jouw het beste uitkomt.
Plek: Birth island lijkt me wel grappig allemaal dezelfde birth stone kiezen laten we zeggen diegene die standaard al gekozen is. Dit betekend kom als lvl 1 noob!
[ Voor 34% gewijzigd door William/Ax3 op 31-08-2007 09:03 ]
Oke voor die reunie ben ik er wel bij
(gewoon de 30x server toch?) ik heb daar nu een level 89 Raider (Ultismash) en een level 81 cleric (ShadowCleric) op zitten. Speel niet zo heel vaak meer maar soms in de week ff een paar uurtjes. Maar lijkt me wel leuk om iedereen is bijelkaar te zien.
P.S. is er eigenlijk al een LoT op die 30x server?
P.S. is er eigenlijk al een LoT op die 30x server?
Stille genieter
15/16 kan ik niet, vrijgezellenfeest van mn zwager 
Edit: oops
Doordeweeks na 6 uur, weekend overdag.
Edit: oops
Doordeweeks na 6 uur, weekend overdag.
[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 31-08-2007 09:52 ]
Lees dan geef dan ff door:SinergyX schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:31:
15/16 kan ik niet, vrijgezellenfeest van mn zwager
Datum dat je wel kan (weekends)
Tijd
Pftt gezellig ben je weer
@Sin hoe zit je de 14e (Vrijdags avond) dan?
[ Voor 28% gewijzigd door William/Ax3 op 31-08-2007 13:22 ]
Ik ben van de party, ik kan alleen zondag de 16e niet ivm bedrijfsuitje
Oh en Local, niet jezelf met max stats en lvl250 pimpen he
Dat zou een stunt zijn zeg op de meetingAmafi schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:41:
Oh en Local, niet jezelf met max stats en lvl250 pimpen he
jullie allemaal gm maken en alles max hahhaa daarna ben je wel geblockt maargoed tis wel priceless de lol die we dan hebben.
Nee ik pas wel op eerlijk gezegt
Dnek wel dat ik er ook ben. Of ik zit dan in me eigen huis. ( me laptop kan draatloos en ga dan in een flat wonen daar hebben ze vast wel een open internet toegang).
Ik ga voor 16 sep, op een zondag. Neem aan dat er wel een aantal mensen moeten werken op zaterdag, ik dus ook. En kheb de vorigge ook al gemist.. Dus hoop dat het dit keer wat beter gaat..
7800 X3D | Phanteks Glacier One 360D30 | Corsair Vengeance RGB 32GB DDR5 6000Mhz | RX 7800 XT Phantom Gaming | Samsung 990 Pro 2TB | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | be quiet! Pure Power 12M 1000W | Phanteks NV5
ja ik zal er ook zijn ^^ maar kom wel met me kngiht van 196 ( tegen die tijdt 200 hoop ik )
Ik zal er ook proberen te zijn, ik heb er ook een char en wil er weer werk van maken 
IGN @ 30x XP server = Kureiji mocht iemand me toevallig langs zien lopen.
IGN @ 30x XP server = Kureiji mocht iemand me toevallig langs zien lopen.
[ Voor 30% gewijzigd door Psychoot op 02-09-2007 11:43 ]
Lijkt me ook wel leuk om weer eens een keer ff met zn allen te gaan grinden tussen alles daar 
Moet er tegen die tijd wel ff aan herinnerd worden denk ik ^^
ohja, mn vorige post dat ik geen heimwee naar Rose heb geld nog wel steeds. Ben wel uitgekeken op het spel, maar om het nog een keer met zn allen te doen vind ik wel leuk
Moet er tegen die tijd wel ff aan herinnerd worden denk ik ^^
ohja, mn vorige post dat ik geen heimwee naar Rose heb geld nog wel steeds. Ben wel uitgekeken op het spel, maar om het nog een keer met zn allen te doen vind ik wel leuk
[ Voor 35% gewijzigd door Zeror op 02-09-2007 11:50 ]
Gaat dat nou echt super snel die 30x XP server? Hoe heet hij ook alweer?
Ik zal ook kijken of ik het red de 16e
Anoniem: 111694
zal wel een char maken op daggerspine als ij bij jullie in de clan man lol
ign wozzie zal wel een tauren warior worden sins er op de server waar ik me lvl 70 heb een groot
tekort aan tanks is always
ign wozzie zal wel een tauren warior worden sins er op de server waar ik me lvl 70 heb een groot
Lijkt me geweldig ^^. We moeten ook maar is wat meer nl'ers ofzo daar gaan recruiten want de guild is errmm leger dan leegAnoniem: 111694 schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:05:
zal wel een char maken op daggerspine als ij bij jullie in de clan man lol
Nou aangezien de meesten de 16e op het oog hebben moeten we die maar prikken. Enigste wat dan nog open staat is de tijd. Wat denken jullie van 12.30 ofzo beginnen?
Ik zie tweetal soorten mensen eigenlijk.
1. Mensen die vanaf 1 met elkaar kunnen spelen gewoon voor wat lollige dingen.
2. Mensen die daar al wat hebben en willen kijken/meehelpen.
Ik vind punt 1 eigenlijk wel het leukste om te doen dat lijkt me het gezelligste. Moeten we ff lijstje hebben wie dat allemaal gaan doen om party's in te delen ofzo. Dan kunnen de mensen van punt2 wel toekijken/helpen
Aangezien ik gisteren nogal laat thuis (van champ cars
iRose daarom vind ik het af en toe wel leuk het is een eeuw geleden dat ik daarmee wat gedaan heb.SinergyX schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:29:
Welk skillsystem gebruiken ze eigelijk op die server? Mischien eens kijken als ik niets te doen heb
[ Voor 11% gewijzigd door William/Ax3 op 03-09-2007 09:55 ]
Welk skillsystem gebruiken ze eigelijk op die server? Mischien eens kijken als ik niets te doen heb
Helaas ben ik er dan de 16e niet bij ivm bedrijfsuitje. Ik zie de screens wel tegemoet komenWilliam/Ax3 schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:25:
[...]
Lijkt me geweldig ^^. We moeten ook maar is wat meer nl'ers ofzo daar gaan recruiten want de guild is errmm leger dan leeg.
Nou aangezien de meesten de 16e op het oog hebben moeten we die maar prikken. Enigste wat dan nog open staat is de tijd. Wat denken jullie van 12.30 ofzo beginnen?
Ik zie tweetal soorten mensen eigenlijk.
1. Mensen die vanaf 1 met elkaar kunnen spelen gewoon voor wat lollige dingen.
2. Mensen die daar al wat hebben en willen kijken/meehelpen.
Ik vind punt 1 eigenlijk wel het leukste om te doen dat lijkt me het gezelligste. MOeten we ff lijstje hebben wie dat allemaal gaan doen om party's iun te delen ofzo. Dan kunnen de mensen van punt2 wel toekijken/helpen.
Aangezien ik gisteren nogal laat thuis (van champ cars) was en ff geen zin in wow had heb ik al paar uurtjes er ff rondgebracht ff metr twee pc's met een tweetal muses (mage/cleric combi). Ga het niet serieus spelen ofzo meer af en toe als ik wow ff zat ben
.
[...]
iRose daarom vind ik het af en toe wel leuk het is een eeuw geleden dat ik daarmee wat gedaan heb.
Dit topic is gesloten.