Shuttles, waarom niet?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-01 09:01
De Grote Speurtocht naar een nieuwe pc bracht mij tot dit forum.
Enige angst voor een vroegtijdige topicsluiting is er wel maar hierbij mijn poging tot helderheid en een gerust geweten als ik vele eurootjes schok voor mijn systeem.

Doel: tussen media en game in, stil in gebruik en uitbreidbaar.
Uit mijn omgeving heb ik hele goede reacties gehad over de Shuttlesystemen. Klein, fijn en stil.
De XPC SD39P2 en de XPC SN27P2 lijken mij prima als basis.
Heb al bord/muis en speakers.
Men neme erbij E 7650 of AMD 6000, 2x hd van Samsung, point of view 8600 GTS kaart, brandertje, reader en 2gig geheugen.
Daarbij wat spulletjes van ikbenstil, misschien een CPU cooler (kaart redelijke warmteopwekker, kleine ruimte) en voila !!
Exclusief monitor moet ik dan voor max € 1.000 een aardig systeempje hebben (met dank aan de pricewatch )

Aantal zaken die ik wil voorleggen:
- zijn er onoverkomelijke argumenten om geen Shuttle te nemen?
- Ben techneut maar de specs van de barebones gaan mij te ver: welke heeft de voorkeur?
(niet bedoeld om de Intel/AMD vete op de rakelen) :+

*kijkt naar het systeemplafond en hoopt dat het goede topic is gekozen*

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Nou, het zal wel per persoon verschillen waarom wel niet. De een vindt compact mooi terwijl de ander liever een bigtower heeft.

Voor de rest;

Keuze moederbord is meestal beperkt
Weinig uitbreidingssloten/mogelijkheden
Warmte kan een issue zijn/worden

Voordelen zijn uiteraard het formaat en looks (al is dat wel persoonlijk)

Maar het is dus volledig persoonsgebonden of je het wat vindt of niet. Als er hele grote problemen mee waren zou dat inmiddels wel bekend zijn denk ik zo.. O-)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kleine computers hebben als nadeel dat warmte moeilijk weg komt.
Als je een goede koeler kan vinden die b.v. lucht er uit blaast op een plek waar een exhast fan zit, dan is dat probleem al deels opgelost. Zelfde geld voor de videokaart.

Verder hebben zowel AMD als Intel op dit moment erg zuinige processoren.
De C2D E serie heeft erg zuinige CPU's (65watt TDP) maar AMD heeft nu X2 EE processoren met dezelfde TDP waarde en soms zelfs lager.
Een lagere TDP staat gelijk aan minder warmte.
Het is wel een feit dat de huidige Intel processoren beter zijn met games, maar AMD hoopt daar een eind aan te maken met het uitkomen van de nieuwe "Barcelona" core.

Op dit moment zou ik qua performance gaan kijken bij Intel, maar als het absoluut zuinig moet, dan eerder AMD processoren met een lage TDP (zoals de X2 BE of X2 EE 35watt).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:46

BCC

Het is idd net zoiets als een Apple kopen. De één vind het prachtig dat alles in 1 stille machine zit, de ander vind het waardeloos dat hij de nieuwste SLI opstelling niet kan bouwen in die machine.

Shuttle is in ieder geval kwalieitsspul, dus daar zal het niet aan liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 16-08-2007 13:34 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• zwoelie
McKaamos schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:33:
Kleine computers hebben als nadeel dat warmte moeilijk weg komt.
Als je een goede koeler kan vinden die b.v. lucht er uit blaast op een plek waar een exhast fan zit, dan is dat probleem al deels opgelost. Zelfde geld voor de videokaart.

Verder hebben zowel AMD als Intel op dit moment erg zuinige processoren.
De C2D E serie heeft erg zuinige CPU's (65watt TDP) maar AMD heeft nu X2 EE processoren met dezelfde TDP waarde en soms zelfs lager.
Een lagere TDP staat gelijk aan minder warmte.
Het is wel een feit dat de huidige Intel processoren beter zijn met games, maar AMD hoopt daar een eind aan te maken met het uitkomen van de nieuwe "Barcelona" core.

Op dit moment zou ik qua performance gaan kijken bij Intel, maar als het absoluut zuinig moet, dan eerder AMD processoren met een lage TDP (zoals de X2 BE of X2 EE 35watt).
De koeling van de Shuttles zou onovertroffen moeten zijn, zowel de graden als het geluid. De fan zorgt ook voor luchtontrekking uit de kast zelf dus de warmte van de graka.
Probleem van de kleine kast is wel of er bv een extra fan geplaats kan worden. Eerst testen op temp en dus noodzaak, daarna "meten is weten".

Verder is jou tip voor een energiezuinige proc. en dus minder warmte heel erg welkom. _/-\o_
Intel/AMD, hangt van het jaargetijde af welke beter uit de test komt

• zwoelie
Statix schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:31:
Nou, het zal wel per persoon verschillen waarom wel niet. De een vindt compact mooi terwijl de ander liever een bigtower heeft.

Voor de rest;

Keuze moederbord is meestal beperkt
Weinig uitbreidingssloten/mogelijkheden
Warmte kan een issue zijn/worden

Voordelen zijn uiteraard het formaat en looks (al is dat wel persoonlijk)

Maar het is dus volledig persoonsgebonden of je het wat vindt of niet. Als er hele grote problemen mee waren zou dat inmiddels wel bekend zijn denk ik zo.. O-)
Dank voor je snelle reactie.
Voor het mooie doe ik het niet O-) maar wel voor de inhoud van het kastje. En ik ben geen topics "ellende met Shuttle" tegengekomen.

De beperkte keuze van mofo snap ik, maar wordt niet alles kleiner??
Ik heb deze 2 barebones gekozen voor monteren 2xHD, uitbreiding geheugen en prestaties (ook voor latere uitbreiding)

Warmte zou met de Heatpipe geen problemen moeten opleveren (zie ook andere post) maar misschien met een te dikke graka........tja....

• zwoelie
BCC schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:34:
Het is idd net zoiets als een Apple kopen. De één vind het prachtig dat alles in 1 stille machine zit, de ander vind het waardeloos dat hij de nieuwste SLI opstelling niet kan bouwen in die machine.

Shuttle is in ieder geval kwalieitsspul, dus daar zal het niet aan liggen.
Leermoment voor mij: SLI is dubbele graka toch? mmm, zal ik niet zo snel toepassen.
Maar wel bedankt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
zwoelie schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:00:
[...]
De beperkte keuze van mofo snap ik, maar wordt niet alles kleiner??
Ik heb deze 2 barebones gekozen voor monteren 2xHD, uitbreiding geheugen en prestaties (ook voor latere uitbreiding)
Nope, ze krijgen de chips (tenzij je het onbetaalbaar wil maken door ze de opdracht te geven :P) niet kleiner als het standaard spul. Tuurlijk zullen ze wel alles proberen zo compact mogelijk inelkaar te zetten, maar vol=vol.

Verwijderd

Ik ben een shuttle eigenaar en ben er heel tevreden van. Over koeling moet je je geen zorgen maken: die dingen zijn zodanig ontworpen (heatpipes, fans) dat de warmte perfect afgevoerd wordt op een stille manier.
Sommige mensen maken zich zorgen over de voeding van de shuttle, maar laat me je vertellen dat dit geen problemen oplevert. Ikzelf heb een al wat oudere shuttle met een 240W voeding en die voedt momenteel een athlon64 processor, 2 harde schijven, dvd writer, X-Fi geluidskaart en X1600 videokaart zonder probleem. De voeding van de shuttle is werkelijk een enorm zuinig stukje techniek.

De reden dat ik de shuttle gekocht heb is omdat ik veel lanparties doe en iets draagbaar wou. Een laptop is ook draagbaar, maar de uitbreidingsmogelijkheden zijn enorm beperkt, terwijl je met een shuttle de vrijheid hebt om eender welke PC hardware te gebruiken die je wil.

Ik zeg: ga ervoor ;). Extra koeling is niet nodig, de shuttle heeft zelf al uitzonderlijk goede koeling aan boord.

• Chillmeister
  • Laatst online: 11-01 20:53
ik heb misschien een 'oude' shuttle, een SD11G5. Maar hij is fluister stil en warmte is geen probleem omdat idle mijn kastje 29 graden is. Het enige nadeel van mijn shuttle is dat de PCI kaart aan de buitenkant is aan de linkerkant (als je van vooraf kijkt). dus alleen single slot VGA kaarten passen in mijn systeem.Sinds ik mijn shuttle heb realiseer ik mij hoe geweldig het is om een stille PC te hebben.

ik kan geen nadelen bedenken behalve de meerprijs misschien en minder uitbreidingsmogelijkheden

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
De reden waarom ik geen Shuttle heb gekocht is omdat ik niet vrij kan kiezen welk moederbord en voeding ik er kan in stoppen. En omdat, indien er iets mocht sneuvelen, ik gebonden ben aan de fabrikant. Dit is echter een persoonlijke keuze en dus geen "onoverkomelijke argumenten". Indien je je daar niet aan stoort, kan je best een Shuttle kopen! De combo case/voeding/moederbord heeft namelijk het grote voordeel dat het beter op elkaar afgestemd is.

Of je een X2 of een C2D koopt, hangt een beetje af van jouw eisen en budget. Voor absolute performance moet je op dit moment bij de high-end CPU's van Intel zijn. In de lagere middenklasse en budgetsystemen scoort AMD iets beter. En voor absolute zuinigheid moet je ook bij AMD's low power CPU's zijn.

• zwoelie
Laagvliegerke schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:53:
De reden waarom ik geen Shuttle heb gekocht is omdat ik niet vrij kan kiezen welk moederbord en voeding ik er kan in stoppen. En omdat, indien er iets mocht sneuvelen, ik gebonden ben aan de fabrikant. Dit is echter een persoonlijke keuze en dus geen "onoverkomelijke argumenten". Indien je je daar niet aan stoort, kan je best een Shuttle kopen! De combo case/voeding/moederbord heeft namelijk het grote voordeel dat het beter op elkaar afgestemd is.

Of je een X2 of een C2D koopt, hangt een beetje af van jouw eisen en budget. Voor absolute performance moet je op dit moment bij de high-end CPU's van Intel zijn. In de lagere middenklasse en budgetsystemen scoort AMD iets beter. En voor absolute zuinigheid moet je ook bij AMD's low power CPU's zijn.
Vooral de afstemming en stilte van het systeem gaan me over de streep trekken, dank hiervoor.
Ik begrijp wel dat ik gebonden ben aan de fabrikant als het gaat om mobo en voeding. Hopen dat alles 5 jaar meegaat.... :+

Die zuinigheid komt met minder warmte, altijd handy. Ik heb in mijn post 2 barebone's genoemd, 1 met amd en 1 met Intel. Kijk wel onderling welke beste is qua andere features...
Of jij moet een idee hebben?? :*)

• D-Three
  • Nu online
In jouw TS heb je het ook over een "E 7650 of AMD 6000". Waarschijnlijk bedoel je dan een E6750?
Zijn dat de CPU's die je zou kiezen of was dat maar een voorbeeld? Indien dat jouw keuzes van CPU's zijn, dan is zuinigheid niet meteen jouw zorg ;) Als ik moest kiezen uit beide, zou ik waarschijnlijk de E6750 nemen. Deze is in de meeste benchmarks net iets sneller dan de X2 6000+. Alleen past de E6750 niet op de door jou aangehaalde SD39P2! De 975X chipset kan namelijk niet overweg met CPU's met een 1333MHz FSB zoals de E6750. Je zal dan moeten terugvallen op de E6700 waarvan de performance nagenoeg gelijk is aan de E6750. Nadeel is dat deze dan weer veel duurder is dan de E6750 waardoor je eigenlijk gek zou moeten zijn om een E6700 te kopen in plaats van een E6750.

[ Voor 31% gewijzigd door D-Three op 16-08-2007 21:00 ]

• zwoelie
Laagvliegerke schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:54:
In jouw TS heb je het ook over een "E 7650 of AMD 6000". Waarschijnlijk bedoel je dan een E6750?
Zijn dat de CPU's die je zou kiezen of was dat maar een voorbeeld? Indien dat jouw keuzes van CPU's zijn, dan is zuinigheid niet meteen jouw zorg ;) Als ik moest kiezen uit beide, zou ik waarschijnlijk de E6750 nemen. Deze is in de meeste benchmarks net iets sneller dan de X2 6000+. Alleen past de E6750 niet op de door jou aangehaalde SD39P2! De 975X chipset kan namelijk niet overweg met CPU's met een 1333MHz FSB zoals de E6750. Je zal dan moeten terugvallen op de E6700 waarvan de performance nagenoeg gelijk is aan de E6750. Nadeel is dat deze dan weer veel duurder is dan de E6750 waardoor je eigenlijk gek zou moeten zijn om een E6700 te kopen in plaats van een E6750.
klopt helemaal, typvout bij de Intel. Ik heb 2 shuttle barebones genomen, 1tje intel en 1tje amd. Maar volgens de configurator van shuttle kan er wel gekozen worden voor een E6750. Is dit dan onjuiste info?? :(
Afgezien van de processor, welke barebone in mijn TS lijkt "de beste"??

• zwoelie
Chillmeister schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:28:
ik heb misschien een 'oude' shuttle, een SD11G5. Maar hij is fluister stil en warmte is geen probleem omdat idle mijn kastje 29 graden is. Het enige nadeel van mijn shuttle is dat de PCI kaart aan de buitenkant is aan de linkerkant (als je van vooraf kijkt). dus alleen single slot VGA kaarten passen in mijn systeem.Sinds ik mijn shuttle heb realiseer ik mij hoe geweldig het is om een stille PC te hebben.

ik kan geen nadelen bedenken behalve de meerprijs misschien en minder uitbreidingsmogelijkheden
dank voor de reactie als shuttlegebruiker. Heerlijk om die lage temps en db's te lezen, thats the way I like it :) Wel een goeie met die VFA slotjes, gaat ook op de checklist.
En die meerprijs is relatief, ga eens goeie stille componenten en kast los kopen.....zal niet veel schelen

• zwoelie
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:59:
Ik ben een shuttle eigenaar en ben er heel tevreden van. Over koeling moet je je geen zorgen maken: die dingen zijn zodanig ontworpen (heatpipes, fans) dat de warmte perfect afgevoerd wordt op een stille manier.
Sommige mensen maken zich zorgen over de voeding van de shuttle, maar laat me je vertellen dat dit geen problemen oplevert. Ikzelf heb een al wat oudere shuttle met een 240W voeding en die voedt momenteel een athlon64 processor, 2 harde schijven, dvd writer, X-Fi geluidskaart en X1600 videokaart zonder probleem. De voeding van de shuttle is werkelijk een enorm zuinig stukje techniek.

De reden dat ik de shuttle gekocht heb is omdat ik veel lanparties doe en iets draagbaar wou. Een laptop is ook draagbaar, maar de uitbreidingsmogelijkheden zijn enorm beperkt, terwijl je met een shuttle de vrijheid hebt om eender welke PC hardware te gebruiken die je wil.

Ik zeg: ga ervoor ;). Extra koeling is niet nodig, de shuttle heeft zelf al uitzonderlijk goede koeling aan boord.
Dank je voor de reactie, ben al zeker entoesjast over de shuttle !! *O*

• D-Three
  • Nu online
zwoelie schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:52:
[...]

klopt helemaal, typvout bij de Intel. Ik heb 2 shuttle barebones genomen, 1tje intel en 1tje amd. Maar volgens de configurator van shuttle kan er wel gekozen worden voor een E6750. Is dit dan onjuiste info?? :(
Afgezien van de processor, welke barebone in mijn TS lijkt "de beste"??
Dat snap ik dus niet? Een E6750 met een FSB van 1066 MHz?? Dat kan volgens mij niet kloppen. Ik zou toch maar eens contact opnemen. En "de beste" is moeilijk te zeggen. Qua specs zijn ze redelijk gelijk. Je zal zelf moeten beslissen ;)

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 22:23

Tubby

or not to be

zwoelie schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:23:
... misschien een CPU cooler (kaart redelijke warmteopwekker, kleine ruimte) en voila !!...
Shuttle's zijn zoiezo voorzien van goede koeling, maar het is niet zo dat je er "zomaar" ff een andere CPU koeler op zet want dat gaat dus niet passen.

Wat wel mogelijk is is om eventueel andere (stillere) fans erin te zetten. In de P en P2 chassis zitten allemaal PWM fans (Pulse Width Modulation). Deze worden temperatuur geregeld. Het geheel is dan ook vrij stil te noemen. Als je vervangers hiervoor zoekt die nog stiller zijn moet je dus specifiek zoeken naar PWM fans (ikbenstil.nl heeft ze).

Maar als ik jou was zou ik eerst gewoon een shuttle configureren zonder getweak, je zult verstelt staan van het geluidsniveau.

Ik ben een tevreden shuttle gebruiker :), heb een SB51G,SB81P,SN85G4 gehad en heb op dit moment een SB95P en een SN26P. Dus als je nog vragen hebt, shoot :)

En waarom mensen er niet voor kiezen: ze zijn duurder :+ maar ze vergeten vaak dat een goed moederboard, behuizing, cpu koeler en voeding ook al snel richting de 400 euro gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Tubby op 17-08-2007 23:21 ]

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:29
Ikzelf ben geen fan van Shuttle. Ik heb welliswaar maar 1x een shuttle gekocht, maar de garantie afhandeling en support zijn waardeloos. Ik had via Yorcom een shuttle gekocht, maar de voeding leverde grote problemen op, die echter niet consequent waren. Yorcom erkende het probleem en heeft de Shuttle terug gestuurd. Ik heb 8 maanden lang gewacht voordat ik uiteindelijk een goed werkende Shuttle had. O.a. naar aanleiding van mijn verhaal heeft Yorcom zijn Shuttle dealersschap stopgezet.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Zoefff

❤ 

Het hele concept van een shuttle vind ik geweldig, gewoon een compacte kast waar alles ingepropt zit. Upgraden is -met uizondering van je HDD en geheugen- wat lastiger, maar vaak ook niet echt nodig als je geen extreme eisen aan je systeem stelt. In het geval van een 'normale' werkbak geen probleem dus. Ik werk op kantoor op een shuttle en dat bevalt qua prestaties prima. Het enige minpunt is toch de warmteproductie. De prestaties lijden er afaik niet onder, maar hij wil soms best warm worden. Vooral irritant is dat de (relatief kleine) fan dan irritant hard gaat draaien. Met als gevolg dat ik op een gegeven moment de kap er maar afgeschroefd heb, dat scheelt een beetje :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Mystikal
  • Laatst online: 16:22

Mystikal

It never hurts to help!

[zeik-modus]Zwoelie, als je 2 keer achter elkaar iets post, zou je dan de edit knop willen gebruiken?

Oka :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 18-08-2007 15:54 . Reden: Okay, volgende keer via het topicreport, ook ik leer nog ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Zoefff

❤ 

Mystikal schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:48:
[zeik-modus]Zwoelie, als je 2 keer achter elkaar iets post, zou je dan de edit knop willen gebruiken?
Je kan zoiets natuurlijk beter via een topicreport melden. Maargoed, je hebt gelijk, het is inderdaad niet de bedoeling om zelf je topic te kicken. Graag dus op letten zwoelie :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• zwoelie
Laagvliegerke schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:08:
[...]

Dat snap ik dus niet? Een E6750 met een FSB van 1066 MHz?? Dat kan volgens mij niet kloppen. Ik zou toch maar eens contact opnemen. En "de beste" is moeilijk te zeggen. Qua specs zijn ze redelijk gelijk. Je zal zelf moeten beslissen ;)
Ik heb inmiddels een mail naar de Shuttleshop verstuurd.
Beide moederbordjes kunnen trouwens geen 1333 en DDR3, is dit nou echt een gemis of kom ik bij een upgrade na 2-3 jaar in de problemen?? *Laagvliegerke pakt kristallen bol* :9
Ik lees in topics dat DDR3 nu nog te duur is, ook de pricewatch geeft weinig aan. Bij normale systemen kiezen ppl wel voor de P35 mobo voor oa 1333 ondersteuning.
Tubby schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:20:
[...]

Shuttle's zijn zoiezo voorzien van goede koeling, maar het is niet zo dat je er "zomaar" ff een andere CPU koeler op zet want dat gaat dus niet passen.

Wat wel mogelijk is is om eventueel andere (stillere) fans erin te zetten. In de P en P2 chassis zitten allemaal PWM fans (Pulse Width Modulation). Deze worden temperatuur geregeld. Het geheel is dan ook vrij stil te noemen. Als je vervangers hiervoor zoekt die nog stiller zijn moet je dus specifiek zoeken naar PWM fans (ikbenstil.nl heeft ze).

Maar als ik jou was zou ik eerst gewoon een shuttle configureren zonder getweak, je zult verstelt staan van het geluidsniveau.

Ik ben een tevreden shuttle gebruiker :), heb een SB51G,SB81P,SN85G4 gehad en heb op dit moment een SB95P en een SN26P. Dus als je nog vragen hebt, shoot :)

En waarom mensen er niet voor kiezen: ze zijn duurder :+ maar ze vergeten vaak dat een goed moederboard, behuizing, cpu koeler en voeding ook al snel richting de 400 euro gaat.
Fijn om een tevreden gebruiker met indrukwekkende shuttlegeschiedenis te zien. Vragen heb ik nu niet, komen vast wel. Ikbenstil.nl is inderdaad een goeie site, kijk eerst wel wat mijn barebone gaat doen qua temp en dB.
Zoefff schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:44:
Het hele concept van een shuttle vind ik geweldig, gewoon een compacte kast waar alles ingepropt zit. Upgraden is -met uizondering van je HDD en geheugen- wat lastiger, maar vaak ook niet echt nodig als je geen extreme eisen aan je systeem stelt. In het geval van een 'normale' werkbak geen probleem dus. Ik werk op kantoor op een shuttle en dat bevalt qua prestaties prima. Het enige minpunt is toch de warmteproductie. De prestaties lijden er afaik niet onder, maar hij wil soms best warm worden. Vooral irritant is dat de (relatief kleine) fan dan irritant hard gaat draaien. Met als gevolg dat ik op een gegeven moment de kap er maar afgeschroefd heb, dat scheelt een beetje :P
Ik heb deze gamebarebones uitgekozen voor de dubbele HD capaciteit. Samen met een externe usb backupschijf moet ik het kunnen doen. Geheugen is van 4-8 gig erin te stoppen, alleen geen DDR3 ondersteuning (zie ook eerdere vraag).
Ik hoop zelf dat de warmteproductie meevalt, gezien de tevreden gebruikers ala Chillmeister en Tubby.
Mystikal schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:48:

Oka :)
Zo goed?? Ook ik leer :+

[ Voor 70% gewijzigd door zwoelie op 21-08-2007 09:36 ]

• zwoelie
zwoelie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:27:
[...]

Binnen 12 uur een antwoord van Shuttle: Het klopt inderdaad. :D De SD39P2 ondersteund inderdaad de E6750 niet. Het is een 1333FSB CPU. En de SD39P2 ondersteund tot 1066FSB. Dit was een fout van ons. Wij hebben dit gelijk verbeterd. Wij hadden pas afgelopen vrijdag de CPU's gewijzigd. Hierbij weer verbeterd.
Er komt binnen een maand een Shuttle uit dat wel 1333FSB ondersteund.

Kijk, dat is nou service !! d:)b

*ja, dubbele post maar ik kon vorige niet editen....vergeef mij*

• D-Three
  • Nu online
zwoelie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:27:
[...]

Beide moederbordjes kunnen trouwens geen 1333 en DDR3, is dit nou echt een gemis of kom ik bij een upgrade na 2-3 jaar in de problemen?? *Laagvliegerke pakt kristallen bol* :9
Ik lees in topics dat DDR3 nu nog te duur is, ook de pricewatch geeft weinig aan. Bij normale systemen kiezen ppl wel voor de P35 mobo voor oa 1333 ondersteuning.
Lol, ik wou dat ik een glazen bol had :P Ik probeer gewoon een zo nuchter mogelijk mening te geven. Maar die is gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Dus kan het best zijn dat iemand het er niet mee eens is ;)
Wat bedoel je precies met binnen 2 à 3 jaar in de problemen komen? Performance-gewijs? Tja, 2 à 3 jaar is lang in pc-land. DDR3 zou ik echter niet meteen als een gemis beschouwen. 2 à 3 jaar geleden was DDR2 ook nog niet mainstream en alhoewel het dat nu wel is, is DDR nog niet te traag. Mijn PC van 2,5 jaar geleden kan nu nog 95% van mijn taken uitvoeren. Alleen high-end games op hoge resolutie zouden nu wel een probleem vormen ;)
Op dit moment zou ik echter ook kiezen voor een P35 mobo als ik in mijn achterhoofd weet dat ik er nog 3 jaar mee moet doen. De FSB van 1333 zorgt voor een kleine prestatiewinst maar ook de laatste nieuwe en snellere CPU's zullen die FSB hebben. Binnen een half jaar zullen er misschien geen nieuwe CPU's meer op de markt komen met een 1066 MHz FSB. Of enkel nog budgetmodellen. Maar dat weet ik dus niet zeker anders had ik een glazen bol gehad ;)

Mijn punt is dat een moederbord en een case/voeding de ruggegraat vormen van een systeem. Als bij aanschaf beide goed zijn, kan je binnen een jaar of later nog gemakkelijk upgraden. Ik zou dus nog wachten op de Shuttle met P35 chipset indien deze er komt binnen een maandje. Je zal toch profiteren van de goedkopere CPU's! Tenzij je echt niet meer kan wachten...

• zwoelie
Laagvliegerke schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:35:
[...]

Lol, ik wou dat ik een glazen bol had :P Ik probeer gewoon een zo nuchter mogelijk mening te geven. Maar die is gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Dus kan het best zijn dat iemand het er niet mee eens is ;)
Wat bedoel je precies met binnen 2 à 3 jaar in de problemen komen? Performance-gewijs? Tja, 2 à 3 jaar is lang in pc-land. DDR3 zou ik echter niet meteen als een gemis beschouwen. 2 à 3 jaar geleden was DDR2 ook nog niet mainstream en alhoewel het dat nu wel is, is DDR nog niet te traag. Mijn PC van 2,5 jaar geleden kan nu nog 95% van mijn taken uitvoeren. Alleen high-end games op hoge resolutie zouden nu wel een probleem vormen ;)
Op dit moment zou ik echter ook kiezen voor een P35 mobo als ik in mijn achterhoofd weet dat ik er nog 3 jaar mee moet doen. De FSB van 1333 zorgt voor een kleine prestatiewinst maar ook de laatste nieuwe en snellere CPU's zullen die FSB hebben. Binnen een half jaar zullen er misschien geen nieuwe CPU's meer op de markt komen met een 1066 MHz FSB. Of enkel nog budgetmodellen. Maar dat weet ik dus niet zeker anders had ik een glazen bol gehad ;)

Mijn punt is dat een moederbord en een case/voeding de ruggegraat vormen van een systeem. Als bij aanschaf beide goed zijn, kan je binnen een jaar of later nog gemakkelijk upgraden. Ik zou dus nog wachten op de Shuttle met P35 chipset indien deze er komt binnen een maandje. Je zal toch profiteren van de goedkopere CPU's! Tenzij je echt niet meer kan wachten...
Dank, mijn trouwe topicbezoeker. Beetje teleurstellend dat je geen voorspellende gaven hebt >:)
Maar jou advies en de aankondiging van Shuttleshop neem ik mee, mijn keuze is definitief voor de shuttle !! Maar de benodigde euroos zullen pas in december toereikend zijn }:|
Tot die tijd hier ook maar goed blijven speuren, erg handig. Zie daar ook dat je nog geen DDR2 kan kiezen trouwens.
Die P35 chipset is een terugkerend onderdeel in vele topics dus afwachten maar wat Shuttle heeft te bieden....hoop dat ie wel betaalbaar is :(
En als ik begin december ook definitieve mobokeuze maak is de quadcore misschien wel een goeie...*zwoelie pakt zijn viruele glazen bol en begint met wrijven..........*

Edit: volgens mij heb ik hem al gevonden, de SG33G5M ondersteunt 1333. Wel de volgende vraagtekens:
de configurator geeft geen mogelijkheid voor een 2e schijf maar dat hier wel "3x SATA2, 2x eSATA" staat..hoeveel schijven kunnen er nou in????? :?
EDIT 2: al antwoord van shuttleshop: 2xHD maar dan geen cardreader.....mmmm :X
In de configurator staat ook niet de E6750 als optie, dit zou toch wel kunnen (of wordt ik niet gek)
:?
Verder is de prijs erg schappelijk!! Is alleen de 250 watt voeding voldoende....

Edit3: volgens de shop gaan ze binnen 2 weken deze leveren...en dat is volgens mij wat ik zoek _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door zwoelie op 25-08-2007 13:34 ]

Verwijderd

Ook al staat je keuze al vast...

Toch nog even melden dat ik ook zeer tevreden ben met mijn Shuttle SN25P. Heb hem momenteel 2 jaar ingebruik en ben er nogsteeds heel blij mee. Nooit problemen mee gehad. Je krijgt echt goed spul voor je geld. Prima moederbord en voeding, en over de koeling van het systeem is ook goed nagedacht.

Over de hardeschijven, er passen er 3 in.. Dit onder de voorwaarde dat je geen diskettestation neemt. Dan passen er namelijk maar 2 schijven in. (bij mij althans, maar de SN25P heeft de zelfde afmetingen als dat ding waar jij naar linkt.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 12:53 ]

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe Shuttle uitkomt, ik kan niks vinden op de shuttle site..

• zwoelie
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:51:
Ook al staat je keuze al vast...

Toch nog even melden dat ik ook zeer tevreden ben met mijn Shuttle SN25P. Heb hem momenteel 2 jaar ingebruik en ben er nogsteeds heel blij mee. Nooit problemen mee gehad. Je krijgt echt goed spul voor je geld. Prima moederbord en voeding, en over de koeling van het systeem is ook goed nagedacht.

Over de hardeschijven, er passen er 3 in.. Dit onder de voorwaarde dat je geen diskettestation neemt. Dan passen er namelijk maar 2 schijven in. (bij mij althans, maar de SN25P heeft de zelfde afmetingen als dat ding waar jij naar linkt.)
Dank voor reactie, ik zag al iets in mijn mail van shuttleshop.nl. Onvoorspelbaar dat het allemaal erin past: dat ding is net zo groot als een A4tje!!! 7(8)7
3mph schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:30:
Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe Shuttle uitkomt, ik kan niks vinden op de shuttle site..
EDIT: dit moet hem zijn

[ Voor 13% gewijzigd door zwoelie op 25-08-2007 13:39 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:57

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die krengen zijn duur eigenlijk, voor Asus barebones ben je vaak zo rond de ~100-200 kwijt... Nu zijn die wel ietsje groter, maar niet zo heel veel...

Hier stond een dode link.

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Heb jaren ook een Shuttle gehad. De SN41G2 (Socket A). Beviel mij uitstekend. Maar sinds de overstap naar Socket 939 niet weer voor een shuttle gekozen (was mij toch echt te duur toendertijd)

Nu alles in een zware chieftec zitten. Toch tot de conclusie gekomen dat ik mijn shuttle mis :(

Via een medetweaker nu een SN26P gekocht.

De koelsystemen van een shuttle zijn echt geniaal uitgedacht. Ook de voedingen van deze shuttle's zijn echt van uitstekende kwaliteit!

Tegenwoordig brengen ze voor de socket type's ook steeds meer verschillende uitvoeringen. Keus uit moederborden en opties stijgt dus wel degelijk.

• 3mph
dit moet hem zijn
Het is van oorsprong een multimediasysteem (moooooi d:)b)
maar met een quadcore en GTS kaart erin wordt het een gamemachien
Ooh, ik dacht dat je voor de SX38P3 zou gaan, daar zie ik nog weinig van bedoelde ik..

• zwoelie
strandbal schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:37:
Die krengen zijn duur eigenlijk, voor Asus barebones ben je vaak zo rond de ~100-200 kwijt... Nu zijn die wel ietsje groter, maar niet zo heel veel...
Size doesn't matter so much :*) . Ik lees veel positieve reacties van gebruikers over de stilte en de uitstekende koeling. Ik hecht daar waarde aan dus ook een prijskaartje.
Een systeem van ikbenstil.nl gaat mij wel te ver...
Breaker schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:12:

Via een medetweaker nu een SN26P gekocht.
Ik zie bij je specs geen barebone van Shuttle.... ;)
3mph schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:17:
[...]

Ooh, ik dacht dat je voor de SX38P3 zou gaan, daar zie ik nog weinig van bedoelde ik..
Rond geneusd...weinig van te vinden behalve een uber gamesysteem met wat specs...geschikt voor alles wat de toekomst ons brengt...dus een hoop centen...in december nog steeds te nieuw dus veels te duur :9
Maar dat is persoonlijk. €1.000 excl. monitor is echt voor mij het maximum en de SG33G5M lijkt te voldoen..zeker de huidige prijs. *hoopt op meer aanbieders en een leuke prijsverlaging zo rond de <+:)
Enigste nadeel zijn de slechts 2x DDR kanalen dus met 2gig reepjes aan de gang.

• Breaker
  • Nu online
zwoelie schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:10:
[...]

Ik zie bij je specs geen barebone van Shuttle.... ;)

[...]
Klopt, morgen ga ik hem ophalen ;)

• zwoelie
3mph schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:17:
[...]

Ik ben er nu echt uit :| ....denk ik
De SP35P2 Pro doet het alles: 4xDDR2, 2xHD en kaartlezer, tot 1333 mhz.....ja hoor _/-\o_
En volgens opgaaf shuttleshop nu binnenkort leverbaar en ca 460 510 eurootjes (losse barebone)...*zwoelie moet wachten tot december* :( ;(

[ Voor 6% gewijzigd door zwoelie op 31-08-2007 13:20 ]

• 3mph
ergens in september komt de SX38P3 uit... ook niet verkeerd.. als je even kunt wachten :D

• D-Three
  • Nu online
Aangezien je van plan bent om pas in december een Shuttle aan te kopen, denk ik dat je beter dan kijkt wat er op de markt is. ;) Maar die SX38P3 ziet er inderdaad niet verkeerd uit :P

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-01 20:35

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ben ook al een tijd op zoek naar de 'ideale barebone'. Aangezien hij als HTPC moet gaan dienen, moet hij extreem stil zijn. De looks maken mij niet heel erg veel uit overigens.

Nu heb ik alle XPC's bekenen, evenals de Aopen tegenhangers. Nu kwam ik bij Asus alleen de "Booksize" PC's tegen. Dat zijn dingetjes als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/999/front-rear-black.jpg

Heeft iemand ervaring met deze dingen qua geluid? Ze zijn nog kleiner, maar kunnen dan ook minder disks bevatten. Ook hebben ze niet allemaal een PCI-E slot.

• 3mph
Ik zie dat de shuttle SD35P2 vandaag gelaunched is, hij staat op shuttle.com & shuttleshop heeft hem ook, alleen leverbaar vanaf 21 september :S

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
een 8800gts in een shuttle. Wie kan dit bevestigen, ook kun je er een 8800gtx in krijgen.
Dit kan toch niet goed wezen in zo'n kastje. 8600gt/8600gts Alá maar één uit de 8800 serie lijkt mij niet.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zie redelijk wat negatieve dingen over 'barebones' - Shuttle, ik ben zelf trotse eigenaar van een SN25P (3700+/2gb/x1900xt/250gb/dvdrw) en de prestaties zijn geweldig, ik heb er bij mij een X1950XTX en 8800GTS-640 in gehad om te testen, en het werkt allemaal.

Warmte productie is ook geen probleem, koelsysteem zuigt links verse lucht aan, en blaast het er aan de andere kant weer uit d.m.v. fanducts.

De Shuttle's zijn zeker wel geschikt voor de wat zwaardere kaarten, nou heeft mijn SN25P een 450watt voeding, deze zal ook wel in de wat nieuwere modellen zitten.

En opzich met de huidige HD's 500-750-1000GB en 2 passen er ook wel in (bij de mijne), en nog een DVDRW.

Bij mij doet hij nu dienst als soort van HTPC, puur voor het afspelen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
@pruster001: Pracht dingetje als ik je zo hoor. ik was zelf van plan een midi tower met die spullen er in te zetten maar nu ik deed lees en ik hou wel van compact. Hoe zit het met de warmte?
Nou ik denk dat ik er maar één ga bestellen. Lekker compact en mooi design. mischien ook zo'n shuttle schermpje kopen wel duur maar staat wel goed bij elkaar.

EDIT: Iemand die weet wanneer de sp35p3 en de sx38p3 uitkomen. daar zouden beter koelmogelijkheden zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Nickkok op 01-09-2007 17:48 ]

• 3mph
Ik zie op de wiki van shuttle dat ze het P3 chassis al hebben toegevoegd. Als je doorklikt kom je er alleen nog niet.. Denk dat het niet lang meer zal duren dus... de P2 chassis zijn uiteraard wel klikbaar

http://en.wikipedia.org/wiki/Shuttle_Inc.

Verwijderd

Mjin huidige computer is een shuttle (SS56) en ik ben er uitermate tevreden over! Stabiel, koel en relatief stil. Kwalitatief goed in orde, geen wirwar van kabeltjes als je de kast opentrekt.

Ik ben er zo tevreden over dat ik pas een nieuwe heb gekocht. Het is de SK22G2V2 met een Athlon64X2 5600+. Zat net als jij te denken aan een 6000+ maar ben uiteindelijk voor de zuiniger 5600+ gegaan (scheelt 35W TDP!, 125W->89W) die in het dagelijks gebruik praktisch even snel zal zijn. Zeker met PC6400 geheugen erin. Ik heb er ook nog het multimedia frontje erbij gekocht. Is errug mooi systeem geworden :-)
Ik zou zeggen, koop een shuttle!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
zo'n 4 jaar geleden heb ik ook een shuttle gehad, ik was er al die tijd erg tevreden over... klein, mooi, stil :) ik heb hem uiteindelijk toch verkocht om een laptop te kopen (heb ik overigens ook geen spijt van) maar als er ooit nog een desktop in mijn huis komt, dan wordt het gegarandeerd weer een shuttle.

• zwoelie
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:17:
Zat net als jij te denken aan een 6000+ maar ben uiteindelijk voor de zuiniger 5600+ gegaan (scheelt 35W TDP!, 125W->89W) die in het dagelijks gebruik praktisch even snel zal zijn. Zeker met PC6400 geheugen erin.

Ik zou zeggen, koop een shuttle!
Die zuunigheid is inderdaad goed, scheelt ook weer warmte.
Heb je nog je fabrieksfan vervangen, bijvoorbeeld voor deze???

Die Shuttle komt er zeker!!! Ben helemaal om :P

• Breaker
  • Nu online
Heb zelf 2 weken geleden mijn SN26P opgehaald (zie een aantal posts terug) en hij draait als een zonnetje!

Hiervoor een zware Chieftec kast gehad. Dan is dit toch een stuk prettiger! Heb er zelf een AMD 4600+ inzitten, 2x 1GB OCZ geheugen, 2 schijven, 1 optische drive en een ATI 1950 Pro.

Dit alles draait verder allemaal standaard met de 350 watt voeding. Ook de standaard fans heb ik er nog inzitten. Hitte is geen enkel probleem en hij is vrij stil. Meeste lawaai komt uit mijn harde schijven en videokaart. Qua gewicht en omvang is hij ideaal en kwa snelheid heb ik niets ingeleverd t.o.v. mijn Asus A8N-SLI Deluxe i.c.m. dezelfde hardware die hier inzit.

Ik voel wel warmte uit de CPU fanduct komen maar dat is niet meer dan normaal.

Domme zet geweest van mij om na de verkoop van mij Socket A shuttle over te stappen naar een volwaardige midi tower...

Hier komt iig niets anders meer in dan een Shuttle. Geweldige machines!!

[ Voor 0% gewijzigd door Breaker op 09-09-2007 13:47 . Reden: Typo ]

• Tubby

Tubby

or not to be

zwoelie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:50:
[...]

Ik ben er nu echt uit :| ....denk ik
De SP35P2 Pro doet het alles: 4xDDR2, 2xHD en kaartlezer, tot 1333 mhz.....ja hoor _/-\o_
En volgens opgaaf shuttleshop nu binnenkort leverbaar en ca 460 510 eurootjes (losse barebone)...*zwoelie moet wachten tot december* :( ;(
Heb de SP35P2 besteld, volgens de site van Shuttle wordt hij leverbaar vanaf week 37. Ben benieuwd :9 Maar de kaartlezer is geschrapt in het P2 chassis voor zover ik weet. Wat wel nieuw is in de P2 Pro series is Oasis Cooling:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/999a9a1666aacc0b7c2b57d8d6a4b095/full.jpg
Een heatpipe over de north en south bridge en de vrm's.

Specs op de shuttle site:
http://eu.shuttle.com/en/...x/tabid-72/170_read-14323

Congrats met je SN26P breaker ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Tubby op 10-09-2007 07:41 ]

• zwoelie
Breaker schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:46:
Heb zelf 2 weken geleden mijn SN26P opgehaald (zie een aantal posts terug) en hij draait als een zonnetje!

Hiervoor een zware Chieftec kast gehad. Dan is dit toch een stuk prettiger! Heb er zelf een AMD 4600+ inzitten, 2x 1GB OCZ geheugen, 2 schijven, 1 optische drive en een ATI 1950 Pro.

Dit alles draait verder allemaal standaard met de 350 watt voeding. Ook de standaard fans heb ik er nog inzitten. Hitte is geen enkel probleem en hij is vrij stil. Meeste lawaai komt uit mijn harde schijven en videokaart. Qua gewicht en omvang is hij ideaal en kwa snelheid heb ik niets ingeleverd t.o.v. mijn Asus A8N-SLI Deluxe i.c.m. dezelfde hardware die hier inzit.

Ik voel wel warmte uit de CPU fanduct komen maar dat is niet meer dan normaal.

Domme zet geweest van mij om na de verkoop van mij Socket A shuttle over te stappen naar een volwaardige midi tower...

Hier komt iig niets anders meer in dan een Shuttle. Geweldige machines!!
Gratz met je Shuttletje, ik zie dat de specs ook keurig zijn bijgewerkt :)
En dat je ooit bent overgestapt naar een miditower...ach, fouten bestaan niet, het kan altijd beter..

Over je Graka: die 1950 Pro wil ik ook maar hoe zit dat met de herrie? Is het nu dat elk geluidje opvalt of is het een herriemaker. En heb je de standaard fan vervangen??

@Tubby
Ben zo jaloers, ik moet tot december wachten..... :(
*voelt zich Cartman als ie op de Wiiiiiiii moet wachten*
wil wel een review zien
Kaartlezer kan er toch gewoon in?? 3 slotjes in dat ding. En anders, wat is een kaartlezertje nou in het grote geheel........
Die Cooling ziet er profi uit, moet echt superstil en cooool zijn...
Wat ga je er verder nog in stoppen??

@all
systeempje voor een vriend wat we willen bestellen
AMD Athlon 64 X2 5600+
Kingston KVR667D2N5K2/2G EDIT: Corsair TWIN2X2048-6400C4
Samsung SpinPoint T166, 320GB en 500GB
Sapphire Radeon X1950 XT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) GOEDKOOP!!
en natuurlijk een Shuttle: SN27P2 (AM2, MCP55-Ultra, PCI-e, Zwart)

Lijkt me voor ca € 950 een prachtig systeem, of zien jullie nog rare dingetjes in de config ? :o
Bedoel dan of alle onderdelen met elkaar praten en saampjes heerlijke games kunnen draaien

[ Voor 22% gewijzigd door zwoelie op 10-09-2007 22:31 . Reden: omdat ik het kan ]

Verwijderd

zwoelie schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:13:
[...]

Die zuunigheid is inderdaad goed, scheelt ook weer warmte.
Heb je nog je fabrieksfan vervangen, bijvoorbeeld voor deze???

Die Shuttle komt er zeker!!! Ben helemaal om :P
Ik gebruik de standaard fan. Is stil genoeg omdat ie meestal maar zo'n 1100 toeren draait. Ook de voeding van de nieuwere shuttles zijn erg stil. De oudere voedingen wilden nog wel eens wat lawaai maken maar de SilentX voeding in deze shuttle hoor je echt bijna niet.
Ben erg tevreden over mijn nieuwe! Zeker omdat die Athlon64 een enorme verbetering is ten opzichte van mijn "oude" prescott P4; 2 maal zo snel per core, 2 cores ipv 1 core en toch 40W minder TDP....

Verwijderd

zwoelie schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:51:
[...]

@all
systeempje voor een vriend wat we willen bestellen
AMD Athlon 64 X2 5600+
Kingston KVR667D2N5K2/2G
Samsung SpinPoint T166, 320GB en 500GB
Sapphire Radeon X1950 XT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) GOEDKOOP!!
en natuurlijk een Shuttle: SN27P2 (AM2, MCP55-Ultra, PCI-e, Zwart)

Lijkt me voor € 900 een prachtig systeem, of zien jullie nog rare dingetjes in de config ? :o
Bedoel dan of alle onderdelen met elkaar praten en saampjes heerlijke games kunnen draaien
Is dat 667MHz geheugen? Ik zou er gelijk PC6400 (800MHz) geheugen in zetten. Is iets duurder maar loopt beter op een X2 5600+.

• zwoelie
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:32:
[...]

Is dat 667MHz geheugen? Ik zou er gelijk PC6400 (800MHz) geheugen in zetten. Is iets duurder maar loopt beter op een X2 5600+.
Aangepast, dank je wel! d:)b

@Maarten: je systeem is net beter geworden....en € 30 duurder >:)

[ Voor 10% gewijzigd door zwoelie op 10-09-2007 22:30 ]

• zwoelie
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:28:
[...]

Ik gebruik de standaard fan. Is stil genoeg omdat ie meestal maar zo'n 1100 toeren draait. Ook de voeding van de nieuwere shuttles zijn erg stil. De oudere voedingen wilden nog wel eens wat lawaai maken maar de SilentX voeding in deze shuttle hoor je echt bijna niet.
Ben erg tevreden over mijn nieuwe! Zeker omdat die Athlon64 een enorme verbetering is ten opzichte van mijn "oude" prescott P4; 2 maal zo snel per core, 2 cores ipv 1 core en toch 40W minder TDP....
Die Silent voeding schijnt echt heel goed te zijn. en met Cool'n'Quiet maak je het geheel af denk ik.
mmm, misschien ook maar voor de AMD gaan...

• Tubby

Tubby

or not to be

zwoelie schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:51:
[...]
@Tubby
Ben zo jaloers, ik moet tot december wachten..... :(
*voelt zich Cartman als ie op de Wiiiiiiii moet wachten*
wil wel een review zien
Kaartlezer kan er toch gewoon in?? 3 slotjes in dat ding. En anders, wat is een kaartlezertje nou in het grote geheel........
Die Cooling ziet er profi uit, moet echt superstil en cooool zijn...
Wat ga je er verder nog in stoppen??
Hij wordt afgetopt met een E6550(1333fsb) en 2x ddr2-800 cas4, verder recycle ik mijn 7800GT nog een paar maanden. Kwa schijven recycle ik 2x 500gb, waarschijnlijk dat ik er een matrix raid overheen leg. 2x 80gb raid1 en 2x de rest in raid0.

Kaartlezertje kan altijd nog, ben me nog wat aan het verdiepen wat de betere cardreadertjes zijn of misschien dat het geen bal uitmaakt welk merk :+

Ben benieuwd naar de levertijd, bij alternate zeggen ze "ergens deze maand". Op de site van shuttle staat "from week 37". *spannund* :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Tubby op 10-09-2007 22:56 ]

• SgtStrider
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik moet hier even replyen, als Shuttle fanboy/ervaringsdeskundige :P

De enige reden om niet te kiezen voor een Shuttle, is de prijs. Je betaalt namelijk veel, en veel teveel voor hetgeen Shuttle je biedt. Support is helaas ook al jaren beneden peil (zie ook Sudhian forums, om maar niet te praten over een paar 939 G5 modellen waar ze op een gegeven moment gewoon niets meer mee deden), mensen die het hier niet mee eens zijn hebben er weinig ervaring mee (gelukkig maar ;))

Dat terzijde, de barebones die ze maken zijn erg degelijk, en rijk aan features. Ik heb geen spijt van mijn Shuttle aankopen. Ik zit nu bijvoorbeeld te denken om een Lian-Li V300 te kopen, omdat je bij Shuttle helaas gebonden bent aan de voeding die ze meeleveren (of je moet een VEEL te duren Shuttle upgrade-voeding kopen, 150eu plus). Daarnaast kom je dan in totaal op een lager bedrag uit met een ruimere keuze uit moederborden, voedingen, en andere spullen.

Ik kan hier nog wel een hele lap tekst neerzetten over waarom wel/niet Shuttle, maar mocht je genoeg geld hebben en geen probleem hebben met een nieuwe Shuttle halen bij het plaatsen van een zware (zuipende) videokaart, be my guest ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

zAo schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:35:
Ik ben ook al een tijd op zoek naar de 'ideale barebone'. Aangezien hij als HTPC moet gaan dienen, moet hij extreem stil zijn. De looks maken mij niet heel erg veel uit overigens.

Nu heb ik alle XPC's bekenen, evenals de Aopen tegenhangers. Nu kwam ik bij Asus alleen de "Booksize" PC's tegen. Dat zijn dingetjes als dit:

Heeft iemand ervaring met deze dingen qua geluid? Ze zijn nog kleiner, maar kunnen dan ook minder disks bevatten. Ook hebben ze niet allemaal een PCI-E slot.
Het is een leuk barebone, maar je kan er geen PCIe x1 of x16 kaartje in kwijt. Er zijn maar standaard pci sloten geschikbaar. De onboard geluidschip is echt bagger en de voeding zit snel aan zijn max.

Misschien is een TM-21 kast van Asus een optie, hier kan je 2 branders, 3 HDD's in kwijt met een MicroATX moederbord. Het is mij gelukt om een Ninja 1000 koeltoren op een AMD X2 te zetten met een 120mm koeler en lekkere stille 450Watt voeding ook met een 120mm koeler.
Zo is die lekker stil, koel en redelijk klein
Afbeeldingslocatie: http://www.microdirect.co.uk/images/CNET/I465379.jpg

• zwoelie
SgtStrider schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:59:
Ik moet hier even replyen, als Shuttle fanboy/ervaringsdeskundige :P

Ik zit nu bijvoorbeeld te denken om een Lian-Li V300 te kopen, omdat je bij Shuttle helaas gebonden bent aan de voeding die ze meeleveren (of je moet een VEEL te duren Shuttle upgrade-voeding kopen, 150eu plus). Daarnaast kom je dan in totaal op een lager bedrag uit met een ruimere keuze uit moederborden, voedingen, en andere spullen.

Ik kan hier nog wel een hele lap tekst neerzetten over waarom wel/niet Shuttle, maar mocht je genoeg geld hebben en geen probleem hebben met een nieuwe Shuttle halen bij het plaatsen van een zware (zuipende) videokaart, be my guest ;)
Dank je voor je mening. Voeding is inderdaad een issue. Ik ga ook voor een gamesysteem met de silent 400 watt voeding, toch voldoende. Andere barebones hebben inderdaad maar standaard 250 watt..... :o
En een zware zuipende videokaart....de 1850 XT is de (financiele) limiet voor mij dus dat komt goed....maar je hebt wel gelijk.

• 3mph
Ik vraag me af wanneer de P3 op X38 chip komt... intel gaat die toch ook bijna introduceren?

• zwoelie
Tubby schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:50:
[...]

Hij wordt afgetopt met een E6550(1333fsb) en 2x ddr2-800 cas4, verder recycle ik mijn 7800GT nog een paar maanden. Kwa schijven recycle ik 2x 500gb, waarschijnlijk dat ik er een matrix raid overheen leg. 2x 80gb raid1 en 2x de rest in raid0.

Kaartlezertje kan altijd nog, ben me nog wat aan het verdiepen wat de betere cardreadertjes zijn of misschien dat het geen bal uitmaakt welk merk :+

Ben benieuwd naar de levertijd, bij alternate zeggen ze "ergens deze maand". Op de site van shuttle staat "from week 37". *spannund* :9~
Beetje oud.....beetje nieuw en voila...lol
*zwoelie googled op raid en snapt het nu..denkt ie. :P *
2x80 raid1: zeker je OS
2x500 raid0: sneller schrijven van ????
1 groot leermoment deze Quest voor de Ultieme PC

Kaartlezertje kan altijd nog bij vrije bay; offer je zo op voor een schijf...

Laat je wel ff weten wanneer je MIJN barebone binnen hebt }) ?? Zo benieuwd of alles er een beetje inpast....

• Tubby

Tubby

or not to be

zwoelie schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:14:
[...]

Beetje oud.....beetje nieuw en voila...lol
*zwoelie googled op raid en snapt het nu..denkt ie. :P *
2x80 raid1: zeker je OS
2x500 raid0: sneller schrijven van ????
1 groot leermoment deze Quest voor de Ultieme PC

Kaartlezertje kan altijd nog bij vrije bay; offer je zo op voor een schijf...

Laat je wel ff weten wanneer je MIJN barebone binnen hebt }) ?? Zo benieuwd of alles er een beetje inpast....
Sommige intel chipsets zijn voorzien van Matrix RAID. Voor zover ik weet zijn bijna alle Shuttle Barebones met intel chipsets en 4 of meer SATA poortjes voorzien van Matrix RAID.

Met Matrix RAID kun je op dezelfde set schijven (2x 500gb) een RAID0 en RAID1 leggen. Bijvoorbeeld 2x 80gb in RAID1 en 2x 320gb in RAID0. En dan heb je dus een schijf van 80gb voor je OS, en 740gb voor je Data :)

En ja: met het geld van jouw barebone heb ik deze besteld jah 8), maar heb wel iets bij moeten leggen hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tubby op 11-09-2007 22:03 ]

• 3mph
Ook wel mooi is dat shuttles WOL (wake on lan). Je kan dus je shuttle vanaf je werk of elders thuis aanzetten :)

• 3mph
Laagvliegerke schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:00:
Aangezien je van plan bent om pas in december een Shuttle aan te kopen, denk ik dat je beter dan kijkt wat er op de markt is. ;) Maar die SX38P3 ziet er inderdaad niet verkeerd uit :P
Ik lees net op de frontpage dat intel de uitlevering van de X38 chipset start, mag dus niet erg lang meer duren voordat deze jongen er is.

• 3mph
3mph schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 09:48:
[...]

Ik lees net op de frontpage dat intel de uitlevering van de X38 chipset start, mag dus niet erg lang meer duren voordat deze jongen er is.
Kickje, inmiddels is hij voor de Russiche markt available.

Ciao

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tubby schreef op maandag 10 september 2007 @ 07:34:
[...]

Heb de SP35P2 besteld, volgens de site van Shuttle wordt hij leverbaar vanaf week 37. Ben benieuwd :9 Maar de kaartlezer is geschrapt in het P2 chassis voor zover ik weet. Wat wel nieuw is in de P2 Pro series is Oasis Cooling:
[afbeelding]
Een heatpipe over de north en south bridge en de vrm's.

Specs op de shuttle site:
http://eu.shuttle.com/en/...x/tabid-72/170_read-14323

Congrats met je SN26P breaker ;)
Jij hier? :P Ik wacht ook met smart op deze fancy barebone :9
Dat wordt dan mijn barebone nummer...err..4? Ja, intel - amd- amd - nu weer intel.
Prachtig kastje, prima kwaliteit onderdelen en stil wanneer ik dat wil, that's how I like it _/-\o_

En natuurlijk ideaal gezelschap op lanparty's. De cardreader ga ik niet zo heel erg missen, wat kost een externe of interne cardreader nu tegenwoordig? Doe mij maar mooi die extra USB poorten en eSata: heb ik meer aan. Dat fancy koper in de kast misstaat ook niet trouwens, scheelt mooi weer dat beetje fangeluid :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Tubby

Tubby

or not to be

:)

SB51G,SB81P,SN85G4,SB95P,SN26P
en nu dus een SP35P2, weer terug op de intel honk :)

ik hoop dat ie volgende week nu eindelijk geleverd gaat worden :9 ben nog aan het twijfelen over een cardreader, maar die koop ik wel 1 tegen de tijd dat ie binnen is.

[ Voor 24% gewijzigd door Tubby op 26-09-2007 21:42 ]

• zwoelie
Tubby schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:41:
:)

SB51G,SB81P,SN85G4,SB95P,SN26P
en nu dus een SP35P2, weer terug op de intel honk :)

ik hoop dat ie volgende week nu eindelijk geleverd gaat worden :9 ben nog aan het twijfelen over een cardreader, maar die koop ik wel 1 tegen de tijd dat ie binnen is.
Een ware collector..hulde hiervoor _/-\o_ . Hoop dat ie snel geleverd wordt, dat wachten lijkt me maar niks.....
2Dutch schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:45:
[...]

Jij hier? :P Ik wacht ook met smart op deze fancy barebone :9
Dat wordt dan mijn barebone nummer...err..4? Ja, intel - amd- amd - nu weer intel.
Prachtig kastje, prima kwaliteit onderdelen en stil wanneer ik dat wil, that's how I like it _/-\o_

En natuurlijk ideaal gezelschap op lanparty's. De cardreader ga ik niet zo heel erg missen, wat kost een externe of interne cardreader nu tegenwoordig? Doe mij maar mooi die extra USB poorten en eSata: heb ik meer aan. Dat fancy koper in de kast misstaat ook niet trouwens, scheelt mooi weer dat beetje fangeluid :)
Ik maar beetje neuspeuteren tot december -O- maar vriend van me heeft, aangestoken door de shuttlekoorts, een SN27P2 voor AMD besteld. Samen met een Samsung 20" wide (maar 217 euro !!), 1xspinpoint 320, 1x spinpoint 500, 1950 XT 256, 1x optical en AMD 5600+...totaal met 3 winkels en verzenden € 1180 !!
Barebone en monitor zijn binnen, rest is nog in bestelling _O-
Als ie ooit draait kom ik er op terug. Wil namelijk zelfde systeem, mooi prijsje.
Maarrrrr, verschil met je Intel (en E 6750) is maar 7 tientjes.......zag je shuttle voor 405 euro staan bij komplett......

@Tubby en 2Dutch
De SN27P2 wordt geleverd met een koeler voor de processor, scheelt weer 0 euries voor een scyte.
Is dit ook het geval bij de 35P2???
Mijn uberexcellijstje geeft elke keer aan dat ik over budget ga....dus als ik de koeler bij de Intel kan wegstrepen...... :P

[ Voor 23% gewijzigd door zwoelie op 27-09-2007 18:15 . Reden: omdat ik het kan ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

zwoelie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:37:
[...]
Als ie ooit draait kom ik er op terug. Wil namelijk zelfde systeem, mooi prijsje.
Maarrrrr, verschil met je Intel (en E 6750) is maar 7 tientjes.......zag je shuttle voor 405 euro staan bij komplett......

@Tubby en 2Dutch
De SN27P2 wordt geleverd met een koeler voor de processor, scheelt weer 0 euries voor een scyte.
Mijn uberexcellijstje geeft elke keer aan dat ik over budget ga....dus als ik de koeler bij de Intel kan wegstrepen...... :P
Zover ik weet heeft elke Shuttle standaard de cpu koeling in de vorm van dat ICE systeem. Goed in te stellen via bios tussen fluisterstil en oorverdovend hard ;)
Heb zelf nog lang getwijfeld tussen AMD en Intel maar de Intel procs komen beter uit de tests met games en daar wordt ie grotendeels voor gebruikt. Die C2D's zijn echt rappe henkies :P
De mijne krijgt een raptor als bootdisk, raptor als gamedisk en een grote " normale" disk voor opslag. Niks is zaliger dan een flinke rappe HD + veel mem + rappe processor. Daar heb je jaren plezier van! Als je geen echte gamer bent hoef je ook niet zo veel te upgraden en doe je nog langer met een Shuttle. Bovendien was er pas een nieuwsbericht dat ze losse moederborden gaan uitbrengen: dan wordt upgraden wel een slag goedkoper!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

zwoelie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:37:
[...]

Een ware collector..hulde hiervoor _/-\o_ . Hoop dat ie snel geleverd wordt, dat wachten lijkt me maar niks.....

[...]

Ik maar beetje neuspeuteren tot december -O- maar vriend van me heeft, aangestoken door de shuttlekoorts, een SN27P2 voor AMD besteld. Samen met een Samsung 20" wide (maar 217 euro !!), 1xspinpoint 320, 1x spinpoint 500, 1950 XT 256, 1x optical en AMD 5600+...totaal met 3 winkels en verzenden € 1180 !!
Barebone en monitor zijn binnen, rest is nog in bestelling _O-

@Tubby en 2Dutch
Waarom geen 2 gelijke schijven? 1180 is trouwens best veel... is dat inclusief monitor?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• zwoelie
2Dutch schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:20:
[...]

Zover ik weet heeft elke Shuttle standaard de cpu koeling in de vorm van dat ICE systeem. Goed in te stellen via bios tussen fluisterstil en oorverdovend hard ;)
Heb zelf nog lang getwijfeld tussen AMD en Intel maar de Intel procs komen beter uit de tests met games en daar wordt ie grotendeels voor gebruikt. Die C2D's zijn echt rappe henkies :P
De mijne krijgt een raptor als bootdisk, raptor als gamedisk en een grote " normale" disk voor opslag. Niks is zaliger dan een flinke rappe HD + veel mem + rappe processor. Daar heb je jaren plezier van! Als je geen echte gamer bent hoef je ook niet zo veel te upgraden en doe je nog langer met een Shuttle. Bovendien was er pas een nieuwsbericht dat ze losse moederborden gaan uitbrengen: dan wordt upgraden wel een slag goedkoper!
Goed om te lezen !! *streept koeler weg, restbudget stijgt met 40 euro* :D
De keuze is voor mij nu ook alleen kosten: mijn boodschappenlijstje zorgt ervoor dat ik elke keer boven budget kom dus ga je "bezuinigen". Prijsjes zijn niet te voorspellen dus def keuze in dec.

Maar...waarom geen raptors in raid0 ??

@2Dutch en SgtStrider
Voor de basis wil ik 1 disk voor OS en games (niet zoveel gig nodig) en 1 disk voor data.
Ben nog aan het twijfelen tussen een Raptor en 2x Samsung 320 in raid0 (zie mijn leermoment eerder in deze topic :P )
Prijstechnisch maakt het weinig uit, Raptor maakt wel meer herrie :( , raid slokt 2x 3,5 op, raid zonde van al die Mb's, waarom geen raid 0 voor de data (samsung schijven schrijven snel...zeg dat eens 5x hardop).....dillema's en keuzes
Heb al topic gevonden over de vraag raptor of raid maar ben er nog niet uit.
Als je nog tips en trucs hebt.....

@SgtStrider
1180 euro voor dit lijstje (met monitor!)....tis hoeveel je ervoor wil betalen...EERST budget en doel, DAN gaan zoeken
Het zijn stuk voor stuk goeie onderdelen, enigste "luxe" is de shuttle.
Mijn alternatief voor de shuttle was: Cooler Master CM 690, Tagan TG430-U15 430W, Asus M2N-SLI Deluxe nForce 570 SLI MCP en een koeler: totaal ook nog 250 euro. De SN27P2 is 380 euro.
Tel bij het alternatief nog een fancontroller, extra 12 cm fannetje (wel stil) en het verschil wordt steeds kleiner....

[ Voor 19% gewijzigd door zwoelie op 28-09-2007 14:30 . Reden: omdat ik het nog steeds kan ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

zwoelie schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:23:
[...]
Voor de basis wil ik 1 disk voor OS en games (niet zoveel gig nodig) en 1 disk voor data.
Ben nog aan het twijfelen tussen een Raptor en 2x Samsung 320 in raid0 (zie mijn leermoment eerder in deze topic :P )
Prijstechnisch maakt het weinig uit, Raptor maakt wel meer herrie :( , raid slokt 2x 3,5 op, raid zonde van al die Mb's, waarom geen raid 0 voor de data (samsung schijven schrijven snel...zeg dat eens 5x hardop).....dillema's en keuzes
Heb al topic gevonden over de vraag raptor of raid maar ben er nog niet uit.
Als je nog tips en trucs hebt.....
Mijn mening hierover is dat ik raid persoonlijk niet "handig" vind in welke vorm dan ook. Ik heb liever 1 disk voor boot en 1 voor games omdat je dan in principe een van de meest snelle setups hebt: boot en games op 1 hd zorgt voor 2x acces tegelijk van 1 disk zeg maar (lees anders eens even hierzo: Western Digital Raptor 150GB]

Wat gebeurt er als mn bootraptor doodgaat? Heb gamedata en de extra disk nog, maak een partitie aan op 1 van deze disks en herinstallen maar weer. Overigens moet je je niet vergissen in het aantal gb's voor games! 4-6 gb voor een dikke game is geen uitzondering meer en het loopt alleen maar verder op. Het lawaai van raptors valt reuze mee, bovendien als je gamed heb je je koptelefoon op en een beetje fan van een GPU doet het al aardig geniet/het geluid gaat daar in op. Ik vind het zelf wel een mooi geluidje als de raptor(s) goed bezig zijn, teken dat ze wat doen ;)

• zwoelie
2Dutch schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:09:
[...]

Mijn mening hierover is dat ik raid persoonlijk niet "handig" vind in welke vorm dan ook. Ik heb liever 1 disk voor boot en 1 voor games omdat je dan in principe een van de meest snelle setups hebt: boot en games op 1 hd zorgt voor 2x acces tegelijk van 1 disk zeg maar (lees anders eens even hierzo: Western Digital Raptor 150GB]

Wat gebeurt er als mn bootraptor doodgaat? Heb gamedata en de extra disk nog, maak een partitie aan op 1 van deze disks en herinstallen maar weer. Overigens moet je je niet vergissen in het aantal gb's voor games! 4-6 gb voor een dikke game is geen uitzondering meer en het loopt alleen maar verder op. Het lawaai van raptors valt reuze mee, bovendien als je gamed heb je je koptelefoon op en een beetje fan van een GPU doet het al aardig geniet/het geluid gaat daar in op. Ik vind het zelf wel een mooi geluidje als de raptor(s) goed bezig zijn, teken dat ze wat doen ;)
Natuurlijk je mening, in de wereld van pc's is er geen "dit is echt het beste".....
Ik hoor verschillende verhalen over de raptors. Ik heb je topic doorgelezen...en deze.
Ik doen mijn best voor een stil systeem en wil niet dat ik elke keer een HD hoor reutelen. :X

Edit: een Vibefixer heeft geen nut bij reutelen, misschien dit dingetje ?? (wel boel centjes trouwens)....deze is dan beter voor 26 eurootjes lijkt me.
Heb je hier misschien ervaring en/of een gewaardeerde mening over??

Edit 2: zag de barebone bij vriend en al die gaten voor de koeling (zitten 5 fans in !!). Dus isolatie als dit heeft denk ook geen zin....meer voor miditowers met dichte zijkanten.

Een 73 gig raptor lijkt me wel een goeie keus voor me OS. Speel niet al teveel games (Rose Online *O* , FEAR, AOE, AOM enzo) dus die kunnen ook op die schijf.
GameShuttle heeft 3x3,5 dus of 1x500 voor data (en HD usb als backup) of....2x 250 erbij. 1 voor data en 1 voor interne backup of beide in raid voor data (raid 0 is wel goed als je veel schrijft)
. Budget laat het op een paar tientjes na toe.....

Hoop trouwens dat ie niet echt dood gaat...arme raptor ;(

[ Voor 15% gewijzigd door zwoelie op 01-10-2007 22:38 ]

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

@zwoelie

Ik heb zelf met 3 en 2 schijven gewerkt in P chassis modellen, en het draait allemaal net een stukje koeler met 2 schijven, onderste schijf wordt namelijk niet gekoeld, en is een bron van warmte voor bovenliggende schijven die als resultaat warmer worden. Misschien is het daarom verstandig om gewoon een RAID0 opstelling te bouwen van 2x500GB.

Videokaart zou ik trouwens aanpassen naar een 512MB versie (draai ik nu mee in mijn SB95PV2), scheelt echt veel FPS op 19"+ monitoren.

• zwoelie
SgtStrider schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:01:
@zwoelie

Ik heb zelf met 3 en 2 schijven gewerkt in P chassis modellen, en het draait allemaal net een stukje koeler met 2 schijven, onderste schijf wordt namelijk niet gekoeld, en is een bron van warmte voor bovenliggende schijven die als resultaat warmer worden. Misschien is het daarom verstandig om gewoon een RAID0 opstelling te bouwen van 2x500GB.

Videokaart zou ik trouwens aanpassen naar een 512MB versie (draai ik nu mee in mijn SB95PV2), scheelt echt veel FPS op 19"+ monitoren.
Ik zag inderdaad dat de 2 bovenste schijven heel vrij liggen, de onderste wordt echt weggestopt.
Maar een Raid0 ?? (OS, app, games en data op de raid)...wil mijn data apart opslaan.
Kan natuurlijk wel mijn mogelijke raptor en data disk boven leggen en de backup onderop, die draait toch incidenteel.
Maar wel een goeie opmerking.

En een XT met 512 is ff buiten mijn budget. Ik was al aan het rondkijken voor optimalisatie.
Nav jouw reactie de Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950Pro 512MB DDR3 2xDVI/HDTV gevonden, is dit meer wat je bedoelt.
Of deze met Vivo...
Welke gebruik jij??

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

X1900XT512 in de SB95PV2 ;)

• zwoelie
Dat is een aardig kaartje......... :P

ff heel snel offtopic: de 1950 Pro 512 of de 1950 XT 256 ? kan ze nooit vinden bij Ome Tom

[ Voor 5% gewijzigd door zwoelie op 03-10-2007 19:40 ]

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

zwoelie schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

Dat is een aardig kaartje......... :P

ff heel snel offtopic: de 1950 Pro 512 of de 1950 XT 256 ? kan ze nooit vinden bij Ome Tom
Zou ik toch gaan voor de XT, die kan je vaak nog vrij netjes clocken ook.

Verwijderd

zwoelie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:21:
[...]

Ik doen mijn best voor een stil systeem en wil niet dat ik elke keer een HD hoor reutelen. :X
Ik merk trouwens dat dit vooral te maken heeft met de manier waarop de harddisk vasthangt.

In antec cases monteer je die standaard op rubbertjes (de meeste toch) en ik heb nog NOOIT een harddisk echt storend horen ratelen. (je moet echt al serieus dichtbij gaan zitten) Bij gewoon pc werk eigenlijk bijna niet. (en dat is dus geen rocket science of zo, gewoon simpele rubbertjes waar die schroef doorkomt)

Iemand anders heeft ook een antec case waar de schijven met sliders rechtstreeks in het frame gegleden worden, en man, wat een geratel!! Dat hoor je echt hard.

Het zal misschien ook aan het merk van de schijf liggen. (maxtor ratelt bvb hard). Ik heb zelf samsungs (stille schijven!!) icm die rubbertjes: prima!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 00:05
Ik ben ook van plan over een tijdje een Intel based Shuttle te kopen, die SP35P2 ziet er goed uit. Ik wil er een dikke machine van maken, dus 2 schijven erin, een E6850 en het liefst minimaal een 8800 GTS kaart. Of eventueel een GTX, maar ik weet niet of die gaat passen gezien het formaat van zo'n kaart. Maar waar ik me het meest zorgen over maak is de voeding, deze is 'slechts' 400watt. Zou die voeding een dergelijke configuratie kunnen trekken? Ook gezien de amperes die zo'n 8800 trekt?

specs

• Tubby

Tubby

or not to be

Ik kan het je binnenkort laten weten. Zodra mijn SP35P2 binnenkomt ga ik er het volgende instoppen:

E6550
2x 1gb pc6400
8800GTS 320mb
1x 160gb raptor
2x 500gb

Voor die GTX van jou zou ik eventueel wel de clearance kunnen opmeten van mijn GTS zodat je kan inschatten of hij fysiek past. Of de voeding voldoende prik kan leveren kan ik je niet vertellen. Zoiezo zijn shuttle voedingen kwalitatief erg hoogstaand. Met een 350W voeding kon ik destijds ook makkelijk een 3.2gh P4, 6800GT en drie schijven trekken.

2Dutch gaat er in grote lijnen hetzelfde instoppen, maar dan een E6750 en twee raptors.

[ Voor 8% gewijzigd door Tubby op 08-10-2007 14:46 ]

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14
Ook een trotse shuttle bezitter (37p2), e6600 en een x1950xtx erin (en 2 gig ddr en 2* 320gig hdd). Gaat nog steeds als een speer. Persoonlijk zou ik nooit meer anders willen… de compacte omvang, mooie uiterlijk (voorheen een antec 1000amg kast gehad, maar dit is toch wel stukken mooier) en de stilte hebben me uitermate positief verrast.
Ok, je zal ongetwijfeld iets beperkter zijn qua uitbreidingen e.d. Maar uitbreiden deed ik sowieso al bijna niet.. na 3 a 4 jr komt er gewoon weer een nieuwe shuttle!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

RubenDJ schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:04:
Ik ben ook van plan over een tijdje een Intel based Shuttle te kopen, die SP35P2 ziet er goed uit. Ik wil er een dikke machine van maken, dus 2 schijven erin, een E6850 en het liefst minimaal een 8800 GTS kaart. Of eventueel een GTX, maar ik weet niet of die gaat passen gezien het formaat van zo'n kaart. Maar waar ik me het meest zorgen over maak is de voeding, deze is 'slechts' 400watt. Zou die voeding een dergelijke configuratie kunnen trekken? Ook gezien de amperes die zo'n 8800 trekt?
Gaat passen, en trekt de voeding.

• zwoelie
Tubby schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:43:
Ik kan het je binnenkort laten weten. Zodra mijn SP35P2 binnenkomt......
Heb je dat ding nou nog niet ?? })

• Tubby

Tubby

or not to be

zwoelie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:53:
[...]

Heb je dat ding nou nog niet ?? })
Godver, hou op, hou op
gisteren is de levertijd van 1-2 werkdagen naar "onbekend" gegaan. :(

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Tubby schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:09:
[...]

Godver, hou op, hou op
Lijkt me ook sterk dat je hem binnen 2 dagen had, hij is nergens leverbaar :)

• zwoelie
Tubby schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:09:
[...]

Godver, hou op, hou op
hehe, excuses voor mijn zeer kinderachtige gedrag en laatdunkende uiting van jaloezie...
vriendjes ?? :*)
Vriend van me heeft die AMD shuttle nu al 2 weken op zijn bureau staan als een dure zwarte plantenbak in afwachting van zijn proc en graka. Die wordt er ook niet echt vrolijk van.

• Tubby

Tubby

or not to be

zwoelie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:02:
[...]

hehe, excuses voor mijn zeer kinderachtige gedrag en laatdunkende uiting van jaloezie...
vriendjes ?? :*)
Vriend van me heeft die AMD shuttle nu al 2 weken op zijn bureau staan als een dure zwarte plantenbak in afwachting van zijn proc en graka. Die wordt er ook niet echt vrolijk van.
nou toch een gek verhaal. Vanmiddag ff zitten bellen met alternate of ze wat wisten over de leverbaarheid/tijd van de SP35P2. Die pipo aan de foon wist dus van niets.

Zie ik net tussen m'n spam een verzendbevestiging van alternate voorbijkomen dat de bestelling is verzonden :9~

Dus morgen issie als het goed is binnen :) en tegelijk komt morgen ook een raptor binnen die ik 2e hands heb gekocht.

• 3mph
SX38P2 is vanaf vandaag op de shuttle website gezet. Ook is de pdf enz te downloaden. Geen DDR3
Ik zie alleen verschil in de chipset, dual PCIe en OASIS cooling..

oasis heeft SP35P2 Pro ook

[ Voor 20% gewijzigd door 3mph op 10-10-2007 12:28 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tubby schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:06:
[...]

nou toch een gek verhaal. Vanmiddag ff zitten bellen met alternate of ze wat wisten over de leverbaarheid/tijd van de SP35P2. Die pipo aan de foon wist dus van niets.

Zie ik net tussen m'n spam een verzendbevestiging van alternate voorbijkomen dat de bestelling is verzonden :9~

Dus morgen issie als het goed is binnen :) en tegelijk komt morgen ook een raptor binnen die ik 2e hands heb gekocht.
En showen die pics he :P Ik wacht ook op een verzendbevestiging, hij stond in mijn order op 10-10. Nog geen verder uitstel gezien, hoop em toch echt dit weekend te hebben, ik word echt gek van het wachten :X :P Eens zien of ik het geduld kan opbrengen voor een kleine fotoshoot..ben bang van niet ;)

• Tubby

Tubby

or not to be

Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/abc2077c130551344197c9ca19482124/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fc4486cf13b76b5dc1e0a5806347ae66/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d5784e90418e92774281df3aacbe33cb/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/103269f379e3e6dc29806b5d68d0a6a2/thumb.jpg

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Oh dat ziet er echt sweet uit :D Helaas staat mijn Shuttle opeens weer op een week uitstel..als ie dan er nog niet is cancel ik maar de order totdat het ding beter leverbaar is...spaar ik ondertussen wel ff door :P Laat je bevindingen ook weten, ben nieuwsgierig en velen met mij :D

• zwoelie
*alle lezers van mijn 8) topicje schreeuwen luid om een mooie review van de kast en inhoud*

oja, die XT is gewoon nergens meer te krijgen :( , we gaan voor een Pro 512....

• Tubby

Tubby

or not to be

Ik zal vanavond even een review schrijven dan :)

Alvast een pluspunt ten opzicht van de vorige P-shuttle's die ik heb gehad: op de sata kabels zitten nu een soort clipjes waardoor ze beter vast blijven zitten. Je moet het clipje ook iets indrukken wil je de kabel er uberhaupt uit kunnen halen :).

• zwoelie
Tubby schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:03:
Ik zal vanavond even een review schrijven dan :)

Alvast een pluspunt ten opzicht van de vorige P-shuttle's die ik heb gehad: op de sata kabels zitten nu een soort clipjes waardoor ze beter vast blijven zitten. Je moet het clipje ook iets indrukken wil je de kabel er uberhaupt uit kunnen halen :).
Ben helemaal entoesjast geworden: heb weer andere variant opgenomen in mijn excelblaadje.
Jouw nieuwste aanwinst met een quadcore (geen budget meer voor raptor of een 2600 pro).....
Kan ook iets goedkopere Intelshuttle nemen maar mis een 3.5 bay en 4 slots voor geheugen dus uitbreiding is minder.
Jouw shuttle zag ik trouwens voor € 405 excl. verzenden, wat heb jij gelapt?

• Tubby

Tubby

or not to be

zwoelie schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:49:
[...]

Ben helemaal entoesjast geworden: heb weer andere variant opgenomen in mijn excelblaadje.
Jouw nieuwste aanwinst met een quadcore (geen budget meer voor raptor of een 2600 pro).....
Kan ook iets goedkopere Intelshuttle nemen maar mis een 3.5 bay en 4 slots voor geheugen dus uitbreiding is minder.
Jouw shuttle zag ik trouwens voor € 405 excl. verzenden, wat heb jij gelapt?
Ik was duurder uit, bij alternate was/is ie € 450 euro. Magoed, toen ik 'm bestelde was alternate de enige waar ie op de site stond. Wist ik veel dat ik een paar weken moest wachten :|

• Tubby

Tubby

or not to be

• zwoelie
Het duurde even maar dan toch nog de eerste review van de gameshuttle
*O* _/-\o_ d:)b *O*
En die prijs....mhaw..tel hier de onderdelen van de shuttle bij elkaar (toch wel vergelijkbaar) en je komt uit op € 325.
Heb je nog geen gepatenteerde ubercooling.....

Trouwens, zowel deze als de SN27 zijn weg bij shuttleshop onder game...vervangen door mediasystemen..... :X

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb em inmiddels sinds zaterdag draaien, ben er helemaal weg van :) Mooi kastje, veel mogelijkheden, verbeterd geluid, 8800gts past er echt nog in met wat goed mikken :P Qua geluidsproductie vind ik em vergelijkbaar met mijn vorige shuttle. De HDhouders (kooitjes) zijn een verbetering qua stevigheid, maar zorgen volgens mij wel voor iets meer HDgeluid, waar ik overigens niet zo bar wakker van lig (let wel: er liggen 2 raptors in, niet bepaald de stilste :P ). Over een tijdje eens een reviewtje maken denk ik.

• zwoelie
2Dutch schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:40:
Heb em inmiddels sinds zaterdag draaien, ben er helemaal weg van :) Mooi kastje, veel mogelijkheden, verbeterd geluid, 8800gts past er echt nog in met wat goed mikken :P Qua geluidsproductie vind ik em vergelijkbaar met mijn vorige shuttle. De HDhouders (kooitjes) zijn een verbetering qua stevigheid, maar zorgen volgens mij wel voor iets meer HDgeluid, waar ik overigens niet zo bar wakker van lig (let wel: er liggen 2 raptors in, niet bepaald de stilste :P ). Over een tijdje eens een reviewtje maken denk ik.
Gratz met de Shuttle en met het proppen van de graka.
Heb die kooitjes gezien op de AMD, is wel op te lossen met wat rubbertjes...ehm, rubberen hulpstukken...ehmm *pubermodus uit* geluidsreducerende onderdelen. :*)
Ikzelf ga voor een raptor met een Silentmaxx HD-Silencer Rev. 2 of de Scythe Quiet Drive SQD-1000
....
Dan helaas geen Shuttle maar AMD gamebarebone
...ik moet nog dik een maand wachten met bestellen,,,,

Heb inmiddels wel een 1950 XT voor slecht 155 euro besteld, moet deze week er zijn (volgens mij echt 1 van de laatste, nergens meer te krijgen).
Stoppen we tijdelijk bij maat erin zodat hij draaiend systeem heeft, een niet nader genoemde webshop doet er gruwelijk lang over....hij gebruikt zijn lege shuttle tijdelijk als boekensteun >:)
..de zoveelste webshop die vooruitbetalingen gebruikt om zijn cashflow tijdelijk op papier te verbeteren.... :(

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Om te laten zien dat ik niet uit mijn nek lul:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~toodutch/pics/pc/sp35p2/IMG_0879%20%5B640x480%5D.JPG
Priegel pruts even draaien, ja..erin zakken > klik! :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~toodutch/pics/pc/sp35p2/IMG_0881%20%5B640x480%5D.JPG

Prachtig dingetje hoor, glimt net zo irritant hard als mn 206BW monitor, tis een leuk stel nu :>

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~toodutch/pics/IMG_0884%20%5B800x600%5D.JPG

Misstaat niet he? Ben d'r erg trots op zoals jullie zien, mag ook wel vind ik :)

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
2Dutch schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:38:
Om te laten zien dat ik niet uit mijn nek lul:

[afbeelding]
Priegel pruts even draaien, ja..erin zakken > klik! :P

[afbeelding]

Prachtig dingetje hoor, glimt net zo irritant hard als mn 206BW monitor, tis een leuk stel nu :>

[afbeelding]

Misstaat niet he? Ben d'r erg trots op zoals jullie zien, mag ook wel vind ik :)
Ik wil niet weten hoever je bepaalde onderdelen hebt moeten buigen maar het past idd net.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Pagina: 1 2 Laatste