Ben ik de enige die een flashback krijgt naar de Aquanox benchmark bij het zien van de onderwaterbeelden?
Ik denk dat mensen een RPG hadden verwacht, maar dit is een shooter met RPG elementen. Net zoals Stalker zijn die RPG elementen minimaal te noemen. Dus als je een spel verwacht met tig stats en een enorm inventory, zul je teleurgesteld zijn. Als je gewoon een leuke shooter met een goed verhaal verwacht zal het warschijnljik perfect zijn.
Nog iemand hulp met Bol? Stuurt Bol de spellen op donderdag of vrijdag?
[ Voor 9% gewijzigd door mister_S op 23-08-2007 02:09 ]
ben ik ook wel benieuwd naarmister_S schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:58:
... not as I do.
Verwijderd
JaVerwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:57:
Ben ik de enige die een flashback krijgt naar de Aquanox benchmark bij het zien van de onderwaterbeelden?
Hoewel je gelijk hebt dat Bioshock hooguit RPG-elementen heeft, snap ik de vergelijking met Stalker niet helemaal, dat is bijna een RPG.mister_S schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:58:
Ik denk dat mensen een RPG hadden verwacht, maar dit is een shooter met RPG elementen. Net zoals Stalker zijn die RPG elementen minimaal te noemen. Dus als je een spel verwacht met tig stats en een enorm inventory, zul je teleurgesteld zijn. Als je gewoon een leuke shooter met een goed verhaal verwacht zal het warschijnljik perfect zijn.
Gisteren de demo gespeeld op de 360 en snap al de ophef over dit spel niet zo. Ziet er zeker leuk uit, maar verder vind ik het toch een 13 in een dozijn shooter. Mij zeker de 60 euro niet waard.
Zelf draai ik vista op me laptop. Maar bij mij staat er een NVIDIA map op me C:\ schijf en daar in dan winvista en dan 163.44 en daar staat nv_disp.inf Bij type staat er bij mij Setup-gegevens.not2secure4u schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:15:
Je bedoelt als ik mijn nieuwe driver uitgepakt heb ? Ik zie geen INF , wel INX ...
Als je daar twee regels bij in zet dan moet het goed zijn.
Als je er niet uitkomt PM me even.
Tja, dan hou je denk ik niet van FPS. En waardeer je ook maar weinig denk ik. Er zijn genoeg elementen in zowel gameplay als design waarmee Bioshock zich mijlen distantieert van de 13 in een dozijn.pjlgt schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 08:23:
Gisteren de demo gespeeld op de 360 en snap al de ophef over dit spel niet zo. Ziet er zeker leuk uit, maar verder vind ik het toch een 13 in een dozijn shooter. Mij zeker de 60 euro niet waard.
In mijn herinnering sturen ze altijd de game pas op de vrijdag zelf op en dan heb je nog mazzel. Het komt ook regelmatig voor dat de game pas maandag of dinsdag in de bus valt.
Dit is eigenlijk ook de voornaamste reden dat ik geen games meer bij Bol bestel tenzij dat ik ze nergens anders kan vinden. Het is over het algemeen sneller om de game ergens anders te halen, tenzij er een gebrekkig aantal spelletjes / media winkels in de buurt zijn.
Welke elementen zijn dat dan?DarkShadow schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:15:
[...]
Tja, dan hou je denk ik niet van FPS. En waardeer je ook maar weinig denk ik. Er zijn genoeg elementen in zowel gameplay als design waarmee Bioshock zich mijlen distantieert van de 13 in een dozijn.
Zo verrassend vond ik de demo ook niet, Half life 2 bv vond ik destijds beter dan wat ik tot nu toe van Bioshock gezien heb.
[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 23-08-2007 09:33 ]
Plasmids, gun turrents die je kunt hacken. Vijanden die je voor je kunt laten vechten. Als je wilt kun je het spel zelfs uitspelen zonder ook maar één kogel af te vuren. Bioshock bied wat mij betreft veel meer mogelijkheden dan Half Life 2. Wat uiteindelijk toch een heel erg liniaire shooter is met veel scripted events. Dit is in Bioshock toch wel wat anders.Het Fantoom schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:32:
[...]
Welke elementen zijn dat dan?
Zo verrassend vond ik de demo ook niet, Half life 2 bv vond ik destijds beter dan wat ik tot nu toe van Bioshock gezien heb.
begrijp me niet verkeerd, Half Life 2 is wat mij betreft nog steeds een van de beste game ooit door z'n verschikkelijk goede graphics, uitmuntende sfeer en stoer verhaal.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat deed S.T.A.L.K.E.R. ook, en die werd ook niet door iedereen gewaardeerdDarkShadow schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:15:
[...]
Tja, dan hou je denk ik niet van FPS. En waardeer je ook maar weinig denk ik. Er zijn genoeg elementen in zowel gameplay als design waarmee Bioshock zich mijlen distantieert van de 13 in een dozijn.
Bol.com verstuurt hem vandaag (donderdag) zodat je hem morgen op de release datum in huis hebt.mister_S schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:58:
Jazeker, check deze maar eensVerwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:10:
Ondersteund boishock ook AA, AF en AA transparency ingesteld via Nvidia control panel ?
http://forums.tweakguides.com/showpost.php?p=71963&postcount=278
[ Voor 15% gewijzigd door Mavors op 23-08-2007 10:17 ]
De demo alleen gespeeld op deze resolutie. Heb de game (collectors editionRappieRappie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:08:
Is er iemand die het spel of de demo op 1920x1200 heeft gespeeld op de PC?
En? Hoe draaide het?
Draaide perfect op 1920x1200. Kom geen AA inschakelen in de demo dus dat heb ik nog niet getest. Laagste FPS was ongeveer 35 op het laatste met dat water dat van de trap loopt en al die splicers die je om de oren vliegen waar je "incineratie" op los probeert te laten.
Ik heb een Q6600 @ 3.0Ghz. en een single 8800GTX niet overclocked. Overclocken kan ik eventueel nog doen mocht AA te grote inbreuk maken op de performance.
ik heb mijn pre-order toch laten staan en vanavond ga ik mijn oordeel vellen
als ie niet bevalt ruil ik em wel ergens tegen pgr4 als die uitkomt
als ie niet bevalt ruil ik em wel ergens tegen pgr4 als die uitkomt
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Thnx voor je info. Op 1280x1024 (mijn monitor wil niet hoger) ziet er natuurlijk ook al super uit zonder AA en AF. Maar goed, als ik met kan draaien waarom dan ook niet. Ik zal zometeen ff proberen met 8xAA en 16xAF Kijken of mijn systeem het trekt zonder zichtbare frame drops
Ik hoop op donderdag, want ik wil hem morgen ook spelen!!!mister_S schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:58:
[ Voor 40% gewijzigd door tictactoe op 23-08-2007 10:30 ]
Dit verhaal hoor ik nu voor de eerste keer. Alle andere reacties zeggen dat Bol.com het een dag van te voren verstuur. Iemand anders meegemaakt met releasedatums?Zarkov schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:19:
[...]
In mijn herinnering sturen ze altijd de game pas op de vrijdag zelf op en dan heb je nog mazzel. Het komt ook regelmatig voor dat de game pas maandag of dinsdag in de bus valt.
Dit is eigenlijk ook de voornaamste reden dat ik geen games meer bij Bol bestel tenzij dat ik ze nergens anders kan vinden. Het is over het algemeen sneller om de game ergens anders te halen, tenzij er een gebrekkig aantal spelletjes / media winkels in de buurt zijn.
Dat slaat gewoon op HET spel, dus ook de demoHahn schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:06:
Dat slaat op het volledige spel, de demo is dusdanig kort dat je er amper wat aan kan spoileren

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Altijd op dag van release binnen gehad (ooit zelfs 2 exemplaren, had er 1 besteld en 1 af hoeven rekenentictactoe schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:32:
[...]
Dit verhaal hoor ik nu voor de eerste keer. Alle andere reacties zeggen dat Bol.com het een dag van te voren verstuur. Iemand anders meegemaakt met releasedatums?
Ik heb al tig keer DVD-tjes besteld en een dag voor de release datum versturen ze het.tictactoe schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:32:
[...]
Dit verhaal hoor ik nu voor de eerste keer. Alle andere reacties zeggen dat Bol.com het een dag van te voren verstuur. Iemand anders meegemaakt met releasedatums?
Hmm, dus als ik het nu bestel zou ik hem morgen binnen kunnen hebben. Relaxed.Mavors schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:35:
[...]
Altijd op dag van release binnen gehad (ooit zelfs 2 exemplaren, had er 1 besteld en 1 af hoeven rekenen, maar dat is offtopic. dit bol.com verhaal ook trouwens
)
AMD 64 3200+ @ 2.61Ghz
2x 1GB PC3200 @ stock
Sapphire X1950XT 256Mb @ stock
Ging prima, 1024 @ max settings.
Ben benieuwd hoeveel mijn X2 4200+ gaat uitmaken, want 1280 ging net niet helemaal vloeiend...
2x 1GB PC3200 @ stock
Ben benieuwd hoeveel mijn X2 4200+ gaat uitmaken, want 1280 ging net niet helemaal vloeiend...
Ik vraag me af of je het "freeze" ook een complete plas water kan laten bevriezen of alleen vijanden. Dus een soortgelijk effect als stroom door water. Iemand met de full die dit al eens kan checken? Ik ga vanavond eens voorzichtig bij de bart smit kijken of hij er al ligt, ben toch in de stad dan
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik heb een opteron 170 @ 2.4 ghz en een sapphire x1950 PRO @ stock. De demo liep tussen de 25 en 60 fps. Op 1280. Dus met een x2 zou je denk ik wel een hogere resolutie kunnen pakken.Jilvoos schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:40:
AMD 64 3200+ @ 2.61Ghz
2x 1GB PC3200 @ stock
Dat klinkt allemaal geweldig! Ik kan niet wachten.Splinter Cell schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:36:
[...]
Ik heb al tig keer DVD-tjes besteld en een dag voor de release datum versturen ze het.
En inderdaad dit is
offtopic:
off-topic...zal er meer mee oefenen.
off-topic...zal er meer mee oefenen.
Verwijderd
Nou ik heb net ff de demo gespeel met 8xAA en 16xAF aan en hij loopt floeiend bij mij zonder zichtbare frame drops
Ik heb nergens officiele getallen kunnen vinden van de oplage.Fatihtjuh schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:57:
Is de collector's edition limited?
offtopic:
Maar ik heb de laatste tijd heb ik het idee (vooral bij DVD's) dat "Limited" meer een nieuwe marketingsterm is geworden. En dat je de zogenaamde Limited titels over 10 jaar in de grabbel bak bij de Bart Smit / FRS ziet liggen.
Maar ik heb de laatste tijd heb ik het idee (vooral bij DVD's) dat "Limited" meer een nieuwe marketingsterm is geworden. En dat je de zogenaamde Limited titels over 10 jaar in de grabbel bak bij de Bart Smit / FRS ziet liggen.
Wellicht heb ik gewoon pech hoor. Ik moet erbij zeggen dat het wel vaak gaat om kleinere titels, ufo-aftershock, sword of the stars e.d. Wellicht dat die kleinere distributeurs wat minder snel zijn met het rondsturen van hun spelletjes. Maar ook Oblivion heb ik pas een dag na release binnen gekregen.tictactoe schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:32:
[...]
Maar vandaag zul je het weten, als het goed is moet je tegen een uurtje of 5 wel kunnen zeggen of het al verzonden is.
net in het centrum van Oss geweest. Freerecord mocht hem nog niet verkopen. En E-Plaza wel!!!!
Nu nog tot vanavond wachten, en game on!!!
Voor de mensen in en rondom Oss. Bij E-Plaza ligt er nog een
Nu nog tot vanavond wachten, en game on!!!
Voor de mensen in en rondom Oss. Bij E-Plaza ligt er nog een
Ik had hem ook bij bol besteld. Maar stond nog steeds op verwerken. Dus heb hem geannuleerd, heb hem net in de stad gehaald....Zarkov schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:08:
[...]
Wellicht heb ik gewoon pech hoor. Ik moet erbij zeggen dat het wel vaak gaat om kleinere titels, ufo-aftershock, sword of the stars e.d. Wellicht dat die kleinere distributeurs wat minder snel zijn met het rondsturen van hun spelletjes. Maar ook Oblivion heb ik pas een dag na release binnen gekregen.
Maar vandaag zul je het weten, als het goed is moet je tegen een uurtje of 5 wel kunnen zeggen of het al verzonden is.
Verwijderd
Gisteravond maar weer eens achter de 360 gedoken.
Gelijk BioShock uitgeprobeerd.
In mijn ogen verloopt alles in een vast stramien. Volg de pijl en je komt daar waar je zijn moet.
Af en toe wat dingen uitzoeken om bijvoorbeeld de special abilities te krijgen en er vervolgens achter komen dat je eerst je slots moet upgraden omdat je in eerste instantie maar twee abilities kan hebben.
Opzich een leuk spel, ziet er goed uit. Ik blijf alleen overal heen rennen en mobs killen.
Typisch een shooter waar een verhaal omheen is gebouwd.
In mijn ogen verloopt alles in een vast stramien. Volg de pijl en je komt daar waar je zijn moet.
Af en toe wat dingen uitzoeken om bijvoorbeeld de special abilities te krijgen en er vervolgens achter komen dat je eerst je slots moet upgraden omdat je in eerste instantie maar twee abilities kan hebben.
spoiler:
De eerste vind je al snel in het begin van het spel, een soort van electrische schok.
De tweede die je op een later stadium vind is iets met vuur. De eerste heb ik moeten laten vallen voor Telekinesis, wat je ook weer nodig bent.
Wat wel leuk is om te weten, je kan kiezen om de 'meisjes' te harvesten of te redden. Als je kiest voor het laatste, krijg je nog eens een abilitie erbij.
De tweede die je op een later stadium vind is iets met vuur. De eerste heb ik moeten laten vallen voor Telekinesis, wat je ook weer nodig bent.
Wat wel leuk is om te weten, je kan kiezen om de 'meisjes' te harvesten of te redden. Als je kiest voor het laatste, krijg je nog eens een abilitie erbij.
Opzich een leuk spel, ziet er goed uit. Ik blijf alleen overal heen rennen en mobs killen.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 11:24 ]
Verwijderd
Van een RPG verwacht ik dat ik een keuze kan maken die ervoor zorgt dat er heel andere personages ontstaan. Bij Stalker krijgt je in de loop van het spel wat stevigere wapens en betere bescherming. Het is een uitstekende shooter en je speelt een leuke rol in het verhaal. Toch heb je weinig keus voor andere rollen. Zelfs bij een 'typische RPG' als Oblivion heb ik mijn twijfels over het RPG gehalte. Uiteindelijk wordt je een magiër met flinke spierballen die ook nog hard kan rennen.theroman schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 04:35:
[...]
Hoewel je gelijk hebt dat Bioshock hooguit RPG-elementen heeft, snap ik de vergelijking met Stalker niet helemaal, dat is bijna een RPG.
Het verschil tussen RPG of FPS vind ik eigenlijk niet eens zo spannend. Bij mij gaat het om een VERHAAL en de PRESENTATIE ervan. Bioshock kan ik echt niet beoordelen voordat ik het doorgespeeld heb maar de demo heeft me wel erg gegrepen. Ik wil weten wat er daar aan de hand is en ik vind het erg leuk om het sfeertje te proeven. Beetje Jules Verne vind ik. Er is blijkbaar ook veel werk gaan zitten in details en die waardeer ik heel erg.
Eén van de leuke dingen die ik tegenkwam in de demo was de bandopname van een dronken dame die op oudejaarsavond aan het werk moest. Heel overtuigend en sfeerbepalend. Niks moderne grafische kwaliteiten, gewoon bandopname
Ik vind het een knap spel. Zo meteen eens naar de winkel om te kijken of ie er al is.
Gebruik alsjeblieft spoiler tags, voor de meeste mensen is dit geen nieuws meer, maar andere die zien dat soort feitjes over de 'Little sisters' liever niet. Die pijl is in de PC varriant in ieder geval uit te zetten. Daar ben ik wel blij om anders was de lol er voor mij snel af.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:17:
Gisteravond maar weer eens achter de 360 gedoken.
[ Voor 17% gewijzigd door Zarkov op 23-08-2007 11:24 ]
Dat is het mooie aan de PC versie, kan je al die domme hulp uitschakelen
(Weet trouwens niet of dit ook op de Xbox kan, correct me if I'm wrong!)
En ik geef toe dat het een lineaire shooter is, maar wel een met zo'n geweldige sfeer en uitmuntend idee dat ik er helemaal addicted aan ben!
En ik geef toe dat het een lineaire shooter is, maar wel een met zo'n geweldige sfeer en uitmuntend idee dat ik er helemaal addicted aan ben!
De demo is toch, net als bijv. bij FEAR, net wat anders dan de full version?CLB schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:34:
[...]
Dat slaat gewoon op HET spel, dus ook de demo
Kan ook op de Xbox.osc4r schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:22:
Dat is het mooie aan de PC versie, kan je al die domme hulp uitschakelen(Weet trouwens niet of dit ook op de Xbox kan, correct me if I'm wrong!)
[ Voor 36% gewijzigd door Ferreur op 23-08-2007 11:35 ]
Nee, in dit geval niet... De demo is gewoon het eerste deel (lees: circa 20 minuten als je lekker doorloopt) van het originele spel!
woei ook de demo even geprobeerd, geweldig! Super sfeertje een altijd geweldig zo'n intro in de stijl van half-life
Had alleen in het begin wel graag iets van een zaklampje gehad ofzo
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Dan ben ik voorgelogenosc4r schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:27:
Nee, in dit geval niet... De demo is gewoon het eerste deel (lees: circa 20 minuten als je lekker doorloopt) van het originele spel!
In demo kon ik hem aan en uit zetten, dus in de officiele release vast ook wel. (Die pijl bedoel ik dan)osc4r schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:22:
Dat is het mooie aan de PC versie, kan je al die domme hulp uitschakelen(Weet trouwens niet of dit ook op de Xbox kan, correct me if I'm wrong!)
Verwijderd
@Zarkov:
Sorry, niet bij stilgestaan, dacht dat dit niet onder de noemer spoiler zou vallen.
My bad.
Gelukkig is het al gewijzigd.
Sorry, niet bij stilgestaan, dacht dat dit niet onder de noemer spoiler zou vallen.
My bad.
Gelukkig is het al gewijzigd.
over het einde en wat ik van de game vond
spoiler:
uitgespeeld
evil einde .... kort, jammer dat er geen optie was : FIRE ZE MISSLES !
Vind het een beetje overdreven om te zeggen dat je duizend opties hebt om de game uit te spelen
oke je kunt dan denk ik wel puur melee gaan , maar das ook enige echte andere
hacken doe je zo snel en is echt makkelijk, beetje mensen heen lokken maybe dan.
Plasmid insect swarm vond ik eerst het beste tegen de splicers, todat ik eenmaal wat meer deed met incinerate .. damn dan wordt het echt makkelijk.
Alle splicers behalve de leadheads rennen weg en gaan fucking snel dood
zou het spel een 8,5 / 9 geven aangezien het zo ontzettend goed uitgewerkt verhaal heeft
maar echt rpg elementen zitten er niet in
maar ach thats just my 2 cents
evil einde .... kort, jammer dat er geen optie was : FIRE ZE MISSLES !
Vind het een beetje overdreven om te zeggen dat je duizend opties hebt om de game uit te spelen
oke je kunt dan denk ik wel puur melee gaan , maar das ook enige echte andere
hacken doe je zo snel en is echt makkelijk, beetje mensen heen lokken maybe dan.
Plasmid insect swarm vond ik eerst het beste tegen de splicers, todat ik eenmaal wat meer deed met incinerate .. damn dan wordt het echt makkelijk.
Alle splicers behalve de leadheads rennen weg en gaan fucking snel dood
zou het spel een 8,5 / 9 geven aangezien het zo ontzettend goed uitgewerkt verhaal heeft
maar echt rpg elementen zitten er niet in
maar ach thats just my 2 cents
Hehe ik wil het niet zien!!! Ik moet het nog spelen. Wat ben ik blij met die spoiler tags :-)
Pensmaster, omdat je nu toch tijd over hebt: werkt "freeze" ook een complete plas water te bevriezen (een beetje hetzelfde effect als electricity) of alleen op personen?
Kan het zelf nog niet testen, misschien vannacht
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
De demo is in principe hetzelfde als het eerste stuk van het spel (heb gister de 360 versie in huis gehaald), behalve dat je in demo vrij snel de incinerate plasmid krijgt, in de full versie niet. En ja, je kan o.a. die guide arrow uitzetten, om het niet te makkelijk te maken. Het haalt je een beetje uit de game, ik vind ronddolen op zoek naar je doel er altijd bijhoren...
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
Heej koeitje, hoe heb jij die autopatcher na de install aan de praat gekregen? Bij geeft ie alleen maar Can't connect. Een de 2K site is down dus daar wordt ik ook niet veel wijzer van.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:05:
[...]
Ik ben al 5 uur bezig en ben pas net uit het "Medical Station" (1 van de 8 gebieden als ik de "lift" mag geloven) . Ik check elk hokje, time alles. Do sneaky. Observeer. Het is gewoon zo bruut geniaal.
[...]
Force lightning is juist slechter, dan krijg je geen mooie licht effecten
Btw. heb het spel net bij de Bart Smit gehaald.
Via play is ie maar EUR 38,-. Deze PC UK version kan ik toch gewoon bestellen of zie ik iets over het hoofd dan?
Jup, Play verstuurt games zonder problemen naar Nederland, en regiogelockte pc-spellen heb ik nog nooit gezienmmedia schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:34:
Via play is ie maar EUR 38,-. Deze PC UK version kan ik toch gewoon bestellen of zie ik iets over het hoofd dan?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Iemand anders die toevallig weet of je MOET updaten bij de installatie? Website 2k is namelijk down en nu kan ik dus niet spelen als ik daarop moet gaan wachten.
Ik heb hetzelfde probleem, net het spel gekocht bij de intertoys. Geïnstalleerd, en nu krijg ik dus die auto-patcher. Maar die kan geen verbinding maken en de site ligt inderdaad plat. Ik wil graag spelen! 
Edit: Ja, je moet dus updaten. Ik brak net de auto-updater af omdat hij niet meer reageerde, breekt hij het hele installatieprocedure af. Nu kan ik hem weer helemaal opnieuw gaan installeren, beetje vreemd
Edit: Ja, je moet dus updaten. Ik brak net de auto-updater af omdat hij niet meer reageerde, breekt hij het hele installatieprocedure af. Nu kan ik hem weer helemaal opnieuw gaan installeren, beetje vreemd
[ Voor 33% gewijzigd door Infinchible op 23-08-2007 13:13 ]
Bij mij ging het gewoon automatisch, ik gok dat er een technisch probleem is bij 2k. Die zitten in Amerika en daar is het volgens mij nog nacht/hele vroege ochtend, dus het kan wel even duren voordat het wordt opgelost.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:08:
Iemand anders die toevallig weet of je MOET updaten bij de installatie? Website 2k is namelijk down en nu kan ik dus niet spelen als ik daarop moet gaan wachten.
Dus jij moest ook updaten maar dit gaf geen problemen?Zarkov schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:21:
[...]
Bij mij ging het gewoon automatisch, ik gok dat er een technisch probleem is bij 2k. Die zitten in Amerika en daar is het volgens mij nog nacht/hele vroege ochtend, dus het kan wel even duren voordat het wordt opgelost.
Ik hoop wel dat ze die activatie server een beetje bijhouden zo tijdens de release!
Kan het niet zo zijn dat de activatie pas vanaf morgen gaat werken? Dat ze de server bewust offline houden i.p.v. de release datum?
Verwijderd
Bioshock in Europa kan pas morgen geactiveerd worden, maar daar zou je melding van moeten krijgen wanneer je het probeert te installeren. Het lijkt er inderdaad dus gewoon op dat de server plat ligt.
Yup, de 2K servers liggen down, en de klachten van mensen zijn niet meer bij te benen. Even googelen en je ziet verschillende mensen behoorlijk over de zeik. En terrecht.
Hoewel wij "geluk" hebben dat de game een dag eerder verkrijgbaar is, kunnen Amerikanen ook niet activeren. Er zijn veel klachten met betrekking tot hoe "de gewone man" weer eens de dupe is van anti-piracy implementaties.
Ik ben persoonlijk ook niet zo te spreken over deze methodes. Ik heb de Bioshock Limited Edition besteld, maar het feit dat de Soundtrack maar 3 nummers bevat en het spel niet meteen gespeeld kan worden is mij toch wel wat zuur. De laatste keer dat me dit gebeurde was met de release van Half Life 2, alle Steam Servers plat, en uren wachten voordat HL2 kon worden geactiveerd.
Als je als bedrijf deze methode van activatie implementeert, dan verwacht ik ook dat het werkt, en zeker op de dagen vlak na de release. Dat er geen backup server / activatie methode klaar staat verbaast mij ook.
Maar ja, wat doe je eraan? Ik zal maar lekker doorwerken, en hopen dat het vanavond werkt
Hoewel wij "geluk" hebben dat de game een dag eerder verkrijgbaar is, kunnen Amerikanen ook niet activeren. Er zijn veel klachten met betrekking tot hoe "de gewone man" weer eens de dupe is van anti-piracy implementaties.
Ik ben persoonlijk ook niet zo te spreken over deze methodes. Ik heb de Bioshock Limited Edition besteld, maar het feit dat de Soundtrack maar 3 nummers bevat en het spel niet meteen gespeeld kan worden is mij toch wel wat zuur. De laatste keer dat me dit gebeurde was met de release van Half Life 2, alle Steam Servers plat, en uren wachten voordat HL2 kon worden geactiveerd.
Als je als bedrijf deze methode van activatie implementeert, dan verwacht ik ook dat het werkt, en zeker op de dagen vlak na de release. Dat er geen backup server / activatie methode klaar staat verbaast mij ook.
Maar ja, wat doe je eraan? Ik zal maar lekker doorwerken, en hopen dat het vanavond werkt
Inderdaad geen goede zaak! Ik vraag me alleen af wanneer de servers ineens niet meer werkten, want gisteravond rond 6 uur heb ik hem geactiveerd. Toen werkte alles nog goed, maar wel vervelend voor de mensen die nu niet kunnen spelen.
Tomorrow is not today!
The servers are too busy to handle youre request. Gek word ik ervan, eerlijk waar.

Nou, zojuist heb ik de demo uitgespeeld. Zoals meerdere al zeggen is hij behoorlijk kort.
Ik heb nu eik wel erg veel zin in de volledige versie en hij ligt hier ook in de winkel al, maar zolang die servers plat liggen ga ik hem niet halen, want dan loop ik mezelf kapot te ergeren aan het feit dat ik hem niet kan spelen
Ik heb nu eik wel erg veel zin in de volledige versie en hij ligt hier ook in de winkel al, maar zolang die servers plat liggen ga ik hem niet halen, want dan loop ik mezelf kapot te ergeren aan het feit dat ik hem niet kan spelen
Heb bijna zelfde systeem maar dan een 4200+ en een X1950XTX, gaat als een treinJilvoos schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:40:
AMD 64 3200+ @ 2.61Ghz
2x 1GB PC3200 @ stock
1280x1024 en max settings ingame.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik moet helaas nog tot morgen wachten in de hoop dat Bol mijn Special Edition dan weet af te leveren.coensel schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:39:Er zijn veel klachten met betrekking tot hoe "de gewone man" weer eens de dupe is van anti-piracy implementaties.
Maar vanavond al wel even aan de gang met de usenet versie denk ik.
Ik heb altijd al geroepen dat ik niet begrijp dat er zó ontzettend veel geld wordt gestoken in kopieerbeveiligingen terwijl deze toch gewoon te omzeilen zijn binnen de korte keren. En waarom doen ze dit ook niet bij de Xbox360 versie?
offtopic:
Helaas is SACD ook gestorven doordat de fabrikanten liever geld steken in zogenaamde copy-protected CD's met mindere geluidskwaliteit.
Helaas is SACD ook gestorven doordat de fabrikanten liever geld steken in zogenaamde copy-protected CD's met mindere geluidskwaliteit.
Twijfel... Zal ik hem gaan kopen of niet? Die max-2-installaties-zonder-uninstall-protectie is wel erg ranzig, en ik zie mezelf er wel voor aan om dat uninstallen te vergeten... Normaal ga ik ook niet netjes alles zitten uninstallen voordat ik een vers OS installeer. Ik kan ook de 360 versie halen, maar shooters op de PC vind ik toch fijner spelen.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Ik moet helaas nog wachten op mijn Collectors Edition... Maar dan heb ik wel de Big Daddy figurine
oeh, ik voel me bijna een nerd nu
Bijna?Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:40:
Volgens mij nietsh4d0wman schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:04:
Pensmaster, omdat je nu toch tijd over hebt: werkt "freeze" ook een complete plas water te bevriezen (een beetje hetzelfde effect als electricity) of alleen op personen?
Fraps geeft aan dat ik 15fps heb, terwijl ik erg vloeiend kan spelen zonder eige stotterend beeld
Bij mij draait hij opzich ook wel redelijk. Als ik hem op 1024 met high settings zet heb ik alleen een beetje mouse-lag, heb hem nu dus op medium staan. Maar het ziet er nog steeds erg netjes uit. Het sfeertje in het spel is ook erg lekker en ik vind het ook wel spannend. Hoor je weer van die vrouwen praten enzo. Goed spel!
Specs trouwens:
Athlon Barton 3200+
2048 MB ram
7800 GS 256MB videokaart, een beetje overgeclocked.
Specs trouwens:
Athlon Barton 3200+
2048 MB ram
7800 GS 256MB videokaart, een beetje overgeclocked.
[ Voor 14% gewijzigd door Infinchible op 23-08-2007 15:31 ]
De demo draaide bij mij perfect op 1280x1024 met alles vol open op een AMD 64 3200+ met 2 gieg intern en een X1900XT met 512mb.
Die eisen vallen dus zat mee dunkt me, want mijn systeem is allang niet meer top-of-the-notch
Die eisen vallen dus zat mee dunkt me, want mijn systeem is allang niet meer top-of-the-notch
`Hmm ik heb het spelgekocht en geinstaleerd maar het crasht continue als ik de kaart wil openen. Dit deed het wel geoon in de demo
Erg vervelend ook omdat je dat irritante nvidia filmpje niet meer kan overslaan in de volledige versie elke keer als je opniuew opstart. Hmm Erg jammer dit. Ik ga wel even proberen verder te spelen want ik ben nu in het stuk precies waar de demo ophield
Oh en nog een ander zeer vervelend iets is dat als hij crasht je alle instellingen weer moet goed zetten. Hij reset alles dan weer naar default settings na een crash

Erg vervelend ook omdat je dat irritante nvidia filmpje niet meer kan overslaan in de volledige versie elke keer als je opniuew opstart. Hmm Erg jammer dit. Ik ga wel even proberen verder te spelen want ik ben nu in het stuk precies waar de demo ophield
Oh en nog een ander zeer vervelend iets is dat als hij crasht je alle instellingen weer moet goed zetten. Hij reset alles dan weer naar default settings na een crash
[ Voor 18% gewijzigd door Kaasje123 op 23-08-2007 15:39 ]
Het lijkt mij wel erg stug dat dit op den duur niet verholpen wordt door een patch. Het merendeel van de gebruikers is hier geeneens van op de hoogte. Het lijkt me dat als je een koopbon kan overhandigen (scannen, emailen) dat 2K Games nog geen poot heeft om op te staan.Chakotay schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:40:
Twijfel... Zal ik hem gaan kopen of niet? Die max-2-installaties-zonder-uninstall-protectie is wel erg ranzig, en ik zie mezelf er wel voor aan om dat uninstallen te vergeten... Normaal ga ik ook niet netjes alles zitten uninstallen voordat ik een vers OS installeer. Ik kan ook de 360 versie halen, maar shooters op de PC vind ik toch fijner spelen.
Ja wat wil je ook, de demo had ook geen AA. Ja dan draait ook alles lekker soepel. Wacht maar tot dat je de AA kunt aandoen.vosss schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:34:
De demo draaide bij mij perfect op 1280x1024 met alles vol open op een AMD 64 3200+ met 2 gieg intern en een X1900XT met 512mb.
Yeah!!!
Bol.Com : Vandaag verzonden 23.08.2007
Ik wil hem eigenlijk ook al wel hebben maar twijfel nog door die gare copyprotection. Zit er een boekje bij de game met telnr voor activiatie ofzo? En is dat 24/7? Lijkt me vrij zuur als je daar b.v. op een vrijdag om 20:00 's avonds achter komt en er geen 24/7 service is. Dan kun je er dus een heel weekend niks mee
Om maar niet te spreken over jaren later .... (ja ik speel nog regelmatig oude games)
Verwijderd
In mijn sig. staat mijn set, ga ik het hiermee redden? iemand een vergelijkbaar systeem?
*toch maar weer eens upgraden*
Verwijderd
Inderdaad ook de reden dat ik wacht op een crack en mn geld in de pocket hou tot er een normale versie in de winkel ligt. Jammer want aan de demo te zien is het wel een puike game.sh4d0wman schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:52:
Ik wil hem eigenlijk ook al wel hebben maar twijfel nog door die gare copyprotection. Zit er een boekje bij de game met telnr voor activiatie ofzo? En is dat 24/7? Lijkt me vrij zuur als je daar b.v. op een vrijdag om 20:00 's avonds achter komt en er geen 24/7 service is. Dan kun je er dus een heel weekend niks meeOm maar niet te spreken over jaren later .... (ja ik speel nog regelmatig oude games)
Je videokaart ondersteunt geen SM3. Dus je kunt hem niet spelenVerwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:01:
In mijn sig. staat mijn set, ga ik het hiermee redden? iemand een vergelijkbaar systeem?
Hoe zit t eigenlijk als je geen internet hebt...? Dan kan je het dus gewoon niet spelen!
Een single player game waar je internet voor nodig hebt!
Een single player game waar je internet voor nodig hebt!

Activatie gebeurd via internet, hoewel er hoogst waarschijnlijk wel een telefoonnummer staat vermeldt in het boekje mocht je het handmatig willen doen. Ik zag namelijk op Kotaku gister een screenshot met het activatiescherm, waarbij er ook een knop "Manual activation" was.sh4d0wman schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:52:
Ik wil hem eigenlijk ook al wel hebben maar twijfel nog door die gare copyprotection. Zit er een boekje bij de game met telnr voor activiatie ofzo? En is dat 24/7? Lijkt me vrij zuur als je daar b.v. op een vrijdag om 20:00 's avonds achter komt en er geen 24/7 service is. Dan kun je er dus een heel weekend niks meeOm maar niet te spreken over jaren later .... (ja ik speel nog regelmatig oude games)
Volgens mij stonden er toch filmpjes in een aparte dir? Is in de meeste spellen in ieder geval wel zo, waarbij de naamgeving vaak wel duidelijkheid verschaft over welk fimpje het is. Irritante unskippable intro’s staan 9 van de 10 keer ergens in een movie dir, waarbij het renamen van de extensie je probleem vaak verhelpt.Kaasje123:
Ik zal vanavond in ieder geval nog even langs de winkel gaan om te kijken of hij er al is (gister helaas nergens kunnen bemachtigen, ook niet bij het navragen). Blij met die kopieerbeveiliging ben ik niet, maar PC gaming staat al op wankele voeten. Het ruchtsichloss downloaden zonder kopen geeft ze dan alleen maar meer reden om A) nog slechtere maatregelelen te nemen en
[ Voor 3% gewijzigd door Cleetje op 23-08-2007 16:10 ]
Mmmm, die van mij nog niet. Heb jij ook de Collectors Edition besteld? Ik hoop dat ze er voldoende op voorraad hebben dan...tictactoe schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:46:
Yeah!!!
Verwijderd
Ik heb een poosje terug een mailtje gestuurd naar bol om te vragen of ik verzekerd was van een halo 3 legendary edition, maar dat kunnen ze niet garanderen, maar ja er zullen wel meer Bioshock Collectors editions zijn dan Legendary editions van Halo 3.FlameBoy schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:09:
[...]
Mmmm, die van mij nog niet. Heb jij ook de Collectors Edition besteld? Ik hoop dat ze er voldoende op voorraad hebben dan...
Heb mijn Bioshock order bij bol.com maar geannuleerd, vanavond als ik uit mijn werk kom kijk ik wel even bij de MM, heb ik gelijk wat te doen vannacht.
Verwijderd
Ik zou echt superblij zijn met fps scores/benchmarks van Bioshock op een resolutie van 1680x1050 op een 8800GTS 320MB!! Met alles high en aan (Vsync inc.). Dit zou voor mij een doorslag kunnen geven om toch een 22" monitor te kopen.
Bij ATi heeft AA bij lange na niet zoveel impact op de fps als bij Nvidia.Splinter Cell schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:46:
[...]
Ja wat wil je ook, de demo had ook geen AA. Ja dan draait ook alles lekker soepel. Wacht maar tot dat je de AA kunt aandoen.
Bovendien zag het er zonder AA ook goed uit vond ik
Mijn bioshock is ook onder weg van bol.com.
Kan niet wachten gewoon. De sfeer is zo geweldig in die game,
krijg er niet genoeg van.
PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs
Is er ook iemand die een Special Edition heeft besteld bij Bol die ook verstuurd is?Fighting Power schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:28:
Hier nog een!!!Fighting Power schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:28:
Vandaag verzonden, morgen in huis...
Wordt een lange nacht wachten.............
Heb die special edition gewoon in de winkel bij FRS zien staan.
Ok bioshock en Direct X10 is onmogelijk. Ik krijg met v-sync aan maximaal 60 fps ookal is mijn refreshrate 85 hz en het vervelende is dat hij continu terug springt naar 30 fps als er ook maar iets gebeurd op het scherm. En tevens onthoudt hij in dx10 mode niet dat ik v-sync aan heb staan. Elke keer dat ik het spel opstart heeft hij v-sync weer uitgezet
Speel in ik DX 9 mode dan werkt v-sync wel zoals het hoort maar dan crasht het spel zodra ik de map probeer te openen of een machine probeer te hacken.
Dit is echt onspeelbaar zo.

Speel in ik DX 9 mode dan werkt v-sync wel zoals het hoort maar dan crasht het spel zodra ik de map probeer te openen of een machine probeer te hacken.
Ik heb vandaag de SE gekocht, maar ik kan hem morgen pas activeren
Je kan inderdaad ook telefonisch activeren, mocht je geen internet (?) hebben.
Heeft iemand toevallig succes met een crack? Wil hem natuurlijk eigenlijk gewoon vandaag al spelen :-P Mij lukte het in ieder geval niet, but hey, de boekenplank ziet er cool uit met een SE er op =]
Heeft iemand toevallig succes met een crack? Wil hem natuurlijk eigenlijk gewoon vandaag al spelen :-P Mij lukte het in ieder geval niet, but hey, de boekenplank ziet er cool uit met een SE er op =]
Tja, daarom staat die ook op 96,5%, zelda staat op 97,7%.. Ik geef toe, ik ben een enorm zelda fanboy, maar deze game heeft gewoon een zeer goed verhaal, unieke manier van spelen (en uitleg van het verhaal) waardoor het toch vernieuwend is, dus verdient hij die hooge cijfers door en door.
*alleen wil ik wel true-widescreen, zonder een hack te moeten gebruiken*
*alleen wil ik wel true-widescreen, zonder een hack te moeten gebruiken*
Volgens mij is er een technische beperking waardoor V-sync nooit meer dan 60 FPS kan weergeven.Kaasje123 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:40:
Ok bioshock en Direct X10 is onmogelijk. Ik krijg met v-sync aan maximaal 60 fps ookal is mijn refreshrate 85 hz en het vervelende is dat hij continu terug springt naar 30 fps als er ook maar iets gebeurd op het scherm. En tevens onthoudt hij in dx10 mode niet dat ik v-sync aan heb staan. Elke keer dat ik het spel opstart heeft hij v-sync weer uitgezet![]()
Wat ik me dan afvraag, waar is V-sync voor? Ja ik weet dat ik daarmee die vervelende lijnen weg krijg in m'n scherm, maar waarom is dat? Want niet alle games hebben een V-sync optie.
uhm v-sync moet je fps gelijk aan je refreshrate houden en aangezien mijn monitor op 85HZ staat moet het spel ook daarnaar toe gaan. In DX9 mode doet hij dat wel namelijk zoals het hoort maar in dx9 mode crasht het spel als ik de map open.FlameBoy schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:48:
[...]
Volgens mij is er een technische beperking waardoor V-sync nooit meer dan 60 FPS kan weergeven.
Wat ik me dan afvraag, waar is V-sync voor? Ja ik weet dat ik daarmee die vervelende lijnen weg krijg in m'n scherm, maar waarom is dat? Want niet alle games hebben een V-sync optie.
Als je v-sync uitzet krijg je wat ze noemen tearing en geloof me dat wil je niet in bioshock want dat valt zelfs een blinde nog op in dit spel.
maar is er iemand anders ook met dit probleem ? Ik kan zo niet spelen
Kan het niet gewoon zijn dat je in dx10 gewoon geen 85 fps haalt. Dan werkt v-sync wel, alleen het wordt niet geburikt, omdat je gewoon niet die framerate haalt. Zolang je onder 85 fps blijft heb je toch ook weinig last van tearing?Kaasje123 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:40:
Ok bioshock en Direct X10 is onmogelijk. Ik krijg met v-sync aan maximaal 60 fps ookal is mijn refreshrate 85 hz en het vervelende is dat hij continu terug springt naar 30 fps als er ook maar iets gebeurd op het scherm. En tevens onthoudt hij in dx10 mode niet dat ik v-sync aan heb staan. Elke keer dat ik het spel opstart heeft hij v-sync weer uitgezet![]()
Dat ik het niet zou halen lijkt me zeer sterk ook vanwege het feit dat hij continu naar precies 30 fps springt. Het is nooit 45 of 52 fps bijvoorbeeld. Nee altijd direct naar 30 fps of naar 60 en het spel schokt als een gek.Adlermann schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:57:
[...]
Kan het niet gewoon zijn dat je in dx10 gewoon geen 85 fps haalt. Dan werkt v-sync wel, alleen het wordt niet geburikt, omdat je gewoon niet die framerate haalt. Zolang je onder 85 fps blijft heb je toch ook weinig last van tearing?
Aha dat verklaart waarom bij mij de "tearing" verdwijnt als ik V-sync uitzet. Ik heb een LCD scherm (dus dat is 60Hz?) maar ik kan de FPS niet op 60 houden omdat ik op 1920x1200 draai. 
Maar volgens mij zie ik onder de 60fps niet echt tearing maar meer de irritatie dat er frames gedropt worden.
Maar om nu een extra 8800gtx erbij te zetten voor bioshock....
Ik weet niet op welke resolutie jij draait, maar om Bioshock continu boven de 85 fps te houden moet je wel iets meer meebrengen dan een 8800GTS 320Mb denk ik zo.
Maar volgens mij zie ik onder de 60fps niet echt tearing maar meer de irritatie dat er frames gedropt worden.
Maar om nu een extra 8800gtx erbij te zetten voor bioshock....
Ik weet niet op welke resolutie jij draait, maar om Bioshock continu boven de 85 fps te houden moet je wel iets meer meebrengen dan een 8800GTS 320Mb denk ik zo.
[ Voor 18% gewijzigd door FlameBoy op 23-08-2007 17:03 ]
Dit topic is gesloten.