[PC/360] Het BioShock Topic. Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.942 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
krakbracket schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:52:
[...]

Ik vind het een spannend moment voor pc gamen, het uitbrengen van een game zónder multiplayer, die nu al te vinden is op torrentsites,
maakt het zich niet makkelijk om erg winstgevend te worden op het pc platform. Met misschien als gevolg dat er nog minder developers durven te gaan voor een game buiten het MMORPG of onlineshooter- genre. Dit zal een grote verschraling veroorzaken, in ieder geval bij de big budget developers/ uitgevers.
Maar zo'n krampachtige beveiliging kweekt ook geen goodwill...

lijkt wel weer terug naar de dagen van Starforce..
Ik vrees zelfs dat zonder de 360 Bioshock uberhaupt niet was verschenen op de PC... Mijn theorie is dat de PC de 360 hard nodig heeft dit moment om nog wat titels te produceren dit niet MMO zijn. Omgekeerd lijkt de 360 weer populair bij developers om goedkoop het spel nog even bij de laatste PC gamers te slijten die nog wel hun spellen kopen. Als Bioshock en Crysis niet goed gaan verkopen op de PC kan het inderdaad wel eens heel stil worden wat betreft toptitels van dit type.
(waarbij ik verder geen enkel oordeel wil doen piraterij, noch een discussie probeer uit te lokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkt trouwens dat de PC gebruikers weer eens lekker ******* worden. 2K heeft er een securom beveiliging opgegooit waarmee je maar 2 keer kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Koeitje loopt achter de feiten aan:
Zarkov schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:13:
*Niet bevestigd door 2kgames*
Na in de pauze een vluchtige blik op het 2k forum te werpen, zie ik dat mensen nogal ophef maken over DRM.
Ik maak me eigenlijk ook wel zorgen over de authenticiteit die men vraagt in deze game. Lees vervelende DRM op de PC versie. Het wordt namelijk gekoppeld aan Hardware en niet aan de persoon. Lees je mag de game maar een beperkt aantal keer installeren (lees 2) voordat je code wordt geweigerd.

Nu verwacht ik dat de game binnen 36 uur gekraakt is en is het probleem dus niet zo heel erg groot maar het is naar mijn mening in ieder geval een stap de verkeerde kant uit.
En wel om 2 reden. Een ik vindt het geen ideale oplossing om cracks te downloaden voor games die ik legaal heb gekocht. En 2 ik vindt het belachelijk dat dit nu pas bovenwater komt. Als 2kgames voor deze draconische wijze van DRM heeft gekozen dan hadden ze dat wel ruim van te voren mogen melden en exact aangeven wat ze van plan waren.

Het kan allemaal bullshit zijn, maar gezien de ophef op de fora lijkt het dat er een kern van waarheid inzit. Mensen die de game een 3e keer activeerden en een foutmelding kregen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ja diegene waarbij Bioshock wel werkt of zonder problemen draait zul je niet zien op het 'klachten' forum daar, als je voor de lol eens een paar posts leest, te triest voor woorden, mensen met een 7300LE/6800LE/X300 en dergelijke onboard chippies die klagen dat het spel slecht draait.

Zelf heb ik geen enkel probleem ondervonden ook heb ik die Hotfix niet geinstalleerd.
Er zullen heus wel wat problemen zijn, maar om nou te zeggen 'god het is een bagger game' omdat mijn 'verouderde' computer/hardware het niet kan draaien?

Ook dat gemekker over die SM2.0 shaders/VS die niet ondersteund worden is zwaar overdreven staat me bij dat er iemand wist te vertellen dat hij met zijn huidige niet SM3.0 ondersteunende videokaart wel Crysis kon spelen maar Bioshock niet wilde draaien. (Voor zover ik weet is Crysis nog niet uit?)

Mensen die daarover zeuren hadden een console moeten kopen, en niet in de buurt van een PC mogen komen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Voor de ongeduldigen zoals ik heb ik in iedergeval leuk niews. Bart Smit is begonnen met de verkoop van Bioshock voor de PC. Ik heb hier nu een Steel case PC versie voor mij liggen. De Bart Smit in Hoog Catherijne in Utrecht heeft ze dus in ieder geval.

Met dank aan Schalkie eerder in deze thread.

Install compleet, begint meteen een patch te downloaden.

[ Voor 17% gewijzigd door Zarkov op 22-08-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:46
Zarkov schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:13:
Na in de pauze een vluchtige blik op het 2k forum te werpen, zie ik dat mensen nogal ophef maken over DRM.
Ik maak me eigenlijk ook wel zorgen over de authenticiteit die men vraagt in deze game. Lees vervelende DRM op de PC versie. Het wordt namelijk gekoppeld aan Hardware en niet aan de persoon. Lees je mag de game maar een beperkt aantal keer installeren (lees 2) voordat je code wordt geweigerd.

Nu verwacht ik dat de game binnen 36 uur gekraakt is en is het probleem dus niet zo heel erg groot maar het is naar mijn mening in ieder geval een stap de verkeerde kant uit.
En wel om 2 reden. Een ik vindt het geen ideale oplossing om cracks te downloaden voor games die ik legaal heb gekocht. En 2 ik vindt het belachelijk dat dit nu pas bovenwater komt. Als 2kgames voor deze draconische wijze van DRM heeft gekozen dan hadden ze dat wel ruim van te voren mogen melden en exact aangeven wat ze van plan waren.

Het kan allemaal bullshit zijn, maar gezien de ophef op de fora lijkt het dat er een kern van waarheid inzit. Mensen die de game een 3e keer activeerden en een foutmelding kregen.
Het is bevestigd, echt je krijgt weer een "activatie" terug als je de game netjes uninstalled. Posts zijn gemaakt op het forum door 2k elizabeth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Ja, maar je krijgt ook alleen een activatie terug als je m uninstalled. windows crash en reinstall? zeg maar daag tegen je activatie.

die laatste zin ook in de post:
really, the only people who will be concerned about any of these security measures are those who are rapidly putting bioshock on many pcs... if you use the game as you normally do, you won't notice this at all.
Enig idee hoe vaak windows kan crashen in een week?....

-Edit- Vind het trouwens niet erg overduidelijk instaan dat je een activatie terugkrijgt. er staat alleen dat je het spel een keer kan uninstallen of op 2 computers simultaan kan installeren.

Kan mijn interpretatie zijn hoor, lees zelf maar ff:
second, you can uninstall and reinstall this game, and if, by chance, you have 2 computers you want to simultaneously play this game on, you also can do that.

if by some chance you are reinstalling this game without uninstalling it first, a lot, there is a chance you may have to call securom and get a key, or deactivate some older installations.
Lijkt erop dat je gewoon 2 activaties krijgt, iedere die je meer nodig hebt moet je securom voor bellen.

[ Voor 44% gewijzigd door Mavors op 22-08-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Laatst online: 12-09 14:29
Mavors schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:04:
Ja, maar je krijgt ook alleen een activatie terug als je m uninstalled. windows crash en reinstall? zeg maar daag tegen je activatie.

die laatste zin ook in de post:

[...]

Enig idee hoe vaak windows kan crashen in een week?....
Uit eigen ervaring ongeveer. 0.0115384615 keer. Lees 3 x in 5 jaar. Als je het voor elkaar krijgt om het meerdere keren per week te doen gebeuren, dan vraag ik met toch af waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

prutser001 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:52:
Ja diegene waarbij Bioshock wel werkt of zonder problemen draait zul je niet zien op het 'klachten' forum daar, als je voor de lol eens een paar posts leest, te triest voor woorden, mensen met een 7300LE/6800LE/X300 en dergelijke onboard chippies die klagen dat het spel slecht draait.

Zelf heb ik geen enkel probleem ondervonden ook heb ik die Hotfix niet geinstalleerd.
Er zullen heus wel wat problemen zijn, maar om nou te zeggen 'god het is een bagger game' omdat mijn 'verouderde' computer/hardware het niet kan draaien?

Ook dat gemekker over die SM2.0 shaders/VS die niet ondersteund worden is zwaar overdreven staat me bij dat er iemand wist te vertellen dat hij met zijn huidige niet SM3.0 ondersteunende videokaart wel Crysis kon spelen maar Bioshock niet wilde draaien. (Voor zover ik weet is Crysis nog niet uit?)

Mensen die daarover zeuren hadden een console moeten kopen, en niet in de buurt van een PC mogen komen.
Waarom mag ik daar niet over zeuren? Ik heb voor deze videokaart 200 euro betaald, iets wat voor mij veel geld is. (een x850xt trouwens) De Unreal 3.0 engine ondersteund downscaling naar VS en SM 2.0 dus waarom zou bioshock het dan niet kunnen? Indien het een simpel technische limitatie is dan kan ik er mee leven, maar blijkbaar is het dus simpel doormiddel van het aanpassen van de shaderfiles om te zetten naar 2.0

Ik vind het dan gewoon achterbaks om er geen support op te geven terwijl je doelgroep zou groeien mocht je dat doen. Nu aat het mij geloven dat het gedaan is om mensen duurdere video kaarten te kopen.. Misschien moet jij eerst even leren te discussieren andere mag jij niet in de buurt van een pc komen ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Wiebbe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:10:
[...]

Waarom mag ik daar niet over zeuren? Ik heb voor deze videokaart 200 euro betaald, iets wat voor mij veel geld is. (een x850xt trouwens) De Unreal 3.0 engine ondersteund downscaling naar VS en SM 2.0 dus waarom zou bioshock het dan niet kunnen? Indien het een simpel technische limitatie is dan kan ik er mee leven maar blijkbaar is het dus simpel doormiddel van het aanpassen van de shaderfiles om te zetten naar 2.0

Ik vind het dan gewoon achterbaks om er geen support op te geven terwijl je doelgroep zou groeien mocht je dat doen. Misschien moet jij eerst even leren te discussieren andere mag jij niet in de buurt van een pc komen ;)
Lees mijn post...
Er is nu een fix, werkt best goed, alleen ontbreken er een aantal textures, maar heb toch lekker de demo kunnen spelen op mijn x850xt.

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=5680

[ Voor 11% gewijzigd door sc0rpz op 22-08-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
Zarkov schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:08:
[...]

Uit eigen ervaring ongeveer. 0.0115384615 keer. Lees 3 x in 5 jaar. Als je het voor elkaar krijgt om het meerdere keren per week te doen gebeuren, dan vraag ik met toch af waar je mee bezig bent.
offtopic:
iets met water?? :P

Ik weet het, maar er kan een keer wat voorkomen weet je. (pessimisme ten top). maar in dit geval ga ik uit van een worst case scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:50:
Koeitje loopt achter de feiten aan:

[...]
Niet ver genoeg teruggebladerd dus :P.

Ik race evne naar de Bart Smit hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Ja ik weet het, een user zelf heeft de shader files terug gezet maar 2.0, het werkt, maar ik ga geen 50 euro betalen voor een spel waarbij ik zelf de shaders mag aanpassen om het eventueel te kunnen spelen. (daar komt bij dat de kwaliteit van de patch nog te bewensen is..)

En ook al zou hij perfect zijn, is het nog steeds raar dat het niet gewoon is toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ok dus als Take2 de activatieservers offline haalt dan heb je een mooie coaster van 50 euro ofzo? Dat is alweer reden genoeg om deze niet te kopen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:15:
Hmm ok dus als Take2 de activatieservers offline haalt dan heb je een mooie coaster van 50 euro ofzo? Dat is alweer reden genoeg om deze niet te kopen helaas.
Als Securom ze offline haalt idd. het is trouwens nog niet bevestigd of je een activatie terug krijgt als je uninstalled. op dit moment als je over je activaties heen bent en je contact zoekt met securom, stuurt securom je doodleuk naar 2k en die doen ook geen ..... . we zullen zien hoe dit zich verder ontwikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:46
Ik denk dat ik maar de STEAM versie ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
Adlermann schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:23:
Helaas, zelfde problemen...link naar 2kforums draadje komt zo

-Edit-: http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=5527&page=13

Sorry, zit op m'n werk en heb geen tijd om het helemaal op te zoeken :(

[ Voor 32% gewijzigd door Mavors op 22-08-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check, steelcase en normale edities liggen ook bij Bart Smit Alphen a/d Rijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wiebbe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:10:
[...]

Waarom mag ik daar niet over zeuren? Ik heb voor deze videokaart 200 euro betaald, iets wat voor mij veel geld is. (een x850xt trouwens) De Unreal 3.0 engine ondersteund downscaling naar VS en SM 2.0 dus waarom zou bioshock het dan niet kunnen? Indien het een simpel technische limitatie is dan kan ik er mee leven, maar blijkbaar is het dus simpel doormiddel van het aanpassen van de shaderfiles om te zetten naar 2.0

Ik vind het dan gewoon achterbaks om er geen support op te geven terwijl je doelgroep zou groeien mocht je dat doen. Nu aat het mij geloven dat het gedaan is om mensen duurdere video kaarten te kopen.. Misschien moet jij eerst even leren te discussieren andere mag jij niet in de buurt van een pc komen ;)
200 euro betaald? Dat weet je als je een pc koopt, wil je spelletjes spelen dan ja zul je toch echt moeten upgraden wil je meegaan met de tijd. En ik zeg ook niet dat het veel of weinig is, ik heb vorrig jaar mei een X1900XT gekocht voor 449 euro, mij hoor je ook niet klagen.

En dat het draait op de Unreal3.0 engine heeft er niets mee te maken, 2K games heeft een licentie gekocht/genomen om die techniek te mogen gebruiken/aan te passen, als ze er voor kiezen geen SM2.0(+/b) te ondersteunen is dat volledig aan hun. Wat de reden is geweest weet niemand behalve 2K games. Ze vermelden het er tenminste bij dat SM3.0 niet ondersteund wordt en zijn dus niet achterbaks, en geven je de kans om dat te testen, misschien brengen ze zelfs wel een patch uit in de toekomst die SM2.0 wel ondersteund.
Als je het mij vraagt had jij beter een xbox360 kunnen kopen ofzo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:23:
Lol,, was vanplan dit te kopen :9~
Maar als ik deze zever nu hoor van maar 2x activeren :|
Ga ik wel voor de versie die ik weet te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Net de 163.44 drivers geinstalled op m'n desktopje en zometeen dus demo installen :)

Ben benieuwd hoe 't draait op m'n desktop: 1GB RAm, 3700+je, 6600GT 128MB.... (1280x1024)
Zal opzich wel draaien, op medium ofzo! Vanavond is op m'n laptopje installeren en dat wordt denk wel 'n feest zo te lezen: 2GB RAM, T7500 2.20GHz en 'n GO8600M GT 512MB (1440x900)....

Ben benieuwd hoe 't zal lopen op beide systemen! Laptop moet maxed out kunnen, das geil _/-\o_
Ben eigenlijk ook zeer benieuwd naar 'het verhaal' van de game... Heb maar wat kleine stukjes gelezen!

Whiejjj heb er zin an!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

prutser001 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:27:
[...]

200 euro betaald? Dat weet je als je een pc koopt, wil je spelletjes spelen dan ja zul je toch echt moeten upgraden wil je meegaan met de tijd. En ik zeg ook niet dat het veel of weinig is, ik heb vorrig jaar mei een X1900XT gekocht voor 449 euro, mij hoor je ook niet klagen.

En dat het draait op de Unreal3.0 engine heeft er niets mee te maken, 2K games heeft een licentie gekocht/genomen om die techniek te mogen gebruiken/aan te passen, als ze er voor kiezen geen SM2.0(+/b) te ondersteunen is dat volledig aan hun. Wat de reden is geweest weet niemand behalve 2K games. Ze vermelden het er tenminste bij dat SM3.0 niet ondersteund wordt en zijn dus niet achterbaks, en geven je de kans om dat te testen, misschien brengen ze zelfs wel een patch uit in de toekomst die SM2.0 wel ondersteund.
Als je het mij vraagt had jij beter een xbox360 kunnen kopen ofzo.
Pardon zeg? Teneerste is het mijn keuze om te kiezen of ik wel of niet ga upgraden, je hebt geen enkel idee hoeveel geld ik heb of hoeveel ik er aan wens te upgraden. Een X850xt kan met gemakt elke huidige game draaien om high settings, mits je cpu/ram het aan kunnen. Ik ben er 100% van overtuigd dat ik bioshock op een goede fps kan draaien op normale settings mocht het spel SM 2.0 ondersteunen.

Nee het zal geen 1900x1400 worden met AA op 16x en AF op 8x, maar dat vind ik ook helemaal niet nodig, zo lang ik mijn spel kan spelen op 30fps met mooie textures hoor je mij niet klagen.

Ten tweede, wie denk je wel niet wie je bent of mij te vertellen een xbox te kopen omdat ik er geen geld voor heb te upgraden? Uiteraard weet ik wat jij hierop zal antwoorden: "Als je niet kan upgraden zeik dan niet en leef ermee". Tuurlijk daar zit wat in, maar ik heb nog altijd al het recht om mijn mening hier uit uiten hierover, en ik vind het gewoon jammer en achterbaks dat de ondersteuning van zo'n spel voor SM 2.0 weg gehaald is. Als een amateur het in 30 minuten "Redelijk: kan fixen waarom stoppen ze het dan niet gewoon in het spel?

Mijn punt is gewoon dat de engine 2.0 makkelijk ondersteund en dus ook het downscalen ervan, mij lijkt het op dit moment vooral zo dat het er express uitgelaten is simpelweg om aan te kunnen tonen dat bioshock een "next-gen" game is en alleen die effecten kan tonen.

dat jij het hier niet mee eens bent kan best zijn, en ik wil best een normale discussie met je aan gaan, maar als jij dan graag je stomme opmerkingen achterwege kan laten dat ik het niet waard ben games op een pc te spelen, kunnen wij hier tenminste nog normaal posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Jongens Jongens Jongens...

Net toch tegen mijn bewustzijn in de demo gestart en het helemaal gespeeld tot het einde..
Heeft me echt gepakt, ik wil meer! En dat terwijl ik nog wel zo'n bange schijterd ben als het gaat om single player games, zoals ik al zei in een van m'n eerdere posts zoals Doom 3 etc!

Vriend van me opgebeld en gezegd dat hij bij de Free Record Shop een exemplaar voor me moet vasthouden, vind het zo ontzettend bruut :D

Offtopic: Ik probeerde in mijn nvidia control panel scaling uit te zetten, zodat ik dus zwarte balken krijg als ik m'n resolutie omlaag gooi.. Echter, als ik dan op toepassen druk gaat hij automatisch weer terug naar Gebruik Ingebouwde Schaler van het Beeldscherm en schaalt hij dus niet zoals ik wil! (Dit om de FPS wat te verhogen, want bij vechtstukken gaat die toch wel wat omlaag, en ik zal nog een half jaar geduld moeten hebben tot ik een nieuwe 9800GTS ga kopen..)

Wellicht meer mensen die dit kennen, en weten of het bijv. een driver issue is ofzo?
En sorry voor offtopic, maar dacht omdat er meer mensen zijn met een 8800GTS ik het wellicht goed hier kon vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictactoe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 17:10
Voor degene die een dagje eerder willen spelen...ik zag Bioshock (Metal & Normal case) staan bij de Bart Smit in Voorburg. (julianaplein).
Hehe dat mocht vast niet... ;-)

Ik wacht zelf nog even op Bol.com. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Steelcase is in feite niet de collectors edition, of heeft dat vrouwtje van de Bart Smit mij gewoon snel afgescheept? Heb er niet zozeer op gelet verder maar vroeg me af wat het verschil is buiten plastic versus steel.

Taai spel op hard trouwens maar wel geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictactoe
Ik wil ook spelen!!!!!!!!!

Steelcase...volgens mij is dat NIET de collec. edition, want daar krijg je nog een big daddy bij? ;-) Ze hadden ook dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, geen activatieproblemen hier in europa zo te zien. Je kan het spel nu al activeren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Laatst online: 03-07-2024
wacht maar netjes op mijn pre-order bij Dynabyte, maar wordt nu wel echt aftellen,
en Wiebbe heeft wel een punt!

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:50
Cleetje schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:46:
[...]

Gezien de bestandsnaam zijn het waarschijnlijk de video drivers die het probleem veroorzaken. Even googlen op de bestandsnaam geeft wat mogelijke oorzaken:
  1. Kaart is te ver overclocked
  2. Kaart wordt te warm
  3. Drivers zelf geven problemen
Om de temperatuur van je kaart te bekijken, moet je even een tooltje als ATiTool downloaden (werkt prima met nvidia kaarten, alleen niet in Vista). Vervolgens even zorgen dat je Bioshock tijdelijk in windowed mode draait, zodat je ziet hoe warm je kaart wordt. De GeForce 8 serie heeft een standaard stress temp van +/- 80 graden, zolang je niet boven de 85 komt zou dat geen probleem mogen geven. De overige GF series komen normaliter niet boven de 70 graden.

Sowieso zou ik je aan willen raden om je drivers op te schonen. Beste methode is door middel van Drive Cleaner je drivers te uninstallen/op te schonen. Daarna kun je even de nieuwste drivers downloaden en installeren om er zeker van te zijn dat er geen conflicten op kunnen treden vanwege oude driver instellingen/bestanden.

EDIT: Even googlen op de foutcode (google) geeft aan dat het hoogst waarschijnlijk een probleem met je RAM is. Als je meerdere reepjes geheugen hebt, zou je ze even 1 voor 1 moeten proberen net zo lang tot de boosdoener gevonden is. Heb je maar 1 reepje, dan zal je waarschijnlijk een nieuwe moeten halen. Er zijn wel tooltjes om je geheugen te checken, dus als je even zoekt zou dat moeten helpen.
Dankje voor de tips, het heeft uiteindelijk geholpen de drivers eerst te verwijderen bij software (configuratiescherm) en daarna 163.44 installeren, probleem met die andere demo was hiermee ook opgelost. Ik blijf het raar vinden want ik kon CSS nog steeds gewoon blijven spelen al hadden de andere spellen hier problemen mee...
Ik dacht eerst eig dat het verwijderen van oude drivers (mits zelfde fabrikant natuurlijk) voor je nieuwe installeerde zwaar overdreven was maar het helpt dus wel echt.

Bedankt voor alle snelle reacties iig, heb nu de demo uitgespeeld en het is een vet spel, grafisch mooi (maar kan beter) en gameplay is echt tof met die krachten, sfeertje is erg goed uitgevoerd je waant je echt in de jaren 50.
de hele tijd 40+ fps speel met:
AMD X2 @ 2,4GHz
1GB DDR400
Sparkle 8800GTS 640MB @ 653/955 (overclocken tot zijn max is niet eens nodig)
1280x1024, 8xMSAA, 16xAF (--> zijn imho de beste instelleningen mogelijk als je systeem het toelaat)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Is er iemand die het spel of de demo op 1920x1200 heeft gespeeld op de PC?

En? Hoe draaide het? :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt hij ondertussen bij alle Bart Smit's. Heb em in Tilburg ook weten te scoren. Dus laten we maar ophouden met "bij winkel XXXX is hij te koop" ;).
RappieRappie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:08:

Van wat ik hoor draait het gewoon goed daarop met een degelijke videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Wiebbe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:52:
[...]

Pardon zeg? Teneerste is het mijn keuze om te kiezen of ik wel of niet ga upgraden, je hebt geen enkel idee hoeveel geld ik heb of hoeveel ik er aan wens te upgraden. Een X850xt kan met gemakt elke huidige game draaien om high settings, mits je cpu/ram het aan kunnen. Ik ben er 100% van overtuigd dat ik bioshock op een goede fps kan draaien op normale settings mocht het spel SM 2.0 ondersteunen.

Nee het zal geen 1900x1400 worden met AA op 16x en AF op 8x, maar dat vind ik ook helemaal niet nodig, zo lang ik mijn spel kan spelen op 30fps met mooie textures hoor je mij niet klagen.

Ten tweede, wie denk je wel niet wie je bent of mij te vertellen een xbox te kopen omdat ik er geen geld voor heb te upgraden? Uiteraard weet ik wat jij hierop zal antwoorden: "Als je niet kan upgraden zeik dan niet en leef ermee". Tuurlijk daar zit wat in, maar ik heb nog altijd al het recht om mijn mening hier uit uiten hierover, en ik vind het gewoon jammer en achterbaks dat de ondersteuning van zo'n spel voor SM 2.0 weg gehaald is. Als een amateur het in 30 minuten "Redelijk: kan fixen waarom stoppen ze het dan niet gewoon in het spel?

Mijn punt is gewoon dat de engine 2.0 makkelijk ondersteund en dus ook het downscalen ervan, mij lijkt het op dit moment vooral zo dat het er express uitgelaten is simpelweg om aan te kunnen tonen dat bioshock een "next-gen" game is en alleen die effecten kan tonen.

dat jij het hier niet mee eens bent kan best zijn, en ik wil best een normale discussie met je aan gaan, maar als jij dan graag je stomme opmerkingen achterwege kan laten dat ik het niet waard ben games op een pc te spelen, kunnen wij hier tenminste nog normaal posten..
Nouja . Jij zegt dat een amateur het in 30 minuten kan (ik heb het resultaat gezien en vraag me af in hoeverre dat resultaat te noemen is maargoed) Aangezien jij ook een amateur bent kan je het toch zelf ook oplossen? Ik zie je punt niet. Dan doe je er 60 minuten over en ben je helemaal klaar en heb je een werkende sm2.0 model geimplementeerd aangezien het zooooooo ontzettend makkelijk is. :')

Oh btw: Misschien schrik je ervan maar je zal ook Rainbow Six Vegas niet kunnen spelen alsmede splintercell Double Agent maar toen heb ik nooit mensen zo horen klagen als nu. Waarom? Omdat er nu toevallig 1 spel is wat je wel leuk lijkt en dan is het opeens wel een probleem? Ja sorry hoor dat probleem had je dus al eerder en het was hier gewoon op wachten tot er een game zou komen die je wel leuk vond. |:(

En alles op high met die kaart? laat me niet lachen. Mijn broer heeft die kaart ook en echt niet dat daar alles met high nog op te spelen is. Zelfs textures moeten al op medium gezet worden met sommige spellen. :z

[ Voor 12% gewijzigd door Kaasje123 op 22-08-2007 18:26 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Zojuist eerst maar even gedownload (volledige versie) en ik moet toch zeggen dit is een game die zeker mijn 50 euries waard is. Ik ga hem nu dus zeker kopen en wel direct morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
speeder1988 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:16:
Zojuist eerst maar even gedownload (volledige versie) en ik moet toch zeggen dit is een game die zeker mijn 50 euries waard is. Ik ga hem nu dus zeker kopen en wel direct morgen.
Hij komt toch pas vrijdag uit? Ik wil hem ook al hebben kan niet wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
Kaasje123 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:17:
[...]

Hij komt toch pas vrijdag uit? Ik wil hem ook al hebben kan niet wachten >:)
oh vrijdag pas, ach ja, speel hem nu niet meer verder. Dan nog maar 2 daagjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
speeder1988 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:19:
[...]

oh vrijdag pas, ach ja, speel hem nu niet meer verder. Dan nog maar 2 daagjes wachten.
Nouja ik ben hem ook aan het downloaden (dat mag ik toch nog zeggen he?) En als ik hem eerder dan vrijdag heb dan speel ik net zolang tot ik de volle versie heb gekocht :) Ik heb een kortingskaart van de power unlimited en verjaardags geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictactoe
Weet iemand trouwens of Bol.com zijn leveringen voor de releasedatum al verstuurd?? Of ben ik gewoon zuur en moet ik tot ergens in of na het weekend wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
tictactoe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:25:
Weet iemand trouwens of Bol.com zijn leveringen voor de releasedatum al verstuurd?? Of ben ik gewoon zuur en moet ik tot ergens in of na het weekend wachten?
Voor zover ik weet zorgen ze dat je het op de dag binnen hebt dat hij uitkomt. Altijd meegemaakt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

speeder1988 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:19:
[...]

kortom, je hebt helemaal geen werkbare gedownloade versie, want die is er nog niet. Ja een fake torrent :').

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ja, naar die torrent ben ik dus ook benieuwd, zit nog op reacties te wachten of hij nou real of fake is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictactoe
speeder1988 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:25:
[...]

Voor zover ik weet zorgen ze dat je het op de dag binnen hebt dat hij uitkomt. Altijd meegemaakt in ieder geval.
Dat zou erg fijn zijn. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Als iedereen het spel heeft, kunnen we dit topic dan weer ontopic laten gaan.. :) met andere woorden het dus over het spel laten hebben in plaats van over de pc's, aangezien dit topic gewoon amper meer gaat over bioshock ansich en bijna enkel alleen over drivers, configs en shaders.. Want als dit zo doorgaat kan er misschien beter een topic worden gestart in het Spielerij - Problemen & Vragen forum?

Just my 2 cents

Ik zit nu zelf te twijfelen hoe ik mijn eerste speelronde aan ga pakken..:) Ik weet wel dat ik ga beginnen op hard, maar ik weet nog niet of ik evil ga zijn en veel adam ga harvesten of dat ik de good guy ga spelen :P Want in rpg's bijvoorbeeld ben ik normaal gesproken vrij 'good'.
Ik denk uiteindelijk dat ik de eerste keer evil ga zijn om zo toch een stuk krachtiger te zijn in de eerste speelronde, en de 2e keer good ga zijn en iets minder sterk, maar je voorkennis van de game zal dan het gebrek aan kracht wel compenseren lijkt me. Heb er nu al zin in :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Net de demo gespeeld en ik moet zeggen dat het mij tot nu toe niet meevalt. Ik krijg sterk de indruk van een overhypte game. Dit zou FPS 2.0 moeten zijn? Ik zie weinig echte vernieuwingen en ook geen bijzonder goede gameplay. Misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog. Ik heb in ieder geval besloten de game niet meer aan te gaan schaffen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de demo nu ook aan het downloaden.
Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Denk ook niet dat je echt kan spreken van FPS 2.0... dat is pas een 'overhypte' term imo. Wat op mij indrukt maakt zijn de geweldige graphics, waar ik persoonlijk echt over te spreken ben. Plus, wat kan je echt zien in een demo? Voor mij is dat een soort van interactieve tech-demo..

Plus, nu ik toch bezig ben: Wat voor mij ook echt wel innoverend is is de manier waarop ze de hele sfeer gecreëerd hebben. Dat is sowieso iets wat je in veel games niet meer tegenkomt! Doom 3 was eng, geef ik toe, maar het had naar mijn mening totaal geen sfeer (had ook te maken met de futuristische omgeving imo)

Ik bedoel, je bent nog niet eens een echte Big Daddy tegengekomen, en dat moet toch even iets anders zijn dan je gewend bent ;)

@ CLB: ik ben ook echt zo'n rund he, serieus 8)7

spoiler:
Kan je na gaan, ik ben nog een eens een echte Big Daddy tegengekomen, en toen ik hem in de demo tegenkwam vond ik hem al eng. Dacht echt van shit, zometeen moet ik het tegen hem opnemen, en het was nog maar de demo :D

[ Voor 41% gewijzigd door hexagram op 22-08-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Staat in de TS dude ;)

Als ik 't spel gaaf vind wil ik zeker weten zo'n limited editon met zo'n 'Big Daddy' erbij man! Check!!

Is wel gaaf op je bureau zeg!!

Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/22859/2004114829255154956_rs.jpg

[ Voor 95% gewijzigd door CLB op 22-08-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak niet uit de gene die spoilers uit hebben staan zien er niks van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Ik zag vandaag weer een bioshock post opdoemen bij usenet. De post is momenteel nog in progress. Maar zodra hij klaar is geef ik het een poging, hopelijk betreft het een full version. Even kijken of alles lekker draait enzo, en dan kopen in de winkel (Wil die cover op me desk hebben.)
De eerste was schijnbaar een fake en na 814 mb upgeload te hebben had die andere gozer hem al gestopt met uploaden.

En de term : FPS 2.0 is niet echt geschikt. Het is gewoon een shooter met nieuwe elementen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

rCk schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:10:
Even kijken of alles lekker draait enzo, en dan kopen in de winkel (Wil die cover op me desk hebben.)
Het lijkt mij dat je dat gewoon kunt testen met de demo, daar heb je echt geen volledige versie voor nodig.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Demo twee keer gespeeld en wat ik er van vind (niet dat dat iemand interesseert :P)

Plus:
- Grafisch gruwelijk mooi
- Fijn steampunk achtig sfeertje, is weer eens wat anders dan de nogal standaard futuristische alien omgevingen van andere 3D shooters
- Goed "leersysteem" de mogelijkheden van het spel leer je spelenderwijs en voelen niet geforceerd

Min:
- Vreselijk rechtlijnig, je moet veel te nadrukkelijk een bepaald pad volgen
- "Dumbed down" RPG elementen vergeleken met bijvoorbeeld System Shock en Deus Ex
- Herspeelbaarheid is twijfelachtig

Ik ben ook zeer benieuwd hoeveel uur je straks daadwerkelijk speelt voordat je door het verhaal heen bent. Maar ondanks alles wil ik wel graag de collectors versie met het beeldje, want ik ben een junk wat betreft speciale bijzondere uitgaven (of het nu spellen zijn of dvds of cds) :9

Oh ja, en het widescreen geneuzel, ik zal ongetwijfeld boven en onder een deel missen t.o.v. 4:3 monitoren, maar ik heb dat totaal niet als een gemis ervaren.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Op één punt ben ik toch dan niet met je eens Weakling..

Ik vind (weer een mening, I know) de rechtlijningheid tot op heden in elk geval zeker niet vervelend. Komt omdat je tot nu toe door zo'n verscheidenheid aan omgevingen tentoongesteld wordt, en zoveel verschillende invloeden krijgt door allerlei factoren (overal stoom en water en scripted events etc) dat ik de rechtlijningheid dus geheel niet voel!

Voor de rest, ik heb nog niet echt naar de RPG elementen gekeken, en ik denk dat er vrijwel GEEN herspeelbaarheid in zit, tenzij je wilt gaan klooien met verschillende plasmids (geloof dat er 60 zijn? die zal je idd niet allemaal kunnen/hoeven gebruiken denk ik)

Tevens vind ik ook dat op een resolutie van 1680x1050 ik niet het idee heb dat ik echt iets mis, ben benieuwd hoe het gaat worden als ik zo die fix even installeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Ik snap niet waarom jij zo bekrompen denkt? Als ik het jammer vind en dat de developer makkelijk shader 2.0 en VS 2.0 had kunnen toevoegen snap ik niet waarom jij je daar druk over maakt? Ik heb nou eenmaal niet genoeg geld om altijd state of the art stuff te kopen, ik heb een goede cpu (4400+ X2), 2 gig aan ram en alleen een wat "mindere" videokaart die wel de snelste was in de generatie.

Ik zal nog een keer wat punten van je belichten maar ik ga me er verder gewoon niet druk over maken. Ik kan jou leeftijd niet zien, maar iets zegt me dat je nog niet volwassen bent aan het niveau van je posts gezien. (en zo wel, ...).
Kaasje123 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:15:
[...]

Nouja . Jij zegt dat een amateur het in 30 minuten kan (ik heb het resultaat gezien en vraag me af in hoeverre dat resultaat te noemen is maargoed) Aangezien jij ook een amateur bent kan je het toch zelf ook oplossen? Ik zie je punt niet. Dan doe je er 60 minuten over en ben je helemaal klaar en heb je een werkende sm2.0 model geimplementeerd aangezien het zooooooo ontzettend makkelijk is. :')
Wat ik probeer aan te geven is dat als een amateur met kennis van shaders er achter gaat zitten hij in 20 minuten al een redelijk resultaat heeft. Nee het is geen shader 3.0, ja er zitten veel bugs in, maar het werkt. Als hij er een week achter heeft gezeten heeft hij misschien het hele spel omgezet. Maar helaas heeft hij niet de resources om het te optimaliseren, een bedrijf als 2kgaming had dat in een week goed kunnen zetten en dan een veel grotere markt kunnen bereiken.

Meeste van mijn maten welke ik ook "gamers" durf te noemen (en nee, gamers zijn niet alleen de mensen die dikke $$ om dikke game systemen te kopen) hebben geen dikke x1950's of duurder in hun systeem zitten. Dit lopen ze dus mis, en dan vind ik raar.
Oh btw: Misschien schrik je ervan maar je zal ook Rainbow Six Vegas niet kunnen spelen alsmede splintercell Double Agent maar toen heb ik nooit mensen zo horen klagen als nu. Waarom? Omdat er nu toevallig 1 spel is wat je wel leuk lijkt en dan is het opeens wel een probleem? Ja sorry hoor dat probleem had je dus al eerder en het was hier gewoon op wachten tot er een game zou komen die je
wel leuk vond. |:(
Ja inderdaad, blijkbaar had ik het probleem al eerder, gelukkig voor mij waren de games die ik wil leuk vond speelbaar op een x850 met misschien minder graphics. Ik denk hier aan World in conflict, supreme commander en Half-life/quake 4.
En alles op high met die kaart? laat me niet lachen. Mijn broer heeft die kaart ook en echt niet dat daar alles met high nog op te spelen is. Zelfs textures moeten al op medium gezet worden met sommige spellen. :z
Ik weet niet welke kaart hij heeft, maar ik heb nog nooit games op medium hoeven te zetten op 1280x1024. Meestal AA op 2 of iets dergelijk, dan draai ik de game dus zeker wel op high welliswaar niet Max of Very high maar zeker met goede graphics. Je hebt mij nergens horen klagen dat ik perse bioshock op high wil spelen, maar dat 2.0 niet ondersteund word vind ik gewoon nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ja, dat is ook wel begrijpelijk. Maar zou Bioshock nog bioshock zijn als het onder 2.0 draaide?

Ik denk het niet. De hele sfeer werd juist daardoor zo benadrukt in Bioshock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:10:
Ik zag vandaag weer een bioshock post opdoemen bij usenet. De post is momenteel nog in progress. Maar zodra hij klaar is geef ik het een poging, hopelijk betreft het een full version. Even kijken of alles lekker draait enzo, en dan kopen in de winkel (Wil die cover op me desk hebben.)
De eerste was schijnbaar een fake en na 814 mb upgeload te hebben had die andere gozer hem al gestopt met uploaden.

En de term : FPS 2.0 is niet echt geschikt. Het is gewoon een shooter met nieuwe elementen geworden.
die jij bedoelt, is ook al gestopt......na 4.8 gig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
inderdaad, de demo laat precies zien hoe zwaar het spel is. Ik heb de volledige versie ook en die loopt net zo goed. Tot nu toe vind ik het echt een super spel, ik schaf nooit games aan, maar deze kon ik niet snel genoeg krijgen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

PcManiaxx schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:44:
Ja, dat is ook wel begrijpelijk. Maar zou Bioshock nog bioshock zijn als het onder 2.0 draaide?

Er is echt niet zoveel in shader 3.0 wat niet mogelijk is in 2.0 of in ieder geval met wat minder effect, maar ik geef toe dat kan best een factor zijn geweest. Als ik kijk naar crysis is het inderdaad mooier maar niet gameplay veranderend. Ik kan helaas niet zien hoe het er in 3.0 uit hoort te zien en wat er dus anders zou zijn.

Ook in world of conflict zijn de shader 3.0 effecten meer dingen als "fullview volumetric lighting" of "volumetric smoke".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:56
osc4r schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:38:

Voor de rest, ik heb nog niet echt naar de RPG elementen gekeken, en ik denk dat er vrijwel GEEN herspeelbaarheid in zit, tenzij je wilt gaan klooien met verschillende plasmids (geloof dat er 60 zijn? die zal je idd niet allemaal kunnen/hoeven gebruiken denk ik)
Door de verschillende eindes zou ik hem sowiso 2x spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Oeh, jij weet meer dan ik, want ik wist niet dat er verschillende eindes in zaten!

* hexagram gaat zich beter inlezen over Bioshock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:35:
Net de demo gespeeld en ik moet zeggen dat het mij tot nu toe niet meevalt. Ik krijg sterk de indruk van een overhypte game. Dit zou FPS 2.0 moeten zijn? Ik zie weinig echte vernieuwingen en ook geen bijzonder goede gameplay. Misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog. Ik heb in ieder geval besloten de game niet meer aan te gaan schaffen.
Je mist echt wat als je hem niet aanschaft. Ik ben nu bezig met de full, en DAMN zeg deze game is zo ongeloofelijk goed. Walst echt 3x over HL2 aan kwa beleving. Het is echt enorm goed. De demo stelt vrij weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:17

Clush

Do as I say...

Topicstarter
Weakling schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:33:
Min:
- Vreselijk rechtlijnig, je moet veel te nadrukkelijk een bepaald pad volgen
Ik begrijp dat dat in de volledige versie wel iets beter is... je kan voor een demo uiteraard niet alle locaties openstellen.
Ik ben ook zeer benieuwd hoeveel uur je straks daadwerkelijk speelt voordat je door het verhaal heen bent.
heb ergens 25-30 uur opgevangen... hoe betrouwbaar dat is weet ik niet... lijkt mij wat veel.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Clush schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:15:
[...]

Ik begrijp dat dat in de volledige versie wel iets beter is... je kan voor een demo uiteraard niet alle locaties openstellen.

[...]

heb ergens 25-30 uur opgevangen... hoe betrouwbaar dat is weet ik niet... lijkt mij wat veel.
voor geoefende gamers: 12-15 uur.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49
osc4r schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:38:
Op één punt ben ik toch dan niet met je eens Weakling..

Ik vind (weer een mening, I know) de rechtlijningheid tot op heden in elk geval zeker niet vervelend. Komt omdat je tot nu toe door zo'n verscheidenheid aan omgevingen tentoongesteld wordt, en zoveel verschillende invloeden krijgt door allerlei factoren (overal stoom en water en scripted events etc) dat ik de rechtlijningheid dus geheel niet voel!

Tevens vind ik ook dat op een resolutie van 1680x1050 ik niet het idee heb dat ik echt iets mis, ben benieuwd hoe het gaat worden als ik zo die fix even installeer!
ik zie dat je ook een geforce 8800 gts hebt heb je ook soms fps drops zeg maar richting de 35. Dat heb ik al als je net boven water bent in het begin. Heb jij dat ook?

is het ook normaal dat het maar 66% van je cpu gerbuikt. Bij een E6600?

[ Voor 3% gewijzigd door jaaoie17 op 22-08-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Laatst online: 28-06 15:43
Systeemeisen volgens bol.com:
Systeemeisen:
Windows XP SP2/Vista
Pentium 4
2,4 Ghz
1MB RAM!!!
8GB Vrije schijf ruimte
:')

Ik wil zo graag de Collecter's edition maar die zijn limited. En heb er nu geen geld voor.

[ Voor 29% gewijzigd door Mayonaise op 22-08-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 12-09 17:22
Tripp schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:22:
[...]

voor geoefende gamers: 12-15 uur.
Dan heb je het over de PC manier van gamen zeker.

- Downloaden
- Op easy doorraggen
- Deleten

;)

No, way dat je op een 360 1000/1000 haalt in 12-15 uur. :)

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

yzf1kr schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:21:
[...]
No, way dat je op een 360 1000/1000 haalt in 12-15 uur. :)
Het lijkt me totaal irrelevant op welk platform je speelt. Op een xbox kun je hem ook op easy spelen en naar het eind rennen. En op beide platforms kun je ervoor kiezen op hard te spelen en elke kamertje grondig te inspecteren.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb AA werkend gekregen. op 16xAA en 16xAF wordt het minimum FPS zo rond de 29. Verder zit hij meestal rond de 40-45 FPS. Je merkt wel duidelijk dat het beeld wat minder vloeiend is dan geen AA. Het is wel speelbaar, maar een stuk minder dan voorheen. Gek genoeg had ik nog minder frames op 8xAA.

Ik speel met:
E6420 @3.2ghz
8800gts 640 @ 625/950.

op 1280x1024 alles max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Gizz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:31:
[...]

Het lijkt me totaal irrelevant op welk platform je speelt. Op een xbox kun je hem ook op easy spelen en naar het eind rennen. En op beide platforms kun je ervoor kiezen op hard te spelen en elke kamertje grondig te inspecteren.
Hij bedoelt dat het niet waarschijnlijk is dat je in 12 tot 13 uur alle achievements haalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PcManiaxx schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:44:

Ofwel de hele game drijft op het grafische geweld (wat overigens ook niet altijd echt super mooi is imho) waarbij de gameplay ondergeschikt is (rechtlijnig, 0 replay waarde, te weinig nieuwe elementen naast het grafische deel)?

Een game die je in 12 a 15 uur uitspeelt ga ik zowiezo niet aanschaffen, zeker niet gezien de lage replaywaarde van dit soort "story line FPS" games.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 22-08-2007 21:38 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

uchiha tijntje schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:35:
[...]

Hij bedoelt dat het niet waarschijnlijk is dat je in 12 tot 13 uur alle achievements haalt. :)
Dat snap ik, maar hij doet alsof je alleen op een Xbox 360 niet alles kan zien binnen die tijd, terwijl dat niks met het platform te maken heeft. Een soort Xbox fanboy opmerking dus.

[ Voor 38% gewijzigd door Gizz op 22-08-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
jaaoie17 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:23:
[...]

ik zie dat je ook een geforce 8800 gts hebt heb je ook soms fps drops zeg maar richting de 35. Dat heb ik al als je net boven water bent in het begin. Heb jij dat ook?

is het ook normaal dat het maar 66% van je cpu gerbuikt. Bij een E6600?
Ik heb hier ook framedrops ja, op het moment dat ik net uit het water kom en dat endje moet zwemmen. However, dit is op de native reso 1680x1050.. Schroef ik hem een tandje terug naar 1280x1024 en zet ik AAx4 aan (dat had ik niet op 1680x1050) is het een stuk stabieler en speelt het gelijk lekkerder!

Wellicht toch een kleine miskoop met de 320MB versie.. toch maar voor de 9800GTS gaan als die uitkomt, i.c.m. een P182 en Corsair 520HX, moet lukken dan toch neem ik aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Gizz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:36:
[...]

Dat snap ik, maar hij doet alsof je alleen op een Xbox 360 niet alles kan zien binnen die tijd, terwijl dat niks met het platform te maken heeft. Een soort Xbox fanboy opmerking dus.
Heeft de versie dan ook een soort achievement systeem dan? Want als die pc versie dat niet heeft dan is die opmerking nog steeds wel gewoon relevant en is die opmerking echt geen xbox fanboy opmerking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Tijd voor een volgende fix, als de AA werkelijk in het spel gaat zitten, d.m.v. een driver/patch. Een dikke drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

uchiha tijntje schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:42:
[...]

Heeft de versie dan ook een soort achievement systeem dan?
Geen idee
Want als die pc versie dat niet heeft dan is die opmerking nog steeds wel gewoon relevant en is die opmerking echt geen xbox fanboy opmerking. :)
Nouja relevant.. Hij heeft het helemaal niet over verschillen in de spellen zelf, er wordt alleen maar gesuggereerd dat mensen die op de pc gamen een soort nep-gamers zijn omdat ze het spel niet kopen en na een keertje op easy spelen weg gooien. Dus in dat opzicht voegt het niks toe en is het alleen maar een beetje stemming maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bioshock net ff gespeeld en het ziet er net echt uit (zijn er nog meer games die er net zo uitzien ? dacht het niet!!). Verder stonden de settings gelijk op high. allen force lightning stond niet aan. (geeft dat nog verschil met force lightning ?). Verder: deze game moet ik hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:58

McLambo

MTB Junky

Waar houdt bij jullie de demo op? Bij mij was het een abrupt einde nadat ik 'trapped' raakte en een filmpje te zien kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat is normaal, daar houdt hij bij iedereen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dude, gebruik is spoilers zeg :( Leuk om zometeen te gaan demo'en 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
McLambo schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:56:
Waar houdt bij jullie de demo op? Bij mij was het een abrupt einde nadat ik 'trapped' raakte en een filmpje te zien kreeg...
Ja daar dus
CLB schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:58:
Dude, gebruik is spoilers zeg :( Leuk om zometeen te gaan demo'en 7(8)7
Denk dat je er wel overheen komt, zo niet kan http://www.drphil.com/ je misschien helpen

[ Voor 35% gewijzigd door pica op 22-08-2007 22:00 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Gizz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:48:
[...]

Geen idee

[...]

Nouja relevant.. Hij heeft het helemaal niet over verschillen in de spellen zelf, er wordt alleen maar gesuggereerd dat mensen die op de pc gamen een soort nep-gamers zijn omdat ze het spel niet kopen en na een keertje op easy spelen weg gooien. Dus in dat opzicht voegt het niks toe en is het alleen maar een beetje stemming maken.
Ok, misschien iets minder relevant :P Zijn generalisatie is zeker wel wat te generaliserend ;) Maar je kunt niet ontkennen dat veel mensen die een game downloaden zo spelen, zowel op de pc als zeker ook wel een illegale versie op de xbox.
Maar ik doelde vooral met betrekking tot het systeem van achievements die ervoor zorgt dat de replayability vaak drastisch toeneemt. De 1000 gamerscore zal je namelijk niet snel in die 13 uur kunnen halen. Echter had ik wel wat gelezen dat de pc games (ports) ook een soort afvinklijst heeft met betrekking tot de achievements die overeenkomen met de achievements op de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

JeanLucPicard schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:58:
Denk dat je er wel overheen komt, zo niet kan http://www.drphil.com/ je misschien helpen
Staat toch in de TS:
Verder het verzoek om waar nodig spoilertags te gebruiken,
om het verhaal voor mensen die nog niet zo ver gevorderd zijn in het spel ook spannend te houden.

Heb al afspraak gemaakt met Oprah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zojuist de demo uitgespeeld, wel erg kort, maar de Collector's Edition ploft dit weekend (hopelijk) op mijn matje :)

Hij loopt als een droom op mijn systeem, met de beta drivers geinstalleerd.

Ik ontkwam er niet aan dit spel te vergelijken met System Shock 2. Maar er zijn weinig overeenkomsten. Wie kent die momenten niet in SS 2 waar je in je inventory zat te klooien? En dat je je rotschrok als je een tik kreeg van een zombie :D
Bioshock is echt meer een fast-paced shooter geworden. Maar wel een mooie! Al vielen mij wel een hoop low-res textures op. De console drukt hier helaas wel erg zijn stempel op, en dat vind ik erg jammer. Je merkt dit echt in de gameplay (snel en simpel, geen inventory) en de graphics (low-res textures, wat groffige opbouw).

Maar ik kan niet wachten op het volledige spel :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nyarlathotep schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:19:
Je merkt dit echt in de gameplay (snel en simpel, geen inventory)
Denk niet dat dit per sé komt doordat het ook op een console is uitgebracht, aangezien er ook gewoon rustige Xbox360 spellen zijn met inventory (bijvoorbeeld oblivion). Men zal wel gewoon gekozen hebben voor een snelle gameplay :) Op de pc heb je ook zat shooters zonder inventory (de meeste shooters zijn dat :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49
osc4r schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:39:
[...]

Ik heb hier ook framedrops ja, op het moment dat ik net uit het water kom en dat endje moet zwemmen. However, dit is op de native reso 1680x1050.. Schroef ik hem een tandje terug naar 1280x1024 en zet ik AAx4 aan (dat had ik niet op 1680x1050) is het een stuk stabieler en speelt het gelijk lekkerder!

Wellicht toch een kleine miskoop met de 320MB versie.. toch maar voor de 9800GTS gaan als die uitkomt, i.c.m. een P182 en Corsair 520HX, moet lukken dan toch neem ik aan :D
die aax4 doe je niet in de game zelf ofwel? maar in control panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, ziet er grappig en spooky uit..
De moeite waard om een keer te proberen, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

De eerste ervaringen: Wholy f*ck ziet er geil uit zeg _/-\o_
Speelde 't op m'n laptopje: T7500, 2GB RAM en GO8600M GT op 1440x900 pixeltjes en werkelijk :*)

Even snel wat rondgedartelt en dergelijke, dus morgenavond maar is de demo uitspelen!
Ben benieuwd of 't verhaal me kan boeien en dergelijke but we will see! Fraps werkte helaas niet :'(

Dus werkelijk geen idee van de framerate, maar die was erg erg hoog imho! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
RappieRappie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:08:

Yep, draait prima hier met;

E6420@3,32
4GB (2x2GB) @415x8
8800GTX (stock)
Vista x64 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:36:
[...]

Ofwel de hele game drijft op het grafische geweld (wat overigens ook niet altijd echt super mooi is imho) waarbij de gameplay ondergeschikt is (rechtlijnig, 0 replay waarde, te weinig nieuwe elementen naast het grafische deel)?

Een game die je in 12 a 15 uur uitspeelt ga ik zowiezo niet aanschaffen, zeker niet gezien de lage replaywaarde van dit soort "story line FPS" games.
Ik ben al 5 uur bezig en ben pas net uit het "Medical Station" (1 van de 8 gebieden als ik de "lift" mag geloven) . Ik check elk hokje, time alles. Do sneaky. Observeer. Het is gewoon zo bruut geniaal.
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:55:
Verder stonden de settings gelijk op high. allen force lightning stond niet aan. (geeft dat nog verschil met force lightning ?). Verder: deze game moet ik hebben
Force lightning is juist slechter, dan krijg je geen mooie licht effecten :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20
Als ik het spel reserveer bij Bol, wordt het dan verzonden op vrijdag of krijg ik hem vrijdag binnen? En heeft iemand trouwens dat Ati hotfix geprobeerd. Het is een nieuwe driverset en het ontgaat me helemaal waarom het een "hotfix" heet. Heeft het enig effect op de DX9 performance?

[ Voor 47% gewijzigd door mister_S op 22-08-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Laatst online: 24-01-2022
Nu vrijdag komt hij uit, en pas in de loop van volgende week men nieuwe vga ;( Zal nog even op de tanden bijten worden O-)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'genetisch gemodificeerde' FPS die je dingen laat doen die tot nu toe onmogelijk waren in het genre: gebruik alles als een wapen, upgrade je lichaam door middel van 'plasmids', hack computers en andere apparaten, upgrade je wapens
Dit zinnetje doet mij denken aan Deus X. Lijkt het daar ook een beetje op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:42:
Dit zinnetje doet mij denken aan Deus X. Lijkt het daar ook een beetje op?
Als je het daarmee wil vergelijken: een sterk gesimplificeerde versie van Deus Ex

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb af en toe wat knipperen van het beeld. Op specifieke punten in het spel, meer mensen die dit hebben? Bij mij gebeurd als dat vrouwtje je dak komt opensnijden in het begin, en met een zelfde soort effect net voor het stukje waar je de crowbar vind. Daar heb je ook zo;n effect met blauw licht, dat effect zorgt er bij voor dat het beeld wat knippert, alsof hij het niet helemaal trekt.

vista x64
8600gts met de nieuwste beta driver @ 1024/768

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
Net de demo gedownload, krijg ik een melding van AVG dat er een trojan inzit. Nogmaals van andere site gedownload, opnieuw. Op dit forum denken ze dat het een vals positief is. Toch maar installeren dus en dan full system scan uitvoeren.

edit: na updaten van AVG (vanmorgen nog gedaan) is er geen melding van. Is dus al aangepast in virus database.

[ Voor 15% gewijzigd door pnieuwla op 22-08-2007 23:51 ]

• Kaasje123
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:05:
[...]

Ik ben al 5 uur bezig en ben pas net uit het "Medical Station" (1 van de 8 gebieden als ik de "lift" mag geloven) . Ik check elk hokje, time alles. Do sneaky. Observeer. Het is gewoon zo bruut geniaal.

[...]

Force lightning is juist slechter, dan krijg je geen mooie licht effecten :)
WTF? Waar heb je het spel vandaan dan? AAAHHH Ik probeer hem in elke winkel te zoeken maar overal zeggen ze vrijdag :'(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
CLB schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:06:
[...]

Staat toch in de TS:
Verder het verzoek om waar nodig spoilertags te gebruiken,
om het verhaal voor mensen die nog niet zo ver gevorderd zijn in het spel ook spannend te houden.

Heb al afspraak gemaakt met Oprah
Dat slaat op het volledige spel, de demo is dusdanig kort dat je er amper wat aan kan spoileren 8)7
Gizz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:23:
[...]

Denk niet dat dit per sé komt doordat het ook op een console is uitgebracht, aangezien er ook gewoon rustige Xbox360 spellen zijn met inventory (bijvoorbeeld oblivion). Men zal wel gewoon gekozen hebben voor een snelle gameplay :) Op de pc heb je ook zat shooters zonder inventory (de meeste shooters zijn dat :P ).
Oblivion is oorspronkelijk een pc-spel dat later naar de consoles is gebracht, dus dat kan je niet als voorbeeld nemen natuurlijk...

The devil is in the details.

Verwijderd

Kaasje123 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:03:
[...]

WTF? Waar heb je het spel vandaan dan? AAAHHH Ik probeer hem in elke winkel te zoeken maar overal zeggen ze vrijdag :'(
Ik ben vandaag door mijn game store gebeld en ben hem nu aan het installeren. Dat vrijdagverhaal ligt dus aan de winkels waar je zoekt. Op het net lees ik al meer verhalen over mensen die de game hebben.

Ik heb BTW zelfs de Collector's Edition!

Verwijderd

Er is eindelijk een officiele reactie gekomen op het Widescreen verhaal. Wel interessant om te lezen:
THE TRUTH ABOUT WIDESCREEN

August 22, 2007

We understand there has been some concern about the implementation of widescreen mode in BioShock. Hopefully, we can clarify how we’ve chosen to do this.

The first thing we want to make clear is the mode we developed the game on and the optimal mode for playing the game is the widescreen mode. 90% of our development stations were widescreen displays: artists, programmers and designers.

- BioShock was primarily developed and tuned for widescreen mode. Artists and designers worked with widescreen displays and chose a field of view (FOV) that best reflected their intentions with respect to the way the world is perceived, the perceived speed of movement of the player relative to the world and the amount of the world they wanted to be viewed for the best game-play experience. We went through dozens of iterations and finally settled upon a widescreen aspect ratio that best suited the gameplay experience.

- When playing in widescreen modes the game makes use of the full screen resolution, and does not crop or stretch a lower resolution image into a wide screen one. For example, at 720p the game renders natively to the full 1280x720 resolution.

- Once this FOV was established, we chose to keep exactly the same horizontal FOV for standard def displays, so as not to in any way alter the gameplay experience.

- Instead of cropping the FOV for 4:3 displays and making all 4:3 owners mad in doing so, we slightly extended the vertical FOV for standard def mode: we never wanted to have black bars on people’s displays. (This way, everybody is happy…) This does mean that people playing on a standard def display see slightly more vertical space, but, this does not significantly affect the game-play experience and, we felt that it best served our goal of keeping the game experience as close as possible to the original design and art vision on both types of displays. Reports of the widescreen FOV being a crop of the 4:3 FOV are completely false.

One thing we can assure you that all these decisions were made with the best interests of the game in mind. We didn’t save any money or development time by choosing this set of parameters. We did what we thought was the best thing for the game: developing and optimizing it for widescreen displays, and making the decision not to do the usual crop for 4:3 displays. As a consumer, you certainly have the right to disagree.

We understand that not all users might not be happy with these choices and we will be looking into options for allowing users to adjust FOV settings manually. But as we mentioned earlier, changes to video game code do not happen in minutes or hours. We appreciate your understanding.
Bron: http://www.2kgames.com/cultofrapture/home.html

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hahn schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:06:
Oblivion is oorspronkelijk een pc-spel dat later naar de consoles is gebracht, dus dat kan je niet als voorbeeld nemen natuurlijk...
Hoezo later? Oblivion is zowel voor de x360 als de pc op 21-3-2006 gelanceerd. Dat is gewoon naast elkaar ontwikkeld dus.

Verder zijn snelle shooters zonder uitgebreide inventory natuurlijk helemaal niet iets wat inherent is aan consoles. Denk eens aan wolfenstein, quake, doom en alle huidige opvolgers. Allemaal op de pc en primair voor de pc ontwikkeld, maar snelle shooters zonder inventory.

Daarom vond ik het nogal kort door de bocht om te zeggen dat dit een snelle shooter is, louter omdat het voor de x360 ontwikkeld is.

• Renegade!
  • Laatst online: 24-01-2022
Vind het geklaag over het meer en meer ontwerpen van console only games ook wat overdreven. Alle huidige top games worden nog steeds volledig voor de PC ontwikkelt en dat zal ook zo blijven. Natuurlijk heb je ook toppers voor de consoles, maar pokemon speelde je toch ook op je gameboy color en niet op de pc? (ja ik weet dat het ook op de pc kan maar het is minder leuk)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.