Nokia N95 Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.985 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
patrickt35 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:18:
[...]

Flex 30 zonder internet, 1 jarig. Voor €199,-(telefonisch)
Please mensen, probeer er wel een beetje op te letten dat het geen abbo topic is maar het inhoudelijk over de N95 moet gaan.

edit: Yeah weer eerste op pagina 9 8)

offtopic:
edit2: weet iemand de code toevallig van die cheerleader smily?
offtopic:
ligt het aan mij of is het topic een beetje aan het dood bloeden, steeds minder reacties de laatste dagen

[ Voor 12% gewijzigd door digital-IMEI op 13-08-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
zenica schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:09:
(...) Volgens mij is N95 sucessvol door dat mensen het graag willen hebben en geld voor over hebben om er onderandere ook mee te kunnen patsen. Als nokia ineens paar manden daarna een betere versie uitbrengt elders denk ik dat wij ons allemaal diep genomen voelen.
Ach, zo ging het toch ook met de N93? Had ik ook vrijwel meteen aangeschaft na de release en een paar maandjes later kwamen ze met de N93i. Veel beter design en een paar verbeteringen.

Woon nu voor mijn studie 8 maanden in Portugal - en qua UMTS / HSDPA zijn ze hier echt veel verder dan in Nederland. Overal 100% HSDPA bereik. Hoe dan ook - de N95 kan er goed mee overweg - gaat ook heerlijk snel. Weet niet of ze in Nederland nu ook inmiddels overal HSDPA hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:24:
ok, dan kan ik dus ook naar een NSP, die verzekering dat kost trouwens ook niks extra als ik daarnaartoe zou gaan. Ik heb namelijk naar Belcompany gebeld en die vertelden me dat ik kon kiezen tussen de mobiel naar hun brengen of het via de verzekering, die ik voor de telefoon heb afgesloten, te regellen.
Een maat van me heeft zich al 1 keer eerder gestoten aan die grap.
Aanspraak gemaakt op verzekering paar maanden later toestel weer kaduuk , niks geen verzekering meer dus..... gewoon nsp gaan, sneller, garantie, en je verzekering onaangetast ;)

Maaruh ontopic, @Sjengcity hoe wil je het hebben, formaat?

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 13-08-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met dit probleem? ;( Dit mag toch niet na 5 keer kaartje wisselen? Dan maar naar NSP, kunnen ze meteen de slider ook vervangen.
http://farm2.static.flick...830975_ffa6d366cf.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1032/1106830975_ffa6d366cf.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

het leek mij wel aardig om internet-radio streams op m'n N95 af te spelen,
maar ik krijg het niet voor elkaar.

zie bij voorbeeld www.nederland.fm, hier staan keurig de meest bekende radiozenders,
die dan op je pc via mediaplayer worden afgespeeld.
op m'n Nokia zie ik op de plaats waar het mediaplayervenster is,
een plaatje van een zeilbootje(?),
dus hij mist een plugin.

wat moet ik installeren, om dit werkend te krijgen?

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Sjengcity

Doe maar even copy/paste van hieronder de rest volgt nog ;)
(wellicht zijn de meeste al bij jullie bekend maar om het compleet te maken ;) )
Have fun ;)

Wat simpele shortcuts:

In idle mode druk op:
- # snel switchen tussen "Algemeen" en "Stil" profiel
- 0 om webbrowser te starten

- In plaats van het gehele menu door te lopen om "verzenden" te kiezen volstaat het groene hoorntje ook.

Menu:
- Bladeren door het menu kan ook door middel van de volgende toetsen.

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/5526/menuxw8.jpg

Lettertype aanpassen:
- Blader op je PC naar de map "C:/Windows/Fonts", selecteer de font die je wilt. Let op! wel *.TTF formaat!
- Maak ergens een folder "Fonts", je desktop is wel een mooie plek ;)
- Plaats de font in deze map en doe dit 4 keer en hernoemde files zoals hieronder:

nosnr60.ttf
nssb60.ttf
nstsb60.ttf
S60ZDIGI.ttf

- Maak verbinding met je N95 d.m.v. USB Mass Storage-mode of plaatst microSD in je card reader
- Plaats de 4 files in de map ./resources/fonts (als de map er niet is maak je hem zelf even)
- Reboot N95 en there ya go!

Speciale codes:

*#0000#
- Firmware versie

*#06#
- IMEI

*#2820# (*#BTAO#)
- Bluetooth adres van je toestel

*#62209526# (*#MAC0WLAN)
- Je WLAN MAC-adres (wanneer ingeschakelt)

*#7370# (*#RES0#)
- Reset van je toestel, als code gevraagd wordt is deze meestal 12345

*#7780# (*#rst0*)
- Soft reset van je toestel, is anders dan bovenstaande, deze wist geen contacten enz..

Call key (Green key) + * key + 3 key + power button
- Format van je toestel, deze combinatie uitvoeren bij uitgeschakeld toestel

*#92702689# (*#war0anty#)
- Levensduur van je toestel

Screensavers:
Een video'tje van Nokia himself. Deze 13MB execute laat in ongeveer 13min zien hoe jezelf een screensaver maken kunt en deze te gebruiken in een zelfgemaakte theme ;)
S60_3rd_Edition_FP1_Screensavers_v1_0_en.exe

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 14-08-2007 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interneth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:22:
[...]

Zolang er weinig bugs zijn komt er geen nieuwe firmware. Tenzij Nokia iets interessants wil toevoegen (zoals gebeurd is met AGPS).
Over bugs gesproken, kent iemand deze?: ik heb al enkele malen mijn sneltoetsen opnieuw moeten instellen omdat ze 'vergeten' waren. Omdat ik eerdere versie maar kort heb gehad, kan ik niet zeggen of dit euvel; zich pas bijvoorbeeld bij vs 11 of vs. 12 voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
schumi2004 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:41:
Menu:
- Bladeren door het menu kan ook door middel van de volgende toesten.

[afbeelding]
Handig, die kende ik nog niet.

Hoezo heeft de US versie trouwens andere bandbreedtes? De Europese N95 doet het toch ook daar, dan doet de US N95 het toch ook hier? Of ben ik nou dom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Sjengcity schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 06:41:
[...]
Nop ook ik helaas niets kunnen vinden over dat Active Standby Screen helaas want ziet er zeker handig uit!
[...]
NSU = Nokia Software Updater
NSS = Nemesis Service Suite

Dit zijn beide programma's wat je gewoon op je computer installeert en die je gewoon kunt gebruiken met de standaard USB kabel wat bij de telefoon wordt geleverd.

NSU is zoals de naam al zegt om de firmware van de telefoon te updaten, niet meer en niet minder.
NSS geeft je de mogelijkheid om wat meer instellingen te wijzigen zoals onder andere de productcode of bijvoorbeeld het imei nummer.

Voor meer info moet je
[modbreak]Laat `m dat lekker zelf, buiten Tweakers om uitzoeken. Nu maken we het hem wel heel makkelijk. Tevens is het op het randje van wat hier toegestaan is.[/]
Goh zeg...
Ik zag alleen die afkortingen van NSU en NSS wel vaker voorbij komen maar kwam er niet uit wat er bedoeld werd. NSS had ik wel op Google gevonden maar niets over bekabeling.
Als het voor illigaliteit bedoeld is... begrijp ik best dat er niets uitgelegd kan/mag worden op dit forum.
Dus mijn vraag was echt in alle onschuld gesteld. Jammer dat t zo veel commotie heeft gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:18:
[...]

Handig, die kende ik nog niet.

Hoezo heeft de US versie trouwens andere bandbreedtes? De Europese N95 doet het toch ook daar, dan doet de US N95 het toch ook hier? Of ben ik nou dom?
Hij gebruikt andere bandbreedtes voor UMTS/HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
vandaag eindelijk de knoop doorgehakt en mezelf een n95 sand besteld, al enkele maanden kat uit de boom aan het kijken ivm welk nieuw mobieltje ik ging kopen

dan maar de n95 uit gebrek aan concurrentie
565 euro uit duitsland , lekker prijsje dacht ik, niet ?
grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
av017 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 04:28:
vandaag eindelijk de knoop doorgehakt en mezelf een n95 sand besteld, al enkele maanden kat uit de boom aan het kijken ivm welk nieuw mobieltje ik ging kopen

dan maar de n95 uit gebrek aan concurrentie
565 euro uit duitsland , lekker prijsje dacht ik, niet ?
grtzz
Damn! en dat om half half 5 s'nachts! De hele nacht ervan wakker gelegen ofzo? :P

@Schumi; Thx! Zal het toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:29
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 06:54:
[...]
Damn! en dat om half half 5 s'nachts! De hele nacht ervan wakker gelegen ofzo? :P

Whahahaha LOL >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk zeg 4gb kaartje +een kaart lezer voor aan de pc voor 69€€€€€€ en of het werkt weet ik nog niet want mijn n95 is nog steeds in herstelling al precies 24 dagen.snifff snifff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen

na enkele nuttige ervaringen van robertwebbe en Buffalo_nl
hierbij mijn ervaring met de interne gps, nokia maps en het toestel als geheel.

Voor navigatie in NL gebruik ik nav4all : werkt prima, maar gebruikt wel je gprs verbinding, dus geen optie in het buitenland (ben wel benieuwd naar ervaringen).
Afgelopen weekend naar London geweest via Calais-Dover. Ik heb Nokia Maps gebruikt, eerst via usbcardreader de UK, FR en B kaarten erop gezet en toen : rijden maar. Ik heb er niet voor betaald, dus hij berekent alleen de route, en laat zien waar ik ben : volg de blauwe lijn dus.

Ik vind dit een prima manier van navigeren : door de route opnieuw op te vragen kan je wel naar de aanwijzingen gaan, en daarnaast heb ik er genoeg aan om te weten waar ik ben. Nadeel is wel dat hij in deze modus niet automatisch herberekend als je een andere route neemt.

Let er wel op dat je de gprs verbinding uit hebt staan (tip : ik doe dit door de instellingen te verwijderen, dan is het ook automatisch niet mogelijk, via de verstuurde instellingen-sms die ik bewaar, zet ik in NL weer binnen 3 seconden de gprs instellingen terug) (gprs in buitenland is tussen de 10,- en 20,- per mb afhankelijk van je providor)

Groot voordeel van deze telefoon bleek op 2 momenten:
1- we gingen op zoek naar een oude woning waar iemand vroeger gewoond had : eerst via route berekenen "zoeken op kaart" exact de plek aangewezen waar dat was (straatnaam wisten we niet meer), vervolgens gemakkelijk erheen gereden en daarna uitstappen, lens openschuiven en foto's maken.

2- op de terugweg was er een probleem op de M20 van London naar Dover tussen afslag 12 en 13, ondanks de oorzaak (motor in de fik) wordt in de UK dan wel direct de gehele 3 baans weg afgezet...... Beetje lastig als je de boot wilt halen.
Dus wij eraf op afslag 12 en net als velen door het stadje Folkstone om binnendoor afslag 13 te bereiken.
Dan sta je dus redelijk vast in de file (op de A20). Je zoomt is uit en ziet een andere route door het plaatsje : 1x links, 2 keer rechts en ja hoor : geen file meer gezien! Rustig bij afslag 13 weer een compleet lege snelweg op en makkelijk de boot gehaald. Dit was denk ik met elk navigatie systeem wel gelukt, maar het gemak waarmee het met mijn N95 viel mij erg mee!

gps gegevens applicatie
Dit is de intern meegeleverde gps applicatie op het toestel. Bleek erg handig toen ik vergeten was mijn UK-kaarten - sd kaart in het toestel te doen. Ik had dus geen kaarten meer.... Om toch naar onze slaapplaats te komen via de navigatie van dit toestel puur op richting prima thuis gekomen. Dit is echt een nuttige tool!

Conclusie
Mijn algemene conclusie na 3 maanden : De N95 is een alleskunner, met veel opties. Natuurlijk zijn er betere navigatie apparaten, betere fototoestellen en betere mp3 spelers, maar de combinatie van deze 3 apparaten in 1 betaalbaar apparaat werkt voor mij perfect! Grootste nadelen zitten in het batterij verbruik en het gebrek aan intern werk geheugen waardoor je niet 3 grotere applicaties naast elkaar kan draaien. Groot voordeel is ook het wifi gebruik thuis. Ik lees dat hierover de meningen verschillen, maar even op je mobiel het nieuws, het weer en je mail checken ergens thuis (ipv je pc of laptop te moeten opstarten) vind ik erg prettig.
Ik heb nooit problemen met slider gehad. Het vastlopen gebeurd bij heavy use (veel applicaties en navigatie) ongeveer 2x per maand : even opnieuw opstarten en werkt weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 06:54:
[...]

Dus ja gaat het 'laatste' deel toevoegen. Ik hoopd at je zeg maar die overmacht houd. Want er zijn vaak moderators die een deel stoppen als die te groot wordt... Maareuh is het niet leuk/handig om een kleine changelog van de firmwares erbij te doen? Dus datum en 'grootste veranderingen'. Vond ik altijd wel fijn bij andere topics... Als je tijd niet bent geweest kan je gelijk zien of je de laatste software hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadMotha schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:39:
het leek mij wel aardig om internet-radio streams op m'n N95 af te spelen,
maar ik krijg het niet voor elkaar.

wat moet ik installeren, om dit werkend te krijgen?
Mooi Internet Radio streaming apps voor je N95 is deze: LCG Jukebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Mau_Maus schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:23:
[...]

Dus ja gaat het 'laatste' deel toevoegen. Ik hoopd at je zeg maar die overmacht houd. Want er zijn vaak moderators die een deel stoppen als die te groot wordt... Maareuh is het niet leuk/handig om een kleine changelog van de firmwares erbij te doen? Dus datum en 'grootste veranderingen'. Vond ik altijd wel fijn bij andere topics... Als je tijd niet bent geweest kan je gelijk zien of je de laatste software hebt.
Dat is goed! Ik zal zoveel mogelijk proberen toe te voegen, als mensen nog iedeeën hebben hoor ik het graag. Dat kan hier maar mag ook op de mail zijn als je al info hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:23:
Ervaringen

na enkele nuttige ervaringen van robertwebbe en Buffalo_nl
hierbij mijn ervaring met de interne gps, nokia maps en het toestel als geheel.

Voor navigatie in NL gebruik ik nav4all : werkt prima, maar gebruikt wel je gprs verbinding, dus geen optie in het buitenland (ben wel benieuwd naar ervaringen).
Afgelopen weekend naar London geweest via Calais-Dover. Ik heb Nokia Maps gebruikt, eerst via usbcardreader de UK, FR en B kaarten erop gezet en toen : rijden maar. Ik heb er niet voor betaald, dus hij berekent alleen de route, en laat zien waar ik ben : volg de blauwe lijn dus.

Ik vind dit een prima manier van navigeren : door de route opnieuw op te vragen kan je wel naar de aanwijzingen gaan, en daarnaast heb ik er genoeg aan om te weten waar ik ben. Nadeel is wel dat hij in deze modus niet automatisch herberekend als je een andere route neemt.

Let er wel op dat je de gprs verbinding uit hebt staan (tip : ik doe dit door de instellingen te verwijderen, dan is het ook automatisch niet mogelijk, via de verstuurde instellingen-sms die ik bewaar, zet ik in NL weer binnen 3 seconden de gprs instellingen terug) (gprs in buitenland is tussen de 10,- en 20,- per mb afhankelijk van je providor)

Groot voordeel van deze telefoon bleek op 2 momenten:
1- we gingen op zoek naar een oude woning waar iemand vroeger gewoond had : eerst via route berekenen "zoeken op kaart" exact de plek aangewezen waar dat was (straatnaam wisten we niet meer), vervolgens gemakkelijk erheen gereden en daarna uitstappen, lens openschuiven en foto's maken.

2- op de terugweg was er een probleem op de M20 van London naar Dover tussen afslag 12 en 13, ondanks de oorzaak (motor in de fik) wordt in de UK dan wel direct de gehele 3 baans weg afgezet...... Beetje lastig als je de boot wilt halen.
Dus wij eraf op afslag 12 en net als velen door het stadje Folkstone om binnendoor afslag 13 te bereiken.
Dan sta je dus redelijk vast in de file (op de A20). Je zoomt is uit en ziet een andere route door het plaatsje : 1x links, 2 keer rechts en ja hoor : geen file meer gezien! Rustig bij afslag 13 weer een compleet lege snelweg op en makkelijk de boot gehaald. Dit was denk ik met elk navigatie systeem wel gelukt, maar het gemak waarmee het met mijn N95 viel mij erg mee!

gps gegevens applicatie
Dit is de intern meegeleverde gps applicatie op het toestel. Bleek erg handig toen ik vergeten was mijn UK-kaarten - sd kaart in het toestel te doen. Ik had dus geen kaarten meer.... Om toch naar onze slaapplaats te komen via de navigatie van dit toestel puur op richting prima thuis gekomen. Dit is echt een nuttige tool!

Conclusie
Mijn algemene conclusie na 3 maanden : De N95 is een alleskunner, met veel opties. Natuurlijk zijn er betere navigatie apparaten, betere fototoestellen en betere mp3 spelers, maar de combinatie van deze 3 apparaten in 1 betaalbaar apparaat werkt voor mij perfect! Grootste nadelen zitten in het batterij verbruik en het gebrek aan intern werk geheugen waardoor je niet 3 grotere applicaties naast elkaar kan draaien. Groot voordeel is ook het wifi gebruik thuis. Ik lees dat hierover de meningen verschillen, maar even op je mobiel het nieuws, het weer en je mail checken ergens thuis (ipv je pc of laptop te moeten opstarten) vind ik erg prettig.
Ik heb nooit problemen met slider gehad. Het vastlopen gebeurd bij heavy use (veel applicaties en navigatie) ongeveer 2x per maand : even opnieuw opstarten en werkt weer prima.
De conclusie is dat nokia een veel beter apparaat had kunnen maken met meer intern geheugen,.een betere batterij en natuurlik een beter slider.Maar ja dat zal wel in de volgende foon erop zitten geld moet rollen heeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:35:
[...]

De conclusie is dat nokia een veel beter apparaat had kunnen maken met meer intern geheugen,.een betere batterij en natuurlik een beter slider.Maar ja dat zal wel in de volgende foon erop zitten geld moet rollen heeee......
Wat mij betreft hoef je niet een hele pagina te quoten als het orgineel nog zichtbaar is: zoveel tekst en zo weinig reply :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wat simpele shortcuts (deel 2):

Kalender:
- # om terug te gaan naar de huidige dag.
- * om te switchen tussen verschillende “views”.

Berichten/Notes (deze kent iedereen wel)
- # vast houden om van numeriek naar alfanumeriek te switchen.
- # om te switchen tussen T9 en normale modes.
- 5 om meerdere symbolen te kiezen in het symbolen menu en deze tegelijk in te voegen.

Multimedia:
- Snelle toegang tot je music player kan door het vasthouden van de multimedia toets

Software:
- Software verwijderen kan door het te selecteren in het menu en dan de “c” toets in te drukken.
- Vast houden van de menu toets geeft toegang tot de “Application manager”

Verberg je Foto’s/Video’s:

- Maak verbinding met je N95 d.m.v. PC Suite.
- Blader via “File manager” naar je memory card en vervolgens “My video”
- Selecteer Video’s of Images afhankelijk van welke je verborgen wilt hebben en “cut and paste” deze in je “My videos” folder.
- Je Video’s of Images zstaan nu in je “My video’s” folder and zijn niet langer zichtbaar via de Gallerij ook niet vanuit de Multimedia key’s.
- Om deze “verborgen” map te kunnen bekijken ga je via je file manager naar de map “My video’s” om de inhoud ervan te bekijken.

Niet echt een save solution maar het werkt ;)

Batterij besparingstips:

Bluetooth:
- Schakel bluetooth uit. Deze kun je snel weer inschakelen/uitschakelen door de rechter functie knop vast te houden en “bluetooth” uit te spreken.

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 14-08-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:21:
- Maak verbinding met je N95 d.m.v. PC Suite.
- Blader via “File manager” naar je memory card en vervolgens “My video”
- Selecteer Video’s of Images afhankelijk van welke je verborgen wilt hebben en “cut and paste” deze in je “My videos” folder.
- Je Video’s of Images zstaan nu in je “My video’s” folder and zijn niet langer zichtbaar via de Gallerij ook niet vanuit de Multimedia key’s.
- Om deze “verborgen” map te kunnen bekijken ga je via je file manager naar de map “My video’s” om de inhoud ervan te bekijken.

Niet echt een save solution maar het werkt ;)
Je kunt ze dan nog steeds zien via: Videocentr/My Videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Zou dat GPS gewoon al moeten werken als je de telefoon koopt en hem gaat gebruiken? Mijn broertje heeft de N95 nu 2 weken maar krijgt de GPS niet aan de gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:32:
[...]

Je kunt ze dan nog steeds zien via: Videocentr/My Videos.
Mmm vaag, heb de ideeen niet allemaal uitgeprobeerd maar heb verschillende erover gehoord dat het wel hoort te werken.
Nou dan maar weg ermee dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Sebastiaan_2005 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:35:
Zou dat GPS gewoon al moeten werken als je de telefoon koopt en hem gaat gebruiken? Mijn broertje heeft de N95 nu 2 weken maar krijgt de GPS niet aan de gang...
Hierover is al veel gesproken in dit topic, maar goed: ingeval van firmware-versie 11 of versie 12 zónder gebruik van A-GPS: laat het toestel met het toetsenbord zichtbaar een half uur buiten liggen. Dan zou je een 'fix' moeten hebben en kan het navigeren beginnen. Heb je nog versie 11 van de firmware, dan is het raadzaam om te updaten naar versie 12. Daarin kun je namelijk gebruik maken van A-GPS. Hiermee heb je in de meeste gevallen een supersnelle fix (ikzelf meestal binnen 15 seconden). Hierbij wordt echter wel gebruik gemaakt van (weinig) data-verkeer. Dus zonder data-abonnement even oppassen!

@ Sjengcity: sorry... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebastiaan_2005 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:35:
Vanaf de eerste seconde werkt het normaal gesproken. Telefoon openschuiven en de 'GPS ggvns' kiezen uit het Instrumenten menu.
paar minuutjes buiten in de openlucht leggen en dan zou je bij 'positie' netjes moeten kunnen zien waar je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 02:49

danplo

The Force is strong with me

Ik heb een branded T-Mobile N95 telefoon.
Ik lees dat er een Firmware 12 is, en mijn huidige is 11.
Nu wil ik het upgraden naar Firmware 12 via Nokia Software Update, maar dan zegt het programma dat mijn telefoon al op to date is ??
Is het voor mijn nu geheel niet mogenlijk te upgraden ??

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Poeh schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:02:
[...]
blaat

@ Sjengcity: sorry... ;)
Hu heb ik iets gemist? :?
danplo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:13:
Ik heb een branded T-Mobile N95 telefoon.
Ik lees dat er een Firmware 12 is, en mijn huidige is 11.
Nu wil ik het upgraden naar Firmware 12 via Nokia Software Update, maar dan zegt het programma dat mijn telefoon al op to date is ??
Is het voor mijn nu geheel niet mogenlijk te upgraden ??
Voor T-Mobile software zul je moeten wachten totdat T-Mobile de aangepaste firmware uitbrengt. Gezien de FW al een tijdje uit is zou het best wel eens kunnen gebeuren dat ze voor versie 12 helemaal geen uitbrengen maar bijvoorbeeld wachten tot FW 13 maar dat is allemaal koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:31:
[...]
Hu heb ik iets gemist? :?

[...]

Voor T-Mobile software zul je moeten wachten totdat T-Mobile de aangepaste firmware uitbrengt. Gezien de FW al een tijdje uit is zou het best wel eens kunnen gebeuren dat ze voor versie 12 helemaal geen uitbrengen maar bijvoorbeeld wachten tot FW 13 maar dat is allemaal koffiedik kijken.
even iets algemeens dan... bij tmobile shop in amsterdam hadden ze het erover dat je gewoon de updates van de nokia site kon halen en gebruiken, maar dat je dan alleen de tmobile settings kwijt zou raken...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_T schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:56:
[...]

even iets algemeens dan... bij tmobile shop in amsterdam hadden ze het erover dat je gewoon de updates van de nokia site kon halen en gebruiken, maar dat je dan alleen de tmobile settings kwijt zou raken...
Mits je eerst (illegaal) de productcode aanpast 8)
Vreemde vogels heb je toch in die winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:39
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:33:
[...]

Dat is goed! Ik zal zoveel mogelijk proberen toe te voegen, als mensen nog iedeeën hebben hoor ik het graag. Dat kan hier maar mag ook op de mail zijn als je al info hebt.
Een tip mbt WLAN-verbinding :

- voeg bij advanced settings van specifieke Wlan-verbinding een vast IP-adres toe, en klop deze ook handmatig in op de router van je netwerk.

Dit helpt enorm bij de "no gateway reply" error-melding, en zorgt voor een mooie constante verbinding zonder disconnects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Poeh schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:09:
[...]

Niet echt. Ik had alleen de eerste post van de pagina van je gejat! :)
Grrrrrr :( :( >:)
dafmay schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:14:
[...]

- voeg bij advanced settings van specifieke Wlan-verbinding een vast IP-adres toe, en klop deze ook handmatig in op de router van je netwerk.

Dit helpt enorm bij de "no gateway reply" error-melding, en zorgt voor een mooie constante verbinding zonder disconnects.
Thx! Zal hem toevoegen! Damn die startpost wordt een stukje langer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:14:
[...]

Ik neem aan dat dit niet in de weg zit bij een verbinding met een hotspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:26:
[...]

Ik neem aan dat dit niet in de weg zit bij een verbinding met een hotspot?
Nee je wijst het ip adres toe aan bij een toegangspunt. Of het moet natuurlijk heel toevallig zijn dat dat net hetzelfde heet maar daar zullen we maar niet vanuit gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:34:
[...]
Nee je wijst het ip adres toe aan bij een toegangspunt. Of het moet natuurlijk heel toevallig zijn dat dat net hetzelfde heet maar daar zullen we maar niet vanuit gaan....
Zo is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb eens nagedacht.
Als work around om TomTom toch aan de praat te krijgen op de N95

Is er niemand die een simpele applicatie kan schrijven die de interne GPS signalen via bluetooth uitzendt en daarna kan tomtom de signalen weer netjes via de bluetooth oppikken..

(Of gaat dit niet werken? Je kunt ook geen bestanden naar jezelf sturen.)

Ik begin namelijk ontzettend te balen van de Nokia Maps Navigator (op mijn tijdelijke N95 ;-)) en wil gewoon terug naar tomtom. (zoals op mijn N80).

Nokia Maps stuurt me tevaak een zandpad of achteraf weggetje in dat echt niet te doen is.
Ook is de alternatieve route optie niet echt naar mijn zin.
Daarnaast wil ik POI's kunnen signaleren op een route. (niet mogelijk in Nokia Maps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:40:
Mensen,

Ik heb eens nagedacht.
Als work around om TomTom toch aan de praat te krijgen op de N95

Is er niemand die een simpele applicatie kan schrijven die de interne GPS signalen via bluetooth uitzendt en daarna kan tomtom de signalen weer netjes via de bluetooth oppikken..

(Of gaat dit niet werken? Je kunt ook geen bestanden naar jezelf sturen.)

Ik begin namelijk ontzettend te balen van de Nokia Maps Navigator (op mijn tijdelijke N95 ;-)) en wil gewoon terug naar tomtom. (zoals op mijn N80).

Nokia Maps stuurt me tevaak een zandpad of achteraf weggetje in dat echt niet te doen is.
Ook is de alternatieve route optie niet echt naar mijn zin.
Daarnaast wil ik POI's kunnen signaleren op een route. (niet mogelijk in Nokia Maps)
Ik zie zojuist een thread geplaatst in het All About Symbian forum waar men er (hopelijk) mee aan de slag gaat :

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zojuist een thread geplaatst in het All About Symbian forum waar men er (hopelijk) mee aan de slag gaat :

Link
Thanks. Ik hou het in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bang dat dit niet gaat werken. Ik ben ook bijna zover dat ik een externe TomTom
GPS ontvanger ga aanschaffen. Ik ben gewend dat mijn navigatie systeem gaat piepen
zodra er een flitspaal in de buurt komt. Als ik die externe ontvangen vanaf het eerste
moment van de aanschaf van mijn N95 had gekocht was ik goedkoper uitgeweest dan nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
dafmay schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:46:
[...]

Link
Klink intressant, in ieder geval meer hoopvol dan die andere site met hun COMING SOON... yeah right |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:57:
[...]
Klink intressant, in ieder geval meer hoopvol dan die andere site met hun COMING SOON... yeah right |:(
Ja, en moet je eens kijken hoe ver ze in die nieuwe thread al zijn met ideeën. Mischien gaat het ze lukken...zoals altijd wij wachten rustig eea af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:43:
Ben bang dat dit niet gaat werken. Ik ben ook bijna zover dat ik een externe TomTom
GPS ontvanger ga aanschaffen. Ik ben gewend dat mijn navigatie systeem gaat piepen
zodra er een flitspaal in de buurt komt. Als ik die externe ontvangen vanaf het eerste
moment van de aanschaf van mijn N95 had gekocht was ik goedkoper uitgeweest dan nu...
Ik ben ook op dat punt.. Heb mijn GPS muis geschonken aan een excollega, dus zal zel aan een nieuwe moeten, maar goed op ebay voor 2 tientjes wel te krijgen..

Welke versie van TomTom kan ik het beste gaan aanschaffen?
Ben ik de l*l als ik nu een Tom Tom koop en er over 2 maanden een N95 versie uitkomt? Of heb ik recht op updates ?

PS: Nog maar eens een mailtje naar TT gestuurd met de vraag wat de status is.. Misschien steigen we zo in het lijstje met FAQ's van TT en komt N95 misschien toch iets hoger op de priolijst te staan.. ;-) dus dan weten jullie ook wat je te doen staat ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Wie kan mij vertellen hoelang je baterij meegaat als je navigatie gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:38:
[...]

Welke versie van TomTom kan ik het beste gaan aanschaffen?
Ben ik de l*l als ik nu een Tom Tom koop en er over 2 maanden een N95 versie uitkomt? Of heb ik recht op updates ?
Ik denk dat je die vraag ook het beste bij TomTom kunt leggen. Als het maar een update is zal je gewoon met dezelfde licentie kunnen updaten. Komt het pas uit in een nieuwe versie dan zul je ook een nieuwe licentie moeten aanschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Albert020 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:55:
Wie kan mij vertellen hoelang je baterij meegaat als je navigatie gebruik ?
Op een volle batterij, een uurtje of 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
lauw8 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:13:
[...]

Op een volle batterij, een uurtje of 2!
inderdaad, daar moet je een beetje vanuit gaan. Natuurlijk nog altijd afhankelijk of je dataverbinding gebruikt en hoe je displaysettings zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:15:
[...]
inderdaad, daar moet je een beetje vanuit gaan. Natuurlijk nog altijd afhankelijk of je dataverbinding gebruikt en hoe je displaysettings zijn.
Tip: Schaf een autolader aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het volgende probleem!! Als ik Route 66 installeer op mijn N95 met fw V12.0.013 en met mijn 1 GB geheugen dan is er niks aan de hand.. en start ik t programma gewoon op!! Maar sinds vandaag heb ik een 4GB micro SD kaart, geen problemen mee.. Telefoon herkent m gewoon als 4GB, maar als ik nu Route66 wil starten geeft ie foutmelding aan van dat "Resource Files are missing please reinstall application"

Terwijl er niks veranderd is!! ik heb kaart opnieuw geformatteerd... alles opnieuw geinstalleerd.. maar t probleem blijft zich voordoen.. maar op t moment dat je de 1GB kaart erin doet, doet Route66 het weer!! Erg vreemd.. t lijkt wel of hij dan niet de gegevens van de kaart inleest ofzo!!

Heeft iemand toevallig enig idee wat dit zou kunnen zijn??

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

Tip: Schaf een autolader aan.
Ja ga ik zeker doen, maar 2 uur is wel erg kort.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:21:
Hallo,

Ik heb het volgende probleem!! Als ik Route 66 installeer op mijn N95 met fw V12.0.013 en met mijn 1 GB geheugen dan is er niks aan de hand.. en start ik t programma gewoon op!! Maar sinds vandaag heb ik een 4GB micro SD kaart, geen problemen mee.. Telefoon herkent m gewoon als 4GB, maar als ik nu Route66 wil starten geeft ie foutmelding aan van dat "Resource Files are missing please reinstall application"

Terwijl er niks veranderd is!! ik heb kaart opnieuw geformatteerd... alles opnieuw geinstalleerd.. maar t probleem blijft zich voordoen.. maar op t moment dat je de 1GB kaart erin doet, doet Route66 het weer!! Erg vreemd.. t lijkt wel of hij dan niet de gegevens van de kaart inleest ofzo!!

Alvast bedankt!!
Mischien een hele domme vraag, maar had je R66 niet toevallig op je geheugenkaart geinstalleerd ?
Yep, dat was een domme vraag :?

Zie reactie van Sjengcity. Ik vermoed dat het probleem daarmee is opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 14-08-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Albert020 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:22:
[...]

Ja ga ik zeker doen, maar 2 uur is wel erg kort.... :'(
Inderdaad met een autolader heb je dat probleem helemaal niet meer. Ik heb er ook eentje specifiek met dat doel (GPS, en zowieso scherm altijd verlicht) aangeschaft. Ps Ik heb nog een autolader over, mocht je interesse hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 14-08-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:21:
Hallo,

Alvast bedankt!!
Probeer eens om de 1GB kaart direct naar de 4GB te kopieren (verborgen bestanden even weergeven) als ik me niet vergis had MaMuas hier ook problemen mee.

Eventueel dat een harde reset ook wil helpen want dat was nodig als ik me niet vergis als je R66 opnieuw wilde installeren.

[ Voor 77% gewijzigd door digital-IMEI op 14-08-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de resource files van je 1GB kaart ook verplaats naar die van de 4GB kaart?
Route66 heeft een aantal files op de mSD kaart staan ookal installeer je hem op je internet mem.
(Kan zijn dat iemand anders dit al gepost heeft, ik had even een call...)

-edit- Ja dus... Nouwja beter twee keer informatie dan geen informatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt er hier iemand een Bluetooth toetsenboard? Zoja welk? En wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:30:
[...]

Probeer eens om de 1GB kaart direct naar de 4GB te kopieren (verborgen bestanden even weergeven) als ik me niet vergis had MaMuas hier ook problemen mee.

Eventueel dat een harde reset ook wil helpen want dat was nodig als ik me niet vergis als je R66 opnieuw wilde installeren.
He TOP man... het werkt nu weer... Ik had naar mijn weten alle bestanden gekopieerd!! maarja niet de verborgen... hehe nu werkt t weer top!! maar toch stom dat je met nieuwe installatie dit probleem krijgt...

in ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:30:
[...]

Haha mooi me username getikt :P En nee ik had daar geen last van... Was met Maploader van nokia maps, maarja ik snap de verwaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Ik heb bij mijn N95 een kaartje gekregen "Probeer nokia maps navigation 7 dagen lang gratis"
Dus ik kras die nummer tevoorschijn en typ dat in op de n95. Zegt die "code ongeldig".

Ik wacht wel lekker op tt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Realtec schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:19:
Ik heb bij mijn N95 een kaartje gekregen "Probeer nokia maps navigation 7 dagen lang gratis"
Dus ik kras die nummer tevoorschijn en typ dat in op de n95. Zegt die "code ongeldig".

Mischien kan iemand anders hier helpen. Ik weet namelijk dat je niet voor de Benelux-kaart moet kiezen, maar voor een andere. Helaas weet ik zo snel niet welke dat ook weer was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Realtec schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:19:

dafmay schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:32:
[...]

Mischien kan iemand anders hier helpen. Ik weet namelijk dat je niet voor de Benelux-kaart moet kiezen, maar voor een andere. Helaas weet ik zo snel niet welke dat ook weer was...
Western Europe ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 14-08-2007 19:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:32:
[...]

West-Europa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Top :)

Ps Mijn 1000ste post ! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Beetje zinloos om eerst een gps via bt te laten verzenden en dan weer te ontvangen door je eigen telefoon. Dan kun je maarliefst 1 uur TomTom gebruiken O-)

Wacht gewoon op de release van TomTom. Er is al vaak genoeg geroepen dat we hem naar de zomer kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
hmmzz even een vraag ik heb het toestel vanacht opgeladen, was 100% vol
Hele dag aangehad op werk enzo maar niet gebeld, op terugweg misschien 30 minuten gebeld, en batterij is vrijwel leeg :X

is dat normaal? want 30 miunuten + 8 uur standby is wel erg weinig... en nee er draaide niets op achtergrond aan bluetooth enzo...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Lord_T schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:11:
hmmzz even een vraag ik heb het toestel vanacht opgeladen, was 100% vol
Hele dag aangehad op werk enzo maar niet gebeld, op terugweg misschien 30 minuten gebeld, en batterij is vrijwel leeg :X

is dat normaal? want 30 miunuten + 8 uur standby is wel erg weinig... en nee er draaide niets op achtergrond aan bluetooth enzo...
Hoe lang heb je de N95 al ? Omdat de batterij na verloop van tijd (enkele weken) sterk verbeterd. Andere mogelijkheid, stond Wlan scanning mischien aan ?

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 14-08-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
dafmay schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:17:
[...]

Hoe lang heb je de N95 al ? Omdat de batterij na verloop van tijd (enkele weken) sterk verbeterd. Andere mogelijkheid, stond Wlan scanning mischien aan ?
heb hem sinds zaterdag... en wlan stond uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:13:
[...]

He TOP man... het werkt nu weer... Ik had naar mijn weten alle bestanden gekopieerd!! maarja niet de verborgen... hehe nu werkt t weer top!! maar toch stom dat je met nieuwe installatie dit probleem krijgt...

in ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties..
hahaha ja sorry kon geen bericht van je vinden op de laatste pagina dus was ook maar een wilde gok :P (zeg zelf ik zat in de buurt :*) )
Proficiat! _/-\o_
Lord_T schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:37:
[...]

heb hem sinds zaterdag... en wlan stond uit..
Dan moet je batterij inderdaad nog "leren" of hoe je het wil noemen. De standby tijd wordt de eerste 2 weken ongeveer wel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga diehard mijn probleem opnieuw posten, want ik word er gek van. Na lang uitpluizen waar in VREDESNAAM het probleem zit, kom ik toch weer terug bij jullie. Ik hoop dat jullie me alsnog kunnen helpen;

Wanneer ik sms ontvang, zie ik niet meer de naam van de verzender in mijn inbox, maar het telefoonnummer (formaat +31612345678) - zelfs wanneer de verzender in mijn telefoonboek staat! Het gebeurt bij alle nummers.

Iemand een idee waar de fout zit (niet bij dubbele contacten, niet bij het verkeerd opslaan van telefoonnummers in ieder geval)?

Alvast enorm bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Laatst online: 10-05 02:04
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:33:
Ik ga diehard mijn probleem opnieuw posten, want ik word er gek van. Na lang uitpluizen waar in VREDESNAAM het probleem zit, kom ik toch weer terug bij jullie. Ik hoop dat jullie me alsnog kunnen helpen;

Wanneer ik sms ontvang, zie ik niet meer de naam van de verzender in mijn inbox, maar het telefoonnummer (formaat +31612345678) - zelfs wanneer de verzender in mijn telefoonboek staat! Het gebeurt bij alle nummers.

Iemand een idee waar de fout zit (niet bij dubbele contacten, niet bij het verkeerd opslaan van telefoonnummers in ieder geval)?

Alvast enorm bedankt!!
Ja, heb het vermoeden dat jij je contacten op slaat a la formaat 0612345678 en niet +31612345678. De telefoon herkent dit namelijk niet als eenzelfde nummer - kortom: even je contactgegevens veranderen naar het formaat +31612345678.

Edit: of bedoelde je dit al met "verkeerd opslaan van nummers?"

[ Voor 3% gewijzigd door XyberBorg op 14-08-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyberBorg schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:46:
[...]

Ja, heb het vermoeden dat jij je contacten op slaat a la formaat 0612345678 en niet +31612345678. De telefoon herkent dit namelijk niet als eenzelfde nummer - kortom: even je contactgegevens veranderen naar het formaat +31612345678.

Edit: of bedoelde je dit al met "verkeerd opslaan van nummers?"
Dat laatste inderdaad. Althans, ik denk dat het daar niet aan ligt. Mijn nummers zijn opgeslagen als 00316... Sowieso zou eigenlijk alles moeten werken, natuurlijk; 06, 00316 en +316. Maar dit lost - zoals ik het nu kan zien - niets op.

Update: Lost inderdaad niets op. Ook nummers die beginnen met +316... herkent 'ie niet. Er is gewoon totaal geen link meer met het telefoonboek. Softwareupdate werkte helaas ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:12:
[...]

Dat laatste inderdaad. Althans, ik denk dat het daar niet aan ligt. Mijn nummers zijn opgeslagen als 00316... Sowieso zou eigenlijk alles moeten werken, natuurlijk; 06, 00316 en +316. Maar dit lost - zoals ik het nu kan zien - niets op.

Update: Lost inderdaad niets op. Ook nummers die beginnen met +316... herkent 'ie niet. Er is gewoon totaal geen link meer met het telefoonboek. Softwareupdate werkte helaas ook niet.
Meen me te herinneren dat ik dit probleem ook eens gehad heb. Ik heb toen volgens mij al mijn contacten van mijn SIM-kaar tverwijderd en alleen de contacten in mijn telefoon laten staan. Misschien dat jij nou ook een verkeerd telefoonboek actief hebt staan? Als je nl. nummers op je SIM-kaart van Jeroen B. opslaat als 06blabla en Jeroen B. in je telefoonboek in je telefoongeheugen hebt staan als +316blabla weet de telefoon niet wat ie moet doen en zet 'ie er simpelweg een nummer neer en geen naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Ik heb een kaartlocatie uit maps verzonden met email. Het mailtje komt keurig aan bij de ontvanger, maar deze kan de bijlage (*.lmx) niet openen.
Ik begrijp hieruit dat je alleen van telefoon naar telefoon kan werken?
Of is er een programma in omloop waar je dit bestand mee kan openen?

Ben al eventjes wezen zoeken maar wordt nog niet veel wijzer.

Tot nu toe alleen dit gevonden:
http://wubbahed.com/2007/...e-maps-to-your-nokia-n95/

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Barock schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:26:
Ik heb een kaartlocatie uit maps verzonden met email. Het mailtje komt keurig aan bij de ontvanger, maar deze kan de bijlage (*.lmx) niet openen.
Ik begrijp hieruit dat je alleen van telefoon naar telefoon kan werken?
Of is er een programma in omloop waar je dit bestand mee kan openen?

Ben al eventjes wezen zoeken maar wordt nog niet veel wijzer.

Tot nu toe alleen dit gevonden:
http://wubbahed.com/2007/...e-maps-to-your-nokia-n95/

Iemand een idee?
Met welk programma zou je dat bestand dan willen openen? Ik denk zelf dat het alleen bestemd is voor Nokia Maps.

Is er toevallig iemand die bereid is om dat Nokia Filmpje op rapid share te zetten oid dergelijks? Ik heb 1 filmpje wel maar ben die andere met die trommels helaas kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Dat is dus de vraag: Met welk programma dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een poosje opzoek naar een Symbian S60v3 programmaatje waarmee ik mijn pauzes
kan loggen. Over de hele dag heb ik een uur pauze die ik zelf mag indelen. Ik zoek dus iets
wat ik 's ochtensd aan zet en wanneer ik pauze neem op start druk en als ik weer aan het werk
ga op stop zet. Als ik dan weer pauze neem en op start druk moet hij verder gaan waar hij
gebleven is. Nu kan ik wel een stopwatch downloaden maar mocht mijn telefoon vastlopen oid
dan is hij zijn tijd kwijt. Zijn er speciale programmaatjes voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Barock schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:42:
Dat is dus de vraag: Met welk programma dus.
Nokia Maps?
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:47:
Ik ben al een poosje opzoek naar een Symbian S60v3 programmaatje waarmee ik mijn pauzes
kan loggen. Over de hele dag heb ik een uur pauze die ik zelf mag indelen. Ik zoek dus iets
wat ik 's ochtensd aan zet en wanneer ik pauze neem op start druk en als ik weer aan het werk
ga op stop zet. Als ik dan weer pauze neem en op start druk moet hij verder gaan waar hij
gebleven is. Nu kan ik wel een stopwatch downloaden maar mocht mijn telefoon vastlopen oid
dan is hij zijn tijd kwijt. Zijn er speciale programmaatjes voor dit probleem?
Count your time with Time log view. If you have hourly earnings you know that time is money. You can track time spent working on different projects and different customers. Time log can track the project’s time even if Handy Clock is not running. Export Time report to Microsoft Excel if you need.

Dit klinkt alsof het is wat je zoekt. Link

[ Voor 76% gewijzigd door digital-IMEI op 15-08-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
[quote]Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:33:
[...]
Met welk programma zou je dat bestand dan willen openen? Ik denk zelf dat het alleen bestemd is voor Nokia Maps.

Ben er achter hoe je een locatie kan verzenden naar een email adres als jpg-plaatje.
In "kaarten" de locatie zoeken > opties > geselecteerde positie -> locatie opslaan -> als afbeelding.
Zo wordt de locatie opgeslagen in "galerij", en vandaar uit kan je het verzenden o.a. per email. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Barock schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:09:
[quote]Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:33:
[...]

Ben er achter hoe je een locatie kan verzenden naar een email adres als jpg-plaatje.
In "kaarten" de locatie zoeken > opties > geselecteerde positie -> locatie opslaan -> als afbeelding.
Zo wordt de locatie opgeslagen in "galerij", en vandaar uit kan je het verzenden o.a. per email. _/-\o_
Hey das wel een leuke functie! Die voegen we toe aan de volgende startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel voor je snelle reactie Sjengcity.
Dit is inderdaad wat ik zoek. Ik zal er vanavond even naar kijken.
Zit nu op mijn werk en heb hier maar beperkte internet rechten.
Gelukkig doet tweakers.net het wel. Nogmaals bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem :
geen naam bij sms ontvangst
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:33:
oplossing 1 ; alle nummers met +31 opslaan
werkt niet

oplossing 2:
Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:34:
[...]
Heb je overgens al eens geprobeerd om je telefoon een harde reset te geven en je contacten opnieuw te kopieren naar je telefoon?
ik heb dit probleem ook gehad : oorzaak lag bij mij in het feit dat ik hetzelfde 06-nummer bij meerdere contacten had opgeslagen, of meerdere malen had opgeslagen (inderdaad op sim en in telefoon).

om het stap voor stap op te lossen zou ik idd eerst een software update (=firmware) doen, maar vervolgens niet je backup terug zetten maar handmatig 1 06-nummer erinzetten vanaf waar je ge-smst kan worden.
speelt het probleem dan nog dat is er iets totaal anders aan de hand.

succes en laat ff weten of dit het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Wellicht zitten er andere gebruikers dan de N95 hier.

Net gepost: B)
http://www.planet.nl/plan...ontentid=868681/sc=7ff075

Telefoons met BL-5C accu's
Nokia 1100, Nokia 1100c, Nokia 1101, Nokia 1108, Nokia 1110, Nokia 1112, Nokia 1255, Nokia 1315, Nokia 1600, Nokia 2112, Nokia 2118, Nokia 2255, Nokia 2272, Nokia 2275, Nokia 2300, Nokia 2300c, Nokia 2310, Nokia 2355, Nokia 2600, Nokia 2610, Nokia 2610b, Nokia 2626, Nokia 3100, Nokia 3105, Nokia 3120, Nokia 3125, Nokia 6030, Nokia 6085, Nokia 6086, Nokia 6108, Nokia 6175i, Nokia 6178i, Nokia 6230, Nokia 6230i, Nokia 6270, Nokia 6600, Nokia 6620, Nokia 6630, Nokia 6631, Nokia 6670, Nokia 6680, Nokia 6681, Nokia 6682, Nokia 6820, Nokia 6822, Nokia 7610, Nokia N70, Nokia N71, Nokia N72, Nokia N91, Nokia E50, Nokia E60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond gisteren al in de Telegraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Barock schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:50:
Wellicht zitten er andere gebruikers dan de N95 hier.

Net gepost: B)
http://www.planet.nl/plan...ontentid=868681/sc=7ff075

Telefoons met BL-5C accu's
Nokia 1100, Nokia 1100c, Nokia 1101, Nokia 1108, Nokia 1110, Nokia 1112, Nokia 1255, Nokia 1315, Nokia 1600, Nokia 2112, Nokia 2118, Nokia 2255, Nokia 2272, Nokia 2275, Nokia 2300, Nokia 2300c, Nokia 2310, Nokia 2355, Nokia 2600, Nokia 2610, Nokia 2610b, Nokia 2626, Nokia 3100, Nokia 3105, Nokia 3120, Nokia 3125, Nokia 6030, Nokia 6085, Nokia 6086, Nokia 6108, Nokia 6175i, Nokia 6178i, Nokia 6230, Nokia 6230i, Nokia 6270, Nokia 6600, Nokia 6620, Nokia 6630, Nokia 6631, Nokia 6670, Nokia 6680, Nokia 6681, Nokia 6682, Nokia 6820, Nokia 6822, Nokia 7610, Nokia N70, Nokia N71, Nokia N72, Nokia N91, Nokia E50, Nokia E60
Schandalig, een beetje het nieuws bij de concurent wel lezen en op tweakers niet hè >:) >:)

klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:57:
Schandalig, een beetje het nieuws bij de concurent wel lezen en op tweakers niet hè >:) >:)
T zou verboden moeten worden!

Had trouwens probleem met msn live omdat het zo traag ging met inloggen.
Heb een nieuwe geheugen kaart gekocht (4gb) en heb die erin gestopt, zodoende moest ik ook msn er opnieuw installeren.
Heb dit gedaan en hij werkt nu als een zonnetje. In ongeveer 20 sec helemaal ingelogd en krijg nu ook avatars te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Whaha geweldig _/-\o_
Had trouwens probleem met msn live omdat het zo traag ging met inloggen.
Heb een nieuwe geheugen kaart gekocht (4gb) en heb die erin gestopt, zodoende moest ik ook msn er opnieuw installeren.
Heb dit gedaan en hij werkt nu als een zonnetje. In ongeveer 20 sec helemaal ingelogd en krijg nu ook avatars te zien.
Dat is wel apart om te horen, ik neem aan wel gewoon op je sd kaart geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyana schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:05:
Beetje zinloos om eerst een gps via bt te laten verzenden en dan weer te ontvangen door je eigen telefoon. Dan kun je maarliefst 1 uur TomTom gebruiken O-)

Wacht gewoon op de release van TomTom. Er is al vaak genoeg geroepen dat we hem naar de zomer kunnen verwachten.
En wie heeft dat dan geroepen? TomTom support doet er géén uitspraken over. Ik heb vandaag een mailtje van ze gehad. Dus helemaal zeker kun je daar nooit van zijn. Tot die tijd zou ik erg blij zijn met een Work Around.. Met een auto lader kun je tom tom net zo lang gebruiken als je wilt en ben je echt niet aan een uur gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:34:
[...]
Heb je overgens al eens geprobeerd om je telefoon een harde reset te geven en je contacten opnieuw te kopieren naar je telefoon?

Meen mij in deel 5 (als ik me niet vergis) nog iemand met hetzelfde probleem te herrinneren of was jij dat toen ook?
Ik heb nog geen harde reset geprobeerd, enkel een firmware update. Die laatste haalde niets uit.

Het heeft ook niets te maken met verkeerd/dubbel opgeslagen nummers. Ook kan het niets van doen hebben met sim-contacten, omdat hij ook nummers laat zien van mensen die niet eens in m'n sim-geheugen staan.

Een harde reset heb ik nog niet aangedurfd. Is dat de optie 'Fabrieksinstellingen'? Wat moet ik allemaal backuppen, wil ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, ik wou zaterdag bellen met mijn N95 die ik al 3 maanden in mijn bezit heb en kreeg de boodschap " veiligheidshalve is uw gsm geblokkeerd..."

Ik ging naar proximus winkel met mijn factuur van winkel uit Antwerpen en die faxten ze door naar desbetreffende dienst.

Gisteren kreeg ik te horen dat het om een gestolen gsm uit Engeland zou gaan van de firma sellphone.

Mijn imei staat wereldwijd geblokkeerd en alleen sellphone kan dat unlocken, proximus kan mij niet helpen.

Morgen krijg ik een nieuwe N95 van de winkel en sturen ze de geblokkeerde terug naar nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:31:
[...]
Een harde reset heb ik nog niet aangedurfd. Is dat de optie 'Fabrieksinstellingen'? Wat moet ik allemaal backuppen, wil ik dat doen?
In principe alles backuppen alleen raad ik je aan om je contactpersonen niet te doen en opnieuw handmatig in te voeren om fouten daarin uit te sluiten.
Met een harde reset ben je alles kwijt dus ook je programma`s, je hebt zeg maar een geheel nieuwe telefoon.
Een harde reset kun je doen door *#7370# in te typen.
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:45:
damn, ik wou zaterdag bellen met mijn N95 die ik al 3 maanden in mijn bezit heb en kreeg de boodschap " veiligheidshalve is uw gsm geblokkeerd..."

Ik ging naar proximus winkel met mijn factuur van winkel uit Antwerpen en die faxten ze door naar desbetreffende dienst.

Gisteren kreeg ik te horen dat het om een gestolen gsm uit Engeland zou gaan van de firma sellphone.

Mijn imei staat wereldwijd geblokkeerd en alleen sellphone kan dat unlocken, proximus kan mij niet helpen.

Morgen krijg ik een nieuwe N95 van de winkel en sturen ze de geblokkeerde terug naar nokia.
Damn dat is inderdaad lekker. Dan is die wel snel gejat geworden zeg als je hem al 3 maanden hebt!
Ben eigenlijk wel benieuwd of de rechtmatige eigenaar er uberhuabt nog wat van hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker is dat. Hebben ze ook verteld hoe dit heeft kunnen gebeuren?
Ik ga er even vanuit dat je hem in een winkel gekocht hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Damn dat is inderdaad lekker. Dan is die wel snel gejat geworden zeg als je hem al 3 maanden hebt!
Ben eigenlijk wel benieuwd of de rechtmatige eigenaar er uberhuabt nog wat van hoort.
[/quote][/quote]
[quote]

ja, ik heb hem in antwerpen gekocht omdat hij in het gentse nog niet te krijgen was.

ik was de eerste eigenaar, gsm was nog nooit gebruikt , in doos met alles erop en eraan.
ik denk dat die van de kamion gevallen is....

ps: ik heb productcode moeten veranderen voor nederlands...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:02:
[...]
In principe alles backuppen alleen raad ik je aan om je contactpersonen niet te doen en opnieuw handmatig in te voeren om fouten daarin uit te sluiten.
Met een harde reset ben je alles kwijt dus ook je programma`s, je hebt zeg maar een geheel nieuwe telefoon.

Dat is uit mijn hoofd een softreset..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:05:
Lekker is dat. Hebben ze ook verteld hoe dit heeft kunnen gebeuren?
Ik ga er even vanuit dat je hem in een winkel gekocht hebt...
ja, in winkel in antwerpen met factuur.

dit was een raadsel voor de verkoper.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:08:
[quote]Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:02:
[...]

Dat is uit mijn hoofd een softreset..
Nee hoor, is toch echt een harde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:10:
ja, in winkel in antwerpen met factuur.

dit was een raadsel voor de verkoper.....
Nja zou natuurlijk ook nog altijd een administratief foutje kunnen zijn. Zijn ook maar tiepmiepen wat een paar cijfertjes in moeten typen hè.
Ik heb hetzelfde met m`n bankrekening gehad. Kon ineens niet meer pinnen, bel je op naar de bank blijkt dat m`n pas gestolen was terwijl ik hem gewoon in m`n portemonnee had zitten |:( oeps foutje van de bank (en bedankt)
dafmay schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:11:
Nee hoor, is toch echt een harde :)
Yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:31:
[...]

Ik heb nog geen harde reset geprobeerd, enkel een firmware update. Die laatste haalde niets uit.

Het heeft ook niets te maken met verkeerd/dubbel opgeslagen nummers. Ook kan het niets van doen hebben met sim-contacten, omdat hij ook nummers laat zien van mensen die niet eens in m'n sim-geheugen staan.

Fabrieksinstellingen is een soft-reset waarbij alle instellingen op de standaard-waarden worden teruggezet. Ook settings voor wlan, gprs enz worden daarmee dacht ik verwijderd. Eigen geinstalleerde software...weet ik niet zeker, maar denk het wel.

Een hard reset "installeert" vanaf de ROM de symbian software opnieuw op de telefoon. Dan ben je zeker alles kwijt, maar daarentegen is de telefoon weer helemaal schoon. Ook achtergebleven "rotzooi" van geinstalleerde en verwijderde software wordt daarmee verwijderd. Ik heb het nog niet zolang geleden ook gedaan en daarna liep de telefoon weer lekker soepel en snel. Altijd goed om eens in de zoveel tijd een hard reset te doen, als je een type (zoals ik) bent dat veel met het apparaat speelt en nieuwe software probeert enz. :)

Van je contacten zou ik zowieso een backup maken op geheugenkaart (alle contacten markeren, kopieren naar geheugenkaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
dafmay schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:18:
Van je contacten zou ik zowieso een backup maken op geheugenkaart (alle contacten markeren, kopieren naar geheugenkaart).
Maar als ik hem was zou ik ze neit meteen terug zetten, kan zijn dat ergens in een contact een fout zit waardoor hij die problemen met de telefoonnummers bij de smsjes weer terug krijgt.

Ik zou eerst even kijken of het wel gewoon werkt als je de telefoonnummers vanaf de simkaart kopieren naar je telefoon na de harde reset

offtopic:
Damn mag ik nog een keer dubbelposten om pagina 13 ook te openen? >:) :9

[ Voor 7% gewijzigd door digital-IMEI op 15-08-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ook maar tiepmiepen wat een paar cijfertjes in moeten typen hè.
Ik krijg net iemand aan de telefoon die word gebeld door een van onze monteurs.
Monteur stond op adres waar de klant al jaren niet meer woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:27:
[...]
Maar als ik hem was zou ik ze neit meteen terug zetten, kan zijn dat ergens in een contact een fout zit waardoor hij die problemen met de telefoonnummers bij de smsjes weer terug krijgt.
Helemaal mee eens. Ik zou (als het niet om honderden contacten gaat) alles opnieuw intypen. Eerst beginnen met een aantal contacts en daarna testen met sms ontvangen. Als dat goed gaat, de rest van de contacten intypen.
Ik zou eerst even kijken of het wel gewoon werkt als je de telefoonnummers vanaf de simkaart kopieren naar je telefoon na de harde reset

offtopic:
Damn mag ik nog een keer dubbelposten om pagina 13 ook te openen? >:) :9
Is dat een wereldwijd-erkende fetish ? :P
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aangezien er hier mensen waren die waarschijnlijk niet op de hoogte waren van bepaalde regels, hier nogmaals bepaalde regels die wij hier op Tweakers.net hanteren:

- Géén warez (aanbieden, vragen, of via hints naar toe verwijzen)
- Géén offtopic/slowchat gepost. Wij zijn hier geen Fok!
- Firstposten doen we hier ook niet aan!!
- Attendeer de moderators op dingen die hier niet toegestaan zijn middels de topic report!
- Niet eens met een moderator? Mail, MSN of ICQ, maar niet middels het forum