JVC KD-BT1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 24.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-05 22:39
hee beste mede tweakers,

ik ben op zoek naar een nieuwe autoradio, had al het een en ander gevonden. alleen geen reviews te vinden, iemand die deze radio al heeft, en hiervan wat foto's ed wil posten, danwel zijn ervaringen?

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/108763_kd-bt1_e.jpg

http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-BT1E&catid=237

Highlights
• Ingebouwde Bluetooth draadloze verbindingen
• Uitgangsvermogen: 4 x 50 W max.
• MOS FET eindversterker
• TI/Burr-Brown 24-bits DAC
• 3-bands parametrische iEQ
• Ready for iPod®*
• DAB Full Control**
• AAC*** compatibel
• MP3/WMA compatibel met ID3/WMA-tags
• USB aansluiting (MP3/WMA/AAC***/WAV/WMA-DRM)
• J-BUS aansluiting
• Vergulde lijnuitgangen (2 paar)
• Vergulde subwoofer uitgang met regelbaar niveau en frequentie
• 3D Graphics Display met instelbare kleur
• Tel. mute met CD-Pause functie
• Geschikt voor afstandsbediening op het stuur
* KS-PD100 vereist
** KT-DB1000 vereist
*** Niet geschikt voor DRM-beschermde muziek gekocht in de Apple iTunes Music Store

CD-speler
• Geschikt voor CD/CD-R/CD-RW
• CD Text
• Direct Track Access (1-12)
• Random/Repeat afspelen
• Intro Scan
J-BUS Section
• Interface Adapter voor iPod (KS-PD100)
• Digital Player Interface Adapter (KS-PD500)
• DAB tuner (KT-DB1000)
• CD-wisselaar
• Lijn-in adapter (KS-U57)
• AUX-in adapter (KS-U58)

Bluetooth draadloze verbindingen
• Handsfree telefoneren
• Voice Recognition Dialing*
• Audio Streaming en besturing
• SMS weergave
• Telefoonboek overzetten
• Microfoon meegeleverd
• Lijst van gesprekken (uitgaand, inkomend, gemist)
• Automatisch opnemen (aan, uit, gesprek weigeren)
• Mic Gain Control (met automatische echo- en ruisonderdrukking)
** Met een mobiele telefoon geschikt voor spraakherkenning

iPod Control Section*
• Afspelen/Pauze
• Skip/Search
• Random/Repeat
• Tekstweergave
* KS-PD100 vereist
USB (achter, kabel meegeleverd)
• Portable HDD
• Directe keuze van mappen (1-12)
• Skip/Search
• Keuze uit een lijst
• Random/Repeat
• Intro Scan
• +/- 10 Skip functie

Tuner
• RDS
• HS-IV Tuner
• IF filter
• 18 FM en 6 MW/LW voorkeuzes
• SSM (voor FM)
• Zoeken (op/neer)
• AFNS/PNC
• Stereo/mono schakelaar (voor FM)

Versterker
• Balance/Fader regeling
• Verlaging van het volume
• Loudness regeling
• Max. Amp Gain Switcher

Display
• Instelbare dimmer
• Niveaumeter
• Aan/uit-schakelaar verlicht tijdens standby

Algemeen
• Afneembaar bedieningspaneel met doosje
• Beep Tone Support
• COMPU PLAY
• Power-Off Mode Eject
• Preferred Setting Mode
• Rotary Encoder Multi-Control
• Draadloze ovale afstandsbediening
• ISO kabel
• Kantelfront

etc, etc, etc ... gwn super veel mogelijkheden dus :)

[ Voor 84% gewijzigd door GJ007 op 06-08-2007 23:00 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 13:44
Op bekende reviewsites als (ik hoop dat ik het hier mag zeggen, maar doe het bij deze toch maar) Kieskeurig zijn reviews te vinden over deze autoradio.
Heb hem zelf besteld en hoop hem vandaag binnen te krijgen. De winkel waar ik hem besteld heb, en iets duurder was dan de internetwinkels, had ik vrijdag aan de lijn. Hij zou maandag of dinsdag binnen komen. Gisteren niks gehoord, dus euh...
Tevens een kabel erbij 'nodig' om de stuurbedieningsfunctie te gebruiken zoals ik dat nu kon voor de af-fabriek geleverde radio.

Vwb. de Bluetoothfunctie. Ik heb hem bij de winkel waar ik hem getest heb, mijn toestel (LG L600V) weten te connecten met de radio en kon uitbellen. Maar aangezien er geen microfoon was aangesloten verdere tests niet kunnen doen. Bij JVC konden ze me op voorhand niet vertellen of ie wel zou werken. Het zou volgens hun afhankelijk kunnen zijn van de software op je toestel.

Uit de reviews: men is over het algemeen behoorlijk tevreden, alleen het bedieningsgemak had wat beter gekund.

Als ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen wel plaatsen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
oke dan,

ik heb ook x irl iemand gesproken die hem heb.
ik vind met name al de extra functies echt uber relaxed. en lees her en der ook alleen maar goeie dingen, behalve idd de vage menu's.

maar niemand die dr echt uitgebreid verslag over heb gedaan. dus vandaar het openen van dit topic. om dit apparaat is goed door te spitten.

ik hoor het vanzelf :)

[ Voor 3% gewijzigd door GJ007 op 07-08-2007 11:20 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:33
Hallo mede-tweakers!

Ben ook op zoek naar een dergelijke radio had deze ook in gedachte. Hou dit topic dus nog heel even op de hoogte. Ik ben nu een radio gewent met een Flip-down frontje een gemotoriseerde. Dit vind ik wel erg fijn is er niet iets in deze prijsklasse wat hier wel aan voldoet?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Gisteren de radio opgehaald en geïnstalleerd.
Geluid verder goed. Ook MP3 klinkt goed (mp3-cdtje erin met een zooi op 128kps). Ik heb het idee dat over het algemeen het geluid al beter is dan die van de verwijderde radio.
FM gaat gepaard met wat storing als je rijdt, maar daar heeft de vorige ook last van (af-fabriek VDO Tunerlist).
2 punten die nog aandacht behoeven en wel op te lossen moeten zijn, anders gaat ie terug:

1. Stuurbediening via de adapter voor de Renault Scénic werkt niet.
2. Elke keer zijn de instellingen weg als de auto van contact is geweest en ik vind het heel irritant om die demo-mode elke keer te zien en dat het scherm continu van kleur verandert. Moet nu elke keer naar het menu toe om dat te wijzigen.

Het 1e is waarschijnlijk toch een kabelprobleem. Het 2e heeft denk ik iets met stekkertjes ed te maken, maar alles zit met iso-stekkers en verloop-iso-stekkers aangesloten. En er zal ergens iets moeten wijzigen. Iemand enig idee? Want door de wirwar van draden is het voor mij zoeken naar de welbekende speld in een hooiberg.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
'k Heb de hele stuurbedieningsadapter er tussenuit gehaald en nu lijkt ie de instellingen te bewaren als ie een paar minuten van de stroom afgeweest is. Overigens lukt het (vooralsnog) niet de radio te gebruiken zonder de auto op contact te hebben.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
DikkieDick schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:52:
'k Heb de hele stuurbedieningsadapter er tussenuit gehaald en nu lijkt ie de instellingen te bewaren als ie een paar minuten van de stroom afgeweest is. Overigens lukt het (vooralsnog) niet de radio te gebruiken zonder de auto op contact te hebben.
Tegenwoordig is dit ook niet standaard, je kunt een autoradio zo instellen zodat hij ook aan kan terwijl er nog niet eens een sleutel in zit. Dit is bij elke radio naar mijn weten een beetje anders. Via internet heb ik dit toen ook gevonden voor mijn auto radio
(LG 8410r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
pas een beetje op met deze radio icm Nokia telefoons. Je telefoonboek kan je alleen overzetten met een apart programmaatje dat dan altijd op je telefoon moet draaien, niet echt handig, maar ikzelf gebruik het telefoonboek toch niet icm de radio.

Wat (voor mij) beroerder is: ik gebruik route 66 op mijn nokia. Met mijn oude nokia ck-7w carkit kreeg ik netjes de gesproken aanwijzingen via de carkit. Met dit ding echter niet! De radio speelt gewoon door. Dit was voor mij zo irritant dat ik de ck-7w er weer tussen heb gezet.... Afspelen van USB is wel super. Heb een stick van 8gb in het dashboardkastje liggen, en dat werkt perfect (in tegenstelling tot een hd eraan, dat had ik eerst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ben net bij de winkel geweest en daar hebben ze me ff geholpen. Moest nog een draad aangesloten worden voor de stuurbediening. Toen deed dat het. Vervolgens onthield ie de instellingen nog niet. Draadjes verwisseld, ging dat ook goed. Daarna deed de stuurbediening het weer eens niet. Elke keer moest ik het stekkertje aan de achterkant van de radio eruit en er weer indoen en dan deed ie ut. NIet echt praktisch. Ook dat hebben ze daar nog even verholpen met wat geknip en aansluiten. Nu lijkt alles het naar behoren te doen.
Ben achteraf toch blij dat ik de radio niet bij een internetwinkel heb gekocht, wat me dan een 30 of 40 euro had kunnen besparen.

Net ook mijn werk-Nokia 6021 aangesloten en kon bladeren door het telefoonboek, zonder dat ik zelf iets gedaan had om hem naar de JVC over te zetten. Ik begrijp overigens ook uit andere recensies dat het niet echt wordt overgezet maar dat ie hem via BT uitleest van je mobiel.

Verder moet ik hem nu eerst nog goed vastzetten en daarna nog grondig testen. Komend weekend gaan we op pad en zal ie veelvuldig gebruikt worden.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
kan iemand mij vertellen of deze ook met de Qtek 9100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
tommy schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:30:
kan iemand mij vertellen of deze ook met de Qtek 9100?
Je zou kunnen navragen bij JVC, maar daar vertelden ze mij wel dat het per toestel weer verschillend is. 'Toevalligerwijze' stond het de BT1 aangesloten bij de winkel waarvan een voetbaltrainer beweert dat ie toch zeker niet gek is. Daar mijn LG L600V mee kunnen connecten en dat was toen de doorslag. Advies aan jou is om hetzelfde te doen, mits er zo'n winkel bij je in de buurt zit, en ze hem daar ook hebben aangesloten. Anders zou je een autoradiohandelaar zo ver moeten krijgen om een opstelling voor je te maken.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
DikkieDick schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:50:
[...]

Je zou kunnen navragen bij JVC, maar daar vertelden ze mij wel dat het per toestel weer verschillend is. 'Toevalligerwijze' stond het de BT1 aangesloten bij de winkel waarvan een voetbaltrainer beweert dat ie toch zeker niet gek is. Daar mijn LG L600V mee kunnen connecten en dat was toen de doorslag. Advies aan jou is om hetzelfde te doen, mits er zo'n winkel bij je in de buurt zit, en ze hem daar ook hebben aangesloten. Anders zou je een autoradiohandelaar zo ver moeten krijgen om een opstelling voor je te maken.
Mijn 2de keuze zou de LG LAC-M8600R wel met gemotoriseerd frontje maar zonder leuke extra's en multi-color display. Deze werkt overigens wel met de MDA Vario etc. inclusief telefoonnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
@Tommy, 1 van de eisen bij mij was dat ie bedienbaar zou zijn met de stuurbediening, waarmee ik de radio die af-fabriek in onze auto zat, te bedienen was. En dan is de keus beperkt(er). Dan komt vziw alleen deze JVC en de Pioneer BHT65 of 85 in aanmerking. De JVC heeft als voordeel dat ie ook USB aan kan. Net mijn 1GB-Mp3-speler onderweg aangesloten gehad. Ging als een zonnetje. Met wma's ook geen problemen. Ik raak steeds tevredener.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb deze radio nu een week of drie. Dus ik zal even in het kort mijn ervaringen geven.
De meeste dingen worden ook op de diverse review sites gegeven maar toch.

De negatieve punten:
  • [s]
  • Radio ontvangst valt tegen. Met mijn oude jvc radio kon ik 3fm in eindhoven redelijk ontvangen, nu is het erg matig.
  • [/s] [b]Dat lag dus aan m'n antenne. Die was erg slecht en dat ging net fout toen ik mijn radio verving.[/b]
  • De bediening is inderdaad niet altijd handig en logisch. Voorbeeldje: Je wil door de lijst met mappen op de harde schijf bladeren. Je moet dan:
    1. op M drukken om de mogelijkheden te zien
    2. op 6 drukken voor lijst weergaven
    3. op 1 drukken om te bevestigen
    Je hebt dan de lijst waar je 6 mappen ziet, die je kan selecteren met ^ en v. bladeren kan met 5 en 6.
    Wat ik hier bijvoorbeeld handiger had gevonden was de volumeknop als jogdial gebruiken. Dat is tijdens bladeren door het telefoonboek ook veel handiger.
    En zo zijn er nog wel wat punten waar de bediening te wensen overlaat.
De positieve punten:
  • Eigenlijk al het andere, maar ik zal de hoogtepunten nog even opnoemen
  • Het display: echt stukke beter dan zo'n segmentsdisplay
  • Het ondersteunen van een harde schijf. Echt geweldig, ik heb nu 14 Gb erop staan en dat is in 10 sec ingelezen (bij het starten van de auto)
  • De instelmogelijkheden: echt veel, equaliser, kleuren, microfoonniveau, per geluidsbron volume, ...
Ervaringen met verschillende telefoons:
  • Orange m3000 (qtek 9100/mda vario/..): Herkent de radio als headset, dus geen telefoonboek/sms/missed calls/...(kan zijn dat je daar nog wat apparts voor moet doen, maar het werkt iig niet direct)
  • Orange c500 (sp5m/...): idem
  • Nokia 6320i: herkent de radio als carkit, telefoonboek wordt meteen gevonden, sms werkt, missed calls, etc.
Kortom: een prima radio, maar de bediening is niet echt intuitief en de fm ontvangst valt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
hee,

super veel mogelijkheden hoor ik wel,
zit nu ff vanuit spanje me topic te volgen ,)

vergeet bw nie, hij heb 3 uitgangen, dus ook ideaal voor versterkers, wat ook mijn id dr 8ter is... en dat met combinatie van de BT, direct handsfree bellen etc, gwn super relaxed.

grz GJ

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdolittle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:00
Ik heb deze autoradio ook besteld, krijg hem deze week binnen.

Ben benieuwd wat die allemaal kan i.c.m. mijn Qtek8310!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Heeft toevallig iemand deze radio icm qtek 9100 of mda vario etc..

Zou graag willen weten of de sms/telefoonboek functies ook werke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
tommy schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:11:
Heeft toevallig iemand deze radio icm qtek 9100 of mda vario etc..

Zou graag willen weten of de sms/telefoonboek functies ook werke!
3 posts boven die van jou:
Ervaringen met verschillende telefoons:
  • Orange m3000 (qtek 9100/mda vario/..): Herkent de radio als headset, dus geen telefoonboek/sms/missed calls/...(kan zijn dat je daar nog wat apparts voor moet doen, maar het werkt iig niet direct)
Die telefoon is mijn eigen telefoon, die momenteel gerepareerd wordt. De rom die ik nu draai is de nieuwste van orange en die werkte iig niet. Het zou kunnnen dat een WM6 rom wel werkt, maar dat heb ik niet op mijn telefoon staan en dat weet ik dus niet. Verder zou het kunnen dat er nog iets van apparte bluetooth drivers zijn, maar die heb ik iig nog niet gevonden.

Wat wel werkt is voice dial, maar dat vind ik ook niet echt ideaal, moet je weer voor al je contacts voice labels inspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Oké! Bedankt voor de info!

Wil binnen een maand toch wel een radio met bluetooth in bezit hebben. Maar dan wel een waar alles op werkt ism m'n telefoon. Hopelijk is die van jou dan ook weer terug van reparaties en zou je dat misschien even kunnen testen :) Ik heb overigens wel WM6 er op staan op het moment.

En anders gaan we toch maar naar de winkel om het daar uit te proberen ;)

• drdolittle
Ik heb de radio sinds vanavond in mijn auto zitten.
Ik had een uurtje de tijd om hem aan te sluiten en ermee te stoeien.
Mijn qtek 8310 kan de radio vinden en de radio kan de telefoon ook vinden maar ik ben er nog niet achter hoe ik met de radio de functies van de GSM kan overnemen (Bellen, smsjes op de radio aflezen en het telefoonboek overnemen en hoe BT-audio vana af de telefoon werkt)!

In het weekend maar eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdolittle
De Qtek 8310 doet het i.c.m. met de autoradio.

De KD-BT1 neemt netjes het telefoonboek over en ik ben goed te verstaan aan de andere kant van de lijn. De mic. hangt gewoon linksboven in de hoek van de deurstijl.
Het scrollen door het telefoonboek kan wel erg lang duren als je veel contactpersonen hebt, helaas.
Audio over het BT-kanaal is me, nog niet, gelukt.

De belangrijkst functies waar ik deze radio voor heb aangeschaft, werken voor mij prima.
Ik ga van het weekend kijken hoe het apparaat met usbsticks overweg kan, en eens rondneuzen naar een USB-Harddisk voor mijn muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
drdolittle schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:46:
De Qtek 8310 doet het i.c.m. met de autoradio.

De KD-BT1 neemt netjes het telefoonboek over en ik ben goed te verstaan aan de andere kant van de lijn. De mic. hangt gewoon linksboven in de hoek van de deurstijl.
En heb je daar nog iets anders voor moeten doen behalve de twee koppelen? Bij mij werkte het telefoonboek en de recent gekozen nummers namelijk niet.

Ik heb mijn microfoontje nu vlak naast de radio zitten. misschien ook nog maar eens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdolittle
Ik had ook moeite om een goede verbinding tussen de KD-BT1 en de Qtek 8310 te krijgen.

Het volgende werkte voor mij het beste;
De radio op de telefoon functie zetten, BT op de telefoon aanzetten en met de gsm zoeken naar nieuwe BT apparaten, dan vind die de radio.
Vanaf de gsm pairen met de radio, en dan op de telefoon de radio als hands free instellen.

Het kan zijn dat er in de bovenstaande stappen op je radio en gsm om een key gevraagd wordt.
Voer op de radio en gsm dezelfde code in om de verbinding tot stand te brengen.(1234 of 0000) vind ik zelf het makkelijkst)
Als het goed is zie je op je homescreen, naast het BT logo ook, een hoofdtelefoontje staan.

Bij mij pakt de radio ook niet altijd het telefoonboek en recent gekozen nummers niet meteen, dat kost wat tijd om te synchroniseren.
SMS aflezen op de dislplay van de radio is me overigens nog niet gelukt. Ook de BT-Audio functie werkt (nog) niet bij mij.

[ Voor 14% gewijzigd door drdolittle op 20-08-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Na veel wikken en wegen heb ik uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt om deze JVC radio aan te schaffen. Eind deze week hoop ik hem toch zeker binnen te hebben!

Heb zelf een Qtek 9100(MDA Vario etc.) en een Nokia 6230i.

Wat ik verder nog uit kan proberen zijn de volgende telefoons:
- Nokia 6600
- Nokia N73

Zodra ik mijn ervaringen op heb gedaan zal ik ze hier wel even delen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Ik heb deze radio al enige tijd. Geluid is goed, volume draaiknop is fijn. Heb geen CD's meer in de auto maar mn Cowon iAudi X5L 30GB HDD speler hangt er altijd aan.
De menu's zijn idd best ingewikkeld maar in principe hoef je daar niet vaak te komen.

Mijn Nokia doet het perfect met deze headunit.

Het grootste nadeel is dat de letters van het display blauw zijn. Dan icm een spiegelend plexiglas ruitje voor het LCD maakt dat dit onder het rijden eigenlijk niet leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Anoniem: 79417 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:49:
Het grootste nadeel is dat de letters van het display blauw zijn. Dan icm een spiegelend plexiglas ruitje voor het LCD maakt dat dit onder het rijden eigenlijk niet leesbaar is.
Je kan de kleuren veranderen. Er waren iets van 1700 mogelijkheden. Ik heb hem zoveel mogelijk geprobeerd op de dashboarddisplaykleur te laten lijken.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, de gewone menu's wel maar niet het instellingen menu of wanneer je bijv. drukt op 'M' 'List' 'Select' om een overzicht te zien van je folders op je MP3 speler.
Die zijn altijd donkerblauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Anoniem: 79417 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:24:
Ja, de gewone menu's wel maar niet het instellingen menu of wanneer je bijv. drukt op 'M' 'List' 'Select' om een overzicht te zien van je folders op je MP3 speler.
Hmmm... ja, nou je het zegt.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Psies, en dat is dus wel verrekte irritant onder het rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er niet iemand die de firmware uit de radio kan halen en deze setting kan veranderen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Anoniem: 79417 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:14:
Is er niet iemand die de firmware uit de radio kan halen en deze setting kan veranderen? :P
Zou inderdaad wel leuk zijn ja. Dan mag diegene meteen de controls voor mij aanpassen :)
Probleem is alleen (denk ik) dat je de firmware er niet uitkrijgt. Als er nou ergens firmware te verkrijgen was die vervolgens via usb/cd geupdate kan worden zou het misschien nog wel lukken. Maar nu vrees ik dat we weinig kans hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Overigens heb ik ontdekt dat mijn antenne roestig was, na deze vervangen te hebben is de ontvangst meteen een heel stuk beter. Nog niet perfect, maar goed om te doen.

• GJ007
hee,

ben inmiddels weer thuis, en ben ook van plan deze week toch wel de radio te gaan halen :)
ik las hierboven ergens iemand over een N73 in combo met de jvc,,, vertel vertel, ik heb namelijk een n73 ;)

verw8 eigk wel dat deze allz zou moete ondersteunen...

let me know :)

signature

• lampie1979
  • Laatst online: 19-04 14:30

lampie1979

Hoepla!

Ik heb hem, i.c.m een 160 GB harde schijf :) (die overigens ook vol is :D

Voor het geld is het een prima ding, De interface is idd niet echt goed uitgewerkt, maar valt te doen.

Mijn telefoon is een MDA vario en dat werkt prima. De kleuren van het display kun je mooi zelf instellen naar de rest van het dashboard en geeft zo een mooi geintegreerd geheel.

Wat ik persoonlijk een nadeel vind is dat ik neit kan zoeken in mij 160GB collectie, en dat het scannen van de HD ong 3 minuten in beslag neemt (en dat iedere keer als het contact uit is gewesst).

Verders ben ik voor het geld zekers wel tevreden.

Ik heb overigens een peugeot 206 bj.2005 en dan komt hier de TIP:

Ik heb een Connects2 converter gekocht en aangesloten. Zo kan ik toch mijn originele stuurbediening gebruiken op de JVC :D

Ook onthoud de JVC dan meteen alle settings EN reageerd deze als ik de verlichting aan het uit zet (dimt dan het display).

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• Fuske
lampie1979 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:27:
Ik heb hem, i.c.m een 160 GB harde schijf :) (die overigens ook vol is :D

Voor het geld is het een prima ding, De interface is idd niet echt goed uitgewerkt, maar valt te doen.

Mijn telefoon is een MDA vario en dat werkt prima. De kleuren van het display kun je mooi zelf instellen naar de rest van het dashboard en geeft zo een mooi geintegreerd geheel.
Een MDA Vario zeg je? Wat zijn jouw ervaringen? Werkt de SMS functie? Telefoonboek? Audio streaming etc. Heb er namelijk ook zo een (wel met WM6) maar zou graag de ervaringen willen weten. Heb heb wel al besteld maar komt pas volgende week denk ik zo.

Ook onthoud de JVC dan meteen alle settings EN reageerd deze als ik de verlichting aan het uit zet (dimt dan het display).
Dat doet die van mij standaard al...?

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 02:16
Anoniem: 79417 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:55:
[...]

Dat doet die van mij standaard al...?
Dan heb jij volledig ISO compliant connectors. Franse auto's (en duitse dacht ik ook) hebben dat vaak niet en moeten er verloopkabels tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230840

DikkieDick schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:13:
1. Stuurbediening via de adapter voor de Renault Scénic werkt niet.
2. Elke keer zijn de instellingen weg als de auto van contact is geweest en ik vind het heel irritant om die demo-mode elke keer te zien en dat het scherm continu van kleur verandert. Moet nu elke keer naar het menu toe om dat te wijzigen.
Beste DikkieDick,

Ik rijd zelf ook met een Renault Scénic II (model uit 2005) en vroeg me af waar ergens je een winkel gevonden hebt die zulke stuurbedieningsadapters leveren.
Ik heb al alle mogelijke autoradio-/electro-winkels afgebeld, maar ze hebben ofwel deze JVC niet, ofwel hebben ze geen stuurbedieningsadapters.

Ik ben ondertussen al flink gewoon om de fabrieksradio met de stuurbediening te bedienen, dat het voor mij echt onmisbaar is geworden.

Kan je met je JVC en de Renault-stuurbediening nu terug alle basisfunctionaliteiten bedienen of zijn er beperkingen?

Ik vrees trouwens ook wel een beetje voor de geluidskwaliteit met de standaard-boxen. Met de fabrieksradio is dat niet zo super (weinig definitie); dus ik vraag me eigenlijk wel af hoe het zou klinken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
@Slyken.
Ik heb de radio gekocht en de stuurbediening besteld via (ik hoop dat ik het mag zeggen) AVA in Groningen.
Nu heb ik wel ergens gelezen dat er wel stuurbedieningen leverbaar zijn voor Scenics uit 2004 maar niet meer vanaf 2005. Waarom dat nou weer is, weet ik niet.
De basisfuncties werken inderdaad gewoon: volume up/down. Met het scrollwieltje ga je op CD's of USB-device naar het volgende/vorige nummer. Zenders veranderen van de tuner via scrollwieltje is de search-optie naar een volgend station dicht bij de huidige frequentie. De sourceknop bladert door de diverse bronnen. Overigens kan je niet terugbladeren, dus zowel src up als down doen exact hetzelfde.
Op raadselachtige wijze valt de stuurbediening wel zo nu en dan uit. Bij volgende keer auto starten werkt alles dan weer.
Geluidskwaliteit van de JVC over de standaardboxen: persoonlijk vind ik hem beter klinken dan de radio die er in zat. Wat de boxen zelf aankunnen weet ik eerlijk gezegd ook niet, maar de oorspronkelijke radio is een 4x15W. De JVC 4x50W.

Op het display overigens van je dashboard komt JVC te staan en alleen als je het volume aanpast via de stuurbediening staat er Vol Dn of Vol Up.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215701

prachtige radio werkt deze via nokia n95??????De 6062 wel maar maandag krijg ik me n95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
hee, ik heb um binne :*)

voor het geld is het echt een super ding. veel opties, bijna teveel.
hij werkt bij mij in combo met de N73 prima... handsfree, audio streaming. moet alleen ff uitdokteren hoe ik me telf boek overgezet krijg. volgensmij werkt de sms doorgeef functie ook nog nie.

pluspunt is gwn super veel, voor goeie prijs. minpunt is idd dat de interface miss niet goed is doord8, maar is wel goed tedoen, ckr als je dr eenmaal wat aangewend ben, dan kan je dr nog wel enige logica in vinden 8)7

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

das nu net wat ik weten wou of je het telefoonboek overgezet krijgt met de n73 Zo te lezen werkt het niet met een n serie van nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
hmmz,

ben te lui om met me telf aan de kut te gaan 8)7
maar zal straks denk ik wel ff poging wage ofzo.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Laatst online: 19-04 14:30

lampie1979

Hoepla!

tommy schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:04:
[...]

Een MDA Vario zeg je? Wat zijn jouw ervaringen? Werkt de SMS functie? Telefoonboek? Audio streaming etc. Heb er namelijk ook zo een (wel met WM6) maar zou graag de ervaringen willen weten. Heb heb wel al besteld maar komt pas volgende week denk ik zo.
Werkt over het algemeen prima. Geluidkwaliteit is acceptabel, sms functie werkt niet (WM5 rom) maar of dit nu echt nuttig is... ik mis het iig niet. Telefoonboek is 100% oke :) Vooral snelkeuzes instellen is handig (je kan dan al iemand bellen voordat je telefoonboek is gesynced).

Audio streaming werkt ook, mja met 160GB eraan.... leuke voor future use iig. Voor het geld is het een prima radio.

[ Voor 9% gewijzigd door lampie1979 op 26-08-2007 14:56 ]

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
lampie1979 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:55:
[...]

Werkt over het algemeen prima.
Ah super, heb de radio besteld bij Coolsound maar ben nog aan het wachten op de verzending ervan hopelijk zie ik dit vandaag nog gaan gebeuren en dan heb ik hem morgen in huis:D Zal dan even mijn ervaringen delen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
hmmz,

hoop dat dat goed gaat voor je.
als je leest wat dr over coolsound gezegd word bij shopreview... das de reden dak daar nie meer ging bestellen...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb em ook bij Coolsound vandaan. Mocht het niet lukken, een ex-collega van me werkt daar dus dat komt altijd wel in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
kijk dat is mooi! Dan zeg maar dat de bestelling van mij het eerste weg mag ;)

edit: Hij is onderweg :9

[ Voor 21% gewijzigd door Fuske op 28-08-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

god dat ding is prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
zo klinkt hij ook ;)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad :)
Heb mijn microfoon btw met de originele clip geklemd achter mn hemeltje bij de achteruitkijkspiegel. Werkt perfect.

Nog een tip die in mijn geval voor betere hoorbare gesprekken zorgde: zet het Telefoon-volume op +6 :)

Anoniem: 167741

DikkieDick schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:17:

Geluidskwaliteit van de JVC over de standaardboxen: persoonlijk vind ik hem beter klinken dan de radio die er in zat. Wat de boxen zelf aankunnen weet ik eerlijk gezegd ook niet, maar de oorspronkelijke radio is een 4x15W. De JVC 4x50W.
De jvc is 4x50 piek vermogen, en (helaas) maar 4x20watt RMS (continu vermogen)
ik heb deze radio sinds gisteren in m'n auto gemonteerd, echt super radio.
't Is inderdaad eerst ff wennen aan de menu's, maar echt veel mogelijkheden.
Ik heb de samsung e390 gebruikt op de blue tooth. Ze vinden elkaar direct,
even op de mobiel aangeven dat de radio 'tevertrouwen' is, zodat hij direct verbinding maakt,
zonder steeds temoeten accepteren op de mobiel.

Alleen geeft de radio nog niet aan dat ik nieuwe sms-berichten heb. Iemand een idee
wat dat kan zijn? Ik kan nu in het 'bluetooth' menutje ook geen 'Message menu' meer vinden.
Dat kon ik gisteren nog wel.

Verder zit er een lange kabel voor de microfoon en usb aan, met een iso-connector in de auto
is het alleen inpluggen en draaien! Pas op : Zoals eerder vermeld o.a. BMW heeft geen standaard
ISO connector, hiervoor moet je een verloop kabel bij kopen. Dus voordat je de radio besteld is
het mischien verstandig eerst tekijken of je dr nog een verloopkabel bij moet hebben, kun je deze
dr direct bij bestellen (kost 10euro ong.).

Het display is in duizenden verschillende kleuren in te stellen, en je kunt kiezen uit dag en nacht
kleuren. Je steld dan een tijd in van dag en nacht, en hij schakelt dan automatisch over op dag of nacht.

Het bellen gaat (in ieder geval met de samsung e390) perfect, ik heb de microfoon boven de
zonneklep gehangen, en ik ben duidelijk teverstaan. Je kunt op de radio instellen of hij alle inkomende gesprekken automatisch moet opnemen of dat je hem handmatig (met iedere knop) opneemt. Als je gebeld word gaat de muziek uit, en staat er op het display "Incomming call : Hendrik". Hij geeft alleen de naam van de beller weer als het nummer in het telefoonboek staat van de telefoon, dus niet als hij in de telefoonboek van de sim staat.

Usb is snel, mijn vorige radio deed bijna een halve minuut over het laden van de usb stick van 4GB.
Deze nog 5 seconden, overschakelen tussen nummers gaat ook heel snel.

Radio ontvangst is ook goed, overschakelen van de radio zenders gaat ook lekker snel.

Conclusie : Zeer goede radio, zeker voor zo'n prijs. Enigste nadeel is de menu indeling,
maar dit is (denk ik) gewoon een kwestie van aanwennen.

Groeten,

Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Heb de radio eindelijk! Meteen ingebouwd en nu al 2 daagjes met rondgereden.

_/-\o_ mooi apparaat!!!

Inderdaad het menu hadden ze iets gebruikersvriendelijker kunnen maken maar opzich heb ik nu al onder de knie.
Ook de kleuren zijn we gaaf alleen ik vind het een beetje overbodige luxe, want bijvoorbeeld de rode kleur is overdag niet echt duidelijk.
Mp3 leest hij veeeeel sneller dan mijn vorige radio (LG 8410) die ik overigens nu in de verkoop heb.

Radio ontvangst is minder maar dat ligt denk ik aan mijn antenne want met de lg was het niet veel beter.

Telefoons:
Nokia 6230i: Prima alles werkt: sms, telefoonboek
Qtec 9100/mda vario etc: Alles werkt behalve de sms functie

Ook is het echt super handig met connecten. Heb altijd 2 telefoons bij dus heb die allemaal aangemeld op de radio en zodra ik in m'n auto stap gaan ze allebei automatisch over de radio. _/-\o_ Ook als bijvoorbeeld iemand bij mij in de auto komt zitte en heeft bluetooth dan kan die heel gemakkelijk erin gezet worden. Super functie!

Conclusie:
écht waarde voor je geld! Bluetooth functie kan niet beter! Ook ism sub+amp werkt deze radio voortreffelijk! Goede EQ instellingen, duidelijk scherm! En eigelijk heeft deze radio alles wat je nodig hebt! (op tomtom na dan).

Nog een vraag:

Heb de menu's nu allemaal in het engels kun je die ook in het nederlands zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
@Tommy:
Volgens mij kan er maar 1 telefoon tegelijkertijd geconnect zijn met je radio. Hoe krijg je tegelijkertijd 2 telefoons geconnect? Als ik dat probeer krijg ik een connection error bij de 2e telefoon.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
DikkieDick schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:54:
@Tommy:
Volgens mij kan er maar 1 telefoon tegelijkertijd geconnect zijn met je radio. Hoe krijg je tegelijkertijd 2 telefoons geconnect? Als ik dat probeer krijg ik een connection error bij de 2e telefoon.
Heb gewoon allebei de telefoons laten zoeken naar de radio en zijn allebei tegelijk aangemeld. Als ik in de auto stap hoef ik ook niks te doen ziet ze vanzelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231964

is het mogelijk het geluid van tomtom (op telefoon) via audio streaming op de radio te laten afspelen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 231964 op 03-09-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Mijn baas heeft sinds een paar dagen ook deze JVC.

Hij had hem al geconnected met zijn telefoon htc p3600. Maar het stomme was als hij iemand belde werkte het geluid gewoon goed over de boxen. Maar indien hij werd gebeld kreeg hij het geluid niet over de boxen. De persoon aan de andere kant van de lijn kon hem dan wel horen praten.

Heb van alles geprobeerd om het geluid werkend te krijgen maar niet gelukt. Nu probeerde ik de verbinding te verbreken , en opnieuw te connecten maar kreeg keer op keer error bericht.

Weet iemand hoe ik de JVS helemaal kan resetten, dan begin ik gewoon opnieuw met instellen. Wat ik er van heb gezien is het wel een mooi apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
volgensmij, als je het frontje dr af heb liggen...

zit daar ergen een klein gaatje met een "reset" knop

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

OK thx daar had ik nog niet na gekeken, kan ik straks ff proberen.

Wat ook een probleem was gisteren is dat we de 2de x geen contact meeer konden maken via de JVC met de telefoon. Via menu blueth. -> na open en dan zoeken na een telefoon. Vervolgens moest je dan een code opgeven maar hier ging hij gewoon niet door bleef hij hangen. Vet irritant.

Ga in deze dagen denk ik maar is de radio helemaal resetten en dan gewoon opnieuw beginnen met connecten. Had wel hier gelezen dat het raadzaam is om via de telefoon te connecten met de radio en niet andersom ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
tommy schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:56:
[...]

Heb gewoon allebei de telefoons laten zoeken naar de radio en zijn allebei tegelijk aangemeld. Als ik in de auto stap hoef ik ook niks te doen ziet ze vanzelf..
Ik ga nog weer eens een poging wagen...

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 215701 op 08-09-2007 22:58 ]

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31

Kroontje

...

Anoniem: 41187 schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:11:
Mijn baas heeft sinds een paar dagen ook deze JVC.

Hij had hem al geconnected met zijn telefoon htc p3600. Maar het stomme was als hij iemand belde werkte het geluid gewoon goed over de boxen. Maar indien hij werd gebeld kreeg hij het geluid niet over de boxen. De persoon aan de andere kant van de lijn kon hem dan wel horen praten.

Heb van alles geprobeerd om het geluid werkend te krijgen maar niet gelukt. Nu probeerde ik de verbinding te verbreken , en opnieuw te connecten maar kreeg keer op keer error bericht.

Weet iemand hoe ik de JVS helemaal kan resetten, dan begin ik gewoon opnieuw met instellen. Wat ik er van heb gezien is het wel een mooi apparaat!
Neem je de telefoon wel op met een knopje op de radio? Wanneer je met de groene knop op je telefoon opneemt, gaat hij bij mij ook niet over de speakers, alleen wanneer ik via de radio opneem. :)

hmmmm, beetje laat..

• Furbey306
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-01-2023
drdolittle schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:46:

Audio over het BT-kanaal is me, nog niet, gelukt.
Ik heb de JVC nu een paar dagen. Je gsm moet wel A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) ondersteunen, anders heb je alleen mono geluid via bluetooth audio, of het werkt niet. Met mijn Sony-Ericsson W850i ondervind ik geen problemen: de radio speelt direct mijn playlist af en de mp3's klinken prima. Er is wel wat verval qua geluidskwaliteit -en sterkte, als je de volumeknop opendraait hoor je sneller geruis/blikkerig geluid dan met bijv. cd of mp3 via usb.

"I find your lack of faith disturbing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47

Arfman

Drome!

crosspost
Even melden dat de HTC TyTN II telefoon/pda prima werkt met de JVC KD-BT1. Telefoonboek, batterij- en netwerkstatus, het werkt allemaal. Geluidskwaliteit is ook prima.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Anoniem: 234548

Ik had een vraag, ik ben dus ook in het bezit van deze radio..... en heb de N91... al bekend dat ie niet werkt... zelfs niet na de laatste software update van nokia....
maar nu ga ik een nieuwe gsm halen, en vroeg me af, welke gsm's werken nu wel volledig. ben dus niet op zoek naar een koelkast van HTC, mda ofzo maar meer in de zin van een samsung e600 ofzo.
Heeft iemand hier ervaringen mee? of de nokia E series? want volgens mij heeft de hele N serie dit probleem....

Antwoorden zeer welkom! _/-\o_

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47

Arfman

Drome!

Mijn E61 werkte altijd goed. Alleen de basisfunctionaliteit, though. Geen fancy dingen zoals telefoonboek, ontvangstkwaliteit en batterij in het display, etc.

offtopic:
De gemiddelde E- of N-serie Nokia is net zo groot of groter dan mijn TyTN II :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• GJ007
BTW:

ipod via usb interface aangeslote,,, werkt gwn :|
specs ipod:
click wheel- 20 gig

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-01 10:18
Ik heb de radio vandaag ook ingebouwd. Geluid is erg goed vind ik, ontvangst redelijk goed, mogelijkheden; SUPER!

Moet alleen nog even kijken of ik de ruis uit mijn MIC krijg.. Hier krijg ik klachten over van de gesprekspartner. Misschien dat dit kan liggen aan het feit dat ik de MIC-kabel om stroomkabels gedraaid heb en zo storing veroorzaakt...?

Verder deed alles het direct prima. Ik heb een Nokia 5500 (Volgens mij Symbian S60 software) en dat gaat prima. Helaas mis ik wel de uitgebreide functies van het sms-en, telefoonboek enz. Maarja... Vaak gebelde nr's kan ik via BT zenden en de rest vind ik niet zo erg. Het is immers een autoradio, geen sms-telefoon.

Eigenlijk ben ik een beetje op zoek naar nieuwe firmware om eventuele betere prestaties uit het apparaat te krijgen i.v.m. de BT en dergelijke... Heb helaas nog niets kunnen vinden.

Wat ik wel jammer vind is dat je het TomTom geluid (heb TT op m'n GSM) niet door de radio kunt laten lopen. Dus dat je de radio alleen OF op Bluetooth audio kunt zetten (waardoor je dus alleen het geluid van TT door de speakers hoort... beetje eenzaam dus...haha) OF op radio/usb/cd

Verder; alle opties die je je kunt bedenken! Instel- en aansluitmogelijkheden van het geluid ook super uitgebreid! Zeker voor de toekomstige subwoofer erg handig!

Al met al erg tevreden!

Gr Marco

Als iemand antwoord op mn vragen heeft; graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130854

Heb deze radio afgelopen weekend ook gehaald, eerste indruk is dat het een mooi ding is met veel opties inderdaad! Mp3, USB en carkit zijn natuurlijk prachtig. Wat ik alleen wel vervelend vind is dat de geluidskwaliteit van streaming bluetooth (bluetooth audio) duidelijk minder is... Mijn mobiel heb ik op een standaard op het dashboard dus de verbinding kan eigenlijk niet verstoord worden. Ik vind het wel dusdanig storende kwaliteit dat ik er waarschijnlijk niet naar zal gaan luisteren, wat ik eigenlijk toch wel vervelend vind aangezien ik hem ook heb gekocht voor deze optie omdat ik altijd veel muziek op mijn telefoon heb staan die ik ook graag via speakers zou luisteren.
Ervaren anderen dit ook?

Ik heb btw een HTC S710 (WM6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb zelf ook dat probleem, maar ik luister er eigenlijk ook nooit naar. Ik heb mijn 120GB 2.5" HDD eraan gehangen. Zoek tijd van een seconde of 10 en dan speelt het continue fantastisch

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206478

Gistermiddag me radio binnen gekregen. Wat een topding! Functies? Oneindig.

En toen kwam de ohzo bekende "maar"

Bij mij worden me instellingen niet opgeslagen. Ik heb al gelezen dat dat aan de kabels ligt. maar welke moet ik nu veranderen.

Ik heb zelf een SE K800i en de Radio connect wel met me telefoon en andersom maar als iemand mij belt gaat dat niet over de radio, terwijl ik wel mijn muziek kan afspelen van me telefoon. Dat kent die dus weer wel. Als ik namelijk iemand bel hoor ik diegene niet maar diegene hoort mij wel. Heeft iemand hier een oplossing voor?

edit: Oke cool. Nu heb ik de rode kabel met de gele kabel gewisselt en nu doet de radio niets meer. Ik dacht eerst dat de zekering gesprongen was maar som brand het lampje van de radio wel maar dan gaat die weer uit.

Ik heb ook de kabels terug gewisselt maar dat werkt ook niet meer

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 206478 op 24-10-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
tommy schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:56:
[...]

Hmmm... als ik de radio met de 2e telefoon laat connecten is de verbinding met de eerste weer weg, dus ik krijg het niet voor elkaar meer dan 1 telefoon gelijk geconnect te hebben.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
Weet iemand al iets over een firmware upgrade? zodat er meer/betere compatibiliteit met de gsm is? En eventueel een betere samenwerking met BT telefoon met TomTom en audio afspelen?

@WoeterB:
En wat betreft kwaliteit bluetooth audio; dit ligt aan je telefoon. er zijn 2 'versies' BT. De eerste heeft slechte kwaliteit bij audio streaming en de 2e nieuwere, kan wel goede kwaliteit 'verzenden'. Sla anders even de boeken (handleidingen er op na, van telefoon en radio. er staan namelijk sterretjes bij de functies meen ik? die dus verwijzen naar een dergelijk verhaal...?)

@s4nd0rz:
Over de kabels, andersom en dergelijke.... ik hoop dat je niet je radio om zeep hebt geholpen. ik heb mijn vorige Kenwood radio verbrand door de + en de - om te keren. Toen kwam er op een begegeven moment dus gewoon rook uit :( Als je niet weet hoe je de radio moet aansluiten, zou ik je aanraden EERST de handleiding GOED door te lezen en als je er echt niet uitkomt, gewoon naar iemand (of de garage) te stappen en hun het laten doen.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleempje:

Ivm verwijderen trekhaak is de plus pool van de accu los geweest. Gevolg: radio opnieuw instellen.
Sindsdien krijg ik niet weg dat de radio automatisch naar het nieuwsbericht springt.
Ook val het me op dat als ik in radio-modus druk op 'M' en daarna '2' (PTY) hij naar OFF springt. Net alsof hij dus op een bepaalde waarde staat 'NEWS?'.

Iemand enig idee? Welke functie zorgt daadwerkelijk voor het laten horen van het nieuws zodra dat wordt uitgezonden? Naar mijn weten staat allles uit wat daar mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
Anoniem: 79417 schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:54:
Probleempje:

Ivm verwijderen trekhaak is de plus pool van de accu los geweest. Gevolg: radio opnieuw instellen.
Sindsdien krijg ik niet weg dat de radio automatisch naar het nieuwsbericht springt.
Ook val het me op dat als ik in radio-modus druk op 'M' en daarna '2' (PTY) hij naar OFF springt. Net alsof hij dus op een bepaalde waarde staat 'NEWS?'.

Iemand enig idee? Welke functie zorgt daadwerkelijk voor het laten horen van het nieuws zodra dat wordt uitgezonden? Naar mijn weten staat allles uit wat daar mee te maken heeft.
Dat radionieuws door andere bronnen heen komt is geen PTY maar TA (soms TP?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb t vandaag gecheckt maar staat ook uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Anoniem: 231964 schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:53:
is het mogelijk het geluid van tomtom (op telefoon) via audio streaming op de radio te laten afspelen?
Heeft iemand dit al werkend gekregen ? Of is dit bij voorbaat niet mogelijk. Ik krijg volgende week namelijk mijn nieuwe telefoon en ik ben ik dus opzoek naar een radio met bluetooth. Ik de JVC KD-BT1 is bij mij een optie. Mits deze functie werkt.

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Naresh schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:53:
[...]

Heeft iemand dit al werkend gekregen ? Of is dit bij voorbaat niet mogelijk. Ik krijg volgende week namelijk mijn nieuwe telefoon en ik ben ik dus opzoek naar een radio met bluetooth. Ik de JVC KD-BT1 is bij mij een optie. Mits deze functie werkt.
De functie werkt als je telefoon a2dp ondersteunt. Maar... Je telefoon is dan dus de audiobron en niet de usb/radio/cd. Als je dus ook muziek wil zul je dit op je telefoon af moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
tijsco schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 05:29:
[...]

De functie werkt als je telefoon a2dp ondersteunt. Maar... Je telefoon is dan dus de audiobron en niet de usb/radio/cd. Als je dus ook muziek wil zul je dit op je telefoon af moeten spelen.
Ok thx, mijn telefoon ondersteund idd A2DP

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:24:
Heb t vandaag gecheckt maar staat ook uit...
Kan ik de radio ook nog op een andere manier resetten dan via de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
Anoniem: 79417 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:13:
[...]

Kan ik de radio ook nog op een andere manier resetten dan via de accu?
Reset knopje achter het frontje? Zie ik iig zitten, heb de handleiding nog niet gelezen waar dat knopje precies voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Dit is ook wel handige SW, met uitgebreidere opties voor bluetooth.
http://jetwaremobile.com/

Ik gebruik dit icm met mijn Orange M700/HTC 3600 met WM6.
Eerst kon ik alleen een nummer kiezen via voicedial of handmatige invoer, na installatie van deze SW ook via telefoonboek, recent calls, missed calls,..
Je kunt de SW 30 dagen proberen, als het bevalt kun je het blijven gebruiken voor 15$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187892

ben van plan om deze radio te kopen, kan iemand mij vertellen hoe de mic bevestigd is aan de headunit ?

is dit dmb een jackplug of wat ??
oja, en hoe lang is de kabel eigenlijk

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 187892 op 08-12-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:17
Anoniem: 187892 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:16:
ben van plan om deze radio te kopen, kan iemand mij vertellen hoe de mic bevestigd is aan de headunit ?

is dit dmb een jackplug of wat ??
oja, en hoe lang is de kabel eigenlijk
Ja dmv een jackplug (kleintje net als van een koptelefoon voor bv de MP3 speler.
De kabel is behoorlijk lang, hoeveel weet ik niet, maar inbouwen in mijn VW passat (helemaal weggestopt) tot boven het linkervoorportier was geeen enkel probleem. Ik hield daarna nog een heel stuk over. Dus dit lijkt mij geen probleem.............

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 22:43
lampie1979 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:27:

Ik heb overigens een peugeot 206 bj.2005 en dan komt hier de TIP:

Ik heb een Connects2 converter gekocht en aangesloten. Zo kan ik toch mijn originele stuurbediening gebruiken op de JVC :D
Ik ben ook van plan deze radio te kopen, maar dan moet ie t inderdaad wel doen met de stuurbediening van mijn Ford Focus (bj 2004, model 1, Facelift).

Waar heb jij die convertor gekocht en wat heb je ervoor moeten betalen als ik vragen mag?

Verder twijfel ik nog tussen deze radio, de Blaupunkt Hamburg MP57 [afbeelding] en de Pioneer reeks (55/65/85BT-modellen). [afbeelding]
Minpunt is dat de Pioneers geen USB hebben, maar wel super werken met stuurbediening, qua menu/apparaatbediening, bluetooth en de overall kwaliteit natuurlijk...

Heb nu tijdelijk de LG LAC7700R, waarvan bluetooth ook super werkt. [afbeelding]
Echter, beetje "karige" radio en geen USB en stuurbediening mogelijk... vandaar dat ie terug in de verkoopvitrine mag 8)
(Maar voor 100 euro absoluut een aanrader als je niet teveel wil uitgeven!)

[ Voor 37% gewijzigd door Danny the dog op 25-12-2007 22:24 ]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
Hej,

Ik heb deze radio dus ook een tijd geleden gekocht. Helaas moest hij vrijwel direct terug naar de (internet)winkel vanwege een niet werkende CD-speler. bedrijf erkende dit en heeft dit gerepareerd. Deze samenwerking verliep bij lange na niet vlekkeloos, maar daar hoef ik me hier niet verder over uit te laten.

Nu is het zo dat ik de radio terug heb en dat de CD het doet :) ... Probleem is echter: De USB doet het niet meer!!! :(

Hij deed het voorheen perfect met mijn USB stickje. Zonder hier iets aan gewijzigd te hebben doet deze ( en ook andere) het niet meer...

Ik kan me voorstellen dat er ook iets aan de firmware gewijzigd is? Dus kan het ook zo zijn dat ikzelf iets aan mijn usb stick moet wijzigen? (FAT32, NFTS formateren ofzo???)

Of is dit een probleem wat vaker voor komt is en is de radio (weer) kapot ofzo?
Ik heb namelijk absoluut geen zin om weer mijn radio op te moeten sturen...

gr Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Even los van je probleem, maar waar heb je de radio besteld / gekocht dan?

Ik wil deze radio nl. ook erg graag zo snel mogelijk hebben, maar hij is bij de *betrouwbaardere* online shops niet op voorraad... In de winkel kost hij nl. al gauw 299,- en online heb je hem thuis voor ca. 245...

Ik heb dit betrouwbare trouwens gebaseerd op de tweakers shop survey. Digitalstreet (eerder bij gekocht) en pick2pay (alleen geen live-voorraadstatus) komen in aanmerking.

EDIT
Mbt je probleem met de USB kan een andere firmware van het apparaat er niet voor zorgen dat jij je USB-stick opnieuw moet formateren. Dit soort apparaten kunnen in de regel niet omgaan met NTFS, dus gewoon op FAT32 moet werken....

Ik vermoed dat bij de reparatie slordig is gewerkt en intern iets aan de USB connectie is losgeraakt...

[ Voor 27% gewijzigd door Danny the dog op 03-01-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
hej,

Ik heb de radio gekocht bij Coolsound.nl. Heb het opgezocht en dit leek mij de meest goeie/betrouwbare optie. Over de winkel heb ik dan ook niets op te merken... Maar zodra een webwinkel begint over samenwerking met bedrijven die reparaties voor hun uitvoeren... en dan ook nog naar de namen CErepair of Begeco luisteren (1+1=1 bedrijf?)... dan zou ik het (nu in elk geval) mooi links laten liggen. Jammer voor Coolsound.nl, want nogmaals; zij deden hun werk prima... Ook nadat ik de slechte samenwerking tussen mij en CErepair melde, zijn ze hier achteraan gegaan.

Even de feiten op een rij:

- radio zou binnen 5 tot 10 werkdagen klaar zijn... Werd van 7-11-07 tot 14-12-07... Dus iets van 5-6 weken. Dat is geteld vanaf het moment dat zij het toestel in ontvangst hebben genomen.
- ik heb verschillende keren geinformeerd naar de status, hier werd niet/traag en zeer kortaf op gereageerd.
- pas na dik 3 weken kreeg ik melding (na hard aandringen) dat er onderdelen besteld moesten worden welke lang op zich lieten wachten
- pas na dezelfde bóze mail te hebben gestuurd naar coolsound én CErepair was de radio plotseling klaar en hoefde alleen nog maar getest te worden...
- dag erna was de radio inderdaad klaar...
- levering liet echter nog een week op zich wachten

radio maar weer ingebouwd... en wat blijkt;
- probleem is inderdaad opgelost (Cd-speler werkt weer)
- USB functie kraakt ontzettend hard... lijkt meer/minder bij bewegen van de kabel
- bij nader onderzoek blijkt echter dat er een vreemd GSM-toestel met de radio gepaired te zijn (slordig om niet te resetten/eruit te verwijderen)
- mijn merktekentje (wat ik gezet had om te kijken of ik een nieuwe radio kreeg) was verdwenen op de achterkant van de radio, waardoor ik dus denk dat het niet mijn radio is... tevens door defect en de vreemde GSM-pairing... Je kan zeggen dat net dát deel van de behuizing vernieuwd is of gepoetst... maar dat lijkt me niet aangezien de krassen door het normaal plaatsen van de radio...

Dus.... nu maar weeeeer contact opnemen met het bedrijf... hoop dat het nu wat beter gaat...

Zal ondertussen maar eens proberen of het niet met formateren op te lossen is...

gr Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Zo.. dat is wel ff helemaal niet netjes zeg! Je zomaar iemand anders zn radio terugsturen ipv de jouwe! Dat zou ik dus nooit pikken (net als jij dus).... ga je zelf voorzichtig om met je spullen, krijg je andermans ellende...

In elk geval veel succes nog met de verdere afhandeling!

Ik ga me er wel eentje bestellen nu, maar niet bij Coolsound.... Ik lees er toch ook echt minder goede berichten over hier op T-net? :?

Wat ik wel interessant vind is om te weten of Coolsound enkel CErepair inschakeld of dat dat de vaste reparatie partner van JVC is?

EDIT:

Ik heb t al ff opgezocht... blijkbaar is CErepair in bepaalde regios het vaste servicepunt van JVC.
http://www.jvc.nl/service-centres_nl.php

Wat waren je eerdere slechte ervaringen met die toko dan?

[ Voor 16% gewijzigd door Danny the dog op 04-01-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Anoniem: 79417 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:24:
Heb de radio ook gister ingebouwd en vond het ook zwaar irri dat de menu's blauw zijn... MAARRR!!!
Als je door het menu scrollt staat er ergens de functie "Dimmer" op auto.
Zet dit op OFF en je menu's hebben dezelfde kleur als je normale beeld.

Weet niet of je dit intussen ook al gevonden had? ;)

Verder vind ik de menu's best gemakkelijk opgezet, de enige "fout" die jvc gemaakt heeft, is dat er niet zo'n kruis-knop op de unit zit, dit was voor t begrip makkelijker geweest. Met de AB is t ding nl. blind te bedienen.
drdolittle schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:55:
Ik had ook moeite om een goede verbinding tussen de KD-BT1 en de Qtek 8310 te krijgen.
............................

Bij mij pakt de radio ook niet altijd het telefoonboek en recent gekozen nummers niet meteen, dat kost wat tijd om te synchroniseren.
SMS aflezen op de dislplay van de radio is me overigens nog niet gelukt. Ook de BT-Audio functie werkt (nog) niet bij mij.
Ik heb zelf een I-mate SP5, dat is dezelfde telefoon als de Qtek 8310 (HTC Tornado).
Heb jij intussen meer functies weten over te nemen op je radio?
Ik heb het ding pas, maar het lukt me tot noch toe alleen om gesprekken aan te nemen en te beeindigen. (dus als handsfree-interface)

Wat ik nog graag aan de praat zou willen hebben:
- Telefoonboek (of in ieder geval naam-weergave van de beller op t display)
- Wellicht telefoonboek kiezen en bellen vanaf radio
- Batterij- en ontvangst status op display
- SMS allert en liefst ook uitlezen op display

Meer is eigenlijk niet zo boeiend lijkt mij.
Wat ik wel niet kan vinden is de "auto answer" functie in de menu's.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdolittle
Ik ben niet verdergekomen met de Qtek 8310 en de radio.

Ik heb sinds enkele dagen de Nokia N82 die in elk geval wel BT Audio naar de radio kan streamen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Anoniem: 206478 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:12:
Gistermiddag me radio binnen gekregen. Wat een topding! Functies? Oneindig.

En toen kwam de ohzo bekende "maar"

Bij mij worden me instellingen niet opgeslagen. Ik heb al gelezen dat dat aan de kabels ligt. maar welke moet ik nu veranderen.

Ik heb zelf een SE K800i en de Radio connect wel met me telefoon en andersom maar als iemand mij belt gaat dat niet over de radio, terwijl ik wel mijn muziek kan afspelen van me telefoon. Dat kent die dus weer wel. Als ik namelijk iemand bel hoor ik diegene niet maar diegene hoort mij wel. Heeft iemand hier een oplossing voor?

edit: Oke cool. Nu heb ik de rode kabel met de gele kabel gewisselt en nu doet de radio niets meer. Ik dacht eerst dat de zekering gesprongen was maar som brand het lampje van de radio wel maar dan gaat die weer uit.

Ik heb ook de kabels terug gewisselt maar dat werkt ook niet meer
en hoe is het afgelopen met de autoradio? Wel erg dat je hem kunt opblazen als er een zekering inzit.

Op mijn rover 75 zitten standaard iso stekkers. Mag ik er dan van uitgaan dat de bediening aan het stuur gewoon werkt?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Voor stuurbediening moet je een verloopadapter kopen....
Moet ik zelf ook nog doen.

Type en prijs kun je bij JVC opvragen of je gaat voor immitatie van bijvoorbeeld Connects2.
Prijs zal rond de 60 - 70 euro liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

wow 60-70 euro. best veel. Koop ik liever een gps'je voor ;)

nog een vraagje. Kun je instellen dat je nummers volledig ziet op de display. Dat hij gaat scrollen of zo?

De nummers op mijn archos kunnen nogale lange namen hebben, vandaar.

praten we dan over een stalk control adapter? Want die werkt alleen voor blaupunkt en vdo.

[ Voor 16% gewijzigd door dread op 16-01-2008 11:35 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
I know.. dure grapjes :-)

Maarja, van de andere kant is het wel übermakkelijk om je stuurbediening te kunnen blijven gebruiken. De bijgeleverde remote is wel makkelijk, maarja, zit je steeds met dat ding in je handen.

Het betreft idd "stalk" adapters.

Ik weet niet uit welk jaar je Rover is, maar op rondevries staan Stalk adapters voor Rover 75 van na 2003.... Kijk onder "toebehoren". Naast de stalk-unit, kun je merk ahankelijk een lead kiezen.

En uh, ja de boel scrollt in beeld ja, zowel album / artiest op 1 regel en de regel eronder het nummer.
Maarja, hij haalt de info uit de ID3-tag, dus je lange bestandsnaam is niet van invloed.

[ Voor 4% gewijzigd door Danny the dog op 16-01-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Wat ik nog graag aan de praat zou willen hebben:
- Telefoonboek (of in ieder geval naam-weergave van de beller op t display)
- Wellicht telefoonboek kiezen en bellen vanaf radio
- Batterij- en ontvangst status op display
- SMS allert en liefst ook uitlezen op display
Zie mijn reactie hierboven: http://jetwaremobile.com/
Daarmee kan je alles wat jij wil. Het lijkt mij dat die met elke windows mobile powered telefoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 10:09
Is er geen gratis variant?
Koop ik allemaal dure apparatuur, moet ik ook nog software kopen om het werkend te krijgen :S

Verder werkt de radio goed, geluidskwaliteit is super en het bellen klinkt ook gewoon goed _/-\o_
De menu's vind ik wel echt super onduidelijk en raar ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
tijsco schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 07:36:
[...]

Zie mijn reactie hierboven: http://jetwaremobile.com/
Daarmee kan je alles wat jij wil. Het lijkt mij dat die met elke windows mobile powered telefoon werkt.
Dankjewel voor de link!
Idd jammer dat er geen freeware oplossing is... Ik zal t eens proberen!

Wat mij zelf opviel bij t gebruik van de radio was dat ik opeens een fout kreeg bij t spelen vanaf USB. Daarna ging de radio wel nog aan, maar gaf geen geluid!! (stond niet op mute)
Mijn vermoeden was al de USB, dus die verwijderd (lampje op de stick brandde zelfs met de radio uit)

Stick verwijderd.. en de radio deed t weer.

Nou hoop ik dat t gewoon is gekomen door t rammelen en stoten in mijn dashboardkastje tegen andere spullen aan, dus we gaan eens aan de slag met tie-wraps.
Heb nu toch net mn 4GB stick binnen, dus die hoeft er niet snel meer uit ;)

Zijn er echter meer mensen met soortgelijke "weiger" momenten van de radio?
Verder vind ik de radio ontvangst itt mijn af-fabriek radio tegenvallen. (wisselend stereo-ontvangst en ruis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 10:09
Ik heb die Jetware software geïnstalleerd.
Maar ik krijg nog steeds geen Caller-ID op er scherm als ik bel, of gebeld word... SMS functie is ook niet beschikbaar
Ik heb een HTC-S710, iemand enig ID hoe ik deze werkende krijg?

De menu's blijf ik !@#$ vinden, mijn radio ontvangst is stukken slechter geworden en zo zijn er nog een aantal dingen waar ik me rot aan erger aan deze radio.
Ik ben niet echt tevreden:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Tja.. er zullen altijd dingen zijn die niet 100% bevallen...
Als je voor een radio met USB en Bluetooth gaat, die ook nog eens geschikt is voor stuurbediening, wordt de spoeling dun.

Radio-ontvangst is idd t meest jammer, aangezien je bij een radio van dit kaliber toch wel wat mag verwachten. Menu's is mijnz inziens n kwestie van wennen. t Is net n huwelijk, je komt pas na een tijdje erachter wat je fout deed ;)

Wat me wel opviel net was dat bij MP3 vanaf USB telkens een pauze tussen de nummers wordt ingelast. Het viel me op omdat ik n doorlopende mix draaide... Kan dat uitgezet worden??

Pagina: 1 2 3 Laatste