Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 26] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.821 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ing._Buttje schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:51:
*RAKKETAKKETAK .. BIM .. BOTS .. KLENG ... TIKTIKTIKKETIKKETIK ... BOF .. BING.. "
De zoveelste Twinspark die dit overkomt... Op het forum van de AR156C zie je het ook steeds vaker. Ben blij dat ik m'n TS van de hand heb gedaan, en nu een V6-blok heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Idd.. Het lijkt ook wel of 156's om de haverklap in de fik vliegen. Zag er gister weer 1 ergens staan, grote rookwolken, metershoge vlammen en iets wat voor een 156 door moest gaan was wederom het lijdend voorwerp :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

En dat zijn voornamelijk de benzinemotoren? Wel klote hoor, als je auto "zomaar" in de fik vliegt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:59
Maat van me is bezig zijn hele Megane Coupe van binnen te voorzien van een laag echt carbon... ziet er best grappig uit. Anyways... gezien ik zo'n gare dashboard strip heb gaat hij die ook doen, en tevens de ruitbediening...

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/alfa155v6/carbon/kapje.jpg

Dit is ffies grof, gaten moeten er nog uitgesneden worden, maar denks wel dat het leuk gaat staan. Staat het niet leuk komt er alsnog een origineel dashboard in ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:10:
Idd.. Het lijkt ook wel of 156's om de haverklap in de fik vliegen. Zag er gister weer 1 ergens staan, grote rookwolken, metershoge vlammen en iets wat voor een 156 door moest gaan was wederom het lijdend voorwerp :X
dat zeg je nu, eerst waren het nog probleemloze auto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@BalusC

Zou je deze in de TS willen plaatsen? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rlkz.com/GoT/Alfa/DSC_0027_small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rlkz.com/GoT/Alfa/DSC_0027.JPG

thnx alvast!

I browse with Vivaldi

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Hyp Hyper schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:44:
[...]

Aan het rijden merk je het idd eigenlijk niet eens. De nadelen zijn meer de ruimte die je kwijt bent aan de gastank en dat je na zo'n 200.000 km misschien een (gedeeltelijke) motorrevisie nodig hebt.
Heb je de kofferbak van een GTV al eens serieus bekeken, daar past toch al niets in. :P Motorrevisie is een spookverhaal, heb 3 156's en een 155 op gas ruim over de 200.000 gereden zonder motorrevisie. De 156 die ik TL heb gereden had 285.000 op de klok en is bij 280.000 open geweest in verband met lekke koppakking. Blok was in prima staat, is zo weer dicht gezet en rijdt nu 2,5 jaar later nog altijd rond (moet inmiddels ruim over de 300.000 zitten).
ing._Buttje schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:15:
Sjah, eigenlijk wil ik helemaal geen andere auto .. deze 156 ken ik, heeft G3, sportpakket en hij is goed verder. Dus als we er een ander blok in lepelen waardoor hij weer 'betrouwbaar' is, dan denk ik dat ik dat liever heb .. bij een andere 2e hands moet je het ook maar weer afwachten immers.

Maar hoe kom je aan goede betrouwbare blokken? Is er een revisiemotorencircuit? Het liefst nam ik een blok waar ze 50.000km of 1 jaar garantie op geven o.i.d.
Zet je even over je hechting met je huidige 156 heen, koop een andere en zet alles wat je graag wil hebben over (onderstel, recent vernieuwde onderelen etc).

Voor ruilmotoren moet je eens met Schoones v.d. Wiel bellen. Recent ook een GTV registerlid naar verwezen en die was voor een kleine 2000 euro klaar met nieuwe distributie, bougies, arbeid em garantie.(topic link)
Het is de andere kant van het land, maar destijds hebben ze zijn auto ook uit A´dam opgehaald. Voor 1500 euro verschil kom je een heel eind met een ambulance.

[ Voor 44% gewijzigd door GA!S op 29-11-2007 02:21 ]

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:26

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Het is eigenlijk geen reële optie GA!S .. ik heb het er met Alfa_146 onlangs ook nog over gehad, voor mijn 156 krijg ik in deze staat geen dr*l. Misschien 2000? Wil ik een andere 156 kopen, moet je er zeker zelf nog 4 á 5 bij leggen en dan is het nog maar de vraag of je dan een LPG hebt met 'weinig' km's. Op benzine is de spoeling minder dun, maar dat wil ik niet. Ook de diesels staan al ruim over de 2 ton of moeten alweer veel meer opbrengen. Hoe dan ook, ik schud niet zomaar 4, 5000 uit mijn mouw ..

Anyway, AlfaNord smste nog dat het misschien wel mee ging vallen. Ik zit nu zelf te denken aan een probleem met de luchtinlaat, losgeraakte injectoren of nokkenasverstelling o.i.d. maar hou dat allemaal eerst nog op wishfull thinking. Hoop snel meer te horen .. ;(

update

Cilinder 1 heeft ineens geen compressie meer (was 4) .. en de bougies zijn platgeslagen lijkt het wel. Dus of de zuiger slingert dan te ver omhoog, of er is een klep afgebroken en die kwam ertussen te zitten ...

Zolang we het falen op een klep kunnen schuiven, kunnen we proberen verhaal te halen bij het revisiebedrijf. Ik hoop toch dat die hiervoor verzekerd zijn. En dan kan er ook gewoon een heuse ruilmotor in met garantie. Momenteel zou ik al blij zijn dat er gewoon een ander blok in hangt, maar Alfanord gaf al aan dat die motoren schaars zijn .. ze draaien idd best vaak in de soep dus de vraag is erg hoog en het aanbod matig ..

[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-11-2007 10:51 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
rlkz schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:39:
@BalusC

Zou je deze in de TS willen plaatsen? :)

[afbeelding]

[afbeelding]

thnx alvast!
Ik heb geen toegang meer tot de crewFTP. Ik moet eerst een fileshare vinden. Ik kan natuurlijk ook mijn Tnet fotoalbum gebruiken. Achja, te zijner tijd trek ik wel ff tijd eruit om pics opnieuw te uppen naar Tnet fotoalbum.

• rlkz
  • Niet online
BalusC schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:59:
[...]

Ik heb geen toegang meer tot de crewFTP. Ik moet eerst een fileshare vinden. Ik kan natuurlijk ook mijn Tnet fotoalbum gebruiken. Achja, te zijner tijd trek ik wel ff tijd eruit om pics opnieuw te uppen naar Tnet fotoalbum.
Ik heb ze even in mijn Public fotoalbum gezet :)

thumb
http://tweakers.net/ext/f/Qfja8vmxtKChhssId81Vardl/full.jpg

fullsize
http://tweakers.net/ext/f/zgVQjGtO96ecutn5hXEZlfY3/full.jpg

I browse with Vivaldi

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
GA!S schreef op donderdag 29 november 2007 @ 02:08:
Heb je de kofferbak van een GTV al eens serieus bekeken, daar past toch al niets in. :P Motorrevisie is een spookverhaal, heb 3 156's en een 155 op gas ruim over de 200.000 gereden zonder motorrevisie. De 156 die ik TL heb gereden had 285.000 op de klok en is bij 280.000 open geweest in verband met lekke koppakking. Blok was in prima staat, is zo weer dicht gezet en rijdt nu 2,5 jaar later nog altijd rond (moet inmiddels ruim over de 300.000 zitten).
Tja.. in hoeverre een spookverhaal als zowel butje als ik bij een 156 op gas na de 200.000 km een revisie nodig hebben. (al was het bij mij n.a.v. kapotte koppakking en heb ik de koprevisie meteen maar laten doen aangezien die er niet meer super uitzag, hetgeen geweten werd aan lpg)
Je kunt er natuurlijk een aantal tegenover zetten die probleemloos zijn, maar dit is toch al een aardig percentage met wél problemen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Hyp Hyper
ing._Buttje schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:48:
Het is eigenlijk geen reële optie GA!S .. ik heb het er met Alfa_146 onlangs ook nog over gehad, voor mijn 156 krijg ik in deze staat geen dr*l. Misschien 2000? Wil ik een andere 156 kopen, moet je er zeker zelf nog 4 á 5 bij leggen en dan is het nog maar de vraag of je dan een LPG hebt met 'weinig' km's. Op benzine is de spoeling minder dun, maar dat wil ik niet. Ook de diesels staan al ruim over de 2 ton of moeten alweer veel meer opbrengen. Hoe dan ook, ik schud niet zomaar 4, 5000 uit mijn mouw ..
Voor 2.500 mag je die van mij hebben. Op de stuurbekrachtiging (stuurhuis) na in orde.
(156 1.8 ts uit 2000 LPG 212.000 km, koprevisie bij 198.000 als ik me niet vergis.)

Ik ga hem zo maar weer eens starten. :) Helaas een beetje grijs weer voor foto's.

• Rev!
  • Niet online
das wel cheap, heb je een complete auto aan reserve onderdelen :7

• ephymerous
GA!S, de gtv heeft idd geen ruimte in de kofferbak. Hoe doen de meesten dat met audio? Volgens een maat van me pas er ovaaltjes in de deuren, maar als dat zo is? :?

Plaatsen er veel mensen een sub achterin, of is dat in de kleine ruimte icm goede ovaaltjes en een dikke versterker overbodig? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ephymerous schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:34:
GA!S, de gtv heeft idd geen ruimte in de kofferbak. Hoe doen de meesten dat met audio? Volgens een maat van me pas er ovaaltjes in de deuren, maar als dat zo is? :?

Plaatsen er veel mensen een sub achterin, of is dat in de kleine ruimte icm goede ovaaltjes en een dikke versterker overbodig? :)
De meeste plaatsen de audio voorin:

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GTV/GTV-13.jpg

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

+1 droooog :+
Hyp Hyper schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:24:
Voor 2.500 mag je die van mij hebben. Op de stuurbekrachtiging (stuurhuis) na in orde.
(156 1.8 ts uit 2000 LPG 212.000 km, koprevisie bij 198.000 als ik me niet vergis.)
:? :P

.. zaterdag hoop ik het precies te weten, want dan zou Alfanord de kop er weer af hebben.

[ Voor 93% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-11-2007 10:06 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Je neemt me niet serieus?
Tsk. :P

Mijn motor verbruikt tenminste vrijwel geen olie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wrom zou je hem dan weg doen?

edit: je staat niet in de TS btw

[ Voor 53% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-11-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
ing._Buttje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:07:
wrom zou je hem dan weg doen?

edit: je staat niet in de TS btw
Omdat ie nu in afwachting van de stuurhuisreparatie stil staat (elke dag vloeistof bijvullen is een hoop gedoe en beter zal ie er ook niet van worden) en daarna toch weg moet omdat ie voor het kippeneindje dat m'n vriendin naar haar werk rijdt veel te duur is in belasting en onderhoud.
Blijft wel moeilijk natuurlijk.
Misschien gaan we proberen hem in deze staat in te ruilen voor een kleiner benzine-autootje, maar als er iets niet in orde is (waar ik ook niet over wil gaan liegen), verkeer je in een slechtere onderhandelingspositie. Vandaar dus waarschijnlijk eerst repareren en dan verkopen.

Ik zal binnenkort eens foto's maken voor de TS, want wie weet hebben we hem nog wel een tijdje. :P
Deze foto uit 2004 klopt niet meer helemaal aangezien er nu een Cadamuro grilletje op zit. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vlvdbogaert/toettoet.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-11-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:02

Alfisti

So macht Reisen Spaß

GA!S schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:22:
[...]

De meeste plaatsen de audio voorin het fornhuis in de keuken:

[afbeelding]
:+

Tot op heden heb ik nog geen JTD kunnen vinden die mijn eisen voldoet............ maar ik zoek fijn verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Deze?

Afbeeldingslocatie: http://blog.kornemuz.com/images/200605/20061022d.jpg

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heb je iig wel een italiaans temperamentje _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:16:
[...]

Omdat ie nu in afwachting van de stuurhuisreparatie stil staat (elke dag vloeistof bijvullen is een hoop gedoe en beter zal ie er ook niet van worden) en daarna toch weg moet omdat ie voor het kippeneindje dat m'n vriendin naar haar werk rijdt veel te duur is in belasting en onderhoud.
Blijft wel moeilijk natuurlijk.
Misschien gaan we proberen hem in deze staat in te ruilen voor een kleiner benzine-autootje, maar als er iets niet in orde is (waar ik ook niet over wil gaan liegen), verkeer je in een slechtere onderhandelingspositie. Vandaar dus waarschijnlijk eerst repareren en dan verkopen.

Ik zal binnenkort eens foto's maken voor de TS, want wie weet hebben we hem nog wel een tijdje. :P
Deze foto uit 2004 klopt niet meer helemaal aangezien er nu een Cadamuro grilletje op zit. :)

[afbeelding]
oeh die gril heb ik ook wel belangstelling bij alstie zwart is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Rev! schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:13:
[...]

oeh die gril heb ik ook wel belangstelling bij alstie zwart is :P
Het is blauwww.
Daar kwam ik pas na 2 maanden of zo achter.. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-11-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 17:13

Ikke!

aka Netfinity

Ja dat hoop ik wel voor hem, anders zou hij misschien 2 koppakkingen moeten vervangen. :+

Ik lees hier dat er nogal wat alfa's kaduuk gaan, nou die van mij doet vrolijk mee ;(
De koppakking is lek, er zit zeker een halve liter water door de olie. Hij liep, op een beetje moeilijk starten na, nog wel goed toen ik het merkte, sindsdien heb ik hem niet meer gestart.
Dus als iemand nog een 75 zoekt die volgens kenteken geen kat hoeft te hebben (en er zit er ook geen onder :+ ): kan hij voor weinig weg...

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/Alfagas.jpg

Doe mij maar een 6-pitter.

[ Voor 23% gewijzigd door GA!S op 30-11-2007 20:46 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 21:47

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

^^ is een 7 pitter. En een 5 pitter is ook niet verkeerd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 22:13

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Als er iemand een Alfa wilt zien helemaal in chocolade, behalve de velgen, moet je even naar mijn dorp komen :P
Bij de alfa dealer staat hij binnen, maar ze gaan hem volgens mij redelijk snel weg nemen, zijn kontje begint tamelijk te smelten :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
* Harry gaat heel misschien in de wel ontzettend nabije toekomst weer Italiaans rijden...

Italiaans is overigens verder wel een breed begrip...

Er ligt in iedergeval een 2.4 Diesel in lawaai te maken.
't is of meer dan 2.000 euro uitgeven om m'n huidige (verder goed bevallende) Mondeo door de volgende keuring te drukken, of wat toch al op de planning stond, vervangen voor een Diesel of LPG / G3 wagen

[ Voor 122% gewijzigd door Harry op 30-11-2007 23:28 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

AkroBatik schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:16:
^^ is een 7 pitter. En een 5 pitter is ook niet verkeerd.
Da's voor de oven. :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Soulfly schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:26:
* Timmert gaat heel misschien in de wel ontzettend nabije toekomst weer Italiaans rijden...

Italiaans is overigens verder wel een breed begrip...

Er ligt in iedergeval een 2.4 Diesel in lawaai te maken.
't is of meer dan 2.000 euro uitgeven om m'n huidige (verder goed bevallende) Mondeo door de volgende keuring te drukken, of wat toch al op de planning stond, vervangen voor een Diesel of LPG / G3 wagen
Crrrrrooooomaaaaa

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik gok op een Fiat Marea. :P

Overigens mijn 155 staat nu bij Auto Christiano, hopelijk dat ze komende week het carter er een keer onderuit trekken en de boel checken.
155 is vervoerd door Yuri 75 V6 van het scarbforum (wellicht een bekende voor sommigen?) iniedergeval een relaxte gast, met een toffe oprij wagen (een 74-er Ford Transit met 2.5 TD Alfablok) :)

Anyway, hopenlijk dat de 155 voor de kerst weer rijd, evt met 1.8 of desnoods met 2.0 blok. ;)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik gok op de volgende: http://www.autoweek.nl/ca...o&vpos=&id=16636&cache=no

Kappa SW
Specht schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:47:
Ik gok op een Fiat Marea. :P

Overigens mijn 155 staat nu bij Auto Christiano, hopelijk dat ze komende week het carter er een keer onderuit trekken en de boel checken.
155 is vervoerd door Yuri 75 V6 van het scarbforum (wellicht een bekende voor sommigen?) iniedergeval een relaxte gast, met een toffe oprij wagen (een 74-er Ford Transit met 2.5 TD Alfablok) :)

Anyway, hopenlijk dat de 155 voor de kerst weer rijd, evt met 1.8 of desnoods met 2.0 blok. ;)
Das geen alfa blok:P das een VM Diesel

[ Voor 75% gewijzigd door AkroBatik op 01-12-2007 16:25 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
AkroBatik: En? In de Alfa Romeo 164 2.5 TD ligt ook een VM Diesel
VM is Italiaans.... dus och

[ Voor 18% gewijzigd door Harry op 01-12-2007 16:36 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

update

Het 156 blok is einde oefening. -O- :'(

Er is 'iets' in de verbrandingsruimte heen en weer gaan lopen stuiteren en klepperen en dat heeft het gehele zuigeroppervlak en gehele cilinderkop-holte in een vulkaanlandschap veranderd. Zelfs de bougies waren hierdoor dichtgeslagen .. van één miste een groot deel van de elektrode-isolator, het porselein. Er is 1 klep krom. Er zijn geen kleppen stuk.

Vanwege het feit dat hij toch nog steeds heel erg veel olie heeft verbruikt, heb ik iig besloten dit blok niet meer op te knappen (ruilzuigers en koprevisie). Er moet dus een ander blok in, of de auto moet zó weg, maar da's ook weggegooid geld.

Ik heb AlfaNord gevraagd de mogelijke opties eens uit te werken qua financiën en mij daar een overzicht van te geven zodat ik aan de hand daarvan een besluit kan nemen.

Momenteel lijkt mij het de beste optie de auto met een ruilblok weer rijklaar te maken en dan z.s.m. in de verkoop te doen. Mocht hij dan al héél lekker draaien zou ik er nog een poosje in rond kunnen rijden, maar dat is maar net hoe het allemaal uitvalt. Oók niet onbelangrijk hoeveel kilometer het blok al gelopen heeft.

AlfaNord is trouwens niet erg lovend over deze blokken. De kleppen gaan dikwijls stuk of de lagers lopen er uit .. het was volgens hem meer regel dan uitzondering dat een 16v blok de 200.000km niet haalde zonder grote problemen. Sjah .. :/

Wat het 'iets' trouwens nu geweest is, is niet duidelijk. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het stuk isolator deze ravage heeft kunnen aanrichten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Misschien toch maar es gaan dieselen Klaas..?

Wel goed balen, want opzich is het nog een hardstikke jonge en nette auto.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Dat is klote.... :X
Tja ook ik ben lang niet meer zo lovend over de 16V's als in het begin, qua distributie gedeelte is het een drama (60.000km halen ze soms niet eens, terwijl ze bij peugeot bijv makkelijk 120.000 doen met een riem).
En inderdaad veel gevallen met lagers die aan gort lopen rond de 200.000, helaas zelf dus ook ondervonden (met 184k op de teller)...

Maar ja over een jaartje maar is overstappen op wat nieuwers uit de Alfa stal met meer cillinders ipv die 16v zooi. ;)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 10-05 14:02

Twhomp

Stayin' Alive

Jongens, hou eens op met die enge verhalen? Ik heb net mijn 16v over de 2k gereden... :/

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Soulfly schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:32:
AkroBatik: En? In de Alfa Romeo 164 2.5 TD ligt ook een VM Diesel
VM is Italiaans.... dus och
Dat bedoel ik ook. VM is geen alfa :P

Maar je hebt wel gelijk, het is weinig intressant :P

[ Voor 10% gewijzigd door AkroBatik op 01-12-2007 18:41 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Nou.. de kogel is door de kerk.

M'n 156 wordt ingeruild voor een Fiat Punto 55 uit 1998. Veel beter voor die paar kilometers die m'n vriendin rijdt en veel lagere 'running costs'. En toch ook wel een leuk autootje.
Het is met pijn in mijn hart, maar m'n verstand zegt me dat dit het slimst is. Er moest een dure reparatie gebeuren aan het stuurhuis van de 156 en daarna zou er nog steeds erg weinig mee gereden worden aangezien ik zelf leasebakje rijd. En om het alleen maar te houden om mooi te wezen in de straat... tja.

Heb uiteraard eerlijk aangegeven dat die reparatie uitgevoerd moest worden (en makkelijk over de 1000 euro zou kunnen gaan) en dus ongeveer 3.000 voor de 156 teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Maar heeft (af en toe) wel dezelfde kuren als Alfa, dus wat dat aan gaat :)

(maat van me heeft een 164 2.5 TD Super, zit inmiddels nadat het originele blok 253k gereden had, een nieuw blok in... niet eens revisie, gewoon een spik-splinter-nieuw blok).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:03
Oehoe!!
Sorry, ik bezit geen Alfa, maar ik vind ze heel erg mooi...
Nu zag ik het volgende:
Alfa Romeo 147 Ducati Corse met 170 pk
woensdag 28 november 2007

Alfa Romeo presenteert een speciale versie van de 147 onder de naam Ducati Corse. Het meest aansprekende nieuws vinden we onder de motorkap. Daar ligt een 170 pk sterke variant van de 1.9 JTDm-dieselmotor. Bovendien heeft Alfa het in- en exterieur lekker dik aangekleed.

Alfa Romeo wil de samenwerking met Ducati nog eens extra in de schijnwerpers zetten. En om dit te onderstrepen brengen de Italianen een speciale editie van de 147 op de markt. Het model draagt de naam ´Ducati Corse´ en heeft duidelijk een link met de sportieve wereld van Alfa Romeo en Ducati. Zo zien we allereerst de 18 inch lichtmetalen wielen. Verder zien we striping op de zijkant en worden de remklauwen in het rood uitgevoerd. Alfa levert deze speciale 147 in rood, zwart en wit. In het interieur zien we niet alleen de speciale Ducati Corse logo´s, maar ook aluminium pedalen en sportstoelen met rood stiksel.

170 pk sterke 1.9 JTDm
Het belangrijkste nieuws ligt onder de motorkap. Alfa Romeo heeft de 1.9 JTDm namelijk weten te kietelen tot 170 pk en daarmee behoort de 147 ineens tot het segment van snelle diesel-hatchbacks. De motor weet zijn vermogen in goede banen op de weg over te brengen dankzij het Q2-systeem. Hierbij monteert Alfa een zelfblokkerend differentieel op de voorwielen. Een sprint van 0-100 km/h moet dan ook in 8 seconden volbracht zijn en de topsnelheid ligt op 215 km/h.

Gelimiteerde oplage
Alfa brengt de 147 Ducati Corse in een gelimiteerde oplage op de markt. Het is nog niet bekend of de auto ook bij ons leverbaar zal worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.com/imagesDB/640/711281603840_alfa147-1j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.com/imagesDB/640/7112816040103_alfa147-2j.jpg
Bron: www.auto-wereld.com

Ik zeg: Wauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Wel fijne wagens die Kappa's. Ik heb een 2.4 benzine gehad. Vreemd genoeg de enige wagen waarmee ik nooit problemen mee heb gehad. :) (en toch 3 jaar in gereden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
dnhelle schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:52:
Oehoe!!
Nu zag ik het volgende:

[...]

Ik zeg kappen met de 100e uitvoering van de 147... de opvolger had allang in productie moeten zijn :')
Specht schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:11:
Dat is klote.... :X
Tja ook ik ben lang niet meer zo lovend over de 16V's als in het begin, qua distributie gedeelte is het een drama (60.000km halen ze soms niet eens, terwijl ze bij peugeot bijv makkelijk 120.000 doen met een riem).
En inderdaad veel gevallen met lagers die aan gort lopen rond de 200.000, helaas zelf dus ook ondervonden (met 184k op de teller)...

Maar ja over een jaartje maar is overstappen op wat nieuwers uit de Alfa stal met meer cillinders ipv die 16v zooi. ;)
Terwijl er toch mensen zijn die bij de 16v's zweren, maar daar lopen ze mij iig net iets te vaak kapot voor. Ook al is het loskomend vuil in de lagers, is het de kilometer stand... vele andere motoren hebben daar geen last van :)

* ephymerous is erg blij met de v6 :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

dnhelle schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:52:
Oehoe!!
Nu zag ik het volgende:

[...]

Mooi ding. Maar ik zou hem nooit kopen. Simpelweg te oud. Super als 2e hands, maar voor nieuw echt te oud.

Wat me wel opvalt is dat Fiat yamaha sponsord. En dan gaat fiat(Alfa Romeo) nu ineens in zee met Ducati. Naast het land van herkomst delen ze toch niets?

en de constante drang stuk te gaan Maar ze zijn natuurlijk allebei mooi en snel en weet ik het allemaal :P

[ Voor 11% gewijzigd door AkroBatik op 01-12-2007 20:25 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Wat betreft mogelijke kanshebbers (Specht & AkroBatik) als opvolger van de Mondeo ...

Jullie zitten lekker te gissen, al wordt het al heel wat gemakkelijker gemaakt met de mededeling dat de Kappa SW niet gemakkelijk te krijgen is met de 2.4 TD die resonable geprijsd is en als het even kan nog redelijk in de buurt.

Ben vanmorgen wezen rijden in een Marea Weekend 2.4 TDS HLX, interessante auto die heel volledig is uitgevoerd. Goede kanshebber gezien de prijs/kilometerstand en onderhoud dat al is uitgevoerd (lees: distributieriem e.d. zijn al gedaan). Zit wel één serieus mankement aan dat eventueel eerst moet worden opgelost voordat ik eventueel tot koop zou overgaan.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Twhomp schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:34:
Jongens, hou eens op met die enge verhalen? Ik heb net mijn 16v over de 2k gereden... :/
2.0 16v gaat op de een of andere manier veel beter. Je hoort relatief veel meer klachten over de 1800..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Timmert schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:12:
[...]

2.0 16v gaat op de een of andere manier veel beter. Je hoort relatief veel meer klachten over de 1800..
Lijkt me niet, ik denk dat het allemaal weinig uitmaakt.
Binnen de 155club zijn er juist meer 2.0's kapot gelopen dan 1.8jes, en ook op marktplaats etc zie ik veel vaker kapotte 2.0's voorbij komen, dus ik ben geneigd te zeggen dat juist de 2.0 blokken slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hm, bij de 156club (waar ik toch al een jaar of 3 meelees) gaan er juist meer 1800's naar de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

update

shit heej .... ik weet wat er gebeurt is, wat de boosdoener is .. pingelen aka kloppen !

Zuiger 1 ziet er precies zó uit ..

Afbeeldingslocatie: http://www.zelfbouwbikes.nl/images/tuning/zuiger_detonatie.gif

Bron: http://www.zelfbouwbikes.nl/tuning.htm
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kloppen

Kloppen, of pingelen, is het ongecontroleerd verbranden van het lucht-benzine-mengsel in een verbrandingsmotor. Dit gebeurt als het mengsel door de compressie en de temperatuur in de cilinder spontaan ontbrandt. Men hoort in de motor in dat geval een helder tinkelend (pingelend) geluid. Kloppen is schadelijk voor de werking van de motor: de motor werkt minder efficiënt, verliest aan vermogen en kan, als de ontijdige ontbranding zeer vroeg komt, beschadigd raken.

Hoe hoger de compressie hoe meer kans op pingelen bestaat. Men vermijdt pingelen door bij hogere compressieverhoudingen benzines te gebruiken met grotere klopvastheid. De klopvastheid wordt uitgedrukt in het octaangetal van de benzine. Benzine met een groter klopvastheid verkreeg men vroeger door het toevoegen van tetraethyllood (TEL), in de volksmond vaak gewoon 'lood' genoemd.
Ik ben er vrijwel zeker van dat dít de oorzaak is. Althans nu iig. We konden niets vinden, geen bouten of moertjes, noppes. Nee kunst, met pingelen ben je geen fysiek object nodig ..
Door het pingelen is de bougie beschadigd en is de isolator grotendeels afgebroken. Deze is tussen een klep gekomen die daardoor niet volledig sluiten kon en aldus krom gedrukt is ... en dus einde oefening.

Was dát niet gebeurt, dan reed de 156 nu nog en zag de zuiger er over 2 á 3 weken zó uit ...

Afbeeldingslocatie: http://www.kb-silvolite.com/images/feature/pistonfailureDome001.jpg

De oorzaak moet een fout in de ontsteking geweest zijn .. doorgeslagen bougiedop o.i.d.
Als hij warm was liep ie idd wat gek, maar als er slechts 1 zuiger wat minder meedoet dan de rest valt het niet zo op. Meestal pingelt een motor op alle 4 zuigers ... en dat merk je wél.

Wel gek dat hij op LPG nota bene zelfs pingelde .. de klopvastheid is véél hoger dan op benzine ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ing._Buttje schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:03:
update

shit heej .... ik weet wat er gebeurt is, wat de boosdoener is .. pingelen aka kloppen !

Zuiger 1 ziet er precies zó uit ..

[afbeelding]

Bron: http://www.zelfbouwbikes.nl/tuning.htm

[...]

Ik ben er vrijwel zeker van dat dít de oorzaak is. Althans nu iig. We konden niets vinden, geen bouten of moertjes, noppes. Nee kunst, met pingelen ben je geen fysiek object nodig ..
Door het pingelen is de bougie beschadigd en is de isolator grotendeels afgebroken. Deze is tussen een klep gekomen die daardoor niet volledig sluiten kon en aldus krom gedrukt is ... en dus einde oefening.

Was dát niet gebeurt, dan reed de 156 nu nog en zag de zuiger er over 2 á 3 weken zó uit ...

[afbeelding]

De oorzaak moet een fout in de ontsteking geweest zijn .. doorgeslagen bougiedop o.i.d.
Als hij warm was liep ie idd wat gek, maar als er slechts 1 zuiger wat minder meedoet dan de rest valt het niet zo op. Meestal pingelt een motor op alle 4 zuigers ... en dat merk je wél.

Wel gek dat hij op LPG nota bene zelfs pingelde .. de klopvastheid is véél hoger dan op benzine ..
Dat was het eerste waar ik aan dacht. Das is wel het laatste wat je verwacht van lpg.

Volgende verhaal komt van de squadra site en gaat over een defecte luchtmassameter.
Bij fase 2 benzine motoren wordt het mengsel echt armer. De motor gaat daardoor sterk inhouden op hogere toeren en belastingen. Zelfs de voorontsteking wordt iets te vroeg omdat de regeleenheid niet ver genoeg in de tabellen doorloopt (lagere belasting). Te vroege ontsteking met een te arm mengsel levert tevens gevaar op voor pingelen. Met de nodige risico's van dien..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zijn misschien je bougiekabels voor je tweede bougies omgewisseld?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

't Kan maar op 1 manier. De 4 bobine's zijn op een metalen frame gemonteerd en de kabeltjes voor de hulpbougies zijn ontzettend kort.

edit: nog een goed artikel over pingelen
http://www.demascotte.nl/pdf/2005Q3%20detoneren.pdf

Daar staat o.a. in dat pingelen ook veroorzaakt kan worden door overmatige koolafzetting en het overmatig vlakken van een cilinderkop. Beide waren hier van toepassing ..

[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-12-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ing._Buttje schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:04:
't Kan maar op 1 manier. De 4 bobine's zijn op een metalen frame gemonteerd en de kabeltjes voor de hulpbougies zijn ontzettend kort.

edit: nog een goed artikel over pingelen
http://www.demascotte.nl/pdf/2005Q3%20detoneren.pdf

Daar staat o.a. in dat pingelen ook veroorzaakt kan worden door overmatige koolafzetting en het overmatig vlakken van een cilinderkop. Beide waren hier van toepassing ..
Maar je blok was net uit elkaar geweest? Dat kan toch niet van de ene op de andere dag beginnen? Dat de kabels maar op 1 manier kunnen zou ik niet te hard roepen. Kijk daar eens goed naar.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

koud liep hij als een zonnetje. Je pakt de gehele bobine-zut er in 1x af.
't Is denk ik, dat wanneer hij warm wordt, met die koolaanslag als extra isolator dat de boel té heet wordt en dan op cilinder 1 begint te pingelen omdat die de meeste compressie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:24

-Sander-

///M Powerrrrrr

GA!S schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:20:
[...]Dat de kabels maar op 1 manier kunnen zou ik niet te hard roepen.
Ok, ik zal het niet schreeuwen maar de kabels kan je maar op 1 manier aansluiten.
Je moet wel erg veel kracht zetten wil je dat verkeerd doen..

Zeker Alfanord doet zulke dingen niet fout..die heeft wel vaker met TS motoren gewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door -Sander- op 04-12-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
hey mensen ik had last van trillingen in de kont bij 130+, dus alle 4 de bandjes laten balanceren en toen was hij helemaal trillingsvrij. Het is echt weer terug alleen dan nu aan de voorkant. Ik hoop zelf dat er een loodje is losgekomen, maar zijn er nog andere dingen die ik kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Bandenspannig?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Rev! schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:52:
hey mensen ik had last van trillingen in de kont bij 130+, dus alle 4 de bandjes laten balanceren en toen was hij helemaal trillingsvrij. Het is echt weer terug alleen dan nu aan de voorkant. Ik hoop zelf dat er een loodje is losgekomen, maar zijn er nog andere dingen die ik kan checken?
stoepje meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Eigenwijze loodjes laten ook nog wel eens uit zichzelf los...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
geen stoepje gedaan, bandenspanning zou kunnen maar die is toen ook gecheckt en ik heb sinds toen maar 2200km gereden. Ik ga zaterdag ff checken of die wielbouten goed zitten en als dat zo is ga ik wel vragen of ze kunnen checken of de balans nog goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Remschijven, bussen, fusee? Keer een noodstop gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
ja vandaag nog 1, vol in de abs :+, die werkt dus

maargoed, ik hoop niet dat het 1 van die dingen is... al zit er gewoon nog garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Bij het voluit acceleren op de 2e of de 3e versnelling begint het handremlampje tussen 2000rpm en 3000rpm (dus daar waar de meeste duw in zit) te flikkeren 8)7

Kwestie van remvloeistofniveau checken en bijvullen denk ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

heej verdomt, dat had de mijne nou ook :P toen ie het nog deed

De oplossing heb ik er nog niet voor gevonden ..
Soulfly schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:33:
Eigenwijze loodjes laten ook nog wel eens uit zichzelf los...
Hij vroeg of er nog andere dingen waren die ie kon checken .. vandaar. Er was geen verband met de loodjes wat mij betreft.

[ Voor 73% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-12-2007 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

BalusC schreef op woensdag 05 december 2007 @ 06:51:
Bij het voluit acceleren op de 2e of de 3e versnelling begint het handremlampje tussen 2000rpm en 3000rpm (dus daar waar de meeste duw in zit) te flikkeren 8)7

Check je remblokken eens. Als je remblokken op (of bijna op) zijn, zit er natuurlijk ook minder remvloeistof in je reservoir. Anders even de niveausensor en stekker schoonmaken. Dit hielp bij mij bij deze klacht.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:24

-Sander-

///M Powerrrrrr

BalusC schreef op woensdag 05 december 2007 @ 06:51:

Dat geeft aan dat je remblokken bijna zijn beste tijd gehad hebben..
Het remsysteem is namelijk gesloten zonder lucht, dus je verliest geen vloeistof (normaal gesproken). Dus die hoef je nooit bij te vullen.
Ook al staat hij nu op een lager niveau, bij het vervangen van de blokken komt dit niveau weer op normaal te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
:$

net ff gecheckt, die stond op 1.9 rondom , eentje wat hoger
ff op 2.5 gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfa_146 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:30:
Dat geeft aan dat je remblokken bijna zijn beste tijd gehad hebben..

Ook al staat hij nu op een lager niveau, bij het vervangen van de blokken komt dit niveau weer op normaal te staan.
ow .. dus het is geen bug maar een feature. Nice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
Hm, sommige auto's hebben toch een apart lampje voor versleten blokjes? De mijne iig wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
maar ff afspraak gemaakt bij savali 020, waren wel meer puntjes dan kunnen die meteen meegenomen worden (stoelverwarming en clima die volgens mij niet 100% werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
ing._Buttje schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:16:
[...]

ow .. dus het is geen bug maar een feature. Nice :P
Grappig .. Waarom gebeurt dit bij voluit acceleren? Wordt remolie zover naar achteren gedrukt? :P Anyway, ik heb iig gecheckt en de voorste blokken zijn idd aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

update

Na enig nadenken, rondvragen en rekenwerk ben ik toch van plan er een revisieblok in te laten lepelen. Dit is niet het allergoedkoopst, maar zoals gezegd, afstand nemen van deze auto is nog duurder, omdat ik maar 1500 retour krijg voor de 156. De rest moet ik er zelf bijleggen en dan nog maar afwachten wat je koopt. Deze auto heeft een nieuwe Lpi pomp en verder natuurlijk sportonderstel en rondom nieuwe banden enzo.

AlfaNord viel toch het voordeligste uit en had ook nog 6 maanden garantie op het blok. Bovendien kon hij een revisieblok binnen een paar dagen te regelen, ruilmotoren daarentegen zijn niet aan te slepen... Het huidige blok 'opknappen' wil ik niet aan beginnen ..

Ik ga toch uit van 30k per jaar en hoop er zo 6 jaar mee vooruit te kunnen tot 2 ton iig..
We zullen pas achteraf weten of het een goede zet is geweest ..

Wel wil ik er nog mee langs de LPG boer om e.e.a. te laten controleren alvorens er weer vele kilometers mee te gaan rijden.

edit:
ter onderbouwing ..

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/GoT/Verbruikskosten.png

Ik ga uit van een diesel 156 voor €7000 euro en €1500 retour voor de mijne. Tevens een benzine 156 voor €6000 en €1500 retour voor de mijne, of niks retour en €4000 lappen voor een ander blok. Alles is een grove schatting, zeker de kostprijs van de benzine 156 en de diesel 156. Voor dat geld hebben ze ook al >150k op de teller staan en zijn dus allesbehalve nieuw! De vraag is dus ook maar of je er idd nog 2 ton mee rijden zult. Brandstofprijzen zoals hier in het dorp aan de popmp, aangezien ik toch in 90% van de gevallen hier tank, resp. €0,595 voor LPG, €1,129 voor diesel en €1,411 voor euro95 en een verbruik van 1 op 9,5 vs 1 op 17,24 en 1 op 11,76 (bron Autoweek). Verder aan wegenbelasting p/jaar €892 voor de diesel MITS die met 1250kg nog nipt in deze schaal valt, anders duurder. €440 voor de benzine versie en €724 voor LPG.

Disclaimer: Onderhoud, domme pech en wijzigingen in de brandstofprijzen voorbehouden!

[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-12-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Rev! schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:06:
maar ff afspraak gemaakt bij savali 020, waren wel meer puntjes dan kunnen die meteen meegenomen worden (stoelverwarming en clima die volgens mij niet 100% werken)
Tip van de dag: probeer Savali 0297 (Aalsmeer). Dat zijn écht goede jongens, die eigenlijk niets op hebben met het hele Savali gebeuren.

* Timmert heeft daar nog gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
mjah ik zit elke dag in amsterdam.. wel zo makkelijk dus.
Aalsmeer kom ik nooit, maar als ze het slecht doen is het wel te overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/alfa155v6/leer/leer01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/alfa155v6/leer/leer03.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/alfa155v6/leer/leer02.JPG

:9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30

Reacher

oldschool

porno..

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Tja.. leer blijft lang mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Een dooie koe!

Maar wel nice. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik ben echt blij dat ik jou broekzak niet ben :o

Leer is sexy

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Savali leer :P helaas is dat gekreukelde niet mijn ding, maar een mooi en orgineel setje is niet / bijna niet te vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Alfisti schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:17:
Savali leer :P helaas is dat gekreukelde niet mijn ding, maar een mooi en orgineel setje is niet / bijna niet te vinden......
Ik weet wel een setje, met beetje instap schade, geheel zwart en strak (Ik vind dat gekreukelde juist wel weer sjiek) maar dat moet 500euro opbrengen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

erg geil, nice hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Gekreukeld heeft ook zo z'n scharmes dus wat dat betreft :)

Vind voor beide wel wat te zeggen overigens.

@Akrobatik: (Even als edit aangezien het anders heeeerlijk offtopic wordt) Who knows...
Ik heb een paar optie's, deze is een behoorlijke kanshebber.

[ Voor 41% gewijzigd door Harry op 07-12-2007 21:41 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Soulfly schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:31:
Gekreukeld heeft ook zo z'n scharmes dus wat dat betreft :)

Vind voor beide wel wat te zeggen overigens.
Is het toch niet de marea geworden? (kijkt naar usericon)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

AkroBatik schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:36:
[...]

Is het toch niet de marea geworden? (kijkt naar usericon)
HEIDEN! :(

Das een 850!

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
850? Cool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Zon zweedse 5 cilinder roffelt anders fijn :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Lees mijn post nog een keer door :?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

AkroBatik schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 05:09:
[...]

Lees mijn post nog een keer door :?
ow....eh...hehe :P

ik had die "niet" niet gezien... sorry :+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Net een dame op mijn bumper... schade lijkt mee te vallen en ik hoop dat dat gevoel in mijn onderrug gewoon spierpijn is :/

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Hoop dat die dame nog wat meer om zich heen had dan alleen kleding? Anders beetje asociaal om over een zere rug te zeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Laatst online: 18-08-2023
OMG, de droogheid _/-\o_

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Bertus schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:40:
Net een dame op mijn bumper... schade lijkt mee te vallen en ik hoop dat dat gevoel in mijn onderrug gewoon spierpijn is :/
Ach.. een beetje spierpijn na de sex moet kunnen.

Of had je het over de bumper op je auto? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ach, ik heb haar adres... misschien dat ik haar binnenkort vanachter ga aanrijden...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Onder het mom, 't G(L)oT heeft het zo bepaald O-)

^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Maar de dame in kwestie was dus niet dodelijk gewond? Als je alleen een dame aanreed, en jij hebt last van je rug, dan was het wel een ernstige aanrijding, dame-technisch gezien.
Misschien iets voor het versiertips-topic, rijd een leuke dame aan en krijg zo haar telefoon nummer. :+
Wil je het helemaal goed doen, doe het met een oude Volvo (wel zonde van de Volvo, dat ik dit ooit nog zou zeggen) dan is haar auto totalloss, kun je haar nog naar huis brengen met je Volvo met kras op de bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 21:27

JaQ

Ik doe ook nog steeds mee met de Alfa Romeo club. Sinds maart j.l. heb ik geen 156 meer (ik had een 1.9 Jtd Lusso met een Massimo programmering van Stefan). Tegenwoordig kijk ik tegen dit dashboard aan als ik naar huis rij (geweldige kwaliteit telefoon-foto, lang leve de nokia 6300 ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.ikkanalles.nl/images/Afb075.png

een koekje voor degene die het goed raad.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.